Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
Freekers schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:57:
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat een auto als WAM Verzekerd wordt geregistreerd bij de RDW? Die van mij staat na 1 week nog steeds op WAM Verzekerd: Nee.
Bij mij heeft dat ook wel bijna 2 weken op Nee gestaan. Anderzijds, niet jouw probleem toch?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Phusebox schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:22:
Bij mij heeft dat ook wel bijna 2 weken op Nee gestaan. Anderzijds, niet jouw probleem toch?
Ah ok. Had je toen wel al een groene kaart? Nouja, niet mijn probleem, wel zo fijn als het goed geregeld is ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Well, tot je toevallig langs een ANPR check rijdt en je mag uitleggen dat ie toch wel echt verzekerd is, uiteindelijk kost het je voornamelijk tijd en ik verwacht dat je dat wel wilt verkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
laquaezzi schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:17:
Net te horen gekregen dat ik de auto vandaag definitief niet kan ophalen. Kenteken is nog niet binnengekomen/vrijgegeven door het RDW. Hopelijk laat het niet te lang op zich wachten..
Stond je afleverdatum op vandaag of? Met afleverdatum bedoelen ze toch wanneer ze verwachten de auto te kunnen leveren aan je, of bedoelen ze juist wanneer de auto bij de dealer komt? (Ik bedoel dan de datum die in Mijn Leaseplan staat)

[ Voor 26% gewijzigd door Jackson6 op 02-08-2018 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:11
Jackson6 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Stond je afleverdatum op vandaag of? Met afleverdatum bedoelen ze toch wanneer ze verwachten de auto te kunnen leveren aan je, of bedoelen ze juist wanneer de auto bij de dealer komt? (Ik bedoel dan de datum die in Mijn Leaseplan staat)
In LeasePlan staat al een aantal dagen de auto op ‘afgeleverd’. De dealer heeft vorige week dinsdag aangegeven dat de auto vandaag opgehaald kon worden. Ik weet niet precies wat ze met de datum in mijn LeasePlan bedoelen.. zoals gezegd is die datum bij mij deze week pas gewijzigd op geleverd, terwijl de auto al anderhalve week bij de dealer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
laquaezzi schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

In LeasePlan staat al een aantal dagen de auto op ‘afgeleverd’. De dealer heeft vorige week dinsdag aangegeven dat de auto vandaag opgehaald kon worden. Ik weet niet precies wat ze met de datum in mijn LeasePlan bedoelen.. zoals gezegd is die datum bij mij deze week pas gewijzigd op geleverd, terwijl de auto al anderhalve week bij de dealer staat.
Bij mij staat er nu sinds vrijdagochtend:

Besteld door leverancier bij fabriek.
Verwachte afleverdatum: 16-08-2018

Ik ga er dus vanuit dat ze daarmee bedoelen dat de auto dan aankomt bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expje87
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-05 07:39
Ik werd ook gebeld dat het definitief niet meer deze week word, kon wel komen kijken want hij stond binnen in de showroom😂 verzekering kan trouwens 2-3 weken duren, politie doet daar niet moeilijk over als hij net op kenteken is gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 20:58

CodeIT

Code IT

Zojuist een mail van Fleetport gehad. Ik kan een afspraak inplannen voor de levering van de Ford Focus vanaf 21-08. 16 juli was de uiteindelijke goedkeuring, dus al met al nog redelijk rap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

CodeIT schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:13:
Zojuist een mail van Fleetport gehad. Ik kan een afspraak inplannen voor de levering van de Ford Focus vanaf 21-08. 16 juli was de uiteindelijke goedkeuring, dus al met al nog redelijk rap.
Tip: Loop zelf een rondje om je auto waar de medewerker van Fleetport bij is. Bij mij zat er schade op en ze bieden het uit zichzelf niet aan om te controleren op schade.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Expje87 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:58:
Ik werd ook gebeld dat het definitief niet meer deze week word, kon wel komen kijken want hij stond binnen in de showroom😂
Ben je lekker mee dan :{. Jan en alleman gaat er nu in zitten, met de knopjes spelen en de deuren gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

JB076 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:29:
[...]

Ben je lekker mee dan :{. Jan en alleman gaat er nu in zitten, met de knopjes spelen en de deuren gooien.
Dat zal wel meevallen, bij mijn dealer staat de auto dan afgesloten in de showroom, voorzien van een bord met 'Helaas, ik ben al verkocht'.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Expje87
Ik ben inderdaad net geweest kijken, hij staat afgesloten met een bord verkocht. Medewerker gaf aan dat alle st-lines van de anwb nog niet op kenteken stonden. Ik ben bang dat het september gaat worden 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Expje87 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:38:
Ik ben inderdaad net geweest kijken, hij staat afgesloten met een bord verkocht. Medewerker gaf aan dat alle st-lines van de anwb nog niet op kenteken stonden. Ik ben bang dat het september gaat worden 🙄
Hmm jammer, hij geeft bij mij nog steeds 16-08-2018 aan maar ik hou dan ook maar rekening met vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expje87
Bij mij nog steeds eind september hoewel ik er toch echt al ingezeten heb 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:42

larshack

Zonder melk en suiker

De kentekenplaten voor mijn ST-line zijn na twee weken vandaag vrijgegeven door de RDW, komen als het goed is vrijdag binnen bij de dealer.

Werd vanmiddag gebeld door de dealer dat ze eindelijk vrijgegeven zijn na een hoop gesteggel tussen Leaseplan/Ford/RDW. Ben benieuwd wanneer ik 'm op kan halen, auto staat al even bij de dealer ondertussen.

Welke kleur Fiesta heeft de rest? Zelf heb ik Chrome Blue.

[ Voor 49% gewijzigd door larshack op 07-08-2018 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expje87
larshack schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:29:
De kentekenplaten voor mijn ST-line zijn na twee weken vandaag vrijgegeven door de RDW, komen als het goed is vrijdag binnen bij de dealer.
Dat is alvast voorzichtig goed nieuws voor de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online

Werd vanmiddag gebeld door de dealer dat ze eindelijk vrijgegeven zijn na een hoop gesteggel tussen Leaseplan/Ford/RDW. Ben benieuwd wanneer ik 'm op kan halen, auto staat al even bij de dealer ondertussen.

Hehe dat klinkt beter, Frozen White hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:49
Mmm, ik ben voor m’n schoonzus aan het kijken naar private lease voor een fiat 500.
Wat is dit een ondoorzichtige markt zeg!

Hopelijk heeft iemand een tip en goede vergelijkingssite!
Ik wil simpel weg dit model invoeren en dan kijken wat het kost:
Fiat 500, airco, Apple CarPlay, 20k km, 2-3 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 22:57
Smobbo schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:38:
Mmm, ik ben voor m’n schoonzus aan het kijken naar private lease voor een fiat 500.

https://www.autoweek.nl/privateleasevergelijker/
Kan je alles invullen, incl opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Dank daarvoor. In mijn Google bubbel kwam die link niet naar boven...
Ik zie dat er eigenlijk weinig keuzes zijn als je een 500 met een specifieke kleur en infotainment systeem wil hebben. We gaan weer verder puzzelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024

Nice :), Magnetic grey hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 21:26
Smobbo schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 06:46:
[...]

Dank daarvoor. In mijn Google bubbel kwam die link niet naar boven...
Ik zie dat er eigenlijk weinig keuzes zijn als je een 500 met een specifieke kleur en infotainment systeem wil hebben. We gaan weer verder puzzelen!
Gewoon even de Fiat dealer binnenstappen of bellen. Daar kunnen ze je elke auto in elke variant verkopen. Althans, dat is hoe het bij de meeste merken werkt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 21:55

Gewoon naar de dealer gaan. Daar rondkijken, eventueel een proefrit maken, offerte laten opstellen van de wagen die je wil voor de PL, eventueel andere PL aanbieders de offerte sturen wat hun voor je kunnen doen, beslissing maken en klaar! Vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Haha, dank voor de reacties.
Goed om te lezen dat het in lijn ligt met ons eigen plan. Vandaag wordt de dealer bezocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:11
Waar ik eigenlijk de auto vorige week donderdag zou ophalen, heb ik nu een afspraak voor volgende week donderdag. Hopelijk is het gestengel dan voorbij en kan ik, en andere hier, eindelijk van de ST-Line gaan genieten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
laquaezzi schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:09:
Waar ik eigenlijk de auto vorige week donderdag zou ophalen, heb ik nu een afspraak voor volgende week donderdag. Hopelijk is het gestengel dan voorbij en kan ik, en andere hier, eindelijk van de ST-Line gaan genieten :).
Nice d:)b , over 1 week wordt die van mij afgeleverd, hopen dat ik hem dan gelijk vrijdag kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expje87
Dealer wil pas afspraak maken als de kentekenplaten binnen zijn, hij vertrouwd het niet voor ze binnen zijn😞

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

Ik kan ‘m dadelijk om 17.00 ophalen, werd net gebeld door de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren bekeuring binnen gekregen dat ik door rood zou zijn gereden. Nog eens goed naar de tijd en datum gekeken; Op dat moment had ik de auto nog niet eens in m'n bezit! Blijkbaar is de chauffeur van Fleetport op weg naar mij door rood gereden. Grrr kan ik daar óók nog eens achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34

Autoweek heeft een private lease vergelijk optie bij autos vergelijken en dan een tabblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
larshack schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:18:
Ik kan ‘m dadelijk om 17.00 ophalen, werd net gebeld door de dealer.
Pics or it didn't happen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Freekers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:19:
Gisteren bekeuring binnen gekregen dat ik door rood zou zijn gereden. Nog eens goed naar de tijd en datum gekeken; Op dat moment had ik de auto nog niet eens in m'n bezit! Blijkbaar is de chauffeur van Fleetport op weg naar mij door rood gereden. Grrr kan ik daar óók nog eens achteraan.
Dat is echt géén stijl |:(

De mijne komen ze woensdag brengen. Ben benieuwd...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

Komen zsm als het weer licht is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
Vandaag maar eens langs de dealer. Ik had vanaf 20 juli binnen 3 weken gebeld moeten worden door de dealert. Gisteren heb ik telefonisch contact gezocht men zou terugbellen gisteren... Niet dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

Hierbij de beloofde foto’s!
Foto's zijn klikbaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/lwis1ya96lddzg7/1_thumb.jpg?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/a14jdxgjffcczed/2_thumb.jpg?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/0gmgw6w80key1rh/3_thumb.jpg?dl=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/xw9cyty0yfxj132/4_thumb.jpg?dl=1

[ Voor 189% gewijzigd door larshack op 11-08-2018 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soundtrack
Wauw mooie kleur ook. Veel plezier en uiteraard veilige kilometers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Die luxe platen kreeg je standaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

Jackson6 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 16:44:
[...]

Die luxe platen kreeg je standaard?
Vroeg vorige week toen de auto nog in de showroom stond wat voor platen erop kwamen, toen gaf de verkoper aan dat hij luxe platen zou regelen vanwege de kenteken issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:06
Ik kan een tweedehands Leaf leasen. Klopt het dat je dan geen BKR notering krijgt (ivm mogelijke hypotheekwissel). En heeft iemand positieve of negatieve ervaringen aangaande mijndomeinauto?

[ Voor 30% gewijzigd door meermarco op 12-08-2018 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
meermarco schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:30:
Ik kan een tweedehands Leaf leasen. Klopt het dat je dan geen BKR notering krijgt (ivm mogelijke hypotheekwissel). En heeft iemand positieve of negatieve ervaringen aangaande mijndomeinauto?
Kan niet echt veel over ze vinden, zo op het eerste gezicht zou ik geen zaken doen met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:02
Als je meteen alles afrekent dan maakt het niet uit waar hij vandaan is gekomen. Dan heb je volledig aan je schuld voldaan dus geen BKR.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Hoe bedoel je dat? Je betaald ook per maand gewoon. En ik dacht geen BKR notering doordat het tweedehands lease was. Maar ook bij nieuwe hebben zij dat niet. En ik zag regelmatig hun autos rijden in de buurt (verschillende). Maar geen aanmelding bkr is voor mij nu even handig, maar ook vreemd inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
meermarco schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 07:53:
Hoe bedoel je dat? Je betaald ook per maand gewoon. En ik dacht geen BKR notering doordat het tweedehands lease was. Maar ook bij nieuwe hebben zij dat niet. En ik zag regelmatig hun autos rijden in de buurt (verschillende). Maar geen aanmelding bkr is voor mij nu even handig, maar ook vreemd inderdaad.
Volgens mij maakt het geen bal uit of de auto nou nieuw is of niet, de BKR registratie gaat over het bedrag dat je tijdens je contracttijd verschuldigd bent, zelfde als bij een telefoonabonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Dat klopt. Was mijn (foute) aanname. Ik zie dat zij geen van de autos aanmelden als BKR registratie. Maar goed: iemand toevallig zelf ervaringen met deze partij? Korte lease (6 maanden) spreekt me wel aan. Maar geen BKR notering klinkt een beetje als cowboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:25
meermarco schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:49:
Dat klopt. Was mijn (foute) aanname. Ik zie dat zij geen van de autos aanmelden als BKR registratie. Maar goed: iemand toevallig zelf ervaringen met deze partij? Korte lease (6 maanden) spreekt me wel aan. Maar geen BKR notering klinkt een beetje als cowboys
Ook zonder BKR heeft het invloed op je hypotheek, er wordt gekeken naar je maandlasten bij aanvraag van een nieuwe hypotheek als daar iedere een maand een private lease auto op staat houden ze daar rekening mee. Dit verbergen is fraude, net zoals studieschuld verbergen. Wil je dit zeker weten overleg dan met een hypotheekadviseur, maar ga gewoon niet leasen als je een hypotheek wilt aanvragen binnen die periode. Koop dan een auto cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 21:55
Misschien heeft @wd200 ervaring met die toko? Hij heeft ooit een topic geopend.

Maar buiten dat. Je wil een Leaf voor 6 maanden, beetje zonde om in de lader te investeren niet? Of blijf je daarna elektrisch rondtuffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 16:49
BKR registreert alleen verplichtingen >6 maanden, vandaar dat er geen BKR notering is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:55
Blijft toch erg bijzonder dat de bmp omhoog gaat (politiek wilde juist naar minder), benzine gaat jaarlijks wettelijk (eigen wet gecreerd) omhoog.

En wat doet het volk? he-le-maal niets.

Schouders omhoog, en trekken die knip (waar al dik 50% belasting over betaald is).

Sorry, niet erg OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Sniffels schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:33:
Blijft toch erg bijzonder dat de bmp omhoog gaat (politiek wilde juist naar minder), benzine gaat jaarlijks wettelijk (eigen wet gecreerd) omhoog.

Schouders omhoog, en trekken die knip (waar al dik 50% belasting over betaald is).

Sorry, niet erg OT.
Wat moeten "we" dan doen? Auto rijden boycotten? Gaat niet gebeuren, mensen stoppen ook niet met roken ook al zijn de pakjes nu 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
TheBrut3 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:16:
Misschien heeft @wd200 ervaring met die toko? Hij heeft ooit een topic geopend.

Maar buiten dat. Je wil een Leaf voor 6 maanden, beetje zonde om in de lader te investeren niet? Of blijf je daarna elektrisch rondtuffen?
Ik koop geen lader thuis. Of werk hebben we snelladers. En je krijgt er een kosteloos daarmee abonnement bij. Ik woon daar bijna op de hoek. Dus voor die korte tijd zou ik het proberen. Als het bevalt zou ik pas investeren in een lader thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Señor Sjon schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:31:
BKR registreert alleen verplichtingen >6 maanden, vandaar dat er geen BKR notering is.
Dankje. Ook bij 2 jaar hebben zij geen bkr notering. Maar goed, wat iemand zei: je moet het sowieso melden. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ben nu meer dan 2 weken verder, staat nog steeds op Onverzekerd. Bij JustLease geven ze aan dat 'alles in orde is' maar gezien wat er allemaal fout is gegaan tijdens levering, geloof ik daar niet zo veel van. Ze kunnen me niet eens een polisnummer geven en de groene kaart wordt nog nagestuurd want die zat er niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
Freekers schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:39:
[...]

Ben nu meer dan 2 weken verder, staat nog steeds op Onverzekerd. Bij JustLease geven ze aan dat 'alles in orde is' maar gezien wat er allemaal fout is gegaan tijdens levering, geloof ik daar niet zo veel van. Ze kunnen me niet eens een polisnummer geven en de groene kaart wordt nog nagestuurd want die zat er niet bij...
Is niet gek hoor, via de lease zijn ze alrijd verzekerd onder een parapludekking, wacht rustignaf tot het doorgegeven is aan de rdw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
meermarco schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 07:53:
Sorry. Verkeerd gelezen.. ik las dat je een lease(auto) wilde kopen. Ignore me.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

414524

Iemand hier die Autoweek volgt? Best vermakelijk, zo te lezen gaan er flink wat mensen op 20 augustus hun uitgaven van juli of augustus definitief afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Op welk topic doel je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Expje87
Morgen word mij ST line dan eindelijk geleverd na 2 weken op pauze bij de dealer staan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 19:56
meermarco schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:30:
Ik ga vandaag mijn tweedehands Nissan Leaf ophalen die ik via mijndomein ga leasen.

Alles verliep soepel en netjes per mail. Fastned account is al aangemaakt en auto staat klaar. Niks mis met die club dus.

Zal wel update posten in het elektrisch rijden topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Capiyol schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:27:
[...]

Ik ga vandaag mijn tweedehands Nissan Leaf ophalen die ik via mijndomein ga leasen.

Alles verliep soepel en netjes per mail. Fastned account is al aangemaakt en auto staat klaar. Niks mis met die club dus.

Een bedrijf die uitgebreid loopt te leuren over "geen BKR-registratie" is voor mij al genoeg reden om heel snel het browsertabblad weg te klikken.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
ed1703 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:43:
[...]

Een bedrijf die uitgebreid loopt te leuren over "geen BKR-registratie" is voor mij al genoeg reden om heel snel het browsertabblad weg te klikken.
Ik ben graag zelf verantwoordelijk voor waar ik mijn geld aan uit geef. Ik heb geen behoefte aan een instantie die voor mij gaat bepalen of ik iets wel of niet kan betalen. Daarnaast geef ik via private lease evenveel uit aan een auto als ieder ander, en heb vind dus ook niet dat dit apart geregistreerd moet worden, laat staan dat dit mij beperkt in het kopen van een huis.

Mijn geld, mijn risico, mijn verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04
Capiyol schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:56:
[...]

Ik ben graag zelf verantwoordelijk voor waar ik mijn geld aan uit geef. Ik heb geen behoefte aan een instantie die voor mij gaat bepalen of ik iets wel of niet kan betalen. Daarnaast geef ik via private lease evenveel uit aan een auto als ieder ander, en heb vind dus ook niet dat dit apart geregistreerd moet worden, laat staan dat dit mij beperkt in het kopen van een huis.

Mijn geld, mijn risico, mijn verantwoordelijkheid.
Dat dachten velen met jou en toen hebben ze toch maar een stichting opgezet om mensen tegen zichzelf te beschermen omdat het toch allemaal niet zo goed ging met eigen verantwoordelijkheid nemen.

Anyway hoop voor je dat het allemaal goed verloopt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 14-08-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Persoonlijk zou ik niet met bestickering rond willen rijden. Zelfs mét stickers lijken ze even duur of duurder te zijn dan de ANWB of de Consumentenbond of Alphabet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Apart, weer een Amerikaanse uitvoering....
Afbeeldingslocatie: https://www.mijndomeinauto.nl/frontend/files/cars/images/710x484/MDA%20Nissan%20Leaf%202018%20vz%20zwart%20stickers%20paars%20V2.0.png

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Capiyol schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:27:
[...]

Heb jij de ‘oude’ Leaf gekozen? Voor welke periode? En bedankt voor je update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
Goed nieuws! Ik mag volgende week donderdag de ST-LINE ophalen en dat terwijl Leaseplan een verwachte levertijd heeft van week 42 :O

[ Voor 4% gewijzigd door soundtrack op 17-08-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 16:44
Globaal begreep ik laatst uit de podcast dat het als volgt gaat:

Mijndomein.nl private lease is een prijsvechter die eigenlijk ontstaan is, omdat de eigenaar van mijndomein reclame wilde maken voor zijn domein registratie bedrijf. Het leek ludiek dit op auto's te doen. Nu zijn zij doorgegroeid naar een serieus bedrijf.

De auto's geven ze in staffels uit: ze moeten namelijk eerst financiering regelen voor de aankoop van een staffel voor ze deze uitgeven. Daardoor kunnen ze goedkoop leveren.

Veel auto's worden aan het einde van de leastermijn voor een fixed prijs die bij inkoop van de auto's is afgesproken terug verkocht aan de importeurs naar het model van de huurautomarkt. Hierdoor weet mijndomein precies wat een auto kost en oplevert gedurende de leasetermijn. Komen er auto's toch eerder terug, dan kan je ze leasen tot de terugverkoop datum is bereikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik kan m'n ST-Line ook ophalen volgende week, platen komen dan binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 13:44
ucsdcom schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:26:

Mijndomein.nl private lease is een prijsvechter die eigenlijk ontstaan is, omdat de eigenaar van mijndomein reclame wilde maken voor zijn domein registratie bedrijf. Het leek ludiek dit op auto's te doen. Nu zijn zij doorgegroeid naar een serieus bedrijf.

De auto's geven ze in staffels uit: ze moeten namelijk eerst financiering regelen voor de aankoop van een staffel voor ze deze uitgeven. Daardoor kunnen ze goedkoop leveren.

Veel auto's worden aan het einde van de leastermijn voor een fixed prijs die bij inkoop van de auto's is afgesproken terug verkocht aan de importeurs naar het model van de huurautomarkt. Hierdoor weet mijndomein precies wat een auto kost en oplevert gedurende de leasetermijn. Komen er auto's toch eerder terug, dan kan je ze leasen tot de terugverkoop datum is bereikt.
Interessant, jammer dat het assortiment nog redelijk beperkt is en de prijzen zijn ook niet geweldig.
De 6 reviews zijn trouwens ook niet geweldig :X

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Groene kaart hoef je ook niet meer bij je te hebben.
Dat ding is een beetje overbodig geworden.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:36
dfrenner schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:41:
[...]

Ik heb die van Leaseplan/ANWB gewoon in het handschoenenkastje liggen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
dfrenner schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:41:
[...]

Serieus? Ik had onlangs nog een nieuwe groene kaart gekregen weer op staat dat ik hem in de auto moest bewaren :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Lampuhkap schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:42:
Ik heb die van Leaseplan/ANWB gewoon in het handschoenenkastje liggen d:)b
Ik heb hem voor vakantie gedownload uit mijnleaseplan. Maar kreeg hem standaard niet meer toegestuurd:

Groene kaart niet verplicht
Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland

Originele groene kaart verplicht
Albanië, Bosnië (en Herzegovina), Israël, Iran, Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Rusland, Servië, Tunesië, Turkije, Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië en Wit-Rusland
Jasphur schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:45:
Serieus? Ik had onlangs nog een nieuwe groene kaart gekregen weer op staat dat ik hem in de auto moest bewaren :P
Nope, tenzij je naar bovenstaande landen gaat.
Het uitprinten is natuurlijk een kleine moeite en op vakantie kan het handiger zijn dan de digitale versie te raadplegen.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 14-08-2018 15:49 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:36
dfrenner schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:48:
[...]

Ik heb hem voor vakantie gedownload uit mijnleaseplan. Maar kreeg hem standaard niet meer toegestuurd:
Kreeg m gewoon netjes via de oude vertrouwde post binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capiyol
meermarco schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:02:
[...]

Heb jij de ‘oude’ Leaf gekozen? Voor welke periode? En bedankt voor je update
Ja, ik heb degene gekozen met grofweg 11 maanden looptijd. Ik verwacht dat er dan voldoende nieuw aanbod is om een overstap te maken naar een elektrisch model dat nog beter bij mijn wensen past.

(In een ideale wereld zou er een elektrische Volvo 245 of 855 bestaan, maar helaas hebben we te maken met de realiteit :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
ucsdcom schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:26:

Duidelijk. Toevallig een link naar de podcast?

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Voor een deelautoproject heb ik voor een stichting ook auto's via Mijndomein geleased en daarvoor ook meermaals met de directeur gesproken. Hij is ook enthousiast over elektrisch rijden. Momenteel hebben we twee Renault Zoe's, een derde komt volgende maand. Als er nog occassion Leafs zijn gaan we die ook inzetten.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 20:58

CodeIT

Code IT

Freekers schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:19:
Is dit nog goed opgepakt door Justlease/Fleetport? Ook ben ik benieuwd hoe de schade die je had is afgehandeld.

• meermarco
Beatman schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:05:
Voor een deelautoproject heb ik voor een stichting ook auto's via Mijndomein geleased en daarvoor ook meermaals met de directeur gesproken. Hij is ook enthousiast over elektrisch rijden. Momenteel hebben we twee Renault Zoe's, een derde komt volgende maand. Als er nog occassion Leafs zijn gaan we die ook inzetten.
Staan er nu twee. Inclusief fastned pas

• Strider
Beatman schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 16:05:
Ik heb 6 reviews gelezen, en 5 daarvan waren ontzettend negatief. Slechte service, niet goed bereikbaar, onbeschoft te woord staan etc.
Ik begrijp de insteek van jouw reactie niet helemaal, waarom haal je het contact met de directeur erbij? Als normale klant is dat niet haalbaar. Ik was eerst enthousiast, geen BKR registratie, maar service is bij private lease erg belangrijk. Je wil bijv. op zondag ook geholpen worden als je met pech in het buitenland langs de kant van de weg staat.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beatman
  • Laatst online: 07-06 15:05
Strider schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:52:
[...]

Ik heb 6 reviews gelezen, en 5 daarvan waren ontzettend negatief. Slechte service, niet goed bereikbaar, onbeschoft te woord staan etc.
Ik begrijp de insteek van jouw reactie niet helemaal, waarom haal je het contact met de directeur erbij? Als normale klant is dat niet haalbaar. Ik was eerst enthousiast, geen BKR registratie, maar service is bij private lease erg belangrijk. Je wil bijv. op zondag ook geholpen worden als je met pech in het buitenland langs de kant van de weg staat.
Bij pech onderweg wordt je gewoon geholpen door de pechservice. Daar hoef je het niet voor te laten. Verder heb ik dus gewoon goed contact met Mijndomein gehad.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Beatman schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:23:
[...]

Bij pech onderweg wordt je gewoon geholpen door de pechservice. Daar hoef je het niet voor te laten. Verder heb ik dus gewoon goed contact met Mijndomein gehad.
Ik zou het zelf niet zo zwart/wit zien.

Ik stond een paar weken geleden op een zondag met een lekke band in Noorwegen. Het enige wat Alphabet voor mij kon regelen is een monteur die mij zou helpen om mijn thuiskomer te monteren. Aangezien garages op zondag dicht zijn kon mijn auto niet op zondag gerepareerd worden. En stel dat zou kunnen, dan zou dat ook bij een officiële garage moeten gebeuren. Thuiskomer zou er dus op moeten en dan kon ik op maandag naar een garage rijden.

Uiteindelijk heb ik zelf een garage gevonden die voor mij op zondag wel even open wilde gaan, toevallig de garage van Thord Paulsen, en mijn band wel wilde vervangen. Alphabet heeft daar toestemmig voor gegeven zonder zelfs te vragen wat het ging kosten of welke band erop zou gaan.

Dit soort service hoef je echt niet te verwachten bij een maatschappij als Mijndomein.
Als je niet met je auto op op vakantie gaat in het buitenland maakt dat natuurlijk niets uit.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Strider schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Ik zou het zelf niet zo zwart/wit zien.

Ik stond een paar weken geleden op een zondag met een lekke band in Noorwegen. Het enige wat Alphabet voor mij kon regelen is een monteur die mij zou helpen om mijn thuiskomer te monteren. Aangezien garages op zondag dicht zijn kon mijn auto niet op zondag gerepareerd worden. En stel dat zou kunnen, dan zou dat ook bij een officiële garage moeten gebeuren. Thuiskomer zou er dus op moeten en dan kon ik op maandag naar een garage rijden.

Uiteindelijk heb ik zelf een garage gevonden die voor mij op zondag wel even open wilde gaan, toevallig de garage van Thord Paulsen, en mijn band wel wilde vervangen. Alphabet heeft daar toestemmig voor gegeven zonder zelfs te vragen wat het ging kosten of welke band erop zou gaan.

Dit soort service hoef je echt niet te verwachten bij een maatschappij als Mijndomein.
Als je niet met je auto op op vakantie gaat in het buitenland maakt dat natuurlijk niets uit.
Ik zit zelf ook bij Alphabet, maar vraag me af wat de meerwaarde is ten opzichte van de "merk pechhulp" die je meestal hebt bij een nieuwe auto.

Wat ik me ook afvraag nu het bijna winter is ( :+ ); ik heb geen winterbanden genomen maar koop die zelf los en laat ze wisselen. Mag ik dat gewoon bij een lokale garage laten doen? (Enige optie was vier seizoenen banden overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
Waarom niet? De leasemij weet het niet eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:56
Phusebox schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:11:
[...]

Ik zit zelf ook bij Alphabet, maar vraag me af wat de meerwaarde is ten opzichte van de "merk pechhulp" die je meestal hebt bij een nieuwe auto.

Wat ik me ook afvraag nu het bijna winter is ( :+ ); ik heb geen winterbanden genomen maar koop die zelf los en laat ze wisselen. Mag ik dat gewoon bij een lokale garage laten doen? (Enige optie was vier seizoenen banden overigens)
Mag van wie? Officieel mag je het sowieso niet doen lijkt me. Dus lekker zelf doen of ergens laten doen waar je zelf wilt.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
VidaR-9 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:10:
[...]

Mag van wie? Officieel mag je het sowieso niet doen lijkt me. Dus lekker zelf doen of ergens laten doen waar je zelf wilt.
Officieel mag het niet? Dan kom je dus in de problemen wanneer je een ongeluk zou krijgen met andere banden vrees ik zo.

Kan er in de voorwaarden niet over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:56
Phusebox schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:11:
[...]

Officieel mag het niet? Dan kom je dus in de problemen wanneer je een ongeluk zou krijgen met andere banden vrees ik zo.

Kan er in de voorwaarden niet over vinden.
Volgens mij staat er in elke voorwaarden wel iets in de trant van dat je niets mag aanpassen aan de auto.

Problemen in geval van een ongeval lijkt me sterk - zo ver zal het niet gaan. Tenzij je met je winterbanden in de zomer bij 38 graden om een boom vouwt :+

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Strider schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:41:

Ik vind dit allemaal nogal vergezocht. Je kan zelf toch wel een wiel wisselen? En met een thuiskomertje kan je gewoon rijden. Een lekke band hoeft meestal niet vervangen te worden, een prop erin is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 16:49
Lightning89 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:41:
Waarom niet? De leasemij weet het niet eens
Ze zijn er zelfs blij mee, zo slijten de contractuele zomerbanden ook niet. ;)

En in sommige landen moet je winterbanden hebben, dus dan zal je ze zelf moeten kopen en monteren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-06 22:41
Señor Sjon schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:34:
[...]

Ze zijn er zelfs blij mee, zo slijten de contractuele zomerbanden ook niet. ;)

En in sommige landen moet je winterbanden hebben, dus dan zal je ze zelf moeten kopen en monteren.
De regel (waar je voor getekend hebt middels contract/voorwaardes) is dooraans dat zaken in overleg gemonteerd mogen worden.

Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen over winterbanden, maar zou het wel melden.

Ik heb bijvoorbeeld een armsteun in laten bouwen. Was geen punt, maar wel gemaild en bevestigd door leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
RemcoDelft schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:28:
[...]

Ik vind dit allemaal nogal vergezocht. Je kan zelf toch wel een wiel wisselen? En met een thuiskomertje kan je gewoon rijden. Een lekke band hoeft meestal niet vervangen te worden, een prop erin is genoeg.
Het gaat niet om het verwisselen van een wiel, daar heb ik geen gebruik van gemaakt.

Het gaat erom dat Alphabet juist toestemming gaf dat ik bij iedere willekeurige garage mijn klapband mocht laten vervangen. + bereikbaar was +zelfs terug belde om te checken of alles gelukt was

Een uitzondering geval, maar als je in die situatie terecht komt wil je wel ergens op terug kunnen vallen en dat is niet op je eigen portemonnee :+

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Strider schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:15:
[...]

Het gaat niet om het verwisselen van een wiel, daar heb ik geen gebruik van gemaakt.

Het gaat erom dat Alphabet juist toestemming gaf dat ik bij iedere willekeurige garage mijn klapband mocht laten vervangen. + bereikbaar was +zelfs terug belde om te checken of alles gelukt was

Een uitzondering geval, maar als je in die situatie terecht komt wil je wel ergens op terug kunnen vallen en dat is niet op je eigen portemonnee :+
Is dit echt zo? Want ik krijg volgende maand een lease van Alphabet. Zou er liever zelf 19” velgen onder leggen dan bijbestellen.

Maar je kan dan niet terugvallen op pechhulp bij een lekke band lijkt me zo...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Kecin schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:24:
[...]

Is dit echt zo? Want ik krijg volgende maand een lease van Alphabet. Zou er liever zelf 19” velgen onder leggen dan bijbestellen.

Maar je kan dan niet terugvallen op pechhulp bij een lekke band lijkt me zo...
Wat denk je dat ze daar bij Pechhulp kunnen, een prop in je band schieten, of even je band vervangen? :+

In mijn geval was het een klapband, dus of een thuiskomertje eronder en de volgende dag naar een geselecteerde garage rijden of de sleepwagen op.

Als je daar in een klein Noors dorpje met pech stil staat, is het toch wel verrekte handig als zo'n lease organisatie ook wil meedenken zodat jij weer zo snel mogelijk van je vakantie kan gaan genieten en dat ze niet perse alleen maar aan de kosten gaan denken.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Nu online
Het aftellen is begonnen. Gister mijn eerste 'Please, lease nog eens auto bij ons' mailtje gekregen van JustLease. Gisteren was het precies 5 maanden voordat mijn lease contract eindigt :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Laatst online: 16-04 16:23
Sniffels schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:33:

Sorry, niet erg OT.
[beetje off]Je trapt weer mooi in de marketing van de automerken. De BPM gaat helemaal niet omhoog maar blijft precies gelijk. Ze stappen enkel over op een veel betrouwbaardere test wat betreft uitstoot van de auto, waardoor de wagens die heel frauduleus op de vorige test afgestemd waren (en in de praktijk dus een stuk vervuilender zijn) door de mand vallen en ze in een hogere BPM categorie vallen.

Imo zou diesel zsm verboden moeten worden aan de hand van het sjoemelschandaal en de nog steeds veel te hoge uitstoot ten opzichte van de gezondheid van de mensheid.

Ik zou even Dirty Money aflevering 1 kijken als ik jou was.

https://www.netflix.com/nl-en/title/80118100
[/beetje off]

On: Indien iemand een aanbieding voor een nieuwe Nissan Leaf private lease vindt, hou ik me aanbevolen! Of tips voor een shortlease wagen formaatje VW Polo of groter (maar niet van VAG) van 1 tot 2 jaar om te wachten op betaalbare elektrische occasions tot max 250 euro / maand.

Zelf heb ik www.autokopen.nl/acties gevonden om de dealeracties in de gaten te houden maar heeft iemand nog meer sites die lease aanbiedingen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ik keek ook voor de Leaf 2.0. Lijkt alsof Nissan zelf de beste aanbieding heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Kluutmaran schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:31:
[beetje off]Je trapt weer mooi in de marketing van de automerken. De BPM gaat helemaal niet omhoog maar blijft precies gelijk. Ze stappen enkel over op een veel betrouwbaardere test wat betreft uitstoot van de auto, waardoor de wagens die heel frauduleus op de vorige test afgestemd waren (en in de praktijk dus een stuk vervuilender zijn) door de mand vallen en ze in een hogere BPM categorie vallen.
En jij trapt in het standaardverhaaltje van de overheid: "neehoor, het wordt echt niet duurder" hoor ik al heel erg lang op alle fronten.
Autofabrikanten hebben die tests niet bedacht. In de praktijk gaat de BPM per auto dus gewoon (flink) omhoog. De overheid maakt nog niet echt haast met het verlagen van de BPM zodat het in het geheel niet omhoog gaat, en zuinigere auto's beter af zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 17-08-2018 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

RemcoDelft schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:48:
[...]

En jij trapt in het standaardverhaaltje van de overheid: "neehoor, het wordt echt niet duurder" hoor ik al heel erg lang op alle fronten.
Autofabrikanten hebben die tests niet bedacht. In de praktijk gaat de BPM per auto dus gewoon (flink) omhoog. De overheid maakt nog niet echt haast met het verlagen van de BPM zodat het in het geheel niet omhoog gaat, en zuinigere auto's beter af zijn.
Prinsjesdag is dan ook nog niet geweest... wacht dat nou maar eerst af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:11:
[...]

Prinsjesdag is dan ook nog niet geweest... wacht dat nou maar eerst af.
De BPM-verhoging gaat voor die tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
[...]

Daarom schreef ik al op 27 juli:
:-) Je hebt alle reden om niet tevreden te zijn.. Ik zou hem meteen retourneren. No way dat ik bij de schadehersteller en de dealer langs zou gaan. Kost allemaal tijd die niet betaald wordt. Ik vind het een rare cheapass gang van zaken van dit bedrijf...
Wat een drama... Cowboys zijn volop actief blijkbaar. Geen idee of er ook fatsoenlijke bedrijven zijn op dit gebied maar dit "bedrijf" is dat duidelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Frogmen schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:41:
Ik denk dat het echt veel goedkoper is om op dit moment zelf te kopen kijk dan vooral ook naar aanbiedingen met 0% financiering eerste x jaar. Met Lease financier je ook, bedrijven doen dit omdat omdat ze dan meer operationeel kapitaal houden (een bedrijf betaald nog wat meer voor financiering zonder onderpand). Prive leen je wat goedkoper. Bekijk vooral het totaal plaatje en koop een fatsoenlijke 2e hands die je bij dealer laat onderhouden. Je ervaring met een Lantra bij waarschijnlijk geen dealer kan je niet vergelijken.
Neem vooral zuinig en investering mee in je berekening minder zuinig maar veel lagere investering kan toch veel goedkoper zijn.
Dit kun je echt niet stellen. Ja tweedehands kopen (2 jaar of ouder) zal goedkoper zijn mits je geen pech hebt met (grote) reparaties.

In mijn geval steek ik een groot deel van het geld dat ik nu niet in 1x hoef uit te geven in de hypotheek. Dat levert me 20 jaar lang financieel voordeel op dus dat tel ik dan ook als besparing mee.

Maar je moet uiteraard wel rond shoppen voor leuke deals en niet zomaar de eerste de beste auto leasen want het kan ook inderdaad erg duur zijn.

Edit: oeps, was nog niet helemaal wakker blijkbaar aangezien het bericht uit 2012 was.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 18-08-2018 08:22 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 104 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.