En bij de 3-2 was het Blind toch? Kortom: verdedigend een puinhoop. Een paar snelle counters en Ajax is echt kwetsbaar. Bij een ploeg als Twente is dat toch minder vind ik.Koppensneller schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:06:
En bij de 2-2 liet Alderweireld toch Van Aanholt wel heel slecht weglopen uit zijn rug.
Ik vind de defensie van Ajax beter dan die van PSV. Ik vind de aanval van PSV veel beter dan die van Ajax. Alleen Fischer steekt er bij Ajax bovenuit . Ajax is als team dan weer wat beter in balans dan PSV. PSV is veel te wisselvallig gezien ervaring en kwaliteit van de selectie.tweaker2010 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:29:
[...]
Er zit natuurlijk een verschil tussen slecht spelen en slecht verdedigen. Wat dat betreft heeft Ajax hetzelfde manco als PSV. Achterin is het een gatenkaas en dat kunnen de beste aanvallers niet altijd compenseren.
Dat heeft ook met spelopvatting te maken. Je zag het ook bij Feyenoord: zodra men druk probeert te zetten worden verdedigers kwetsbaarder en komen manco's als gebrek aan snelheid (Mathijssen) naar voren.tweaker2010 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:14:
[...]
Bij een ploeg als Twente is dat toch minder vind ik.
Als Feyenoord geen druk zou willen zetten zouden Mathijssen, Indi en De Vrij minder doorlaten dan Twente vermoed ik. Dan scoor je waarschijnlijk niet maar de defensie heeft dan in elk geval geen problemen
[ Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 28-01-2013 10:20 ]
Het probleem bij Ajax zit hem in mijn ogen wederom in de koppies. Als ze écht willen kunnen ze goed voetballen en ook prima verdedigen. Na de wedstrijd van vorige week tegen Feyenoord werd ik al bang voor problemen tegen Vitesse. Dat leek veel makkelijker dan het eigenlijk was, als je dan van Vitesse wilt winnen moet je 100% inzet en concentratie hebben. Dat was er niet, anders laat je je er ook niet steeds uitlopen door notabene Janssen.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker niet. Het is gewoon een gebrek aan kwaliteit en/of ervaring. Net zo goed als PEC niet elke week kan ballen zoals tegen PSV kan ook Ajax niet elke week ballen zoals PSV of City thuis.Gonadan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:31:
Het probleem bij Ajax zit hem in mijn ogen wederom in de koppies.
En vergeet niet: zowel tegen PSV als Feyenoord thuis is de klasse van Fischer beslissend. Zonder hem moet je het maar zien. Maar die is pas achttien dus die moet je er niet op aankijken als het niet elke week prijs is.
Het mentale aspect is ook een onderdeel van kwaliteit en/of ervaring.D-e-n schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:39:
Zeker niet. Het is gewoon een gebrek aan kwaliteit en/of ervaring.
Ik begrijp dat je het team graag naar beneden praat, maar het gaat te ver om nu ineens alles aan Fisher op te hangen. De wedstrijden tegen City waren uitschieters, daar ben ik het mee eens. Toen was De Jong overigens degene die de kar trok. Van hem verwacht ik dan ook meer in dit soort wedstrijden. Zolang men echter euforisch is van een 3-0 tegen Feyenoord en blijft mekkeren over die lunchduels blijft het voor mij voornamelijk een probleem van instelling. Dan kan je nog zoveel voetballend talent hebben, als het in je koppie niet goed zit komt er weinig goeds uit de voetjes. Ook dat is kwaliteit.Net zo goed als PEC niet elke week kan ballen zoals tegen PSV kan ook Ajax niet elke week ballen zoals PSV of City thuis.
En vergeet niet: zowel tegen PSV als Feyenoord thuis is de klasse van Fischer beslissend. Zonder hem moet je het maar zien. Maar die is pas achttien dus die moet je er niet op aankijken als het niet elke week prijs is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat Ajax op het moment mist is een echte aanvoerder, liefst een echte verdediger die er staat, anderen uit scheld als dat nodig is en de teamspirit erin houd. Vertonghen was zo'n speler maar die is weg. De Jong pakt de rol van aanvoerder redelijk op maar naar mijn idee kan het nog beter.
Jongens als Eriksen en Fischer hebben af en toe even iemand nodig die ze verteld dat ook de "kleine" wedstrijden belangrijk zijn om te winnen.
Ook buiten de lijnen mist zo iemand overigens, vorig jaar was Ooijer er nog, zo iemand met veel ervaring is toch belangrijk om erbij te hebben en zo'n speler is er nu ook niet echt. Babel is zelf nog te jong om die rol te vervullen.
Jongens als Eriksen en Fischer hebben af en toe even iemand nodig die ze verteld dat ook de "kleine" wedstrijden belangrijk zijn om te winnen.
Ook buiten de lijnen mist zo iemand overigens, vorig jaar was Ooijer er nog, zo iemand met veel ervaring is toch belangrijk om erbij te hebben en zo'n speler is er nu ook niet echt. Babel is zelf nog te jong om die rol te vervullen.
[ Voor 21% gewijzigd door Krukar op 28-01-2013 11:02 ]
Ik praat het team niet naar beneden. Ik vertel wat ik zie. En ik zie dat Ajax problemen heeft die de andere Nederlandse topploegen ook hebben. Daarmee zijn ze niet minder dan Twente of PSV, maar ook niet beter.Gonadan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:52:
[...]
Ik begrijp dat je het team graag naar beneden praat
En wat kwaliteit betreft: van Rhijn is een potentiële vaste international maar nog jong, Aldeirwereld is Belgisch international, Fischer een geweldig talent, Eriksen is ook een talent en De Jong is een betrouwbare multifunctionele speler voor de top van de eredivisie. Poulsen en Schöne zijn nuttig, Blind komt ook pas kijken in de top en Boerrigter of Sana vind ik modale voetballers. Moet deze optelsom maken dat je 34 wedstrijden dwingend aanvallend voetbal speelt? Dat is toch niet reëel?
Nogmaals: het gaat er niet om het team naar beneden te praten. Het gaat erom dat de naam "Ajax" maakt dat sommigen onrealistische verwachtingen hebben die het team nooit zal kunnen waar maken. Verwachtingen die zowel tegenstanders als het team zelf alleen maar frustreren.
Verthongen = kwaliteit. Verthongen gaf rust achterin, kwam mee naar voren als het moest. Over 34 wedstrijden levert dat gewoon extra punten op, los van het mentale aspect. Ook Verthongen gaf wel eens niet thuis wat dat betreft.
[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 28-01-2013 11:05 ]
De Jong speelde behoorlijk ongelukkig, de 1e helft had hij toch een aantal kansen. Speelt hij een goede wedstrijd dan had jij er 2 gemaakt. Als, alsGonadan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:52:
[...]
Het mentale aspect is ook een onderdeel van kwaliteit en/of ervaring.
[...]
Ik begrijp dat je het team graag naar beneden praat, maar het gaat te ver om nu ineens alles aan Fisher op te hangen. De wedstrijden tegen City waren uitschieters, daar ben ik het mee eens. Toen was De Jong overigens degene die de kar trok. Van hem verwacht ik dan ook meer in dit soort wedstrijden. Zolang men echter euforisch is van een 3-0 tegen Feyenoord en blijft mekkeren over die lunchduels blijft het voor mij voornamelijk een probleem van instelling. Dan kan je nog zoveel voetballend talent hebben, als het in je koppie niet goed zit komt er weinig goeds uit de voetjes. Ook dat is kwaliteit.
Nee dat is niet reëel, ze hoeven dan ook niet altijd aanvallend te spelen. Ze hoeven niet eens altijd te winnen. Ze moeten er echter wel gewoon staan in een topper, die kan je verliezen, geen probleem. Maar als je zo gelukkig op 2-0 komt moet je professioneel zijn en niet denken dat je er al bent. Dat de tegentreffer zo snel viel is dan ook tekenend naar mijn mening.D-e-n schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:03:
Ik praat het team niet naar beneden. Ik vertel wat ik zie. En ik zie dat Ajax problemen heeft die de andere Nederlandse topploegen ook hebben. Daarmee zijn ze niet minder dan Twente of PSV, maar ook niet beter.
En wat kwaliteit betreft: van Rhijn is een potentiële vaste international maar nog jong, Aldeirwereld is Belgisch international, Fischer een geweldig talent, Eriksen is ook een talent en De Jong is een betrouwbare multifunctionele speler voor de top van de eredivisie. Poulsen en Schöne zijn nuttig, Blind komt ook pas kijken in de top en Boerrigter of Sana vind ik modale voetballers. Moet deze optelsom maken dat je 34 wedstrijden dwingend aanvallend voetbal speelt? Dat is toch niet reëel?
Dan hoop ik dat je in het algemeen praat en niet specifiek op mijn verwachtingen doelt. Mijn verwachtingen zijn niet dat ze 'wel even' kampioen worden. Ook zijn mijn verwachtingen niet dat ze 'wel even' van Vitesse winnen. Mijn verwachtingen zijn wel dat ze in zo'n duel 100% inzet en 100% concentratie opbrengen, daar ben je namelijk professional voor. Dat staat los van ervaring, leeftijd of kwaliteit, dat is iets wat je als team moet brengen. Dat een enkele jeugdspeler daarin achter blijft is volkomen logisch, dat je als collectief zo slordig bent mag gewoon niet gebeuren.Nogmaals: het gaat er niet om het team naar beneden te praten. Het gaat erom dat de naam "Ajax" maakt dat sommigen onrealistische verwachtingen hebben die het team nooit zal kunnen waar maken. Verwachtingen die zowel tegenstanders als het team zelf alleen maar frustreren.
Overigens niets ten nadele van Vitesse, die hebben gewoon goed gespeeld en waren dus beter dan Ajax. Ik wil geen onzin uitkramen als 'Ajax verloor van zichzelf' of dergelijke.
Dat is dan ook wat ik van hem verwacht, dat hij op zo'n moment een goede wedstrijd speelt. Je ziet, zoals Krukar al aangeeft, dat een écht aanvoerder die er altijd staat en altijd de boel op sleeptouw neemt nog mist. Er zijn spelers die de kar kunnen trekken, maar die staan er niet elke week, dat merk je.Vos schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:06:
De Jong speelde behoorlijk ongelukkig, de 1e helft had hij toch een aantal kansen. Speelt hij een goede wedstrijd dan had jij er 2 gemaakt. Als, als.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik hou niet van iedereen bij wat zijn of haar verwachtingen zijn. Dus ja, dat is iets wat ik in 't algemeen signaleer.Gonadan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:16:
[...]
Dan hoop ik dat je in het algemeen praat en niet specifiek op mijn verwachtingen doelt.
Ik denk dat er, ook bij bijvoorbeeld Feyenoord, iets te vaak te snel wordt geroepen dat er geen inzet is. Te laat komen bij een bepaalde actie is vaak ook een kwestie van kwaliteit.100% inzet
Dat is ook een kwestie van ervaring en kwaliteit. Waarom denk je dat Frank De Boer in het begin van zijn loopbaan vaker een foutje maakte dan aan het eind van zijn loopbaan?100% concentratie opbrengen
Zoals ik al paar keer heb gezegd: Ze staan te dichtbij om een echt gevaar te worden voor de titel. Dan krijg je dit soort wedstrijden waar ze het helemaal weg geven.Gonadan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:31:
Het probleem bij Ajax zit hem in mijn ogen wederom in de koppies. Als ze écht willen kunnen ze goed voetballen en ook prima verdedigen. Na de wedstrijd van vorige week tegen Feyenoord werd ik al bang voor problemen tegen Vitesse. Dat leek veel makkelijker dan het eigenlijk was, als je dan van Vitesse wilt winnen moet je 100% inzet en concentratie hebben. Dat was er niet, anders laat je je er ook niet steeds uitlopen door notabene Janssen.
Tenzij Twente en PSV zelf als een gek met punten gaan strooien vrees ik niet voor Ajax. Ze zijn de inhaalslag te vroeg begonnen waardoor ze weer laks kunnen zijn.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Duidelijk, wat jij signaleert signaleer ik zelf ook. Sinds Ajax zo dichtbij de top staat zijn de schreeuwers weer uit de kast gekomen en schijnt het alweer duidelijk te zien wie er kampioen wordt.D-e-n schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:23:
Ik hou niet van iedereen bij wat zijn of haar verwachtingen zijn. Dus ja, dat is iets wat ik in 't algemeen signaleer.

En ik denk dat er, zeker bij Ajax, te vaak gezegd wordt dat het niet aan de instelling maar aan andere factoren ligt.Ik denk dat er, ook bij bijvoorbeeld Feyenoord, iets te vaak te snel wordt geroepen dat er geen inzet is. Te laat komen bij een bepaalde actie is vaak ook een kwestie van kwaliteit.
Dat is ook een probleem van het hebben van een jeugdig team, dat ben ik met je eens. Elke leeftijd heeft zijn nadelen, dit is er een van de jonge leeftijd. Misschien verwacht ik te veel hoor, maar ik zie toch erg vaak wat nonchalance of gemakzucht terug. Daar kan ik persoonlijk erg slecht tegen.Dat is ook een kwestie van ervaring en kwaliteit. Waarom denk je dat Frank De Boer in het begin van zijn loopbaan vaker een foutje maakte dan aan het eind van zijn loopbaan?
Dat hoef je niet elke week te herhalen. Ook zonder jouw post is me dat al pijnlijk duidelijk.L1nt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:23:
Zoals ik al paar keer heb gezegd: Ze staan te dichtbij om een echt gevaar te worden voor de titel. Dan krijg je dit soort wedstrijden waar ze het helemaal weg geven.
Tenzij Twente en PSV zelf als een gek met punten gaan strooien vrees ik niet voor Ajax. Ze zijn de inhaalslag te vroeg begonnen waardoor ze weer laks kunnen zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat klinkt als een subtopper: alleen goed kunnen spelen als je aan het inhalen bent en niet goed spelen als je er zelf goed voorstaat. Ik blijf het herhalen: dat is toch gewoon een gebrek aan een bepaalde kwaliteit, iets dat je bij meer ploegen ziet?L1nt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:23:
[...]
Ze zijn de inhaalslag te vroeg begonnen waardoor ze weer laks kunnen zijn.
Is dat juist niet wat je de hele tijd doet in je betoog? Je hebt het er zelf over dat het bij Ajax in de koppies zit, dat het voornamelijk een probleem van instelling is, dat je als collectief nooit zo slordig mag zijn etc etc...Gonadan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:16:
Ik wil geen onzin uitkramen als 'Ajax verloor van zichzelf' of dergelijke.
Ik realiseerde mij dat het inderdaad de indruk kan geven dat ik vind dat je niet van Vitesse had mogen verliezen als Ajax top was. Vandaar dat ik even aangeef dat ik dat niet bedoel, maar dat ik mij wel erger aan het instellingsprobleem van Ajax. Ik ga niet beweren dat ze met een goede instelling wel gewonnen hadden, zeker als je de doelpunten bekijkt, maar dan was het verlies in inder geval voor mij beter te pruimen geweest.silmaril8 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:38:
Is dat juist niet wat je de hele tijd doet in je betoog? Je hebt het er zelf over dat het bij Ajax in de koppies zit, dat het voornamelijk een probleem van instelling is, dat je als collectief nooit zo slordig mag zijn etc etc...
Talent, techniek en teamspel zijn zaken waar je echt op moet trainen, dat heb je of je hebt het niet. Dat kan je met training verbeteren maar kost tijd. Het mentale aspect heeft dat eigenlijk ook, maar is in mijn ogen toch makkelijker te doen door de knop goed om te zetten. Ik blijf er dan ook bij dat zolang mensen nog wijzen naar lunchduels, Europese wedstrijden, hobbelgras of lauwe pasta het besef er nog onvoldoende is dat je het toch echt zelf moet doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je vindt dat het bij Ajax in hun koppies zit, dan verliest Ajax toch gewoon van zichzelf? Jij vindt dat ze vanwege een slechte mentale houding gisteren (en de keren daarvoor) zo slecht gespeeld hebben. En dat ze door hun zwakke instelling een voorsprong van 2-0 uit handen hebben gegeven. Terwijl ze volgens jou beter kunnen. Mijns inziens is dat toch echt van jezelf verliezen.
Je kunt het als zwakte van Ajax zien (Ajax verliest van zichzelf in dat geval) of als kracht van Vitesse om de zwakte van Ajax bloot te leggen en uit te nutten (Ajax verliest van Vitesse in dat geval). Beide keren is het hetzelfde issue, (mentaliteit), maar dat hoeft dus niet automatisch te leiden tot de conclusie dat Ajax dus van zichzelf verliest.silmaril8 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:52:
Als je vindt dat het bij Ajax in hun koppies zit, dan verliest Ajax toch gewoon van zichzelf? Jij vindt dat ze vanwege een slechte mentale houding gisteren (en de keren daarvoor) zo slecht gespeeld hebben. En dat ze door hun zwakke instelling een voorsprong van 2-0 uit handen hebben gegeven. Terwijl ze volgens jou beter kunnen. Mijns inziens is dat toch echt van jezelf verliezen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Als je redeneert dat het van zichzelf verliezen omdat ze beter moeten kunnen dan heb je gelijk, dan hebben ze inderdaad van zichzelf verloren. Als je die redenatie echter aanhoudt verliest in negen van de tien wedstrijden de verliezer van zichzelf, weinig teams spelen op het maximum van hun kunnen in een wedstrijd.
Verder heb ik eigenlijk niet zo'n zin om te discussiëren over wat ik bedoel. Je moet me maar op mijn woord geloven, zo niet dan kan ik je toch niet overtuigen.
Verder heb ik eigenlijk niet zo'n zin om te discussiëren over wat ik bedoel. Je moet me maar op mijn woord geloven, zo niet dan kan ik je toch niet overtuigen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Onzin, Ajax heeft genoeg kwaliteit en is een goed team als iedereen er mentaal zin in heeft. Vorig seizoen was Fischer er nog niet en nam iemand anders die rol over. Op Vertonghen na is er niet zoveel veranderd.D-e-n schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:39:
[...]
Zeker niet. Het is gewoon een gebrek aan kwaliteit en/of ervaring. Net zo goed als PEC niet elke week kan ballen zoals tegen PSV kan ook Ajax niet elke week ballen zoals PSV of City thuis.
Vorig seizoen was Ajax ook niet constant. Toen ging het goed op het moment dat men in de "flow" van de inhaalrace zat maar toen was het over een heel seizoen ook op en eer. En toen was Fischer er niet maar Verthongen wel. Lijkt me ook een behoorlijke kwaliteitsimpuls.
Ik stoor me echt enorm aan de "speciale positie" die er aan Ajax wordt toegekend op sommige momenten. Als Pelle een paar wedstrijden niet thuis geeft gaan mensen plots twijfelen aan de kwaliteit, als Clasie even een mindere periode heeft is hij "toch niet zo goed". Maar bij Ajax ligt het hoegenaamd nooit aan de kwaliteit maar zijn er altijd andere excuses.
Kom op: Ajax is niet meer of minder dan PSV of Twente. En ook die spelen draken van wedstrijden bij tijd en wijle. En ook bij die ploegen zijn technische elementen aan te wijzen die maken dat het niet altijd goed loopt.
Ik stoor me echt enorm aan de "speciale positie" die er aan Ajax wordt toegekend op sommige momenten. Als Pelle een paar wedstrijden niet thuis geeft gaan mensen plots twijfelen aan de kwaliteit, als Clasie even een mindere periode heeft is hij "toch niet zo goed". Maar bij Ajax ligt het hoegenaamd nooit aan de kwaliteit maar zijn er altijd andere excuses.
Kom op: Ajax is niet meer of minder dan PSV of Twente. En ook die spelen draken van wedstrijden bij tijd en wijle. En ook bij die ploegen zijn technische elementen aan te wijzen die maken dat het niet altijd goed loopt.
Verwijderd
Heeft Ajax als enige ploeg gespeeld dit weekend?
Maar goed, nog even mijn mening:
Elke topploeg die na een uur spelen met 2-0 voor staat moet dat over de streep kunnen trekken. Als het dan toch 3-2 wordt heb je zelf iets niet goed gedaan.
Maar goed, nog even mijn mening:
Elke topploeg die na een uur spelen met 2-0 voor staat moet dat over de streep kunnen trekken. Als het dan toch 3-2 wordt heb je zelf iets niet goed gedaan.
Vaak over het hoofd gezien (no pun intended): Anita. Die was echt heel erg belangrijk voor Ajax vorig seizoen! Nu heb je daar Poulsen staan, die het op zich aardig doet, maar dan vooral in verdedigend opzicht. Ik heb het idee dat hij meer het gemis van Verthongen opvangt momenteel dan dat van Anita.tweaker2010 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:11:
[...]
Onzin, Ajax heeft genoeg kwaliteit en is een goed team als iedereen er mentaal zin in heeft. Vorig seizoen was Fischer er nog niet en nam iemand anders die rol over. Op Vertonghen na is er niet zoveel veranderd.
Ok. Vitesse legt de zwakte van Ajax bloot en benut deze. Maar de oorzaak ligt dan nog steeds bij Ajax. Bij een 2-0 en 2-1 de instelling en concentratie zo droppen (door slordigheden zoals makkelijk balverlies) dat je binnen 12 minuten achter staat is een mentale kwestie die niet door Vitesse wordt veroorzaakt. Vitesse benut hem uiteraard wel, maar in beide gevallen verliest Ajax van zichzelf. Zij zijn zelf de initiator van hun zwakke mentale instelling, en niet Vitesse.argro schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:56:
Je kunt het als zwakte van Ajax zien (Ajax verliest van zichzelf in dat geval) of als kracht van Vitesse om de zwakte van Ajax bloot te leggen en uit te nutten (Ajax verliest van Vitesse in dat geval). Beide keren is het hetzelfde issue, (mentaliteit), maar dat hoeft dus niet automatisch te leiden tot de conclusie dat Ajax dus van zichzelf verliest.
Mijns inziens is het bij Ajax trouwens niet zo dat ze het op mentaal vlak lieten afweten. Ik denk dat ze gewoon niet beter konden. Dat zag je ook al aan het aantal kansen die Ajax kreeg ten opzichte van Vitesse. Ajax kwam gewoon erg gelukkig op voorsprong (door 2 afstandschoten die van richting werden veranderd).
Er loopt gewoon veel middelmaat bij Ajax en het is gewoon onbegrijpelijk dat Frank de Boer iemand als Janssen laat gaan en iemand als Poulsen haalt. Ook al spelen ze niet helemaal op dezelfde positie (terwijl De Boer dat soms wel probeerde), de kwaliteit, ervaring en instelling van Janssen is vele malen hoger.
Goed gesproken. Zo zie ik het inderdaad ook.D-e-n schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:22:
Dat zit echt voor 100% tussen jouw oren. Je wilt niet weten hoevaak ik in dit topic weer lees dat een speler van Ajax niet genoeg kwaliteit heeft. Hell, zodra ze een speler kopen die als goed bestempelt wordt wordt hij daarna vaak ineens niet meer zo goed beschouwd.D-e-n schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:22:
Vorig seizoen was Ajax ook niet constant. Toen ging het goed op het moment dat men in de "flow" van de inhaalrace zat maar toen was het over een heel seizoen ook op en eer. En toen was Fischer er niet maar Verthongen wel. Lijkt me ook een behoorlijke kwaliteitsimpuls.
Het inzicht is voor 99% bepaald door de kleur van de bril.
Eens.Kom op: Ajax is niet meer of minder dan PSV of Twente. En ook die spelen draken van wedstrijden bij tijd en wijle. En ook bij die ploegen zijn technische elementen aan te wijzen die maken dat het niet altijd goed loopt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zeg niet dat jij je er schuldig aan maakt. Nogmaals: ik hou niet bij wie wat wanneer zegt.Gonadan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:28:
[...]
Dat zit echt voor 100% tussen jouw oren. Je wilt niet weten hoevaak ik in dit topic weer lees dat een speler van Ajax niet genoeg kwaliteit heeft. Hell, zodra ze een speler kopen die als goed bestempelt wordt wordt hij daarna vaak ineens niet meer zo goed beschouwd.
Maar er zijn wel degelijk mensen die doen alsof dat positieve resultaat de normale gang van zaken is en de sof van gister de schandalige uitzondering. Dat zit niet tussen mijn oren. Dat is gewoon een constatering van feiten.
En als ik bijvoorbeeld lees:
Dan heb ik toch echt een punt want bovenstaande is een ontkenning van de realiteit. Ajax mist bepaalde kwaliteiten die maken dat ze niet zo constant zijn. Het mentale is daar een onderdeel van maar het blijft een gemis aan kwaliteit en ervaring.Ajax heeft genoeg kwaliteit en is een goed team als iedereen er mentaal zin in heeft
Daar is weinig aan te doen behalve heel hard trainen en hopen dat het steeds beter gaat. Dat is geen schande want datzelfde kun je ook van andere ploegen zeggen.
[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 28-01-2013 12:39 ]
Het is ook maar wat je wilt lezen hoor. Er wordt hier vaak gegeneraliseerd, de uitspraak of stelling van één of twee personen wordt hier al aangedragen als zijnde van de gehele aanhang.
Verder met je eens dat Ajax niet meer of minder is dan PSV of Twente.
Verder met je eens dat Ajax niet meer of minder is dan PSV of Twente.
De voorsprong was dan ook helemaal niet terecht. Het was mijns inziens al een wonder dat Vitesse niet eerder gescoord had. Met dank aan Vermeer zullen we maar zeggen, als grabbelde die er later weer op los.silmaril8 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:26:
Mijns inziens is het bij Ajax trouwens niet zo dat ze het op mentaal vlak lieten afweten. Ik denk dat ze gewoon niet beter konden. Dat zag je ook al aan het aantal kansen die Ajax kreeg ten opzichte van Vitesse. Ajax kwam gewoon erg gelukkig op voorsprong (door 2 afstandschoten die van richting werden veranderd).
Qua positie snap ik het wel, Janssen weigerde controlerend te spelen, Poulsen doet dat wel. Maar om nu te zeggen dat het een hele verbetering is. Het probleem van Janssen was wel degelijk zijn instelling, hij wil zich niet helemaal wegcijferen als het De Boer zo uitkomt. Zie ook het verhaal van de positie. Dat is een zwakte van De Boer, die wil spelers die 100% uitvoeren wat hij bedenkt, of ze het er nu mee eens zijn of niet. Daarom zie je dat De Jong onbetwist is maar spelers met een eigen mening vaker de sjaak zijn.Er loopt gewoon veel middelmaat bij Ajax en het is gewoon onbegrijpelijk dat Frank de Boer iemand als Janssen laat gaan en iemand als Poulsen haalt. Ook al spelen ze niet helemaal op dezelfde positie (terwijl De Boer dat soms wel probeerde), de kwaliteit, ervaring en instelling van Janssen is vele malen hoger.
Qua middelmaat moet ik je helaas gelijk geven, zo'n joch als Veltman is leuk om te brengen maar dan wel met een verdediger ernaast die de kar trekt. Alderweireld doet dat te weinig waardoor het een grote geitenkaas wordt. Dat kan je enigszins compenseren met een 'over mijn lijk'-metaliteit, die ontbrak helaas.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat klopt, helaas zijn het altijd de minder realistische fans die opvallen. In dit topic lees ik veel supporters die er een relatief realistische mening op na houden. Daarnaast is er ook altijd een handvol die alleen post als er iets positiefs over het clubje te melden valt, of nog leuker, als er iets negatiefs over een ander clubje te melden valt.D-e-n schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:35:
Ik zeg niet dat jij je er schuldig aan maakt. Nogmaals: ik hou niet bij wie wat wanneer zegt.
Maar er zijn wel degelijk mensen die doen alsof dat positieve resultaat de normale gang van zaken is en de sof van gister de schandalige uitzondering. Dat zit niet tussen mijn oren. Dat is gewoon een constatering van feiten.
Overigens houd ik voor mijzelf wel bij wat voor type een poster is, dit gaat relatief makkelijk. De pavlovs en fanboys neem ik gewoon met een korrel zout, dan reageer ik tegenwoordig liever niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt, daar heb je gelijk in. Nu Janssen toevallig een goede pot gespeeld heeft roept iedereen gelijk dat de Boer hem nooit had mogen laten gaan, terwijl hij juist een onruststoker was binnen de selectie. Dan liever iets minder kwaliteit maar wel een goede mentaliteit.Gonadan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:39:
[...]
Qua positie snap ik het wel, Janssen weigerde controlerend te spelen, Poulsen doet dat wel. Maar om nu te zeggen dat het een hele verbetering is. Het probleem van Janssen was wel degelijk zijn instelling, hij wil zich niet helemaal wegcijferen als het De Boer zo uitkomt. Zie ook het verhaal van de positie. Dat is een zwakte van De Boer, die wil spelers die 100% uitvoeren wat hij bedenkt, of ze het er nu mee eens zijn of niet. Daarom zie je dat De Jong onbetwist is maar spelers met een eigen mening vaker de sjaak zijn.
Met de mentaliteit van Janssen is niks mis. Maar soms werkt het gewoon niet in een elftal. Een centrale verdediger die graag de bal opeist met een controleur die dat ook doet: dat gaat niet.
Goed voorbeeld, maar er zijn ook dingen te lezen als:D-e-n schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:35:
[...]
Ik zeg niet dat jij je er schuldig aan maakt. Nogmaals: ik hou niet bij wie wat wanneer zegt.
En als ik bijvoorbeeld lees:
[...]
Dan heb ik toch echt een punt want bovenstaande is een ontkenning van de realiteit. Ajax mist bepaalde kwaliteiten die maken dat ze niet zo constant zijn. Het mentale is daar een onderdeel van maar het blijft een gemis aan kwaliteit en ervaring.
Daar is weinig aan te doen behalve heel hard trainen en hopen dat het steeds beter gaat. Dat is geen schande want datzelfde kun je ook van andere ploegen zeggen.
De assist van Eriksen was prima, maar voor de rest speelt hij wederom slecht.
Achterin is geen routine en heerst er te vaak angst.
Als er dus één die tegengoal te verwijten was is het Poulsen want die was nergens te bekennen.
Poulsen zakt ook met de week dieper weg.
Al met al volgens mij geen overduidelijke heersende mening in dit topic (onder de Ajacieden) dat Ajax hooguit een mentaal probleem heeft, maar op de overige vlakken subliem is. Jouw constatering kan heel goed juist zijn, maar slaat volgens mij niet per se op dit topic. Over het algemeen vind ik dat een ieder (alle volgers van alle clubs) relatief realistisch zijn. Natuurlijk heeft iedereen (bij tijd en wijle) een gekleurde bril op, maar dit topic is niet dé plek bij uitstek om met de excessen op dat gebied geconfronteerd te worden.Sana komt ook erg te kort.
Door de schorsing van Van Rhijn was de gelegenheidsverdediging van gisteren natuurlijk gedwongen tot stand gekomen. De vaste laatste linie van Ajax is redelijk, maar door één schorsing, wordt het gelijk gatenkaas. Voor Van Rhijn is blijkbaar geen goede back-up, waardoor Alderweireld op moet schuiven naar de flank. Niet ideaal allemaal.Gonadan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:39:
[...]
Qua middelmaat moet ik je helaas gelijk geven, zo'n joch als Veltman is leuk om te brengen maar dan wel met een verdediger ernaast die de kar trekt. Alderweireld doet dat te weinig waardoor het een grote geitenkaas wordt. Dat kan je enigszins compenseren met een 'over mijn lijk'-metaliteit, die ontbrak helaas.
[ Voor 54% gewijzigd door argro op 28-01-2013 13:28 ]
Er is nu niets mis mee, maar dat was bij Ajax wel anders.D-e-n schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:11:
Met de mentaliteit van Janssen is niks mis.
Hij zat bij elk interview niets anders dan te stoken en liep als een zwaar versleten oude man op het veld.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Vooruit, voor 15M mag je hem hebbenHet goede spel dat Kenneth Vermeer de afgelopen tijd vertoond heeft, is naar verluidt niet onopgemerkt gebleven in het buitenland. Volgens het Spaanse El Mundo Deportivo staat de sluitpost van Ajax namelijk in de belangstelling van FC Barcelona.
Nog meer uit de 'pers'
Leroy Fer was de gevaarlijkste man bij FC Twente tegen Feyenoord en mogelijk heeft die prestatie de scouts van Everton over de streep getrokken. De 22-jarige middenvelder zet binnen 24 uur namelijk zijn handtekening onder een contract bij de nummer vijf van de Premier League, zo meldt Sky Sports. Naar verluidt gaat het om een transfersom van iets meer dan negen miljoen euro.
[ Voor 41% gewijzigd door Vos op 28-01-2013 14:21 ]
Everton meldt het ook al op hun (retetrage) website.
Het zou in mijn ogen mooi zijn als Menzo2.0 weggaat, misschien een leuke keeper voor het 3e elftal van Barcelona.
Met Cilissen achter de hand zou ik dat niet heel erg vinden inderdaad. Ik ben over het algemeen blij met de prestaties van Vermeer maar af en toe houd ik ook mijn hart vast. Dan merk ik toch wel dat ik het fijn vind als een keeper ook voor de lijn 100% vertrouwen uitstraalt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
http://www.nu.nl/sport/3015120/fer-verruilt-fc-twente-voor-everton.html
Zeg maar dag tegen het kampioenschap Twente
Zeg maar dag tegen het kampioenschap Twente

Ik vind het jammer. Belangrijke speler voor Twente die de schakel was tussen de sterke defensie en creatieve vleugelspelers. 9 Mil is behoorlijk wat geld maar niet uitzonderlijk hoog als je bekijkt dat het Twente veel kwaliteit kost en Fer ook niet naar een echte topper gaat. Waarschijnlijk hoopt hij daar wat te kunnen laten zie om zo na 2 jaar door te kunnen stoten naar de top? Maar waarom niet 1 of 2 jaar extra in NL om dat misschien meteen te kunnen doen?Koppensneller schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:34:
Everton meldt het ook al op hun (retetrage) website.
Leuke stap voor Fer, misschien is hij gehaald door Everton met een eventueel vertrek van Fellaini in het achterhoofd. Vraag mij af hoe Twente zijn transfer gaat oplossen aangezien Twente niet bijster goed speelde toen hij geblesseerd was.
Die indruk heeft Cillissen me ook nog niet kunnen geven anders. Wellicht veranderd dat als ie wat meer wedstrijden speeltGonadan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:37:
Met Cilissen achter de hand zou ik dat niet heel erg vinden inderdaad. Ik ben over het algemeen blij met de prestaties van Vermeer maar af en toe houd ik ook mijn hart vast. Dan merk ik toch wel dat ik het fijn vind als een keeper ook voor de lijn 100% vertrouwen uitstraalt.
Daarentegen vind ik Vermeer dit seizoen wel veel beter dan afgelopen jaren. Bij corners etc vind ik 'm stukken zekerder overkomen dan voorheen. En op de doellijn zijn er weinig keepers met zulke goeie reflexen te vinden denk ik
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Kan Twente mooi Engelaar voor een half jaar huren
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Mooie transfer voor Fer! Ik gun het hem wel.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Mee eens, maar ik denk wel dat Vermeer onderhand op het plafond van zijn kunnen zit, die gaat die 100% niet geven. Cilissen geeft mij nu nog minder vertrouwen maar heeft nog geen echte kans in het eerste gehad. Laat hem het maar eens een half jaar proberen. Mijn gevoel zegt dat hij ver kan komen, of het genoeg is zal de tijd leren.BM schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:43:
Die indruk heeft Cillissen me ook nog niet kunnen geven anders. Wellicht veranderd dat als ie wat meer wedstrijden speelt
Daarentegen vind ik Vermeer dit seizoen wel veel beter dan afgelopen jaren. Bij corners etc vind ik 'm stukken zekerder overkomen dan voorheen. En op de doellijn zijn er weinig keepers met zulke goeie reflexen te vinden denk ik
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat zou mooi zijn
Maar Engelaar gaat helaas zijn contract uitdienen en transfervrij naar Vitesse waar zijn maatje Rutten zit.
Maar Twente zal nu wel Djuricic halen denk ik. Trouwens wel mooi bedrag wat Twente krijgt zeg. 9 miljoen voor een speler die ook weer niet al te veel heeft gebracht -- Twente werd vorig seizoen 6de -- en dit seizoen niet alle wedstrijden heeft gespeeld vanwege blessures. Krijgen wij dat maar voor Wijnaldum.....
Denk je? Is het niet zo dat Engelaar onder Rutten ook niet veel verder kwam dan een plek op de bank of tribune?silmaril8 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:50:
[...]
Maar Engelaar gaat helaas zijn contract uitdienen en transfervrij naar Vitesse waar zijn maatje Rutten zit.
Rutten deed dat volgens mij vanwege druk van de buiten wereld. Engelaar werd verantwoordelijk gehouden voor het matige spel van PSV van 2 seizoenen geleden en werd toen uitgefloten. Vorig jaar was Engelaar ook een tijdje niet helemaal fit volgens mij. In ieder geval denk ik dat Rutten ten allen tijde Engelaar had willen opstellen, maar dat deed niet vanwege buitendruk en misschien vanwege bescherming van Engelaar zelf.argro schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:54:
Denk je? Is het niet zo dat Engelaar onder Rutten ook niet veel verder kwam dan een plek op de bank of tribune?
Fer zn verhaal dat hij weg wilde bij Feyenoord om prijzen met Twente te winnen kan dus ook definitief in de prullenbak. Een zesde plaats, veel reserve beurten en blessures verder maar wel volle zakken, daar ging het dus werkelijk om. Jammer dat hij het geduld niet op kon brengen om bij Feyenoord te blijven, dan was hij nu waarschijnlijk verder geweest en had hij de club die hem groot gemaakt heeft die 10 miljoen euro gebracht ipv dat de helft gaat naar een of ander handelshuis. Toch een afscheid in de Kuip gekregen, al zal dat niet zijn verlopen zoals hij dat voor zich zag.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zou ik gek zijn als ik zeg dat Twente nu Maher gaat proberen te halen?silmaril8 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:50:
[...]
Dat zou mooi zijn![]()
Maar Twente zal nu wel Djuricic halen denk ik. Trouwens wel mooi bedrag wat Twente krijgt zeg. 9 miljoen voor een speler die ook weer niet al te veel heeft gebracht -- Twente werd vorig seizoen 6de -- en dit seizoen niet alle wedstrijden heeft gespeeld vanwege blessures. Krijgen wij dat maar voor Wijnaldum.....
Djuricic is ook een goede logische optie.
⏩ PVOutput☀️
Is niet gek, maar Maher wilde toch zo graag naar PSV? Dan lijkt Twente me niet echt een verbetering...Quad schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:01:
[...]
Zou ik gek zijn als ik zeg dat Twente nu Maher gaat proberen te halen?
Djuricic is ook een goede logische optie.
Djuricic weg zou ook een grote klap zijn voor Heerenveen. Ik blijf erbij dat ze die wintertransfers moeten verbieden.
Fer is een zeer goede schakel tussen aanval en verdediging, Maher en Djuricic zie ik toch als aanvallendere types. Maar misschien valt er wat te schuiven bij Twente.
Net als Narsingh. Die wilde graag naar Ajax en vervolgens dolgraag naar PSV. Het zijn soms net mensen. Als FC Twente zich nu meldt voor Maher, dan duurt het geen seconde voordat Maher weet uit te leggen dat FC Twente natuurlijk ook een fantastische club is en ook een stap omhoog.tweaker2010 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:08:
[...]
Is niet gek, maar Maher wilde toch zo graag naar PSV? Dan lijkt Twente me niet echt een verbetering...
Djuricic weg zou ook een grote klap zijn voor Heerenveen. Ik blijf erbij dat ze die wintertransfers moeten verbieden.
Ik verwacht Djurucic + nog een speler (Gudelj van NAC?)
Snap alleen niet zo goed waarom Fer wil en mag vertrekken. Zeker niet voor 9-10 miljoen.
Snap alleen niet zo goed waarom Fer wil en mag vertrekken. Zeker niet voor 9-10 miljoen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maher over Ajax;
Draaien doen ze allemaal en ze hebben volgens mij allemaal in 15 verschillende pyjama's geslapen want de nieuwe club is altijd de droomclub.'Waarom wacht je niet tot juli? Dan heb je wellicht de keuze tussen PSV én Ajax zo stelt De Telegraaf de vraag aan de middenvelder. "Dat is een goede vraag, maar dan ben ik weer een half jaar verder. Van de PSV’ers heb ik enthousiaste verhalen over de club gehoord. Ajax zou zeker geen straf zijn, integendeel, is ook een topclub en in Amsterdam bij me om de hoek. Maar ik heb nog niets gehoord. Dus zeg ik nu: PSV."
Ik zie Gudelj niet snel vertrekken bij NAC, hij heeft bij NAC net zoveel kans op speeltijd als van Bommel onder van Marwijk had.L1nt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:20:
[ Voor 24% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-01-2013 15:23 ]
Er komt in ieder geval weer wat beweging. De NL markt zit natuurlijk ook redelijk op slot, maar nu Twente een zakje geld heeft gekregen, zal er wel wat gaan gebeuren.
Lijkt me een nette prijs toch, al had een Engelse club misschien nog wel wat meer kunnen bieden.L1nt schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:20:
Twente heeft in 2011 5,5 miljoen voor Fer betaald en dat was een contract voor slechts 3 jaar dus misschien heeft het daar mee te maken. Als ik Heerenveen was zou ik nu 10 miljoen vragen voor Djuricic.
En dan helemaal weer opleven en persoonlijk er voor zorgen dat Twente de laatste wedstrijd thuis tegen PSV wint en zo de schaal veroverd.....
Oh de ironie als dat zou gebeuren

Anderhalfjaar contract nog maar, en Fer staat niet bekend om zn loyaliteit en zal waarschijnlijk niet hebben willen verlengen. Winst maken op een speler die veel op de bank heeft gezeten en daarnaast nog veel geblesseerd is geweest is natuurlijk best netjes. Daarnaast heeft Twente bijv. al Janssen en Brama, hoewel Fer beter is dan die 2 kunnen die prima werk verzetten op het middenveld met een nieuwe, creatieve speler die er voor loopt.tweaker2010 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:25:
Lijkt me een nette prijs toch, al had een Engelse club misschien nog wel wat meer kunnen bieden.
Twente heeft in 2011 5,5 miljoen voor Fer betaald en dat was een contract voor slechts 3 jaar dus misschien heeft het daar mee te maken. Als ik Heerenveen was zou ik nu 10 miljoen vragen voor Djuricic.
Feyenoord strijkt overigens minimaal 400.000 euro op als die allemaal waar is, plus nog een aanvullend percentage (door van Geel bevestigd, geruchten zeggen 10%). Alles bij elkaar levert Fer dus nog zo'n 6 miljoen winst op, meer dan dat Twente verdient, die zullen onder de streep, na zn salaris, tekengeld, zaakwaarnemer, transfersom en doorverkooppercentage misschien net een miljoen verdienen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Phoe, wat een sportieve aderlating voor Twente. Eigenlijk best onbegrijpelijk, want financieel worden ze er absoluut niet wijzer van (transferbedrag aankoop, tekengeld, salaris, verplichte afdracht aan Feyenoord bij verkoop). En dan wellicht nog een vervanger willen halen op de laatste dag van de transfermarkt.. denk maar niet dat clubs hun spelers voor een appel en een ei laten gaan nu, helemaal niet met de wetenschap dat er 10 miljoen in kas is. De kans dat Twente diep in de buidel moet tasten is erg groot.
Ik snap hier werkelijk helemaal niks van, tenzij Fer gigantisch overhoop heeft gelegen met McClaren. Maar meestal lekt zoiets wel uit, dus dat betwijfel ik. Hele rare beslissing van Twente om hem te laten gaan, zo'n mega aanbod is het ook niet...
Ik snap hier werkelijk helemaal niks van, tenzij Fer gigantisch overhoop heeft gelegen met McClaren. Maar meestal lekt zoiets wel uit, dus dat betwijfel ik. Hele rare beslissing van Twente om hem te laten gaan, zo'n mega aanbod is het ook niet...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Maar dan zou ie ook overhoop moeten liggen met de rest van het elftal. Anders zou ik eerder verwachten dat ze McClaren een schop gevenHan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:31:
Phoe, wat een sportieve aderlating voor Twente. Eigenlijk best onbegrijpelijk, want financieel worden ze er absoluut niet wijzer van (transferbedrag aankoop, tekengeld, salaris, verplichte afdracht aan Feyenoord bij verkoop). En dan wellicht nog een vervanger willen halen op de laatste dag van de transfermarkt.. denk maar niet dat clubs hun spelers voor een appel en een ei laten gaan nu, helemaal niet met de wetenschap dat er 10 miljoen in kas is. De kans dat Twente diep in de buidel moet tasten is erg groot.
Twente kan gewoon het risico niet lopen dat hij goedkoop of zelfs gratis vertrekt. Ze weten hoe Fer met Feyenoord om ging en willen dat gewoon vermijden. Als hij straks nog maar 1 jaar contract heeft en hij gaat weer dreigen met een arbitrage zaak als er een Engelse club komt hebben ze een probleem. Daarnaast, hij heeft veel wedstrijden gemist en zo slecht ging dat vaak niet bij Twente. Hoewel hij een erg goede "loper" is is hij slechts een loper, net als Janssen en Brama. Die kunnen dat in principe best opvangen. Met een creatieve speler op Fer zn plaats zou het team als geheel weleens beter kunnen lopen. En dat Fer de club en het leven tegen de Duitse grens toch een beetje tegen vond vallen was ook geen geheim.Han schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:31:
[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 28-01-2013 17:21 ]
Helaas:
Geen compensatie oid.Beste Elbert,
Bedankt voor uw email.
Wegens grote drukte werkte de website niet naar behoren. U heeft wellicht enkele minuten van de online wedstrijd moeten missen of u heeft de wedstrijd in zijn geheel niet kunnen bekijken.
Onze excuses voor het ongemak. Wij werken er hard aan om dit in de toekomst niet meer te laten gebeuren.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Eredivisie Live
Ach was te proberen

⏩ PVOutput☀️
Klopt, nu maakt het voor mij niets uit, maar voor de mensen die een betaald abonnement hebben of alleen voor de wedstrijd betaald hebben wel.
Ze moeten het zelf weten, het is dat ik dit seizoen gratis heb, volgend seizoen betaal ik daar zeker niet voor. Er zijn voldoende andere opties dan via www.eredivisielive.nl.
Ze moeten het zelf weten, het is dat ik dit seizoen gratis heb, volgend seizoen betaal ik daar zeker niet voor. Er zijn voldoende andere opties dan via www.eredivisielive.nl.
⏩ PVOutput☀️
Ik zie Gudelj (helaas) wel vertrekken uit Breda. NAC heeft 12 miljoen schuld en moet daar zo snel mogelijk vanaf. Dat weet Twente ook wel, dus ze hoeven er waarschijnlijk niet eens de hoofdprijs voor te betalen. Gelukkig zijn meer clubs geinteresseerd (Fiorentina). Als ze er meer dan 2,5 miljoen voor kunnen vangen kan ik er mee leven maar sportief vergroot het ook de kans op nacompetitie/degradatieOPSLAGHOND schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:22:
Maher over Ajax;
[...]
Draaien doen ze allemaal en ze hebben volgens mij allemaal in 15 verschillende pyjama's geslapen want de nieuwe club is altijd de droomclub.
[...]
Ik zie Gudelj niet snel vertrekken bij NAC, hij heeft bij NAC net zoveel kans op speeltijd als van Bommel onder van Marwijk had.
Weet iemand hier misschien wat Fer in het verleden gedaan zou hebben dat dit nu voor de rechter komt?
Wat is 'dit' in bovenstaande?Deadsy schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:45:
Weet iemand hier misschien wat Fer in het verleden gedaan zou hebben dat dit nu voor de rechter komt?
De Snor vertelde bij VI dat Fer in zijn Feyenoord tijd iets gedaan zou hebben en dat dit binnenkort voor de rechtbank zou komen.
Hij zei dat dit wel eens een van de redenen zou kunnen zijn waarom Twente van Fer af wil. Dit omdat ze bang zijn dat wanneer dit verhaal in de publiciteit komt Twente erdoor negatief in het nieuws zou komen.
De andere redenen zouden zijn dat Fer wel eens vaker dingen doet waar men bij Twente niet al te blij mee is (feesten enzo).
Hij wilde niet zeggen wat het precies is aangezien hij eerst met Munsterman zou willen praten over dit verhaal.
Zie nou dat Almere City speelt, hoeveel namen hebben ze daar niet al gehad... Misschien maar een club oprichten in de Blauwestad, waar ze (de bewoners) niet kunnen uitwijken naar Ajax.
Ze hebben iig van Volendam verloren.Sjah schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:58:
Zie nou dat Almere City speelt, hoeveel namen hebben ze daar niet al gehad... Misschien maar een club oprichten in de Blauwestad, waar ze (de bewoners) niet kunnen uitwijken naar Ajax.
⏩ PVOutput☀️
FC Omniworld en nu Almere City FC.Sjah schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:58:
2 dus.
Lees net op twitter dat de transfer van Fer nog niet rond is. Everton kwam met aanvullende eisen. Valt me op dat die transfers bij Twente nooit soepel verlopen.
Is dat iets nieuws?Quad schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:07:
Triest volk loopt er tussen bij de supporters van FC Den Bosch.
Vorige jaar hadden de fans nog besloten om met de horecainboedel te gooien naar willem II supportersQuad schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:14:
Voor mij wel, jupiler league volg ik niet.![]()
Amateurs daar.
Edit: Doei Doei Den Bosch.
Het verbaast me ook niet.
Gewoon niet meer verder spelen, klaar. Ook volgend jaar geen bekervoetbal en een dermate fikse boete dat het doek vanzelf valt. Helaas pindakaas, maar wat is het verlies nu werkelijk voor het voetbal.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Agovv is een groter verlies dan deze club met een achterban waar ze geen hersens hebben.
⏩ PVOutput☀️
Lol, Fer hoogstwaarschijnlijk niet naar Everton:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=181191
En op het PSV forum worden ze helemaal gek van de "soap" om Maher:

Dit moet je in een context lezen waarin ook dit soort berichten worden gepost:

Het is allemaal een groot complot voor ons, "de voetballiefhebbers"
En op het PSV forum worden ze helemaal gek van de "soap" om Maher:
Maakt de 0-5 en zijn tweede.
Hij klapte bij het juichen naar het AZ publiek. Afscheidsapplaus?????
Dit moet je in een context lezen waarin ook dit soort berichten worden gepost:
Ik vind deze situatie toch wel opvallend.
- Maher geeft aan naar PSV te willen
- Maher heeft gesprek met az directie en krijgt duidelijkheid. Zegt dat hij niet kan zeggen dat hij bij az blijft
- Maher post een foto met opvallende tekst
- AZ Koopt opeens een paar spelers
- Er wordt in de media vreemd gedaan over de transfer
Het begint er toch steeds meer op te lijken dat psv en az al een akkoord hebben, maar het nog niet naar buiten brengen, zodat az spelers goedkoop kan halen.

Het is allemaal een groot complot voor ons, "de voetballiefhebbers"
[ Voor 53% gewijzigd door St@m op 29-01-2013 21:41 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Oerwoud geluiden op de Nederlandse velden, op een avond die de KNVB in het teken van respect heeft gezet, en de wedstrijd gewoon uitspelen. Wat een armoede, zowel in Den Bosch als Zeist.
Overigens weet ik dat Altidore zelf wilde doorspelen, maar laten we aub niet de spelers hierover laten beslissen.
Overigens weet ik dat Altidore zelf wilde doorspelen, maar laten we aub niet de spelers hierover laten beslissen.
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 29-01-2013 22:26 ]
Dit moet ontiegelijk hard worden afgestaft. Dit is iets wat niet hoort op de voetbalvelden en zeker niet in Nederland. Passende straf is moeilijk te bedenken.PWM schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:24:
Oerwoud geluiden op de Nederlandse velden, op een avond die de KNVB in het teken van respect heeft gezet, en de wedstrijd gewoon uitspelen. Wat een armoede, zowel in Den Bosch als Zeist.
Maar er moet een zware strafmaat worden gezocht, zodat andere supporters het wel uit hun hoofd houden.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Idd. Ik kon een glimlach ook niet onderdrukken toen ik het bericht las:St@m schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:38:
Lol, Fer hoogstwaarschijnlijk niet naar Everton:
"De Premier League is de allermooiste competitie, die past goed bij mijn spel", zei Fer maandag over zijn toen zeker lijkende overgang.
hierrrr valt te beluisteren wat Altidore zelf vond van de wedstrijd. En ik ben het met hem eens. Wat een triest volk daar in Den Bosch. Ook zag ik ze in hekken hangen waar stewards voor stonden. Guess what? De stewards lopen gewoon rustig aan de kant en gaan even ergens anders staan. Gaat heel heel heel veel mis daar.
EDIT: lijkt me ook schaamtelijk als sponsor. In zo'n grote wedstrijd als tegen AZ nodig je natuurlijk extra veel relaties uit, krijg je dit. Niet goed voor de bedrijven en allerminst goed voor Den Bosch. Dat de KNVB dan besluit om die ''respect'' bordjes neer te zetten, tja... Een beetje alsof je met je vingers probeert te dweilen terwijl de kraan open staat...
EDIT: lijkt me ook schaamtelijk als sponsor. In zo'n grote wedstrijd als tegen AZ nodig je natuurlijk extra veel relaties uit, krijg je dit. Niet goed voor de bedrijven en allerminst goed voor Den Bosch. Dat de KNVB dan besluit om die ''respect'' bordjes neer te zetten, tja... Een beetje alsof je met je vingers probeert te dweilen terwijl de kraan open staat...
[ Voor 31% gewijzigd door BeefHazard op 29-01-2013 23:15 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Naja ik zag na dat incident met die grensrechter iig een supporter die wist wat er gaande was en al die andere nozems van die hekken eraf trok. Suppoosten deden niets.
Overigens vind ik persoonlijk dat hele gedoe met respect een grote bullshit geworden. Ik vergelijk het dan maar als ik stop voor een voetgangersoversteekplaats dat de mensen zwaaien of hun hand opsteken als blijk van waardering, nu vraag ik mij af waarom, want het hoort toch ook gewoon zo dat je stopt
Respect hebben voor elkaar hoort en moet niet als een bijzonder iets gezien worden. Trieste figuren die het verkloten gewoon aanpakken met een levenslang stadion verbod.
Overigens vind ik persoonlijk dat hele gedoe met respect een grote bullshit geworden. Ik vergelijk het dan maar als ik stop voor een voetgangersoversteekplaats dat de mensen zwaaien of hun hand opsteken als blijk van waardering, nu vraag ik mij af waarom, want het hoort toch ook gewoon zo dat je stopt
Respect hebben voor elkaar hoort en moet niet als een bijzonder iets gezien worden. Trieste figuren die het verkloten gewoon aanpakken met een levenslang stadion verbod.
⏩ PVOutput☀️
En de reden dat Everton met aanvullende voorwaarden komt schijnt aan een knie te liggen... al weet ik niet of de Liverpool Echo een betrouwbare krant is (als ze die daar al hebben in UK).tweaker2010 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:52:
[...]
Idd. Ik kon een glimlach ook niet onderdrukken toen ik het bericht las:![]()
[...]
Leroy Fer is volgens de Liverpool Echo teruggekeerd naar Nederland. Tijdens de medische keuring zijn er problemen aan zijn knie aan het licht gekomen en daardoor wil Everton niet meer voldoen aan de vraagprijs van FC Twente.
De club wil zekerheid inbouwen door in termijnen te betalen en met clausules te gaan werken. De club vreest voor problemen op de lange termijn. Twente gaf eerder vandaag al aan dat het niet opnieuw wenst te onderhandelen. De club uit de Premier League hoopt de transfer echter nog wel in deze transferperiode af te ronden.
bron
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Volgens diverse andere voetbalsites zou het niet alleen om de knie van Fer gaan, maar ook om de mededeling van Derksen op tv dat Fer voor de rechter moet verschijnen. Indien het alleen de knie van Fer was, zou ik die extra onderhandelingen onzin vinden, maar als er inderdaad sprake is van een rechtzaak, lijkt het me niet meer dan normaal. Straks zit Everton met een speler die er een paar maandjes uit is vanwege zittingsdagen en 300 uur plantsoenen schoffelen in Enschede. 
Telegraaf meldt dat er slechts 2.000 toeschouwers zijn a.s. donderdag bij Vitesse-Ajax. Laat maar weer eens zien hoe belachelijk die KNVB-regels zijn. Had men de wens van beide clubs gevolgd dan had men zeker voor 10x zoveel publiek in de Arena gespeeld en hadden de clubs er financieel wat aan overgehouden.
Telegraaf meldt dat er slechts 2.000 toeschouwers zijn a.s. donderdag bij Vitesse-Ajax. Laat maar weer eens zien hoe belachelijk die KNVB-regels zijn. Had men de wens van beide clubs gevolgd dan had men zeker voor 10x zoveel publiek in de Arena gespeeld en hadden de clubs er financieel wat aan overgehouden.
[ Voor 31% gewijzigd door Sempy op 30-01-2013 08:44 ]
Die stewards zijn ook maar gewoon mensen. Enig idee welke malloten dat soort ellende veroorzaken? Er loopt genoeg tuig rond die er geen problemen mee heeft om jou privé op te zoeken om verhaal te halen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Vraag me af of jij op dat moment de held gaat lopen uithangen, mede gezien het feit dat je zwaar in de minderheid bent en de betrokkenen vaak onder invloed zijn diverse middelen welke enig rationele denkvermogen reduceert naar nul.BeefHazard schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:13:
hierrrr valt te beluisteren wat Altidore zelf vond van de wedstrijd. En ik ben het met hem eens. Wat een triest volk daar in Den Bosch. Ook zag ik ze in hekken hangen waar stewards voor stonden. Guess what? De stewards lopen gewoon rustig aan de kant en gaan even ergens anders staan. Gaat heel heel heel veel mis daar.
Er zijn gewoon situaties waarbij het inderdaad verstandig is om even aan de kant te stappen, alles goed in je op te nemen en op een later tijdstip bevoegde autoriteiten te helpen met het aanpakken van dat tuig. Dat lijkt mij in ieder geval beter dan het nog verder te laten escaleren en klappen te krijgen. In dit geval pakte dat ook prima uit, er werd ingegrepen door personen vanuit de aanhang zelf en die hebben iets meer invloed en gezag bij die malloten dan een steward. Zo'n geel hesje werkt op dat moment ook als een rode lap.
Volgens diverse andere voetbalsites valt die rechtszaak reuze mee en is dat een gerucht wat door Munsterman de wereld in is geholpen, na te zijn aangedikt, teneinde de transfer van Fer richting de achterban te kunnen verantwoorden.Sempy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:36:
Volgens diverse andere voetbalsites zou het niet alleen om de knie van Fer gaan, maar ook om de mededeling van Derksen op tv dat Fer voor de rechter moet verschijnen. Indien het alleen de knie van Fer was, zou ik die extra onderhandelingen onzin vinden, maar als er inderdaad sprake is van een rechtzaak, lijkt het me niet meer dan normaal. Straks zit Everton met een speler die er een paar maandjes uit is vanwege zittingsdagen en 300 uur plantsoenen schoffelen in Enschede.
Mooi he, las het ook netargro schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:00:
[...]
Volgens diverse andere voetbalsites valt die rechtszaak reuze mee en is dat een gerucht wat door Munsterman de wereld in is geholpen, na te zijn aangedikt, teneinde de transfer van Fer richting de achterban te kunnen verantwoorden.
De volgende keer moet Munsterman dit soort spelletjes maar spelen als alles in kannen en kruiken isTelesport
Kwalijk voor de reputatie van de international was, dat na het bekend worden van zijn transfer naar Everton op tv plotseling een boekje open werd gedaan over de middenvelder, die altijd als een op-en-top prof is beschouwd.
De conditie van zijn knie zou niet goed zijn en buiten het veld zou Fer zich niet professioneel gedragen door zich onder meer te veel in het uitgaansleven te begeven.
'Ernstig misdrijf'
Bovendien zou Fer verdacht worden van een ‘ernstig misdrijf’ en binnenkort voor de rechter moeten verschijnen in een publicitair gevoelige zaak. Die laatste twee aspecten werden vervolgens door FC Twente-voorzitter Joop Munsterman openlijk bevestigd.
De publicitair gevoelige rechtszaak blijkt echter een bezoekje te zijn aan de officier van justitie voor een schikkingsvoorstel in verband met een licht vergrijp. De plotselinge slechtnieuwsshow over Fer leek bedoeld om de achterban ervan te overtuigen, dat de verkoop van een van de beste spelers halverwege het seizoen toch een goede zaak was.
Knie
Maar tegelijkertijd gingen in Liverpool alle alarmbellen af.
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 30-01-2013 09:22 ]
In het Noorden wonen veel Ajax supporters. Zonder die combi had het stadion vol gezeten. Ik woon zelf in Emmen, moet ik eerst naar Amsterdam. Er komt als goed is een opstapplaats in de buurt, maar weet zo niet waar.Sempy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:36:
Knip...
[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 30-01-2013 09:27 ]
Mjah... transfers en Munsterman is cabaret op zich. Ik heb het al vaker geroepen, Munsterman is een uitstekend zakenman, maar daar houdt het dan ook echt op. Hij moet zich niet bemoeien met voetbalzaken. Dat had hij toen die tijd moeten overlaten aan Jan van Halst, dan had Twente echt een gouden combinatie gehad. Munsterman voor de financiën en van Halst voor de voetbalzaken... Maar hij wil alles zelf doen en dat breekt Twente op bij dit soort gevallen. De voetbalwereld is anders dan de reguliere zakenwereld.
Maar goed, aan de andere kant, als Munsterman dit heeft geroepen, in de trend van 'ernstig misdrijf' en het blijkt aangedikt te zijn, dan verbaast mij de stilte rond de tegenberichten. Ik kan mij zo maar eens voorstellen dat de zaakwaarnemer, indien het verhaal niet klopt, via derden het echte verhaal uit de doeken zou doen. Al is het alleen al om de reputatie en marktwaarde van Fer. Ik vermoed overigens wel dat het verhaal klopt, gezien de tijd tussen het 'misdrijf' en de rechtszaak. Maar tijd zal het uitwijzen, de rechtszaak zal na dit verhaal niet stilletjes voorbij gaan en volle media-aandacht krijgen. Net als toen die tijd met van Persie, wat ook met een sisser afliep
Maar goed, aan de andere kant, als Munsterman dit heeft geroepen, in de trend van 'ernstig misdrijf' en het blijkt aangedikt te zijn, dan verbaast mij de stilte rond de tegenberichten. Ik kan mij zo maar eens voorstellen dat de zaakwaarnemer, indien het verhaal niet klopt, via derden het echte verhaal uit de doeken zou doen. Al is het alleen al om de reputatie en marktwaarde van Fer. Ik vermoed overigens wel dat het verhaal klopt, gezien de tijd tussen het 'misdrijf' en de rechtszaak. Maar tijd zal het uitwijzen, de rechtszaak zal na dit verhaal niet stilletjes voorbij gaan en volle media-aandacht krijgen. Net als toen die tijd met van Persie, wat ook met een sisser afliep
De bijnaam Muntenman komt niet uit het niets zullen we maar zeggen... Op zich vind ik een beetje zakelijke bemoeienis met transfers helemaal niet gek overigens. Clubs die louter vanuit emotie (want dat schijnt voetbal te zijn) worden geregeerd halen zakelijk gezien niet altijd het onderste uit de kan, Munsterman doet dat wel. Volgens mij wordt FC Twente daar op de lange termijn alleen maar beter van. Wel geldt natuurlijk, zoals voor alles, dat het niet door moet slaan.Han schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:32:
Mjah... transfers en Munsterman is cabaret op zich. Ik heb het al vaker geroepen, Munsterman is een uitstekend zakenman, maar daar houdt het dan ook echt op. Hij moet zich niet bemoeien met voetbalzaken.
Hield Van Halst zich bij FC Twente niet vooral bezig met commercie en marketing?Dat had hij toen die tijd moeten overlaten aan Jan van Halst, dan had Twente echt een gouden combinatie gehad. Munsterman voor de financiën en van Halst voor de voetbalzaken... Maar hij wil alles zelf doen en dat breekt Twente op bij dit soort gevallen. De voetbalwereld is anders dan de reguliere zakenwereld.
[ Voor 20% gewijzigd door argro op 30-01-2013 09:44 ]
Denk je niet dat als hij gelekt heeft, hij inderdaad had gewacht tot het helemaal rond was? In de VI TV van vrijdag of komende maandag was nog steeds voldoende geweest.PWM schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:21:
De volgende keer moet Munsterman dit soort spelletjes maar spelen als alles in kannen en kruiken is
Om eerlijk te zijn ken ik zijn bijnaam nietargro schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:42:
De bijnaam Muntenman komt niet uit het niets zullen we maar zeggen... Op zich vind ik een beetje zakelijke bemoeienis met transfers helemaal niet gek overigens. Clubs die louter vanuit emotie (want dat schijnt voetbal te zijn) worden geregeerd halen zakelijk gezien niet altijd het onderste uit de kan, Munsterman doet dat wel. Volgens mij wordt FC Twente daar op de lange termijn alleen maar beter van. Wel geldt natuurlijk, zoals voor alles, dat het niet door moet slaan.
Yep... maar laat nou net commercie en marketing Ome Joop zijn hobby zijn. Dus van Halst had niet het laatste woord en werd vaak in het wiel gereden door Munsterman. De rollen waren bij Twente om die reden verkeerd verdeeld. De voetbalzaken hadden naar Jan van Halst moeten gaan, de financiële zaken, waaronder de commerciële en marketing technische zaken, naar Munsterman. Hij heeft uiteraard als directeur altijd het laatste woord, maar bij Munsterman betekende dat vaak dat hij alle adviezen in de wind sloeg en zijn eigen plan trok. Dat is dan ook de algehele irritatie binnen de staf van Twente.Hield Van Halst zich bij FC Twente niet vooral bezig met commercie en marketing?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ik lees overigens net dat de advocaat van Fer heeft gereageerd:
Dat is nogal een behoorlijk contrast; misdrijf tegen een licht vergrijp. Ik kan mij niet voorstellen dat, wanneer het verhaal niet klopt, en het inderdaad om een licht vergrijp gaat, dit juridische gevolgen gaat krijgen voor diegene die het verhaal in de wereld heeft geholpen. Dat is laster van de bovenste plank, geen kattenpis.De voormalig Feyenoorder moet zich binnenkort bij de officier van justitie melden voor een licht vergrijp, waar het bij de verhalen en roddels in eerste instantie al ging over een 'ernstig misdrijf'. Het tast de reputatie van Fer aan, tot ongenoegen van zijn advocaat Bart Swier.
"Het is een oude zaak. De feiten dateren van meer dan vier jaar geleden", zegt Swier in gesprek met De Telegraaf. "Het is heel schadelijk voor Fer, dat dit net nu op straat is komen te liggen. Dit vinden we verbijsterend. We breken er ons het hoofd over wie er belang bij heeft gehad om dit te lekken."
Net als toen met Co zeker? Dat was ook zo'n slimme actie van Munsterman en getuigde van weinig visie.argro schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:42:
[...]
De bijnaam Muntenman komt niet uit het niets zullen we maar zeggen... Op zich vind ik een beetje zakelijke bemoeienis met transfers helemaal niet gek overigens. Clubs die louter vanuit emotie (want dat schijnt voetbal te zijn) worden geregeerd halen zakelijk gezien niet altijd het onderste uit de kan, Munsterman doet dat wel. Volgens mij wordt FC Twente daar op de lange termijn alleen maar beter van. Wel geldt natuurlijk, zoals voor alles, dat het niet door moet slaan.
Nu zitten ze weer met McClaren opgescheept die Twente als team ook niet beter maakt.
Het ontslag van Co was begrijpelijk. Onder Co was er gewoon geen duidelijkheid en structuur. Het aanstellen van McClaren was ook niet onbegrijpelijk. Hij liet ze goed voetballen, werd zelfs kampioen. Maar die man is nu echt een volledige idioot die niks zinnigs te zeggen heeft. Qua voetbal is het bij Twente ook niet om over naar huis te schrijven.
Advocaten bagatelliseren het vaak wel he.Han schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:56:
Ik lees overigens net dat de advocaat van Fer heeft gereageerd:
[...]
Dat is nogal een behoorlijk contrast; misdrijf tegen een licht vergrijp. Ik kan mij niet voorstellen dat, wanneer het verhaal niet klopt, en het inderdaad om een licht vergrijp gaat, dit juridische gevolgen gaat krijgen voor diegene die het verhaal in de wereld heeft geholpen. Dat is laster van de bovenste plank, geen kattenpis.
Badr Hari gaf in eerste instantie toch ook enkel een corrigerende tik??
Maar als hij nou verteld wat voor 'licht vergrijp' het was, wordt het al duidelijker.
Ik denk dat het rijden onder invloed was oid.
⏩ PVOutput☀️
Aangezien het om een zaak gaat van vele jaren oud (4?) gaat en Fer zich moet melden bij de OvJ (niet bij de rechter dus) is het niet onaannemelijk dat het niet om een zwaar vergrijp gaat. Mijn inschatting is dat de OvJ de zaak wil afdoen met een zogeheten OM-afdoening. Dat levert Fer in dat geval geen gevangenisstraf, taakstraf of wat dan ook op en ook geen strafblad.L1nt schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:41:
[...]
Advocaten bagatelliseren het vaak wel he.
Advocaten bagatelliseren? Joh?L1nt schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:41:
Advocaten bagatelliseren het vaak wel he.
Ik geef dan ook alleen maar aan dat er erg veel verschil zit tussen de twee versies. Als het verhaal van Munsterman klopt, dat van een ernstig misdrijf, dat zit Twente met de gebakken peren. No way dat ze Fer dan nog verkocht krijgen voordat de rechtszaak is geweest. En als het inderdaad gaat om een licht vergrijp, zoals de advocaat beweerd, dan heeft Munsterman heel wat uit te leggen. Dit gaat verder dan het uit de duim gezogen verhaal over Adriaanse (hun goede contact na vertrek) of het natrappen richting Rutten (slisser-gate
Hoe dan ook, morgen is het einde transferperiode en de positie van Twente wordt met het uur benauwder. Of ze gaan door de knieën voor wat betreft de eisen van Everton of ze krijgen een zwaar gedemotiveerde Fer terug. In beide gevallen wordt het lastig voor Twente om nog een vervanger te halen. De extra eisen van Everton betreffen volgens de pers een betalingsregeling over een langere periode. Dat betekent dus dat Twente niet direct over het geld kan beschikken en afhankelijk is of de andere club ook akkoord gaat met een betaling in termijnen. En als Fer blijft houdt alles natuurlijk helemaal op en blijf men zitten met een sterkmaker die niet zo sterk meer zal zijn. Helemaal in de persoon van Fer, dan krijgt Twente hetzelfde voor de kiezen als dat Feyenoord kreeg rondom de transfer naar Twente.
Lijkt mij sterk.. dan zou er namelijk sprake zijn van overschrijding van de redelijke termijn voor wat betreft de behandeling en uitspraak (tijd tussen overtreding en veroordeling). Daarom vermoed ik ook dat het iets zwaarder zal zijn dan dat. Een zedenmisdrijf (zoals toen met van Persie) is ook niet onbedenkelijk, dat soort zaken hebben een langere behandeltijd.Quad schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:44:
Maar als hij nou verteld wat voor 'licht vergrijp' het was, wordt het al duidelijker.
[ Voor 15% gewijzigd door Han op 30-01-2013 11:03 ]
Wat beftret de respectloze houding van veel sommige supporters:
Dit dus:
Sowieso is de samenleving al behoorlijk "verhufterd" en naar mijn idee en sinds de komst van "social" media is dat alleen maar erger geworden (voetbal gerelateerd of niet).
Het feit dat het kan is voor velen tegenwoordig helaas reden om de meest verschrikkelijke en ongezouten standpunten de wereld in te sturen, respectloos afbreken is tegenwoordig hip ofzo.. En dat zonder enigzins intelligente onderbouwing.
Dit dus:
En dit:PWM schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:24:
Oerwoud geluiden op de Nederlandse velden, op een avond die de KNVB in het teken van respect heeft gezet, en de wedstrijd gewoon uitspelen.
Volledig mee eens.Overigens vind ik persoonlijk dat hele gedoe met respect een grote bullshit geworden. Ik vergelijk het dan maar als ik stop voor een voetgangersoversteekplaats dat de mensen zwaaien of hun hand opsteken als blijk van waardering, nu vraag ik mij af waarom, want het hoort toch ook gewoon zo dat je stopt
Sowieso is de samenleving al behoorlijk "verhufterd" en naar mijn idee en sinds de komst van "social" media is dat alleen maar erger geworden (voetbal gerelateerd of niet).
Het feit dat het kan is voor velen tegenwoordig helaas reden om de meest verschrikkelijke en ongezouten standpunten de wereld in te sturen, respectloos afbreken is tegenwoordig hip ofzo.. En dat zonder enigzins intelligente onderbouwing.
[ Voor 0% gewijzigd door speek1984 op 30-01-2013 12:12 . Reden: nuance ]
"It's about time you showed up Fox!"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.