[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 83 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:51

McMiGHtY

- burp -

Karsten doet het Nederlandse commentaar....vandaar dat je hem op Engels moet zetten...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Het is altijd wel een nationale en internationale hobby om commentatoren te bashen :).

We leven in een tijd waarin elke wedstrijd zo ongeveer te zien en we ook nog eens kunnen kiezen met welk commentaar. Over onze voorkeuren hoeven we niet pretentieus te gaan doen, ze hebben allemaal hun plus en minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ben al lang blij dat er opzich genoeg te zien is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:03
Ik kan de hele dag wel naar Karsten luisteren. Samen met Jan Hermsen mijn favoriete commentator.

Toegegeven; Eurosport kan een beetje koud en steriel zijn, maar er zit geen overmatig chauvinisme of complete onzin bij. NOS trek ik niet en Sporza zijn ze wel 'beter', maar vind het niet per se aangenamer om naar te luisteren. Veel versta/begrijp ik niet, of als ze in Wout-mode gaan krijg ik juist een hekel aan de renner waar ik graag naar kijk.

Overigens kan ik Sporza niet makkelijk ontvangen (geen TV en regiolock) dus dat helpt ook niet. Ga niet kutten met VPN's als Eurosport Player ook gewoon 24/7 uitzend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:04
Vooral die reclames zijn kut bij Eurosport. Ik snap dat ze zo inkomsten moeten halen maar het werkt gewoon heel frustrerend voor de kijker.
Laatst was ik ronde van het baskenland aan het kijken, volle finale in de klim.
Ineens een reclameblok wanneer ze continu aan het demarreren waren. Ook geen klein balkje in beeld dat je toch nog de koers kan blijven kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:06
Chelseamarre123 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:21:
Vooral die reclames zijn kut bij Eurosport. Ik snap dat ze zo inkomsten moeten halen maar het werkt gewoon heel frustrerend voor de kijker.
Laatst was ik ronde van het baskenland aan het kijken, volle finale in de klim.
Ineens een reclameblok wanneer ze continu aan het demarreren waren. Ook geen klein balkje in beeld dat je toch nog de koers kan blijven kijken.
Als je Eurosport Player hebt dan kan je vaak ook de ononderbroken uitzending kijken via de app, deze cast ik altijd naar m'n TV.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Precies. Eurosport Player, 2 tientjes per jaar als je de voorjaarsaanbieding meepakt. Je moet dan wel de reclamevrije feed aanklikken (die soms een beetje verstopt staat), maar dat maakt het de aanschaf dubbel en dwars waard.

Vind ook mooi dat ze bijna elke kermiskoers uitzenden die je je kan bedenken. Als er die dag 5 (semi-)belangrijke koersen zijn, dan zijn er ook 5 kanalen live of op z'n minst finales + een uitgebreide samenvatting. Zat laatst de Arno Wallaard Memorial te kijken die hier in de polder plaatsvond. Werd ook best mooi uitgezonden en enthousiast becommentarieerd. Hetzelfde voor de vrouwenkoersen, al vind ik die commentator van de NOS dan ook wel oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Fanatix schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:43:
[...]

Als je Eurosport Player hebt dan kan je vaak ook de ononderbroken uitzending kijken via de app, deze cast ik altijd naar m'n TV.
Dat heb ik niet dus ja. Ga me ook niet abonneren puur voor de reclame te mijden.
Kijk opzich zelden Eurosport als Belg zijnde kan ik praktisch alles ontvangen op de kleine rondes en de giro na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mazzelkont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-09 13:56
Ypuh schreef op donderdag 21 april 2022 @ 17:15:
Precies. Eurosport Player, 2 tientjes per jaar als je de voorjaarsaanbieding meepakt. Je moet dan wel de reclamevrije feed aanklikken (die soms een beetje verstopt staat), maar dat maakt het de aanschaf dubbel en dwars waard.

Vind ook mooi dat ze bijna elke kermiskoers uitzenden die je je kan bedenken. Als er die dag 5 (semi-)belangrijke koersen zijn, dan zijn er ook 5 kanalen live of op z'n minst finales + een uitgebreide samenvatting. Zat laatst de Arno Wallaard Memorial te kijken die hier in de polder plaatsvond. Werd ook best mooi uitgezonden en enthousiast becommentarieerd. Hetzelfde voor de vrouwenkoersen, al vind ik die commentator van de NOS dan ook wel oké.
Ik heb de aanbieding dit jaar nog niet gezien. Weet je of dit nog geldig is? Zoja heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Owios schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:02:
[...]

Ik heb de aanbieding dit jaar nog niet gezien. Weet je of dit nog geldig is? Zoja heb je een link?
Meestal in het voorjaar (feb-mrt). Ook bij het opzeggen van het abbo kreeg ik direct daarna een verlengingsaanbieding voor €19.99/jaar, dus mijn lot is t/m eind 2023 verbonden aan Karst & co.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxI7nj2iIH1lhXvjBVO0_1yHMPY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/50pBIwGX6pxQ2tm8mGdHc9VI.png?f=user_large

Ik kan echt gewoon voor Engels kiezen :) (En als je de app installeert op je smart tv zit daar de optie ook in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
McMiGHtY schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:49:
[Afbeelding]

Ik kan echt gewoon voor Engels kiezen :) (En als je de app installeert op je smart tv zit daar de optie ook in)
Helaas alleen op samsung/tizen smartTV's lees ik op de site van eurosport player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Is een optie, maar dan kan ik net zo goed mijn chromecast v3 gebruiken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De winnares van LBL heeft hard geknokt voor deze zege!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat een zware val zeg. Had echt slecht kunnen aflopen met al die bomen zo dicht tegen de kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wielerflits suggereert dat het door gaten in het wegdek kwam.
Als dat waar is is dat schandalig, je kan een peloton niet over potholes jagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-09 14:34
TheekAzzaBreek schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:49:
Wielerflits suggereert dat het door gaten in het wegdek kwam.
Als dat waar is is dat schandalig, je kan een peloton niet over potholes jagen.
Dus nooit meer koersen in België? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik las iets over een renner van Total Energies die niet heel erg netjes reed.
Julian heeft iig een paar breuken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er is niet super veel beeld van maar van wat ik kan zien doet Cabot niet veel fout maar eerder een Ineos renner [Pidcock?]. Cabot beweert in het wiel te zitten van een Bora-renner. Vanaf 1:23 kun je idd een Direct Energy renner zien zitten achter de Bora renners. Je ziet Bardet naast hem die wegzakt en ineens doemt er een Ineos renner achter een andere Ineos renner op die richting de Direct Energy renner beweegt. Ik gok dat die renner Pidcock is want de voorste Ineos is te groot om hem te zijn. Het enige wat gebeurd kan zijn waar Cabot schuldig aan zou zijn is dat hij op de een of andere manier verantwoordelijk is voor het wegvallen van Bardet[of iemand van diens ploeg], dat Pidcock/Ineos renner daar een zwieper van kreeg en Cabot daarbij in zijn val meenam. Als dat zo zou zijn dan had Bardet/DSM renner het verhaal toch wel ondersteunt?

Video begint op time stamp 1:23

Pidcock:
"Een renner van TotalEnergies nam onverantwoorde risico's in de afdaling om plaatsen te winnen"
Cabot:
Ik was effectief de eerste die viel in Luik-Bastenaken-Luik. Een renner die van achter mij kwam, forceerde de doorgang terwijl ik helemaal rechts zat in het wiel van de Bora-renners. Maar daar was geen plaats voor twee man. Ik raakte het wiel van de collega voor mij, had geen tijd om te remmen. En dan was het chaos in een kwartseconde."
Ik zie de man in het wiel van Bora geen rare dingen doen?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ethan Hayter flikkerd eerst van zn fiets af, toen die (mijn inziens vrij stom) achterin het peleton zat, maar hij komt gisteren toch mooi over de finish heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-09 15:04

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Jongens! in plaats van alleen maar te doen alsof we allemaal verstand hebben van de koers kan dit natuurlijk ook bewezen worden door je hier aan te melden: [Giro] GoT's Cyclingmaster 2022 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Nutterd op 02-05-2022 08:52 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

we mogen Tom Dumoulin niet meer de vlinder van Maastricht noemen maar het is de zilverreiger van Cannes geworden...de Giro is begonnen dames en heren... :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

Waarom flikt MvdP dit gewoon weer.. _O_

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

de zilvere vlinder van Cannes morgen in het roze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Nutterd schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:31:
de zilvere vlinder van Cannes morgen in het roze?
witte reiger van Kanne dacht ik, morgen roze reiger :+ of is dat een flamingo

[ Voor 6% gewijzigd door CynicRelief op 06-05-2022 17:34 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:56
Wilcootje heerlijk! Maar prachtige overwinning van Mathieu.

Regie was echt bagger aan het eind en het voordeel is dat de nabeschouwing alleen maar beter kan worden vanaf nu ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
vlieg die roze Canyon maar in!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoeveel truien heeft van der Poel wel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Valt me op dat winnen went. De finale an sich was spannend genoeg, maar dat MvdP als eerste over de streep kwam en het roze pakt deed weinig extra om mijn hartslag te verhogen.

Kwam mede ook door de ontzettend saaie koers die integraal uitgezonden werd vanaf 12:10u. Er gebeurde echt werkelijk helemaal niets tot de laatste 4km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:38
@Ypuh wel mee eens ja. Die 2 man kopgroep heeft nooit enige kans gehad en alleen de aanval van Kamna had daarna nog wat potentie.

Daarna een sprint waarbij meerdere renners ongeveer evenveel kans hebben. Enige schokkende was dat Ewan zichzelf tegen het asfalt smijt...

Maar goed, toch wel mooi voor MvdP dat ie nu al z'n doel te pakken heeft!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Helemaal choco istie. Doet al pijn als ik hier naar kijk. Ze zeggen altijd dat een winnaar geen pijn voelt, maar dat ging vandaag niet op lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

De "Vlucht van de Dag" heeft precies opgeleverd waarvoor die bedoeld was, een heleboel exposure voor de sponsoren (waar deze kleine ploeg het in deze ronde gewoon van moet hebben) en een heerlijk middagje om een dutje te doen. Heb de start even teruggekekeken, en je ziet ze vanaf de neutrale start recht achter de auto zitten, en trekken mee op en weg zijn ze. Beetje slap van de andere (kleine) italiaanse ploegjes, maar misschien is dat wel afgesproken werk.

MvdP zat stikkapot zei die, en dat was ook wel te zien en die heeft zich de hele dag goed weggestopt in het peleton, en kun mooi mee in slipstream van Bini., Ewan zat ook goed stuk, anders maakt die niet de fout om tegen een achterwiel aan te rijden. Mooie laatste 5 minuten om het zo maar te zeggen.

Iemand al iets gehoord hoe het is met Van Hoeke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Ypuh schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:08:
Helemaal choco istie. Doet al pijn als ik hier naar kijk. Ze zeggen altijd dat een winnaar geen pijn voelt, maar dat ging vandaag niet op lijkt het.

[YouTube: Mathieu van der Poel twee minuten lang sprakeloos na zege]
Wel mooi dat vingertje naar Dumoulin: "Morgen!". We gaan het zien!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:53
Ypuh schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 20:08:

[YouTube: Mathieu van der Poel twee minuten lang sprakeloos na zege]
Hij heeft niet alleen bizar veel talent als wielrenner maar ook om echt heel erg diep te gaan. Zat al op zn limiet en perst er dan toch nog meer uit op grinta.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:51:
Valt me op dat winnen went. De finale an sich was spannend genoeg, maar dat MvdP als eerste over de streep kwam en het roze pakt deed weinig extra om mijn hartslag te verhogen.

Kwam mede ook door de ontzettend saaie koers die integraal uitgezonden werd vanaf 12:10u. Er gebeurde echt werkelijk helemaal niets tot de laatste 4km.
Misschien heel fout als echte kaaskop en hou van Matje zijn koersen en overwinningen maar ik juichte voor Bini :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

GerbenBK schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 22:02:
[...]

Hij heeft niet alleen bizar veel talent als wielrenner maar ook om echt heel erg diep te gaan. Zat al op zn limiet en perst er dan toch nog meer uit op grinta.
Grinta _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
MvdP 1 en dan nog 2 kanjers in de top 10. Uitstekend begin. Lukt het Kelderman om nog 20 etappes zijn fiets overeind te houden?
Hoe gaat Dumoulin het morgen doen? (Hoe ver ligt die nu ah niet achter?)
Mollema gewoon sterk.
Mooie 3 weken in het vooruitzicht

Wijzig

Oh ja, en de Mortirolo komt er ook nog aan.

Jammer van eurosport, maar het voordeel is dat we niet hoeven te schakelen naar Renaat die van net achter het peloton de kopgroep net niet kan zien 🤣😉

[ Voor 29% gewijzigd door Megupe op 07-05-2022 01:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Haha, wat een gast: "Als Van der Poel halverwege de openingsrit van zijn eerste Ronde van Italië merkt dat Oscar Riesebeek nerveus begint te worden, kan hij het niet laten om zijn ploegmaat een beetje te plagen. "Poeh, wat voel ik me slecht", zegt de kopman tegen zijn landgenoot. - bron".

Als ik zie hoe stikkapot hij zit 2 minuten na de finish, vraag ik me af hoe gezond dat nog is. Hij laat zich schijnbaar zó beïnvloeden door de druk, dat hij zijn eigen volledig over de toeren rijdt. Hij wint wel en het was ook nodig want Girmay en Ewan waren ook niet slecht. Het is zeker een kwaliteit, maar in tegenstelling tot de AGR, De Ronde of die gele trui in de Tour -ritten die hij graag winnen wou en nog moest bewijzen dat hij het op de weg ook kon- had ik niet het gevoel dat gister de belangrijkste dag uit zijn leven was. Toch weet hij zich nog zo op te laden en uit te wringen, knap hoor.

Hij is hard op weg om Nederlands grootste coureur aller tijden te worden (gezien het huidige deelnemersveld is hij dat voor mij al). Mollema en Dumoulin staan ook hoog op die lijst, maar hebben hun overwinningen toch meer 'bij elkaar gesprokkeld' i.p.v. het dominant afdwingen wat van der Poel keer op keer doet. Dan heb je nog namen als Zoetemelk, Kuiper en Raas, maar dat is in mijn ogen wel een andere tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46
Ypuh schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:51:

Het is anders niet standaard dat MvdP wint, ik vond de spint echt wel spannend omdat het leek ofdat MvdP te ver achterin zat.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:04
Ypuh schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:15:
Haha, wat een gast: "Als Van der Poel halverwege de openingsrit van zijn eerste Ronde van Italië merkt dat Oscar Riesebeek nerveus begint te worden, kan hij het niet laten om zijn ploegmaat een beetje te plagen. "Poeh, wat voel ik me slecht", zegt de kopman tegen zijn landgenoot. - bron".

Als ik zie hoe stikkapot hij zit 2 minuten na de finish, vraag ik me af hoe gezond dat nog is. Hij laat zich schijnbaar zó beïnvloeden door de druk, dat hij zijn eigen volledig over de toeren rijdt. Hij wint wel en het was ook nodig want Girmay en Ewan waren ook niet slecht. Het is zeker een kwaliteit, maar in tegenstelling tot de AGR, De Ronde of die gele trui in de Tour -ritten die hij graag winnen wou en nog moest bewijzen dat hij het op de weg ook kon- had ik niet het gevoel dat gister de belangrijkste dag uit zijn leven was. Toch weet hij zich nog zo op te laden en uit te wringen, knap hoor.

Hij is hard op weg om Nederlands grootste coureur aller tijden te worden (gezien het huidige deelnemersveld is hij dat voor mij al). Mollema en Dumoulin staan ook hoog op die lijst, maar hebben hun overwinningen toch meer 'bij elkaar gesprokkeld' i.p.v. het dominant afdwingen wat van der Poel keer op keer doet. Dan heb je nog namen als Zoetemelk, Kuiper en Raas, maar dat is in mijn ogen wel een andere tijd.
Kuiper, Raas en Zoetemelk staan echt nog een treetje hoger. Vooral die eerste 2, als je je richt op het voorjaar. Die hebben écht bizar veel gewonnen én wereldkampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
tiswat schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 12:30:
[...]

Kuiper, Raas en Zoetemelk staan echt nog een treetje hoger. Vooral die eerste 2, als je je richt op het voorjaar. Die hebben écht bizar veel gewonnen én wereldkampioen.
Voor mij niet, of deden zij ook aan veldrijden en mountainbiken? VdP is the GOAT, net als Marianne Vos. Mocht VdP geen tegenslagen hebben gehad op gebied van gezondheid en een betere planning (iets meer a la Wout) dan stond hij er qua koersen nog beter voor. Gisteren was weer een bevestiging en mag geen verrassing zijn voor zij die het mountainbiken hebben gevolgd. Wat hij wil winnen dat wint ie uiteindelijk ook.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:40
Ypuh schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 11:15:

Hij lijkt inderdaad net wat dieper te kunnen gaan dan de rest, maar wat ik vooral zo opzienbarend vind aan hem is hoe snel hij dan ook weer kan herstellen van zo'n bizarre inspanning. Juist dat is ook zijn kracht. Dat lijkt hem zo weinig tijd en energie te kosten. Daar haalt hij zoveel voordeel uit tegenover de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
Pardon my ignorance. Maar kan ik de Giro ook ergens op de (online) radio volgen? Was gister erg verbaasd dat radio 1 er blijkbaar niet bij was in de finale. Zou nu in de tuin toch wel naar de tijdrit willen luisteren :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

cbr600f4i schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:11:
[...]

Voor mij niet, of deden zij ook aan veldrijden en mountainbiken? VdP is the GOAT, net als Marianne Vos. Mocht VdP geen tegenslagen hebben gehad op gebied van gezondheid en een betere planning (iets meer a la Wout) dan stond hij er qua koersen nog beter voor. Gisteren was weer een bevestiging en mag geen verrassing zijn voor zij die het mountainbiken hebben gevolgd. Wat hij wil winnen dat wint ie uiteindelijk ook.
Als Belg zijnde moet ik toch zeggen dat ik Jan Raas nog wel wat hoger inschat, zijn palmares komt toch nog niet in de buurt (logisch ook, VdP heeft nog 5 a 10 jaar te gaan om dat te dichten.

Ik verwacht overigens wel dat VdP dat kan overtreffen, daar niet van. Wel jammer dat hij in Harrogate zo'n gouden kans laten liggen heeft, want je krijgt o zo weinig kansen op een wereldtitel. Niet dat je zonder wereldtitel geen topcoureur kan zijn, maar het maakt wel een verschil tussen geweldig en fenomenaal.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_95JwQOLqaqnC-fUJpTLfYA8eBY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oWzqwZcK2uP7h5EbnQ4cVgCB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
cbr600f4i schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:11:
[...]

Sorry maar wat een onzin. Welke tegenslagen? Hij had deze winter grote zorgen met zijn rug maar wint daarna wel gewoon de Ronde Van Vlaanderen en 3de in MSR.

Vdp heeft het potentieel om de grootste Nederlandse renner te zijn maar je onderschat de erelijsten van Kuiper, Raas en Zoetemelk is gewoon een pak indrukwekkender.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Er was veel kritiek op de start in Hongarije, maar ik vind dat het publiek absoluut niet teleurstelt.

Ik heb veel giro en vueltaritten gezien waar niet 10% van de beleving was. Zeker aan de start en op de klim stonden ze rijen dik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

MvdP 2e knappe tijdrit hoor.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

3 seconden op Yates en 2 voor Doumolin, klasse!

4 Nederlandse renners in de top 10m het was ooit wel eens wat anders.

[ Voor 43% gewijzigd door Quad op 07-05-2022 17:09 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:55
Jebus4life schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:02:
Er was veel kritiek op de start in Hongarije, maar ik vind dat het publiek absoluut niet teleurstelt.

Ik heb veel giro en vueltaritten gezien waar niet 10% van de beleving was. Zeker aan de start en op de klim stonden ze rijen dik.
Het ging bij die kritiek dan ook niet om de beleving maar om het feit dat dat land richting dictatuur gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
D-e-n schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:10:
[...]

Het ging bij die kritiek dan ook niet om de beleving maar om het feit dat dat land richting dictatuur gaat.
Volgens mij ging het bij de renners om het gebrek aan sfeer, wielerkennis, respect voor wielrenners etc. Dat het een dictatuur is, is meer iets voor wie sport gebruiken wil om over politiek te praten. Ben het ermee eens dat die twee sterk verbonden zijn, maar heb daar verder geen zin in (de F1 stond vorige maand nog in Saudi Arabie, de Giro startte een tijdje terug in Israel, over een paar maanden voetballen ze een WK in Qatar. Wat dat betreft kunnen we beter stoppen met sport, of de mensheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Ypuh schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:48:
[...]

Volgens mij ging het bij de renners om het gebrek aan sfeer, wielerkennis, respect voor wielrenners etc. Dat het een dictatuur is, is meer iets voor wie sport gebruiken wil om over politiek te praten. Ben het ermee eens dat die twee sterk verbonden zijn, maar heb daar verder geen zin in (de F1 stond vorige maand nog in Saudi Arabie, de Giro startte een tijdje terug in Israel, over een paar maanden voetballen ze een WK in Qatar. Wat dat betreft kunnen we beter stoppen met sport, of de mensheid).
bij het voorbereiden van het parcours in Budapest zijn voor zover ik weet geen arbeidsmigranten gesneuveld … vooralsnog is startplaats Budapest een prima affiche voor de verbindende factor die sport ook kan zijn, en ja, Qatar boycot, welk normaal mens is het daar niet mee eens … 7000 arbeidsmigranten omgekomen bij werkzaamheden tbv stadions, dat gaat nergens meer over, dan geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Wilcootje! Lekker bezig man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Hongarije een dictatuur, mijn oom die is pak 'm beet 60 jaar geleden gevlucht voor het regime destijds. Er is sinds die tijd veel veranderd. Hij is ook nooit meer teruggekeerd zoals zoveel 'vluchtelingen' vandaag de dag gewoon doen, even op vakantie. My 2 cents, het is geen Wit-Rusland. Het is geen Saoedi-Arabie, het is geen China, Rusland, Noord-Korea of Qatar. Loopt het 100% in de pas met de EU...? ;) Je kan gewoon lekker op vakantie naar het Balaton-meer en je wordt niet bedient door mensen in groene pakjes. Nee, je ziet wat je de afgelopen 2 dagen hebt gezien, een mooi land, aardige en leuke mensen, je kan er zonder problemen in en uit lopen. Veel mensen migreren van Nederland naar Hongarije. De laatste keer dat ik er was was zo'n 30 jaar geleden en toen was het nog meer 'Oostblok' dan vandaag de dag.

Tot nu toe 2 hele mooie dagen wielersport gezien, als men zou zeggen dat we al in Italie waren zou ik het geloven.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
cbr600f4i schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:28:
Hongarije een dictatuur, mijn oom die is pak 'm beet 60 jaar geleden gevlucht voor het regime destijds. Er is sinds die tijd veel veranderd. Hij is ook nooit meer teruggekeerd zoals zoveel 'vluchtelingen' vandaag de dag gewoon doen, even op vakantie. My 2 cents, het is geen Wit-Rusland. Het is geen Saoedi-Arabie, het is geen China, Rusland, Noord-Korea of Qatar. Loopt het 100% in de pas met de EU...? ;) Je kan gewoon lekker op vakantie naar het Balaton-meer en je wordt niet bedient door mensen in groene pakjes. Nee, je ziet wat je de afgelopen 2 dagen hebt gezien, een mooi land, aardige en leuke mensen, je kan er zonder problemen in en uit lopen. Veel mensen migreren van Nederland naar Hongarije. De laatste keer dat ik er was was zo'n 30 jaar geleden en toen was het nog meer 'Oostblok' dan vandaag de dag.

Tot nu toe 2 hele mooie dagen wielersport gezien, als men zou zeggen dat we al in Italie waren zou ik het geloven.
Ik ben een paar keer op congres en een keer vrienden weekend naar Budapest geweest.
Fantastische ervaringen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:28:

Ja, het is een prachtig land met aardige mensen.

Zolang je de corruptie, het uitschakelen van de vrije pers en de onafhankelijke rechtspraak kan negeren kan je daar prima je caravan parkeren, dus waarom geen Giro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
TheekAzzaBreek schreef op zondag 8 mei 2022 @ 01:31:
[...]

Ja, het is een prachtig land met aardige mensen.

Zolang je de corruptie, het uitschakelen van de vrije pers en de onafhankelijke rechtspraak kan negeren kan je daar prima je caravan parkeren, dus waarom geen Giro?
Omdat je dan de discussie moet aangaan, slippery slope, kan je de helft van de wielerkoersen opdoeken of niet meer uitzenden vanuit ons perspectief en waar trek je de grens. Het volk moet niet gestraft worden want je straft ook de sporters uit die landen, zijn we net blij met ene Girmay, gaan we z'n land langs de meetlat leggen kan die weer terug naar de zandbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik zie geen slippery slope.

Het verschil tussen een regime de gelegenheid geven hun imago op te poetsen door daar grote evenementen te organiseren en het al dan niet uitsluiten van individuele sporters lijkt me vrij helder.

Overigens vind ik Hongarije een grensgeval, het ging me om de redenering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Kan er misschien een streep onder die politieke discussie zodat het hier weer on topic verder kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ben wel benieuwd wie er vandaag als eerste over de finish komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
Had al gerekend op de Etna, maar wat is dit, nu al een rustdag inderdaad?

Eerste dag iedereen kijken hoe MvdP een heuveltje op gaat. Daarna 9 kilometer door de stad sightseeing en gister mag het predicaat wandeletappe ook maar ternauwernood hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Er moet pakweg 2000 kilometer gereisd worden, rustdag is een eufemisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Het is toch de laatste jaren dat maandagen altijd rustdagen zijn, het is in ieder geval de beste dag voor een rustdag. De weekenden zijn de meeste mensen vrij en probeert de organisatie de interessantste ritten te plannen en daar kan dan maandag van uitgerust worden wat tegelijkertijd de minst populaire dag is om sport te kijken. Als je vandaag geen rustdag doet dan wordt het dus pas volgende week maandag en dat is dan weer te ver. Tevens is er een verplaatsing van Hongarije naar Sicilië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
LoneRanger schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:51:
Het is toch de laatste jaren dat maandagen altijd rustdagen zijn, het is in ieder geval de beste dag voor een rustdag. De weekenden zijn de meeste mensen vrij en probeert de organisatie de interessantste ritten te plannen en daar kan dan maandag van uitgerust worden wat tegelijkertijd de minst populaire dag is om sport te kijken. Als je vandaag geen rustdag doet dan wordt het dus pas volgende week maandag en dat is dan weer te ver. Tevens is er een verplaatsing van Hongarije naar Sicilië.
Ik herinner me niet echt een rustdag drie dagen na de start van een ronde maar kan daarin verkeerd zijn.

Ik gok toch dat het meer te maken heeft met de verplaatsing naar Italie, zoals @TheekAzzaBreek zegt. Als ik het goed voorheb, moeten ze naar de Etna dus er moet wel wat afstand afgelegd worden.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

KLopt, ze hebben de start een dag naar voren gehaald, zodat ze drie ritten buiten Italie hadden en daarna maandag een reisdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Pfff, het zwarte gat na de giro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
TheekAzzaBreek schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:50:
Er moet pakweg 2000 kilometer gereisd worden, rustdag is een eufemisme.
Volgens mij hebben ze net 2 rustdagen gehad (vrijdag en zondag). Man wat waren die ritten saai. Was even vergeten hoe grote rondes pre-corona waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:52
Ypuh schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:34:
[...]

Volgens mij hebben ze net 2 rustdagen gehad (vrijdag en zondag). Man wat waren die ritten saai. Was even vergeten hoe grote rondes pre-corona waren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgM-jpbGgve1bPM0EuBL8tK1CC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8AvTVeHDbcXGsLAbb4YKIpFb.jpg?f=fotoalbum_large

Screenshotje van de powerdata van Mollema gisteren.
Walk in the park is het juiste woord denk ik. De niet-sprinters en niet-knechten hebben zich verveeld lijkt me. Wellicht heeft MVDP zichzelf wel een dienst bewezen door op het einde nog wat te doen om zo te voorkomen dat het een herstelritje is.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:48

aerofreak

Steve Jobs

Wat bizar lage gemiddelde hartslag en power :o

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53

DDX

Vrij hoge hartslag eigenlijk nog wel voor zo'n extreem lage power.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Kenhas schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:45:
[...]

Ik herinner me niet echt een rustdag drie dagen na de start van een ronde maar kan daarin verkeerd zijn.

Ik gok toch dat het meer te maken heeft met de verplaatsing naar Italie, zoals @TheekAzzaBreek zegt. Als ik het goed voorheb, moeten ze naar de Etna dus er moet wel wat afstand afgelegd worden.
Ik heb het nog even nagezocht en kennelijk zijn de rustdagen in de Giro normaal altijd op dinsdag, in de Tour/Vuelta wel altijd op maandag. In beide gevallen ook alleen in de 2e en 3e week en niet in de eerste week wat op zich ook wel logisch is, foutje van mijn kant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
DDX schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:16:
Vrij hoge hartslag eigenlijk nog wel voor zo'n extreem lage power.
Misschien wat enerverende gesprekken onderweg, of paar mooie Hongaarse vrouwen langs de kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik schat dat de gemiddelde waardes vandaag wat hoger liggen #noshitsherlock

Hopen op een mooie etappe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
McMiGHtY schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:06:
Ik schat dat de gemiddelde waardes vandaag wat hoger liggen #noshitsherlock

Hopen op een mooie etappe!
Ik hoop met je mee, ik zit rond 15u klaar voor de buis met een stream.

In de voorbeschouwing van in het wiel werd wel aangehaald dat de Etna vaak weinig spanning voor het klassement zal brengen. Vaak wordt een "vlakke" en regelmatige route gekozen en is het vroeg in de Giro, waardoor de klassementsmannen vaak nog relatief rustig houden. De wind zal vermoedelijk tegen staan, wat dan ook niet in het voordeel van een aanvaller werkt.

Zou toch wel weer bijzonder zijn als MvdP ten aanval trekt voor de klim, net zoals afgelopen jaar in de tour.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Megupe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Zou toch wel weer bijzonder zijn als MvdP ten aanval trekt voor de klim, net zoals afgelopen jaar in de tour.
Ik hoor het hem nog zeggen met een grote smile op zinne bakkes

"Het is koers!"

Heerlijk momentje, als dat vandaag weer gebeurt teken ik er voor.

Zouden die twee mannen van Drone Hopper weer in de vlucht van de dag komen? Da's nog een dingetje wat ik me afvraag. Normaal gesproken zie je alle "kleine" ploegjes (en zeker de Italiaanse) proberen er in te komen, je had alleen zondag een mannetje van EOLO die meekwam..

Zou dit nu veranderen nu ze weer op Italiaanse bodem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Als het 2-3 vluchters zijn zal drone er wel weer bij zitten, maar als kanonnenvoer voor de grote groep.
Als er een grotere groep wegraakt kan het wel eens koers in de koers worden.

En dat moment dat ie "het is koers" roept is inderdaad geniaal :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Kenhas schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:45:
[...]

De opzet van de grote rondes is erg recent wat aangepast; waar vroeger de start op een zaterdag was, is dat nu 1 dag vroeger. Zo kan de organisatie een extra rustdag inlassen, die is er gekomen op vraag van de teams (juist omdat er vaker buiten Italië/Frankrijk/Spanje van start gegaan werd: de eerste rustdag viel dus altijd heel erg vroeg om die verplaatsing te kunnen inplannen, waardoor er in het verleden vaak maar 1 "echte" rustdag meer was).

Waarom dat nu maandag is? Ik vermoed dat er voor een vaste rustdag gekozen is om wat consequentie te krijgen (dan weet het publiek "op maandag is er geen koers"). Het alternatief is om de 5 ritten, maar dan is de rustdag dus elke week op een andere dag.

Bij komend voordeel voor de organisatie is dat buitenlandse starts op die manier veel makkelijker in te plannen zijn, wat commercieel een pak interessanter is voor de organisatie. Vroeger moesten de teams oftewel s'avonds ver reizen, of moest de organisatie de eerste rustdag véél te vroeg inplannen. Nu "verkoop" je een pakket van 3 ritten aan het land/stad die een start wil organiseren.

Zelf vind ik de aanpassing niet verkeerd (al voelt het inderdaad wat raar). Budapest heeft weeral getoond dat er niets mis is met een buitenlandse start. Idem met de meeste andere starts in het buitenland. Het grote issue is, je kan er gif op innemen dat we binnen de kortste keren in de zandbak starten voor wat oliedollars.

Nuja, een start in het noorden van India (in Ladakh ofzo) zie ik wel zitten; even de Khardung La pas meepikken (hoogste bergpas ter wereld; 5400 meter :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:29

Roozzz

Plus ultra

Jebus4life schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:34:
[...]
Nuja, een start in het noorden van India (in Ladakh ofzo) zie ik wel zitten; even de Khardung La pas meepikken (hoogste bergpas ter wereld; 5400 meter :+ )
En dan maar kijken of die Colombiaan, die de eerste etappe wint, zijn voorsprong tot het einde toe kan verdedigen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Zouden vandaag de klassementsrenners al uit hun schulp komen? Volgens mij zijn Yates, Carapaz, Almeida, Kelderman, Foss etc. allemaal vrij aan elkaar gewaagd. Ook oude rotten als Mollema, Nibali, Valverde en Bardet lijken allemaal beter in vorm te zijn dan ik vooraf dacht.

Ik ben benieuwd naar wie de vluchters/verrassingen worden van deze Giro. Heb al een paar leuke gezien, waarvan ik verwacht dat je ze vandaag al gaat zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Van Baarle naar Jumbo. Wat een voorjaarskern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:59:
Van Baarle naar Jumbo. Wat een voorjaarskern.
Wow, echt?! Die zag ik niet aankomen. Dat gaat de boel wel op scherp zetten binnen de ploeg.

Zou ook nog wel eens gevolgen kunnen hebben voor iemand als Teunissen. Ik denk dat hij altijd wel mag blijven, maar die zal dan nooit meer voor eigen kans mogen gaan (voor zover daar nog sprake van was). Van Aert, hoe tof ik hem ook vind, lijkt me ook het type dat maar tot op zekere hoogte 'eerlijk wil delen'.

Voor het Nederlandse wielrennen wel tof. Het heeft toch wel iets om als Nederlandse ploeg één van de grootste te zijn, met de grootste Nederlands/Belgische talenten als kopmannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Denk dat van Baarle in zijn contract heeft staan dat hij inspraak wil in het ontwerp van het shirt, hij is toch wel mr. gesoigneerd :+ Wel tof inderdaad en een aardig voorjaarsploegje inderdaad voor zover het niet al een ploeg vol met kanonnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Ypuh schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 12:06:
[...]

Wow, echt?! Die zag ik niet aankomen. Dat gaat de boel wel op scherp zetten binnen de ploeg.

Zou ook nog wel eens gevolgen kunnen hebben voor iemand als Teunissen. Ik denk dat hij altijd wel mag blijven, maar die zal dan nooit meer voor eigen kans mogen gaan (voor zover daar nog sprake van was). Van Aert, hoe tof ik hem ook vind, lijkt me ook het type dat maar tot op zekere hoogte 'eerlijk wil delen'.

Voor het Nederlandse wielrennen wel tof. Het heeft toch wel iets om als Nederlandse ploeg één van de grootste te zijn, met de grootste Nederlands/Belgische talenten als kopmannen.
Goh niet echt een verasing. Werd al genoemd voor zijn zege om daar luxeknecht/schaduwkopman te worden maar won toen Parijs- Roubaix wat zijn onderhandeling natuurlijk versterkte en hij misschien absolute kopman kon worden bij Ineos.

Maar denk persoonlijk wel een goede stap voor hem, in die ploeg krijg je ook kansen natuurlijk en kan je Van Aert in een zetel zetten door te anticiperen zoals hij dat zo goed kan in de RVV bijvoorbeeld.

Edit: Benoot reed solo weg in omloop maar word nog teruggehaald. Laporte bleef net het peleton niet voor in Kuurne-Brussel Kuurne. Laporte kreeg een ritzege en geel cadeau in Parijs Nice. Laporte geraakte voorop in Gent wevelgem en verloor de sprint van Girmay.
Kansen genoeg denk ik daar :9

[ Voor 11% gewijzigd door Chelseamarre123 op 10-05-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Wauw, die Dumoulin doet een interview a la Raymond van Barneveld. Gaat me niks verbazen als Dumoulin de Giro niet uitrijdt.
Kelderman en Arensman(staat ook nog goed in het klassement) steady. MvdP reed de etappe (op toch een kleine aanval op 150km van de streep na) rustig uit, die gaan we van de week nog wel in de sprint en aanval zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Megupe schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:29:
Wauw, die Dumoulin doet een interview a la Raymond van Barneveld. Gaat me niks verbazen als Dumoulin de Giro niet uitrijdt.
Kelderman en Arensman(staat ook nog goed in het klassement) steady. MvdP reed de etappe (op toch een kleine aanval op 150km van de streep na) rustig uit, die gaan we van de week nog wel in de sprint en aanval zien.
Wat zei die dan, heb helaas niet kunnen kijken vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:04:

Maar denk persoonlijk wel een goede stap voor hem, in die ploeg krijg je ook kansen natuurlijk en kan je Van Aert in een zetel zetten door te anticiperen zoals hij dat zo goed kan in de RVV bijvoorbeeld.
Ik kan me niet voorstellen dat Wout heel blij gaat zijn als Dylan in Vlaanderen er vandoor gaat en het gaat wordt te langzaam dichtgereden. Voor de kansen van Wout is de komst echt slecht, want hoeveel renners gaan in een klein groepje van 4 a 8 nu volle bak ronddraaien met Wout in het laatste wiel?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
Ik denk dat Van Aert een aantal koersen wil winnen en minder zal kiezen om proberen zo veel mogelijk te winnen. Met de ploeg die ze hebben gebouwd kunnen ze met Van Baarle, Van Aert en misschien Benoot wat beter afwisselen het hele voorjaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ook duidelijk dat Nibali (helaas) niet meer dezelfde is sinds het uitbreken van de coronapandemie.
Op een uitschieter of 2 na (6e in Lombardije 2020; 7e in de Giro 2020 (in niet bepaald het sterkste veld)) rijdt die toch echt geen deuk in een pak boter meer...

Ik weet het, hij heeft zijn leeftijd ook niet echt meer mee; maar als ik dan de nóg 4 jaar oudere Valverde zie koersen... Die doet nog mee om het podium in topwedstrijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Nibali met 37 al jaren minder aan het worden is normaal, Valverde eerder de uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Arensman naar Ineos, opzich leuk en ben benieuwd maar snap Jumbo niet helemaal...had alles op alles gezet om deze jongen te halen zeker met het oog op het eventueel afscheid als (ronde?)renner van Dumoulin...

ik snap Arensman wel, de Ineos shirtjes zijn natuurlijk veel mooier dan die van TJV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Tja, TJV kan wel veel willen , maar de renner zelf moet er ook trek in hebben en misschien had ie dat niet om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-09 21:37
Zo, dat ging maar net goed met Bol en Gaviria! Verder mooie millimetersprint met een verdiende winnaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Luuk741 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:06:
Zo, dat ging maar net goed met Bol en Gaviria! Verder mooie millimetersprint met een verdiende winnaar :)
Ja wat doet Gaviria daar in godsnaam... Begrijpelijke irritatie bij Bol.

Had Ewan / Lotto op zich ook wel weer eens een ritje gegund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Gaviria komt er met een laatste plaats in de uitslag wel heel makkelijk mee weg. Uit de wedstrijd zetten had ik logischer gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:35:
Gaviria komt er met een laatste plaats in de uitslag wel heel makkelijk mee weg. Uit de wedstrijd zetten had ik logischer gevonden.
Lijkt me ook wel weer een tikkeltje overdreven. Het gat wat hij zag was er niet maar het zag er vooral zo raar uit omdat hij uit balans was en het achterwiel van die ploegmaat van Bol moest ontwijken. Ik denk niet dat hij vol voor een bodycheck op Bol ging. Straf en/of boete vind ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Sorry wat een idiote actie van Gaviria, van mij mocht die ook gewoon eruit gestuurd worden of moest Bol eerst vallen hiervoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Laatst online: 19:40
Belachelijke straf. Ik herinner me nog een renner die geschorst is geweest voor een verkeerde actie in een sprint... Omdat er nu geen (ernstige) valpartij is geweest mag hij er zo gemakkelijk mee wegkomen? Bizar. Straffen naar de actie, niet naar het gevolg.
Pagina: 1 ... 83 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21