"When you grow up your heart dies"
witte rook koelvloeistof maartoch het gaat er hard uit momenteel
[ Voor 45% gewijzigd door PalingDrone op 28-09-2019 16:30 ]
En hij is naar binnen.
[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 28-09-2019 16:31 ]
maar ook koelvloeistof is vettig op een vizier, olie is vooral een probleem op de baan, koelvloeistof minder
Als het olie was geweest dan had echt niet zover gekomen. Dit is een ander iets. Ze stonden ook met de brandblusser klaar maar die was niet nodig.Razr schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:32:
Laten ze SCH even lekker een ronde of vijf / zes olie neerleggen op de hele baan. Zullen de overige raceklasses blij mee zijn morgen.
nieuwe banden, lege tank
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ja

Nyck de Vries kampioen in Formule 2!
met nog 3 races te gaan
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
tijd voor donuts
[ Voor 17% gewijzigd door PalingDrone op 28-09-2019 16:49 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Nyck de Vries is our 2019 FORMULA 2 CHAMPION!#RussianGP 🇷🇺 #F2 pic.twitter.com/4QCe0Jxs2t
— Formula 2 (@Formula2) 28 september 2019
Nyck heeft in ieder geval al een voet binnen de deur in de Formule E.
komen er nog 2 aan
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik snapte alleen niet waarom Giotto zo laat binnen kwam. Vanaf ronde 20 was ie per ronde een seconde trager dan Nyck. Dat gat ging ie onmogelijk dichten in 3 rondjes. Hij had zelfs op plek 2 kunnen staan, maar heeft nu echt gefaald. Wel leuk voor Delatras overigens. Die gunde ik het ook wel. Reed goed vandaag.
Latifi laat wel weer zien dat ie eigenlijk niet eerder dan De Vries in de F1 thuis hoort. Had aardige pace maar moest duidelijk afstand laten en was nog bijna ingehaald. Ik kon niet helemaal zien waarom Giotto er niet voorbij kwam, maar het zorgde er wel voor dat Delatras er voorbij kon.
Ik kijk altijd bij Ziggosport(.nl). Eerder dan die uitzending hoef je toch niet je TV aan te zetten...MikeyMan schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:15:
Mis ik iets, of zijn de tijden van de F2 race ruk terug te vinden?
Inderdaad. Twee keer tijdens de race zakte de marge op Latifi wat in. Toen dacht ik "daar gaan we weer", maar hij bleek het gat uiteindelijk toch goed constant te kunnen houden en op de juiste momenten het verschil te maken.gambieter schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:01:
Knap gereden van De Vries, goed banden management. Hij heeft duidelijk voortgang gemaakt
Zeer strakke race
Wellicht omdat die banden maar een paar rondjes goed zijn? Je kon dat ook zien aan hoe gemakkelijk Giotto voorbij ging aan De Vries in het begin van de race.Martinspire schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:15:
Erg netjes van Nyck en terecht ook.
Ik snapte alleen niet waarom Giotto zo laat binnen kwam. Vanaf ronde 20 was ie per ronde een seconde trager dan Nyck. Dat gat ging ie onmogelijk dichten in 3 rondjes. Hij had zelfs op plek 2 kunnen staan, maar heeft nu echt gefaald. Wel leuk voor Delatras overigens. Die gunde ik het ook wel. Reed goed vandaag.
[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 28-09-2019 17:16 ]
In F2 werkt het bandenregelement dus wel goed i.t.t in de F1. Meestal hangt het erom welke strategie sneller is. (Zacht/hard vs. Hard/zacht).
Volgens mij heeft ie zijn hele lijf al binnen bij Formule E voor volgend jaar? 😉sjaool schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 16:51:
2021 Nyck en Max bij Mercedes F1?
Nyck heeft in ieder geval al een voet binnen de deur in de Formule E.
Testing, one, two ...
Ik had ook via de Formule E moeten zeggen natuurlijk.hardware-lover schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:59:
[...]
Volgens mij heeft ie zijn hele lijf al binnen bij Formule E voor volgend jaar? 😉
Testing, one, two ...
FE is zeker afwijkend van wat we in de F1 te zien krijgen. Daar kun je met je wagen over anderen heen rijden en gewoon door rijden. Dat hoef je in de F1 niet te proberen.hardware-lover schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 18:24:
@sjaool, normaal gesproken gaat ie daar ook voorin meedoen om de knikkers, al is de opzet voor kwalificatie (en agv, de plek op de start grid), totaal afwijkend van wat we in F1 te zien krijgen.
Hoop dat Vips er wat moois van kan maken
Beste klap!
eerst al in de muur komen, en dan nog een tik na krijgen van de auto achter je
[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 29-09-2019 10:25 ]
En Nyck gelijk naar P3.
[ Voor 26% gewijzigd door TheBrut3 op 29-09-2019 10:26 ]
Niet veel dus... Wat een klap weer.basvn schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:16:
Mazepin op Pole in F2. kijken of die ook is een keer wat voor elkaar krijgt, want tot nu toe is het aantal punten in het team 254/10 (nyck vs mazepin)
-
[ Voor 37% gewijzigd door JohanKupers op 29-09-2019 10:28 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
Hij had ook gewoon een goede start en pakte gelijk 2.Barfman schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:28:
Wel knap van de Vries dat hij toch alweer 3e ligt.
Daarna vielen die 2 vooraan natuurlijk weg.
-
Vind het knapper van Markelov!Barfman schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:28:
Wel knap van de Vries dat hij toch alweer 3e ligt.
laatste startrij, naar P9
Hij raakt de barrière, dat ging vrij had, maar ze hebben daar Tecpro dus die vangt veel op. Daarna kaatst de wagen wat terug en wordt opnieuw geraakt, maar die 2e impact vond ik er niet heel hard uit zien.
Hij raakt best wel hard die muur, en word er daarna weer hard ingetikt.. dat vind je nek niet heel lekker
Doet volgens mij precies wat er in de regels stond, althans van wat ik eerder dit weekend begreep.
Ga je het oranje broodje links langs en mis je die, dan moet je langs de piepschuimborden. Ga je over het broodje, dan heb je voldoende "last" hiervan en hoef je niet langs die borden.
-
ja maar hij laat daar 0.0 ruimte voor een ander.Edd schreef op zondag 29 september 2019 @ 10:59:
[...]
Doet volgens mij precies wat er in de regels stond, althans van wat ik eerder dit weekend begreep.
Ga je het oranje broodje links langs en mis je die, dan moet je langs de piepschuimborden. Ga je over het broodje, dan heb je voldoende "last" hiervan en hoef je niet langs die borden.
zie nu die herhaling, en zie dat mazepin hem wel afsnijd. Mazepin ging niet over het goede pad
als de baan om 12.30 weer vrij moet zijn..
(lokale tijden)
edit : race word dus 15 rondes
[ Voor 14% gewijzigd door basvn op 29-09-2019 11:05 ]
Feature Race: 28 laps - 163.744 km (Mandatory pit-stop)TheBrut3 schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:12:
Ze moeten toch 16 ronden doen om aan minimaal 75% te komen?
Sprint Race: 21 laps - 122.808 km
21*0.75=15.75, dus 15
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
(stond een tijdje P11)
Vanavond weer terug naar dit topic voor de Roval race, die was vorig jaar erg vermakelijk
Precies dit... Mazepin lijkt vooral slachtoffer van de situatie.Barfman schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:03:
Je kan ook zeggen dat Aitken veel te hard de baan op komt. Denk dat ze allebei wat schuld hebben.
Overigens vind ik vooral Delatraz wel erg enthousiast rechtdoor knallen. Gaat net goed, maar kansloze actie.
Zin in!TheBrut3 schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:43:
Vanavond weer terug naar dit topic voor de Roval race, die was vorig jaar erg vermakelijk
Eens zien of Truex een hattrick kan scoren. Die doet het altijd wel goed op Road Courses.
-
Ik dacht dat Aitken en Mazepin rechtdoor knalde? Allebei erg enthousiast. Mazepin vertikt het om om de bordjes heen te rijden, en daardoor ontstaat het ongeluk.MikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:57:
[...]
Precies dit... Mazepin lijkt vooral slachtoffer van de situatie.
Overigens vind ik vooral Delatraz wel erg enthousiast rechtdoor knallen. Gaat net goed, maar kansloze actie.
[ Voor 53% gewijzigd door Luxicon op 29-09-2019 12:16 ]
...
Nou, mazepin vind ik nog meevallen in al deze chaos. Hier zie je het wat beter:Luxicon schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:12:
Wat is Mazepin toch een grote idioot. Totaal niet remmen voor de bocht, als een gek de baan weer opkomen, zonder aan de regels te houden.. doet niets om dus om de bordjes heen te sturen.. met alle ellende van dien.
[...]
Ik dacht dat Aitken en Mazepin rechtdoor knalde?
Die heb ik gezien, maar ik zie Aitken en Mazepin rechtdoor gaan, allebei zonder intentie om de bocht te halen. Aitken rijdt volgens de regels om de bordjes heen, terwijl Mazepin dat totaal niet doet, en daardoor ergens de baan opkomt waar je niet hoort te rijden na de gemiste bocht.MikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:15:
[...]
Nou, mazepin vind ik nog meevallen in al deze chaos. Hier zie je het wat beter:
[Streamable: Matsushita and Mazepin crash - Multiple angles - Formula 2 - 2019.09.29]
Vooralsnog blijf ik erbij dat Mazepin compleet mis zit en veroozaker is van dit incident. Daarbij: Zowel Aitken en Matsushita hebben goede resultaten geboekt dit seizoen. Mazepin totaal niet, naar mijn idee is hij gewoon niet goed genoeg en dit is er een voorbeeld van.
...
edit: rode vlag.
[ Voor 32% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-09-2019 12:21 ]
Goeie race van De Vries. Jammer dat hij niet Giotto voorbij kon, want hij was sneller.
Ze gaven vrij snel aan dat het goed ging met hem toch?RoD schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:21:
Wat een bizarre start van de F2 zeg. Hopelijk komt Matsushita ongeschonden uit de strijd. Ik kneep hem wel even toen er zo ongelofelijk lang geen beelden / update kwam.
Goeie race van De Vries. Jammer dat hij niet Giotto voorbij kon, want hij was sneller.
...
Ik heb niks gehoord. Mazepin leek in orde, maar ik heb helemaal niks gehoord van Matsushita. Hij ging eerst de muur in, ketste af en daarna werd hij nogmaals geraakt aan de voorkant van de auto. Daarom maak ik me zorgen.MikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:24:
[...]
Ze gaven vrij snel aan dat het goed ging met hem toch?
In het filmpje wat ik net post zeggen ze gelijk aan het begin dat ie geen fractures heeft. Leek mij te gaan over z'n fysiek.DaniëlWW2 schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:27:
[...]
Ik heb niks gehoord. Mazepin leek in orde, maar ik heb helemaal niks gehoord van Matsushita. Hij ging eerst de muur in, ketste af en daarna werd hij nogmaals geraakt aan de voorkant van de auto. Daarom maak ik me zorgen.
@Luxicon toch wel met je eens. Qua schuldvraag iig. Of het een extreme fuckup was, dat vind ik niet, maar onhandig was het zeker.
[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 29-09-2019 12:32 ]
Het duurde meer dan een half uur voordat ze aangaven dat hij zonder fractuur naar het ziekenhuis is gebracht. Dat vond ik vrij lang.MikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:24:
Ze gaven vrij snel aan dat het goed ging met hem toch?
Oh zo, ja ik heb de race zelf gemist. Dan zal dit filmpje ook vrij laat geweest zijn.TheBrut3 schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:35:
[...]
Het duurde meer dan een half uur voordat ze aangaven dat hij zonder fractuur naar het ziekenhuis is gebracht. Dat vond ik vrij lang.
Voor Mazepin, maar hij stapte uit. Dit duurt te lang, veel te lang. De auto's hadden allang weggehaald moeten kunnen zijn en de barrières hersteld.MikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:31:
[...]
In het filmpje wat ik net post zeggen ze gelijk aan het begin dat ie geen fractures heeft. Leek mij te gaan over z'n fysiek.
De race is al een uur afgelopen...? Geen idee waar jij op wacht. Mazepin en Matsudinges zijn naar het ziekenhuis gebracht zonder ernstige verwondingen.DaniëlWW2 schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:36:
Voor Mazepin, maar hij stapte uit. Dit duurt te lang, veel te lang. De auto's hadden allang weggehaald moeten kunnen zijn en de barrières hersteld.
Zit dus naar een herhaling te kijken. Goedemorgen prutser.TheBrut3 schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:38:
[...]
De race is al een uur afgelopen...? Geen idee waar jij op wacht. Mazepin en Matsudinges zijn naar het ziekenhuis gebracht zonder ernstige verwondingen.
Dan zou ik maar snel naar de herstart schakelen. Als je gaat wachten mis je de F1, die begint over een half uur.DaniëlWW2 schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:38:
Zit dus naar een herhaling te kijken. Goedemorgen prutser.![]()
Zo hopeloos is het ook weer net niet.TheBrut3 schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:40:
[...]
Dan zou ik maar snel naar de herstart schakelen. Als je gaat wachten mis je de F1, die begint over een half uur.
Dat klopt niet.Luxicon schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:19:
Die heb ik gezien, maar ik zie Aitken en Mazepin rechtdoor gaan, allebei zonder intentie om de bocht te halen. Aitken rijdt volgens de regels om de bordjes heen, terwijl Mazepin dat totaal niet doet, en daardoor ergens de baan opkomt waar je niet hoort te rijden na de gemiste bocht.
Uit de Race Director Notes v3
Je hoeft dus alleen om die bordjes te rijden als je het eerste oranje broodje links omheen gaat.12) Track Limits - Turn 2
12.1 Any driver who fails to negotiate Turn 2 by using the track, and who passes completely to the left of the first
orange kerb element prior to the apex, must re-join the track by driving to the left of the white blocks and
remaining to the left of the orange block in the run off
Aitken deed dit en ging dus netjes om de borden heen.
Mazepin vloog over het broodje en hoefde dus niet om die borden heen.
-
Dat, inderdaad. Nou duurt het natuurlijk even voordat ze erachter zijn wat er aan de hand is, maar iets meer informatie had wel gemogen.TheBrut3 schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:35:
[...]
Het duurde meer dan een half uur voordat ze aangaven dat hij zonder fractuur naar het ziekenhuis is gebracht. Dat vond ik vrij lang.
Aitken houdt zich precies aan de voorgeschreven regels, maar Mazepin bevind zich in het grijze gebied. Je mag niet verwachten dat Aitken daar even compleet stil zou gaan staan, zodat Mazepin de baan op kan komen.. Aitken kon bocht 1 niet insturen, omdat Mazepin dat blokkeerde..Edd schreef op zondag 29 september 2019 @ 12:55:
[...]
Dat klopt niet.
Uit de Race Director Notes v3
[...]
Je hoeft dus alleen om die bordjes te rijden als je het eerste oranje broodje links omheen gaat.
Aitken deed dit en ging dus netjes om de borden heen.
Mazepin vloog over het broodje en hoefde dus niet om die borden heen.
Naar mijn idee was Mazepin erg dom bezig, want hij moet rekening houden met Aitken die zich precies aan de regels houdt.. en niet in de lijn gaan rijden waar hij precies de baan opkomt.. Zeker niet als je al een vreemde eend in de bijt bent in deze situatie.
...
Het probleem is juist dat ze zicht beiden aan de regels hielden. Mazepin ook.Luxicon schreef op zondag 29 september 2019 @ 13:08:
[...]
Aitken houdt zich precies aan de voorgeschreven regels, maar Mazepin bevind zich in het grijze gebied. Je mag niet verwachten dat Aitken daar even compleet stil zou gaan staan, zodat Mazepin de baan op kan komen.. Aitken kon bocht 1 niet insturen, omdat Mazepin dat blokkeerde..
Naar mijn idee was Mazepin erg dom bezig, want hij moet rekening houden met Aitken die zich precies aan de regels houdt.. en niet in de lijn gaan rijden waar hij precies de baan opkomt.. Zeker niet als je al een vreemde eend in de bijt bent in deze situatie.
Alleen kwamen ze heel ongelukkig samen op dezelfde plek terecht.
-
Hij heeft daarom ook een 15 plekken grid Penalty gekregen voor de volgende ronde.
Die start feitelijk op achteraan in Yas Marina.quote: Fia F2Nikita Mazepin has received a large number of grid drops following a collision in today’s Sprint Race at the Sochi Autodrom. The incident began when Louis Delétraz arrived at the entrance of Turn 2 at an excessively high speed and was unable to negotiate the corner. Subsequently, Mazepin forced Jack Aitken off the track. The Campos Racing driver successfully negotiated the Styrofoam blocks in the runoff area, as directed by the Race Director’s notes, but Mazepin did not follow the same path and instead took a short cut, which resulted in a collision with both Aitken and Nobuharu Matsushita. Both Mazepin and Matsushita retired, which brought out a red flag.
The ART Grand Prix driver was found to be at fault for the accident because, in the opinion of the stewards, he showed a total lack of due care for his fellow drivers and caused a bad incident, which could have been much worse. As a consequence, Mazepin has been handed a 15-place grid drop for the final round of the Formula 2 season, at Yas Marina.
Zoals ik de regels heb begrepen hoefde 'ie niet langs het bord omdat 'ie over de kerb gegaan was. Ik haal jouw conclusie ook niet uit je quote. Volgens mij is de reden van de straf "he showed a total lack of due care for his fellow drivers and caused a bad incident". Artikel 5 dus. Voor mij zag het er ook uit alsof 'ie direct volgas ging en daarmee lijkt het me ook een "leaving the track and gaining an advantage". Als 'ie minder hard op het gas was gegaan was er denk ik niet eens een investigation geweest omdat 'ie dan niks verkeerd had gedaan.Luckeh schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:14:
Mazepin hield zich niet aan de regels, hij ging niet langs juiste het bord.
Hij heeft daarom ook een 15 plekken grid Penalty gekregen voor de volgende ronde.
[...]
Die start feitelijk op achteraan in Yas Marina.
Er lag nog een witte lijn na de kerb.DataGhost schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:37:
[...]
Zoals ik de regels heb begrepen hoefde 'ie niet langs het bord omdat 'ie over de kerb gegaan was. Ik haal jouw conclusie ook niet uit je quote. Volgens mij is de reden van de straf "he showed a total lack of due care for his fellow drivers and caused a bad incident". Artikel 5 dus. Voor mij zag het er ook uit alsof 'ie direct volgas ging en daarmee lijkt het me ook een "leaving the track and gaining an advantage". Als 'ie minder hard op het gas was gegaan was er denk ik niet eens een investigation geweest omdat 'ie dan niks verkeerd had gedaan.
ik denk, als je over de kerb gaat, en dan uitkomt na die witte lijn, mag je het 2e blok nemen(die mazepin nam)
kom je daarvoor over de kerb, moet je tussen die 2 waar Aitken langs ging.
Mazepin nam naar mijn idee daarom de verkeerde route
Benieuwd wie er wint en wie er doorgaan in de play-offs.
Daar ging de uitspraak niet over:basvn schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:41:
[...]
Er lag nog een witte lijn na de kerb.
ik denk, als je over de kerb gaat, en dan uitkomt na die witte lijn, mag je het 2e blok nemen(die mazepin nam)
kom je daarvoor over de kerb, moet je tussen die 2 waar Aitken langs ging.
Mazepin nam naar mijn idee daarom de verkeerde route
quote: Doc 41 - Decision - Car 03 - driving standard R2Fact: Car 03 collided initially with Car 15, and subsequently with Car 01 at the exit of Turn 2 on
lap 1 of the race.
Offence: Breach of Appendix L Chapter IV, Article 2 (e) of the 2019 FIA International Sporting Code.
Decision: A drop of 15 grid places for the next race in which the driver participates. In addition,
4 penalty points are to be added to the driver’s record (total for 2019 season = 5 points)
Over een al dan niet witte lijn die je zou moeten volgen heb ik niks gehoord en zie ik dus ook niks in het document van de stewards.quote: 2019 FIA International Sporting CodeL.IV.2.e) It is not permitted to drive any car unnecessarily slowly, erratically or in a manner deemed potentially dangerous to other drivers at any time.
Hier staat dus dat Mazepin in principe de juiste route nam.quote: Race Director's Event Notes - Version 312) Track Limits - Turn 2
12.1 Any driver who fails to negotiate Turn 2 by using the track, and who passes completely to the left of the orange kerb element on the apex, must re-join the track by driving to the left of the white blocks and remaining to the left of the orange block in the run off. (See attached image)
..
12.4 In all cases detailed above, the driver must only re-join the track when it is safe to do so and without gaining a lasting advantage.
[ Voor 52% gewijzigd door DataGhost op 29-09-2019 20:51 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.