Busquets?! Dat neem je terug. Eén van de beste spelers van Barça!toolkist schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:55:
[...]
Wat mij met name stoort aan Barca is dat teveel spelers daar (Alba, Pedro, Busquests, Valdes, om er maar een paar te noemen) niet doorhebben dat Messi, Iniesta, Xavi en wellicht Daniel Alves de enige reden zijn dat ze zoveel winnen.
Prima dat ze "waterdragers" zijn daar, maar gedraag je daar dan ook naar
Als er één iemand ontzettend gewaardeerd wordt door de selectie is het Busquets wel, hij is echt vitaal in het spel van de ploeg. Nu speelde hij afgelopen wedstrijd wat ongelukkig, maar hij is juist iemand die al jaren lang heel consistent een hoog niveau haalt. Zonder hem gaat het allemaal een stuk minder soepel en komen ook Xavi en Iniesta minder uit de verf. Juist die driehoek op het middenveld is ontzettend belangrijk.
Om het ook weer over voetbal te hebben (
), in de EL heeft Chelsea de halve finale gehaald, maar de rest van het Engelse contingent zit in de problemen. Newcastle krijgt niet veel voor elkaar tegen Benfica, terwijl Basel sterker is dan Tottenham (2-1). Tottenham kreeg een cadeautje bij de 0-1, maar staat nu verdiend achter.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
BAM! Nu nog maar 1 in de reguliere speeltijd voor spurs, want goed spelen doen ze niet...
[ Voor 91% gewijzigd door Slaapje op 11-04-2013 22:46 ]
To dare is to do
Benfica is weer sluipmoordenaar met een counter, maar het was niet echt om aan te zien.
Basel - Tottenham nu verlenging, maar zonder Vertonghen: rode kaart, en terecht (doorgebroken speler neergehaald, hij protesteerde ook niet).
Basel - Tottenham nu verlenging, maar zonder Vertonghen: rode kaart, en terecht (doorgebroken speler neergehaald, hij protesteerde ook niet).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Waarom zend RTL7 de verlenging van Tottenham niet live uit? Ik hoef die andere samenvattingen niet te zien.
[ Voor 6% gewijzigd door tweaker2010 op 11-04-2013 23:19 ]
JSC Sports op Hotbird ftw!
(Geen FTA though)
Het is maar goed dat de wedstrijd tegen Chelsea zondag niet door gaat... Ze zijn echt allemaal doodop.
Strafschoppenreeks is Spurs nou ook niet echt lekker in, dus heel veel kans geef ik ze niet, maar ik hou hoop
Hoop -1...
Hoop -2....
Bah
Strafschoppenreeks is Spurs nou ook niet echt lekker in, dus heel veel kans geef ik ze niet, maar ik hou hoop
Hoop -1...
Hoop -2....
Bah
[ Voor 7% gewijzigd door Slaapje op 11-04-2013 23:44 ]
To dare is to do
Tottenham terecht uitgeschakeld, ze verdienden het ook niet. Basel bij de laatste 4 is wel een verrassing.
Nou de loting is slechts twee uurtjes van ons vandaan! Zelf denk ik Barca-Real in de halve finale...
Wel geinig om te zien dat de Madrileense kranten nu koppen 'Wij willen Barca!', zou de eerste keer in jaren zijn dat men dat oprecht hoopt. Barcelona is verzwakt en men hoop uiteraard nu vurig om een flinke dreun uit te kunnen delen.
Tevens moet ik toegeven dat nu wel duidelijk is wat de gevolgen zijn van veel geld neertellen voor spelers die vaak op de bank zitten (Higuain, Modric - al speelt die wat vaker nu, Varane, Benzema, Kaka); veel meer kwaliteit op de bank. Barcelona heeft nu ontzettend veel blessures en gaat men dus noodgedwongen een linksback op CB zetten bijvoorbeeld. De jeugd is absoluut top, maar je kunt daar geen half elftal mee vervangen mocht het nodig zijn. Keerzijde van de medaille.
Wel geinig om te zien dat de Madrileense kranten nu koppen 'Wij willen Barca!', zou de eerste keer in jaren zijn dat men dat oprecht hoopt. Barcelona is verzwakt en men hoop uiteraard nu vurig om een flinke dreun uit te kunnen delen.
Tevens moet ik toegeven dat nu wel duidelijk is wat de gevolgen zijn van veel geld neertellen voor spelers die vaak op de bank zitten (Higuain, Modric - al speelt die wat vaker nu, Varane, Benzema, Kaka); veel meer kwaliteit op de bank. Barcelona heeft nu ontzettend veel blessures en gaat men dus noodgedwongen een linksback op CB zetten bijvoorbeeld. De jeugd is absoluut top, maar je kunt daar geen half elftal mee vervangen mocht het nodig zijn. Keerzijde van de medaille.
Barca - Bayern had ik eigenlijk gehoopt als finale, zou natuurlijk ook zomaar de halve kunnen zijn.
schandalig, Vermeers extra en vooral inconsequente 2e wedstrijd schorsing blijft gewoon staan. Beter gaat Ajax nogmaals in beroep.
Edit: Voordat er weer zeikerds komen. 2 wedstrijden zou terecht zijn als de KNVB gewoon consequent was. Eerst de scheids en de grens die het niet zien en pas na de 4e official(beelden gebruikt?) de kaart. Die wel terecht was dus. En vervolgens is de 2e wedstrijd vanwege de strafkaart van Vermeer. Maar nu is het weer opeens omdat het een grove overtreding was van Vermeer volgens de KNVB. Beetje jammer allemaal
Edit: Voordat er weer zeikerds komen. 2 wedstrijden zou terecht zijn als de KNVB gewoon consequent was. Eerst de scheids en de grens die het niet zien en pas na de 4e official(beelden gebruikt?) de kaart. Die wel terecht was dus. En vervolgens is de 2e wedstrijd vanwege de strafkaart van Vermeer. Maar nu is het weer opeens omdat het een grove overtreding was van Vermeer volgens de KNVB. Beetje jammer allemaal
[ Voor 61% gewijzigd door Terranova op 12-04-2013 11:31 ]
^^
Ik ben benieuwd of Ajax nog beroep aan gaat tekenen.UITGEGEVEN: vrijdag, 12 april 2013 10:39 LAATST GEWIJZIGD: vrijdag, 12 april 2013 10:40 De tuchtcommissie van de KNVB heeft vrijdagmorgen uitspraak gedaan in de zaak van Ajax-doelman Kenneth Vermeer. De tuchtcommissie heeft Vermeer veroordeeld vanwege het ontnemen van een duidelijke scoringskans in de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo op 7 april jl. De tuchtcommissie heeft de eis van de aanklager bevestigd. De doelman is hierdoor uitgesloten voor twee achtereenvolgende competitie-, play-off- en/of bekerwedstrijden. De uitspraak is inmiddels aan Ajax gecommuniceerd.
Beroep
De aanklager stuurde afgelopen maandag een schikkingsvoorstel naar Vermeer en Ajax. Speler en club gingen echter niet akkoord met het voorstel, waardoor de zaak donderdagavond werd behandeld bij de tuchtcommissie in Zeist. Vermeer kan tegen de uitspraak van de tuchtcommissie beroep aantekenen. Mocht Vermeer hiertoe besluiten, dan is hij desondanks automatisch uitgesloten voor de eerstvolgende competitiewedstrijd (PSV – Ajax d.d. 14 april).
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Europa League loting:
Fenerbahce - Benfica en Basel - Chelsea
Mejor así
Nice! Mooie loting. Benfica - Chelsea zou een mooie finale zijn.Resteleiro schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:19:
Europa League loting:
Bayern - Barca en Dortmund tegen Real..
Duitse en Spaanse clubs ontlopen elkaar idd
Chelsea-Basel
Benfica-Fenerbahçe
CL
Bayern München (Dui) - Barcelona (Spa)
Borussia Dortmund (Dui) - Real Madrid (Spa)
Benfica-Fenerbahçe
CL
Bayern München (Dui) - Barcelona (Spa)
Borussia Dortmund (Dui) - Real Madrid (Spa)
[ Voor 46% gewijzigd door chimera2 op 12-04-2013 12:33 ]
De finale wordt dus een volledig spaans onderonsje vrees ik. Verwacht niet dat Dortmund weer kan stunten.Steefmeister schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:30:
Bayern - Barca en Dortmund tegen Real..
Om te bepalen wie er tijdens de finale de thuisspelende en de uitspelende ploeg is.Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:33:
Ik denk dat ik iets gemist heb maar waarom waren er 6 balletjes?
Dit gaat denk ik wel een Spaanse finale worden, El Classico @ Wembley.
Misschien wordt het wel een volledig Duitse finale. Dortmund is absoluut niet kansloos tegen Madrid (waren ze twee keer eerder ook al niet) en Bayern zie ik echt wel kans hebben tegen Barcelona.
Hangt een beetje van de fitheid van de selectie van Barcelona af.. Veel blessures met name de verdedigers en onderschat Bayern niet, wat een uitstekend seizoen heeft. 0-2 winnen bij de Oude Dame is niet voor iedereen weggelegd. Ik denk dat Bayern over 2 wedstrijden gezien best kans maakt op de finale.
Mejor así
Als Bayern er in slaagt Ribery en Robben te sparen voor teveel verdedigend werk en de backs achter hen kan laten aan lopen kunnen ze Barcelona echt pijn doen.
Ik gok zelf op Bayern - Real in de finale. Laatstgenoemde heeft de loting wel mee gehad, op wellicht Man U na. Dortmund en Galatasaray, het had net zo goed ook Bayern en Juve kunnen zijn.
moet kunnen ze zijn immers al kampioen in DuitslandD-e-n schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:38:
Als Bayern er in slaagt Ribery en Robben te sparen voor teveel verdedigend werk en de backs achter hen kan laten aan lopen kunnen ze Barcelona echt pijn doen.
Hij bedoelt in de wedstrijd, niet in de zin van rust gunnen de komende weken
Mejor así
Ik gok op Bayern - Real als finale. Bayern is echt enorm sterk, veel sterker dan menigeen denkt. Real gaat revanche willen nemen op Dortmund. Dortmund moet ook nog werken in de competitie om voor volgend jaar Champions League compleet veilig te stellen. Dat kan best een meespelen.
Probleem is dat Bayern een aanvallende ploeg is, daardoor krijgt de tegenstander veel ruimte en dat heeft Barca graag. Tegen een verdedigende ploeg (Italiaanse of Engelse tegenstander) zou Barca het een stuk lastiger hebben. Als Messi fit is geef ik Bayern weinig kans, al is Barca ook niet meer wat het geweest is.Steefmeister schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:02:
Ik gok op Bayern - Real als finale. Bayern is echt enorm sterk, veel sterker dan menigeen denkt. Real gaat revanche willen nemen op Dortmund. Dortmund moet ook nog werken in de competitie om voor volgend jaar Champions League compleet veilig te stellen. Dat kan best een meespelen.
Real is nogal wisselvallig en Dortmund idem dito, dus daar valt niet zoveel van te zeggen.
Heel 'toevallig' hebben Barca en Real weer het voordeel dat ze de laatste wedstrijd thuis spelen.
Ik zie een finale Dortmund - Bayern wel zitten 
Bundesliga -> Primera Division any day (interessante competitie versus micky-mouse competitie met slaapvoetbal).
Iedereen lijkt al weer vergeten dat Dortmund thuis Real al geklopt heeft dit seizoen en uit een 2-2 speelde (met geluk voor Real).
Bayern moet wel over het huidige Barca heen kunnen.
Bundesliga -> Primera Division any day (interessante competitie versus micky-mouse competitie met slaapvoetbal).
Iedereen lijkt al weer vergeten dat Dortmund thuis Real al geklopt heeft dit seizoen en uit een 2-2 speelde (met geluk voor Real).
Hoezo "weer het voordeel" in het geval van Real? Real moest de laatste wedstrijd tegen Manchester en Galatasaray beiden uit.
Mejor así
idd, en we hebben gezien hoe zwak barcelona is zonder messi.Krukar schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:34:
Ben benieuwd of hij tegen Bayern ook weer dusdanig gezocht gaat worden.
Anyway, het worden weer twee leuke wedstrijden
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Krijg toch een beetje een rare bijsmaak bij deze loting. In de vorige ronde ontliepen de spaanse ploegen elkaar en dat doen ze in deze ronde weer. Ik heb verder niet de klagen over de affiches uiteraard maar of dit statisch helemaal zuiver is....
Daar ben ik het wel aardig mee oneens. Barcelona weet wel dat ze een kans krijgen, en waarschijnlijk een goal. Zolang de andere ploeg geen druk zet/risico neemt blijft de wedstrijd in de handen van Barcelona en de wedstrijden dat een verdedigende club 90 minuten de nul heeft gehouden zijn volgens mij ook op één hand te tellen.tweaker2010 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:29:
[...]
Probleem is dat Bayern een aanvallende ploeg is, daardoor krijgt de tegenstander veel ruimte en dat heeft Barca graag. Tegen een verdedigende ploeg (Italiaanse of Engelse tegenstander) zou Barca het een stuk lastiger hebben. Als Messi fit is geef ik Bayern weinig kans, al is Barca ook niet meer wat het geweest is.
Real is nogal wisselvallig en Dortmund idem dito, dus daar valt niet zoveel van te zeggen.
Heel 'toevallig' hebben Barca en Real weer het voordeel dat ze de laatste wedstrijd thuis spelen.
Beste voorbeeld was wel Barca Real paar jaar geleden. Wat was het? 4-1? 5-0 voor Barca. Madrid ging in de verdediging en stelde niets voor. Paar classico's later en Madrid kon met aanvallend voetbal Barcelona veel meer onder druk zetten.
Ik had graag vorig jaar in de finale Barca Bayern gezien, maar dat gebeurde helaas niet. Maar dit lijkt me een leuke wedstrijd vol nagelbijt momenten (als Barca-fan). Maar ik gun het Bayern ook om door te gaan. Weet verder niet veel van de club, maar pak af en toe een herhaling mee. Ziet er goed uit!
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Mooie finales hoor, Real - Dortmund en Barcelona - Bayern, ik had er vooraf voor getekend! Tegenstanders over de loting zal je altijd treffen, maar ik ben er tevreden mee.
Hoop zo op een mooie finale Bayern - Dortmund.
Hoop zo op een mooie finale Bayern - Dortmund.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dus jij denkt dat dat nog uit veel uit maakt wanneer je een zwakke tegenstander loot? Manchester was inderdaad een goede tegenstander, maar met Galatasaray én Dortmund hebben ze in Madrid niets te klagen.Resteleiro schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:34:
Hoezo "weer het voordeel" in het geval van Real? Real moest de laatste wedstrijd tegen Manchester en Galatasaray beiden uit.
@MrVegeta; volledig mee eens, ook in La Liga heeft men nog het meeste moeite met ploegen die opportunistisch spelen en voluit druk durven te zetten.
Zeg ik dat? Ik reageer op het feit dat Real weer het voordeel heeft om de laatste wedstrijd thuis af te werken, terwijl dat in deze editie van de champions league nog niet voorgekomen is, ongeacht sterkte van de tegenstander... Daar was ik het niet mee eens 
Verder ben ik het met je eens dat het niet veel uitmaakt als je tegen mindere tegenstanders eerst uit of thuis moet, al had Dortmund thuis wel de grootste moeite tegen Malaga (in mijn ogen zwakker dan Dortmund).
Verder ben ik het met je eens dat het niet veel uitmaakt als je tegen mindere tegenstanders eerst uit of thuis moet, al had Dortmund thuis wel de grootste moeite tegen Malaga (in mijn ogen zwakker dan Dortmund).
Mejor así
Real kan drie clubs loten. Een Spaanse, een Duitse of nog een Duitse. Waar zou meer kans op zijn?Miki schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:57:
Krijg toch een beetje een rare bijsmaak bij deze loting. In de vorige ronde ontliepen de spaanse ploegen elkaar en dat doen ze in deze ronde weer. Ik heb verder niet de klagen over de affiches uiteraard maar of dit statisch helemaal zuiver is....
Clásico, met één sClassico
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Kans van 2 op 3 dus om een Duitse tegenstander te loten, lijkt mij redelijk.
Maargoed daar zullen de aluhoedjes het wel weer niet mee eens zijn
Want de balletjes zijn natuurlijk onder maanlicht door elven gefabriceerd zodat er één balletje warm wordt als je het vastpakt....
Maargoed daar zullen de aluhoedjes het wel weer niet mee eens zijn

Mourinho heeft een "makkelijkste route" naar de finale nu. Vind ik dan, en dat hem gunnen...
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 12-04-2013 15:18 ]
http://www.ad.nl/2013/03/19/PSV-aast-op-twee-toptalenten-van-Ajax
Hoe hypocriet. Toen Ajax Bazoer wilde overnemen was de wereld te klein. Andersom mag het kennelijk wel.
Hoe hypocriet. Toen Ajax Bazoer wilde overnemen was de wereld te klein. Andersom mag het kennelijk wel.
Nou ik vind het nogal raar dat die Duitse clubs elkaar wéér ontlopen.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
19 Maart, best oud en inmiddels al behoorlijk ontkracht in o.a. VI toch?tweaker2010 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:19:
http://www.ad.nl/2013/03/19/PSV-aast-op-twee-toptalenten-van-Ajax
K to the KillaZ
Verwijderd
Krijg steeds meer het idee dat de 'loting' vooropgezet is, het is wachten op het moment dat één van de topclubs hun beklag zullen doen (zal wel niet aangezien zij het meeste profijt van hebben)
Oeps. Is idd al een oud artikel ja. Stond bij het interview van Perez over PSV-Ajax, dus vandaarKillaZ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:25:
[...]
19 Maart, best oud en inmiddels al behoorlijk ontkracht in o.a. VI toch?
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:26:
Krijg steeds meer het idee dat de 'loting' vooropgezet is, het is wachten op het moment dat één van de topclubs hun beklag zullen doen (zal wel niet aangezien zij het meeste profijt van hebben)
Krukar schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:09:
Kans van 2 op 3 dus om een Duitse tegenstander te loten, lijkt mij redelijk.
Maargoed daar zullen de aluhoedjes het wel weer niet mee eens zijnWant de balletjes zijn natuurlijk onder maanlicht door elven gefabriceerd zodat er één balletje warm wordt als je het vastpakt....
[afbeelding]

[ Voor 29% gewijzigd door MrVegeta op 12-04-2013 15:49 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
En Henk Spaan, die waar het kan Ajax in slecht daglicht wil zetten. Neem die vent totaal niet serieus. En is volgens mij inderdaad ontkracht.KillaZ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:25:
[...]
19 Maart, best oud en inmiddels al behoorlijk ontkracht in o.a. VI toch?
Edit: Is inderdaad ontkracht.
http://www.ajaxinside.nl/...rspreken-vertrek-naar-PSV
[ Voor 15% gewijzigd door S401 op 12-04-2013 15:53 ]
Vanavond begint deel 1 van de 2 beslissingsweekenden
Deze week PSV-Ajax, volgende week Feyenoord-Vitesse. Daarna zullen we toch een hoop meer weten. Aan de andere kant, als het in Eindhoven gelijk word, en Feyenoord of Vitesse wint volgende week, staan er toch 3 bij elkaar.
Belangrijk voor Feyenoord is de uitwedstrijd morgen doorkomen. Het zou toch wat zijn als "we" het daar weten te laten liggen.
EDIT:
Lol quote van de Boer:
En als Kenneth echt de bal wilde spelen, zou ik hem direct keeper af maken. Iemand met zo'n slecht balinzicht kan je maar beter niet in het doel hebben
Belangrijk voor Feyenoord is de uitwedstrijd morgen doorkomen. Het zou toch wat zijn als "we" het daar weten te laten liggen.
EDIT:
Lol quote van de Boer:
Nee, als je zo'n overtreding op het middenveld maakt, krijg je donkerrood en 4-5 wedstrijden.Dat Kenneth wordt geschorst, is terecht. Maar twee wedstrijden is gewoon te veel. Dat de scheidsrechter en grensrechters zelf al twijfels hadden, gaf aan dat de situatie moeilijk was te zien. De intentie om de bal te spelen was er sowieso. Als je zo’n overtreding op het middenveld maakt, krijg je misschien een gele kaart.
En als Kenneth echt de bal wilde spelen, zou ik hem direct keeper af maken. Iemand met zo'n slecht balinzicht kan je maar beter niet in het doel hebben
[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 13-04-2013 10:48 ]
Mooie kopgoal van Havenaar, maar die komt wel ff verkeerd neer hoor.
⏩ PVOutput☀️
Wedstrijd is al gespeeld. Lekker handig ook om geblesseerd te blijven staan waardoor Vitesse makkelijk de 0-2 kan maken...
Van Aanholt in de Edgar Davids style zo te zien
⏩ PVOutput☀️
Zwolle wel netjes gewonnen trouwens gisteren, valt me sowieso niet tegen die prestatie van hun. Dit seizoen promoveren en aan het eind van het siezoen bijna in het linkerrijtje, ik zeg knap
Zoo Vitesse! Waar zijn ze mee bezig.
⏩ PVOutput☀️
U zei?ik222 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:23:
Wedstrijd is al gespeeld.
Ik snap er niets meer van, maar wel lekker spannend.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
blunder van de keeper! Maar wel 3-3, hahaha
Buitenspel dus
omg, wat een kansen!
Buitenspel dus
omg, wat een kansen!
[ Voor 38% gewijzigd door console op 13-04-2013 20:30 ]
Wat is dit joh.... nu nog even Ajax morgen winnen, en mijn weekend is verpest.
Ohnee....naja dit opent wel perspectief voor Feyenoord volgende week.
Ohnee....naja dit opent wel perspectief voor Feyenoord volgende week.
[ Voor 31% gewijzigd door Sjah op 13-04-2013 20:37 ]
Eindelijk de terechte 3 - 3 !!

[ Voor 7% gewijzigd door OPSLAGHOND op 13-04-2013 20:40 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Haha Vitesse. Krijg je met dat leunen achterover.
[ Voor 60% gewijzigd door Vos op 13-04-2013 20:38 ]
LOL Vitesse

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Heerlijk, als Ajax morgen nu wint en Feyenoord verliest kunnen we misschien al een klein feestje gaan bouwen
Met een gelijkspel in Eindhoven zou ik ook al kunnen leven maar winst morgen zou inderdaad een geweldige stap richting de derde titel op rij zjn
De uitspraak 'dit was de kampioenschapswedstrijd' zou ik dan nog altijd maar achterwege laten.
[ Voor 5% gewijzigd door Dadona op 13-04-2013 20:47 ]
Ja we heten niet allemaal Mertens héDadona schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:47:
De uitspraak 'dit was de kampioenschapswedstrijd' zou ik dan nog altijd maar achterwege laten.
Ja kan, maar stel dat Ajax morgen gelijk speelt, en Rotterdam-Zuid gewoon doet het wat het moet doen, dan staat Feyenoord wel 2e , en kan zo over Ajax heen wippen. Maarja van wie moet Ajax verliezen dan... in die laatste 4 wedstrijden...Krukar schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:45:
Heerlijk, als Ajax morgen nu wint en Feyenoord verliest kunnen we misschien al een klein feestje gaan bouwen

Ongeloofelijk eigenlijk. De 1-0 van Vitesse kwam uit de lucht vallen, Roda had echt overwicht. Dan ook nog een afgekeurd doelpunt en 2x op de paal. Het had nog mooier kunnen zijn
De wedstrijd tegen Heerenveen is in Amsterdam dus dat is normaal geen probleem voor Ajax. Alleen als dat scenario uit gaat komen komt er natuurlijk heel veel druk te staan op de laatste westrijden en dan zijn NAC en Groningen uit ook lastig genoeg. Maar goed Feyenoord zal ook niet zomaar de laatste 4 wedstrijden winnen, het blijft dan dus hoe dan ook spannend. Enkel als Ajax morgen wint kunnen ze een gaatje slaan en daarmee een hele grote stap zetten.Sjah schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:55:
[...]
Ja kan, maar stel dat Ajax morgen gelijk speelt, en Rotterdam-Zuid gewoon doet het wat het moet doen, dan staat Feyenoord wel 2e , en kan zo over Ajax heen wippen. Maarja van wie moet Ajax verliezen dan... in die laatste 4 wedstrijden...ojaaaaa H'veen.
2 blunders van Babos tegen zijn toekomstige werkgever ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Waar dat vandaan komt.... ADO heeft laten zien hoe je Ajax in eigen huis moet aanpakken, en dit H'veen van deze weken is sterker dan ADO.ik222 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:34:
[...]
De wedstrijd tegen Heerenveen is in Amsterdam dus dat is normaal geen probleem voor Ajax.
Vanuit in het verleden behaalde resultaten. Heerenveen is tegen Ajax over het algemeen alleen een risico in Heerenveen. Dus nu is het vast tijd voor de uitzondering op de regel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Pfff wat fluit van Boekel een partij slecht..... Stevie Wonder kan het nog beter

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het is ook altijd weer die scheids.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Beide doelpunten hadden afgekeurd moeten worden. 2e geel van Holla was meer dan lachwekkend en miste de nodige andere overtredingen die minimaal geel hadden moeten zijn.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Haha, ik heb niets gezien maar vond de conclusie wel lollig. 
Tegenwoordig is bij elke wedstrijd meer commentaar op de arbitrage dan op de wedstrijd zelf.
Tegenwoordig is bij elke wedstrijd meer commentaar op de arbitrage dan op de wedstrijd zelf.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar om het niveau nu slecht te noemen. Ik bedoel in de CL zijn ook vele blunders gemaakt. Dortmunt had met 2-1 moeten winnen. waar bij het derde doelpunt 2 fouten gemaakt zijn.
Vorige week bij PSG tegen Barca, staat daar zo'n man te poepen bij de 16 maar een handsbal (mogelijk 2) een paar meter voor hem ziet hij niet.
Vorige week bij PSG tegen Barca, staat daar zo'n man te poepen bij de 16 maar een handsbal (mogelijk 2) een paar meter voor hem ziet hij niet.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Daarom wordt het dus ook tijd dat men met de tijd mee gaat en een official achter een monitor zet.
De belangen zijn zo enorm hoog dat je het niet af mag laten hangen van iemand die misschien net een zandkorreltje in z'n oog heeft of de nacht ervoor slecht geslapen heeft.
De belangen zijn zo enorm hoog dat je het niet af mag laten hangen van iemand die misschien net een zandkorreltje in z'n oog heeft of de nacht ervoor slecht geslapen heeft.
Dat gelul over belangen. Misschien moeten we maar accepteren dat het maar een spelletje is. Maar goed, nu ben ik oud en naïef, het zal waarschijnlijk alleen nog maar erger worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat station zijn we allang gepasseerd helaas.....Gonadan schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:18:
Dat gelul over belangen. Misschien moeten we maar accepteren dat het maar een spelletje is. Maar goed, nu ben ik oud en naïef, het zal waarschijnlijk alleen nog maar erger worden.
Zolang belangen inhouden een paar extra miljoen is je uitlating vreemd.Gonadan schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:18:
Voetbal is allang geen spelletje meer, ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan American Football en camera replays (en ja je kunt dan gewoon doorspelen)
Maar ja..
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Inderdaad. En dat maakt het er imo niet leuker op. Ondanks dat ik prima begrijp waarom de belangen tegenwoordig roepen om extra maatregelen qua arbitrage. Jammer dat de meeste sporten gewoon evolueren maar voetbal niet of weinig.L1nt schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:22:
Dat station zijn we allang gepasseerd helaas.....
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo'n scheids hoort gewoon niet in het voetbal thuis, als je voor dit soort dingen al geel geeft en dan nog rood aan de trainer geeft als ie daar kwaad over is...L1nt schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:07:
[...]
Beide doelpunten hadden afgekeurd moeten worden. 2e geel van Holla was meer dan lachwekkend en miste de nodige andere overtredingen die minimaal geel hadden moeten zijn.
Kunnen gele kaarten eigenlijk kwijtgescholden worden, of is Holla nu gewoon 't bokkie en onterecht een wedstrijd geschorst?
Heb een slecht voorgevoel over feyenoord morgen

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Ik denk dat Feyenoord het morgen net als Vitesse gaat verkloten, typisch Rotterdams. Kijk maar naar Sparta, die speelden gisteren ook weer gelijk en kunnen de titel wel vergeten.
Als Ajax morgen wint dan is het voor mij 95% zeker dat ze kampioen worden.
Veel erger dan dit kon het niet inderdaad.toolkist schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:28:
[...]
Zo'n scheids hoort gewoon niet in het voetbal thuis, als je voor dit soort dingen al geel geeft en dan nog rood aan de trainer geeft als ie daar kwaad over is...
Kunnen gele kaarten eigenlijk kwijtgescholden worden, of is Holla nu gewoon 't bokkie en onterecht een wedstrijd geschorst?
Alhoewel ik die 2e gele kaart niet vreemd vond.
De eerste goal van Twente had absoluut niet geteld mogen worden, wegens 100% buitenspel (3 man!), evenmin als de goal van ADO, waar een bijna rode kaart-overtreding aan vooraf gaat.
Overigens was die ene goal van Roda die wél telde ook buitenspel, aangezien Donald vanuit buitenspelpositie terugkwam op het moment dat de bal van de lat terugkwam.
Tja.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Niet? De bal kon niet zuiverder gespeeld worden, geen gestrekt been, geen 2 benen vooruit, niet als doel om de tegenstander pijn te doen. In Engeland wordt er geapplaudisseerd als een speler zo'n "tackle" maakt.Ramzzz schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:03:
[...]
Veel erger dan dit kon het iet inderdaad.
Zeg nooit nooit, maar een beetje extra druk op Ajax zou wel beter zijn. Als Ajax gaat rekenen dat ze niet perse hoeven te winnen kan PSV wel een makkelijke middag krijgen vrees ik.Vlassie1980 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:59:
Ik denk dat Feyenoord het morgen net als Vitesse gaat verkloten, typisch Rotterdams. Kijk maar naar Sparta, die speelden gisteren ook weer gelijk en kunnen de titel wel vergeten.
Vitesse laat nu wel heel dure punten liggen en dat tegen Roda wat niet best in vorm is. Velthuizen geschorst, dus dat gaat nog wel een staartje krijgen. Room is toch een stuk minder en dat in deze fase van de competite.
Ik zou het eerder de mooiste tackle van de avond noemen. Netjes op de bal, geen enkele intentie op de tegenstander wat aan te doen, prima actie.Ramzzz schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:03:
[...]
Veel erger dan dit kon het niet inderdaad.
EDIT:
Een heel mooie oprecht boze Steijn: 'Ik mag niks meer tegen zo'n snotneus zeggen'
[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 14-04-2013 08:50 ]
Misschien bedoelde hij de eerste gele kaart. Die was wel terecht.
Zat me gisteren ook al op te winden over Van Boekel, die deed zo'n beetje alles fout wat je fout kon doen
2 goals onterecht goed gekeurd en nog een onterechte rode kaart.. Slechter wordt het niet gauw

Toch is het grappig dat Vitesse de titel nu ineens uit zn hoofd kan zetten. Maar eigenlijk heeft het gelijkspel van gisteren niets uitgemaakt ten opzichte van de situatie tegen ajax. Mentaal heeft het een klap opgeleverd maar meer niet en titel technisch ligt de beslissing vanmiddag bij Ajax.
Als Vitesse gisteren gewonnen had en Ajax vandaag ook was Ajax kampioen geworden. Voor Vitesse was het belangrijk dat Ajax de wedstrijd verloor en in de komende vier westrijden nog twee punten liet liggen. Dat is ongewijzigd als Ajax dit weekend alsnog verliest.Dan is de achterstand namelijk twee punten.
PSV gaat het niet redden denk ik. Die hebben nog een dermate zwaar programma dat ik ze nog punten zie morsen ergens.
De beslissing voor zowel Ajax, Vitesse en Feyenoord valt volgende week in de kuip. Dat is, als Ajax inderdaad verliest dit weekend.
Als Vitesse gisteren gewonnen had en Ajax vandaag ook was Ajax kampioen geworden. Voor Vitesse was het belangrijk dat Ajax de wedstrijd verloor en in de komende vier westrijden nog twee punten liet liggen. Dat is ongewijzigd als Ajax dit weekend alsnog verliest.Dan is de achterstand namelijk twee punten.
PSV gaat het niet redden denk ik. Die hebben nog een dermate zwaar programma dat ik ze nog punten zie morsen ergens.
De beslissing voor zowel Ajax, Vitesse en Feyenoord valt volgende week in de kuip. Dat is, als Ajax inderdaad verliest dit weekend.
Je neemt dan wel voor het gemak aan dat Vitesse een doelsaldo verschil van 14 even goedmaakt in 4 wedstrijden
In jouw scenario moet Ajax dus vandaag verliezen en dan ook nog niet 2 maar 3 punten laten liggen in de 4 wedstrijden daarna. Als Vitesse en Ajax gedeeld eerste staan is Ajax immers kampioen op doelsaldo.
Toch kan na vandaag alles er anders uit zien als PSV "gewoon" wint. Dan staan ze gewoon boven aan, en hebben ze alles weer in eigen hand. Ik lees vooral reacties (niet perse hier) wat er gebeurt bij gelijk spel of winst van Ajax, maar PSV speelt toch echt gewoon thuis.
EDIT:
Ajax heeft al 11 wedstrijden niet gewonnen, Vitesse 12, PSV 10, Feyenoord 11. Wat dat betreft kunnen we nog een record halen dit seizoen, de slechtste kampioen ooit
Tot nu toe hadden we het sprookje dat de rest zoveel beter was geworden, maar dit seizoen is het gewoon belabberd voetbal.
EDIT:
Ajax heeft al 11 wedstrijden niet gewonnen, Vitesse 12, PSV 10, Feyenoord 11. Wat dat betreft kunnen we nog een record halen dit seizoen, de slechtste kampioen ooit
[ Voor 36% gewijzigd door PWM op 14-04-2013 11:39 ]
Kwestie van positief denkenPWM schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:35:
Toch kan na vandaag alles er anders uit zien als PSV "gewoon" wint. Dan staan ze gewoon boven aan, en hebben ze alles weer in eigen hand. Ik lees vooral reacties (niet perse hier) wat er gebeurt bij gelijk spel of winst van Ajax, maar PSV speelt toch echt gewoon thuis.
Hmm stel dat Ajax vandaag wint en ook kampioen wordt zonder verder nog te verliezen, dan hebben ze wel veel gelijk gespeeld (9 keer) maar ook maar 2 keer verloren in het hele seizoen, dat komt volgens mij ook niet zo vaak voor. Beide keren van Vitesse ook nog
[ Voor 12% gewijzigd door Krukar op 14-04-2013 11:44 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.