Wat betreft Formule E, er is een apart topic. 
Aan de tweets van beide coureurs te zien, zijn ze alweer vrienden.
Aan de tweets van beide coureurs te zien, zijn ze alweer vrienden.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 26-09-2014 18:16 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2014 18:20 ]
Zijn remmen deden het niet meer.Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:18:
Wat gebeurde daar nou? Uitwijken, op gras terecht komen en het niet meer redden? Voor de afstand die hij had was de snelheid aan het einde nog behoorlijk hoog.
Verwijderd
Ik had inmiddels een ander filmpje gevonden, dan klopte mijn constatering wat snelheid betreft welNiellie41 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:19:
Zijn remmen deden het niet meer.
Verwijderd

Als je zo de baan oploopt tijdens een race ben je suïcidaal bezig, dat is er praktisch om vragen. Actief over de baan richting een racende deelnemer lopen tijdens een raceNiellie41 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 09:29:
Tony Stewart heeft vannacht iemand aangereden tijdens een Sprint race en die ander is er aan overleden.![]()
http://deadspin.com/repor...-driver-during-1618893708
en
http://jalopnik.com/drive...in-incident-wi-1618923260
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 02:39 ]
Het zijn ook bijna net als F1 auto's, maar dan beter.Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 01:16:
Ik wist dat ze bij de F1 met hun voeten omhoog zitten, maar niet dat het blijkbaar ook zo werkt bij de LMP-klasse.
[afbeelding]
Toen het WEC en daarvoor de ILMC reden op Petit Le Mans en op Sebring waren er ook redelijk grote startvelden maar lang niet zoveel full course yellows. Vorig jaar had de ALMS ook een stuk minder FCY per race dan nu onder de USCC leiding. Om over de pass around regel nog maar niet te spreken.Niellie41 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 00:47:
Petit Le Mans en in de VS in het algemeen rijden ze op "ouderwetse" banen waar de muren heel dicht bij de baan staan en er weinig run off mogelijkheden zijn. Daardoor moeten ze wel redelijk snel de SC de baan op sturen.
Zoals je ziet zijn er 11 cautions geweest door auto's die zijn gecrashed of auto's die langs de baan stil stonden. Zoals ik eerder zei, omdat er geen uitloopstroken zijn op Road-Atlanta, staan auto's direct langs de baan.11 - 12 Debris
37 - 42 Car 73, off course
66 - 71 Car 31, off course
Car 45 (turn 1), car 87 (turn
9), off course
93 - 99
102 - 107 Car 55, off course
110 - 114 Cars 88, 2, contact
126 - 129 Debris
181 - 186 Car 33, off course
189 - 193 Car 42, contact
197 - 201 Car 38, contact
281 - 286 Car 70, off course
292 - 297 Car 45, contact
389 - 393 Car 25, contact
Verwijderd
Verwijderd
Dat is een toffe website, maar ik zoek wat meer cutaways, exploded views of technische tekeningen waarmee de structuur en opbouw van een auto wat duidelijker wordt en die er bij voorkeur ook nog een beetje prettig uitzien.Niellie41 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:46:
Op Mulsanne's Corner vind je heel veel technische informatie van verschillende LMP auto's. Het is wel een draak van een website. Bij "News" vind je artikelen over de huidige auto's.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2014 15:53 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik heb hem gezien ja, doodeng. Ik kom heel geregeld bij rally's (stuk of 7-8 per jaar) en ik blijf me er over verbazen hoe sommige mensen gewoon lijken te stoppen met nadenken. Die auto's gaan loeihard, de bestuurders zitten altijd op het randje, ga dan alsjeblieft ergens staan waar je weinig kan gebeuren.Fuelke schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:57:
Dit is de reden waarom je niet aan de buitenkant van een bocht moet staan bij een rally
[video]
Fuelke schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:57:
Dit is de reden waarom je niet aan de buitenkant van een bocht moet staan bij een rally
[video]
Hele artikel2015 Provisional FIA WEC Calendar
27/ 28 March Prologue Test Le Castellet
12 April Silverstone (with ELMS on same weekend)
2 May Spa Francorchamps
31 May Le Mans Test day
13/ 14 June Le Mans 24 Hours
30 August Nurburgring – 50th anniversary of 1000kms
19 September Circuit of the Americas (with TUSCC on same day)
11 October Fuji
1 November Shanghai
20 November Bahrain
Het is ook nog eens een heel kort baantje, ze reden er 1.15 min ofzoNiellie41 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 15:32:
De vele cautions kwamen door de vele ongelukken, dat kwam doordat het heel druk was op baan. In de laatste paar uur is het heel lang groen gebleven.
Mja, enige echte ? Die LMP2's in de TUSCC zijn ontzettend geknepen omdat ze anders achtjes draaien om die DP's heen, ze worden op topsnelheid zelfs door de GTD' s bijgehoudenIk heb me wel vermaakt gisteren. Helaas uur 2 t/m 6 niet kunnen zien. Alleen jammer dat de enige echte LMP2 auto al vroeg uit de race lag.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
[ Voor 76% gewijzigd door enchion op 11-10-2014 16:32 ]
How do you save a random generator ?
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Hij is al afgelopenFragbeestje schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:56:
Is er misschien nog ergens een streampje te vinden voor de WEC?
Linkje van Streskip doet het bij mij niet.
Waar?Harrie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:28:
[...]
Straks om 16u nog een race met VES dacht ik?
Als hij dan maar iets minder foutjes maakt dan gisterenHarrie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:28:
[...]
Straks om 16u nog een race met VES dacht ik?
-
Top! Bedankt. Na deze sof heb ik mijn race fix voor zondag middag nog niet gehad.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Verwijderd
Waar ook alweer?AzzKickah schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:28:
Pff 3e SC in 10 rondes in de F3-race van Verstappen. Wel op #1 nu
Yamaha MT-09
Helaas is Ocon nu kampioenAzzKickah schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:40:
Max wint gewoon met dik 2 seconden voorsprong in een ronde of 6.
Hij is echt fckn goed
[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 12-10-2014 16:41 ]
Beiden hebben er nu 9 . Ocon heeft meer punten..zelfs meer dan er nog te halen zijn.. ergo..terechte winnaar.Ryur schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:41:
[...]
Helaas is Ocon nu kampioen.
Vind dat Max het (die meer overwinningen heeft) meer verdiende!
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Bij Ocon is de druk er vanaf.. Die kan risico gaan nemen wat hij de laatste races niet kon/wilde.Roamor schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:03:
Denk dat Max alleen nog meer overwinningen dan Ocon wil scoren.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Reminder, begint nu.enchion schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 16:16:
SCCA runoffs op Laguna Seca
Stream met mooie beelden (legaal btw)
http://scca.growsites.net/
Schedule
http://scca.cdn.racersite...noffs_Schedule_9.5.14.pdf
Schedule begint om 17:30 Nederlandse tijd ( = 08:30 op Laguna Seca)
Morgen SRF race om 22:30 s`avonds
Waarom is dat beschamend???? M.i. moet je lekker meekunnen in de F3 als je genoeg talent heb, al het ander talent is al doorgestroomd en de mindere goden blijven hangen. Dat is toch het doel van dit soort klasses?sanderb schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:21:
[...]
Ben benieuwd hoe de F3 er volgens jaar uitziet. Het is bijna beschamend dat het rookie podium weer hetzelfde was als het echte podium
Ik heb met veel plezier naar de races gekeken dit jaar...stiekem met meer plezier dan naar de F1.
http://www.telegraaf.nl/t..._Ocon_won_terecht___.htmlma 13 okt 2014, 11:59
Verstappen: 'Ocon terechte winnaar'
Van onze Telesportredactie
Max Verstappen won afgelopen weekeinde 2 van de 3 races in de Formule 3 op het circuit van Imola, maar de autocoureur moest de titel, mede door gridstraffen, aan Esteban Ocon laten. Verstappen toont zich echter een goed verliezer. "Mijn felicitaties zijn voor Ocon. Hij was de meest stabiele rijder en heeft de titel verdiend."
Verstappen steekt de hand in eigen boezem. "Ik heb teveel technische uitvalbeurten gehad om een gooi te doen naar het kampioenschap", schrijft de 17-jarige coureur op zijn website. "Toch ben ik heel tevreden over mijn prestaties op Imola. Dit was het best mogelijke resultaat voor mij."
Verstappen, die volgend jaar de overstap maakt naar de koningsklasse Formule 1, is tevreden met zijn tweede plaats in het klassement. "Het doel was om die tweede plek vast te houden en ondanks dat ik door twee gridstraffen buiten de top-10 moest starten, is dat gelukt. Dan kun je alleen maar tevreden zijn."
Komend weekeinde is de seizoensafsluiter op het circuit van Hockenheim. "Daar ga ik ervoor om alledrie de wedstrijden te winnen", klinkt het strijdlustig uit Verstappen's mond
Het waren er 3 zelfs vanwege een motorwissel.. De eerste is bij race 3 op de Nürburging al ingelost.Ithric schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:27:
[...]
http://www.telegraaf.nl/t..._Ocon_won_terecht___.html
Zover ik weet was het er maar 1, had 2x de snelste tijd in Q maar door straffen was hij 10 plaatsen teruggezet.
Gaat lekker in de media tegenwoordig.
Wat een race! Crashes, loskomend asfalt, uitvallen van een aantal zeer grote favorieten. Een laatste rond(en) op het puntje van de stoel. Whincup die blijft doorgeven ipv brandstof te sparen en zo de race verliest in de laatste halve ronde.Fuelke schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 19:21:
Vannacht vindt de belangrijkste race van het V8 Supercars kampioenschap plaats, de Supercheap Bathurst 1000. De race start om halftwee onze tijd en is live te volgen op Motors TV.
klopt ja 3 inderdaad, maar de 2x winst is een fail eerste klas.sanderb schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:59:
[...]
Het waren er 3 zelfs vanwege een motorwissel.. De eerste is bij race 3 op de Nürburging al ingelost.
Dus afgelopen weekend nog 2 te gaan..
Race 1 als 5e gekwalificeerd en 15e gestart. Race 2 en 3 allebei pole, maar bij race 2 dus vanaf de 11e plek gestart.
[ Voor 3% gewijzigd door Ithric op 13-10-2014 19:52 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Die foto is niet van Talladega, want Dega heeft geen groene muur.Fuelke schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:47:
Het was Talladega, dus er was zeker nog een echte caution van gekomen.
[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 20-10-2014 19:38 ]
Dan is het geen foto van afgelopen weekendNiellie41 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:30:
[...]
Die foto is niet van Talladega, want Dega heeft geen groene muur.
Volgens mij is dat Kansas, maar ik weet niet zeker of daar pionnen aan hek hebbe hangen.
[ Voor 32% gewijzigd door Fuelke op 20-10-2014 20:05 ]
Eigenlijk ben ik daar niet voor. De rest van het WEC (Waar Le Mans een deel van is) wordt hier besproken, evenals de (ietsje minder) gerelateerde ELMS, TUSCC, Blancpain en overige GT races.ge-flopt schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:23:
Doen we weer een Le Mans 24 uur topic? Er wordt de laatste tijd weer vrij veel gemeld.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
+1u_nix_we_all schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:38:
[...]
Eigenlijk ben ik daar niet voor. De rest van het WEC (Waar Le Mans een deel van is) wordt hier besproken, evenals de (ietsje minder) gerelateerde ELMS, TUSCC, Blancpain en overige GT races.
WEC seizoen 2014 loopt ook nog, wat voor veel teams weer deel van de voorbereiding voor LM2015 is.
Verwijderd
Er mag wel gezegd worden dat het perspectief dat filmpje angstiger maakt, want het lijkt alsof de groep bij iedere buiteling onder de auto terecht komt, maar dat valt dus wel mee. Ze zitten er nog zover vanaf dat de meesten weg kunnen komen. Op het laatst wordt het wel wat krap.Fuelke schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:57:
[video]
Die verhoging is an sich niet onverstanding nee, maar:Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 00:48:Overigens heeft men op die verhoging ook helemaal niet zo'n onverstandige plek uitgekozen. Iets verder langs dezelfde verhoging was alleen handiger geweest omdat je dan wel genoeg tijd hebt om gecontroleerd te reageren.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
En onlineThe_FrankO schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:35:
De races staan er vaak op woensdag op, maar aangezien er in Nederland totaal geen aandacht is voor deze sport/entertainment voelt het als liveMisschien verstandig om tot die tijd hier in spoiler tags over de race te praten? Ik weet bijvoorbeeld nog niets van de race op Phoenix van afgelopen weekend.
Spoilertags hanteren we net als in FTM. Zodra de eerste uitzending is geweest (in dit geval het live evenement) zijn ze niet meer nodig.The_FrankO schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:35:
...
De races staan er vaak op woensdag op, maar aangezien er in Nederland totaal geen aandacht is voor deze sport/entertainment voelt het als liveMisschien verstandig om tot die tijd hier in spoiler tags over de race te praten? Ik weet bijvoorbeeld nog niets van de race op Phoenix van afgelopen weekend.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nascar kent verschillende klasses. De hoofdklasse is de Sprint-cup (en de naam sprint betekent niet dat het korte races zijn, maar is de naam van de hoofdsponsor)Señor Sjon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:46:
[...]
[mbr]Spoilertags hanteren we net als in FTM. Zodra de eerste uitzending is geweest (in dit geval het live evenement) zijn ze niet meer nodig. [/]
Wat is dat Nationwide gebeuren dan op MotorsTV? Dat is toch gewoon NASCAR of is dat weer iets anders? Ik volg het al een jaar of 20 niet meer.Net als IndyCar wil ik dat gewoon live zien en anders niet.
Nationwide Series (volgend jaar Xfinity btw) is zeg maar de GP2 van NASCAR. Het is een opstap serie voor jonge coureurs. Het grote verschil met de F1 is dat Cup rijders ook mee mogen doen, maar niet voor het kampioenschap. De jonge talenten kunnen zich dus direct meten met de top coureurs van de Cup series.Señor Sjon schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:46:
[...]
[mbr]Spoilertags hanteren we net als in FTM. Zodra de eerste uitzending is geweest (in dit geval het live evenement) zijn ze niet meer nodig. [/]
Wat is dat Nationwide gebeuren dan op MotorsTV? Dat is toch gewoon NASCAR of is dat weer iets anders? Ik volg het al een jaar of 20 niet meer.Net als IndyCar wil ik dat gewoon live zien en anders niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 12-11-2014 14:00 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Fuelke op 12-11-2014 14:07 ]
Die reclame slogans gedurende de race gaat ook erg ver. Zodra er pitstops worden gemaakt "... is comming in for four new Goodyear tyres and some Sunoco fuel".Fuelke schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:02:
Señor Sjon volgens mij heette dat 20 jaar geleden de NASCAR (Grand National) Busch Series en de hoofdserie die Eurosport toen uitzond was de Winston Cup.
Die Amerikanen ook met hun gesponsorde dingen
"John R. Elliott HERO Campaign 300 presented by Drive Sober or Get Pulled Over" dat was de volledige naam van een race dit jaar.
Ach, al die sponsoring is typisch Amerikaans en ik vind het wel grappig.The_FrankO schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:32:
[...]
Die reclame slogans gedurende de race gaat ook erg ver. Zodra er pitstops worden gemaakt "... is comming in for four new Goodyear tyres and some Sunoco fuel".![]()
"Camera is brought to you by Goodyear. The grueling demand of NASCAR inspires what roles into yours, Goodyear"![]()
Tja, het is soms wat tenenkrommend dat NASCAR maar de races blijven leuk om te kijken. Ik vind wel dat ze wat vaker onboard mogen, zeker op short-tracks. Wat een heerlijk geluid is dat die V8![]()
En ik ben het eens met Niellie41, laat hem maar het kampioenschap winnen. Zijn laatste ronde op Phoenix was niets op aan te merken maar wel erg jammer om daardoor een sneller persoon uit het kampioenschap zien te vallen.
Eurosport 2 liveseninha schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:54:
Iemand een idee of Max Verstappen z'n race in Macau ergens uitgezonden wordt?
En ze zijn een kwartiertje geleden gestart.Niellie41 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 14:27:
Dit weekend is de FIA WEC 6 uur van Bahrein en er staan 27 auto's op de entry list.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Van morgen rond een uurtje of 8 was het live te zien op Eurosport 2seninha schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:15:
Iemand een idee hoe laat de F3 race was of is? Kan echt niets vinden via eurosport epg
+1iichel schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 15:19:
Leuke race tot zo ver!
15.30 en 18.30 op Eurosport 2. Heb je geen gids ofzo?seninha schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:37:
Ok. Dan maar ff kijken of ik het ergens binnen kan halen.
Is er morgen een tweede race?
Jazeker maar bij mij staat alleen motorsport en verder niets.Streskip schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:53:
[...]
15.30 en 18.30 op Eurosport 2. Heb je geen gids ofzo?
Zo staat het ook op de online gids van eurosport, maar dan in het klein eronder welke race het betreft.seninha schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:57:
[...]
Jazeker maar bij mij staat alleen motorsport en verder niets.
Kijk TV via Sat. En vaak is epg niet compleet waardoor je geen info over uitzendingen krijgt.
http://www.bbc.com/news/uk-england-30082212Brands Hatch rogue driver Jack Cottle jailed for eight months
A man who drove a car on to the Brands Hatch circuit during a race has been jailed for eight months.
Jack Cottle was arrested after footage of a VW Polo being driven on to the track in June was posted on YouTube.
Cottle, 22, of East Sussex, who was driving his girlfriend's car, had admitted a public nuisance charge at Maidstone Crown Court.
Judge Martin Joy told the defendant, of Durgates, Wadhurst, he had "endangered many lives".
He said Cottle's actions were "premeditated" and inexcusable".
The labourer drove the car on to the circuit at high-speed during the last 30 minutes of the four-hour Fun Cup race, on 14 June.
Video footage of the white vehicle, also containing two passengers, making its way on to the track from a pit lane has been viewed millions of times online.
[ Voor 4% gewijzigd door ge-flopt op 20-11-2014 20:58 ]
[ Voor 50% gewijzigd door Niellie41 op 30-11-2014 16:49 ]
[ Voor 24% gewijzigd door josje94 op 30-11-2014 18:13 ]
@AussieGrit is awake & alert after accident in #6hSaoPaulo, taken to medical centre for further checks, @matteocressoni examined & ok
Ik kijk via de app van de WEC.Fuelke schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:28:
Ik heb de Eurosport Player stream op staan in combinatie met Radio Le Mans.
[ Voor 31% gewijzigd door Niellie41 op 30-11-2014 22:21 ]
[YouTube: http://youtu.be/IIcFTIlj70c]Mark has been taken to a local hospital in Sao Paulo and will stay overnight for precautionary checks. He is in a satisfactory condition and his team mates Timo Bernhard and Brendon Hartley have gone to see him.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq