Eindelijk nog eens een post die over voetbal gaat. Mooi.hupske schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:19:
Heb geen zin in straks weer een Real - Barca. Dus vandaar dat PSG door moet.
En jemig, wat maakt Barca met Messi en zonder Messi veel uit zeg.
Beckham gaat de 1-2 erin schieten met een vrije trap randje 16. Zet de tv maar uit.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Toch hoop ik op een Spaanse en Duitse halve finale. Dan hebben we in ieder geval een internationale finale. Maar daar zal de UEFA wel voor zorgen.
Wat levert PSG toch slechte passen zeg. Wow check die speler van Barca zich weer als een huilend kind gedragen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Hij raakt hem niet? Of kijk ik niet goed?
⏩ PVOutput☀️
Ik zag het ook niet echt..Quad schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:22:
Hij raakt hem niet? Of kijk ik niet goed?
Daar is hij dan!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Leek op dat hij de binnenkant van de voet raakte, maar uit herhaling maaide hij er net voor langs.
Congratz met de kaart aansmeren.
⏩ PVOutput☀️
Beckham. Daar stoor ik me nu aan: zo'n marketingproject.
Zo speel je bij een ploegje als LA Galaxy in een nietszeggende competitie en zo speel je kwartfinale CL. Denk dat hij wel mooie herinneringen aan Nou Camp Camp Nou heeft,
[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 10-04-2013 22:25 ]
Zou het? De speler accepteer geel direct en zonder problemen, en wil zijn excuses aanbieden aan de Barca speler.Quad schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:24:
Leek op dat hij de binnenkant van de voet raakte, maar uit herhaling maaide hij er net voor langs.
Quizvraag: volgens het statistiekschermpje heeft Lavezzi 9 passies verstuurd, waarvan 36% succesvol. Hoeveel succesvolle passies heeft Lavezzi verstuurd?
Camp nou toch?
⏩ PVOutput☀️
Je moet je niet zo storen
Ik kan me nog een pepsi reclame herinneren met Messi.
Met alleen Zlatan en Pastore doe je PSG wel te kort.
Lucas(geweldig dribbelen) en Lavezzi zijn ook echt het kijken waard.
Het gejank begint ook al weer bij Barca heel erg jammer!
Maarja kom op PSG! Prik er nog 1 bij en haal die 3 dubbele dekking bij Messi weg.
Lucas(geweldig dribbelen) en Lavezzi zijn ook echt het kijken waard.
Het gejank begint ook al weer bij Barca heel erg jammer!
Maarja kom op PSG! Prik er nog 1 bij en haal die 3 dubbele dekking bij Messi weg.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
3.24Koppensneller schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:25:
Quizvraag: volgens het statistiekschermpje heeft Lavezzi 9 passies verstuurd, waarvan 36% succesvol. Hoeveel succesvolle passies heeft Lavezzi verstuurd?
⏩ PVOutput☀️
Dat was de bal!
⏩ PVOutput☀️
De kaarten gaan nu wel makkelijk komen. Messi verslikt zich in het lopen en meteen geel.
Geel? Bij AZ had Kuipers direct rood gegeven.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Het is nog niet afgelopen, maar respect voor hoe PSG speelt in Camp Nou. Relatief vroeg druk zettend en je ziet Barca toch (in verhouding) best veel fouten maken in de opbouw.
PSG zal wel balen van die laatste passes die vaak niet zuiver genoeg waren in het begin van de 2e helft.
PSG zal wel balen van die laatste passes die vaak niet zuiver genoeg waren in het begin van de 2e helft.
Mocht PSG doorgaan dan hebben ze heel wat schorsingen trouwens, niet dat ze nog doorgaan trouwens
Inderdaad, lichtjes maar geen gele kaart waard, tenzij optelsom natuurlijk.
⏩ PVOutput☀️
Van der wiel mag ook nog 2 minuten meedoen.
De kaart was voor het onderbreken van de aanval denk ik
Een Fifa beweging van Iniesta haha!
Nou nou geweldige wissel van PSG.
Nou nou geweldige wissel van PSG.
LOL iniesta als die had gezeten... wel gruwelijk
Het is niet heel veel, maar toch, die vd Wiel staat toch wel tegen Barca in de CL te spelen in een echte (lees non-poule) wedstrijd.
Barcelona wordt ook grotendeels gefinancieerd door SjeiksD-e-n schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:18:
@carpebios
Genant omdat de reacties zo heftig zijn. Mensen lijken wel jaloers.
Persoonlijk heb ik liever Barca dan zo'n elftal van een sjeik.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het wordt opeens duidelijk dat mijn Ziggo stream een dikke vertraging heeft
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Prachtige actie van Iniesta, heerlijk.
En gogo Greg.
En gogo Greg.

⏩ PVOutput☀️
Gaan de spelers net de rust in?BeefHazard schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:30:
Het wordt opeens duidelijk dat mijn Ziggo stream een dikke vertraging heeft
Nu inworp
Wel erg late wissel, Jallet speelde niet bepaald goed. Dan breng je een aanvallend betere speler toch eerder zou je zeggen.PWM schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:29:
Het is niet heel veel, maar toch, die vd Wiel staat toch wel tegen Barca in de CL te spelen in een echte (lees non-poule) wedstrijd.
Hey sshht..ph4ge schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:30:
[...]
Barcelona wordt ook grotendeels gefinancieerd door SjeiksDaarnaast voor een groot deel door overheden en banken die overeind gehouden worden door staatssteun. Het budget van Barcelona is ook groter. Ik gun het gewoon geen van twee
Beckham geel wegens protesteren?
⏩ PVOutput☀️
Beckham geel, waar barca mag blijven klagen. Ik neem mijn woorden over Kuipers terug.
make dat the kat wise
PSG kan niet meer volgens mij.
0-2 Bayern. Pizzaro
[ Voor 20% gewijzigd door Hupske op 10-04-2013 22:33 ]
Dat is inderdaad wel waarD-e-n schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:32:
Beckham spreekt Engels. Dat verstaat hij
Alleen PSG spelers spreken Engels of Nederlands (Alex, Ibra, vd Wiel)
PSG is wel heel slap vandaag moet ik zeggen hoor. Ze verdedigen leuk, maar voorin stelt het weinig voor. Zeker aan het einde.
Wat een komiek die Alba.
⏩ PVOutput☀️
Middelvingertje van de nr 18 van barca.
Haha vd Wiel. Goede actie zo haha.

Wanneer is de loting?
Wanneer is de loting?
[ Voor 42% gewijzigd door Hupske op 10-04-2013 22:37 ]
Congratz Barca. Soms theatraal, maar Messi maakte het verschil, PSG ging daar te veel op focussen.
⏩ PVOutput☀️
Wat moet je nu hopen? Een clasico in de halve finale?
Helaas, maar verdiend.
Staan er tenminste geen 2 Spaanse ploegen tegenover elkaar op Wembley.D-e-n schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:37:
Ik wil geen Clasico meer zien dit seizoenD-e-n schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:37:

Dus Real - Bayern moet de finale worden
Of een Duitse clasico
Ik vind Mourinho irritant.
Real - Bayern zou een hele mooie pot zijn
Inderdaad, Barca zonder Messi is als friet zonder mayo, het smaakt nietSjah schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:47:
barca/Messi vs. Vitesse/Bony...overeenkomsten? Zeker wel!
Veelzeggend dat ze thuis niet verder komen dan 1-1 tegen PSG. Ben benieuwd naar de loting!
Komiek? Irritante jankbal bedoel jeQuad schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:35:
Wat een komiek die Alba.
Zo hé. Dat verschil tussen Juve en Bayern is wel groot zeg! Na zo een weekend en dan ook weer zo spelen tegen Juve.
Met gemak geplaatst dus. Wie had hier op gerekend? Ik had dit niet verwacht dat het zo makkelijk ging.
Met gemak geplaatst dus. Wie had hier op gerekend? Ik had dit niet verwacht dat het zo makkelijk ging.
Bayern is op dit moment gewoon heel erg sterk. Zijn met twee vingers in de neus kampioen geworden, hebben gewoon een heel erg goed team.hupske schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:58:
Zo hé. Dat verschil tussen Juve en Bayern is wel groot zeg! Na zo een weekend en dan ook weer zo spelen tegen Juve.
Ik had wel verwacht dat ze door zouden gaan ten koste van Juve maar niet met deze uitslag.
Bayern is oppermachtig dit seizoen, echt een fantastische ploeg.
Dortmund is ook heerlijk!
Mag ik hopen op een finale Bayern - Dortmund?
Edit: Pique is wel erg vaag over zijn hoop voor welke tegenstander hij graag wilt zien in de halve finale.
Edit: Pique is wel erg vaag over zijn hoop voor welke tegenstander hij graag wilt zien in de halve finale.
[ Voor 51% gewijzigd door Quad op 10-04-2013 23:05 ]
⏩ PVOutput☀️
Is makkelijk achteraf zeggen natuurlijk, maar toch: Ik.hupske schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:58:
Zolang Juve geen topspitsen en fatsoenlijke backs heeft zullen ze de echte top niet bereiken. Wellicht volgend jaar met Llorente.
Pffff gaan ze weer over de tattoos van Zlatan zitten lullen hoor 

Hopen mag, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Of Barca of Real wint de CL.Quad schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:01:
Bayern is oppermachtig dit seizoen, echt een fantastische ploeg.
[ Voor 71% gewijzigd door Vlassie1980 op 10-04-2013 23:06 ]
Ja in de eigen competitie zijn ze oppermachtig. Maar dat is Juve eigenlijk ook al 2 seizoenen.
Dortmund vind ik de minste van alle halve finalisten. Vond ze gister nou ook niet echt geweldig.
Je moet dus zorgen voor een goede l/r mid.
Van de spitsen klopt. Het zijn niet echt geweldige aanvallers.
Dortmund vind ik de minste van alle halve finalisten. Vond ze gister nou ook niet echt geweldig.
Met 3-5-2 kan je nou niet echt spreken van backs? Dan speel je vaak met 3 centrale verdedigers. Dat is ook wat ze vaak doen.toolkist schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:04:
[...
Is makkelijk achteraf zeggen natuurlijk, maar toch: Ik.
Zolang Juve geen topspitsen en fatsoenlijke backs heeft zullen ze de echte top niet bereiken. Wellicht volgend jaar met Llorente.
Dortmund speelde gisteren inderdaad matig. Maar ze hebben wel een van de weinige bij Real Madrid thuis uitstekend gespeeld jammer van die late goal van Madrid die Roman Weidenfeller had moet hebben
A.s. vrijdag om 12.00.hupske schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:36:
Wanneer is de loting?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
't is alleen niet echt 3-5-2 wat ze spelen, maar meer 5-3-2 met 2 aanvallend ingestelde wingbacks. En die zijn nou niet echt bijster bijzonder, niet in de aanval en niet in de verdediging.. Net niet dushupske schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:13:
Ja in de eigen competitie zijn ze oppermachtig. Maar dat is Juve eigenlijk ook al 2 seizoenen.
[...]
Met 3-5-2 kan je nou niet echt spreken van backs? Dan speel je vaak met 3 centrale verdedigers. Dat is ook wat ze vaak doen.
Tijdens de wedstrijd post ik nooit, maar vind het altijd leuk om terug te lezen wat mensen tijdens de wedstrijd denken/posten. Toch is inderdaad het eerder genoemde Schumacher-effect wel duidelijk zichtbaar, er wordt steeds vaker 'tegen Barca' gesupport merk ik. Zeker binnen vriendenkring ed, maakt praktisch niet uit welke ploeg tegen Barca speelt. Man United, Chelsea, Milan, PSG, Arsenal. En maar hopen dat ze dan uitgeschakeld worden, juichen wanneer er gescoord wordt door de tegenstander. Fascinerend
Als ik voor mezelf spreek, ik vind het hele spel van Barca echt niet indrukwekkend. Tikkie-takkie voetbal genieten heel veel mensen van blijkbaar. Ik zie het als bal-rondspelen-om-het-duel-niet-aan-te-hoeven-gaan voetbal. Individuele duels zijn er dan nog maar weinig met uitzondering van een Messi die wel vaak met de bal zijn man wil uitspelen. Het spel van Barcelona is dan te klinisch denk ik dat de goede omschrijving is.TB1989 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:27:
Tijdens de wedstrijd post ik nooit, maar vind het altijd leuk om terug te lezen wat mensen tijdens de wedstrijd denken/posten. Toch is inderdaad het eerder genoemde Schumacher-effect wel duidelijk zichtbaar, er wordt steeds vaker 'tegen Barca' gesupport merk ik. Zeker binnen vriendenkring ed, maakt praktisch niet uit welke ploeg tegen Barca speelt. Man United, Chelsea, Milan, PSG, Arsenal. En maar hopen dat ze dan uitgeschakeld worden, juichen wanneer er gescoord wordt door de tegenstander. Fascinerend
Het is een kwestie van smaak lijkt me. De 1 vind het geweldig, de ander vind het helemaal niks.
Uiteraard zijn er ook een heleboel mensen die anti-Barca worden omdat ze zo populair/succesvol zijn. Wanneer iets bovenaards populair wordt, krijgt het tegenstanders. Ook in de muziekwereld zie je dit veel. Mensentrekje waarschijnlijk
Misschien is dit inderdaad wel een soort Schumacher effect, maar ik vind het gewoon niet leuk meer dat Barcelona telkens zo ver komt. Hun spel vind ik verder ook saai, telkens maar de bal rond spelen en de tegenstander uit de tent lokken. Misschien komt het ook wel doordat iedereen Messi zo de hemel in prijst en elke commentator het alleen maar over hem heeft.TB1989 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 00:27:
Ik vind het leuker als er soms een underdog ver komt, zo vind ik het bijvoorbeeld mooi dat Borussia Dortmund zo ver is gekomen. Die gaan er de volgende ronde wel uit denk ik...
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat Barca 3 á 4 jaar geleden voetbal speelde dat niet veel was gezien. Het "tikkie-takkie" voetbal, tegenstanders werden vernederd. Xavi had meer paasjes (met 90%) dan de tegenstander in totaal. De snelheid in het opjagen, het combinatievoetbal en het heilige trio Xavi, Iniesta en Messi maakte Barcelona toen voor de beste club ter wereld.
Maar na een paar seizoenen begonnen trainers in te zien waarom het spel zo goed werkte en begonnen daar op in te spelen wat erg, erg saaie en vervelende wedstrijden heeft opgeleverd, maar niemand kon tegen Barcelona aanvallend spelen en winnen. De counter en verdedigen, dat was de tactiek.
Maar de afgelopen 2 seizoenen loopt het niet meer zoals het ging op het hoogtepunt, begrijpelijk. Het snelle combinatiespel naar voren wordt nu vaak een spelletje om balbezit. Blijven rondspelen en de tegenstander irriteren in plaats van zelf de wedstrijd in de hand te nemen en daar ergeren nu veel mensen zich aan.
Ik ben zelf wel een aardig Barca fan en dat zal ook wel zo blijven want ik vind het een mooie club, in een mooie stad met een mooie geschiedenis, maar ik sla af en toe wel een wedstrijd over. Sowieso kijk ik niet elke competitiewedstrijd meer (wat ik hiervoor wel deed), en gisteravond zat ik in de bioscoop in plaats van op de bank. De magie is wel wat weg voor mij. Waarom dat precies is is lastig uit te leggen, maar negentig minuten voetbal kijken voor een paar acties en een tegenstander die strak op de lijn verdedigt klinkt niet als een leuke avond.
Maar na een paar seizoenen begonnen trainers in te zien waarom het spel zo goed werkte en begonnen daar op in te spelen wat erg, erg saaie en vervelende wedstrijden heeft opgeleverd, maar niemand kon tegen Barcelona aanvallend spelen en winnen. De counter en verdedigen, dat was de tactiek.
Maar de afgelopen 2 seizoenen loopt het niet meer zoals het ging op het hoogtepunt, begrijpelijk. Het snelle combinatiespel naar voren wordt nu vaak een spelletje om balbezit. Blijven rondspelen en de tegenstander irriteren in plaats van zelf de wedstrijd in de hand te nemen en daar ergeren nu veel mensen zich aan.
Ik ben zelf wel een aardig Barca fan en dat zal ook wel zo blijven want ik vind het een mooie club, in een mooie stad met een mooie geschiedenis, maar ik sla af en toe wel een wedstrijd over. Sowieso kijk ik niet elke competitiewedstrijd meer (wat ik hiervoor wel deed), en gisteravond zat ik in de bioscoop in plaats van op de bank. De magie is wel wat weg voor mij. Waarom dat precies is is lastig uit te leggen, maar negentig minuten voetbal kijken voor een paar acties en een tegenstander die strak op de lijn verdedigt klinkt niet als een leuke avond.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik ben al vanaf rond het millenium fan van FC Barcelona en dat blijft ook zo, maar er zijn ook zeker dingen die verbeterd moeten worden om het niveau weer omhoog te werken. Wat al gezegd is klopt ook wel deels; het balbezit lijkt soms onnodig de boventoon te voeren zonder dat men er met een combinatie doorheen komt. Dat komt denk ik deels doordat de tegenstanders zich instellen op Barca en daar ook steeds beter in slagen. Anderszijds komt dat omdat sommige clubs zich elk jaar versterken en verbeteren, waaronder Real Madrid, Bayern, PSG, Dortmund, Chelsea (ja, ook zij helaas...) en andere ploegen hebben zich goed ontwikkeld. En zoals men wel vaker zegt; stilstand is achteruit gaan.
Dat gaat zeker op, was het niet dat Messi de ploeg er steeds vaker doorheen sleept. Zijn Iniesta, Xavi, Busquets en Villa veel minder dan ze ooit waren? Nee, zeker niet. Maar de rest wordt beter en dat is te zien. Mijns inziens is vanaf vorig seizoen al pijnlijk duidelijk dat men op technisch beleid qua aankopen slecht presteert. Alba was een voltreffer en paste perfect in het systeem, maar het feit dat er geen centrale verdediger is gehaald blijft een raadsel. Constant middenvelders en backs als centrale verdedigers inzetten gaat je een keer opbreken en de tijd lijkt gekomen om dat eens in te gaan zien. Ik was dan ook enorm verbaasd dat men Jan Vertonghen niet eens heeft proberen te halen, zeker gezien de prestaties die hij nu levert in de Premier League.
Voor volgend seizoen zou ik graag zien dat David Villa blijft, Valdes verkocht wordt om er nog wat geld uit te halen en dan Ter Stegen/Lloris en Vertonghen/Hummels(/Subotic/Marquinhos) gehaald wordt. Neymar is absoluut geen noodzaak, lijkt me enorm duidelijk dat achterin versterkingen moeten komen. Dan zal, hoe jammer ik het ook vind, Mascherano moeten vertrekken. Als backup op CDM staat Song die steeds beter begint te spelen, en kan er een echte CB in het hart van de defensie spelen.
Dat gaat zeker op, was het niet dat Messi de ploeg er steeds vaker doorheen sleept. Zijn Iniesta, Xavi, Busquets en Villa veel minder dan ze ooit waren? Nee, zeker niet. Maar de rest wordt beter en dat is te zien. Mijns inziens is vanaf vorig seizoen al pijnlijk duidelijk dat men op technisch beleid qua aankopen slecht presteert. Alba was een voltreffer en paste perfect in het systeem, maar het feit dat er geen centrale verdediger is gehaald blijft een raadsel. Constant middenvelders en backs als centrale verdedigers inzetten gaat je een keer opbreken en de tijd lijkt gekomen om dat eens in te gaan zien. Ik was dan ook enorm verbaasd dat men Jan Vertonghen niet eens heeft proberen te halen, zeker gezien de prestaties die hij nu levert in de Premier League.
Voor volgend seizoen zou ik graag zien dat David Villa blijft, Valdes verkocht wordt om er nog wat geld uit te halen en dan Ter Stegen/Lloris en Vertonghen/Hummels(/Subotic/Marquinhos) gehaald wordt. Neymar is absoluut geen noodzaak, lijkt me enorm duidelijk dat achterin versterkingen moeten komen. Dan zal, hoe jammer ik het ook vind, Mascherano moeten vertrekken. Als backup op CDM staat Song die steeds beter begint te spelen, en kan er een echte CB in het hart van de defensie spelen.
Het is toch eigenlijk vreemd dat als je niet de gemeenschappelijke opinie deelt dat je dan wel aan een bepaalde psychologisch syndroom zult lijden. Misschien dat het simpele feit dat er zo gepraat wordt door de Barca fans juist mensen in het harnas jaagt, de stemming en berichtgeving is zo eenzijdig dat mensen daar kritisch over worden en als je dan nog bijna uitgelachen wordt krijg je inderdaad een tegenbeweging. Mensen haten het succes niet, maar wel wat er omheen zit.Vlassie1980 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:46:
Misschien is dit inderdaad wel een soort Schumacher effect, maar ik vind het gewoon niet leuk meer dat Barcelona telkens zo ver komt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vorig jaar heeft een underdog met de kont in de zestien de CL gewonnen. Underdogs winnen wat dat betreft genoeg in het voetbal. Denk aan in het verleden de EK-winst van Denemarken en Griekenland. Met name van die laatste word je als voetballiefhebber toch niet echt vrolijk.Vlassie1980 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:46:
[...]
Ik vind het leuker als er soms een underdog ver komt, zo vind ik het bijvoorbeeld mooi dat Borussia Dortmund zo ver is gekomen. Die gaan er de volgende ronde wel uit denk ik...
Daarom vind ik het nu wel leuk dat er voor de verandering eens gewoon vier goed voetballende ploegen bij de laatste vier zitten. Dortmund vind ik namelijk niet echt een underdog. De Duitse competitie is sterk.
@TB1989
Volgens mij moet er juist (ook) voorin wat bijkomen bij Barca. Achter Messi zit helemaal niks. Men kan niet variëren en als Messi er eens niet is is het hele elftal van de leg. Om met Koeman te spreken: Barca heeft geen plan B. Dat brak ze tegen Chelsea ook op. Ze zouden een echte spits in de selectie moeten hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 11-04-2013 09:40 ]
Beetje verder kijken dan je neus lang is. Boven jouw post staan 2 posts die vrij kritisch kijken naar de staat van Barcelona nu.ph4ge schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:35:
[...]
Het is toch eigenlijk vreemd dat als je niet de gemeenschappelijke opinie deelt dat je dan wel aan een bepaalde psychologisch syndroom zult lijden. Misschien dat het simpele feit dat er zo gepraat wordt door de Barca fans juist mensen in het harnas jaagt, de stemming en berichtgeving is zo eenzijdig dat mensen daar kritisch over worden en als je dan nog bijna uitgelachen wordt krijg je inderdaad een tegenbeweging. Mensen haten het succes niet, maar wel wat er omheen zit.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik wilde net zeggen, volgens mij ben ik als Barcelona fan (en PSV'er) vaak redelijk objectief in het beoordelen van de prestaties van de club. Het is echter een heen-en-weer spelletje. Ik vind het persoonlijk nogal jammer dat er steeds meer mensen 'tegen Barca' zijn, al dan niet om verschillende redenen. Die mensen verwijten dan voornamelijk de NOS(come on...) en Barcelona-fans er van om alles maar op te hemelen en arrogant te zijn. Dat zet weer kwaad bloed bij een aantal fans, die er dan harder tegen in gaan.MrVegeta schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:45:
[...]
Beetje verder kijken dan je neus lang is. Boven jouw post staan 2 posts die vrij kritisch kijken naar de staat van Barcelona nu.
Mijns inziens moet er het eea veranderen bij FC Barcelona, ik zie ze namelijk sowieso de finale niet halen als Messi niet meedoet atm. Te afhankelijk, vers bloed zal de groep goed doen.
Moeten ze niet eerst verkopen om wat te halen? Ze zitten o.a. nog met een fikse belastingschuld die ik meen voor 2020 terug betaald moet zijn. Ben benieuwd hoe ze het financieel doen dit seizoen.TB1989 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:20:
[knip]
Ik zie daar geen probleem in. De belastingschuld wordt al jaren terugbetaald, afgelopen seizoen ook iets van rond de 35 a 40 miljoen, dat is inclusief de uitgaven voor de gehaalde spelers. Inmiddels maakt men al een aantal jaar mooie winsten aan het eind van elk boekjaar, waardoor er 40M+verkopen aan transfergeld is naast het afbetalen van de schulden.Vos schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:16:
[...]
Moeten ze niet eerst verkopen om wat te halen? Ze zitten o.a. nog met een fikse belastingschuld die ik meen voor 2020 terug betaald moet zijn. Ben benieuwd hoe ze het financieel doen dit seizoen.
Als er dan verkocht moet worden dan lijkt het me Valdes, daar kan je wel nog een +-10-15M voor vangen denk ik. Tot slot kan dan Afellay weg voor denk ik 6-7M, zijn er nog wat B-spelers en jeugdspelers die weggaan. Bojan is een apart verhaal, er is een optie van 12M die Milan of Roma kan lichten willen ze hem behouden. Zelf denk ik dat ze dat niet doen, maar dat ondertussen onderhandeld wordt en men voor een bedrag van 7M Bojan overneemt bij Milan. Mocht Valdes dus weggaan, kijk je realistisch gezien tegen transferinkomsten aan van pakweg 20-25M.
Mooie vind ik altijd dat Barca clubs en spelers via diverse methodes, o.a. speler A iets moois laten zeggen over transferdoelwit, bespelen om transfers door te drukken tegen lagere prijzen, maar Barca zelf toch altijd de volle mep moet hebben want ja, spelers van ons zijn zulke wereldklasse.TB1989 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:47:
[...]
Als er dan verkocht moet worden dan lijkt het me Valdes, daar kan je wel nog een +-10-15M voor vangen denk ik. Tot slot kan dan Afellay weg voor denk ik 6-7M, zijn er nog wat B-spelers en jeugdspelers die weggaan. Bojan is een apart verhaal, er is een optie van 12M die Milan of Roma kan lichten willen ze hem behouden. Zelf denk ik dat ze dat niet doen, maar dat ondertussen onderhandeld wordt en men voor een bedrag van 7M Bojan overneemt bij Milan. Mocht Valdes dus weggaan, kijk je realistisch gezien tegen transferinkomsten aan van pakweg 20-25M.
Dat doet elke topclub toch? Real doet echt niks anders hoor.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Daarom vind ik de samenvattingen vaak fantastisch om te zien. Wel de weergaloze acties, uitgespeelde aanvallen en doelpunten, maar niet 90 minuten verveeld worden met overbodige passjes om maar de bal in bezit te houden.Kaap schreef op donderdag 11 april 2013 @ 07:56:
Als ik voor mezelf spreek, ik vind het hele spel van Barca echt niet indrukwekkend. Tikkie-takkie voetbal genieten heel veel mensen van blijkbaar. Ik zie het als bal-rondspelen-om-het-duel-niet-aan-te-hoeven-gaan voetbal. Individuele duels zijn er dan nog maar weinig met uitzondering van een Messi die wel vaak met de bal zijn man wil uitspelen. Het spel van Barcelona is dan te klinisch denk ik dat de goede omschrijving is.
De verheerlijking is inderdaad vermoeiend. Ik ben nooit Barcelonafan geweest, maar als het continu de hemel ingeprezen wordt ga ik mij daar uiteindelijk aan ergeren. Als ik eerlijk ben zou ik dan een hekel aan de successupporters moeten hebben en niet aan Barcelona zelf, maar dat kan ik toch niet 100% los zien. Dat effect heb ik dus ook erg met AZ gehad.Uiteraard zijn er ook een heleboel mensen die anti-Barca worden omdat ze zo populair/succesvol zijn. Wanneer iets bovenaards populair wordt, krijgt het tegenstanders. Ook in de muziekwereld zie je dit veel. Mensentrekje waarschijnlijk
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
1) lijkt me dat elke club dit doet, dus loos argument als je het alleen op Barcelona betrekt. Daarnaast kwam dit voornamelijk in het nieuws rond de transfersoap van Cesc Fabregas, daarvoor hoorde ik er niemand over.Kaap schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:05:
[...]
Mooie vind ik altijd dat Barca clubs en spelers via diverse methodes, o.a. speler A iets moois laten zeggen over transferdoelwit, bespelen om transfers door te drukken tegen lagere prijzen, maar Barca zelf toch altijd de volle mep moet hebben want ja, spelers van ons zijn zulke wereldklasse.
2) mocht je het bedoelen als zijnde de bedragen die ik noem in mijn post; ik vind juist dat ik een realistisch beeld heb van wat de spelers gaan opleveren. Valdes is een topkeeper, maar heeft nog maar 1 jaar contract. Genoeg clubs die 10 tot 15 miljoen over hebben om hem eventueel deze zomer te halen, als hij transfervrij is heb je ongelooflijke concurrentie. Velen willen dat niet. Bojan en Afellay hetzelfde, ik denk dat dergelijke spelers wel degelijk 6-7 miljoen op moeten leveren. Afellay zeker, Milan schijnt daarbij Bojan voor een lager bedrag dan 12 miljoen best willen houden.
6-7 miljoen voor Afellay? Die kerel heeft het laatste jaar amper een bal gezien en zich dus ook niet in de kijker gespeeld. Ik denk dat Barca al blij mag zijn als een club hem uberhaubt wil hebben.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
In de Premier League leggen ze gemakkelijk 10-14 miljoen neer voor een speler die op het kaliber zit van Afellay. Jij denkt serieus dat hij geen club zal gaan vinden die voor hem een miljoen of 6 wil neerleggen?Railgunner schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:22:
6-7 miljoen voor Afellay? Die kerel heeft het laatste jaar amper een bal gezien en zich dus ook niet in de kijker gespeeld. Ik denk dat Barca al blij mag zijn als een club hem uberhaubt wil hebben.

Klopt, in de PL betalen ze dat idd voor een speler die langere tijd op hoog niveau heeft gepresteerd. Dat heeft Afellay niet gedaan: sinds zijn overstap naar Barca in januari 2011 (2,5 seizoen geleden) heeft hij slechts 44 wedstrijden voor Barca en Schalke gespeeld en dan vaak ook als invaller.
Sterker nog: ik denk dat hij sinds zijn overstap van PSV naar Barca niet meer is waard geworden, eerder minder. Hij is inmiddels een 27-jarige, blessuregevoelige speler die volgens de berichten uit Duitsland ook geen leuke persoonlijkheid heeft (totaal geen interesse in Schalke tijdens zijn revalidatieperiode, ze willen hem dus niet terug).
Sterker nog: ik denk dat hij sinds zijn overstap van PSV naar Barca niet meer is waard geworden, eerder minder. Hij is inmiddels een 27-jarige, blessuregevoelige speler die volgens de berichten uit Duitsland ook geen leuke persoonlijkheid heeft (totaal geen interesse in Schalke tijdens zijn revalidatieperiode, ze willen hem dus niet terug).
Die langere tijd op hoog niveau gespeeld heeft? Laat me niet lachen, in de PL worden absurde bedragen voor speler neergeteld die maar een klein beetje aan talent laat zien of een enkel goed seizoen heeft. Allemaal om de concurrentie voor te zijn, en dat drijft de prijzen uiteraard om hoog.
We gaan het wel zien met Afellay, Schalke hoeft hem - terecht overigens - niet terug, dus we merken wel wat het wordt. Ik ga er in ieder geval van uit dat hij ook geen minuten meer gaat maken bij Barcelona. Lijkt me dat hij naar een subtopper in Spanje of Italie zal verkassen.
We gaan het wel zien met Afellay, Schalke hoeft hem - terecht overigens - niet terug, dus we merken wel wat het wordt. Ik ga er in ieder geval van uit dat hij ook geen minuten meer gaat maken bij Barcelona. Lijkt me dat hij naar een subtopper in Spanje of Italie zal verkassen.
In de PL betalen ze vooral veel voor spelers uit de PL zelf. Voor een type Dost leggen ze daar zo 20 miljoen neer.
Inderdaad. Het is mooi om te zien dat Dortmund zover komt. Ze zouden de volgende ronde wel kunnen halen denk ik, alleen als je tegen barca speelt, dan heb je Messi voor je neus, alhoewel Weidenfeller ook lekker kan kiepen!D-e-n schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:37:
[...]
Vorig jaar heeft een underdog met de kont in de zestien de CL gewonnen. Underdogs winnen wat dat betreft genoeg in het voetbal. Denk aan in het verleden de EK-winst van Denemarken en Griekenland. Met name van die laatste word je als voetballiefhebber toch niet echt vrolijk.
Daarom vind ik het nu wel leuk dat er voor de verandering eens gewoon vier goed voetballende ploegen bij de laatste vier zitten. Dortmund vind ik namelijk niet echt een underdog. De Duitse competitie is sterk.
@TB1989
Volgens mij moet er juist (ook) voorin wat bijkomen bij Barca. Achter Messi zit helemaal niks. Men kan niet variëren en als Messi er eens niet is is het hele elftal van de leg. Om met Koeman te spreken: Barca heeft geen plan B. Dat brak ze tegen Chelsea ook op. Ze zouden een echte spits in de selectie moeten hebben.
Ik ben niet zo in to barca en ik heb persoonlijk ook totaal niks met de club. Als ik er eens naar kijk, dan vind ik de wissels ook niet zo heel erg geweldig. Ze zijn te afhankelijk van hem, maar dat neemt niet weg dat ik Messi toch een geweldige speler vindt, zowel sportief als voetballend. Als je dan naar Dortmund, Real en Bayern kijkt, dan hebben die in mijn ogen toch veel betere wissels.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden met de loting! Dortmund gaat wel winnen denk ik, tegen Malaga was het gewoon niet de Dortmund die we kennen.
Heeft iemand trouwens ook zo'n raar voorgevoel, dat ''heel toevallig'' Bayern-Dortmund en Barca-Real wordt geloot ?
Verwijderd
Ik denk juist dat de Uefa de balletjes verwarmd, zodat het Dortmund - Barcelona en Bayern Real wordt, aangezien die ploegen nog niet tegen elkaar hebben gespeeld dit jaar.
Dat zouden wel twee fantastische affiches worden zeg! De twee stadia met het hoogste gemiddelde aantal toeschouwers tegen elkaar, beiden uitgaan van voetballen in balbezit. Aan de andere kant een herhaling van de halve finale vorig jaar, waar revanchegevoelens uiteraard ontzettend mee gaan spelen.
Ik wil een loting met handschoenen. En dat er vooraf een staaf ijzer bijgehouden wordt om te checken of er niets iets magnetisch is
Zolang de UEFA de boel aanstuurt en er zoveel geld met de CL gemoeid is, blijft de 'loting' een corrupte bende.D-e-n schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:45:
Ik wil een loting met handschoenen. En dat er vooraf een staaf ijzer bijgehouden wordt om te checken of er niets iets magnetisch is
Barca zal hoe dan ook in de finale komen. Dus ik verwacht dat ze tegen Dortmund loten en Real tegen Bayern.
Een finale Dortmund - Bayern kijkt geen hond naar natuurlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door tweaker2010 op 11-04-2013 19:20 ]
Barca heeft het ook echt mee dit jaar met de lotingtweaker2010 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:19:
[...]
Zolang de UEFA de boel aanstuurt en er zoveel geld met de CL gemoeid is, blijft de 'loting' een corrupte bende.
Barca zal hoe dan ook in de finale komen. Dus ik verwacht dat ze tegen Dortmund loten en Real tegen Bayern.
Een finale Dortmund - Bayern kijkt geen hond naar natuurlijk.

Die loting is gewoon een show, wie er elkaar treffen staat natuurlijk al lang vast, lijkt mij. Het was ook heus geen toeval dat de drie Spaanse clubs elkaar ontliepen in de kwartfinales en de twee Duitse clubs ook.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat mij met name stoort aan Barca is dat teveel spelers daar (Alba, Pedro, Busquests, Valdes, om er maar een paar te noemen) niet doorhebben dat Messi, Iniesta, Xavi en wellicht Daniel Alves de enige reden zijn dat ze zoveel winnen.TB1989 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:15:
[...]
Ik wilde net zeggen, volgens mij ben ik als Barcelona fan (en PSV'er) vaak redelijk objectief in het beoordelen van de prestaties van de club. Het is echter een heen-en-weer spelletje. Ik vind het persoonlijk nogal jammer dat er steeds meer mensen 'tegen Barca' zijn, al dan niet om verschillende redenen. Die mensen verwijten dan voornamelijk de NOS(come on...) en Barcelona-fans er van om alles maar op te hemelen en arrogant te zijn. Dat zet weer kwaad bloed bij een aantal fans, die er dan harder tegen in gaan.
Prima dat ze "waterdragers" zijn daar, maar gedraag je daar dan ook naar
Dat vind ik sowieso opgaan voor het Spaanse voetbal. Dan zie je het wereldelftal van het jaar en dan zitten er 11 spelers van Barca/Real in. Is Ramos zo bijzonder? En hoe goed is Xabi Alonso nog zonder Ozil en Ronaldo voor zijn neus? En zo'n Marcelo vind ik echt drie keer niks.
Inderdaad, dat wereldelftal is zoiezo een wassen neus en vaak gebaseerd op spelers die het WK/EK gewonnen hebben. Had NL in 2010 de titel gewonnen, dan hadden er allemaal Nederlanders in gestaan. Net of dat er buiten de spaanse competitie geen goede voetballers zijn. Ibrahimovic, Bale, Van Persie om er maar een paar te noemen.D-e-n schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:02:
Dat vind ik sowieso opgaan voor het Spaanse voetbal. Dan zie je het wereldelftal van het jaar en dan zitten er 11 spelers van Barca/Real in. Is Ramos zo bijzonder? En hoe goed is Xabi Alonso nog zonder Ozil en Ronaldo voor zijn neus? En zo'n Marcelo vind ik echt drie keer niks.
Welk gedrag vertonen ze dan volgens jou en hoe moeten ze zich gedragen?toolkist schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:55:
[...]
Wat mij met name stoort aan Barca is dat teveel spelers daar (Alba, Pedro, Busquests, Valdes, om er maar een paar te noemen) niet doorhebben dat Messi, Iniesta, Xavi en wellicht Daniel Alves de enige reden zijn dat ze zoveel winnen.
Prima dat ze "waterdragers" zijn daar, maar gedraag je daar dan ook naar
En door 4 spelers winnen ze zoveel? Volgens mij is voetbal nog steeds een teamsport en doe je het met het hele team. Dat er een paar spelers belangrijker zijn is altijd zo geweest.
Busquets is in mijn ogen een van de betere spelers bij Barcelona. Irritant ventje met zijn theater gedrag maar zo belangrijk met het vrijzetten van mensen door het 1x kaatsen. Lijdt vrijwel nooit balverlies en verovert veel ballen.
Mejor así
Dit topic is gesloten.
Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.