[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 47 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:36
Lulukai schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:02:
Wat een deelnemersveld voor die virtuele Ronde!
Zeker wel. Maar flink blok van deceunick. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Werkt draften in Bkool? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 10:42
Deelnemersveld toch nog niet bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
minimaLL schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:34:
Deelnemersveld toch nog niet bekend?
jawel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:26
Houden ze het ook echt bij die 13? Geen peletonvulling?

Ik ga sowieso wel even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
Hoe wordt die ronde gereden, via Zwift?

O, zie het al, bkool. Nooit van gehoord maar we gaan het meemaken.

[ Voor 47% gewijzigd door cbr600f4i op 02-04-2020 14:21 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:19
Dat was aardig die Sporza virtueel. Welke game is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Sjah schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:48:
Dat was aardig die Sporza virtueel. Welke game is dat?
https://www.bkool.com/

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
de mannen gingen toch aardig stuk. Van mij mogen ze op deze manier ook wel de carrefour de l'arbre op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 07:47

Shabbaman

Got love?

Slecht wielernieuws is beter dan geen wielernieuws: https://www.nu.nl/sport/6...onopspoorbare-doping.html

De cynicus in me zegt dat dit onderzoek precies op tijd is gestart om de resultaten na de uitgestelde tour bekend te kunnen maken.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Zo, aldus Renaat Schotte, de Tour kan wel doorgaan op de originele datum. Ik kan 'm geen ongelijk geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wyo07Ke0Pe2erMHCYqU9UgsE7Mw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/agWrPw5t6EpggfEa3AUjP4Mj.png?f=fotoalbum_large

(misschien nog even 2 weken wachten maar de voorbereidingen kunnen starten)

[ Voor 76% gewijzigd door cbr600f4i op 07-06-2020 19:47 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:54
https://www.wielerflits.n...rect-nieuwe-hoofdsponsor/

Mitchelton-Scott maakt het seizoen af als Team Manuela Fundación. De Australische WorldTour-ploeg krijgt daarmee een Spaanse non-profit organisatie als hoofdsponsor. Mitchelton-Scott verkeerde al enige tijd in financiële onzekerheid en is gered nu het met Manuela Fundación een meerjarendeal heeft gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het nieuwe schema.

https://twitter.com/lafla...71463126874173440/photo/1

Tour en Vuelta zijn ASO tov de Giro door alle klassiekers tijdens de Giro te zetten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Froome niet beter op Peyresourde mbt Aerodynamica, wel minder slecht.

https://www.linkedin.com/...-superior-froome-blocken/

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:54
https://www.wielerflits.n...t-seizoen-bij-team-ineos/
Chris Froome verlaat na tien jaar Team Ineos. De Britse miljoenenformatie maakt bekend dat het contract van de viervoudig Tourwinnaar niet verlengd wordt. Door het nieuws naar buiten te brengen, wil de ploeg verdere speculaties voorkomen in aanloop naar de Tour de France. De weg naar Israel Start-Up Nation is nu vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Pfff, wordt Jakobsen even flink de hekken ingeduwd door Groenewegen in de eerste etappe van de Ronde van Polen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 18:31
Ypuh schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:29:
Pfff, wordt Jakobsen even flink de hekken ingeduwd door Groenewegen in de eerste etappe van de Ronde van Polen :X.
Zeker een diskwalificatie voor Groenewegen. Dit kan echt niet.

Hier wat beelden. Let op, heftig!

[Twitter: https://twitter.com/wcsbike/status/1291048127823314945]

[ Voor 66% gewijzigd door Vos op 05-08-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Wat een smak, in normale omstandigheden zou je dat effect minder krijgen want dan geeft het publiek achter de nadar wat meer tegendruk.

https://sporza.be/nl/matc...lse-sprint~1572349800881/

[ Voor 10% gewijzigd door Fuelke op 05-08-2020 19:07 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:57
Zo he die flimsy plastic hekken vliegen wel echt meteen alle kanten op zeg... Aan de andere kant was het met zware metalen hekken waarschijnlijk ook niet prettig geweest.

Beter zouden ze er van die zachte blokken neerzetten, zoals bij het schaatsen. In ieder geval op het stuk waar gesprint wordt.

En die roze kerel is blij dat ie een helm op had lijkt me: landt vol op z'n rug en achterhoofd :/

Snap dat sprinten vol adrenaline gaat, maar deze actie van Dylan is wel behoorlijk knurftig...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:51
Dylan mag hier wat mij betreft gewoon een groot deel van het seizoen voor op de bank plaatsnemen. Vooral dat elleboogje erbij, gadver.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:59
MrAngry schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:27:
Dylan mag hier wat mij betreft gewoon een groot deel van het seizoen voor op de bank plaatsnemen. Vooral dat elleboogje erbij, gadver.
Dit dus. Heel het seizoen ook als het mogelijk is. Wat een misselijke actie.

Leuk dat je lichaam vol met adrenaline zit en je graag wilt winnen. Maar even je tegenstanders de hekken induwen met die snelheid kan gewoon niet.

Wellicht dat ze net zoals bij de skisport 100-150 meter van tevoren een spoor kunnen maken waar je binnen moet blijven. Heb je je spoor gekozen dan moet je binnen de lijntjes blijven? Zal praktisch gezien wel wat haken en ogen hebben maar dit is toch best onverantwoord.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Ik zag net wat meer beelden in het tv nieuws ... Jakobsen vliegt ook vol op een fotograaf die daar aan de aankomstboog staat.

In datzelfde nieuws spraken ze overigens van reanimatiepogingen en een kunstmatige coma, het ziet er niet zo best uit. :(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik dacht al, waar zitten de wielerfanaten van hier toch. Blijkbaar is er een crash voor nodig ;)

Niet netjes van Groenewegen. Echter, dit soort acties zie je van mijlenver aankomen, ik blijf het een vreemde discipline vinden binnen het wielrennen. Nee, ik zeg het verkeerd, want ik mocht vroeger zelf ook graag een sprintje trekken, de uitvoering vind ik de laatste jaren steeds gevaarlijker worden. Voeg daar types als Cavendish en Groenewegen aan toe en je kan er op wachten dat dit dus gebeurt. Bij wedstrijden als Milaan - Turijn vandaag en zo'n etappe in Polen zit ik wel te kijken maar lichtelijk met angst en beven omdat je gewoon weet dat er met alle vluchtheuveltjes en het 'en bloque' koersen leidt tot valpartijen. En dat met 50-60+ kmh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heuvel af hier, dus tegen de 80 kmh las ik net ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:37

spartacusNLD

This is Sparta!!

hjs schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:57:
[...]

Heuvel af hier, dus tegen de 80 kmh las ik net ergens.
Jup, topsprinters gaan op een afgaande weg makkelijk 80 max

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:13
Belachelijke aankomst ook. Laatste kilometers gezien: veel bochten, smalle wegen, en dan tot slot nog die aankomst in dalende lijn die nergens op slaat.

Hopen op het beste voor Jakobsen en die official al ziet het er niet best uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 04:41
Naar wat ik verneem op Nu.nl, heeft Jakobsen een craniocerebraal trauma opgelopen, dat is hersenletsel. Alsmede een verbrijzeld gehemelte en luchtpijp.. Man dit klinkt niet goed.
Beelden van boven laten een aanslag zien van Groenewegen op Jakobsen.. Groenewegen slaapt voorlopig niet lekker, en fietsen hoeft 'ie wmb voorlopig ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Een aanslag is nogal overdreven. Ik zie niet bijzonder veel gebeuren dat niet in het gros van de sprints plaats vindt. In het midden van de weg van deze sprint wordt heftiger gesprint dan hier aan de zijkant. Het is de locatie die het hem doet hier, maar laten we Groenewegen geen moedwilligheid in de schoenen schuiven.

Gezien de berichten vrees ik het ergste voor Jakobsen, ik hoop op beter nieuws later vanavond of morgen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02

FreakNL

Well do ya punk?

Is die official ook (zwaar) gewond?

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 05-08-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FreakNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:49:
Ik las van wel, reanimatie zelfs. Maar bijna alle nieuws is zo kort na het gebeurde nog relatief onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Beetje smalle weg daar voor een massasprint maar dat mag het probleem niet zijn. Die twee waren aardig los en hadden alle ruimte.

Voor beiden laatste wedstrijd vrees ik. Die Groenewegen hoeft niet meer terug te komen in de sport. Wat een idiote aanslag.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:52
Het mogen duidelijk zijn dat Dylan hier volkomen verkeerd zit, maar wat ik mij al jaren afvraag is waarom er altijd met die ijzeren hekken wordt gewerkt, de impact zou stukken minder zijn geweest als er net als bij het schaatsen van die kussens langs de weg zouden staan, misschien wordt het ook eens tijd dat daar naar wordt gekeken, het is niet de eerste keer dat een renner in de hekken beland...

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
FirePuma142 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:46:
Een aanslag is nogal overdreven. Ik zie niet bijzonder veel gebeuren dat niet in het gros van de sprints plaats vindt. In het midden van de weg van deze sprint wordt heftiger gesprint dan hier aan de zijkant. Het is de locatie die het hem doet hier, maar laten we Groenewegen geen moedwilligheid in de schoenen schuiven.

Gezien de berichten vrees ik het ergste voor Jakobsen, ik hoop op beter nieuws later vanavond of morgen.
Ik noem het een aanslag omdat je op de volgende beelden (van bovenaf) duidelijk kunt zien wat er gebeurt.
https://twitter.com/Dutch...tatus/1291069229681319937
Er wijkt daar iemand behóórlijk af van zijn lijn. Dat doe je niet zonder bedoelingen. Uiteraard is deze uitkomst niet een gewenste, maar deze zelfde uitkomst in het achterhoofd houdende, is het uiteindelijk gewoon een aanslag. Slechts mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Youp1e schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:03:
[...]

Ik noem het een aanslag omdat je op de volgende beelden (van bovenaf) duidelijk kunt zien wat er gebeurt.
https://twitter.com/Dutch...tatus/1291069229681319937
Er wijkt daar iemand behóórlijk af van zijn lijn. Dat doe je niet zonder bedoelingen. Uiteraard is deze uitkomst niet een gewenste, maar met deze zelfde uitkomst in het achterhoofd houdende, is het uiteindelijk gewoon een aanslag. Slechts mijn mening.
Ik heb de video gezien. Ik vind dit een aanslag noemen een totale farce. Slechts mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
FirePuma142 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:04:
[...]

Ik heb de video gezien. Ik vind dit een aanslag noemen een totale farce. Slechts mijn mening.
Op de man spelen is niet nodig

[ Voor 87% gewijzigd door Outerspace op 05-08-2020 21:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Laatst online: 19-09 16:59
Groenewegen voelt hem komen en rijdt hem met opzet de hekken in anders blijf je wel in rechte lijn sprinten.echte professioneel pakt zijn verlies en morgen nieuwe kansen.

[ Voor 22% gewijzigd door xNikobellicx op 05-08-2020 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

xNikobellicx schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:05:
Groenewegen voelt hem komen en rijdt hem met opzet de hekken in anders blijf je wel in rechte lijn sprinten.
Als het niet zo'n serieus onderwerp was, was deze uitspraak wellicht nog kolderiek te noemen. Nu is het simpelweg stompzinnig.
Rare opmerking.

[ Voor 22% gewijzigd door Outerspace op 05-08-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
FirePuma142 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:07:
[...]

Als het niet zo'n serieus onderwerp was, was deze uitspraak wellicht nog kolderiek te noemen. Nu is het simpelweg stompzinnig.
nooit op een fiets gezeten zeker. is ook niet de eerste keer dat Groenewegen dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
Nare opmerkingen plaatsen is onfatsoenlijk

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 05-08-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
FreakNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:49:
Heb een foto gezien waarin hij op de grond zat met nekbrace bij bewustzijn. Dit was nog op de plek van het ongeluk. Maar een situatie kan natuurlijk snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik snap hem wel, maar ik vind het een rare, nare, ongepaste opmerking die van bijzonder weinig fatsoen getuigt.

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 05-08-2020 21:17 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ankona
Groenewegen gooit gewoon de deur dicht als hij ingehaald wordt. Hij stuurt zelf bijna de hekken in, wetende dat daar nog iemand tussen zit.

Met die snelheden, dan heb je een soort kortsluiting in je hoofd die in die sport te gevaarlijk is. Kan me voorstellen dat hij ook nog wel met de Poolse justitie te maken gaat krijgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 21:05
Gynnad schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:52:
Het mogen duidelijk zijn dat Dylan hier volkomen verkeerd zit, maar wat ik mij al jaren afvraag is waarom er altijd met die ijzeren hekken wordt gewerkt, de impact zou stukken minder zijn geweest als er net als bij het schaatsen van die kussens langs de weg zouden staan, misschien wordt het ook eens tijd dat daar naar wordt gekeken, het is niet de eerste keer dat een renner in de hekken beland...
Tegelijkertijd zijn deze barriers ook niet ideaal. Vrijwel meteen erna was de weg versperd en vielen de wielrenners niet zozeer door de val, maar doordat deze hekken bezaaid over de weg waren.

Wat mij betreft duwde Groenewegen Jakobsen veel te ver naar rechts, hij bleef maar pushen tot op het punt dat Jakobsen daar niet meer weg kon.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

xNikobellicx schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:08:
[...]

nooit op een fiets gezeten zeker. is ook niet de eerste keer dat Groenewegen dit doet.
Genoeg op de fiets gezeten. Jij bent blijkbaar zeker van moedwilligheid bij Groenewegen, ik vind dat een totaal ongefundeerde uitspraak en daar zeg ik wat van. Je doet het er maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
Ankona schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:10:
Groenewegen gooit gewoon de deur dicht als hij ingehaald wordt. Hij stuurt zelf bijna de hekken in, wetende dat daar nog iemand tussen zit.

Met die snelheden, dan heb je een soort kortsluiting in je hoofd die in die sport te gevaarlijk is. Kan me voorstellen dat hij ook nog wel met de Poolse justitie te maken gaat krijgen.
In hoeverre denk je nog fatsoenlijk na bij die snelheden? Finish heuvel af, hoe idioot ook. Praat niks goed maar het gaat eigenlijk veel te snel toch? En dan werken deze hekken ook niet bepaald mee.

Te bedenken dat hij vernoemd is naar Casartelli. Hoop toch zo hij er goed uitkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 05-08-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
Vos schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:09:
[...]

Heb een foto gezien waarin hij op de grond zat met nekbrace bij bewustzijn. Dit was nog op de plek van het ongeluk. Maar een situatie kan, natuurlijk snel veranderen.
Jury lid schijnt aan de betere hand te zijn en is oké.Nu hopen dat Fabio er door komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
FirePuma142 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:11:
[...]

Genoeg op de fiets gezeten. Jij bent blijkbaar zeker van moedwilligheid bij Groenewegen, ik vind dat een totaal ongefundeerde uitspraak en daar zeg ik wat van. Je doet het er maar mee.
Ga jij ervan uit dat dit een slinger beweging is die puur uit onkunde voortkomt? Nee, natuurlijk stuurde hij hem bewust de hekken in. Het zal niet geweest zijn met de bedoeling om hem zwaar te laten crashen maar het was wel bewust de hekken in rijden.
Vos schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:12:
[...]

In hoeverre denk je nog fatsoenlijk na bij die snelheden? Finish heuvel af, hoe idioot ook. Praat niks goed maar het gaat eigenlijk veel te snel toch? En dan werken deze hekken ook niet bepaald mee.
Met die snelheden op de fiets moet je je positie verdedigen door gewoon harder te trappen dan je tegenstander, niet door hem in de wielen te rijden of tegen de hekken te duwen. Er was ruimte zat voor die twee.
(Neemt niet weg dat een finish heuvel af met die snelheden gekkenwerk is. Een finish zou juist heuvel op moeten zijn, dan heb je pas een mooie helden strijd.)

[ Voor 8% gewijzigd door Ankona op 05-08-2020 21:18 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youp1e
FirePuma142 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:10:
[...]

Ik snap hem wel, maar ik vind het een rare, nare, ongepaste opmerking die van bijzonder weinig fatsoen getuigt.
Hoe dat zo dan? Vind je een actie als Groenewegen plaatste, een gebruikelijke, veelvoorkomende, normale actie in het wielrennen, dan doe je mijns inziens inderdaad je nickname eer aan. Dat hoef je natuurlijk niet persoonlijk op te vatten. Iets met killersinstinct dat hier erg nadrukkelijk aanwezig was.
FirePuma142 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:46:

Ach ik hoop slechts dat Jakobsen volledig kan herstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Youp1e op 05-08-2020 21:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Lekker discussiëren over wie de schuld heeft en dan je gelijk proberen te halen, terwijl Jakobsen vecht voor zijn leven...

Denk dat het beter is om daar op te concentreren en updates daarover te delen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Ugh. Net even een rondje gefietst en lees nu het nieuws even na de finish live gezien hebben. Wordt er gewoon stil van.

Ben super fan van Fabio (woont 2 km verderop), maar hoop simpelweg dat hij er gewoon levend uitkomt. De schuld en of hij nog op niveau komt staan echt even op de 2e plaats.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 05-08-2020 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Youp1e schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:17:
[...]

Hoe dat zo dan? Vind je een actie als Groenewegen plaatste, een gebruikelijke, veelvoorkomende, normale actie in het wielrennen, dan doe je mijns inziens inderdaad je nickname eer aan.
Je highlight wel bijzonder selectief. Je vergeet voor het gemak het stukje over locatie mee te nemen. Ik vind het bijzonder goedkoop om als het gaat om een renner die in levensgevaar verkeert, minzaam te refereren aan mijn nick alsof daar enige goedkeuring voor het handelen van Groenewegen en voornamelijk de gevolgen daar van uit af te leiden is.

Dat is gewoon raar, naar, ongepast. Ik kan er niks anders van maken.
[...]

Ach ik hoop slechts dat Jakobsen volledig kan herstellen.
Naar ik aanneem doet iedereen dat.
Ankona schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:17:
[...]

Ga jij ervan uit dat dit een slinger beweging is die puur uit onkunde voortkomt? Nee, natuurlijk stuurde hij hem bewust de hekken in. Het zal niet geweest zijn met de bedoeling om hem zwaar te laten crashen maar het was wel bewust de hekken in rijden.
Je snapt zelf ook wel dat er een verschil is tussen knijpen en de hekken in rijden. Het zal de schrikreactie zijn waardoor je dat nu niet ziet.

Woede en frustratie zijn een slechte raadgever. Morgen weer een dag.

[ Voor 25% gewijzigd door FirePuma142 op 05-08-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat hoop ik ook maar de berichtgeving is weinig hoopvol.. Zwaar hoofdletsel is geen term die “zomaar” gebruikt wordt en doet het ergste vermoeden.

[ Voor 44% gewijzigd door FreakNL op 05-08-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Requiem19 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:20:
Lekker discussiëren over wie de schuld heeft en dan je gelijk proberen te halen, terwijl Jakobsen vecht voor zijn leven...

Denk dat het beter is om daar op te concentreren en updates daarover te delen.
Tja, we zitten hier machteloos achter een beeldscherm. Voor mij is het overigens niet discussiëren over de schuld. Het is meer woede/frustratie uitschreeuwen over hoe een totaal idioot het leven van een ander in gevaar brengt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 19:31
Jezus die kemphanen hier gaan maar door hè?

Mijn mening is dat Groenewegen de deur dichtgooide. Je moet daarbij wel bedenken dat je met hartslag 200 in een sprint zit, en je op dat moment stijf staat van de adrenaline. Je denkt dan gewoon niet helder meer.

Denk dat Dylan zich afschuwelijk zal voelen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Is in de wielrenerij ook al 100de keren gebeurd helaas nu met dramatische afloop.

Moest natuurlijk eerst iets gebeuren voor de UCI hier zwaarder tegen optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Zou dit tot een strafzaak kunnen komen? Dit vraag ik niet om te stoken maar zeker van bovenaf lijkt het een bewussie... Natuurlijk heeft hij niet de intentie om Jakobsen zo te laten verongelukken maar het is wel heel roekeloos.

Wikipedia: Rachid Bouaouzan
/edit
Wellicht niet geheel vergelijkbaar maar ook iemand met kortsluiting op het verkeerde moment

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 05-08-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FreakNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:32:
Zou dit tot een strafzaak kunnen komen? Dit vraag ik niet om te stoken maar zeker van bovenaf lijkt het een bewussie... Natuurlijk heeft hij niet de intentie om Jakobsen zo te laten verongelukken maar het is wel heel roekeloos.

Wikipedia: Rachid Bouaouzan
Wellicht, ik kan me voorstellen dat je hier juridische gevolgen aan verbindt. Het voorbeeld dat je noemt vind ik wel echt van een andere categorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:31:
Is in de wielrenerij ook al 100de keren gebeurd helaas nu met dramatische afloop.

Moest natuurlijk eerst iets gebeuren voor de UCI hier zwaarder tegen optreed.
Hoop in bredere zin dat ze ook eens gaan nadenken over die hekken.

Even kijken naar Schaatsen of Short track, bijvoorbeeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 07:41

St@m

@ Your Service

FirePuma142 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Wellicht, ik kan me voorstellen dat je hier juridische gevolgen aan verbindt. Het voorbeeld dat je noemt vind ik wel echt van een andere categorie.
Eens, dat van Bouaouzan is minder erg. Die schopt iemand zo hard dat die nooit meer normaal kan lopen. Groenewegen rijdt iemand bijna dood.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Requiem19 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:34:
[...]

Hoop in bredere zin dat ze ook eens gaan nadenken over die hekken.

Even kijken naar Schaatsen of Short track, bijvoorbeeld?
Ik denk niet dat het soort hek heel veel verschil maakt. Het is niet de impact met het hek dat het grootste probleem is, maar dat hij hierdoor hard ten val komt op het wegdek. Een kussen zou nog wel eens erger kunnen zijn als die je de lucht in weet te lanceren.

Beste is natuurlijk gewoon een gracht, naast de lijn dan plons en verder zwemmend naar de finish. Niet heel realistisch.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

St@m schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

Eens, dat van Bouaouzan is minder erg. Die schopt iemand zo hard dat die nooit meer normaal kan lopen. Groenewegen rijdt iemand bijna dood.
:/

Ik kom morgen wel eens kijken of er in dit topic weer wat meer ratio zijn intrede doet. Mijn hemel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
I go to court this kind of actions have to be out of cycling. This is an criminel fact mister @GroenewegenD
Tweet van Patrick Levefere. Denk dus wel dat er en pittig juridisch staartje aan komt.

Persoonlijk vind ik het behoorlijk roekeloos van Dylan, maar ik vermoed dat hij de gevolgen tijdens zo'n moment niet kan hebben voorzien.

Waarschijnlijk dacht ie dat Fabio wel zou afremmen en alles met een sisser zou aflopen.

Of je zo een wedstrijd moet willen winnen en of je zulke risico's moet nemen... Lijkt me niet. Maar om hem nu te verwijten dat ie iemand moedwillig bijna dood te rijden is weer een ander verhaal.

Overigens is ademhaling van Fabio weer stabiel volgens Poolse arts, dus laten we hopen dat het de goede kant opgaat!

[ Voor 56% gewijzigd door Morrar op 05-08-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
Stoffa schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:26:
Jezus die kemphanen hier gaan maar door hè?

Mijn mening is dat Groenewegen de deur dichtgooide. Je moet daarbij wel bedenken dat je met hartslag 200 in een sprint zit, en je op dat moment stijf staat van de adrenaline. Je denkt dan gewoon niet helder meer.
Ik vind dat wel een slecht excuses hoor. Dan zou je met heel veel weg kunnen komen in het kader van "hoge hartslag" en "ik dacht niet helemaal helder na".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

FirePuma142 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:40:
[...]

:/

Ik kom morgen wel eens kijken of er in dit topic weer wat meer ratio zijn intrede doet. Mijn hemel.
:? Ongelukkig of expres, feit is dat hij een dikke fout maakt en daarbij iemand bijna laat verongelukken. En laten we hopen dat het bijna blijft.

En bij Bouaouzan is het ook ongelukkig of expres, maar Kokmeijer kan niet meer normaal lopen, vooralsnog minder erg.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 20:47
St@m schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:37:
[...]

Ik weet niet hoe het in Polen werkt, maar het zal vast op Nederland lijken. Je moet niet kijken naar het resultaat. Een onschuldige actie kan dodelijk aflopen, een keiharde gemene actie heeft vaak slechts beperkte gevolgen. Je moet de daad op zichzelf beschouwen en naar alle omstandigheden kijken, daarbij ook meenemen dat je als je kiest om te sporten je ook kiest voor de risico's die er bij horen. Het overtreden van de regels hoort ook bij sport tot op zekere hoogte.

Ik ga er vanuit dat Groenewegen dit niet bewust deed. Met mijn beperkte kennis van wielrennen weet ik dat dit een overtreding is, maar het lijkt mij een overtreding die uit het spel volgt en daarmee waarschijnlijk niet strafbaar is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Er is een punt waar je je in de sport niet meer kan verschuilen achter adrenaline en heat-of-the-moment. Dat heeft de zaak Kokmeijer wel aangetoond. Maar het woord “bewust” is wel key in deze....

Of dat hier ook het geval is laat ik over aan de professionals. Overigens is het natuurlijk niet in NL gebeurt, dat zal ook nog wel uitmaken.

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 05-08-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:49:
[...]

Ik weet niet hoe het in Polen werkt, maar het zal vast op Nederland lijken. Je moet niet kijken naar het resultaat. Een onschuldige actie kan dodelijk aflopen, een keiharde gemene actie heeft vaak slechts beperkte gevolgen. Je moet de daad op zichzelf beschouwen en naar alle omstandigheden kijken, daarbij ook meenemen dat je als je kiest om te sporten je ook kiest voor de risico's die er bij horen. Het overtreden van de regels hoort ook bij sport tot op zekere hoogte.

Ik ga er vanuit dat Groenewegen dit niet bewust deed. Met mijn beperkte kennis van wielrennen weet ik dat dit een overtreding is, maar het lijkt mij een overtreding die uit het spel volgt en daarmee waarschijnlijk niet strafbaar is.
Ja, Bouaouzan zegt ook dat hij het niet expres deed ;) laat de rechter maar beslissen. Mij lijkt het in ieder geval een bewuste van Groenewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 19:31
Robkazoe schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:42:
[...]

Ik vind dat wel een slecht excuses hoor. Dan zou je met heel veel weg kunnen komen in het kader van "hoge hartslag" en "ik dacht niet helemaal helder na".
Het is geen excuses. Althans, het is een excuses voor het feit dat Fabio naar het er nu naar uitziet gereduceerd is tot kasplantje. Als je nuchter nadenkt dat weet je dat deze actie tot gevolg kan hebben dat iemands leven in gevaar komt. Maar in het heetst van de strijd, met de adrenaline, stress en hartslag van 200, dacht Dylan niet nuchter na.

Daarvoor is het een excuses, niet voor het feit dat dit onsportief was, roekeloos, en oliedom.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoffa op 05-08-2020 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
St@m schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:51:
Ja, Bouaouzan zegt ook dat hij het niet expres deed ;) laat de rechter maar beslissen. Mij lijkt het in ieder geval een bewuste van Groenewegen.
De rechter zei juist dat Bouaouzan willens en wetens een risico nam, en aanvaarde dat er een aanzienlijke kans op letsel bij zijn tegenstander was.

Het zijn unieke situaties, maar bij deze snelheden een bewust aanvaard risico aannemen zal niet meevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 05-08-2020 21:55 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ph4ge schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

De rechter zei juist dat Bouaouzan willens en wetens een risico nam, en aanvaarde dat er een aanzienlijke kans op letsel bij zijn tegenstander was.
Ja precies, Bouaouzan zegt wat anders. Waarom zou de rechter dit niet over Groenewegen zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Groenewegen zal zeggen dat hij hem niet gezien heeft. Tja.

Maar inderdaad, je kunt met een beetje kwade wil zo de naam Bouaouzan vervangen voor Groenewegen in bovenstaande uitspraak vd rechter.

[ Voor 54% gewijzigd door FreakNL op 05-08-2020 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Dat Groenewegen schuld heeft moge duidelijk zijn. Hij dwingt hem gewoon de hekken in, wetende dat daar geen ruimte is. Dat dit dan weer gelijk staat aan een geladen pistool tegen z'n kop zetten en afvuren maakt het internet er weer van. Een levenlange schorsing lijkt me ook wat overdreven, maar laat de personen die daarvoor verantwoordelijk zijn het verder uitzoeken.
Ankona schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:24:
Tja, we zitten hier machteloos achter een beeldscherm.
Ook wat betreft een eventuele straf zijn we machteloos, dus daarover discussiëren is ook zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
St@m schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:55:
Ja precies, Bouaouzan zegt wat anders. Waarom zou de rechter dit niet over Groenewegen zeggen :?
Zie mijn edit. De situatie is heel anders, bijv. de snelheid. Ik heb geen verstand van wielrennen, maar als voetballer zie je gelijk dat Bouaouzan gewoon een doodschop wilde uitdelen.

Punt is dat je de actie moet beoordelen, niet het resultaat, en dat het extreem uitzonderlijk is dat een actie tijdens een sport strafvervolging oplevert.

[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 05-08-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja, ik ga niet op de stoel vd rechter zitten maar zowel de acties van Bouaouzan als Groenewegen duren rond de 2-3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 21:05
FreakNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:56:
Als hij hem niet gezien heeft, waarom zou hij dan alsmaar naar rechts blijven bewegen?
Naar rechts sturen is minder snel dan rechtdoor blijven rijden.
Gewoon te zien adhv de belijning en de hekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Maarten_E op 05-08-2020 21:59 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wat een verschrikkelijke beelden zeg. Persoonlijk vind ik het een achterlijke actie van Groenewegen die hard mag worden afgestraft. Laten we afwachten wat voor resultaat het heeft voor Fabio, als het voor hem betekend dat hij de rest van zijn leven niet meer kan fietsen dan stopt wat mij betreft hierbij de wielercarrière van Groenewegen. Ik was altijd erg fan van Groenewegen, maar dit gaat gewoon te ver.

Ik denk dat we door deze actie in 1 keer 2 Nederlandse top sprinter verliezen. Een omdat hij wellicht nooit meer mag fietsen, de ander omdat (als hij het hopelijk overleefd) waarschijnlijk nooit meer op het oude niveau terug zal kunnen komen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Groenewegen is een mannetje, maar niet iemand die wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid lijkt me. Het is geen Spanjaard die bij Barcelona of Real voetbalt waar alles gedoogd is. Ik denk dat hij misschien nog wel het minst lekker slaapt van iedereen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Vergelijking met Bouaouzan vind ik in zekere zin wel relevant. (al is het een ander land met andere rechters)
Het geeft in elk geval aan dat een sport niet boven de wet staat en excessief gedrag ook gewoon onder strafrecht kan vallen.
(eigenlijk vind ik deze situatie ernstiger. Bij Bouaouzan was er sprake van een roekeloze onbezonne actie die opzich niet vreemd is binnen de sport. Hier gaat het om het afsnijden van een tegenstander, een actie die nooit toelaatbaar kan zijn en ook niet bij een sporter in zijn hoofd zou moeten komen.)
FreakNL schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:56:
Dan had hij ook geen reden om naar de hekken te sturen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Gynnad schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:52:
Dylan zit inderdaad fout echter - en nu hou ik het even algemeen - waarom schatten de renners zelf de situatie niet meer goed in? Je kan als renner ook in de remmen als je te dicht naar de boarding gaat. Ik vind dat - zoals ik een paar pagina's terug al zei - renners zich voortdurend op het randje van het gevaar begeven.

2 observatie's waarvan ik vind dat ze voortdurend op het randje zitten.

1. Het met 10 rijen - 10 man breed over de weg rijden waarbij je geen schijn van kans hebt wanneer de renner voor of naast je onverwachts beweegt.
2. De massasprint. Eigenlijk kan ik hier haast wel een punt zetten. Moet ik het nog beargumenteren? Het was simpelweg wachten op een ongeval als deze.

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 05-08-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
'Groenewegen uit Ronde van Polen gezet'
Dylan Groenewegen is uit de Ronde van Polen gezet voor het veroorzaken van de dramatische valpartij van Fabio Jakobsen. Dat meldt de Poolse sportzender TVP Sport. De renner van Jumbo-Visma werd eerst alleen nog gediskwalificeerd in de openingsrit. Groenewegen hangt ook een zware straf van de UCI boven het hoofd, want de international wielerfederatie kondigde een uur geleden aan dat de zaak is ingediend bij de licentiecommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
Op de liveblog van nu.nl:
UCI veroordeelt 'gevaarlijke' actie Groenewegen
Dylan Groenewegen wacht zware sancties voor het veroorzaken van de valpartij van Fabio Jakobsen in de openingsetappe van de Ronde van Polen. De UCI heeft de actie van de renner van Jumbo-Visma neergelegd bij de tuchtcommissie van de internationale wielerfederatie om om sancties te vragen. De internationale wielerfederatie spreekt van "onaanvaardbaar" en "gevaarlijk" gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
cbr600f4i schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:03:
[...]

Dylan zit inderdaad fout echter - en nu hou ik het even algemeen - waarom schatten de renners zelf de situatie niet meer goed in? Je kan als renner ook in de remmen als je te dicht naar de boarding gaat. Ik vind dat - zoals ik een paar pagina's terug al zei - renners zich voortdurend op het randje van het gevaar begeven.

2 observatie's waarvan ik vind dat ze voortdurend op het randje zitten.

1. Het met 10 rijen - 10 man breed over de weg rijden waarbij je geen schijn van kans hebt wanneer de renner voor of naast je onverwachts beweegt.
2. De massasprint. Eigenlijk kan ik hier haast wel een punt zetten. Moet ik het nog beargumenteren? Het was simpelweg wachten op een ongeval als deze.
Dat massasprints gevaarlijk zijn staat buiten kijf, maar ze zijn niet altijd te voorkomen. Er is altijd ergens een meet en als je met veel renners start bestaat de kans op een massasprint. Parcour kan wel beetje uitselecteren, finish berg op helpt ook wat, maar het zal altijd wel een keer gebeuren. Betere boarding lijkt me na dit ongeval evident.

Regels (niet afwijken van je lijn) waren er ook al. Wellicht zullen ze nu een tijdje strenger gehandhaafd worden. Maar kans is groot dat het na verloop van tijd weer verslapt. In de competitie zoekt men altijd de randjes op...

Wat remmen betreft; op de foto's zie je duidelijk dat er niet geremd wordt. Maar met 80 per uur denk ik dat het zeer weinig had uitgemaakt. Ben zelf met 50+ wel eens in de remmen gegaan; extreem lastig om te doseren zodat je wielen niet volledig blokkeren en duurde lang voordat ik stil stond. Je realiseert je pas hoe hard je gaat als je een keer fors moet remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Schijnt wat de beterhand uit te gaan lees ik op twitter. Zou nu stabiel zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youp1e
FirePuma142 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:23:
[...]

Je snapt zelf ook wel dat er een verschil is tussen knijpen en de hekken in rijden. Het zal de schrikreactie zijn waardoor je dat nu niet ziet.

Woede en frustratie zijn een slechte raadgever. Morgen weer een dag.
Je verwijt, als zo'n beetje de enige die hierin 'normaal spel' ziet, anderen die hierin iets anders zien, een schrikreactie?
Ik zou durven stellen dat dat naar en raar is.
Uit pure interesse vraag ik me af of je een dag later de zaak anders bekijkt, wellicht wat rationeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dit voegt niks toe

[ Voor 93% gewijzigd door Outerspace op 05-08-2020 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Nee hoor, betreft een hybride auto. Doet hij beter dan menigeen.

[ Voor 24% gewijzigd door Outerspace op 05-08-2020 22:48 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oh ja, das bijna hetzelfde 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 05-08-2020 22:48 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wauw, ik kan echt niets bedenken wat er minder mee te maken heeft dan dit feitje..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
Heeft Groenewegen zelf al reactie gegeven? Zijn ploeg heeft de standaard excuses gegeven, dat hoort natuurlijk ook zo. Ik vraag me af hoeveel Tweakers (die wel hun mening geven) er hier wel eens met 20 man met 80 km/h in een sprint hebben gezeten. Je staat, je schommelt, als je een keer een route hebt gekozen, dan ben je soort van committed. Om je zelf te beschermen tegen het stuur van de persoon naast je, zet je de elleboog naar buiten. Is dat Chique; nee absoluut niet, maar laten we het moment in eerste instantie als zeer ongelukkig bestempelen. Valpartijen horen bij de wielrensport, dat is altijd zo geweest, en zal ook zo blijven. begrijp me niet verkeerd, ik probeer niets goed te praten. Maar er wordt hier, en ook in de media, geschreeuwd om iemand op de slachtbank te gooien. Ik hoop dat Jakobsen er goed vanaf komt, maar ik weiger te geloven dat een sportman als Groenewegen een andere sportman willens en wetens tegen de boarding zet..

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Chelseamarre123 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:36:
Schijnt wat de beterhand uit te gaan lees ik op twitter. Zou nu stabiel zijn
Zegt weinig. Nouri was ook stabiel..

/edit
Lees nu dit:
https://www.ad.nl/wielren...-blijft-kritiek~a445c472/

Dat is iig een lichtpuntje. Veel dingen zijn te repareren of mee te leven. Hersenletsel is dat niet.

[ Voor 34% gewijzigd door FreakNL op 05-08-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Nou ypuh ging op zijn vermeende karakter in. Ik vind dat je uit auto keuze best wat af kan leiden over iemand verantwoordelijkheidsgevoel. Jullie blijkbaar allemaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Djampire schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:57:
Heeft Groenewegen zelf al reactie gegeven? Zijn ploeg heeft de standaard excuses gegeven, dat hoort natuurlijk ook zo. Ik vraag me af hoeveel Tweakers (die wel hun mening geven) er hier wel eens met 20 man met 80 km/h in een sprint hebben gezeten. Je staat, je schommelt, als je een keer een route hebt gekozen, dan ben je soort van committed. Om je zelf te beschermen tegen het stuur van de persoon naast je, zet je de elleboog naar buiten. Is dat Chique; nee absoluut niet, maar laten we het moment in eerste instantie als zeer ongelukkig bestempelen. Valpartijen horen bij de wielrensport, dat is altijd zo geweest, en zal ook zo blijven. begrijp me niet verkeerd, ik probeer niets goed te praten. Maar er wordt hier, en ook in de media, geschreeuwd om iemand op de slachtbank te gooien. Ik hoop dat Jakobsen er goed vanaf komt, maar ik weiger te geloven dat een sportman als Groenewegen een andere sportman willens en wetens tegen de boarding zet..
Je zegt zelf dat je committed bent aan een route/lijn en een elleboog naar buiten steekt om jezelf te beschermen. Terwijl Groenewegen juist duidelijk naar rechts stuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Youp1e schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Je verwijt, als zo'n beetje de enige die hierin 'normaal spel' ziet, anderen die hierin iets anders zien, een schrikreactie?
Normaal spel zie ik er niet in. Je vergeet alweer dat de locatie van belang is, zoals ik al eerder heb benoemd. Ik verwijt één iemand een schrikreactie. Die dat verderop ook toegeeft overigens.
Ik zou durven stellen dat dat naar en raar is. Uit pure interesse vraag ik me af of je een dag later de zaak anders bekijkt, wellicht wat rationeler?
Je probeert de bal terug te kaatsen na je faux pas, dat hoeft niet. Je kunt ook gewoon sorry zeggen ;)

Beetje raar (alweer) dat je mij gebrek aan rationaliteit verwijt, terwijl dit topic bol staat van de speculatie aangaande de bedoeling, overwegingen en moedwilligheid van Groenewegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Djampire schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:57:
Precies. Het is zo makkelijk om te zeggen dat Groenewegen dit expres heeft gedaan. Er spelen dingen mee waar wij als mens of amateur wielrenners geen ervaring mee hebben. Hoe kunnen wij er dan over oordelen? De enige conclusie die je met zekerheid kunt trekken is dat er geen wielrenner/ronde beter wordt van dit soort situaties. Deze rit kent alleen maar verliezers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MrAngry schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:57:
Nou ypuh ging op zijn vermeende karakter in. Ik vind dat je uit auto keuze best wat af kan leiden over iemand verantwoordelijkheidsgevoel. Jullie blijkbaar allemaal niet.
Je zegt letterlijk dat omdat iemand een sportauto koopt iemand geen verantwoordelijkheidsgevoel kent.. Dat is gewoon een idiote uitspraak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62uFYWaHaU3NnurKK2kyraIXWyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXoDdOFJ8ALKnX56JXbA6dUL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6gtwH7pa71hno_zMqtWNH8-i0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDpkwc2Im9Cuxq4Kb9D2LR1G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
Ik ken Dylan persoonlijk van wedstrijden vroeger (wel oppervlakkig). We zijn dezelfde leeftijd en hebben vroeger vanaf de jeugd tot aan de beloften dus in dezelfde categorieën gereden. Tijdens de wedstrijden was hij altijd al iemand met een pittig karakter. Hij deinsde niet terug om tot het randje te gaan en de grenzen op te zoeken. Maar dat is mijn inziens ook wel wat een topsprinter beaamt. Dat karakter heb je nodig om grote wedstrijden te kunnen winnen. Hij kon wel eens flink gefrustreerd zijn als het niet naar z'n zin ging, echter is dat natuurlijk ook weer typisch topsporter eigen. Hij was echter nooit onbeschoft en altijd tot rede vatbaar. En buiten de wedstrijden was het ook altijd gewoon een vriendelijke gozer. Niks mis mee.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat hij dit niet met opzet gedaan heeft. Hij heeft gevoeld dat er iemand rechts van hem kwam, al dan niet wetende dat dat Fabio was, en dat hij niet snel genoeg meer was, omdat hij al van te ver aan was gegaan. Hij wilde daarom de deur dichtgooien als wanhoopsdaad in de hoop dat Fabio daardoor niet meer langszij zou komen. Dat is niet netjes, maar iets wat vaker in het sprinten gebeurd, zeker bij de jeugd. Bij de profs kan je dit niet meer doen, want alles wordt gefilmd en je weet dan dat je zeker gediskwalificeerd zal worden, dus het heeft geen zin om te doen.
Dylan is vandaag echt niet op de fiets gestapt met het idee; wie vandaag langszij probeert te komen duw ik de hekken in, om vervolgens een doodsmak te maken en in het ziekenhuis terecht te komen. Dylan is vele malen sympathieker dan bijvoorbeeld Nacer Bouhanni, zowel op als naast de fiets. Nacer ken ik dan niet persoonlijk, maar zelfs van hem ben ik overtuigd dat hij niet op de fiets stapt met het idee andere renners van de fiets te rijden om te winnen.

Dat gezegd hebbende is het vreselijk wat er gebeurd is met Fabio. Ik weet zeker dat Dylan dat ook vindt en dat hij heel veel spijt heeft van zijn actie. Ik hoop dat Fabio er weer bovenop komt en dat hij en Dylan over een tijdje weer met elkaar kunnen strijden om de overwinning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
MrAngry schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:57:
Hij rijdt een Panamera E-Hybrid. Een hybride, dus zeer begaan met het milieu en ook nog eens bomvol met allerlei rijhulpsystemen voor inzittenden en medeweggebruikers. Een zeer verantwoordelijke man en daarbij, een groot familieman, anders kies je niet voor zo'n ruime wagen!

Hoe rijm je dat dat met zijn actie op de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Dylan maakt hier idd een fout maar is zelf ook slachtoffer imo. Meest gehate persoon in wielrenerij momenteel denk ik.

Daarbij ja dit gebeurd soms en het ligt mijns inziens ook gewoon aan de uci deels dat ze hier in het verleden niet couranter tegen hebben opgetreden. Heb in het verleden dit soort acties vaker gezien maar als de ander dan inhoud en niet valt gebeurd er niks mee.

McEwen, Sagan, Cavendish, Bouhanni, Demare,... Heb ook allemaal al van hun lijn zien afwijken en/of elleboogje zien zetten maar dan zonder val meestal..
Pagina: 1 ... 47 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21