[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.105 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

tweaker2010 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:57:
[...]

Ik heb meer vertrouwen in spelers als Vlaar
Denk dat die geen basisplaats heeft bij Feyenoord zondag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

MeNTaL_TO schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:02:
Maar zit dat in de verdediging of aan het moment dat het middenveld de bal (te) vaak verliest?
Beiden... Eriksen lijdt erg veel balverlies op het middenveld waardoor de tegenstander vroegtijdig kan counteren. Maar een goede verdediging stelt zich daar op in. Het gemis van Vertonghen in het centrum is overduidelijk en Moisander valt mij tot nu toe tegen. Achterin is geen routine en heerst er te vaak angst. Dat komt niet alleen door het slordige middenveld maar mede door de vaak rare ballen van Vermeer, het gevrek aan snelheid bij Blind, de onervarenheid van Van Rhijn en geen klik tussen Moisander en Alderweireld. Bij de minste druk bibbert de verdediging.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Han schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:22:
Onderschat de meerwaarde van Pelle niet tussen het koppend-onvermogen binnen de Ajax selectie. De dode spelsituaties zullen behoorlijk billenknijpen worden voor Ajax, elke hoekschop of vrije trap binnen 25 van het doel kunnen voor Ajax dodelijk zijn. Ik acht Feyenoord op dit moment defensief sterker dan Ajax en ben er van overtuigd dat dat van doorslaggevende waarde zal zijn. Feyenoord hoeft maar een keer te scoren om de angst binnen de Ajax selectie toe te laten slaan, helemaal omdat ze thuis spelen.
Ik kan me niet herinneren dat Feyenoord gevaarlijk werd uit een spelhervatting die geen penalty was. De verdediging van Feyenoord is normaal gesproken een stuk sterker. Met Mulder heb je een betere keeper dan Vermeer (kreeg ook de voorkeur van Van Gaal toen beide fit waren), daarvoor staan als de Vrij fit is gewoon 4 internationals, met daarvoor verdedigend op het middenveld ook een international (Clasie). Sterker kan haast niet, die zijn alle 6 beter dan wat Ajax heeft op dezelfde posities.

Maar Mulder is geblesseerd en Lamprou is een stuk slechter dan Vermeer. De Vrij is ook geblesseerd, Mathijssen is ook pas net fit. Cisse en Schaken zijn ook geblesseerd, al is die laatste er misschien wel bij. Alles bij elkaar is Feyenoord verre van volle kracht.

Aanvallend schat ik Eriksson en de Jong veel, veel beter in dan Immers en Leerdam. Boerigther en Babel zijn ook beter dan Pelle en Verhoek. Sana lijkt mij niet beter dan Schaken als hij speelt. Ajax heeft ook niet voor niets veel meer doelpunten voor, en volgens mij ook veel verschillende doelpuntmakers.

Kortom, op papier schat ik in dat Feyenoord verdedigend een stuk sterker is, Ajax is aanvallend een stuk sterker. Op het middenveld zal de slag gestreden moeten worden, en als het inderdaad een gevecht wordt dan pakt Feyenoord het op basis van vechtlust en thuisvoordeel. Maar als Ajax bijv. vroeg op voorsprong komt dan heeft Feyenoord een groot probleem en kan het ook weleens een grote nederlaag worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

https://twitter.com/superguidetti/status/260380516677742593
Ik wil zien dat '020' de wedstrijden tegen City en Feyenoord verliest"
Buzzing That i am going 2 #Feyenoord vs #020 this weekend :) and That i Will se #020 lose 2 games this week vs #MCFC and #Feyenoord ! :)
Wat een verschrikkelijke leeghoofd is die gast... dat sommige eencelligen dergelijke kinderlijke termen gebruiken, ala, die weten niet beter. Maar dat je als profvoetballer je zo uitlaat, wat een kneus ben je dan. Je hebt een voorbeeldfunctie, gedraag je er ook naar. Zou hij uberhaupt weten dat spelers van Feyenoord en Ajax vriendschappelijk met elkaar omgaan in privetijd? Dacht dat het shirt uittrekken terwijl je al geel hebt een incident was, maar blijkbaar is hij echt zo dom en gedraagt hij zich daar ook nog eens naar...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 22:23

Vos

AFCA

Zijn Twitter username zegt al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Han schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:24:
Wat een verschrikkelijke leeghoofd is die gast... dat sommige eencelligen dergelijke kinderlijke termen gebruiken, ala, die weten niet beter. Maar dat je als profvoetballer je zo uitlaat, wat een kneus ben je dan. Je hebt een voorbeeldfunctie, gedraag je er ook naar. Zou hij uberhaupt weten dat spelers van Feyenoord en Ajax vriendschappelijk met elkaar omgaan in privetijd? Dacht dat het shirt uittrekken terwijl je al geel hebt een incident was, maar blijkbaar is hij echt zo dom en gedraagt hij zich daar ook nog eens naar...
Toch moeten de clubs zich dat ook aantrekken. Mijn wetenschappelijke instituut heeft weinig overbetaalde en over het paard getilde jonge leeghoofden in dienst, dit in tegenstelling tot de gemiddelde Eredivisie club, maar wij hebben een social media beleid en code die de medewerkers wordt uitgelegd.

Guidetti is dom, maar ook Van der Wiel is een voorbeeld van een dombo die je van internet moet weghouden. Twitter- en Facebookverbod, of cursus geven met boetebeleid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 16:51

RBH

Ik lees hierboven dat Feyenoord vooral op verdedigend vlak beter wordt ingeschat. Maar het moge inmiddels duidelijk zijn dat Ajax zich laks voordoet als ze tegen mindere ploegen moeten. Tegen Dortmund en Real (mja oke..) was het al een stuk stabieler en sterker. Ik denk dat de verdediging onderschat wordt voor een wedstrijd als die van zondag. Tegen een club als Feyenoord zijn ze altijd scherp en fel.

Maar goed, het blijft koffiedik kijken, ben benieuwd naar morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:06
Shakhtar - Chelsea voor mij vanavond. Wordt een heerlijke pot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06:43
NAC heeft Karelse ontslagen. Iedereen die (zoals ik) op Groningen gokte als eerste club die de trainer de laan uit zou sturen, zat er dus naast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Nou... Jans naar NAC en van Marwijk naar Standard Luik. Hebben we dat ook weer mooi ingevuld en kunnen we verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35

St@m

@ Your Service

Han schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:24:
https://twitter.com/superguidetti/status/260380516677742593
[...]

[...]
Achja, zo hadden we ook Vertonghen: YouTube: Vertongen tijdens huldiging

En natuurlijk Lex Immers over de jodenjacht, maar zo zijn er ook vast wel Ajacieden die al dan niet openbaar over Feyenoord praten als 010

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 23-10-2012 13:23 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Haha, sorry hoor. Maar die reacties zijn toch gewoon grappig? Net als die van Guidetti, het is gewoon duidelijk dat hun club in hart en nieren zit.

Het zijn wel een beetje simpele reacties, true, maar IMO niet zo serieus over denken, denk ik dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

RBH schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:24:
[...]

Haha, sorry hoor. Maar die reacties zijn toch gewoon grappig? Net als die van Guidetti, het is gewoon duidelijk dat hun club in hart en nieren zit.

Het zijn wel een beetje simpele reacties, true, maar IMO niet zo serieus over denken, denk ik dan. :)
Owh, ik lig er niet wakker van hoor :P Maar voordat er weer moord en brand geschreeuwd wordt door alle Ajacieden :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
St@m schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:28:
[...]

Owh, ik lig er niet wakker van hoor :P Maar voordat er weer moord en brand geschreeuwd wordt door alle Ajacieden :+
... sleep jij er vast wat zaken met de haren bij. Het is m.i. niet echt nuttig om allerlei oude koeien uit de sloot te gaan vissen omdat Guidetti nu iets roept in het kader van een wedstrijd van a.s. zondag. Op die manier kun je bezig blijven, al met al niet echt nuttig en noodzakelijk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

St@m schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:28:
[...]

Niet alleen tegen jou hoor, maar gelukkig maar. ;)

@argro: Ach, wat is nuttig. Het zorgt voor een (wellicht interessante?) discussie, en daar is het forum voor bedoeld toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

En die zaken werden ook gewoon 'veroordeeld', dus ik snap die oude koeien ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
RBH schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:46:
[...]

@argro: Ach, wat is nuttig. Het zorgt voor een (wellicht interessante?) discussie, en daar is het forum voor bedoeld toch? :)
Zeker, om e.e.a. in de context te plaatsen zijn andere vergelijkbare gevallen nuttig, maar wanneer het een 'ja maar er zijn ook spelers / fans / ... van jouw club die ook zoiets doen of gedaan hebben dus jij moet niet zeuren' gaat worden, dan schiet het niet zo op.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

argro schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:34:
[...]
... sleep jij er vast wat zaken met de haren bij. Het is m.i. niet echt nuttig om allerlei oude koeien uit de sloot te gaan vissen omdat Guidetti nu iets roept in het kader van een wedstrijd van a.s. zondag. Op die manier kun je bezig blijven, al met al niet echt nuttig en noodzakelijk.
Ach, bij iedere overtreding die hier besproken wordt worden er ook zat voorbeelden uit het verleden er bijgehaald. Dit is gewoon eenzelfde situatie geweest. (oud)speler van een club roept wat over een andere club. En om alle Ajacieden niet tegen het hoofd te stoten had ik er ook al een ander voorbeeld bijgezet, maar blijkbaar was ik helaas net te laat.

Maar Vertonghen kreeg toentertijd een boete volgens mij, iets wat nu natuurlijk niet kan. En bij Man. City zullen ze er niet wakker van liggen dat Guidetti Ajax 020 noemt. Dus lekker laten gaan, hij pept het sfeertje voor zondag in ieder geval lekker op. Ajax na een Europese wedstrijd om half 1 in de Kuip zonder eigen publiek.. Ik zeg, succes!

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 23-10-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben in ieder geval blij, dat dit de uitspattingen zijn van voetballers in NL (hoewel Guidetti daar niet meer toe behoort). City zal het ook niet erg vinden, en zijn al lang blij dat een speler niet met de vrouw van een mede-speler naar bed gaat, mensen in de kroeg aftuigt, dronken iemand doodrijdt, of ze een stomme neger noemen :p

Gelukkig valt het dan in NL wel mee. Overigens moeten voetballers dit inderdaad niet doen. Voetballers moeten sowieso niet het publiek van een tegenpartij opjutten. Ik zag na een geweldige sfeeractie van Groningen en Heerenveen publiek (gezamenlijk), de scorende Heerenveen speler met zijn vinger voor zijn mond langs het Groningen vak lopen. WTF ben je dan aan het doen :?

En dat het effect heeft is wel duidelijk, vraag dat maar aan Immers, die nu elke wedstrijd in de Kuip nog herinnert word aan zijn domme daad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Alles daargelaten, dit:
St@m schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:02:
[...]

Ach, bij iedere overtreding die hier besproken wordt worden er ook zat voorbeelden uit het verleden er bijgehaald. Dit is gewoon eenzelfde situatie geweest. (oud)speler van een club roept wat over een andere club. En om alle Ajacieden niet tegen het hoofd te stoten had ik er ook al een ander voorbeeld bijgezet, maar blijkbaar was ik helaas net te laat.

Maar Vertonghen kreeg toentertijd een boete volgens mij, iets wat nu natuurlijk niet kan. En bij Man. City zullen ze er niet wakker van liggen dat Guidetti Ajax 020 noemt. Dus lekker laten gaan, hij pept het sfeertje voor zondag in ieder geval lekker op. Ajax na een Europese wedstrijd om half 1 in de Kuip zonder eigen publiek.. Ik zeg, succes!
.. Gaat inderdaad spannend worden. Normaal gesproken kan Ajax het winnen (ook zonder eigen publiek, kijk Utrecht bijv.), maar dit.. Hou mijn hart vast. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Enoh doet iig niet mee tegen Feyenoord, want die heeft zijn eerste schorsing al weer te pakken;
De middenvelder uit Kameroen maakte maandag na lang blessureleed zijn rentree bij Jong Ajax. Hij kreeg een rode kaart, waardoor hij voorlopig niet beschikbaar is in de competitieduels van Ajax.

''Enoh zou maximaal een uurtje met Jong Ajax voetballen'', stelde De Boer. ''Dat nam hij wel heel letterlijk, want na 59 minuten werd hij er uitgestuurd.

"Hij zwaaide na een kopduel met zijn been naar achteren terwijl er niemand meer in de buurt was. Ik kan hem dat kwalijk nemen als hij dat bewust deed. Maar nogmaals, er was niemand meer in de buurt.''
Bron: http://www.nu.nl/sport/29...lectie-duel-met-city.html

[ Voor 7% gewijzigd door OPSLAGHOND op 23-10-2012 19:53 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als ik zo de CL wedstrijden van vanavond zie, dan word het tijd voor een inkrimping. Denk dat ik niet eens de samenvattingen ga kijken.

EDIT: Zoals verwacht scoort Celtic gewoon de 0-1.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 23-10-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:06
Inkrimping weet ik niet maar ik weet wel dat Shakhtar met 1 - 0 voor staat en eigenlijk al met 5 - 0 voor had moeten staan.

Maar tot nu toe wel een leuke wedstrijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik weet ook dat Barcelona net een wereldgoal maakt.. zo snel een 1-2 in de 16.. man man, daar is niet tegen te verdedigen.. en dat deed Celtic ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tussenstand halverwege:
Barcelona 1 - 1 Celtic
Shakhtar Donetsk 1 - 0 Chelsea
Manchester United 1 - 2 Sporting Braga
Toch wel redelijk verrassend. Man Utd thuis achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Aardig verrassende tussenstanden, Utd gaat mijn toto verprutsen zo... Barca zie ik nog wel scoren.

As we speak Utd 2-2.

Forster - Messi 2-0 ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 23-10-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Villa op de paal in de 89e minuut en nog steeds 1-1! Nooit gedacht dat dit zo'n spannende pot zou worden...

Is dit hetzelfde Celtic waar Ajax met 4-0 van won? :o

Edit: Wat een geluk! In de laatste minuut gaat ie er toch nog in :X

[ Voor 24% gewijzigd door tweaker2010 op 23-10-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Laatst online: 30-09 22:00
Barca speelt ook niet echt gesmeerd. Volgens mij hebben ze Celtic een beetje onderschat. Mooie 2-1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Dankzij Alba win ik de toto nog, gracias :p. Celtic wel heel knap overeind gebleven, Barca viel mij zwaar tegen.

Schwalbe van Buttner in voorstukje? Straks even zien.

[ Voor 63% gewijzigd door Vos op 23-10-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben benieuwd hoe Ajax het vanavond gaat doen tegen City... Ik vrees dat Ajax op de pijnbank gaat, alhoewel City Europees gezien niet echt slaagt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Opstelling Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; Poulsen, Schöne, Eriksen; Sana, De Jong, Babel

Opstelling Manchester City: Hart, Richards, Kompany, Lescott, Clichy; Milner, Barry, Nasri, Y. Toure; Agüero, Dzeko
Niet bepaald een B-elftal van City, hier gaat Ajax een zware kluif aan hebben. Onbegrijpelijk dat Babel niet in de spits speelt trouwens. Sana als rechtsbuiten heb je ook niet veel aan, die hoort op links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Sana is sowieso te licht voor de Champions League. (niet dat de rest zo ervaren is, maar goed...)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ajax oogt na de eerste 20 minuten frisser en beter. Maar volgens mij was dat ook zo bij de vorige wedstrijden. Ik heb dan ook het gevoel dat Manchester een beetje aan het spelen is met Ajax en dat ze straks een paar keer echt goed gaan aanzetten om zo de winst veilig te stellen.

En terwijl ik dit typ valt de tegengoal....

[ Voor 7% gewijzigd door silmaril8 op 24-10-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

0-1 City! Net als je denkt dat Ajax beter is slaan ze keihard toe in de counter. Wedstrijd gespeeld zeg ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zo gaat het inderdaad altijd. Laat die Ajacieden maar lekker komen, kan je even de kat uit de boom kijken. Als dat vruchteloze enthousiasme is ingezakt zet je even aan en prik je er een in, het is toch maar een uitwedstrijd.

/nietaltegrootoptimismeineuropa

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:50
Sjonge jonge, zo lekker spelen en dan geef je zo een goal weg... Kutzooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Netjes van City. Vermeer is omgekocht! Zag je hem zijn handen intrekken..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Van Rhijn ... echt waardeloos.
Kleine Vermeer strekt zich niet eens en is dus bij voorbaat al kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

m0nk schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:08:
Netjes van City. Vermeer is omgekocht! Zag je hem zijn handen intrekken..
Dat viel mij ook op ja haha. Maar in herhaling zag je dat het was nadat de bal hem al was gepasseerd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Nu gaat het gas erop, dan zie je gelijk dat City zoveel beter is. Ajax komt er niet meer aan te pas helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:10:
Nu gaat het gas erop, dan zie je gelijk dat City zoveel beter is. Ajax komt er niet meer aan te pas helaas
Kijk jij een andere wedstrijd? City laat Ajax mooi komen, laat de centrale verdedigers maar over de middellijn komen. Dan doen wij ons kunstje: pijlsnel counteren. Ze staan voor...

Echt het spel maken doet City bijna nooit. Mancini hè ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 24-10-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:41
Sjah Italiaans eej...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
hehe verdiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Goal! :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Bam jongen! Fijne goal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Lekker hoor 1-1

Mooi geschoten!

en ook nog eens vlak voor rust.

Dortmund - Real Madrid is trouwens ook 1-1

[ Voor 54% gewijzigd door silmaril8 op 24-10-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

WAT een heerlijke goal! Lekker Siem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:08:
Niet enkel vanwege de assist, maar van Rhijn doet het best goed hoor.

Sana weet zelfs redelijk de bal te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ajax speelt prima, maar ook met de nodige risico. De tegengoal is niet de schuld van van Rhijn, die moet telkens diep, dat is zijn opdracht. Iemand moet dat dan opvullen. Oveigens eel een succesvolle tactiek, van Rhijn gaat telkens het gat in wat Sana trekt door naar binnen te duiken. Zo is ook de 1-1 tot stand gekomen. Maar Poulsen moet dan wel de plek innemen van van Rhijn om de omscgakeling op te vangen.

Leuke wedstrijd. Ik hoop dat Ajax de concentratie kan houden om zo te blijven spelen, City heeft daar moeite mee. Als Bolatelli er gaat komen gaat het een ander verhaal worden, de defensie van Ajax is niet fysiek genoeg om hem af te stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:50
OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:08:
Kijk je de wedstrijd überhaupt wel? Van Rhijn fungeert meer als halve middenvelder omdat voorin de aanvallers constant roteren, de vleugels gebruiken dan de ruimtes die erdoor ontstaan om constant opkomend druk te zetten. Op die momenten moet Poulsen als controleur de gaten achterin opvangen, als er dus één die tegengoal te verwijten was is het Poulsen want die was nergens te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:12:
[...]

Kijk jij een andere wedstrijd? City laat Ajax mooi komen, laat de centrale verdedigers maar over de middellijn komen. Dan doen wij ons kunstje: pijlsnel counteren. Ze staan voor...

Echt het spel maken doet City bijna nooit. Mancini hè ;).
Dat was nog even daarvoor, nadien liet City zich idd terugzakken ;)

Maar met 1-1 schieten beide ploegen niets op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Rhapsody schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:39:
[...]
Niet enkel vanwege de assist, maar van Rhijn doet het best goed hoor.
Hij was volgens mij toch echt de hoofdschuldige bij de 0 - 1, zag je hoe ver hij van zijn directe tegenstander afstond?
Han schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:41:
De tegengoal is niet de schuld van van Rhijn, die moet telkens diep, dat is zijn opdracht. Iemand moet dat dan opvullen.
Als hij telkens diep moet, wat doet hij dan in godsnaam achterin het centrum terwijl zijn directe tegenstander vrijloopt richting goal?
Krukar schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:44:
[...]
Van Rhijn fungeert meer als halve middenvelder omdat voorin de aanvallers constant roteren, de vleugels gebruiken dan de ruimtes die erdoor ontstaan om constant opkomend druk te zetten. Op die momenten moet Poulsen als controleur de gaten achterin opvangen, als er dus één die tegengoal te verwijten was is het Poulsen want die was nergens te bekennen.
Nogmaals, wat deed van Rhijn dan achterin het centrum?

[ Voor 28% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-10-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:46:
[...]

Hij was volgens mij toch echt de hoofdschuldige bij de 0 - 1, zag je hoe ver hij van zijn directe tegenstander afstond?

[...]

Als hij telkens diep moet, wat doet hij dan in godsnaam achterin het centrum terwijl zijn directe tegenstander vrijloopt richting goal?
Sana had ook mee mogen verdedigen natuurlijk, maar inderdaad; bij de tegengoal stond van Rhijn te ver weg. Echter heeft hij op die fout na wel goede dingen laten zien.

Hier nu weer, Sana is gewoon veel en veel te licht.

[ Voor 4% gewijzigd door Rhapsody op 24-10-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Belabberd arbitraal werk weer trouwens, twee keer achter elkaar donkergeel voor city met een scheidsrechter beide keren er bovenop, beide keren wel gefloten maar geen kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20
Wtf@ commentaar op sport1; "waarschijnlijk krijgt hij [de scheidsrechter] een boot van de sjeik van city". Wat een lul, als je niet over voetbal kan lullen ga dan lekker commentaar geven bij sbs6.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
BAM 2-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ooooh wat lekker! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-09 15:30
Lekker hoor die 2-1, nu 150% geconcentreerd spelen. Enoh zit toch op de bank die kan er ook wel in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wisselen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Geef nou eens geel man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Ja klopt had er zeker al 3 aan spelers van Man C moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ohhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Jaaaaaaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
3-1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:20
Nice. Heb helaas nu al beide doelpunten gemist; probeer hier in Denemarken een stream te pakken te krijgen, maar echt lukken doet dat niet.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Haha nice 3-1! Dit kan niet meer fout gaan.

Eriksen speelt trouwens wel erg slecht deze wedstrijd zeg - was ook een lucky goal want het schot was veel te zacht en was gewoon tegengehouden als ie niet van richting was veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Haha Cristian Messi Eriksen scoort de 3-1! Heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Sanaaaaaaaaaaaaa...........grrrrrrrrrrrrrrrrr dat had 4-1 moeten zijn, lutser! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Wtf....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Dortmund helaas op 2-1 voorsprong... Niet goed voor Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Een gele kaart?
Daaag boot! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Ajax voor tegen Man City, Dortmund voor tegen Real, Malaga voor tegen Ac Milan, Schalke voor tegen Arsenal... Ben blij dat ik geen Toto heb ingevuld, ik zou er grandioos naast hebben gezeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Malaga en Schalke vind ik niet verrassend, hun tegenstanders draaien niet heel goed.

KJH en Afellay nekken Arsenal, pfff.

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 24-10-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 10:41
Yup, gewoon slecht in vorm. Schalke terecht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 15:41
Niet te geloven hoe belabberd dat City speelt in Europa. Ook vanavond is het weer een wanvertoning van jewelste, er zit totaal geen gevoel in.

Niet dat ze dat in Amsterdam erg vinden, maar want daar hebben ze nuttig gebruik van gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
The Realone schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:31:
Niet te geloven hoe belabberd dat City speelt in Europa. Ook vanavond is het weer een wanvertoning van jewelste, er zit totaal geen gevoel in.

Niet dat ze dat in Amsterdam erg vinden, maar want daar hebben ze nuttig gebruik van gemaakt. :)
In Italië heb je ook zo'n club: Napoli.
Daar maakte ook een Nederlandse club dankbaar gebruik van.

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-10-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
Inderdaad, Milan en Arsenal stellen weinig meer voor dit seizoen, zeker Schalke acht ik nu hoger dan Arsenal. Die andere twee wedstrijden zijn inderdaad een stuk verrassender, en van Ajax zeker niet onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 15:41
OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:33:
[...]

Alleen speelt Napoli dit seizoen EL en die kan ze totaal niet boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

YES!

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Wij zijn Ajax wij zijn de beste! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
Huplakee de mond van Guidetti ook weer gesnoerd :D . Heerlijke wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Lekker hoor dit :) Heb het laatste half uur deels in de auto en deels via UPC live gevolgd, was meteen ook het lekkerste deel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Bijzonder fijne wedstrijd voor de Nederlandse voetbalfan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 11:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Lekker zo'n overwinning, beetje jammer dat we er geen fuk aan hebben door die Madrileense eikels. :(

Ach ja, we houden hoop voor de EL. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 24-10-2012 22:41 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wat een geweldige wedstrijd van Ajax... echt verdient, niks op af te dingen. En netjes uitgespeeld. Wederom dikke complimenten voor Blind, die stond weer uistekend te spelen vanavond, goed bezig de laatste tijd. Jammer van die andere uitslag, maar goed, winnen is winnen en dat geeft de spelers vertrouwen. Hoe anders was het afgelopen zondag, laat dit positief doorwerken voor de klasieker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mooie avond :). Beetje jammer van de kaarten die niet werden getrokken en de vier minuten blessuretijd die ik wat overdreven vond...

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Blind viel mij ook positief op. Lekkere overwinning :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vos schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:51:
Blind viel mij ook positief op. Lekkere overwinning :).
Idd. Laat ze nu maar snel zijn contract verlengen.
Wat ik me afvraag: was Ajax nu zo goed of City zo slecht?
Ben benieuwd hoe het komend weekend tegen Feyenoord gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 21-09 21:21
City bleef afwachten, pas bij de 2-1 schakelden ze onmiddelijk over. Dat vond ik wel opvallend en dat Ajax die fase wist te overleven gaf toch wel de doorslag, met sowieso in totaal wel zo'n 60 minuten degelijk tot goed spel. Niet zozeer dat daarna de 3-1 viel, maar vooral niet een tegentreffer. Toen City met vier man voorin ging staan en drie daarvan op een paar meter van elkaar op de spits positie speelde begon ik toch wel het gevoel te hebben dat Ajax de winst er wel eens uit kon trekken. De aanvoer was gemankeerd geraakt en het spel veel te klein, wat in het voordeel van de 'verdedigende' ploeg is. Met nadruk 'verdedigend' omdat Ajax niet in het eigen strafschop gebied bleef hangen. Dan zou je het over jezelf afroepen. Ofwel, combinatie van beide naar mijn idee. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dadona op 24-10-2012 23:17 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Combinatie van beide ja. City kan zeker stuk beter, maar Ajax speelde ook een deel van de pot gewoon goed.

Eens kijken of er zondag iets van terug te zien is. Ajax kan een goede pot afwisselen met een dramatische. Laat ze dat nu eens een keer niet doen ;). Zeker niet te lang genieten van deze overwinning, zondag moet Ajax winnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 24-10-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:33:
[...]

Daar maakte ook een Nederlandse club dankbaar gebruik van.
Dat is natuurlijk totaal geen vergelijk. Napoli ziet de mogelijkheid om haar derde landstitel te behalen, een prijs die in Italië - en in alle andere grote Europese voetballanden - een stuk hoger wordt aangeslagen dan de Europa League. Napoli nam die wedstrijd dan ook nauwelijks serieus.

De Champions League wordt echter in ieder Europees land gezien als de grootst mogelijke prijs, City nam deze wedstrijd aanmerkelijk serieuzer dan Napoli de wedstrijd in Eindhoven. City had nog maar één punt en zij willen echt heel graag de beste van Europa worden. City heeft bijvoorbeeld ook in de Arena getraind, iets wat ze voorheen nooit deden bij een Europese wedstrijd. Dat ze het zo serieus nemen, was in de wedstrijd nauwelijks terug te zien, maar de vergelijking met de insteek van Napoli gaat echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Was na de eerste helft in slaap gevallen (lag niet aan de pot ;)). Knap resultaat, erg netjes. Nu in Manchester met maximaal 1 doelpunt verschil verliezen, en plek 3 is dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
City heeft ook gewoon weer bewezen dat je een team niet kunt kopen. Investeer je dik 1 Miljard in een team en dan slecht spelen in Europa. Overigens is het wel zo dat de engelse ploegen het over het algemeen vrij lastig hebben tegen andere ploegen die proberen te voetballen en het balletje rond laten gaan. United had het ook best lastig tegen Ajax en verloor dan ook thuis van Ajax, was misschien niet helemaal de beste opstelling maar toch.
Het is alleen jammer dat Ajax niet altijd zo speelt. Een 3-1 voorsprong kunnen ze dus wel vast houden, iets wat ik nog redelijk spannend vond aangezien het afgelopen weekend niet genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 07:04
Die Mancini is ook wel een tactisch onbenul. Er zit al weinig voetbal in Barry-Toure. Dan helpt het niet als je er alleen maar spitsen bij gooit in het centrum. Laat dan die Kompany meer inschuiven.

Laten we verder hopen dat ze in Amsterdam nu weer als vanouds naast de schoenen gaan lopen. Dan heeft Feyenoord er ook wat aan :)

[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 25-10-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:00:
Die Mancini is ook wel een tactisch onbenul. Er zit al weinig voetbal in Barry-Toure. Dan helpt het niet als je er alleen maar spitsen bij gooit in het centrum. Laat dan die Kompany meer inschuiven.

Laten we verder hopen dat ze in Amsterdam nu weer als vanouds naast de schoenen gaan lopen. Dan heeft Feyenoord er ook wat aan :)
Het enige logische wat ik kon bedenken was die linksback inbrengen. Die zou, door meer op te komen, van Rhijn af kunnen stoppen. Maar op het eind probeerde die Mancini maar wat geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Ik snapte de wissels van City ook niet. Ze schaften heel het middenveld af en gingen pompen. Terwijl ze op papier zoveel kwaliteit hebben dat ze Ajax voetballend vast moeten kunnen zetten. Toen ik die wissels zag wist ik dat Ajax dit ging uitspelen. Een paar houthakkers achterin die de bal niet kwijt konden en een stel egoïsten voorin die elkaar alleen in de weg liepen.

Natuurlijk was er sprake van onderschatting de eerste helft, dat was vragen om problemen. De gelijkmaker kwam uit het niets, en toen begon het stadion zich te roeren en de balletjes gingen goed vallen voor Ajax. City daar niet mee omgaan, tactisch en mentaal klopte er niets van. Dik verdiende overwinning.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Het is en blijft een geweldig resultaat natuurlijk, ik geniet dan ook nog even na van de samenvatting, maar toch wacht ik nog even de return over twee weken af. Grote kans dat City dan wel gelijk met 4 spitsen/op volle oorlogssterkte aantreden en Ajax het moeilijker gaat krijgen dan gisteravond het geval was.

Desondanks heb ik goede hoop. :)

Edit: En als ze zo zondag spelen dan rollen ze Feyenoord op. ;) (Zou mijn week wel compleet maken :D )

[ Voor 13% gewijzigd door RBH op 25-10-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:00:
Tja, een Italiaanse coach he ;)

Bij Inter heeft hij bewezen dat hij wel degelijk een goede trainer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 07:04
RBH schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:08:
En als ze zo zondag spelen dan rollen ze Feyenoord op. ;) (Zou mijn week wel compleet maken :D )
Goed dat je er een smiley achter zet. Want die gedachte is nu precies het probleem van Ajax en de reden dat supporters van andere clubs zo'n hekel aan de club hebben.

Ik mag hopen dat Feyenoord er iets meer invliegt dan City.
tweaker2010 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:17:
[...]
Bij Inter heeft hij bewezen dat hij wel degelijk een goede trainer is.
Misschien had hij daar wat meer geluk. Want gister was écht amateuristisch. Als dat zijn examen coach betaald voetbal was had ik hem laten zakken. Kom op: Ajax speelde zonder spits, met veel middenvelders en je schuift Kompany niet eens door en brengt alleen maar spitsen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Het verschil bij Ajax tussen de champions league en de competitie (muv tegen Twente) is enorm. Zou me niks verbazen als ze zondag ineens verliezen.
Pagina: 1 ... 6 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.