[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 153 154 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een kilometerregel op zich maakt het niet veiliger.

Je kan de grens op 10 km leggen, maar als er op 11 km een versmalling of een s-bocht ligt, heb je de ellende alleen maar verplaatst. Het is afhankelijk van het parcours en de omstandigheden. 3 km is prima zolang je binnen 5 km geen bottlenecks legt. Daar zou het over moeten gaan: finale trajecten. Niet extra regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
En de tijdsfinish op 3(of5 of wat dan ook) leggen maar bet wat veilig is en dan het laatste stuk maximaal 2 man per team voor een eindsprint gaan? Kan je iedere etappe een “massasprint” hebben en is het gevaar voor de gene die de tijd belangrijk vinden weg. Peloton allemaal zelfde tijd, net zoals nu..

Hoe ga je dit doen bij een uitbraak? Nou, voor de “tijdsfinish” moeten alle vluchters ingerekend zijn, anders geen “massasprint” ofzo.. ik verzin maar even snel iets.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:20
bij sprintetappes gewoon ook op 30 km voor de meet een tijdslimiet zetten. Dan haken er echt veel af.
Voor de laatste 3-5 km maakt de snelheid en de treintjes ook echt nog heel veel uit. Dat heb je niet bij nog 30-50km voor de meet bij een sprintetappe.

[ Voor 43% gewijzigd door dfbt op 28-07-2025 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 14:51
Vergeet niet dat het nog steeds een wedstrijd blijft. Ook die laatste 50km bij een sprintetappe kost energie en krachten en moet je dus meenemen. Er kunnen nog waaiers ontstaan of andere dingen waar je als renner rekening mee moet houden. Anders kun je de Tour net zo goed beslissen met 3 tijdritten een berg op en je hebt de winnaar.

Het was ook schijnbaar een beslissing van de CPA die al in de ochtend was genomen (dus nog voordat het regende in Parijs) om de tijden te neutraliseren bij het opdraaien van het lokale circuit. In geen enkele meerdaagse wedstrijd doen ze dat niet, behalve de Tour.

Gelukkig hebben we nog wel een hele mooie strijd gezien voor de ritwinst, maar er hadden zeker nog wel dingen kunnen gebeuren in het klassement met name de plek voor het podium was nog helemaal niet zo zeker. Ze vieren allemaal al hun overwinningen maar zijn nog niet eens bij de finish, dat blijft een bijzonder gezicht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Voor de fans Tim Wellens' beste power data van de TdF

10m: 496w
20m: 484w
60m: 444w

10m: 7.0 w/kg
20m: 6.8 w/kg
60m: 6.3 w/kg

All time best waarde op 20m en 60m (3rd all time best op 10m).

Dit is eigenlijk wel heel interessant, want - en hier komt een gek bruggetje - dit laat zien waarom Chris Froome niet meer zo goed is.

Chris Froome's beste (gecalculeerde waardes op basis van VAM) zijn:

10m: 7.1 w/kg
20m: 6.6 w/kg
60m: 5,8 w/kg

Tim Wellens, helper van Pogacar op de punchy klimmen en het middengebergte, klimt dus harder dan peak Chris Froome (ok, is heel wat anders om dat dag in dag uit te doen, maar toch). Dat laat wel zien hoe ontzettend veel harder ze zijn gaan fietsen afgelopen jaren en waarom Froome zelfs op z'n beste niveau niet meekomt (net als Bernal, die ws gewoon weer op z'n 2019 niveau is).

Bron:
lanternrouge.com.Kijk naar de gele lijn voor Froome's beste vermogens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIURaFQfjPfQznr3B8PIUxGgQwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c7qaLcdJmeqO1i0F0a6bJsax.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:17
Niemand die de dames volgt? Afgelopen dagen ook heb ik daar in ieder geval weer van genoten. Wel valt mij op dat het lijkt alsof er (veel) meer valpartijen zijn bij de dames. De verschillen in het peloton zijn best wel groot, wat soms tot vreemde situaties leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02:12
Was er geen avondetappe gisteravond? ik kan hem niet terugvinden in de app. Ik dacht dat Dione zaterdag zei dat er op zondag wel een uitzending was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:16

Rhapsody

In Metal We Trust

Eggthud schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:28:
Was er geen avondetappe gisteravond? ik kan hem niet terugvinden in de app. Ik dacht dat Dione zaterdag zei dat er op zondag wel een uitzending was.
Gisteren liep de EK finale voetbal (vrouwen) uit, maar ik kan wel (via Ziggo) de avondetappe terugkijken.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Duclaasie schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:05:
Niemand die de dames volgt? Afgelopen dagen ook heb ik daar in ieder geval weer van genoten. Wel valt mij op dat het lijkt alsof er (veel) meer valpartijen zijn bij de dames. De verschillen in het peloton zijn best wel groot, wat soms tot vreemde situaties leidt.
Wie verzint het dat het een goed idee is om op het einde allemaal bochten, rotondes en zelfs een spooreegovergang te hebben? Die bocht werd steeds krapper, het peloton was nog best groot... Die crash was te verwachten.

Juist dat iedereen meer aan elkaar gewaagd is ten opzichte van een aantal jaar geleden maakt het zo gevaarlijk.

Bij de mannen gebeurt ook helaas te veel... Denk dat het hele wielrennen een probleem heeft momenteel.
Al die "safer" initiatieven lopen op niets uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:42
Jos van Emden (ploegleider vrouwen Visma-ploeg) heeft een mening en schuwt hem niet te delen.

Visma-ploegleider hard voor Vollering: 'FDJ beïnvloed door haar aanstelgedrag'

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/54451401d52c0dd2fe9ee5752857d53c/tenor.gif?itemid=3579864

Dat is voor mij wel een beetje de reden dat ik Vollering als renner wel kan waarderen, maar dat ik ook liever geen interview van haar luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Requiem19 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:04:
[...]

Arensman heeft de KOM gereden van La Plagne gisteren. Met.. 22km/h.

Met 22 km/h doet de draft niet mega veel natuurlijk.
Zou je verbazen. Ik ken de percentages niet maar het zal zeker meer dan 5% zijn en dat is tussen die 2 meer dan genoeg om de ander de zege te geven.

Ik verbaas me al jaren over het gebrek aan “interesse” in draft bij klimmen van renners en ploegen. Dat zijn gewoon grotere marginal gains dan een of ander dom keramisch lagertje van 2K.

Draft bij 50kmu is al snel meer dan 50% energiebesparing dus dan is het heel obvious maar bij 20 is er gewoon een substantieel verschil wat genoeg is om na een lange klim te voelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Makkelijk op 31-07-2025 19:14 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik denk dat dat gebrek aan belangstelling wel meevalt.

Cycling Weekly had gisteren een stuk waarin ze beweerden dat Pogacar en Vingegaard allebei hun klimfietsen niet gebruikt hebben in de tour, maar het op hun aero fietsen hebben gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
TheekAzzaBreek schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:24:
Ik denk dat dat gebrek aan belangstelling wel meevalt.

Cycling Weekly had gisteren een stuk waarin ze beweerden dat Pogacar en Vingegaard allebei hun klimfietsen niet gebruikt hebben in de tour, maar het op hun aero fietsen hebben gehouden.
Ah ja, misschien is het dan vooral dat het tijdens het commentaar (van de ex-profs) onderbelicht blijft. Die stellen zelden vragen bij dit soort situaties. Ook Almeida die 20 meter achter de koplopers blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik denk ook niet dat het onderbelicht is - waarom zijn er anders bergop treintjes?

In de podcast van Geraint Thomas noemen ze het ook regelmatig en er zijn ook wat papers over verschenen. Je hebt zeker gelijk dat het een impact heeft, maar omdat luchtweerstand kwadratisch toeneemt bij snelheid, neemt de impact ook flink af zodra ze 20 rijden ipv 50.

Maar op deze klim reden beiden toch sws op kop?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ik denk met Maeve Squiban een nieuwe favoriete renner/renster te hebben. Wat zit zij heerlijk op haar fiets, je krijgt spontaan zin te gaan rijden en aan te vallen en het Frans/Engelse accent maakt het plaatje compleet.

Gister ook genoten van Justine Gekhiere die haar ploeggenote die als een natte krant afdaalt aan het coachen was (lees: keihard toeschreeuwen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Project tour waar drie jaar voor genomen werd, lijkt dit jaar al geslaagd. Ferrand Prevot is zeer indrukwekkend _/-\o_

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:45
Roozzz schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:23:
Project tour waar drie jaar voor genomen werd, lijkt dit jaar al geslaagd. Ferrand Prevot is zeer indrukwekkend _/-\o_
Straks worden de bergen langer en hoger en dan komt collecting er echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:42
Zitten wel wat interessante renners nu in het peloton. Vollering toch nog best aardig op de laatste kilometers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:35
Ik lees dat Vollering op grote achterstand is gereden. Die moest zeker huilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 21:11

McMiGHtY

- burp -

Nee, die trok nog best hard weg op het laatst.. Maar, zoals Jos ook al riep net.. Morgen is ook nog een zware dag

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Ben toch wel benieuwd. Was PFP nou zo goed, of Vollering zo slecht? De rest reden wel aardig op hun plek. Gigante misschien iets beter, maar dat was ook wel voorspeld. Niewiadoma misschien ietsjes minder, maar zij moet het vooral hebben van haar hele goede dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:31
Wat een carrière heeft PFP toch. Samen met Vos toch wel de beste van haar generatie.

[ Voor 13% gewijzigd door Chelseamarre123 op 02-08-2025 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Het schijnt dat Ferrand-Prevot tussen Parijs-Roubaix op 12 april en nu de TdFF zo'n 6-7kg afgevallen is (bron Thijs Zonneveld bij In de waaier). Viel me destijds op dat ze een buikje had, maar die is nu volledig weg.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/495750227_1507566560357485_8477265285855971136_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=Whd3_ilaokYQ7kNvwHJjMoi&_nc_oc=AdkgykCW0JsQ9-rrBdrcRjmmy_gxGZA4iLbsdRewppiCc8Qs6_3nXpJzkEjwi5XXnG0&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&_nc_gid=qV93DT7j7exlcWKzzWE-jQ&oh=00_AfSQjIKBsX1GBfYfIH8QYWrodxFWP4mQyh-RdCqBO_o0xQ&oe=6894374B

Schijnbaar doet ze dat vaker en is ze voor MTB wedstrijden ook zwaarder. Voor de OS of een WK viel ze dan een paar kilo af. De commentatoren benoemde hoe het indruist tegen het huidige wielrennen met de foodcoach app waarbij iedereen eigenlijk het hele jaar door op gewicht is.

Je moet het ook maar kunnen, trainen met een calorietekort. Ik heb het idee dat ik al KO ga op een kantoordag als ik niet iedere 3 uur voldoende eet. Des te knapper dat ze zulke doelen kan stellen en zo'n aanpak dan ook werkt. Ben erg benieuwd naar haar verhaal over een paar jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
En de data:

https://www.datawrapper.de/_/YJ4u7/

Beste klimprestatie ooit binnen het vrouwen wielrennen, net iets beter dan Vollering op de Tourmalet 2 jaar geleden.

Rest van het peloton goed maar niet supergoed. Vollering onder haar niveau.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyt0fH8Dr446pfV5PTt6Wcvae1U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtVhCRdTktEVA8DT2t40BsF4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldoendex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:40
Wat een geweldige koers tot nu toe.

Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Verdient voor Ferrand-Prevot, ze steekt er toch wel duidelijk bovenuit deze week. Jammer voor Gigante, maar ook wel terecht dat je in de belangrijkste rittenkoers van het jaar afgestraft wordt als je een significant deel van het koersen niet genoeg beheerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Andamanen schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 17:54:
Verdient voor Ferrand-Prevot, ze steekt er toch wel duidelijk bovenuit deze week. Jammer voor Gigante, maar ook wel terecht dat je in de belangrijkste rittenkoers van het jaar afgestraft wordt als je een significant deel van het koersen niet genoeg beheerst.
Klopt, daar is ze wel gigantisch slecht in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Exocet schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:00:
[...]

Klopt, daar is ze wel gigantisch slecht in
Goede woordkeuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Als ik haar zo zie dalen zie ik dit nooit goed komen. Ze heeft echt super veel bang. Niet een kwestie van verkeerde lijnen kiezen of bochten verkeerd nemen.
Ze trapt niet waar ze kan bijtrappen en neemt angstig de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Echt ongekend dat je in de eerste bocht van een afdaling -als het eigenlijk nog vlak is- al 30 meter verliest. Je moet bijna actief remmen om niet simpel in het wiel te blijven. Vervolgens ook doodleuk 2 minuten verliezen in een weinig enerverende afdaling.

Ik bedoel te zeggen, je hebt slecht en wat ik hier zie heb ik in 10+ jaar koers volgen nog nooit gezien (Zakarin misschien). Zo zie je maar dat topsport niet alleen in positieve zin nog kan verbazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Hele diepe buiging _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ypuh schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:37:
Echt ongekend dat je in de eerste bocht van een afdaling -als het eigenlijk nog vlak is- al 30 meter verliest. Je moet bijna actief remmen om niet simpel in het wiel te blijven. Vervolgens ook doodleuk 2 minuten verliezen in een weinig enerverende afdaling.

Ik bedoel te zeggen, je hebt slecht en wat ik hier zie heb ik in 10+ jaar koers volgen nog nooit gezien (Zakarin misschien). Zo zie je maar dat topsport niet alleen in positieve zin nog kan verbazen.
Pure angst als je het mij vraagt. Ik weet zo niet of ze ooit zwaar gevallen is oid?

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 03-08-2025 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Ik vind dat je niet moet proberen in het hoofd van een renner te kruipen.

Maar het is wel opvallend dat als het een bekend zwak punt van Gigante is daar niet gewoon op getraind is. Ik dacht eigenlijk dat daaltraining inmiddels standaard is. En zelfs als je die kwaliteiten niet in je team hebt: er is gewoon cursus materiaal en zelfs complete training commercieel beschikbaar. Verkeerde zuinigheid van AG?

Gigante toonde wel karakter in die kansloze achtervolging, ze heeft niks laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tmagus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
TheekAzzaBreek schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 22:54:
Ik vind dat je niet moet proberen in het hoofd van een renner te kruipen.

Maar het is wel opvallend dat als het een bekend zwak punt van Gigante is daar niet gewoon op getraind is. Ik dacht eigenlijk dat daaltraining inmiddels standaard is. En zelfs als je die kwaliteiten niet in je team hebt: er is gewoon cursus materiaal en zelfs complete training commercieel beschikbaar. Verkeerde zuinigheid van AG?

Gigante toonde wel karakter in die kansloze achtervolging, ze heeft niks laten liggen.
Ze heeft daaltraining gedaan. https://sporza.be/nl/2025...altechniek~1754028773543/
Ze heeft ook alle afdalingen 3 keer verkend (vin nu even de link niet direct terug).

Het is gewoon meer oefenen is de boodschap.
Het team was ook niet op zijn best, eerste helling en ze zaten bijna allemaal al in de verdrukking.
Ook niemand meer mee op de eerste echte col.

Wie weet volgend jaar kan nog leuk worden met wat meer aankomsten bergop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
Ypuh schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 18:37:

Het probleem is, het is niet eens techniek, ze remt inderdaad actief. Het is psychisch. Technisch rijdt ze best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Uit het linkje van @tmagus :
Gigante kan wel redelijk dalen, maar in een groep vindt ze het heel eng. Ze is niet zozeer bang voor wat ze zelf doet, maar wel voor wat anderen doen.
Dat snap ik nog wel. Ik hou ook mijn hart vast bij afdalingsbeelden.
De voor de hand liggende oplossing (met een voorsprong beginnen) was niet gelukt. Geen psychologie voor nodig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Beetje het Arensman syndroom.

Je weet dat het een zwakte is (1e dag bij Arensman). Je traint er specifiek op, je wordt er beter in. En elke keer dat je in de situatie komt gaat het toch mis.

Zoals Pluimers zei in de avondetappe: op traingskamp daalt Gigante harder dan veel anderen.

Volledige mentale blokkade dus. Triest hoeveel haat ze in haar inbox hierover krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
TheekAzzaBreek schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 22:54:
Het is tegelijkertijd superknap wat ze doet; ze pakt gewoon weer 15-25 seconden terug in de klim op de toppers. Des te onvoorstelbaarder is dat ze het bij de start van de afdaling al laat lopen. Met name dat moment bij het ingaan van de afdaling van de Joux-Plan als het vals plat/plateau is, verliest ze die 15-25 seconden alweer.

Ik heb de gehele TdF weer de mannen (en Jip) van 'In de Waaier' gevolgd, dus risico dat ik ze na-aap. Het valt me op dat de dames in de breedte een stuk sterker geworden zijn en vond het een leuke TdFF om te volgen, maar het aantal tactische blunders van vooral FDJ en in mindere mate VLAB, AG en SDWorx zijn op één hand niet te tellen. Ferrand-Prevot werd bij de start van de etappe ook gewoon gedropt en zat op 50 seconden, waarbij ze haar hele ploeg opgerookt heeft om terug te komen.

En wat heerlijk om met een dikke bergetappe te eindigen. Al met al een mooie TdFF met prachtige winnares.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 04-08-2025 07:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Phydomir

Dennis

Als ze dan voornamelijk bang is voor wat andere doen vind ik het wel vreemd dat ze niet eens echt aanzet na de bocht. Ze laat het daar al direct lopen. Ook als er stukken daarna komen die vrijwel geheel recht door gaan. Beste stuurlui staan aan wal natuurlijk, maar ik vind het vooral zonde voor haar. Met een betere afdaling was ze denk ik de enige uitdager voor PFP. Al leek het gisteren tot 6km voor het einde alsof die een koffie ritje reed. Ongelooflijk hoe ontspannen die op de fiets zat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ypuh schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:39:
Het schijnt dat Ferrand-Prevot tussen Parijs-Roubaix op 12 april en nu de TdFF zo'n 6-7kg afgevallen is (bron Thijs Zonneveld bij In de waaier). Viel me destijds op dat ze een buikje had, maar die is nu volledig weg.

[Afbeelding]

Schijnbaar doet ze dat vaker en is ze voor MTB wedstrijden ook zwaarder. Voor de OS of een WK viel ze dan een paar kilo af. De commentatoren benoemde hoe het indruist tegen het huidige wielrennen met de foodcoach app waarbij iedereen eigenlijk het hele jaar door op gewicht is.

Je moet het ook maar kunnen, trainen met een calorietekort. Ik heb het idee dat ik al KO ga op een kantoordag als ik niet iedere 3 uur voldoende eet. Des te knapper dat ze zulke doelen kan stellen en zo'n aanpak dan ook werkt. Ben erg benieuwd naar haar verhaal over een paar jaar.
Buikje had ze ook in Roubaix al niet hoor. In deze houding met een snelpak aan, zie je dit ook bij magere atleten met een sixpack. Komt omdat je je huidplooien samendrukt op 1 plek door de houding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 15:03

Fisico

by Fabian

Requiem19 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 23:40:

Volledige mentale blokkade dus. Triest hoeveel haat ze in haar inbox hierover krijgt.
Gevalletje, ik moet er bij blijven. En dan eerste die haar uit het wiel drukt leidt tot epische stress en dan gaat het van kwaad tot erger. Echt jammer want omhoog gaat ze echt heel hard.
Ypuh schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 07:15:
Ik heb de gehele TdF weer de mannen (en Jip) van 'In de Waaier' gevolgd, dus risico dat ik ze na-aap.
Ze waren lekker in vorm.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
https://www.wielerflits.n...te-stap-voor-ons-project/

Dylan Groenwegen naar de Rockets!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 20:59
Toffe video! Persoonlijk vind ik het echt supergaaf om het hele proces achter zo'n transfer te zien. Echt bijzonder dat ze er eigenlijk al zo lang mee bezig zijn en dat het uiteindelijk ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:30
schilderstape schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:43:
Toffe video! Persoonlijk vind ik het echt supergaaf om het hele proces achter zo'n transfer te zien. Echt bijzonder dat ze er eigenlijk al zo lang mee bezig zijn en dat het uiteindelijk ook lukt.
Ik zou echt wel meer van dit soort videos van ze willen zien. Die videos rond de gemiddelde koers die ze maken vind ik persoonlijk meestal minder interessant. Maar dit soort videos of meer inzicht in trainingen en hoogtestages en hoe de processen in die ploeg lopen zou ik mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Bij dit nieuws valt niet op dat ook Elmar Reinders overkomt van Jayco naar de Rockets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Willem30 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:12:
Bij dit nieuws valt niet op dat ook Elmar Reinders overkomt van Jayco naar de Rockets.
helemaal op het eind bij het tekenen van het contract van Groenewegen komt Reinders ook aan en tekent ook een contract...krijgt iets minder aandacht dan Groenewegen zeg maar :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Nutterd schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:04:
[...]

helemaal op het eind bij het tekenen van het contract van Groenewegen komt Reinders ook aan en tekent ook een contract...krijgt iets minder aandacht dan Groenewegen zeg maar :+
Het wordt ook niet groots gemeld op wielerflits of zo maar denk dat dat ook wel past bij Elmar. Hardrijder maar niet perse in de schijnwerpers. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Remco Evenepoel doet contract bij Soudal-Quick Step niet uit en koerst vanaf 1 januari voor Red Bull-Bora-Hansgrohe
Het slechtst bewaarde geheim uit het peloton is nu eindelijk officieel: Remco Evenepoel (25) vervolgt vanaf 1 januari zijn carrière bij Red Bull-Bora-Hansgrohe. Evenepoel lag nog tot en met eind 2026 onder contract bij Soudal-Quick Step, maar de samenwerking wordt een jaar vroeger beëindigd. Bij de Duitse miljoenenploeg hoopt Evenepoel de volgende stap in zijn carrière te zetten.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 12:52
Nu hopen dat Roglic blijft en Lijpowitz er nog een schepje bovenop doet en dan hebben we volgend jaar weer een Tridente a la Movistar!! _/-\o_

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:04
Roglic kan ik voor de Tour niet meer serieus nemen en Lipo zou een mooie zijn voor de Vuelta of Giro, en dan meedoen voor de GC. Tour GC over een paar jaar?

Ik zie niet hoe Evenepoel ooit de Tour gaat winnen, ik heb het idee dat hij over de hele rit, inclusief de echt zware etappe’s, altijd wat te kort zal komen.

Hele vette video van de Tietema Rockets en Groenewegen, gun ze alle succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Phydomir

Dennis

Van wat ik de laatste jaren heb gezien zie ik Lipowitz eerder de Tour winnen dan Evenepoel. Roglic zou ik na die wanvertoning van dit jaar überhaupt niet mee meenemen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Had als in hem was toch voor Ineos gekozen. Daar zit meer kennis en missen ze een echte kopman.
Maar met de factor specialized was dat waarschijnlijk geen optie omdat Remco daar een contract heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Chelseamarre123 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 08:40:
Had als in hem was toch voor Ineos gekozen. Daar zit meer kennis en missen ze een echte kopman.
Maar met de factor specialized was dat waarschijnlijk geen optie omdat Remco daar een contract heeft.
Het lijkt er op dat ze bij Bora ook de omkadering beter op orde proberen te krijgen. Maar tot nu toe was het inderdaad soms vreemd wat ze allemaal bedachten met de enorme budget.

Paar jaar terug had ik ook Ineos gezegd, maar ook die moeten zichzelf nog wel opnieuw uitvinden in het grote ronde werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Bora heeft Dan Bigham van Ineos overgenomen.

Dat is degene die Ineos technisch op het hoge niveau heeft gekregen qua materiaal. Dat zit wel snor, zeker met Specialized die een stap verder zijn dan Pinarello.

Qua training en voeding-omkadering zijn ze ook goed bezig vziw.

Ineos gaat juist beetje andere kant op in hun ontwikkeling.

Lijkt me een goede keuze van Evenepoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:35:
Bora heeft Dan Bigham van Ineos overgenomen.

Dat is degene die Ineos technisch op het hoge niveau heeft gekregen qua materiaal. Dat zit wel snor, zeker met Specialized die een stap verder zijn dan Pinarello.

Qua training en voeding-omkadering zijn ze ook goed bezig vziw.

Ineos gaat juist beetje andere kant op in hun ontwikkeling.

Lijkt me een goede keuze van Evenepoel.
Ben je zeker van Bingham? Die reeds tot 2021 zelf en is pas dan bij Ineos in dienst. De grote successen dateren toch van daar voor en voornamelijk dankzij Brailsford die terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:08:
[...]

Ben je zeker van Bingham? Die reeds tot 2021 zelf en is pas dan bij Ineos in dienst. De grote successen dateren toch van daar voor en voornamelijk dankzij Brailsford die terug is.
De echte focus op materiaal en aero is pas laatste vijf jaar echt gegroeid.

Daarvoor klommen ze nog lekker met wapperende shirtjes:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSXnkvkbsFuz0cdC9LYpyZaarw0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WEcRj6P7S2OPEI3cHVWExJRE.jpg?f=user_large

Bigham was instrumenteel bij Ganna’s uurrecord:

https://www.cyclingnews.c...down-his-own-hour-record/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
Met mij als aero specialist had Ganna het ook wel gered denk ik…;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Denk het ook, maar Bigham verbrak eerst zelf het record van Campenaerts.

Terwijl hij toch echt een wielrenner van een ander niveau was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Soudal Quick-Step maakt bekend dat Remco Evenepoel het team aan het einde van het huidige seizoen zal verlaten en zich dan aansluit bij het team Red Bull-Bora-hansgrohe.

Vertegenwoordigers van Remco hebben de teamleiding laten weten dat hij geen interesse heeft om zijn huidige contract dat eind 2026 afloopt te verlengen. Na overleg met onze sponsors en partners hebben de eigenaars en het management van het team besloten dat het in het belang van alle partijen is om Remco toe te staan om het team te verlaten aan het einde van het seizoen 2025.
https://www.soudal-quicks...statement-remco-evenepoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
je hebt er ook niks aan om een ongemotiveerde renner te hebben (voor dat geld). Liever iemand die 100% kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 18:02
Je bedoelt: nu krijgen ze nog wat geld en kunnen ze met dat geld + vrijgekomen budget ofwel terug een ploeg bouwen voor de klassiekers ofwel verder bouwen aan een rondeploeg. Ik zou trouwens eerder teruggaan naar de roots en voor de klassiekers kiezen. Want zelfs als Evenepoel op het niveau zou zitten van Pogacar, met die ploeg zou hij nooit de tour kunnen winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Het lijkt me inderdaad dat hij aan Specialized vast zit, maar Visma en Ineos zouden anders toch vele malen betere opties zijn (los van het geld en de kopmannen die daar nu zitten).

Van Bora begrijp ik de stap niet zo goed. Nu heb je 3 kopmannen die ongeveer even goed zijn en net niet goed genoeg om te winnen. Ze kunnen alle 3 tijdrijden, een klassement rijden of voor ritwinst gaan, maar veel verder dan P3 zullen ze niet komen. Het lijken me ook geen renners te zijn die elkaar aanvullen of versterken, of qua persoonlijkheid op één lijn zitten.

Ik denk niet dat Remco zal falen, daar is hij te goed voor, maar ik zie ook niet wat hij ermee wint. Voor Red Bull is het een leuke marketingstunt in hun ambitie te bewijzen dat ze een topploeg zijn/worden.

De transfer van Groenewegen naar Rockets kan ik ook weinig positiefs over kwijt, maar ben dan ook niet zo'n fan van die gok-ploeg. Vond het begin leuk toen die 3 jochies langs de lijn stonden en op zich interessant wat ze nu doen met hun eigen ploeg (nooit gedacht dat zoiets mogelijk zou zijn en ze groeien echt snel), maar het is één grote content-marketingmachine geworden (wat ook noodzakelijk is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Ypuh schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:11:
Het lijkt me inderdaad dat hij aan Specialized vast zit, maar Visma en Ineos zouden anders toch vele malen betere opties zijn (los van het geld en de kopmannen die daar nu zitten).

Van Bora begrijp ik de stap niet zo goed. Nu heb je 3 kopmannen die ongeveer even goed zijn en net niet goed genoeg om te winnen. Ze kunnen alle 3 tijdrijden, een klassement rijden of voor ritwinst gaan, maar veel verder dan P3 zullen ze niet komen. Het lijken me ook geen renners te zijn die elkaar aanvullen of versterken, of qua persoonlijkheid op één lijn zitten.

Ik denk niet dat Remco zal falen, daar is hij te goed voor, maar ik zie ook niet wat hij ermee wint. Voor Red Bull is het een leuke marketingstunt in hun ambitie te bewijzen dat ze een topploeg zijn/worden.

De transfer van Groenewegen naar Rockets kan ik ook weinig positiefs over kwijt, maar ben dan ook niet zo'n fan van die gok-ploeg. Vond het begin leuk toen die 3 jochies langs de lijn stonden en op zich interessant wat ze nu doen met hun eigen ploeg (nooit gedacht dat zoiets mogelijk zou zijn en ze groeien echt snel), maar het is één grote content-marketingmachine geworden (wat ook noodzakelijk is).
Maar ze doen iets heel bijzonders, buitensporig. Krijgen het voor elkaar, en ze maken nog steeds filmpjes. Willen ze er met 3 man goed van kunnen leven, + alle mensen in dienst + ploeg bouwen.. Tja denk dat ze voor genoeg dilemma's gestaan hebben. Hun content met wielrenners maakt t ook juist een stuk leuker vind ik persoonlijk. Lekkere voor/na video's in bussen etc.

En in Nederland was groenewegen toch altijd al een beetje buitenbeentje. Wellicht al bezig voor na zijn carriere om ergens in een leuk team/job te komen. Lekker binnen Nederland voor zijn vrouw/kinderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wat m.i. heel sterk is aan de Rockets Unibet enz is dat ze:

- De status quo challengen in het Wielrennen
- Iets anders bedenken voor het ontzettend slechte verdienmodel van het Wielrennen wat 99,999% op sponsors gedreven is.

Ik zat dit laatst eens op te zoeken, maar hoe de ASO zaken doet is wel echt ongekend. Wat krijg je als je de gele truin wint?

500k

Wat kreeg je als je de gele truin won in 2005?

400k

Er is niet eens een inflatie-correctie geweest. Je verdient in 20 jaar tijd gewoon minder als winnaar. Dat is echt onzinnig.

Wimbledon is van 630k gbp naar 3m gbp gegaan in dezelfde tijd bijv en Roland Garros van 800k naar 2.5m.

De ASO maakt ook prima winst (130miljoen in 2023), dus het niet alsof ze aan het sappelen zijn. Wielrennen wordt uitgeknepen en de teams zijn niet verenigd genoeg om een vuist te maken.

Dan heb je zo'n disturber wel nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
Dat zal met een ploegje wel niet lukken. Bovendien is ASO veel te machtig. Ze blokkeren gewoon alle initiatieven en ze komen er mee weg omdat ze de TdF hebben (+ nog x-aantal andere wedstrijden). En als er dan naar iets alternatiefs gekeken worden (dat circuit dat x-aantal grote ploegen wil oprichten met behulp van oliedollars - waar ook wel wat opmerkingen over gegeven kunnen worden maar soit) dan blokkeert de UCI het wel omdat de bobo's hun macht willen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:04

Spotmatic

Ken sent me

Er is een reden waarom de renners daags na de Tour meedoen met criteriums. De schoorsteen moet namelijk wel roken (startgeld, betaald door de organisatoren) en van de Tour moet je het zoals hierboven aangegeven financieel niet hebben.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Horla schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:55:
Dat zal met een ploegje wel niet lukken. Bovendien is ASO veel te machtig. Ze blokkeren gewoon alle initiatieven en ze komen er mee weg omdat ze de TdF hebben (+ nog x-aantal andere wedstrijden). En als er dan naar iets alternatiefs gekeken worden (dat circuit dat x-aantal grote ploegen wil oprichten met behulp van oliedollars - waar ook wel wat opmerkingen over gegeven kunnen worden maar soit) dan blokkeert de UCI het wel omdat de bobo's hun macht willen behouden.
Met die mindset krijg je nooit verandering voor elkaar...

En uiteraard zijn er al veel mensen (Hammer series!) gefaald. Slimme van de Rockets is dat ze het op een manier doen die nog niet tegen de haren van de ASO strijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:10

Niellie41

[object Object]

Ik ben wel fan van de TDT en de Rockets. Ze brengen ook veel nieuwe fans naar de sport, waaronder mijzelf. Dankzij hen ben ik begonnen met wielrennen en de sport gaan volgen.

De transfer van Groenewegen is opvallend, maar ik vind het ook wel tof. Iemand met zo veel ervaring kan hen goed helpen. Heel benieuwd hoe het de komend jaar gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11

Jebus4life

BE User

Horla schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:55:
De ploegen lijken het nog wel OK te vinden, anders was het al lang opgelost.

Het zijn geen 500 ploegen die moeten overeen komen hé; het zijn er op z'n maximum 23; de facto raak je er met een ploeg of 10 ook al makkelijk. Maar dan moet je harde keuzes durven maken die uiteraard gesteund moeten worden door de sponsors.

Zoek een partij (Ronde van Zwitserland?) die zijn koers die wil meewerken om het monopolie van ASO te breken en zijn koers wil verplaatsen naar juli en ga dáár naartoe met je beste renners als die 10 ploegen zijde én geef de broadcastrechten aan alle geïnteresseerde landen voor een heel lage prijs.

Als je dat kan doen met een aantal ploegen (waaronder je wel een UAE, Visma, Ineos & Bora nodig hebt natuurlijk) ben ik benieuwd hoeveel mensen er buiten Frankrijk nog naar de Tour gaan kijken als je een duel Vaucqelin tegen Gall & Healy hebt, als je gelijktijdig ook naar Pogacar, vs Vingegaard vs Evenepoel kan kijken die in Zwitserland aan het stoeien zijn...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jebus4life schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 17:33:
[...]

De ploegen lijken het nog wel OK te vinden, anders was het al lang opgelost.

Het zijn geen 500 ploegen die moeten overeen komen hé; het zijn er op z'n maximum 23; de facto raak je er met een ploeg of 10 ook al makkelijk. Maar dan moet je harde keuzes durven maken die uiteraard gesteund moeten worden door de sponsors.

Zoek een partij (Ronde van Zwitserland?) die zijn koers die wil meewerken om het monopolie van ASO te breken en zijn koers wil verplaatsen naar juli en ga dáár naartoe met je beste renners als die 10 ploegen zijde én geef de broadcastrechten aan alle geïnteresseerde landen voor een heel lage prijs.

Als je dat kan doen met een aantal ploegen (waaronder je wel een UAE, Visma, Ineos & Bora nodig hebt natuurlijk) ben ik benieuwd hoeveel mensen er buiten Frankrijk nog naar de Tour gaan kijken als je een duel Vaucqelin tegen Gall & Healy hebt, als je gelijktijdig ook naar Pogacar, vs Vingegaard vs Evenepoel kan kijken die in Zwitserland aan het stoeien zijn...
Is allemaal heel mooi in de theorie maar zoiets gaat natuurlijk niet gebeuren. Risico voor de teams /renners en koers is natuurlijk te groot.
De 3 die jij noemt verdienen namelijk rond de 10 miljoen en die willen gewoon de tour rijden en winnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:30
Ypuh schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:11:

Ik vind het "gok-ploeg" zo'n gezeur. Op een of andere manier is dat alleen een probleem bij deze ploeg. Fdj geen probleem(notabene hetzelde moederbedrijf als Unibet), Visma heeft ook heel lang BetCity als sponsor gehad was ook prima, net als de Bingoal ploeg ook geen probleem, of alle schurkenstaten die ploegen sponsoren, maakt ook niemand wat uit. Of een olie reus als Ineos kan ook.

Maar wee je gebeente als je als Nederlander een beetje ambitie hebt en wat wil bereiken. Dan moeten we je neersabelen want... Redenen.

Disclaimer: ik ben tegen gokken en gok reclame, maar irriteer me mateloos aan de selectieve verontwaardiging tegen deze ploeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Horla
Jebus4life schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 17:33:
[...]
Onmogelijk. De rondes en ééndagswedstrijden hebben niet veel te zeggen over de kalender. Die wordt beslist door de UCI. Diezelfde UCI die alle alternatieven (zoals o.a. de Hammer series) zo veel mogelijk tegenwerkt. Diezelfde UCI die gezegd heeft de ploegen uit de worldtour te smijten als ze zelf wedstrijden willen organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Chelseamarre123 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:00:
[...]

Is allemaal heel mooi in de theorie maar zoiets gaat natuurlijk niet gebeuren. Risico voor de teams /renners en koers is natuurlijk te groot.
De 3 die jij noemt verdienen namelijk rond de 10 miljoen en die willen gewoon de tour rijden en winnen.
Horla schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:32:
[...]

Onmogelijk. De rondes en ééndagswedstrijden hebben niet veel te zeggen over de kalender. Die wordt beslist door de UCI. Diezelfde UCI die alle alternatieven (zoals o.a. de Hammer series) zo veel mogelijk tegenwerkt. Diezelfde UCI die gezegd heeft de ploegen uit de worldtour te smijten als ze zelf wedstrijden willen organiseren.
Dan moet je dus niet klagen over het geld dat ASO verdient als je blijkbaar tevreden bent met minder dan de restjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jebus4life schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:35:
[...]

[...]

Dan moet je dus niet klagen over het geld dat ASO verdient als je blijkbaar tevreden bent met minder dan de restjes.
Het is toch helemaal niet zo zwart wit als jij doet overkomen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:42
Iemand de reacties gezien onder de aankondiging van de transfer van Evenepoel? Die zijn wel erg negatief, bijna ronduit belachelijk. Plots is Evenepoel een waardeloze renner, die maar in dienst moet gaan rijden van de superieure Lipowitz. 8)7

Lipowitz en Evenepoel zijn even oud. Het grootste wapenfeit van Lipowitz is... een derde plaats in de Tour.
Evenepoel daarentegen heeft de Vuelta gewonnen, derde in de Tour en had wellicht ook de Giro van 2023 kunnen winnen (droeg de roze trui, maar opgave door covid). Verder behoort hij al jaren tot het kransje van absolute S-tier renners met een palmares van hier tot in Tokyo.

Ik begrijp dat Lipowitz enorm veel talent heeft, en wellicht meer puur ronderenner is dan Evenepoel. Maar momenteel heeft hij nog alles te bewijzen en komt hij nog niet aan de enkels van Evenepoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Tjah, in BE draven ze helaas wel eens door als het op ‘de Koers’ aankomt.

Zowel positief als negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Anton.net schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:59:
Iemand de reacties gezien onder de aankondiging van de transfer van Evenepoel? Die zijn wel erg negatief, bijna ronduit belachelijk. Plots is Evenepoel een waardeloze renner, die maar in dienst moet gaan rijden van de superieure Lipowitz. 8)7

Lipowitz en Evenepoel zijn even oud. Het grootste wapenfeit van Lipowitz is... een derde plaats in de Tour.
Evenepoel daarentegen heeft de Vuelta gewonnen, derde in de Tour en had wellicht ook de Giro van 2023 kunnen winnen (droeg de roze trui, maar opgave door covid). Verder behoort hij al jaren tot het kransje van absolute S-tier renners met een palmares van hier tot in Tokyo.

Ik begrijp dat Lipowitz enorm veel talent heeft, en wellicht meer puur ronderenner is dan Evenepoel. Maar momenteel heeft hij nog alles te bewijzen en komt hij nog niet aan de enkels van Evenepoel.
Hij is iemand die best wel een grote mond heeft, en soms wat irritante maniertjes, en dan staan mensen in de rij om je erop af te rekenen als het eens fout gaat.

Vaak zijn dat ook mensen die niet écht de koers volgen. Een goede vriend van mij zei nog voor de Tour "Wat zijn ze weer over Evenepoel bezig in de Tour, elke jaar opnieuw en hij wint dat toch nooit. Diene Pogacar is veel beter".

Dat er maar 1 iemand is per jaar die de Tour kan winnen gaat er moeilijk in, die Olympische en wereldtitels zijn blijkbaar al vergeten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Met negatieve reacties hebben jullie het gewoon over Wielerflits toch? Het niveau is daar ronduit bedroevend. Als ik dat lees schaam ik me soms gewoon om wielerliefhebber te zijn, daarom beperk ik me ook tot Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 13:45
Ypuh schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:05:
Met negatieve reacties hebben jullie het gewoon over Wielerflits toch? Het niveau is daar ronduit bedroevend. Als ik dat lees schaam ik me soms gewoon om wielerliefhebber te zijn, daarom beperk ik me ook tot Tweakers.
dat heb ik ook, en ook met voetbalnieuws om die reden O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 14:16

Kluus

Gang is alles

@Jebus4life dat valt nog mee, ik kreeg vorige week donderdag het commentaar (binnen de familie, mijn vrienden zijn over het algemeen nogal wieler-minded want dat zijn zelf ook fietsers) dat Vos echt heel slecht was dit jaar want "ze verloor telkens sprints van Wiebes en ze was inmiddels ook weer het geel kwijt"....... 8)7

Geprobeert uit te leggen dat ze juist nog steeds heel erg goed is en dat er verschillende disciplines en belangen door elkaar spelen, wat wielrennen juist interessant maakt, en dat Vos ook niet de kopvrouw was dus dat het geheel in lijn der verwachtingen was dat ze die trui uiteindelijk zou kwijtspelen. Maar volgens mij verschenen er alleen maar meer vraagtekens.

Blijkbaar is het allemaal wat te ingewikkeld voor de gemiddelde Max Verstappen/f1 alles-of-niets fan (oke, misschien devalueer ik die sport hiermee weer, want daar zit ik dan weer totaal niet in). ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 07-08-2025 11:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:16

Rhapsody

In Metal We Trust

@Kluus misschien kunnen ze de eerste etappe nog even bekijken :)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Heeft Vos überhaupt ooit een standaard massa sprint gewonnen van Wiebes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Rhapsody @Requiem19 deze persoon die ik bedoel heeft helemaal geen zin om zich in de sport te verdiepen maar wil gewoon meepraten, ongetwijfeld goed bedoeld, maar toch ook wel irritant vind ik. ;)

Ik heb niet echt hoop om hem ooit echt on-board te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 07-08-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Maar goed, over de Evenepoel transfer, wat zal Roglic nu gaan doen, volgens mij heeft die toch nog steeds de abitie om de tour te winnen. Is het niet te verwachten dat die nu binnenkort ook zijn transfer aankondigd en zo ja, waar kan hij heen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Rockets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dat zou een stunt zijn 8)7. Moeten ze wel nog wel even de jackpot winnen denk ik.

Maar ik zit nu het nieuwe seizoen TdF unchained te kijken op Netflix en beide hebben het er, zoals te verwachten, continu over dat de tour winnen nog maar ongeveer hun enige carriere doel is. Daarbij geeft Roglic duidelijk aan dat de reden van zijn transfer naar Bora Red Bull was omdat hij niet meer als dubbele kopman naar de tour wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Roglic heeft nog echt nooit de watts per kilo gereden die anno nu het mogelijk maken om Vingegaard en al helemaal Pogacar te verslaan.

Hij kan alleen winnen als één van beiden niet meedoet, of valt oid. En zelfs dan lijkt hij eerder iets minder te zijn dan 3-5 jaar terug.

Ingehaald door de tijd - das wär einmal. Wellicht nog 1 of 2 Vuelta oplevingen, of een Giro overwinning met wat geluk op een laatste dag. Maar de TdF gaat hij nooit winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Nu online
Roglic zijn contract loopt af na 2025 toch?

En meestal worden nieuwe ploegen tijdens/na de Tour bekend gemaakt, dus mogelijk speelt dat ook mee in het passieve teamgedrag van onze Primoz (vervangen voor Remco en Lipo en nog geen nieuwe ploeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Requiem19 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:22:
Roglic heeft nog echt nooit de watts per kilo gereden die anno nu het mogelijk maken om Vingegaard en al helemaal Pogacar te verslaan.

Hij kan alleen winnen als één van beiden niet meedoet, of valt oid. En zelfs dan lijkt hij eerder iets minder te zijn dan 3-5 jaar terug.

Ingehaald door de tijd - das wär einmal. Wellicht nog 1 of 2 Vuelta oplevingen, of een Giro overwinning met wat geluk op een laatste dag. Maar de TdF gaat hij nooit winnen.
Ja dat denk ik ook, maar ik vraag me af of hij dat kan accepteren. Maar dit zal het zeker lastig maken om eventueel een andere ploeg te vinden die dit (de tour winnen met Primoz) ook als doel wil stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik vond die wanhoops aanval vroeg in één van de laatste bergritten wel een interessante psychologisch.

Prime Roglic die voor een GC overwinning reed had dit nooit gedaan. Voelde voor mij als een acceptatiemoment dat hij hoe dan ook niet goed genoeg meer is in grote rondes.

Ik denk dat hij misschien nog 1 jaar blijft bij Bora en dan de grote ronde mag doen die Evenepoel (en/of Lipowitz) niet doet. Daarna naar Tudor, IPT of vergelijkbaar. Nog even 1-2mio opstrijken voor z'n naam en roemloos 7e worden in de Tour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:03
Anton.net schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:59:
Die zijn wel erg negatief, bijna ronduit belachelijk.

Recency bias heet dat :+
Plots is Evenepoel een waardeloze renner, die maar in dienst moet gaan rijden van de superieure Lipowitz. 8)7
...
Neemt niet weg dat ook Lipowitz wel gewoon te goed is om in dienst van te moeten rijden eigenlijk.
Neem aan dat ze dan de grote rondes gaan verdelen of anders gewoon met 2 kopmannen rijden zoals Vingegaard/Roglic een paar jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Met Lipowitz denk ik... laat het eerst nog maar eens een keer zien.

Er zijn genoeg renners geweest die vrij onverwacht een heel sterke voorbereiding + TdF reden en die de jaren daarna nooit meer dat niveau haalden.

Lipowitz had het relatief eenvoudig deze Tour, omdat niet alles om hem draaide. Roglic als bliksemafleider, weinig druk voor hem en dan in de relatieve luwte fietsen. En zelfs nu zei Kittel al dat hij de media aandacht lastig vond.

Nou, als Duitsland weer een beetje Ullrich-stilo gek wordt dan gaat er veel op Lipowitz afkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:34
Requiem19 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:49:
Heeft Vos überhaupt ooit een standaard massa sprint gewonnen van Wiebes?
Ik meen te hebben gehoord op tv dat ze 1x een directe sprint heeft gewonnen. AGR toen Wiebes al begon met juichen. En dat Vos zich ervan bewust is dat ze in principe 10/10 verliest van Wiebes, aangezien dit niet nog een keer gaat gebeuren :+

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Requiem19 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:30:
Met Lipowitz denk ik... laat het eerst nog maar eens een keer zien.

Er zijn genoeg renners geweest die vrij onverwacht een heel sterke voorbereiding + TdF reden en die de jaren daarna nooit meer dat niveau haalden.

Lipowitz had het relatief eenvoudig deze Tour, omdat niet alles om hem draaide. Roglic als bliksemafleider, weinig druk voor hem en dan in de relatieve luwte fietsen. En zelfs nu zei Kittel al dat hij de media aandacht lastig vond.

Nou, als Duitsland weer een beetje Ullrich-stilo gek wordt dan gaat er veel op Lipowitz afkomen.
lipowitz reed ook een extreem sterke parijs-nice en Dauphine dat geeft wel vertrouwen voor de toekomst in ieder geval.

En Roglic naar Rockets? Yes please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Stufferdt schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:36:
[...]

Ik meen te hebben gehoord op tv dat ze 1x een directe sprint heeft gewonnen. AGR toen Wiebes al begon met juichen. En dat Vos zich ervan bewust is dat ze in principe 10/10 verliest van Wiebes, aangezien dit niet nog een keer gaat gebeuren :+
Verliest Wiebes wel eens een spurt? Praktisch altijd wint ze met lengte voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zij is ook wel echt een outlier qua fysiek.

Zij trapt 1200-1400 watts in sprints.

Dan kan je dus ook veel mannen verslaan in de sprint. Niet de échte sprinters (1650 Philipsen - 1900-2000 Milan), maar wel type renner dat in kleine groepjes goed kan aankomen. MvdPs piekvermogen is bijv 1400.

Ja, allerlei kanttekeningen hierbij zoals hoelang je dat vermogen kan volhouden, hoe zwaar de wedstrijd is, hoe aero je bent (daar zal Wiebes goed op scoren itt Milan die als een zeilboot sprint ;)), maar toch interessant om dat in perspectief te plaatsen.

Voor Marianne Vos is data iets minder makkelijk te vinden, maar zijn wel eens cijfers van 1090 genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:34
Chelseamarre123 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:40:
[...]

Verliest Wiebes wel eens een spurt? Praktisch altijd wint ze met lengte voor.
Zeker! AGR van vorig jaar.

Het is een van de grote angsten van een wielrenner: te vroeg juichen. Het overkwam Lorena Wiebes zondagmiddag in de Amstel Gold Rac

Verder is ze inderdaad met afstsand de snelste op papier. Volgens mij verliest ze weleens van Charlotte Kool, maar dat zijn wellicht geen absolute massaspurts. Aldus In de Waaier piekvermogen van zo'n 1200-1300w op 60kg. Dus een mooie 20w/kg :) Doen veel mannen haar dus ook niet na.

Edit: Requiem19 is me voor :) We luisteren dezelfde podcasts denk ik zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Stufferdt op 07-08-2025 14:53 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Stufferdt schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:52:
[...]

Zeker! AGR van vorig jaar.

Het is een van de grote angsten van een wielrenner: te vroeg juichen. Het overkwam Lorena Wiebes zondagmiddag in de Amstel Gold Rac

Verder is ze inderdaad met afstsand de snelste op papier. Volgens mij verliest ze weleens van Charlotte Kool, maar dat zijn wellicht geen absolute massaspurts. Aldus In de Waaier piekvermogen van zo'n 1200-1300w op 60kg. Dus een mooie 20w/kg :) Doen veel mannen haar dus ook niet na.

Edit: Requiem19 is me voor :) We luisteren dezelfde podcasts denk ik zo.
Dat is geen verlies maar een blunder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:15

aerofreak

Steve Jobs

Spuit 11

[ Voor 98% gewijzigd door aerofreak op 07-08-2025 21:26 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Pagina: 1 ... 153 154 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21