B-Real schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:13:
Nouja, opzich eens dat dit is waar het om zou moeten gaan (het maximale uit de techniek halen).
...
Waar wij als publiek naar opzoek zijn, zijn race auto's die nagenoeg 100% gelijk aan elkaar zijn en die deur aan deur met elkaar racen. Ik blijf de Australian V8 Supercars wat dat betreft misschien wel de mooiste klasse vinden.
Het maakt mij als fan, die veelal de races op TV kijkt, echt niet uit of ze dan 300 of 350 op het rechte stuk gaan en met 200 of 250 door een bocht. Dat verschil zie ik toch amper op TV.
Als een coureur meer de limiet op moet/kan zoeken van de auto zal hij ook eerder een foutje maken, zolang ze moeten "besparen" op banden/brandstof doe je dit in feite niet.
Dan heb ik het nog niet eens over de run-off area's zoals die bij F1 tegenwoordig zijn, geef me de grindbakken maar terug. Nu kunnen ze risico nemen zonder de boel vast te zetten, zo zonde.
Bij grotere risico's, meer voordeel hebben en ook de kans je auto volledig af te schrijven of vast te zetten.
Echter gaat de snelheid in dit rondje nergens over natuurlijk. Een veld vol van dit soort auto's die gelijk aan elkaar zijn zou weinig inhaalacties opleveren en regelmatig ontzettend grote klappers. Niet alleen op de Nordschleife maar ook op bijv. Spa.
Agreed, deze baan is sowieso niet geschikt voor een race met prototypen. Maar ik zou het verschil tussen de Toyota dit jaar en deze auto op bijvoorbeeld wel op Circuit de la Sarthe (Le Mans) willen zien. Ik snap dat het om 24 uur racen gaat, maar ik heb dit jaar nergens het idee gehad dat Toyota echt aan het pushen was.