GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Mertens is ook een wisselvallige speler, tegen de kleintjes scoort hij vaak, maar tegen de topploegen niet.Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:52:
[...]
Ik moet toegeven, met De Jong als spits heeft Ajax zeker niet slecht gespeeld, alleen dan laat je wel een plek achter op het middenveld...
En wat Babel betreft, Mertens doet ook altijd hetzelfde, binnendoor en schieten. Alleen lukt het bij Mertens wat meer xD
"Wij staan achter onze trainer"... waar hebben we dat eerder gehoord?Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:07:
http://www.fcupdate.nl/vo...ten-mcclaren-niet-vallen/
Welke coach denken jullie dat als eerste wordt ontslagen? Munsterman zegt dat ze McClaren niet laten vallen, maar ik denk als FC Twente zo blijft spelen dat ze hem al in de kerst gaan ontslaan...
Van Basten presteert ook niet echt goed met Heerenveen, maar ik denk niet dat van Basten er veel aan kan doen met de spelers die hij tot zijn beschikking heeft.
Dat ben ik met je eens hoor. Maar ik vind Mertens wél een vleugelspeler en Babel niet.tweaker2010 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:30:
[...]
Mertens is ook een wisselvallige speler, tegen de kleintjes scoort hij vaak, maar tegen de topploegen niet.
Het zijn beiden wel degelijk vleugelspelers. Babel is alleen meer een hangende vleugelspeler, vandaar het zogenaamde ''trechtereffect''. Door zijn rechtsbenigheid lijkt het dus veel minder. Mertens heeft nog enigszins de neiging om af en toe eens buitenom te passeren (is overigens ook rechtsbenig), maar is in de kern eigenlijk hetzelfde type vleugelspits. Babel heeft zelf in het verleden ook al eens aangegeven liever niet als centrale spits te spelen.D-e-n schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:34:
[...]
Dat ben ik met je eens hoor. Maar ik vind Mertens wél een vleugelspeler en Babel niet.
Maar laten we eerlijk zijn dat Babel in de spits niet eens zo slecht speelt, maar het vooral moet hebben van terugzakken om de bal op te pikken en deze vervolgens vast te houden i.p.v. werkelijk als diepe spits te fungeren. Wat dat betreft verschillen de twee wel veel van elkaar.
Misschien moet Babel wel in Italië gaan ballen. Lekker counteren als één van de twee spitsen.
Mertens heeft me helaas nooit voor 100% weten te overtuigen. Babel in zijn seizoenen in het buitenland echter ook niet.
Wat Luiz Adriano deed is alleen tegen ongeschreven regels en dus reglementair (al was het een zielige actie en als ze willen straffeb, hadden ze zijn team moeten straffen voor het niet corrigeren van zijn actie). Wat duikelaars, schwalbe-artiesten etc doen is tegen de echte regels maar levert geen schorsing op. En wat is dan de straf: ze geven Luiz Adriano een schorsing (vakantie) voor een wedstrijd die er niet toe doet, want ze hebben zich al gekwalificeerd voor de volgende ronde. Had hem dan voor de kwartfinales geschorst...
De UEFA, incompetent, kwaadwillend of bureaucratisch dom?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Blijkbaar bestaat er ook gedrag dat niet gevangen is in de regeltjes, maar wat men toch wilt bestraffen. Verder is het bij mijn weten gangbaar om de volgende wedstrijd en niet een optimaal moment uit te kiezen voor het toepassen van een schorsing. UEFA is dus bureaucratisch, maar blijkbaar flexibel genoeg om dingen op te pikken die niet in de bureaucratie gevangen zijn.gambieter schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 23:46:
Luiz Adriano is dus geschorst voor het laatste groepsduel vanwege onsportief gedrag. Wat een trieste beslissing van de UEFA en een knieval voor de publiciteit.
Wat Luiz Adriano deed is alleen tegen ongeschreven regels en dus reglementair (al was het een zielige actie en als ze willen straffeb, hadden ze zijn team moeten straffen voor het niet corrigeren van zijn actie). Wat duikelaars, schwalbe-artiesten etc doen is tegen de echte regels maar levert geen schorsing op. En wat is dan de straf: ze geven Luiz Adriano een schorsing (vakantie) voor een wedstrijd die er niet toe doet, want ze hebben zich al gekwalificeerd voor de volgende ronde. Had hem dan voor de kwartfinales geschorst...
De UEFA, incompetent, kwaadwillend of bureaucratisch dom?
Zwichten voor publiciteit is moeilijk aan te tonen aangezien het mogelijk sterk correleert met de verontwaardiging binnen de UEFA.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
De FIFA? Ik neem aan dat je de UEFA bedoelt? Ik vind trouwens dat Shaktar hem wel zwaarder mag straffen.Koppensneller schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:38:
Toen ik hoorde van die schorsing voor Adriano was het feit dat Shaktar toch al geplaatst is het eerste waar ik aan dacht. Het komt natuurlijk hartstikke mooi uit voor de FIFA: ze handelen naar de publieke verontwaardiging door hem te straffen (op basis van welk reglement eigenlijk?) maar het zal Shaktar een worst wezen aangezien ze toch al geplaatst zijn. De FIFA heeft in het verleden al vaker aangetoond dat ze alleen ballen hebben als dat geen consequenties heeft en dat ze het niet erg vinden om een beetje gezichtsverlies te lijden op het moment dat het om veel geld gaat (WK in Qatar, iemand?).
De ajax fans kunnen zeggen wat ze willen maar ik vind mertens toch veel gevaarlijker dan Babel.
Als ik Babel zie rennen met de bal vindt ik dat toch echt een blind paard die alleen maar naar binnen komt en dan koste wat kost naar zijn rechter wil om te schieten. Al staat er een olifant voor hem wil ie er nog doorheen schieten. Of Mertens het ook zal maken bij een grotere club is natuurlijk zeer de vraag. Maar het totaalplaatje van Mertens vind ik toch echt wel beter. Denk ook aan de vrije trappen, voorzetten en dan nog de goaltjes die die meepikt. Hij heeft natuurlijk ook zijn gebreken dat wil ik niet ontkennen anders was hij wel al bij een grotere club aan de bak gekomen. (de stap die Babel wel gemaakt heeft en nooit tot zijn recht is gekomen door gebrek aan kwaliteit mijns inziens)
Overigens komt het hele probleem door die idiote scheidsrechtersbal en de ongescheven regel dat je hem aan de tegenstander moet afgeven. Verander de regels dat een scheidsrechterbal wordt genomen op de middenstip (dus niet zoals soms op rand 16 meter) en dan kan men er gelijk vol in en verder geen gezeur.
@Chrosser: de grote meerwaarde van Babel zit in een stukje balvastheid en ook uitstraling. Al die jonge spelers bij Ajax laat hij gewoon beter spelen als rustpunt voorin. Mertens moet het daarentegen puur van zijn eigen acties hebben (idd hoger rendement dan Babel) en het feit dat hij PSV niet op sleeptouw neemt is denk ik ook de reden waarom hij nooit de echte top zal halen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Strootman.
Maar een vleugelspeler moet gewoon rendement uit zijn acties maken en beslissend zijn. En als je op de helft van de tegenstander speelt is Babel dan niet je man.
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 28-11-2012 10:14 ]
Eh... welke spelers dan precies? En hoe oud mogen die dan zijn volgens jou? Een vd Vaart zou wat toevoegen maar die zit net bij HSV en is dus absoluut niet realistisch.Chrosser schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:12:
ik vind dat Ajax op het middenveld een leider mist. Enoh en Poulsen weer inruilen en een echte bikkel ervoor terughalen. Een oudere speler met ervaring in de europese top. Dat is op dit moment moeilijk denk ik maar er zijn toch wel oudere spelers met een ajax hart.
Zo jammer die insteek, dan heb ik al gelijk de neiging je niet meer serieus te nemen. Jammer want je hebt op zich geen ongelijk.Chrosser schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:41:
Even terugkomend op de kwestie Babel vs Mertens.
De ajax fans kunnen zeggen wat ze willen *knip*
Het zijn twee verschillende spelers. Mertens is een échte vleugelspeler, Babel meer een linkerspits, voor een systeem met meerdere spitsen zeg maar. Babel is veel balvaster en mentaal ook stabieler, het nadeel van Mertens daarin is dat het een ontzettend binkie is. Dat zorgt voor af en toe weergaloze acties maar is af en toe ook tenenkrommend.
Volgens mij is Poulsen daar juist voor gehaald, hij voldoet exact aan jouw beschrijving. Hij heeft een aantal zeer goede wedstrijden gespeeld, wordt hij nu ineens afgeserveerd vanwege het debacle tegen Dortmund?Chrosser schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:12:
ik vind dat Ajax op het middenveld een leider mist. Enoh en Poulsen weer inruilen en een echte bikkel ervoor terughalen. Een oudere speler met ervaring in de europese top. Dat is op dit moment moeilijk denk ik maar er zijn toch wel oudere spelers met een ajax hart.
[ Voor 30% gewijzigd door Gonadan op 28-11-2012 10:37 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind dat hij door een aantal mensen hier wat overschat wordt. Als centrumspits of in een twee spitsen systeem met meer ruimte zie ik zeker mogelijkheden voor hem maar als vleugelspeler is het echt een hele modale voetballer.
Poulsen voldoet niet aan zijn omschrijving omdat het geen Europese top is. Qua type wel en in dat opzicht kan ik de aankoop wel begrijpen en meedraaiend in het team kan dat zeker in de eredivisie nog werken ook. Maar verder blijft het een modale voetballer.
[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 28-11-2012 10:47 ]
@Gonadan, Excuses dat had ik er niet in moeten zetten. Maar de supporters doen vaak alsof Babel zo heilig is. (overigens hier niet hoor op een enkeling na, op andere fora wel) terwijl hij bij ajax zit omdat geen andere club in een sterkere competitie hem meer hebben wil. Daarbij komt nog dat meneertje in de zomer weer naar een topploeg wil verkassen omdat hij denkt dat hij zich dan alweer genoeg heeft laten zien bij Ajax en denkt dat er wel weer genoeg interesse is. Zo'n houding stoort me gewoon enorm aan een speler. Zelfs bij hoffenheim maakte hij geen indruk en bij liverpool was het de eeuwige bankwarmhouder voor een echte stervoetballer die moe was door het drukke programma.
Voor de nederlandse competitie en ook voor een topclub in de eredivisie is het zeker een meerwaarde. Maar meer dan dat heeft hij nog nooit ergens bewezen
Gezien de staat van dienst is het wel degelijk Europese top, of hij dat nu nog kan waarmaken is een tweede. Initieel voldoet hij echter wel aan de beschrijving. Ik vraag mij af of Ajax veel beter kan krijgen, gezien de status van de club en de competitie zullen ze het toch vooral van talent moeten hebben.D-e-n schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:44:
Poulsen voldoet niet aan zijn omschrijving omdat het geen Europese top is. Qua type wel en in dat opzicht kan ik de aankoop wel begrijpen en meedraaiend in het team kan dat zeker in de eredivisie nog werken ook. Maar verder blijft het een modale voetballer.
Heitinga vind ik ook niet meer zo geweldig, ik ben bang dat die ook in de Eredivisie best leuk zou zijn maar in de Europese wedstrijden toch vaak te laat of te traag.Chrosser schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:48:
@tweaker2010 Vd Vaart is een ontzettend goede speler, maar ik weet niet of dat een speler is die ajax nodig heeft op dit moment, buiten beschouwing gelaten dat het op dit moment nog onrealistisch is. Ik doelde meer op een type van bommel. Misschien een Heitinga? die van achteruit de boel wat beter kan neerzetten en ondersteuning geeft aan de verdedigend ingestelde middenvelder.
Die mening zal je hier inderdaad weinig tegen komen, de meesten waren dolblij dat hij verkocht werd omdat hij een net niet speler leek te zijn. Dat is voorals nog ook gebleken, hij kan erg nuttig zijn en werkt hard maar maakt zelden écht het verschil.@Gonadan, Excuses dat had ik er niet in moeten zetten. Maar de supporters doen vaak alsof Babel zo heilig is. (overigens hier niet hoor op een enkeling na, op andere fora wel) terwijl hij bij ajax zit omdat geen andere club in een sterkere competitie hem meer hebben wil.
Heeft hij al uitgesproken dat hij weer weg wil dan? Ik heb alleen maar begrepen dat hij maar een jaarcontract kreeg en dat er simpelweg van beide kanten evaluatie zal plaatsvinden.Daarbij komt nog dat meneertje in de zomer weer naar een topploeg wil verkassen omdat hij denkt dat hij zich dan alweer genoeg heeft laten zien bij Ajax en denkt dat er wel weer genoeg interesse is. Zo'n houding stoort me gewoon enorm aan een speler. Zelfs bij hoffenheim maakte hij geen indruk en bij liverpool was het de eeuwige bankwarmhouder voor een echte stervoetballer die moe was door het drukke programma.
Voor de nederlandse competitie en ook voor een topclub in de eredivisie is het zeker een meerwaarde. Maar meer dan dat heeft hij nog nooit ergens bewezen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Poulsen was ik zeer sceptisch over, hij heeft mij echter in enkele wedstrijden positief verrast door goed de ruimte in te duiken en zo aanvallen van de tegenstander te onderscheppen. Daarnaast gaf hij goede passes om mensen naar voren te sturen. Ik moet zeggen dat het wat ingezakt is nu, met Dortmund als dieptepunt, maar hij voldoet vooralsnog beter dan ik had verwacht. Het is gelukkig geen Tainio o.i.d.Chrosser schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:57:
Hij is daar inderdaad voor gehaald. Maar kom op. Echt goede wedstrijden gespeeld? Hij heeft goed meegespeeld en valt inderdaad niet uit de toon. Maar dat is wat anders dan de lijnen uitzetten en richting geven aan het geheel. De wedstrijd tegen Dortmund had ik daar nog helemaal niet in meegenomen. In zo'n wedstrijd merk je dat de tegenstander op dat moment gewoon een stuk beter is. Ik zeg ook niet dat Zo'n type speler makkelijk haalbaar is of op dit moment uberhaupt haalbaar is. Ik zeg alleen dat ik vind dat Ajax zo'n speler mist. Als we 2 jaar verder zijn zou Nigel de Jong misschien zo'n speler kunnen zijn.
Vooraf heeft hij aangegeven dat hij niet tevreden was over zijn carrière en de zaken in eigen hand genomen. Hij heeft zijn contract afgekocht en bij Ajax een jaarcontract getekend om weer een kans op speeltijd te krijgen en zo hopelijk weer Europese aandacht te krijgen. Van beide kanten was bekend dat het een overeenkomst van tijdelijke aard was. Babel heeft ook aangegeven dat hij misschien nog wel een jaar wil blijven, maar dat neem ik met een pak zout, dat zal alleen gelden als evengoed niemand hem wil hebben.Chrosser schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:02:
Ik dacht dat Babel in een interview gezegd had dat hij graag (zo snel mogelijk) weer naar een grotere competitie wilde gaan en zich in de kijker ging spelen bij Ajax. Als dit niet zo is dan moet ik uiteraard mijn mening bijstellen. Maar ik dacht dat hij dit vrijwel meteen aan het begin van het seizoen zei een paar dagen nadat hij zijn contract voor een jaar bij Ajax getekend had.
Voor deze handelswijze heb ik veel meer respect dan het standaardgeroep dat je ergens je carrière bij je favoriete club komt afsluiten. Die spelers komen veelal pas aanzetten als ze niet meer mee kunnen en willen dan evengoed nog een dik salaris. Nee, doe mij dan maar een speler die nog wat te verliezen heeft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Poulsen is denk ik het beste wat je kon krijgen als de wens (internationale) ervaring tegen transfervrij en binnen het Ajax-loongebouw is. Uiteraard geen speler die het team op sleeptouw neemt naar overwintering CL of een landstitel, maar gemiddeld genomen zeer bruikbaar. Zeer verstandig om zo'n iemand voor 2 jaar onder contract te zetten, tegen die tijd zou een Boccara of Sporkslede de stap naar het 1e gemaakt moeten hebben.Gonadan schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:14:
[...]
Poulsen was ik zeer sceptisch over, hij heeft mij echter in enkele wedstrijden positief verrast door goed de ruimte in te duiken en zo aanvallen van de tegenstander te onderscheppen. Daarnaast gaf hij goede passes om mensen naar voren te sturen. Ik moet zeggen dat het wat ingezakt is nu, met Dortmund als dieptepunt, maar hij voldoet vooralsnog beter dan ik had verwacht. Het is gelukkig geen Tainio o.i.d.
Twente - ADO thuis moet twente dit wel kunnen winnenChrosser schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:17:
Maar nu een ander discussie wat denken we van komend voetbalweekend?
Feyenoord - RKC rkc kansloos denk ik
Ajax - PSV gelijkspel of nipte zege ajax
Utrecht - AZ az gaat weer punten verspelen
Vitesse - Roda makkie voor vitesse in deze vorm
Verder zouden Twente, Vitesse en Feyenoord alledrie de volle punten binnen moeten harken. Des te belangrijker is het voor Ajax om deze kraker te winnen.
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 28-11-2012 13:10 ]
1: Zou je zeggen maar na afgelopen weekend.....tweaker2010 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:48:
[...]
Twente - ADO thuis moet twente dit wel kunnen winnen
Feyenoord - RKC rkc kansloos denk ik
Ajax - PSV gelijkspel of nipte zege ajax
Utrecht - AZ az gaat weer punten verspelen
Vitesse - Roda makkie voor vitesse in deze vorm

2: Beide vreemde ploegen. Ene week klop andere week top.......
3: Kan beide kanten op.
4: Utrecht is ook vreemd, zie #2. AZ speelt gewoon slecht momenteel. Gelijkspel.
5: Vitesse kan ook zomaar weer op de bek gaan maar spelen wel thuis.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Doe dit soort taal lekker op het ajax netwerk en onderbouw hier eens waarom ajax zaterdag gaat winnen? Vanwege het fenomenale flitsende spel van de afgelopen weken?
Sinds de opening van de ArenA heeft PSV in A'dam in de competitie 9x gewonnen, 3x gelijk, 4x verloren, dus hoezo 'gewoon met 0 punten terug'?
[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 28-11-2012 13:11 ]
Ach, we zullen zien. Ik denk eerlijk gezegd gewoon niet, ondanks de vorm, dat psv in staat is te winnen in de Arena dit weekend. Thuisvoordeel kan hier wel eens de doorslag gaan geven in zo een gelijkopgaande kraker.
Goed nieuws, meer ploegen in de CL betekent hopelijk ook meer tickets voor de NL clubs
Een europa leage dus.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Van de andere kant kun je ze eigenlijk niks verwijten, aangezien er gewoon geen moer aan te verdienen valt. Ik ken verschillende psv-supporters goed, en ze zeggen allemaal hetzelfde: kampioen worden van Nederland heeft 100% de prioriteit, al zeker nu de club in 2013 haar 100-jarig jubileum viert. Dat vergt dus ook veel rust tijden mid-weekse wedstrijden voor bepalende spelers volgens de visie van Advocaat. Zoals we afgelopend weekend zagen, heeft dit echter ook niet altijd effect..
Bovendien kwamen van Bommel, Strootman, Lens en Narsingh allemaal terug van blessures. Als je dan prioriteit geeft aan de competitie ga je geen spelers die maar 75% fit zijn opstellen.afca020 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:33:
Ikzelf ben zeker vóór de afschaffing van de Europa League. Als je ziet hoe weinig participerende clubs deze competitie serieus nemen, is het gewoon schrijnend. Het is schandalig om te zien met wat voor een instelling clubs als psv en twente, maar ook buitenlandse clubs, zichzelf voor schut zetten op Europees niveau en hiermee Nederland omlaag halen op de coëfficienten-lijst van de UEFA.
Van de andere kant kun je ze eigenlijk niks verwijten, aangezien er gewoon geen moer aan te verdienen valt. Ik ken verschillende psv-supporters goed, en ze zeggen allemaal hetzelfde: kampioen worden van Nederland heeft 100% de prioriteit, al zeker nu de club in 2013 haar 100-jarig jubileum viert. Dat vergt dus ook veel rust tijden mid-weekse wedstrijden voor bepalende spelers volgens de visie van Advocaat. Zoals we afgelopend weekend zagen, heeft dit echter ook niet altijd effect..
Daarnaast vind ik dat andere clubs niet zo moeten zeuren over PSV aangezien die de laatste jaren de meeste punten voor die coëfficiëntenlijst binnenslepen.
Ik vraag me af of de champions league nog wel veel oplevert als het prijzengeld over meer teams verdeelt moet worden en aangezien ik niet denk dat de tv-gelden veel hoger zullen worden, want ik zie niet de NOS/RTL/Eredivisie live opeens het dubbele gaan betalen van wat er nu voor de uitzendrechten wordt betaald dus dat kan dan ook niet terug vloeien naar de clubs of de Uefa moet erg gaan snijden in hun eigen winst. Hel bevriest eerder dan dat de Uefa dat gaat doen.afca020 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:33:
Van de andere kant kun je ze eigenlijk niks verwijten, aangezien er gewoon geen moer aan te verdienen valt.
In Utopia misschien maar in Europa zullen de meeste plekken wel weer naar Engeland en Spanje gaan.tweaker2010 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:24:
http://www.nu.nl/sport/2969120/uefa-overweegt-europa-league-af-te-schaffen.html
Goed nieuws, meer ploegen in de CL betekent hopelijk ook meer tickets voor de NL clubs
Met geluk wordt het straks 1x CL + 2x vCL en dan ga je er dus gewoon keihard op achteruit en raak je als land nog verder achterop.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Juist wel, er gaan meer clubs meedoen -> meer kijkers -> geld wordt over meer clubs verdeeld -> verschillen minder groot -> CL wordt spannender -> nog meer kijkers enz.Pompi schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:38:
[...]
Ik vraag me af of de champions league nog wel veel oplevert als het prijzengeld over meer teams verdeelt moet worden en aangezien ik niet denk dat de tv-gelden veel hoger zullen worden, want ik zie niet de NOS/RTL/Eredivisie live opeens het dubbele gaan betalen van wat er nu voor de uitzendrechten wordt betaald dus dat kan dan ook niet terug vloeien naar de clubs of de Uefa moet erg gaan snijden in hun eigen winst. Hel bevriest eerder dan dat de Uefa dat gaat doen.
CL zo laten als het nu is, nog meer clubs betekent alleen maar minder interessante wedstrijden voor de winterstop, clubs als Cluj en Zagreb behoren dan immers tot de betere deelnemers. Ik denk niet dat NL clubs volle stadions trekken met een dergelijke poulefase, al loot je waarschijnlijk standaard een Spaanse, Engelse en Duitse tegenstander omdat zij in de poulfase niet tegen landgenoten mogen
Maar 2x zoveel clubs betekent niet 2x zoveel kijkers. De clubs die er bij komen zullen immer minder fans hebben dan de Real Madrids en Manchester Uniteds. Topclubs die nu elk jaar gegarandeerd meedoen (en vaak ver komen) in de CL zul je dan teleur moeten gaan stellen met een lager prijzengeld, dat kán niet anders.tweaker2010 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:42:
[...]
Juist wel, er gaan meer clubs meedoen -> meer kijkers -> geld wordt over meer clubs verdeeld -> verschillen minder groot -> CL wordt spannender -> nog meer kijkers enz.
Wat is dit voor sneue reactieafca020 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:51:
Kijk al heel lang uit naar zaterdagavond. Heb helaas geen kaartjes weten te bemachtigen door omstandigheden.. Verwacht een lekker sfeertje in de Arena, en [mbr]PSV[/] gaan gewoon met 0 punten terug naar hun [mbr]Eindhoven[/]!
Verder zouden Twente, Vitesse en [mbr]Feyenoord[/] alledrie de volle punten binnen moeten harken. Des te belangrijker is het voor Ajax om deze kraker te winnen.

Verschil tussen CL en EL is te groot. In de laatste rondes te weinig verrassingen en dus te vaak dezelfde clubs.
Vroeg of laat is de gemiddelde fan daar een keer klaar mee. Doet mij denken aan New York eind jaren 60, begin jaren 70.
De NY Mets verloren alles en stonden stijf onderaan elk seizoen. De NY Yankees wonnen alles en wonnen regelmatig de World Series.
Echter wou iedere NYer naar de Mets toe. Ze waren Yankee-moe. Winnen was wel leuk maar het was leuker de Mets te zien stuntelen.
Zo'n situatie kan je zomaar krijgen met de CL.......
Everton uit vanavond? Altijd lastig!Kaap schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:16:
[...]
Wat is dit voor sneue reactieEn dan die signature
Dit is tweakers.net hoor, geen fok.nl
Ik zou inderdaad de CL uitbreiden naar 64 clubs, per land het zelfde aantal tickets wat er te verdienen valt, Spanje 3 clubs? NL dan ook. Eventueel een 4e ticket mogelijk maken per land via de voorronde, dus dan kan het zijn dat je 5 spaanse clubs krijgen en 3 NLse clubs.
CL naam wijzigen naar EL.
⏩ PVOutput☀️
Problemen:Quad schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:57:
Eigenlijk heel simpel, het is nu voor de nummers 2 3 en 4 in de competitie gewoon geen zin om de EL te gaan spelen, helemaal als je voorronde EL moet want dat levert al helemaal niets op.
Ik zou inderdaad de CL uitbreiden naar 64 clubs, per land het zelfde aantal tickets wat er te verdienen valt, Spanje 3 clubs? NL dan ook. Eventueel een 4e ticket mogelijk maken per land via de voorronde, dus dan kan het zijn dat je 5 spaanse clubs krijgen en 3 NLse clubs.
-Minder prijzengeld per club
-Door verplichting van minimum aantal tickets per land zullen NL teams nog steeds moeten afreizen naar de uihoeken van Oost-Europa.
-De Spaanse nummer 6 is veel sterker dan de Slowaakse nummer 2, en toch mag laatst genoemde wél meedoen
Ook: hoe ga je het toernooi opzetten? Vanaf het begin een knock-out? Dan moet je door gewogen loting wel voorkomen dat Real Madrid en Barcelona in de eerste ronde tegen elkaar spelen, anders is het financieel veel minder aantrekkelijk voor grote clubs. Dat zorgt er voor dat Barcelona alsnog eerst 3 wedstrijden moet afwerken tegen FC Schubbekutteveenov uit Slowakije (saaaaaaaai!).
⏩ PVOutput☀️
Quad schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:06:
... en uiteindelijk de voetbalbonden laten stemmen natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Koppensneller op 28-11-2012 15:07 ]
Mja, ik snap je reactie wel
⏩ PVOutput☀️
De opzet moet vooral commercieel interessant zijn, het grote geld komt nu eenmaal van tv-rechten en sponsoren die vooral geinteresseerd zijn in de grote competities. Van hen mag een Ajax of PSV best meedoen obv opgebouwde naam in het verleden, maar commercieel gezien liever de nr laatst van de Premier League dan FC Twente of Vitesse.Quad schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:57:
Eigenlijk heel simpel, het is nu voor de nummers 2 3 en 4 in de competitie gewoon geen zin om de EL te gaan spelen, helemaal als je voorronde EL moet want dat levert al helemaal niets op.
Kijk maar eens naar bijgaand staatje met de verdeling van afgelopen seizoen:
http://www.uefa.com/Multi...5/87/1840587_DOWNLOAD.pdf
Dortmund presteert voor geen meter met plek 4 in de poule, maar ontvangt obv commerciele waarde wel 25,3 mln. APOEL en Benfica werken zich knap naar de laatste acht en ontvangen 18-19 mln.
#1 en #2 krijgen CL. Geld voor elk land.
Verdeelsleutel ook gelijktrekken.
Beker winnaar krijgt plek in wat nu de EL is. Word dus nieuwe bekerwinnaars-cup.
Is bekerwinnaar 1e of 2e kun je afwegen of verliezend bekerfinalist de plek krijgt of #3 uit de competitie.
Je realiseert je dat je dan een toernooi hebt met 106 clubs?L1nt schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:32:
Zou het hele Europese voetbal exclusiever maken.
#1 en #2 krijgen CL. Geld voor elk land.
Verdeelsleutel ook gelijktrekken.
En er is een groot belang aan een kleiner Europees toernooi. Daar zijn de fans en sponsoren echt wel voor te pruimen, zeker bij de iets kleinere clubs. Daarnaast is het ook belangrijk voor de ontwikkeling van clubs en spelers.
Mij lijkt het een goed idee als de EL ook gelijk kwalificatie is voor het CL seizoen het jaar er op. Bijv. door alle kwartfinalisten toe te laten tot het hoofdtoernooi CL. Dan wordt de EL ineens een stuk belangrijker en interessanter. Dan is er ook geen stimulans meer om de EL te laten lopen om CL in de competitie te behalen.
Praktisch zijn er een hoop zaken waar ik nog niet aan gedacht heb, maar in de basis lijkt mij dit wel een goed plan.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Je zit in het verkeerde topic: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2012/2013
Weet ik. Geintje toch. Ga je wel kijken?Kaap schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:47:
[...]
Je zit in het verkeerde topic: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2012/2013
Ik ga lekker trainen, denk ik. Wou Wolfsburg kijken maar zelf een balletje trappen is veel leuker natuurlijk.
Nieuwe bank is geleverd vandaag, met extra hocker om de beentjes te strekken. Extra goede reden om te kijken duschim0 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:50:
[...]
Weet ik. Geintje toch. Ga je wel kijken?
Ik ga lekker trainen, denk ik. Wou Wolfsburg kijken maar zelf een balletje trappen is veel leuker natuurlijk.

/offtopic
En meteen vallen de bondsvoorzitters en directeuren van de EU voetbalbonden over elkaar heen om te melden hoe gelijk Platini wel heeft. Onze eigen Bert is ook meteen van de partij: http://www.vi.nl/nieuws/2...a-League-met-de-clubs.htmtweaker2010 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:24:
http://www.nu.nl/sport/2969120/uefa-overweegt-europa-league-af-te-schaffen.html
Jarenlang zie je de aftakeling van het Europese voetbal van het 2de niveau, en al een paar jaar zien we dat de vernieuwde Europa League niets heeft geholpen. Nooit hoor je er wat van van de bonden, en nu hebben ze opeens allemaal grote plannen aangezien Platini het ook eindelijk heeft gezegd. De angst regeert.
Morgen om 18:00 uur vertrekken ongeveer 150 supporters met het vee- / gevangenentransport naar Helmond.
Zie hier de regeltjes...
Soms vraag ik mij af waarom ik nog naar uitwedstrijden ga?Info verplichte buscombi Helmond Sport – MVV Maastricht op vrijdag 30 november (B-wedstrijd).
Er zijn 340 kaarten beschikbaar.
Net als afgelopen seizoen zullen de bussen weer vóór aankomst bij het stadion door politie gecontroleerd worden
De aanvullende voorwaarden van Helmond Sport zijn:
- Er is extra aandacht voor spreekkoren
- Geen alcohol in de bussen van MVV op weg naar Helmond
- Controle van de bussen door de politie op parkeerplaats ‘De Bleek” bij het AC-restaurant voor Nederweert
- Wanneer alcohol wordt aangetroffen in de bussen, dan wordt de bus teruggestuurd door de politie
- Ook wanneer wordt vastgesteld dat er al alcohol is genuttigd in de bus, dan gaat deze ook terug.
- Geen paraplu’s op het bezoekersvak.
- Er is een legitimatieverplichting
- Muziekinstrumenten niet toegestaan m.u.v. van een trom
- Spandoeken wel toegestaan, geen discriminerende teksten
- Vlaggen met stokken wel toegestaan. Denk aan de regulaire lengte.
- Direct vertrek na de wedstrijd .
- Stewards Helmond Sport geven geen toestemming tot het publiceren van hun gemaakte foto’s.
- Bij binnenkomst van de bussen de dakluiken dicht.
- Alcoholverbod in het bezoekersvak van het stadion en ook op de parkeerplaats busremise
Nomen nescio
En die slechten schreeuwen zelfs het hardst....Brabo-Joossie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:02:
Mja, op zich vind ik de meeste eisen niet onredelijk hoor... Denk dat dit typisch iets is van "de goeden lijden onder de slechten".
heb ook vaak deze

Hoezo dat dan?•Stewards Helmond Sport geven geen toestemming tot het publiceren van hun gemaakte foto’s.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Inderdaad. Gewoon redelijke eisen. En dat dit soort regels dus (vooraf) moeten worden gecommuniceerd (in het algemeen, niet zo zeer nu voor MVV supporters), komt door de eencelligen binnen een supportersgroep. De eencelligen zorgen keer op keer voor overlast.Brabo-Joossie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:02:
Mja, op zich vind ik de meeste eisen niet onredelijk hoor... Denk dat dit typisch iets is van "de goeden lijden onder de slechten".
Daar zou geen specifieke reden voor hoeven zijn, die mensen hebben ook recht op privacy. Meest waarschijnlijke is echter dat er in het verleden incidenten geweest zijn waarin foto's van stewards op internet opduiken, al dan niet voorzien van negatieve bijteksten.
Oplossing is simpel door een regencape mee te nemen, die dingen kosten een euro bij de action.Amras schreef op donderdag 29 november 2012 @ 13:13:
Vrij logische regels, alleen het niet mogen meenemen van paraplu's kan vervelend zijn, maar is wel te begrijpen.
⏩ PVOutput☀️
Is ook nog eens beter voor het zicht van je medesupporters achter je. En je steekt met zo'n regencape niemand de ogen uit....Quad schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:33:
[...]
Oplossing is simpel door een regencape mee te nemen, die dingen kosten een euro bij de action.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ah, ik las het anders maar nu snap ik het jaSempy schreef op donderdag 29 november 2012 @ 12:53:
[...]
Daar zou geen specifieke reden voor hoeven zijn, die mensen hebben ook recht op privacy. Meest waarschijnlijke is echter dat er in het verleden incidenten geweest zijn waarin foto's van stewards op internet opduiken, al dan niet voorzien van negatieve bijteksten.
[ Voor 8% gewijzigd door Royz op 29-11-2012 14:52 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Een gat in de markt, regenponcho's in de teamkleuren van je club! Ik voorzie een gegarandeerde hit!P. Mekes schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:45:
[...]
Is ook nog eens beter voor het zicht van je medesupporters achter je. En je steekt met zo'n regencape niemand de ogen uit....
Of een van een dubieus biermerk, iets met blauw enzo.loewie1984 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:53:
[...]
Een gat in de markt, regenponcho's in de teamkleuren van je club! Ik voorzie een gegarandeerde hit!
⏩ PVOutput☀️
Het begint voorspelbaar te worden... Messi zal hem wel weer winnen. Het klopt dat hij nu goed in vorm is, maar verder heeft hij het afgelopen jaar niets gewonnen. Wat heb je aan doelpunten als je geen kampioen wordt?
Zou dan ook wel voor echt gras gaan, maar verder wel netjes een nieuw stadion.De nieuwe accommodatie, waarover al jaren wordt gepraat, gaat Heracles zo'n 30 miljoen euro kosten. De gemeente Almelo heeft zich garant gesteld voor een lening van 15 miljoen euro. Ook de financiering van de andere helft heeft Heracles inmiddels rond. Als het bestemmingsplan wordt goedgekeurd, kan de Almelose club op 1 juli beginnen met bouwen en vanaf het seizoen 2014/15 zijn wedstrijden afwerken in de nieuwe thuisbasis.
Maakt andersom een kampioenschap van je team je tot beste voetballer?tweaker2010 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:34:
http://www.nu.nl/sport/2970116/messi-iniesta-en-ronaldo-strijden-om-gouden-bal.html
Het begint voorspelbaar te worden... Messi zal hem wel weer winnen. Het klopt dat hij nu goed in vorm is, maar verder heeft hij het afgelopen jaar niets gewonnen. Wat heb je aan doelpunten als je geen kampioen wordt?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies. Het gaat toch om de beste individuele voetballer? Wat doet het er dan toe of zijn team veel gewonnen heeft?Gonadan schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:43:
[...]
Maakt andersom een kampioenschap van je team je tot beste voetballer?
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Alles. Als oranje het WK 2010 gewonnen had, was een speler als Sneijder er wel met de Gouden Bal vandoor gegaan. Nu hoorde je niemand er over alsof zijn prestaties dat jaar zonder prijs opeens zoveel minder waren.Tettie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:02:
[...]
Precies. Het gaat toch om de beste individuele voetballer? Wat doet het er dan toe of zijn team veel gewonnen heeft?
Messi is pas de beste voetballer als hij een gemiddeld team kampioen maakt. Bij Argentinie is hij dat verplicht en hij kan nog steeds de druk niet aan. Bij Barca presteren is niet zo moeilijk, dat is het beste team wat er is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind het gewoon bizar dat een speler als Zlatan die wekelijks uitblinkt niet bij de besten zit en deze 3 uit de spaanse competitie wel. Ook een prestatie als die van Van Persie is vele malen knapper als Messi die er 50 inlegt. Veel doelpunten is leuk, maar belangrijke doelpunten, daar gaat het om... volgens mij dan tenminsteGonadan schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:13:
Ok, dus uit jouw posts samenvattend is hij niet de beste voetballer omdat hij afgelopen jaar niets gewonnen heeft en kan hij pas de beste worden als hij Barca kampioen maakt, iets wat dan volgens jou geen kunst is omdat dat het beste team is.
Verwijderd
Ik denk dat de vraag vooral is, wie heeft de meeste invloed op zijn team. Barcelona speelt al jaren fantastisch voetbal, maar komt dat door Messi of profiteert hij daar vooral van? Als je dan naar de landenteams kijkt presteert Argentinië ook met Messi niks, terwijl Spanje met Xavi en Iniesta ongeveer hetzelfde speelt als Barcelona en al wereldkampioen en twee keer Europees kampioen is geworden.Gonadan schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:13:
Ok, dus uit jouw posts samenvattend is hij niet de beste voetballer omdat hij afgelopen jaar niets gewonnen heeft en kan hij pas de beste worden als hij Barca kampioen maakt, iets wat dan volgens jou geen kunst is omdat dat het beste team is.
Mijns inziens laten de prestaties van Spanje zien dat Messi vervangbaar is, ondanks dat hij invidueel een fantastische voetballer is. Ik denk dus dat Xavi en Iniesta belangrijker zijn voor het team als geheel. En Iniesta staat in het rijtje en mag van mij dus de Gouden Bal winnen.
Laat Messi eerst maar 's Argentinië of een clubteam zonder Xavi en Iniesta op sleeptouw nemen en belangrijke prijzen laten winnen. Dan kijken we verder.
Dat ben ik met je eens, mijn vermoeden is dat het met uitstraling te maken heeft. Zlatan is gewoon openlijk een eikel, daar win je geen prijzen mee.tweaker2010 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:17:
Ik vind het gewoon bizar dat een speler als Zlatan die wekelijks uitblinkt niet bij de besten zit en deze 3 uit de spaanse competitie wel.
Dat is voor discussie vatbaar, Messi heeft ook heel veel belangrijke doelpunten gemaakt. Vaak zelfs meerdere per wedstrijd (waardoor ze weer minder belangrijk wordenOok een prestatie als die van Van Persie is vele malen knapper als Messi die er 50 inlegt. Veel doelpunten is leuk, maar belangrijke doelpunten, daar gaat het om... volgens mij dan tenminste
Hij is zeker vervangbaar, alle spelers zijn vervangbaar. Tenzij het verschil met de rest te groot was. In het geval van Messi kan je hoog of laag springen, als je ziet wat hij voor acties op het veld laat zien en met die bal doet dan kan je er niet omheen dat het een absolute topper is. Het lijkt er nu eenmaal op dat de prijs gebaseerd wordt op individuele kwaliteiten.Gaius schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:26:
Ik denk dat de vraag vooral is, wie heeft de meeste invloed op zijn team. Barcelona speelt al jaren fantastisch voetbal, maar komt dat door Messi of profiteert hij daar vooral van? Als je dan naar de landenteams kijkt presteert Argentinië ook met Messi niks, terwijl Spanje met Xavi en Iniesta ongeveer hetzelfde speelt als Barcelona en al wereldkampioen en twee keer Europees kampioen is geworden.
Mijns inziens laten de prestaties van Spanje zien dat Messi vervangbaar is, ondanks dat hij invidueel een fantastische voetballer is. Ik denk dus dat Xavi en Iniesta belangrijker zijn voor het team als geheel. En Iniesta staat in het rijtje en mag van mij dus de Gouden Bal winnen.
Laat Messi eerst maar 's Argentinië of een clubteam zonder Xavi en Iniesta op sleeptouw nemen en belangrijke prijzen laten winnen. Dan kijken we verder.
[ Voor 43% gewijzigd door Gonadan op 29-11-2012 16:55 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij is idd een topper, maar zo heeft elke topclub een sterspeler. Wat maakt hem beter dan Cristiano Ronaldo?Gonadan schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:52:
[...]
Hij is zeker vervangbaar, alle spelers zijn vervangbaar. Tenzij het verschil met de rest te groot was. In het geval van Messi kan je hoog of laag springen, als je ziet wat hij voor acties op het veld laat zien en met die bal doet dan kan je er niet omheen dat het een absolute topper is. Het lijkt er nu eenmaal op dat de prijs gebaseerd wordt op individuele kwaliteiten.
En dat deze prijs niet gebaseerd is op prijzen is onzin, want dan had Cannavaro nooit de Gouden Bal gewonnen: http://voetbal.blog.nl/buitenland/2006/11/27/gouden_bal_voor_fabio_cannavaro
In welk opzicht heeft Van Persie (vele malen) belangrijkere doelpunten gemaakt dan Messi? Of wordt dat niet bedoeld?tweaker2010 schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:17:
[...]
Ik vind het gewoon bizar dat een speler als Zlatan die wekelijks uitblinkt niet bij de besten zit en deze 3 uit de spaanse competitie wel. Ook een prestatie als die van Van Persie is vele malen knapper als Messi die er 50 inlegt. Veel doelpunten is leuk, maar belangrijke doelpunten, daar gaat het om... volgens mij dan tenminste
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
http://bestellen.eredivis...r/Aff_ID.24E/Default.aspx
Alleen vandaag EL bestellen en de eerste 2 maanden gratis. Wel opletten dat je na één maand opzegt
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Natte krant (363218) (V.242)
Strakke actie, maar niet heus. Het wildpoepgebeuren is dan nog wel lachen, al zal het minder zijn als er iemand in jouw tuin zit te schijten, maar het dronken achter het stuur stap is natuurlijk wel een beetje erg jammer. En dan ben je 31 jaar en raak je je baan kwijt door zo'n incident.'Contractontbinding De Visscher volgde na dronkenschap en wildpoepen'
Vrijdag, 30 november 2012 om 09:05
FC Emmen en Jeffrey de Visscher maakten donderdag bekend in goed overleg uit elkaar te gaan. De aanvaller blijkt echter de dronken wildpoeper te zijn die twee weken geleden in Emmen zijn rijbewijs moest inleveren en op de bon werd geslingerd, zo meldt het Dagblad van het Noorden.
De politie zag De Visscher in een ietwat vreemde houding naast zijn auto zitten. De aanvaller van FC Emmen was zwaar onder invloed en zei niet in het voertuig te hebben gereden, maar claimde dat een vriend achter het stuur had gezeten. Hij wist alleen niet meer wie dat was en waar hij was gebleven.
Naar aanleiding van dit incident besloten club en speler de contractuele overeenkomst naar verluidt voortijdig te beëindigen. De Visscher speelde in totaal negentig duels voor FC Emmen en scoorde tien keer, verdeeld over twee periodes. De 31-jarige aanvaller speelde eerder voor onder meer FC Twente en De Graafschap.
Dat van Murdoch, ik weet het niet. Het levert de clubs wel wat meer op, maar ja, ik als een persoon zonder TV die het doet met een Ere Live internet account (net als sport1 internetTV maar dan veel slechter) kan dan straks niet via Fox kijken?
Ach ja, we zien wel.
⏩ PVOutput☀️
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Daarna niet nee, vanaf 2014 mogen we in ons handen wrijven met half 9 en even lange samenvattingen , plus Tom bij de NOS. Want wat ik bij RTL en Talpa zag werd ik niet vrolijk van, waarom zou dat nu beter gaan, behalve over de reclameblokken van toen, heb ik het over de egocentrische presentatie plus de totaal overbodige Jan v Halst met zijn Laptop.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
He's back... eindelijk zeg! Nu hopen dat ie de rest van het seizoen heel blijft
Of toch tot de winterstoptweaker2010 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:25:
http://www.nu.nl/sport/2970963/sigthorsson-terug-op-trainingsveld-ajax.html
He's back... eindelijk zeg! Nu hopen dat ie de rest van het seizoen heel blijft
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Uitspraak van Frank, ik vind dat toch mooi, met name voor de personen die in de A1 zitten, voor hun is er dus een grote kans dat mochten van de 4 'spitsen' er 2 afhaken door blessures dat zij erbij gehaald kunnen worden.Bovendien frustreer je dan de doorstroming vanuit de jeugd. Wij willen de jeugd altijd perspectief bieden."
Jeugd wordt bij Ajax dus niet meer weggestopt, heerlijk.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Een voetballer die er bijna persoonlijk voor zorgt dat zijn team met een recordaantal punten kampioen wordt, dient imho de prijs te winnen, zeker omdat die voetballer met zijn team kampioen is geworden boven het, door vele kenners omschreven, 'beste team ooit'. Op het gevaar af te klinken als een Cristiano Ronaldo fanboy; het lijkt mij dat hij als enige dit jaar de prijs echt verdient. Voor mij was hij het afgelopen jaar simpelweg de beste. Hoe goed Messi en Iniesta ook waren, hij stak er, waarschijnlijk tijdelijk, toch echt bovenuit.Gonadan schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:43:
[...]
Maakt andersom een kampioenschap van je team je tot beste voetballer?
Ik vind dat geen goede ontwikkeling.Railgunner schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:48:
Ach ja, ik ben er niet zo negatief over. We willen toch allemaal dat onze clubs meer TV-inkomsten krijgen? Die tv-inkomsten moeten natuurlijk door iemand betaald worden en het lijkt me dan ook logisch dat de aanbieder (Eredivisie Live / Fox in dit geval) dit niet doet door het product gratis weg te geven.
De clubs meer geld? Dat geldt alleen als er voldoende (= meer) aan verdiend wordt. En of iedereen nog zo blij is wanneer de kijkers afhaken vanwege allerlei redenen (prijs, commercials, geen Studio Sport meer), ik moet het nog zien.
Ik ga vermoedelijk EL eerstdaags opzeggen (nu EL abo gratis wegens wanprestatie KPN). Dan maar geen voetbal meer kijken.
En meer geld = beter? Neuh. Alleen de grote clubs hebben er misschien wat baat bij. Zolang als het duurt.
NL is geen GB of Spanje.
[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 30-11-2012 17:44 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Waarom willen we dat? En willen we dat dan echt?Railgunner schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:48:
Ach ja, ik ben er niet zo negatief over. We willen toch allemaal dat onze clubs meer TV-inkomsten krijgen? Die tv-inkomsten moeten natuurlijk door iemand betaald worden en het lijkt me dan ook logisch dat de aanbieder (Eredivisie Live / Fox in dit geval) dit niet doet door het product gratis weg te geven.
Het waarom is simpel: Het is in andere landen al gebeurd. Daar werd veel geld verdiend met rechten, geld wat inderdaad minimaal moet worden terugverdiend, iets wat meestal samenhangt met een mindere kijkervaring. De enige reden dat wij het zouden willen, is omdat we niet kunnen opboksen tegen landen waar reclame tijdens een samenvatting al gemeengoed is.
Het heeft de sport helemaal niets nada noppes gebracht, het enige wat er gebeurt is dat het ene na het andere land wel moet volgen.
Mensen juichen de Ronaldo's van deze wereld toe, vanaf hun harde stoeltje in het stadion voor €95,-. Eigenlijk zijn we allemaal gek.
Gelukkig, we hebben langs de lijn nog
Welke belangrijke doelpunten heeft Messie dan gemaakt, of Iniesta? De Spaanse competitie is niet meer dan een tweepaardenrace, maar om de een of andere reden worden de prestaties in die competitie zwaar opgeblazen. Vorig seizoen was een prijzenvrij seizoen voor Barcelona, maar Iniesta was tenminste nog EK met Spanje, en Ronaldo kampioen met Real. Sterker nog, de gemiste pingel van Messi was het verschil in de CL wedstrijd tegen Chelseaargro schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:25:
In welk opzicht heeft Van Persie (vele malen) belangrijkere doelpunten gemaakt dan Messi? Of wordt dat niet bedoeld?
Maar ach, de Barcelona/Spanje-tunnelvisie bij veel organisaties is wel bekend. Wmb was Messi niet genomineerd.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat is jouw mening, maar waar wordt de prijs op gebaseerd? Wat dragen ze uit als voorwaarden voor het winnen ervan? Bij mijn weten niet de prijzen die je club gewonnen heeft.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:43:
Een voetballer die er bijna persoonlijk voor zorgt dat zijn team met een recordaantal punten kampioen wordt, dient imho de prijs te winnen, zeker omdat die voetballer met zijn team kampioen is geworden boven het, door vele kenners omschreven, 'beste team ooit'. Op het gevaar af te klinken als een Cristiano Ronaldo fanboy; het lijkt mij dat hij als enige dit jaar de prijs echt verdient. Voor mij was hij het afgelopen jaar simpelweg de beste. Hoe goed Messi en Iniesta ook waren, hij stak er, waarschijnlijk tijdelijk, toch echt bovenuit.
Begrijp me goed, ik ben absoluut niet van mening dat de prijs per se naar Messi moet. Ik vind alleen het argument dat Barcelona geen prijzen gepakt heeft niets zeggen over de individuele kwaliteiten van een speler. Wat dat betreft ben ik ook erg gecharmeerd van Ronaldo, al is het maar vanwege de immense drive en vechtlust die hij af en toe laat zien. Daarbij kan hij ook wel aardig voetballen.
Natuurlijk is die voorkeur voor elk objectief voetballiefhebber duidelijk herkenbaar, maar doe je Messi als voetballer daar niet wat tekort mee? Ik wil niet zeggen dat hij de prijs verdient, maar een nominatie wil ik hem wel toeschrijvengambieter schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:00:
Maar ach, de Barcelona/Spanje-tunnelvisie bij veel organisaties is wel bekend. Wmb was Messi niet genomineerd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
EDL komt in ieder geval naar de Xbox.Railgunner schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 14:55:
Het lijkt me dat Fox/Eredivisie Live in de toekomst ook een internetvariant gaat/blijft aanbieden. Zeker met de opkomst van tablets en smartphones zou het erg onverstandig zijn om met het streamen naar die apparaten te stoppen.
Dit topic is gesloten.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.