[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 163 164 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:14
Tarkin schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 07:32:
Kijk naar de tijden van de koersen, en dan niet van de eerste alleen. Iedereen die finisht rijdt veel sneller dan vroeger. Ik dacht dat de laatste finisher van roubaix ergens rond de toptijd van 10 jaar geleden zat.

Het kan niet zijn dat iedereen gedopeerd is en niemand tegen de wand loopt. Dus er zijn imjo hoofdzakelijk andere oorzaken.

Ik denk dan vooral aan de manier hoe er met voeding omgegaan wordt voor tijdens en na de koers
Iedereen rijdt sneller, maar van iedereen die sneller rijdt is er een select groepje dat nóg sneller rijdt.

Komop mensen, Tim Wellens die op de Aspin 55kg klimmertjes eraf rijdt.

Ik heb oprecht geen idee of het doping is, maar UAE als geheel is een klap beter. Wellicht hebben ze iets legaals gevonden qua voeding, voorbereiding, training.

We moeten onze ogen niet sluiten voor hoeveel beter UAE is. Het is nu vooral zaak om erachter te komen wát ze precies doet.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:11
gibsonneke schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 07:09:
[...]

Wat een gezeik is dit toch ook allemaal... Het moet vermoeiend zijn om in een negatieve sfeer van complottheorieën te vertoeven. :'(

Algemeen gezien zie ik hier trouwens veel negativiteit. Moest Pogacar een Nederlander zijn, dan zouden de meningen wel anders zijn. :+
Nee hoor ik vind Van der Poel ook verdacht helpt dat?

En hoezo complottheorieën? Wil je ontkennen dan dat Gianetti een ontzettend smerig doping verleden heeft dan? De man heeft zichzelf zelfs bijna de dood ingejaagd, was ploegleider van Ricco die zichzelf bijna de dood injaagde met illegale spullen, om nog niet te spreken over de rest van Saunier Duval. Maar heeft daar allemaal nog nooit verantwoordelijkheid voor genomen. Laat staan berouw voor getoond.

In de Armstrong tijd heeft de UCI al eerder positieve tests verdoezeld, we weten sinds die tijd veel meer van corruptie van sportbonden en dubieuze praktijken van doping autoriteiten. We weten ook dat de Emiraten Sports washing belangrijk vinden en nauwe banden onderhouden met allerlei sportbonden waaronder de UCI.

Ik vind het knap dat jij zo naïef hiernaar kan kijken en nog kan geloven dat een man die de meest onnatuurlijke dingen doet die ik in meer dan 30 jaar in deze sport heb gezien, dat allemaal doet op een perfect afgewogen broodje pindakaas.

Ik heb nog een startup in nft's, crypto, snake-oil en AGI. Wil je misschien een paar aandelen kopen? Voor jou speciaal vrienden prijsje.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:42
Kist schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:13:
[...]

En hoezo complottheorieën? Wil je ontkennen dan dat Gianetti een ontzettend smerig doping verleden heeft dan? De man heeft zichzelf zelfs bijna de dood ingejaagd, was ploegleider van Ricco die zichzelf bijna de dood injaagde met illegale spullen, om nog niet te spreken over de rest van Saunier Duval. Maar heeft daar allemaal nog nooit verantwoordelijkheid voor genomen. Laat staan berouw voor getoond.

In de Armstrong tijd heeft de UCI al eerder positieve tests verdoezeld, we weten sinds die tijd veel meer van corruptie van sportbonden en dubieuze praktijken van doping autoriteiten. We weten ook dat de Emiraten Sports washing belangrijk vinden en nauwe banden onderhouden met allerlei sportbonden waaronder de UCI.

Ik vind het knap dat jij zo naïef hiernaar kan kijken en nog kan geloven dat een man die de meest onnatuurlijke dingen doet die ik in meer dan 30 jaar in deze sport heb gezien, dat allemaal doet op een perfect afgewogen broodje pindakaas.

Ik heb nog een startup in nft's, crypto, snake-oil en AGI. Wil je misschien een paar aandelen kopen? Voor jou speciaal vrienden prijsje.
t begint ook gewoon behoorlijk vervelend te geraken dat bij elke koers uitslag van een MDVP/Pogi dat jij hier doping dingen gaat zitten roepen. Blijf dan lekker weg op een forum voor fietsliefhebbers en ga je frustraties ergens anders uiten.

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:28

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

[...]

En hoezo complottheorieën? Wil je ontkennen dan dat Gianetti een ontzettend smerig doping verleden heeft dan? De man heeft zichzelf zelfs bijna de dood ingejaagd, was ploegleider van Rico die zichzelf bijna de dood injaagde met illegale spullen, om nog niet te spreken over de rest van Saunier Duval. Maar heeft daar allemaal nog nooit verantwoordelijkheid voor genomen. Laat staan berouw voor getoond.

je hebt echt een punt hoor, maar waarom kijk je dan nog koers? Ik zou er moe van worden als ik van der Poel zie demareren en dan alleen maar denk "is hij schoon" of pogi of wellens of wie dan ook

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Requiem19
Laatste 5km Pogacar was 7.2 w/kg. Gemiddeld 460 watt met zijn gewicht. Op hoogte, in deze temperaturen. En dan ook nog daarna 45km solo iedereen op minuten rijden.

Ik denk oprecht dat dit als geheel, dus niet sec de Tourmalet, de beste prestatie ooit - fysiologisch - die ik gezien heb (en ik kijk sinds ong 1994).

• Requiem19
Verklaringen / hypotheses:

- nieuwe lactataat voeding:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gp79QV7SNV4Y2FDVPBlyBRBKGKQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/1Gl0KksDvyUMZVtI14I2Bbnq.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDrgOGo5k3KeKAGz9DwLdnuHwt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByqSVZcFqbA1K8Wp7KlZw4YO.jpg?f=fotoalbum_large

- toch de carbon rebreathers gebruiken (mag niet meer)?

https://www.trainingpeaks...bon-monoxide-rebreathing/

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:12
[...]

Dus omdat er in het verleden binnen een sport bepaalde zaken gebeurd zijn, verdient de nieuwe generatie geen nieuwe kans? Knap staaltje negatief denken.

Ah man ga toch lekker wat anders doen dan wielrennen kijken wat duidelijk niets voor jou is. :+

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
gibsonneke schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:48:
[...]

Dus omdat er in het verleden binnen een sport bepaalde zaken gebeurd zijn, verdient de nieuwe generatie geen nieuwe kans? Knap staaltje negatief denken.

Ah man ga toch lekker wat anders doen dan wielrennen kijken wat duidelijk niets voor jou is. :+
Ik vind wel dat @Kist het gewoon netjes onderbouwt hoor en nieuwe generatie of niet er loopt nog heel wat "gespuis" uit die tijd rond. Ik bedoel, Andy Schleck keert ook weer terug als ploeleider.

Only fools are enslaved by time and space.

• Nutterd

Nutterd

LoneRanger schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:53:
[...]

Ik vind wel dat @Kist het gewoon netjes onderbouwt hoor en nieuwe generatie of niet er loopt nog heel wat "gespuis" uit die tijd rond. Ik bedoel, Andy Schleck keert ook weer terug als ploeleider.
als iedereen met een doping verleden het wielrennen uitmoet (waar ik voorstander van ben) blijft er weinig over :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:09
Hupske schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:00:
Ik weet niet of het negativisme is; ik vind het eerder ongeloof. 😄

Zoals al is benoemd: in elke discipline heb je uitzonderlijke talenten. Alleen zijn die talenten vaak gericht op één specifiek onderdeel. De een kan heel goed klimmen, de ander heel goed sprinten, enzovoort.

Het bijzondere is nu dat er een renner is die in meerdere disciplines een uitzonderlijk talent is. Klimmen, punchen, kasseien, tijdrijden en, als hij zich erop toelegt, kan hij ook nog een topsprinter worden.

Je weet bij voorbaat dat, zodra hij aan de start staat, hij gaat winnen en de rest nagenoeg geen enkele kans heeft.

Het maakt het ook minder leuk dat hij bovendien een bizar goed team heeft. Geen enkele vlucht maakt hierdoor kans en ook andere toppers in hun discipline hebben weinig kans. Pogacar heeft namelijk altijd wel een ploeggenoot mee die bijna net zo goed is als die andere wereldtoppers. Die dicht eerst het gat voor hem, waarna hij zijn gang kan gaan.

En dan is er nog de omkadering van zijn team, die ook niet bepaald een positieve indruk maakt. Dan is het moeilijk om alles te geloven wat je ziet.

In zekere zin kon ik er eerst ook nog wel van genieten wat ik van hem zag. Maar inmiddels vind ik er niks meer aan, want je weet de uitkomst tenslotte toch al.

Ook lijkt hij gewoon geen slechte dagen meer te hebben. Elke etappe of rit waaraan hij meedoet, lijkt hij in topvorm.

Vingegaard heeft wat mij betreft nog enigszins een menselijke maat. Hij lijkt kapot als hij over de finish komt, de concurrentie loopt tegen het einde van de rit vaak juist weer op hem in in plaats van dat hij alleen maar verder uitloopt, en bovendien blinkt hij vooral uit in het gebergte.

Daarnaast zie je hem niet het hele jaar door schitteren. En dat geldt eigenlijk ook voor alle andere toppers. WvA, Pedersen, MvP, enzovoort die hebben allemaal weleens een mindere dag en zie je niet het hele jaar door.

Achja. De Tour is iig nog spannend van plek 2 t/m 7, want ik verwacht dat Vingegaard ook nog wel een mindere dag zal hebben.
Tegelijkertijd heb je dat in elke sport waar er 1 of 2 echt duidelijk beter zijn dan de rest en alles winnen. Met hoogspringen Duplantis, met voetbal een Messi, of bijv. 50 jaar geleden een Cruyff, met sprinten een Usain Bolt, met F1 een Schumacher, een Hamilton, een Verstappen. En tegenwoordig denk ik dat talenten die al vroeg in de sport zitten eerder ontdekt worden en veel beter begeleid worden. En als de beste van nature al 0,5% beter is dan de rest, z'n begeleiding ook 0,5% beter is dan bij de rest en z'n ploeg ook 0,5% beter is dan de rest, dan zit je denk ik al op grotere verschillen dan we nu zien.

Neemt niet weg dat er, zeker bij wielrennen, altijd een zweem van doping om succes zal hangen. Maar het is inderdaad niet leuk voor een deel van de sporten als er langdurig iemand bovenuit steekt. Dat zag je bij Formule 1, waar de Hamilton dominantie de sport niet populairder maakte. Dat zie je hier bij 't wielrennen. Zeker bij individuele sporten waar ook niet echt aansprekende (wereld)records te verbreken zijn.

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:12
LoneRanger schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:53:
[...]

Onderbouwd maar hoe dan?

Door een reeks van feiten op te sommen die niet rechtstreeks gelinked zijn met de renner in kwestie, zijnde Pogacar.

Is er ooit iets naar buiten gekomen dat Pogacar (of MVDP) rechtstreeks in verband brengt met oneerlijke concurrentie in welke vorm dan ook? Tot dit gebeurd is het posten van een doping comment bij een gewelde sportieve prestatie gewoon triest en hoort dit enkel onder kroeg praat.

• Requiem19
rik86 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:01:
[...]

Tegelijkertijd heb je dat in elke sport waar er 1 of 2 echt duidelijk beter zijn dan de rest en alles winnen. Met hoogspringen Duplantis, met voetbal een Messi, of bijv. 50 jaar geleden een Cruyff, met sprinten een Usain Bolt, met F1 een Schumacher, een Hamilton, een Verstappen. En tegenwoordig denk ik dat talenten die al vroeg in de sport zitten eerder ontdekt worden en veel beter begeleid worden. En als de beste van nature al 0,5% beter is dan de rest, z'n begeleiding ook 0,5% beter is dan bij de rest en z'n ploeg ook 0,5% beter is dan de rest, dan zit je denk ik al op grotere verschillen dan we nu zien.

Neemt niet weg dat er, zeker bij wielrennen, altijd een zweem van doping om succes zal hangen. Maar het is inderdaad niet leuk voor een deel van de sporten als er langdurig iemand bovenuit steekt. Dat zag je bij Formule 1, waar de Hamilton dominantie de sport niet populairder maakte. Dat zie je hier bij 't wielrennen. Zeker bij individuele sporten waar ook niet echt aansprekende (wereld)records te verbreken zijn.
Ik vind die vergelijkingen niet zo sterk:

- Duplantis wint niet ook het hoogspringen. Hij kan 1 ding. Om het te equivaleren: Pogacar wint de 400m, 800m, 1500m, 5km, 10km, halve en hele marathon. Wie in de geschiedenis van de atletiek kan dit?
- het is in het geval van Pogacar niet een paar keer een half procentje. Hij is ongeveer 15% beter dan Froome, ongeveer 10-15% beter dan het hele veld competie en tussen de 5-10% beter dan de eerste achtervolger (Vingegaard).

Alles in w/kg.

Ik denk niet dat iedereen realiseert wat ze gisteren gezien hebben. Sam Oomen over Zwitserland:
'Op dag één heb ik het veel gehoord, dat veel jongens tegen elkaar zeiden: dat heb ik nog nooit meegemaakt', aldus Oomen.
Om 2 voudig Giro etappe winnaar Koen Bouwmante citeren:
'Elke regioclub heeft een zomeravond-wedstrijd. Bij mij in Doetinchem hebben we die ook, en daar rijd ik tegen amateurs wie hovenier zijn, die van zeven uur 's ochtends tot vijf uur 's avonds tegels leggen en bomen sjouwen. Dan heb ik zelf meestal al drie, vier uurtjes gereden, maar daar kan je een beetje mee spelen. Ze rijden gigantisch hard, maar als je wil, rijd je ze eraf.'
'Ik denk echt dat het verschil tussen de amateurs en mij hetzelfde verschil is als Pogacar en mij', zucht Bouwman. 'En ik heb geen tegels gelegd van zeven tot vijf, ik ben ook gewoon professional, ik doe er ook alles voor. Het is zo ongelofelijk, het verschil. Je kan het niet omschrijven.'~~

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
tweakduke schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:47:
Pogacar wordt met de jaren beter en was jong al heel goed.

Vinegegaard wordt alleen maar minder. Ik vind het eigenlijk vrij normaal, al kan dominantie vervelen.
Wat een onzin dat Vingegaard alleen maar minder wordt. Hij heeft 2 van de 3 laatst verreden grote rondes gewonnen, en 9 etappes gepakt. Er steekt er alleen eentje nog steeds bovenuit.

• Nutterd

Nutterd

maar zowel Bouwman en Oomen doen geen doping beschuldigingen, niet eens een heel klein hintje...sterker nog ze zijn er van overtuigd dat in de huidige tijd het bijna onmogelijk is om niet schoon te zijn!

En ja ze zeggen ik zou voor niemand mijn hand in het vuur steken maar dat zou ik voor geen enkele renner doen die serieus met de sport bezig is of zichzelf serieus neemt in de sport!

/edit: misschien lees ik dit over een paar jaar terug en denk ik waarom heb ik het verdedigd, maar voor nu blijf ik geloven dat het eerlijk en netjes gaat :+

[ Voor 17% gewijzigd door Nutterd op 10-07-2026 09:23 ]

• Liveau
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:06
rik86 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:01:
[...]

Het wezenlijke verschil hier is natuurlijk wel dat we het hier hebben over een sport die voor 95% bestaat uit het omzetten van zuurstof en suiker in vermogen. Een vrijwel pure fysieke prestatie.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:15
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 06:45:
[...]

Deze tour kan je hem weinig verwijten. Als je ziek word en dan die hiite en heuvel/bergritten. Daar word je niet beter van.
Tis ook niet echt een verwijt, meer dat hem altijd wat overkomt, of het nu pech is of niet. Hopelijk opmaat voor een goede Vuelta ofzo, want het moet er toch een keer uit komen zou je zeggen. Fietsen kan die wel.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat er nog steeds veel mensen uit die tijd werken die het normaal vonden om vals te spelen, doping te gebruiken. Zolang die mensen daar blijven rondwaren in belangrijke posities zijn de lijntjes kort. Ik zeg niet dat het zo is maar ik snap zijn onderbouwing maar al te goed.

Only fools are enslaved by time and space.

• Requiem19
Nutterd schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:20:
maar zowel Bouwman en Oomen doen geen doping beschuldigingen, niet eens een heel klein hintje...sterker nog ze zijn er van overtuigd dat in de huidige tijd het bijna onmogelijk is om niet schoon te zijn!

En ja ze zeggen ik zou voor niemand mijn hand in het vuur steken maar dat zou ik voor geen enkele renner doen die serieus met de sport bezig is of zichzelf serieus neemt in de sport!
Ik vind - sec - het doping verhaal niet boeiend.

Het belangrijkste is dat we eerst begrijpen hoe bizar groot het verschil is en dat ‘men’ daarna gaat proberen uit te vogelen hoe het kan.

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:23
Ergens vond ik het jammer dat Pogi naast het fysieke voordeel ook continue een motor voor zich had. Vingegaard had dit niet, had daar nog een verschil in gezeten om die 6 seconden te sluiten en dan aan te kunnen haken?

Antwoord is waarschijnlijk nee, daarnaast verloor Vingegaard ook gewoon een halve minuut in de afdaling. Ergens blijf ik, tegen beter weten in, hoop houden op een spannende tour.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Dat Gianetti niet deugt is een gegeven, maar resultaten uit het (verre) verleden bieden geen garantie voor het heden.

Het is terecht dat er vragen worden gesteld bij de prestaties van UAE/Pogacar die moeilijk verklaarbaar zijn. Maar om dan maar zonder enig bewijs of zelfs maar een aanwijzing te concluderen dat er dus doping in het spel moet zijn slaat nergens op.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:15
Requiem19 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:25:
[...]

Ik vind - sec - het doping verhaal niet boeiend.

Het belangrijkste is dat we eerst begrijpen hoe bizar groot het verschil is en dat ‘men’ daarna gaat proberen uit te vogelen hoe het kan.
Eens, maar dat lijkt lastig te zijn voor deel van de mensen, en dus zie je regelmatig het doping verhaal weer de boventoon voeren en dat wordt imho wel wat vermoeiend zolang er geen enkele hint lijkt te zijn van doping gebruik bij de huidige toppers. Niet dat ik mijn hand in het vuur zou steken voor ook maar iemand in de wielersport.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:56
Motoren in de koers zijn zeker een vorm van koersvervalsing.

Gilbert wist dat vroeger ook al, als hij het lastig had moest hij maar even zijn bril afzetten, direct 3 motars met camera/foto voor hem om die "unieke shot" te nemen. En hij wist, "hallo slipstream".

Is ook algemeen geweten in het peloton als je vooraan rijd dat je daar een voordeel van hebt (de windtunnelman Bert Blocken heeft in 2021 zo proeven gedaan en het resultaat is ontluisterend). Zelfs een motard/auto die achter jou rijd kan je een voordeel geven. Dat is de reden waarom ze bij tijdritten met 10 fietsen op het dak reden (mag niet meer dacht ik).

Er zijn zoveel zaken die anders zijn tov vroeger waardoor er heel anders gereden wordt en ik geloof oprecht dat Doping ook een van die zaken is die anders is, het zal er wel nog zijn, maar eerder in de "marginal gains" dan in de echte doping die een armstrong enzo nam.

Alleen al de live uitzendingen van start tot finish terwijl het vroeger misschien 30-60km was zorgt ook al voor een enorm verschil. Er zijn legio verhalen van vroeger dat er "gewandeld" werd tot het vliegtuig/helicopter begon overvliegen, toen wisten ze "aha, de uitzending begint, we kunnen eraan beginnen".

Daarnaast dan nog technologie (32mm banden bv), voeding (die nieuwe gels met lactaat nu), manier van trainen in het offseason (veel renners zijn al uitgebrand op hun 25e),...

Verder, ik heb geen issues met doping insinuaties, maar als dat het enige is dat je kan meegeven zonder de rest van de context van het wielrennen te snappen, dan komt dat niet verder dan toogpraat imho

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:42
Requiem19 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:10:
[...]

Ik vind die vergelijkingen niet zo sterk:

- Duplantis wint niet ook het hoogspringen. Hij kan 1 ding. Om het te equivaleren: Pogacar wint de 400m, 800m, 1500m, 5km, 10km, halve en hele marathon. Wie in de geschiedenis van de atletiek kan dit?
- het is in het geval van Pogacar niet een paar keer een half procentje. Hij is ongeveer 15% beter dan Froome, ongeveer 10-15% beter dan het hele veld competie en tussen de 5-10% beter dan de eerste achtervolger (Vingegaard).

Alles in w/kg.

Ik denk niet dat iedereen realiseert wat ze gisteren gezien hebben. Sam Oomen over Zwitserland:

[...]

Om 2 voudig Giro etappe winnaar Koen Bouwmante citeren:

[...]
Maar als we Pogi nu verdenken, dan moeten we Vingegaard toch ook verdenken? Die rijd ook weg van de groep van 8 toppers uit top 10 en zet ze op kleine minuut?

En het verschil tussen pogi en vingegaard was ook nog best een tijdje tussen 7 en 10 seconden. Als hij bij pogi had gezeten in t wiel en tot de top had kunnen komen, was die ook niet gelost in afdaling en de volgende klim was nagenoeg niet bijzonder genoeg om verschil te maken. Dan waren ze samen 1.5 min/2 minuten gefinished t.o.v de andere klassement mannen en had je hier niemand gehoord.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik hoor mezelf Armstrong ook nog verdedigen. Je weet het gewoon niet tot het tegendeel bewezen is. Dat is een beetje de pijn van het wielrennen en eigenlijk de sport in het algemeen.

Over Armstrong gesproken, heeft die nog altijd zijn podcast? Ben wel benieuwd eigenlijk hoe hij en Bruyneel hiernaar kijken.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:09
BreadFan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:25:
Ik hoor mezelf Armstrong ook nog verdedigen. Je weet het gewoon niet tot het tegendeel bewezen is. Dat is een beetje de pijn van het wielrennen en eigenlijk de sport in het algemeen.

Over Armstrong gesproken, heeft die nog altijd zijn podcast? Ben wel benieuwd eigenlijk hoe hij en Bruyneel hiernaar kijken.
Had Armstrong in deze tijd gereden dan had ie waarschijnlijk precies hetzelfde als Pogacar gedaan nu. Alleen dan met legaal spul ipv doping. Ze waren natuurlijk heel goed georganiseerd en professioneel bezig, alleen dan met wat illegaal spul ipv alle dingen die nu mogelijk zijn.
Pagina: 1 ... 163 164 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21