"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Mwa, leek mij toch wel erg dat Martins Indi ook niet helemaal heilig was daarin..Napo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:40:
[...]
Eerste gezicht ja maar als je daarna de herhaling ziet klemt die Roemeen nogal om de arm van Martins Indi
Als je hem aan de andere kant voor een soortgelijke overtreding geeft, had hij hem nu ook moeten geven.RBH schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:41:
[...]
Mwa, leek mij toch wel erg dat Martins Indi ook niet helemaal heilig was daarin..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
mooie stap naar kwalificatie in ieder geval.
[ Voor 50% gewijzigd door M a r c o op 16-10-2012 21:43 ]
Prachtig voorgegeven door Narsingh.. Ziet er makkelijker uit dan dat het was..M a r c o schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:43:
en ze maken het af. 1-4
mooie stap naar kwalificatie in ieder geval.
Heb de eerste heflt niet gezien helaas, las wel dat we een beetje geluk hadden maar 4-1 tegen Roemenie kan je goed mee thuis komen toch?
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Dat meende ik ook te zien. Narsingh werd echt door die verdediger met de hand overduidelijk naar de grond gewerkt, en die aanvaller trok zelf Martins Indi met een armklem omver. Da's echt wel een groot verschil in situatie en in de waarneming van de scheids mankeert daar weinig.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:40:
Zit die commentator niet helemaal mis?
Volgens mij hield die Roemeen de arm van M Indi vast.
Ik denk wel dat 9 van de 10 scheidstrechters hier een pingel voor zouden hebben gegeven en voor de andere misschien nog niet de helft.
Overigens hadden de Roemenen deze wedstrijd met 9 man moeten eindigen, die natrap tegen Martins Indi was direct rood (zie o.a. de rode kaart voor Maher laatst) en de passeerbeweging van lens wordt afgestopt met een fysieke overtreding terwijl de bal de speler al lang voorbij is: 2e geel = rood. daar kleunt de scheids dan weer mis.
En in eerste instantie dacht ik echt dat Narsingh buitenspel stond bij de pass waaruit de 4-1 valt.
Nederland had echt weinig overtredingen nodig, en eigenlijk al helemaal geen kaarten hoeven halen in deze pot.
[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 16-10-2012 22:26 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
En niet feli aan Dld...
[ Voor 37% gewijzigd door Sjah op 16-10-2012 22:40 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij wel.PWM schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:16:
Een unicum?
Vanavond trouwens Polen - Engeland om 17:00 uur.
Ongelooflijk dat Duitsland zich weer heeft laten gaan. Het was de 70ste minuut toen ze met 4 - 0 voorstonden maar ben toen in slaap gevallen en las vanochtend dat het 4 - 4 is geeindigd. Ongelooflijk, lijkt ons wel.

Aan de andere kant overdrijven wij Nederlanders ook wel weer snel in het zeggen dat "het niks is". Nee, Roemenië is geen Kroatië om maar wat te noemen. Maar je ziet aan Portugal dat het niet de gewoonste zaak van de wereld is zomaar over dat soort landen heen te lopen. En ook de Belgen staan de eerste helft gewoon nog 0-0 tegen Schotland. En Schotland valt voor ons ook meestal in de categorie "dat is niks".chim0 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:09:
En zo zie je maar weer hoe wij Nederlanders kunnen overdrijven. Uit bij Roemenie, 1 - 0 uit gewonnen bij Turkije, heksenketel, oooe oooe, en we kloppen ze gewoon met 4 - 1. Gewoon weer paniek voor niks. Dat Roemenie stelde geen ene reet voor. Het had eigenlijk 6 of 7 - 0 moeten worden.
We hebben in deze groep gewoon de "mazzel" dat Turkije zo tegenvalt. Dat is qua ranking normaliter een grote concurrent waarvan je verwacht dat ze zich ook kunnen plaatsen.
Ik heb de wedstrijd tegen Rusland gezien en Rusland was gewoon beter. Ze hebben dan ook gewonnen met 1 - 0. Ronaldo kwam totaal niet aan de bak, maar kwam ook deels door die egoistische Nani, die alles zelf wilde doen, maar hij werd ook gewoon steeds goed verdedigd.D-e-n schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:23:
[...]
Maar je ziet aan Portugal dat het niet de gewoonste zaak van de wereld is zomaar over dat soort landen heen te lopen.
Gisteren heb ik Rusland - Azerbaidjan zitten kijken. Azerbaidjan kon er geen ene reet van maar Rusland speelde gewoon prima, verzorgd voetbal. Goed positiespel, rust, totaal geen balverlies, mooie combinaties, gewoon alles heel verzorgd, alleen ze kwamen moeilijk tot scoren. Maar van wat ik gisteren gezien heb, is het een ploeg met veel kwaliteit. Op het EK waren ze ook gewoon goed. Nee, ik heb gisteren echt genoten van Rusland.
[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 17-10-2012 09:47 ]
Ik heb het natuurlijk over Portugal-Noord-Ierland. Rusland is gewoon een hele sterke ploeg. Daar mag je van verliezen.chim0 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:45:
[...]
Ik heb de wedstrijd tegen Rusland gezien en Rusland was gewoon beter. Ze hebben dan ook gewonnen met 1 - 0. Ronaldo kwam totaal niet aan de bak, maar kwam ook deels door die egoistische Nani, die alles zelf wilde doen, maar hij werd ook gewoon steeds goed verdedigd.
Hebben wij dezelfde wedstrijd gezien? 6 of 7-0? Overdrijven is ook een vak! Het is dat oranje makkelijk die penalty kreeg en die bal op de lat van de Roemenen er niet inging, anders had ik het nog wel willen zien.chim0 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:09:
En zo zie je maar weer hoe wij Nederlanders kunnen overdrijven. Uit bij Roemenie, 1 - 0 uit gewonnen bij Turkije, heksenketel, oooe oooe, en we kloppen ze gewoon met 4 - 1. Gewoon weer paniek voor niks. Dat Roemenie stelde geen ene reet voor. Het had eigenlijk 6 of 7 - 0 moeten worden.
Typisch Nederlands dit, 1x met 4-1 bij Roemenie winnen en we zijn gelijk weer kanshebber voor de WK titel.

Anoniem: 379258
In de laatste 5 minuten kwam Narsingh door een onderschepping gelukkig vrij te staan en kon die voorzetten. Dat was de enigste goede aanval. Elia omspeelde zijn beide mannen heel mooi, terwijl Narsingh en Lens dat niet 1x gedaan hebben, niet 1x!
Alle doelpunten, op de laatste na, vielen uit standaard situaties. Dat zegt veel over het veldspel. Het is mooi dat NL daar gevaarlijk mee kan zijn, maar de krachtsverhouding was een stuk minder groot dan de score doet vermoeden.
Mijn grootste euvel met het kijken naar het NL elftal is dat je er niet trots van wordt. Dr staan geen mannen in die met bravoure en durf hun ding doen. Enigste mensen met lef bij Oranje vond ik gister Van Persie en Vlaar. Alle anderen spelen de bal wanneer onder druk gelijk terug. D'r is niemand die zijn man op een moment van hoge druk uit durft te spelen en rust weet te creeeren. Dat is het grootste zwakke punt van NL, de bangerigheid. En als je wilt weten hoe een ploeg dr uitziet die dit wel heeft, kan je beter naar wedstrijden van Belgie gaan kijken. Daar zit veel meer elan en durf in. Probleem bij hun is, is dat het soms juist wat teveel is, maar die zullen nog wel groeien.
Straks tegen Duitsland piepen we allemaal weer anders. Ik blijf me verbazen over de kortzichtigheid van mensen in NL, het is echt niet te geloven.
Wie zegt dat dan? Volgens mij zijn de meeste het er wel over eens dat Nederland nul kans maakt op de WK titel, maar het is wel versassend dat we in de poulefase tot nu toe een 100% score hebben.tweaker2010 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:07:
[...]
Hebben wij dezelfde wedstrijd gezien? 6 of 7-0? Overdrijven is ook een vak! Het is dat oranje makkelijk die penalty kreeg en die bal op de lat van de Roemenen er niet inging, anders had ik het nog wel willen zien.
Typisch Nederlands dit, 1x met 4-1 bij Roemenie winnen en we zijn gelijk weer kanshebber voor de WK titel.
St@m in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013"Exocet schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:21:
[...]
Wie zegt dat dan? Volgens mij zijn de meeste het er wel over eens dat Nederland nul kans maakt op de WK titel, maar het is wel versassend dat we in de poulefase tot nu toe een 100% score hebben.
St@m in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013"
En nog steeds denk ik dat, de post over "kwalificeren is een formaliteit" klopt al behoorlijk.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Die heb ik niet gezien.D-e-n schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:59:
[...]
Ik heb het natuurlijk over Portugal-Noord-Ierland.
Het stond 2 - 0 binnen een half uur, dus als je zo doorgaat heb je elk kwartiertje een doelpunt dus 6 - 0.tweaker2010 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:07:
[...]
Hebben wij dezelfde wedstrijd gezien? 6 of 7-0?
Dat hoor je mij niet zeggen!Typisch Nederlands dit, 1x met 4-1 bij Roemenie winnen en we zijn gelijk weer kanshebber voor de WK titel.
Ik vind nog steeds dat Duitsland wereldkampioen had moeten worden. Ze walsten over alles en iedereen heen tot ze bij Spanje kwamen en compleet bevroren.
De Duitsers spelen nu verzorgd. Dat gaat een beetje ten koste van die andere kwaliteit: in de laatste minuut winnenchim0 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:06:
[...]
Ik vind ook dat Duitsland wereldkampioen had moeten worden.
Waarom dan? Het is toch maar een oefenwedstrijd?Niku schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:08:
Ik ben overigens wel erg benieuwd naar 14 november. Nederland - Duitsland. Daar moeten we of de schade gaan beperken, of alles en iedereen moeten verrassen en Duitsland wegtikken denk ik.
Als Nederland wint, dan roepen de criticasters dat het maar een oefenwedstrijd is en het niets zegt.
Als Nederland verliest, dan roepen de criticasters "Zie je wel!!!"
Ik denk overigens dat je 7 van de 10 verliest als je in de aankomende twee jaar tegen Duitsland speelt. Ik hoop dat 1 van de 3x dat je wint het in de WK finale is
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Foutje, "ook" moest "nog steeds zijn". Over het gehele toernooi gezien wel, maar goed aan de andere kant, elke wedstrijd is een wedstrijd op zich dus ja.. Weet echt niet wat er met ze gebeurde in die kwartfinale, had echt gehoopt dat ze eroverheen zouden gaan maar ze bevroren gewoon compleet.D-e-n schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:08:
[...]
De Duitsers spelen nu verzorgd. Dat gaat een beetje ten koste van die andere kwaliteit: in de laatste minuut winnen
Komend WK verwacht ik wel de titel van ze!
De Duitse verdediging is geen wereldtop, verder barst hun selectie wel van het talent. Laat Nederland nu juist precies hetzelfde probleem hebben... met de goede instelling en teamgeest zijn de Duitser uiteraard wel favoriet.D-e-n schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:08:
[...]
De Duitsers spelen nu verzorgd. Dat gaat een beetje ten koste van die andere kwaliteit: in de laatste minuut winnen
Dus jij kijkt liever naar Nederland - Andorra als graadmeter? Waar de criticasters precies hetzelfde roepen.St@m schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:11:
[...]
Waarom dan? Het is toch maar een oefenwedstrijd?
Als Nederland wint, dan roepen de criticasters dat het maar een oefenwedstrijd is en het niets zegt.
Als Nederland verliest, dan roepen de criticasters "Zie je wel!!!"
Ik denk overigens dat je 7 van de 10 verliest als je in de aankomende twee jaar tegen Duitsland speelt. Ik hoop dat 1 van de 3x dat je wint het in de WK finale is
Nee ik vind het een interessante wedstrijd om te kijken hoe goed dit elftal is. En dan kun je wel zeggen het is een oefenwedstrijd en we kijken over twee jaar nog wel eens, maar zo opportunistisch is voetbal nu eenmaal.
Grappig is dat Jong Oranje juist over een overschot aan verdedigers en middenvelders beschikt. Juist defensief hebben we wel toekomst.tweaker2010 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:21:
[...]
De Duitse verdediging is geen wereldtop, verder barst hun selectie wel van het talent. Laat Nederland nu juist precies hetzelfde probleem hebben... met de goede instelling en teamgeest zijn de Duitser uiteraard wel favoriet.
15-10-2012 Het regent, het regent, de Oranje-supporters worden nat
De hele Kuip had het kunnen zingen afgelopen vrijdag, want het regende. Nederland speelde vrijdag tegen Andorra en won met 3-0, maar daar heeft niemand het nog over. Het gesprek van de dag gaat over het drama van de Oranje-supporters. Het regende. Dat kon iedereen die televisie keek zien. Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen heeft het nog gedetailleerder gezien. Hij vond het geen gezicht dat de supporters met regenkapjes op de tribune zaten. Ook moesten supporters te lang wachten op hun kroketten en de infrastructuur rondom de Kuip is kut. Als het aan van Oostveen ligt worden er geen interlands meer gespeeld in de Kuip. Voor hem is het over en uit. Hij knalde er nog een opvallend citaat uit. Lees goed mee!
„De infrastructuur rondom De Kuip is verschrikkelijk. In de vrijdagspits is het haast ondoenlijk om er te komen. Je moet als voetbalbond niet willen dat je supporters twee tot drie uur in de file staan”, aldus Van Oostveen. Nu breekt onze oranje klomp. ‘Als voetbalbond moet je niet willen dat je supporters in de file staan!’ Hij zegt het echt, die Bert. Wij staan verdomme elke twee weken weer in de file, omdat we naar de andere kant van het land moeten. En heeft ooit iemand zich weleens druk gemaakt om ons? Wij zijn de vaste bezoeker van wedstrijden van de eerste divisie. Supporters van MVV, Almere City, Top Oss enzo. Nooit maakt iemand zich druk om die vaste klanten. Nee, die krijgen te horen dat ze met de verplichte bus of autocombi ergens heen moeten reizen en dan ook nog eens in de file komen te staan.
Voor van Oostveen is het dus over en uit. Zijn Nederlands Elftal speelt niet meer in Rotterdam. Nee, Amsterdam wordt de speelplek van nu. Zogenaamd geen files meer. Dak dicht en niemand wordt nat. Fijn hoor. Daar heeft van Oostveen weinig bedenktijd voor nodig gehad. Misschien is het dan ook een keer een idee om clubs uit de eerste divisie een paar keer op zaterdag te laten spelen. Gewoon om te proberen. Als we dan toch aan veranderen zijn.
Maar dit zal allemaal wel aan dovemansoren gericht zijn. Blijkbaar telt alleen de supporter van het Nederlands Elftal. Nou, als je het daar van moet hebben… Zij mogen de schoenveters nog niet eens strikken van de clubsupporters. De clubsupporters die er elke week staan voor hun club. Het leek even iets beter te gaan met de gemiddelde Oranje-supporter, maar nu beginnen zij al te zeuren na een paar druppeltjes. Zij vullen blijkbaar zogenaamde tevredenheidonderzoeken in en die komen bij van Oostveen op het bureau te liggen. Bladzijdes vol geklaag dus over wachtrijen, files en regen die door de poncho’s lekt.
De volgende stap zal waarschijnlijk zijn dat wedstrijden alleen nog maar gespeeld worden met een temperatuur van boven de vijftien graden. Anders wordt het misschien wel te koud. En dat terwijl de clubsupporters vernikkelen bij een gevoelstemperatuur van min vijftien graden. Het commentaar van de KNVB was toen simpel: Trek wat meer kleding aan. Ze hadden nu ook kunnen zeggen: Vergeet je regenkleding niet. Maar nee hoor. In de watten blijven leggen die Oranje-supporters, na hun geklaag. Verwende nesten zijn het. Zak maar in de stront met je Nederlands Elftal.
Bron: Kowet.nl
Wachten op een kroketje
De nieuwe stadionlobby in Rotterdam heeft zijn uitwerking niet gemist. Vandaag laat directeur betaald voetbal Bert van Oostveen in De Telegraaf weten dat het Nederlands elftal na het ‘echec’ tegen Andorra tot nader order geen wedstrijden meer zal spelen in De Kuip.
Bert van Oostveen zegt in de krant dat De Kuip vroeger een schitterende voetbaltempel was, maar dat je van sentiment niet kunt leven. Fans en sponsoren zouden klagen en aangeven dat ze niet meer naar het stadion toe willen.
De directeur spreekt er schande van dat mensen een uur in de rij moeten staan voor een kroketje of dat ze omdat het regent met een regenjas aan moeten zitten. Dit soort primitieve omstandigheden zijn volgens van Oostveen niet meer nodig anno 2012. Omdat uit de tevredenheidsonderzoeken (zucht) blijkt dat bezoekers van Oranje niet meer naar De Kuip willen is het dus wat Oranje betreft afgelopen voor het stadion.
Op het pluche in Rotterdam zal men kirren van genot bij het lezen van de onzin van Bert, maar het lijkt ons duidelijk dat geen enkele echte voetbalsupporter zichzelf zal herkennen in dit verhaal. We weten allemaal dat voetbal een buitensport is en als je daar niet tegen kunt ga je maar een avondje in de schouwburg zitten. Als het halen van een kroket een prioriteit is bij een voetbalwedstrijd dan ben je ook duidelijk op de verkeerde plek.
Het is voor het voetbal te hopen dat dit soort stadionbezoekers heel snel oprot uit onze voetbalstadions, als je het in De Kuip al niet eens naar je zin hebt heb je gewoon geen ene reet te zoeken bij onze sport.
Bron: In de hekken
[ Voor 21% gewijzigd door wsLy op 17-10-2012 13:06 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nee, nee zeker niet maar het was interessanter geweest (imo) als het om kwalificatie ging. Kijk, als v. Gaal straks in de rust 8 spelers wisselt, dan zegt het geen ene reet natuurlijk als Nederland daarna 5 doelpunten om de oren krijgt. Zelfde als DLD in de rust 8 spelers wisselt en NL schiet er 4 in.Niku schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:29:
[...]
Dus jij kijkt liever naar Nederland - Andorra als graadmeter? Waar de criticasters precies hetzelfde roepen.
Nee ik vind het een interessante wedstrijd om te kijken hoe goed dit elftal is. En dan kun je wel zeggen het is een oefenwedstrijd en we kijken over twee jaar nog wel eens, maar zo opportunistisch is voetbal nu eenmaal.
made my daylateef schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:25:
Ach, laat ze lekker, bij het Nederlands Elftal komen slechts provinciale hoerenlopers, die hun carnavaleske avondje uit willen beginnen met een dagje Amsterdamse Wallen. Tja, dan kom je in Rotterdam bedrogen uit, daar staat namelijk 'slechts' het voetbal centraal. Bij het Nederlands Elftal komt geen voetbalpubliek, dat mag inmiddels toch wel als algemeen bekend gezien worden? Jammer, maar helaas, het Nederlands Elftal heeft waardeloos publiek, dat zich slechts als een klein, verwend kind kan gedragen. Laat die lekker met het dak dicht in de Arena zitten. Kan de Kuip voor voetbal gebruikt worden.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Inderdaad, kunnen we dat 'echte supporter' gezever niet achterwege laten?Sherlock schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:30:
Ah kijk, de echte supporter discussie is weer nieuw leven ingeblazen. Ik ben niet zo'n fan van popcorn, maar ik pak het er alvast bij.
In de Arena kan de KNVB meer bieden aan sponsoren, dus dat hebben ze liever. Die supporters daar komt 't geld niet vandaan, dat komt bij de sponsoren vandaan
Duitsland - Zweden gisteren: ik blijf het bizar vinden en het doet me denken aan de CL finale Liverpool - AC Milan in 2005, wat een wedstrijd was dat!
Die roemeen houdt de arm van MI vast, trekt MI onderuit en valt vervolgens mij, nee dat is terrecht geen pingel.Gynnad schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:39:
[...]
Hadden moeten krijgen bedoel je.. Scheids is inconsequent..
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Jep. Wat een wedstrijd en wat een comeback! Jammer dat het gisteren niet beslist werd met penalty'sVlassie1980 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 13:57:
Duitsland - Zweden gisteren: ik blijf het bizar vinden en het doet me denken aan de CL finale Liverpool - AC Milan in 2005, wat een wedstrijd was dat!
Oh ja? Met wie wou je Oezil, Khedira, Schweinsteiger, Reus en Gotze vergelijken?tweaker2010 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:21:
[...]
Laat Nederland nu juist precies hetzelfde probleem hebben...
Sneijder vind ik nog steeds de enige speler die er met kop en schouders bovenuit steekt wat betreft dat hij iets verrassends kan brengen. v/d Vaart is een goeie voetballer maar heeft nooit iets "speciaals" gehad.
Maar wat "verrassing" en "speciaal" betreft vind ik Spanje nog steeds de beste, al heb ik totaal niks met dat land.
Maaruh, over een klein half uurtje Polen - Engeland. Ben benieuwd!
Robben, Sneyder en van Persie. De Duitse spelers zijn echter jonger, zijn met meer en hebben minder gebreken dan een Robben.chim0 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:34:
[...]
Oh ja? Met wie wou je Oezil, Khedira, Schweinsteiger, Reus en Gotze vergelijken?
hoop ik

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 17-10-2012 16:39 ]
K to the KillaZ
Dat zijn allemaal middenvelders. De Vrij, Ake, Bruma, Indi, van Rhijn: ook geen aanvallers.KillaZ schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:39:
Over 4 jaar praten we over Maher, Fer en Clasie....
Als van Persie en Robben afhaken moeten we echt hopen dat jongens als Locadia en Achahbar snel aanhaken of Castoignos de belofte die Inter in hem zag alsnog gaat waarmaken want anders hebben we voorin een probleem.
Oezil, Khedira, Schweinsteiger, Reus en Gotze
[ Voor 21% gewijzigd door KillaZ op 17-10-2012 16:54 ]
K to the KillaZ
Bassie Dost hebben we ook nog, maar die moet ook wel snel zijn draai gaan vinden bij Wolfsburg.D-e-n schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:46:
[...]
Dat zijn allemaal middenvelders. De Vrij, Ake, Bruma, Indi, van Rhijn: ook geen aanvallers.
Als van Persie en Robben afhaken moeten we echt hopen dat jongens als Locadia en Achahbar snel aanhaken of Castoignos de belofte die Inter in hem zag alsnog gaat waarmaken want anders hebben we voorin een probleem.
Luuk de Jong heeft inmiddels ook een vorm-dipje....
Maar nu is het natuurlijk chim0 zijn favoriete bezigheid het bagatelliseren Nederlandse voetballers, maar ik vind Sneijder, Van Persie, Robben, Van der Vaart en Afellay niet veel onderdoen voor deze spelers. Mits ze fit zijn, dat kan voor de Nederlandse spelers gezien hun leeftijd en/of historie een probleem worden. Overigens vind ik de Nederlandse talenten die nu zo'n 20 jaar oud zijn, lang niet zo ver als Sneijder, Van Persie, Robben en Van der Vaart op die leeftijd, ik zie de toekomst niet zo rooskleurig in, zeker ook omdat je met name aanvallend gewoon geen grote talenten hebt. Maar misschien dat er straks toch nog een aantal spelers op staan. Huntelaar, maar bijvoorbeeld ook Van Nistelrooy, waren ook redelijke laatbloeiers...
Van Persie zat hopeloos op de bank bij Feyenoord. Sneijder speelde net zn interland, wat hij overigens wel heel goed deed, maar was zeker nog niet super. Ook Vd Vaart speelde nog maar in de Eredivisie, was wel al basisspeler in Oranje op zn 20ste. Arjan Robben lag op die leeftijd ook al meer in de lappenmand dan dat hij speelde. Die was in 2004 op 21 jarige leeftijd wel al uitblinker in Oranje. Maar laten we eens Vd Sar vergelijken met de keepers van nu, die speelde nog bij de amateurs op zn 20ste.lateef schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:00:
Wil net zeggen, dat zijn Özil, Khedira, Schweinsteiger, Reus en Gotze ook.
Maar nu is het natuurlijk chim0 zijn favoriete bezigheid het bagatelliseren Nederlandse voetballers, maar ik vind Sneijder, Van Persie, Robben, Van der Vaart en Afellay niet veel onderdoen voor deze spelers. Mits ze fit zijn, dat kan voor de Nederlandse spelers gezien hun leeftijd en/of historie een probleem worden. Overigens vind ik de Nederlandse talenten die nu zo'n 20 jaar oud zijn, lang niet zo ver als Sneijder, Van Persie, Robben en Van der Vaart op die leeftijd, ik zie de toekomst niet zo rooskleurig in, zeker ook omdat je met name aanvallend gewoon geen grote talenten hebt. Maar misschien dat er straks toch nog een aantal spelers op staan. Huntelaar, maar bijvoorbeeld ook Van Nistelrooy, waren ook redelijke laatbloeiers...
Het is zo moeilijk om generaties te vergelijken. Vaak zijn ook juist de spelers die op vroege leeftijd uitblinken niet de spelers die de absolute top halen, omdat ze gewend zijn dat ze kunnen teren op hun talent en fysiek en daardoor zicht niet mentaliteit ontwikkelen die je nodig hebt in de echte top.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gast, luister nou eens een keer. Sneijder is de beste, die kan een steekbal of een pass geven die niemand anders kan, met links rechts binnenkant voet buitenkant voet, maakt niet uit. Hij legt ze neer waar je wilt. De rest is niks bijzonders. v/d Vaart kan dat niet, heeft wel een aardig schot, van Persie ook niks bijzonders, heeft ook een goed schot, Robben kan alleen naar binnen snijden en uithalen en schwalbes.lateef schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:00:
Maar nu is het natuurlijk chim0 zijn favoriete bezigheid het bagatelliseren Nederlandse voetballers, maar ik vind Sneijder, Van Persie, Robben, Van der Vaart en Afellay niet veel onderdoen voor deze spelers.
Het gaat mij om iets verrassends, om iets unieks dat je van "Wow!" en tot nu toe kan alleen Sneijder dat.
In jouw ogen kunnen dus alleen Messi, Ronaldo en Sneyder er wat van? En alle spelers in de Engelse competitie zijn verder ruk? Kom op zeg. Sneyder is belangrijk maar het is niet zo zwart-wit.
Het gaat er om dat spelers wedstrijden kunnen beslissen en/of dat spelers in een grote competitie groot kunnen zijn. Daar hebben we er in Nederland drie van: Robben, Sneyder en van Persie.
In België is Kompany er bijvoorbeeld zo eentje (grote meneer bij City) en spelers als Ozil of Zlatan of Falcao behoren ook tot die categorie en zo zijn er nog meer. En daar heb je natuurlijk gradaties bij maar het zijn allemaal toch spelers met meer klasse dan Afellay of Huntelaar of bijvoorbeeld Mertens.
Praat ik Chinees ofzo? Ik heb het over de unieke kwaliteiten van Sneijder dat hij balletjes neer kan leggen zoals niemand anders dat kan. Ik heb allthans nog niemand gezien van het huidige zooitje die dat kan zoals hij. Daar heb ik het over!D-e-n schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:15:
[...]
In jouw ogen kunnen dus alleen Messi, Ronaldo en Sneyder er wat van?
Iedereen kan scoren, ook de keeper.
[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 17-10-2012 19:19 ]
Maar van Persie en Robben hebben ook unieke kwaliteiten die beslissend kunnen zijn. Je maakt het veel te zwart-wit, enkel en alleen op basis van je persoonlijke voorkeur volgens mij
Ik ben het met je eens dat Sneijder in dit Oranje een klasse apart is.Maar als je een team met 11 Sneijders zou opstellen, zou dat rampzalig uitpakkenchim0 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:19:
[...]
Praat ik Chinees ofzo? Ik heb het over de unieke kwaliteiten van Sneijder dat hij balletjes neer kan leggen zoals niemand anders dat kan. Ik heb allthans nog niemand gezien van het huidige zooitje die dat kan zoals hij. Daar heb ik het over!
Iedereen kan scoren, ook de keeper.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Lijkt me fantastisch als ze elkaar allemaal op hetzelfde moment gaan coachenblobber schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:03:
[...]
Ik ben het met je eens dat Sneijder in dit Oranje een klasse apart is.Maar als je een team met 11 Sneijders zou opstellen, zou dat rampzalig uitpakken
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Dat gaat zeker misSallin schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:37:
[...]
Lijkt me fantastisch als ze elkaar allemaal op hetzelfde moment gaan coachen.
Wel eens van laatbloeiers gehoord? De meeste keepers zijn nu eenmaal laatbloeiers.ph4ge schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:00:
[...]
Maar laten we eens Vd Sar vergelijken met de keepers van nu, die speelde nog bij de amateurs op zn 20ste.
Stekelenburg is al 30 en heeft pas vorig seizoen de stap naar het buitenland gemaakt, kun je nagaan...
Ze kunnen scoren ja, maar dat kan ik ook. Maar zijn ook andere typen spelers.D-e-n schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:26:
Maar van Persie en Robben hebben ook unieke kwaliteiten die beslissend kunnen zijn.
Waarom zou ik een persoonlijke voorkeur hebben voor Sneijder? Ik ben toch niet getrouwd met hem ofzo?Je maakt het veel te zwart-wit, enkel en alleen op basis van je persoonlijke voorkeur volgens mij
Maar als Ajax fan kan ik ook genieten van Clasie, Als Real fan kan ik ook genieten van Messi, als City fan kan ik ook genieten Rooney, als Wolfsburg fan kan ik ook genieten van Reus. Dus nee, heeft niks met voorkeur te maken maar de individuele kwaliteiten van een speler.
[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 18-10-2012 08:48 ]
Klopt, maar wel alleen wanneer het hem uitkomt. Oh en niet meeverdedigen, blinkt hij ook in uit.chim0 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:08:
[...]
Gast, luister nou eens een keer. Sneijder is de beste, die kan een steekbal of een pass geven die niemand anders kan, met links rechts binnenkant voet buitenkant voet, maakt niet uit. Hij legt ze neer waar je wilt. De rest is niks bijzonders. v/d Vaart kan dat niet, heeft wel een aardig schot, van Persie ook niks bijzonders, heeft ook een goed schot, Robben kan alleen naar binnen snijden en uithalen en schwalbes.
Het gaat mij om iets verrassends, om iets unieks dat je van "Wow!" en tot nu toe kan alleen Sneijder dat.
Je opmerking over vd Vaart, van Persie en Robben negeer ik even, net zoals het feit dat je negeert dat van Persie de man in Engeland is op het moment.
Oh snap....

Ander nieuws:
Sulejmani heeft wat uit te leggen bij Ajax
AMETERDAM - Trainer Frank de Boer van Ajax verwacht donderdag tekst en uitleg van zijn aanvaller Miralem Sulejmani.
Tot grote verbazing van de oud-international fungeerde de Serviër dinsdag als invaller in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Macedonië (0-1). De coach wist van niks.
De Boer verkeerde in de veronderstelling dat Sulejmani nog niet helemaal was hersteld van een enkelblessure, die hem geruime tijd aan de kant hield.

[ Voor 27% gewijzigd door KillaZ op 18-10-2012 08:50 ]
K to the KillaZ
Waar heb ik dat gezegd? Juist, nergens.KillaZ schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:47:
[...]
net zoals het feit dat je negeert dat van Persie de man in Engeland is op het moment.
Maar ik ben het sowieso niet eens met al die uitreikingen van speler van het jaar en dat soort onzin, ook voor Messi en Ronaldo niet. Het gaat mij om de individuele kwaliteiten van een speler en wat ie doet op dat moment en het interesseert me niet hoeveel goals ie maakt. Van Persie is een goede speler maar niet de absolute top. Hij heeft een neusje voor de goal, maar verder niet iets in de catergorie van Messi of Ronaldo.
Jij baseert je mening op onderbuikgevoelens als Arsenal fan op een piekseizoen van Van Persie. Nou, laat maar zien bij Barcelona of Real Madrid dan.
[ Voor 10% gewijzigd door chim0 op 18-10-2012 08:56 ]
Daar heb je wel gelijk in. De prestaties van Ronalda zijn minstens even knap als die van Messi.chim0 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:55:
[...]
Maar ik ben het sowieso niet eens met al die uitreikingen van speler van het jaar en dat soort onzin, ook voor Messi en Ronaldo niet.
Messi zou ik ook wel eens in een wat matiger team als Barca willen zien. AC Milan bijvoorbeeld.
Scoren is ook een kwaliteitHet gaat mij om de individuele kwaliteiten van een speler en wat ie doet op dat moment en het interesseert me niet hoeveel goals ie maakt. Van Persie is een goede speler maar niet de absolute top. Hij heeft een neusje voor de goal, maar verder niet iets in de catergorie van Messi of Ronaldo.
Jij baseert je mening op onderbuikgevoelens als Arsenal fan op een piekseizoen van Van Persie. Nou, laat maar zien bij Barcelona of Real Madrid dan.
Dat is helemaal kapitaalvernietiging. Gewoon Salaris inhouden en proberen voor miljoen of 2 te slijten.KillaZ schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:47:
Ander nieuws:
[...]
Ontbinden dat contract, je verlies nemen en verder kijken. Wat een gast.....
![]()
[afbeelding]
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Dat is nou precies wat 'negeren' betekent...
Misschien dat het voor Van Persie juist wel makkelijk zou zijn bij Real Madrid of Barcelona.chim0 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:55:
[...]Jij baseert je mening op onderbuikgevoelens als Arsenal fan op een piekseizoen van Van Persie. Nou, laat maar zien bij Barcelona of Real Madrid dan.
Wat betreft Sneijder ben ik het wel met je eens, als je alleen al kijkt naar zijn eerste aanname...
🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!
Je noemt van Persie "niets bijzonders"?chim0 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 08:55:
[...]
Waar heb ik dat gezegd? Juist, nergens.
Maar ik ben het sowieso niet eens met al die uitreikingen van speler van het jaar en dat soort onzin, ook voor Messi en Ronaldo niet. Het gaat mij om de individuele kwaliteiten van een speler en wat ie doet op dat moment en het interesseert me niet hoeveel goals ie maakt. Van Persie is een goede speler maar niet de absolute top. Hij heeft een neusje voor de goal, maar verder niet iets in de catergorie van Messi of Ronaldo.
Ik vind een Nederlander die topscoorder wordt in de PL toch wel vrij bijzonder, van Nistelrooij was bijzonder, Hasselbaink was bijzonder, maar dat feit, het feit dat hij topscoorder is geworden in de PL, dat negeer je gewoon even door te zeggen dat van Persie "niets bijzonders" is?

Je laatste uitspraak slaat nergens op, ik ben geen Arsenal fan en dat heb ik hier dan ook nooit gezegd. In dat licht kun je die onderbuikgevoelens van jou ook wel even weghalen in je posts, nietwaar?
K to the KillaZ
En zijn 5e klasse reserve team is beter dan menig Jupiler league club.
Kort door de bocht gezegd
[ Voor 30% gewijzigd door Vos op 18-10-2012 13:34 ]
Nee, het is een goeie speler maar niet in het rijtje Messi/Ronaldo, waar ik een Van Basten bijvoorbeeld wel zou plaatsen. Oftewel, we hebben gewoon een slechte lichting nu, behalve Sneijder.Anakha schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:06:
[...]
Dat is nou precies wat 'negeren' betekent...
Juist, ik zou hem graag eens bij Madrid zien.Rhapsody schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:06:
[...]
Misschien dat het voor Van Persie juist wel makkelijk zou zijn bij Real Madrid of Barcelona.
Pff, of die achterlijke balletjes met links en rechts, binnenkant, buitenkant voet waar je ze maar hebben wil. Nou, dat heb ik v/d Vaart nog niet zien doen hoor.Wat betreft Sneijder ben ik het wel met je eens, als je alleen al kijkt naar zijn eerste aanname...
[ Voor 43% gewijzigd door chim0 op 18-10-2012 22:21 ]
Chim0 kom op, we mogen je verder niet afzeiken, maar een TC1 zou ik niet halen als ik jou was :[
Er is gewoon geen gezonde discussie met je aan te gaan zonder dat je je ongezouten en ongefundeerde mening naar voren haalt waarbij het meestal uitdraait op het punt dat Sneijder, Ronaldo en Messi goed zijn en de rest is gewoon kut en slecht.
Stap eens af van het idee dat wij "ooit" nog een van Basten, een Bergkamp of een Cruijff krijgen. Dan zie je misschien ook in dat het nutteloos is om spelers als van der Vaart te gaan vergelijken met deze drie voetballers van het niveau buitencatergorie.
K to the KillaZ
Het zou me niets verbazen als hij in de winterstop vertrekt. Weer een talent van Feyenoord die veel te vroeg naar het buitenland vertrekt (zie Castaignos). 10 miljoen is wel een nette prijs, dat geld kunnen ze niet laten liggen.
Mooie kans voor Indi, als die zich daadwerkelijk voor zou doen. Met beide handen grijpen zou ik zeggen. Bij een topclub als AC Milan staat niet iedere dag de deur open.tweaker2010 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:36:
http://www.nu.nl/sport/2937271/ac-milan-ziet-in-martins-indi-ideale-versterking.html
Het zou me niets verbazen als hij in de winterstop vertrekt. Weer een talent van Feyenoord die veel te vroeg naar het buitenland vertrekt (zie Castaignos). 10 miljoen is wel een nette prijs, dat geld kunnen ze niet laten liggen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Prima, dan neem ik vanaf nu alleen nog maar genoegen met spelers van het niveau buitencategorie en zal ik geen mening meer hebben over alles wat minder is dan dat.KillaZ schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:28:
Ja want buitenkantje rechts is ook de graadmeter in het hedendaagse voetbal?
Chim0 kom op, we mogen je verder niet afzeiken, maar een TC1 zou ik niet halen als ik jou was :[
Er is gewoon geen gezonde discussie met je aan te gaan zonder dat je je ongezouten en ongefundeerde mening naar voren haalt waarbij het meestal uitdraait op het punt dat Sneijder, Ronaldo en Messi goed zijn en de rest is gewoon kut en slecht.
Stap eens af van het idee dat wij "ooit" nog een van Basten, een Bergkamp of een Cruijff krijgen. Dan zie je misschien ook in dat het nutteloos is om spelers als van der Vaart te gaan vergelijken met deze drie voetballers van het niveau buitencatergorie.
Er past verder niemand in het rijtje Messi/Ronaldo. En hoeveel spelers uit het verleden passen er überhaupt in dat rijtje? Hoeveel spelers hebben zo'n status gehad? In Nederland kom ik niet verder dan Cruyff, van Basten en wellicht Bergkamp. Op wereldschaal heb je het dan over de Ronaldo's (die andere) en Zidane's van de voetbalwereld.chim0 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:18:
[...]
Nee, het is een goeie speler maar niet in het rijtje Messi/Ronaldo, waar ik een Van Basten bijvoorbeeld wel zou plaatsen. Oftewel, we hebben gewoon een slechte lichting nu, behalve Sneijder.
Voor alle duidelijkheid: ook Sneyder past niet in dat rijtje. Ozil, Falcao, Zlatan evenmin. Maar dat betekent niet dat het geen spelers van wereldklasse zijn. Het zijn allemaal spelers met wat extra's, spelers die dat extra's in het nationale elftal en/of in een grote competitie laten zien. De ene is wat beter dan de ander, daar kun je over discussiëren. Maar ontkennen dat van Persie of Robben niks extra's hebben is waanzin.
Een slechte lichting is ook niet alleen afhankelijk van een Van Basten of een Cruyff. Je kunt een prima lichting hebben zonder zo'n speler, als de rest dan maar goed genoeg is. Zat ploegen zijn wereldkampioen geworden zonder zo'n speler. Ik noem Duitsland in '92, Brazilië in '96 of anders Italië in 1980.
En je carriere vergooien? Dacht dat na Drenthe, Maduro, Babel, Castaignos en wie nog meer het onderhand wel duidelijk is dat je beter je eerst kunt ontwikkelen en daarna pas vertrekken.argro schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:01:
[...]
Mooie kans voor Indi, als die zich daadwerkelijk voor zou doen. Met beide handen grijpen zou ik zeggen. Bij een topclub als AC Milan staat niet iedere dag de deur open.
Bij Milan gaat hij echt niet zo onbetwist spelen als nu bij Feyenoord.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Dat dachten we bij de Guzman en Van Gastel ook, daar werd ook nee gezegd tegen bedragen met 8 cijfers en die brachten niks meer op. Feyenoord heeft heel de luxe niet om te gokken met zulke bedragen, de club is nog verre van gezond en moet zo'n bedrag met beide handen aangrijpen. Hij is een verdediger, verdedigers brengen zelden dit soort bedragen op, je moet het ijzer smeden als het heet is.silmaril8 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:08:
Daar komt bij dat Martins Indi nog een contract heeft t/m 2016 toch? Feyenoord hoeft hem dan ook helemaal niet te verkopen. Over een paar jaar zal hij alleen maar beter zijn geworden.
Maar ik hoop dat Indi zelf realiseert dat hij beter nog even kan blijven.
IMHO is het juist andersom. Verkopen gaat toch gebeuren als hij goed wordt, maar door het lange contract zal hij meer opleveren.ph4ge schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:30:
[...]
Dat dachten we bij de Guzman en Van Gastel ook, daar werd ook nee gezegd tegen bedragen met 8 cijfers en die brachten niks meer op. Feyenoord heeft heel de luxe niet om te gokken met zulke bedragen, de club is nog verre van gezond en moet zo'n bedrag met beide handen aangrijpen. Hij is een verdediger, verdedigers brengen zelden dit soort bedragen op, je moet het ijzer smeden als het heet is.
Maar ik hoop dat Indi zelf realiseert dat hij beter nog even kan blijven.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Vanuit de positie van Feyenoord bekeken staat de volgende verdediger al weer klaar (Kongolo).
Oneens, AC Milan is wel een club die aan lange-termijn denken doet.D-e-n schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:45:
Maar is iedereen het er mee eens dat het voor die jongen beter is als hij blijft?
Vanuit de positie van Feyenoord bekeken staat de volgende verdediger al weer klaar (Kongolo).
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Met hetzelfde gemak zijn spelers te noemen die jong hun thuisland verlieten en waarmee het best goed is gekomen. Ik noem Messi bijvoorbeeld (beetje flauw misschien), maar ook Kluivert (21), Van Persie (21), Seedorf (19) et cetera.Tettie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:05:
[...]
En je carriere vergooien? Dacht dat na Drenthe, Maduro, Babel, Castaignos en wie nog meer het onderhand wel duidelijk is dat je beter je eerst kunt ontwikkelen en daarna pas vertrekken.
Bij Milan gaat hij echt niet zo onbetwist spelen als nu bij Feyenoord.
En wat bijvoorbeeld Drenthe betreft denk ik nog steeds dat ze destijds de goede keuze gemaakt hebben. Als Drenthe bij Feyenoord was gebleven dan acht ik een zodanige ontwikkeling dat hij wel zou slagen in de abslolute top onwaarschijnlijk. Niet veel amders dan nu dus, met het grote verschil dat hij nu de kans gegrepen heeft, bij mooie clubs gespeeld heeft en een gevulde bankrekening heeft. Hetzelfde geldt voor Castagnois. Kans gehad, kans gegrepen en helaas gefaald. Als hij bij Feyenoord was gebleven was hij niet beter geweest dan dat hij nu is denk ik. En wat Maduro betreft, die was 22 toen hij naar het buitenland ging en hij doet het volgens mij niet onaardig bij nu Sevila en daarvoor Valencia.
Nee, absoluut niet. Waar komt het idee vandaan dat alleen in Nederland jonge spelers zich kunnen ontwikkelen. Waarom kan dat in Italie of Spanje niet? Was Messi nog beter geweest wanneer hij bij FC Twente had kunne 'rijpen' of iets dergelijks? Ik vind het allemaal onzin. Overal kunnen ze spelers opleiden. Als een jonge speler de kans krijgt om naar een grote club te gaan, dan moet hij dat doen. Zo'n kans komt misschien nooit weer en je kunt altijd terug als het mislukt.D-e-n schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:45:
Maar is iedereen het er mee eens dat het voor die jongen beter is als hij blijft?
[ Voor 20% gewijzigd door argro op 20-10-2012 11:20 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Erehaag gevormd door 17 jeugdteams uit Maastricht die deelnemen aan Maastricht United.
Het verschil is dat een Messi door Barca zelf gescout is en dus in zekere zin geen cent gekost heeft.argro schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:15:
Nee, absoluut niet. Waar komt het idee vandaan dat alleen in Nederland jonge spelers zich kunnen ontwikkelen. Waarom kan dat in Italie of Spanje niet? Was Messi nog beter geweest wanneer hij bij FC Twente had kunne 'rijpen' of iets dergelijks? Ik vind het allemaal onzin. Overal kunnen ze spelers opleiden. Als een jonge speler de kans krijgt om naar een grote club te gaan, dan moet hij dat doen. Zo'n kans komt misschien nooit weer en je kunt altijd terug als het mislukt.
Een Indi wordt straks voor veel geld gekocht en verwacht men er ook eerder meer van.
Ola John ook. Als 19 jarige knul uit eigen jeugd mag je een slechte 2e seizoenshelft spelen. Als 20 jarige (bijna) recordaankoop niet.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Als er dan af en toe 1 wel voor 5-10 miljoen vertrekt, maakt dat in ieder geval financieel veel goed.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En 0-2, gaat lekker.
[ Voor 17% gewijzigd door RBH op 20-10-2012 19:13 ]
Edit: die idioot van een bruns flikt het nu weer en nu wel een kaart, helaas maar geel
[ Voor 22% gewijzigd door Terranova op 20-10-2012 20:05 ]
EDIT: Lens geeft de effectiefst elleboog van het jaar. Geen kaart, en een flinke hoofdwond voor de tegenstander. Kan weer trots op zichzelf zijn.
[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 20-10-2012 20:23 ]
Edit: ja hoor verlies je dalijk weer punten door die klote arbitrage
[ Voor 30% gewijzigd door Terranova op 20-10-2012 20:32 ]
Dit topic is gesloten.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.