Wat een koers weer, prachtige strijd op 2 fronten
We worden wel verwend dit jaar, mooie Tour tot op heden.
Wat een prachtige etappe weer vandaag. De kijker is dit jaar de grote winnaar als je het mij vraagt.
Fantastische koers.
Vingegaard/Visma met een driedubbele aanval op Pogacar, die leek het zeker bij de eerste aanval echt wel even moeilijk te hebben. Feit dat hij nadien ook niets van kopwerk wou doen was ook niet echt zijn stijl. Leek me dus wel een teken dat hij zich niet zegezeker voelde, anders ging hij sowieso voor de rit (want niemand - behalve Armstrong - laat een zege op de Ventoux zomaar liggen).
En dan de koers vooraan, die was zowaar nóg beter.
Eerst Mas die eigenlijk makkelijk een minuut bij elkaar reed en de sterkste vluchter leek. Dan Healy die zich duidelijk top voelde en richting Mas wou, maar zich druk maakte in het gedrag van Buitrago en hem vervolgens losgooit en zich samen met Paret-Peintre terug richting kop van de koers knokt. Vervolgens Paret-Peintre & Healy die elkaar volop bestoken en het tempo nadien altijd volledig eruit halen waardoor Buitrago kon terugkeren, en dan krijgen ze hem met hun 2 niet meer af... Daardoor bij surplacce richting de laatste kilometer waardoor toch Pogacar of Vingegaard plots echt terug aanspraak maken op de ritzege waarna er plots de deus ex machina van Van Wilder was die de boel nog een kleine kilometer op sleeptouw neemt.
En dan heb ik het gevoel dat Healy van iets te ver wilt gaan en dat in de laatste 100 meter bekoopt en Paret-Peintre er nog vrij vlot overgaat uiteindelijk.
Echt, beter dan dit wordt koers echt niet...
Vingegaard/Visma met een driedubbele aanval op Pogacar, die leek het zeker bij de eerste aanval echt wel even moeilijk te hebben. Feit dat hij nadien ook niets van kopwerk wou doen was ook niet echt zijn stijl. Leek me dus wel een teken dat hij zich niet zegezeker voelde, anders ging hij sowieso voor de rit (want niemand - behalve Armstrong - laat een zege op de Ventoux zomaar liggen).
En dan de koers vooraan, die was zowaar nóg beter.
Eerst Mas die eigenlijk makkelijk een minuut bij elkaar reed en de sterkste vluchter leek. Dan Healy die zich duidelijk top voelde en richting Mas wou, maar zich druk maakte in het gedrag van Buitrago en hem vervolgens losgooit en zich samen met Paret-Peintre terug richting kop van de koers knokt. Vervolgens Paret-Peintre & Healy die elkaar volop bestoken en het tempo nadien altijd volledig eruit halen waardoor Buitrago kon terugkeren, en dan krijgen ze hem met hun 2 niet meer af... Daardoor bij surplacce richting de laatste kilometer waardoor toch Pogacar of Vingegaard plots echt terug aanspraak maken op de ritzege waarna er plots de deus ex machina van Van Wilder was die de boel nog een kleine kilometer op sleeptouw neemt.

En dan heb ik het gevoel dat Healy van iets te ver wilt gaan en dat in de laatste 100 meter bekoopt en Paret-Peintre er nog vrij vlot overgaat uiteindelijk.
Echt, beter dan dit wordt koers echt niet...
[ Voor 32% gewijzigd door Jebus4life op 22-07-2025 17:10 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Prachtige etappe opnieuw… wat dat betreft mogen we dit jaar niet klagen. Jammer dat de nummers 1 en 2 in het klassement al zo ver voor het einde beslist waren en de 3e plaats ook bijna zeker voor Lipowitz is nu.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Heeellllleeee kleine ienimienie barstjes bij Pogacar.
VLAB moet vanaf nu elke dag gewoon het sloopwerk voortzetten, dus zelfs morgen beetje chaos creëeren en dan donderdag en vrijdag echt vlammen.
Al moeten we hopen dat Vingegaard niet teveel last heeft van het kleine valpartijtje na de finish.
VLAB moet vanaf nu elke dag gewoon het sloopwerk voortzetten, dus zelfs morgen beetje chaos creëeren en dan donderdag en vrijdag echt vlammen.
Al moeten we hopen dat Vingegaard niet teveel last heeft van het kleine valpartijtje na de finish.
Vingegaard is dus gevallen door een fotograaf na de finish. Schijnt last van zijn schouder te hebben.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wat ik als min of meer 'leek' wie alleen de TdF, WK en in het voorjaar eens wat kijkt alleen totaal niet begrijp is waarom zoveel UAE als VLAB een kopgroep op het vlakke tot ~7 minuten voor laten komen? Om ze dan nog tot op minder dan één minuut te naderen.
Waarom hebben ze die niet op een minuutje op 3-4 gehouden dan, kan me toch ook niet voorstelen dat een Pogacar denkt van 'Mwah, ik hoef niet op Mount Ventoux te winnen' als je ziet hoe die het hele jaar al rondrijdt? Ze kunnen dat met al die wattages enzo toch ook wel vrij precies uitrekenen hoeveel voorsprong je ze kunt geven waarbij je ze realistisch gezien nog terughaalt?
Waarom hebben ze die niet op een minuutje op 3-4 gehouden dan, kan me toch ook niet voorstelen dat een Pogacar denkt van 'Mwah, ik hoef niet op Mount Ventoux te winnen' als je ziet hoe die het hele jaar al rondrijdt? Ze kunnen dat met al die wattages enzo toch ook wel vrij precies uitrekenen hoeveel voorsprong je ze kunt geven waarbij je ze realistisch gezien nog terughaalt?
[ Voor 14% gewijzigd door !mark op 22-07-2025 17:14 ]
Dat is ‘riskant’, want dan moet UAE wellicht meer mannen oproken op het vlakke stuk en komt Pogacar (nog) sneller geïsoleerd te zitten.!mark schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:13:
Wat ik als min of meer 'leek' wie alleen de TdF, WK en in het voorjaar eens wat kijkt alleen totaal niet begrijp is waarom zoveel UAE als VLAB een kopgroep op het vlakke tot ~7 minuten voor laten komen? Om ze dan nog tot op minder dan één minuut te naderen.
Plus, volgens mij was Pogacar vandaag niet 101%, maar 98,9%. Dan laat je beter het initiatief aan VLAB en spaar je de krachten van je team en jezelf.
Omdat die ritzege onbelangrijk is alleen nog de tourzege telt. Pogacar heeft ook al zijn ritzege(s) binnen.!mark schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:13:
Er komen nog 2 bergritten en een vervelende laatste etappe.. dus een beetje spaarmodus kan geen kwaad.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 17:30:
[...]
Omdat die ritzege onbelangrijk is alleen nog de tourzege telt. Pogacar heeft ook al zijn ritzege(s) binnen.
Blijkbaar weinig spaarmodus, het klimrecord is gesneuveld op de Ventoux. Maar liefst 1min10 sneller dan Mayo.RigolleM schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:16:
[...]
Er komen nog 2 bergritten en een vervelende laatste etappe.. dus een beetje spaarmodus kan geen kwaad.
Snelste beklimmingen van de Mont Ventoux in de Tour
1 2025
Tadej Pogacar
Jonas Vingegaard
54' 41"
54' 43"
2 1994 Marco Pantani 57' 34"
3 2009 Andy Schleck 58' 45"
4 2013 Chris Froome 58' 47"
5 2002 Lance Armstrong 59' 00"
6 2000 Marco Pantani 59' 05"
7 2021 Jonas Vingegaard 59' 15"
https://sporza.be/nl/2025...efst-54-41~1753196176398/
Dit is denk ik wel een van de weinige keren dat er een volledig vlakke aanloop was toch?Chelseamarre123 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 18:29:
[...]
Blijkbaar weinig spaarmodus, het klimrecord is gesneuveld op de Ventoux. Maar liefst 1min10 sneller dan Mayo.
[...]
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Bij Eurosport zaten ze nog grappen te maken dat bij Mayo het zweet nog niet uitgebroken was. Na afloop lees ik dan dat ze er 1.10min ondergedoken zijn en dus ook Vingegaard één van de beste wielerprestaties ooit afgeleverd heeft.
Commentator zijn blijft toch lastig schijnbaar (die Iris Slappendel bij de dames en commentatoren bij de NOS doen het niet beter).
Commentator zijn blijft toch lastig schijnbaar (die Iris Slappendel bij de dames en commentatoren bij de NOS doen het niet beter).
Bij dat soort "feiten" vraag ik me altijd af waarom niet erbij wordt vermeld welke specifieke klim het is geweest. Er leiden immers 3 hoofdwegen naar Mont Ventoux. Wordt in de Tour altijd dezelfde route gepakt?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
1:10 sneller is niet heel gek toch:
- Dikke draft jn het peloton (Mayo deed een tijdrit!)
- Campenaerts flinke beurt op het open stuk
- Gewicht is hetzelfde als 2004 (toen werd de 6.8kg minimum limiet ingevoerd, maar carbon technologie is veel verder. Stijfheid van frames is veel hoger
- banden zijn waanzinnig veel sneller geworden. Veel mensen hebben echt geen idee hoe bizar groot de impact van CRR is.
- kleding is veel beter. Sure, op 20 km/h is de aero impact laag, maar niet 0.
Ik denk dat Mayo flink wat meer watts trapte dan Vingegaard (6.52 op Ventoux) en Pogi (6.45 op Ventoux).
Alleen tijden vergelijken kan niet, dan moet je ook een inschaling maken hoeveel sneller het moderne materieel is.
EDIT: kan helaas geen banden data vinden uit 2004. Maar de rolweerstand van een 2016 TdF band tov een 2023 band scheelt op de Ventoux alleen al ong 30 seconden.
Dit jaar heeft Conti weer een nieuwe band uitgebracht (Archetype), waarvoor helaas nog geen onafhankelijke testdata van is. Ws nog sneller.
En dan hebben we het nog niet over het verschil in breedte van toen (vanaf 19mm op 8 bar) naar nu (30mm), wat ook weer voor efficiënter is.
Banden alleen al zou zomaar 2 minuten kunnen schelen tov 2004.
- Dikke draft jn het peloton (Mayo deed een tijdrit!)
- Campenaerts flinke beurt op het open stuk
- Gewicht is hetzelfde als 2004 (toen werd de 6.8kg minimum limiet ingevoerd, maar carbon technologie is veel verder. Stijfheid van frames is veel hoger
- banden zijn waanzinnig veel sneller geworden. Veel mensen hebben echt geen idee hoe bizar groot de impact van CRR is.
- kleding is veel beter. Sure, op 20 km/h is de aero impact laag, maar niet 0.
Ik denk dat Mayo flink wat meer watts trapte dan Vingegaard (6.52 op Ventoux) en Pogi (6.45 op Ventoux).
Alleen tijden vergelijken kan niet, dan moet je ook een inschaling maken hoeveel sneller het moderne materieel is.
EDIT: kan helaas geen banden data vinden uit 2004. Maar de rolweerstand van een 2016 TdF band tov een 2023 band scheelt op de Ventoux alleen al ong 30 seconden.
Dit jaar heeft Conti weer een nieuwe band uitgebracht (Archetype), waarvoor helaas nog geen onafhankelijke testdata van is. Ws nog sneller.
En dan hebben we het nog niet over het verschil in breedte van toen (vanaf 19mm op 8 bar) naar nu (30mm), wat ook weer voor efficiënter is.
Banden alleen al zou zomaar 2 minuten kunnen schelen tov 2004.
[ Voor 26% gewijzigd door Requiem19 op 23-07-2025 12:52 ]
Was ook de klim vanuit Bedoin. Dat is de klassieke Ventoux klim.Spotmatic schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:19:
Bij dat soort "feiten" vraag ik me altijd af waarom niet erbij wordt vermeld welke specifieke klim het is geweest. Er leiden immers 3 hoofdwegen naar Mont Ventoux. Wordt in de Tour altijd dezelfde route gepakt?
Voor mij is er maar eentje die telt en dat is de (zwaarste) Bedoin kant. De Malaucene-kant is bijna net zo lang/zwaar, maar wordt dan ook de Malaucene-klim genoemt.Spotmatic schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:19:
Tijdens de 'In de waaier'-podcast van Thijs Zonneveld werd ook nog gesproken over wat jij nu noemt. Als mensen tijden noemen, dan hebben ze het over de klassieke Bedoin-kant. Bij de Alpe d'Huez is bijvoorbeeld alweer onduidelijker of mensen tot het inrijden dorp of de officiele finish 1km verderop bedoelen.
Want een anti-climax weer met die valpartij in de laatste km. Het blijkt maar weer hoe belangrijk het is om helemaal van voren te zitten. Milan was precies op tijd met naar voren rijden, want de valpartij startte precies achter hem.
[ Voor 25% gewijzigd door PatrickC op 23-07-2025 17:18 ]
Rijdt Milan/Lidl-Trek nou nog op oude SRAM?
Heb ik iets gemst?
:strip_exif()/f/image/8PLyFbQeLtQjQMvvxMTE194W.png?f=user_large)
Links Milan, rechts de SRAM van Meeus (Red Bull - BORA - hansgrohe)
Bauke Mollema protest?
YouTube: Mollema "FUCKING SRAM!!!"
Heb ik iets gemst?
:strip_exif()/f/image/8PLyFbQeLtQjQMvvxMTE194W.png?f=user_large)
Bauke Mollema protest?
[ Voor 9% gewijzigd door TheTinusNL op 23-07-2025 17:23 ]
Informaticus of vakkundig Googler?
Ik verwacht trouwens potentieel nog wat Red Bull drama vandaag
Lipowitz heeft inmiddels 2 minuten op Onley en lijkt echt wel de betere van die 2; maar Roglic lijkt te beteren deze Tour, áls hij zicht goed voelt zie ik hem Lipowitz proberen achterlaten om te kijken of hij niet alsnog richting het podium kan
Dat zou wel voor een leuke sfeer zorgen daar, zeker als Lipowitz dan een net wat mindere dag zou hebben dan Onley zou het helemaal feest zijn daar
Lipowitz heeft inmiddels 2 minuten op Onley en lijkt echt wel de betere van die 2; maar Roglic lijkt te beteren deze Tour, áls hij zicht goed voelt zie ik hem Lipowitz proberen achterlaten om te kijken of hij niet alsnog richting het podium kan
Dat zou wel voor een leuke sfeer zorgen daar, zeker als Lipowitz dan een net wat mindere dag zou hebben dan Onley zou het helemaal feest zijn daar
In mijn Tour pooltje (scorito) vandaag volledig ingezet op een overwinning van Vingegaard.
Pogacar vertoonde wat kleine bartsjes op de Ventoux. Heeft een verkoudheid (gehad), zette z'n team niet op kop om de iconische etappe te winnen en leek af en toe maar net Vingegaard's aanval te kunnen parareren. Z'n enige eigen aanval was voor zijn doen erg lafjes. Was meer bluf dan een echte aanval.
Gisteren weer regen.. helpt ook niet met het herstel.
Dus, VLAB. Als er een kans is, is het vandaag. En als het dan niet lukt, dan maar gewoon Pogacar tot op het bot leeg rijden en hopen dat hij morgen plafonneert.
Ja, dit alles tegen beter weten in natuurlijk
.
Pogacar vertoonde wat kleine bartsjes op de Ventoux. Heeft een verkoudheid (gehad), zette z'n team niet op kop om de iconische etappe te winnen en leek af en toe maar net Vingegaard's aanval te kunnen parareren. Z'n enige eigen aanval was voor zijn doen erg lafjes. Was meer bluf dan een echte aanval.
Gisteren weer regen.. helpt ook niet met het herstel.
Dus, VLAB. Als er een kans is, is het vandaag. En als het dan niet lukt, dan maar gewoon Pogacar tot op het bot leeg rijden en hopen dat hij morgen plafonneert.
Ja, dit alles tegen beter weten in natuurlijk
Ligt het trouwens aan mij, of vallen er meer renners uit dit jaar (of zijn het toevallig gewoon wat meer grote namen waardoor het mij opvalt?)
[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 24-07-2025 11:06 ]
En gelijk heeft die, Roglic mee in de vlucht in weer een leuke start met leuke mogelijkheden.Jebus4life schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:46:
Ik verwacht trouwens potentieel nog wat Red Bull drama vandaag
Lipowitz heeft inmiddels 2 minuten op Onley en lijkt echt wel de betere van die 2; maar Roglic lijkt te beteren deze Tour, áls hij zicht goed voelt zie ik hem Lipowitz proberen achterlaten om te kijken of hij niet alsnog richting het podium kan![]()
Leuk om Roglic eens on-Rogliaans te zien koersen.
LOL
Lenny Martinez in de bolletjestrui mee op de Glandon (prachtige beklimming trouwens) pakt daar alle bergpunten, komt in de afdeling niet mee, bij begin van de Madelaine ingerekend door het peloton en 1 minuut later lossen
Moet die nog hopen om straks binnen de tijd binnen te komen

Do { Ping } while ( LOL )
Volgas voor die 1e berg en dan de rest van de dag buffelen om bij te blijven.
Mooie bergkoning ben je dan
. Geef dan dat truitje maar aan Arensman...
Mooie bergkoning ben je dan
Die bidon saga ook ... ga anders meteen even aan de deurklink hangen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Volgens de verslaggever op de motor bij Radio Tour de France had Martinez op de Glandon twee enorme plak-bidonnen… dat mag schijnbaar allemaal van de organisatie…
Fransman héPatrickC schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:44:
Volgens de verslaggever op de motor bij Radio Tour de France had Martinez op de Glandon twee enorme plak-bidonnen… dat mag schijnbaar allemaal van de organisatie…
Zeker gezien de achtergrond met z'n grootvader (Mariano Martinez - voormalig bergkoning in 78 - Hij is ziek en is blind aan het worden en wou graag z'n kleinzoon in de bollen zien)
Dat was imo gewoon vol om de Glandon te overleven en heeft nadien laten lopen (omdat hij goed voelde dat hij op de Madeleine er niet meer ging bijblijven) - Morgen waarschijnlijk gewoon opnieuw de vlucht in om de eerste 2 of 3 cols de punten te pakkenShadow_Agent schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:38:
LOLLenny Martinez in de bolletjestrui mee op de Glandon (prachtige beklimming trouwens) pakt daar alle bergpunten, komt in de afdeling niet mee, bij begin van de Madelaine ingerekend door het peloton en 1 minuut later lossen
![]()
[ Voor 41% gewijzigd door Jebus4life op 24-07-2025 14:49 ]
2 verschillende momenten? Die in beeld was had ie zelfs 3 keer een plakbidon.... Dat kon echt nietPatrickC schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:44:
Uiteindelijk sloot Martinez weer aan zonder bidon zelfs...
Is er eigenlijk een SRAM-volgwagen?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nee, de Shimano-servicekoers heeft alle mogelijke combinaties mee qua wielen. Achterin heeft de mechanieker een lijstje met wie-wat gebruikt.
Oooof, Vauquelin, Dat is héél vroeg.
(nuja, wie kan hem realistisch gezien nog voorbij, Gall (die hij toch niet ging voorblijven), Johanessen & héél misschien Healy zeker?). Hij gaat imo geen 10 minuten verliezen op Jegat (als die er zelfs nog bij zit)
***EDIT***
Healy er ook af, dus die in principe al niet
(nuja, wie kan hem realistisch gezien nog voorbij, Gall (die hij toch niet ging voorblijven), Johanessen & héél misschien Healy zeker?). Hij gaat imo geen 10 minuten verliezen op Jegat (als die er zelfs nog bij zit)
***EDIT***
Healy er ook af, dus die in principe al niet
[ Voor 17% gewijzigd door Jebus4life op 24-07-2025 14:56 ]
Achteraf goed dat die lost. De punten op de Madeleine zijn voor Vingegaard of Pogacar.Requiem19 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:39:
Volgas voor die 1e berg en dan de rest van de dag buffelen om bij te blijven.
Mooie bergkoning ben je dan. Geef dan dat truitje maar aan Arensman...
Overigens zal Pogacar deze wel weer winnen, straks dubbele punten. Dat klassement fine tunen is toch ook een moeilijke qua punten indeling.
VLAB gaat te hard - zo kunnen ze Jorgensson niet gebruiken
enorm vroeg iedereen opgereden, ze hopen echt dat pogi zo door t slof gaat vallen? Vingegaard 70 km op kop solo rijden zie ik ook niet voor mij.
Pogacar straks bij de finish: "Fijn dat VLAB hard voor mij heeft gewerkt."
Gelukkig proberen ze het.Spotmatic schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:18:
Pogacar straks bij de finish: "Fijn dat VLAB hard voor mij heeft gewerkt."
UAE als ploeg valt tegen zeg
Optie 1: Jorgensson aan boord houden voor de afdaling en het vlakke stuk tot de Col de La Loze.dfbt schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:17:
enorm vroeg iedereen opgereden, ze hopen echt dat pogi zo door t slof gaat vallen? Vingegaard 70 km op kop solo rijden zie ik ook niet voor mij.
Suboptimaal, want nu moet Vingegaard iets temporiseren op de Madeleine...
Optie 2: vlak voor de top weer aanvallen en hopen dat Pogi niet kan volgen, dan moet Pogi - net als Vingo - in z'n eentje dat vlakke stuk rijden.
Optie 1 lijkt me verstandiger. Nog genoeg tijd om Pogi pijn te doen op de Col de La Loze.
Spannend duel voor plek 3. Roglic kan zomaar in het zog van Visma tijd pakken terwijl Lipowitz alleen zit en vooral in de afdaling/lange vallei alleen is. Dus die kan nog wel ene klop krijgen
Op zo’n dag missen ze João Almeida natuurlijk enorm.Exocet schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:20:
[...]
Gelukkig proberen ze het.
UAE als ploeg valt tegen zeg
Klopt maar de andere klimmers vallen toch tegen.PatrickC schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:26:
[...]
Op zo’n dag missen ze João Almeida natuurlijk enorm.
Wellens en Pollitt hebben in de bergen meer bergop gereden. En Narvaez deed het ook goed, was vooral voor die puncher ritjes in week 1 super belangrijk.
Maar Yates, Sivakov, Soler zijn echt nergens in het hooggebergte
Ja dat valt wel echt op. Hoe goed Wellens is en hoe ontzettend matig Sivakov en Yates met name zijn. Ik denk dat het verwachte UAE treintje in het hooggebergte zou zijn:Chelseamarre123 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:33:
[...]
Klopt maar de andere klimmers vallen toch tegen.
Wellens en Pollitt hebben in de bergen meer bergop gereden. En Narvaez deed het ook goed, was vooral voor die puncher ritjes in week 1 super belangrijk.
Maar Yates, Sivakov, Soler zijn echt nergens in het hooggebergte
Soler, Sivakov, Yates, Almeida.
Narvaez voor of het middengebergte of een punchy lead out (Hautacam).
Bovenstaande treintje is de hele tour al missing in action... en toch lost Pogi vooralsnog bijna alles op.
Heeft Pogacar wel een team nodig? Zo ja, waarvoor dan? Hij kan toch gewoon gratis VLAB volgen?Requiem19 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:42:
[...]
Bovenstaande treintje is de hele tour al missing in action... en toch lost Pogi vooralsnog bijna alles op.
Toch wel lekker om af en toe een bidonnetje of een reepje te pakken van je teamgenoot, of als Vingegaard een gat mocht slaan dat er dan een teamgenoot is om wat werk te doen etc. Of als hij een lekke band heeft etc.Spotmatic schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:45:
[...]
Heeft Pogacar wel een team nodig? Zo ja, waarvoor dan? Hij kan toch gewoon gratis VLAB volgen?
Als je de hele dag makkelijk kan volgen heb je geen team nodig inderdaad. Maar als hij nu wat wil eten moet hij zelf afzakken naar de auto bijv. Kost je toch weer 0.01% energie.
Pogi zit daar nu niet helemaal lekker. Hij heeft zeg maar niet echt een 'plan b' nu.
[ Voor 11% gewijzigd door Requiem19 op 24-07-2025 15:47 ]
Zolang hij Vinegaard blijft volgen niets aan 't handje toch?Requiem19 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:47:
Pogi zit daar nu niet helemaal lekker. Hij heeft zeg maar niet echt een 'plan b' nu.
Zeker. Dat is plan A. Gewoon blijven volgen en zolang dat lukt is er nul aan het handje.Shadow_Agent schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:58:
[...]
Zolang hij Vinegaard blijft volgen niets aan 't handje toch?
Maar wat als hij of niet kan volgen of een lekke band krijgt? Of valt? Of ketting eraf?
Voor al die situaties wil je een mannetje om je heen.
Maar wat als Vingegaard een gaatje slaat, Jorgensson wacht hem op en paced hem over de vlakke stukken van de La Loze?
Riskant, maar wel slim. Er zitten een paar vlakke stukken op de La Loze. Als ze het voor elkaar krijgen dat Vingegaard Pogi lost en dan bij Jorgensson komt gaat hij flink tijd winnen.Chelseamarre123 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:58:
Rare move nu van Jorgensen
Vertrouwen op Plan C Picknick laten rijden om je ploegmaats terug te rijdenRequiem19 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:05:
[...]
Zeker. Dat is plan A. Gewoon blijven volgen en zolang dat lukt is er nul aan het handje.
Maar wat als hij of niet kan volgen of een lekke band krijgt? Of valt? Of ketting eraf?
Voor al die situaties wil je een mannetje om je heen.
Maar wat als Vingegaard een gaatje slaat, Jorgensson wacht hem op en paced hem over de vlakke stukken van de La Loze?
Maare zonder gekheid: valide punten natuurlijk. UAE is eigenlijk een matig team maar wordt door Pogi gecamoufleerd
Ik kan ook weinig chocolade maken van deze etappe vanuit Vingegaard/Visma. Je rijdt eerst alles en iedereen eraf op de voorlaatste beklimming. Dan hou je Jorgenson over die de afdeling/dal voor zijn rekening neemt en vervolgens valt het helemaal stil aan de voet en komt groep Onley weer terug waar weer 3 man UAE bij zit.
Nu heeft iedereen weer wat knechten. Ja VLAB heeft nu weer 2 extra helpers maar dat heeft de rest nu ook.
Beetje raar om iedereen er dan eerst af te rijden…
Edit: en Jørgensson (bewust) gelost. Ben benieuwd nu!
Beetje raar om iedereen er dan eerst af te rijden…
Edit: en Jørgensson (bewust) gelost. Ben benieuwd nu!
[ Voor 15% gewijzigd door Rene op 24-07-2025 16:22 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
en moet Jorgensson er weer af (al niet bewust)Robkazoe schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:19:
Ik kan ook weinig chocolade maken van deze etappe vanuit Vingegaard/Visma. Je rijdt eerst alles en iedereen eraf op de voorlaatste beklimming. Dan hou je Jorgenson over die de afdeling/dal voor zijn rekening neemt en vervolgens valt het helemaal stil aan de voet en komt groep Onley weer terug waar weer 3 man UAE bij zit.
Vreemd koersgedrag inderdaad van VLAB
Die knechten van UAE worden weggeblazen als Vingegaard 1x aanvalt, die hebben nul waarde nu.Robkazoe schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:19:
De waarde zit in Jorgensson die kan wachten op Vingegaard ALS hij weg kan rijden bij Pogi.
UAE is normaal wel sterk, zoals vorig jaar.Shadow_Agent schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:19:
[...]
Vertrouwen op Plan C Picknick laten rijden om je ploegmaats terug te rijden![]()
Maare zonder gekheid: valide punten natuurlijk. UAE is eigenlijk een matig team maar wordt door Pogi gecamoufleerd
Sivakov valt om omverklaarbare reden ernstig tegen en Yates is ook veel slechter dan hij vorig jaar en het jaar ervoor was. En dan missen ze nog Almeida...
Maar rij dan gewoon met tempo de Col de la Loze op. Nu kan Pogi weer gaan sparen/opladen.Requiem19 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:22:
[...]
Die knechten van UAE worden weggeblazen als Vingegaard 1x aanvalt, die hebben nul waarde nu.
De waarde zit in Jorgensson die kan wachten op Vingegaard ALS hij weg kan rijden bij Pogi.
haha, ik vind het ook stom.. tot dadelijk Pogi afhaakt.. dan is het natuurlijk brilliant... maar voor nu.. snap ik het niet helemaal.
Jorgensen er meteen af, dwaze actie dus door mee te glippen ipv gewoon tempo te houden in de vallei.
Vreemde tactiek vandaag van TVLAB. Pogacar zat alleen, maar ze hebben zijn ploeg terug laten komen.
Jorgensson helaas te slecht om de tactiek uit te voeren. Zonde.
Hadden ze hem veel beter in de groep kunnen houden inderdaad.
Hadden ze hem veel beter in de groep kunnen houden inderdaad.
Snap echt helemaal niets van wat VLAB aan het doen is. Als je kopman niet sterk genoeg is waarom rij je dan voorop? En als hij wel goed is, dan is er helemaal niets van te begrijpen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Gaat ook helemaal zo snel niet meer, O'Connor verliest geen tijd integendeel. Ook in het favorietengroepje gaat niemand overboord.
Hahaha.. nu lijken de rollen ineens omgedraaid. UAE neemt het over.
Zat dan ook echt 0 tempo toen VLAB reed. Iedereen kon meerijden en ze liepen niets in op de rest voorop. Nu met UAE vliegen er wel wat mensen af.
Als het hierbij blijft dan was het een teleurstellende etappe wat mij betreft. En dat in de koninginnerit in de Alpen.
Gaat wel een prachtige zege zijn voor O'connor die goed standhoud. Was gekomen voor een podium maar na een val de knop moeten omdraaien.
Knap van Onley dat hij met deze 2 gasten naar boven rijdt. Hij heeft als jonge renner zijn krachten goed verdeeld in deze loodzware rit.
Vingegaard buigt het hoofd… opnieuw.
VLAB zichzelf gewoon opgerookt denk ik, en Pogacar steekt er blijkbaar met kip en schouders bovenuit.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
VLAB all in gegaan op de Madeleine, maar dat was overduidelijk iets teveel.
Grote tactische fout door Jorgensson weg te laten rijden en Pogacar leek eerder sterker dan zwakker te worden gedurende deze rit.
Grote tactische fout door Jorgensson weg te laten rijden en Pogacar leek eerder sterker dan zwakker te worden gedurende deze rit.
Pogacar is gewoon veel te sterk.Henvar schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:24:
Praatjes Vinegaard praatjes
Die gaat geel, groen en de bollen winnen
Groen is voor Milan.Exocet schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:29:
[...]
Pogacar is gewoon veel te sterk.
Erg sterk gereden ook door Onley, hopelijk gaan we daar nog veel van horen.
Misschien was het idee wel om Jorgensen voor de rit te gaan aangezien Jonas zich toch niet goed of zegezeker voelde.
Grappig.. dat sommige mensen nu Vingegaard lopen te bashen...
Ik heb het vermoeden dat velen daarvan nooit topsport hebben gedaan...
Natuurlijk moet hij zeggen dat hij het gaat proberen..
Maar je kan niet zomaar 5 min wegrijden.... het is geen binaire knop die je indrukt en zegt.. nu win ik..
Ja ik vind het jammer en ja ik heb vraagtekens bij de tactiek.. maar omdat op de man te spelen die alles geeft voor 5 uur lang.. Wielrenliefhebbers zijn net voetbalgekkies.. zoo jammer.
Maar je kan niet zomaar 5 min wegrijden.... het is geen binaire knop die je indrukt en zegt.. nu win ik..
Ja ik vind het jammer en ja ik heb vraagtekens bij de tactiek.. maar omdat op de man te spelen die alles geeft voor 5 uur lang.. Wielrenliefhebbers zijn net voetbalgekkies.. zoo jammer.
Amen!streafer schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:40:
Hij en z'n team proberen het vol op de voorlaatste berg. Dat moeten we waarderen, want in het verleden zijn er genoeg nummer 2's in het klassement geweest die een klein aanvalletje de laatste 2km deden..
Tactiek en strategie zijn leuk, maar het werkt alleen als de benen goed genoeg zijn.
Enige wat gewoon echt helemaal verkeerd uitpakte was Jorgensson in het tussenstuk weg laten rijden. Daar krijgen we vast nog wat over te horen.
Pfff 8 punten aftrek voor Martinez.
Ik zou zeggen minimaal 20 pt aftrek en liever nog een rode kaart
Ik zou zeggen minimaal 20 pt aftrek en liever nog een rode kaart
"What do you get if you multiply six by nine..."
Al zou Pogi alleen meedoen en alle andere ploegen tegen hem rijden, dan nog komt hij met twee vingers in de neus als eerste boven. Die man is bovennatuurlijk.Exocet schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:29:
[...]
Pogacar is gewoon veel te sterk.
Of heeft een goede dokter
Dat lezen we over 7 jaar.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ach het is toch geen raket wetenschap om te zien wie de grote baas bij zijn ploeg is. En het gigantische doping verleden dat die man heeft. Kan mij niet wijs maken dat die ineens niet daar naar grijpt.
Hij schijnt de oude lekkerder te vinden qua gevoel..TheTinusNL schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:22:
Rijdt Milan/Lidl-Trek nou nog op oude SRAM?
Heb ik iets gemst?
[Afbeelding]
Bauke Mollema protest?YouTube: Mollema "FUCKING SRAM!!!"
Eens!streafer schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:40:
Er zijn misschien een paar tactieken die je zou kunnen kiezen om proberen het verschil te maken. Alternatief is niets doen en plek twee gewoon accepteren. Dan is dit toch wel tof? Ik snap ook niet dat er veelal negatief op gereageerd wordt. Laat er maar meer wat proberen. Nu is het alleen Visma Lab die onder een vergrootglas een buitengewone renner proberen te verslaan.
t gaat toch niet om t niet proberen, maar meer door jorgenson de hele rit te laten aanvallen/kopgroep rijden om vervolgens terug te roepen in een groep en meteen gelost worden.En ja, eens je moest t op 2e klim proberen ipv 3e want anders te weinig tijd en proberen te slopen. Pogi is nou eenmaal een stuk beter, dus je kon toch niks doen,.
Dumoulin legt het net uit in de avondetappe.dfbt schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:55:
t gaat toch niet om t niet proberen, maar meer door jorgenson de hele rit te laten aanvallen/kopgroep rijden om vervolgens terug te roepen in een groep en meteen gelost worden.En ja, eens je moest t op 2e klim proberen ipv 3e want anders te weinig tijd en proberen te slopen. Pogi is nou eenmaal een stuk beter, dus je kon toch niks doen,.
Uae reed aan het begin aardig door waardoor Jorgensen nauwelijks voorsprong kreeg. Dus daardoor kon hij in de vallei na moutiers niks betekenen.
Petje af wat ze hebben geprobeerd, maar pogacar was te sterk.
Nou ja hij zat toch net in de vallei bij Vingegaard en Pogacar. Ze hadden toen een 2tal minuten op de rest. Had Jorgensen gewoon doorgereden kon de ritzege misschien.Megupe schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:05:
[...]
Dumoulin legt het net uit in de avondetappe.
Uae reed aan het begin aardig door waardoor Jorgensen nauwelijks voorsprong kreeg. Dus daardoor kon hij in de vallei na moutiers niks betekenen.
Petje af wat ze hebben geprobeerd, maar pogacar was te sterk.
Wat was anders het plan om zo hard door te rijden op de Madeleine met Jorgensen er met een minuut of 3 voor.
En waarom was dat slechte tactiek?dfbt schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:55:
Mannetje(s) vooruit sturen om in de finale de kopman te helpen is niet gek, werkte de dag daarvoor ook heel aardig. UAE deed het ook met Wellens. Dat uiteindelijk de benen niet goed genoeg waren om het plan te laten lukken (ik had nog een vrij vroege aanval op La Loze verwacht) id iets heel anders. Hoeveel er nog uit die uitgeputte lijven valt te persen op het eind van zo'n zware tour is niet te voorspellen.
GCN heeft hier vorig jaar een filmpje over gemaakt. Super interessant (vind ik dan)Maarten_E schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:49:
Is er eigenlijk een SRAM-volgwagen?
Het is dit jaar ook een keer een item geweest bij De Avondetappe. Servais Knaven was daar en hij zit in de neutrale volgauto voor Shimano.ElPaco schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 23:48:
[...]
GCN heeft hier vorig jaar een filmpje over gemaakt. Super interessant (vind ik dan)
[Embed: The Incredible Logistics Of The Tour De France | Inside Neutral Service]
/f/image/tJ427SbWS0K7rgmWwIl4dGgJ.png?f=fotoalbum_large)
Route met 35 km in gekort, door ontruiming van koeien. Zorgt ervoor dat we twee beklimming minder hebben en bijna direct beginnen aan de klim naar col du pré.
[ Voor 12% gewijzigd door marijn15 op 25-07-2025 00:48 ]
https://sporza.be/nl/2025...ming-zeker~1753374435684/
Wat zijn dit weer voor voor-oorlogse toestanden
Wat zijn dit weer voor voor-oorlogse toestanden
Wel een vreemde reden: om de rust te bewaren. Er is niks in de weg om die 35 km aan wegen te gebruiken.marijn15 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 00:46:
[Afbeelding]
Route met 35 km in gekort, door ontruiming van koeien. Zorgt ervoor dat we twee beklimming minder hebben en bijna direct beginnen aan de klim naar col du pré.
Jammer voor de koers, het had zomaar nog het verschil kunnen maken.
Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21