[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 161 162 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:47
Megupe schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 01:08:
En arensman staat op de plek waar hij hoort. Met dit deelnemersveld zit podium er gewoon niet in. En dan zijn er al wat goede rijders uitgevallen. Maar dit bedoel ik niet negatief, plek 4 of 5 is ook een goed resultaat. Ik had graag nog een extra tijdrit gezien, 1 tijdrit van 42 is al meer dan de laatste jaren überhaupt overal al gebeurd, nog steeds niet heel bijzonder lang.
Arensman had wielrenner moeten zijn in de jaren 60, 70 of 80. Je had toen minimaal twee lange tijdritten in een ronde en vaak nog een derde.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Raar verhaal. Waarom zou een ploeg dat risico nemen in een rit zonder hoogtemeters?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TheekAzzaBreek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:46:
[...]

Raar verhaal. Waarom zou een ploeg dat risico nemen in een rit zonder hoogtemeters?
Volgens de jury woog de fiets van Wiebes 6,78 kilogram en voldeed deze daarmee niet aan de door de UCI vastgestelde ondergrens van 6,8 kilogram. SD Worx plaatst vraagtekens achter de meetcontrole van de fietsen.

"Zo was er een gewichtsverschil van meer dan vijftig gram tussen de eerste en de tweede weging van de fiets van Wiebes na afloop van de rit in Ravenna", schrijft de ploeg in een verklaring. "Wiebes heeft gedurende dit seizoen meerdere malen met deze fiets gereden, die steeds op dezelfde manier is afgemonteerd."

"Bovendien is de fiets eerder dit jaar na afloop van meerdere wedstrijden, die door Wiebes in de sprint met groot verschil werden gewonnen, door de UCI-jury gewogen. Daarbij bleek telkens dat het gewicht van de fiets ruim boven de grens van 6,8 kilogram lag."
https://www.nu.nl/wielrennen/6397687/sd-worx-verbijsterd-dat-lorena-wiebes-uit-giro-is-gezet-vraagtekens-bij-controle.html

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:54
Als dit zo klopt vind ik de straf te hoog. Ik zou zeggen: ritzege ontnemen, iets van een tijdstraf, een boete voor het team en vandaag weer laten starten.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:26

McMiGHtY

- burp -

En aantonen dat de weegschaal ge-ijkt is.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
McMiGHtY schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:10:
En aantonen dat de weegschaal ge-ijkt is.
En geijkt op locatie nog wel.
20 gram op 6,8 kilo is een verschil van 0,3%, zulke precisie is niet simpel. Hoogte, breedtegraad, luchtdruk en geologie spelen allemaal mee.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:56
TheekAzzaBreek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 15:20:
[...]

En geijkt op locatie nog wel.
20 gram op 6,8 kilo is een verschil van 0,3%, zulke precisie is niet simpel. Hoogte, breedtegraad, luchtdruk en geologie spelen allemaal mee.
Vooral dat inderdaad, ik heb in het verleden wel eens wat werk gedaan voor een relatie waarbij wegen ook erg belangrijk was (vanwege wettelijke vereisten) en wat je moet doen om te 'garanderen' dat een weegschaal correct is op 3 decimalen op een vaste locatie is al niet mals. Laat staat wanneer deze verplaatst wordt en op verschillende locaties uiterst accuraat moet zijn.

Ik ben dus eigenlijk best benieuwd zou SDworks deze meting in twijfel trekken en daadwerkelijk in beroep gaan bij de bond en misscbien wel bij het CAS verderop of de UCI regels omtrent wegen inderdaad strict genoeg zijn om zonder twijfel te kunnen stellen dat de meting correct is geweest. Zeker ook omdat je nu ook her en der leest dat meerdere weegschalen andere waardes geven, en dat tussen metingen op de betreffende UCI weegschaal van dezelfde fiets er ook grote verschillen zijn gemeten.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:34
Wordt de finale van de Giro nu gewoon weg gedrukt door dat verschrikkelijke tennis?

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Alleen de parade. En twee sprintjes. Ze zijn nu op euro 1
Pagina: 1 ... 161 162 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21