[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.135 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik snap je punt, maar je voorbeeld in deze is niet zo goed. Mertens is donker (en dan donker) rood. Ik heb ook niet de indruk dat PSV extra de lul is, kijk naar Toivonen vorige week.

Wat wel een punt is, is de willekeur bij onderzoeken achteraf. Maar dat betekent niet dat "Mertens een arm in iemand nek legt". Overigens snap ik ook de opmerking over zowel Vilhena als Mathijssen, maar die zijn beide door de scheids verkeerd beoordeeld, daar doe je niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

PWM schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:53:
[...]

Ik snap je punt, maar je voorbeeld in deze is niet zo goed. Mertens is donker (en dan donker) rood. Ik heb ook niet de indruk dat PSV extra de lul is, kijk naar Toivonen vorige week.

Wat wel een punt is, is de willekeur bij onderzoeken achteraf. Maar dat betekent niet dat "Mertens een arm in iemand nek legt". Overigens snap ik ook de opmerking over zowel Vilhena als Mathijssen, maar die zijn beide door de scheids verkeerd beoordeeld, daar doe je niets aan.
Gelukkig word ik begrepen :P Ik heb de beelden nog eens terug gezien en ik vind het ook niet netjes wat Mertens daar doet, als het een schorsing wordt kan ik er zeker mee leven.

Ben benieuwd of Sneijder een belastende verklaring aflegt trouwens. Schijnt dat ze matties zijn, Mertens en Sneijder.. En zonder belastende verklaring wordt er niet geschorst.

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 18-03-2013 19:01 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nu jij de andere nog :P
St@m schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:44:
Echt.. homo? Dat was het? Wat denk jij dat er wekelijks op de velden, in de catacomben enz. wordt geroepen naar elkaar. Dat is dus het hele punt. Een PSV'er doet het en de media duikt er weer massaal op. En iedereen neemt het over, er is niemand die bij zichzelf denkt.. "maar dat gebeurd toch altijd en overal :? "
Natuurlijk gebeurt dat, dat wordt ook nergens ontkracht. Wat ik wilde benadrukken (en waarschijnlijk niet goed heb gedaan) is dat het moment gewoon alles behalve handig was... Onder de loep, aanvoerdersweek over respect, etc etc. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Han schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:00:
[...]

Nu jij de andere nog :P
[...]
Natuurlijk gebeurt dat, dat wordt ook nergens ontkracht. Wat ik wilde benadrukken (en waarschijnlijk niet goed heb gedaan) is dat het moment gewoon alles behalve handig was... Onder de loep, aanvoerdersweek over respect, etc etc. :)
Ja, ik snap het allemaal wel. Ik vind het ook allemaal niet zo handig. Maar dat van Van Bommel.. nee.. ik ken vd Berg wel een beetje ;) De vraag is sowieso of het waar is. Het wordt weer opgepikt door deze of gene en als een feit neergezet, dat vind ik wel jammer.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

St@m schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:02:
Ja, ik snap het allemaal wel. Ik vind het ook allemaal niet zo handig. Maar dat van Van Bommel.. nee.. ik ken vd Berg wel een beetje ;) De vraag is sowieso of het waar is. Het wordt weer opgepikt door deze of gene en als een feit neergezet, dat vind ik wel jammer.
Als je het na de wedstrijd nogmaals gaat roepen bij de deur van de kleedkamer van de tegenstander dan ben je gewoon oliedom. Het is niet opgepikt verhaal, de staf van Heerenveen heeft het bevestigd ;)
Of te wel, zelfs de aanvoerder heeft weinig besef en tact in z'n donder om dat te doen na alle commotie die er in die weken aan vooraf ging.
http://www.elsevier.nl/Sp...-bij-Heerenveen-1196423W/

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
St@m schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:27:
[...]

Dat denk ik dus niet. Pieters deed met zijn hand wat Seuntjes met zijn voet deed.. als een malloot ergens tegenaan schoppen/slaan.
De algemene opinie bij Pieters is dat hij zich heeft misdragen.. Bij Seuntjes?
Denk je dat echt? Ik ben ervan overtuigd dat als Pieters alles heel had gelaten (de deur en zichzelf), dat niemand dan ooit van het voorval geweten en er geen woorden aan vuil had gemaakt. Waarom Pieters uitgebreid in het nieuws kwam was juist vanwege al het bloed op de deur en de nacht in het ziekenhuis. Er is zo vaak een speler, ook van PSV, die zich afreageert zonder enige schade aan te richten, daar hoor je nooit iemand over.

De vergelijking klopt dus wat het schoppen en slaan betreft, maar niet daar waar het om de gevolgen gaat. Iemad die met drank op achter het stuur kruipt en wonderwel heelhuids op de plaats van bestemming aankomt haalt de krant ook niet. Iemand doe hetzelfde doet en wat minder geluk heeft (onderweg een oud vrouwtje aanrijdt en de auto vervolgens in een winkelpui parkeert) haalt de krant wel. Beiden hebben zich als een malloot gedragen en in feite dezelfde fout begaan, de een heeft echter wat meer geluk dan de ander.

[ Voor 26% gewijzigd door argro op 18-03-2013 21:04 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:10

Quad

Doof

Het was vooral een combinatie van, Piepers maakte net de eerste speelminuten na een klote blessure, en dan doe je dus iets doms om er een rode kaart te pakken.
Dat je dat gewapend glas naar de vaantjes slaat en jezelf lelijk verwond levert een hoop smaad op natuurlijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Snap sowieso niet waarom je een boarding doormidden wil trappen als je net een doelpunt hebt gemaakt. Dan ben je toch....euh......blij :?

Gevalletje voor de psycholoog van NAC zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:16

Hupske

AFCA

Ollie is niet echt :'(

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Is maar goed ook, vrij ongezond lichaam heeft ie ook.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Haha, idd! Zit eigenlijk te wachten op het interview met Beenhakker.
Heb hem gister wegens vervelende omstandigheden niet kunnen zien.

Ik vind het trouwens bijzonder dat Sulejmani nog steeds opgeroepen word voor Servië. Is de spoeling daar zo slecht?

En dit is trouwens ook erg ongezond:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=184121

[ Voor 14% gewijzigd door Hupske op 18-03-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
KNVB wil Mertens 2 duels schorsen, wat zou betekenen dat hij tegen Ajax mee kan doen.

Raar, dit zal PSV maar wat graag accepteren lijkt me. Roda en Willem II moeten ze ook zonder Mertens kunnen winnen. Maar ik snap de KNVB niet. Als zij de actie zien, hoe kwalificeren ze dit dan? Een elleboog is volgens mij standaard 4 waarvan 1 voorwaardelijk. Hoe kom je dan bij deze twee wedstrijden?

[ Voor 9% gewijzigd door JanW op 19-03-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou anders wordt het wel heel opzichtig toch? :+

Los hiervan:
Waar ik mij eigenlijk regelmatig aan stoor is dat clubs de beroepsprocedure voornamelijk gebruiken om de schorsing gunstig te plannen. In dit geval zal er geen beroep komen, maar zo kan het ook zijn dat een club in zijn eerstvolgende wedstrijd een zware tegenstander heeft waardoor het juist wel gunstig is om in beroep te gaan. Eigenlijk zouden de periodes voor beide scenario's gelijk moeten zijn. Dus of je nu niet in beroep gaat of het beroep verliest, de schorsing geldt voor dezelfde wedstrijden. Het enige probleem is dan dat de procedure flink versneld moet worden of dat de schorsing sowieso niet direct in kan gaan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:59
* BeefHazard zit in de Kuip bij de bekerfinale!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

JanW schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:00:
KNVB wil Mertens 2 duels schorsen, wat zou betekenen dat hij tegen Ajax mee kan doen.

Raar, dit zal PSV maar wat graag accepteren lijkt me. Roda en Willem II moeten ze ook zonder Mertens kunnen winnen. Maar ik snap de KNVB niet. Als zij de actie zien, hoe kwalificeren ze dit dan? Een elleboog is volgens mij standaard 4 waarvan 1 voorwaardelijk. Hoe kom je dan bij deze twee wedstrijden?
Ongeloofelijk :N

Vanuit het PSV kamp kwam (terecht) het verwijt dat het willekeur was wat men achteraf onderzoekt. Echter, de straffen zijn nog veul ergere willekeur blijkbaar. De aanklager beschrijft een alleboog, en er komt 2 wedstrijden uit. Tenenkrommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
PWM schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:05:

Vanuit het PSV kamp kwam (terecht) het verwijt dat het willekeur was wat men achteraf onderzoekt. Echter, de straffen zijn nog veul ergere willekeur blijkbaar. De aanklager beschrijft een alleboog, en er komt 2 wedstrijden uit. Tenenkrommend.
Het is een schikking he, de hoogte van de schikking ligt niet vast maar is heel sterk van geval tot geval anders. Een schikkingsvoorstel wordt pas een schikking als het voor beide partijen aanvaardbaar is. Waarschijnlijk ziet de aanklager in dit geval een kleinere kans om te winnen dan in andere gevallen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik ben wel benieuwd wie de persoon is die dergelijke voorstellen bedenkt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 09:12
wat een bullshit idd. echt een zwaktebod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PWM schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:05:
[...]

Tja, de kool en de geit allebei half sparen, nadat je door de wolf getipt bent. Wat een BS.

Elleboog is 3 à 4 wedstrijden, gevaarlijke tackle is meestal 2, 5x geel is 'gewoon' 1 wedstrijd schorsing, geweld minstens 5, soms zelfs 7 - waar soms levenslang eigenlijk terecht zou zijn.

Wat de KNVB eigenlijk wil laten weten is dat ze hun eigen arbitrage wantrouwen/negeren in de beoordeling (iets niet beoordelen kan blijkbaar ook zomaar een optie zijn, zie o.a. de dikke elleboog die Lens te verduren kreeg van Mathijsen, die de camera wel ving, maar niets tot gevolg had, waarschijnlijk omdat Lens zelf eigen rechter dacht te moeten spelen), en dat ze liever een grote 'opinieleider' volgen die dus kennelijk de lakens uitdeelt voor wat betreft het 'signaleren' van overtredingen die de scheids niet 'beoordeeld' heeft.

De scheids kan zich altijd beroepen op 'ik had de camerabeelden niet', en iedereen is tevreden.

Maar iets zegt mij dat hier iets enorm stinkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 20-03-2013 07:25 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:36
Ramzzz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:13:
[...]

Tja, de kool en de geit allebei half sparen, nadat je door de wolf getipt bent.
Heerlijke uitspraak Ramzzz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind het grappig dan wel zorgwekkend om te zien dat het in de media tegenwoordig meer om fouten van scheidsrechters en bijbehorende straffen gaat dan over het daadwerkelijke voetbal. Het begint al met de 100 herhalingen tijdens de wedstrijd, dan Studio Voetbal, Voetbal International en de rest van de week op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-10 17:27
Het voetbal is ook regelmatig het aanzien niet waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Aghanim schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:00:
Ik vind het grappig dan wel zorgwekkend om te zien dat het in de media tegenwoordig meer om fouten van scheidsrechters en bijbehorende straffen gaat dan over het daadwerkelijke voetbal. Het begint al met de 100 herhalingen tijdens de wedstrijd, dan Studio Voetbal, Voetbal International en de rest van de week op internet.
Is dat zo? Is tijdens de wedstrijden van afgelopen weekend en tijdens Studio Voetbal et cetera niet meer aandacht besteed aan de vele mooie doelpunten van afgelopen weekend dan aan de mepperij van Mertens? Natuurlijk is dat laatste wel voorbij gekomen, maar de stelling dat daar meer aandacht naar is uitgegaan is m.i. bezijden de waarheid.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:16
argro schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:06:
[...]
Is dat zo? Is tijdens de wedstrijden van afgelopen weekend en tijdens Studio Voetbal et cetera niet meer aandacht besteed aan de vele mooie doelpunten van afgelopen weekend dan aan de mepperij van Mertens? Natuurlijk is dat laatste wel voorbij gekomen, maar de stelling dat daar meer aandacht naar is uitgegaan is m.i. bezijden de waarheid.
Er zal vast wel meer aandacht voor zijn. De belangen zijn ook groter daar het kampioenschap steeds later wordt beslist. De niet gegeven penalty aan Roda JC tegen Feyenoord, de onterecht afgekeurde Ajax goal tegen Ado, kunnen uiteindelijk forse invloed hebben op de eindstand.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kan het nog later dan de laatste speeldag? :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 01:39
ephymerous schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:45:
[...]

Er zal vast wel meer aandacht voor zijn. De belangen zijn ook groter daar het kampioenschap steeds later wordt beslist. De niet gegeven penalty aan Roda JC tegen Feyenoord, de onterecht afgekeurde Ajax goal tegen Ado, kunnen uiteindelijk forse invloed hebben op de eindstand.
Uiteindelijk hebben wel/niet gegeven penalty's op de eerste speeldag net zo veel invloed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Alleen dan weten mensen het nog niet/is het effect niet direct zichtbaar, dus is de aandacht er veel lager voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Twee wedstrijden uit het Nederlandse profvoetbal uit het seizoen 2010-2011 worden door Oostenrijkse wedkantoren als verdacht bestempeld. Het gaat om de Jupiler League-duels FC Eindhoven - FC Volendam (0-3) en FC Volendam - Fortuna Sittard (2-1).

Er zijn geen bewijzen van matchfixing, maar volgens de wedkantoren is er voldoende aanleiding om de duels grondig te onderzoeken, meldt BNR Nieuwsradio.

Volgens de Oostenrijkse onderzoeker Rudolf Stinner negeert de KNVB aanwijzingen uit de goksector over matchfixing in Nederland. In het seizoen 2010-2011 hebben wedkantoren buitensporige weddenschappen uit Azië ontvangen op wedstrijden in het Nederlandse betaalde voetbal. In totaal zijn er nu 8 verdachte wedstrijden, onder meer duels uit de Eredivisie.
Het gaat dus om vermoedens, wel interessant en ik vraag mij af waarom de JL daarvoor zich leent. Wij weten natuurlijk wel dat de gekste dingen gewed worden, maar hoe bepalen die wedkantoren dat?
Volgens de Oostenrijkse onderzoeker Rudolf Stinner negeert de KNVB aanwijzingen uit de goksector over matchfixing in Nederland.
Ik vind dit wel beangstigend eerlijk gezegd, al zou de stelling 'wie zwijgt stemt toe' wel extreem zijn, maar waarom zou je als KNVB niet je eigen competitie willen onderzoeken? Eigenwijs?

[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 20-03-2013 10:45 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:49

Koppensneller

winterrrrrr

Quad schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:23:
Volgens de Oostenrijkse onderzoeker Rudolf Stinner negeert de KNVB aanwijzingen uit de goksector over matchfixing in Nederland.
Goed bezig, KNVB! :F Opvallend dat FC Volendam bij beide wedstrijden is betrokken trouwens, ik mag hopen dat dit nog tot een onderzoek gaat leiden.
Ik vind dit wel beangstigend eerlijk gezegd, al zou de stelling 'wie zwijgt stemt toe' wel extreem zijn, maar waarom zou je als KNVB niet je eigen competitie willen onderzoeken? Eigenwijs?
Struisvogelmentaliteit. Vingers in je oren, lalalalala, en de problemen bestaan niet meer.

[ Voor 53% gewijzigd door Koppensneller op 20-03-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Tot dusver zijn het vermoedens omdat deze twee wedstrijden opvielen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
[...]

Het gaat dus om vermoedens, wel interessant en ik vraag mij af waarom de JL daarvoor zich leent. Wij weten natuurlijk wel dat de gekste dingen gewed worden, maar hoe bepalen die wedkantoren dat?

[...]
Niet zo moeilijk. Zeg dat om een gemiddelde Jupiler League € 100.000 wordt ingezet en op een bepaalde wedstrijd wordt ineens € 1.500.000 ingezet waarvan bijvoorbeeld € 800.000 op eerste ingooi voor Volendam (om maar in het voorbeeld te blijven) dan valt dat op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar in het officiële circuit (wat die wedkantoren bij kunnen houden) zullen ze geen gokkers voorbij zien komen mbt een eerste ingooi. Deze rare weddenschappen worden in het crimenele circuit gesloten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Quad schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:04:
Maar in het officiële circuit (wat die wedkantoren bij kunnen houden) zullen ze geen gokkers voorbij zien komen mbt een eerste ingooi. Deze rare weddenschappen worden in het crimenele circuit gesloten.
Nee hoor, je kan ook gewoon op Unibet en bwin op zo'n beetje alles wedden (alleen op ingooien weet ik niet zeker, maar wel op corners/kaarten/penalties etc).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dat klopt, maar eerste ingooi, of eerste bal uit niet. De raarste weddenschappen zijn ook dat je in minuut 10 de bal over de eigen achterlijn laat gaan bijvoorbeeld zodat je er een corner krijgt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
http://www.nu.nl/binnenla...n-in-amateurvoetbal-.html

Ik ben benieuwd, ik vind het persoonlijk een erg goed idee om aan een gele kaart een tijdstraf te hangen, al wordt het er juist bij amateurs organisatorisch niet makkelijker op wat er allemaal aan randvoorwaarden geregeld moet zijn.

Ik ben benieuwd of ze de rest van de regels ook echt gaan handhaven, want dit betekent dat je er 10 minuten naast moet als je iets tegen de scheidsrechter zegt en je bent geen aanvoerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Opmerkelijk bericht, maar heel goed dat de KNVB dit doet!

Bij het zaalvoetbal is het bijvoorbeeld 2 minuten dat diegene die een kaart pakt niet mee mag doen, een tweede is dus eraf natuurlijk.

Hockey is wat ingewikkelder daar ze ook nog een groene kaart hebben, die straf die je kán krijgen is volgens mij ook 2 of 2,5 minuut.

Wat mij betreft ook invoeren in het betaald voetbal.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hoe zit het eigenlijk met tijdstraffen voor een keeper? Eerst wisselen en dan later weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Hockey kent naast de verbale waarschuwing de groene kaart (officiële waarschuwing), de gele kaart (5 min. tijdstraf voor een speltechnische/verbale overtreding - bijv. stick hoog, gevaarlijk spel - of 10 min. tijdstraf voor een fysieke overtreding (bijv. met risico van blessure, zoals een bodycheck), en uiteindelijk de rode kaart voor grove fysieke overtredingen en o.a grof onbehoorlijk gedrag.

Prima toe te passen in het voetbal, de sporten zijn dan ook behoorlijk gelijk van opzet, omdanks de vele verschillen.

Pure onwil, denkluiheid en schimmige belangen in het voetbal houden vernieuwingen in brede zin in hoge mate tegen.

Hockey is progressief, professioneel en gericht op het verbeteren van spel en spelbeleving, spelleiding, eerlijke arbitrage (o.a. d.m.v. videoarbitrage bij grote toernooien). Elk jaar met voortschrijdend inzicht en nieuwe of herziene spelregels.

Zoals dit seizoen de regel dat de bal niet meer alleen door een aanvallende speler aangeraakt hoeft te worden in de cirkel, maar ook bijv. door een verdediger kan zijn aangeraakt, om het doelpunt te laten tellen (scoren van buiten de cirkel telt niet).

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar hoe effectief is een tijdstraf in het voetbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:06
Ik betwijfel of tijdstraffen de oplossing zijn tegen agressiviteit op het voetbalveld, zeker als je bedenkt dat op dit niveau (recreatieve teams) er gefloten wordt door scheidsrechters van de thuisspelende club. Discussies gaan vaak over vermeende partijdigheid en volgens mij helpt het niet als je gevolgen van een gele kaart zo zwaar maakt, bij een gelijke stand vlak voor tijd de keeper geel geven voor tijdrekken en bij de benadeelde club wordt het zwart voor de ogen.

Wat mij betreft los je dit niet soort problemen niet op met tijdstraffen maar met een stukje sociale controle binnen de club, niet voor niets gaan vaak dezelfde clubs steeds in de fout. Wat mij betreft bij ongeregelheden de complete club (1e tm f-pupillen) het weekend erna vrijaf (reglementaire nederlaag). Stuk lastiger om dan je gedrag te verantwoorden tegen je team/clubgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
Tijdstraffen is nog wel een goed iets, maar moet ik nou een spelregel certificaat gaan halen ook? Kan je beter aan de scheids en grensrechters doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Vele sporten kennen tijdstraffen. De gestrafte partij is door 'man minder' kwetsbaar en gedupeerd.

Bij hockey, waterpolo, ijshockey, basketball, handbal, rugby, etc. is dat het moment om 'powerplay' of ingestudeerde patronen te gaan spelen en de kans te benutten om te scoren.

Dat kan bij voetbal natuurlijk net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Toch vind ik het man-minder-principe niet heel veel impact hebben. Hoe vaak zie je wel niet dat iemand even een paar minuten buiten het veld is voor blessurebehandeling.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
kaos- schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:08:
Toch vind ik het man-minder-principe niet heel veel impact hebben. Hoe vaak zie je wel niet dat iemand even een paar minuten buiten het veld is voor blessurebehandeling.
Niet veel impact? De impact gaat een stuk omhoog dan enkel een gele kaart. De invloed van deze regel zal echter wel beperkt zijn. De keren dat er gele kaarten op lagere niveaus gegeven wordt is al heel beperkt en tijdstraffen van 5 minuten komen ook maar beperkt voor. Wat mij betreft zouden ze dit ook toe kunnen passen in het betaald voetbal. laat het effect van een gele kaart maar direct in de wedstrijd merkbaar zijn ipv dat het pas na 5 wedstrijden voor een ander team merkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzinnige regel. Er worden al amper gele kaarten uitgedeeld in het recreatieve voetbal, en door de gele kaart nog zwaarder te laten wegen zal het nog minder voorkomen. Daarnaast speelt het thuisfluiters ontzettend in de hand, niet alleen kan een scheidsrechter die graag wilt dat de thuisploeg wint een speler dus onterecht geel geven, ook moet diegene er nu ook nog eens uit. Double whammy, en er zijn helaas genoeg thuisfluiters in de lagere divisies van het amateurvoetbal. Ik zie ook niet in hoe dit het respect op het veld gaat vergroten. Er zijn altijd voetballende droeftoeters met het verstand van een kleuter die elke beslissing van een scheidsrechter zullen aanvechten, het gaat er echt gezelliger op worden als een eventuele gele kaart nog veel zwaarder weegt.

Ik voel meer voor een verhoging van de boetes bij een eventuele kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Napo schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:26:
[...]
De invloed van deze regel zal echter wel beperkt zijn.
In tegendeel, naar ik vermoed. Ik ben zelf scheidsrechter en fluit zowel in de A-categorie als in de B-categorie en daarbij pas ik me aan aan het niveau. In mijn geval betekent dat oa. dat ik in de A-categorie sneller een (gele) kaart geef dan in de B-categorie. En in de A-categorie noteer ik vrijwel altijd de kaarten die ik geef, terwijl ik dat in de B-categorie zelden doen.

Een (gele) kaart in de B-categorie heeft bij mij, maar volgens mij bij de meeste scheidsrechters, zelden gevolgen. Een tijdstraf daarentegen heeft directe gevolgen. Ik ben altijd een voorstander geweest van tijdstraffen, zeker op recreatief niveau, en pas ze zo af en toe nog weleens toe. Al werd dat wel steeds minder, omdat het veel minder geaccepteerd is. Ik vind het dan ook een uitstekend idee van de KNVB en zal het ook zeker vaker toepassen dan een gele kaart (omdat dat nu een wassen neus is en een verbale waarschuwing mijns inziens veel efficienter is > laatste waarschuwing, volgende keer douchen en dat wel consequent doen, al is dat zelden nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:00
Sempy schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:54:
Ik betwijfel of tijdstraffen de oplossing zijn tegen agressiviteit op het voetbalveld, zeker als je bedenkt dat op dit niveau (recreatieve teams) er gefloten wordt door scheidsrechters van de thuisspelende club. Discussies gaan vaak over vermeende partijdigheid en volgens mij helpt het niet als je gevolgen van een gele kaart zo zwaar maakt, bij een gelijke stand vlak voor tijd de keeper geel geven voor tijdrekken en bij de benadeelde club wordt het zwart voor de ogen.

Wat mij betreft los je dit niet soort problemen niet op met tijdstraffen maar met een stukje sociale controle binnen de club, niet voor niets gaan vaak dezelfde clubs steeds in de fout. Wat mij betreft bij ongeregelheden de complete club (1e tm f-pupillen) het weekend erna vrijaf (reglementaire nederlaag). Stuk lastiger om dan je gedrag te verantwoorden tegen je team/clubgenoten.
Je raakt exact de roos, het probleem in het amateur voetbal is dat de scheidsrechter bijna altijd van de thuisspelende ploeg lid is. Natuurlijk zouden ze niet partijdig moeten zijn, toch zie je dit vaak wel. Stel er staat een kampioensschap/degradatie op het spel, hoe makkelijk is het om even een gele kaart te geven voor protesteren/tijdrekken. Natuurlijk moet je uitgaan van eerlijkheid van een scheidsrechter, een theorie is het een geweldige regel, in de praktijk.. ik betwijfel het..

Maar we zullen zien vanaf zondag..

Neemt niet weg dat ik het er wel mee eens bent dat er iets tegen het geweld gedaan moet worden. Bij ons in het team nog nooit gezien, maar als je zo ooit de verhalen hoort. Verder vraag ik me af hoe het gaat als iemand geel krijgt en iemand gaat er volledig tegen protesteren, krijgt die dan ook geel? Dan sta je meteen met 9 man. Dat zal wel niet zo gauw gebeuren, want in de Eredivisie zouden deze spelers ook geel krijgen en dat zie je ook maar zelden tot nooit..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dat geldt bij hockey net zo zeer, thuisfluiters heb je overal, bij sommige clubs meer dan elders.

Maar juist daar waar de 'exposure' zo groot is zou je het moeten toepassen, met name in de betaald voetbalsector. Daar worden de voorbeelden gesteld aan alle amateurs.

Hockey is sowieso een 'nettere' sport, ik maak zelden excessen mee. Maar ook daar is de 'professionele' tak van de sport leidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Laatst online: 10-10 09:55
Bij de meeste van de eerder genoemde sporten waarbij tijdstraffen worden toegepast kent men ook meerdere scheidsrechters/tijdwaarnemers. Voor 1 scheidsrechter kan het allemaal wel erg lastig worden als hij binnen 5 minuten 3 tijdstraffen moet gaan toepassen. Ik ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen.

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb mijn bedenkingen over de tijdstraf. 10 minuten aan de kant is een behoorlijke poos dat je team met een man minder speelt. Je wil natuurlijk dat men dit niet wil en zich gaat gedragen. Echter, denk ik juist dat het vaak zal uitdraaien dat de benadeelde speler, medespelers en supporters nog bozer gaan worden, en dat zou kunnen uitdraaien op juist nog meer geweld.

Ik hoop zelf dat deze maatregel niet naar het prof voetbal gaat komen. Stel je voor, kampioenswedstrijd tussen Ajax en Feyenoord, een speler maakt een fout, onbedoeld, maar tis nou eenmaal geel, kan gebeuren. 1 van de 2 ploegen speelt de laatste 10 minuten met een man minder, de ander komt door het overwicht er overheen en pakt de winst, wordt zo kampioen. Dat is voor de kijkers dus echt verre van leuk.

Dan krijg je van die super voorzichtige wedstrijden, waar er bijna geen duels aangegaan worden omdat men bang is per ongeluk een overtreding te maken die verkeerd uitpakt en dan 10 minuten aan de zijlijn te staan. Dat moet je ook niet willen.

Weten jullie die wedstrijd Nederland-Portugal nog, dan hadden er op een bepaald punt misschien nog 7 spelers per team op het veld gestaan :+

Ik vind het prima dat de KNVB iets wil doen aan het geweld op de velden, maar ik vraag me af of meer en strengere regels ten eerste zullen bijdragen aan vermindering van dat geweld, en ten tweede of dat geen afbraak aan het voetbal zal doen.

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenNietDoen op 21-03-2013 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ramzzz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:44:

Maar juist daar waar de 'exposure' zo groot is zou je het moeten toepassen, met name in de betaald voetbalsector. Daar worden de voorbeelden gesteld aan alle amateurs.
Laten nu net alle prestatiegerichte teams zijn uitgesloten van deze nieuwe regeling omdat daar de belangen te groot zijn (met respect kan je nu eenmaal niet betalen in de supermarkt). Het betreft gewoon een charme-offensief van de KNVB. 16-jarige jongetjes moeten straks op zo'n domme toets studeren en daar waarschijnlijk ook een paar tientjes voor lappen. Maar de heren met een voorbeeldfunctie kunnen gewoon op de oude voet doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Sempy schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:01:
[...]
Laten nu net alle prestatiegerichte teams zijn uitgesloten van deze nieuwe regeling omdat daar de belangen te groot zijn (met respect kan je nu eenmaal niet betalen in de supermarkt).
dat is 25% van het ledenbestand van de KNVB, dat gaat echt niet om geld, of om belangen die te groot zijn. Deze maatregel is naar mijn mening uitstekend voor de doelgroep. Andere doelgroepen vragen andere maatregelen.
Sempy schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:01:
[...]
Maar de heren met een voorbeeldfunctie kunnen gewoon op de oude voet doorgaan.
Daar moet ook iets veranderen, maar dat wil niet zeggen dat je het amateurvoetbal maar ongemoeid moet laten. Naar mijn mening is het geven van tijdstraffen zeker voor de B-categorie een uitstekende maatregel.

Overigens heeft het betaald voetbal misschien toch wel zelfreinigend vermogen; "Er is iets structureel mis in de spelersgroep" -Tiny Sanders ziet in ieder geval in dat er iets goed mis is met PSV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tijdstraffen werken prima, sporten waarin men dat gewend is hebben vaak ook al basistactieken om overtal te benutten. Dat overtal in voetbal nog vaak slecht benut wordt is omdat het in die zin nog een volledig ongeëvolueerde sport is, ze zijn niet echt gewend aan spelen met overtal. Een rode kaart komt namelijk veel minder vaak voor dan een tijdstraf in de andere sporten.

Daarnaast is het in mijn ogen simpelweg een cultuurprobleem omtrent voetbal. Zelfs in dit topic zie ik de meningen terug komen dat schelden of uitkafferen van de scheidsrechter gewoon moet kunnen, zolang het maar niet fysiek wordt. Beoefenaars en/of aanhangers van andere sporten staan daar vaak lijnrecht tegenover, daar wordt het níet als normaal gezien en gebeurt het bij uitzondering. Zolang die mentaliteit niet verandert zal een scheidsrechter nooit geheel veilig zijn. Ondanks de initiatieven van de internationale bonden is voetbal eigenlijk gewoon een relatief respectloze sport.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:47
kaos- schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:08:
Daarom zou ik dit initiatief ook juist steunen. Het is toch absurd dat een overtreding beloond kan worden met een man meer situatie ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Gonadan schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:04:
Tijdstraffen werken prima, sporten waarin men dat gewend is hebben vaak ook al basistactieken om overtal te benutten. Dat overtal in voetbal nog vaak slecht benut wordt is omdat het in die zin nog een volledig ongeëvolueerde sport is, ze zijn niet echt gewend aan spelen met overtal. Een rode kaart komt namelijk veel minder vaak voor dan een tijdstraf in de andere sporten.

Daarnaast is het in mijn ogen simpelweg een cultuurprobleem omtrent voetbal. Zelfs in dit topic zie ik de meningen terug komen dat schelden of uitkafferen van de scheidsrechter gewoon moet kunnen, zolang het maar niet fysiek wordt. Beoefenaars en/of aanhangers van andere sporten staan daar vaak lijnrecht tegenover, daar wordt het níet als normaal gezien en gebeurt het bij uitzondering. Zolang die mentaliteit niet verandert zal een scheidsrechter nooit geheel veilig zijn. Ondanks de initiatieven van de internationale bonden is voetbal eigenlijk gewoon een relatief respectloze sport.
Ik vraag me af of het gaat werken, waarom zou een agressief iemand niet agressief worden van een (in zijn ogen) onterechte beslissing van de scheids om hem geel en dus een tijdstraf te geven? Ik zie niet zo 1,2,3 hoe dit het respect in het (amateur)voetbal moet gaan verbeteren. Het is zoals je zegt idd eerder een cultuurprobleem. Er zijn gewoon veel 'laag' opgeleiden in het amateurvoetbal, die je minder hebt in sporten zoals hockey. Bovendien is voetbal gewoon een hele grote sport in Nederland, dus er doen veel mensen uit verschillende culturen, opleidingsniveau's e.d. aan mee.

Ik ben het niet met je eens dat men hier vind dat je de scheidsrechter moet kunnen uitkafferen of op hem/haar moet kunnen schelden. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die dit vinden kunnen.
Je mag best wel eens tegen de scheids ingaan vind ik, daarbij kun je best termen als 'kom op scheids', of 'dit slaat nergens op' gebruiken. Maar zodra je echt gaat schelden en vloeken gaat het al te ver, zeker op amateurniveau 5e klasse waar je een uur later met zijn allen aan het bier zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:04:

Klopt, ik ben zelf hockeycoach en -scheidsrechter, maar het schrille contrast tussen het fatsoen bij hockey en het losgeslagen, schijnheilige zootje dat voetbal in vrijwel alle opzichten is, is wel erg saillant.

Tegen mij wordt niet geprotesteerd, gefoeterd, etc., en ik zou dat tot op zekere hoogte prima vinden, maar het gebeurt niet! Nou zij het bij mij nog de D-tjes, maar ook wanneer ik bij hoofdklasse hockey ga kijken, valt me de onbetwiste autoriteit van de scheidsrechters op.

En luidkeels protesteren? Kaart! Klaar...

Voetbal bevindt zich nog in de middeleeuwen, voor wat betreft hulpmiddelen, fatsoen en zelfkennis. Veel omhooggevallen bobo's die het zelf niet zo nauw nemen met fatsoen, veel gedoe, gescheld en geouwehoer rondom de sport, en met name de mastodonten die de dienst uitmaken, maken de sport kapot door niet met de tijd mee te gaan. Vanuit zo'n rijke sport, zo navelstaarderig omgaan met regels, marchanderen, ruimte laten voor corruptie.

Er zou zomaar een causaal verband kunnen zijn tussen het vele geld en de staat van dienst van de sport, voor velen volkssport nr. 1.

En het feit dat het een volkssport is, helpt ook niet echt. De voorbeelden die de jeugd van jongs af aan krijgt, maken en breken de sport. In dit geval, uiteindelijk het laatste.

Allemaal lui die hun eigen taal niet fatsoenlijk beheersen, agressief taalgebruik, agressieve inborst.

Uiteraard zijn dat excessen, maar eerder regel dan uitzondering, lijkt mij, als je de resultaten in het betaald voetbal en de rotzooi rond de sport zo regelmatig negatief in het nieuws ziet.

De verwachtingen van vaak relatief laagopgeleide ouders, trainers, spelers, liggen torenhoog, de teleurstelling en/of het succes maken de deelnemers in de sportieve heksenketel tot een stevige trigger voor onaangepast gedrag. Geweld is al geen uitzondering meer, verbaal geweld al de norm.

Keer dat maar eens om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Is het niet gewoon een voorzetje voor een 01 april grap van de KNVB? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ramzzz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:39:
[...]

Klopt, ik ben zelf hockeycoach en -scheidsrechter, maar het schrille contrast tussen het fatsoen bij hockey en het losgeslagen, schijnheilige zootje dat voetbal in vrijwel alle opzichten is, is wel erg saillant.
Daarom ben ik dus ook bang dat het averechts gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Wat beter was geweest was een extra type kaart invoeren, bijvoorbeeld groen, waar alleen een tijdstraf aan hangt, en die bij protesteren tegen de scheidsrechter altijd gegeven wordt.

Dan krijg je die mentaliteitsverandering wel voor elkaar denk ik, want protesteren is dan gewoon not-done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 17:56
Probleem met die kaarten discussie is dat de FIFA hier de vinger in de pap heeft.

Daarnaast ben ik van mening dat het moderne voetbal steeds meer een wijven/mietjes sport begint te worden. Moet je nu eens opletten hoe snel ze binnen de 16 naar de grond duiken als er licht contact is of hoe ze elkaar kaarten aannaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

En anderzijds slaan ze elkaar de koppen in. Ik heb dan liever een mietjes sport, dan dat ik de kans heb dat ik op mijn mond word geslagen door een of andere onbenul. Laat ze het maar eens goed nadenken als ze een tijdstraf krijgen.
Gelukkig wijzen wij elkaar gelijk terecht in ons team. Als iemand ook maar iets over de schreef gaat word die direct naar de kant gehaald.
Daarnaast hadden we in de A1 altijd de afspraak dat alleen de trainer de mond open mocht doen. Werkte ook erg goed. Ondanks dat we bijna alle wedstrijden verloren en de frustratie daarvan er wel was.
Heb zelf ook maar 1 keer een gele kaart gekregen en dat was ook nog niet eens de bedoeling. Trok net iets te laat mijn been in, waardoor die knullig over mijn been heen viel

Overigens vind ik dat ze dit overal in moeten voeren. Heb zelf altijd hoger gespeeld als het recreatenniveau en daar hielp alleen een gele kaart met een boete ook niet. Laat ze maar lekker even 10 minuten brommen met de boete erbij.

En als je zelf de 16 in komt en je krijgt een tikkie ga je toch ook liggen? Als je zelf al weet dat je eventueel zo niet meer kan scoren. Je wilt toch wel graag winnen? En een beetje onbalans zorgt er al voor dat het je te moeilijk gemaakt word.
Regels zijn regels.

Alleen als je andere een kaart aan probeert de naaien door het nadrukkelijk te vragen, vind ik dat je zelf geel moet krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Hupske op 21-03-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
[...]

Nu ben ik zelf voetbalscheidsrechter, maar ik ben ook met enige regelmaat op hockeyvelden te vinden en kan me toch niet geheel in jouw mening vinden. Ja, met name het profvoetbal is een losgeslagen en schijnheilig zootje, waar ik ook met enige regelmaat tegen fulmineer. Maar, nee, mijns inziens is hockey niet zo'n fatsoenlijke sport, zoals je hier wel vaker wilt doen voorkomen.

Ik zie op en rond hockeyvelden vaker gedrag wat ik als voetbalscheidsrechter absoluut niet tolereer. Bij de hockey zie ik met name jeugdwedstrijden, tot en met de C-jeugd, met name het gedrag van coaches, leiders, trainers, ouders naar de wedstrijdleiding is naar mijn mening ongehoord en wordt helaas door de kinderen gekopieerd.

Het probleem dat zich op en rond amateurvoetbalvelden voor doet, is naar mijn mening dan ook helemaal geen voetbalprobleem, maar een maatschappelijke probleem. Een maatschappelijk probleem dat tot alle lagen van de bevolking is doorgedrongen. De excessen bij amateurvoetbal zijn ernstiger, maar de grondhouding vind ik bij hockeypubliek geen haar beter.
[...]
Voetbal bevindt zich nog in de middeleeuwen, voor wat betreft hulpmiddelen, fatsoen en zelfkennis. Veel omhooggevallen bobo's die het zelf niet zo nauw nemen met fatsoen, veel gedoe, gescheld en geouwehoer rondom de sport, en met name de mastodonten die de dienst uitmaken, maken de sport kapot door niet met de tijd mee te gaan. Vanuit zo'n rijke sport, zo navelstaarderig omgaan met regels, marchanderen, ruimte laten voor corruptie.
Met deze alinea ben ik het overigens volledig eens, op dit vlak kan voetbal heel veel van hockey (en andere sporten) leren, maar dat zijn wel zaken die weinig tot geen betrekking hebben met het amateurvoetbal in Nederland.

[ Voor 21% gewijzigd door lateef op 21-03-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening over de 10 minuten regel (ben speler (veteranen) en clubscheidsrechter (met diploma)):

+ De straf is gelijk een pluspunt voor de tegenstander, ze mogen eventjes met een man meer spelen
+ Je benadeeld nu ook je team, hopelijk wordt je aangesproken op je gedrag door je team

- Door deze regel ga ik mijn huidige voetbalgedrag niet veranderen
- Agressie voorkom je er niet mee, misschien komt er juist meer agressie

Het probleem zoals ik het op het (voetbal)veld ervaar is het gebrek aan acceptatie. Niet kunnen accepteren dat je aangesproken wordt op je eigen gedragingen, niet accepteren dat de scheidsrechter ook fouten kan maken.

Ik fluit voornamelijk junioren, het is mij nog nooit overkomen dat een coach/leider een speler bestraft voor grof spel/uitlatingen en ik denk dat daar de grootste winst is te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Ik snap de intentie van de '10-minuten-regel', maar ik vind 10 minuten aan de kant geen optie. Ik bekijk het dan vanaf een fysieke kant en als iemand in een wedstrijd met winterse omstandigheden of volle regen 10 minuten aan de kant moet, koelen zijn spieren (en ook de rest van het lichaam) heel snel af. Daar helpt geen trainingspak aan en bij de genoemde wedstrijden (die meestal niet op het hoofdveld worden gespeeld) is geen dugout of iets dergelijks aanwezig...

De kans van het oplopen van een (zware) (spier-)blessure of een griep weegt voor mij niet op tegen het beoogde doel van deze maatregel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:49

Koppensneller

winterrrrrr

psvjw schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:25:
Ik snap de intentie van de '10-minuten-regel', maar ik vind 10 minuten aan de kant geen optie. Ik bekijk het dan vanaf een fysieke kant en als iemand in een wedstrijd met winterse omstandigheden of volle regen 10 minuten aan de kant moet, koelen zijn spieren (en ook de rest van het lichaam) heel snel af. Daar helpt geen trainingspak aan en bij de genoemde wedstrijden (die meestal niet op het hoofdveld worden gespeeld) is geen dugout of iets dergelijks aanwezig...

De kans van het oplopen van een (zware) (spier-)blessure of een griep weegt voor mij niet op tegen het beoogde doel van deze maatregel...
Wat let je om langs de lijn jezelf warm te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dat gaat toch ook onverkort op voor alle veldsporten in het winterseizoen?

Rugby, hockey, het gaat allemaal goed. En straf moet natuurlijk wel aankomen hè, anders kun je ze net zo goed een aai over hun bol geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

psvjw schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:25:

Heel simpel: Zorg dat je die 10 minuten regel niet aan je broek krijgt. En de wissels hebben er toch ook last van?
En je kan toch ook gewoon 10 minuten langs de zijlijn blijven lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mr_Size schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:44:
Ik vraag me af of het gaat werken, waarom zou een agressief iemand niet agressief worden van een (in zijn ogen) onterechte beslissing van de scheids om hem geel en dus een tijdstraf te geven?
Tijdstraffen an sich werken, dat bedoel ik ermee. Of het voetbal gaat veranderen moet ik nog zien. Er worden nu veel tegenargumenten aangedragen zoals dat overtal niet werkt in het voetbal, dat het meer agressie oplevert of zelfs dat men het koud krijgt. Dat neemt allemaal niet weg dat een tijdstraf meer doet dan een gele kaart en dus dat de maatregel an sich prima is.

Dan krijg je het vraagstuk of de maatregel het gewenste doel gaat bereiken, daar heb ik ook mijn vraagtekens over. Echter moet je toch ergens iets doen, alle verandering tegen houden omdat het misschien niet werkt maakt juist dat voetbal niet evolueert, waarvan akte. Er moet dus inderdaad een cultuuromslag komen. Dat tijdstraf meer kans op agressie oplevert weet ik niet zo zeker, de gemiddelde tokkie gaat nu toch al volledig uit zijn plaat als hij het niet met de beslissing eens is. Misschien wordt dat erger, maar misschien is dat ook maar tijdelijk omdat ze wel de nadelen ondervinden.

Feit is wel dat welk plan het ook is, het valt of staat met consequente handhaving. Als de KNVB en scheidsrechters een totale willekeur laten zien wordt het simpelweg weer een zootje en zijn zij de gebeten hond.
Ik ben het niet met je eens dat men hier vind dat je de scheidsrechter moet kunnen uitkafferen of op hem/haar moet kunnen schelden. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die dit vinden kunnen.
Je mag best wel eens tegen de scheids ingaan vind ik, daarbij kun je best termen als 'kom op scheids', of 'dit slaat nergens op' gebruiken. Maar zodra je echt gaat schelden en vloeken gaat het al te ver, zeker op amateurniveau 5e klasse waar je een uur later met zijn allen aan het bier zit :+
Dat beweer ik dan ook niet, ik stel dat ook hier mensen zijn die verbaal geweld tegen de leidsman acceptabel vinden. Dat heb ik vaker teruggezien in het topic, het is echter niet de meerderheid.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3376308/feyenoord-bevestigt-bod-fiorentina-clasie.html
Lijkt me een nette prijs al zal Feyenoord wel wat hoger vragen omdat het een buitenlandse club betreft.
Hij zal zeker niet enige zijn die daar komende zomer gaat vertrekken vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mijn inziens echt te vroeg voor hem om al naar het buitenland te gaan.

Daarnaast vraag ik me af of je dan naar Italie zou moeten gaan. Lijkt me meer een type voor Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

5,5 miljoen?

Strikje er omheen en weg ermee!

Nee gekheid, ik vind het weinig, en tevens te vroeg voor Clasie, laat hem net als Vertonghen eerst echt de leider worden in het elftal.

Benieuwd wat er gebeurt als Matthijsen weg is uit de verdediging en achter hem dus alleen de Vrij hem kan coachen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind het te vroeg, ik vind Fiorentina geen geschikte club en ik vind de prijs veel te laag. Als je ziet dat er voor een niet-international als v Wolfswinkel al bedragen van 10 miljoen worden genoemd dan is het duidelijk dat we ons hier in Nederland nogal eens af laten schepen met een schijntje.

Als Mathijssen weggaat krijg je Indi en De Vrij achterin. Lijkt me niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
tweaker2010 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:24:
http://www.nu.nl/sport/3376308/feyenoord-bevestigt-bod-fiorentina-clasie.html
Lijkt me een nette prijs al zal Feyenoord wel wat hoger vragen omdat het een buitenlandse club betreft.
Hij zal zeker niet enige zijn die daar komende zomer gaat vertrekken vermoed ik.
Minder dan Fer en Wijnaldum, die ook nog eens een korter contract hadden en veel minder hadden laten zien? En toen had Feyenoord hard geld nodig, dat is nu ook niet meer. Minder dan Anita die door Clasie uit Oranje wordt gehouden, ouder was en een korter contract had? Het is maar een openingsbod, no way dat Feyenoord hiermee akkoord gaat.

Er staat alweer jeugd klaar en met Vormer heb je ook al een goede vervanger. Eventueel kan je misschien een Kali ook nog halen, of Immers wat verdedigender zetten en eindelijk eens een echte "10" halen. Ik gun het Clasie van harte, maar ik denk ook dat dit niet de juiste club op het juiste moment is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:43:
[...]
Minder dan Fer en Wijnaldum, die ook nog eens een korter contract hadden en veel minder hadden laten zien? En toen had Feyenoord hard geld nodig, dat is nu ook niet meer. Minder dan Anita die door Clasie uit Oranje wordt gehouden, ouder was en een korter contract had? Het is maar een openingsbod, no way dat Feyenoord hiermee akkoord gaat.
Ehm, Anita is altijd een ondergewaardeerde voetballer geweest (Ajax mist hem nog steeds als je goed kijkt) ;)
En Clasie excelleert momenteel vooral omdat Feyenoord zo lekker draait, zo jong is 21 nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
tweaker2010 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:08:
Ehm, Anita is altijd een ondergewaardeerde voetballer geweest (Ajax mist hem nog steeds als je goed kijkt) ;)
En Clasie excelleert momenteel vooral omdat Feyenoord zo lekker draait, zo jong is 21 nu ook weer niet.
Haha, ja natuurlijk. De ene speler is goed dankzij het team en de andere ondanks? Laat ik het er op houden dat jij Clasie onderwaardert. Het is juist de kracht van Feyenoord dat ze niet een pure verdediger op het middenveld hebben maar dat hij ook goed kan voetballen. Het zegt veel dat Feyenoord begon te voetballen op het moment dat Clasie doorbrak. Toen was het nog een team waarvan iedereen dacht dat ze blij mochten zijn met een plek in het linkerrijtje. En niet voor niets heeft Feyenoord het vaak moeilijk als Clasie wegvalt (vanwege verschillende lichte blessures wordt hij vaak gewisseld en niet geheel toevallig heeft Feyenoord het altijd moeilijk de laatste minuten van wedstrijden zonder Clasie, terwijl Vormer geen slechte vervanger is).

Het klopt dat ze bij Ajax nu geen goede verdedigende middenvelders hebben, maar dat heeft niks te maken met hoe goed Anita is maar gewoon dat elk team zo'n type moet hebben. Het zijn vergelijkbare types maar Clasie is de betere voetballer, op zn minst even goed. De BC is ook niet helemaal gek, en volgens mij begrijpt iedereen dat Clasie de voorkeur boven Anita krijgt. Als je dan meeneemt dat Clasie jonger is en een langer contract heeft blijven er geen argumenten over waarom hij niet op zn minst even veel zou moeten opbrengen. Je kan hooguit zeggen dat Anita wat meer ervaring had, dat is echter slechts statistiek.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 21-03-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:32:
[...]
Je kan hooguit zeggen dat Anita wat meer ervaring had, dat is echter slechts statistiek.
Anita had inderdaad (wat) meer ervaring ... 8)7

Even de 2 laatste seizoenen vóór een (mogelijke) transfer van Anita en Clasie vergelijken ;
Eredivisie 2x Landskampioen vs 0x Landskampioen (mogelijk 1)
Europa 2x C.League (o.a. Real, Milan, Dortm., Man.C.) + E.League (o.a. Man.U.) vs voorrondes tegen (sub)subtop
KNVB-beker Verliezend finalist + 1/8 finales vs 3e ronde + 1/8 finales

Beide speelden goed, maar als je dat ook buiten de Eredivisie laat zien dan is dat vanzelfsprekend wel wat extra waard.
Clasie kan presteren op Eredivisie-niveau, maar dat konden Castaignos en Drenthe ook. :O

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:50

Fiber

Beaches are for storming.

ph4ge schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:32:
[...] De BC is ook niet helemaal gek, en volgens mij begrijpt iedereen dat Clasie de voorkeur boven Anita krijgt. Als je dan meeneemt dat Clasie jonger is en een langer contract heeft blijven er geen argumenten over waarom hij niet op zn minst even veel zou moeten opbrengen. Je kan hooguit zeggen dat Anita wat meer ervaring had, dat is echter slechts statistiek.
Maar ook Clasie is blijkbaar geen eerste keus...:

Afbeeldingslocatie: http://www.vi.nl/upload/bbe827e0-dd18-4a98-a478-cfc6a8c8b01b_veldje_opstelling_nedEST.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De Guzman heeft het goed gedaan tegen Italië en volgens mij heeft v Gaal uitgelegd wat voor types hij wilde tegen deze tegenstander.

En dan nog: Clasie is international, Anita en v Wolfswinkel worden niet eens opgeroepen. Dat moet wat mij betreft wat met de prijs doen. Engelse of Spaanse topclubs betalen ook makkelijk tien miljoen voor een Portugese of Franse speler met weinig ervaring. Het gaat om de potentie.

Edit:
Volgens AD.nl kiest v Gaal voor Vermeer. Waanzin. Die is niet eens onomstreden bij Ajax en dan zou dat de beste keep van Nederland zijn? Dat vind ik wel een minpunt overigens :dat gewissel met doelmannen.

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 22-03-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 07:03:

Edit:
Volgens AD.nl kiest v Gaal voor Vermeer. Waanzin. Die is niet eens onomstreden bij Ajax en dan zou dat de beste keep van Nederland zijn? Dat vind ik wel een minpunt overigens :dat gewissel met doelmannen.
Niet onomstreden bij Ajax? Volgens mij keept hij alles, behalve beker en pakt hij ook regelmatig punten voor Ajax. Stekelenburg speelt sinds kort weer alles, Vorm is een keeper met sterke reflexen, maar is verder ook niet indrukwekkend. Ik snap de keuze wel van Van Gaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

JanW schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:09:
[...]

Niet onomstreden bij Ajax? Volgens mij keept hij alles, behalve beker en pakt hij ook regelmatig punten voor Ajax. Stekelenburg speelt sinds kort weer alles, Vorm is een keeper met sterke reflexen, maar is verder ook niet indrukwekkend. Ik snap de keuze wel van Van Gaal
Wedstrijd tegen Estland moet je imo zien als een veredelde oefenwedstrijd. Prima dat Vermeer keept. Je gaat hier niet winnen door je keeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Ik hoor toch nog regelmatig kritiek op hem.

En los daarvan: vind je het echt een Oranje-keeper? Ik vind het een redelijk goede keeper maar geen top. Het is niet een keeper die ik ooit in bijvoorbeeld de Engelse top denk te zien.
St@m schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:12:
[...]
Wedstrijd tegen Estland moet je imo zien als een veredelde oefenwedstrijd. Prima dat Vermeer keept. Je gaat hier niet winnen door je keeper.
Dan kun je elke keer wel een andere keeper in het doel zetten. De volgende "oefenwedstrijd" Vorm dan maar weer? Nu vind ik ook Krul en Vorm beter dan Vermeer maar nu Stekelenburg weer keept bij Roma ga je toch niet experimenteren met Vermeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:19:
[...]

En los daarvan: vind je het echt een Oranje-keeper? Ik vind het een redelijk goede keeper maar geen top. Het is niet een keeper die ik ooit in bijvoorbeeld de Engelse top denk te zien.
Ik vind Vermeer een goede derde keus na Stekelenburg en Krul. En daarnaast, als ik de berichten op diverse voetbalsites lees dan zie ik overal dat Stekelenburg in doel zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 07:03:
En dan nog: Clasie is international, Anita en v Wolfswinkel worden niet eens opgeroepen. Dat moet wat mij betreft wat met de prijs doen. Engelse of Spaanse topclubs betalen ook makkelijk tien miljoen voor een Portugese of Franse speler met weinig ervaring. Het gaat om de potentie.
Het grote nadeel is dat Clasie eigenlijk nooit tegen een aansprekende, niet-NL tegenstander in actie is geweest (oefeninterland Italie telt m.i. niet). Clubs zijn toch bang voor het Alves/Ruiz-effect, een ster in de eredivisie en hogerop komt het er niet echt uit. Voor de transfer van Anita is het ook enorm belangrijk geweest dat hij in de CL/EL goed speelde met o.a. een zeer goede wedstrijd ten man.united. Dat geldt ook voor die franse/portugese spelers die tegen PSG of Benfica in de competitie wat laten zien. Nietemin is 5,5 miljoen een net openingsbod en met bonussen 7-8miljoen zou echt een goede deal zijn voor Feyenoord.
Edit:
Die kritiek is denk ik meer vorig seizoen geweest, het eeuwige gezeur over z'n lengte en hoge ballen. Dit seizoen heeft hij daar geen cruciale fouten mee gemaakt en divers penalties en cruciale reddingen gedaan. De echte wereldtop zal hij niet halen, maar momenteel de beste keeper in de eredivisie en zeker bij de top3 voor NL elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De beste keep in de eredivisie is dan ook niet zo moeilijk. Mulder vind ik het ook net niet, Waterman al helemaal niet en over Velthuizen heeft ook iedereen twijfel. Zoet komt net kijken.

Wat de transfersommen betreft. Het is ook het imago en soms kan één potje dat toevallig op tv komt al bepalend zijn. Die Franse verdediger die Real gehaald heeft, had die zoveel laten zien? Drenthe heeft waarschijnlijk alleen maar zoveel opgeleverd vanwege het goede jeugd-EK en ik heb ook wel eens het idee dat sommige spelers van Ajax al puur geld opleveren vanwege de naam "Ajax".

Feyenoord heeft daarin nog veel te winnen. De jeugdopleiding moet de naam nog een beetje opbouwen in het buitenland. Maar het kan snel gaan. Eén wereldactie in een oefeninterland tegen Engeland en je prijs verdubbelt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik snap echt niet dat Vermeer de voorkeur krijgt boven Stekelenburg, maar ook de andere keepers in het buitenland verdienen het meer vind ik. Bij Ajax in de Eredivisie is het imo vrij makkelijk voor een keeper vergeleken bij Engeland of Italie, en dan nog heb ik het idee dat Ajax uit weinig kansen relatief veel tegendoelpunten tegen krijgt.

Stekelenburg kan nog makkelijk 6 jaar mee. Investeer in hem, hij heeft al wat bewezen. Tenzij er echt een supertalent opstaat maar dat zie ik in de Eredivisie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

ph4ge schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:33:
Ik snap echt niet dat Vermeer de voorkeur krijgt boven Stekelenburg, maar ook de andere keepers in het buitenland verdienen het meer vind ik. Bij Ajax in de Eredivisie is het imo vrij makkelijk voor een keeper vergeleken bij Engeland of Italie, en dan nog heb ik het idee dat Ajax uit weinig kansen relatief veel tegendoelpunten tegen krijgt.

Stekelenburg kan nog makkelijk 6 jaar mee. Investeer in hem, hij heeft al wat bewezen. Tenzij er echt een supertalent opstaat maar dat zie ik in de Eredivisie niet.
Ik zie in de vermoedelijke opstellingen dat Vemeer niet start?

Vermeer is imo de 4e keeper van NL na Stekel, Krul, Vorm. Laten we Vermeer nou niet gaan ophemelen, het is een prima eredivisie keeper. Zijn reflexen zijn top, maar verder...Europese middenmoot.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 22-03-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:19:
Dat is geen argument. Volgens die redenatie is geen enkele speler in de voetballerij onomstreden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02
Los van wie er gekozen wordt, vind ik het wisselen an sich geen goed idee. Er wordt altijd gezegd dat keepers vertrouwen nodig hebben en nu is het elke interland weer een verrassing wie er in het doel staat. Kies gewoon voor 1 keeper en wissel alleen bij blessures van deze keeper.

Mijn voorkeur: volgens mij heeft Stekelenburg zich de afgelopen jaren ruimschoots bewezen, met als hoogtepunt het WK2010.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mjah, van Gaal een keepers hé? Dat ging bij Bayern ook niet echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:41:
[...]
Dat is geen argument. Volgens die redenatie is geen enkele speler in de voetballerij onomstreden.
Ik bedoel te zeggen: als sommige omstanders bij Ajax al niet zeker zijn dat Vermeer goed genoeg is voor het eerste van Ajax, dan is hij volgens mij ook geen goede eerste keep van Oranje.
Railgunner schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:43:
Los van wie er gekozen wordt, vind ik het wisselen an sich geen goed idee. Er wordt altijd gezegd dat keepers vertrouwen nodig hebben en nu is het elke interland weer een verrassing wie er in het doel staat. Kies gewoon voor 1 keeper en wissel alleen bij blessures van deze keeper.
Klopt. Het passeren van Stekelenburg in die moeilijke periode bij Roma kon ik nog begrijpen, zeker omdat Krul wel een groot talent is en bij Newcastle goed bezig was meen ik. Maar je moet niet bezig blijven. Nu is Krul er niet en Stekelenburg is weer terug bij Roma. Dus dan is het simpel
Han schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:45:
Daar dacht ik ook aan :D

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 22-03-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Idd. Wat een onzin over Vermeer. Cilissen mocht alleen in de beker opdraven en verder mag ie de bank warm houden. Vorm is subtop en internationaal hou ik mn hart vast, nee dan liever een wat meer ervaren Vermeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als Vorm subtop is is Vermeer dat ook. En als het om ervaring gaat heeft Stekelenburg dan toch nog meer voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:08:
[...]

Idd. Wat een onzin over Vermeer. Cilissen mocht alleen in de beker opdraven en verder mag ie de bank warm houden. Vorm is subtop en internationaal hou ik mn hart vast, nee dan liever een wat meer ervaren Vermeer...
Vorm presteert wekelijks top (vooral de periode voor zijn recente blessure) in een redelijk sterke competitie ;). Vermeer kan je imo niet boven hem plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 22-03-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:46:
Ik bedoel te zeggen: als sommige omstanders bij Ajax al niet zeker zijn dat Vermeer goed genoeg is voor het eerste van Ajax, dan is hij volgens mij ook geen goede eerste keep van Oranje.
Eigenlijk hetzelfde verhaal. Er zijn ook genoeg mensen rondom AS Roma die twijfels over Stekelenburg hebben. Datzelfde geldt ook weer voor Vorm.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Han schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:45:
v. Gaals beslissing toen bij Bayern vond ik lang niet verkeerd.
Hij koos voor een jong talent in plaats van een oude keeper die niet veel beter was en waarvan bekend was dat deze eigenlijk geen toekomst had bij Bayern.
Dat dit jonge talent niet van begin af aan foutloos zou spelen is logisch maar je moeit ooit de overstap maken naar een jongere keeper.

Zoals jullie denk ik wel weten zit Mourinho op het moment te zeiken dat hij niet verkozen werd tot trainer van het jaar door de FIFA en diverse mensen zitten al van de daken te schreeuwen dat hun voor hem gekozen hebben en volgens de logica van sommige mensen betekend dit dat de FIFA de zooi gemanipuleerd heeft.

Pandev was een van de spelers die aangaf op Mourinho gestemd te hebben en de FIFA reageerde hierop door het ingevulde papiertje van Pandev publiek te maken.
https://twitter.com/voetb...15045239628898304/photo/1

Ik hoop zo dat dit papiertje niet geshopped is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:52:
[...]
Eigenlijk hetzelfde verhaal. Er zijn ook genoeg mensen rondom AS Roma die twijfels over Stekelenburg hebben. Datzelfde geldt ook weer voor Vorm.
Kom op. Stekelenburg heeft in Oranje toch wel wat bewezen?

Vind jij Vermeer een complete keeper dan? Want los van die waan van de dag gaat het natuurlijk wel over een keeper die je wat mij betreft gewoon een aantal jaren moeten laten staan. En dan zie ik dat toch echt niet in Vermeer. Leuke clubkeeper, niet die keep die ik ons in Brazilie een ronde verder zie keepen.
Deadsy schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:55:
[...]
v. Gaals beslissing toen bij Bayern vond ik lang niet verkeerd.
Hij koos voor een jong talent in plaats van een oude keeper die niet veel beter was en waarvan bekend was dat deze eigenlijk geen toekomst had bij Bayern.
Volgens mij was het probleem dat van Gaal Neuer niet wilde

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 22-03-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:08:
Kom op. Stekelenburg heeft in Oranje toch wel wat bewezen?
Ja, maar hij heeft bij AS Roma ook bewezen de laatste maanden lang niet zo stabiel te zijn als in zijn periode bij Ajax. Over hem is ook genoeg kritiek te horen, dus eigenlijk zou hij ook niet in het Nederlands elftal mogen?
Vind jij Vermeer een complete keeper dan? Want los van die waan van de dag gaat het natuurlijk wel over een keeper die je wat mij betreft gewoon een aantal jaren moeten laten staan. En dan zie ik dat toch echt niet in Vermeer. Leuke clubkeeper, niet die keep die ik ons in Brazilie een ronde verder zie keepen.
Persoonlijk vind ik Stekelenburg beter dan Vermeer en heb ik hem ook liever in het Nederlands elftal staan, mits hij wel in vorm is uiteraard. Vermeer is in mijn ogen niet goed genoeg om als topkeeper het verschil te maken, dat gevoel heb ik ook bij Krul of Vorm maar die volg ik minder goed. Wellicht hebben we gewoon die luxe even niet dat een nieuwe topper beschikbaar is? Genoeg landen die een grabbelaar op doel hebben en prima presteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Krul is geblesseerd, Vorm is vorige maand teruggekomen van een blessure van 6 weken.
Stekelenburg is wat mij betreft weer in vorm aangezien hij nu toch al een tijdje op doel staat bij Roma, maar als van Gaal hem nog niet goed genoeg vind, is Vermeer de volgende optie denk ik dan maar.

Heb weinig verstand van keepers over het algemeen, als ze weinig goals tegen krijgen kan het ook aan de tegenstanders/verdediging liggen, maar ik vi/ond Vermeer zijn uittrappen altijd dramatisch maar daar is op getraind geloof ik.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
'Fuentes werkte voor Real Madrid van 2007 tot 2009'

Gaat de beerput in het (Spaanse) voetbal dan toch binnenkort open?

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 22-03-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dat wordt het WK 2010 inleveren en Nederland alsnog wereldkampioen! *O*

Pagina: 1 ... 74 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.