Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
De 2de gele kaart van Hutchinson was natuurlijk wel terecht; dat was gewoon een goede professionele overtreding waarmee hij zijn tegenstander tegenhield en zo een bijna open goal kans van die Utrecht speler verhinderde.
Inderdaad jammer dat de scheidsrechters zo onschendbaar zijn en ze alleen gestrafd worden door bv een mindere wedstrijd (in de Jupiler league) te fluiten...
Maar goed, het is ook gewoon wel erg moeilijk om het in 1 keer goed te zien en soms vrijwel onmogelijk. Oftewel, waar blijft die video arbitrage....
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik vond Vink op zich prima fluiten, v. Bommel kreeg gewoon 100% terecht geel omdat het gevaarlijk inkomen was, aan zijn reactie te zien wist hij dat zelf ook. Verder snap ik niet waar PSV volgens jou een penalty had moeten krijgen? In mijn ogen had driesje 2 of 3x geel mogen krijgen omdat hij weer eens de stervende zwaan aan het uithangen was.silmaril8 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:11:
Ah lekkerrrrr hoor 2-1 gewonnen![]()
Heerlijke strijdlustige wedstrijd. Jammer dat Vink de scheidsrechter was. Wat een fouten zeg..... Waarom Zullo geen rood kreeg (als Van Bommel al voor zoiets geel krijgt) en Duplan geen enkele gele kaart....PSV had natuurlijk een penalty verdiend (volgens mij is PSV 1 van de weinige ploegen in de top5 die nog maar zo weinig penalties hebben gekregen? Aantal staat op 1 ofzo?). Maar goed, het slechte fluiten heeft Utrecht uiteindelijk niet geholpen en PSV heeft gelukkig alsnog verdiend gewonnen. Lekkere spannende laatste 20 minuten door die 2de gele kaart van Hutchinson. Jammer dat er weer veel open goal kansen werden gemist.... zowel Lens, Wijnaldum als Matavz hadden de score moeten uitbreiden....
Ik zal niet zeggen dat Vink overal 100% goed zat maar er is in elk geval niet één ploeg die daardoor is benadeeld, als lieten de PSV spelers en fans met hun commentaar continu je dat wel graag geloven.
Na de 3 amateur toneeloptredens van achtereenvolgens Lens, Mertens en Willems kan ik me voorstellen dat Vink twijfelde bij Mertens in de 2de, kan ook niet zeggen dat ik het een 100% pingel vond na herhaling 3.
Hoe dan ook, PSV heeft zeer verdiend geworden, en de ploeg mag er trots op zijn. Zo'n 0-1 dwarrelgoal van Utrecht zou menig ploeg in de Eredivisie van slag brengen, maar PSV ging gewoon door zoals ze speelden daarvoor, dat getuigd van een volwassen team.
Nu maar hopen dat Feyenoord vanmiddag niet doet waar het zo goed in is: punten laten liggen op de verkeerde momenten
[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 17-02-2013 09:11 ]
Nomen nescio
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Bij Feyenoord is het al meer dan 10 jaar. Maar ik zei ook, andere Nederlandse clubs hebben het ook.D-e-n schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:43:
Dat is toch geen euvel van Feyenoord? Ajax en PSV gezien dit seizoen?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
[ Voor 40% gewijzigd door Dadona op 17-02-2013 14:51 ]
Dit dus. Met zo'n jong team weet je van tevoren niet waar je aan toe bent. Zulke onervaren teams zijn gewoon vaak wisselvallig.D-e-n schreef op zondag 17 februari 2013 @ 14:51:
Dat is gewoon een gemis aan kwaliteit of ervaring. Ik heb dezelfde discussie gezien over Ajax als het na een goede pot tegen PSV of Man. City ergens anders weer verknallen. Dan zijn er ook mensen die denken dat ze dat niveau elke week kunnen halen. Niet dus.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
XXXVI
Maar wat een spits die Pelle, scoort bijna elke wedstrijd
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Plan B is proberen niet te scoren door Verhoek de bal te geven. Dat slaagt heel aardig!
Als je niet voor leeg goal kan de bal kan intikken, dan maar met een weergaloze omhaalKoppensneller schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:00:
Plan B is proberen niet te scoren door Verhoek de bal te geven. Dat slaagt heel aardig!
Hoe slecht kan je verdedigen...oi oi.
[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 17-02-2013 15:05 ]
[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 17-02-2013 15:05 ]
Wel erg leuk voor die jongen, twee keer scoren binnen twee minuten, en belangrijk ook! Held
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
@Quad, er staat, de winnende voor Zwolle he.
[ Voor 19% gewijzigd door Dadona op 17-02-2013 15:09 ]
Oui, houd ik je aan.OPSLAGHOND schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:07:
Als Pelle de winnende voor Zwolle scoort koop ik een shirtje van hem.
[ Voor 80% gewijzigd door Quad op 17-02-2013 15:09 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Vroeg net aan iemand wanneer Boeitius gewisseld was, ik dacht in de rust. Hoor nu net zijn naam in minuut 63
En Mulder doet even een Menzo
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 17-02-2013 16:04 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Schaken kan overigens net zo goed niet om het veld staan, wat een afgang.
Ado, nu wel veilig, jammer voor pannenkoek v Basten, dat wel.
[ Voor 52% gewijzigd door Sjah op 17-02-2013 16:20 ]
Het zijn gewoon 2 blunders die je de das om doen natuurlijk. Samen met een lading gemiste kansen. Het is inderdaad niet alsof Zwolle zo strak verdedigt.PWM schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:14:
Het vervelende is dat Feyenoord de afgelopen jaren vaak stuk liep op deze ploegen omdat dat zie compact speelden dat ze er niet doorheen kwamen. Zwolle graaft zich echter niet in, en er zijn bakken ruimte. Zonde zonde, anders ging volgende week echt ergens om.
Schaken kan overigens net zo goed niet om het veld staan, wat een afgang.
Badum tss, na PSV verliest ook Feyenoord punten tegen PEC Zwolle
[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 17-02-2013 16:23 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Nu Ajax aan zet, wederom een kans om uit te lopen op de concurrentie en PSV bij te benen...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Nu profiteren door Ajax!
Kom op zeg,als ze zelfs bij de NOS zeggen dat de arbitrage nogal discutabel was en er veel in het nadeel van PSV gefloten werd dan zegt dat toch genoeg...PWM schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:10:
Flink had inderdaad imho een prima wedstrijd gisteren.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Hooguit 2 in eigen goal.Quad schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:29:
Ik voorspel dat Boerigter er twee gaat scoren, Let maar op!
Je hebt mij door
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Als hij er 2 tegen RKC scoort krijg je van mij een shirtje van Boerrigter.
Nu nog even herhalen in de bekerQuad schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:21:
Badum tss, na PSV verliest ook Feyenoord punten tegen PEC Zwolle
Mooie wedstrijd, hopelijk is dit het begin van een opgaande lijn ver boven de degradatiestreep
Akkoord!OPSLAGHOND schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:32:
[...]
Als hij er 2 tegen RKC scoort krijg je van mij een shirtje van Boerrigter.
Edit: Het lukt Lukokni
Edit2: Telt Moisander ook mee?
0-1 en weer!! Uit een standaard situatie.
[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 17-02-2013 16:54 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Dacht even dat hij scoorde, maar tis Moisander
[ Voor 58% gewijzigd door Rhapsody op 17-02-2013 16:55 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ik dacht ook dat hij scoorde aangezien Moisander op de linksbuiten positie stond.Rhapsody schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:53:
Nou OPSLAGHOND ....
edit:
Dacht even dat hij scoorde, maar tis Moisander
Die had al 3x moeten scoren. Ze moeten een keer 'leren' efficient omgaan met de kansen.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:59:
Nou, maak je maar niet druk. Derk heeft het vizier niet op scherp staan zie ik alweer
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 17-02-2013 17:00 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
Maar Eriksen die kan tenminste nog wat! Mooie Solo!Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:06:
De Boer blijft hem opstellen helaas. Waarom weet ik ook niet. Zelfde geldt voor Eriksen overigens.
Nu Derk er nog ff twee.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
(er van uitgaande dat ook hij binnen 5 minuten mijn ongelijk bewijst
Ondanks zijn goal vind ik Eriksen toch erg flets. Leidt vaak onnodig balverlies en is in de afronding erg zwak. Misschien zou hij CVM wel beter tot zijn recht komen.
De Boer geeft bovengemiddeld lang vertrouwen, dat bevalt mij wel in de voetbalwereld waar een slechte week al dodelijk kan zijn. Maar in het geval van Derk begrijp ik het ook niet meer, dit duurt te lang.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:06:
De Boer blijft hem opstellen helaas. Waarom weet ik ook niet. Zelfde geldt voor Eriksen overigens.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Huh?Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:16:
Dan haal Siem er maar uit.
(er van uitgaande dat ook hij binnen 5 minuten mijn ongelijk bewijst)
Ondanks zijn goal vind ik Eriksen toch erg flets. Leidt vaak onnodig balverlies en is in de afronding erg zwak. Misschien zou hij CVM wel beter tot zijn recht komen.
Totaal geen speler voor CVM.....Hoe kom je hier bij als ik vragen mag?
K to the KillaZ
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
Omdat ik hem aanvallend matig vind (slecht afwerken, geen overtuiging en vaak mislukte 1-2tjes) maar wat ik erg sterk van hem vind is zijn overzicht en handelingssnelheid. Vooral in situaties waarin de tegenpartij balverlies lijdt (wat nogal vaak voor komt tegenover Ajax/PSV/etc.) zou Eriksen erg snel de omschakeling op kunnen zetten. Als schakel tussen verdediging en aanval. De V in CVM is niet te letterlijk bedoeld maar als ik 'gewoon' middenveld zou zeggen dan zou dat niet anders zijn dan zijn huidige positie.KillaZ schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:19:
[...]
Huh?
Totaal geen speler voor CVM.....Hoe kom je hier bij als ik vragen mag?
Vergeleken met spelers als Gattuso of Busquets is Eriksen verdedigend minder sterk.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 17:35 ]
Je doelt op een Pirlo rol?Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:33:
[...]
Omdat ik hem aanvallend matig vind (slecht afwerken, geen overtuiging en vaak mislukte 1-2tjes) maar wat ik erg sterk van hem vind is zijn overzicht en handelingssnelheid. Vooral in situaties waarin de tegenpartij balverlies lijdt (wat nogal vaak voor komt tegenover Ajax/PSV/etc.) zou Eriksen erg snel de omschakeling op kunnen zetten. Als schakel tussen verdediging en aanval. De V in CVM is niet te letterlijk bedoeld maar als ik 'gewoon' middenveld zou zeggen dan zou dat niet anders zijn dan zijn huidige positie.
Vergeleken met spelers als Gattuso of Busquets is Eriksen verdedigend minder sterk.
Verwijderd
Ajax in elk geval geen puntverlies na een Europa League duel.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 18:40 ]
Mwa-wedstrijd van Ajax, opzich wel goed gespeeld en gedomineerd. Vraag me alleen af of ik 45 minuten van mijn leven terug mag krijgen; wat een saaie tweede helft.
Ik ook. Als Feyenoord dan toch punten moet morsen dan gun ik ze PEC nog het meest denk ik...RBH schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:08:
Even daargelaten dat Feyenoord verloren heeft, maar ik vind het wel erg cool eigenlijk dat PEC Zwolle het beter doet dan degradatie-kandidaat.
[...]
Ach, volgende week van PSV winnen en niemand heeft het er meer over...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
We kunnen het ook positief proberen te bekijken:ik222 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:52:
Ajax heeft gewonnen en de eerste helft ook prima gespeeld maar de tweede helft was echt niet om aan te zien. En dan zie je dat je het zelfs tegen een zeer matig RKC zelfs nog even lastig krijgt.
- Ajax speelt 2 officiele wedstrijden in 4 dagen en wint allebei
- Ajax krijgt 2x op rij geen tegen goal
- Vermeer stopt wederom een penalty
Vorig jaar was er een behoorlijke discussie over nog Europees spelen na de winterstop en daardoor het kampioenschap mis lopen. Ik denk dat dat wel mee valt maar ben desondanks gewoon blij met de overwinning vandaag. Saai was het wel, maar het zijn in elk geval 3 punten die we hard nodig hebben.
Jammer man.
Mwah, van dit RKC had Ajax normaal gesproken gewoon met 5-0 moeten winnen. Een europese wedstrijd tussendoor vind ik geen excuus, zeker als je nagaat welke spelers (oa aanvallers) er vandaag allemaal rust kregen.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:05:
[...]
Vorig jaar was er een behoorlijke discussie over nog Europees spelen na de winterstop en daardoor het kampioenschap mis lopen. Ik denk dat dat wel mee valt maar ben desondanks gewoon blij met de overwinning vandaag. Saai was het wel, maar het zijn in elk geval 3 punten die we hard nodig hebben.
Dit zijn wedstrijden waar zoals je bij Feyenoord en gisteren FC Twente kon zien het kwartje 2 kanten op kan vallen, of de goede of de verkeerde kant. Bij Ajax viel het goed maar bij Feyenoord en FC Twente niet.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Dat noemen we gewoon een goed resultaat, zeker na de afgelopen wedstrijden na Europese verplichtingen in het hoofd.
Wat mij betreft mag Feyenoord ook gewoon lelijk winnen bij Zwolle
Zondag weer een leuke voetbaldag met eerst Feyenoord-PSV en dan Ajax-ADO, ben benieuwd. Verwacht dat Feyenoord thuis alles eraan zal doen om van PSV te winnen en ik denk dat dat ook wel lukt (3-2?).
Ajax zou thuis gewoon moeten winnen van ADO in hun huidige vorm, denk een 3-1.
[ Voor 41% gewijzigd door Krukar op 18-02-2013 11:11 ]
Dus:

In plaats van

Nou is is het Ajax logo natuurlijk sowieso niet om aan te gluren
Poll: Oud of nieuw
• Oud
• Nieuw
Ook een poll maken? Klik hier

Nee, mij maakt het niet uit. Het oude logo vind ik wat oubolliger. Zie je dat voor je op je clubshirt, daar zit zoveel detail in dat de badge straks gewoon een grote grijze prut wordt waarvan je niet kan zien wat er staat.
Het is een beetje als vragen aan Ajax supporters of er een nieuwe Kuip moet komen. Als ik al een mening of het Ajax logo zou hebben, zou ik waarschijnlijk nog het tegengestelde stemmenPWM schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:16:
Wat vinden jullie trouwens van de (hernieuwde, want al jaren lopende) discussie over het Ajax logo? De "harde kern" wil het oude logo in ere herstellen. http://www.afca.nl/uitgelicht/beste-edwin/
Misschien dat 't voor de fans anders is, daar heb ik geen last van
Je hebt nu toch 2 kampen, pas met een collectieve aversie of aha-erlenbis zul je tot eensgezindheid komen. Ergo, derde variant maken.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Leuk die sentimenten hoor, maar we leven in 2013, dus laten we het lekker bij het nieuwe logo houden. Die oude tijden komen nooit meer terug, als de UEFA de regels niet verandert zal Ajax nooit de CL meer winnen.PWM schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:16:
Wat vinden jullie trouwens van de (hernieuwde, want al jaren lopende) discussie over het Ajax logo? De "harde kern" wil het oude logo in ere herstellen. http://www.afca.nl/uitgelicht/beste-edwin/
Doet me een beetje denken aan het logo van mijn cluppieNapo schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:10:
Waarom dan niet terug naar het eerste logo?
[afbeelding]
Ik vind het oude Ajax logo ook mooier dan het nieuwe logo, maar het is inderdaad net even te gedetailleerd om mooi op een sjaal te verwerken. En het logo is inmiddels al aardig wat jaren aanwezig dus denk dat de harde kern zich er maar bij neer moet leggen.
Verwijderd
Geen nood echter, Feyenoord wordt ondanks dat puntenverlies toch nog wel kampioen.
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:56:
Geen nood echter, Feyenoord wordt ondanks dat puntenverlies toch nog wel kampioen.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Vast wel, maar niet dit jaarVerwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:56:
Dit topic is gesloten.
![]()
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.