[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 152 153 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een kilometerregel op zich maakt het niet veiliger.

Je kan de grens op 10 km leggen, maar als er op 11 km een versmalling of een s-bocht ligt, heb je de ellende alleen maar verplaatst. Het is afhankelijk van het parcours en de omstandigheden. 3 km is prima zolang je binnen 5 km geen bottlenecks legt. Daar zou het over moeten gaan: finale trajecten. Niet extra regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-07 12:53
En de tijdsfinish op 3(of5 of wat dan ook) leggen maar bet wat veilig is en dan het laatste stuk maximaal 2 man per team voor een eindsprint gaan? Kan je iedere etappe een “massasprint” hebben en is het gevaar voor de gene die de tijd belangrijk vinden weg. Peloton allemaal zelfde tijd, net zoals nu..

Hoe ga je dit doen bij een uitbraak? Nou, voor de “tijdsfinish” moeten alle vluchters ingerekend zijn, anders geen “massasprint” ofzo.. ik verzin maar even snel iets.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07 20:17
bij sprintetappes gewoon ook op 30 km voor de meet een tijdslimiet zetten. Dan haken er echt veel af.
Voor de laatste 3-5 km maakt de snelheid en de treintjes ook echt nog heel veel uit. Dat heb je niet bij nog 30-50km voor de meet bij een sprintetappe.

[ Voor 43% gewijzigd door dfbt op 28-07-2025 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26
Vergeet niet dat het nog steeds een wedstrijd blijft. Ook die laatste 50km bij een sprintetappe kost energie en krachten en moet je dus meenemen. Er kunnen nog waaiers ontstaan of andere dingen waar je als renner rekening mee moet houden. Anders kun je de Tour net zo goed beslissen met 3 tijdritten een berg op en je hebt de winnaar.

Het was ook schijnbaar een beslissing van de CPA die al in de ochtend was genomen (dus nog voordat het regende in Parijs) om de tijden te neutraliseren bij het opdraaien van het lokale circuit. In geen enkele meerdaagse wedstrijd doen ze dat niet, behalve de Tour.

Gelukkig hebben we nog wel een hele mooie strijd gezien voor de ritwinst, maar er hadden zeker nog wel dingen kunnen gebeuren in het klassement met name de plek voor het podium was nog helemaal niet zo zeker. Ze vieren allemaal al hun overwinningen maar zijn nog niet eens bij de finish, dat blijft een bijzonder gezicht.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Voor de fans Tim Wellens' beste power data van de TdF

10m: 496w
20m: 484w
60m: 444w

10m: 7.0 w/kg
20m: 6.8 w/kg
60m: 6.3 w/kg

All time best waarde op 20m en 60m (3rd all time best op 10m).

Dit is eigenlijk wel heel interessant, want - en hier komt een gek bruggetje - dit laat zien waarom Chris Froome niet meer zo goed is.

Chris Froome's beste (gecalculeerde waardes op basis van VAM) zijn:

10m: 7.1 w/kg
20m: 6.6 w/kg
60m: 5,8 w/kg

Tim Wellens, helper van Pogacar op de punchy klimmen en het middengebergte, klimt dus harder dan peak Chris Froome (ok, is heel wat anders om dat dag in dag uit te doen, maar toch). Dat laat wel zien hoe ontzettend veel harder ze zijn gaan fietsen afgelopen jaren en waarom Froome zelfs op z'n beste niveau niet meekomt (net als Bernal, die ws gewoon weer op z'n 2019 niveau is).

Bron:
lanternrouge.com.Kijk naar de gele lijn voor Froome's beste vermogens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIURaFQfjPfQznr3B8PIUxGgQwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c7qaLcdJmeqO1i0F0a6bJsax.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11:57
Niemand die de dames volgt? Afgelopen dagen ook heb ik daar in ieder geval weer van genoten. Wel valt mij op dat het lijkt alsof er (veel) meer valpartijen zijn bij de dames. De verschillen in het peloton zijn best wel groot, wat soms tot vreemde situaties leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:04
Was er geen avondetappe gisteravond? ik kan hem niet terugvinden in de app. Ik dacht dat Dione zaterdag zei dat er op zondag wel een uitzending was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:40

Rhapsody

In Metal We Trust

Eggthud schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:28:
Was er geen avondetappe gisteravond? ik kan hem niet terugvinden in de app. Ik dacht dat Dione zaterdag zei dat er op zondag wel een uitzending was.
Gisteren liep de EK finale voetbal (vrouwen) uit, maar ik kan wel (via Ziggo) de avondetappe terugkijken.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Duclaasie schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:05:
Niemand die de dames volgt? Afgelopen dagen ook heb ik daar in ieder geval weer van genoten. Wel valt mij op dat het lijkt alsof er (veel) meer valpartijen zijn bij de dames. De verschillen in het peloton zijn best wel groot, wat soms tot vreemde situaties leidt.
Wie verzint het dat het een goed idee is om op het einde allemaal bochten, rotondes en zelfs een spooreegovergang te hebben? Die bocht werd steeds krapper, het peloton was nog best groot... Die crash was te verwachten.

Juist dat iedereen meer aan elkaar gewaagd is ten opzichte van een aantal jaar geleden maakt het zo gevaarlijk.

Bij de mannen gebeurt ook helaas te veel... Denk dat het hele wielrennen een probleem heeft momenteel.
Al die "safer" initiatieven lopen op niets uit.
Pagina: 1 ... 152 153 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21