[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.106 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Postius schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:12:
[...]
Met zoals MClaren het op het moment doet moet ik het maar zien. Maar ze liggen nog lang niet op koers om een hoofdprijs te pakken. Het seizoen is pas net begonnen, er is nog helemaal niks beslist of wie op koers voor wat ligt, pas na 25+ wedstrijden kun je er een beetje iets over gaan zeggen en zelfs dan is het eigelijk niet te doen. Twente heeft geen slechte start gehad, dat klopt maar dat vind ik iets heel anders.
Tuurlijk wel. PSV en Twente zijn de favorieten voor de titel. Af en toe maken deze clubs weliswaar een misstap maar dat staat niet in verhouding met het geklungel van andere clubs als Ajax. 8 punten achterstand is niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15

Vos

AFCA

Gelukkig zijn het er 7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
tweaker2010 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:21:
[...]
Tuurlijk wel. PSV en Twente zijn de favorieten voor de titel. Af en toe maken deze clubs weliswaar een misstap maar dat staat niet in verhouding met het geklungel van andere clubs als Ajax.
Af en toe? Zeg maar gerust regelmatig.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Castaignos zijn gedrag spreekt een beetje boekdelen voor het gevoel dat nu bij Twente heerst geloof ik. Maar dit is wel een afgang hoor. 2 rode kaarten tegen een JL club.

Maar afgezien van die bal op de paal, geen echte kans gezien van Twente. Ook geen goed voetbal. Als twente dit seizoen Chadli en/of Tadic kwijtraakt hebben ze echt een heel groot probleem.

[ Voor 36% gewijzigd door Postius op 01-11-2012 20:34 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Koppensneller

winterrrrrr

Wat een afgang inderdaad. Castaignos loopt ook compleet gefrustreerd rond in de tweede helft, het is ook totaal geen verrassing dat 'ie nu zijn tweede geel te pakken heeft. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Hahahahahaa, de slechts uitgevoerde counter van het jaar award gaat wel naar den bosch. Hahaha 3 tegen 1. Zonder keeper in het goal bij twente. Lopen die 2 andere van den bosch buitenspel, hoe knullig zag dat eruit. Echt hilarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:34
En dan nog winnen ook van Twente...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Lol... Twente eruit door Den Bosch... ben benieuwd, als we volgende week van Den Bosch winnen betekent het dat MVV de beste ploeg van NL is :p. :7 })

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Pfff Heerenveen ook maar net met 1-0 gewonnen.... Maar we zijn door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

PWM schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:28:
Waarom doeken ze die hele JP league niet gewoon op?

[...]

EDIT: Er kijken gemiddeld 70.000 mensen naar de Jupiler League. 70.000! Dat is de helft van Sesamstraat.
Op zaterdagavond om 18.00 uur, de wedstrijden zijn op vrijdag om 20.00 uur. DUUUHHHH dat er amper iemand naar kijkt, onzinnig uitzendtijdstip

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
King Nothing schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:55:
[...]

Op zaterdagavond om 18.00 uur, de wedstrijden zijn op vrijdag om 20.00 uur. DUUUHHHH dat er amper iemand naar kijkt, onzinnig uitzendtijdstip
En nog een hele belangrijke reden waarom Topklasse clubs niet naar de JL willen. Ga je van je mooie zaterdag- of zondagavond naar vrijdag avond. Komt geen hond op af. Daar gaat je hele club! Want bij de meeste van die clubs zijn de zaterdag en/of zondagavonden toch een heel sociaal gebeuren allemaal. Dat verdwijnt dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Twente....het is toch niet te geloven hoe beroerd die gasten spelen.
Ajax kwam er in Friesland ook maar bekaaid van af, dat ze wonnen zijn ze natuurlijk aan hun stand verplicht maar als ik de Boer was had ik er een stel uit het 2e elftal er in gezet, die willen tenminste voetballen voor wat ze waard zijn. Wat ik gisteren zag leek nergens op. Over Twente maar niet te spreken.

Bij Feyenoord zie ik momenteel tenminste iets van een drang naar voren met, ook niet al te veel overtuiging en Schaken heeft vanwege dat opgestoken been, naar mijn mening natrappen, geel verdiend.
Hopeloze 1e helft, de 2e helft kijken is zonde van m'n tijd en ga ik dan ook niet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door mowa op 01-11-2012 21:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

mowa schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:18:
maar als ik de Boer was had ik er een stel uit het 2e elftal er in gezet
Heb je uberhaupt iets van die wedstrijd gezien/gelezen? Het was bijna ONS Sneek - Ajax A1.. Maar het leek inderdaad nergens op..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Postius schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:00:
[...]

En nog een hele belangrijke reden waarom Topklasse clubs niet naar de JL willen. Ga je van je mooie zaterdag- of zondagavond naar vrijdag avond. Komt geen hond op af. Daar gaat je hele club! Want bij de meeste van die clubs zijn de zaterdag en/of zondagavonden toch een heel sociaal gebeuren allemaal. Dat verdwijnt dan ook.
Sja, als RTL dan toch op zaterdag samenvattingen uitzend, waarom gaan de JL clubs dan niet op zaterdagmiddag spelen? Als RTL zich niet aan een contract houdt, waarom zou je dat dan als club wel doen?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
Sjonge jonge jonge, wat een voetbal.. :X

Zooooo matchfixing man!! :+

[ Voor 89% gewijzigd door chim0 op 01-11-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Nou, met 6 of 7 basisspelers zou je toch meer verwachten.
Jammer van dat eigen doelpunt, had een leuke verlenging kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mooie gelegenheid voor Twente om McClaren volgende week te ontslaan. Indien Twente ook tegen Feyenoord geen resultaat haalt en onderuit gaat tegen Levante dan kan McClaren het veld ruimen. Te veel tactische blunders, slecht spel, onvrede bij de spelers, etc. etc.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Han schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:35:
Mooie gelegenheid voor Twente om McClaren volgende week te ontslaan. Indien Twente ook tegen Feyenoord geen resultaat haalt en onderuit gaat tegen Levante dan kan McClaren het veld ruimen. Te veel tactische blunders, slecht spel, onvrede bij de spelers, etc. etc.
McClaren is juist een slimme coach. Laat de rest van de ploegen maar doordeweeks ploeteren in de CL/EL en de beker, dan kan Twente zich tenminste focussen op de competitie. Ik denk dat dat geen verkeerde strategie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:56:
[...]

McClaren is juist een slimme coach. Laat de rest van de ploegen maar doordeweeks ploeteren in de CL/EL en de beker, dan kan Twente zich tenminste focussen op de competitie. Ik denk dat dat geen verkeerde strategie is.
Denk je serieus dat Twente niet door wilde in de beker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:58:
[...]
Denk je serieus dat Twente niet door wilde in de beker?
Ja. Heb je hun opstelling gezien? Bekervoetbal is leuk maar heeft voor Twente duidelijk geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
tweaker2010 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:56:
[...]

Want hij heeft Chadli zo ver gekregen dat hij weg wilde. En zo nog een paar, nee erg slim je beste speler ontevreden maken.

Overigens, zodra een europese sub-topper met wat geld wappert is hij ook zo weer weg. Maar met zijn reputatie in de meerderheid van europa wordt dat lastig. Zijn laatste avonturen na Twente waren ook een drama (duitsland), heb ook erg het gevoel dat hij Twente gewoon kampioen wilt maken (en wat er daarna gebeurd maakt niet uit) zodat hij een mooie transfer kan maken naar een beter betalende club. Zoals de vorige keer.

[ Voor 30% gewijzigd door Postius op 01-11-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Als Twente van Marwijk nog wil binnenhalen zal het McClaren binnen nu en twee weken moeten lozen. Lijkt mij een legitieme reden :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:35

Koppensneller

winterrrrrr

tweaker2010 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:37:
[...]

Ja. Heb je hun opstelling gezien? Bekervoetbal is leuk maar heeft voor Twente duidelijk geen prioriteit.
PSV en Ajax hebben toch net zo goed een B-elftal opgesteld? Als McLaren écht niet door wilde bekeren, dan had 'ie ook Chadli en Tadic niet gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

De wedstrijd van Twente heeft in ieder geval tientallen getraumatiseerde kinderen opgeleverd, met gegarandeerde gehoorbeschadiging. Wat een stelletje losers daar gisteravond, de zogenaamde 'supporters' van FC Den Bosch. Gaan ze met vuurwerk gooien richting vakken waar kinderen zitten. Die kinderen mochten middels een speciale actie de wedstrijd bijwonen, maar wat een leuke avond had moeten worden is totaal verziekt door de aanhang van Den Bosch. Hoop dat de supporters keihard gestraft gaan worden en dat Den Bosch voorlopig zonder publiek hun uitwedstrijden mag afwikkelen. Lullig voor de echte supporters, maar blijkbaar is het nodig om dat soort tuig te weren.

McClaren kan overigens een schorsing tegemoet zien. Hij heeft gisteravond weer zijn coachvak verlaten tijdens de wedstrijd om een herhaling te kunnen zien. Verdediger Dedryck Boyata kreeg al na 23 minuten een rode kaart en toen duidelijk werd dat de Belg het veld moest verlaten, spurtte McClaren toch weer naar binnen om de beelden te bekijken. Beetje dom als je het mij vraagt. Vorig jaar is toch nadrukkelijk aangegeven door de KNVB dat het niet mag. Sowieso, je wint er helemaal niks mee, de kaart wordt echt niet teruggedraaid tijdens die wedstrijd, terecht of onterecht. Lekker 5 wedstrijden op de tribune, kan McClaren alvast wennen. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:37:
[...]

Hallo, het was Den Bosch die 12e staan in de JL. Dan hoef je ook niet je sterkte 11 op te stellen. Kijk naar Feyenoord, Ajax en PSV. En zoals ik al zei brengen ze wel Douglas, Tadic en Chadli als wissels in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Als je bekercompetitie jou als club gestolen kan worden en je niet de intentie hebt om de wedstrijden serieus te nemen, dan moet je ook geen geld vragen aan de supporters wanneer ze de wedstrijd willen bijwonen. Dat zet je de hekken gewoon open of geef je achteraf het geld terug. Anders ben je een dief van je eigen supporter's portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Vos schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:31:
[...]

Hallo, het was Den Bosch die 12e staan in de JL. Dan hoef je ook niet je sterkte 11 op te stellen. Kijk naar Feyenoord, Ajax en PSV. En zoals ik al zei brengen ze wel Douglas, Tadic en Chadli als wissels in.
SWZ Boso Sneek staat laatste in een topklasse, maar AZ treed wél met een normaal elftal aan. Quote van AD.nl:
Gertjan Verbeek speelt met zijn sterkste elf tegen Sneek Wit Zwart. De AZ-trainer vindt het van 'weinig respect' getuigen dat Ajax gisteren met een B-ploeg naar buurman ONS Sneek afreisde.

'Wij willen naar de volgende ronde van de beker. En niet in de problemen komen. Voor het publiek kan je het ook niet maken om met een tweede elftal te komen aanzetten.'
Waarom zou je dan met 10 andere spelers in het veld gaan staan als topclub (Twente, Ajax, PSV). En maar vreemd vinden dat sommige Nederlanders de topclubs arrogant vinden

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

St@m

@ Your Service

King Nothing schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:27:
[...]

SWZ Boso Sneek staat laatste in een topklasse, maar AZ treed wél met een normaal elftal aan. Quote van AD.nl:
[...]

Waarom zou je dan met 10 andere spelers in het veld gaan staan als topclub (Twente, Ajax, PSV). En maar vreemd vinden dat sommige Nederlanders de topclubs arrogant vinden
AZ speelt geen Europees toch? Ajax, PSV en Twente wel. Dus dan is het heel begrijpelijk dat je bepalende spelers rust geeft. Doen ze in alle competities, maar als de topclubs het in Nederland doen, dan is het arrogant :? Arsenal speelt volgens mij al jaren één of andere cup geheel met B-team. Echt vet arrogant!

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 02-11-2012 10:31 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Wat ook nog vaak vergeten wordt:

De beker is de kortste route naar Europees voetbal.
Ook al draai je bovenin mee in de competitie, op het eind kan het altijd nog misgaan waardoor je geen Europees voetbal haalt. Dan is het wel lekker als je nog in de beker zit. Als je als een profclub steeds amateurclubs of JL-clubs treft, wat wil je dan nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
King Nothing schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:27:
Verbeek weet dat wel altijd mooi te vertellen, zolang er maar een sneer uitgedeeld kan worden.

Het blijft een eeuwige discussie. Als Real met een B-team komt wordt meteen geroepen dat die ook zo goed zijn en dat ze een roulatiesysteem hebben. Maar als <insert NL topclub> met een B-team komt is het minachting. En dan zijn er genoeg die het van bijvoorbeeld Ajax weer logisch vinden en van Real minachting. Het zal wel iets met brillen te maken hebben. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Han schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 07:33:
Als Twente van Marwijk nog wil binnenhalen zal het McClaren binnen nu en twee weken moeten lozen. Lijkt mij een legitieme reden :)
Lijkt me erg onwaarschijnlijk, welke koploper gaat er nu zijn trainer ontslaan? Of ze moeten weer net zo'n stomme zet uithalen als toen bij Adriaanse. Het zou iig van weinig lange termijn beleid getuigen in Enschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Elke ploeg die onder Verbeek valt zal in de sterkste formatie aantreden, dat heeft niks met wel of geen Europees voetbal te maken, maar met de principes van Verbeek. En dat is zijn goed recht en deel zijn mening. Verbeek heeft er een hekel aan om met een B-elftal aan te treden, ongeacht de tegenstander.

Voor beide tactieken is wat te zeggen. Wanneer je naar het programma van Ajax kijkt kan ik mij vinden in het opstellen van een B-elftal:
20-10 Heracles - Ajax
24-10 Ajax - Manchester City
28-10 Feyenoord - Ajax
31-10 ONS Sneek - Ajax
03-11 Vitesse - Ajax
06-11 Manchester City - Ajax
11-11 PEC Zwolle - Ajax
Vier uitwedstrijden in de competitie, waarvan twee tegen de directe concurrent en twee zware Europese CL wedstrijden tegen City. Dan is de uitwedstrijd tegen ONS Sneek gewoon het minst belangrijk en ook nog eens een uitwedstrijd. Je speelt geeneens thuis tegen een amateurploeg, dus je hoeft geen thuispubliek te vermaken. Dat neemt overigens niet weg dat de B-spelers van Ajax in de wedstrijd tegen ONS Sneek dramatisch speelden. Je ziet direct dat er geen beleving is, laat staan automatismen. Leuk is het allemaal niet, maar je bent een ronde verder. Aan het eind van het seizoen rept niemand er nog over, net als slechte wedstrijden waar je (onterecht) drie punten aan overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:15

Player1S

Probably out in the dark

tweaker2010 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:39:
[...]

Lijkt me erg onwaarschijnlijk, welke koploper gaat er nu zijn trainer ontslaan? Of ze moeten weer net zo'n stomme zet uithalen als toen bij Adriaanse. Het zou iig van weinig lange termijn beleid getuigen in Enschede.
Nogmaals: Adriaanse is niet vanwege de prestaties ontslagen.
Trainers worden niet altijd ontslagen om prestaties. Als de klik er gewoon niet is en niet gaat komen, zul je actie moeten ondernemen. Onder Adriaanse was het mogelijk nog slechter afgelopen en waren er nog meer spelers gaan lopen.

Overigens gaat het gerucht dat GJ Verbeek vanaf volgend jaar trainer is bij Twente. Indien waar zullen ze dit jaar wel uitzingen met McClaren of anders misschien tijdelijk Kluivert.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

tweaker2010 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 10:39:
Wie zegt dat ze volgende week nog koploper zijn? :)

Ik verwacht dat Twente onderuit gaat tegen Feyenoord, alleen al vanwege de strijdlust van Feyenoord en de goede tactieken van Koeman. Als PSV thuis tegen Heracles gewoon de drie punten pakt zijn ze koploper af.

Daarnaast liggen ze uit de beker, zijn ze Europees bijna uitgeschakeld en speelt het in de competitie erg slecht. Ze zijn koploper op dit moment, maar dat heeft meer met het programma te maken dan de kwaliteit van Twente. Tegen een echte tegenstander gaat het gewoon mis, zoals tegen Ajax. En daar zag je over duidelijk de invloed van de incapabele tacticus McClaren. Twente gaat de aankomende vier weken een hoop punten verliezen, met wedstrijden tegen Feyenoord, Vitesse en PSV. Maak dan de balans eens op, wanneer je je keuzes alleen van het scorebord wilt laten afhangen.

Wanneer McClaren wordt ontslagen bij Twente getuigt dat juist van lange termijn visie. Dat geeft aan dat Twente verder kijkt dan de huidige, vertekende, stand. Het voetbal is niet om aan te zien, terwijl Twente de laatste jaren werd geprezen om het mooie voetbal. De keuzes van McClaren zijn vaak echt schandalig slecht, zoals vorig seizoen uit tegen Schalke (notabene met 1-0 winst thuis), het constante geschijf in de selectie, de tactiek tegen Ajax enkele weken geleden, het laffe voetbal, etc. etc. Maar het is een ja-knikker bij Munsterman. En dat was Adriaanse niet. Adriaanse werd niet om sportieve redenen ontslagen, maar om persoonlijke redenen. Die dat betrof de persoonlijke redenen van Munsterman. Die presteerde het ook nog eens om in een interview daar keihard over te liegen door et zeggen dat ze in goed overleg uit elkaar zijn gegaan en dat ze nog prima contact hadden.
L1nt schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:05:
Overigens gaat het gerucht dat GJ Verbeek vanaf volgend jaar trainer is bij Twente. Indien waar zullen ze dit jaar wel uitzingen met McClaren of anders misschien tijdelijk Kluivert.
Zo lang Munsterman er nog zit zal Verbeek geen trainer worden van Twente. En dat heb ik van een heel erg betrouwbare bron binnen Twente. Munsterman heeft een hekel aan sterke persoonlijkheden die niet in de maat willen lopen van zijn muziek. Verbeek is iemand die zijn eigen weg gaat en, imho terecht, 100% beslissingsbevoegd wil zijn over de selectie, aankopen en de te voeren tactieken. En dat kun je onder Munsterman op je buik schrijven. De naam van Marwijk is wel gevallen en persoonlijk denk ik dat dat een heel goed huwelijk kan worden. Die past helemaal bij Twente en zal Munsterman prima onder de duim houden.

[ Voor 17% gewijzigd door Han op 02-11-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:05

polthemol

Moderator General Chat
King Nothing schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:55:
[...]

lekkere sneer king nothing, maar informeer je even wat beter: veel fans zijn het niet eens met de rare verplaatsing van de samenvatting en de kijkcijfers zijn dus ook nogal gekelderd door dat nieuwe concept.

De JL opheffen ? best, maar dat gaan een deel grote ploegen ook voelen qua spelers. Daarbij zijn er een deel fans die niet perse de behoefte hebben aan het eredivisiegebeuren, maar meer kiezen voor de wat knussere JLcompetitie.

Als we het hebben over financiele steun: de grote ploegen krijgen meer geld / hulp dan de clubs in de JL. Ik noem maar even een Roda of een PSV met hun gronddeal. Fortuna om maar iets te noemen krijgt geen ene cent van de gemeente, geen hulp, niks. MVV was geen cent te halen en ze zijn nu met een gedegen plan netjes aan de weg aan het timmeren zonder met geld te smijten wat er niet is.

Je wordt gelukkig al door anderen terechtgewezen, maar er is in oudere topics al meermalen ingegrepen wanneer iemand weer ongeïnformeerd aan het blaten was over 'overheidsteun' waar er geen sprake van was, zoals in dit geval.

Houd daar a.j.b. mee op, je veroorzaakt er alleen maar flamewars mee.

Wees gewaarschuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 02-11-2012 14:42 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

polthemol schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:26:
Als we het hebben over financiele steun: de grote ploegen krijgen meer geld / hulp dan de clubs in de JL. Ik noem maar even een Roda of een PSV met hun gronddeal. Fortuna om maar iets te noemen krijgt geen ene cent van de gemeente, geen hulp, niks. MVV was geen cent te halen en ze zijn nu met een gedegen plan netjes aan de weg aan het timmeren zonder met geld te smijten wat er niet is.
Fortuna: ~6 miljoen
PSV: ~1.3 miljoen
Roda: ~32 miljoen
MVV: ~11.4 miljoen

Cijfers mei 2011 http://www.groene.nl/2011/20/wie-betaalt-het-voetbal

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 02-11-2012 11:45 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
[...]

(...)

Kap nou eens met het bestempelen van die grond als steun. Roda heeft geld gekregen van de gemeente (of openstaande bedragen niet hoeven te betalen), ADO idem, Vitesse idem. PSV heeft een bezitting (in dit geval grond) verkocht. De meeste clubs hebben dat niet eens...

Maar kijk maar eens hier: http://www.groene.nl/comm...l-met-ruim-1-miljard-euro

Klik eens op Fortuna en daarna op PSV.

Goh, blijkbaar heeft Fortuna bijna 5x (VIJF KEER) zoveel steun gekregen als PSV...

Alleen Dordrecht, Haarlem, Telstar en AGOVV ontvingen minder, en van de eredivisie ontving PSV sowieso het minst.

Graag eerst even je bronnen checken voor je wat roept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

A.u.b. niet weer die discussie. PSV heeft het verlies weten terug te draaien van 22,9 miljoen euro naar 6,6 miljoen euro. En dat is echt knap. Dus ook PSV is op weg om financieel gezond te worden en niet afhankelijk te zijn van CL deelname. Helaas zijn wij als Nederlandse clubs weer de braafste jongetjes uit de klas en kunnen we enkel trots zijn op onze gezonde begrotingen. Sportief hebben we helaas weinig te bieden omdat buitenlandse clubs middels Houdini boekhoudingen ook voldoen aan de financiële fairplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

[...]

lekkere sneer king nothing, maar informeer je even wat beter: veel fans zijn het niet eens met de rare verplaatsing van de samenvatting en de kijkcijfers zijn dus ook nogal gekelderd door dat nieuwe concept.

De JL opheffen ? best, maar dat gaan een deel grote ploegen ook voelen qua spelers. Daarbij zijn er een deel fans die niet perse de behoefte hebben aan het eredivisiegebeuren, maar meer kiezen voor de wat knussere JLcompetitie.
Waar sneer ik? Ik ben FC Emmen supporter, denk jij echt dat ik niet weet hoe er tegen de verplaatsing van de samenvattingen wordt aangekeken?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
psvjw schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:48:
[...]

Kap nou eens met het bestempelen van die grond als steun. Roda heeft geld gekregen van de gemeente (of openstaande bedragen niet hoeven te betalen), ADO idem, Vitesse idem. PSV heeft een bezitting (in dit geval grond) verkocht. De meeste clubs hebben dat niet eens...

Maar kijk maar eens hier: http://www.groene.nl/comm...l-met-ruim-1-miljard-euro

Klik eens op Fortuna en daarna op PSV.

Goh, blijkbaar heeft Fortuna bijna 5x (VIJF KEER) zoveel steun gekregen als PSV...

Alleen Dordrecht, Haarlem, Telstar en AGOVV ontvingen minder, en van de eredivisie ontving PSV sowieso het minst.

Graag eerst even je bronnen checken voor je wat roept...
fortuna was hetzelfde als mvv, een afweging: of niets krijgen of de schuld laten vallen. Iets anders dan geld erin steken. De laatste 15 jaar baseren ze de cijfers op: ik kan je verzekeren dat de gemeente 0,0 doet voor die club, dus ik zou graag willen weten waarop ze ze baseren. Ik vermoed dat ze een deel van het sportzoneconcept erin meepakken echter (wat los staat van de club zelf) en verplaatingskosten van de baandert naar het nieuwe stadion tig jaren geleden.

De steun: ja er wordt iets gekocht, balen voor je dat het je als fan tegensteekt, punt is dat er gemeentegeld mee gemoeit is (buiten beschouwing gelaten of het een goede deal is of niet, inhoud interesseert me eigenlijk niet zoveel).

On a personal note: ik vind dat het bij alle clubs 0,0 moet zijn. Politieinzet kan ik nog begrijpen dat een gemeente dat deels betaald.

Terug on topic: de JL heeft zijn eigen charmes en zo dieptriest als het vaak omschreven wordt is het nu ook weer echt niet. Ik heb genoeg wedstrijden gezien in de afgelopen jaren, zowel thuis als uit en de enige waar ik me echt vragen bij stelde waren emmen, agovv en almere qua mensen aanwezig in het stadion.

Imo. moeten we gewoon terug naar zaterdagmiddag / avond voetbal

@king dan heb ik je stelling wat te gechargeerd opgepakt denk ik. Mes excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Han schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 11:54:
Helaas zijn wij als Nederlandse clubs weer de braafste jongetjes uit de klas en kunnen we enkel trots zijn op onze gezonde begrotingen.
Wat mij betreft is dat niet helaas. Ja, hierdoor lopen we (ruim) achter in Europa, maar voorkomen we dat er belastinggeld richting voetbal gaat. Lijkt me sowieso een goed streven, met of zonder UEFA fairplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

polthemol schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:13:
Terug on topic: de JL heeft zijn eigen charmes en zo dieptriest als het vaak omschreven wordt is het nu ook weer echt niet. Ik heb genoeg wedstrijden gezien in de afgelopen jaren, zowel thuis als uit en de enige waar ik me echt vragen bij stelde waren emmen, agovv en almere qua mensen aanwezig in het stadion.
JL.. hmm tja.. Heb de afgelopen jaren heel wat wedstrijden gezien bij FCZ (nu PEC) en het heeft zijn charmes. Maar om nou te zeggen dat ik er ooit heel warm van geworden ben... nou nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
St@m schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:35:
[...]

JL.. hmm tja.. Heb de afgelopen jaren heel wat wedstrijden gezien bij FCZ (nu PEC) en het heeft zijn charmes. Maar om nou te zeggen dat ik er ooit heel warm van geworden ben... nou nee.
het is ook wat je er zelf van maakt he ;) Fortuna heeft gelukkig een vrij enthousiaste en fanatieke kern al jaren, dus altijd gezellig

@han hoezo braafste jongetje ? ik vind dat de uefa /fifa net achterlijk tolerant zijn op geldgebied. Imo mogen ze de regels beste verder aanscherpen. Rekeningen van transfers niet betalen: speler niet opstellen, spelersalarissen niet betaald: speler niet opstellen, 2 maand op rij salaris niet compleet betaald ? speler mag gratis wiebelen als hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

polthemol schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:45:
[...]

het is ook wat je er zelf van maakt he ;) Fortuna heeft gelukkig een vrij enthousiaste en fanatieke kern al jaren, dus altijd gezellig
Het niveau.. daar ben ik nooit warm van geworden.. en daar doe je helaas zelf niets aan. Ik bleef er komen omdat het gezellig is en het zijn charme's heeft, maar om het voetbal hoef je niet te gaan kijken in de JL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

polthemol schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:45:

@han hoezo braafste jongetje ? ik vind dat de uefa /fifa net achterlijk tolerant zijn op geldgebied. Imo mogen ze de regels beste verder aanscherpen. Rekeningen van transfers niet betalen: speler niet opstellen, spelersalarissen niet betaald: speler niet opstellen, 2 maand op rij salaris niet compleet betaald ? speler mag gratis wiebelen als hij wil.
Probleem is, als de UEFA en FIFA echt doorpakken met hun financial fairplay wij, de supporters en tv kijkers, voorlopig niet meer kunnen genieten van een PSG, ManCity, ManUnited, Chelsea, Barca en Real Madrid maar genoegen moeten nemen met kleine onbeduidende clubs die de boel wel op orde hebben....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
dat is dan eerder de fout van een real / barcelona / ... die met geld blijven smijten. Daarbij komt het denk ik het niveau van de competities ten goede ook nog eens.

Eerlijk gezegd boeit de ploeg die er staat me niet als ik voor het voetbal kijk, ik wil gewoon een goede pot zien. Of dat nu Real of laasdflkjwlkhalsfsdfe uit de diepe binnenlanden van <nognietontdektland> is.

Ik bedoel: nu wordt onze competitie maar leeggekocht met niets en wordt je steeds uit een europees toernooi geflikkerd / ben je bij voorbaat kansloos omdat je tegen ploegen mag staan die maar schulden mogen blijven opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

L1nt schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:50:
[...]

Probleem is, als de UEFA en FIFA echt doorpakken met hun financial fairplay wij, de supporters en tv kijkers, voorlopig niet meer kunnen genieten van een PSG, ManCity, ManUnited, Chelsea, Barca en Real Madrid maar genoegen moeten nemen met kleine onbeduidende clubs die de boel wel op orde hebben....
Daar geloof ik niets van, misschien slechts een korte periode. Het aantal goede voetballers in de wereld blijft gelijk (word misschien zelfs groter omdat clubs meer in opleiding steken). Ook zal, indien alle fairplay regels door alle clubs worden gerespecteerd, een Real Madrid altijd meer kunnen betalen dan andere clubs.

Het probleem nu is dat er miljoenen salarissen worden betaald, met geld wat er niet is, en er niet kan zijn. Een financieel fairplay heeft tijd nodig, maar kan de boel normaliseren, zodat een Ronaldo "gewoon" 2-3 miljoen verdiend i.p.v. 15. Verspreid die daling over een heel elftal, en Real Madrid heeft gewoon een begroting die past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

polthemol schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:57:
dat is dan eerder de fout van een real / barcelona / ... die met geld blijven smijten. Daarbij komt het denk ik het niveau van de competities ten goede ook nog eens.
De UEFA pakt nu toch nog niet door dus waarom zouden ze wel een goede boekhouding er op na houden?
PWM schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:00:
[...]

Daar geloof ik niets van, misschien slechts een korte periode. Het aantal goede voetballers in de wereld blijft gelijk (word misschien zelfs groter omdat clubs meer in opleiding steken). Ook zal, indien alle fairplay regels door alle clubs worden gerespecteerd, een Real Madrid altijd meer kunnen betalen dan andere clubs.
Probleem is dat de UEFA zelfs al terug schrikt van die korte periode. 2-3 jaar zonder een Real kost kijkers en sponsoren.

Dat een Real altijd meer zou kunnen betalen dan de meeste andere clubs staat buiten kijf. Maar als ze UEFA vanaf komend seizoen de Financial Fairplay zou hanteren vallen de meeste topclubs voorlopig af omdat ze er niet aan voldoen. Ook een Real niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Het probleem nu is dat er miljoenen salarissen worden betaald, met geld wat er niet is, en er niet kan zijn. Een financieel fairplay heeft tijd nodig, maar kan de boel normaliseren, zodat een Ronaldo "gewoon" 2-3 miljoen verdiend i.p.v. 15. Verspreid die daling over een heel elftal, en Real Madrid heeft gewoon een begroting die past.
Zolang de UEFA/FIFA het toestaan dat rijke oliesjeiks een club als Man City of PSG kunnen kopen is het vechten tegen de bierkaai. Zonder dat grote geld zouden spelers als Ibrahimovic nu nog steeds gewoon bij Milan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Je weet dat Real Madrid winst maakt nu he?
tweaker2010 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:14:
[...]

Zolang de UEFA/FIFA het toestaan dat rijke oliesjeiks een club als Man City of PSG kunnen kopen is het vechten tegen de bierkaai. Zonder dat grote geld zouden spelers als Ibrahimovic nu nog steeds gewoon bij Milan spelen.
Wat maakt het uit of Ibrahimovic nu nog bij grote club A of rijke club B speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 11:51
Verrassing in de selectie van Ajax voor de wedstrijd tegen Vitesse, aangezien Lucas Andersen verkozen is boven Miralem Sulejmani als je naar de selectie kijkt. Brengt meteen het aantal Denen in de selectie op 5 :P

Verder over het hierboven Financial Fairplay plan, het zou misschien wel langer dan 2-3 jaar kunnen duren aangezien de meeste van de veel verdienende spelers lang lopende contracten hebben en die zullen vast niet blij zijn als ze een stuk minder gaan verdienen, dus er zal als het al doorgaat veel verschuivingen plaats vinden denk ik. Stel dat dat zou gebeuren en bijvoorbeeld Madrid veel spelers kwijt raakt kan het zomaar zijn dat de kleinere clubs die dan veel geld verdienen met de Champions League, langer aan de top blijven omdat ze dan meer te besteden hebben als de huidige topclubs op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
polthemol schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:13:
[...]

fortuna was hetzelfde als mvv, een afweging: of niets krijgen of de schuld laten vallen. Iets anders dan geld erin steken. De laatste 15 jaar baseren ze de cijfers op: ik kan je verzekeren dat de gemeente 0,0 doet voor die club, dus ik zou graag willen weten waarop ze ze baseren. Ik vermoed dat ze een deel van het sportzoneconcept erin meepakken echter (wat los staat van de club zelf) en verplaatingskosten van de baandert naar het nieuwe stadion tig jaren geleden.
Kun jij me vertellen wat het verschil is tussen het laten vallen van een schuld of geld geven om vervolgens met dat geld de schuld af te lossen.

Hoe ze aan die gegevens komen staat in het artikel:
De eerste masterclass onderzoeksjournalistiek van De Groene Amsterdammer heeft de soms bizarre (financiële) constructies in het betaald voetbal ontward aan de hand van een uitgebreide vragenlijst aan gemeenten, jaarverslagen, stukken uit de Kamer van Koophandel en het kadaster, rapporten, raadsbesluiten en interviews met betrokkenen tussen 1996 en nu.

en als je op het kaartje op het logo van je club klikt zie je dat de gemeente een (deel van de) opknapbeurt van het stadion en traingscomplex heeft betaald, dat er een belastingschuld niet is betaald en een aantal leningen niet is afbetaald... Balen voor je dat het je als fan tegensteekt...
De steun: ja er wordt iets gekocht, balen voor je dat het je als fan tegensteekt, punt is dat er gemeentegeld mee gemoeit is (buiten beschouwing gelaten of het een goede deal is of niet, inhoud interesseert me eigenlijk niet zoveel).
Er is geen cent belastinggeld gemoeit met de deal. De gemeente heeft de gekochte grond als onderpand gegeven in ruil voor een lening, die er normaal dus nooit zou zijn (dus ook het geld zou er nooit zijn geweest). De rente op die lening wordt door PSV betaald middels een erfpacht overeenkomst + € 300.000. Dus jaarlijks levert deze deal de gemeente Eindhoven zelfs € 300.000 op... De winst voor PSV zit hem in het feit dat de erfpacht + € 300.000 nog stukken lager is dan de oude leningen die op de grond liepen.

Dus ja, er is wel steun, maar dit is geen financiële steun in de zin van dat de gemeente bijspringt om een stadion op te knappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:51

Quad

Doof

Even wat anders he, wat zijn jullie meningen over het maken van een europese competitie in tegenstelling tot wat nu de Champions League en de Europa League is.

Er werd een poosje geleden geopperd om er een competitie van te maken met 64? teams. Voor de kleinere ploegen is dit het grootste voordeel omdat je er meer inkomen van krijgt. Tevens kan je het verdelen op dinsdag woensdag en donderdag dus. De grootste ploegen krijgen minder geld, maar dat is voor het gelijktrekken van de niveaus toch wel beter? Chelsea kreeg vorig seizoen met het winnen van de CL zo'n 80? miljoen euro, Athletico Madrid kreeg slechts 30 miljoen euro voor het winnen van de EL. Een groot, heel groot verschil.

Edit:
Interessant dit http://plazilla.com/opbre...s-league-en-europa-league
Het gaat wel over 2010/2011 maar bijvoorbeeld:
Cup winnaar Barcelona 53 miljoen
Manchester United 55 miljoen, dus nog meer dan de nr 1
FC Twente 14 miljoen
Ajax 12,8 miljoen
Panathinaikos, 23 miljoen, kansloos uitgeschakeld maar wel profiterend van een grote Griekse tv-pot.
MSK Zilina, 7,7 miljoen, als minst verdienende club in de CL

Europa league
Winnaar Porto ontving 8 miljoen
PSV 3,2 miljoen
KAA Gent 2,2 miljoen
Anderlecht 1,8 miljoen
AZ 1,7 miljoen
FC Utrecht 1,7 miljoen
Club Brugge 1,4 miljoen
Verschillen zijn nog groter dan ik dacht... Belachelijk.
Vandaar dat veel clubs de EL totaal niet serieus nemen.

[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 02-11-2012 14:00 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
psvjw schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:54:
[...]

Kun jij me vertellen wat het verschil is tussen het laten vallen van een schuld of geld geven om vervolgens met dat geld de schuld af te lossen.

Hoe ze aan die gegevens komen staat in het artikel:
De eerste masterclass onderzoeksjournalistiek van De Groene Amsterdammer heeft de soms bizarre (financiële) constructies in het betaald voetbal ontward aan de hand van een uitgebreide vragenlijst aan gemeenten, jaarverslagen, stukken uit de Kamer van Koophandel en het kadaster, rapporten, raadsbesluiten en interviews met betrokkenen tussen 1996 en nu.

en als je op het kaartje op het logo van je club klikt zie je dat de gemeente een (deel van de) opknapbeurt van het stadion en traingscomplex heeft betaald, dat er een belastingschuld niet is betaald en een aantal leningen niet is afbetaald... Balen voor je dat het je als fan tegensteekt...
en dat is waarom ik twijfel aan hun cijfers :) Fortuna traint op de velden van het CIOS om maar iets te noemen ;) anyways offtopic, was niet mijn intentie om hier een discussie over op te starten, ik DM je er even over ten behoeve van het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:15

RBH

Pompi schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:35:
Verrassing in de selectie van Ajax voor de wedstrijd tegen Vitesse, aangezien Lucas Andersen verkozen is boven Miralem Sulejmani als je naar de selectie kijkt. Brengt meteen het aantal Denen in de selectie op 5 :P
Idd, ik ben benieuwd of hij gelijk in de basis start, maar dat zal wel niet.

Denswil ook bij de selectie maar Boerrigter ook, terwijl ik daar allemaal rugblessure verhalen weer over hoor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:46
Quad schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:57:
Even wat anders he, wat zijn jullie meningen over het maken van een europese competitie in tegenstelling tot wat nu de Champions League en de Europa League is.

Er werd een poosje geleden geopperd om er een competitie van te maken met 64? teams. Voor de kleinere ploegen is dit het grootste voordeel omdat je er meer inkomen van krijgt. Tevens kan je het verdelen op dinsdag woensdag en donderdag dus. De grootste ploegen krijgen minder geld, maar dat is voor het gelijktrekken van de niveaus toch wel beter? Chelsea kreeg vorig seizoen met het winnen van de CL zo'n 80? miljoen euro, Athletico Madrid kreeg slechts 30 miljoen euro voor het winnen van de EL. Een groot, heel groot verschil.

Edit:
Interessant dit http://plazilla.com/opbre...s-league-en-europa-league
Het gaat wel over 2010/2011 maar bijvoorbeeld:

[...]

Verschillen zijn nog groter dan ik dacht... Belachelijk.
Vandaar dat veel clubs de EL totaal niet serieus nemen.
Ik denk dat het ook komt doordat de TV inkomsten van de CL veel groter zijn. Geef toe, behalve de fans van zon club, gaat bijna niemand naar FC Schubbekutteveen - Sporting Alachalamabad kijken. Mensen kijken sneller naar wedstrijden van bekende clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:51

Quad

Doof

RBH schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:26:
[...]

Idd, ik ben benieuwd of hij gelijk in de basis start, maar dat zal wel niet.

Denswil ook bij de selectie maar Boerrigter ook, terwijl ik daar allemaal rugblessure verhalen weer over hoor? :?
Sulejmani buiten selectie omdat zijn contract afloopt en De tijd is rijp om Andersen erbij te halen.
Boerrigter maakt het gewoon goed volgens de Boer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Quad schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:05:
[...]

Sulejmani buiten selectie omdat zijn contract afloopt en De tijd is rijp om Andersen erbij te halen.
Boerrigter maakt het gewoon goed volgens de Boer.
Sulejmani snapte ik wel idd, terecht. Vreemd, las vanochtend nog een paar dingen die Boerrigter gezegd zou hebben; "Jullie weten niet wat ik nu voel" & "Heel veel pijn" enzo, daarom raar. Maar natuurlijk mooi als het goed gaat! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

psvjw schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:54:
[...]

Er is geen cent belastinggeld gemoeit met de deal. De gemeente heeft de gekochte grond als onderpand gegeven in ruil voor een lening, die er normaal dus nooit zou zijn (dus ook het geld zou er nooit zijn geweest). De rente op die lening wordt door PSV betaald middels een erfpacht overeenkomst + € 300.000. Dus jaarlijks levert deze deal de gemeente Eindhoven zelfs € 300.000 op... De winst voor PSV zit hem in het feit dat de erfpacht + € 300.000 nog stukken lager is dan de oude leningen die op de grond liepen.

Dus ja, er is wel steun, maar dit is geen financiële steun in de zin van dat de gemeente bijspringt om een stadion op te knappen
Als je goed naar het plaatje in je eigen link kijkt, zijn garantstellingen bijvoorbeeld ook gewoon meegenomen in de berekeningen.

Jij geeft als voorbeeld Fortuna, maar daar staat bijvoorbeeld ook 2.8 miljoen borg. Dus, of die tel je niet mee, of PSV heeft in dat plaatje 60.000.000 steun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ajax inmiddels achter tegen Vitesse. Gebeurt niet vaak, maar ik hoop dat Ajax gelijk maakt. Voor Feyenoord lijkt het me gunstig als ze beide 2 punten laten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik hoop natuurlijk dat Ajax wint, maar gezien de vorige wedstrijden.. Misschien is het maar beter dat ze eens een keer flink op hun bek gaan. Slap spel dit.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als Ajax nou even een beetje inzet zou tonen dan rollen ze dit Vitesse echt gewoon zonder enig probleem op. Maar het is allemaal zo sloom, niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

ik222 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:33:
Als Ajax nou even een beetje inzet zou tonen dan rollen ze dit Vitesse echt gewoon zonder enig probleem op. Maar het is allemaal zo sloom, niet om aan te zien.
Eensch. Gooi Andersen of Fisher er maar in voor Sana. Vol in de aanval en ze winnen dit makkelijk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dan mogen ze wel snel wisselen bij 0-2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:45
*knip*

[ Voor 84% gewijzigd door argro op 03-11-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Zelfs mijn internet kon het niet meer aan zien; hij klapte m'n stream eruit. Nu kan ik hem weer opnieuw gaan kopen; dacht het niet, met zo'n wedstrijd. Staat het al 0-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ajax is weer goed bezig om in november op grote achterstand te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
ik222 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:33:
Het is bijna arrogant om Vitesse zo te onderschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
The Realone schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 19:59:
[...]

Hoezo onderschatten? Ze kunnen gewoon niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Exocet schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:01:
[...]

Klopt, maar Ajax ook niet ;)

Had een leukere pot verwacht, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Exocet schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:01:
[...]

Ze zijn goed genoeg iig. :O :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Tsjah, Ajax is één keer succesvol geweest met Eriksen in de spits, maar in de wedstrijden daarna (zeker tegen Feyenoord) faalde dat concept hopeloos. Ajax wist tegen Feyenoord geen vuist te maken en was continu ruim in de minderheid op de helft van Feyenoord. Vandaag idem dito. Lekker rondtikken rond de middenlijn en dan of tikkie terug of naar voren en onmiddellijk balverlies. Tijd dus om maar weer eens van dat concept af te stappen zou ik zeggen.
[...]

Van onderschatting is helaas geen sprake ben ik bang.

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 03-11-2012 20:26 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mooi dat Theo Janssen een applaus krijgt van het (overgebleven) Ajax publiek. Zo hoort het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:45
*knip* We houden het netjes of we posten niet.

[ Voor 79% gewijzigd door argro op 03-11-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik lees alweer dat de Arena halfleeg is gestroomd? Successupporters.. (En ja, ik weet dat ik niet in het stadium zit.. ;) )

[ Voor 28% gewijzigd door RBH op 03-11-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
[...]

Hoezo? Vitesse speelde naar zijn mogelijkheden maar dat is echt niet meer dan een subtopper, alleen maken die de eerste twee kansen die ze krijgen wel af danzij een Bony die momenteel in de vorm van zijn leven is.

Ajax heeft dit gewoon compleet aan zichzelf te danken, de instelling in de hele eerste helft en in grote delen van de twee helft was gewoon waardeloos. Na de 0-2 zie je een fase dat er even wel wat vuur in komt en dan wordt het ook meteen een aantal keer gevaarlijk en heeft Vitesse niets in te brengen. Maar ja als je dat pas kan brengen bij 0-2 achter dan ben je te laat.

[ Voor 32% gewijzigd door ik222 op 03-11-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verdiende overwinning voor Vitesse.
Bony heeft niet eens moeite hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ik222 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:40:

Ajax heeft dit gewoon compleet aan zichzelf te danken, de instelling in de hele eerste helft en in grote delen van de twee helft was gewoon waardeloos.
Ajax heeft van de 11 competitiewedstrijden, er 4 kunnen winnen. Het lijkt mij te makkelijk om dat op instelling te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:44:
[...]

Ajax heeft van de 11 competitiewedstrijden, er 4 kunnen winnen. Het lijkt mij te makkelijk om dat op instelling te gooien.
Het is duidelijk dat Ajax momenteel een erg jong team heeft zonder echte leiders of topspelers, vooral ook op het gebied van het professioneel uitspelen van een wedstrijd komt de huidige selectie nog veel te kort. Zowel tegen Heracles als tegen Feyenoord ging het bijvoorbeeld in de laatste minuten alsnog mis. Maar goed daar is gezien het beleid dat nu gevoerd wordt nog wel mee te leven.

Echter iets als vanavond daar kan ik me wel dood aan ergeren. Dat je eerst met 0-2 achter komt en dat er dan pas iets van inzet / vuur onstaat om wat van de wedstrijd te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:03
Zoals door velen al voor en na die pot tegen Feyenoord is gezegd: de goed prestatie van Ajax tegen City was een uitschieter naar boven. Dat blijkt nu duidelijk. Opmerkingen als "Vitesse oprollen" gaan nergens over wat dat betreft.

Ajax heeft gewoon te weinig ervaring en kwaliteit om het elke week te kunnen. Kansloos voor de titel daardoor? Nee, zeker niet. Deze competitie is knotsgek. Ook dit jaar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Dat had opzich best een doelpunt mogen zijn voor PSV. 3 man alleen voor de keeper en dan recht in de handen schieten. :X

EDIT: En dat had de 3-0 moeten zijn...Afmaken verdomme! :(

[ Voor 20% gewijzigd door The Realone op 03-11-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

whoppaaa willem II met 5-1 opzij gezet.... Forza Fc Utrecht!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:35
RBH schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:34:
Ik lees alweer dat de Arena halfleeg is gestroomd? Successupporters.. (En ja, ik weet dat ik niet in het stadium zit.. ;) )
Ik zat er wel... en ik moest lachen om je post. Veel mensen bleven tot het einde zitten bij deze wanvertoning :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

ephymerous schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:18:
[...]

Ik zat er wel... en ik moest lachen om je post. Veel mensen bleven tot het einde zitten bij deze wanvertoning :)
Ah, oke, dan heb ik niets gezegd. :) Ik vernam het alleen van Twitter en het had me niks verbaasd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Onbegrijpelijk hoeveel kansen PSV vanavond heeft laten liggen. Het had zo'n 8-0 moeten zijn met 100% kansen aan de lopende band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
ephymerous schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:18:
[...]

Ik moet bekennen dat ze bij Eredivisie Live lieten zien dat de tribunes leegliepen ruim voor tijd.
Overigens waren er ook veel lege stoeltjes zichtbaar gedurende de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

argro schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:25:
Tsjah, Ajax is één keer succesvol geweest met Eriksen in de spits, maar in de wedstrijden daarna (zeker tegen Feyenoord) faalde dat concept hopeloos. Ajax wist tegen Feyenoord geen vuist te maken en was continu ruim in de minderheid op de helft van Feyenoord. Vandaag idem dito. Lekker rondtikken rond de middenlijn en dan of tikkie terug of naar voren en onmiddellijk balverlies. Tijd dus om maar weer eens van dat concept af te stappen zou ik zeggen.
Idd. Onbegrijpelijk dat er zo aan deze opstelling wordt vastgehouden terwijl Vitesse heel anders speelt als Man City. Zet gewoon Babel in de spits en Sana en Poulsen op de bank.

Ajax heeft Vitesse wel degelijk onderschat denk ik. Met Bony in vorm kan Vitesse van elke eredivisieclub winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb op EL zitten kijken, en verbaasde mij hooglijk over het feit dat de heren 'experts' op voorhand allemaal dachten dat Ajax het wel even ging doen.

Met een Vitesse dat toevallig 1 wedstrijd matig speelde en tegen AZ daardoor verloor - AZ speelde daar erg goed en Vitesse erg matig - kun je de wedstrijd niet ingaan met zo'n instelling.

Dat hadden ze bij Ajax kennelijk ook niet begrepen...

Ik had vooraf puntverlies (3 punten) voor Ajax ingecalculeerd.

Experts. :z
PWM schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 20:44:
[...]

Dat dus. Maar de insteling was er ook wel een van onderschatting, of zelfoverschatting.
The Realone schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 22:34:
Onbegrijpelijk hoeveel kansen PSV vanavond heeft laten liggen. Het had zo'n 8-0 moeten zijn met 100% kansen aan de lopende band.
Ik zat me daar ook wel flink te verbijten... alhoewel het verder wel gewoon aantrekkelijk voetbal was.

Onbegrijpelijk dat Herak/cles zich zo afwachtend/eerbiedig opstelt tegen PSV, na zo'n prachtige dominante pot voetbal tegen Heerenveen vorige week... maar mij hoor je niet klagen. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Ramzzz op 04-11-2012 10:27 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

En ook giisteravond weer de verwijzing naar die ene uitschieter tegen City. Daar word ik zo moe van, dat is niet de norm, de maatstaaf waar Ajax op ingeschaald dient te worden, al willen sommige fans dat wellicht wel. Het is gewoon armoe troef. Dat komt mede doordat spelers maar aan een criteria dienen te voldoen; ze mogen geen tot weinig geld kosten. En dat zie je terug in het spel.

Spelers als Vertonghen en Anita worden erg gemist, net als een fatsoenlijke spits. Sana komt ook erg te kort, maar goed, dat hadden ze kunnen weten. Die was immers al diverse keren geschout en te licht bevonden. Maar blijkbaar is het prijskaartje belangrijker. En Poulsen zakt ook met de week dieper weg (letterlijk en figuurlijk). Heeeeeel misschien worden ze wakker bij Ajax en worden er versterkingen gehaald in de winterstop, maar ik vrees van niet. Deze selectie za in ieder geval niet in staat zijn om een grote achterstand ongedaan te maken, zoals in de afgelopen jaren. De verdediging is te dramatisch voor woorden en de tegengoals vallen bij de fleet en kinderlijk eenvoudig. Geen enkele voorhoede kan dat compenseren. En helemaal niet als de Jong 100% kansen blijft verprutsen, zoals gisteravond.

Nu maar hopen dat Feyenoord en Twente elkaar in balans houden zodat de schade voor Ajax beperkt blijft. Maar vrees dat daar wel een winnaar uit voort komt. En dan liever geen Twente, dan wordt het gat namelijk wel erg groot, 10 punten na 11 wedstrijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vreemd trouwens dat Twente-Feyenoord gewoon een 14.30 wedstrijd is. Het is geen echte topper, maar meestal spelen ze zo'n wedstrijd wel om 12.30 of 16.30, als er geen andere potten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 21-09 21:21
Han schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:39:
Heeeeeel misschien worden ze wakker bij Ajax en worden er versterkingen gehaald in de winterstop, maar ik vrees van niet.
Het probleem is dat Ajax toch nog behoorlijk wat spelers heeft, maar dat de betere spelers geblesseerd of hopeloos uit vorm zijn. Sigthorsson, Boilesen en Serero brengen het niveau toch wel wat omhoog en Boerrigter is lange tijd uit vorm. Nog altijd heb je ingeleverd, is het nu wel afwachten hoe met name de eerste twee (ooit) terugkomen, maar je hebt de spelers wel alleen je hebt er nu niets aan. Maar dat speelt wel mee in de winterstop. Anders zit je zo weer met een grote selectie.
Het is alleen te hopen dat er net als vorig jaar in de tweede seizoenshelft spelers opstaan zoals Anita en in mindere mate Vertonghen opstaan (hij was eigenlijk het hele jaar met afstand het beste). Maar ik zie niet echt wie dat zouden moeten zijn. Persoonlijk hoop ik vooral dat Sigthorsson er weer bijkomt. Het scheelt toch wel wat als een ploeg echt weer wat tanden heeft, maar helaas is hij wel veel te blessuregevoelig.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ramzzz schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:18:
Ik heb op EL zitten kijken, en verbaasde mij hooglijk over het feit dat de heren 'experts' op voorhand allemaal dachten dat Ajax het wel even ging doen.
Er was inderdaad een 'expert' die dacht dat Ajax wel even met 5-1 ging winnen inderdaad, geen idee wat hij geslikt had. Vooraf was winst voor Ajax wat mij betreft in ieder geval allerminst een zekerheidje, integendeel. Tegen Feyenoord wist Ajax weinig tot niets te creeeren en kwam het goed weg omdat Feyenoord best wat kansen miste. Laat Vitesse nou toevallig wel over een (zeer) veel scorende spits beschikken en puntverlies voor Ajax lijkt opeens logisch. Overigens vraag ik mij af of De Jong misschien niet meer in spits wenst te spelen en dat dat de aanleiding is voor die vage opstelling? Ik kan mij zo'n houding van De Jong niet goed voorstellen, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn.
PWM schreef op zondag 04 november 2012 @ 10:45:
Vreemd trouwens dat Twente-Feyenoord gewoon een 14.30 wedstrijd is. Het is geen echte topper, maar meestal spelen ze zo'n wedstrijd wel om 12.30 of 16.30, als er geen andere potten zijn.
Ik heb geen idee wat de criteria zijn voor 12.30, 14.30 en 16.30. Wel weet ik dat ook rekening gehouden wordt met eventuele kruisende stromen supporters. Een showdown in Zwolle tussen supporters van ADO Den Haag en Ajax die onderweg zijn naar respectievelijk Heerenveen en Groningen wordt bijvoorbeeld bij voorkeur voorkomen. Misschien dat in dit geval de lange reistijd voor Feyenoord een argument is om niet om 12.30 uur te spelen?

[ Voor 27% gewijzigd door argro op 04-11-2012 11:05 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
NEC terecht gewonnen, nog maar 2 punten onder de kampioen van vorig seizoen. :P

Wel opvallend dat Schöne (ex-NEC) gisteren tegen zijn oude rivaal extra gemotiveerd was en vandaag Breuer en Roorda (ex-Heerenveen) extra gemotiveerd waren tegen Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zo'n 10 seconden voor de 1-0 riep ik nog: Feyenoord speelt lekker, Twente zal dus wel snel scoren.

En zie daar :(

Sinds Matthijsen bij Feyenoord speelt, is het centrum gatenkaas. Wat een enorme miskoop is die gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Is het normaal dat Belgen als arbiters optreden in de Eredivisie of komt dat gewoon omdat er te weinig NLse arbiters zijn die opereren binnen de Eredivisie? :? Heerenveen-PEC wordt gefloten door een Belgische arbiter, vorige week zag ik ook al een andere wedstrijd gefloten worden door een Belgische arbiter. Daarnet een tackle op de man i.p.v. bal van Heerenveen tijdens een Zwolse aanval en er werd niet gefloten. En Van den Berg krijgt geel bij een tackle op de bal toen Heerenveen op kwam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
2 - 0 al ...
Ajax - Manchester City was misschien een uitschieter van Ajax, maar Feyenoord - Ajax lijkt nu ook gewoon een uitschieter van Feyenoord te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Pfff.... Had nog stille hoop dat PSV na vandaag op 1 zou staan, maar Fey valt wel door de mand hier. Wat was dat voor "reddingspoging" bij de 2-0? 8)7

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

1 van de sterkste openingsfases die ik ken van Feyenoord, en dan 2-0 achter staan :/

En weer Mathijssen die zijn man liet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:03
Brabo-Joossie schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:50:
Pfff.... Had nog stille hoop dat PSV na vandaag op 1 zou staan, maar Fey valt wel door de mand hier. Wat was dat voor "reddingspoging" bij de 2-0? 8)7
Twee blunders achterin. Daarmee valt nog niet de hele ploeg door de mand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

D-e-n schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:53:
[...]

Twee blunders achterin. Daarmee valt nog niet de hele ploeg door de mand.
Fair enough. Ik kijk met een half oog, heb geen fantastisch beeld van de wedstrijd daardoor. ;)

Nomen nescio

Pagina: 1 ... 11 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.