[Wielrennen] Centraal discussietopic

Pagina: 1 ... 150 ... 155 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:06
Ypuh schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:45:
Waar is die S. Yates mee bezig? Iedereen rijdt voor hem tijdens de Giro en hij wint op de laatste klim. Vervolgens moet hij knechten voor Vingegaard en lost hij elke rit. Krijgt één dag de kans als springplank en wint de rit, om vervolgens aan de voet van de Hautacam weer te laten lopen.

Hij zegt vermoeid te zijn en alles in dienst te rijden, maar krijg toch een beetje het gevoel van een waardeloze ploeggenoot. Kuss is het ook helemaal kwijt na zijn Vuelta overwinning. Gaat van beste klimmer en superknecht naar natte krant.

Denk niet dat het veel verschil maakt tegen Pogacar, maar de super-ploeg lijkt vooral uit mannen als Affini, Campenaerts en Benoot te bestaan. Zodra ze aan de overwinning hebben mogen ruiken, blijken het toch weer een soort eigen BV'tjes te worden (wat ik overigens ook volkomen begrijp, maar voor de camera roepen ze iets anders).
Hij reed gewoon op kop, was kort maar deed zijn werk. Blijven mensen die ook gewoon eens minder kunnen zijn. Jorgensen heeft ook niks op kop gereden.

Yates was mee in de ontsnapping om indien nodig voor Vingegaard te werken. Maar door de grote voorsprong en de situatie kon die zijn eigen kans gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zouden er nog renners met een 1x setup gaan rijden? Roglic deed dat enkele jaren geleden toen Jumbo nog met SRAM reed in de Giro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:20
BreadFan schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:13:
Zouden er nog renners met een 1x setup gaan rijden? Roglic deed dat enkele jaren geleden toen Jumbo nog met SRAM reed in de Giro.
Viel toen z'n ketting er niet af? :o

Ben sowieso wel benieuwd wat de mannen bovenin het klassement gaan kiezen. Evenepoel op een volledige zwarte fiets (ongeverfd) om een paar gram te besparen, Vingo die op de rustdag schijnbaar op z'n tijdritfiets door de bergen heeft gereden, en voor Pogy zal wel wisselen om daarna intens hard omhoog te knallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:21
Bryan Coquard verlaat de Tour. Hij heeft deze klimtijdrit nog wel afgelegd, maar stapt morgen niet meer op. Met zijn gebroken vinger vindt hij zichzelf een gevaar in het peloton. "Ik kan niet remmen met mijn rechterhand, dus ik kan enkel de voorrem gebruiken. Als ik blijf, ben ik een gevaar. Het is voor de veiligheid van de anderen en van mij beter als ik stop."
Netjes van hem (alhoewel eigen pijn vast ook wel mee zal spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Welke sites gebruiken jullie voor wielernieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 18:38

Jebus4life

BE User

Ik vind Evenepoel er niet fris uitzien...
(Misschien ziet niemand er fris uit. Maar het ziet er zo gelaten uit, er zijn er veel die er gebetener uitzien)

***EDIT***
Inderdaad niet echt indrukwekkend in vergelijking met Roglic en Lipowitz, podium wordt moeilijk

[ Voor 87% gewijzigd door Jebus4life op 18-07-2025 17:17 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Wel slim dat Vingegaard een parasolletje op z'n hoofd heeft gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 08:55
Ligt het nou aan mij, of gebruikt Vingegaard de beugels gewoon niet? Wat is dan het nut van die tijdritfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:13
floriz87 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 17:19:
Ligt het nou aan mij, of gebruikt Vingegaard de beugels gewoon niet? Wat is dan het nut van die tijdritfiets?
Bij de eerste paar km’s wel.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:54

Roozzz

Plus ultra

Wat een chaos deze regie 8)7

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:24
oei, daar gaat "god"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Vingegaard kan Evenepoel gewoon zien rijden... Is Remko echt niet op orde, of Vingegaard verrassend sterk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Het zal in ieder geval moraal geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
De 2e dag na de val zou het lastigste zijn… Pogacar is van een andere planeet volgens mij.. hij gaat geel, groen en de bollen winnen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

En Pogacar nog veel sneller. De verhoudingen zijn duidelijk. Klasse beter dan iedereen. Vingegaard ruimschoots best of the rest.

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 18-07-2025 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Die helm van Vingegaard is echt lelijk, in een klimtijdrit lijkt me zo'n model toch niet veel op te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Klimtijdrit niet gewonnen door/op een klimfiets of een tijdritfiets, maar gewonnen door/op een aerobike.

:D

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:55
Jemig, wat een verschillen he? Vingegaard een enorme voorsprong op de rest en uiteraard Pogacar daar weer dik onderdoor. Ergens nog valse hoop op een hele slechte dag voor de man, puur om de spanning weer terug te krijgen maar zie er geen enkel signaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Gewone fiets, geen tijdrithelm en vooral geen communicatie voor Pogacar. Heb gewoon dit op gevoel gereden zegt die :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 09:06
Tja Pogacar heeft in zijn hele carrière 1 slechte dag gehad, tegenover 100+ goede dagen. Nu komt hij ook weer boven zonder te zweten alsof ie een rondje Albert Heijn heeft gedaan...

Komende jaren wordt de Tour gewoon heel saai en het record van 35 overwinningen gaat er over 4 a 5 jaar ook gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Morrar schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 17:39:
Tja Pogacar heeft in zijn hele carrière 1 slechte dag gehad, tegenover 100+ goede dagen. Nu komt hij ook weer boven zonder te zweten alsof ie een rondje Albert Heijn heeft gedaan...

Komende jaren wordt de Tour gewoon heel saai en het record van 35 overwinningen gaat er over 4 a 5 jaar ook gewoon aan.
Misschien als Lipowitz zich verder kan ontwikkelen, kan hij de strijd met hem aangaan, want de rest zie ik niet meer veel beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:43

Punkrocker

Mostly harmless

Roozzz schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 17:30:
En Pogacar nog veel sneller. De verhoudingen zijn duidelijk. Klasse beter dan iedereen. Vingegaard ruimschoots best of the rest.
Wel laf van de organisatie dat ze de tijdslimiet hebben opgehoogd.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 22:40
Morrar schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 17:39:

Zoals het nu lijkt gaat Pogi 35x de Tour winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42
Gelukkig heeft Pogi 300% meer slechte dagen dan 1 gehad in de TdF ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Punkrocker schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 19:33:
[...]

Wel laf van de organisatie dat ze de tijdslimiet hebben opgehoogd.
Even uitgerekend. Zonder aanpassing was de limiet ongeveer 7:35. Dus vanaf plek 165 ongeveer was er 8 man OTL geweest. Aan de andere kant kun je zeggen dat ze dan wel echt iets harder hadden doorgetrapt. Voor Mezgec was het wellicht lastig geworden. Maar goed, als.. enzo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Ik vond het ook lafjes. Teunissen klaagde dat hij 5 w/kg gereden had en alsnog zo ver achter ligt. 5 w/kg zie je bij goede amateurs ook al…

Van de allerbeste renners in de wereld mogen we toch wel iets meer verwachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Requiem19 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 20:16:
Ik vond het ook lafjes. Teunissen klaagde dat hij 5 w/kg gereden had en alsnog zo ver achter ligt. 5 w/kg zie je bij goede amateurs ook al…

Van de allerbeste renners in de wereld mogen we toch wel iets meer verwachten?
Een goede amateur haalt die cijfers niet na 14 dagen tour met de manier waar er geraced werd.

Niemand zit toch te wachten als er 8 man buiten tijd komt? Tijdslimiet was sowieso al strak

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:16

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ypuh schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 19:51:
[...]

Zoals het nu lijkt gaat Pogi 35x de Tour winnen.

Overigens voor de wielersport zeer slecht dat er weer eentje zo dominant rondrijdt.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 01:26
Shadow_Agent schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 21:32:
[...]

Overigens voor de wielersport zeer slecht dat er weer eentje zo dominant rondrijdt.
Niet alleen Pogi zelf. Zijn ploeg heeft dit jaar al 64! keer gewonnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:38
Geruchten gaan dat de vrouw van Vingegaard eist dat Pogacar in dienst van Vingegaard gaat rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
schumi1986 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 22:47:
Geruchten gaan dat de vrouw van Vingegaard eist dat Pogacar in dienst van Vingegaard gaat rijden
Remco deed vandaag al een verdienstelijke poging >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:38
[...]

Tsja dat zal maar ik kan keer op keer genieten van de manier waarop Pogacar de concurrentie laat zien hoe goed hij is :D.

Denk dat we met z’n alle dankbaar mogen zijn dat we dit nu mogen aanschouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Precies.
Anquetil, Merkcx, Hinault, Indurain ... Een wonder dat de sport het heeft overleefd. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:10
Ja het is al vaker gezegd, maar werden we ook geen Sven kramer moe in de tijd dat hij alles won op t ijs, of mevrouw leerdam nu, of een femke bol op de hardloop schoenen, of een max verstappen/lewis hamilton in f1.

Er zijn in elke sporten gewoon uiterst gedreven en getalenteerde mensen...

Pogi heeft in Parijs Roubaix zichzelf ook helemaal leeg gereden om er vervolgens ergens in een bocht uit te knallen en te verliezen van mvdp, Milan san Remo verloren van vd poel.

Ik vind het wel wat hebben hoor momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik denk dat het probleem niet Pogi is, maar de concurrentie.

Vingegaard is de enige die een klein beetje in de buurt kan komen. Verder is er nul concurrentie.

Zou leuk zijn als er nog 1 of 2 renners zouden zijn die bijv waanzinnig goed konden klimmen.

Te weinig supertalenten helaas…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
5 W/Kg voor een sprinter is best veel hoor. Als amateur wel haalbaar, maar niet in combinatie met 3 weken Tour en dan óók nog 1.600W+ in de sprint kunnen leveren.

Marcel Kittel heeft na zijn actieve carriere zijn vermogensdata gedoneerd aan de wetenschap (net als Tom Dumoulin overigens). Daaruit bleek dat hij in zijn beste jaren een FTP had van 431W en 4.9 W/Kg. Hij won in die twee beste jaren 6 etappes en daarnaast dus nog 8 etappes met een lager FTP.

Dumoulin had in zijn beste jaar ook een FTP van 431W bij 69kg wat neerkomt op ca. 6.25 W/Kg. Daarmee zou je in het huidige peloton moeite hebben om de top 10 te halen gok ik. Ook een tijdrit winnen zou nu lastig worden, Evenepoel heeft een geschat FTP van 410-415W bij 61 Kg ofwel 6.7-6.8 W/Kg bij een lagere CdA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 01:26
dfbt schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 23:53:
Ja het is al vaker gezegd, maar werden we ook geen Sven kramer moe in de tijd dat hij alles won op t ijs, of mevrouw leerdam nu, of een femke bol op de hardloop schoenen, of een max verstappen/lewis hamilton in f1.

Er zijn in elke sporten gewoon uiterst gedreven en getalenteerde mensen...

Pogi heeft in Parijs Roubaix zichzelf ook helemaal leeg gereden om er vervolgens ergens in een bocht uit te knallen en te verliezen van mvdp, Milan san Remo verloren van vd poel.

Ik vind het wel wat hebben hoor momenteel.
Kramer moe? Zeker. Leerdam is lang niet zo dominant als Pogi. Sterker haar laatste grote individuele titel is van 2023. Femke Bol is alleen dominant in de Diamond League en wie kijkt dat nou? Verstappen is nog enigszins interessant omdat die het veel beter doet dan zijn materiaal eigenlijk toestaat.

Maar dat Pogi veel wint is prima. Ik ben geen fan, maar dat er een specifieke dominante kampioen is, dat is zeker inherent aan topsport. Maar je hoeft als Pogi meedoet en als de wedstrijd niet op het terrein van MvdP is, niet eens meer te kijken. Je kan in veel gevallen van te voren al invullen wat er gaat gebeuren. En dat is dodelijk saai.

Neem bijvoorbeeld de Strade, knap hoor wat Pogi daar doet. Maar zijn er serieus mensen die het spannend vonden vanaf 80km vanaf de finish? Sterker nog als je beetje koers volgt wist je voor de koers al dat dit ging gebeuren. Dat terwijl nog maar paar jaar geleden de Strade garantie was voor een mooie koers.

In bredere zin, ik kijk ook regelmatig .1 koersen. Maar ook daar weet je van tevoren al vaak dat UAE gaat winnen. Verschijnen ze doodleuk met ploegen die ook gewoon mee zouden doen voor de prijzen in grote rondes. Rijden ze tegen een stel pro en conti teams. Jammer want juist op dat niveau zag je vroeger vaak open en attractieve koersen. Het is alsof Real Madrid ineens in de keuken Kampioen Divisie gaat meedoen.

Ik kijk niet koers voor de pure sport presentatie. Ik kijk voor de strijd, de verhalen, die strategie, de verbondjes, de hoogte en dieptepunten waar renners doorheen moeten. En deze gingen tot Pogi vaak ook over koersen heen. Binnen rondjes, maar ook binnen seizoenen of zelfs meerdere seizoenen. Dan had je ploegen of renners die onderling nog een rekening te vereffenen hadden en daardoor voor verrassende wendingen zorgden. Er zijn in het Pogi tijdperk geen verrassingen. Voor je de stream aanzet weet je al precies wat er gaat gebeuren.

Het doet me denken aan de grote drie in het tennis. Ook daar wist je vantevoren welke spelers de meeste kans maakten. Maar die hebben onderling wel talloze legendarische finales/wedstrijden gespeeld. Over 20 jaar herinner ik me Pogi alleen als een veelvraat die 20x beter was dan de rest, en die ene tijdrit. Verder is het een dodelijk saaie periode in de sport. En in tegenstelling tot de Armstrong jaren, zijn er niet de andere koersen, zoals de monumenten of de kleinere koersen, waar je nog kan genieten van alles wat wielrennen tot de mooiste kijksport maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ypuh schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 07:27:
5 W/Kg voor een sprinter is best veel hoor. Als amateur wel haalbaar, maar niet in combinatie met 3 weken Tour en dan óók nog 1.600W+ in de sprint kunnen leveren.

Marcel Kittel heeft na zijn actieve carriere zijn vermogensdata gedoneerd aan de wetenschap (net als Tom Dumoulin overigens). Daaruit bleek dat hij in zijn beste jaren een FTP had van 431W en 4.9 W/Kg. Hij won in die twee beste jaren 6 etappes en daarnaast dus nog 8 etappes met een lager FTP.

Dumoulin had in zijn beste jaar ook een FTP van 431W bij 69kg wat neerkomt op ca. 6.25 W/Kg. Daarmee zou je in het huidige peloton moeite hebben om de top 10 te halen gok ik. Ook een tijdrit winnen zou nu lastig worden, Evenepoel heeft een geschat FTP van 410-415W bij 61 Kg ofwel 6.7-6.8 W/Kg bij een lagere CdA.
Gelukkig rijd je een inspanning van deze duur niet op FTP maar daarboven.

Pogacar reed deze TT met 7.1 w/kg (https://www.procyclingcoa...0was%2520Tour%252Dwinning)

Ruim boven zijn FTP dat op 6.7 w/kg geschat wordt.

En qua sprinters.. mister 2.000 watt Milan, 84kg schoon aan de haak kon deze klim prima oprijden met 5 w/kg (zelfde tijd als Teunissen ong).

Girmay daarentegen had het inderdaad wel heel zwaar, gezien hij buiten de oude tijdslimiet finishte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_d1Q9eElGqTDtNEkPQEe4SCPIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtpKqEWyRe2AokF2LAMLwqxA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 21:15:
[...]

Een goede amateur haalt die cijfers niet na 14 dagen tour met de manier waar er geraced werd.

Niemand zit toch te wachten als er 8 man buiten tijd komt? Tijdslimiet was sowieso al strak
Er finishten uiteindelijk 5 man ofzo buiten de oude tijdslimiet. Als je de tijdslimiet vooraf verandert, gaat iedereen natuurlijk rustig fietsen.

Niet heel eerlijk dit. Milan heeft hem opgevlamd en wordt 117e op 6 minuten met een flinke inspanning.

Girmay denkt ‘mooi, nieuwe tijdslimiet’ => yolo en doet een ere rondje langs z’n fans al high fivend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Einde van Evenpoel in deze Tour vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Evenepoel weer als vanouds aan het zeuren tegen de cameramotor wanneer hij moet lossen... maar dan wel lief een bidonnetje geven aan een jonge toeschouwer *O*

Soms weet ik echt niet wat ik van hem moet vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:10:
Einde van Evenpoel in deze Tour vrees ik.
Dat was snel -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hij holt al heel het seizoen achter de feiten na de val in de winter die hem 3 a 4 maand kostte. Hierdoor zonder basis aan het seizoen begonnen en al de eerste klap in Luik gekregen. Daarna was Romandië en Daphine ook al niet goed.

Is al een wonder dat die in Brabantse pijl en Amstel goed was en zijn tijdritten met glans bleef winnen.
Nu herbronnen richting WK in de hoop dat Pogacar wat minder is dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:43

Punkrocker

Mostly harmless

TheTinusNL schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:13:
Evenepoel weer als vanouds aan het zeuren tegen de cameramotor wanneer hij moet lossen... maar dan wel lief een bidonnetje geven aan een jonge toeschouwer *O*

Soms weet ik echt niet wat ik van hem moet vinden :+
Jawel hoor.
Het blijft een lul voetballer :+

Wel één die goed kan fietsen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
Remco weer even met beide beentjes op de grond gezet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Arensman ijzersterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Zal Pogacar eens een keer een etappe aan een ander laten en alleen zijn klassement verdedigen? Ik vrees het ergste…voor Arensman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
3:12 voor aan het begin van de laatste klim… het wordt krap.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickC op 19-07-2025 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:01

Quad

Doof

Het is spannend..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:03

Pierre

Van nature lui!

Vrees het ergste, maar wel heel mooi, kom op.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Shit… daar gaan we.. Visma gaat een NL etappe overwinning wegkapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wat gaat die Vingegaard doen? Pogacar naar de etappe overwinning helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:55
Knakt Pogacar ooit wel eens of is die man buitenaards?

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Kom op Arensman!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
1:34 met 1,6km… dat moet Arensman toch wel redden denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:33
npo1Extra is genieten nu, spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:23

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Geef die gozer even een red bull voor die laatste kilometer.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 12:41
Dat gaat die redden!!! Wat een prestatie!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PatrickC
Thymen Arensman _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ *O* :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Heel knap gedaan, met dank aan Pogacar

[ Voor 40% gewijzigd door Pjottski op 19-07-2025 17:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:01

Quad

Doof

:)F *O*

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Dit keer gelukkig wel beter en meer in beeld dan Wout Poels destijds.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:03

Pierre

Van nature lui!

Wat een mooie overwinning, knap gedaan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Pjottski schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:10:
Heel knap gedaan, met dank aan Pogacar
Ik had de indruk dat Pogacar vandaag een mindere dag had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

PatrickC schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 17:13:
[...]

Ik had de indruk dat Pogacar vandaag een mindere dag had.
Kan, maar hij hoefde ook niet. Bij vertrek van Gall ook niet direct volgen. Pas bij Vinegaard kwam hij in het wiel, maar wilde er ook niet erover. Hij heeft de keuze gehad om aan te vallen maar niet gedaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Sterke prestatie om zo weg te rijden van die kopgroep en dan stand te houden tegen de favorieten. Hij verloor echt weinig tijd op de slotklim.

Ook nog eens een hele rit voor Carlos Rodriguez moeten rijden en dan zo winnen, knap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 15:56
Heel fraaie overwinning. Prachtig.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Tijd bij Ineos om eens in te zien dat een etappe overwinning toch veel mooier is dan een verre ereplaats in GC.
Rodriguez komt nu weer de top 10 binnen maar is die alleen in geraakt na al die ontsnappingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Eindelijk een écht grote vis voor Arensman. Zoiets gun ik Kelderman ook nog wel eens, ik denk dat die twee qua talent elkaar weinig ontlopen.

Het is Wout Poels toen 'gelukkig' ook nog gelukt, al schaal ik die qua natuurlijk talent een half niveautje lager in (en heeft met LBL erbij een veel hoger rendement). Alle 3 prachtige renners als je het mij vraagt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maarten_E
Ypuh schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 18:50:
Eindelijk een écht grote vis voor Arensman. Zoiets gun ik Kelderman ook nog wel eens, ik denk dat die twee qua talent elkaar weinig ontlopen.

Het is Wout Poels toen 'gelukkig' ook nog gelukt, al schaal ik die qua natuurlijk talent een half niveautje lager in (en heeft met LBL erbij een veel hoger rendement). Alle 3 prachtige renners als je het mij vraagt.
"Eindelijk"?
Het is toch pas de eerste keer dat Arensman meedoet? Dan is een tweede en eerste plaats in je eerste TdF echt heel knap.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Arensman staat in mijn boekje al een jaar of 5 te boek als megatalent. Dit is misschien zijn eerste Tour, maar tevens zijn 10e grote ronde waarin hij 'slechts' één Vuelta-etappe gewonnen heeft.

Arensman als rookie bestempelen die net komt kijken en gelijk verrast lijkt me ook wat naief. Hij is bij Ineos binnen gehaald om o.a. Froome, Bernal en Thomas als kopman op te volgen, dus vanuit dat oogpunt heeft hij nog niet veel geplezierd. Des te mooier om te zien dat het er nu toch uit lijkt te komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ypuh op 20-07-2025 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Als je voor klassementen gaat is het niet heel gek dat je nog maar 1 etappe hebt gewonnen in een grote ronde lijkt me.

Denk vooral dat hij nu ontdekt dat niet voor klassementen gaan hem beter ligt. Minder druk, beter je dagen uitkiezen en dan knallen.

Elke dag eraan hangen om dan 7e oid te worden in de Vuelta of Giro is stuk zwaarder en - lijkt me - minder bevredigend dan voor etappes gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:11
Ypuh schreef op zondag 20 juli 2025 @ 07:15:
Arensman staat in mijn boekje al een jaar of 5 te boek als megatalent. Dit is misschien zijn eerste Tour, maar tevens zijn 10e grote ronde waarin hij 'slechts' één Vuelta-etappe gewonnen heeft.
Dat is volgens mij een mening van Nederlanders omdat het een Nederlander is die een beetje omhoog kan rijden = megatalent. Als Belg werd gezegd dat het een talent was maar 5 jaar na datum blijft daar nog weinig van over.
Arensman als rookie bestempelen die net komt kijken en gelijk verrast lijkt me ook wat naief. Hij is bij Ineos binnen gehaald om o.a. Froome, Bernal en Thomas als kopman op te volgen, dus vanuit dat oogpunt heeft hij nog niet veel geplezierd. Des te mooier om te zien dat het er nu toch uit lijkt te komen.
Het Ineos tijdperk is al een tijdje voorbij... zonder de 'echte' megetalenten zoals Vingegaard, Pogaçar, MvdP, WvA of Evenepoel stellen ze nog weinig voor. Arensman wint gewoon omdat er 2 naar mekaar bleven kijken met 3m16s voorsprong aan de voet, had hij normaal geen schijn van kans, als 1 van de 2 de rit wou winnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
RigolleM schreef op zondag 20 juli 2025 @ 08:11:
[...]

Dat is volgens mij een mening van Nederlanders omdat het een Nederlander is die een beetje omhoog kan rijden = megatalent. Als Belg werd gezegd dat het een talent was maar 5 jaar na datum blijft daar nog weinig van over.

[...]

Het Ineos tijdperk is al een tijdje voorbij... zonder de 'echte' megetalenten zoals Vingegaard, Pogaçar, MvdP, WvA of Evenepoel stellen ze nog weinig voor. Arensman wint gewoon omdat er 2 naar mekaar bleven kijken met 3m16s voorsprong aan de voet, had hij normaal geen schijn van kans, als 1 van de 2 de rit wou winnen...
Poeh, nog wat bittere nasmaak van Evenepoel’s abandon?

Zo’n bergrit winnen door een Belg was dagenlang voorpagina nieuws geweest in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Requiem19 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 08:32:
[...]

Poeh, nog wat bittere nasmaak van Evenepoel’s abandon?

Zo’n bergrit winnen door een Belg was dagenlang voorpagina nieuws geweest in België.
Die opgave had ik gisterenochtend al voorspelt, dus neen... geen nasmaak.

De laatste keer dat een Belg een bergrit van dit kaliber won in TdF daar spreken ze vandaag nog over en het was zelfs wereldnieuws, want het was niet eens een GC rijder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 23:58
RigolleM schreef op zondag 20 juli 2025 @ 08:11:
[...]
Arensman wint gewoon omdat er 2 naar mekaar bleven kijken met 3m16s voorsprong aan de voet, had hij normaal geen schijn van kans, als 1 van de 2 de rit wou winnen...
Hij heeft er zelf ook best aardig voor moeten trappen he?

Volgens jouw logica wint de ontsnapping dan altijd omdat de kopmannen niet willen winnen. Dat is nou juist het mooie van een 3-weekse ronde. Die kopmannen (zelfs Pogi soms) moeten ook een beetje op hun energie letten.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
GerbenBK schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:54:
[...]

Precies. Jammer dat z’n Garmin het laatste deel niet goed gereigistreerd heeft. Ik was wel benieuwd naar z’n klimtijd.

Op Tourmalet toch even mooi 8e tijd ooit. Vanuit de ontsnapping is dat wel echt impressionant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
GerbenBK schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:54:
[...]

Volgens jouw logica wint de ontsnapping dan altijd omdat de kopmannen niet willen winnen. Dat is nou juist het mooie van een 3-weekse ronde. Die kopmannen (zelfs Pogi soms) moeten ook een beetje op hun energie letten.
Daarom heeft hij gewonnen, ik zeg nergens dat hij niet heeft moeten trappen, maar met zo'n geringe voorsprong hadden ze hem makkelijk kunnen inrekenen, dus heeft Arensman geluk gehad... dat ze in spaarmodus zaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:06
RigolleM schreef op zondag 20 juli 2025 @ 11:44:
[...]

Daarom heeft hij gewonnen, ik zeg nergens dat hij niet heeft moeten trappen, maar met zo'n geringe voorsprong hadden ze hem makkelijk kunnen inrekenen, dus heeft Arensman geluk gehad... dat ze in spaarmodus zaten ;)
Je vergeet even dat ze Pogacar en Vingegaard heel diep zijn gegaan in de klimtijdrit. Daar heeft Arensman misschien iets minder geleden.

Laten we ervan uit gaan dat niemand heel veel harder kon. “makkelijk kunnen inrekenen” lijkt me niet aan de orde.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

De wattages op de laatste klim laten zien dat Pogacar en Vingegaard behoorlijk gas gaven.

Dus nee, bagetalliseren van deze briljante overwinning lijkt me niet echt terecht :-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
[...]

Nee. Hij heeft gewonnen omdat hij als eerste over de finish gaat. Dat er achtervolgers naar elkaar kijken is zo oud als het wielrennen zelf en heeft niets met geluk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Jammerlijke start na die grote val. Weinig solidariteit en communicatie lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat een discussie, feitelijk zeggen jullie allemaal het zelfde alleen @RigolleM gebruikt het woordje geluk en dat lijkt te werken als een rode lap ofzo. Als het een Fransman was geweest was waarschijnlijk niemand over dat woordje gevallen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Weer een dikke gele kaart voor de organisatie. Die valpartij had kunnen vermeden worden. Totaal niet aangeduid.
Op Eurosport zeiden ze al dat het een gevaarlijke start is met dat dorpje en al die versmallingen en obstakels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
LoneRanger schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:01:
Wat een discussie, feitelijk zeggen jullie allemaal het zelfde alleen @RigolleM gebruikt het woordje geluk en dat lijkt te werken als een rode lap ofzo. Als het een Fransman was geweest was waarschijnlijk niemand over dat woordje gevallen.
Nee ging mij er meer om dat door de woordkeuze geïmpliceerd wordt dat het een vrij geringe prestatie was om deze monsterrit te winnen. Interesseert mij persoonlijk niet of een NLer of Fransman die prestatie levert, maar verdient wel respect wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
1-2 België, ook heel netjes.
Mooie solo van Tim Wellens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Knotsgekke etappe geweest vandaag, geen moment stil gevallen en altijd kwamen er renners terug en veranderde de situatie. Echt genoten vandaag.

En wat een fantastische zege van Wellens, net op dezelfde manier hoe die Belgisch kampioen werd met toen Evenepoel en Philipsen in de achtervolging na een solo van 40km die toen ook geen meter dichter kwamen.

Trilogie in alle grote rondes met ritzeges en dat als niet sprinter/klimmer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Het is hier zo stil? *O* :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Straffe zege van Wellens.

Nul geluk, gewoon pure klasse.

Ook mooi om te zien dat hij vroeger echt bekend stond als iemand die in het voor- en najaar goed was, maar nooit in de zomer. Dat heeft hij toch flink omgedraaid door er in te investeren (over het BK):
Ook bij Sven Nys brandde de vraag al een tijdje op zijn lippen.

"Je was een renner die bij dit soort weer in paniek sloeg en nooit zijn beste prestaties kon bovenhalen. Nu ben je indrukwekkend bij deze temperaturen. Hoe ben je daarin geslaagd?"

Tim Wellens: "Paul Van den Bosch (zijn voormalige trainer) stelde me onlangs ook die vraag. Ik heb dit jaar zo veel hittetrainingen gedaan op de rollen. Het was zo zwaar, ik heb enorm hard afgezien."

"Die hittetrainingen voelen alsof je aan het stikken bent op de rollen. Dat wil ik zelfs mijn dichtste concurrent niet aandoen."

"Maar het was het helemaal waard, want de warmte is tegenwoordig geen probleem meer."
(bron=Sporza).

Er is veel maakbaar als je bereid bent er flink in te investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 21:10
De klassements mannen, pogi, vingegaard zijn absolute toppers. Maar ik vind oprecht dat Tim Wellens koers na koers , dag op dag dat hele peleton meeneemt echt van wereldklasse. Hoe hij dan ook vandaag gewoon wint. Iedereen nam/neemt UAE soms wel op een loopje met hun tactieken of dergelijke. Maar ze zijn ook echt niveau technisch ( en zal ook wel met geld te maken hebben) enorm omhoog gegaan. Eten/Hitte etc lijken ze nu allemaal wel goed onder controle te hebben, waar dat voorheen vaak alleen bij Visma te vinden was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Van der Poel verlaat Tour de France vanwege longontsteking - https://nos.nl/l/2575959

:'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Exocet schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 08:14:
Van der Poel verlaat Tour de France vanwege longontsteking - https://nos.nl/l/2575959

:'(
Jammer, één van de smaakmakers de eerste twee weken van de tour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Toch weer iets te druistig met z'n krachten omgesprongen. Dit is niet de eerste keer dat hij in de TdF een kleine verkoudheid of kuchje oppikt.

Wel mooi al die bizarre acties zoals de dag met Rickaert, maar gelukkig blijkt ook MvdP dan toch een mens te zijn.

(ik denk dat hij fysiologisch ook simpelweg beter geschikt is om te pieken in een 1 dags wedstrijd dan een 3 weekse wedstrijd - je ziet hem nooit zoals WvA langzaam beter worden in die 3 weken, maar juist langzaam iets minder worden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-09 14:33
Dylan van Baarle naar Soudal Quickstep: https://www.hln.be/wielre...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Laatst online: 21:34
Die zag ik niet aankomen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Wat heeft die toch pech gehad bij Visma met al die breuken.

Ook Stuyven lijkt al maanden ronden met Quick step, toch opnieuw focus op de kassei klassiekers? Beide ook al aardig op leeftijd. (worden 34)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:24
Snap ik wel, moeten gaan knechten voor een ondertussen tweederangs klassieker renner is ook niet motiverend als je zelf ook goed bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Van Baarle werd bij VLAB eigenlijk ook eerder slechter dan beter. Bij Ineos haalde hij echt een hoog niveau. Eerste jaar bij VLAB ook, maar daarna heeft hij niet meer sterk gereden. Sure, breuken, blessures etc. Maar je had tussen alle ellende door wel 1 lichtpuntje willen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:21
Of het uiteindelijk gaat werken weet ik niet, maar vind wel mooi dat Vingegaard met VLAB een serieuze poging doet, die ook nog eens redelijk uitgewerkt is met Benoot en Campenaerts vooruit als twee springplankjes.

Alleen als Pogacar gewoon kan blijven volgen heb je er alsnog niets aan...
Pagina: 1 ... 150 ... 155 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic.
Ervaringen over het wielrennen kan je hier bespreken: Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21