To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Die Alba is een frusti boy.Joosie200 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:29:
Slechte verliezers die Barça-lieden, bam bal in je bakkes
Zlatan had hem erin geomhaald
Maar ik denk dat Bayern dit alleen maar leuk vind.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Volgende wedstrijd met een Davids brilletje
Had het speler van Barca geweest had ie kermend op de grond gelegen en heel Barca staan smeken bij de scheids.afvalzak schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:30:
Oh man, bal in je gezicht en doen alsof je pijn heb xD
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Doet Robben toch ook bijna?Kaap schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:32:
[...]
Had het speler van Barca geweest had ie kermend op de grond gelegen en heel Barca staan smeken bij de scheids.
Vind elke voetballer die zo doet irritant.
Moeten ze wel de corner nemen:P
4-0 it is
[ Voor 80% gewijzigd door Afvalzak op 23-04-2013 22:34 ]
Denk het niet
Ik denk ook de hele tijd dat ze zingen alle duitsers zijn homo als Bayern scoort
Verdiende overwinning van Bayern btw.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 23-04-2013 22:34 ]
Jawel, op het veld maar deden niks.Vlassie1980 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:35:
Barca was echt helemaal nergens.
⏩ PVOutput☀️
Die hield zich in leek het wel.toolkist schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:36:
Deed Messi eigenlijk mee?
Die is niet bepaald fit. En dat was te zien.toolkist schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:36:
Ik start net FIFA 13 op, daar staat hij wel lachend op mijn scherm.toolkist schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:36:
Bij FIFA 14 staat er denk ik iemand anders op
Echter waarom geen rood voor Alba / Sanchez in de laatste paar minuten ?
Maar wat hebben de Duitsers toch een generatie topspelers op dit moment ....
Beetje jammer dat schelvis niet Bayern de complimenten geeft maar toch een azijnzeikerig barca verhaal op gaat hangen na afloop

[ Voor 24% gewijzigd door Bossie op 23-04-2013 22:40 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Neupe, volgens de trailer niet:pVlassie1980 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:39:
[...]
Ik start net FIFA 13 op, daar staat hij wel lachend op mijn scherm.
Ik hoop van harte dat deze actie nog een staartje krijgt... Kan toch niet dit... En dan ook nog geel?
www.google.nl
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Kan me ook bijna geen enkele kans van Barca heugen.
Over de handsballen hoeven we nu niet meer te zeuren gelukkig.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Hij krijgt bakken vol met geld van EA, hij moet lachen.Vlassie1980 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:39:
[...]
Ik start net FIFA 13 op, daar staat hij wel lachend op mijn scherm.
Barca speelde ook erg laf trouwens, pas in de 83e minuut wisselen, dan wil je ook niet winnen.
[ Voor 8% gewijzigd door Dadona op 23-04-2013 22:55 ]
Klopt, maar morgen staat een ander deel van de duitse generatie op het veldD-e-n schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:40:
Daar is Bayern niet zo'n grote uiting van. Niet zo heel veel Duits.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Go Bayern!
Verwijderd
1+tweaker2010 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:00:
Geniale reactie op Nu.nl: De troonswisseling heeft vandaag plaatsgevonden en niet op 30 april![]()
Go Bayern!
Boah ik ben echt super blij, niet alleen om het feit dat Bayern gewoon dik gewonnen heeft, maar ook dat die kwallen eens over hun (voor een keer dan) klote hebben gekregen. Meerder mensen zullen het dan wel met me eens zijn (?) Vind het harstikke geweldig!
[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 23-04-2013 23:09 ]
De twee nederlagen in een week tegen RM was anders ook heerlijkMosin schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:08:
[...]
1+
Boah ik ben echt super blij, niet alleen om het feit dat Bayern gewoon dik gewonnen heeft, maar ook dat die kwallen eens over hun (voor een keer dan) klote hebben gekregen. Meerder mensen zullen het dan wel met me eens zijn (?) Vind het harstikke geweldig!
Verwijderd
Slechts zes van de elf spelers zijn Duits international..D-e-n schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:40:
Daar is Bayern niet zo'n grote uiting van. Niet zo heel veel Duits.

Wel jammer dat twee van de vier doelpunten eigenlijk ongeldig waren.. En na die eerste bal tegen hand had de bal wel op de stip gekund, maar die tweede vond ik niks.. Kon Alexis erg weinig aan doen, was zeker niet express, en dat is wel wat in de spelregels staat..
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
EDIT: Dit hoeft men niet als arrogant te zien, ben namelijk als supporter van FC Barcelona ook altijd erg kritisch op mijn club. Bayern was gewoon ontzettend goed vandaag, superieur. Had werkelijk elke ploeg in Europa gesloopt zoals ze vandaag speelden. Teamspirit, verdedigend uitermate sterk met de 3 CDMs en levensgevaarlijk op de counter. Terechte winnaar.
[ Voor 46% gewijzigd door Catorce op 23-04-2013 23:33 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Lol? Wat is dat voor een vergelijking dan? Dat was 1-1?Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:03:
Goedemorgen, wie had dit verwacht? Deed me een beetje denken aan Feyenoord tegen Ajax in de Arena in het eerste jaar onder Koeman
Zo verrassend is de overwinning van Bayern niet eens imo. Ok, 4-0 is wel een dikke uitslag. Echter kijkend naar de vorm en kwaliteit was Bayern 'gewoon' favoriet.
[ Voor 83% gewijzigd door Vos op 23-04-2013 23:39 ]
Verwijderd
Is toch logisch? Iedereen vindt het leuk een ploeg die jarenlang de internationale toernooien heeft gedomineerd op zijn muil te zien gaan.TB1989 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:30:
Fantastisch om te zien hoe blij mensen met een nederlaag van Barcelona kunnen zijn. Dat zegt heel veel over hoe dominant ze dus zijn geweest de afgelopen 5 jaar. Succes brengt immers vijanden met zich mee...
Als het goed is, zo las ik op Twitter, was dat % van alle passes. Leek me onwaarschijnlijk dat dat zo berekend wordt, maar zou het spelbeeld wel spiegelen in deze aan die statistiek.Matis schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:32:
Toch snap ik niet dat Barca 67% balbezit heeft gehad gedurende de wedstrijd en dan zo'n belabberde uitslag.
Nope. Slecht gedrag kweekt afkeer (en Jordi Alba liet zien wat daarmee bedoeld wordt), en het is leuk om vervelende ploegen knallend onderuit te zien gaan, en door een superieur voetballende ploeg te worden afgestraftTB1989 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:30:
Fantastisch om te zien hoe blij mensen met een nederlaag van Barcelona kunnen zijn. Dat zegt heel veel over hoe dominant ze dus zijn geweest de afgelopen 5 jaar. Succes brengt immers vijanden met zich mee...
Aangaande balbezit, op de BBC pagina's stond dat als BaMu 45%- Barca 55%. Kan wel kloppen, maar veel balbezit van Barca was doelloos rondschuiven, daar waar Bayern doelgericht was.
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 23-04-2013 23:38 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ja inderdaad, dat was ook niet mis!Bospa01 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:18:
[...]
De twee nederlagen in een week tegen RM was anders ook heerlijk
Klopt gewoon wat je zegt hoorTB1989 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:30:
EDIT: Dit hoeft men niet als arrogant te zien, ben namelijk als supporter van FC Barcelona ook altijd erg kritisch op mijn club. Bayern was gewoon ontzettend goed vandaag, superieur. Had werkelijk elke ploeg in Europa gesloopt zoals ze vandaag speelden. Teamspirit, verdedigend uitermate sterk met de 3 CDMs en levensgevaarlijk op de counter. Terechte winnaar.
[ Voor 17% gewijzigd door Mosin op 23-04-2013 23:45 ]
In elk Zuid-Europees elftal lopen wel ettertjes als Alba rond. Je kunt veel zeggen maar niet dat Barca een vervelende ploeg is. Vandaag was het bagger maar ze hebben geen negatieve spelopvatting.gambieter schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:36:
[...]
Nope. Slecht gedrag kweekt afkeer (en Jordi Alba liet zien wat daarmee bedoeld wordt), en het is leuk om vervelende ploegen knallend onderuit te zien gaan, en door een superieur voetballende ploeg te worden afgestraft
Zonder nu weer die discussie over te doen: Barca heeft bovengemiddeld veel rollertjes, duikelaars, maniertjes en kaartenvragende spelers gehad over de laatste paar jaren, dus wat mij betreft wel een vervelende ploeg die ook veel teveel is opgehemeld. Dat wil niet zeggen dat het de enige vervelende ploeg is, maar de spelopvatting is niet de mijne. Vandaar dat ik blij ben dat ze vandaag weggespeeld zijn door een team dat het voetballend deed, en geen vervelende trucjes nodig had.D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:06:
In elk Zuid-Europees elftal lopen wel ettertjes als Alba rond. Je kunt veel zeggen maar niet dat Barca een vervelende ploeg is. Vandaag was het bagger maar ze hebben geen negatieve spelopvatting.
Barcelona is (of was) een mooie ploeg om te zien maar ook als het bij hen tegenzit komt er irritatie en dan komen net als bij heel veel ploegen ook de maniertjes. Ik vind het ook echt bezopen om te beweren dat het succes daarop gebaseerd was Dat is gewoon kinderachtig.
En laat die Engelsen nu niet laatdunkend doen over het niveau van het Spaanse voetbal. Want ik denk dat een Spaanse middenmoter toch echt beter is dan een Engelse. Het Engelse spel is wel het type waar Barca zelf moeite mee heeft soms
[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 24-04-2013 00:28 ]
Zit je nu serieus een vergelijking te trekken tussen dit bayern en feyenoord van vorig seizoen? O.oVerwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:03:
Goedemorgen, wie had dit verwacht? Deed me een beetje denken aan Feyenoord tegen Ajax in de Arena in het eerste jaar onder Koeman
Zet die roze bril eens af man!
Zowel het ajax als feyenoord van de afgelopen 10 jaar kan in de verste verte nog niet dromen van het spel dat bayern vandaag liet zien.
Que? Het is een spelopvatting, een aanpak.D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:22:
Doordat Barca zo dominant speelt is er veel meer de gelegenheid tot duiken.
Dat wordt dan ook niet gezegd. Het is iets wat samen met het succes komt, als een combinatiepakket. Een Rivaldo had het ook niet nodig om naar zijn hoofd te grijpen bij het WK2002 toen hij een bal op zijn knie kreeg, maar deed het toch. En omdat scheidsrechters en UEFA niets hebben gedaan aan opzichtige voorbeelden van wangedrag (Busquets die even spiekt tussen de handen door of de tegenstander al een kaart had is een voorbeeld), heeft het team het zich aangewend om te doen. Het werkte en gaf ze wat extra's, of ze het nu nodig hadden of niet.Ik vind het ook echt bezopen om te beweren dat het succes daarop gebaseerd was Dat is gewoon kinderachtig.
Ik denk dat in een directe confrontatie dat inderdaad zo zal zijn. Maar een Engelse topper krijgt van die Engelse middenmoter meer tegenstand dan Barca of Real van de Spaanse middenmoter, waardoor de verdediging meer getest wordt.En laat die Engelsen nu niet laatdunkend doen over het niveau van het Spaanse voetbal. Want ik denk dat een Spaanse middenmoter toch echt beter is dan een Engelse. Het Engelse spel is wel het type waar Barca zelf moeite mee heeft soms
Waar het mij uiteindelijk om gaat is dat die opmerking van TB1989 gewoon onterecht is, die doet net alsof het door afgunst komt, terwijl het afkeer is.
Verwijderd
Hap hapKrukar schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:34:
[...]
Zit je nu serieus een vergelijking te trekken tussen dit bayern en feyenoord van vorig seizoen? O.o
Zet die roze bril eens af man!
Zowel het ajax als feyenoord van de afgelopen 10 jaar kan in de verste verte nog niet dromen van het spel dat bayern vandaag liet zien.
Barca miste node etterbakje Mascherano en Pugnol.
Ook kun je vraagtekens zetten bij de tactiek van Villanova. Pas toen het 3-0 stond ging hij wisselen, hield Messi op het veld die gewoon er niet aan te pas kwam, en hield spelers als David Villa en Fabregas op de bank (Villa kwam pas toen het te laat was).Verwijderd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:40:
Barca miste node etterbakje Mascherano en Pugnol.
[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 24-04-2013 00:52 ]
Vrijwel de meeste mensen denk er toch echt anders over. Je moet wel hele grote oogkleppen op hebben als je durft te beweren dat Busquets, Alba, Pedro en Alves niet meer of minder dan andere spelers over de grond liggen, lopen te janken, zuigen bij de scheids en een lage irritatiedrempel hebben.D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:22:
Ik denk dat dat pertinent onwaar is.
Want dat soort spelers lopen er bij pakweg Real niet? Kom op. Ramos, Pepe en zelfs Ronaldo: allemaal maniertjes. Als we tegen Portugal spelen ergeren we ons ook rot. Dat is toch echt gewoon een bepaalde voetbalcultuur. Zie bijvoorbeeld Suarez. En Robben of Ribery hebben het ook zelfs.
Maar omdat Barcelona altijd alles gewonnen heeft is het nu de "reden" die erbij gehaald wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 24-04-2013 06:58 ]
D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 06:57:
Ik heb geen oogkleppen. Het is een geval van selectieve verontwaardiging.
Natuurlijk, wij zijn allemaal onder invloed van het Schumacher effectD-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 06:57:
Maar omdat Barcelona altijd alles gewonnen heeft is het nu de "reden" die erbij gehaald wordt.
De discussie gaat toch niet over Real?D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 06:57:
Ik heb geen oogkleppen. Het is een geval van selectieve verontwaardiging.
Want dat soort spelers lopen er bij pakweg Real niet? Kom op. Ramos, Pepe en zelfs Ronaldo: allemaal maniertjes. Als we tegen Portugal spelen ergeren we ons ook rot. Dat is toch echt gewoon een bepaalde voetbalcultuur. Zie bijvoorbeeld Suarez. En Robben of Ribery hebben het ook zelfs.
Barcelona kan heel goed voetballen en ik denk dat de meesten die zich irriteren aan 'die maniertjes' daar ook van kunnen genieten. Die maniertjes zijn niet nodig. En ik onderschrijf de mening van gambieter, Barcelona heeft veel spelers met de vallende ziekte en kaartvragers.
Dat de arbitrage weer eens ouderwets blind was voor handsballen van barcelona, daar kon Barcelona wel zijn vordeel mee doen, maar niet beïnvloeden.
De gele kaart van Alexis was 100% aangesmeeerd.
Ik vind dat D-e-n wel gelijk heeft met die selectieve verontwaardiging.
Als het een beetje in je clubcultuur zit, komt het meer voor, waarschijnlijk.
Lage acties als die van Jordi Alba komen voort uit pure frustratie. Barcelona is weeegespeeld, en was volkomen onmachtig.
In deze vorm is Bayern wel érg goed...
[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 24-04-2013 08:08 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
In basketball loopt niemand te zeiken. Doen ze dat wel, krijgen ze meteen een fout of worden ze eruit gestuurd.
Bij voetbal kan en mag iedereen maar zielig doen, kaarten aansmeren, zeuren bij de scheids. Vraag me af of dat ooit nog eens gaat veranderen, maar ben er bang voor.
Zó goed was Bayern nu ook weer niet. Barcelona op zijn top is nog veel beter als je het mij vraagt.Ramzzz schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:06:
In deze vorm is Bayern wel érg goed...
Het is een wisselwerking tussen een zeer matig Barca en een vrij goed Bayern. Ja dan kunnen zulke potten er tussenzitten.
Ik bedoel, Barca kan echt oogstrelend voetbal spelen. Of ze dat nu nog kunnen weet ik niet, maar er hebben wedstrijden tussen gezeten dat echt je bek op de grond viel. Bayern heb ik dat (nog) niet zien doen, maar dat kan ook komen door de speelstijl die ze hanteren. Het is minder mooi, maar wel effectief.
[ Voor 53% gewijzigd door kaos001 op 24-04-2013 08:15 ]
Bij heel veel andere sporten wordt zeiken niet getolereerd, hockey en rugby als klassieke voorbeelden.kaos- schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:13:
Toch vind ik het vreemd hoe het zo gelopen is.
In basketball loopt niemand te zeiken. Doen ze dat wel, krijgen ze meteen een fout of worden ze eruit gestuurd.
Bij voetbal kan en mag iedereen maar zielig doen, kaarten aansmeren, zeuren bij de scheids. Vraag me af of dat ooit nog eens gaat veranderen, maar ben er bang voor.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Het spreekwoord "geef ze een vinger en ze nemen een hand" klopt in dit geval. Laat je toe dat ze tegen mogen spreken, gaan ze schelden. etc ec etc
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vraag ik mij toch ernstig af of je de wedstrijd van gisteren hebt gezien. Bayern speelde extreem goed en het was een genot om naar te kijken.kaos- schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:13:
Toch vind ik het vreemd hoe het zo gelopen is.
[...]
Zó goed was Bayern nu ook weer niet. Barcelona op zijn top is nog veel beter als je het mij vraagt.
Het is een wisselwerking tussen een zeer matig Barca en een vrij goed Bayern. Ja dan kunnen zulke potten er tussenzitten.
Ik bedoel, Barca kan echt oogstrelend voetbal spelen. Of ze dat nu nog kunnen weet ik niet, maar er hebben wedstrijden tussen gezeten dat echt je bek op de grond viel. Bayern heb ik dat (nog) niet zien doen, maar dat kan ook komen door de speelstijl die ze hanteren. Het is minder mooi, maar wel effectief.
Alleen müller was het al waard om de wedstrijd te zien imho.
Barca doet nu al 5 jaar hetzelfde tikkietakka, ze passn zich niet aan en veel tegenstanders weten nu hoe je dat bespeelt, dat breekt ze nu op. Barca speelde gister echt niet "matig", ze werden gewoon overklast en weggespeeld door bayern.
Kwestie van interpretatie dan blijkbaar. Ik vond dat Barca niet best was en dat Bayern daar goed gebruik van maakte. Begrijp me niet verkeerd, ze waren zeker goed aan het spelen, maar ik vergelijk dit Bayern even met een Barca van een poosje geleden. Dan had ik die pot nog wel es willen zienKrukar schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:25:
U
[...]
Vraag ik mij toch ernstig af of je de wedstrijd van gisteren hebt gezien. Bayern speelde extreem goed en het was een genot om naar te kijken.
Alleen müller was het al waard om de wedstrijd te zien imho.
Barca doet nu al 5 jaar hetzelfde tikkietakka, ze passn zich niet aan en veel tegenstanders weten nu hoe je dat bespeelt, dat breekt ze nu op. Barca speelde gister echt niet "matig", ze werden gewoon overklast en weggespeeld door bayern.
Dat is meer een kwestie van smaak. Ik vind tikkie-takkie voetbal namelijk oersaai, en dus niet mooi om te zien.kaos- schreef op woensdag 24 april 2013 @ 08:13:
Ik bedoel, Barca kan echt oogstrelend voetbal spelen.
Als je ziet hoe Messi soms wordt aangespeeld met 2 a 3 man om zich heen, bewust hard en strak, en hoe hij die bal aanneemt.....Kan ik wel van genieten hoor
K to the KillaZ
Dát dus, het ellenlang overtikken zelf is niet heel boeiend zeg maar;)KillaZ schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:08:
Omdat dat tikkie-takkie vaak wel de basis is van de loopacties en de daarop volgende steekpassjes, die elke voetballiefhebber wel kan waarderen.
Als je ziet hoe Messi soms wordt aangespeeld met 2 a 3 man om zich heen, bewust hard en strak, en hoe hij die bal aanneemt.....Kan ik wel van genieten hoor
Maar de pass van linksachter naar rechtsvoor of dwars door de verdediging heen is wel heel fijn om te zien.
Nee. Maar sommigen doen alsof alleen Barca dat soort spelers heeft maar er zijn meer topploegen die ze wel hebben dan die ze niet hebben. Vandaar even dat logische voorbeeld.
In het algemeen stoor ik me aan het feit dat velen nu (plots) 180 graden gedraaid zijn ten opzichte van Barcelona. Bayern was gister gewoon veel beter en ik gun ze dat, ook ik was gister voor Bayern.
Maar dan vind ik het onzin om Barca nu als een soort van verderfelijk elftal te gaan benaderen. Want dat is het niet. Ze waren heel lang heel erg goed maar nu is het gewoon op. En dan komt er weer een nieuwe ploeg.
Barca heeft de afgelopen jaren natuurlijk indruk gemaakt. Misschien lijdt ik zelf ook wel aan het Schumacher probleem maar het is wel eens tijd dat een andere ploeg op staat. Bayern is op dit moment zeer sterk, en ik denk dat zij de grootste kans maken om dit jaar de CL te winnen.D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:39:
[...]
Maar dan vind ik het onzin om Barca nu als een soort van verderfelijk elftal te gaan benaderen. Want dat is het niet. Ze waren heel lang heel erg goed maar nu is het gewoon op. En dan komt er weer een nieuwe ploeg.
Ik heb er verder ook meer dan vrede mee dat een ploeg als Bayern de CL wint, toch een ploeg die al decennialang de grootste ploeg van Duitsland is. Veel beter dan een ploeg die een geldinjectie krijgt ( Chelsea, City )
Dat ontkent niemand dat andere ploegen dat soort spelers niet hebben. Maar Barca heeft er wel heel erg veel.D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:39:
[...]
Nee. Maar sommigen doen alsof alleen Barca dat soort spelers heeft maar er zijn meer topploegen die ze wel hebben dan die ze niet hebben. Vandaar even dat logische voorbeeld.
Velen zijn dat eeuwige passen-om-het-duel-te-ontwijken-voetbal en de Messi-show gewoon beu. Ik was er persoonlijk sowieso al nooit fan van.D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:39:
In het algemeen stoor ik me aan het feit dat velen nu (plots) 180 graden gedraaid zijn ten opzichte van Barcelona.
Het is eerder andersom: er wordt/werd gedaan alsof Barcelona dat niet deed. Dat gebrek aan kritiek zie je nu ook bij de mening dat de tevredenheid over de winst van Bayern zou komen door afgunst en door het succes van Barca. De Michael Schumacher-vergelijking is een goede: je kunt de successen van de man benoemen zonder de ogen dicht te doen voor het wangedrag dat meekwam met die successen (en ze deels verklaarde, het over lijken gaan).D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:39:
Zo blijf je volhouden dat het opeens is, dat hun goede voetbal iets met de afkeer te maken heeft (dwz dat het afgunst is), etc. Men kan heel goed een ploeg veroordelen zonder daarmee opeens voor de concurrent(en) te zijn, het is niet binair. Bij de Clasico's van een paar jaar terug had ik graag beide ploegen zien verliezen, ipv het kijkerspubliek.Maar dan vind ik het onzin om Barca nu als een soort van verderfelijk elftal te gaan benaderen. Want dat is het niet. Ze waren heel lang heel erg goed maar nu is het gewoon op. En dan komt er weer een nieuwe ploeg.
Messi is de beste voetballer ter wereld. Moet hij zich dan steeds verrot laten schoppen? Dat ontwijken is juist zijn kracht. Andere spelers van die lengte worden ondersteboven geschopt en komen er dan niet aan te pas in de top.
Ik vind dat Barcelona overigens veel gerichter speelt dan Spanje. Daar hebben ze vaak helemaal geen spits (geen Messi) en dan is het veel meer tikken om het tikken. Maar nogmaals: als daar je kracht ligt kun je ze er moeilijk om veroordelen.
En waar Spanje echt alles won de laatste jaren heeft Barcelona ook prijzen laten liggen. Dan zou je eerder bij Spanje het "Schumacher-effect" verwachten.
Maar is dat een reden om nu te benadrukken dat Barcelona op dat vlek oh zo erg is? Want dát is wat er nu gebeurt. Overdrijving de andere kant op. Met beide heb ik niet zo veel.gambieter schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:06:
[...]
Het is eerder andersom: er wordt/werd gedaan alsof Barcelona dat niet deed.
In het algemeen heb ik graag dat de beste ploegen ver komen. En of dat nu Barcelona of Bayern is maakt dan niet zoveel uit. Veel erger vond ik bijvoorbeeld het succes van Chelsea van vorig jaar. Een ploeg die met elf man in de zestien met veel geluk de hoofdprijs pakt. Dat lijkt me in elk geval verre van goed voor het voetbal. Dat is het mooie van deze halve finales: vier favorieten die echt hebben bewezen te kunnen ballen.
[ Voor 39% gewijzigd door D-e-n op 24-04-2013 10:13 ]
Kijk maar naar Van Basten, hij had geen enkels meer over na talloze aanslagen op zijn benen.D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:08:
@Kaap
Messi is de beste voetballer ter wereld. Moet hij zich dan steeds verrot laten schoppen? Dat ontwijken is juist zijn kracht.
Ten eerste doelde ik met mijn omschrijving van het tikkie-takkie voetbal op de hele selectie, en niet alleen Messi. Ten tweede is een duel iets anders dan een overtreding.D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:08:
@Kaap
Messi is de beste voetballer ter wereld. Moet hij zich dan steeds verrot laten schoppen? Dat ontwijken is juist zijn kracht.
Oh enne, die Messi he, die beste voetballer ter wereld, speelde die gister ook mee
In feite was Chelsea goed in het benutten van haar sterke punten en het mag dan wel niet oogstrelend zijn geweest maar tactisch zat het goed in elkaar. Anders hadden ze nooit zo ver kunnen komen.D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:08:
In het algemeen heb ik graag dat de beste ploegen ver komen. En of dat nu Barcelona of Bayern is maakt dan niet zoveel uit. Veel erger vond ik bijvoorbeeld het succes van Chelsea van vorig jaar. Een ploeg die met elf man in de zestien met veel geluk de hoofdprijs pakt. Dat lijkt me in elk geval verre van goed voor het voetbal. Dat is het mooie van deze halve finales: vier favorieten die echt hebben bewezen te kunnen ballen.
Uiteindelijk wint de beste ploeg en hoe is een tweede. Is dat door jouw kwaliteiten naar voren te laten komen of de kwaliteiten van de tegenstander te voorkomen. Voor beide is iets te zeggen.
Uiteindelijk denk ik dat Barcalona mede heeft verloren door de bank, of het gebrek aan het gebruiken ervan.
Maar het is ook niet heel raar dat Bayern nu weer zo ver komt in de champions league. Dit wordt mogelijk de derde keer in 4 jaar dat ze de finale hebben, wordt wel eens tijd dat ze hem weer eens winnen
Door één of een aantal mindere wedstrijden ben je neit opeens _niet_ de beste speler ter wereld meer. Messi heeft nog steeds de uitzonderlijke klasse waar weinig vergelijkbare spelers aan kunnen tippen.Kaap schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:29:
[...]
Ten eerste doelde ik met mijn omschrijving van het tikkie-takkie voetbal op de hele selectie, en niet alleen Messi. Ten tweede is een duel iets anders dan een overtreding.
Oh enne, die Messi he, die beste voetballer ter wereld, speelde die gister ook mee
[ Voor 19% gewijzigd door Napo op 24-04-2013 10:34 ]
Dat soort treurige reacties bedoel ik nu. Kom op zeg: die was duidelijk niet fit. Alsof Ronaldo nooit onzichtbaar is.Kaap schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:29:
[...]
Het bijzondere van voetbal is dat de beste ploeg helemaal niet hoeft te winnen. Een niet gegeven penalty, twee ballen op de paal of een buitenspel dat niet wordt gezien: voetbal hangt vaak bij elkaar van toevalligheden.Napo schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:32:
[...]
Uiteindelijk wint de beste ploeg en hoe is een tweede.
Dat staat overigens los van aanvallend of verdedigend. Als Chelsea vorig jaar tien keer tegen Barcelona of Bayern had gespeeld hadden ze negen keer dik verloren. Nu pakte het spelletje toevallig goed uit. Natuurlijk hebben ze het recht, net zo als de Grieken dat destijds hadden op het EK. Maar als zo'n outsider op basis van dat soort voetbal elk jaar wint is het voetbal ten dode opgeschreven.
Klopt.Uiteindelijk denk ik dat Barcalona mede heeft verloren door de bank, of het gebrek aan het gebruiken ervan.
Heerlijk ruimdenkend ben je.Kaap schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:29:
[...]

D-e-n schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:38:
[...]
Dat soort treurige reacties bedoel ik nu. Kom op zeg: die was duidelijk niet fit. Alsof Ronaldo nooit onzichtbaar is.
Komop zeg zuurpruimen, het was een grapje
Messi is een wereldvoetballer, dat weet ik ook wel. Hij was alleen zo verschrikkelijk onzichtbaar gisteren. Mede doordat zijn aangevers niet hun ding konden doen.
Ik vond hem er overigens ook gewoon ziekjes uitzien. Normaal is hij best al bleek van zichzelf, maar hij zag er ook gewoon niet goed uit.
Maar stel dat Messi fit zou zijn geweest had dit Barca alsnog verloren. Iedereen speelde als een natte krant.
Maar desondanks erg genoten want bayern was echt goed, en hebben hun huiswerk goed gedaan.
De return is een formaliteit, bayern begint gewoon zoals gisteren, mocht barca er 1 inprikken sluiten ze de boel af, en wordt het 4-1 over 2 wedstrijden. Wordt tijd dat ze bij barca weer eens een echte spits halen, eentje die lengte snelheid en kracht heeft. En dan als het moet gewoon bal in de zestien gooien en dan maar zien wat er gebeurt.
Kijk nu wel uit naar vanavond, want die 2 ploegen schat ik meer gelijk waardig in, denk dat real wel wint uiteindelijk, want die hebben ronaldo en die presteert in de echte grote wedstrijden de laatste tijd uitmuntend !! Heb er zin in !!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Zo is dat. De engelse subtop is ook veel breder. Man City, Chelsea, de Spurs, Arsenal en Liverpool mogen momenteel europees dat niet zoveel voorstellen, als engelse topclub wil je dit soort teams niet graag tegenkomen hoor. In Spanje kan alleen Atletico de topploegen wat pijn doen.gambieter schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:36:
[...]
Ik denk dat in een directe confrontatie dat inderdaad zo zal zijn. Maar een Engelse topper krijgt van die Engelse middenmoter meer tegenstand dan Barca of Real van de Spaanse middenmoter, waardoor de verdediging meer getest wordt.
Realistisch, zie ook de volgende opmerking:Only a fool would suggest that this was a night - played out in a vibrant and celebratory atmosphere before fans sensing they were witnessing something special - when the Barca era ended. Heynckes was far too wise and respectful to buy that one when it was proffered to him. This was more a case of Bayern confirming their status as the coming force rather than Barcelona falling from the established order.
If Bayern, the game's old drama queen dubbed "FC Hollywood" in days gone by, wanted to send a message to their rivals at home and abroad, this was the evening they delivered it.
When Ferguson has finished celebrating his domestic triumph in the Premier League, he may have to accept that his United squad still falls short of what Bayern can offer.
Als je Man City, Chelsea en Arsenal al subtop noemt, dan blijft alleen ManU over als topploegtweaker2010 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 15:25:
Zo is dat. De engelse subtop is ook veel breder. Man City, Chelsea, de Spurs, Arsenal en Liverpool mogen momenteel europees dat niet zoveel voorstellen, als engelse topclub wil je dit soort teams niet graag tegenkomen hoor. In Spanje kan alleen Atletico de topploegen wat pijn doen.
[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 24-04-2013 15:28 ]
Dit topic is gesloten.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.