[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.106 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
Vos schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:33:

En dat City met één moment van concentratie die bal er in legt.
Nou ja, dat is dus precies het verschil. Bij Real zijn 5 kansen 5 goals, bij Ajax zijn 20 kansen 5 goals dus ja..
Met het niveau van hun spelers moeten ze dat toch wel vaker kunnen in 90 minuten
Juist, en daarom speelden ze ook gewoon onder hun niveau. Maar niet dat City, zoals Barca en Real, elke week met 5 of 6 - 0 wint, maar minstens 2 of 3 goals verschil is wel verplicht met die kwaltieiten.
:p. Een off-day van City en een goede dag van Ajax kan blijkbaar een overwinning opleveren, dat is toch mooi :).
Tuurlijk! Maar ik wil zoiets ook zien tegen Real. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 14:43

Disaster

Kwelling

Laten we nu niet doen alsof CIty de hemel op aarde is, vorig jaar heeft Ajax ook nog van ManU gewonnen, iedereen dat nog vergeten?

Er zit gewoon een heel groot krachtverschil tussen Real/Barca en bijvoorbeeld een City/ManU.

Tuurlijk is City op papier de betere ploeg, maar dat is voetbal. Iedereen kan van iedereen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:15

RBH

Disaster schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:33:
Laten we nu niet doen alsof CIty de hemel op aarde is, vorig jaar heeft Ajax ook nog van ManU gewonnen, iedereen dat nog vergeten?
Ja maar.. Ja maar... Dat was een B-ploeg van ManU!

;)

Maar wel met je eens, er is nog een redelijk groot verschil tussen ManU/City en Barca/Real. Om maar niet te spreken van het verschil tussen Barca/Real en Ajax..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clarissa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 09:53
Afgelopen jaar won Chelsea verassend de Champions League

VER ASSEND?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Nee, wel verrassend.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ondanks dat het hier beregezellig is en de discussies voor de verandering eens op de inhoud worden gevoerd, stel ik voor dat iedereen eens structureel wat nuchterder de prestaties van de 'eigen' clubs analyseert.

Zoals het nu gaat, zou het altijd moeten gaan!

Ga zo door! d:)b

(Overigens is alles nu wel zo'n beetje gezegd... Open deuren zat, en soms kun je er ook gewoon eens een punt achter zetten ;))

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28

MeNTaL_TO

The future is not set

RickvN schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:51:
Genoten van Feyenoord, vechtlust komt lekker terug met Immers. Mooi dat Pelle daar ook ff die stoel rond slingert.
Trots op mijn club, helaas weer jammer van die gooiende supporter.

Jean Paul Boëtius _O_
Je bedoelt de Strootman imitatie van Classie? Dat soort vechtlust? Vond dat behoorlijk afbreuk op de Classie waar ik wel fan van ben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
MeNTaL_TO schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:12:
[...]

Je bedoelt de Strootman imitatie van Classie? Dat soort vechtlust? Vond dat behoorlijk afbreuk op de Classie waar ik wel fan van ben.
Zullen we het beschaafd houden, en zeggen dat dat niet netjes was? Had wel geel mogen zijn inderdaad.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:30
RickvN schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:18:
[...]

Zullen we het beschaafd houden, en zeggen dat dat niet netjes was? Had wel geel mogen zijn inderdaad.
Nou volgens mij had hij voor deze overtreding wel rood mogen krijgen. Bal is allang weg.
Afbeeldingslocatie: http://i120.photobucket.com/albums/o189/relderson/rood.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:03

St@m

@ Your Service

Jefrim schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:37:
[...]

Nou volgens mij had hij voor deze overtreding wel rood mogen krijgen. Bal is allang weg.
[afbeelding]
Dat is best wel rood ja.. :D Had ik nog niet gezien. Heb ik Strootman nog niet zien doen overigens :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nijhuis gaf te kennen dat hij de elleboog/slaande beweging niet gezien heeft. En dat kan gebeuren. Maar dat de vierde man en grensrechter dit niet gezien hebben is werkelijk onbegrijpelijk. Maar goed, ben benieuwd wat de KNVB er mee gaat doen. Nijhuis heeft het niet gezien dus kan Clasie aan de hand van de beelden als nog worden geschorst. Wellicht mosterd na de maaltijd, maar aan de hand van de beelden kan je er niet omheen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
Han schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:24:
Nijhuis heeft het niet gezien dus kan Clasie aan de hand van de beelden als nog worden geschorst. Wellicht mosterd na de maaltijd, maar aan de hand van de beelden kan je er niet omheen.
Als het niet bestraft is kan de KNVB toch verder niks doen dacht ik :? Want in dat geval kunnen we nog wel even een beerput opentrekken met onbestrafte acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zag net dat Twente een paar weken terug op maandag 15 oktober (dus waarschijnlijk tijdens Twente - AZ op 7 oktober) een voorwaardelijke geldboete van €1.000,= heeft gekregen;
FC Twente: een voorwaardelijke geldboete van € 1.000,= met een proeftijd van 1 jaar vanwege het tijdens de wedstrijd op een groot beeldscherm in het stadion vertonen van een herhaling van een spelmoment dat aanleiding kan geven om het gezag, de reputatie en de autoriteit van spelers, het arbitrale kwartet en/of andere partijen te schaden
Bron: http://www.knvb.nl/nieuws/7829/straffen-betaald-voetbal

Zou me niks verbazen als die Munsterman de afstandsbediening in zijn broekzak had en de herhaling wilde zien. :P

[ Voor 12% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-10-2012 20:06 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Kaap schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:55:
[...]

Als het niet bestraft is kan de KNVB toch verder niks doen dacht ik :? Want in dat geval kunnen we nog wel even een beerput opentrekken met onbestrafte acties.
Jawel, tuchtcommissie kan een onderzoek instellen. Dat is al zo sinds jaar en dag. En naar de ergste onbestrafte acties wordt altijd een onderzoek ingesteld. Als de scheids er gewoon voor heeft gefloten en het heeft beoordeeld als een overtreding, dan is er niets meer aan te doen. Ik weet niet of er is gefloten voor die actie?
OPSLAGHOND schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:58:
Ik zag net dat Twente een paar weken terug (ma 15 oktober, dus waarschijnlijk tijdens Twente - AZ op 7 oktober) een voorwaardelijke geldboete van €1.000,= heeft gekregen;

[...]

Bron: http://www.knvb.nl/nieuws/7829/straffen-betaald-voetbal
Terecht :) Al wil ik soms ook wel eens iets nazien in het stadion, maar dat mag nou eenmaal niet.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Correct me if I'm wrong, maar elke herhaling van een spelmoment op een groot scherm is inherent - elke spelsituatie valt onder het gezag van het arbitrale trio - een scheidsrechterlijke beslissing.

Doelpunten zijn dat dus ook. En overtredingen.

Waarom de ene scheidsrechterlijke beslissing wél en de ander, want potentieel controversieel - een scheidsrechter zou eens terug kunnen komen op zijn foutieve beslissing... - niet, vind ik wel een bijzondere schifting.

Bij doelpunten zou de herhaling op groot scherm een niet geziene buitenspelsituatie, duwen, onrechtmatig hinderen of aanvallen van de keeper, en overige aanvallende overtredingen kunnen bevatten, en evengoed kan de herhaling van bijv. een gemiste kans van de aanvalende partij, een defensieve overtreding met zware gevolgen kunnen tonen die de scheidsrechters niet gezien hebben.

Video-arbitrage. Leer als eigenwijze betweterige organisatie nou eens belangrijke lessen van het hockey, en overige volwassen sporten - rugby, hockey, ijshockey, basketball, etc. - waar vaak zelfs minder geld mee gemoeid is dan in het voetbal.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 29-10-2012 21:15 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Jefrim schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:37:
[...]

[afbeelding]
Hij maakt zich breed :+

Volgens mij maakt het in deze situatie ook niet veel uit of de bal er wel of niet is ;)
Han schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:24:
Nijhuis gaf te kennen dat hij de elleboog/slaande beweging niet gezien heeft. En dat kan gebeuren. Maar dat de vierde man en grensrechter dit niet gezien hebben is werkelijk onbegrijpelijk. Maar goed, ben benieuwd wat de KNVB er mee gaat doen. Nijhuis heeft het niet gezien dus kan Clasie aan de hand van de beelden als nog worden geschorst. Wellicht mosterd na de maaltijd, maar aan de hand van de beelden kan je er niet omheen.
De vraag is of Nijhuis de situatie heeft beoordeeld of niet. Als hij de situatie wel heeft gezien, maar verkeerd, dan kan er achteraf niets meer gebeuren. Als hij niets heeft gezien, kan het wel.

In dit geval is het volgens mij zo dat hij de situatie wel heeft beoordeeld en gezien, maar de arm mistte. Dat betekent dat de aanklager niets meer kan.

[ Voor 64% gewijzigd door PWM op 29-10-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:21

Player1S

Probably out in the dark

Ligt het trouwens nu aan mij of zijn er dit seizoen al aardig wat lang geblesseerden bij de grotere clubs?

PSV mis Toivonen langdurig. Martens lang weg bij AZ. Twente mist zelfs Fer, Bulykin, Bjelland en nu ook nog Bengston.

Voor mijn gevoel ligt dit veel hoger dan normaal zo vroeg in het seizoen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:55
Boilesen, Enoh, Boerrighter (al kan die wel spelen) en Serero bij Ajax ;)

[ Voor 19% gewijzigd door KillaZ op 30-10-2012 13:08 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 09:23
Volgens mij is het redelijk normaal dat elke club wel 1 of 2 basisspelers mist door blessures. Op dit moment zijn Ramsteijn, Mulder en Cisse geblesseerd bij Feyenoord, waarvan de laatste 2 basisspeler. Oa, Mathijssen, Schaken en de Vrij hebben al heel wat wedstrijden gemist maar zijn nu bijna fit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_o-
ph4ge schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:10:
Volgens mij is het redelijk normaal dat elke club wel 1 of 2 basisspelers mist door blessures. Op dit moment zijn Ramsteijn, Mulder en Cisse geblesseerd bij Feyenoord, waarvan de laatste 2 basisspeler. Oa, Mathijssen, Schaken en de Vrij hebben al heel wat wedstrijden gemist maar zijn nu bijna fit.
Inderdaad. Alleen is het bij de grote clubs wat meer nieuws, en wordt het vaker gebruikt als excuus voor mindere prestaties.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

1 of 2 misschien maar kan me de laatste jaren niet herinneren dat clubs al zo vroeg aardig wat belangrijke spelers missen. Hoewel het vorig jaar bij Ajax ook al zo was...maar verder.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:40

Vos

AFCA

KillaZ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:08:
Boilesen, Enoh, Boerrighter (al kan die wel spelen) en Serero bij Ajax ;)
Hoe kan je de man van glas Siggy nou nog vergeten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Laatst online: 06-07 11:54
Eerst helft voorbij.. Ado '20 - FC Eindhoven: 5-1 o.O
FC Eindhoven krijgt een pak slaag lol... 13 minuten en het was 5-0.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wsLy schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:46:
Eerst helft voorbij.. Ado '20 - FC Eindhoven: 5-1 o.O
FC Eindhoven krijgt een pak slaag lol... 13 minuten en het was 5-0.
Whait Whut!! Ik moest even teleteksten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Dan is Emmen iig niet het "lachertje" van vanavond omdat we gaan verliezen van een amateurclub ;)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Laatst online: 06-07 11:54
6-1 momenteel, hahaha dit is toch niet normaal :p

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

King Nothing schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:50:
Dan is Emmen iig niet het "lachertje" van vanavond omdat we gaan verliezen van een amateurclub ;)
Haha inderdaad ;) zal wel weer penalties worden.

Moest bij Ado '20 toch echt even dubbel checken of het wel klopte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

King Nothing schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:50:
Afbeeldingslocatie: http://www.banyanbranch.com/social-blog/wordpress/wp-content/uploads/2011/04/haha1.gif:p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/2947159/leerdam-gaat-niet-in-op-aanbieding-feyenoord.html

Ik snap dat Feyenoord geen mega-salaris kan bieden, maar dit is toch wel een hard gelag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Wel iets voor Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
tweaker2010 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:38:
http://www.nu.nl/sport/2947159/leerdam-gaat-niet-in-op-aanbieding-feyenoord.html

Ik snap dat Feyenoord geen mega-salaris kan bieden, maar dit is toch wel een hard gelag.
Gelijk op straat gooien, geldwolf.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:46

Quad

Doof

Koeman stelt hem ook niet meer op, hahahah :D.

Vanavond Ons Sneek tegen Ajax, maar gelijk ook Chelsea - Manchester United.

Welke moet ik gaan kijken? :s

Kies ik voor mijn club Ajax of ga ik voor een fantastische Engelse match kijken? Hmm lastig!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Welke spelers gaan starten bij Ajax? Ben benieuwd of er talent wordt opgesteld. Als dat zo is dan ga ik naar Ajax kijken, anders Gaat het Chelsea - Manchester United worden. Kan helaas niks vinden over de opstelling, wel dat Moisander, van Rhijn, Poulsen, Vermeer en de Jong niet in de selectie zijn opgenomen. Over de vervangende of spelende namen is niks bekend... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Kan ook de definitieve opstelling nog niet vinden. Maar in ieder geval Cilessen in de goal en ik denk dat Fisher ook wel start. :)

Dit is wat ik tot nu toe kan vinden:
Vermoedelijke opstelling Ajax:
Cillessen;
Ligeon, Alderweireld, Denswil/Blind, Blind/Dijks;
Enoh, Eriksen, Schöne;
Sana, Hoesen, Babel.
Opzich logisch.

[ Voor 45% gewijzigd door RBH op 31-10-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Als Hoesen mee doet dan ga ik Ajax kijken... ben benieuwd naar hem. Hopelijk krijgt Fisher ook veel speelminuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Quad schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:59:

Kies ik voor mijn club Ajax of ga ik voor een fantastische Engelse match kijken?
Ze hebben van het weekend ook al tegen elkaar gespeeld en zo fantastisch was het niet, maar misschien wordt het nu een andere wedstrijd omdat het voor de beker is. Maar er zijn ook andere leuke wedstrijden, hoor: Real, Inter, Bayern, Juventus of PSG - Marseille lijkt me ook een mooie.

RKC trouwens 2 - 1 voor op Zwolle met nog 5 minuten te gaan tot de rust.

* chim0 gaat zelf een balletje trappen. :w

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 31-10-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Iemand die meer weet over de overduidelijke onvrede die al langer aan de gang lijkt te zijn tussen Koeman en Sneijder? (Rodney).

En over Leerdam, het is ook wanbeleid van de club. Al die clubs doen tegenwoordig zielig dat spelers hun contract niet verlengen en transfervrij de deur uitlopen. Ja logisch ze handelen ook allemaal zo laat. Als je niet wilt dat een speler contract vrij de deur uitloopt biedt je hem 2 jaar van te voren een nieuw contract aan, i.p.v. 1 wat bijna alle clubs doen. Dat is zinnig beleid maken. Niet op het laatste moment dat het kan een verlenging aanbieden. Transfervrij zijn in voetballand als speler is echt een heerlijke status. Het geld dat normaal naar de transfer gaat (toch al snel enkele miljoenen). Kan dan voor een deel als handgeld gegeven worden + een hoger salaris omdat er dus geen transferkosten zijn. Ik vindt het in dit geval weer eens slecht beleid van een club, je weet al +10 jaar hoe het werkt met transfervrij zijn en ze passen zich gewoon niet aan. Dan moet je ook niet zeuren vindt ik.
chim0 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:28:
[...]

RKC trouwens 2 - 1 voor op Zwolle met nog 5 minuten te gaan tot de rust.

* chim0 gaat zelf een balletje trappen. :w
Ik voel geroepen dat plaatje van eerder weer boven te halen. HA-HA :+ (als je dat balletje trappen tenminste bedoelde als dat het wel goed kwam voor RKC)

En zijn er toevallig belchinezen gespot op de tribune bij ADO'20? :9

[ Voor 96% gewijzigd door Postius op 31-10-2012 20:26 . Reden: taalconstructie ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Quad schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:59:
Koeman stelt hem ook niet meer op, hahahah :D.

Vanavond Ons Sneek tegen Ajax, maar gelijk ook Chelsea - Manchester United.

Welke moet ik gaan kijken? :s

Kies ik voor mijn club Ajax of ga ik voor een fantastische Engelse match kijken? Hmm lastig!
Het is wel League Cup, denk B teams qua opstelling. Maar als het net zon spektakel is als Arsenal gister... ;).

Opstelling Chelsea: Cech (c); Azpilicueta, Cahill, D Luiz, Bertrand; Romeu, Mikel; Moses, Mata, Piazon; Sturridge.

Opstelling Man Utd: Lindegaard; Rafael, M Keane, Wooton, Buttner; Nani, Fletcher, Anderson, Giggs; Hernandez, Welbeck.

Ik ga voor Ajax, altijd leuk om juist wat anderen aan het werk te zien.

NAC 0-2... :X
Euh 0-1, zeiden ze dus fout in EDL studio.

[ Voor 20% gewijzigd door Vos op 31-10-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tering, dat Ajax is ook niet om aan te gluren zeg...

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Pffff... drama wedstrijd. Kom gewoon met meer basisspelers en wissel na de voorsprong. Zo veel wisselingen in de basis levert weinig voetbal op. Maar dan nog, dramatisch voetbal van Ajax, ONS doet echt goed zijn best en forceerd ook het nodige. Echte vrees is dat ONS dit niet gaat volhouden en er meer foutjes komen van hun zijde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Han schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 21:47:
Pffff... drama wedstrijd. Kom gewoon met meer basisspelers en wissel na de voorsprong. Zo veel wisselingen in de basis levert weinig voetbal op. Maar dan nog, dramatisch voetbal van Ajax, ONS doet echt goed zijn best en forceerd ook het nodige. Echte vrees is dat ONS dit niet gaat volhouden en er meer foutjes komen van hun zijde....
Volgens mij loopt het neefje van zeefuik bij ONS in de spits :9 . Maar wat een tegenvaller van Ajax tot nu toe! Of Sneek doet het heel goed. _O-

Bij NAC is het schok effect van het trainers ontslag ook duidelijk waar te nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Postius op 31-10-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Chelsea United staat inmiddels op 2-2, ben beetje aan het switchen nu. Daar gebeurt iig meer dan bij Ons - Ajax.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leuk hoor, de verdedigers spelen driehoekjes maar de aanval krijgt geen pass knap bij een medespeler.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ajax kan niet eens normaal de vleugels inspelen. En als Sulejmani of Lukoki de bal heeft dan doen ze er zoiets knulligs mee dat ze hem direct kwijt zijn. Is simpel verdedigen zo voor ONS.

Ligt het aan mij of hobbelt de bal erg op dat kunstgrasveld?

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 31-10-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Veld ziet er niet echt mooi uit. Excelsior 31 Rijssen heeft sinds dit seizoen ook kunstgras, wel apart het blauwe, maar ziet er wel heel erg strak uit. En schijnbaar voetbalt het wel lekker, resultaten zijn alleen verschrikkelijk... 4 punten uit 10 wedstrijden, we staan een na laatste :'(
Zaterdag topklasse trouwens.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Met dit spel zou het me niet eens verbazen als Ajax gewoon wordt uitgeschakeld door ONS. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Veel meer dan buitenspel staan kan die Hoessen vandaag ook niet hè. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sulejmani speelt echt als een oude tak. god wat is hij slecht geworden zeg, zo jammer.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik erger me echt dood aan deze wedstrijd. Ik kan serieus geen enkel goed punt opnoemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De Boer zal wel niet lief zijn voor zijn spelers na de wedstrijd.

Lol Ligeon :D

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 31-10-2012 22:13 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Quad schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:13:
De Boer zal wel niet lief zijn voor zijn spelers na de wedstrijd.

Lol Ligeon :D
En terecht. Toch niet om aan te zien dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Buitenspel goal, kan erbij voor Ajax :p

Eriksen, faalhaas... Als die bal zo geschoten wordt raak je hem toch niet aan??!?

[ Voor 52% gewijzigd door Quad op 31-10-2012 22:15 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Dit geloof je toch niet, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Triest, 20 minuten voor tijd al uitgewisseld, en dat tegen hoofdklasse amateurs.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Oh, eindelijk Fischer! :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Zo, mocht eens tijd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gelukkig! Er was er toch nog eentje die zijn vizier op scherp had staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Haha:
Naast de voorsprong voor Ajax nog meer goed nieuws: Bartje heeft zijn ouders weer gevonden! #onsaja
(Voor de kijkers van de wedstrijd)

[ Voor 13% gewijzigd door RBH op 31-10-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik snap hem niet?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
De omroeper van het sportpark in Sneek vroeg de vader of ouders van Bartje om even bij de auto te gaan kijken want hij stond daar alleen te wachten of iets dergelijks waarop het publiek reageerde met een massale "Ahhhhhhhh".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
ONS Sneek uit altijd lastig, volgende ronde eruit tegen ADO'20 als ze niet uitkijken.

Xerxes uit ook altijd lastig natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
wsLy schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:13:
Weer gewonnen! 26 punten! 6 punten los van de nummer 2. Fortuna sittard.

De 0-1 en 1-3 waren prachtige doelpunten.

[afbeelding]
congrats. Het moet niet gekker worden ;)

Fortuna speelde weer een vreselijk degelijke partij. Gaven weer zo goed als niets weg achterin en voorin dodelijk efficient. Dit kan nog een heel mooi jaar worden voor MVV en Fortuna (hopelijk dat de laatste wedstrijd van het seizoen (mvv-fortuna) de titelwedstrijd wordt voor 1 van de 2, zou helemaal prachtig zijn)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
RickvN schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:08:
ONS Sneek uit altijd lastig, volgende ronde eruit tegen ADO'20 als ze niet uitkijken.

Xerxes uit ook altijd lastig natuurlijk :-)
Is dit een troll en wil je jezelf op het laatst toch nog even indekken omdat Feyenoord vanavond ook tegen een amateurclub speelt?
ADO '20 uit betekende wel de uitschakeling van FC Eindhoven.
Achilles '29 uit is ook lastig gebleken, net als EHC thuis of ONS Sneek uit.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen van de voorgaande jaren.
Die amateurs zijn gemotiveerd, spelen om zo min mogelijk doelpunten tegen te krijgen zo compact mogelijk en elke bal die ze krijgen krijgt een ros naar voren.
De Profs daarentegen komen met een veredeld B-elftal om wat nieuwe spelers een kans te geven, krachten/spelers te sparen voor de competitie etc etc.
Het is dat het enigzins beschamend is om uitgeschakeld te worden voor de beker door amateurs (van het hoogste niveau), maar voor de rest ligt er volgens mij niemand wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Volgens de verslaggever op Radio 1 zijn de topklasse en andere clubs steeds meer naar elkaar toegegroeid.
Ook een typisch geval van scoreboardjournalistiek, met genoeg inzet zouden de scores flink hoger uitgevallen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

tweaker2010 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:47:
Volgens de verslaggever op Radio 1 zijn de topklasse en andere clubs steeds meer naar elkaar toegegroeid.
Ook een typisch geval van scoreboardjournalistiek, met genoeg inzet zouden de scores flink hoger uitgevallen zijn.
Top klassers hebben vaak grote budget dan Eerste divisie clubs. Tenminste, ze hebben bepaalde andere kosten niet die Prof clubs wel hebben en kunnen daarom meer betalen aan de spelers. Daarnaast bieden de lokale sponsoren weer banen aan aan de spelers

Buiten dat, een amateur die tegen een prof club moet in de beker geeft 250% of meer.
Het merendeel van die spelers zullen vandaag nauwelijks uit bed kunnen komen van de spierpijn e.d. Dat ze zondag niet winnen is niet zo erg. Als een Ajax zondag verliest is het wel een kleine ramp (mogelijk nog verder achterop raken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
tweaker2010 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:47:
denk je ? als ik zie hoe hard de jupiler league clubs hbben moeten bezuinigen in de afgelopen jaren en hoeveel kleiner de selecties zijn geworden: veel van die spelers zijn de topklasse in gegaan. Logisch gevolg is dat het niveau hoger gaat zijn. Daarbij zijn er ook goede spelers in de topklasse die gewoon geen trek hebben in fullprofvotbal omdat ze er dan royaal op achteruit gaan met hun salaris (fortuna heeft ooit een spits willen halen uit de topklasse, maar het bleek dat die jongen gewoon niet te betalen was).

Het is gewoon verkapt profvoetbal (of de JL is verkapt amateurvoetbal, afhankelijk van je visie ;) ). Voeg daar zaken als onderschatting, een haast grenzeloze inzet van die amateurs en het niets te verliezen hebben bij en die kunnen een meer dan degelijke partij bieden. En zelfs met meer dan een alleen maar een korfbalverdediging, maar met echt voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Tja, zit ook meer (zwart) geld in een gemiddelde topklasse club dan bij menig Jupiler League clubje.

Waarom zou je voor 2 keer modaal gaan voetballen bij Telstar als je datzelfde bedrag, plus een maatschappelijke carriere en een autootje bij een een ADO 20, Spakenburg, IJsselmeervogels of een Lisse kan krijgen?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kijk alleen maar naar de clubs die het eigenlijk niet bij kunnen benen in de JL maar wel mogen blijven omdat de topklassers niet willen promoveren vanwege alle verplichtingen. Ik geloof best dat er een hoop topklassers zijn die lachend meekunnen in de top van de JL.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
OPSLAGHOND schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:38:
[...]

Is dit een troll en wil je jezelf op het laatst toch nog even indekken omdat Feyenoord vanavond ook tegen een amateurclub speelt?
ADO '20 uit betekende wel de uitschakeling van FC Eindhoven.
Achilles '29 uit is ook lastig gebleken, net als EHC thuis of ONS Sneek uit.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen van de voorgaande jaren.
Die amateurs zijn gemotiveerd, spelen om zo min mogelijk doelpunten tegen te krijgen zo compact mogelijk en elke bal die ze krijgen krijgt een ros naar voren.
De Profs daarentegen komen met een veredeld B-elftal om wat nieuwe spelers een kans te geven, krachten/spelers te sparen voor de competitie etc etc.
Het is dat het enigzins beschamend is om uitgeschakeld te worden voor de beker door amateurs (van het hoogste niveau), maar voor de rest ligt er volgens mij niemand wakker van.
Alsof Feyenoord in de beker altijd zo soepel ging?
Vorig seizoen Go Ahead Eagles?
Seizoen daarvoor FC Zwolle thuis, en nog een uitwedstrijd die bedroevend was, weet zo 1, 2, 3 de club niet meer.
Het is geen sneer naar Ajax, blijkt wel dat zulke clubs (vooral uit) altijd lastig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
KillaZ schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:04:
Tja, zit ook meer (zwart) geld in een gemiddelde topklasse club dan bij menig Jupiler League clubje.

Waarom zou je voor 2 keer modaal gaan voetballen bij Telstar als je datzelfde bedrag, plus een maatschappelijke carriere en een autootje bij een een ADO 20, Spakenburg, IJsselmeervogels of een Lisse kan krijgen?
Daar heb je precies goed omschreven hoe het zit. Ik ben zelf supporter van Spakenburg en bij ons worden jaarlijks spelers gehaald die de JL zat zijn. Of zelfs de Eredivisie (Ricky v/d Bergh). Niet dat dat per definitie stuk voor stuk topaankopen zijn hoor, maar dat terzijde. Bij ons komen ze voor misschien iets minder geld voetballen, maar hoeven ze maar 3 avonden te trainen + zaterdags een wedstrijd, zodat ze er ook nog een maatschappelijke carrière bij kunnen opbouwen.

Zo zijn er trouwens ook een handvol spelers die als baan 'huisman' of 'ex-profvoetballer' hebben :X (lees: werkloos zijn, maar het wel prima vinden, want het vrouwtje verdient wat bij en de kinderen hebben geen opvang nodig).

Wij hebben in het verleden ook al meerdere malen in de beker gewonnen van JL-clubs en 1x bijna uit bij AZ (verlenging na 2-2). Dit wordt in de media dan vaak omschreven als een 'stunt', maar echt een stunt kan je het bijna niet meer noemen. De selecties zijn waarschijnlijk vergelijkbaar met JL-niveau, ik denk zelfs beter dan de clubs uit de kelder van de JL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Messi added: "When something happens, the press look to compare [Messi and Ronaldo]. We are rivals on the field, nothing more. They look around ourselves to compete. It's tiring me a bit."
En mij ook, maar dat heb ik altijd al geroepen. Het zijn gewoon twee totaal verschillende spelers met verschillende kwaliteiten, maar omdat het 's werelds beste spelers zijn, moeten de hersenlozen ze weer vergelijken zoals kleine jongentjes dat doen op het schoolplein "Hihihi ik ben voor Ronaldo want hij is de beste. Hihihi nee, ik ben voor Messi want hij is de beste" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@ HWkok: Heb het heel vaak gehoord, voorbeeld: Wouter van der Molen, speelde bij Omniworld (ja Omniworld ja :+ ), verdiende geen reet. Ging vervolgens naar SV Huizen en had een autootje en 2700 bruto. Daarnaast werkte hij gewoon 4 dagen in de week als adminstratief medewerker.

Hij speelt nu overigens voor Ajax Zat. 1

[ Voor 15% gewijzigd door KillaZ op 01-11-2012 11:22 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
KillaZ schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:20:
@ HWkok: Heb het heel vaak gehoord, voorbeeld: Wouter van der Molen, speelde bij Omniworld (ja Omniworld ja :+ ), verdiende geen reet. Ging vervolgens naar SV Huizen en had een autootje en 2700 bruto. Daarnaast werkte hij gewoon 4 dagen in de week als adminstratief medewerker, helaas na Huizen nooit meer wat van gehoord.
Vergis je niet, maar bij die topklassers zitten aardig wat suikeroompjes hoor. Wat denk je van die Kraaij Jr? Die pakte gewoon 75 per jaar bij dat Lienden en dat 7 jaar lang. Wat denk je wat er zit bij IJsselmeervogels - Spakenburg? Daar komt ook minstens 2500 man.

Maar hier ook, wij hebben ASWH (hoofdklasser geloof ik) maar die hebben ook een suikeroompje. Heb verhalen gehoord dat die gastjes meer pakken als FC Dordt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dat zeg ik ook, er zit enorm veel zwart geld in dat wereldje. Dat is één van de redenen dat die clubs niet naar de JL willen, naast de verplichtingen ten aanzien van contracten, tribunes en allerlei andere zaken.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
KillaZ schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:25:
Dat zeg ik ook, er zit enorm veel zwart geld in dat wereldje. Dat is één van de redenen dat die clubs niet naar de JL willen, naast de verplichtingen ten aanzien van contracten, tribunes en allerlei andere zaken.
De overstap naar JL is vanwege zoveel redenen niet interessant. Bijna geen enkele topklasser ziet dat zitten. Clubs als Spakenburg, IJ'vogels, Rijnsburgse Boys, etc. zijn qua accomodatie wel JL-proof. Maar er komt nog veel meer bij kijken. Alle spelers moeten onder contract. Dit kost klauwen met geld en de spelers die je hebt, moeten hun baan gaan opzeggen. Oftewel de helft van je selectie gaat bij een andere topklasser (die niet kampioen is geworden en dus niet promoveert) voetballen voor een lekker zakcentje met behoud van hun baan.

Dan heb je nog het idee dat je in plaats van zaterdagmiddag een uitwedstrijd bezoekt nu op vrijdagavond naar bijv. troosteloze clubs als Telstar of Almere City moet waar ze met 2 man en een paardekop in veel te grote stadions zitten. |:(

Nee, er is veel weerstand tegen promotie.
Het probleem: de KNVB voert het tegen wil en dank gewoon rustig aan in. Eerst promotie'recht'. Nu wordt het promotie'plicht'.

Straks wordt het dus interessanter om niet kampioen te worden dan wel. Dat kan nog leuke taferelen opleveren aan het eind van de competitie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
HwKok schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:51:
[...]

De overstap naar JL is vanwege zoveel redenen niet interessant. Bijna geen enkele topklasser ziet dat zitten. Clubs als Spakenburg, IJ'vogels, Rijnsburgse Boys, etc. zijn qua accomodatie wel JL-proof. Maar er komt nog veel meer bij kijken. Alle spelers moeten onder contract. Dit kost klauwen met geld en de spelers die je hebt, moeten hun baan gaan opzeggen. Oftewel de helft van je selectie gaat bij een andere topklasser (die niet kampioen is geworden en dus niet promoveert) voetballen voor een lekker zakcentje met behoud van hun baan.

Dan heb je nog het idee dat je in plaats van zaterdagmiddag een uitwedstrijd bezoekt nu op vrijdagavond naar bijv. troosteloze clubs als Telstar of Almere City moet waar ze met 2 man en een paardekop in veel te grote stadions zitten. |:(

Nee, er is veel weerstand tegen promotie.
Het probleem: de KNVB voert het tegen wil en dank gewoon rustig aan in. Eerst promotie'recht'. Nu wordt het promotie'plicht'.

Straks wordt het dus interessanter om niet kampioen te worden dan wel. Dat kan nog leuke taferelen opleveren aan het eind van de competitie :P
16 contractspelers heb je nodig, waarbij een amateurcontract volstaat. Spelers hoeven niet perse hun baan op te zeggen, fortuna heeft en had al jaren parttimers in dienst. Prima mogelijk maw. Het grootste probleem is dat spakenburg meer baat erbij heeft om jaarlijk svoor kampioenschap te spelen op hoogste amateurniveau dan bodem JL denk ik. De constructies zoals die er nu zijn in het amateurvoetbal kun je in de JL gewoon nog doorvoeren zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
polthemol schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:55:
[...]

16 contractspelers heb je nodig, waarbij een amateurcontract volstaat. Spelers hoeven niet perse hun baan op te zeggen, fortuna heeft en had al jaren parttimers in dienst. Prima mogelijk maw. Het grootste probleem is dat spakenburg meer baat erbij heeft om jaarlijk svoor kampioenschap te spelen op hoogste amateurniveau dan bodem JL denk ik. De constructies zoals die er nu zijn in het amateurvoetbal kun je in de JL gewoon nog doorvoeren zonder enige problemen.
Ok, dat wist ik niet. Maar wat je zegt: Het grootste probleem is dat spakenburg meer baat erbij heeft om jaarlijk svoor kampioenschap te spelen op hoogste amateurniveau dan bodem JL denk ik is natuurlijk ook zeker van belang dat wij -en vele clubs met ons- er niet voor warm draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Een club heeft een licentie nodig voor betaald voetbal. En dat kost een hoop geld. De licentie zelf niet maar alle zaken die eraan verbonden zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Een van de problemen is dat je minimaal 16 (iirc) contract spelers moet hebben die volgens de CAO minimaal bedrag X (~ 2 ton iirc) moeten verdienen. Zelfs voor menig JL club is dit te gortig.

De KNVB moet eens drastisch hun regels aanpassen.

Eredivisie: 16 contract spelers volgens CAO
Jupiler League en lager: Kijk maar hoeveel contract spelers je wilt.

De clubs met Eredivisie ambities eindigen wel met 16 of meer contract spelers. De kleintjes hebben er minder plus tig op amateurbasis en houden zo makkelijker hun hoofd boven water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

polthemol schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:55:
[...]

16 contractspelers heb je nodig, waarbij een amateurcontract volstaat. Spelers hoeven niet perse hun baan op te zeggen, fortuna heeft en had al jaren parttimers in dienst. Prima mogelijk maw. Het grootste probleem is dat spakenburg meer baat erbij heeft om jaarlijks voor kampioenschap te spelen op hoogste amateurniveau dan bodem JL denk ik. De constructies zoals die er nu zijn in het amateurvoetbal kun je in de JL gewoon nog doorvoeren zonder enige problemen.
Voor zover ik weet moet een JL club 16 contractspelers hebben. Amateurcontract telt niet als een contractspeler.
WKE heeft zeker 12 ex-profs in hun selectie :X Nu is de hoofdsponsor van WKE niet zo'n lieverdje (laatst veroordeeld tot 240 uur taakstraf ivm fraude iirc) dus ik denk dat ook daar wel (wat) zwart geld zal zitten. Hierboven wees iemand op ADO'20. Zij wonnen in de vorige ronde al met 4-1 van Almere City. En nu met 6-1 van Eindhoven.

Dat Emmen eruit vliegt tegen Rijnsburgse Boys had ik wel verwacht. Volendam verslikte zich er ook al in. En Emmen speelt de laatste weken weer dramatisch.
Niveau van de Topklassen is hoog en er zijn genoeg clubs die meekunnen in de JL. Ook qua organisatie. Alleen het probleem voor de JL clubs zijn de KNVB regeltjes. Stadion dient aan tig eisen te voldoen, de selectie moet minimaal 16 contractspelers hebben, je wordt om de haverklap getoetst op je financiën, de jeugdopleiding moet aan een berg regels voldoen en je zit aan die klote-vrijdag vast. Volgens mij zijn die regeltjes in de Topklasse een stuk minder.
L1nt schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:38:
Een van de problemen is dat je minimaal 16 (iirc) contract spelers moet hebben die volgens de CAO minimaal bedrag X (~ 2 ton iirc) moeten verdienen. Zelfs voor menig JL club is dit te gortig.

De clubs met Eredivisie ambities eindigen wel met 16 of meer contract spelers. De kleintjes hebben er minder plus tig op amateurbasis en houden zo makkelijker hun hoofd boven water.
Die salarisgrens geldt voor spelers van buiten de EU. Een club als Veendam werkt met een begroting van 1,6 miljoen, daar kun je gewoon geen 16 keer 2 ton mee betalen.
Profs in de JL verdienen, uitzonderingen daargelaten, niet veel meer dan 3k per maand. Alleen zijn er nog altijd clubloze spelers die denken dat ze bij Emmen of Veendam of Oss gewoon een ton aan salaris kunnen vragen :')

[ Voor 24% gewijzigd door King Nothing op 01-11-2012 12:46 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Maar ik denk wel dat het goed is dat de KNVB die promotie/degradatie verder wil invoeren. Op die manier komt er hopelijk wat meer kwaliteit in de JL. Als dat dan tot gevolg heft dat amateurclubs hun zaakjes transparanter moeten maken, tja dat is dan maar zo.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
King Nothing schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:43:
[...]

WKE heeft zeker 12 ex-profs in hun selectie :X Nu is de hoofdsponsor van WKE niet zo'n lieverdje (laatst veroordeeld tot 240 uur taakstraf ivm fraude iirc) dus ik denk dat ook daar wel (wat) zwart geld zal zitten. Hierboven wees iemand op ADO'20. Zij wonnen in de vorige ronde al met 4-1 van Almere City. En nu met 6-1 van Eindhoven.

[...]
Ook in Heemskerk zit genoeg zwart geld hoor :+ ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Rhapsody schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:47:
Maar ik denk wel dat het goed is dat de KNVB die promotie/degradatie verder wil invoeren. Op die manier komt er hopelijk wat meer kwaliteit in de JL. Als dat dan tot gevolg heft dat amateurclubs hun zaakjes transparanter moeten maken, tja dat is dan maar zo.
Ik ben absoluut voor promotie/degradatie. Maar dan wel de regeltjes voor de huidige JL clubs versoepelen zoals L1nt al aangeeft.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gisteren had een speler van ONS Sneek ook rood mogen krijgen trouwens, niet zozeer om de actie zelf want die viel nog wel mee maar meer om de reden (wraak nemen).

Het ging om een speler (links- of rechtsbuiten) met een Bob Ross-kapsel (Rodrigues ofzo), die ging een duel aan met Sulejmani en de twee raakten elkaar daarbij, vervolgens een klein opstootje waarbij van Boekel de twee uit elkaar heeft moeten halen. Nog geen minuut later komt Sulejmani op 25 meter afstand van de goal van ONS Sneek aan de bal en wordt onderuit gehaald door de links- of rechtsbuiten van ONS Sneek. Dat had van Boekel best kunnen onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
L1nt schreef op donderdag 01 november 2012 @ 12:38:

2 ton ??? 16x 2 ton kom ik op 3.2 miljoen uit. Dit klopt voor geen ene meter die redenering, merendeel van de JLclubs hun totale budget is nog eens niet zo hoog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
[...]

Voor zover ik weet moet een JL club 16 contractspelers hebben. Amateurcontract telt niet als een contractspeler.
amateurcontract telt wel hoor. Je moet 16 contractspelers hebben, en ook een amateurcontract is een contract, die speler speelt dan gewoon voor jou. Net zoals parttime contracten noem maar op ook meetellen, alleen louter amateur telt niet (Bv. jeugdspelers die gewoon ingeschreven staan, maar geen contract hebben met de club voor de rest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 12:57

Wom

polthemol schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:42:
[...]

2 ton ??? 16x 2 ton kom ik op 3.2 miljoen uit. Dit klopt voor geen ene meter die redenering, merendeel van de JLclubs hun totale budget is nog eens niet zo hoog ...
Zijn dan ook heel veel spelers in de JL die voor het minimumloon, of net daarboven, hun wedstrijdjes spelen. Lang niet alle spelers in de JL hebben een hoger dan modaal salaris. Voor dergelijke spelers is het hopen dat je kunt doorstomen naar betere clubs/contracten, of in de top van het amateurvoetbal gaan spelen en daar nog wat neveninkomsten zoeken.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

sorry, die 2 ton klopt idd niet. Hield al slag om de arm met "iirc" maar I didn't recall correctly :+

maar, wederom, iirc tellen amateur contracten niet mee. Derksen heeft het er ook wel eens over gehad dat ze de JL beter semi-prof konden maken omdat het voor clubs met paar 100 man op de tribune niet te betalen was om 16 contract spelers te hebben.

Zoals ik al zei, de clubs met ambitie en budget komen vanzelf wel bovendrijven en hebben een volwaardige selectie.

Zelfs als je de ED wel full-prof maakt zou ik nog 1 jaar dispensatie geven voor gepromoveerde clubs. Willen ze promoveren, hebben ze al 16 contract spelers. Promoveren ze per ongeluk, degraderen ze ook wel vaak gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
"Before the game manager Jan Vlap said a 3-1 defeat for his team would mean ONS is playing at the same level as Manchester City. So losing 2-0 means the same."
_O-

Jaja, als meneer Vlap het zegt, dan weet je het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:27
[...]

Die salarisgrens geldt voor spelers van buiten de EU. Een club als Veendam werkt met een begroting van 1,6 miljoen, daar kun je gewoon geen 16 keer 2 ton mee betalen.
Profs in de JL verdienen, uitzonderingen daargelaten, niet veel meer dan 3k per maand. Alleen zijn er nog altijd clubloze spelers die denken dat ze bij Emmen of Veendam of Oss gewoon een ton aan salaris kunnen vragen :')
En die 3k is gelijk de reden waarom veel spelers geen trek hebben in het betaald voetbal. Een speler die een beetje heeft doorgeleerd zit daar al gauw aan met een reguliere baan. Dan kan je beter voor 1k per maand bijklussen in het amateurvoetbal, per saldo meer geld en je kan gelijk carriere maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Jongens en meisjes, een COA conform contract in de Jupiler league is geen 2 ton. Het is een COA-norm, geen wordt slapendrijk-norm die 2ton moet je ongeveer delen door 10. Dan zit je op het juiste bedrag.

En de meeste topklasse clubs hebben een groter budget dan de JL clubs en kunnen veel creatiever met contracten zijn. Er is een reden dat niemand naar de jupiler league wilt en dat is omdat je dan verplicht een full prof club moet worden. En dat zuigt om meerdere redenen (die allemaal wel aan bod zijn gekomen in dit topic).

[ Voor 44% gewijzigd door Postius op 01-11-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Waarom doeken ze die hele JP league niet gewoon op?
Wekelijks bezochten ongeveer 33.300 mensen de negen wedstrijden in de Jupiler League, wat een gemiddelde oplevert van 3700 toeschouwers per wedstrijd. Historisch gezien is het daarmee één van de beste seizoenen ooit in de geschiedenis van de Jupiler League.
Bij het afzwemmen van groep 8 zitten er meer mensen. Het is een troosteloze competitie, die slechts door een zeer beperkt aantal mensen wordt gevolgd. De steun die de clubs krijgen (direct en indirect), wegen er al helemaal niet tegenop (zoals de 4 ton die Dordrecht laatst weer kreeg, omgerekend €150,- per toeschouwer), of de 1.7 miljoen die de gemeente Maastricht kwijtschold (€314,- per toeschouwer).

Het geld kan wel beter besteed worden, en het gaat al 30 jaar op deze manier.

EDIT: Er kijken gemiddeld 70.000 mensen naar de Jupiler League. 70.000! Dat is de helft van Sesamstraat.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 01-11-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:24

Koppensneller

winterrrrrr

En ondertussen is FC Twente met 1-1 de rust in gegaan tegen Den Bosch en mogen ze zometeen met 10 tegen 11 gaan proberen om de volgende ronde te halen. De topploegen lijken het toch lastig te hebben tegen (op papier) veel mindere tegenstanders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Koppensneller schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:32:
En ondertussen is FC Twente met 1-1 de rust in gegaan tegen Den Bosch en mogen ze zometeen met 10 tegen 11 gaan proberen om de volgende ronde te halen. De topploegen lijken het toch lastig te hebben tegen (op papier) veel mindere tegenstanders...
Den Bosch thuis, altijd lastig met die dekselse Portvliet. :o

Zijn er meer mensen die altijd al hebben moeten lachen om de interviews van die vent? Is al lang geleden begonnen, het is zo'n droogkloot.

[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 01-11-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik schakel in, en zie dat het 1-1 staat bij Twente..!!1 leuk :)

Boyata rood, die zal wel een leuke aantekening krijgen op zijn papiertje voor Manchester City.

[ Voor 43% gewijzigd door Quad op 01-11-2012 19:55 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:24

Koppensneller

winterrrrrr

En 1-2. McLaren heeft na de rode kaart natuurlijk een aanvaller er uit gewisseld, ben benieuwd of 'ie daar spijt van gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zal Twente wel in de beker willen blijven? Ze liggen mooi op koers om dit seizoen de hoofdprijs te pakken, of in ieder geval voorronde CL. In de top-5 zullen ze sowieso belanden.

Wat moet je dan met de beker? Het zal echt wel in de achterhoofden meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
PWM schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:07:
Zal Twente wel in de beker willen blijven? Ze liggen mooi op koers om dit seizoen de hoofdprijs te pakken, of in ieder geval voorronde CL. In de top-5 zullen ze sowieso belanden.

Met zoals MClaren het op het moment doet moet ik het maar zien. Maar ze liggen nog lang niet op koers om een hoofdprijs te pakken. Het seizoen is pas net begonnen, er is nog helemaal niks beslist of wie op koers voor wat ligt, pas na 25+ wedstrijden kun je er een beetje iets over gaan zeggen en zelfs dan is het eigelijk niet te doen. Twente heeft geen slechte start gehad, dat klopt maar dat vind ik iets heel anders.

Maar wat is Mclaren een laffe coach geworden, helaas. Twente heeft juist zulke heerlijke spelers. Overigens, Zet em op Den Bosch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Vergeet de EL tegen Schalke 04 vorig seizoen niet he.
Toen speelde ze heel laf in de return omdat ze alles op de landstitel wilden zetten, uiteindelijk staan ze met niets.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

PWM schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:07:

En dan breng je nog Douglas, Chadli en Tadic in? Dan wil je wel winnen. Zeker thuis tegen een JL club. Is toch weer geld er bij.

Pagina: 1 ... 10 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.