En nu 3-3HamburgerHenk schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:26:
Ja joh blom keur even onterecht een goal af, past wel bij je optreden van vanavond
Ajax....
Wat een drama in de 2e helft...

Wat een drama in de 2e helft...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Is het wel gezien en niet bestraft? Of gemist, want dan zou de tuchtcommissie toch nog een straf kunnen opleggenPWM schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:18:
EDIT: Lens geeft de effectiefst elleboog van het jaar. Geen kaart, en een flinke hoofdwond voor de tegenstander. Kan weer trots op zichzelf zijn.
En de 2-3 door bruns die er tweemaal uitgestuurd had moeten worden
De top zit weer te schutteren vandaag. Alleen Vitesse staat voor.
Hopen dat Twente gewoon wint, doen ze weer goede zaken dit weekend.
Hopen dat Twente gewoon wint, doen ze weer goede zaken dit weekend.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
ja EL3 doet het hier *kuch* *kuch*PWM schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:34:
Doet bij jullie EL op de laptops? Ik krijg een server error.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Pfff, Ajax had hier echt geen punten hoeven laten liggen. Ze moeten alleen wél ophouden met dat achterlijke gepingel achterin als er 27 tegenstanders om je heen staan. Geef die bal dan gewoon een ros naar voren....
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mooie wedstrijd voor mij als "neutrale"
toeschouwer..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Volgens mij hebben we voor buitenspel de grensrechtersephymerous schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:34:
Bestolen... de 4 - 2 was geen buitenspel. Bedankt Blom en Vermeer
Ajax laat het weer eens liggen... zonde weer, maar ja ze doen het elke keer weer zelf....
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Even tussendoor: Andrelon doet nog even een steek richting van Basten
"pannenkoek!"
"pannenkoek!"
Geniale wedstrijd en mooie uitslag
Nog leuker om dan te horen dat PSV achterstaat bij Willem II
De toppers laten het liggen tegen de kleintjes huh?
Flinke tegenvaller voor Ajax. Qua spelbreeld was een gelijkspel wel terecht. Zonder een uitstekende Vermeer was Heracles al veel eerder op gelijke hoogte gekomen. Wel zuur dat een geldige 2-4 wordt afgekeurd wegens buitenspel wat het echt niet was.
Ik had niet het idee dat de elleboog een bewuste was. Gelukkig dat PSV niet scoort in de tijd dat WIllem II met 10 man staat. Voor dergelijke situaties moet nog eens iets bedacht worden.PWM schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:18:
Zo, PSV zoals verwacht tegen Willem II, na een half uur op 2-0..... achter
EDIT: Lens geeft de effectiefst elleboog van het jaar. Geen kaart, en een flinke hoofdwond voor de tegenstander. Kan weer trots op zichzelf zijn.
[ Voor 51% gewijzigd door argro op 20-10-2012 20:44 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Klopt, de verdediging van Ajax is en blijft gatenkaas. Als ze nu gewoon eens beginnen om de nul te houden, dan is 1 doelpunt voldoende. Het is niet te geloven hoe matig Ajax wedstrijden uitspeelt. Ik zie hier ook geen verbetering in.BM schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:35:
Pfff, Ajax had hier echt geen punten hoeven laten liggen. Ze moeten alleen wél ophouden met dat achterlijke gepingel achterin als er 27 tegenstanders om je heen staan. Geef die bal dan gewoon een ros naar voren....
Het onnodig balverlies lijden wat Ajax doet is belachelijk slecht. Zie bijv. De 2-3 waar vermeer raar uittrapt en Eriksen dom de bal verliest. Dat is niet zijn eerste en ook niet zijn laatste keer. Zo frustrerend.
gelukkig kan ik mijn twee vrienden nu zien irriteren en frustreren omdat hun PSV met 0-2 achter staat.
gelukkig kan ik mijn twee vrienden nu zien irriteren en frustreren omdat hun PSV met 0-2 achter staat.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Az 0-2 achter.. als het zo blijft wordt Vitesse de grote winnaar van deze ronde. Zij staan al 3-0 voor.
⏩ PVOutput☀️
JJe levert alsnog commentaar?
⏩ PVOutput☀️
Joh..
⏩ PVOutput☀️
No shit Sherlock?
Rare avond overigens, Roda op 1-1 tegen Twente, NEC op 2-0 voor tegen AZ, PSV net op 3-2 tegen Willem II..
Ja mja ik ben nu ook al totaal not amused.
⏩ PVOutput☀️
Ik bekijk het maar van de zonnige kant: Nog altijd ongeslagen in de Eredivise voor een behoorlijke reeks.
Die dikke meneer de psv supporter met zijn spiegel reflex camera zit er ook weer
⏩ PVOutput☀️
Welk jaar zou Vitesse ook alweer kampioen worden?
Voor buitenlandse competities hebben we een speciaal topic: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2012/2013
Feyenoord heeft sinds 1991 niet meer gewonnen in Venlo
En op deze manier, blijft die reeks nog intact.

De Koel heeft een enorm verlammend effect lijkt het wel, wat spelen ze enorm slap weer. Al vraag ik me af of het een overtreding was.PWM schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:49:
Feyenoord heeft sinds 1991 niet meer gewonnen in VenloEn op deze manier, blijft die reeks nog intact.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik ging ff koffie zetten na de 1-0, 2 minuten later kom ik terug staat het al weer 2-0.. Hoe kan dat toch? 
.
Mwoah, dit is een centraal topic, dus mogen hier ook wel over het buitenland pratenBrons schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:44:
Voor buitenlandse competities hebben we een speciaal topic: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2012/2013
[ Voor 61% gewijzigd door Quad op 21-10-2012 14:55 ]
⏩ PVOutput☀️
Ado laatste half uur gezien, maar het is gewoon terecht dat Ado nu niet in de bovenste regionen meedraait, en Utrecht wel.
Ik denk dat het met die trap te maken heeft ofzo. Ze zijn het voetbal compleet verleerd.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nee, dat mag nietQuad schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:54:
Mwoah, dit is een centraal topic, dus mogen hier ook wel over het buitenland praten.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Wissel bij Feyenoord, Goossens zijn debuut. Ben benieuwd!
⏩ PVOutput☀️
Hoe slecht moet die El Abdaloui (die van City) wel niet zijn als Fernandez hem uit de basis haalt, en dan nog een half fitte Goossens er in komt als de nood hoog is.Quad schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 14:59:
Wissel bij Feyenoord, Goossens zijn debuut. Ben benieuwd!
Geen idee, ik volg Feyenoord verder ook niet echt.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb Elabdellaoui volgens mij 2 keer zien spelen, en dat was 2x tranentrekkend slecht. Geen idee wat hij bij City doet. Feyenoord heeft hem ook niet echt gevraagd, maar meer gekregen. Dat is dus prima te verklaren
Hij kost wel ongeveer een halve ton heb ik begrepen, dus wat dat aan gaat mag hij best iets kunnen... Met Manu heb je gewoon het grootste talent van Nederland op die positie, zet die er dan in...PWM schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:02:
Ik heb Elabdellaoui volgens mij 2 keer zien spelen, en dat was 2x tranentrekkend slecht. Geen idee wat hij bij City doet. Feyenoord heeft hem ook niet echt gevraagd, maar meer gekregen. Dat is dus prima te verklaren
Hij is na 3 jaar City eerst verhuurd aan Strømsgodset IF, een club uit Noorwegen (die in 2006 promoveerde naar de hoogste divisie), en daar als middenmotor fungeert. Ook daar mocht hij van de totaal 40 wedstrijden, 12 keer (een deel) spelen (hij is tussendoor wel een wedstrijd of 10 geblesseerd geweest, eerlijk is eerlijk).
Nu weet ik niet hoe Strømsgodset zich verhoudt tot Feyenoord, maar als hij daar al niet aan de bak kwam....
Wellicht zijn er afspraken die wij niet weten, en dat Feyenoord bijvoorbeeld volgend seizoen wel weer iemand echt krijgt, als ze hem nu opvangen? Voor een speler, kunnen ze beter Koeman zelf opstellen.
Nu weet ik niet hoe Strømsgodset zich verhoudt tot Feyenoord, maar als hij daar al niet aan de bak kwam....
Wellicht zijn er afspraken die wij niet weten, en dat Feyenoord bijvoorbeeld volgend seizoen wel weer iemand echt krijgt, als ze hem nu opvangen? Voor een speler, kunnen ze beter Koeman zelf opstellen.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 21-10-2012 15:12 ]
Verwijderd
Het enige positieve aan vandaag is dat Fernandez hopelijk nooit meer aan spelen gaat toekomen in een Feyenoord shirt. Hemeltergend slecht
De grote "winnaar" dit weekend lijkt toch PSV te zijn. Al hadden ze wel heel veel pech met afronden de 1ste helft. Gelukkig kwam dit (voor mij) nog goed in de 2e helft 
Ik verwacht toch dat Feyenoord nog wel enigszins terugkomt.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Daar is de strafschop voor Feyenoord
Edit: 2-1
Edit: 2-1
[ Voor 15% gewijzigd door carpebios op 21-10-2012 15:17 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Cadeautje
Hahaha, dat was het toch ook?
Volgens mij is Vitesse de grote winnaar van dit weekend, PSV heeft weer laten zien dat ze elke wedstrijd kunnen verliezen door nipt te winnen van een degradatiekandidaat.carpebios schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:15:
De grote "winnaar" dit weekend lijkt toch PSV te zijn. Al hadden ze wel heel veel pech met afronden de 1ste helft. Gelukkig kwam dit (voor mij) nog goed in de 2e helft
Feyenoord kreeg toch wel erg makkelijk de penalty, maar het mag ook wel eens meezitten.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat vind ik wel meevallen, we kunnen toch niet ontkennen dat je ook een dosis geluk moet hebben. Zoals die ballen op de lat, paal en voorlangs.
De rode kaarten die Lens had kunnen (en moeten) krijgen en de gelukkige treffer van Strootman moet je niet vergeten.
En dan kom je dit op het internet tegen:

⏩ PVOutput☀️
PSV heeft ook veer- en wilskracht getoond. Na de 2-0 was het alleen maar PSV die aanval. Het balbezit was 71% om 29% voor respectievelijk PSV en Willem II. En dat was tijdens de gehele wedstrijd. Na de 2-0 was het alleen maar PSV die aanviel en kansen creerde en was het balbezit dus nog hoger. En zoals jij ook al suggereert, PSV had ook niet voor niets meer dan 30 doelpogingen.carpebios schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:29:
Dat vind ik wel meevallen, we kunnen toch niet ontkennen dat je ook een dosis geluk moet hebben. Zoals die ballen op de lat, paal en voorlangs.
Willem II was deze wedstrijd gewoon erg sterk in het verdedigen en erg efficient in hun aanvallen. Complimenten dan ook voor Willem II. Maar het was natuurlijk heel erg duidelijk dat PSV veruit de betere was en de overwinning was dan ook meer dan verdiend.
Deze wedstrijd liet wel weer eens zien dat de verdediging van PSV veruit de slechtste linie is. Maar het positieve is wel dat PSV heeft laten zien dat het de kopjes niet laat hangen bij een 2-0 achterstand en er voluit tegenaan ging om die overwinning alsnog te halen. En het 2de positieve was dat dit ook gepaard ging met goed spel.
Maar ongeacht hoe PSV dit resultaat boekte, PSV is natuurlijk wel de winnaar van het weekend als de 2 directe concurrenten voor de titel, Twente en Ajax, allebei puntverlies leiden. Leuk voor Vitesse dat zij ook wonnen en nu boven Ajax staan, maar Vitesse heeft gewoon een hele makkelijke reeks gehad de afgelopen maand. Mijn voorspelling is dat Vitesse dan ook gewoon onder PSV, Ajax en Twente zal eindigen.
En dan hoef je niet eens te betalen om de verzendkosten te krijgenQuad schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:40:
En dan kom je dit op het internet tegen:
[afbeelding]
![]()
Vitesse en Ajax hebben beide een paar zware weken voor de boeg. Als Vitesse over een week of 4 nog boven Ajax staat dan zou ik ze zeker maar serieus gaan nemen.silmaril8 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 15:42:
Maar ongeacht hoe PSV dit resultaat boekte, PSV is natuurlijk wel de winnaar van het weekend als de 2 directe concurrenten voor de titel, Twente en Ajax, allebei puntverlies leiden. Leuk voor Vitesse dat zij ook wonnen en nu boven Ajax staan, maar Vitesse heeft gewoon een hele makkelijke reeks gehad de afgelopen maand. Mijn voorspelling is dat Vitesse dan ook gewoon onder PSV, Ajax en Twente zal eindigen.
Feyenoord op 2-3 en daarstraks bijna 2-4
Hebben ze twee strafschoppen gehad? Ik was even naar de winkel tussendoor, dus ik schakel net weer in.
Het veld bij VVV is echt zo verschrikkelijk lelijk en slecht om te zien... Dan liever kunstgras!
⏩ PVOutput☀️
Dat hadden 2 rode kaarten voor VVV moeten zijn in 30 seconden. Eerst duidelijk natrappen, daarna een kopstoot. Het is Pelle die geel krijgt omdat hij er wat van zegt. Na al een eerdere keer naschoppen van VVV is de penalty wel weer redelijk gecompenseerd lijkt me.
Overigens is die Lokhoff ook niet goed bij zn hoofd met zn "dan moet je maar weglopen, Clasie." Zn speler schopt gewoon na, laat hij zich daar eens druk om maken.
Overigens is die Lokhoff ook niet goed bij zn hoofd met zn "dan moet je maar weglopen, Clasie." Zn speler schopt gewoon na, laat hij zich daar eens druk om maken.
Haha, geweldig he. Eredivisie op en top, en dat bij 1 van onze beste scheidsrechters (pfff). Het mooie is een kopstoot beweging zien, en die bestraffen met geelph4ge schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:14:
Dat hadden 2 rode kaarten voor VVV moeten zijn in 30 seconden. Eerst duidelijk natrappen, daarna een kopstoot.

Feyenoord toch nog gewonnen Wel met behulp van een discutabele penalty.
Mooi, Fey naast de Ajacieden, laat dat maar de titelstrijd worden, alhoewel, een top 4 strijd mag ook, Vitesse heb ik niks mee.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zowel Feyenoord en Ajax hebben wel laten zien totaal niet constant te presteren. PSV en Twente gaan het uitmaken.Sjah schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:35:
Mooi, Fey naast de Ajacieden, laat dat maar de titelstrijd worden, alhoewel, een top 4 strijd mag ook, Vitesse heb ik niks mee.
Wat een baggerwedstrijd was Heerenveen tegen Groningen. Beide ploegen waren echt onthutsend. Tweede helft had Heerenveen een goed kwartier en was de wedstrijd beslist. Al met al goed gevoel aan het eind, maar wat een treurnis...
Het begint steeds duidelijker te worden dat Heerenveen gewoon kwaliteit tekort komt voor de plekken om Europees voetbal.
Het begint steeds duidelijker te worden dat Heerenveen gewoon kwaliteit tekort komt voor de plekken om Europees voetbal.
Lol, die statistieken bij Zwolle. Laatste keer gewonnen in een uitwedstrijd: RKC - Zwolle: 0-2. Wat staat het nu? RKC Waalwijk - Zwolle: 0-2
Daarnet ook de 'herfstdip' van RKC: sinds 2006 hebben ze altijd in oktober elke wedstrijd verloren naar het schijnt
PSV en Twente zijn wel constant?Exocet schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:24:
[...]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zowel Feyenoord en Ajax hebben wel laten zien totaal niet constant te presteren. PSV en Twente gaan het uitmaken.

Een gelijkspel (1 - 1) tegen #14 Roda JC en nipte (thuis)overwinning (3 - 2) op #16 Willem II ...

En hop: de herfstdip kan gestaafd worden met statistiek voor RKC lol
Maar oh, oh Zwolle toch; zo nog zwak uitverdedigen op het eind
Gelukkig bleef het beperkt tot slechts een tegendoelpunt. Maar het had net zo gemakkelijk 2-2 kunnen eindigen. Achja: 3 punten is wat telt. Op naar de bovenkant van het rechterrijtje!

Zo, Zie net de pingel van Feyenoord.. Ja.. Voorlopig mag iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt niet meer klagen over de arbitrage dacht ik zo
man man wat wordt VVV daar genaaid.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ja idd. Alleen falen Ajax en Feyenoord nog harder dan de concurrentie.OPSLAGHOND schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:57:
[...]
PSV en Twente zijn wel constant?![]()
Een gelijkspel (1 - 1) tegen #14 Roda JC en nipte (thuis)overwinning (3 - 2) op #16 Willem II ...
Volgende week schieten beide ploegen met een gelijkspel niets op.
Daarnaast heeft Ajax wel erg vaak een dip na een CL wedstrijd. We gaan het zien....
Ik heb dit weekend 3 wedstrijden gezien:St@m schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:10:
Zo, Zie net de pingel van Feyenoord.. Ja.. Voorlopig mag iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt niet meer klagen over de arbitrage dacht ik zoman man wat wordt VVV daar genaaid.
PSV - Willem II: Rode kaart Lens word niet gegeven, bij 2-0 achterstand
Heracles - Ajax: Zuiver doelpunt (en daarmee overwinning voor Ajax) afgekeurd
VVV - Feyenoord: Belachelijke penalty, scheidsrechter geeft geel voor koopstoot, vrije trap waar doelpunt uitkomt is overtreding van tegenstander
3 wedstrijden gezien, ik hoop dat de andere 6 wel normaal waren. En ik klaag nog steeds over arbitrage. Ik verlies er niet graag door, maar haal ook geen plezier uit overwiningen op die manier.
Rode kaart Lens heeft de samenvatting niet gehaald, en hier werd ook al gezegd dat het wel meeviel en niet expres was, dus dat zal wel meevallen.
Maar Feyenoorders hier en in mijn omgeving waren behoorlijk aan het klagen over de arbitrage, dat mag nu wel weer even stoppen.
Vermeende kopstoot waar ik hier over las bij VVV heeft de samenvatting ook niet gehaald, zal ook wel meevallen.
Ajax supporters hebben weer even reden tot klagen nu ja
Maar Feyenoorders hier en in mijn omgeving waren behoorlijk aan het klagen over de arbitrage, dat mag nu wel weer even stoppen.
Vermeende kopstoot waar ik hier over las bij VVV heeft de samenvatting ook niet gehaald, zal ook wel meevallen.
Ajax supporters hebben weer even reden tot klagen nu ja
[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 21-10-2012 19:31 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Even nog een vrolijke noot trouwens, we kunnen niet negatief blijven
Feyenoord blijkt een meer dan prima 2de keer te hebben, wat mij betreft de verrassing van het seizoen.
5 hechtingen en 2 krammen verder. Lens heeft bijzondere gaven als hij dit soort dingen per ongeluk kan.
Verdediger in je rug, ellenboog naar achter, dat is gewoon rood. Als je dat soort dingen per ongeluk doet, is het misschien nog wel erger overigens.
Komende 5 wedstrijden, gaan het verloop van de competitie voor een deel bepalen. Komen ze
EDIT:
Interessante video op Eredivisie Live: http://eredivisielive.nl/...k-gegeven-strafschop.html
Kuipers geeft aan dat de strafschop niet gegeven had moeten worden (kunnen we het denk ik allemaal wel mee eens zijn). Echter, hij heeft wel aan dat het een overtreding was:
Wellicht snap ik het niet, maar als je het wel een overtreding vindt, moet je hem wel geven. Als je het geen overtreding vind, moet je hem dus niet geven. De combinatie wel overtreding, maar niet fluiten, komt volgens mij nergens in de reglementen voor.
Feyenoord blijkt een meer dan prima 2de keer te hebben, wat mij betreft de verrassing van het seizoen.
St@m schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:30:
Rode kaart Lens heeft de samenvatting niet gehaald, en hier werd ook al gezegd dat het wel meeviel en niet expres was, dus dat zal wel meevallen.

5 hechtingen en 2 krammen verder. Lens heeft bijzondere gaven als hij dit soort dingen per ongeluk kan.
Verdediger in je rug, ellenboog naar achter, dat is gewoon rood. Als je dat soort dingen per ongeluk doet, is het misschien nog wel erger overigens.
Komende 5 wedstrijden, gaan het verloop van de competitie voor een deel bepalen. Komen ze
- Vitesse-AZ
- Ajax-Vitesse
- Vitesse-FC Twente
- Vitesse-NEC
- PSV-Vitesse
EDIT:
Interessante video op Eredivisie Live: http://eredivisielive.nl/...k-gegeven-strafschop.html
Kuipers geeft aan dat de strafschop niet gegeven had moeten worden (kunnen we het denk ik allemaal wel mee eens zijn). Echter, hij heeft wel aan dat het een overtreding was:
Het was een overtreding-tje, maar ik zou hem de volgende keer niet geven
[ Voor 124% gewijzigd door PWM op 21-10-2012 19:56 ]
Heb de beelden niet gezien, blijkbaar vinden ze het bij studio sport ook niet belangrijk genoeg. En gezien jouw uber gekleurde bril als het over PSV gaat vertrouw ik maar even op Argo.PWM schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:34:
Verdediger in je rug, ellenboog naar achter, dat is gewoon rood. Als je dat soort dingen per ongeluk doet..
De bril valt wel mee hoor. Ik heb liever een PSV kampioen dan Ajax om maar eens wat te zeggen. Ik heb gemeld dat die gekke handsball een week 4 terug belachelijk was, aangezien hij niet werd bestraft, ik heb hard gelachen om 5 PSV-ers die de scheidsrechter gingen helpen een kaart te trekken, en vandaag.St@m schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:58:
[...]
Heb de beelden niet gezien, blijkbaar vinden ze het bij studio sport ook niet belangrijk genoeg. En gezien jouw uber gekleurde bril als het over PSV gaat vertrouw ik maar even op Argo.
Volgens mij valt de oogst wel mee. Ik sta ook vooraan als er een Feyenoorder een debiele actie doet, zoals in de vorige jaargang van PSV-Feyenoord. Ik ben allergisch voor ongestrafte overtredingen, dat is alles.
Hij heeft de samenvatting op Eredivisie Live overigens wel gewoon gehaald, dus hij is te zien. En ongetwijfeld vanavond in sv.
EDIT:
Ben niet de enige met een bril gelukkig:
Ik geloof overigens van harte dat PSV ook gewonnen had met 1x rood. De 2-0 stand sloeg nergens op, en PSV was zowel voor als na de rust gewoon sterker.Irritatie neemt toe
De onvrede en boosheid nam bij PSV nog meer. Lens deelde een elleboog uit aan Jordens Peters, die met zich vervolgens met een bebloed gezicht aan de zijlijn moest laten behandelen.
www.goal.com
[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 21-10-2012 20:09 ]
Sorry hoor, maar laten we nou niet studio sport als maatstaf nemen. We weten toch welk niveau de samenvattingen hebben in Nederland? Ze zijn heel selectief met het weergeven van al dan niet overtredingen.St@m schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:58:
Heb de beelden niet gezien, blijkbaar vinden ze het bij studio sport ook niet belangrijk genoeg. En gezien jouw uber gekleurde bril als het over PSV gaat vertrouw ik maar even op Argo.
Mogen we 3 niet-gegeven rode kaarten verder alweer klagen?St@m schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:10:
Zo, Zie net de pingel van Feyenoord.. Ja.. Voorlopig mag iedereen die Feyenoord een warm hart toedraagt niet meer klagen over de arbitrage dacht ik zoman man wat wordt VVV daar genaaid.
Grappig trouwens dat Babel inmiddels gespaard word in minder belangrijker wedstrijden, en als het slecht gaat, alsnog word ingebracht om gewoon even de winnende te scoren (welke werd afgekeurd, maar dat doet niets af aan de prestatie).
Wie had dat verwacht aan het begin van het seizoen? Haalt hij toch nog zijn revanche. Misschien wil Liverpool hem nu terug
Wie had dat verwacht aan het begin van het seizoen? Haalt hij toch nog zijn revanche. Misschien wil Liverpool hem nu terug
Bij Heerenveen - Groningen was de arbitrage ook niet best. Ook daar werd een rode kaart niet gegeven. Luciano kreeg bij de penalty geel terwijl hij daar gewoon rood had moeten krijgen.PWM schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:20:
[...]
Ik heb dit weekend 3 wedstrijden gezien:
PSV - Willem II: Rode kaart Lens word niet gegeven, bij 2-0 achterstand
Heracles - Ajax: Zuiver doelpunt (en daarmee overwinning voor Ajax) afgekeurd
VVV - Feyenoord: Belachelijke penalty, scheidsrechter geeft geel voor koopstoot, vrije trap waar doelpunt uitkomt is overtreding van tegenstander
3 wedstrijden gezien, ik hoop dat de andere 6 wel normaal waren. En ik klaag nog steeds over arbitrage. Ik verlies er niet graag door, maar haal ook geen plezier uit overwiningen op die manier.
Het was geen elleboogstoot van Lens. Lens maakte zich gewoon breed. En die "kopstoot" bij Feyenoord? Dat was geen kopstoot, maar gewoon opgefokt gedrag van 2 spelers door met hun kop tegen elkaar gingen staan waarbij die VVV een kop groter was (dan ClasieSt@m schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:30:
Echter of iets de samenvatting haalt of niet, zegt helemaal niks (zoals ph4ge al aangaf). Bij de NOS (maar ook EL) zijn ze zo selectief als ik weet niet wat.
Ik noemde het ook heel bewust een kopstoot beweging. Net zoals vorige week bij Twente het geen natrappen was, maar voetbeweging. Als de scheids die niet ziet, is het niets. Ziet hij hem wel, dan is het rood. Een andere mogelijkheid bestaat gewoon niet. Hij zag hem, en gaf geel.silmaril8 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:03:
[...]
Het was geen elleboogstoot van Lens. Lens maakte zich gewoon breed. En die "kopstoot" bij Feyenoord? Dat was geen kopstoot, maar gewoon opgefokt gedrag van 2 spelers door met hun kop tegen elkaar gingen staan waarbij die VVV een kop groter was (dan Clasie) dus moest hij zijn hoofd ietsjes buigen om dat opgefokte gedrag te tonen. Maar dat was natuurlijk geen kopstoot.
Dit is inderdaad de meest gebruikte eufemistische beschrijving van een elleboog stoot.Het was geen elleboogstoot van Lens. Lens maakte zich gewoon breed.
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 21-10-2012 21:10 ]
Had de scheids gezegd dat hij geel gaf voor een kopstoot? Het lijkt mij aannemelijker dat de scheids geen geel voor die kopstoot'beweging' gaf, maar gewoon geel voor zijn opgefokte gedrag.PWM schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:08:
Ik noemde het ook heel bewust een kopstoot beweging. Net zoals vorige week bij Twente het geen natrappen was, maar voetbeweging. Als de scheids die niet ziet, is het niets. Ziet hij hem wel, dan is het rood. Een andere mogelijkheid bestaat gewoon niet. Hij zag hem, en gaf geel.
Ja daaaag. Zo kan je elke keer als een speler zich breed houdt, zeggen dat dit een elleboogstoot is. Met diezelfde redenering kreeg VVV dus een penalty tegen. Het schouderduwtje (/armduwtje) was plotseling een overtreding. Dit was gewoon geen elleboogstoot.PWM schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:08:
Dit is inderdaad de meest gebruikte eufemistische beschrijving van een elleboog stoot.
Het was net zoals Fernandez toen tegen PSV, en die mocht geloof ik 7 wedstrijden toekijken vanwege een kopstotende beweging. En tot 2x toe natrappen a la Maher, niet echt iemand doodtrappen maar wel duidelijk een schoppende beweging.
Die kopstoot van Fernandez was echt totaal iets anders. Ik denk dat je iets anders bedoelde?ph4ge schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:08:
Het was net zoals Fernandez toen tegen PSV, en die mocht geloof ik 7 wedstrijden toekijken vanwege een kopstotende beweging. En tot 2x toe natrappen a la Maher, niet echt iemand doodtrappen maar wel duidelijk een schoppende beweging.
Zit even Studio Voetbal te kijken (uitzending gemist, ik skip er even doorheen), maar daar (helaas) geen moment van Lens (nouja, bijna twee minuten over Lens, maar niets over een elleboog), of een kopstoot moment bij Feyenoord. Ook op vi.nl niets te vinden over die twee momenten, op teletekst ook niets te vinden.
Kijkpoging 2:
Eredivisie live samenvatting van Feyenoord.. geen kopstoot te zien.
Eredivisie live samenvatting van PSV.. Mijn mening over een kopduel en daarbij springen met de armen heb ik al vaker geventileerd, ik vind dit nu geen elleboogstoot en ik zal dat ook nooit een elleboogstoot vinden. Ik vind het niet eens geel.
Dat zijn huid openscheurt en er een paar hechtingen aan te pas moeten komen is geen maatstaf voor een rode kaart.
Dit is het vershil tussen een kopduel aangaan en een elleboog geven, of het kopduel aangaan met je armen in de lucht: YouTube: us mcbride elbow Zie je het verschil?
En als de vermeende kopstoot vergelijkbaar was met dit: YouTube: Moment van speelronde 23: kopstoot Fernandez dan ben ik erg benieuwd waarom de media er niet over rept.
Kijkpoging 2:
Eredivisie live samenvatting van Feyenoord.. geen kopstoot te zien.
Eredivisie live samenvatting van PSV.. Mijn mening over een kopduel en daarbij springen met de armen heb ik al vaker geventileerd, ik vind dit nu geen elleboogstoot en ik zal dat ook nooit een elleboogstoot vinden. Ik vind het niet eens geel.
Dat zijn huid openscheurt en er een paar hechtingen aan te pas moeten komen is geen maatstaf voor een rode kaart.
Dit is het vershil tussen een kopduel aangaan en een elleboog geven, of het kopduel aangaan met je armen in de lucht: YouTube: us mcbride elbow Zie je het verschil?
En als de vermeende kopstoot vergelijkbaar was met dit: YouTube: Moment van speelronde 23: kopstoot Fernandez dan ben ik erg benieuwd waarom de media er niet over rept.
[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 22-10-2012 08:39 ]
Er zijn vrij veel scheidsrechters die een kaart geven deels gebasseerd op het gevolg van de overtreding. Ergo, speler staat direct op soms geen kaart of een gele kaart terwijl als hij blijft liggen er sneller een kaart wordt getrokken. Nu blijft het als scheidsrechter moeilijk om alles direct goed in te schatten.St@m schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:34:
En Huntelaar gaf ook nooit elleboogstoten maar zette zich gewoon af en maakte zich gewoon breed bij het springen....silmaril8 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:03:
Het was geen elleboogstoot van Lens. Lens maakte zich gewoon breed.
Je breed maken met je ellebogen is niet toegestaan en je kunt moeilijk het oude politieexcuus gebruiken "hij liep tegen mijn wapenstok aan"... Het is trouwens erg knap om zoveel schade aan te richten bij de tegenstander (inclusief bloed) met je alleen breed maken.
[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 22-10-2012 09:13 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je hebt het dus nog steeds niet gezien, maar hebt er nog steeds wel een mening over.
Nee, het was geen erge kopstoot, totaal niet zelfs. Het was er 1 in de categorie dat mijn oma was blijven staan, en die ligt de hele dag al, dat zegt wat. De natrap richting Clasie was ook niet erg, een tikkie hooguit, immers, hij bleef staan, en had geen pijn. Neemt gewoon niet weg dat dat nog steeds rode kaarten zijn, zoals al vaker deze competitie is gebeurd. Ook prima als ze niet worden gegeven, VVV was genoeg benadeeld, maar dat betekent dat het volgende week ook is toegestaan.
En waar moet de media ophef over maken? Het gebeurt elke week, meerdere keren. Studio Voetbal behandelde gisteren nog die achterlijke kopstoot die de Jong kreeg tegen Heracles (dat was een hele echte), maar daar heeft de schrijvende pers het vandaag ook niet over.
Ehm..PWM schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:42:
[...]
Je hebt het dus nog steeds niet gezien, maar hebt er nog steeds wel een mening over.
Dus ik zeg.. goh als die kopstoot net zoals die van Fernandez was, dan vraag ik me af waarom de media het er niet over heeft. Want dat was toen wel een hot item.ph4ge schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:08:
Is dat een mening? Of is dat gewoon een vraag?
Dat is het hem nu net. ik heb net de beelden even beeldje voor beeldje stil gezet en een soort super slomo gekeken.PWM schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 19:34:
[...]
[afbeelding]
[...]
Op het moment dat Lens afzet om te springen is er geen contact tussen verdediger en kijkt Lens alleen naar de bal (het hele duel lang). Op het moment dat Lens los komt van de grond, krijgt hij een duw in zijn rug met de elleboog/onderarm van de verdediger.
Knappe jongen als je dan nog je armen stil langs je lichaam kunt houden. Een mens zoekt van nature namelijk naar balans door zijn armen te bewegen.
Heel vervelend dat dat zo'n grote wond oplevert, maar imo is dit geen bewuste elleboog.
Edit: Het is een duw in de rug bij Lens, dus het zou zelfs een vrije trap voor PSV kunnen zijn...
[ Voor 4% gewijzigd door psvjw op 22-10-2012 10:21 ]
De kans dat iets gemist wordt door Studio Sport maar nog wel de media haalt is minimaal. Heel soms pikt VI wat op, maar dan moet een van de gasten dat ook maar net toevallig gezien hebben en het de moeite waard vinden. En Studio Sport laat per definitie niet alles zien, en die redactie heeft ook nog eens een sterke mening die niet per definitie juist is. Waarom ze het ene moment wel laten zien en het andere moment niet weet ik ook niet. Fernandez deed het natuurlijk wel in een topper en scoorde ook nog eens, dat vonden ze toen misschien interessanter dan een speler van VVV. Waarom staat er nu ineens uitgebreid 2 scheidsrechters voor de camera's die iets fouts gedaan hebben en is dat andere weken niet? Ik weet het niet, maar dat wil niet zeggen dat er die weken geen blunders gemaakt zijn.St@m schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:57:
Dus ik zeg.. goh als die kopstoot net zoals die van Fernandez was, dan vraag ik me af waarom de media het er niet over heeft. Want dat was toen wel een hot item.
Is dat een mening? Of is dat gewoon een vraag?
Volgende week de eerste echte wedstrijd van het seizoen
Helaas kan ik hem niet zien, aangezien ik in de US zit en lokale tijd 04.00 geen fijne kijktijd is.
Ben wel erg benieuwd. Feyenoord speelt matig tot redelijk, met uitschieters naar onderen. Ajax speelt hetzelfde, maar wil ook nog wel eens een uitschieter naar boven hebben. Beide hebben een kwetsbare verdediging en een matige aanval.
Normaal heb ik altijd wel een gevoel (die vaak dan niet klopt
), maar nu durf ik echt niet te zeggen of het 3-0, 0-3 of 3-3 word. Als beide teams hun niveau halen, heeft Ajax wel de overhand, maar daar is ook alles mee gezegd.
Ben wel erg benieuwd. Feyenoord speelt matig tot redelijk, met uitschieters naar onderen. Ajax speelt hetzelfde, maar wil ook nog wel eens een uitschieter naar boven hebben. Beide hebben een kwetsbare verdediging en een matige aanval.
Normaal heb ik altijd wel een gevoel (die vaak dan niet klopt
Kan wel eens een heel interessante wedstrijd worden ja. Meestal zijn beide teams erg gefocussed op die wedstrijd. Schat Ajax iets hoger in dan Feyenoord, maar wel weer "net" een CL wedstrijd achter de rug. En dan nog een volle Kuip, ik denk een gelijkspelletje. 2-2.PWM schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:29:
Volgende week de eerste echte wedstrijd van het seizoenHelaas kan ik hem niet zien, aangezien ik in de US zit en lokale tijd 04.00 geen fijne kijktijd is.
Normaal heb ik altijd wel en gevoel (die vaak dan niet klopt), maar nu durf ik echt niet te zeggen of het 3-0, 0-3 of 3-3 word. Als beide teams hun niveau halen, heeft Ajax wel de overhand, maar daar is ook alles mee gezegd.
[ Voor 4% gewijzigd door RBH op 22-10-2012 14:06 ]
Frank de Boer moet gewoon het lef hebben om Eriksen op de bank te zetten tegen Feyenoord. Alleen als dat gebeurt maakt Ajax een kans. De laatste wedstrijden staat Eriksen garant voor 70% van al het balverlies in de wedstrijd. Dwing hem maar rust te nemen, beter wordt het voorlopig niet, alleen maar slechter. Schuif de Jong maar een linie terug en zet Fischer maar in de punt van de aanval.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik zie Feyenoord als favoriet voor de Klassieker, het zal Ajax wel weer ontberen aan vechtlust...
Ajax heeft veel meer scorend vermogen, Feyenoord een sterkere verdediging. Feyenoord is vaak ook niet op zn best als ze het spel moeten maken, en dat moeten ze natuurlijk thuis tegen Ajax, zeker als ze achter komen. Het kan beide kanten op gaan, zeker met onze Nederlandse scheidsrechters (keur na deze week nog maar eens een doelpunt van Ajax af of geef Feyenoord een penalty, dan moet je wel enorm sterk in je schoenen staan als scheids).
[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 22-10-2012 18:12 ]
Onderschat de meerwaarde van Pelle niet tussen het koppend-onvermogen binnen de Ajax selectie. De dode spelsituaties zullen behoorlijk billenknijpen worden voor Ajax, elke hoekschop of vrije trap binnen 25 van het doel kunnen voor Ajax dodelijk zijn. Ik acht Feyenoord op dit moment defensief sterker dan Ajax en ben er van overtuigd dat dat van doorslaggevende waarde zal zijn. Feyenoord hoeft maar een keer te scoren om de angst binnen de Ajax selectie toe te laten slaan, helemaal omdat ze thuis spelen.
Ik acht Feyenoord kansrijker dan Ajax aanstaande zondag. Beide ploegen zijn niet in beste doen (understatement
) en die kleine details gaan zeker zwaar wegen; slechte luchtdefensie van Ajax, goede verdediging Feyenoord, thuispubliek, Eriksen uit vorm.
Ik acht Feyenoord kansrijker dan Ajax aanstaande zondag. Beide ploegen zijn niet in beste doen (understatement
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Meen je dat? Vorig jaar ging het goed, maar dit jaar is het af en toe gatenkaas. Mathijsen is daarbij overigens ook geen verbetering t.o.v. Vlaar. In 9 wedstrijden 11 tegendoelpunten is geen totale schande, maar daar is ook wel alles mee gezegd.Han schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:22:
goede verdediging Feyenoord
Dit is wel een beetje scorenbord journalistiek, maar ik houd mijn hart vast bij elke uitbraak, ook die tegen VVV bijvoorbeeld.
Ik heb meer vertrouwen in spelers als Vlaar en Martins Indi dan de verdeding van Ajax. Het is dat Vermeer Ajax er regelmatig doorheen sleept... zoiezo slaagt Ajax er maar weinig in om een voorsprong vast te houden.PWM schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:26:
[...]
Meen je dat? Vorig jaar ging het goed, maar dit jaar is het af en toe gatenkaas. Mathijsen is daarbij overigens ook geen verbetering t.o.v. Vlaar. In 9 wedstrijden 11 tegendoelpunten is geen totale schande, maar daar is ook wel alles mee gezegd.
Dit is wel een beetje scorenbord journalistiek, maar ik houd mijn hart vast bij elke uitbraak, ook die tegen VVV bijvoorbeeld.
Maar zit dat in de verdediging of aan het moment dat het middenveld de bal (te) vaak verliest?tweaker2010 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:57:
[...]
Ik heb meer vertrouwen in spelers als Vlaar en Martins Indi dan de verdeding van Ajax. Het is dat Vermeer Ajax er regelmatig doorheen sleept... zoiezo slaagt Ajax er maar weinig in om een voorsprong vast te houden.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dit topic is gesloten.
Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.