Gaius schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:28:
[...]
In November meldde Sanders nog dat er (zonder de grondverkoop) een verlies werd geleden van 6,6 miljoen in 2012, maar dat men voorloopt met de plannen om PSV structureel uit de financiële problemen te helpen.
Bron?
Wat ik mij echter afvraag is het volgende; Jonge spelers halen voor ca 5 miljoen doe je duidelijk om ze weer door te verkopen. Echter, hoeveel kun je je als Nederlandse topclub van dat soort jongens tegelijkertijd permitteren? Ze moeten spelen, want ze zijn eigenlijk te duur om te laten mislukken.
PSV heeft al veel van dat soort jongens rondlopen met Strootman, Wijnaldum, Toivonen, Matavz, Lens, Mertens en Narsingh. Dan haal je Maher er ook bij, heb je 8 spelers die je eigenlijk niet kunt laten mislukken. Voor 6 posities. Dat lijkt mij toch een behoorlijk risico. Zeker voor een club die nog verlies maakt.
Toivonen? Gekocht in 2009 voor 4 miljoen.. apart dat je die meeneemt? Die voetbalt al bijna 4 jaar bij PSV. Vraag is natuurlijk of die verkocht gaat worden na zo'n blessure, het is wel de insteek van PSV.
En dan komt er in de zomer ook nog een nieuwe coach. En nieuwe coaches hebben eigenlijk altijd een verlanglijstje en eigen lievelingetjes. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Welke spelers er slagen en welke afgeschreven kunnen worden.
Feiten graag, geen aannames..

Voor hetzelfde geldt blijft Advocaat gewoon.
Jij bent de aanstichter deze keer, dat er daarna weer allemaal mensen komen die de feiten verdraaien, geen idee hebben van de cijfers enz, aannames doen. Daar kan ik niets aan doen...

De enige reden dat PSV op de korrel wordt genomen en onder de loep ligt is dat het in Amsterdam en Rotterdam er keurig netjes bij ligt, er is beleid, talenten worden verkocht waardoor ze positief draaien, de jeugd stroomt door en de resultaten op het veld zijn gewoon degelijk (Ajax iets minder en Feyenoord voor de 2de keer na de wederopstanding zeg maar gewoon super!!!)
Ja.. het is maar goed dat Ajax CL heeft gehaald de afgelopen drie jaar. En bij Feyenoord is het lek boven wilde je zeggen?
Dus jij wilt feiten, krijg je feiten...
Even de statistieken erbij gepakt van PSV op transfer gebied, en voordat we opnieuw gaan ranten, dit zijn gewoon de feiten, het overzicht is niet geheel duidelijk maar ik heb even gekeken wie er sinds 2011 bij de ploeg gekocht is geworden:
Seizoen 2010/2011:
Ingekocht: 9.8 milj.
Verkocht: 9.5 milj.
Seizoen 2011/2012:
Ingekocht:
Tyton 2.5 milj.
Derijck 0.75 milj.
Willems 0.8 milj.
Strootman 8.5 milj.
Wijnaldum 5.0 milj.
Matvz 5.5 milj.
Mertens 4.5 milj.
totaal: bijna 28 milj. uitgegeven
Wie is er weggegaan en voor hoeveel? Want dat heb ik niet kunnen vinden
Seizoen 2012/2013 tot dusver:
Ingekocht: 4.1 milj.
Verkocht: 1.55 milj.
Vind je dat positief? Ik niet
Waar zeg ik dat PSV een positieve balans heeft als het gaat om transfers? Ik zeg het nergens, blijkbaar lees jij het wel.
Maar goed, je bent dus heel goed in het opzoeken van wat er uitgaat, maar niet in wat er binnenkomt.. tja.. Misschien de vorige topics eens rustig doorlezen. Daar staan tig rijtjes met wie er gekomen is en wie er gegaan is, zelfs met de bedragen erbij! Overigens was het Strootman en Mertens voor 13 samen, en niet 8.5 voor Strootman en 4.5 voor Mertens.
En ik wil erbij zeggen dat het niet mijn bedoeling is iemand hier persoonlijk aan te vallen (geloof ook niet dat ik dat doe), maar de discussie gewoon open en netjes te houden. De topic waarschuwing zegt genoeg maar dat betekent niet dat je het er niet meer op een normale volwassen manier over mag hebben.
De topicwarning zegt inderdaad genoeg, waarom begin je er weer over dan? Waarom lees je niet gewoon de vorige topics door? Als je dan nog vragen hebt mag je er als een volwassen persoon over komen discussiëren. Maar je komt binnen met
En zonder weer overnieuw te beginnen met de discussie over PSV, zeg ik dat ze beter zouden moeten weten en dan begint de kleine generaal ook nog te jammeren over het gebrek aan kooplust. Misschien dat ze de stoeptegels voor het stadion nog kwijt kunnen aan de gemeente voor 30 miljoen?
Heerlijk volwassen!
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels