Is dat dit jaar weer zo? Volgens mij worden de eerste races weer op Fox uitgezonden.Fuelke schreef op zondag 15 februari 2015 @ 13:37:
En als je een weekje (4 dagen eigenlijk) geduld hebt dan zet NASCAR ze zelf op Youtube.
Thanks, ik ga het zondag gewoon eens proberenKw4kje schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:23:
Ik heb nu zo'n 2 jaar sport 1 go en ben er nog steeds zeer tevreden mee. Eigenlijk puur alleen om F1 te zien. Super mooi dat ze nu ook andere race klasses gaan uitzenden. Stream is van goede kwaliteit, max 2800 kbps en altijd stabiel, nog nooit last van haperingen gehad. Dat wordt straks sowieso weer verlengen.
@The_FrankO
Je kunt een week terug kijken en ze brengen bijna van elke sport wedstrijd wel een samenvatting uit.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117659/
http://www.autosport.com/news/report.php/id/117770 (bevat ook spoiler ivm de winnaar de race)Kyle Busch breaks leg in Daytona NASCAR Xfinity crash
Kyle Busch will miss this weekend's Daytona 500 after fracturing his right leg in a crash during the final laps of the NASCAR Xfinity Series race on Saturday.
Busch was taken to hospital after his Toyota was fired off the front straight and ploughed head-first into an infield wall.
He required assistance to get out of the car, and was in visible distress as he was helped onto a stretcher.
He underwent surgery on his lower right leg on Saturday night and was also found to have a minor fracture in his left foot.
Two-time Truck Series champion Matt Crafton has been called up by Joe Gibbs Racing to stand in for Busch in the 500.
The multi-car accident was triggered 20 laps from the end of the race, when Erik Jones' Toyota turned low and then snapped back up the track across the traffic, scattering the cars behind him.
Dat was een flinke klap, lijkt amper vertraging in de auto te zitten voor die de muur ingaat.
Video: YouTube: Kyle Busch Injured in Second Big One - Daytona - 2015 NASCAR Xfinity Series
Al veel crashes gezien deze week in Daytona, en post-race / post-session al te veel confrontaties van mensen die niet tevreden zijn met elkaar. Veel show er rond, sommige fans zullen dat leuk vinden, maar voor mij hoeft dat allemaal niet.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Ik heb wel veel zin in een nieuw NASCAR seizoen. Ben benieuwd of het vanavond weer single file "racing" was zoals vorig jaar. Hoop het niet.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
NASCAR Sprint Cup Series - Full Race - Sprint Unlimited at DaytonaThe_FrankO schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:22:
Is dat dit jaar weer zo? Volgens mij worden de eerste races weer op Fox uitgezonden.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=v_ceiliXqiI]
Er zijn natuurlijk ook al niet-officiële uploads van de Daytona 500 te vinden op Youtube.
[ Voor 12% gewijzigd door Fuelke op 27-02-2015 18:34 ]
Zag hem inderdaad staanFuelke schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:32:
[...]
NASCAR Sprint Cup Series - Full Race - Sprint Unlimited at Daytona
[video]
Er zijn natuurlijk ook al niet-officiële uploads van de Daytona 500 te vinden op Youtube.
Vorige week Sport1 Go aangeschaft en met veel plezier de Daytona 500 bekeken. Het commentaar was even onwennig maar niet slecht
Ik ben wel teleurgesteld dat de race op Atlanta niet volledig wordt uitgezonden deze week
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik hoop dat jij gelijk hebt en het een foutje is inde Sport1 gids. Daar staat namelijk:Phydomir schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:19:
Hoe kom je er bij dat de race niet volledig wordt uitgezonden? Hij staat nu gewoon vanaf 7 uur in de gids op extra 2.
"19:00
live
NASCAR: Folds Of Honor Quiktrip 500 Hoogtepunten"
En net op twitter stond ook nog specifiek Hoogtepunten.The_FrankO schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:40:
[...]
Ik hoop dat jij gelijk hebt en het een foutje is inde Sport1 gids. Daar staat namelijk:
"19:00
live
NASCAR: Folds Of Honor Quiktrip 500 Hoogtepunten"
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Bron:
http://www.nascar.com/en_...ebob-squarepants-400.html
http://www.nascar.com/en_...r-or-get-pulled-over.html
Kan Bernie nog wat van leren.Niellie41 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:24:
NASCAR heeft problemen om een jongere doelgroep aan te spreken. Veel NASCAR fans worden ouder en ouder, maar er komen geen jongere fans voor in de plaats. Daarom heeft NASCAR de race van Kansas nu genoemd:
[afbeelding]
Bron:
Die zou het waarschijnlijk de "Fuck you you youngsters Kansas 400 sponsored by Rolex" hebben genoemd.
Ik racede vroeger trouwens online in een Toyota Tundra met Nick sponsoring.
[ Voor 5% gewijzigd door Player1S op 03-03-2015 19:10 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Die Nissan... kudo's voor het concept... maar moet ze denk ik eens in een race zien om die wagen echt te waarderen...Niellie41 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:56:
Ondertussen testen Audi en Nissan op Sebring.
[video]
[video]
Zijn de koplampen van de R18 nu ook anders?
Van de R18 blijf ik het gaaf vinden dat geluid, wind en verder amper iets. :-)
Als een concept bijvoorbeeld veel sneller is dan het andere, krijgt dit concept vaak beperkingen in de refelgeving (bijv minder brandstof, meer gewicht, of minder kwh elektrisch).
Zo kunnen verschillende concepten even snel zijn, maar is het wel artificieel.
Zonder BoP zou elk team vroeg of laat convergeren naar de meest optimale oplossing binnen de regelgeving, zoals in F1 inderdaad.
Je kunt je echter afvragen welke van de twee klasses hiermee kunstmatiger is
Nee. Het is alleen benzine vs diesel dat een beetje wordt gebalanceerd. Oh ja en hybrid vs non-hybrid, om de privateers ook "een kans" te geven. Verder is er in LMP1 geen BoP hoor. In de LMP2 en GTE is er wel BoP.Requiem19 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:43:
Is de reden daarvoor niet de BoP?
Als een concept bijvoorbeeld veel sneller is dan het andere, krijgt dit concept vaak beperkingen in de refelgeving (bijv minder brandstof, meer gewicht, of minder kwh elektrisch).
Zo kunnen verschillende concepten even snel zijn, maar is het wel artificieel.
Zonder BoP zou elk team vroeg of laat convergeren naar de meest optimale oplossing binnen de regelgeving, zoals in F1 inderdaad.
Je kunt je echter afvragen welke van de twee klasses hiermee kunstmatiger is
http://www.fiawec.com/presentation/regulation.html (scroll naar beneden voor BoP)

De voorkant hebben ze flink aangepakt!
In Genève was gisteren de nieuwe Audi R8 GT3 gepresenteerd:

Ook Mercedes gaat een nieuwe GT3 auto krijgen: AMG GT3. Deze moet dit jaar nog in actie komen
Sportscar365: Mercedes-AMG GT3 Set for Race Debut in Summer

Yup dat ik ook gemerkt, maar was gewoon een kenmerk wat direct opviel.KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:09:
Nissan heeft de motor voorin en voorwielaandrijving, waar de rest van het veld een achter geplaatste middenmotor heeft en achterwielaandrijving. Vind het tof van Nissan dat ze eens wat anders proberen dan de rest. Dat is ook het mooie van deze sport vs F1, daar is het dan ineens allemaal hetzelfde.
Ik vind die nieuwe GT3 er wel mooi uitzien eigenlijk, de Audi is ook wel wat veranderd. (niet alles direct zichtbaar)
"Nissan Grand Prix of Texas" op Circuit of the Americas
Nog een alternatieve link: http://www.torque.tv/live/
[ Voor 12% gewijzigd door kevz op 08-03-2015 15:41 ]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Wat heeft ie daar rechts staan? Termos kan koffie?
Niellie41 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:08:
Labre Competition is samen met Corvette Racing aan het testen in Sebring. Heel gaaf om te weten dat Corvette terug is in het WEC!
[video]
[ Voor 73% gewijzigd door ge-flopt op 13-03-2015 22:46 ]
De Aero pack van Chevrolet:

Die van Honda:

Vanaf de zijkant gezien:
1. Chevrolet 2.Honda

Laten we het erop houden dat over smaak niet valt te twisten...
Het geluid blijft elke keer wennen als je gaat kijken, maar de races zijn meestal echt wel leuk.
Als je zo de reacties van de coureurs hoort, is het achter het stuur ook gewoon erg vermakelijk.
Speed 2e vlak achter Nico Prost na een lekker gevecht waarbij Daniel Abt 2 ronden voor het einde nog 1e lag.
[ Voor 5% gewijzigd door Tackleberry op 14-03-2015 22:31 ]
Dit soort dingen vind ik toch wel vermakelijk bij Nascar. De tot in het extreme doorgevoerde reclame. Bij elke bandenwissel wordt zelfs even genoemd welk merk het ook al weer is. Elke auto is anders, om maar meer reclame kwijt te kunnen.Niellie41 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:24:
NASCAR heeft problemen om een jongere doelgroep aan te spreken. Veel NASCAR fans worden ouder en ouder, maar er komen geen jongere fans voor in de plaats. Daarom heeft NASCAR de race van Kansas nu genoemd:
[afbeelding]
Bron:
Zondagmorgen heb ik F1 gekeken, zondagavond naar volgens mij Xfinity-series. Het verschil is enorm. Beide race-events kunnen mij boeien, maar ik heb toch een zwak voor het über-Amerikaanse gebeuren. Alleen de start is al een show op zich:
- Een lokale held die met een brok in de keel het Amerikaanse volkslied brult. Daarbij ontroerd toegekeken door de coureurs en crew.
- Een predikant die een schietgebedje prevelt waarbij en-passant de briljante rol van de US in de rest van de wereld genoemd wordt.
- Een oud-gediende die "Start your engines" uitkraamt
- Een interview met een coureur in de auto tijdens de warm-up / formatie-rondes.
www.steamloco.info
Ja je kan zeggen wat je wil, maar hun marketing en branding doen ze super goed en is iets waar veel andere series alleen van kunnen dromen. F1 teams hebben heel veel moeite om sponsors aan te trekken om verschillende redenen.Spoetnik385 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:04:
[...]
Dit soort dingen vind ik toch wel vermakelijk bij Nascar. De tot in het extreme doorgevoerde reclame. Bij elke bandenwissel wordt zelfs even genoemd welk merk het ook al weer is. Elke auto is anders, om maar meer reclame kwijt te kunnen.
Zondagmorgen heb ik F1 gekeken, zondagavond naar volgens mij Xfinity-series. Het verschil is enorm. Beide race-events kunnen mij boeien, maar ik heb toch een zwak voor het über-Amerikaanse gebeuren. Alleen de start is al een show op zich:Ik vind het erg vermakelijk. Vervolgens een paar honderd rondjes rijden - waardoor het dus geen enorme ramp is als je een keer op een ronde gezet wordt.
- Een lokale held die met een brok in de keel het Amerikaanse volkslied brult. Daarbij ontroerd toegekeken door de coureurs en crew.
- Een predikant die een schietgebedje prevelt waarbij en-passant de briljante rol van de US in de rest van de wereld genoemd wordt.
- Een oud-gediende die "Start your engines" uitkraamt
- Een interview met een coureur in de auto tijdens de warm-up / formatie-rondes.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
* Viper® gaat naar de 24 ADAC race via Nissan Europe 14 t/m 17 mei
Uiteraard zal ik hier en daar wat foto's schieten
https://youtu.be/nCEB07CvQ5k?t=27m10s
[ Voor 23% gewijzigd door Fuelke op 17-03-2015 18:59 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Het lijkt erop dat ze de officiele stream dicht hebben gezet ? Kunnen we hier die Fox sport uberhaupt wel ontvangen ? Ik vraag me af in welke landen de stream wel werkt ?
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
DHH op Twitter:u_nix_we_all schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:29:
Ja, vorig jaar was het vooral op Sebring geen succesFingers crossed, afkloppen, etc ...
Het lijkt erop dat ze de officiele stream dicht hebben gezet ? Kunnen we hier die Fox sport uberhaupt wel ontvangen ? Ik vraag me af in welke landen de stream wel werkt ?
"International viewers should be able to watch on IMSA.com right? Seems like it's not working at the moment."
Note HIJ WERKT
http://www.imsa.com/camera/imsatv
edit; Voor de multitaskers onder ons, Goodwood heeft ook een stream:
https://grrc.goodwood.com...eam-2#IJDWqBA3vTcDj6p5.97
[ Voor 58% gewijzigd door kevz op 21-03-2015 15:58 ]
Maar instabiel, veel bufferingkevz schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:40:
Yep! Stream is LIVE!
http://www.imsa.com/camera/imsatv
Dat kun je inderdaad niet bedenken, uitvallen 5 minuten voor het einde, zonde.BobvK schreef op zondag 22 maart 2015 @ 03:59:
Dat is toch wel heel zuur. Jeroen die met 9 minuten te gaan de leiding overneemt, en daarna vrijwel meteen uitvalt.
Zat toevallig te kijken en half te juichen toen de P1 (toen) zich verremde.masterslave schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:15:
[...]
Dat kun je inderdaad niet bedenken, uitvallen 5 minuten voor het einde, zonde.
Toen nog geen rondje later (meen ik) vernam ik dat hij in de pit stond, dat kon dus nooit goed zijn.
Nu P9 meen ik toch, wel erg zuur in iedergeval, de 5 minuten waren ingegaan geloof ik.
*Was s'nachts dus weet de tijden niet meer precies*
http://www.dailymail.co.u...track-sat-four-years.html
[ Voor 5% gewijzigd door Fuelke op 23-03-2015 19:38 ]
Oude:

Nieuwe:

Heb die oude er altijd uit vinden zien als die Formule BMW wagentjes.
Vandaag heeft Toyota hun 2015 LMP1 auto gepresenteerd.

http://www.dailysportscar...15-fia-wec-programme.html
Robin Frijns gaat voor WRT rijden in beide Blancpain Series, samen met Laurens Vanthoor.
Facebook.com
[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 26-03-2015 12:57 ]

Deze drie kleuren zullen alleen op Le Mans te zien zijn. Tijdens de andere WEC races rijden ze met de witte livery zoals hieronder te zien is.

Meer info over de nieuwe auto: dailysportscar.com
Wat mij opvalt is hoe ongelofelijk vlak de achterkant van die Porsche is.
http://www.endurance-info...ands-confirmes-pour-2016/
Ze gebruiken in LMP1 ook die fuel flow meter, zoals in de F1. Dus je mag maar een bepaald aantal liter verbruiken per ronde. Door meer in een hogere MJ klasse te zitten, hoef/mag/moet je minder benzine te verbruiken per ronde en kan je dus langer doen op één tank.ge-flopt schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:24:
Misschien dat iemand het al eens uitgelegd heeft, maar wat is het verschil tussen die megajoule klasses? Ja er zal meer stroom naar de elector motoren kunnen, maar wat de verschillen tussen de klasses? Lijkt me niet dat er weer een subklassement is tussen de verschillende MJ klasses.
Teams proberen dus zo efficiënt mogelijk om te gaan met de benzine. Met 8 MJ besparen ze dus tot bijna 30% benzine vergeleken met non hybride auto's van een paar jaar geleden.
Bron (pag 6)
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 28-03-2015 00:25 ]
Nissan GTR op de Flugplatz de lucht in en over het hek waar toeschouwers zaten...
video: YouTube: Nissan GT-R Nismo Horror Crash Nordschleife
[ Voor 25% gewijzigd door kevz op 28-03-2015 15:21 ]
Op de filmpjes zie je dat een soort gelijk incident is als Mark Webber had op Lemans. Alleen ging hij de bomen in en deze helaas het publiek in.
I am the great Cornholio!
Brrr
Pirelli World Challenge Russia gaat nu starten!
edit; Nou dat was een saaie race, de helft onder yellow
[ Voor 20% gewijzigd door kevz op 28-03-2015 17:11 ]
Daar moest ik ook aan denken met die beelden. Triest dat zoiets gebeurd. Het schijnt een Amerikaan te zijn, kom je daarvoor helemaal uit de VSMetaFrame schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:26:
Tsja, het blijft een gevaarlijke sport. Ook voor de toeschouwers
Op de filmpjes zie je dat een soort gelijk incident is als Mark Webber had op Lemans. Alleen ging hij de bomen in en deze helaas het publiek in.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
YouTube: vln rennabbruch nach unfall höhe flugplatz am 28.3.2015

Wat zijn ze mooi
[ Voor 48% gewijzigd door Streskip op 29-03-2015 00:34 ]
Maar dit kon nog wel eens consequenties hebben voor de ring als racebaan ben ik bang.MetaFrame schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:26:
Tsja, het blijft een gevaarlijke sport. Ook voor de toeschouwers
Overigens was het Dumbreck die in een (pas gekapt) bos tercht kwam, Webber landde wel weer op de baan, 2x.
Ik denk dat dat wel mee valt, hoe triest het ook is wat er gebeurd is. Freak incident + risico = helaas deze uitkomst. Uiteraard moet je zoveel mogelijk risicos proberen te mijden, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Zoals eerder aangegeven, helaas blijft het een gevaarlijke sport voor zowel rijder als toeschouwer.u_nix_we_all schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:27:
[...]
Maar dit kon nog wel eens consequenties hebben voor de ring als racebaan ben ik bang.
I am the great Cornholio!
http://sportscar365.com/g...nurburgring-nordschleife/
Vreemd dat de politie de auto in beslag heeft genomen!Niellie41 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:42:
En GT3 en GT4 auto's zijn tijdelijk verbannen.
http://sportscar365.com/g...nurburgring-nordschleife/
Ik zou zeggen, terug naar het team in overleg met de politie. Weet zeker dat de politie niet de middelen heeft om de gegevens uit te lezen.
Is gebruikelijk, de auto is betrokken bij een dodelijk ongevsl. Als ze iets uit willen lezen laten ze wel engineers vsn het team/ de fabrikant langskomen.Ryur schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:54:
[...]
Vreemd dat de politie de auto in beslag heeft genomen!
Ik zou zeggen, terug naar het team in overleg met de politie. Weet zeker dat de politie niet de middelen heeft om de gegevens uit te lezen.
Als je de auto vrijgeeft kan het team de oorzaak mogelijk verdoezelen, dat wil je niet en dus is het de beste oplossing om het bewijsmateriaal bij de politie in opslag te houden.
Vergeet niet dat het hier een strafrechterlijk onderzoek betreft.
De aero setup voor deze auto en volgas over die heuvel gaat niet samen. Blijkbaar moest het eerst een keer mis gaan. En dan laten ze een groentje als Jann Mardenborough, die zich natuurlijk wil bewijzen, zijn eerste race op de Nordschleife rijden met zo'n auto.
[ Voor 23% gewijzigd door glnk op 29-03-2015 23:45 ]
Jann Mardenborough een groentje noemen?glnk schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:42:
En dan laten ze een groentje als Jann Mardenborough, die zich natuurlijk wil bewijzen, zijn eerste race op de Nordschleife rijden met zo'n auto.
Volgens mij heeft hij al best veel ervaring, o.a. 2x LMP2 bij de Le Mans (3de & 5de volgens mij).
[ Voor 17% gewijzigd door u_nix_we_all op 30-03-2015 15:17 ]
't Is net hoe je het bekijkt. Ik las dat hij maar weinig rondes gereden had op de Nordschleife, dus het risico vol gas over de Flugplatz was hem blijkbaar niet bekendRyur schreef op maandag 30 maart 2015 @ 06:48:
[...]
Jann Mardenborough een groentje noemen?
Volgens mij heeft hij al best veel ervaring, o.a. 2x LMP2 bij de Le Mans (3de & 5de volgens mij).
Bovendien is hij 23 en in een GT Academy Nissan Nismo GTR. Het klinkt echt als een rookie mistake als je het mij vraagt...
Dat de Nords organisatie pas de gevaarlijke delen van het parcours gaat upgraden NA een fataal ongeluk, dat is weer een ander verhaal...
Tom Coronel en veel andere WTCC rijders waar er bijvoorbeeld ook om ervaring op te doen voor de WTCC race, die in het hetzelfde weekend daar rijdt.
Denk dat ze supporters in die bocht gaan verbieden. Het is niet dat elke GT3/4 auto daar over de kop gaat dus is dit de snelste, goedkoopste en makkelijkste oplossing voor de uitzondering.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vpWKkg6_Iw8]Viper® schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:43:
Ach Verstappen is 17.
Al reed hij toch wel weer door de grindbak bij de pitstraat
Hier kreeg Max overigens ook nog credits voor, maar ik vind het geen geweldige move van Max. Hij rijdt em ordinair van de baan:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9KNxUK0bp2A]
Ik denk dat dat dan weer een andere discussie is die in het F1 topic beter op zijn plaats is.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik vindBruceLee schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:05:
ik vindt dat jij discussies niet uit de weg moet gaan
die Indycars zien er wel leip uit, nogal verschillend vergeleken met een paar jaar terug.u_nix_we_all schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:15:
Iemand nog indycar gekeken BTW ? Ik ben bij "caution for debris" nummer 4 , in rondje 48 ofzo, afgehaakt. Welke slimmerik heeft er verzonnen dan het handig is zo'n indy-botsauto helemaal vol te hangen met lelijke vleugetjes(tot 200 optionele wing-, winglet- en andere aeromeuk-onderdelen !)
[afbeelding]
[ Voor 71% gewijzigd door vhal op 30-03-2015 21:32 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ordinair? Dat is precies wat je moet doen in zo'n situatie. Het is niet alsof Ricciardo geen ruimte meer had ofzo.glnk schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:32:
[...]
Hier kreeg Max overigens ook nog credits voor, maar ik vind het geen geweldige move van Max. Hij rijdt em ordinair van de baan:
[video]
Dit topic is gesloten.
![]()
Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan, en erom bedelen ook niet.
MotoGP, WSBK e.d. kunnen in MotoGP en WSBK topic besproken worden.