[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.119 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gonadan schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:52:
Natuurlijk is die voorkeur voor elk objectief voetballiefhebber duidelijk herkenbaar, maar doe je Messi als voetballer daar niet wat tekort mee? Ik wil niet zeggen dat hij de prijs verdient, maar een nominatie wil ik hem wel toeschrijven
Als er maar 3 nominaties zijn, dan doe je alle andere competities tekort als je 3 spelers uit dezelfde competitie nomineert (en niet voor het eerst), zeker als die competitie niet echt speciaal is door de belachelijke manier waarop die 2 clubs mogen spenderen (en schulden mogen hebben). Messi was niet speciaal vorig seizoen, en verdient imo inderdaad geen nominatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Of niet? :/ Wat een troosteloze wedstrijd. aardig wat kansen voor PEC maar VVV ging vol op anti-voetbal en tegenhouden. En daar wist PEC goed mee om te gaan, maar dan zit het VVV mee dat ze ma-en-pa (is een Fin, maar zo spreek je het uit :P) op de doellijn hebben staan. Als je zulke wedstrijden geen bal in het doel weet te krijgen, dan gaat bovenaan het rechterrijtje staan nog lastig worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
gambieter schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:00:
[...]

Welke belangrijke doelpunten heeft Messie dan gemaakt.
Dat is omkering van de bewijslast. Ik betwist de stelling dat Van Persie meer belangrijke doelpunten gemaakt zou hebben dan Messi. In dat geval is het niet aan mij om met cijfers te komen.

Maar als ik toch op cijfers in moet gaan, beide spelers hebben geen doelpunten gemaakt die tot prijzen hebben geleid. Van dat type doelpunten heeft Messi veel meer gemaakt dan Van Persie. De strijd tussen die twee zou, op basis van doelpunten (ook als belangrijkheid van die doelpunten wordt meegewogen) dus in het voordeel van Messi eindigen, althans, dat vind ik.

[ Voor 33% gewijzigd door argro op 01-12-2012 00:07 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

argro schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 00:04:
Dat is omkering van de bewijslast. Ik betwist de stelling dat Van Persie meer belangrijke doelpunten gemaakt zou hebben dan Messi. In dat geval is het niet aan mij om met cijfers te komen.
Barcelona had ook zonder Messi 2e geeindigd en CL gehaald. Arsenal was zonder Van Persie niet eens in de buurt van CL kwalificatie gekomen, ik schat de prestatie van Van Persie een stuk hoger in. Of Van Persie genomineerd had moeten worden ga ik me niet over uitlaten, maar Messi had niet genomineerd moeten worden. De nominarie is nu puur op reputatie en op tunnelvisie, niet op prestatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23
Gelukkig, we hebben langs de lijn nog :p
Jep, daar zijn de bedragen zolaag, dat ik niet verwacht dat daarom nog eens als wolven gestreden wordt. Gelukkig maar, als je wilt dat de pleuris uitbreekt, dan.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23
http://www.fifa.com/confe...cmp=newsreader_news_box_1

Waarom Italie wel meedoen aan Confederations Cup (ik neem aan omdat ze 2e waren op 't Ek), en wij niet als vizeweltmeister? Het is best een prestigieus toernooi aan worden, tenslotte, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:47:
http://www.fifa.com/confe...cmp=newsreader_news_box_1

Waarom Italie wel meedoen aan Confederations Cup (ik neem aan omdat ze 2e waren op 't Ek), en wij niet als vizeweltmeister? Het is best een prestigieus toernooi aan worden, tenslotte, jammer.
Het is normaliter een toernooi tussen de kampioenen van de zes overkoepelende continentale voetbalbonden (AFC, CAF, CONCACAF, CONMEBOL, OFC en UEFA) aangevuld met de wereldkampioen en het organiserende land.
Het is dus echt bedoelt voor de winnaar van de winnaar van het toernooi per continent. Als dan Spanje als WK winnaar al mee mag doen, is het logisch dat Italie kan opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zelden een voorsprong zo terecht gevonden als Ajax nu. Tegen wie spelen ze? De amateurs van Eindhoven en omgeving? Wat een afgrijselijk onooglijk PSV staat hier op het veld. Alleen Ajax wil voetballen.

edit: had niet door dat ik nog de laatste was

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 01-12-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:16:
Zelden een voorsprong zo terecht gevonden als Ajax nu. Tegen wie spelen ze? De amateurs van Eindhoven en omgeving? Wat een afgrijselijk onooglijk PSV staat hier op het veld. Alleen Ajax wil voetballen.

edit: had niet door dat ik nog de laatste was
Sta ik wel van te kijken, had PSV toch wel een stuk hoger ingeschat dan Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Lol 1-1. Een verlies voor het voetbal zou ik haast willen zeggen, bah.

Maar goed, ze gaan hun gang maar in de Arena. Rotterdam-Zuid loopt op 1 van de 2 in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

PWM schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:21:
Lol 1-1. Een verlies voor het voetbal zou ik haast willen zeggen, bah.

Maar goed, ze gaan hun gang maar in de Arena. Rotterdam-Zuid loopt op 1 van de 2 in :p
En met deze stand, zelfs beiden ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat was natuurlijk een pingel voor Mertens. Marcelo had overigens ook al rood moeten krijgen, dus Kuipers heeft alvast een prima helft achter de rug.

Voor de andere pot: Zal van Basten de kerst halen?

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 01-12-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:26:
Dat was natuurlijk een pingel voor Mertens. Marcelo had overigens ook al rood moeten krijgen, dus Kuipers heeft alvast een prima helft achter de rug.

Voor de andere pot: Zal van Basten de kerst halen?
Marcelo rood? Hoesen zei dat ie een elleboog kreeg, maar waren er beelden van dan? Kan best hoor want ik was rond dat moment net in de keuken. Maar ik zag daarna alleen een herhaling van de actie De Jong-Willems.

[ Voor 7% gewijzigd door silmaril8 op 01-12-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:40

Koppensneller

winterrrrrr

Ja, dat was te zien in een herhaling van camera boven het doel van Vermeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:30
silmaril8 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:32:
[...]

Marcelo rood? Hoesen zei dat ie een elleboog kreeg, maar waren er beelden van dan? Kan best hoor want ik was rond dat moment net in de keuken. Maar ik zag daarna alleen een herhaling van de actie De Jong-Willems.
Hij mepte em in de nek volgens de beelden, alleen de afstand leek me iets te groot voor een zwaai tijdens het rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52

BM

Moderator Spielerij
Pfff, wat een overwacht groot verschil tussen Ajax en PSV, en eigenlijk nieteens de richting op die ik verwacht had. Helaas weet PSV nog (wel prachtig!) gelijk te maken. Hopelijk kan Ajax de 2e helft net zo spelen als de 1e, maar ik verwacht dat het tempo daar wel iets lager zal liggen.

1e half uur was wel heerlijk om te zien van Ajax' zijde _/-\o_

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nou, Heerenveen heeft bewezen dat het niets meer is dan een degradatiekandidaat. Een reeks met baggerwedstrijden wordt 'bekroond' met een verlies tegen de nummer laatst.

Wat. Een. Treurnis. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05
RoD schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:37:
Nou, Heerenveen heeft bewezen dat het niets meer is dan een degradatiekandidaat. Een reeks met baggerwedstrijden wordt 'bekroond' met een verlies tegen de nummer laatst.

Wat. Een. Treurnis. :/
Vraag me af of v. Basten met kerst nog een baan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ajax speelt fantastisch, PSV wordt volledig weggespeeld. Alleen voor de zoveelste keer, de kansen moeten wel gemaakt worden. Zeker op dit niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Eerste 20 minuten niet gezien omdat ik een nieuwe cd zit te luisteren.
Waarom Narsing bij het vallen van het doelpunt van Ajax bij de 2e paal stond te doen weet ik niet maar hij keek 'm er apathisch in. De verdediging van PSV staat te kutten. Wel een prachtig doelpunt van Lens en een zeer diskutabel moment toen er 1 (was dat Lens..??) werd neergelegd in de 38ste minuut bij/in het 16 meter van Ajax. Dat had minimaal een vrije trap moeten zijn.
Ajax voetbalt en PSV staat er bij en kijkt er naar. Moet gezegd dat PSV niet zichzelf is.
Hoesen schrok waarschijnlijk van zijn moment toen hij er alleen vandoor kon maar hij controleerde de bal niet goed. Daar zat veel meer in.

Bouma liep al warm om bij PSV de verdediging te repareren.

[ Voor 7% gewijzigd door mowa op 01-12-2012 21:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BM schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:36:
Pfff, wat een overwacht groot verschil tussen Ajax en PSV, en eigenlijk nieteens de richting op die ik verwacht had. Helaas weet PSV nog (wel prachtig!) gelijk te maken. Hopelijk kan Ajax de 2e helft net zo spelen als de 1e, maar ik verwacht dat het tempo daar wel iets lager zal liggen.

1e half uur was wel heerlijk om te zien van Ajax' zijde _/-\o_
Daar schiet je zo weinig mee op. Het scenario zal wel zijn dat Ajax nog een handvol kansen mist en PSV de 1-2 erin counterd. Wat dat betreft mist Ajax gewoon de effectiviteit die PSV wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik geniet van Ajax....heerlijk hoe ze spelen. Vooral Erikssen - Fischer vind ik een mooie combinatie. Een stuk beter dan de onzichtbare van Bommel en Strootman. Typisch hoe iedereen het middenveld van PSV zo veel hoger in schat en dat ze compleet geowned worden.

Al ben ik wel bang dag PSV hier gaat winnen met een counter goal. Maar wel met de staart tussen de benen terug naar Eindje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

mowa schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:38:

Hoesen schrok waarschijnlijk van zijn moment toen hij er alleen vandoor kon maar hij controleerde de bal niet goed. Daar zat veel meer in.
Er waren 3 momenten met Hoesen, en alle 3 deed hij ze 100% verkeerd. Ik neem aan dat die jongen echt kwaliteiten heeft, maar ik zie ze nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Exocet schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:38:
Daar schiet je zo weinig mee op. Het scenario zal wel zijn dat Ajax nog een handvol kansen mist en PSV de 1-2 erin counterd. Wat dat betreft mist Ajax gewoon de effectiviteit die PSV wel heeft.
De effectiviteit van PSV? PSV heeft dit jaar veeeeele kansen gemist. Vorige week had PSV er gewoon minstens 4 moeten maken en de wedstrijd moeten winnen. PSV mist echt veel meer kansen dan dat er kansen erin gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 01-12-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
silmaril8 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:41:
[...]

De effectiviteit van PSV? PSV heeft dit jaar veeeeele kansen gemist. Vorige week had PSV er gewoon minstens 4 moeten maken. PSV mist echt meer kansen dan dat er kansen erin gaan.
Precies, gemiddeld is PSV ook verre van effectief dit seizoen. Overigens was dit niet eens een echte grote kans, het was gewoon een geweldig schot van Lens dat misschien een op de 10 keer lukt. Prachtige goal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Exocet schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:38:
[...]

Dat is ook mijn angst hoor :) Ajax grossiert in het missen van kansen (al langere tijd), en als dat in de 2e helft ook zo blijft krijgen ze nog een groot probleem. Ik kan me niet voorstellen dat PSV de 2e helft ook zo apatisch in gaat namelijk :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

*O* Kuipers geeft Narsingh geel voor een schwalbe op het middenveld d:)b Dat is toch verfrissend.

EDIT: Hoesen heeft overduidelijk (nog) geen neus voor de goal.

En natuurlijk loopt hij hem er nu wel in :+

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 01-12-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 03-10 21:39
Is het spelbeeld nog wat veranderd? Of is ajax nog steeds veel beter?
Edit: Hmm.. 2-1

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 01-12-2012 22:16 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
aicaramba schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:15:
Is het spelbeeld nog wat veranderd? Of is ajax nog steeds veel beter?
Hmm.. 2-1
Tis meer in evenwicht nu :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 03-10 21:39
BM schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:16:
[...]

Tis meer in evenwicht nu :)
Ok.. Nu de score nog 8)7

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wel mooi om te zien dat Ajax, net als Feyenoord nu, het doet met de jonkies uit eigen jeugd. Dat geeft toch een extra dimensie aan het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:12

Player1S

Probably out in the dark

PWM schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:19:
Wel mooi om te zien dat Ajax, net als Feyenoord nu, het doet met de jonkies uit eigen jeugd. Dat geeft toch een extra dimensie aan het voetbal.
Op zich zeker mooi maar zeker in het geval van Feyenoord ook bittere noodzaak.

Het gaat me dan ook aardig jeuken als een Koeman uithaalt naar een PSV of Twente dat zij alleen maar kopen en hij het met eigen jeugd doet. Als Feyenoord gewoon gezond was hadden die ongetwijfeld ook gekocht.
En als het nog steeds niet liep bij Feyenoord werd er juist gezegd dat het komt omdat ze met eigen jeugd moeten werken en geen spelers kunnen aantrekken die er gelijk staan......

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Fischer *O*

Hele goeie wedstrijd gespeeld ook :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

PSV heeft wel bizar veel fouten gemaakt zeg. Tegen tegenstanders als ajax moet je toch echt scherper voor de dag komen. Ajax heeft daar gewoon goed gebruik van gemaakt

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05
BM schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:30:
Fischer *O*

Hele goeie wedstrijd gespeeld ook :)
Hoop echt dat deze jonge bijtekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
L1nt schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:25:
[...]

Het gaat me dan ook aardig jeuken als een Koeman uithaalt naar een PSV of Twente dat zij alleen maar kopen en hij het met eigen jeugd doet. Als Feyenoord gewoon gezond was hadden die ongetwijfeld ook gekocht.
En als het nog steeds niet liep bij Feyenoord werd er juist gezegd dat het komt omdat ze met eigen jeugd moeten werken en geen spelers kunnen aantrekken die er gelijk staan......
Feyenoord heeft afgelopen zomer al bijna een heel elftal aan spelers aangetrokken. Er kwamen toch zo'n 10 nieuwe spelers bij? Volgens mij ook meer dan welke Eredivisie ploeg dan ook. Alleen daar hoor je dan niks over...

En dan weer een fout bij PSV welke een tegendoelpunt inleidt. 3-1. Ach, ik kan er wel meeleven. Ajax was beter dan PSV, en vooral de eerste helft werd PSV overlopen. Dat kwam ook door het foutenfestijn van de verdedigers van PSV. Mijn god, wat ging er weer van alles mis. Marcelo, Derijck, Waterman :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Van Bommel en Strootman, de koningstandem, compleet onzichtbaar. Narsingh zal wel spijt van zijn keuze hebben...maar wij hebben Fischer. PSV stelt zeer teleur. Ook volgende week zie ik PSV niet zomaar winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ajax *O*

Zomaar een gedachtenspinsel van mijn kant, maar had PSV niet beter af geweest zonder Van Bommel? Het ligt er wel heel dik bovenop dat die verre van fit was, en 'moest' spelen. Volgens mij hadden ze daar beter iemand anders neer kunnen zetten.

Maar al met al, dit verdiende overwinning voor Ajax denk ik zo. Zeker de 1e helft heb ik zitten genieten, en dat is al weer een tijdje geleden :) Hoesen was niet heel best (maar hij maakt wel de 2-1, dus dat is wel prima), maar verder, top :)

en Narsingh man of the match op Eredivisie live? Ik heb 'm amper gezien :X
Pff, Van Bommel is wel het chagrijn aan het uithangen :X

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 01-12-2012 22:40 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bam 3-1! Wat een dreun zeg voor PSV. Ajax terug in de race om het landskampioensschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

PWM schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:40:
[...]

Er waren 3 momenten met Hoesen, en alle 3 deed hij ze 100% verkeerd. Ik neem aan dat die jongen echt kwaliteiten heeft, maar ik zie ze nog niet.
Hij is nog te jong en onervaren voor zo'n verantwoordelijke positie. Toch een mooie intikker waar je een hoop aan kan verknallen.

Fischer laat aan Lens zien hoe je vanuit een vergelijkbare positie een bel er in legt. Tuurlijk, Huntelaar en van Persie missen ook wel 's zo'n bal, toch had ie er echt in gemoeten.
PSV blundert en opvallend dat van Bommel bij PSV de beste speler is.
Dik verdiende overwinning..!!!

[ Voor 5% gewijzigd door mowa op 01-12-2012 22:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

silmaril8 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:32:
[...]

Feyenoord heeft afgelopen zomer al bijna een heel elftal aan spelers aangetrokken. Er kwamen toch zo'n 10 nieuwe spelers bij? Volgens mij ook meer dan welke Eredivisie ploeg dan ook. Alleen daar hoor je dan niks over...
Feyenoord heeft in totaal 10 spelers aangetrokken, voor een totaal bedrag van 1.4 miljoen euro, waarvan de meeste transfers al gedurende 2011/2012 afgerond waren. 1.4 miljoen is wisselgeld in vergelijking met Heerenveen, laat staan met de top-6 waar dat bedrag het salaris van 1 speler is.

Samen met de jeugd, heeft Feyenoord een elftal wat minder heeft gekost dan menig Jupiler league elftal. Het lijkt me dus wel terecht dat dat niet zoveel ophef over is ;)

Overigens hebben ook 19 spelers deze zomer de club verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wat een geweldige avond, niet alleen maar vanwege de 3 punten maar vooral ook vanwege de manier waarop. PSV is met goed en dominant voetbal weggespeeld, met name in de eerste helft. De tweede helft was meer in balans al vond ik Ajax ook daar uiteindelijk beter. Alleen in de tweede helft had Lens de wedstrijd wel een heel andere wending kunnen geven door een moment van niet opletten bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:41:
Feyenoord heeft in totaal 10 spelers aangetrokken, voor een totaal bedrag van 1.4 miljoen euro, waarvan de meeste transfers al gedurende 2011/2012 afgerond waren. 1.4 miljoen is wisselgeld in vergelijking met Heerenveen, laat staan met de top-6 waar dat bedrag het salaris van 1 speler is.

Samen met de jeugd, heeft Feyenoord een elftal wat minder heeft gekost dan menig Jupiler league elftal. Het lijkt me dus wel terecht dat dat niet zoveel ophef over is ;)
Oh en nu ligt het aan hoeveel de spelers gekost hebben en niet aan het aantal spelers? Zoals L1nt al zei, Feyenoord heeft geen geld, en kon dan ook geen dure spelers kopen. Maar kopen deden ze dus wel (10 spelers dus). En als de financiele situatie anders, dan was er ook gewoon voor meer dan 1,4 miljoen gekocht. En dat weet jij dondersgoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:45
De meeste van die spelers spelen alleen niet. De jeugd blijkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Er is een groot verschil tussen wat spelers voor niks of voor heel weinig ophalen zoals Feyenoord doet en met miljoenen een elftal bij elkaar kopen zoals PSV al jaren probeert. PSV is gewoon een koopclub terwijl Feyenoord en Ajax succes willen halen met de jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
PSV koopt alleen verkeerd. Koop eens wat achterin zou ik zeggen. Terwijl je voorin alles dubbel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik snap ook niet dat PSV niet ziet dat Derijck en Marcelo echt tekort komen. Met een goede verdediging speel je vanavond waarschijnlijk gelijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:57:
PSV koopt alleen verkeerd. Koop eens wat achterin zou ik zeggen. Terwijl je voorin alles dubbel hebt.
Dat vind ik niet alleen bij PSV. Kijk naar Ajax, wat hebben zij nu voor verdedigers gehaald? Moisander ook kan niet brengen wat er van hem verwacht wordt. Waarom wil Ajax nu weer een spits, terwijl ze eigenlijk een speler als Kalas moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

St@m

@ Your Service

Zo, die boetius maakt ook een mooie schwalbe :p
Ajax terecht gewonnen, en ik had ook niet anders verwacht. PSV kwam weer eens om niet te verliezen. Van Bommel nog lang niet fit, dat was wel duidelijk. Jammer, maar hij heeft nu sowieso een weekje rust, misschien wel bewust.. PSV had absoluut een pingel moeten krijgen, dan kantel je misschien de wedstrijd, maar Kuipers durfde helaas niet...

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
ik222 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:54:
Er is een groot verschil tussen wat spelers voor niks of voor heel weinig ophalen zoals Feyenoord doet en met miljoenen een elftal bij elkaar kopen zoals PSV al jaren probeert. PSV is gewoon een koopclub terwijl Feyenoord en Ajax succes willen halen met de jeugd.
Zoals D-E-N al zegt nu: de aangekochte spelers van Feyenoord bleken niet beter dan de jeugd van Feyenoord. Ook logisch natuurlijk als je voor zo weinig 10 spelers koopt. Maar zoals gezegd, Feyenoord heeft niks om uit te geven. Maar als ze wel geld hadden, dan was er natuurlijk gewoon voor meer gekocht. Hetzelfde geldt voor Ajax. Ajax heeft dit jaar ook (weer) meer spelers gekocht dan PSV. En je ziet dat de topaankoop Moisander (4 miljoen) wel gewoon altijd basis is en de andere aankopen zijn niet zeker van basisplaats. En ik weer niet of je het zelf weet: Ajax heeft nog steeds Sulejmani in hun midden. De aankoop die bijna 18 miljoen kostte. Het ultieme bewijs van een koopclub ;)

Nog even over de wedstrijd: waarom wordt er niet over de penalty voor PSV gesproken? Zowel in de rust als daarna wordt er met geen woord over de penalty gerept. En daar had PSV toch echt een penalty verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kom op zeg. Een penalty? Een mooie fopduik hoort beloond te worden met geel. Als je zo vaak schwalbes maakt dan krijg je sowieso de schijn tegen, net als Suarez. Maar ik vind het een zwaktebod om nu over de penalty te beginnen. het zou je sieren om toe te geven dat Ajax verdiend gewonnen heeft en PSV niet wilde voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

St@m

@ Your Service

Aghanim schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 23:13:
Kom op zeg. Een penalty? Een mooie fopduik hoort beloond te worden met geel. Als je zo vaak schwalbes maakt dan krijg je sowieso de schijn tegen, net als Suarez. Maar ik vind het een zwaktebod om nu over de penalty te beginnen. het zou je sieren om toe te geven dat Ajax verdiend gewonnen heeft en PSV niet wilde voetballen.
Sjef, lees mijn post nog eens.. :/ en het was geen fopduik, dat was narsingh

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Aghanim schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 23:13:
Ik zeg toch dat Ajax ook beter was dan PSV? En ja, het was een penalty. Maar ik vind het raar dat dat in zo'n belangrijke wedstrijd geeneens ter sprake komt bij de bepsrekingen in de rust en na de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Shabbaman

Got love?

L1nt schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:25:
[...]

Maar goed, PSV en Twente kopen de spelers van Feyenoord ;)

Van die tien nieuwe Feyenoorders stonden er vijf op het veld vanavond, zo dramatisch is het nou ook weer niet.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Even iets heel anders.
Ben ik de enige die echt het idee heeft dat Van Basten werkelijk geen idee heeft waar ie mee bezig is?
Je ziet hem echt regelmatig op de bank zitten met een groot vraagteken boven het hoofd.....

Geweldige speler, waarschijnlijk goede golfer, waarschijnlijk leuke spitsentrainer maar die vent moet je toch niet de eindverantwoording geven??
Verlos die vent uit z'n lijden en geef hem een baantje binnen Ajax ofzo.....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 20:20
En hoe is dat tot stand gekomen, dat is eigenlijk belangrijker.

Neem Wesley Verhoek, die is gehaald omdat Cabral zijn contract niet wou verlengen en omdat dat zo'n beetje de enige optie was.

Janmaat en Immers doen het aardig. Als je 10 spelers kan kopen voor 1.4 M en je ziet wat er op het veld staat vind ik dat werkelijk waar fantastisch. Als je dat in contrast zet met één Sulejmani voor 18 miljoen... Hoop dat Feyenoord zo door gaat, aanvullen met de jeugd. Dat de hele Eredivisie maar snel gezond mag worden, financieel.
Even iets heel anders.
Ben ik de enige die echt het idee heeft dat Van Basten werkelijk geen idee heeft waar ie mee bezig is?
Je ziet hem echt regelmatig op de bank zitten met een groot vraagteken boven het hoofd.....

Geweldige speler, waarschijnlijk goede golfer, waarschijnlijk leuke spitsentrainer maar die vent moet je toch niet de eindverantwoording geven??
Verlos die vent uit z'n lijden en geef hem een baantje binnen Ajax ofzo.....
Moet je kijken wat Heerenveen gekocht heeft, en wat ze geïnvesteerd hebben ( Triest eigenlijk ). Ik vind het juist klasse dat van Basten blijft waar hij zit.

[ Voor 83% gewijzigd door RedHat op 01-12-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
silmaril8 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:45:
Oh en nu ligt het aan hoeveel de spelers gekost hebben en niet aan het aantal spelers?
Ligt wat aan het aantal spelers? 8)7

Er is van de zomer alleen voor Singh geld betaald overigens, en voor Immers is een optie tot koop die wel gelicht zal worden. Bijna niks gekocht dus. Feyenoord begon vandaag weer gewoon met 7 eigen jeugd spelers, en dat zijn geen buitenlanders die voor miljoenen gehaald zijn maar wel eigen jeugd genoemd worden. Ter vergelijking, bij PSV stonden er 0. Voor geen enkele speler die vandaag in het veld stond is geld betaald, alleen voor Immers zal na de verhuurperiode een transer betaald worden van enkele tonnen. Ter vergelijking, bij PSV gaat het om meer dan 30 miljoen euro.

Er zijn overigens ook de meeste spelers vertrokken bij Feyenoord van de zomer, dus zo gek is het niet dat er wat spelers gehaald zijn. Hier zitten ook spelers bij die terugkomen van verhuur of die gratis bij de sateliet zijn opgehaald. En op de posities waar nu geen eigen jeugd speelt zijn recent ook grote talenten doorgebroken, maar die hebben voor het grote geld gekozen. Logisch dus dat daar spelers voor gehaald moesten worden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

silmaril8 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 23:16:
[...]

Ik zeg toch dat Ajax ook beter was dan PSV? En ja, het was een penalty. Maar ik vind het raar dat dat in zo'n belangrijke wedstrijd geeneens ter sprake komt bij de bepsrekingen in de rust en na de wedstrijd.
Misschien omdat Ajax gewoon fantastisch speelde in de eerste helft waardoor er genoeg te bespreken was en dat die zogenaamde penalty er niet meer toe deed?
Ik ben blij dat de drie punten binnen zijn, hopelijk verliest Vitesse morgen, maar ik zie het somber in. :|
Wordt wel weer een spannende competitie zo.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

ik denk wel dat het een overtreding was, maar die werd buiten het strafschopgebied ingezet volgens mij, dan is het toch een vrije trap?

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Algurgazan schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:34:
ik denk wel dat het een overtreding was, maar die werd buiten het strafschopgebied ingezet volgens mij, dan is het toch een vrije trap?
Nee, in de huidige interpretatie kan dat een pingel zijn, dwz waar de overtreding eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:19:
[...]
Ligt wat aan het aantal spelers? 8)7

Er is van de zomer alleen voor Singh geld betaald overigens, en voor Immers is een optie tot koop die wel gelicht zal worden. Bijna niks gekocht dus. Feyenoord begon vandaag weer gewoon met 7 eigen jeugd spelers, en dat zijn geen buitenlanders die voor miljoenen gehaald zijn maar wel eigen jeugd genoemd worden. Ter vergelijking, bij PSV stonden er 0. Voor geen enkele speler die vandaag in het veld stond is geld betaald, alleen voor Immers zal na de verhuurperiode een transer betaald worden van enkele tonnen. Ter vergelijking, bij PSV gaat het om meer dan 30 miljoen euro.

Er zijn overigens ook de meeste spelers vertrokken bij Feyenoord van de zomer, dus zo gek is het niet dat er wat spelers gehaald zijn. Hier zitten ook spelers bij die terugkomen van verhuur of die gratis bij de sateliet zijn opgehaald. En op de posities waar nu geen eigen jeugd speelt zijn recent ook grote talenten doorgebroken, maar die hebben voor het grote geld gekozen. Logisch dus dat daar spelers voor gehaald moesten worden.
Linksom of rechtsom. Het is mooi dat er zoveel eigen jeugd loopt maar het is gewoon bittere noodzaak dat ze het met eigen jeugd doen. Als het kon hadden ze castaignos terug gekocht en een Tadic of Narsingh zouden ze ook niet afgeslagen hebben als ze het geld hadden.

Daarom vind ik ook niet dat ze moeten doen alsof het een vrijwillige keuze is omdat de jeugd zo geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Algurgazan schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:34:
Volgens mij werd de overtreding ook gewoon binnen het strafschopgebied ingezet. Buiten het strafschopgebied was er namelijk nog helemaal geen contact tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19
Zo iets meer dan een half uurtje thuis, inmiddels samenvatting gezien. Wat een gave wedstrijd was het, en wat een sfeer. Helaas in de SV weinig te zien van de sfeer.

Wat me opviel is dat ik het raar vindt dat van Bommel het gek vind dat hij zoveel gele kaarten krijgt. Bij alles, werkelijkwaar alles is ie aan het mekkeren.. Ik snap goed dat de scheidsrechters daar niet goed van worden. En vandaag was de gele kaart natuurlijk meer dan terecht.

Al met al denk ik dat Ajax zeker de verdiene winnaar was, en dat PSV geen schim was van wat het de laatste weken was. Ik moet nog maar eens zien wat ze volgende week gaan maken, want zonder van Bommel waren de wedstrijden niet veel. Hopelijk een gelijkspel want dat is voor Ajax ideaal.

Ajax doet weer volledig mee en daar ben ik blij om! :D

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
silmaril8 schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:59:
[...]

Volgens mij werd de overtreding ook gewoon binnen het strafschopgebied ingezet. Buiten het strafschopgebied was er namelijk nog helemaal geen contact tussen de 2.
Je kunt je ook afvragen of Mertens van Rhijn niet bewust op zoekt. Mertens valt wel vaker zeer gemakkelijk en ik vermoed dat ook dat meegespeeld heeft in de beslissing om geen strafschop te geven. Perez en Gullit vonden het ook geen strafschop, dat is niet tijdens de rust maar na de wedstrijd besproken. Maar goed, of het een strafschop was of niet, als je zo laf en ongeïnspireerd komt voetballen verdien je ook geen punten.

Al vond Dries het natuurlijk wel een penalty :+ : Mertens baalt: 'Bij elke belangrijke beslissing floot Kuipers voor Ajax'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je kan gewoon een penalty geven hoor... :)

Al valt Mertens overdreven en al te graag, er wordt weldegelijk een overteding gemaakt. Totaal geen intentie om de bal te spelen. Ik denk dat het inhouden zijn geluk is geweest, waardoor de val van Mertens iets te overdreven oogde:
YouTube: Ajax-PSV 3-1 Samenvatting 1-12-2012 HD

Maar ben benieuwd wat de KNVB gaat doen met de slaande beweging van Hutchinson:
YouTube: Ajax-PSV 3-1 Samenvatting 1-12-2012 HD
Lijkt mij voldoende voor drie wedstrijden schorsing. Echt een onbegrijpelijk domme actie waarmee je het risico loopt om een terechte rode kaart te krijgen. Dan naai je je teamgenoten echt een oor aan als PSV met 10 verder had gemoeten, met elf man werden ze bij vlagen al weggespeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 02-12-2012 09:51 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Natuurlijk kun je de penalty geven, het was ook een erg onhandige actie van van Rhijn. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat het nu vooral over de penalty gaat, terwijl imo de wedstrijd gewonnen/verloren is op basis van instelling en intenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
silmaril8 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 23:05:
[...]

Zoals D-E-N al zegt nu: de aangekochte spelers van Feyenoord bleken niet beter dan de jeugd van Feyenoord. Ook logisch natuurlijk als je voor zo weinig 10 spelers koopt. Maar zoals gezegd, Feyenoord heeft niks om uit te geven. Maar als ze wel geld hadden, dan was er natuurlijk gewoon voor meer gekocht. Hetzelfde geldt voor Ajax. Ajax heeft dit jaar ook (weer) meer spelers gekocht dan PSV. En je ziet dat de topaankoop Moisander (4 miljoen) wel gewoon altijd basis is en de andere aankopen zijn niet zeker van basisplaats. En ik weer niet of je het zelf weet: Ajax heeft nog steeds Sulejmani in hun midden. De aankoop die bijna 18 miljoen kostte. Het ultieme bewijs van een koopclub ;)
Sulejmani is helaas nog een overblijfsel uit een mislukt beleid in het verleden. Maar dat doet niets af aan het huidige beleid.

Voor de rest heeft Ajax de afgelopen jaren toch echt heel weinig gekocht ondanks dat men wel het geld heeft. Natuurlijk zijn er best wel slim een aantal spelers gehaald maar de meeste daarvan waren transfervrij of zijn voor een heel laag bedrag gehaald. Het is in elk geval niet te vergelijken met de mijoenen die PSV al jaren in de selectie pompt.

Nog even over de wedstrijd: waarom wordt er niet over de penalty voor PSV gesproken? Zowel in de rust als daarna wordt er met geen woord over de penalty gerept. En daar had PSV toch echt een penalty verdiend.
Omdat het gewoon voor de zoveelste keer een duikeling van driesje was. En helemaal geweldig hoe zichzelf dan na de wedstrijd in een interview voor schut weet te zetten door de scheidsrechter de schuld van de nederlaag te geven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ach, bij PSV gaan ze er volkomen aan voorbij dat ze na 20 minuten gewoon met 10 man hadden moeten staan.

Advocaat zijn bril is ook kapot, hij vond de gele kaart van van Bommel niet terecht. Echter, hij zegt nog iets:
Advocaat had geen begrip voor de gele kaart van Mark van Bommel, die daardoor volgende week de wedstrijd tegen FC Twente, de nieuwe koploper, aan zich voorbij moeten laten gaan. "Eigenlijk wil ik het niet zeggen, maar het irriteert me toch: Kuipers was ook de scheidsrechter in de laatste thuiswedstrijd van Ajax hier tegen Vitesse", reageerde Advocaat. "Dat kan nooit van z'n leven. Kuipers is een Europese topper en heeft goed gefloten, maar dit kan niet."

"Je hebt genoeg scheidsrechters en het kan niet zo zijn dat je er een veertien dagen na een belangrijke wedstrijd weer krijgt", luidde het oordeel van de oefenmeester van PSV. "Ajax heeft verdiend gewonnen, maar dat kan gewoon niet."
Wat is hier nu zijn probleem :? Ik snap het niet zo goed. Mag een scheidsrechter niet een subtopper fluiten, en daarna Ajax-PSV een paar weken later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.telegraaf.mobi...caat-hekelt-keuze-kuipers

Advocaat is een slechte verliezer. Hij is zeker vergeten dat Ajax de wedstrijd tegen Vitesse verloren heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Waarschijnlijk bedoelt hij dat omdat Ajax van Vitesse heeft verloren, Kuipers vandaag iets goed wilde maken door Ajax alle voordeel te geven. Niet dat dat het geval was, maar toch. Los van de rode kaart vind ik dat Kuipers prima gefloten heeft en vooral lef heeft getoond om veel door te laten voetballen. Zo bleef het tempo hoog.

Snap sowieso niet wat opmerkingen van Dick, Mark en Dries toevoegen. Ze zeggen allen dat Ajax verdiend gewonnen heeft, houd het daar dan ook bij. Wat voegt het toe om toch nog even de scheids een trap na te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07

Vos

AFCA

Als je die gele kaart niet terecht vond dan lees ik al niet verder...

Ik heb enkel de samenvatting gezien, Ajax veel sterker. Maar komen wel goed weg met die kans van Lens. Ze moeten hier toch voor waken en efficiënter met de kansen omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Bij rust had Ajax 71% balbezit, zegt genoeg over de druk van Ajax in de eerste helft. Als Ajax tegen elke ploeg zo begint is iedereen kansloos.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Quad schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:52:
Bij rust had Ajax 71% balbezit, zegt genoeg over de druk van Ajax in de eerste helft. Als Ajax tegen elke ploeg zo begint is iedereen kansloos.
Tegen Dortmund hadden ze toch ook een balbezit van >65%? :9

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

OPSLAGHOND schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:54:
[...]

Tegen Dortmund hadden ze toch ook een balbezit van >65%? :9
Alleen Dortmund deed wat PSV niet deed, elke kans afmaken die ze kregen en terecht gewonnen. De 1-1 van Lens was ook onverwacht en onverdiend omdat PSV niet wilde voetballen wat Dortmund wel deed.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Laatst online: 21-09 21:21
Quad schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:52:
Het hangt wel af van de verdediging en de spelopvatting. Speel tegen goede ploegen als Real en Dortmund op deze manier en je gaat er nog altijd vanaf. Die ploegen staan je ook toe om tot dergelijke balbezit percentages te komen. Je moet balbezit hebben, maar ook echt een paar keer scoren tegen zulke ploegen. Real en Dortmund zijn ploegen die met een snelle uitval een doelpunt maken (zoals PSV ook probeerde), maar ze geven achterin ook een stuk minder weg.
Heb je zoveel balbezit tegen ploegen die het niet moeten hebben van een counter, dan heb je zeker gelijk. Maar in het algemeen blijft een hoog balbezet percentage op zich nietszeggend.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Hahaha :+ ;
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1nx4l9adiua_std640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1nx4l9aamub.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Klopt, je kan ook al het balbezit hebben als je alleen maar op eigen helft blijft. Gaat mij er meer om dat Ajax gisteren de ploeg was die wilde voetballen. Er ging constant dreiging van uit in het eerste half uur met name. Ik wist niet eens of wijnaldum mee deed, zegt genoeg denk ik.

Ook leuk, Strootman wist dat er scouts waren voor hem, presteert hij helemaal niet... Zal mij niets verbazen als Ferguson nu naar Fischer en Eriksen gaat blijven volgen..

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 02-12-2012 12:14 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Over het begrip "eigen jeugd"... in hoeverre is het eigen jeugd als je een speler op zijn 16e/ 17e uit het buitenland haalt? Ajax pocht nu een beetje met het feit dat er veel jeugd staat opgesteld (in tegenstelling tot "koopclub" PSV) maar op van Rhijn na zijn de grote beloftes daarvan ook gewoon niet zo lang geleden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:50
L1nt schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:56:
Linksom of rechtsom. Het is mooi dat er zoveel eigen jeugd loopt maar het is gewoon bittere noodzaak dat ze het met eigen jeugd doen. Als het kon hadden ze castaignos terug gekocht en een Tadic of Narsingh zouden ze ook niet afgeslagen hebben als ze het geld hadden.

Daarom vind ik ook niet dat ze moeten doen alsof het een vrijwillige keuze is omdat de jeugd zo geweldig is.
Je kan niet alles met eigen jeugd spelen en succes hebben, dat is ook niet realistisch, er zijn altijd zwakke plekken en er moeten ook wat oudere spelers zijn waar de jeugd zich aan kan optrekken. Ook moet je wat in de breedte kunnen. Feyenoord had het misschien wel gekund, maar bijv. de spits uit deze lichting werd weggehaald, daar moesten Guidetti en Pelle voor komen en de 10 werd weggehaald en daar moest Immers voor komen. Inderdaad, als Feyenoord het geld had hadden ze Castagnois misschien wel terug gekocht, maar dat is dan nog steeds eigen jeugd ;). Het enige verschil met als er wat meer geld was is dat Fer, Castagnois en Wijnaldum niet verkocht waren en daar geen nieuwe spelers voor aangetrokken hoefden worden, dan had er dus nog meer eigen jeugd in het veld gestaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:21:
Over het begrip "eigen jeugd"... in hoeverre is het eigen jeugd als je een speler op zijn 16e/ 17e uit het buitenland haalt? Ajax pocht nu een beetje met het feit dat er veel jeugd staat opgesteld (in tegenstelling tot "koopclub" PSV) maar op van Rhijn na zijn de grote beloftes daarvan ook gewoon niet zo lang geleden gekocht.
Verklaar je nader ... "grote beloftes" is nogal vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Niet zo vaag. Eriksen en Fischer lijken me de grootste talenten van de huidige selectie toch? Dat zijn (samen met v Rhijn volgens mij) degenen die bij de Engelse of Spaanse top terecht zouden kunnen komen

[ Voor 37% gewijzigd door D-e-n op 02-12-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Eriksen wil zijn contract niet verlengen, dus die zal komende zomer wel vertrekken.
Gelukkig komt Andersen er ook aan, daar gaat Ajax nog veel plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:24
Dat was weer een fijn avondje in de Arena :). Ik was er ook bij tijdens de wedstrijd om de JC Schaal en dit was echt een wereld van verschil. De spelopvatting van PSV viel me zwaar tegen. Met zo'n selectie ga je toch niet vanaf minuut 1 al tijdrekken? Fijn dat deze tactiek ze niets opgeleverd heeft :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:24:
Niet zo vaag. Eriksen en Fischer lijken me de grootste talenten van de huidige selectie toch?
En wie zijn dan de grootste talenten bij Feyenoord volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Pfft heb meer goede topklasse wedstrijden gezien dan de wedstrijd van NEC - NAC, goeiedag wat is dit een bedroevend niveau.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
OPSLAGHOND schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:45:
[...]

En wie zijn dan de grootste talenten bij Feyenoord volgens jou?
Vilhena, Indi, de Vrij. Boetius en Achahbar moeten we nog even afwachten. Clasie zie ik niet bij Real of Barca ballen, wel bij bijvoorbeeld een goede Duitse ploeg.

Maar mijn analyse over wie de beste talenten bij Ajax zijn klopt toch?

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 02-12-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:24
tweaker2010 schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:42:
Eriksen wil zijn contract niet verlengen, dus die zal komende zomer wel vertrekken.
http://www.nu.nl/sport/29...tverlenging-bij-ajax.html
"Ik heb niet gezegd dat ik niet zal bijtekenen, maar wel dat ik alle opties open wil houden. Er komt een moment voor een volgende stap, maar wanneer dat precies is, dat weet ik nog niet."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

tweaker2010 schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:42:
Zonde dat ie nu al weg wilt, in zijn huidige vorm gaat ie het echt niet redden in de UK of Spanje (maar goed, dat dacht ik ook bij Van Nistelrooy.
Dubbel jammer omdat Fisscher en Eriksen elkaar wel goed aanvullen op het moment.
Of tewel, ik wil iets meer salaris en ik teken wel bij.

[ Voor 20% gewijzigd door MeNTaL_TO op 02-12-2012 14:50 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

D-e-n schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:30:
[...]

Boetius en Achahbar moeten we nog even afwachten.
Dat vind ik van Fischer ook wel eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:30:
[...]
Vilhena, Indi, de Vrij. Boetius en Achahbar moeten we nog even afwachten. Clasie zie ik niet bij Real of Barca ballen, wel bij bijvoorbeeld een goede Duitse ploeg.
Vilhena heeft (nog) praktisch niets laten zien.
De Vrij is een goede verdediger met heel veel potentie.
Indi groeit met de dag en is zonder twijfel één van de beste Feyenoorders op dit moment.
Boetius heeft pas 4 competitiewedstrijden gespeeld en Acahabar ook pas 12.
Clasie valt me de laatste tijd heel erg tegen.
Maar mijn analyse over wie de beste talenten bij Ajax zijn klopt toch?
Eriksen en Fischer zijn de grootste talenten bij Ajax, maar ik vind het raar dat je bij Ajax alleen van Rhijn noemt uit "eigen jeugd" terwijl je nu bij Feyenoord elke speler uit "eigen jeugd" opnoemt die bij de selectie van gisteren zat.
Veltman, Dijks, Lukoki en Blind doen volgens mij niet onder voor de namen die jij hierboven opnoemt.
De meeste van hen hebben gewoon nog te weinig gespeeld om er iets over te kunnen zeggen.
En bij Ajax spelen idd de "gekochte talenten" op dit moment het best, maar bij Feyenoord is het ook niet dat de wedstrijden bepaald worden door enkel de "eigen jeugd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Veltman en Dijks hebben amper nog gespeeld. Dat is de categorie Kongolo zeg maar: voorlopig op de bank en even afwachten. En zoals gezegd moet ik het ook van Achahbar nog zien. Lukoki is hetzelfde verhaal.

Vilhena is zeventien en is (net als Fischer) nu al bepalend geweest voor de ploeg. Dan ben je echt een groot talent. Nu komt het op het mentale vlak aan en ook dat is voor beide spelers een kwestie van afwachten.

En Blind in de categorie Indi? Dat is een lachertje. Een paar maanden terug vonden ze bij Ajax zelf dat hij er niks van kon. Even afwachten of de vorm zo blijft. Zijn selectie voor Oranje vond ik ook voorbarig.

Wat me vooral opvalt bij Ajax: sinds Sneyder is er geen serieus aanvallend talent meer geweest uit de eigen jeugd. Dus daarom haalt men kennelijk die Denen. En daarom mijn relativering.

[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 02-12-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:35:
Veltman en Dijks hebben amper nog gespeeld. Dat is de categorie Kongolo zeg maar: voorlopig op de bank en even afwachten. En zoals gezegd moet ik het ook van Achahbar nog zien. Lukoki is hetzelfde verhaal.
Veltman en Dijks hebben beide pas 5 wedstrijden gespeeld.
Lukoki is duidelijk verder en heeft ondertussen ook al 18 wedstrijden gespeeld.
En Blind in de categorie Indi? Dat is een lachertje. Een paar maanden terug vonden ze bij Ajax zelf dat hij er niks van kon. Even afwachten dus.
Blind staat al tijden in de basis, dus ik denk niet dat ze vonden dat hij er niks van kon.
Hij speelde vorige week heel erg slecht maar de weken ervoor was hij telkens één van de beste/betere.
Wat me vooral opvalt bij Ajax: sinds Sneyder is er geen serieus aanvallend talent meer geweest uit de eigen jeugd. Dus daarom haalt men kennelijk die Denen. En daarom mijn relativering.
Emanuelson (AC Milan) en Babel (Liverpool) hebben het beide niet zo heel slecht gedaan ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

OPSLAGHOND schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:10:
Blind staat al tijden in de basis, dus ik denk niet dat ze vonden dat hij er niks van kon.
Hij speelde vorige week heel erg slecht maar de weken ervoor was hij telkens één van de beste/betere.
Blind is echter geen Oranje niveau, Indi wel.
Emanuelson (AC Milan) en Babel (Liverpool) hebben het beide niet zo heel slecht gedaan ofwel?
Enanuelson is geen aanvaller, en Babel is nu net het voorbeeld van een zwaar overschatte speler waar Liverpool een kat in de zak heeft gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:16:
[...]
Blind is echter geen Oranje niveau, Indi wel.
Heb je gezien wat van Gaal allemaal aan middelmatige (of te oude) spelers heeft opgeroepen de afgelopen tijd?
o.a. Vermeer, Janmaat, Mathijsen en Kuijt.
Speeltijd in kwalificatie- en/of oefenwedstrijden van Oranje zegt mij dan ook niet zo heel veel.
Emanuelson is geen aanvaller, en Babel is nu net het voorbeeld van een zwaar overschatte speler waar Liverpool een kat in de zak heeft gekocht ;)
Emanuelson is van oorsprong een aanvaller en is tegenwoordig een opkomende back/middenvelder (d-e-n had het over aanvallend talent) --> Wikipedia: Urby Emanuelson
Babel heeft in mijn ogen vooral veel pech gehad; hij moest concurreren met Torres en Kuijt bij Liverpool en Benitez stelde hem gewoon niet op net als zijn opvolger. Hij zou ook meegaan naar het EK in 2008 maar scheurde zijn enkelbanden op een training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschil tussen Vitesse en Roda is ook echt gewoon te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

OPSLAGHOND schreef op zondag 02 december 2012 @ 16:48:
Heb je gezien wat van Gaal allemaal aan middelmatige (of te oude) spelers heeft opgeroepen de afgelopen tijd?
o.a. Vermeer, Janmaat, Mathijsen en Kuijt.
Speeltijd in kwalificatie- en/of oefenwedstrijden van Oranje zegt mij dan ook niet zo heel veel.
Indi heeft echter ook goed gespeeld, zelfs in een matig tot slecht Oranje :)
Emanuelson is van oorsprong een aanvaller en is tegenwoordig een opkomende back/middenvelder (d-e-n had het over aanvallend talent) --> Wikipedia: Urby Emanuelson
Uitzondering, regel ;)
Babel heeft in mijn ogen vooral veel pech gehad; hij moest concurreren met Torres en Kuijt bij Liverpool en Benitez stelde hem gewoon niet op net als zijn opvolger. Hij zou ook meegaan naar het EK in 2008 maar scheurde zijn enkelbanden op een training.
Nee, Babel was een "one-trick pony" waar betere verdedigers makkelijk op in konden spelen. Naar binnen trekken en met rechts schieten, maar dat hadden ze snel door. Babel was gewoon niet goed genoeg en veel te duur aangekocht, en dan wordt het niets.

Dat maakt hem geen slechte speler, maar ook niet een aanvallend talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 02 december 2012 @ 17:43:
[...]

Indi heeft echter ook goed gespeeld, zelfs in een matig tot slecht Oranje :)

[...]

Uitzondering, regel ;)

[...]

Nee, Babel was een "one-trick pony" waar betere verdedigers makkelijk op in konden spelen. Naar binnen trekken en met rechts schieten, maar dat hadden ze snel door. Babel was gewoon niet goed genoeg en veel te duur aangekocht, en dan wordt het niets.

Dat maakt hem geen slechte speler, maar ook niet een aanvallend talent.
dus hij is jehova? die trekken toch ook altijd naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Vitesse klopt PSV alweer! Oh wacht.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Emanuelson ken ik alleen als middenvelder, ook bij Jong Oranje was hij dat al. En los van de positie: Emanuelson of Babel vallen toch in het niet bij Vd Vaart, Kluivert, Seedorf of Davids. En dan laat ik iemand als Bergkamp (buitencategorie) maar even buiten beschouwing.

Emanuelson of Babel zijn leuke voetballers die omdat ze bij Ajax speelden een leuke transfer konden maken. Die in Oranje spelen als er op die plek even niks beters is. Het zijn spelers die met hard werken misschien nog een leuke carriere kunnen hebben. Maar het zijn niet de spelers waar we in het internationaal mee gaan opvallen.

Over Indi en Oranje. Toen hij voor het eerst geselecteerd werd op basis van een goede CL voorronde vond ik dat veel te voorbarig. Net zo goed was het veel te snel om een back met nog geen half seizoen eredivisie (v Rhijn en eerder Willems) op te stellen. Maar van al die experimenten is Indi juist wel de meest geslaagde.
Pagina: 1 ... 25 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.