[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 89 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Jebus4life schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:50:
O'Connor trouwens gisteren opnieuw tijd verloren.
Heeft die zijn klassement al opgegeven en wat tijd genomen omdat hij ruimte wil, of is daar toch meer aan de hand? Ik had woensdag begrepen dat hij enkel pech had, dus je zou hem gisteren voorin verwachten?
https://www.wielerflits.n...lassement-uit-zijn-hoofd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:58
brothermaynard schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 07:31:
[...]

TJV zal toch niet heel ontevreden zijn? Roglic zat er prima bij vandaag en buiten van alert geen zinloze energie verspilt. Nu zaak om de koers hard genoeg te maken om Pogacar uit te roken, want je zult die langdurig moeten isoleren en zelf laten werken wil je kans maken hem te breken
Als TJV hier niet ontevreden mee is dan zijn we terug bij het oude Rabobank. Als team hebben ze de overwinning geschonken aan Pogacar. of ze moeten zich nu al hebben neergelegd bij hooguit podium rijden in Parijs.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:33

aerofreak

Steve Jobs

De mechaniekers van UAE hebben gisteren na de overwinning te diep in het glaasje gekeken?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:50
Pogi gaat weer voor de rit lijkt het. Vlucht krijgt geen ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:54:
Pogi gaat weer voor de rit lijkt het. Vlucht krijgt geen ruimte
z'n vriendin staat boven op die berg en ze hebben elkaar al een paar weken niet gezien, de drang zal groot zijn. :+

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

Het is wel lekker knallen de La Planche op.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:22
Wat een finale

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kämna jammer.. Al het harde werk en op het eind wint Pogacar toch nog.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
toch maar oppassen met die publieke handjes Pogi, ff niet aan je hoofd

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Dacht heel even dat Vingegaard Pogacar ging breken. Mooie finale en met dat stuifzand heroïsche beelden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
Nou Roglic kan wel afstappen en Vingegaard is de enige die nog in de buurt van Pogi kan komen.

Maar ja, Pogi heeft nog nooit 1 mindere dag gehad in z'n carrière, dus vrees dat de laatste 2 dagen redelijk de toon voor de rest van de TdF zullen zetten...

Ook nu; Vingegaard rolt bijna van z'n fiets, maar Pogi geeft z'n vriendin een kus alsof ze op weg zijn naar een avondje stappen.

[ Voor 20% gewijzigd door Morrar op 08-07-2022 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Morrar schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:22:
Nou Roglic kan wel afstappen en Vingegaard is de enige die nog in de buurt van Pogi kan komen.

Maar ja, Pogi heeft nog nooit 1 mindere dag gehad in z'n carrière, dus vrees dat de laatste 2 dagen redelijk de toon voor de rest van de TdF zullen zetten...

Ook nu; Vingegaard rolt bijna van z'n fiets, maar Pogi geeft z'n vriendin een kus alsof ze op weg zijn naar een avondje uit.
Is gewoon een aparte categorie, weinig aan zo voor de overwinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Morrar schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:22:

Ook nu; Vingegaard rolt bijna van z'n fiets, maar Pogi geeft z'n vriendin een kus alsof ze op weg zijn naar een avondje uit.
TJV dealtje doen met Ineos, ofwel samendraaien? al is dat meer iets voor een laatste week, en dan moeten de verschillen tegen die tijd niet teveel zijn opgelopen

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 14:15
De Pogi-moeheid begint hier wel toe te slaan. De beste man heeft inderdaad nooit een slechte dag, laat staan een keer pech op een slecht moment. Dit worden saaie jaren zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Doet me denken aan Eliud Kipchoge, de marathon-renner. Zijn concurrentie komt total-loss over de finishlijn, hij ziet eruit alsof hij nog een marathon kan lopen. Echt een klasse apart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Grappig die pogi-moeheid, vandaag leek hij verrast dat op zo’n steil einde Vinegaard er hard overheen kwam. Vinegaard maar op 35 seconden en even goed als Pogacar tot nu toe. Ik wil het nog wel zien op de langere klimmen.

Daarnaast gaat TJV nog wel wat kansen hebben met de breedte van de ploeg. UAE gaat veel energie verspillen aan de koers controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:47
Was een mooie etappe in een mooie omgeving. Ben wel eens een paar keer in Le Thillot geweest. Mooie plek om te fietsen, lopen en genieten :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Requiem19 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:51:
Grappig die pogi-moeheid, vandaag leek hij verrast dat op zo’n steil einde Vinegaard er hard overheen kwam. Vinegaard maar op 35 seconden en even goed als Pogacar tot nu toe. Ik wil het nog wel zien op de langere klimmen.

Daarnaast gaat TJV nog wel wat kansen hebben met de breedte van de ploeg. UAE gaat veel energie verspillen aan de koers controleren.
als ze, de rest, waarbij ik vooral denk aan TJV + Ineos, van nu af UAE weten af te matten, en Pogi in de laatste week kunnen isoleren, is het glas half vol …

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
CynicRelief schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:24:
[...]

als ze, de rest, waarbij ik vooral denk aan TJV + Ineos, van nu af UAE weten af te matten, en Pogi in de laatste week kunnen isoleren, is het glas half vol …
Die heeft geen ploeg nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Exocet schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:25:
[...]

Die heeft geen ploeg nodig
de Tour is nog lang! Pogi gaat vanavond deze, overigens mooie, overwinning ‘consumeren’ met zn vriendin, het was per slot van rekening al even geleden … en voelt morgen een lome moeheid over zn lijf daveren … maar waarsch. niet, zn vriendin is ook prof, dus zullen ze van dattem nog wel even uitstellen, al schijnen de ploegen daar verschillende meningen over te hebben, over het effect op presteren; de indivuduele renner zal het zelf het beste weten vanzelf

[ Voor 61% gewijzigd door CynicRelief op 08-07-2022 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Tis toch wel de mooiste heerser van de laatste jaren vind ik. Veel leukere coureur en mens. De Froome en hele Sky periode vond ik maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Tja het ploegenspel heeft TJV voorgaande jaren ook niks gebracht toch? Pogi kan ook prima gewoon in een TJV wiel hangen, er hoeft niet per se UAE op het shirtje te staan. Van de andere ploegen zou alleen Ineos nog kunnen gaan rijden lijkt me.

Als een rijder gewoon 10 procent sterker is dan de rest in eigenlijk alle disciplines (TT, klimmen, kasseien), dan kom je daar gewoon niet bij weg. Ook niet met een ploeg, want dan rij je alsnog eerder je kopman dan Pogi eraf (zie Roglic)...

[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 08-07-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Morrar schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:49:
Tja het ploegenspel heeft TJV voorgaande jaren ook niks gebracht toch? Pogi kan ook prima gewoon in een TJV wiel hangen, er hoeft niet per se UAE op het shirtje te staan. Van de andere ploegen zou alleen Ineos nog kunnen gaan rijden lijkt me.
TJV had geen ploegenspel, dat was het probleem. Ze waren de facto Pogacars ploeg. Hard op kop rijden bevoordeelt uiteraard de sterkste renner, dus dat was vrij dom.

Uit Zeeman’s interview met In Het Wiel lijken ze dit nu zelf ook te begrijpen.

Ploegenspel is Pogacar isoleren in een situatie waarin hij de ploeg (op een vlak (tussen)stuk) nodig heeft.

Roglic bijvoorbeeld een keer vroeg laten aanvallen met Van Aert. Verbond sluiten met Ineos, in een waaier het verschil maken met de ploeg etc etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Roglic wordt nu wel heel vlot wordt afgeschreven.
Ik vond het best indrukwekkend wat hij vandaag kon laten zien in zijn gehavende staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Requiem19 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:56:
[...]

TJV had geen ploegenspel, dat was het probleem. Ze waren de facto Pogacars ploeg. Hard op kop rijden bevoordeelt uiteraard de sterkste renner, dus dat was vrij dom.

Uit Zeeman’s interview met In Het Wiel lijken ze dit nu zelf ook te begrijpen.

Ploegenspel is Pogacar isoleren in een situatie waarin hij de ploeg (op een vlak (tussen)stuk) nodig heeft.

Roglic bijvoorbeeld een keer vroeg laten aanvallen met Van Aert. Verbond sluiten met Ineos, in een waaier het verschil maken met de ploeg etc etc.
Dit klinkt heel eenvoudig zo, maar kijk de beelden terug zou ik zeggen. Pogi zit > 90% van de tijd in de TJV trein, tenzij die faalt / er een beter treintje is (looking at you Stuyven). Ik denk serieus dat Pogi nog amper een UAE renner van achter heeft gezien.

Waaier rit moet je net mazzel hebben en vorige keer lag hij er toen alleen af door mankement op het verkeerde moment. Kasseien zou hem ook niet liggen, ik zou zeggen kijk die etappe ff terug; hij kwam er heel aardig uit...

Maar goed, laten we blijven hopen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Verrassend dat je dat zegt, want uitgerekend vandaag heeft UAE juist lange tijd het tempo in het peloton hoog gehouden. Zat dat niet in de samenvatting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
TheekAzzaBreek schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 20:03:
Verrassend dat je dat zegt, want uitgerekend vandaag heeft UAE juist lange tijd het tempo in het peloton hoog gehouden. Zat dat niet in de samenvatting?
Het eerste dagje dat ze rijden, poeh he. Tegen een paar vluchters en aan de kop van een peleton. Na een week koersen...

Niet iedereen heeft hoge verwachtingen van team UAE, maar dit moet ze nog wel lukken toch. Ze hoeven nu alleen maar een handje vol vluchters te controleren.

Maar nogmaals, ik hoop met jullie mee hoor :) Overigens vind ik een paar mooie etappes ook prima ipv de strijd om het AK.

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 08-07-2022 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 18:47:
Tis toch wel de mooiste heerser van de laatste jaren vind ik. Veel leukere coureur en mens. De Froome en hele Sky periode vond ik maar niks.
ik weet dit zo net nog niet, team Ineos (voorheen Sky), en UAE bulken van het geld tov andere teams, en hun boegbeelden/toprenners zijn weliswaar andere persoonlijkheden, maar dezelfde belangen spelen wel degelijk; Froome was een hork, dus ivg daarmee is Pogacar een verademing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Morrar schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 19:55:
[...]

Dit klinkt heel eenvoudig zo, maar kijk de beelden terug zou ik zeggen. Pogi zit > 90% van de tijd in de TJV trein, tenzij die faalt / er een beter treintje is (looking at you Stuyven). Ik denk serieus dat Pogi nog amper een UAE renner van achter heeft gezien.

Waaier rit moet je net mazzel hebben en vorige keer lag hij er toen alleen af door mankement op het verkeerde moment. Kasseien zou hem ook niet liggen, ik zou zeggen kijk die etappe ff terug; hij kwam er heel aardig uit...

Maar goed, laten we blijven hopen!
Het punt dat je mist is dat hij z’n ploeg niet nodig had, want er reed niemand voor hem die een gevaar was. Die situatie moet je dus (met wat geluk of met slimmigheid) creeeren. Baskenland ‘21 is daar een leuk voorbeeld van, goed om terug te kijken.

Wat als een bijv Thomas/Pidcock/Martinez/Roglic vroeg aanvallen? Wie gaat dat gat dichtrijden als zn ploeg al opgerookt is? Bergop Pogacar, eens. Maar in de tussenstukken zal toch een breder front moeten controleren.

Je wilt eigenlijk een Baskenland 2021 situatie, waar Pogi ook in de tang kwam en ineens toch wel een goede ploeg mistte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik vind de verschillen tussen die twee best groot.

Sky/Ineos vs TJV, zeker vorig jaar, daar kan ik nog wel een verhaal bij verzinnen. Maar UAE koerst tot dusver heel anders. flexibeler, initiatiefrijker, opportunistischer misschien. Ze moesten ook wel omdat ze de ploeg hebben gebouwd specifiek voor ondersteuning in de bergen. Een gok die tot dusver zonder schade is genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:16

Fisico

by Fabian

Requiem19 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 23:06:

Wat als een bijv Thomas/Pidcock/Martinez/Roglic vroeg aanvallen? Wie gaat dat gat dichtrijden als zn ploeg al opgerookt is? Bergop Pogacar, eens. Maar in de tussenstukken zal toch een breder front moeten controleren.
Dat is wel een risico maar dan is het ook zaak om op tijd het gat dicht te rijden en niet te groot laten worden. Verder moet hij dan mazzel hebben dat een kanshebber voor de dagzege een paar renners erbij zet, ploegen als TREK, Bahrein en Bora bijvoorbeeld. Verder is hij ook best geliefd dus wie weet helpt dat dan ook nog. In het verleden sprong een ploeg met hetzelfde fietsenmerk wel eens bij.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:18
Gisteren Visbeek in De Avondetappe. Fijne kerel, heldere visie en kan dat duidelijk overbrengen. Wel een aanrader om terug te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Wel, we zijn op weg voor een uurtje of 3-4 snoozen...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Pinot krijgt een dreun van de verzorger, hoe dan... Altijd Pinot :X

En TJV is maar weer eens op kop aan het sleuren voor WvA neem ik aan, maar ook lekker voor UAE zo.

@Requiem19 Pogi / UAE laat een vlucht met 1 van die namen echt niet zomaar rijden. Hij zit altijd voorin en ziet precies wie er vertrekt. Alleen in geval van pech / valpartij / slechte dag, maar van alledrie heeft Pog niet heul vaak last.

[ Voor 59% gewijzigd door Morrar op 09-07-2022 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Morrar schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:39:

En TJV is maar weer eens op kop aan het sleuren voor WvA neem ik aan, maar ook lekker voor UAE zo.

@Requiem19 Pogi / UAE laat een vlucht met 1 van die namen echt niet zomaar rijden. Hij zit altijd voorin en ziet precies wie er vertrekt. Alleen in geval van pech / valpartij / slechte dag, maar van alledrie heeft Pog niet heul vaak last.
ja, de Telegraaf zou koppen: ‘verzorger beukt Pinot bijna uit de koers!’
maar Pinot rijdt ertegenaan, ook lullig voor die verzorger vanzelf, maar idd, weer Pinot …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
CynicRelief schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:09:
[...]

ja, de Telegraaf zou koppen: ‘verzorger beukt Pinot bijna uit de koers!’
maar Pinot rijdt ertegenaan, ook lullig voor die verzorger vanzelf, maar idd, weer Pinot …
:*) :P

Ja daarvoor lag ie ook al... Dus ja, Franse slag zullen we maar zeggen.

Mooie zege voor WvA, hij zat best ver... Groene trui missie loopt in ieder geval prima voor TJV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Pff als Van Aert niet ingesloten zit wint die met lengtes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:36:
Pff als Van Aert niet ingesloten zit wint die met lengtes
het leek idd alsof hij af en toe es bijtrapte, en dan, met 2 vingers in de neus, sterk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 22:29
Gezien hoe klem die zat en hoe ‘makkelijk’ hij wint voelt dit inderdaad kansloos voor de rest bij dit soort aankomsten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Blijft toch een belachelijke actie 2 dagen geleden door in de aanval te gaan als je ziet hoe die wint vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Morrar schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:39:

Je zag in de etappe van Calais al hoe Vinegaard bijna mee was met WvA (en Yates).

Daar had Pogacar echt niets aan kunnen doen en UAE al helemaal niet, want Pogi was de laatste UAE.

Dit soort scenario’s of ‘truccen’ zullen ze veel vaker moeten proberen. Het hoeft maar 1x te lukken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Dat komt ook wel.

Ik gok op woensdag. Pogacar heeft twee zwakke punten: z'n ploeg in vlakke en heuvelritten (Stake Laengen naar huis met Covid), en klimmen op grote hoogte. Woensdag 2 cols boven 2500 meter. Ik neem een snippermiddag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
3 minuten voorsprong voor de vluchters. Kan het en wie klopt Van Aert dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Vandaag zowel de saaiste als de spannendste dag in de Tour... Hopelijk geen nieuwe positieve gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Morrar schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:14:
Vandaag zowel de saaiste als de spannendste dag in de Tour... Hopelijk geen nieuwe positieve gevallen.
Kennelijk worden morgenochtend pas de resultaten bekend gemaakt. Gisteravond is getest en vandaag wordt dan door de dokters ook naar de Ct-waarde gekeken van positieve renners en beslist of je mag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Niet erg transparant allemaal.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Volgens onze informatie is bij volgende ploegen iedereen negatief getest: Lotto-Soudal, Intermarché Wanty-Gobert, Quick.Step Alpha-Vinyl, Alpecin-Deceuninck, Trek-Segafredo, AG2R, Team UAE, Jumbo Visma, INEOS-Grenadiers en Bahrain Victorious.
Bron: https://www.hln.be/tour-d...rer=https%3A%2F%2Ft.co%2F

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik lees overal dat er zelfs nergens positieve gevallen zouden zijn.
Mag ik zeggen dat ik dat opmerkelijk vind? Je las al weken her en der over positieve gevallen (om nog niet te spreken over de Ronde van Zwitserland), half de staf van Lefevre is al naar huis, maar toch zou er nu geen enkele renner positief zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

In accordance with the "Rules for the organisation of road cycling competitions in the context of the coronavirus pandemic" established by the Union Cycliste Internationale (UCI) and recently updated for the Grand Tours, all riders participating in the Tour de France were tested on the evening of 10 July.

All tests were negative.

However, the UCI reminds all participants that the rules introduced over the last two years in the interests of everyone's health and safety continue to apply. These include the obligation to wear a mask, to maintain sufficient physical distance and to disinfect hands frequently.
Ik vind het maar vreemd...

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Kan iemand de statistische kans berekenen dat alle renners negatief zijn? ;).

Is dit statistisch mogelijk, of is de kans 0,0001%, want dan moet iemand toch wel kritische vragen gaan stellen of de UCI wellicht niet test op Corona ja/nee, maar op 'wel corona, maar onder waarde x'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
In principe is elke corona test een check op een waarde onde/boven een bepaalde drempel. De vraag is dan of de UCI de drempel hoger dan normaal heeft.

Maar tegelijkertijd zijn er in de afgelopen dagen al een paar renners (en staff) naar huis gegaan wegens corona. Als ze zelf al regelmatig testen is de kans natuurlijk ook al een stuk kleiner.

Vraag me ook af of de meting gisteren voor die ploegen juist ideaal getimed was. De besmette renner is al naar huis, maar eventuele besmettingen zijn misschien nog in een net te vroeg stadium om gedetecteerd te worden en komen pas vandaag/morgen tot wasdom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Waren ook Sneltesten, uit ervaring weet ik dat die niet betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Chelseamarre123 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:50:
Waren ook Sneltesten, uit ervaring weet ik dat die niet betrouwbaar zijn.
Maar die zijn dan meestal false positive.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
sorcees schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:11:
[...]

Maar die zijn dan meestal false positive.
Vreemd. In mijn ervaring zijn de sneltesten tegenwoordig juist zelden false positive. In mijn omgeving zie ik niemand die met een pcr test negatief is na een positieve sneltest. Omgekeerd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Horla schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Vreemd. In mijn ervaring zijn de sneltesten tegenwoordig juist zelden false positive. In mijn omgeving zie ik niemand die met een pcr test negatief is na een positieve sneltest. Omgekeerd wel.
In mijn direkte omgeving net andersom, positieve zelftest, negatieve PCR, 3 dagen later weer positieve zelftest en weer negatieve PCR.
Het kan verkeren.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

Sow..blij dat de rustdag voorbij is. Kvind het shirtje van Patlev van volgend jaar stiekem wel wat hebben...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Aparte rit vandaag; die Montée de l'Altiport de Megève is een klim van 20 kilometer die (op 1 heel kort knikje na), nergens boven de 7% gaat. Zwaartepunt ligt tussen de 5 & 3 kilometer van de top (ruim 6% gemiddeld), verder is het maar een mak ding. Ik denk niet dat ik al ooit zo'n lange col gezien heb die maar 4% gemiddeld is

Hier kunnen er héél veel winnen; ik gok zelf geen pure klimmer, maar meer iemand met een groot verzet (lijkt me echt ook een klim voor de power van Van Aert, maar denk niet dat we hem gaan zien vandaag)

[ Voor 7% gewijzigd door Jebus4life op 12-07-2022 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
McMiGHtY schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:38:
Sow..blij dat de rustdag voorbij is. Kvind het shirtje van Patlev van volgend jaar stiekem wel wat hebben...
Afbeeldingslocatie: https://photo.velo101.com/wordpress/2022/07/FXZ2aCtXoAEQ7hH-1024x1024.jpeg

Kan me zo voorstellen dat nog niet iedereen koffie heeft gehad en wil gaan zoeken. :P

Vind het iig een stuk beter dan het huidige shirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Bennett eruit met corona, ook Majka blijkbaar besmet met met een lage viruslading dus die mag (voorlopig?) verder. Aan de prestaties van Majka kan je idd niet bepaald afleiden dat hij ziek zou zijn

Het begint krap te worden bij UAE... Als je in een vroege fase Van Aert laat meeschuiven (met Benoot bv) en dan daar op een Roglic probeert weg te sturen op morgen de Galibier of overmorgen de Croix de Fer, dan hebben ze een probleem bij UAE...

[ Voor 39% gewijzigd door Jebus4life op 12-07-2022 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Jammer dat Stef Clement is verwisseld met Maarten Ducrot :/

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 15:17

McMiGHtY

- burp -

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36

Roozzz

Plus ultra

LoneRanger schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:33:
[...]

[Afbeelding]

Kan me zo voorstellen dat nog niet iedereen koffie heeft gehad en wil gaan zoeken. :P

Vind het iig een stuk beter dan het huidige shirt.
Kijkt ie altijd zo moeilijk?
* Roozzz heeft spontaan flashbacks naar een MAAP-model

Ik vind het shirt wel een stap vooruit. De huidige kan mij niet bekoren.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
Kruiswijk gewoon als ontsnapper, of zal er een (poging tot een) plan zijn bij TJV?

/edit: oh, in tegenstelling tot liveblog NOS geeft https://racecenter.letour.fr/en/ Laporte in de kopgroep en niet Kruiswijk :?

[ Voor 44% gewijzigd door Coocoocachoo op 12-07-2022 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
Benieuwd wat er nu precies aan de hand is en hoe ze hier mee omgaan. schijnt iets van een demonstratie te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Is gewoon nu op de pauze-knop gedrukt. Zowel de kopgroep als het peleton moet halt houden, zodat bij de herstart de voorsprong van de kopgroep gehandhaafd blijft. Benieuwd of de renners in de flow kunnen blijven, nu even stilstaan is niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Pfft, idioterie dit.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:03

DDX

Even lekker eten en weer door :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Spannend slot alsnog.
Wel een slopend lang recht laatste stuk zeg.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Prachtige ontknoping, en ook wel mooi dat Cort een ritje wint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Wie heeft er zin in de etappes van vandaag en morgen? *O*

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Yes, alleen jammer dat ik vanmiddag van 13-16 een afspraak in mn agenda geschoten kreeg :'(

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

aerofreak schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:06:
Yes, alleen jammer dat ik vanmiddag van 13-16 een afspraak in mn agenda geschoten kreeg :'(
Had ik vorige week met de kasseien rit...deze week maak ik niet dezelfde fout en heb ik "afspraken" in mijn agenda staan :+

/edit: aan de ene kant hoop ik natuurlijk dat het echt spannend word en dat Pogi wat tijd verliest op een van de andere renners...aan de andere kant zou hij ook wel echt de GOAT (van deze tijd :+ ) zijn als hij tegen heel Ineos en TJV op moet boksen en ze als nog op minuten zet

[ Voor 29% gewijzigd door Nutterd op 13-07-2022 08:09 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nutterd schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:07:
aan de andere kant zou hij ook wel echt de GOAT (van deze tijd :+ ) zijn als hij tegen heel Ineos en TJV op moet boksen en ze als nog op minuten zet
Ik denk dat dit het meest reëel is zelfs.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik kan moeilijk inschatten hoe de afdaling van de Galibier richting Col du Granon is, maar de 10-15 kilometer voor de voet lijken me vrij vlak (150 meter hoogteverschil op een kilometer op 12, dat is verwaarloosbaar), dus wel een plek om Pogacar en UAE te testen, MAAR, je zal kleur moeten bekennen imo

Maar stuur een Benoot en Van Aert mee in de vlucht vandaag (misschien niet makkelijk met de vlakke aanloop, maar OK, zijn toch 2 stevige motoren), met Kuss en Kruiswijk het tempo de hoogte injagen op de Galibier om UAE uit te dunnen, en dan Roglic de oversteek te laten maken (met V-A & Benoot die wachten uiteraard).

Op dat moment zal Pogacar enkel Majka overhebben en moet Pogi oftewel meegaan met Roglic of moet hij Majka tempo laten rijden. In scenario 1 stop je gewoon met rijden en kruip je in zijn wiel (en als alles terug samenkomt moet Vingegaard aanvallen, en zo slag om slinger hem vermoeien). In scenario 2 laat hij Majka tempo laat rijden, maar Benoot en Van Aert knallen zo 2 minuten weg op dat vlakke stuk.

Ik acht het ook gewoon kunnen dat Pogacar dan gewoon zelf wegrijdt, maar ach laat hem maar rijden dan Van Aert en Benoot wachten gewoon en rijden tempo in de vallei, als hij alleen zit rijdt Pogacar zichzelf toch kapot
*Idealiter met of Yates, of Thomas die meeschuift met Roglic natuurlijk (anders gaat Ineos misschien nog wat rijden in de vallei).

Op papier makkelijk gezegd natuurlijk, maar ik denk dat het moeilijk (zo niet onmogelijk) zal zijn om Pogacar bergop kapot te rijden, dat kan je enkel in een vallei.

*Op zich is morgen misschien zelfs nog beter geschikt, direct bergop, dus minder mogelijkheid tot controle bij de start wie er wel en niet mee is in de vlucht.

***EDIT***
Verbazend dat Renaat nog niet begonnen is over de Trofeo Barrachi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Ik vind het nu al mooi... :)

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:18
Het feest is los... :*)

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bijzonder hoe WvA iedereen uit het wiel blijft rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Abandon MvdP, leek toch iets te beteren...
Zal wel een verstandige keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:35
Aanval TJV. Maar waarom nu, zo vlak voor de top? Of denken ze dat ze op de Galibier al rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Jebus4life Congrats met je goede inzicht, Van Aert vooraan naar boven en tJV probeert Pogacar lastig te maken in het peloton.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Peloton weer bij elkaar met nu TJV op kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heel gaaf dit, hup Vingegaard!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Quad schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:56:
Heel gaaf dit, hup Vingegaard!
Pogacar gaat nu zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
prachtig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Nee jongens, niet volgen; laat hem alleen wegrijden...

Dan kan je hem vermoeien in de vallei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Jebus4life schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:57:
Nee jongens, niet volgen; laat hem alleen wegrijden...

Dan kan je hem vermoeien in de vallei
Of pas weer terugzien in Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
mooi steekspel. Echt proberen Pogacar af te matten maar ondertussen matten ze ook mekaar af. Maar ze doen het nu ook op het vlakke.

Is echt beurt om beurt zo. Wie zal er eerst breken Pogacar of de 2 TJV's

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

tuinïnen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 14:58:
[...]

Of pas weer terugzien in Parijs.
Als hij alleen sterker is in het dal dan Roglic/Vingegaard/Van Aert dan is er toch niks aan te doen.
Die van Jumbo doen wat ze moeten doen, enige optie om hem te vermoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Arme Pogi....wel supervet! zou wel tof zijn als Thomas ook nog mee gaat doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Thomas is tot nu toe de lachende vierde. Als hij bij kan blijven, kan hij misschien later nog een poging doen om weg te rijden? Pogacar en TJV zullen denk ik niet de pijlen op Thomas richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Geweldig, om en om gaan ze.
Of het nut heeft, weet ik niet, maar prachtig man tegen man gevecht.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Geniaal van Soler, stom van Mas/Bardet/Gaudu, laat die kerel toch niet rijden 8)7 Nu gaat die gewoon tempo rijden;

Maar waarom je Roglic nu echt gaat slachtofferen begrijp ik niet echt

***EDIT***
Van Aert is toch niet normaal deze Tour he 8)7
Volgend jaar naar de Tour voor de dubbel groen/bollen? :+

***EDIT2***
Ik gok even windstilte en een nieuwe versnelling kort voor de top, Soler er dan zeker af en dan de hoop in de afdaling een gat te krijgen om Van Aert nog een tijdritje van 10-15 kilometer te laten knallen

[ Voor 74% gewijzigd door Jebus4life op 13-07-2022 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

ik wou net typen: Roglic lijkt wel erg goed in orde en toen moest hij net een gaatje laten...

/edit: was het niet een optie om Roglic constant aan te laten vallen, Vingegaard sparen en dan bij de allerlaatste kracht van Roglic gewoon vol te gaan? of willen ze Roglic nog niet 100% opofferen?

/edit 2: Roglic is sowieso klaar :+

[ Voor 57% gewijzigd door Nutterd op 13-07-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Lijkt me dat ze bij Jumbo stilaan switchen naar het idee de rest op achterstand te zetten. Mas & co zijn weggeblazen, Enkel Bardet & Quintana zijn mee, dus je kan er nu een 5-tal definitief uittellen voor het podium lijkt me

Beetje opvallend, ik had Mas verwacht ipv Quintana, ik vond die opvallend goed rijden deze Tour

(het passen van Roglic had ik niet voorzien, dat verandert alles natuurlijk)

[ Voor 29% gewijzigd door Jebus4life op 13-07-2022 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:01

tuinïnen

Eventus stultorum magister

De tactiek van TJV om Roglic uit te roken heeft gewerkt.

Snap niet als je dat gaat doen als de benen niet meer lekker zijn. Aardig vermoeiend om dan steeds te versnellen met interval.

[ Voor 19% gewijzigd door tuinïnen op 13-07-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Misschien had Vingegaard de helm van WvA moeten pakken...dat lijkt DE manier om boven jezelf uit te stijgen en vleugels te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Waar fietst Roglic ondertussen? LeTour.fr zegt 1:10 achter de gele trui. Das wel pijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:52
tuinïnen schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 15:28:
De tactiek van TJV om Roglic uit te roken heeft gewerkt.

Snap niet als je dat gaat doen als de benen niet meer lekker zijn.
Ze doen tenminste wat. Ik geniet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Roglic 1:20 erachter en helemaal alleen. Ben benieuwd wat de totale schade gaat zijn, kan een dure etappe worden.
Pagina: 1 ... 89 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21