Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laat dat nu net het probleem zijn wat Feyenoord ook heeft, zo wisselvalligGonadan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:50:
Of winnen, dat is het probleem met Ajax, er is gewoon geen pijl op te trekken.
Help me even, waarom zou zo'n gedachte een probleem zijn van Ajax? Feit is dat Feyenoord een beetje scorend vermogen mist waardoor Ajax zonder al te veel problemen moet kunnen winnen van Feyenoord. (Okay, 'oprollen' is wellicht wat too much omschreven)D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:41:
[...]
Goed dat je er een smiley achter zet. Want die gedachte is nu precies het probleem van Ajax en de reden dat supporters van andere clubs zo'n hekel aan de club hebben.
Ik mag hopen dat Feyenoord er iets meer invliegt dan City.
Oh, en dat andere mensen een hekel hebben aan Ajax, dat doen ze toch echt zelf.
Edit: Moet inderdaad wel toegeven dat Ajax erg wisselvallig is en ook zo maar kan verliezen zondag. Laten we hopen van niet; de omstandigheden spreken iig niet in het voordeel voor Ajax.
[ Voor 12% gewijzigd door RBH op 25-10-2012 10:12 ]
Omdat Ajax na één goed potje (tegen een volgens mij ook nog niet zo gemotiveerde tegenstander) zichzelf is geneigd te overschatten.RBH schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:10:
[...]
Help me even, waarom zou zo'n gedachte een probleem zijn van Ajax?
Ja, ze speelden goed maar het probleem is dat men in Amsterdam vervolgens gelijk denkt dat dat het niveau is waarop men behoort te acteren. Frank de Boer ook vorig jaar: "ja, zo moeten we elke week spelen". Terwijl het misschien gewoon een uitschieter was.
Eeeh nee. Want bij andere clubs heb je dat veel minder. Het is iets wat Ajax uitstraalt wat "het slechtste" in andere supporters naar boven haaltOh, en dat andere mensen een hekel hebben aan Ajax, dat doen ze toch echt zelf.
Dus Ajax speelt een goede pot en meteen is de tegenstander niet gemotiveerd of hebben ze een B-team?D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:24:
[...]
Omdat Ajax na één goed potje (tegen een volgens mij ook nog niet zo gemotiveerde tegenstander) zichzelf is geneigd te overschatten.
Ja, ze speelden goed maar het probleem is dat men in Amsterdam vervolgens gelijk denkt dat dat het niveau is waarop men behoort te acteren. Frank de Boer ook vorig jaar: "ja, zo moeten we elke week spelen". Terwijl het misschien gewoon een uitschieter was.
Dat gezegd hebbende; als je gaat richten op een lager niveau kom je ook nergens. "Laten we hopen op een uitschieter", dan neem je jezelf in de maling.
Edit: Overigens; overschatten? Als Frank de Boer zegt dat je elke week zo moet spelen, dan wilt hij dus dat Ajax elke wedstrijd zo speelt, niks niet overschatten.
Het is iets wat Ajax uitstraalt wat Ajax maakt. Als je daar niet tegen kunt is dat jouw probleem, NIET het probleem van Ajax/Ajacieden. Ik houd er wel van, en ik vind het mooi om te zien hoe iedereen zich altijd tegen Ajax keert.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:24:
[...]
Eeeh nee. Want bij andere clubs heb je dat veel minder. Het is iets wat Ajax uitstraalt wat "het slechtste" in andere supporters naar boven haalt
[ Voor 6% gewijzigd door RBH op 25-10-2012 10:31 ]
Makkelijk he... wijzen. Beter is het om de hand in eigen boezem te steken. Als de uitstraling van een ander bij jou negativiteit oproept zou ik je willen adviseren dat probleem bij jezelf te zoekenD-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:24:
Eeeh nee. Want bij andere clubs heb je dat veel minder. Het is iets wat Ajax uitstraalt wat "het slechtste" in andere supporters naar boven haalt
XXXVI
Thank you!ephymerous schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:45:
[...]
Makkelijk he... wijzen. Beter is het om de hand in eigen boezem te steken. Als de uitstraling van een ander bij jou negativiteit oproept zou ik je willen adviseren dat probleem bij jezelf te zoeken
Ik betwijfel dat over niet gemotiveerd zijn want City moest winnen wouden ze nog grote kans maken om volgende ronde te bereiken, na vorig jaar al meteen uitgeschakeld te zijn was het dit jaar hun doel verder te komen. Stond afgelopen dagen ook in de engelse kranten dat ze moesten winnen, in de the times las ik dat vanochtend ook.Verder stond erin dat Richards niet begreep waarom ze opeens 3 verschillende opstelling speelde en dat ze dat niet fijn vonden omdat ze dat nog nooit gedaan hadden en het liefst gewoon 4-4-2 spelen.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:24:
[...]
Omdat Ajax na één goed potje (tegen een volgens mij ook nog niet zo gemotiveerde tegenstander) zichzelf is geneigd te overschatten.
Blij dat ik Mancini niet ben want die zou vast een niet zo fijn telefoontje uit Abu Dhabi gehad hebben en als ook al spelers tegen je gaan zijn zal de druk wel enorm zijn.
De pot verwijt de ketel. Als jouw gedrag bij anderen tot ergernis leidt, kun je (zoals nu gebeurt) zeggen dat je dat niet boeit en dat die anderen zich maar gewoon niet moeten ergeren, of je kunt proberen het probleem bij jezelf te zoeken.ephymerous schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:45:
[...]
Makkelijk he... wijzen. Beter is het om de hand in eigen boezem te steken. Als de uitstraling van een ander bij jou negativiteit oproept zou ik je willen adviseren dat probleem bij jezelf te zoeken
Beide kampen doen nu hetzelfde: vooral het probleem bij de ander leggen en zelf niet openstaan voor datgene wat ze vinden dat de ander moet doen: het probleem bij jezelf zoeken.
Maar vergelijk Ajax eens met een persoon. Als iedereen een bloedhekel aan je heeft, is het dan geen tijd om ook eens in de spiegel te kijken? Utrechters, PSV-ers, Feyenoorders, Twente-supporters, ADO-aanhangers: ze reageren toch allemaal negatief op Ajax. Met succes of jaloersheid daarop heeft het geen reet te maken. Ook als Ajax geen kampioen is zijn die reacties er. De jaren negentig liggen ook al ver achter ons.
[ Voor 18% gewijzigd door D-e-n op 25-10-2012 11:43 ]
Wat dat betreft schaar ik het maar onder het bekende voetbalintellect, als je al over bloedhekel gaat spreken ben je wat mij betreft al een aantal stappen te ver. Dan is alle realiteit al achter gelaten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zal wel egoïstisch zijn dan, maar ik ga mijzelf niet aanpassen zodat anderen mij mogen.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:39:
Natuurlijk valt er op elke supportersgroep of club wat aan te merken. Wat Ajax teveel heeft heeft Feyenoord soms te weinig en andersom.
Maar vergelijk Ajax eens met een persoon. Als iedereen een bloedhekel aan je heeft, is het dan geen tijd om ook eens in de spiegel te kijken? Utrechters, PSV-ers, Feyenoorders, Twente-supporters, ADO-aanhangers: ze reageren toch allemaal negatief op Ajax. Met succes of jaloersheid daarop heeft het geen reet te maken. Ook als Ajax geen kampioen is zijn die reacties er. De jaren negentig liggen ook al ver achter ons.

Verwijderd
Misschien heeft Ajax deze week mazzel, het zal niet zo snel gebeuren dat je de klassieker onderschat.
Ik volgens mij voldoende intellect maar toch heb ik een hekel aan Ajax. Waarom zou dat niet reëel kunnen zijn? Vind je in je dagelijks leven ook iedereen leuk?Gonadan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:44:
Wat dat betreft schaar ik het maar onder het bekende voetbalintellect, als je al over bloedhekel gaat spreken ben je wat mij betreft al een aantal stappen te ver. Dan is alle realiteit al achter gelaten.
Dat mag. Maar dan moet je dus ook niet wijzen naar de mensen die je niet mogen.RBH schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:49:
[...]
Ik zal wel egoïstisch zijn dan, maar ik ga mijzelf niet aanpassen zodat anderen mij mogen.
En je moet dat natuurlijk ook genuanceerder zien. Je moet natuurlijk altijd jezelf blijven en als iemand dat niet bevalt is dat pech. Maar als negen van de tien mensen een hekel aan je hebben zou ik zeggen: kijk toch maar eens in de spiegel.
[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 25-10-2012 12:02 ]
Wat wordt er gedacht voor de NL ploegen vandaag?
Levante - FC TWENTE
PSV - AIK
Ik denk dat Levante tegen Twente met de winst aan de haal gaat en dat PSV thuis wint van AIK. Met alle respect maar AIK Solna is echt geen goede ploeg.
[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 25-10-2012 12:13 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
*knip* trollQuad schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:12:
Vandaag Europa League.
Wat wordt er gedacht voor de NL ploegen vandaag?
Levante - FC TWENTE
PSV - AIK
[ Voor 7% gewijzigd door argro op 25-10-2012 16:26 ]
negen van de tien een hekel ja?D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:01:
us ook niet wijzen naar de mensen die je niet mogen.
En je moet dat natuurlijk ook genuanceerder zien. Je moet natuurlijk altijd jezelf blijven en als iemand dat niet bevalt is dat pech. Maar als negen van de tien mensen een hekel aan je hebben zou ik zeggen: kijk toch maar eens in de spiegel.
Zeker niet, maar ik kan zo ook geen mensen noemen die ik echt háát. Als ik dat bij mensen al niet heb dan kan ik het mij bij een voetbalclub al helemaal niet voorstellen.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:01:
Ik volgens mij voldoende intellect maar toch heb ik een hekel aan Ajax. Waarom zou dat niet reëel kunnen zijn? Vind je in je dagelijks leven ook iedereen leuk?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Overmoedige uitspraak... mensen die zichzelf niet aanpassen bestaan niet!RBH schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:49:
[...]
Ik zal wel egoïstisch zijn dan, maar ik ga mijzelf niet aanpassen zodat anderen mij mogen.
Er kleeft overigens wel een extra nadeel aan de arrogante beeldvorming die een club over zichzelf afroept. Spelers van tegenstanders zullen ook extra gemotiveerd zijn. Dus soms is het beter om je als club wat meer op de vlakte te houden en respect voor de tegenstanders te tonen.
Natte krant (363218) (V.242)
Is het niet zo dat supporters van bijvoorbeeld PSV of Feyenoord meer hekel hebben aan Ajax dan aan de andere concurrenten? Dat is echt zo hoor.
Haat is ook maar een woord. Maar om het wat concreter te maken: Ajax is de enige club in Nederland waarvan ik in Europa hoop dat ze verliezen.Gonadan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:29:
[...]
Zeker niet, maar ik kan zo ook geen mensen noemen die ik echt háát. Als ik dat bij mensen al niet heb dan kan ik het mij bij een voetbalclub al helemaal niet voorstellen.
[ Voor 45% gewijzigd door D-e-n op 25-10-2012 12:38 ]
Tja, dat herken ik dus ook niet. Ik ben altijd voor de Nederlandse club. Uiteraard grinnik ik wel als mijn arrogante AZ-maat chagrijnig kijkt bij een tegendoelpunt, maar dat is meer om elkaar te stangen.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:36:
Haat is ook maar een woord. Maar om het wat concreter te maken: Ajax is de enige club in Nederland waarvan ik in Europa hoop dat ze verliezen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als ik een hekel aan iemand zou hebben, omdat diegene arrogant of vervelend is, zou ik die niet te veel aandacht schenken. Als ik jaloers zou zijn, dan zou ik me daar mogelijk druk over kunnen maken ja.
Ik zou graag eens een opsomming van misdaden en/of irritante trekjes willen zien die in jullie ogen het "haten" zouden rechtvaardigen. Eens kijken of het goed onderbouwd wordt, of dat er eigenlijk geconcludeerd kan worden dat er enkel sprake is van onbewuste meeloperij.
Zelfde geldt hier. Maar dat hebben de meeste Nederlanders gelukkig wel.Gonadan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:50:
Ik ben altijd voor de Nederlandse club.
De nieuwtjes over Ajax komen ook sneller in het nieuwsdhhdante schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:51:
De mensen die Ajax "haten" volgen nieuwtjes over deze club zelfs meer dan de meeste aanhangers er van. Zodra er iets negatiefs over Ajax te melden valt, gooien ze de sociale media vol met dit 'heuglijk nieuws'. En dan nog vol blijven houden dat het niets met jaloezie o.i.d. te maken heeft.
Als ik een hekel aan iemand zou hebben, omdat diegene arrogant of vervelend is, zou ik die niet te veel aandacht schenken. Als ik jaloers zou zijn, dan zou ik me daar mogelijk druk over kunnen maken ja.
Ik zou graag eens een opsomming van misdaden en/of irritante trekjes willen zien die in jullie ogen het "haten" zouden rechtvaardigen. Eens kijken of het goed onderbouwd wordt, of dat er eigenlijk geconcludeerd kan worden dat er enkel sprake is van onbewuste meeloperij.
Trouwens, een vriend van me is zo'n "echte" ajacied. Als Ajax wint klaait'ie Facebook vol met "wij zijn ajax, wij zijn de beste" en als Ajax verliest gaat'ie een andere zender kijken en hoor je hem niet meer. Door dat soort lui krijg ik een grafhekel aan Ajax en aan teletekstfans in het algemeen.

[ Voor 12% gewijzigd door King Nothing op 25-10-2012 13:10 ]
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Ik weet dat er mensen zijn die dat doen. Ik weet dat mening Feyenoorder kan overdrijven (en andersom ook overigens). Maar voor mezelf sprekend: ik doet dat niet.dhhdante schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:51:
De mensen die Ajax "haten" volgen nieuwtjes over deze club zelfs meer dan de meeste aanhangers er van.
Zoals gezegd is "haat" een groot woord. Maar mijn ergernis komt vooral voort uit hoe aanhangers en volgers met de club omgaan, niet zozeer door de spelers of het spel.Ik zou graag eens een opsomming van misdaden en/of irritante trekjes willen zien die in jullie ogen het "haten" zouden rechtvaardigen. Eens kijken of het goed onderbouwd wordt, of dat er eigenlijk geconcludeerd kan worden dat er enkel sprake is van onbewuste meeloperij.
Het is het "zich beter willen voelen dan de rest" wat mij stoort. Het kleinerende toontje wat daarmee komt: "wij zijn Ajax, wij zijn de beste", ook als daar geen enkele reden toe is. Het is die eeuwige verwijzing naar successen uit het verleden. Ajax heeft jarenlang veel onaantrekkelijker gespeeld dan welke Nederlandse (sub)topper maar toch wordt er dan net gedaan alsof Ajax altijd garant staat voor mooi voetbal.
Enige relativering lijkt vaak te ontbreken. Na één potje tegen City of Milan wordt straalt men gelijk weer uit dat men mee kan in Europa. Johan Cruyff doet wat dat betreft ook altijd een aardige duit in het zakje. Je kunt nog zo'n goede jeugdopleiding hebben: zonder geld kun je je nooit spiegelen aan Barcelona.
In mijn geval is de afkeer pas sterk gegroeid met de opkomst van de sociale media, fora en de vergroting van het aantal praatprogramma's en dergelijke. In de jaren negentig had ik er niet zo'n last van.
Wat heeft dat er mee te maken? Ik snap niet echt wat je bedoelt.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:36:
[...]
Is het niet zo dat supporters van bijvoorbeeld PSV of Feyenoord meer hekel hebben aan Ajax dan aan de andere concurrenten? Dat is echt zo hoor.
Ik ben Ajax supporter, dat mag gezegd worden, maar ik zal zeker Feyenoord of welk andere club niet beledigen.
Ik vind dat als je supporter bent dat je weet dat je club kan verliezen, je moet ook dat kunnen relativeren. Ook ik ben klaar wat betreft wij zijn Ajax wij zijn de beste. Of Wij zijn Twente en wij staan boven aan etc. Laat die mensen maar in hun waan en negeer ze.
Laatst tegen Heracles met de 3-3 bijvoorbeeld, hebben ze helemaal aan zichzelf te danken. Natuurlijk werd een goal afgekeurd, natuurlijk hielp de scheidsrechter niet mee, maar je mag als Ajax zijnde niet de tegenstander notabene 3 goals laten maken en dan is een gelijkspel gewoon terecht.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
En precies dat gedrag zie ik bij alle AZ'ers in omgeving (en dat zijn er een hoop). Het is ook allemaal niet zo clubgebonden als sommigen graag willen geloven.King Nothing schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:08:
Trouwens, een vriend van me is zo'n "echte" ajacied. Als Ajax wint klaait'ie Facebook vol met "wij zijn ajax, wij zijn de beste" en als Ajax verliest gaat'ie een andere zender kijken en hoor je hem niet meer. Door dat soort lui krijg ik een grafhekel aan Ajax en aan teletekstfans in het algemeen.
Historie mag je trots op zijn, zo zijn Feyenoord en PSV ook trots op successen uit het verleden, daar is niets mis mee. Wat mij persoonlijk wel tegen de borst stuit is zo'n 'Wij zijn Ajax' op de mouw, of de nummer 1 op de stropdas. Daar lijken de Amsterdammers wel een handje van te hebben, maar om dan gelijk een haat op te bouwen?D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:11:
Het is het "zich beter willen voelen dan de rest" wat mij stoort. Het kleinerende toontje wat daarmee komt: "wij zijn Ajax, wij zijn de beste", ook als daar geen enkele reden toe is. Het is die eeuwige verwijzing naar successen uit het verleden. Ajax heeft jarenlang veel onaantrekkelijker gespeeld dan welke Nederlandse (sub)topper maar toch wordt er dan net gedaan alsof Ajax altijd garant staat voor mooi voetbal.
Ach ja, wederom herken ik hetzelfde verhaal toen bij AZ. Die gingen met de hakken over de sloot door tegen Udinese, daarna riep elke fan (die ik ken) dat Valencia ook wel te doen moest zijn en Atletico was sowieso niet zo goed dus de finale was haalbaar.Enige relativering lijkt vaak te ontbreken. Na één potje tegen City of Milan wordt straalt men gelijk weer uit dat men mee kan in Europa. Johan Cruyff doet wat dat betreft ook altijd een aardige duit in het zakje. Je kunt nog zo'n goede jeugdopleiding hebben: zonder geld kun je je nooit spiegelen aan Barcelona.

Fans en eurofie gaan niet goed samen met realisme.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Pff, arrogant hoor.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:01:
[...]
Ik volgens mij voldoende intellect maar toch heb ik een hekel aan Ajax. Waarom zou dat niet reëel kunnen zijn? Vind je in je dagelijks leven ook iedereen leuk?
Overigens ben ik als Ajacied wel van mening dat de krantenberichten weer minder zijn. Meteen is het van Ajax doet weer mee. Nu is dat misschien wel zo, maar ik wacht eerst even over twee weken af. En dan nog Dortmund.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://twitter.com/superguidettiHan schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:24:
https://twitter.com/superguidetti/status/260380516677742593
[...]
[...]
Wat een verschrikkelijke leeghoofd is die gast... dat sommige eencelligen dergelijke kinderlijke termen gebruiken, ala, die weten niet beter. Maar dat je als profvoetballer je zo uitlaat, wat een kneus ben je dan. Je hebt een voorbeeldfunctie, gedraag je er ook naar. Zou hij uberhaupt weten dat spelers van Feyenoord en Ajax vriendschappelijk met elkaar omgaan in privetijd? Dacht dat het shirt uittrekken terwijl je al geel hebt een incident was, maar blijkbaar is hij echt zo dom en gedraagt hij zich daar ook nog eens naar...
wel leuk dat ie gisteren na de 0-1 opeens van de wereld is verdwenen
Het merendeel van Nederland is Ajax supporter, in het buitenland wordt Ajax als de Nederlandse club beschouwt. Ajax heeft de grootste geografische spreiding wat betreft supporters. Dus de "meerderheid" heeft geen enkele moeite met de uitstraling van Ajax. Dan is het toch vreemd dat Ajax/Ajaxsupporters* naar zichzelf moeten kijken?Anakha schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:07:
[...]
De pot verwijt de ketel. Als jouw gedrag bij anderen tot ergernis leidt, kun je (zoals nu gebeurt) zeggen dat je dat niet boeit en dat die anderen zich maar gewoon niet moeten ergeren, of je kunt proberen het probleem bij jezelf te zoeken.
Beide kampen doen nu hetzelfde: vooral het probleem bij de ander leggen en zelf niet openstaan voor datgene wat ze vinden dat de ander moet doen: het probleem bij jezelf zoeken.
* Daarbij vind ik dat de harde kern absoluut in de spiegel mag kijken, maar dat geldt voor iedere supportersgroep. Met de Ajaxsupporter bedoel ik de modale supporter.
XXXVI
Het merendeel van Nederland is Ajax-supporter? Dus jij wil zeggen dat Ajax meer supporters heeft dan de overige BVO's in Nederland? Kan ik mij niet voorstellen. Heb je hier cijfers van?ephymerous schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 15:54:
[...]
Het merendeel van Nederland is Ajax supporter, in het buitenland wordt Ajax als de Nederlandse club beschouwt. Ajax heeft de grootste geografische spreiding wat betreft supporters. Dus de "meerderheid" heeft geen enkele moeite met de uitstraling van Ajax. Dan is het toch vreemd dat Ajax/Ajaxsupporters* naar zichzelf moeten kijken?
* Daarbij vind ik dat de harde kern absoluut in de spiegel mag kijken, maar dat geldt voor iedere supportersgroep. Met de Ajaxsupporter bedoel ik de modale supporter.
De kwalificatie EchteSupporterTM buiten geschouwing gelaten natuurlijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ongeveer, Ajax heeft geloof ik iets van 45% van de voetbalsupporters volgens zo'n jaarlijks onderzoek van de VI.Napo schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:02:
[...]
Het merendeel van Nederland is Ajax-supporter? Dus jij wil zeggen dat Ajax meer supporters heeft dan de overige BVO's in Nederland? Kan ik mij niet voorstellen. Heb je hier cijfers van?
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=165503
Hiet zitten echter wel heel veel mensen bij die totaal niks met voetbal hebben maar zich toch "ajax supporter" noemen. Zo ken ik er zelf een paar uit mijn eigen omgeving.HamburgerHenk schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:11:
[...]
Ongeveer, Ajax heeft geloof ik iets van 45% van de voetbalsupporters volgens zo'n jaarlijks onderzoek van de VI.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=165503
Het woord supporter is sowieso discutabel..
* Ajax heeft niet meer supporters dan de rest, laat maar onderzoek zienStvn21 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:15:
[...]
Hiet zitten echter wel heel veel mensen bij die totaal niks met voetbal hebben maar zich toch "ajax supporter" noemen. Zo ken ik er zelf een paar uit mijn eigen omgeving.
Het woord supporter is sowieso discutabel..
* Iemand post een onderzoek
* Ja maar dat onderzoek klopt niet!
Zucht....
Ik denk wel dat ajax de meeste mensen heeft die zeggen dat ze supporter zijn van ajax. Maarja zoals ik al zei; de betekenis van het woord supporter is discutabel.Krukar schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:17:
[...]
* Ajax heeft niet meer supporters dan de rest, laat maar onderzoek zien
* Iemand post een onderzoek
* Ja maar dat onderzoek klopt niet!
Zucht....
Wat mij het meest boeit is het spel.
Supporter ben je als je in het stadion zit (support zegt het al).Stvn21 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:20:
Ik denk wel dat ajax de meeste mensen heeft die zeggen dat ze supporter zijn van ajax. Maarja zoals ik al zei; de betekenis van het woord supporter is discutabel.
De rest van mensen die zich supporter noemen kan je beter lezen als "fan" of "aanhang".
Overigens dat Ajax op zijn shirt zet: "Wij zijn Ajax" moet toch gewoon kunnen? Het is een zin die Ajax zelf gebruikt en ze zijn tenslotte ook gewoon Ajax. Maar omdat het Ajax is zal het wel weer negatief zijn, als een ploeg als PEC Zwolle het zou doen hoor je vast niemand erover.
Maar het is te hopen dat Ajax dit spel door zet, ze bewijzen dat ze het kunnen, dan is het nu de taak om te bewijzen dat ze het vast kunnen houden
Edit: aah dhhdante was me net voor!
Niks van aantrekken verder, veel mensen hebben gewoon afgunst naar Ajax omdat het altijd de meest succesvolle club van Nederland is geweest op alle vlakken.
Ben je dan alleen supporter als je in het stadion zit? En hoe vaak moet je dan naar een wedstrijd voordat je supporter bent? Moet je dan ook nog zingen? Of is alleen de wedstrijd bekijken genoeg? Ik weet niet precies wat de regels zijn om een echte supporter te zijn..BaszCore schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:24:
[...]
Supporter ben je als je in het stadion zit (support zegt het al).
De rest van mensen die zich supporter noemen kan je beter lezen als "fan" of "aanhang".
Zondag ga ik naar PEC - PSV, van beide ploegen ben ik supporter, maar ik heb een seizoenskaart van PEC.. mag ik dan voor PSV juichen?
Lees deze post met een knipoog, ik wil niet de aanstichter zijn van weer een "Echte SupporterTM discussie"
[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 25-10-2012 16:33 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
En dat is exact waar ik in het geval van Ajax zo'n hekel aan de club heb gekregen over de jaren heen. Cruijff, Telegraaf, Jack van Gelder, altijd maar aandacht voor Ajax, ook al is er niets interessants te melden, of zelfs elders veel interessantere zaken.Gonadan schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:50:
[...]
Wat mij persoonlijk wel tegen de borst stuit is zo'n 'Wij zijn Ajax' op de mouw, of de nummer 1 op de stropdas. Daar lijken de Amsterdammers wel een handje van te hebben, maar om dan gelijk een haat op te bouwen?
[...]
Met name die ene keer dat PSV CL speelde en Hiddink in de studio zat, vragen stellen en aandacht vestigen op Ajax... Dat is respectloos, dom en kennelijk blinde verering en manie. Verwerpelijk.
Wanneer je jarenlang niets noemenswaardigs presteert, houd dan je gewoon eens je arrogante muil... Stropdassen met een 1 erop.

Gek genoeg heb ik anno 2012 veel minder moeite met Ajax, 1) omdat de coach nu eens een keer geen arrogante kwast is, maar een realist, 2) Ajax is kampioen min of meer tegen beter weten in, en 3) de arrogantie lijkt minder nu men kampioen is.
En verzin in vredesnaam zelf eens een origineel eigen ritueel: Feyenoord en Ajax, tegenpolen en aartsvijanden op het veld, 'jatten' beide het motto van Liverpool... 'You never walk alone', 'This is Anfield'...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Over die leus had ik het niet maar gewoon over de term "Wij zijn Ajax", staat zelfs op de arena en het staat ook vast nog wel ergens op de website.Krukar schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:31:
Dat is altijd zo BaszCore, supporters van andere clubs mogen halverwege het seizoen al praten over kampioen worden e.d. Mar als een Ajax-supporter de leus "Wij zijn Ajax, wij zijn de beste" die gewoon iedere week door het station schalt gebruikt, is het gelijk weer arrogant e.d.
Niks van aantrekken verder, veel mensen hebben gewoon afgunst naar Ajax omdat het altijd de meest succesvolle club van Nederland is geweest op alle vlakken.
Supporter ben je voor mij gewoon als je in het stadion zit en daar zit je 9/10 keer omdat je fan bent van die ploeg. Als je voor meer ploegen bent, juich er lekker op los zou ik zeggen. Als ik bij Ajax - Barca zou zitten zou ik ook voor elk doelpunt juichen, zowel als voor Ajax en vermoedelijk vaker voor Barca
Eh? Die snap ik even niet.Ramzzz schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:34:
En verzin in vredesnaam zelf eens een origineel eigen ritueel: Feyenoord en Ajax, tegenpolen en aartsvijanden op het veld, 'jatten' beide het motto van Liverpool... 'You never walk alone', 'This is Anfield'...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zou je daarom niet een hekel aan de betreffende intervieuwer moeten krijgen? Ajax kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat een bepaalde medewerker van de publieke omroep voorafgaand aan een wedstrijd va PSV liever over Ajax praat dan over PSV.Ramzzz schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:34:
[...]
Met name die ene keer dat PSV CL speelde en Hiddink in de studio zat, vragen stellen en aandacht vestigen op Ajax... Dat is respectloos, dom en kennelijk blinde verering en manie. Verwerpelijk.
Zonder die stropdas goed te willen praten (integendeel); Ajax was toen regerend landskampioen (2004)Wanneer je jarenlang niets noemenswaardigs presteert, houd dan je gewoon eens je arrogante muil... Stropdassen met een 1 erop.
Ben je niet in de war met FC Twente? Ik hoor dat lied nooit bij Ajax of in de ArenA, maar des te vaker bij FC Twente. Zie bijvoorbeeld YouTube: You'll never walk alone Twente PSV 30.000man. De enige keer dat Ajacieden 'You never walk alone' hebben gezongen was bij het afscheid van Suarez volgens mij.En verzin in vredesnaam zelf eens een origineel eigen ritueel: Feyenoord en Ajax, tegenpolen en aartsvijanden op het veld, 'jatten' beide het motto van Liverpool... 'You never walk alone', 'This is Anfield'...
[ Voor 4% gewijzigd door argro op 25-10-2012 16:55 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
[ Voor 5% gewijzigd door Dadona op 25-10-2012 17:09 ]
Ik dan vergat ik Twente nog, dat ook nog eens het shirt kopieert...
Was dat nou zo moeilijk?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De twee liedjes waar ik het over had hebben niets gemeen met You'll never walk alone, behalve dat het liedjes zijn waarvan een deel makkelijk gezongen kan worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Dadona op 25-10-2012 17:18 ]
Koffie bedoel je? Dat heeft een positieve invloed op het gegeugen.
En 'vergeten', omdat ik Twente niet wilde mengen in de discussie.
'Wij zijn Ajax' is analoog aan, en exact hetzelfde bedoeld als 'This is Anfield'.Dadona schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:16:
Ajax neemt het motto over? Ik zie echt niet hoe You'll never walk alone terug komt bij Ajax. Ik denk hooguit voor een geval dat een persoon het zwaar heeft of iets dergelijks.
De twee liedjes waar ik het over had hebben niets gemeen met You'll never walk alone, behalve dat het liedjes zijn waarvan een deel makkelijk gezongen kan worden.
[ Voor 47% gewijzigd door Ramzzz op 25-10-2012 17:18 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit bedoel ik dus, supporten doet iedereen op zijn eigen manier. Als je random mensen gaat vragen op straat voor welke club ze zijn, zullen veel mensen ajax zeggen. Van deze mensen zal het grootste percentage nooit het stadion van binnen hebben gezien.BaszCore schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:24:
[...]
Supporter ben je als je in het stadion zit (support zegt het al).
Overigens dat Ajax op zijn shirt zet: "Wij zijn Ajax" moet toch gewoon kunnen? Het is een zin die Ajax zelf gebruikt en ze zijn tenslotte ook gewoon Ajax. Maar omdat het Ajax is zal het wel weer negatief zijn, als een ploeg als PEC Zwolle het zou doen hoor je vast niemand erover.
Maar het is te hopen dat Ajax dit spel door zet, ze bewijzen dat ze het kunnen, dan is het nu de taak om te bewijzen dat ze het vast kunnen houden
Edit: aah dhhdante was me net voor!
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen de club ajax hoor (lees: voetbal wat ze spelen). Alleen soms wel wat tegen de arrogante houding.
Precies dat dusStvn21 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:11:
Dit bedoel ik dus, supporten doet iedereen op zijn eigen manier. Als je random mensen gaat vragen op straat voor welke club ze zijn, zullen veel mensen ajax zeggen. Van deze mensen zal het grootste percentage nooit het stadion van binnen hebben gezien.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen de club ajax hoor (lees: voetbal wat ze spelen). Alleen soms wel wat tegen de arrogante houding.
De arrogante houding vind ik wel mee vallen, althans ik zie het niet. Zal vermoedelijk wel komen door wat er voornamelijk door Vak 410, F-Side, South Crew gezongen wordt gok ik. Die staan enkel 100% achter de ploeg en de club en dat is hun trots en dat uiten ze.
Mocht het door iets anders komen bijvoorbeeld zich benadeeld voelen door de scheids ofzo, ook onzin want dat gebeurd bij elke ploeg. De ene keer zit het mee en de andere keer tegen.
Ik ben ook trots op de ploeg en club, soms word je behoorlijk teleurgesteld zoals afgelopen weekend en het wanbeleid van de afgelopen jaren was ook niet fijn voor de fans. Maar over het algemeen zijn de meeste van alle fans gewoon trouw gebleven aan Ajax. Zijn er ook natuurlijk heel veel overgestapt naar AZ waar ik legio voorbeelden van zou kunnen opnoemen maar dat is natuurlijk overlopen. Je club hoor je ook te blijven steunen in slechte tijden.
MaFIFASlaapje schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 19:20:
Wtf @ scheids...
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
En dat (overtreding op Tadic) had rood moeten zijn ...
=========================================
Wat een discussie over de (arrogante) houding van een supportersgroep ...
Keer op keer (overdreven (fel)) reageren op deze houding zal zeker zorgen dat dit minder wordt ...

ps Als je als (langsdelijn/teletetekst)supporter of fan of aanhanger of iets anders bent van een Nederlandse club dan ben je echt ongelooflijk dom om een andere Nederlandse club niet toe te juichen als deze in Europa speelt.
Vitesse mag van mij met die stroman nog een keer meemaken wat Karel Aalbers al eerder voor de club heeft gedaan maar als de club na dit seizoen kampioen is zal ik elke Europese overwinning toejuichen, want hoe succesvoller de Nederlandse clubs in Europa zijn des te groter is de kans dat mijn favoriete Nederlandse clubs in Europa mogen spelen.
[ Voor 144% gewijzigd door OPSLAGHOND op 25-10-2012 20:15 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wel terecht geel voor die eikel die Douglas rood wil aansmeren.
En dan moet de 3 - 0 ook afgekeurd worden scheids ...

[ Voor 31% gewijzigd door OPSLAGHOND op 25-10-2012 20:45 ]
dat die idioot zelfs Bengston geen rood gaf.....waar hebben we het in godsnaam over!!
[ Voor 36% gewijzigd door Player1S op 25-10-2012 21:04 ]
En Douglas, waar had hij last van vanavond? Liet zich meerdere keren in de luren leggen door die b-aanvallers van Lavante. Hier moet je als Twente toch gewoon doorheen kunnen voetballen, zelfs na de onterechte 1-0? Tactisch was het niet best. Overigens mag Bengtsson nog wel disciplinair gestraft worden door Twente, wat een idiote overtreding zeg, geen intentie om de bal te spelen en vol met twee benen er in, idioot.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Is dat niet een beetje ver gezocht? Is 'hand in hand kameraden' dan ook analoog aan en exact (!) hetzelfde als 'you never walk alone'? (Wie eerder was en wie dus wat gejat heeft laat ik even in het midden.) Het spreekt m.i. voor zich dat slogans en andere dergelijke leuze altijd een bepaalde vergelijkbare lading hebben. Het gaat altijd om het geven van een bepaalde positieve klank aan het daadwerkelijke merk. Maar om nou te zeggen dat ze daarom allemaal exact hetzelfde zijn en dat dus de één zijn slogan van de ander heeft gejat gaat wel een beetje ver.Ramzzz schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 17:16:
[...]
[...]
'Wij zijn Ajax' is analoog aan, en exact hetzelfde bedoeld als 'This is Anfield'.
Als Babel nou had gezegd: 'ik ga er vanuit dat wij het duel al in de eeste helft in het slot kunnen gooien door een doelpuntje of 5 te maken en vanzelfsprekend de 0 te houden en dus ga ik in de tweede helft op zoek naar een panna' dan was het arrogant geweest. Nu zie ik de arrogantie niet. Hij houdt qua resultaat nog een slag om de arm. Dat van die panna is alleen van toepassing op de eventuele situatie dat een goed resultaat reeds veilig is gesteld. Daarbij kan het natuurlijk best gekscherend gezegd zijn, hetgeen moeilijk over te bregen is via een artikeltje op internet.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:05:
Kijk. Dat bedoel ik nu met arrogant ....
http://m.soccernews.nl/ne...chien_tijd_voor_een_panna
[ Voor 35% gewijzigd door argro op 25-10-2012 21:14 ]
Ik durf best toe te geven dat sommige Feyenoord supporters hun haat tegen Ajax overdrijven. Ik noem het moeite hebben met oud-Ajacieden. Waarom is het dan zo moeilijk toe te geven dat dit soort arrogantie ook bovenmatig veel voorkomt bij Ajax?
Zo jammer dat de kop in het zand gestoken wordt.
Een uitleg daarover van elder op het internet:D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:05:
Lekker uit zijn verband getrokken dus, en olie op het vuur wat betreft de vermeende arrogantie van de Ajacieden.Degene die het interview afnam begon hierover, Babel zegt eerst dat het sowieso een klassieker is, dat het beladen wordt en dat hij een hele mooie wedstrijd verwacht. De interviewer reageert met: 'je legt er wel een paar in toch of op zijn minst een panna'. Daarop moet Babel lachen en zegt hij dat het resultaat belangrijker is en dat als het resultaat vroeg op slot is, dat het dan misschien tijd is voor panna's met een grote glimlach. Ik vind het echt volledig buiten context geplaatst.

Enkel voer voor de kortzichtigen onder ons... gewoon lekker prat gaan op artikelen van een C-journalist die sensatie wil schrijven door uitspraken uit zijn verband te rukken. No offence, maar als je daar mee komt zegt dat meer over jou zelf dan over Ajax of wie/wat dan ook. Wat ben jij een verrijking voor dit topic zegD-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:05:

Lul toch niet zo domD-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:16:
Goeie smoes om iets goed te praten. Babel moet het in een topper helemaal niet hebben over "als".
[ Voor 17% gewijzigd door Han op 25-10-2012 21:24 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dit bedoel ik nu met dom ...D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:05:
Blijkt helemaal niets van waar te zijn en toch heb jij je oordeel al klaar.
[ Voor 12% gewijzigd door OPSLAGHOND op 25-10-2012 21:23 ]
@opslaghond en han
Jullie reactie bevestigt alleen maar mijn "vooroordeel". Anderen "dom" noemen maar de eigen blinde vlek niet willen zien.
[ Voor 33% gewijzigd door D-e-n op 25-10-2012 21:24 ]
Wellicht kijken diegenen wel verder dan hun neus lang isD-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:22:
Punt voor Babel dat hij nuanceert. Minpunt voor het woordje "vermeende" en voor degenen die de uitspraak zoals die er stond niet arrogant vonden.
Ja joh... gevalletje 'iedereen is gek behalve ik'. Je kan jouw eigen ongelijk wel willen verbloemen door blind de aanval te blijven zoeken, maar je ene opmerking is nog droevger dan de andere en resulteerd alleen maar dat je je zelf nog ongeloofwaardiger maakt en lariekoek er bij moet halen om je gelijk te willen halen. Sorry, maar je roept het zelf over je af. Maar dan nog liever arrogant, zoals jij beweert, dan dom en kortzichtig als jij nu doet.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:22:
@opslaghond en han
Jullie reactie bevestigt alleen maar mijn "vooroordeel". Anderen "dom" noemen maar de eigen blinde vlek niet willen zien.
[ Voor 52% gewijzigd door Han op 25-10-2012 21:28 ]
Babel nuanceert helemaal niets. Er valt niets te nuanceren namelijk.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:22:
Punt voor Babel dat hij nuanceert. Minpunt voor het woordje "vermeende" en voor degenen die de uitspraak zoals die er stond niet arrogant vonden.
Nee, Babel vond hetgeen de journalist van het interview had gemaakt niet overeenkomstig hetgeen hij had gezegd. Hij neemt nergens afstand van zijn uitspraak en nuanceert die uitspraak ook niet. Maar wat mij betreft genoeg over die rottige arrogantie van Ajacieden.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:30:
Babel zegt dat hij uitgelokt is. Dat de context anders is. Kennelijk vond Babel de uitspraak wel te opruiend of arrogant.
[ Voor 98% gewijzigd door argro op 26-10-2012 19:21 ]
Idiocracy: it is real!
Omdat je dat niet zegt, je verdraait de hele boel gewoon telkens:D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:36:
Babel vindt het dus kennelijk niet oke dat het zo weergegeven is. Dat zeg ik nu drie keer. Beetje jammer dat zelfs de prima reactie van Babel anders wordt uitgelegd.
Er was geen uitspraak, dat is namelijk het hele punt en daarom is jouw voorbeeld, die je zelf er bij sleepte (het artikel) gewoon onzin. Je baseerd jouw mening op iets wat niet is gezegt en doet het af als waarheid.Kennelijk vond Babel de uitspraak wel te opruiend of arrogant.
[ Voor 28% gewijzigd door Han op 25-10-2012 21:40 ]
*knip*
[ Voor 45% gewijzigd door argro op 26-10-2012 19:23 ]
Het vervelende is dat dat niet veel leuker is, althans, ik vind PSV niet al te best spelen.Investig8or schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:38:
Wisten jullie dat PSV onderhand ook speelt? Misschien een leuker onderwerp...
[edit]Ik zag geen buitenspel van Matavz ...D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:39:
Als iedereen een bloedhekel aan je heeft het oneens is met jou, is het dan geen tijd om ook eens in de spiegel te kijken?
Saaie wedstrijd, waarschijnlijke eindstand 1 - 0
[ Voor 49% gewijzigd door OPSLAGHOND op 25-10-2012 22:16 ]
*knip*
Los daarvan even samenvattend. Al wat ik volgens mij "fout" heb gedaan in dit topic is een uitspraak van een website overnemen als zijnde correct geciteerd (oei.... wat een misdaad!!!). Dat blijkt niet zo. Babel blijkt het anders te hebben gezegd. Niks ten nadele dus meer van Babel.
Dat neemt niet weg dat anderen hier kennelijk geen moeite hebben met de uitspraak zoals die er stond. Het is kennelijk totaal niet arrogant om te praten over panna's en een "gespeelde wedstrijd" in iets wat wordt geacht een topper op het scherpst van de snede te zijn. Ja hoor, slaap lekker. Het is alsof Messi spreekt over de panna's die hij gaat maken zodra die pot tegen Madrid beslist is.
Vervolgens zijn "dom" en "kortzichtig" de termen die me ten deel vallen? Ik vind mijn uitspraken vrij genuanceerd eigenlijk. Ik zie de tekortkomingen die er in mijn club Feyenoord voor komen maar sorry: ik kan dat niet los zien van bepaalde gedragingen vanuit Amsterdamse zijde. Ik staaf dat hier eerder met voorbeelden dus ik zie niet in wat daar nu zo verkeerd aan is.
[ Voor 5% gewijzigd door argro op 26-10-2012 19:22 ]
Anderen?D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:16:
Dat neemt niet weg dat anderen hier kennelijk geen moeite hebben met de uitspraak zoals die er stond.
Alleen argro reageerde op jouw post voordat een ander al reageerde dat het niet waar was.
Kennelijk ben ik op dit moment onder mensen die het onderwerp "arrogantie" in combinatie met Ajax totaal niet aan willen gaan. Zoals eerder gezegd is dat jammer want ik heb echt wel een punt.
Onder Advocaat gaat het al iets beter, maar ook al verliest PSV, gemakzuchtig blijven ze toch. Een keer een uitzondering daargelaten..Anakha schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:31:
AIK Solna op voorspong. Wat een lamlendig PSV, zoals zo vaak. Voor het Nederlands voetbal hoop ik dat ze het nog recht kunnen zetten in de 20 minuten die nog te gaan zijn, maar voor PSV zou het beter zijn om gewoon even goed te verliezen, in de hoop dat ze dan wat minder gemakzuchtig worden.
Laten we het er maar op houden dat de EL PSV niets boeit..
Ik lees de uitspraak van Babel overigens als: Eerst knallen en hard werken en doelpunten maken, daarna is het misschien tijd voor leuke acties.
[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 25-10-2012 22:37 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Het blijft PSV ... ik heb niets gezegd.
Eindstand 2 - 1?
Is er eerder gezegd dat je een punt hebt door iemand anders dan jijzelf?D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:29:
Kennelijk ben ik op dit moment onder mensen die het onderwerp "arrogantie" in combinatie met Ajax totaal niet aan willen gaan. Zoals eerder gezegd is dat jammer want ik heb echt wel een punt.

Jij denkt een punt te hebben en wil vervolgens dat wij dat klakkeloos aannemen.

[ Voor 16% gewijzigd door OPSLAGHOND op 25-10-2012 22:42 ]
Ik had hem rood gegeven.
Amen.OPSLAGHOND schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:55:
Geel krijgen voor tijdrekken en dan meteen weer tijdrekken.
Ik had hem rood gegeven.
Dat gezegd hebbende: wat een zaadpot...

Nomen nescio
Ik ken genoeg mensen die het meer dan 1000% met me eens zijn. Er zijn genoeg mensen op dit forum die er exact zo over denken. Dat er hier nu toevallig twee mensen zichtbaar aanwezig zijn in deze discussie die in jouw straatje passen betekent niet dat ik maar wat uit mijn duim zuig. Op het AFC Ajax forum verwacht ik ook geen medestanders. Op de Feyenoord fansite ben ik waarschijnlijk veel te soft in mijn beweringen. Je gaat veel te kort door de bocht.OPSLAGHOND schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 22:36:
Is er eerder gezegd dat je een punt hebt door iemand anders dan jijzelf?![]()
Jij denkt een punt te hebben en wil vervolgens dat wij dat klakkeloos aannemen.
En nogmaals jammer dat je de discussie niet eens aan durft.
ps.
Die smileys zijn overigens irritant en ongepast. We hebben hier volgens mij een serieus meningsverschil.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 25-10-2012 23:09 ]
Ik vind 't jammer dat jouw haat tegen Ajax het wint van je liefde voor het Nederlandse voetbal, mocht je dat überhaupt bezitten. Los hiervan heb je wel nuttige zaken over de wedstrijd van gisteren gezegd. Volgens mij zou het hier een stuk gezelliger zijn als je dit soort rants achterwege laat.D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:36:
Ajax is de enige club in Nederland waarvan ik in Europa hoop dat ze verliezen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Je bedoeld dezelfde feijenoorders die recent de tweets van Guidetti geweldig vonden?D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 21:16:
Goeie smoes om iets goed te praten. Babel moet het in een topper helemaal niet hebben over "als".
Ik durf best toe te geven dat sommige Feyenoord supporters hun haat tegen Ajax overdrijven. Ik noem het moeite hebben met oud-Ajacieden. Waarom is het dan zo moeilijk toe te geven dat dit soort arrogantie ook bovenmatig veel voorkomt bij Ajax?
Zo jammer dat de kop in het zand gestoken wordt.
Kom op, beide kanten hebben idioten, kunnen we die niet gewoon negeren (zoals ik eigenlijk probeer bij jouw posts). Er wordt niemand wat wijzer van.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dit topic is gesloten.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.