Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wederom een aanfluiting van het keurskorps uit Zeist. In plaats van 9 tegen 11 maakt Nijhuis er 11 tegen 10 van. Matchfixing uit Zeist, Ajax mocht niet winnen in Rotterdam, dat was duidelijk. Ongelovelijk.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat lijkt me wel erg onwaarschijnlijk.Quad schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:27:
Ik ga nu mooi afstemmen op FC Zwolle - PSV. Hopelijk zorgt Zwolle voor een puntje.
Yups als de scheids consequent was geweest dan was het 3 rood of geen rood, maar niet wel rood voor ajax en feyenoord geenkenneth schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:26:
Het is almaal de schuld van de scheids!!!1
Jeweettoch?kenneth schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:26:
Het is almaal de schuld van de scheids!!!1

Zou super zijn, nog leuker door te stunten en de eerste overwinning thuis te boekenQuad schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:27:
Ik ga nu mooi afstemmen op FC Zwolle - PSV. Hopelijk zorgt Zwolle voor een puntje.
XXXVI
Dat is misschien een tikkeltje overdreven, maar de beslissingen van Nijhuis waren wel weer discutabel op z'n minst. Aan beide kanten.Han schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:27:
Nijhuis-Ajax 2-2
Wederom een aanfluiting van het keurskorps uit Zeist. In plaats van 9 tegen 11 maakt Nijhuis er 11 tegen 10 van. Matchfixing uit Zeist, Ajax mocht niet winnen in Rotterdam, dat was duidelijk. Ongelovelijk.
Juist niet. Feyenoord scoort moeilijk. Dit soort wedstrijden moet men gewoon winnen.Joosie200 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:25:
Nou: Feyenoord weet wel effectief te voetballen zo
Oh zeker met de man meer situatie hadden ze gewoon moeten winnen. Maar wel zo effectief door in de laatste paar minuten voor tijd nog wel een punt veilig te stellen. Als maximaal haalbare is dat wel zo effectief imho. Al blijft staan: 'dat kan beter!' [/Becel]D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:29:
[...]
Juist niet. Feyenoord scoort moeilijk. Dit soort wedstrijden moet men gewoon winnen.
Waarom is Moisander nou geen rood? Indi krijgt precies voor hetzelfde even daarvoor ook geel! En hij had ook al een keer zn laatste waarschuwing gehad. Gewoon dom, steek de hand in eigen boezem. Immers kreeg gewoon terecht geel, maar rood? Die van Ajax maakte ook een paar forse overtredingen die ook niet direct rood kregen. Het was gewoon een harde wedstrijd.HamburgerHenk schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:28:
Yups als de scheids consequent was geweest dan was het 3 rood of geen rood, maar niet wel rood voor ajax en feyenoord geen
De 1-2 had ook afgekeurd kunnen worden, de Vrij wordt naar de grond getrokken, en dan met de knie scoren is ook puur geluk. Als je beide goals noemt heb je wel gelijk zo'n beetje alle kansen van Ajax genoemd. Wees blij met een punt, want als we de kansen en het wedstrijdbeeld op een rijtje zetten mag je daarmee niet klagen.
[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 28-10-2012 14:35 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Er is alweer veel te veel in te grijpen geweest vandaag.
[ Voor 88% gewijzigd door Ramzzz op 28-10-2012 21:14 ]
Eerste geel van Moisander was voor een tackle op de bal, de tweede voor zeer licht vasthouden, maar die kan je geven. Immers krijgt geel voor het bewust planten van z'n noppen in het bovenbeen van Poulsen, had rood moeten zijn. Clasie krijgt niets voor het bewust in het gezicht slaan van Van Rhijn, onbegrijpelijk dat daar geen rood voor werd getrokken.ph4ge schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:31:
[...]
Waarom is Moisander nou geen rood? Indi krijgt precies voor hetzelfde even daarvoor ook geel! En hij had ook al een keer zn laatste waarschuwing gehad. Gewoon dom. Immers kreeg gewoon terecht geel, maar rood? Die van Ajax maakte ook een paar forse overtredingen die ook niet direct rood kregen. Het was gewoon een harde wedstrijd.
[ Voor 100% gewijzigd door Ramzzz op 28-10-2012 21:22 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 28-10-2012 14:38 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Veranderd niet dat deze uitslag wel terecht is. Jammer dat ajax het niveau van woensdag niet haalde. Dan was het waarschijnlijk wel een overwinning geworden. Ach ja, ajax Eredivsie is hele andere koek.
Blauwe kleurtjes erin. Dat is voorbehouden aan FC ZwolleJoosie200 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:44:
En oh: sinds wanneer is het thuis-tenue van PSV het uit-tenue geworden?
⏩ PVOutput☀️
Maak je druk om je clubbie ipv om de scheidsrechter, waarom kon Ajax niet doordrukken in de fases na de goal waar Feyenoord zichtbaar aangeslagen was? Hoe kan het dat een 18 jarige debutant de rechtsback van Oranje de hele wedstrijd zoek speelt? Etc. Feyenoord was gewoon een stukkie beter, dan dwing je ook wat meer af. Ik maak me ook niet erg druk om dat de 1-2 werd toegekend, Feyenoord moet gewoon als je zoveel kansen krijgt meer dan 2x scoren. En als Koeman een duidelijke nog niet fitte de Vrij niet gelijk had opgesteld het ook anders gelopen.
Overigens schaam ik me kapot voor die lul uit het publiek dat hij wat gooide en blijkbaar zo onder invloed was dat hij de spelers niet eens meer uit elkaar kon houden.
[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 28-10-2012 14:51 ]
Volgens mij is de regel dat het van de andere kant van het veld duidelijk zichtbaar moet zijn en dat als het thuisshirt van de uitspelende club duidelijk beter herkenbaar is dat die gebruikt moet worden.Joosie200 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:50:
Vind dit shirt voldoende identificeerbaar t.o.v. dit shirt. Maargoed, dezelfde kleur tegen elkaar ongeacht de tint mag dus niet hmm? Waarom heb je anders thuis/uit shirts. Gewoon gebruiken dus zou ik zeggen
Uit-shirt wordt niet altijd gebruikt. Alleen als het thuis-shirt van beide ploegen teveel op elkaar lijkt. Twente speelt nu ook gewoon in het rood.Joosie200 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:44:
En oh: sinds wanneer is het thuis-tenue van PSV het uit-tenue geworden?
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Is het moeilijk om toe te geven dat Feyenoord beter was?Han schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:36:
[...]
Immers en Clasie hadden beiden niet meer in het veld mogen staan. Als je de kaarten zo makkelijk geeft als Nijhuis deed vanmiddag dan kan dat niet ontkent worden. Immers trapt Poulsen terwijl de bal al weg was en was puur op de man, Clasie had voor zijn gele kaart al minimaal geel moeten krijgen vanwege doorgaan op Babel, de bal was ook toen al lang en breed weg. Nijhuis heeft Feyenoord twee keer in de wedstrijd gehouden en heeft de eerste de beste kans aangegrepen om Ajax te benadelen met twee keer geel. Daarbegin je niks tegen en werkt als een rode lap in de Kuip. Ajax is gewoon bestolen vanmiddag, niks meer, niks minder.
Wat ik al voorspelde: het spel tegen City was een uitschieter, niks meer en niks minder. Ajax mist gewoon de kwaliteit en ervaring om constant dat niveau te halen. Dat is geen schande want dat probleem hebben de concurrenten in Nederland ook. Zie het verschil tussen PSV tegen Napoli en een week later.
Dan nog schat ik Ajax over 34 wedstrijden hoger in dan Feyenoord, puur ook vanwege de hogere begroting. Maar dat zegt niks over één wedstrijd. En dat maakt in ieder geval niet dat Ajax zomaar in de Kuip moet winnen , enkel en alleen omdat men eens goed speelt tegen elf verwende Engelse vedetten.
Verder moet Ajax blij zijn met dat punt. Een punt in een zware uitwedstrijd. Daar teken je vooraf toch voor?
Ps.
Die lul die dat flesje gooit moet natuurlijk gelijk een stadionverbod voor life krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 28-10-2012 15:03 ]
Verwijderd
inkomen met gestrekt been is toch echt geel, als je hem raakt zijn er scheidsrechters die direct rood trekken. Die kaart was toch terecht.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:39:
Hij was gestrekt, maar wel ver van hem af en hij raakt hem bij lange na niet. Kan best begrijpen dat het een overtreding is, maar geel? Nee echt niet. De tweede geel was ook flauw, want dan had feyenoord er wel 10 kunnen hebben.
*knip*
En in het begin van de 2de helft kregen diverse spelers van Feyenoord geel o.a. voor vasthouden. Dus ja dan vind ik het niet heel slim als je al geel op zak hebt dat je gaat vasthouden halverwege je eigen helft.....
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Als ik het op de zijlijn doe terwijl er niemand in de buurt is om de bal binnen te houden, is dat hetzelfde. Zo zag ik dit. Die speler was niet eens in de buurt.schwarzenegger schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:07:
[...]
inkomen met gestrekt been is toch echt geel, als je hem raakt zijn er scheidsrechters die direct rood trekken. Die kaart was toch terecht.
En in het begin van de 2de helft kregen diverse spelers van Feyenoord geel o.a. voor vasthouden. Dus ja dan vind ik het niet heel slim als je al geel op zak hebt dat je gaat vasthouden halverwege je eigen helft.....
Inderdaad een zuivere, over arbitrale fouten gesproken hier is geen discussie mogelijk. Mertens staat ook al naar de scheidsrechter te zwaaien voordat zn slachtoffer de grond raakt.
Edje Janssen, die is nog net wat waardelozer dan Kevin Blom.ph4ge schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:12:
[...]
Inderdaad een zuivere, over arbitrale fouten gesproken hier is geen discussie mogelijk. Mertens staat ook al naar de scheidsrechter te zwaaien voordat zn slachtoffer de grond raakt.
Het scheelt dat ik dit seizoen gratis abo heb.
⏩ PVOutput☀️
Roelof Luinge: Het boegbeeld van de club der slechte scheidsrechters.schwarzenegger schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:14:
[...]
Edje Janssen, die is nog net wat waardelozer dan Kevin Blom.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
[ Voor 15% gewijzigd door Joosie200 op 28-10-2012 15:22 ]
⏩ PVOutput☀️
Die dit jaar ook zwaar onder de maat fluit en ook onderaan staat in het klassement.Quad schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:23:
Enig lichtpuntje aan de horizon is Güzübüyük.
Mertens was duidelijk te laat en had max. geel kunnen krijgen in mijn ogen.
Het was geen rood, maar wel duidelijk een penalty waard.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
sorry hoor maar die ijdeltuit die maakt er echt een one man show van.Quad schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:23:
Enig lichtpuntje aan de horizon is Güzübüyük.
Ik vind het ook een behoorlijk slechte scheidsrechter.

⏩ PVOutput☀️
Nee hoorD-e-n schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:00:
Is het moeilijk om toe te geven dat Feyenoord beter was?
Maar het overwicht wat Feyenoord had is gewoon gecreeerd door Nijhuis. Net was nog wederom de herhalingen van de overtredingen van Feyenoord op EL1; diep rood voor Immers, slaan van Clasie, ook diep rood. Clasie gaat later ook nog eens door op Babel terwijl de bal al lang en breed weg was. Feyenoord had na 60 minuten gewoon nooit met 11 man op het veld mogen staan. De twee gele kaarten voor Moisander kunnen gewoon gegeven worden, maar het was meten met twee maten. Feyenoord is dik gematst door de beslissingen van Nijhuis en daardoor was Feyenoord met 11 man de bovenliggende partij. Geheel onverdient. Ben in ieder geval blij met het ene punt, meer was er uiteindelijk niet te halen tegen Nijhuis vandaag.
Ajax - Fey was fun
EDIT: 1-0 lol
[ Voor 7% gewijzigd door KnoxNL op 28-10-2012 15:42 ]

[ Voor 66% gewijzigd door Joosie200 op 28-10-2012 15:42 ]
⏩ PVOutput☀️
Verbaasd me niks, H'veen is zwak dit seizoen, Heracles juist sterk met Overtoom. Terecht dus imoQuad schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:43:
Heracles - Heerenveen zie ik dat het 3-1 is.
Ik vind het overigens alleen maar mooi hoor, Heracles is toch een streekclubje hier.Joosie200 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:43:
[...]
Verbaasd me niks, H'veen is zwak dit seizoen, Heracles juist sterk met Overtoom. Terecht dus imo
⏩ PVOutput☀️
Tsja ze kunnen moeilijk zingen dat dit de kampioenswedstrijd is.Rev! schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:48:
"En wie niet springt die is een jood" bij Zwolle - PSV ?
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 28-10-2012 15:51 ]
[edit]Wat een verrassing ...
[ Voor 15% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-10-2012 16:07 ]
Als Immers toch eens zou kunnen voetballen....
⏩ PVOutput☀️
Dan had Feyenoord hem niet kunnen betalen.PWM schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:21:
Als Immers toch eens zou kunnen voetballen....
Maar gelukkig weet Pelle het net wel te vinden (sowieso in alle opzichten een betere speler).
⏩ PVOutput☀️
Tjongejonge zeg... houd daar eens mee op.
Heerenveen ook jammerlijk verloren in een wel mooie pot
PSV heeft onverdiend gewonnen doordat Zwolle zichzelf de das heeft omgedaan.
Ik hoop dat Bonie er 3 in trapt. Altidor is een overschatte speler, hij komt alleen maar uit de verf tegen Zwolle, Willem2 of ander grut wat onderin staat.
Barca had weer een aantal schitterende momenten zonder schitterend te spelen.
Benieuwd naar Chelsea-United.
[ Voor 34% gewijzigd door Ramzzz op 28-10-2012 21:18 ]
1x was al teveel, laat staan 2.
[ Voor 150% gewijzigd door Ramzzz op 28-10-2012 21:16 ]
Een wedstrijd om snel te vergeten dus
[ Voor 94% gewijzigd door Ramzzz op 28-10-2012 21:17 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Ramzzz op 28-10-2012 21:17 ]
Ja maar dat kun je dan toch ook van jou zeggen? Ik vind dat een aantal reacties uit het Ajax-kamp wel weer erg richting scheids wijzen. Toegeven dat Feyenoord, ook voor de kaarten, gewoon een overwicht had is er niet bij. En het realisme dat dit Ajax gewoon de kwaliteit mist om Feyenoord altijd te moeten verslaan is ook ver te zoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 28-10-2012 21:17 ]
Het realisme dat Feyenoord de kwaliteiten mist om Ajax te verslaan is ook ver te zoeken want daar moest een rode kaart aan te pas komen.D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:41:
[...]
Ja maar dat kun je dan toch ook van jou zeggen? Ik vind dat een aantal reacties uit het Ajax-kamp wel weer erg richting scheids wijzen. Toegeven dat Feyenoord, ook voor de kaarten, gewoon een overwicht had is er niet bij. En het realisme dat dit Ajax gewoon de kwaliteit mist om Feyenoord altijd te moeten verslaan is ook ver te zoeken.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Bij PEC zingen ze, en wie niet springt is een Eagle.ph4ge schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:51:
Ze zingen volgens mij: "Wie niet springt is een boer."
Belachelijk slechte wedstrijd van PSV, vandaag was een wedstrijd met gemengde gevoelens (heb een SCC van PEC) maar ben blij met de overwinning. De klassieker niet helemaal kunnen zien helaasch, maar voor wat ik heb gezien vond ik Feyenoord beter.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik heb enkel de samenvatting gezien van Feyenoord - Ajax en qua kansen mag Ajax met 2-2 niet klagen leek het. Echter kan je wedstrijden ook 'onterecht' of met minder kansen winnen. Zolang Immers blijft missen
Maar Ajax kan zich beter gaan focussen op het eigen voetbal en zo zulke situaties voorkomen, want goed spelen doen ze veel te weinig.
Trots op mijn club, helaas weer jammer van die gooiende supporter.
Jean Paul Boëtius
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Het PSV publiek? Oh dat kon ik niet horen..Rev! schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:50:
Ze zongen duidelijk "en wie niet springt die is een jood" Het was maar een paar minuten volgens mij hadden ze toen zelf ook wel door dat dat wel erg kansloos is als je tegen PSV speelt
Edit: owh je bedoelt echt het PEC publiek, geloof mij.. Dat is er niet gezongen.. Ik heb 90 minuten tussen de 'harde kern' gestaan, en nee.. Dat wordt er niet gezongen.. Nog nooit gebeurd ook.
[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 28-10-2012 22:31 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Rev! schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:50:
Ze zongen duidelijk "en wie niet springt die is een jood" Het was maar een paar minuten volgens mij hadden ze toen zelf ook wel door dat dat wel erg kansloos is als je tegen PSV speelt
Volgens mij speelde PEC tegen PSV, al zag het er soms uit of PSV tegen zichzelf speelde.
Niet klagen? Eriksen had die bal moeten afgeven en dan was het 1-3 geweest. Ajax kwam steeds op voorsprong en Feyenoord liep erachter aan. Om nu te zeggen dat Ajax blij moet zijn met een punt vind ik te ver gaan.Vos schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:50:
Ik heb enkel de samenvatting gezien van Feyenoord - Ajax en qua kansen mag Ajax met 2-2 niet klagen leek het.
Ajax kwam op voorsprong maar die 1-2 kwam uit de lucht vallen. Het is niet dat Ajax toen boven lag.
Feyenoord heeft echt behoorlijk wat kansen gemist. En dat is niet de eerste keer. Ik denk dat Koeman wel gelijk had: gezien het verloop blij dat je nog gelijk maakt maar je had ook kunnen winnen.
Dan moet het volgende week maar gebeuren. Vitesse uit ging dit seizoen zwaar onnodig verloren dus er mag wel eens een keer zo'n zwaar potje gewonnen worden.
[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 29-10-2012 00:22 ]
Overigens was die 2de geel natuurlijk gewoon geel, zeker ook omdat Martins Indi hem daar vlak voor ook kreeg voor dezelfde lulligheid.
Ik vind het pijnlijk om te zien dat Feyenoord gewoon echt meerdere 100% kansen heeft gekregen, en er ook nog genoeg andere situaties waren die meer hadden kunnen zijn. Immers heeft een enorme inzet, maar het resultaat is gewoon slecht.
Feyenoord heeft nu 5 van de 10 wedstrijden slechts gewonnen (Ajax zelfs maar 4 van de 10

Inderdaad, bijvoorbeeld die aanslag van Immers had trouwens gelijk rood moeten zijn. Over beulen gesproken..!!PWM schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 01:43:
Heb net de wedstrijd kunnen kijken. Door de reacties hier, had ik het idee dat Feyenoord als beulen tekeer ging, maar dat viel alleszins mee. Er zijn 2 momenten waar je het over kan hebben, maar laten we wel zijn, dat soort dingen blijven al dit hele seizoen onbestraft. Echte overtredingen laat men lopen, kleine lullige dingen pakt men.
En voor diegenen die denken dat ik voor Ajax ben....jullie hebben gelijk...maar alleen wanneer Ajax en Feijenoord tegen elkaar spelen want doorgaans ben ik namelijk ook voor Feyenoord. Althans vanwege Koeman zoals ik ook sympathie heb voor Heerenveen vanwege van Basten.
En eerlijk is eerlijk, die boetius is een openbaring, wat een talent..!!
Helaas zag ik Chelsea-United ook door de arbitrage worden bepaald.....jammer.
Wat dacht je van Leerdam? Zelfde vergrijp qua licht vasthouden... geen kaart. Dus het argument vasthouden = geel gaat bij Nijhuis niet helemaal op. Daarbij kan ik met de rode kaart best leven want beide momenten kan je geel geven. Wat me vooral steekt is dat Immers en Clasie beiden geen rood hebben ontvangen.[b][message=39187527,noline]
Overigens was die 2de geel natuurlijk gewoon geel, zeker ook omdat Martins Indi hem daar vlak voor ook kreeg voor dezelfde lulligheid.
Maar wat ik eerder schreef. Scheidsrechters kunnen niet op tegen de druk van de Kuip en zolang Ajax niet 3 klassen beter is dan Feyenoord worden wedstrijden mede door de arbitrage beslist. Onterechte strafschoppen en vreemde (niet geven van) kaarten horen daar helaas bij.
XXXVI
Ik schat Ajax over 34 wedstrijden hoger in maar Feyenoord was gister gewoon beter. Ajax moet in de spiegel kijken. Ze zijn niet goed als ze denken.
IMHO zijn ze juist wel zo goed als ze denken, maar doordat ze het denken worden ze laks en komt het er dus te weinig uit. Tegen ManCity kwam het er wel uit, maar tegen Feyenoord dan weer niet..D-e-n schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:32:
Wow. Wat een slechte verliezers gelijkspelers zijn jullie. Niet zo zeuren en stop met zoeken naar zogenaande rode kaarten.
Ik schat Ajax over 34 wedstrijden hoger in maar Feyenoord was gister gewoon beter. Ajax moet in de spiegel kijken. Ze zijn niet goed als ze denken.
Dat Feyenoord tegen tien man beter was, meer kansen afdwong en zelfs nog had kunnen winnen zal ik alleen maar beamen, daar valt niks op af te dingen. Alleen is Ajax zwaar benadeeld door Nijhuis vanwege het zwaar bestraffen van twee overtredingen van Moisander en tegelijkertijd het niet of te licht bestraffen van van overtredingen door Feyenoorders. Maar de zwarte piet gaat niet geheel naar Nijhuis. Ook de vierde man faalde (slaan van Clasie onder zijn ogen) en de assistent-scheidsrechter (doorgaan van Clasie op Babel onder zijn ogen). Feyenoord speelde gisteren op de top van hun kunnen, Ajax speelde slecht. En inderdaad, qua uitslag mag er uiteindelijk niet gemopperd worden, een verlies zat er ook in. Dat neemt niet weg dat Ajax binnen twee ronden vier punten door de neus geboord krijgt vanwege slechte beslissingen; de zuivere 4-2 van Babel die werd afgekeurd en het verhaal van hierboven. Tot de rode kaart toen het 1-2 stond was er weinig aan de hand.
Kijk ook maar naar de spelers. Van Rhijn is supertalentvol maar gewoon nog maar een talent. En ook Eriksen is nog wisselvallig door zijn leeftijd. De Jong kan op wilskracht veel doen maar is ook niet meer dan een ijzersterke clubvoetballer. Al de andere spelers zijn goed om mee te doen voor de titel maar geen Manchester of Chelsea spelers in de dop.
Ajax moet stoppen met het zichzelf spiegelen aan de oude successen. Dat wordt genant en irritant. Als Nederlandse ploeg moet je je behelpen met minder. Het is niet anders.
Juist, en City speelde als een natte krant. Ga maar de wedstrijd Real - City kijken van een tijdje terug. Als ze zo hadden gespeeld tegen Ajax, was het 0 - 10 geworden.
Ajax speelde prima, daar niet van, maar op elke andere dag wint City gewoon. Zo groot is het kwaliteitsverschil. Maar goed, ook zij spelen wisselvallig de laatste tijd. Van het weekend ook weer goed weggekomen met 1 - 0 tegen Swansea.
chim0 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:59:
[...]
Juist, en City speelde als een natte krant. Ga maar de wedstrijd Real - City kijken van een tijdje terug. Als ze zo hadden gespeeld tegen Ajax, was het 0 - 10 geworden.
Ajax speelde prima, daar niet van, maar op elke andere dag wint City gewoon. Zo groot is het kwaliteitsverschil. Maar goed, ook zij spelen wisselvallig de laatste tijd. Van het weekend ook weer goed weggekomen met 1 - 0 tegen Swansea.

Anyway, in de bewoording van Han kan ik me wel vinden.
En waar gebeurt dat dan hier? Volgens mij zijn er genoeg voorbeelden te vinden hier dat Ajacieden zichzelf de spiegel voorhouden qua selectie en diens kwaliteit, zowel nationaal als internationaal. Er mee wapperen terwijl het niet ter zake doet is wellicht gênanter en irritanter. Het lijkt wel of personen die anti-Ajax zijn er vaker naar refereren dan de Ajacieden zelf. Ik kan in ieder geval in dit topic (en het vorige topic) niks vinden waar er door Ajacieden gerefereerd wordt naar de successen in het verleden.D-e-n schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:55:
Ajax moet stoppen met het zichzelf spiegelen aan de oude successen. Dat wordt genant en irritant. Als Nederlandse ploeg moet je je behelpen met minder. Het is niet anders.
En dat de overwinning op City een positief incident is lijkt me wel duidelijk. Nederlandse ploegen maken alleen kans bij een off-day van een Europees topteam. Waar terecht tegen geageerd werd is dat er geroepen werd dat het een B-team was van City, ofwel een vergelijking werd gemaakt door te verwijzen naar een soortgelijk resultaat van een Nederlandse ploeg tegen een B-team van een Europese topper. City draait gewoon niet goed op dit moment, dat zag je ook afgelopen weekend. Maar dan blijft het knap om zo te spelen en te winnen, het kwaliteitsverschil blijft en ook City moest winnen om Europees te overwinteren in de CL. Het is niet zo dat het een laatste poulewedstrijd was die nergens meer om ging...
[ Voor 31% gewijzigd door Han op 29-10-2012 09:06 ]
Nee, Chim0 heeft gewoon gelijk. City draait niet zo soepel dit seizoen als vorig seizoen. Ajax zat tegen City op vleugeltjes, maar had City gespeeld zoals zij normaal doen, dan hadden zij gewoon 3 punten gepakt. Je eerdere post doet beweren alsof de wedstrijd tegen City de standaard klasse is van Ajax, dat is gewoon niet zo.
Kijk, dat die overtredingen rood waren, ja, ik kan het goed snappen als rood gegeven werd. Echter, gebeurde dat niet. Er wordt vervolgens gezegd dat Feyenoord een punt pakte doordat Moisander rood kreeg. Zeg je dan eigenlijk ook niet dat winst voor Ajax geborgd had moeten worden door 2 rode kaarten zodat Feyenoord verzwakt zou zijn i.p.v. dat Ajax op eigen kracht de winst paktHan schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 08:45:
De strortvloed van kansen die Feyenoord verprutste kreeg, kwamen pas na de rode kaart van Moisander, daarvoor ging het gelijk op en was Ajax effectiever. Het feit is gewoon dat de wedstrijd negatief beïnvloed is door Nijhuis. Niet door de twee gemakkelijk gegeven gele kaarten, je kan ze geven, maar door de inconsequentie. Clasie presteerde het om twee keer een overtreding te maken zonder de intentie de bal te spelen, de eerste keer was een slaande beweging, de tweede keer ging hij vol door op Babel. Die had dus gewoon niet meer op het veld mogen staan, net als Moisander. De overtreding van Immers was ook gewoon rood geweest als je de twee gele kaarten van Moisander er tegenover zet.
Dat Feyenoord tegen tien man beter was, meer kansen afdwong en zelfs nog had kunnen winnen zal ik alleen maar beamen, daar valt niks op af te dingen. Alleen is Ajax zwaar benadeeld door Nijhuis vanwege het zwaar bestraffen van twee overtredingen van Moisander en tegelijkertijd het niet of te licht bestraffen van van overtredingen door Feyenoorders. Maar de zwarte piet gaat niet geheel naar Nijhuis. Ook de vierde man faalde (slaan van Clasie onder zijn ogen) en de assistent-scheidsrechter (doorgaan van Clasie op Babel onder zijn ogen). Feyenoord speelde gisteren op de top van hun kunnen, Ajax speelde slecht. En inderdaad, qua uitslag mag er uiteindelijk niet gemopperd worden, een verlies zat er ook in. Dat neemt niet weg dat Ajax binnen twee ronden vier punten door de neus geboord krijgt vanwege slechte beslissingen; de zuivere 4-2 van Babel die werd afgekeurd en het verhaal van hierboven. Tot de rode kaart toen het 1-2 stond was er weinig aan de hand.
Ik vind het wel erg makkelijk om te stellen dat Ajax niet won vanwege 2 niet gegeven rode kaarten...
[ Voor 75% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-10-2012 09:14 ]
Ik tel hier (inclusief jijzelf) diverse Ajacieden die blijk geven van een misplaatst superioriteitsgevoel. Die ene uitschieter tegen City wordt aangehaald als het niveau waarop Ajax altijd behoort te acteren en als dat tegen Feyenoord (en al die andere wedstrijden in de competitie.....) niet wordt gehaald dan ligt dat opeens aan de scheidsrechter. Het is altijd hetzelfde liedje: als een uitslag niet bevalt dan ligt het altijd overal aan behalve aan de kwaliteit van de spelers. Ik vind het misselijkmakend en denigrerend naar de tegenstander.
Voor alle duidelijkheid: Feyenoord was ook voor de rode kaart al beter.
Nee, dat maak jij erop uit. Ik zeg niet dat het de standaard klasse is van Ajax, ik zeg op z'n hoogst dat het de standaard klasse van Ajax kan zijn. Ze KUNNEN het wel, maar het komt er veel te weinig uit.Kaap schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:06:
[...]
Nee, Chim0 heeft gewoon gelijk. City draait niet zo soepel dit seizoen als vorig seizoen. Ajax zat tegen City op vleugeltjes, maar had City gespeeld zoals zij normaal doen, dan hadden zij gewoon 3 punten gepakt. Je eerdere post doet beweren alsof de wedstrijd tegen City de standaard klasse is van Ajax, dat is gewoon niet zo.
Om het nogmaals te benadrukken: Ajax is echt nog niet klaar hoor, ze moeten het niveau van in de wedstrijd tegen City keer op keer behalen. Ik ben er van overtuigd dat ze dat kunnen, maar nog te weinig laten zien.
Dus in jouw ogen kan Heracles meedoen voor de titel?RBH schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:11:
[...]
Ze KUNNEN het wel, maar het komt er veel te weinig uit.
Zelfvertrouwen is leuk maar dingen eisen die iemand niet kan kan desastreus zijn hoor.
En ik en velen zeggen dat Ajax dat niveau tegen City een uitschietter was.RBH schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:11:
[...]
Nee, dat maak jij erop uit. Ik zeg niet dat het de standaard klasse is van Ajax, ik zeg op z'n hoogst dat het de standaard klasse van Ajax kan zijn. Ze KUNNEN het wel, maar het komt er veel te weinig uit.
Dit.D-e-n schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:14:
[...]
Dus in jouw ogen kan Heracles meedoen voor de titel?
[ Voor 18% gewijzigd door JeroenNietDoen op 29-10-2012 09:15 ]
Prima, dan laten we het daarbij. (Voordat het topic weer wordt gesloten)Kaap schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:14:
[...]
En ik en velen zeggen dat Ajax dat niveau tegen City een uitschietter was.
Een discussie voeren over het niveau van Ajax in vergelijking met grote Europese clubs zal dit topic echt niet doen sluiten. Ik denk dat Ramzz en Argro juist zulke discussies zullen toelaten.RBH schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:15:
[...]
Prima, dan laten we het daarbij. (Voordat het topic weer wordt gesloten)
Ik zie niet in waarom we het daar niet over zouden kunnen/mogen hebben ook al verschillen de meningen.
Even goede vrienden
Uiteraard is een goede discussie prima, maar ik ben bang dat niemand blij wordt van een welles-nietes spelletje.Kaap schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:17:
[...]
Een discussie voeren over het niveau van Ajax in vergelijking met grote Europese clubs zal dit topic echt niet doen sluiten. Ik denk dat Ramzz en Argro juist zulke discussies zullen toelaten.
Ik zie niet in waarom we het daar niet over zouden kunnen/mogen hebben ook al verschillen de meningen.
Even goede vrienden
Edit: Overigens dacht ik dat we het over het (standaard) niveau van Ajax hadden, en niet in vergelijking met andere topclubs in Europa. Dat niveau hebben ze niet en zal ook nog wel lang duren (helaas) voor dat ze dat weer hebben.. Dat lijkt me duidelijk!
[ Voor 18% gewijzigd door RBH op 29-10-2012 09:20 ]
City is ook een wankel elftal, maar op papier hebben ze natuurlijk veel meer kwaliteit, dus als beide teams op hun normale niveau zouden spelen, wint City 9 van de 10 keer.Kaap schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:06:
[...]
Om te vergelijken, Ajax kan nooit zo winnen van Real bijvoorbeeld. Daar is het kwaliteitsverschil nóg groter, al speelt Ajax op 100% en Real op 60%. Maar Real is dan ook een constanter elftal dan City. Eigenlijk samen met Barca de twee meest constante ploegen van dit moment, maar dat komt juist door de kwaliteit. Al spelen die ploegen een slechte wedstrijd, zit het er nog steeds goed uit en dat is bij Ajax en Feyenoord niet. Zondag zat ik echt te kijken naar 4de klasse voetbal, alleen een tandje hoger. Was niet om aan te gluren.
Andersom ook, maar dan naar beneden.Kaap schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:14:
[...]
En ik en velen zeggen dat Ajax dat niveau tegen City een uitschietter was.
Maar nogmaals, ik schrijf Ajax niet af. Ze hebben een prima pot op de mat gelegd, City speelde onder hun niveau en op elke andere dag, als beide teams hun normale niveau halen, wint City 8 of 9 van de 10 keer. Puur en alleen door het kwaliteitsverschil, maar het is ook erg.
Laat ik het anders zeggen. Met wie wou je de individuele kwaliteiten van Tevez en Aguero vergelijken bij Ajax? En daar gaat het om, puur het verschil in individuele kwaliteit, maar dan moet iedereen wel zijn normale niveau halen.
Ajax is een jong en nieuw elftal met weining ervaring dus je mag ook niet verwachten dat het elke week top is. Maar ook oudere spelers zoals Babel, Poulsen en Sulejmani hebben blijkbaar niet de dusdanige kwaliteit om het verschil te maken, wat wel zo is bij buitenlandse clubs.
Maar is ook niet erg. Ik heb gisteren bijvoorbeeld Mallorca - Real zitten kijken (0 - 5 walk-over). Op zich geen mooie wedstrijd, Real gaf niet alles, maar dat Mallorca was niet om aan te gluren. Dus ook in Spanje heb je mindere ploegen. Het is niet dat Nederland helemaal niks is, maar over het algemeen is het niveau minder, omdat al het goeie talent in het buitenland zit vanwege het grote geld.
[ Voor 45% gewijzigd door chim0 op 29-10-2012 09:33 ]
Ik ben toch wel zeer benieuwd naar de argumenten om te overtuigen dat Ajax, een club die na tien wedstrijden in de Nederlands competitie er nog maar slechts 4 heeft gewonnen en volledig van de mat is gespeeld door Real Madrid, mee kan doen met de Europese (sub)top. Daar is wat mij betreft één wedstrijd tegen een bij elkaar gekocht zooitje met een incapabele coach, die in een vlaag van concentratie de zwakte van Ajax angstaanwekkend wist bloot te leggen, zeker niet voldoende voor.
naar mijn mening kwam City afgelopen week naar Amsterdam met de instelling van dat klusje dat klaren wij hier wel even.... en met die instelling konden ze het niet redden. Je zag dat toen City ff aanzette de bal zo in het netje lag.lateef schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:27:
Een welles-nietes spelletje is dan ook geen goede discussie.
Ik ben toch wel zeer benieuwd naar de argumenten om te overtuigen dat Ajax, een club die na tien wedstrijden in de Nederlands competitie er nog maar slechts 4 heeft gewonnen en volledig van de mat is gespeeld door Real Madrid, mee kan doen met de Europese (sub)top. Daar is wat mij betreft één wedstrijd tegen een bij elkaar gekocht zooitje met een incapabele coach, die in een vlaag van concentratie de zwakte van Ajax angstaanwekkend wist bloot te leggen, zeker niet voldoende voor.
En dat City met één moment van concentratie die bal er in legt. Met het niveau van hun spelers moeten ze dat toch wel vaker kunnen in 90 minuten
Iedereen die zelf het spelletjes speelt of heeft gespeeld weet ook dat je de ene week een top wedstrijd kan spelen en de week erna lukt er niets. Dat is het charme van het voetbal
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 29-10-2012 09:35 ]
Dit topic is gesloten.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.