Arensman had wielrenner moeten zijn in de jaren 60, 70 of 80. Je had toen minimaal twee lange tijdritten in een ronde en vaak nog een derde.Megupe schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 01:08:
En arensman staat op de plek waar hij hoort. Met dit deelnemersveld zit podium er gewoon niet in. En dan zijn er al wat goede rijders uitgevallen. Maar dit bedoel ik niet negatief, plek 4 of 5 is ook een goed resultaat. Ik had graag nog een extra tijdrit gezien, 1 tijdrit van 42 is al meer dan de laatste jaren überhaupt overal al gebeurd, nog steeds niet heel bijzonder lang.
Raar verhaal. Waarom zou een ploeg dat risico nemen in een rit zonder hoogtemeters?Roozzz schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 23:04:
Pijnlijk foutje voor Wiebes: https://nos.nl/l/2616477
TheekAzzaBreek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:46:
[...]
Raar verhaal. Waarom zou een ploeg dat risico nemen in een rit zonder hoogtemeters?
https://www.nu.nl/wielrennen/6397687/sd-worx-verbijsterd-dat-lorena-wiebes-uit-giro-is-gezet-vraagtekens-bij-controle.htmlVolgens de jury woog de fiets van Wiebes 6,78 kilogram en voldeed deze daarmee niet aan de door de UCI vastgestelde ondergrens van 6,8 kilogram. SD Worx plaatst vraagtekens achter de meetcontrole van de fietsen.
"Zo was er een gewichtsverschil van meer dan vijftig gram tussen de eerste en de tweede weging van de fiets van Wiebes na afloop van de rit in Ravenna", schrijft de ploeg in een verklaring. "Wiebes heeft gedurende dit seizoen meerdere malen met deze fiets gereden, die steeds op dezelfde manier is afgemonteerd."
"Bovendien is de fiets eerder dit jaar na afloop van meerdere wedstrijden, die door Wiebes in de sprint met groot verschil werden gewonnen, door de UCI-jury gewogen. Daarbij bleek telkens dat het gewicht van de fiets ruim boven de grens van 6,8 kilogram lag."
Als dit zo klopt vind ik de straf te hoog. Ik zou zeggen: ritzege ontnemen, iets van een tijdstraf, een boete voor het team en vandaag weer laten starten.
En aantonen dat de weegschaal ge-ijkt is.
En geijkt op locatie nog wel.McMiGHtY schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:10:
En aantonen dat de weegschaal ge-ijkt is.
20 gram op 6,8 kilo is een verschil van 0,3%, zulke precisie is niet simpel. Hoogte, breedtegraad, luchtdruk en geologie spelen allemaal mee.
Vooral dat inderdaad, ik heb in het verleden wel eens wat werk gedaan voor een relatie waarbij wegen ook erg belangrijk was (vanwege wettelijke vereisten) en wat je moet doen om te 'garanderen' dat een weegschaal correct is op 3 decimalen op een vaste locatie is al niet mals. Laat staat wanneer deze verplaatst wordt en op verschillende locaties uiterst accuraat moet zijn.TheekAzzaBreek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 15:20:
[...]
En geijkt op locatie nog wel.
20 gram op 6,8 kilo is een verschil van 0,3%, zulke precisie is niet simpel. Hoogte, breedtegraad, luchtdruk en geologie spelen allemaal mee.
Ik ben dus eigenlijk best benieuwd zou SDworks deze meting in twijfel trekken en daadwerkelijk in beroep gaan bij de bond en misscbien wel bij het CAS verderop of de UCI regels omtrent wegen inderdaad strict genoeg zijn om zonder twijfel te kunnen stellen dat de meting correct is geweest. Zeker ook omdat je nu ook her en der leest dat meerdere weegschalen andere waardes geven, en dat tussen metingen op de betreffende UCI weegschaal van dezelfde fiets er ook grote verschillen zijn gemeten.
Wordt de finale van de Giro nu gewoon weg gedrukt door dat verschrikkelijke tennis?
Alleen de parade. En twee sprintjes. Ze zijn nu op euro 1
Nouja, ik zag in een ander interview dat dit haar fiets is, waar ze al ontelbaar veel koersen heeft gereden en die altijd boven 6.8 uitkwam. Maar goed, ik heb geen idee hoor verder, maar 20 gram is echt zo weinig, snap uberhaupt niet dat je risico neemt om daar op een grens te zitten. een foutmarge van 1-2% wil je toch sowieso opvangen? als een Fiets 6.85 weegt , gaat ze echt niet ineens koersen wel of niet winnen.TheekAzzaBreek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:46:
[...]
Raar verhaal. Waarom zou een ploeg dat risico nemen in een rit zonder hoogtemeters?
Die verschillen van 20 gram kan je zelfs als maken met sealant in tubeless banden
[ Voor 6% gewijzigd door dfbt op 01-06-2026 08:01 ]
Denk een per ongeluk foutje. Sealant niet bijgevuld? Andere banden gebruikt en vergeten dat ze lichter zijn?TheekAzzaBreek schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:46:
[...]
Ze reed zonder dopjes op de ventielen heb ik gehoord..
Verhaal blijft vreemd. Danny Stam heeft het over 26 wegingen, elders zijn het er maar 2. Alle wegingen waren in ieder geval onder de norm. Nu blijkt ook weer dat de fiets die Lorena altijd al gebruikte bij andere wedstrijden wel een ander verzet te hebben. Zoals wij vaker bij SD geen enige zelfreflectie en een wazig verhaal vol met gaten.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Grisha Niermann verruilt Vlab voor Lidl-Trek.
Best opvallend, toch vrij kort nadat hij Zeeman opvolgde. Maar mooi voor Lidl-Trek, waar ze wel wat tactisch inzicht kunnen gebruiken.
Best opvallend, toch vrij kort nadat hij Zeeman opvolgde. Maar mooi voor Lidl-Trek, waar ze wel wat tactisch inzicht kunnen gebruiken.
Thijs Zonneveld schrijft op X dat ze bij de Giro geen gebruik maakte van een dubbel voorblad, maar een enkele. Bij andere wedstrijden reed ze wel met een dubbel op dezelfde fiets.
In een interview met het team (Wielerflats) gaven ze aan dat ze ook vaker met 1 blad had gereden.EdwinW schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:23:
Thijs Zonneveld schrijft op X dat ze bij de Giro geen gebruik maakte van een dubbel voorblad, maar een enkele. Bij andere wedstrijden reed ze wel met een dubbel op dezelfde fiets.
Vind het alles een vreemd verhaald en bizar dat ze meteen naar huis kon.
Dat schijnt de enig mogelijke straf te zijn volgens de regels.J-M-T schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:33:
[...]
Vind het alles een vreemd verhaald en bizar dat ze meteen naar huis kon.
Nog even over m'n twijfel aan de precisie van de metingen: dat is (in theorie) simpel ondervangen, de UCI lui hebben een referentiegewicht mee.
Ik heb niet eens twijfel over de precisie van de meting van de fiets van Lorena Wiebes, ik durf bijna te stellen dat er helemaal geen meting is gedaan. Hooguit een getal afgelezen van een digitale weegschaal. Op alle foto's die ik gezien heb gebruikt UCI/Shimano een digitale haakweegschaal hangend aan een statief, onder een open party-tentje of in de open lucht.TheekAzzaBreek schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:42:
[...]
Nog even over m'n twijfel aan de precisie van de metingen: dat is (in theorie) simpel ondervangen, de UCI lui hebben een referentiegewicht mee.
Met een digitale haakweegschaal is het helemaal niet zo simpel om nauwkeurig te wegen, zelfs na ter plaatse justeren met een referentiegewicht blijft er een meetonnauwkeurigheid over van 0,5% van het weegbereik. De Kern haakweegtoestellen met 10 gram resolutie zijn er met een weegbereik van 10 of 20 kg: de levert een meetonnauwkeurigheid op van ±50 of zelfs ±100 gram. Dergelijke toestellen zijn gemaakt voor industrieomgevingen om snel goederen bij ontvangst te kunnen controleren, niet om nauwkeurig te wegen. Bij de Conrad heb je zo'n ding voor circa 8 tientjes exclusief certificaat.
Als je last 1º uit het lood hangt omdat de wind er met een constante snelheid tegenaan blaast, kun je al een afwijking van circa 1 gram op 6800 gram krijgen. Bij 4,3º zit je op 20 gram. Platoweegschalen moeten ook altijd waterpas opgesteld staan om dezelfde reden. Teken eens een driehoek met een hoek van 4,3º en zie hoe weinig dat optisch is.
In de handleiding van een haakweegschaal staat ook dat de last stil moet hangen. Bij een bewegende last, bijvoorbeeld omdat windstoten tegen de fiets blazen, kun je helemaal niet meer wegen. Daar is het toestel simpelweg niet op gebouwd. Doe je dat toch, dan zijn de afgelezen waardes Russisch roulette. Dat blijkt ook wel uit het verschil tussen de hoogste en laagste weging: 5 keer meer dan de 10 gram herhaalnauwkeurigheid (van een Kern haakweegschaal met een resolutie van 10 gram).
In de Waaier schrijft een relevant (niet helemaal correct) verhaal: De zaak Wiebes: Waar ligt de fout? Bij de ploeg of de UCI?
[ Voor 8% gewijzigd door cj1 op 03-06-2026 11:23 ]
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, AHED-BMS, Energiek/Greenchoice 3j
Naast het evidente probleem met de UCI meet-protocollen en apparatuur, bleek ook dat SD Worx de fiets niet vooraf had gewogen.
Dat is toch wel een enorme fout, zeker als je hem zo scherp afmonteert.
In de NOS podcast kwam een Q36.5 mechanieker aan het woord. Die hanteert zelf minimaal 6.9 bij het afbouwen. En binnen de ploeg mag het niet eens lager dan 6.82 / 6.83. Daarnaast hebben ze van elk los onderdeel het gewicht, dus ze weten bij het opbouwen al hoe zwaar hij ongeveer wordt. Ten slotte wegen ze dan ook nog de afgebouwde fiets op als controle.
Ik zie twee problemen hier: de professionaliteit van de UCI, en die van SD Worx.
Dat dit ook eigenlijk een 'non-probleem' is, blijkt ook uit dat er echt bijnaaaa nooit een DQ hiervoor is geweest. In de podcast hadden ze het opgezocht en kwamen ze in het vrouwenwielrennen in totaal tot 1 ander geval van iets van 10 jaar terug.
Dat is toch wel een enorme fout, zeker als je hem zo scherp afmonteert.
In de NOS podcast kwam een Q36.5 mechanieker aan het woord. Die hanteert zelf minimaal 6.9 bij het afbouwen. En binnen de ploeg mag het niet eens lager dan 6.82 / 6.83. Daarnaast hebben ze van elk los onderdeel het gewicht, dus ze weten bij het opbouwen al hoe zwaar hij ongeveer wordt. Ten slotte wegen ze dan ook nog de afgebouwde fiets op als controle.
Ik zie twee problemen hier: de professionaliteit van de UCI, en die van SD Worx.
Dat dit ook eigenlijk een 'non-probleem' is, blijkt ook uit dat er echt bijnaaaa nooit een DQ hiervoor is geweest. In de podcast hadden ze het opgezocht en kwamen ze in het vrouwenwielrennen in totaal tot 1 ander geval van iets van 10 jaar terug.
[ Voor 16% gewijzigd door Requiem19 op 03-06-2026 11:22 ]
UIt mijn hoofd: Fabiana LuperiniRequiem19 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:21:
...bijnaaaa nooit een DQ hiervoor is geweest. In de podcast hadden ze het opgezocht en kwamen ze in het vrouwenwielrennen in totaal tot 1 ander geval van iets van 10 jaar terug.
Gewicht en lengte van de renster volgens PCS: 43 kg en 1,57 m
Of het een non-probleem is weet ik niet. Misschien kiezen/treffen de UCI-wegers vaak een windarme stek. Of heeft de UCI eerder wel meegewerkt aan het verplaatsen van de weging naar een meer windstille plek. Of hebben de wegers gewacht tot een windstiller moment. Of hebben de wegers in het verleden doorgegeven dat ze in die condities niet kunnen wegen. Of...
De regel schijnt te bestaan sinds 2000. Ook de mannen hebben er soms last van: Alex Caño (2011),
Op foto 00026851-054 uit 2016 lijkt rechtsboven in beeld de haak van een Kern HCB toestel (vermoedelijk 20K10) zichtbaar. De diameter van de karabijnhaakboven in het oog, lijkt mij wat dik. Er hoort een haak met een diameter van 10,0 mm in een opening met een diameter van 17,34 mm. Er zou wat vrije ruimte links en rechts van de karabijnhaak moeten zijn.
Het waaide 30 mei rond 19u in Ravenna best stevig, een uurgemiddelde van 19 km/u. Dan mag je er een extra meetfout van ergens tussen de 0 en 2 kg uit zien te stabiliseren (op een fietsgewicht van 6,8kg). Succes.
[ Voor 69% gewijzigd door cj1 op 03-06-2026 21:07 ]
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, AHED-BMS, Energiek/Greenchoice 3j
Al een paar dagen geleden maar toch:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/jan-willem-van-schip-opnieuw-gediskwalificeerd-voor-bidon-in-mijn-shirt/
https://www.wielerflits.nl/nieuws/gendarmerie-moest-jan-willem-van-schip-van-fiets-sleuren-na-diskwalificatie/#post-comments
Hoewel ik ergens het idee heb dat de UCI hem niet helemaal fair behandelt, denk ik wel dat deze manier van koersen zelfdestructief voor zijn carriere is. Ook al zou het (net) binnen de regels passen, er komt zoveel negativiteit nieuws via / door hem en zijn uitprobeersels dat ik het betwijfel dat er nog een ploeg gaat zijn die het met hem aandurft als zijn contract er op zit. Ook omdat hij amper aansprekende resultaten boekt voor zover ik het weet.
https://www.wielerflits.nl/nieuws/jan-willem-van-schip-opnieuw-gediskwalificeerd-voor-bidon-in-mijn-shirt/
https://www.wielerflits.nl/nieuws/gendarmerie-moest-jan-willem-van-schip-van-fiets-sleuren-na-diskwalificatie/#post-comments
Hoewel ik ergens het idee heb dat de UCI hem niet helemaal fair behandelt, denk ik wel dat deze manier van koersen zelfdestructief voor zijn carriere is. Ook al zou het (net) binnen de regels passen, er komt zoveel negativiteit nieuws via / door hem en zijn uitprobeersels dat ik het betwijfel dat er nog een ploeg gaat zijn die het met hem aandurft als zijn contract er op zit. Ook omdat hij amper aansprekende resultaten boekt voor zover ik het weet.
Precies mijn gedachte bij hem. Omdat hij nu al vaker de randjes heeft opgezocht (ik zeg niet perse overschreden), zal de UCI hem als paria behandelen en is hij telkens de pineut. Aan de andere kant, hij kiest er zelf expres voor, wellicht dat ie eens tevoren overleg voert met de UCI voordat hij iets probeert.NACrat schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:28:
Volgens Thijs Z. doet hij dat ook regelmatig, en wordt er na akkoord alsnog gediskwalificeerd.
Ik had in die podcast gehoord dat ie tijdens de race overlegde. Lijkt me wat laat.TheekAzzaBreek schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:13:
Volgens Thijs Z. doet hij dat ook regelmatig, en wordt er na akkoord alsnog gediskwalificeerd.
Volgens mij zegt die dat die vraagt of z'n handpositie goed is, zodat er niet gezegd kan worden dat z'n onderarm op het stuur word gesteund, aangezien dat verboden is.. Commisaris geeft aan dat het goed is, en vervolgens worden alle renners die wel met de verboden onderarm positie langskomen met rust gelaten..
#FreeWillem
#FreeWillem
De ploeg gaat het niet lang meer volhouden / uithouden met hem. Dit vreet energie en geld van het kleine team. Dat van beide maar een beperkte voorraad heeft.NACrat schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:28:
Hoewel ik ergens het idee heb dat de UCI hem niet helemaal fair behandelt, denk ik wel dat deze manier van koersen zelfdestructief voor zijn carriere is.
....
"What do you get if you multiply six by nine..."
Zijn er nog mensen hier die de Tour Divide dotwatchen? https://trackleaders.com/tourdivide26 / https://lsrf.cc/blogs/live-slow-ride-fast
Laurens ten Dam gaat lekker. Helaas voor hem is er een jonge Fransman (Victor Bosoni, 23) die echt als een raket gaat. Als daar niks mis gaat en hij zijn tempo kan volhouden gaat die met 1 a 2 dagen verschil finishen.
Leuk YT kanaal om de Tour Divide te volgen is dat van Josh Ibbett.
Laurens ten Dam gaat lekker. Helaas voor hem is er een jonge Fransman (Victor Bosoni, 23) die echt als een raket gaat. Als daar niks mis gaat en hij zijn tempo kan volhouden gaat die met 1 a 2 dagen verschil finishen.
Die voorsprong isBreadFan schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:16:
Zijn er nog mensen hier die de Tour Divide dotwatchen? https://trackleaders.com/tourdivide26 / https://lsrf.cc/blogs/live-slow-ride-fast
Pogacar voor de rit: "Het gaat veel moeilijker worden dan het lijkt op papier. We gaan een echt gevecht krijgen.".
Met nog 34km te gaan 3,5 minuut voorsprong op de rest -1 die in de Chasse patate zit.
Wat is ie bizar goed. Hopelijk vult ie dit jaar zijn bingokaart en stopt er dan mee. Het leuke is er wel van af.
Met nog 34km te gaan 3,5 minuut voorsprong op de rest -1 die in de Chasse patate zit.
Wat is ie bizar goed. Hopelijk vult ie dit jaar zijn bingokaart en stopt er dan mee. Het leuke is er wel van af.
Eerst 10kg bijkomen en Roubaix winnenMegupe schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:03:
Pogacar voor de rit: "Het gaat veel moeilijker worden dan het lijkt op papier. We gaan een echt gevecht krijgen.".
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Het is super bijzonder en het is een toffe gast. De sport wordt er saai van. Ik was na werk even door de etappe aan het gaan en zag een groep op 1 minuut van de kop zitten, leek even spannend. Bleek Pogi alleen te zijn, toen er maar doorheen geskipt. Jammer!Megupe schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:03:
Het is ook gewoon erg bijzonder dat niemand in die tweede groep wilde rijden. Er waren genoeg ploegen met meerdere in de groep erachter maar niemand die echt wilde achtervolgen. Dan maak je het Pogi natuurlijk nog makkelijker, al heeft Pogi natuurlijk ook wel doorgereden. Maar nu blijft het gevoel dat ze het niet eens proberen om hem bij te halen. We hebben al in eerdere ritten gezien dat als je organiseert en samenwerkt je het echt nog wel spannend kan maken.
Poh, Pogacar pakt mvdp met 0.3 seconden verschil in de tijdrit. Knap van mvdp. Jammer dat Pogacar meedoet.
En Kooij dan eindelijk zijn overwinning, makkelijke sprintzege tegen Mercier en Philipsen.
En Kooij dan eindelijk zijn overwinning, makkelijke sprintzege tegen Mercier en Philipsen.
[ Voor 30% gewijzigd door Megupe op 20-06-2026 17:39 ]
Makkelijk? Een foto finish met MerlierMegupe schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:32:
Poh, Pogacar pakt mvdp met 0.3 seconden verschil in de tijdrit. Knap van mvdp. Jammer dat Pogacar meedoet.
Dit was wel echt een spannende tijdrit. vd Poel weer overal de randjes van de weg aan het opzoeken en dan weet je al dat hij er zin in heeft. Met de half uur waarden zit in wel goed, nu vasthouden tot de laatste dag van de tour.
Inmiddels heeft Eurosport via HBO ook reclame tijdens het wielrennen, dat is wel echt balen. Eigenlijk voegt het extra abonnement nu niet zoveel meer toe. Eens kijken of ik het volgend jaar nog verleng.
Inmiddels heeft Eurosport via HBO ook reclame tijdens het wielrennen, dat is wel echt balen. Eigenlijk voegt het extra abonnement nu niet zoveel meer toe. Eens kijken of ik het volgend jaar nog verleng.
Alleen als je live kijkt, terugkijken is zonder reclame. Maar inderdaad, betaal je daarvoor?Fisico schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:00:
Vind het ook heel irritant. Wat nu nog wel werkt is de stream opnieuw opstarten zodra de reclame begint, dan kan je gewoon direct verder kijken.Fisico schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:00:
Dan kijk ik wel gewoon Eurosport. Die heeft ook reclame en moet ik dan niet 15+5e extra voor betalen per maand...
Klopt maar is toch ook wel irritant. Ik vond het al waardeloos dat bij elke keer opstarten van de stream daar de Woosh van Pogi in beeld kwam.unex154 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:22:
[...]
Vind het ook heel irritant. Wat nu nog wel werkt is de stream opnieuw opstarten zodra de reclame begint, dan kan je gewoon direct verder kijken.
HBO heb ik al dus het is voor mij alleen de extra, maar wel de extra die je betaald om niet de ene versnelling van (vul je favo-renner in) te missen.
Zo irritant dit inderdaad.Fisico schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:00:
Inmiddels heeft Eurosport via HBO ook reclame tijdens het wielrennen, dat is wel echt balen.
De hele reden dat ik voor Eurosport betaalde (aan het begin €19,99 per jaar) was zodat ik niet de hele tijd naar reclames hoefde te kijken. Dat het van Eurosport Player naar HBO Max (iets van €13 p/m) ging was vervelend, maar je bent fan of niet hé.
Nu komen ze met niet-skippable reclames in de app. Daarmee loont het bijna niet meer om via de Player te kijken, maar kun je beter gewoon de uitzending pakken en de reclames doorspoelen (ik schakel vaak later in en kijk niet volledig integraal).
Je wist gewoon dat dit ging gebeuren als zo'n grote reus het overneemt.
Het zit Visma ook niet mee, potentieel weer een pion die moet afhaken en vervangen moet worden: https://www.wielerflits.n...ans-tijdritkampioenschap/
Pfff. Je begint je wel echt af te vragen hoeveel valpartijen je als Visma kan hebben in een jaar. Als Nederlander krijg je via Wielerflits natuurlijk elke geelgekleurde valpartij mee, maar het lijken er wel veel te zijn? En dat jaar op jaar. Of is dat een vertekend beeld door Wout en Wilco die toch vaak vallen ten opzichte van een Pogi en Mathieu?Dennism schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:28:
Het zit Visma ook niet mee, potentieel weer een pion die moet afhaken en vervangen moet worden: https://www.wielerflits.n...ans-tijdritkampioenschap/
😀😀😀
Het zal vast wat vertekenen, Pogi zag natuurlijk in 2023 de voorbereiding op de tour (en LBL) ook in het water vallen door zijn val in LBL. Andere keren lijkt het dan weinig erg te hebben, zijn val in de strade (zag er toch best naar uit) in 2025.
Maar zo nu en dan krijg je in ieder geval wel het gevoel dat er bij Visma veel gevallen wordt en de schade ook vaak groot is.
Maar zo nu en dan krijg je in ieder geval wel het gevoel dat er bij Visma veel gevallen wordt en de schade ook vaak groot is.
Mogelijk klein lichtpuntje, Affini lijkt niets gebroken te hebben.
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21