Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
D'ohTackleberry schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:58:
Mooi, ongeveer een jaar geleden.
Deze is iets recenter.
[video]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
http://aos001feh-live.hls.../wif/streamVideo2000.m3u8
Als link gebruiken in VLC. Gewoon legale livestream van de FIA.
Foto van ScarbTech
Je link werkt vlekkeloos in Safari op iOS en is nu een video geworden om het eens rustig na te kijken. Thanks! Mooie slotrondenTheswitch schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 15:41:
Geen F1 maar FE (Formula E). Over 20 minuten in Monaco! Ze gebruiken de halve track (tunnel nog niet) en vast wel wat crashes gezien de ruimte.
http://aos001feh-live.hls.../wif/streamVideo2000.m3u8
Als link gebruiken in VLC. Gewoon legale livestream van de FIA.
Te zien via http://racecontrol.indycar.com/ ←←← Incl. Live-timing (onder de video)
of alleen beeld:
[ Voor 47% gewijzigd door nachtnet op 15-05-2017 18:01 ]
Youtube heeft nu ook geluid.nachtnet schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:56:
Over een klein uurtje begint in Indianapolis de Training voor Indy500.
[video]
How do you save a random generator ?

ALO boven aan de lijst ..
Vanaf Takuma Sato en verder, niet iedereen staat zelfs op de lijst.
[ Voor 36% gewijzigd door enchion op 15-05-2017 19:29 ]
Misschien wil Marco Andretti z`n setup sharen met Fernando.
Ik vind dat artikel wel leuk. Het laat mooi zien hoe ze die auto's überhaupt op het asfalt weten te houden.
Moah, ik denk dat Alonso met zijn niveau van auto's onder controle houden wel een aardig idee heeft van wat er kan/moet worden verandertenchion schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:50:
Alonso nu virtueel 13e.
Misschien wil Marco Andretti z`n setup sharen met Fernando.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Hij zal wel moeten, hij zal het Andretti team nooit zover kunnen krijgen dat Marco Andretti z`n potentiele overwinning gratis aan Fernando gaat geven.Ample Energy schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:11:
Moah, ik denk dat Alonso met zijn niveau van auto's onder controle houden wel een aardig idee heeft van wat er kan/moet worden veranderd
Lijkt me dat kleinzoon toch de meeste voorrang geniet.
Jammer dat de timing via indycar.com regelmatig wegvalt of hapert.

Niet als jouw naam, de naam van je vader en de naam van je opa dezelfde is als de naam van het team waar je voor rijdt.nachtnet schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:47:
@enchion $$$ doen hun werk altijdNee, Serieus ik denk dat ALO het met wat kleine aanwijzingen zelf wil gaan doen. Winnen op merits, een race cadeau krijgen zou niet gepast zijn.
Andretti zal het Alonso niet perse extra moeilijk gaan maken, maar zeker niet makkelijker dan nodig is.
Hij zal het behalve willen dus ook echt zelf moeten doen. (samen met wat McLaren mensen misschien)
enchion schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:53:
[...]
Niet als jouw naam, de naam van je vader en de naam van je opa dezelfde is als de naam van het team waar je voor rijdt.
Andretti zal het Alonso niet perse extra moeilijk gaan maken, maar zeker niet makkelijker dan nodig is.
Hij zal het behalve willen dus ook echt zelf moeten doen. (samen met wat McLaren mensen misschien)
Te zien via http://racecontrol.indycar.com/ ←←← Incl. Live-timing (onder de video)
of alleen beeld:
"artikel" haha. Maar leuk inderdaad. thanks!Ample Energy schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:11:
https://www.motorsport.co...ndy-500-car-in-3d-906397/
Ik vind dat artikel wel leuk. Het laat mooi zien hoe ze die auto's überhaupt op het asfalt weten te houden.
[...]
Moah, ik denk dat Alonso met zijn niveau van auto's onder controle houden wel een aardig idee heeft van wat er kan/moet worden verandert
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
[ Voor 87% gewijzigd door Pierre op 19-05-2017 10:12 . Reden: Al gevonden ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
http://www.fia.com/news/w...-24-hour-le-mans-revealed

Tijd, Best Speed, #laps
Niet slecht voor een rookie
[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 19-05-2017 10:37 ]
Zeker niet. Ik ga dan ook voor het eerst in m'n leven echt met spanning zitten kijken naar de Indy. Moet alleen nog even een bron voor beeld zoeken tzt haha.nachtnet schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:36:
Hier nog even een overzichtje van de 1e vier practice days.
[afbeelding]
Tijd, Best Speed, #laps
Niet slecht voor een rookie
Uitzendschema: Indy 500 live op Ziggo Sport Racing in 2017
Zaterdag 21 mei: kwalificatie 1 om 22u00
Zondag 22 mei: kwalificatie 2 om 22u00
Zondag 28 mei: race Indy 500 om 18u00
Misschien moet je er even bij vermelden dat het op Ziggo Sport Totaal komt, en dus niet op het gratis Ziggo Sport kanaalGh0stw4lk3r schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:05:
wordt op Ziggo sport uitgezonden
Uitzendschema: Indy 500 live op Ziggo Sport Racing in 2017
Zaterdag 21 mei: kwalificatie 1 om 22u00
Zondag 22 mei: kwalificatie 2 om 22u00
Zondag 28 mei: race Indy 500 om 18u00
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
People as things, that’s where it starts.
hier kan je het exact zien
http://www.ziggosporttotaal.nl/programmagids/28-05-2017.html
Edit:
Zo te zien wel : http://digbza2f4g9qo.clou...df?vs=1&d=20170516T190920
[ Voor 36% gewijzigd door u_nix_we_all op 19-05-2017 13:33 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Vandaag gaat de boost omhoog, dus we kunnen weer hogere snelheden verwachten.
[ Voor 4% gewijzigd door PjotrStroganov op 19-05-2017 13:32 ]
Er staat toch Ziggo Sport RacingPierre schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:07:
[...]
Misschien moet je er even bij vermelden dat het op Ziggo Sport Totaal komt, en dus niet op het gratis Ziggo Sport kanaal
[ Voor 94% gewijzigd door Jasphur op 19-05-2017 13:51 ]

Schema voor dit weekeinde: zelf de tijden corrigeren +6uur
[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 19-05-2017 17:30 ]
En ze zitten Alonso op te hemelen.
[ Voor 33% gewijzigd door PjotrStroganov op 19-05-2017 18:08 ]
Straks na het eten verder kijken..
en terwijl ik het post gaan er 4 sneller dan ALO.
[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 19-05-2017 18:10 ]

Goed nat in Indianapolis nu. Flinke vertraging vandaag in Q.
Wordt de Q ook op andere europese zenders uitgezonden?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
/edit: Heerlijk dat Ziggo gewoon de originele ESPN on ABC stream doorzet incl. Amerikaans commentaar.
[ Voor 47% gewijzigd door Rivanov op 20-05-2017 22:07 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
/edit: waarom ze onderin beeld MPH aangeven en in de ticker bovenin KPH snap ik dan weer niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 20-05-2017 22:19 ]
Voorlopig P3 ALO. nog 18 17 te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 20-05-2017 23:13 ]
Wat een klap van Bourdais!
[ Voor 15% gewijzigd door PjotrStroganov op 20-05-2017 23:29 ]
Zeker goede kwali. Ik dacht dat hij een paar keer dicht langs de muur ging, maar Chilton zat er nog dichter bij.alwaysleft schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:15:
Wat een nette kwali van Alonso! Wat een baas!
Wow, Bourdais, wat een klapper..
Je nick Alwaysleft is wel een goede Indy500 naam.
[ Voor 3% gewijzigd door Toewan op 20-05-2017 23:31 ]
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Hopelijk niet al te erge verwondingen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Het is daarentegen wel de natuur van de rijder om tegen te sturen, wat het zo moeilijk maakt.
Door laten glijden zonder tegensturen was de auto korter door de bocht gegaan en de impact dus kleiner geweest.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rzyCVx5ez0A]
[YouTube: https://youtu.be/8LKtgEUTYqY]
[ Voor 11% gewijzigd door PjotrStroganov op 20-05-2017 23:55 ]
Klopt, alleen was de hoek van impact niet hetzelfdePjotrStroganov schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:54:
Op een ander forum werd opgemerkt hoeveel de crash leek op die van Gordon Smiley in 82. Ik heb de crash gezien op YT en dan zie hoeveel veiliger de sport is geworden over de jaren.
[video]
Andretti, Sato, Rossi & Alonso in fast-9.
That Will Powerrr bedoel je.
Het gaat niet om rondetijden, het gaat om snelheid!
Kijk de laatste 40 rondjes van de Indy 500 van 2015 maar eens dan zie je hoe scherp het eraan toe kan gaan.AzzKickah schreef op zondag 21 mei 2017 @ 01:14:
Dit is wel mooi.. Ik begin meer en meer te begrijpen wat er nu eigenlijk zo boeiend is aan dat rondjes rijden.
Het gaat niet om rondetijden, het gaat om snelheid!Om ballen.
![]()
Was de spannendste/gaafste editie die ik tot nu toe gezien heb.
Beetje kromme zin wel, de beste man heeft een flink heup- en bekkenfractuur...Distortion schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:56:
Goed nieuws iig, Bourdais is bij bewustzijn en klaagt over heup en onderrug
Tja het was nog niet bekend welk letsel hij had toen ik dat typte even na die crash. Feit dat hij bij bewustzijn was, zegt op dat moment heel veel. Hij klaagde over pijn in heup en onderrug. Vertel mij dan wat daar beetje krom aan is.vhal schreef op zondag 21 mei 2017 @ 07:32:
[...]
Beetje kromme zin wel, de beste man heeft een flink heup- en bekkenfractuur...
Vreselijk heftig filmpje. Inderdaad goef om te zien dat nu eenzelfde ongeluk nog is na te vertellen.PjotrStroganov schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 23:54:
Op een ander forum werd opgemerkt hoeveel de crash leek op die van Gordon Smiley in 82. Ik heb de crash gezien op YT en dan zie hoeveel veiliger de sport is geworden over de jaren.
[video]
Weet iemand wat dat kolommetje met ATT betekend (en waarom Alonso daar zoveel hoger heeft dan de rest)?
Ik denk dat dat startnr voor de Indy Racing League of CART Indy Car World Series is, waarin elke unieke nieuwe rijder een nummer krijgt, het hoogste nr is hetzelfde als de hoeveelheid rijders sinds een bepaald punt in de historie.frankyboy707 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:48:
[...]
Weet iemand wat dat kolommetje met ATT betekend (en waarom Alonso daar zoveel hoger heeft dan de rest)?
Lijkt erop dat ze ongeveer sinds 1995-2000 zijn beginnen te tellen, aan het lage nr van Buddy Lazier te zien.
Maar pin me er niet op vast.
[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 21-05-2017 10:43 ]
*knip* Nee, dat is dus niet toegestaan
EDIT: hold your horses
Bron: https://derotsmedia.com/2...htstreeks-op-ziggo-sport/De race is vanaf 17:00 uur te zien op het Ziggo Sport Racing kanaal, en vanaf 18:00 uur ook in HD op het Ziggo Sport Select kanaal én voor Ziggo abonnees op kanaal 14.
Terwijl hier in het topic gezegd wordt dat hij alleen voor Ziggo Sport Totaal te zien is?
[ Voor 50% gewijzigd door naitsoezn op 21-05-2017 11:35 ]
Stel ze zouden het niet uitzenden, dan kan je het voor 4 euro los kopen.FastFred schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:28:
Ik ben Ziggo klant, voornamelijk voor de F1. Ik wil zondag ook graag de 500 kunnen zien, maar heb geen zin om dan € 14,95 extra uit te geven alleen voor de 500 (Ziggo Sport Totaal).
*Knip*
[...]
Bron: https://derotsmedia.com/2...htstreeks-op-ziggo-sport/
Terwijl hier in het topic gezegd wordt dat hij alleen voor Ziggo Sport Totaal te zien is?
[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 21-05-2017 12:53 . Reden: Quote aangepast ]
Een beetje F1-coureur is gewend aan veel verschillende soorten bochten en goede coureur kunnen makkelijk met lijnen experimenteren in die bochten. Dan is het i.c.m. een simulator toch niet enorm lastig te leren om op een oval te racen?
@alwaysleft Dat is voor het eerst dat ik hoor dat dat kan, die € 4,- overleef ik wel. Gaat dat gewoon vanuit de Horizon box?
Aangezien de quali live op YouTube gestreamd werd, waarom zou dat met de race dan niet zo zijn?FastFred schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:28:
Ik ben Ziggo klant, voornamelijk voor de F1. Ik wil zondag ook graag de 500 kunnen zien, maar heb geen zin om dan € 14,95 extra uit te geven alleen voor de 500 (Ziggo Sport Totaal).
[Mbr]*knip* Nee, dat is dus niet toegestaan [/]
[...]
Bron: https://derotsmedia.com/2...htstreeks-op-ziggo-sport/
Vast wel toch?
Daar zie je bestel staan voor een eenmalig event. Neem aan dat ze dat straks ook hebbenFastFred schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:49:
Ik denk dat een Indy coureur meer moeite heeft met een F1 auto dan andersom eerlijk gezegd.
@alwaysleft Dat is voor het eerst dat ik hoor dat dat kan, die € 4,- overleef ik wel. Gaat dat gewoon vanuit de Horizon box?
Opzich alleen maar omdat een F1 een custom job is met specifieke teameigen eigenaardigheden, en een Indy gemaakt is om voor iedereen te werken.FastFred schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:49:
Ik denk dat een Indy coureur meer moeite heeft met een F1 auto dan andersom eerlijk gezegd.
Verder hebben de F1 coureurs die naar Indycar gegaan zijn niet overdreven meer gewonnen in Indycar dan rijders die alleen daar gebleven zijn, juist zijn zij eigenlijk een grote minderheid terwijl er opzich elk jaar indycar ooit ex F1 coureurs meegedaan hebben.
In de F1 is het aan de auto puzzelen (meestal engineers) en in Indycar is het eigenlijk 90% strategisch of aan rijder-stijl/gedrag puzzelen.
Een fiets is een makkelijk voertuig om te begrijpen en besturen, maar een massasprint op de Champs -Elysees winnen zie ik als sportief 1 van de allermoeilijkste dingen om te leren/uit te voeren.
Indycar en ook Nascar op hoge snelheid oval is meer vergelijkbaar met een massasprint imho, en Nascar op de kleinere ovals meer met bv puntenkoers op de velodrome.
Het is een andere race stijl en niet perse makkelijker/moeilijker dan een bergetappe.
Ik denk dat de kwaliteit van de rijders in de F1 toch iets hoger ligt dan in Indy, alles wat naar Europa komt in de lagere klasses heeft toch als einddoel de F1. Je ziet soms ook wat "afgekeurde" F1 coureurs naar Indy gaan en het daar top doen, andersom vaak lastiger, kijk naar bv Bourdais (al zal eea ook van team afhangen).FastFred schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:49:
Het is wel een andere manier van rijden, ik denk dat iedere goede coureur vrij vlot goede rondjes kan draaien op een oval en de echt goede (zoals een Alonso) hele goede.
Maar wat ik ook veel terug heb zien komen afgelopen week is het "pack" rijden, in de F1 en andere klasses op normale circuits is het vooral achter elkaar aan rijden met af en toe een inhaalactie, dat is op een oval toch anders, het zit dichter op elkaar en is constant wisselen van plek, je hebt een spotter waar je goed mee samen moet werken en ondanks dat er maar 4 ruime bochten zijn, wordt het met die snelheden toch iets anders en kan je niet 4 breed door elke bocht.
Het is iig meer dan 2 vingers in de neus gaspedaal induwen en naar links sturen, zoals velen denken.
Maak van "afgekeurde", maar "uitgespuugde" en dat is vaak niet omdat de rijder het niet kon maar juist omdat F1 een vreemde antisociale toko is.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:26:
[...]
Je ziet soms ook wat "afgekeurde" F1 coureurs naar Indy gaan en het daar best goed doen.
Want om Jim Clark, Nigel Mansell, Emerson Fittipaldi, Juan Pablo Montoya, Jacques Villeneuve, Rubens Barichello nou afgekeurd te noemen.
Ik zou zelfs eerder zeggen "gelimiteerd" door de F1, in F1 car-is-the-star en juist rijders die een beetje uitsproken zijn of tegendraads worden er uit gewerkt, want team bepaalt alles.
F1 is lastiger om als coureur in te komen/door geaccepteerd te worden maar als je in de juiste auto/team zit juist weer veel makkelijker resultaten halen.
Montoya en Villeneuve waren Indycar sterren voor ze naar de Formule 1 kwamen, dus die vallen in dat opzicht niet in de categorie uitgespuugd (op de manier hoe ze F1 verlaten hebben natuurlijk wel).enchion schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:01:
[...]
Maak van "afgekeurde", maar "uitgespuugde" en dat is vaak niet omdat de rijder het niet kon maar juist omdat F1 een vreemde antisociale toko is.
Want om Jim Clark, Nigel Mansell, Emerson Fittipaldi, Juan Pablo Montoya, Jacques Villeneuve, Rubens Barichello nou afgekeurd te noemen.
Ik zou zelfs eerder zeggen "gelimiteerd" door de F1, in F1 car-is-the-star en juist rijders die een beetje uitsproken zijn of tegendraads worden er uit gewerkt, want team bepaalt alles.
F1 is lastiger om als coureur in te komen/door geaccepteerd te worden maar als je in de juiste auto/team zit juist weer veel makkelijker resultaten halen.
Het zijn gewoon totaal verschillende disciplines waarvan je niet zomaar kan zeggen dat de één beter coureurs heeft dan de ander. Wat vooral een vertekend beeld geeft is dat je in de F1 volledig afhankelijk bent van de auto waar je in rijdt. In de Indycar heb je met vrijwel gelijk materiaal te maken waardoor je talent veel makkelijk vertaald ziet worden in resultaten.
Spannende 500 zeker. Vorig jaar het einde van de hervatte 600 in Texas was nog een stuk indrukwekkender, laatste ronden 3-4 auto's wijd.enchion schreef op zondag 21 mei 2017 @ 02:20:
Was de spannendste/gaafste editie die ik tot nu toe gezien heb.
[ Voor 7% gewijzigd door zzattack op 21-05-2017 17:06 ]
YouTube: Day 2 of Indianapolis 500 Qualifying Practice
Ook hier te volgen met timing.
http://racecontrol.indycar.com/
[ Voor 19% gewijzigd door TinusTegengas op 21-05-2017 18:21 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Heeft de muur wellicht een negatieve invloed op de aero?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De auto's sturen vanzelf naar links vanwege de assymetrische setup, net als bij Nascar. Om hem dus recht te laten rijden moeten ze naar rechts sturenalexbl69 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:01:
Waarom gaan de coureurs op de lange rechte stukken eigenlijk weer naar het midden van de baan (en soms zelfs nog verder)? Zijn toch extra meters.
Onder andere. Op Reddit was de vraag gister ook gesteld.alexbl69 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 19:01:
Waarom gaan de coureurs op de lange rechte stukken eigenlijk weer naar het midden van de baan (en soms zelfs nog verder)? Zijn toch extra meters.
https://www.reddit.com/r/...ay_from_the_walls_in_the/
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Dit topic is gesloten.
![]()
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.