Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:07:
[...]

Hou er wel rekening mee dat wanneer jij een PL contract afsluit je heel veel minder hypotheek gaat krijgen!
Jup, bij het BKR wordt 65% van het totaal aan termijnbedragen geregistreerd. Er vanuit gaande dat mijn salaris met geen cent stijgt de komende 1,5 a 2 jaar is de maximale hypotheek uiteraard een stuk lager, maar niet onoverkomelijk laag.
En ik hoop dat je 30k per jaar gaat rijden, niet per maand :P
Oeps :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je starter bent is private lease vaak niet aan te raden als je een huis wilt kopen, de maximale hypotheek zal echt veel lager worden waardoor een huis kopen heel lastig zal zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Yustice schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:11:
[...]

Jup, bij het BKR wordt 65% van het totaal aan termijnbedragen geregistreerd. Er vanuit gaande dat mijn salaris met geen cent stijgt de komende 1,5 a 2 jaar is de maximale hypotheek uiteraard een stuk lager, maar niet onoverkomelijk laag.

[...]

Oeps :*)
Dat is een overweging die alleen jij kan maken, jij weet je salaris en je woonwensen.

Maar hou er wel rekening mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
TheBrut3 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:24:
Volgens mij is ook algemeen bekend dat VAG gewoon zo goedkoop mogelijk binnen de marges wil ontwerpt. Want een bak die meer Nm aan kan = dikkere/sterkere tandwielen = duurder in materialen x-aantal modellen = veul geld.
Neem het maar aan dat ELKE autoconstructeur dat doet zonder uitzondering.
CRP (cost reduction project) is een priorriteit bij alle merken.
Wij leveren spullen aan Porsche, en die vragen ook elk jaar 5% prijsdaling.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:39
Yustice schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:02:

Een B-segment auto zou me tussen de 430 en 470 euro per maand kosten bij 30k km per maand en een looptijd van 2 jaar.
Klopt jouw berekening wel? Of zie jij een andere auto als B-segment?
Goedkoopste B-segmenter die ik kan vinden is de Hyundai i20 bij de ANWB.
Die kost met dat aantal kms en 2 jaar op €364 per maand.
Met een verbruik van 1:18 en €1,65 per liter, is de brandstof ~€230 per maand.
Totaal per maand €594

En als ik dat totaalbedrag per maand zie, dat kan veel goedkoper.. met bv een Fiesta uit 2012 op diesel..
€80 belasting
€60 verzekering (indien allrisk)
€160 Brandstof (1:21 en €1,3 per liter)
€50 onderhoud (natte vinger)
€100 afschrijving (natte vinger)

[ Voor 19% gewijzigd door GAIAjohan op 19-05-2018 12:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
assje schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 09:04:
[...]

En dus een koppelomvormer met bijbehorend hoger verbruik, leuk voor zakelijke leaserijders die nergens om geven.
Ja dat scheelt zooooooo veeel.

Een ZF automaat heeft gewoon een lock functie, waardoor de koppelomvormer alleen iets verlies heeft nét na het schakelmoment.

Verder zorgt de lock ervoor dat je geen extra verliezen hebt.

Het is zo veel comfortabeler dan een robotbak met koppelingen. Alleen het kost wat meer geld. DSG is een stuk goedkoper dan een échte automaat.

Het verbruik is meer afhankelijk van de motor dan de gebruikte automaat. Ik rijd een 5 cilinder diesel hybride, met 295pk...

Hij is pas écht onzuinig als je het gas intrapt, maar de automaat is echt niet de boosdoener...

Van mij had Volvo er ook een D2 in mogen stoppen en geen D6. Dan zou hij een stuk zuiniger zijn. Het is echt jammer dat men gestopt is met deze techniek. In de stad rijd je elektrisch en op de snelweg op een zuinig dieselblok...

Mijn verbruik ligt nu gemiddeld op 0,6l per 100km. Ik gebruik de motor eigenlijk alleen nog bij invoegen of als er een GTI’tje naast je staat :+

Maar goed diesel in private lease is eigenlijk nooit rendabel.

Ik heb wel eens gezocht naar een e-Up voor erbij in de private lease, voor mijn vrouw. Maar dat is direct zo duur, Volkswagen zelf biedt het al niet eens aan 🤪

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:13

Volgens de voorwaarden van het keurmerk voor privélease is het contract kosteloos te beëindigen op het moment dat je buiten je schuld om werkloos wordt, en dat bepalen zij weer aan de hand van of je recht hebt op een WW-uitkering. Ik heb mijn situatie bekeken en als mijn contract over een jaar niet zou worden verlengd (wat waarschijnlijk wel gebeurt) zou ik recht hebben op WW, en dus ontbinding.

Kan iemand mij nog voorzien van tips/advies/inzichten?
Ik kan zo snel in het keurmerk niet vinden dat je kosteloos mag opzeggen. Maar geen contractverlenging is echt iets anders dan werkeloos buiten je schuld om. Ik zou je daar even heel goed over laten voorlichten. Daarom willen PL aanbieders een vast contract of intentie verklaring. Anders kan iedereen makkelijk een autootje nemen met laag maandbedrag omdat je vijf jaar kiest en heel gemakkelijk er weer vanaf...

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ophidian schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:04:
[...]

Ik kan zo snel in het keurmerk niet vinden dat je kosteloos mag opzeggen. Maar geen contractverlenging is echt iets anders dan werkeloos buiten je schuld om. Ik zou je daar even heel goed over laten voorlichten. Daarom willen PL aanbieders een vast contract of intentie verklaring. Anders kan iedereen makkelijk een autootje nemen met laag maandbedrag omdat je vijf jaar kiest en heel gemakkelijk er weer vanaf...
Heel goed punt!
Als ik eens Google zie ik bijvoorbeeld dit:
https://justlease.nl/faq/...ulering-optie-precies-in/

Ontslagvergunning wordt over gesproken. Dat is inderdaad iets anders dan een niet verlengd tijdelijk contract. De kans bestaat dat je überhaupt geen mogelijkheid hebt tot leasen met een tijdelijk contract.

Daarnaast zou ik er persoonlijk voor zorgen dat je een PL auto ook nog kunt betalen als je WW krijgt. IMO heb je een te dure auto/last als je dat niet kan.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2018 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-10 07:17
Kosteloos standaard lijkt me niet, veel aanbieders bieden daar een verzekering voor aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37
dfrenner schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Ja dat scheelt zooooooo veeel.

Een ZF automaat heeft gewoon een lock functie, waardoor de koppelomvormer alleen iets verlies heeft nét na het schakelmoment.

Verder zorgt de lock ervoor dat je geen extra verliezen hebt.

Het is zo veel comfortabeler dan een robotbak met koppelingen. Alleen het kost wat meer geld. DSG is een stuk goedkoper dan een échte automaat.
Volgens Google is een ZF automaat ook gewoon een robotbak met dubbele koppeling?

https://www.amt.nl/techni...ransmissie-van-zf-1016611

[ Voor 7% gewijzigd door assje op 19-05-2018 14:42 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
assje schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:41:
[...]

Volgens Google is een ZF automaat ook gewoon een robotbak met dubbele koppeling?

https://www.amt.nl/techni...ransmissie-van-zf-1016611
ZF is een merk, en die bieden dus verschillende oplossingen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:25
Yustice schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:11:
Er vanuit gaande dat mijn salaris met geen cent stijgt de komende 1,5 a 2 jaar is de maximale hypotheek uiteraard een stuk lager, maar niet onoverkomelijk laag.
En hoeveel denk je minder te kunnen lenen dan?

Ik kom op 30k uit. Geen idee wat jij onoverkomelijk laag vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
TheBrut3 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:03:
[...]

En hoeveel denk je minder te kunnen lenen dan?

Ik kom op 30k uit. Geen idee wat jij onoverkomelijk laag vindt?
Aangezien hij geen vast contract heeft, is het bovendien:
1. erg twijfelachtig of een private lease aanbieder aan hem wil leveren
2. erg twijfelachtig of een hypotheekverstrekker aan hem wil leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

GAIAjohan schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:23:
[...]

Aangezien hij geen vast contract heeft, is het bovendien:
1. erg twijfelachtig of een private lease aanbieder aan hem wil leveren
2. erg twijfelachtig of een hypotheekverstrekker aan hem wil leveren.
Navragen is gewoon het beste. De Rabobank wil mij ook met alle plezier wel een miljoen aan hypotheek doen. Het verschil is of je het 1) nodig hebt 2) de rente over wil betalen 3) waar je prioriteiten liggen.

Dus kijk of je de komende 4 jaar een huis wil gaan kopen. Ja? Heb je veel budget voor een woning en kan je kopen wat je wil? Ja: lease maar raak. Nee: lease niet en koop eerst.
Haken en ogen daargelaten. Veel abonnementen bieden ondertussen ookal kostenloos of voor weinig kosten opzeggen na 1 jaar. Kan dus ook interessant wezen.

De laatste financiering die ik had, had ik de private-lease van mijn vriendin bij opgeteld. Die hebben ze zelfs weggehaald. Was niet nodig. Zeer vreemd in mijn ogen, en totaal onverwacht (maakte overigens ook geen verschil met/zonder dus wellicht daar iets mee te maken).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
In mijn berekeningen was het bedrag dat ik minder aan hypotheek kon krijgen 5x zo groot als het bedrag dat bij BKR geregistreerd wordt.

Dus 15k aan BKR voor je private lease is dan 75k minder hypotheek.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Phusebox schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:47:
In mijn berekeningen was het bedrag dat ik minder aan hypotheek kon krijgen 5x zo groot als het bedrag dat bij BKR geregistreerd wordt.

Dus 15k aan BKR voor je private lease is dan 75k minder hypotheek.
Dat kan kloppen. Maar zoals ik zei, het maakt uit van je financiele situatie. Kan je een miljoen lenen maar koop je slechts voor 4 ton een huis dan maakt het niets uit. Perspectief en juist de reden waarom deze regel bestaat. Veel mensen zullen niet én private lease kunnen betalen én een hoge hypotheek hebben. Het is dan vaak of/of en niet en/en.

Verder volledig mee eens dat mensen hier goed rekening mee moeten houden als ze in de nabije toekomst een financiering wensen af te sluiten.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53
Ik overweeg heel sterk om privé te leasen. Ik heb al wat offertes opgevraagd en ik wil van de week een keuze maken. Bij mijn huidige auto uit 2004 komen er flink wat kosten aan. Een stabiel maandbedrag, een comfortabele auto en ontzorgd worden qua onderhoud en reparatie spreken me het meeste aan.

Ik heb wel een beetje spaargeld liggen, maar dat geld wil ik liever niet uitgeven aan een auto omdat ik spaar om op mezelf te gaan wonen. Als ik het spaargeld toch zou uitgeven aan de auto wordt het weer een oude auto met een budget van +/- 5k

Een B-segment auto zou me tussen de 430 en 470 euro per maand kosten bij 30k km per maand en een looptijd van 2 jaar. Als ik dit tegenover de huidige kosten zet, waarbij ik rekening houd met een lager verbruik en dat ik het uitgegeven spaargeld weer zou aanvullen als afschrijving, ben ik met prive lease 100 euro per maand duurder uit. Dat vind ik op zich nog een vrij net bedrag.

Als ik op mezelf ga wonen, en ik uitga van 1100 euro woonlasten (huur/hypotheek+belastingen+gwl), kom ik financieel ook nog uit.

Zoals ik al zei woon ik dus nog op mezelf. Door de huizenmarkt is het erg lastig om het huis uit te gaan (te veel geld voor sociale huur, te weinig voor vrije sector, te weinig spaargeld voor kosten koper + inboedel tezamen) en ben ik met m'n moeder akkoord dat ik nog 1 a 2 jaar bij haar in blijf wonen. Win-win situatie: zij kan het kostgeld goed gebruiken en ik heb nog de ruimte om te sparen

Volgens de voorwaarden van het keurmerk voor privélease is het contract kosteloos te beëindigen op het moment dat je buiten je schuld om werkloos wordt, en dat bepalen zij weer aan de hand van of je recht hebt op een WW-uitkering. Ik heb mijn situatie bekeken en als mijn contract over een jaar niet zou worden verlengd (wat waarschijnlijk wel gebeurt) zou ik recht hebben op WW, en dus ontbinding.

Kan iemand mij nog voorzien van tips/advies/inzichten?
Mijn advies: doe het niet.
En wil je het toch echt doen, probeer dan financieel ellende voor te zijn en kies voor een contract waar je na 1 of 2 jaar vanaf kan. Toyota biedt dat bijvoorbeeld aan.

400+ euro per maand van je inkomen af, geeft een flinke druk naar beneden voor een toekomstige hypotheek. Maar echt: heel flink. Vul je inkomen minus het PL-tarief eens in bij een hypotheekverstrekker. Tenzij je als starter 4k per maand binnenharkt kan je die hypotheek dan sowieso wel vergeten denk ik (maar als je dat zou verdienen, was je waarschijnlijk al vertrokken).
Als ik de onzekerheid op werk uit je laatste alinea goed lees, dan zou ik het echt heel sterk afraden. Als starter met pech wil je echt niet dat je nog elke maand 450 euro moet betalen voor een auto die je tegen die tijd misschien wel niet of minder nodig hebt (mogelijk andere werkplek), en misschien wel financiële ellende mocht je het niet kunnen betalen, die je als thuiswonende op jouw leeftijd niet wil (vermoed ik).

Met elke maand exact rondkomen van je woonlasten + auto word je denk ik ook niet zo vrolijk :P

Ik ken de struggles als starter om uit huis te gaan en precies tussen wal en schip vallen. Maar ik zou je adviseren om toch daar de focus op te leggen, en niet op de auto. Kosten koper + inboedel, dat zijn een paar maandjes werken ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kecin schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:48:
[...]

Dat kan kloppen. Maar zoals ik zei, het maakt uit van je financiele situatie. Kan je een miljoen lenen maar koop je slechts voor 4 ton een huis dan maakt het niets uit. Perspectief en juist de reden waarom deze regel bestaat. Veel mensen zullen niet én private lease kunnen betalen én een hoge hypotheek hebben. Het is dan vaak of/of en niet en/en.

Verder volledig mee eens dat mensen hier goed rekening mee moeten houden als ze in de nabije toekomst een financiering wensen af te sluiten.
We hebben het over een starter, niet over iemand die het aardig gemaakt heeft.. Ga even uit van normale bedragen voor een gemiddelde starter. Dan zit je tussen de 150 en 240k voor een woning.
Voor een hypotheek op zulke bedragen zul je tussen de 30k en 50k/jaar moeten binnen harken om die hypotheek te krijgen, tenzij veel spaargeld.

Tevens wil de bank wel zien dat je dat kunt betalen.
Middels een vast contract gaat dat het makkelijkst. Als zzp'er zul je toch de jaarverslagen moeten inleveren en hopen op een gunstige berekening voor de toekomst.
Met jaarcontracten lukt dat niet.
Ik ken een artsenkoppel dat veel verdiende, maar geen hypotheek kreeg ivm 'onzeker inkomen'. Een paar jaar later hadden ze een huis gekocht zonder hypotheek.
1 miljoen krijg je niet zomaar, en ook 150k krijg je ook niet als de bank er geen vertrouwen in heeft.

Yustice heeft geen vast contract en woont nog niet op zichzelf. Yustice denkt er zelfs over zijn contract op te kunnen zeggen als zijn contract niet verlengd wordt.

Stel hij verdient modaal, en kan als gevolg +/- €190.000 lenen. Met een PL contract van €450 per maand, twee jaar, knalt dat naar beneden richting €140.000 en dan is er sowieso nauwelijks meer wat te krijgen qua huis. Dat is nogal een impact..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
welke auto zouden jullie aanraden budget is 370 euro per maand ongeveer 15 of 20k aan kilometers help D: wel een formaatje ibiza of polo meschien weten jullie een andere merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
TjardaR schreef op zondag 20 mei 2018 @ 01:39:
welke auto zouden jullie aanraden budget is 370 euro per maand ongeveer 15 of 20k aan kilometers help D: wel een formaatje ibiza of polo meschien weten jullie een andere merk :)
Ik zou gaan voor een Polo of Ibiza? En ik weet nog wel een ander merk, met hetzelfde onderstel in hetzelfde segment, de Skoda Fabia :+ Passen allemaal in je budget, zeker zonder opties en een 1.0-motortje die je binnen de 15 seconden naar de 100km/u kan torren.
Iets meer eigen inzet en details zijn wel handig.

Maarehh, even door je postgeschiedenis gezocht heb je 1 jaar een rijbewijs, is private lease dan wel de kant die je moet zoeken? Vind €370 vrij 'specifiek' ook :P

Los daarvan, ik vind de Ford Fiesta ST-line bij de ANWB nu vrij goed geprijsd en een stuk leuker dan die VAG-auto's waar iedereen en zijn moeder in rijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Met meer kms is de Hyundai i20 goedkoper dan de Fiesta bij de ANWB. Bovendien leverbaar met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

TjardaR schreef op zondag 20 mei 2018 @ 01:39:
En wil je airco, want dat is blijkbaar nog altijd niet standaard... :')

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Mijn vrouw heeft sinds maart een fiat 500s in de private lease. Toen we de aanvraag deden moest ik mijn financiele gegevens ook doorgeven. Ik werk als zelfstandige trouwens.

Nu wilde ik eens weten hoe het zat met mijn bkr registraties pas, en heb ik online toegang tot mijn bkr gegevens aangevraagd.

Daaruit blijkt dus dat er ruim 5k euro op mijn naam geregistreerd staat bij het bkr, vanwege de private lease van mijn vrouw.

Auto heeft een fiscale waarde van 18,885,00, lease loopt 36 maanden en kost 229,00 per maand. 8244,00 in totaal dus.

Bij het bkr staat dit:

Registratiedatum 15-03-2018
Kredietsoort Operational Autolease
Contractnummer ****
Bedrag € 5.359
Datum 1e aflossing 28-04-2018
Verwachte einddatum 28-04-2021

Zou dit bij mijn vrouw haar bkr gegevens ook vermeld staan? Het contract staat op haar naam.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
Richh schreef op zondag 20 mei 2018 @ 02:03:
[...]

Ik zou gaan voor een Polo of Ibiza? En ik weet nog wel een ander merk, met hetzelfde onderstel in hetzelfde segment, de Skoda Fabia :+ Passen allemaal in je budget, zeker zonder opties en een 1.0-motortje die je binnen de 15 seconden naar de 100km/u kan torren.
Iets meer eigen inzet en details zijn wel handig.

Maarehh, even door je postgeschiedenis gezocht heb je 1 jaar een rijbewijs, is private lease dan wel de kant die je moet zoeken? Vind €370 vrij 'specifiek' ook :P

Los daarvan, ik vind de Ford Fiesta ST-line bij de ANWB nu vrij goed geprijsd en een stuk leuker dan die VAG-auto's waar iedereen en zijn moeder in rijden :X
why not ;) krijg hem van me baas dus daarom ook 370 :*) zoveel mogelijk opties uiteraad (was laast in de vw dealer en een polo met panorama dak app air ect kwam uit op 23000 en 373 euro per maand inclusief direct vervangend vervoer hij staat momenteel nummer 1 bij mij maar daarom zoek ik meschien nog iets anders om te vergelijken)

[ Voor 12% gewijzigd door TjardaR op 20-05-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 09:25
EvoII schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:34:
Zou dit bij mijn vrouw haar bkr gegevens ook vermeld staan? Het contract staat op haar naam.
Wat zei ze zelf toen je het haar vroeg? Ik kan mezelf indenken dat als je getrouwd bent, je ook samen de schuld aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ze heeft geen toegang tot haar bkr gegevens, maar het zal bij haar ook wel geregistreerd staan. Wel apart dat het 2x geregistreerd staat.
Niet dat we er wakker van liggen verder, want hebben of hoeven toch geen hypotheek maar dacht zal het even melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EvoII schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:34:
Mijn vrouw heeft sinds maart een fiat 500s in de private lease. Toen we de aanvraag deden moest ik mijn financiele gegevens ook doorgeven. Ik werk als zelfstandige trouwens.

Nu wilde ik eens weten hoe het zat met mijn bkr registraties pas, en heb ik online toegang tot mijn bkr gegevens aangevraagd.

Daaruit blijkt dus dat er ruim 5k euro op mijn naam geregistreerd staat bij het bkr, vanwege de private lease van mijn vrouw.

Auto heeft een fiscale waarde van 18,885,00, lease loopt 36 maanden en kost 229,00 per maand. 8244,00 in totaal dus.

Bij het bkr staat dit:

Registratiedatum 15-03-2018
Kredietsoort Operational Autolease
Contractnummer ****
Bedrag € 5.359
Datum 1e aflossing 28-04-2018
Verwachte einddatum 28-04-2021

Klopt precies. Er wordt gerekend met 65% en daarmee kom je om 5389,50 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

EvoII schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:35:
Ze heeft geen toegang tot haar bkr gegevens, maar het zal bij haar ook wel geregistreerd staan. Wel apart dat het 2x geregistreerd staat.
Vanaf de 25ste kun je ze gratis inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
hjs schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Vanaf de 25ste kun je ze gratis inzien.
Hoe bedoel je? Vanaf 25 mei? Waar dan? Online?

Zelf heb ik online toegang aangevraagd. Was iets van 12,50 voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
EvoII schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:41:
[...]

Hoe bedoel je? Vanaf 25 mei? Waar dan? Online?

Zelf heb ik online toegang aangevraagd. Was iets van 12,50 voor een jaar.
ik denk 25 jaar? maar anders zal het wel te maken hebben met die nieuwe wet ofzo

edit: antwoord:
https://www.homefinance.n...wordt-eindelijk-geregeld/

[ Voor 17% gewijzigd door TjardaR op 20-05-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

TjardaR schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:43:
[...]

ik denk 25 jaar? maar anders zal het wel te maken hebben met die nieuwe wet ofzo

edit: antwoord:
https://www.homefinance.n...wordt-eindelijk-geregeld/
Dat ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
TjardaR schreef op zondag 20 mei 2018 @ 11:20:
[...]

why not ;) krijg hem van me baas dus daarom ook 370 :*) zoveel mogelijk opties uiteraad (was laast in de vw dealer en een polo met panorama dak app air ect kwam uit op 23000 en 373 euro per maand inclusief direct vervangend vervoer hij staat momenteel nummer 1 bij mij maar daarom zoek ik meschien nog iets anders om te vergelijken)
Dat is lease, geen private lease. Hebben we een ander topic voor :)

En het is 'misschien'.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 20-05-2018 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
Richh schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:12:
[...]

En het is 'misschien'.
Meschien bedoelt ie met me baas wel zijn vrouw... Weet jij veel. :+

Grapje hè mensen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37
Phusebox schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:55:
[...]

Grapje hè mensen.
Ik vind "me" anders helemaal niet grappig.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
Richh schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:12:
[...]

En het is 'misschien'.
Phusebox schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:55:
[...]

Grapje hè mensen.
assje schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:26:
[...]

Ik vind "me" anders helemaal niet grappig.
Sorry voor mijn spelfouten ben een dyslect en probeer er goed op te letten :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TjardaR schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:02:
[...]

[...]

[...]

Sorry voor mijn spelfouten ben een dyslect en probeer er goed op te letten :p
Die fouten hebben weinig tot niks met dyslexie te maken.

Daarnaast; €370,- ex/incl brandstof? Kilometrage? Welke leasemij, etc.
Past niet in het private lease topic maar hier:
Keuze leaseauto - Deel 5

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-10 14:25
Krijg net een berichtje dat mijn auto (aangevraagd op 13 maart) twee weken later geleverd wordt (nu in week 24) i.v.m. vertraging tijdens transport

Duurt lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Laatst online: 21:52
Ik kreeg een mail van de consumentenbond over een pl collectief. 1 van mijn zorgen bij pl was dat je je opgebouwde schadevrije jaren kwijt bent als je 4 jaar geen verzekering hebt gehad. Nu lees ik dit bij de veelgestelde vragen, dat zou wel heel relaxed zijn als dat zo is:

Ik heb bij mijn huidige verzekeraar schadevrije jaren opgebouwd. Ben ik die nu kwijt?
Nee, rij je schadevrij tijdens je leaseperiode, dan worden die schadevrije jaren opgeteld bij de jaren die je daarvoor hebt opgebouwd. Zodra je privé een auto gaat leasen, raden we aan je huidige verzekering te beëindigen. Rij je tijdens de leaseperiode geen schade, dan krijg je aan het einde van de leaseperiode een verklaring van de leasemaatschappij. Deze verklaring lever je aan bij je nieuwe verzekeraar. Deze telt de schadevrije jaren mee voor jouw nieuwe verzekering

Edit: even verder ingedoken maar er zijn ook leasemaatschappijen die de schadevrije jaren in de roydata bijschrijven. Dit doen ze aan t einde van de leaseperiode. Stel je huidige opgebouwde jaren zijn er 20. Deze blijven 3 jaar geldig. Na 4 jaat pl worden dus 4 jaar (bij geen schade) bijgeschreven. Dan heb je dus maar 4jaar ipv 24! Je moet dus een leasemaatschappij hebben die jaarlijks bijschrijft volgens mij. Of ze beredeneren dat je gewoon hebt gereden 4 jaar lang en dus wel 24 jaar hebt ook al schrijft de leasemaatschappij ze pas einde contract bij. Ik vraag me dat echt af.

[ Voor 25% gewijzigd door bukkum op 23-05-2018 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-10 16:02
Androo schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:38:
2 februari heb ik een seat ibiza FR business intense besteld bij de dealer als private lease.
Ze gaven toen aan dat de levertijd ongeveer 10 weken bedraagt..

Nu inmiddels 7 weken verder, en ze kunnen me nog steeds geen definitieve datum vertellen.
Blijkbaar zijn er zo veel bestellingen voor deze auto, dat de fabriek problemen heeft met de toelevering van Motoren, velgen en de climate control. Dus eigenlijk kan de leverancier hiervan de vraag niet aan.

Heel jammer! Moet ik nog langer wachten :(
Vrijdag kan ik hem ophalen :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 03:05
De Consumentenbond heeft hun lease collectief weer online staan (https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard), best interessante prijzen kan je zelf niet nieuw voor rijden plus opzegtermijn van 1 maand na het 1e jaar is wel aantrekkelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz87
  • Laatst online: 04-10 21:06
Ik zat er zelf ook aan te denken om een auto prive te leasen, maar het BKR gedeelte zat mij dwars (en nog eens het extra betalen voor de kilometers). Ik ben vervolgens dit tegengekomen op marktplaats...

https://www.allinnautolea...l-in-prijs-zonder-zorgen/

Leasen zonder BKR, niet extra betalen voor je KMs en boetevrij opzegbaar bij ontslag. Klinkt een beetje als too good to be true.. Iemand ervaring met deze jongens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dat klinkt als een huurauto. In de tijd dat de lening voor een telefoon bij het BKR geregistreerd moet worden, kan ik me niet voorstellen dat een auto legaal zonder registratie mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Laat staan 'all-inn' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 19:43
Bmw 116d, 6 maanden all inclusive unlimited km voor €399??? MRB is al bijna de helft daarvan, wel een aanbetaling van 399€ als je het contract aangaat, sure
https://www.allinnautolease.nl/autos/bmw-116/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Een plaatje van een Amerikaanse Mercedes CLA gebruiken.
De Corsa en Astra in spiegelbeeld
De Clio in spiegelbeeld
Generic vrouwtje aan de telefoon op het plaatje

Teveel klopt er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 13:09
Heb ze eens een mailtje gestuurd met wat vraagjes.. We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59
aladdin :P dromen zijn bedrog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
dromen mag toch?? :-)

Edit:
Netjes binnen 2 uur antwoord, dat wel.. Diesel hebben ze tegen gemiddeld €99 per maand meer prijs.. Hoe ze daar bij komen.. |:(

[ Voor 76% gewijzigd door ProudElm op 29-05-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:02
TheUninvited schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:50:
De Consumentenbond heeft hun lease collectief weer online staan (https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard), best interessante prijzen kan je zelf niet nieuw voor rijden plus opzegtermijn van 1 maand na het 1e jaar is wel aantrekkelijk denk ik.
Ik heb hiernaar gekeken en ziet er heel nice uit. Prijzen en opzegbaar na 1e jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 20:05
ProudElm schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:07:
dromen mag toch?? :-)

Edit:
Netjes binnen 2 uur antwoord, dat wel.. Diesel hebben ze tegen gemiddeld €99 per maand meer prijs.. Hoe ze daar bij komen.. |:(
Hebben ze ook uitgelegd hoe ze lease leveren zonder BKR registratie, of te wel, hoe ze de wet omzeilen?

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Nog niet.. Althans, dat antwoord moet nog komen. Ook hopelijk op mijn wedervraag of ze ook wat grotere auto's aanbieden (C4 picasso, Grand Scenic) ivm 3 kinder stoelen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capiyol
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-10 22:04
Abz87 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:54:
Ik zat er zelf ook aan te denken om een auto prive te leasen, maar het BKR gedeelte zat mij dwars (en nog eens het extra betalen voor de kilometers). Ik ben vervolgens dit tegengekomen op marktplaats...

https://www.allinnautolea...l-in-prijs-zonder-zorgen/

Leasen zonder BKR, niet extra betalen voor je KMs en boetevrij opzegbaar bij ontslag. Klinkt een beetje als too good to be true.. Iemand ervaring met deze jongens?
Ik heb deze partij ook in het elektrische auto's draadje besproken en contact met ze gehad. Een stukje crosspost.

Inmiddels heb ik een offerte ontvangen en de algemene voorwaarden.

De prijsopbouw zou als volgt zijn:
519,-/maand bij een contractperiode van 6-12 maanden (bron: bericht via Marktplaats)
€448,-/maand bij een contractperiode van 12-24 maanden (bron: in offerte genoemde meerprijs van €29)
€419,-/maand bij een contractperiode van 24-36 maanden (bron: advertentie Markplaats en offerte)

Bij mij blijven de alarmbellen afgaan:
. Het bedrijfje en de groep waar ze claimen deel van uit te maken staan pas sinds april geregistreerd bij het KvK
. De prijzen zijn ver onder marktconform
. De algemene voorwaarden zijn wel erg beperkt (in vergelijking met bijvoorbeeld ANWB/Leaseplan) en er lijken clausules ingebouwd waarmee ze de prijs kunnen verhogen

Hoe graag ik ook wil dat dit waar is, ik denk dat ik weg loop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
Hi all,

Ik ben naar de lease auto's aan het kijken die via consumentenbond worden aangeboden.https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard

Mijn oog heb ik laten vallen op de Kia picanto. Dit zal mijn eerste leasebak zijn. Ik denk genoeg te hebben aan 10k kilometers. Wil voor de luxe versie gaan en na 1 jaar maandelijks opzegbaar.

Moet ik ergens anders nog opletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Extrix schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:29:
Hi all,

Ik ben naar de lease auto's aan het kijken die via consumentenbond worden aangeboden.https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/wizard

Mijn oog heb ik laten vallen op de Kia picanto. Dit zal mijn eerste leasebak zijn. Ik denk genoeg te hebben aan 10k kilometers. Wil voor de luxe versie gaan en na 1 jaar maandelijks opzegbaar.

Moet ik ergens anders nog opletten?
Ziet er uit als een goede deal, ben zelf ook opzoek. Hoe werkt dat met het maandelijks opzeggen, is dat volledig kostenloos na een jaar? Je krijgt wel een contract van 60 maanden.

[ Voor 3% gewijzigd door SPX420 op 29-05-2018 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
SPX420 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:20:
[...]

Ziet er uit als een goede deal. Ben zelf ook opzoek. Hoe werkt dat met het maandelijks opzeggen? Is dat volledig kostenloos na een jaar? Je krijgt wel een contract van 60 maanden.
Dat is waar ze het mee verkopen. Kostenloos opzeggen.
Je kan kiezen tussen een vaste tijd (bv 60 maanden) of de vaste tijd maar dat je dan ook na een jaar kosteloos mag opzeggen. Die optie is ook altijd iets duurder (10 a 20 euro).
Je hebt wel een opzegtermijn van 3(?) maanden.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Kodess schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:22:
[...]

Dat is waar ze het mee verkopen. Kostenloos opzeggen.
Je kan kiezen tussen een vaste tijd (bv 60 maanden) of de vaste tijd maar dat je dan ook na een jaar kosteloos mag opzeggen. Die optie is ook altijd iets duurder (10 a 20 euro).
Je hebt wel een opzegtermijn van 3(?) maanden.
Dat klinkt wel erg aantrekkelijk. Ik ga me verdiepen in de verdere voorwaarden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:23
Capiyol schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:19:
[...]

Ik heb deze partij ook in het elektrische auto's draadje besproken en contact met ze gehad. Een stukje crosspost.

Inmiddels heb ik een offerte ontvangen en de algemene voorwaarden.

De prijsopbouw zou als volgt zijn:
519,-/maand bij een contractperiode van 6-12 maanden (bron: bericht via Marktplaats)
€448,-/maand bij een contractperiode van 12-24 maanden (bron: in offerte genoemde meerprijs van €29)
€419,-/maand bij een contractperiode van 24-36 maanden (bron: advertentie Markplaats en offerte)

Bij mij blijven de alarmbellen afgaan:
. Het bedrijfje en de groep waar ze claimen deel van uit te maken staan pas sinds april geregistreerd bij het KvK
. De prijzen zijn ver onder marktconform
. De algemene voorwaarden zijn wel erg beperkt (in vergelijking met bijvoorbeeld ANWB/Leaseplan) en er lijken clausules ingebouwd waarmee ze de prijs kunnen verhogen

Hoe graag ik ook wil dat dit waar is, ik denk dat ik weg loop.
Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook meestal.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
Bob-B190 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:31:
[...]
Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook meestal.
Zou het vooral niet doen als je bang bent voor een BKR registratie i.v.m. een hypotheek. Als je een hypotheek gaat afsluiten komt het wel naar voren als je een private lease auto hebt en krijg je alsnog een lagere hypotheek want je hebt gewoon een betaalverplichting. En ik las in de voorwaarden dat de auto (soms) op naam van de kredietverstrekker komt en niet de leasemaatschappij dus je bent ook afhankelijk van meerdere partijen, dus kies voor een partij met het Private Lease Keurmerk zou ik zeggen dan voorkom je ingewikkelde constructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-10 11:32
Wat betreft het All Inn auto lease van de vorige pagina: als ik zoek op het adres dat gegeven is vind ik een bedrijf dat vloerverwarming installeert. Nu kan het zijn dat het hetzelfde adres is en ze gewoon een kleine kantoorruimte huren, maar ik vind het vrij dubieus.

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door 3clectic op 30-05-2018 11:23 ]

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
Ze hebben ook nog niet gereageerd om mijn vraag mbt BKR registratie..

Misschien dat ik er morgen even langs rij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
SPX420 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:30:
[...]

Dat klinkt wel erg aantrekkelijk. Ik ga me verdiepen in de verdere voorwaarden.
Ben er zelf nog niet overuit. De voorwaardes zijn echt top in orde het enige wat me tegenstaat bij deze auto is het missen van de cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siyara
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07 16:19
Extrix schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Ben er zelf nog niet overuit. De voorwaardes zijn echt top in orde het enige wat me tegenstaat bij deze auto is het missen van de cruise control.
Ik weet niet of hij ontbreekt of niet. Er staat geen optie bij, maar als ik naar dit model kijk zie ik het vaak wel toegevoegd staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Extrix schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Cruisecontrol zit op de DynamicPlusLine, 1 tree hoger dan ComfortPlus (de luxe variant bij de consumentenbond.

Vergeet niet dat je een aanvraag doet en daarna dus kan onderhandelen over extras.
Het zal dan dus wel iets duurder worden als je cruisecontrol erbij wilt.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Kodess schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Cruisecontrol zit op de DynamicPlusLine, 1 tree hoger dan ComfortPlus (de luxe variant bij de consumentenbond.

Vergeet niet dat je een aanvraag doet en daarna dus kan onderhandelen over extras.
Het zal dan dus wel iets duurder worden als je cruisecontrol erbij wilt.
Ik heb het gevraagd aan de helpdesk van privatelease.com zij wisten mij vertellen dat de auto's zoals ze aangeboden worden niet aanpasbaar zijn. en dat er dus geen ander opties bij op kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Extrix schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:09:
[...]

Ik heb het gevraagd aan de helpdesk van privatelease.com zij wisten mij vertellen dat de auto's zoals ze aangeboden worden niet aanpasbaar zijn. en dat er dus geen ander opties bij op kunnen
Dit waarschijnlijk ze de auto's in bulk kopen, en hier door de prijzen lager kunnen houden.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Nila schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:36:
[...]

Dit waarschijnlijk ze de auto's in bulk kopen, en hier door de prijzen lager kunnen houden.
Jip en dit zorgt ervoor dat ze dus de Kia Picanto niet kunnen leveren met cruise control en ik ben erg bang dat ik het ga missen ondanks dat we hem vooral in de stad en ring gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abelarno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-10 17:38
Extrix schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:38:
[...]

Jip en dit zorgt ervoor dat ze dus de Kia Picanto niet kunnen leveren met cruise control en ik ben erg bang dat ik het ga missen ondanks dat we hem vooral in de stad en ring gebruiken.
De Citigo heeft wel cruise control, en kost maar 8 euro extra per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
abelarno schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:43:
[...]

De Citigo heeft wel cruise control, en kost maar 8 euro extra per maand.
Dit is niet helemaal waar omdat je voor zekerheidspakket B moet gaan die 13 euro extra is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPX420
  • Niet online
Extrix schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:48:
[...]

Dit is niet helemaal waar omdat je voor zekerheidspakket B moet gaan die 13 euro extra is
volgens mij zit het er wel standaard bij hoor
Deze Skoda Citigo 5-deurs komt in de “Ambition” uitvoering. Het “Plus pakket” is inbegrepen. Je kunt de Citigo nog luxer uitrusten door de het “Sunset pakket” en “Drive pakket” toe te voegen.

Deze “Ambition” uitvoering heeft o.a.:
Boordcomputer
Radio met kleurendisplay
Elektrisch bedienbare ramen vóór
Achterbank in delen neerklapbaar (60:40)
In hoogte verstelbaar stuurwiel
In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
Stop en startsysteem
Passagiersairbag uitschakelbaar (met sleutel)
LED dagrijverlichting
City Safe Drive, pro-actief remsysteem
Getint glas
Plus pakket (inbegrepen)
Het Plus pakket bestaat uit airconditioning (incl. pollenfilter), cruise control en smartphone integratie met Apps voor o.a. navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
SPX420 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:10:
[...]

volgens mij zit het er wel standaard bij hoor

[...]
Ik bedoel om op dezelfde voorwaardes te komen als de kia moet je het volgende pakket van 13 euro afnemen:
Zekerheidspakket A

Ongevallen inzittendenverzekering (OIV)
Schadeverzekering inzittenden (SVI)
Verlagen eigen risico: € 150 i.p.v. € 300

In die zin is deze dus duurder.

Ook vind ik de Kia wel erg mooi design hebben en de Scoda een koekblik haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-10 14:59
Misschien kan er in overleg met de leasemaatschappij achteraf cruise control ingebouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
nielsgaastra schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:45:
Misschien kan er in overleg met de leasemaatschappij achteraf cruise control ingebouwd worden?
Zoals ik hier boven al gemeld had. Het zijn voorraad modellen waarbij het niet mogelijk is om cruise control toe te voegen. na ja dat willen ze niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, natuurlijk willen ze dat niet. Elke handeling die een medewerker op kantoor moet uitvoeren kost ze 150 euro dus dat vreet de waarschijnlijk minieme winstmarge helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03:23
Extrix schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:54:
[...]

Zoals ik hier boven al gemeld had. Het zijn voorraad modellen waarbij het niet mogelijk is om cruise control toe te voegen. na ja dat willen ze niet doen
@nielsgaastra bedoeld dat het misschien mogelijks is om cruise control in te laten bouwen nadat de auto door jou ontvangen is.

Dit dan wel op eigen kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Dat bedoel ik inderdaad, dit soort oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
Ik zou geen aftermarket spullen erin laten bouwen dan krijg je later gezeik bij het inleveren, spreek via de leasemaatschappij af dat de dealer die de auto aflevert het monteert en dat jij de kosten daarvoor betaald. Als je daar geen afspraken over maakt gaan ze denk moeilijk doen als het geen OEM spul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
TheUninvited schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:09:
[...]

Ik zou geen aftermarket spullen erin laten bouwen dan krijg je later gezeik bij het inleveren, spreek via de leasemaatschappij af dat de dealer die de auto aflevert het monteert en dat jij de kosten daarvoor betaald. Als je daar geen afspraken over maakt gaan ze denk moeilijk doen als het geen OEM spul is.
Daarom zei ik ook "in overleg met de leasemaatschappij" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:38
Ik ben ook aan het kijken naar private lease. Is private lease, ten opzichte van zakelijke lease, inderdaad het verschil tussen het leasebedrag + brandstofkosten (private) enerzijds en bijtelling (zakelijk) anderzijds?

Dan denk ik dat mijn sommetje inderdaad uitvalt in het voordeel van private. Ik heb namelijk een vast mobiliteitsbudget van 750, waarvan ik 550 netto uitgekeerd krijg en 200 bruto (waarvan ik zelf mijn vervoer regel). Nu zeggen mijn collega's dat het leasebedrag van een zakelijke lease van het budget wordt afgetrokken én dan ik daar bovenop nog bijtelling moet betalen. Dat lijkt me nogal dubbelop.

Het lijkt me dat als het van je budget wordt afgehouden, dit geldt als eigen bijdrage en je dit op z'n minst van de bijtelling mag aftrekken? Maar blijkbaar betalen al mijn collega's die ik erover heb gesproken gewoon bijtelling.

Ben momenteel naar de usual suspects aan het kijken in het B-segment: de Polo, Ibiza of de Fiesta. Online kan ik alleen de Polo Comfortline (Alphabet) en de Fiesta ST-Line (ANWB) vinden, beide voor 360 met 25k en wat paketten voor 3 jaar. Weet iemand een nette prijs voor een Ibiza die er misschien nog wat onder ligt? Of eventueel een "gewone" Fiesta (Titanium) die ook een wat lagere prijs heeft?

Wat ik sowieso vreemd vind is dat je bij de zakelijke lease gewoon helemaal een auto kunt afconfigureren net als je kunt dat als je hem gewoon koopt. Maar dat bij private lease je beperkt wordt tot een specifiek model met een specifieke motor en je alleen nog maar een kleur, wat pakketten en winterbanden ofzo kunt kiezen. Wat is hier de gedachtengang achter? Is dat puur om de levertijd te versnellen / de prijs te drukken?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 08:34

-tom-562

Oliesjeik

Prijs te drukken natuurlijk, en goede restwaarde/doorverkoop mogelijkheden. Een knalgele auto met roodlederen interieur mzonder cruise control (om het maar ff extreem te doen) is natuurlijk niet te verkopen na een (private) lease periode

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Waarom wél na een zakelijke leaseperiode?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Waar baseer je op dat de mogelijkheden bij private lease beperkt zijn? Online zie je inderdaad vaak beperkte goedkopere opties, maar volgens mij kan je als je contact opneemt bij de meeste leasemaatschappijen wel een volledig op maat gemaakte offerte opvragen. Of je dan nog vrolijk wordt van de prijs is een tweede, die zal niet veel lager zijn dan het zakelijke tarief plus 21% BTW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
HarmoniousVibe schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:29:
Ik heb namelijk een vast mobiliteitsbudget van 750, waarvan ik 550 netto uitgekeerd krijg en 200 bruto (waarvan ik zelf mijn vervoer regel). Nu zeggen mijn collega's dat het leasebedrag van een zakelijke lease van het budget wordt afgetrokken én dan ik daar bovenop nog bijtelling moet betalen. Dat lijkt me nogal dubbelop.
Je werkgever zal je leasebudget gebruiken om de leasemaatschappij te betalen. Bijtelling betaal je aan de fiscus. Bijtelling is niet aftrekbaar natuurlijk!
Wat ik sowieso vreemd vind is dat je bij de zakelijke lease gewoon helemaal een auto kunt afconfigureren net als je kunt dat als je hem gewoon koopt. Maar dat bij private lease je beperkt wordt tot een specifiek model met een specifieke motor en je alleen nog maar een kleur, wat pakketten en winterbanden ofzo kunt kiezen. Wat is hier de gedachtengang achter? Is dat puur om de levertijd te versnellen / de prijs te drukken?
Zakelijke lease zal typisch rond de 800 euro per maand zitten, private lease rond de 300 euro. Dat maakt het verschil.
Het scheelt ook nogal in het uitzoeken van een auto of je met je eigen portemonnee moet zoeken, of de portemonnee van je baas mag gebruiken. Vandaar de advertenties "al vanaf 169 pm" voor de private lease, en "bijtelling vanaf 177 pm" voor de zakelijke lease (voor een veel duurdere auto).

[ Voor 11% gewijzigd door RemcoDelft op 03-06-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
RemcoDelft schreef op zondag 3 juni 2018 @ 22:09:
[...]

Je werkgever zal je leasebudget gebruiken om de leasemaatschappij te betalen. Bijtelling betaal je aan de fiscus. Bijtelling is niet aftrekbaar natuurlijk!

[...]

Zakelijke lease zal typisch rond de 800 euro per maand zitten, private lease rond de 300 euro. Dat maakt het verschil.
Het scheelt ook nogal in het uitzoeken van een auto of je met je eigen portemonnee moet zoeken, of de portemonnee van je baas mag gebruiken. Vandaar de advertenties "al vanaf 169 pm" voor de private lease, en "bijtelling vanaf 177 pm" voor de zakelijke lease (voor een veel duurdere auto).
Helder verhaal. Dat private lease goedkoper was viel me inderdaad al op. Zelfs voor dezelfde auto. Weet je toevallig of zo'n auto van de ANWB dan ook sneller leverbaar is?

Wat betreft de bijtelling snap ik natuurlijk wat je zegt, maar ik weet ook dat je de bijtelling mag verlagen met een "eigen bijdrage" die je aan je wg betaalt.

https://www.multilease.nl...wat-is-een-eigen-bijdrage

Is het niet zo dat als de wg mijn vaste mobiliteitsbudget gebruikt om de lease te betalen ik in feite zelf de lease betaal en het dus geldt als eigen bijdrage? Immers, normaliter krijg ik dat bedrag gewoon op mijn bankrekening gestort en is het dus eigenlijk ingehouden loon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:51
HarmoniousVibe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 05:15:
[...]

Helder verhaal. Dat private lease goedkoper was viel me inderdaad al op. Zelfs voor dezelfde auto. Weet je toevallig of zo'n auto van de ANWB dan ook sneller leverbaar is?

Wat betreft de bijtelling snap ik natuurlijk wat je zegt, maar ik weet ook dat je de bijtelling mag verlagen met een "eigen bijdrage" die je aan je wg betaalt.

https://www.multilease.nl...wat-is-een-eigen-bijdrage

Is het niet zo dat als de wg mijn vaste mobiliteitsbudget gebruikt om de lease te betalen ik in feite zelf de lease betaal en het dus geldt als eigen bijdrage? Immers, normaliter krijg ik dat bedrag gewoon op mijn bankrekening gestort en is het dus eigenlijk ingehouden loon?
Nee, je krijgt 750 van je baas om vervoer te regelen, dat is geen loon maar reiskostenvergoeding. Alleen als je met zakelijke lease boven die 750 uitkomt betaal je een eigen bijdrage. Je kunt ervoor kiezen om een zakelijke auto niet privé te gebruiken, dan betaal je ook geen bijtelling.

Qua autokeuze:
Bij VW kun je bij de dealer gewoon de auto die je wilt in elkaar laten klikken en dan komt er een leasebedrag uitrollen. Via ANWB heb ik uiteindelijk een voorraadmodel met iets andere opties kunnen leasen, maar de iets andere opties zijn wel redelijk duur betaald (catalogusprijs optie/looptijd leasecontract).

Levertijd voor een Polo was via ANWB niet korter dan via de dealer. Je mag zelf een dealer kiezen, dus ik zou daar even informeren over de levertijd voordat je bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Dan is private lease dus veel aantrekkelijker voor mij. Van mijn budget kan ik makkelijk een auto private leasen en brandstof betalen. Feitelijk betaal ik in beide gevallen zelf het leasebedrag alleen betaal ik bij private lease geen bijtelling.

Bedankt voor de antwoorden! Ben weer wat wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 18:17
De leverdatum van de Micra via ANWB/Leaseplan blijft maar vooruitgeschoven worden. eerst week 21, toen week 23 en nu verschoven naar week 26. Hier al iemand die hem al wel heeft ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-10 19:43
HarmoniousVibe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 06:44:
Dan is private lease dus veel aantrekkelijker voor mij. Van mijn budget kan ik makkelijk een auto private leasen en brandstof betalen. Feitelijk betaal ik in beide gevallen zelf het leasebedrag alleen betaal ik bij private lease geen bijtelling.

Succes! Ik zit in exact dezelfde situatie als jij, zelfde constructie en leasebudget, wrs hetzelfde bedrijf haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Laatst online: 04-10 21:47
Lightning89 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:56:
[...]

Succes! Ik zit in exact dezelfde situatie als jij, zelfde constructie en leasebudget, wrs hetzelfde bedrijf haha
Switek schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:36:
De leverdatum van de Micra via ANWB/Leaseplan blijft maar vooruitgeschoven worden. eerst week 21, toen week 23 en nu verschoven naar week 26. Hier al iemand die hem al wel heeft ontvangen?
Bij een zakelijke lease heb je geen BKR registratie, bij private lease wel.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 06:44:

Dat ligt er helemaal aan hoeveel je moet rijden voor de baas. Een zakelijke auto heeft een hoge prijs, omdat ze voor 30-40k/jaar worden betekend. De vanaf prijzen van private lease zijn 10k/jaar.

Aangezien je zegt dat je 500/maand netto uitgekeerd krijgt, betekent dit dat je 500/0.19*12 ongeveer 35k/jaar zakelijk rijden. Als je daarnaast geen enkele privé km rijdt, is het nog steeds nooit goedkoper om private lease te gaan rijden. Als je minder dan 35k zakelijk rijdt, mag je werkgever niet zoveel netto uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
hatsa schreef op maandag 4 juni 2018 @ 05:45:
Nee, je krijgt 750 van je baas om vervoer te regelen, dat is geen loon maar reiskostenvergoeding. Alleen als je met zakelijke lease boven die 750 uitkomt betaal je een eigen bijdrage. Je kunt ervoor kiezen om een zakelijke auto niet privé te gebruiken, dan betaal je ook geen bijtelling.
Het maakt niet uit waar je die 750 euro voor krijgt, het verschil tussen wel of niet aftrekbaar zijn van de eigen bijdrage zit hem erin dat het uit je nettosalaris moet komen. Die 750 is bruto, dus een eigen bijdrage is niet aftrekbaar. Tenzij je (zeg) 100 euro per maand van je netto salaris moet bijleggen, dan mag je die van de bijtelling afhalen.
Z___Z schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:25:
Dat ligt er helemaal aan hoeveel je moet rijden voor de baas. Een zakelijke auto heeft een hoge prijs, omdat ze voor 30-40k/jaar worden betekend. De vanaf prijzen van private lease zijn 10k/jaar.

Aangezien je zegt dat je 500/maand netto uitgekeerd krijgt, betekent dit dat je 500/0.19*12 ongeveer 35k/jaar zakelijk rijden. Als je daarnaast geen enkele privé km rijdt, is het nog steeds nooit goedkoper om private lease te gaan rijden. Als je minder dan 35k zakelijk rijdt, mag je werkgever niet zoveel netto uitkeren.
Goed doorrekenen dus, maar helaas is dat vrijwel onmogelijk om nog zelf te doen met alle inkomensafhankelijke heffingskortingen.
Je zou je werkgever een fictief loonstrookje met en zonder leaseauto kunnen vragen, om het nettoverschil te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Z___Z schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Het komt er dus op neer dat ik sowieso zelf het leasebedrag moet betalen, dus dan is private lease wel bijna altijd goedkoper.

Private lease ~= €350 lease + €200 brandstof --> Kan ik volledig betalen uit mijn budget en houd nog wat over.
Zakelijke lease ~= €600 lease incl tankpas + €200 bijtelling --> Houd dan ca 200 bruto per maand over van mijn budget, maar moet ook weer 200 per maand aan bijtelling. Houd dan netto dus niks meer over van mijn budget.

Beide op basis van dezelfde parameters qua kilometers en loopduur. Ik kijk echt niet alleen naar de vanaf-prijs.. :+

Verder is een gedeelte van de netto-uitkering voor OV-kosten. Ik verwacht 20-25k per jaar te rijden. Zakelijk en privé samen, dus met bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

hatsa schreef op maandag 4 juni 2018 @ 05:45:
[...]
Levertijd voor een Polo was via ANWB niet korter dan via de dealer. Je mag zelf een dealer kiezen, dus ik zou daar even informeren over de levertijd voordat je bestelt.
Hebben hier ook via ANWB besteld, maar nooit een dealer keuze gehad. Maar ze komen de auto kosteloos thuis of op het werk afleveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-10 14:25
Switek schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:36:
De mijne komen ze vrijdag a.s. brengen. De initiële leverweek was 22, nu is het dus eind week 23 geworden. Gelukkig alsnog binnen de 12 weken die in het begin gezegd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nila schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Hebben hier ook via ANWB besteld, maar nooit een dealer keuze gehad. Maar ze komen de auto kosteloos thuis of op het werk afleveren. :)
Hoe lang was de levertijd bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
HarmoniousVibe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Het komt er dus op neer dat ik sowieso zelf het leasebedrag moet betalen, dus dan is private lease wel bijna altijd goedkoper.

Private lease ~= €350 lease + €200 brandstof --> Kan ik volledig betalen uit mijn budget en houd nog wat over.
Zakelijke lease ~= €600 lease incl tankpas + €200 bijtelling --> Houd dan ca 200 bruto per maand over van mijn budget, maar moet ook weer 200 per maand aan bijtelling. Houd dan netto dus niks meer over van mijn budget.

Beide op basis van dezelfde parameters qua kilometers en loopduur. Ik kijk echt niet alleen naar de vanaf-prijs.. :+

Verder is een gedeelte van de netto-uitkering voor OV-kosten. Ik verwacht 20-25k per jaar te rijden. Zakelijk en privé samen, dus met bijtelling.
In mijn geval is een zakelijke lease goedkoper. De auto die ik wil op 25k km p/j komt uit op ~€600 p/m in de private lease. Zakelijk kost mij de auto €410 p/m. En daar komt bij dat ik dan nog meer km kan rijden per jaar dan bij een private lease en geen BKR notitie heb.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

HarmoniousVibe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:14:
[...]

Hoe lang was de levertijd bij jou?
Auto zal ergens in week 8 besteld zijn, en word in week 24 geleverd (11 juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Als je een deel netto krijgt voor OV kosten, moet je ook OV kosten maken. Maar goed misschien werk je bij een kleine werkgever die de wet wat losjes interpreteert. Kan voor hem en misschien voor jou vrij nadelig uitpakken als de belastingdienst een controle doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Die maak ik ook en die blijf ik ook maken. Echter blijven die kosten gelijk dus hoef ik ze niet mee te nemen in de vergelijking tussen private vs zakelijke lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
HarmoniousVibe schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:29:
Ik ben ook aan het kijken naar private lease. Is private lease, ten opzichte van zakelijke lease, inderdaad het verschil tussen het leasebedrag + brandstofkosten (private) enerzijds en bijtelling (zakelijk) anderzijds?

Dan denk ik dat mijn sommetje inderdaad uitvalt in het voordeel van private. Ik heb namelijk een vast mobiliteitsbudget van 750, waarvan ik 550 netto uitgekeerd krijg en 200 bruto (waarvan ik zelf mijn vervoer regel). Nu zeggen mijn collega's dat het leasebedrag van een zakelijke lease van het budget wordt afgetrokken én dan ik daar bovenop nog bijtelling moet betalen. Dat lijkt me nogal dubbelop.

Het lijkt me dat als het van je budget wordt afgehouden, dit geldt als eigen bijdrage en je dit op z'n minst van de bijtelling mag aftrekken? Maar blijkbaar betalen al mijn collega's die ik erover heb gesproken gewoon bijtelling.

Ben momenteel naar de usual suspects aan het kijken in het B-segment: de Polo, Ibiza of de Fiesta. Online kan ik alleen de Polo Comfortline (Alphabet) en de Fiesta ST-Line (ANWB) vinden, beide voor 360 met 25k en wat paketten voor 3 jaar. Weet iemand een nette prijs voor een Ibiza die er misschien nog wat onder ligt? Of eventueel een "gewone" Fiesta (Titanium) die ook een wat lagere prijs heeft?

Consumentenbond heeft een Ford Focus Trend voor 329 per maand op basis van 24K per jaar. Rijd je wel een C-segmenter is dat wat? Je kan ook een station nemen voor iets meer per maand. Ibiza kun je op seat.nl vinden zie hier https://privatelease.seat...maanden&Mileage=25-000-km.

Opties kun je altijd krijgen tegen meerprijs maar wat ik vaak merk is dat je die over de looptijd bekostigd dus een optiepakket wat 1000eu kost betaal je ook 800-900eu gespreid over je leaseperiode voor, dit is al gauw 20 euro dus per maand. Dit zorgt ervoor dat de maandelijkse kosten enorm stijgen. Dat is deels omdat opties je verkoopwaarde maar beperkt verhogen en soms helemaal niet gewild zijn. Maar je kunt bij de lokale dealer alles configureren zoals je wilt en een prijsopgave krijgen, maar de online aanbiedingen zijn echt beperkt tot kleur en soms wat keuzes in uitvoering die waarde hebben. Je kunt in feite wat zakelijk te leasen is ook privé leasen, maar je bent wel gebonden aan een inkomenstoets dus een S-klasse zal niet lukken.

Ben zelf ook gaan kijken wat voordeliger is, ik kom eigenlijk uit dat als je graag wat luxe wilt en je zeker weet wat voor uitvoering je zoekt van het merk/model je beter jonggebruikt kan aanschaffen of je moet echt hele specifieke wensen hebben die je niet kunt vinden. Vaak is kopen voordelig alleen het nadeel is dat je een grote uitgave hebt in één keer en onverwachte kosten buiten garantie. Met veel kilometers wordt kopen nog voordeliger omdat de meerprijs per kilometer bij koop eerder daalt en bij private lease gelijk blijft. Het is een lastige keuze in ieder geval als je kijkt naar de basisuitvoering en beperkt aantal kilometers i.c.m. laag aantal schadevrije jaren kun je soms voordelig uit met private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
TheUninvited schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:34:
[...]

Consumentenbond heeft een Ford Focus Trend voor 329 per maand op basis van 24K per jaar. Rijd je wel een C-segmenter is dat wat?
Linkje?

Moo, I say.

Pagina: 1 ... 23 ... 107 Laatste

Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.

Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.