Dortmund is gewoon dodelijk efficient in de counter, daar kun je als Ajax zijnde weinig tegen doen helaas. Dortmund in deze vorm is gewoon een van de favorieten om CL te winnen denk ik...
Dortmund favoriet voor de CL is ook weer overdreven hoor. Het is wel een outsider die heeft laten zien mee te kunnen maar het is nog geen Barcelona of Real.
[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 21-11-2012 21:51 ]
Real is thuis heel goed weg gekomen met een gelijkspel anders... En ook ploegen als Barcelona zullen het niet makkelijk hebben tegen dit soort tegenstanders. Dortmund gunt de tegenstander namelijk het balbezit (Ajax had in de eerste helft iets van 70% balbezit) maar er door komen is ongelofelijk moelijk en in de counter zijn ze dodelijk.D-e-n schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:50:
Dat is ook weer overdreven hoor. Het is wel een outsider die heeft laten zien mee te kunnen maar het is nog geen Barcelona of Real.
Pardon? Zonder Van Bommel en Strootman zeker? PSV laat die wedstrijd gewoon lopen hoorSjah schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:24:
Ajax ook niet in de EL, ach hoeveel hebben ze daar te zoeken. Morgen Psv kijken, die hebben er wèl wat te zoeken vind ik.

Briljante arbitrage op dit punt.RBH schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:54:
Jahoor! Die ging wel heel makkelijk liggen!
Oh, toch schwalbe, nice!
Zeg maar het spelletje van Real Madrid, maar dan beter. (Het was 60-40 dacht ik.)ik222 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:54:
[...]
Dortmund gunt de tegenstander namelijk het balbezit (Ajax had in de eerste helft iets van 70% balbezit) maar er door komen is ongelofelijk moelijk en in de counter zijn ze dodelijk.
Tegen Real is Dortmund de outsider, tegen Barcelona ook. Tegen andere gelijkwaardige ploegen moet je ze ook nog maar eens zien. Vorig jaar ging het ook niet vlekkeloos in de CL. En Ajax thuis was ook niet best.
Goed gezien van de scheidsrechter zeg. Ik dacht eerst ook dat het een penalty was, maar in de herhaling zag je zeer goed dat het een 100% schwalbe was.
Ik snap niet waar die Nederlandse arrogantie vandaan kom betreft de EL opeens? Het blijft een europees podium..
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Met deze tussenstand bij Manchester City tegen Real is de EL nog steeds prima haalbaar hoor, Ajax blijft dan gewoon 3e. Overigens heb je feitelijk verder weinig aan de EL dus de vraag is maar of je daar blij mee moet zijn...Sjah schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:24:
Ajax ook niet in de EL, ach hoeveel hebben ze daar te zoeken. Morgen Psv kijken, die hebben er wèl wat te zoeken vind ik.
PSV laat die wedstrijd echt niet lopen. Alleen Van Bommel en Strootman zullen inderdaad niet meedoen en dan lever je veel kwaliteit in. Maar op de bank zit er ook nog voldoende kwaliteit. Vooral omdat het ook een thuiswedstrijd is, denk ik dat spelers zoals Matavz, Depay, Van Ooijen, Locadia er vol voor gaan. En een speler zoals Wijnaldum zal zich ook altijd willen bewijzen.tweaker2010 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:55:
Pardon? Zonder Van Bommel en Strootman zeker? PSV laat die wedstrijd gewoon lopen hoor
Dus dat komt morgen wel goed
Waarom heb je weinig aan de EL? Met ploegen als Ajax, PSV of Twente moet je toch zeker (afhankelijk van de loting natuurlijk) in de KO fase nog eens een paar rondjes kunnen doen? PSV en Twente presteren in de EL nu toch echt ver onder hun kunnen.
Dat hebben we gezien in de voorgaande Europese wedstrijdensilmaril8 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:00:
[...]
Maar op de bank zit er ook nog voldoende kwaliteit. Vooral omdat het ook een thuiswedstrijd is, denk ik dat spelers zoals Matavz, Depay, Van Ooijen, Locadia er vol voor gaan. En een speler zoals Wijnaldum zal zich ook altijd willen bewijzen.
Dus dat komt morgen wel goed
Financieel levert het niets op en voor de competitie heb je er alleen maar nadeel van t.o.v. de concurrentie die dan niet meer Europees speelt.D-e-n schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:00:
Waarom heb je weinig aan de EL? Met ploegen als Ajax, PSV of Twente moet je toch zeker (afhankelijk van de loting natuurlijk) in de KO fase nog eens een paar rondjes kunnen doen? PSV en Twente presteren in de EL nu toch echt ver onder hun kunnen.
[ Voor 35% gewijzigd door ik222 op 21-11-2012 22:02 ]
Tja, PSV speelde ook zeer zwak tegen PEC, Utrecht, RKC en Willem2. Een slechte Europese wedstrijd kan ook gewoon natuurlijk. Tegen Napoli ging PSV er toch ook volop tegen aan en bleven ze alleen maar aanvallen en op zoek naar het volgende doelpunt?ik222 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:01:
Dat hebben we gezien in de voorgaande Europese wedstrijden
Natuurlijk kan dat maar het is al een aantal keer toch wel heel duidelijk geworden dat er zonder v. Bommel en Strootman totaal geen ziel in het elftal van PSV zit.silmaril8 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:03:
[...]
Tja, PSV speelde ook zeer zwak tegen PEC, Utrecht, RKC en Willem2. Een slechte Europese wedstrijd kan ook gewoon natuurlijk. Tegen Napoli ging PSV er toch ook volop tegen aan en bleven ze alleen maar aanvallen en op zoek naar het volgende doelpunt?
Voordeel is wel dat men morgen thuis speelt maar dan nog vrees ik dat het lastig gaat worden...
Dortmund gaat gewoon voor, de vierde keer in de zestien meter van Ajax en meteen ook de vierde goal...
Eh, Real kwam thuis heel erg goed weg en werdt uit van de mat gespeeld, evenals City.D-e-n schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:50:
Dortmund favoriet voor de CL is ook weer overdreven hoor. Het is wel een outsider die heeft laten zien mee te kunnen maar het is nog geen Barcelona of Real.
Dortmund speelt Europees consistent zeer goed en ik ben het met de voorgaande poster eens dat Dortmund zeer zeker één van de kansmakers is om de CL te winnen.
Ik sluit niet uit dat ze winnen maar ook een goede pot bij Real maakt je nog geen favoriet. Ze hebben toch nog behoorlijk minder kwaliteit dan Real of Barca. Maar gelukkig zegt dat ook tegenwoordig nog niet alles.
En ik vind het echt ook een goede ploeg hoor maar we moeten ook niet vergeten hoe beroerd Ajax nu is. Het verzacht de pijn natuurlijk als Dortmund nog beter zijn dan ze al zijn
En ik vind het echt ook een goede ploeg hoor maar we moeten ook niet vergeten hoe beroerd Ajax nu is. Het verzacht de pijn natuurlijk als Dortmund nog beter zijn dan ze al zijn
[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 21-11-2012 22:15 ]
Ajax speelt nu ook veel te veel naar achteren. Het enige gevaar komt nu van Hoesen, die nog enige pogingen onderneemt. Nu kijken hoe Fischer het gaat doen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Penalty bij Manchester City - Real. En rode kaart voor een Real speler...
En helaas, 1-1 bij Man.City - Real....
En helaas, 1-1 bij Man.City - Real....
[ Voor 22% gewijzigd door silmaril8 op 21-11-2012 22:16 ]
MInder kwaliteit maar wel een sterker team dan Real Madrid. Barcelona is nog een ander verhaal maar ook daar zie je dat Barcelona het juist tegen dit soort tegenstanders gewoon moeilijk heeft...D-e-n schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:13:
Ik sluit niet uit dat ze winnen maar ook een goede pot bij Real maakt je nog geen favoriet. Ze hebben toch nog behoorlijk minder kwaliteit dan Real of Barca. Maar gelukkig zegt dat ook tegenwoordig nog niet alles.
Die zat er aan te komen, waren al 5 of 6 gele kaarten gegeven ofzo?silmaril8 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:15:
Edit: 7 zelfs..
[ Voor 3% gewijzigd door RBH op 21-11-2012 22:16 ]
1-1 hoor ik net. Dus Ajax 3e > dus overwinteren in Europa Leage huh? Achja, troost je met de gedachte dat geld geen succes kan kopen. City gewoon 4e, zelfs met het gelijke spel van nu en het verlies van Ajaxsilmaril8 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:15:
Yep, was ook 2de geel voor die Real speler.RBH schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:16:
[...]
Die zat er aan te komen, waren al 5 of 6 gele kaarten gegeven ofzo?
Ajax moet nog uit spelen bij Real he... Maar goed, Manchester City gaat naar Dortmund toe. Dus er is nog wel een redelijke kans dat Ajax 3de wordt.Joosie200 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:16:
1-1 hoor ik net. Dus Ajax 3e > dus overwinteren in Europa Leage huh? Achja, troost je met de gedachte dat geld geen succes kan kopen. City gewoon 4e, zelfs met het gelijke spel van nu en het verlies van Ajax
[ Voor 50% gewijzigd door silmaril8 op 21-11-2012 22:18 ]
Idd, maar het slaat dus echt nergens op ...silmaril8 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:16:
[...]
Yep, was ook 2de geel voor die Real speler.
Het lijkt alsof city rugby mag spelen en RM zaalvoetbal.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Wil Dortmund thuis tegen City voor de eerste plek gaan of kunnen ze het laten lopen dan?
Virtuele stand nu:D-e-n schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:19:
Wil Dortmund thuis tegen City voor de eerste plek gaan of kunnen ze het laten lopen dan?
Borussia Dortmund 5-11 +6
Real Madrid 5-8 +3
Ajax 5-4 - 6
Manchester City 5-3 - 3
Stel City wint, Real wint. Dan gaat het om onderling resultaat tussen Dortmund en Real.
En Dortmund heeft 1x gewonnen van Real en 1x gelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 21-11-2012 22:22 ]
Bij de stand zoal ie nu is, is Dortmund 1ste en kunnen ze ook geen 2de meer worden omdat het onderlinge resultaat tegen Real in het voordeel van Dortmund is. Dortmund won namelijk thuis van Real en uit speelden ze gelijk.D-e-n schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:19:
[ Voor 8% gewijzigd door silmaril8 op 21-11-2012 22:23 ]
Inderdaad, lekker Europees voetbal kijken..Exocet schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:24:
Straks overwintert er geen enkele Nederlandse club...

⏩ PVOutput☀️
Ik zie City niet opboksen tegen dit Dortmund zoals ik die vanavond zie spelen. Ajax dito tegen Real, dus Dortmund 1, Real 2, Ajax 3e en City 4e. Kortom: aan de eindstand zal het puntenaantal + doelsaldo veranderen, maar aan de notering niet. Oftewel: Ajax mag gewoon overwinteren. Beetje realistisch blijven hé!
Logisch. We komen tekort in de CL en de EL vinden we zogenaamd niet belangrijk genoeg.Exocet schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:24:
Straks overwintert er geen enkele Nederlandse club...

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Waarom doet dit Ajax me nu denken aan PEC tegen Zwolle thuis?
Ook in de slotfase plots aan komen zetten, ook 0-4 achter en daar werd het 2-4
[ Voor 39% gewijzigd door Joosie200 op 21-11-2012 22:30 ]
Fischer stond er beter voor.
Valt mij op dat de acties van Eriksen dit keer wel goed en nuttig zijn. Beste Ajacied vandaag.
Valt mij op dat de acties van Eriksen dit keer wel goed en nuttig zijn. Beste Ajacied vandaag.
⏩ PVOutput☀️
Wel een knappe actie, komt iig z'n man voorbijsilmaril8 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:30:
Pfff Lukoki.... die had ie moeten passen.
Was zijn eerste keer in de hele wedstrijd..Exocet schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:31:
[...]
Wel een knappe actie, komt iig z'n man voorbij
⏩ PVOutput☀️
Vind je Eriksen echt de beste man? In de spits had hij echt veel balverlies en is daarnaast teveel op het middenveld bezig of zelfs in de verdediging.Quad schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:31:
Fischer stond er beter voor.
Ik begrijp de keuze van De Boer om Eriksen in de spits te zetten ook niet echt. Eriksen is een van de weinige spelers bij Ajax (zo niet de enige) op het middenveld die creatief is en andere spelers met zijn passes kon bedienen. En nu stond er helemaal niks, want Poulsen, Enoh en De Jong zijn nou niet echt de middenvelders die het spel kunnen maken...
[ Voor 11% gewijzigd door silmaril8 op 21-11-2012 22:35 ]
Het grote verschil tussen Dortmund en Ajax is eigenlijk dat je als topclub in Duitsland net wel de financiele middelen hebt om een ploeg meerdere seizoenen bij elkaar te houden. Bij Ajax zijn talenten na een of twee goede seizoenen in het eerste gewoon weg...
Jammer dat Ajax geen PEC-je kon doen en er 2-4 van wist te maken. Achja.. geen aandacht meer aan besteden zou ik zeggen, 3e eindigen ze toch wel. Ajax kan zich beter focussen op de competitie

Herhaling nog eens gekeken, maar volgens mij gebeurt er geen ene reet bij die pingel bij City - Real.
Dat is voor elke Nederlandse ploeg een probleem. Ik vraag me overigens af of Dortmund echt weerstand kan bieden op het moment dat de miljoenen voor een Götze geboden gaan worden.ik222 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:35:
Het grote verschil tussen Dortmund en Ajax is eigenlijk dat je als topclub in Duitsland net wel de financiele middelen hebt om een ploeg meerdere seizoenen bij elkaar te houden. Bij Ajax zijn talenten na een of twee goede seizoenen in het eerste gewoon weg...
Overigens zie ik Ajax ook niet ver komen in de CL als ze deze ploeg bij elkaar houden. Buiten Eriksen, van Rhijn en Fischer lopen er geen spelers in rond die op termijn bij een CL halve finalist zouden kunnen ballen.
Uiteindelijk misschien niet maar die Götze speelt dan wel al minstens drie of vier goede seizoenen in Dortmund terwijl de echt grote talenten bij Ajax na 1 of 2 goede seizoenen weg zijn, dat is een groot verschil.D-e-n schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:54:
[...]
Dat is voor elke Nederlandse ploeg een probleem. Ik vraag me overigens af of Dortmund echt weerstand kan bieden op het moment dat de miljoenen voor een Götze geboden gaan worden.
Dat weet ik niet, talenten lopen er genoeg ook al staan die nu nog niet in de basis. Nogmaals het probleem is dat de spelers die jij nu noemt al weer weg zijn als deze nieuwe talenten door gaan breken.Overigens zie ik Ajax ook niet ver komen in de CL als ze deze ploeg bij elkaar houden. Buiten Eriksen, van Rhijn en Fischer lopen er geen spelers in rond die op termijn bij een CL halve finalist zouden kunnen ballen.
Die andere talenten ken ik niet natuurlijk. Waar is die Klaassen bijvoorbeeld gebleven? Daar gaf men ook hoog van op maar die blijft ook hangen.
Verwijderd
Die duitsers doen hun plicht wel 
En man city heeft echt geen zin in de EU league.
Ik blijf het min of meer zonnig inzien
En man city heeft echt geen zin in de EU league.
Ik blijf het min of meer zonnig inzien

Ik denk dat Ajax "gewoon" derde wordt, en dat had ik echt niet gedacht vooraf aan het CL seizoen. 4e met 0 puntjes had ik ingeschat. PSV verliest morgen "gewoon" punten en anders wel over twee weken, dus die gaan uit Europa. Twente is al zo goed als uitgeschakeld, maar die verliezen morgen ook "gewoon" punten zodat het zeker is.
Ajax speelt na de winterstop nog één ronde EL, en dan focust iedereen zich weer lekker op de competitie en/of beker.
Ajax speelt na de winterstop nog één ronde EL, en dan focust iedereen zich weer lekker op de competitie en/of beker.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Laat Ajax er maar lekker uitvliegen. Dan maar geen UEFA punten, competitie (=geld) is belangrijker tegenwoordig.
Toch zonde allemaal. Van Ajax had je, zoals je aangeeft, redelijkerwijs niet heel veel meer kunnen verwachten, maar FC Twente en PSV kosten Nederland serieus punten. Van die clubs had redelijkerwijs wel meer verwacht mogen worden. Nog één zo'n seizoen en de kampioen van Nederland stroomt in in de 3de voorronde van de CL (ergo, speelt hooguit EL). Dat terwijl we zo goed gingen in Nederland en vorig jaar in bijvoorbeeld Eindhoven nog wel eens is gespeculeerd over winst van de EL.St@m schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:15:
Ik denk dat Ajax "gewoon" derde wordt, en dat had ik echt niet gedacht vooraf aan het CL seizoen. 4e met 0 puntjes had ik ingeschat. PSV verliest morgen "gewoon" punten en anders wel over twee weken, dus die gaan uit Europa. Twente is al zo goed als uitgeschakeld, maar die verliezen morgen ook "gewoon" punten zodat het zeker is.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Klaasen is geblesseerd, heeft vocht in zijn botten. Heeft dus niets met "blijven hangen" te maken.D-e-n schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:02:
Die andere talenten ken ik niet natuurlijk. Waar is die Klaassen bijvoorbeeld gebleven? Daar gaf men ook hoog van op maar die blijft ook hangen.
K to the KillaZ
Dat het zonde is ben ik wel met je eens, ik zie natuurlijk ook het liefst de Nederlandse ploegen meedoen tot het einde. Maar ja, helaas is de realiteit (en dat is wel gebleken de afgelopen jaren) dat als je lang blijft meedoen in Europa, je weinig kans hebt in de competitie.Puur omdat de selecties gewoon niet kwalitatief breed genoeg zijn. Weinig kans in de competitie is geen (voorronde) CL is geen extra inkomsten. Het probleem wordt opgelost als het verschil tussen EL en CL kleiner gemaakt wordt, veel kleiner. Als een club voor een overwinning in de EL nou eens 7 ton zou krijgen, en een club in de CL 1 miljoen. Dan zijn we al een heel eind.argro schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:35:
[...]
Toch zonde allemaal. Van Ajax had je, zoals je aangeeft, redelijkerwijs niet heel veel meer kunnen verwachten, maar FC Twente en PSV kosten Nederland serieus punten. Van die clubs had redelijkerwijs wel meer verwacht mogen worden. Nog één zo'n seizoen en de kampioen van Nederland stroomt in in de 3de voorronde van de CL (ergo, speelt hooguit EL). Dat terwijl we zo goed gingen in Nederland en vorig jaar in bijvoorbeeld Eindhoven nog wel eens is gespeculeerd over winst van de EL.
Volgens mij heeft Ajax nu € 10.100.000 binnengeharkt aan CL inkomsten, PSV € 1.800.000 tot op heden in de EL.. en Twente weet ik niet precies met al die voorrondes, maar dat zal niet veel meer zijn, maar wel extra kosten.
Cijfers 2011
Champions League
Cup winnaar Barcelona 53 miljoen
Manchester United 55 miljoen, dus nog meer dan de nr 1
FC Twente 14 miljoen
Ajax 12,8 miljoen
Panathinaikos, 23 miljoen, kansloos uitgeschakeld maar wel profiterend van een grote Griekse tv-pot.
MSK Zilina, 7,7 miljoen, als minst verdienende club in de CL
Het draait allemaal om geld, en de EL is gewoon niet interessant, het heeft geen uitstraling, je verdient niets, spelers en supporters lopen er niet warm voor en ook daar hebben we niets te winnen..Europa League
Winnaar Porto ontving 8 miljoen
PSV 3,2 miljoen
KAA Gent 2,2 miljoen
Anderlecht 1,8 miljoen
AZ 1,7 miljoen
FC Utrecht 1,7 miljoen
Club Brugge 1,4 miljoen
PAOK en Aris Thessaloniki 3 miljoen elk, ter vergelijking met Panathinaikos
Clubs als Rapid Wien, Lausanne en Salzburg 1,2 miljoen, als minst verdienenden
Als latere instromers in de Europa league ontvingen nog
Sporting Braga 4,5 miljoen, de verliezend finalist
Ajax 6 ton
Twente 1,1 miljoen.
Deze bedragen naast hun eerdergenoemde verdiensten in de CL.
Beetje raar om deze uitspraak te doen, aangezien alle punten gedeeld moeten worden door 6maar FC Twente en PSV kosten Nederland serieus punten. Van die clubs had redelijkerwijs wel meer verwacht mogen worden
We kunnen beter kijken naar Feyenoord, Vitesse en Heerenveen en AZ, die hebben helemaal verzaakt door niet eens de groepsfase te halen. PSV en Twente hebben de afgelopen jaren meer dan genoeg punten voor Nederland gehaald, en het heeft ze helemaal niets gebracht. Heel begrijpelijk dat men de pijlen richt op de competitie in de hoop daar (voorronde) CL af te dwingen.
Is dat zo? Volgens mij niet hoor.Nog één zo'n seizoen en de kampioen van Nederland stroomt in in de 3de voorronde van de CL (ergo, speelt hooguit EL).
http://kassiesa.home.xs4a...ta/method4/crank2013.html
Ja dat is zo!
[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 22-11-2012 09:12 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Tja, de andere clubs naast Twente, Ajax en PSV hebben het nou eenmaal ook veel zwaarder om de groepsfases te bereiken. En het zijn ook juist die clubs die het grootste belang hebben bij een extra CL plaats, hoewel we na dit seizoen moeten vrezen dat we onze enige plaats kwijt gaan raken. Want als ze volgend seizoen weer op deze manier om gaan met de EL, dan hoeven we deze discussie het jaar daarop niet meer te voeren.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Daarom blijf ik erbij dat het hele punten systeem per direct afgeschaft moet worden.
Gewoon eerlijk verdelen en geen enkel land voorrang geven.
Terug naar de tijd dat we zeggen "Goh, leuk dat club x een keer Europa in mag" ipv "OMGWTFBBQ!! club x heeft Europees....dat gaat ons punten kosten!!!!!11111oneoneoneone"
Gewoon eerlijk verdelen en geen enkel land voorrang geven.
Terug naar de tijd dat we zeggen "Goh, leuk dat club x een keer Europa in mag" ipv "OMGWTFBBQ!! club x heeft Europees....dat gaat ons punten kosten!!!!!11111oneoneoneone"
[ Voor 37% gewijzigd door Player1S op 22-11-2012 09:41 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
dat zal nooit gebeuren. Er gaat teveel geld in om.
En ik vind die regel van vroeger wel goed. 3 buitenlanders.
dat gaat ook niet meer gebeuren ( is discriminatie)
Of bv een douglas in het NL team. dat hoor ook niet. hij is braziliaan.
Wat denk je van al die clubs die schulden hebben?
Of een rijke suikeroom.
Het voetbal gaat naar de klote.
En ik vind die regel van vroeger wel goed. 3 buitenlanders.
dat gaat ook niet meer gebeuren ( is discriminatie)
Of bv een douglas in het NL team. dat hoor ook niet. hij is braziliaan.
Wat denk je van al die clubs die schulden hebben?
Of een rijke suikeroom.
Het voetbal gaat naar de klote.
[ Voor 83% gewijzigd door chimera2 op 22-11-2012 09:42 ]
Ik vind die regel van 3 buitenlanders niet goed. Het is club voetbal, geen internationaal voetbal. Er is geen land te verdedigen ofzo.
Wat mij betreft mag de EL afgeschaft worden en de CL juist aangepast dat het een grotere competitie wordt. Hoe en wat, lastig...
Wat mij betreft mag de EL afgeschaft worden en de CL juist aangepast dat het een grotere competitie wordt. Hoe en wat, lastig...
[ Voor 46% gewijzigd door JeroenNietDoen op 22-11-2012 10:18 ]
Is trouwens de finale van de EL niet in de Arena? Dat lijkt mij een hele grote stimulans voor Ajax om vooral zo ver mogelijk te komen in de EL.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik zie de stimulans niet helemaal? Alleen maar omdat de finale in het eigen stadion is? Eerst nog 8x internationaal voetballen, spelers geblesseerd, punten verspelen in de competitie, geen geld verdienen.. mwah.ph4ge schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:21:
Is trouwens de finale van de EL niet in de Arena? Dat lijkt mij een hele grote stimulans voor Ajax om vooral zo ver mogelijk te komen in de EL.
En dan wordt je uitgeschakeld in de halve finale door Chelsea
[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 22-11-2012 10:28 ]
In ander nieuws....Eredivisie Live komt naar de xbox
bron
bron
benieuwt welke bedragen ze er voor vragen. Als het beetje betaalbaar wordt, gooi ik sopcast misschien nog wel aan de kantEredivisie Live biedt live wedstrijden, waarbij per wedstrijd betaald moet worden.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Inderdaad, dat viel mij ook tegen. Pas het laatste kwartier kwam er een beetje pit in. Ik vond het ook tekenend dat pas halvewege de tweede helft de eerste beuk van een verdediger te zien was, het was allemaal veel te mak en te lief. Ik miste echt het beetje gif wat je nodig hebt om überhaupt een kans op een goede wedstrijde te hebben.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:30:
slappe hap dat Ajax, totaal geen fighting spirit, het is allemaal zo flegmatiek spel, dat deden ze ze in die wedstrijden tegen city toch een stuk beter.
D-e-n schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:50:
Club Wed. w g v p v - t 1 Borussia Dortmund + 5 3 2 0 11 10-5 2 Real Madrid ** 5 2 2 1 8 11-8 3 Ajax 5 1 1 3 4 7-12 4 Manchester City 5 0 3 2 3 7-10
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 22-11-2012 10:53 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De uefa moet gewoon een grote Europese competitie maken, de grote clubs verdienen dan wat minder maar de kleinere clubs verdienen dan meer wat ze nu doen, en dat kan ervoor zorgen dat het verschil op sportief gebied wat verkleint kan worden.
⏩ PVOutput☀️
Nivelleren FTW!! Dat is toch al hipQuad schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:03:
De uefa moet gewoon een grote Europese competitie maken, de grote clubs verdienen dan wat minder maar de kleinere clubs verdienen dan meer wat ze nu doen, en dat kan ervoor zorgen dat het verschil op sportief gebied wat verkleint kan worden.
Ehhh... de echte toppers vertrekken ook bij Dortmund hoor.ik222 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 22:35:
Afgelopen zomer: Kagawa naar Manchester United en Lucas Barrios naar China
Zomer daarvoor: Sahin naar Real Madrid (wat financieel ook een klapper was)
Daar tegenover staat de komst van toptalenten als Reus en Schieber. De scouting van Dortmund is erg goed.
Barrios was geen topper meer, had één goed seizoen gedraaid, that's it. Kagawa in Sahin wel, maar zijn beide opgevangen. Gundogan en Reus zijn daarvoor terug en zijn minstens gelijkwaardig. Verder heeft Götze verlengd tot 2016 juist deze zomer, terwijl verwacht werd dat die verkocht werd.
We kunnen alleen maar hopen dat Dortmund zijn sportieve plicht doet door van City te winnen of gelijk te spelen. Dan maakt het resultaat van Ajax tegen Real Madrid niets meer uit.
Zo vervelend, maar Dortmund is een fantastische club met een heerlijke aanhang. Ik gun het ze wel datzelfde zo ver mogelijk mogen komen.
Zo vervelend, maar Dortmund is een fantastische club met een heerlijke aanhang. Ik gun het ze wel datzelfde zo ver mogelijk mogen komen.
⏩ PVOutput☀️
Dat is gewoon een kwestie van slim management. Gotze wordt deze zomer echt wel verkocht als hij zich zo blijft onderscheiden hoor. De scouts van Real en Man City hebben hem gisteren ook gezien.JanW schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:26:
Verder heeft Götze verlengd tot 2016 juist deze zomer, terwijl verwacht werd dat die verkocht werd.
Laat dat nu net een punt zijn waar Ajax vaak faalt. Sulejmani wandelt straks transfervrij de Arena uit.
Dat komt meer omdat niemand Sulejmani wil kopen (geef ze eens ongelijk), dan dat Ajax faalt wat dat betreft. Verder is Ajax volgens mij niet de club bij uitstek waarbij spelers transfervrij vertrekken. Dat soort dingen overkomt ieder club wel eens.tweaker2010 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:45:
[...]
Laat dat nu net een punt zijn waar Ajax vaak faalt. Sulejmani wandelt straks transfervrij de Arena uit.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Het verkoopbeleid van Ajax is met afstand het beste van Nederland. Ze kregen zelfs nog veel meer voor spelers toen PSV jaar in jaar uit kampioen en CL speelde. Een eenjarig contract van een reserve back levert ook nog 7 miljoen euro ofzo op. Daar kunnen de meeste clubs een puntje aan zuigen.tweaker2010 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:45:
Dat de EL totaal oninteressant is, komt ook doordat vrijwel alle grote clubs louter in de CL spelen.
Kijk naar Spanje, die leveren 4 (!) clubs aan de CL. En mede door het poulesysteem overwinteren deze alle 4.
Dus de beste Spaanse club in de EL, is al maximaal de nummer 5 van Spanje. Dat motiveert toch ook niet, als PSV of Twente. De EL is door de UEFA echt een tweederangscompetitie gemaakt.
Vroegah had je de Europacup 2, de cup voor bekerwinnaars. Dat was een spannende competitie, omdat daar gewoon hele goede ploegen aan meededen. De FA-cup is in Engeland zeer belangrijk, dus is het een eer en een prestatie om dan te mogen uitkomen in de EC-2
Kijk naar Spanje, die leveren 4 (!) clubs aan de CL. En mede door het poulesysteem overwinteren deze alle 4.
Dus de beste Spaanse club in de EL, is al maximaal de nummer 5 van Spanje. Dat motiveert toch ook niet, als PSV of Twente. De EL is door de UEFA echt een tweederangscompetitie gemaakt.
Vroegah had je de Europacup 2, de cup voor bekerwinnaars. Dat was een spannende competitie, omdat daar gewoon hele goede ploegen aan meededen. De FA-cup is in Engeland zeer belangrijk, dus is het een eer en een prestatie om dan te mogen uitkomen in de EC-2
Houdoe
Verwijderd
Er moet meer geld gepompt worden in de EL, vooral om het verschil met de CL te verkleinen. Kan nog een staatje herinneren van vorig seizoen. PSV, AZ en Twente kwamen een ronde verder dan Ajax, maar Ajax verdiende 2x meer dan die 3 clubs tezamen.
Kan echt niet begrijpen waarom clubs in NL zeggen dat de EL niet belangrijk is. De hier zo vaak genoemde talenten kunnen op een hoger niveau laten zien wat ze kunnen. Spelers staan in de etalage, wat goed is voor hun transfersom. Als een speler er 3 in schopt tegen een Engelse ploeg, zijn er toch 30 Engelse scouts die wakker worden.
Kan echt niet begrijpen waarom clubs in NL zeggen dat de EL niet belangrijk is. De hier zo vaak genoemde talenten kunnen op een hoger niveau laten zien wat ze kunnen. Spelers staan in de etalage, wat goed is voor hun transfersom. Als een speler er 3 in schopt tegen een Engelse ploeg, zijn er toch 30 Engelse scouts die wakker worden.
Face it, Europees voetbal is in Nederland op sterven na dood. Niet aansprekende tegenstanders (waar vaak ook nog van verloren wordt), halflege stadions, financieel niet interessant (door de verre uitwedstrijden in sommige gevallen zelfs verliesgevend).
Ik volg het al een tijdje niet meer. 12 jaar geleden was een CL/Uefa cup avondje nog iets, tegenwoordig niet om aan te gluren. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde van Europees voetbal nog is. Alleen poule fase CL halen is financieel interessant en biedt kans op leuke tegenstanders. De rest levert niets op en drukt op de resultaten in de eredivisie.
Ik volg het al een tijdje niet meer. 12 jaar geleden was een CL/Uefa cup avondje nog iets, tegenwoordig niet om aan te gluren. Ik vraag me af wat de toegevoegde waarde van Europees voetbal nog is. Alleen poule fase CL halen is financieel interessant en biedt kans op leuke tegenstanders. De rest levert niets op en drukt op de resultaten in de eredivisie.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Probleem is dat je niet zovaak tegen een Engelse ploeg speelt, maar elke keer op een krakkemikkig veldje in Oost-Europa in de kou op een onaantrekkelijk tijdstip mag spelen tegen een team uit een nóg mindere competitie.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:28:
Er moet meer geld gepompt worden in de EL, vooral om het verschil met de CL te verkleinen. Kan nog een staatje herinneren van vorig seizoen. PSV, AZ en Twente kwamen een ronde verder dan Ajax, maar Ajax verdiende 2x meer dan die 3 clubs tezamen.
En als het dan financieel eigenlijk ook nog eens helemaal niets oplevert...
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Niet alleen in Nederland hoor.Tettie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:28:
Face it, Europees voetbal is in Nederland op sterven na dood. Niet aansprekende tegenstanders (waar vaak ook nog van verloren wordt), halflege stadions, financieel niet interessant (door de verre uitwedstrijden in sommige gevallen zelfs verliesgevend).
Hier zijn de stadions nog aardig gevuld, bij sommige clubs halen ze waarschijnlijk een paar zwervers naar binnen om iig iets op de tribunes te hebben.....
CL is financieel aantrekkelijk maar hoe lang nog? Men wordt het wel een keer moe om steeds dezelfde clubs te zien.
En dat wordt nog een feestelijk moment ook, dan is al het wanbeleid uit het verleden de Arena uit. Verkopen was geen optie, mede door zijn matige prestaties en topsalaris (1,8mln!) en bijtekenen tegen een reeel salaris wil hij zelf niet. Het huidige management kan je dus niets verwijten.tweaker2010 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:45:
Die halflege stadions zijn de schuld van de clubs zelf door teveel entree te vragen. In de Arena gisteren ook zeer veel lege plekken boven in de lange zijde aan de kant waar de tv-camera staat hele rijen. Enkel het hoekvak was helemaal vol (want nog redelijk betaalbaar, slechts 57,50Tettie schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:28:

[ Voor 46% gewijzigd door Sempy op 22-11-2012 13:16 ]
Als PSV en Twente niet om aan te gluren zijn, kan je nog altijd kijken naar Lazio - Tottenham. Op papier wel zo'n beetje de mooiste wedstrijd, als ik het programma zo zie.
Oh, en je mag geen "hoer" meer zeggen in Breda.
NAC Breda wil 'puta' niet meer horen
[ Voor 38% gewijzigd door chim0 op 22-11-2012 13:28 ]
Niet meer dan logisch IMHO, tuig.chim0 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:22:
Buiten de hoge toegangsprijzen, als een club als signaal afgeeft dat de EL hun niks boeit, dan heb ik tenminste als supporter geen zin om naar het stadion te gaan. In Spanje en Portugal begrijpen ze het wel, spelen voor het prestige, omdat dit 1 van de weinige prijzen is waar ze voor kunnen strijden.Sempy schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:08:
[...]
En dat wordt nog een feestelijk moment ook, dan is al het wanbeleid uit het verleden de Arena uit. Verkopen was geen optie, mede door zijn matige prestaties en topsalaris (1,8mln!) en bijtekenen tegen een reeel salaris wil hij zelf niet. Het huidige management kan je dus niets verwijten.
[...]
Die halflege stadions zijn de schuld van de clubs zelf door teveel entree te vragen. In de Arena gisteren ook zeer veel lege plekken boven in de lange zijde aan de kant waar de tv-camera staat hele rijen. Enkel het hoekvak was helemaal vol (want nog redelijk betaalbaar, slechts 57,50). PSV heeft nu eindelijk het licht gezien door de kaartjes op vakantieveilingen te dumpen en zo dus een stuk voller stadion te hebben. Dan krijg je vanzelf meer sfeer in het stadion en is het ook leuker om te kijken.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ligt ook aan het imago en de echte toptalenten uit het verleden (zoals Zlatan en Sneijder). Maher gaat vanuit Alkmaar nooit zo'n toptransfer maken als dat hij in Amsterdam zou spelen. Strootman en Narsingh idem dito.ph4ge schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:13:
[...]
Het verkoopbeleid van Ajax is met afstand het beste van Nederland. Ze kregen zelfs nog veel meer voor spelers toen PSV jaar in jaar uit kampioen en CL speelde. Een eenjarig contract van een reserve back levert ook nog 7 miljoen euro ofzo op. Daar kunnen de meeste clubs een puntje aan zuigen.
Rubin - Inter zou ook weleens een mooie kunnen zijn!
Verwijderd
Ik denk het niet. Zowel Rubin als Inter zijn al geplaatst. Grote kans dat in ieder geval Inter met een veredeld jeugdelftal aan komt zetten.chim0 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:48:
Rubin - Inter zou ook weleens een mooie kunnen zijn!
Die Duitse kranten gooien nog even zout in de wonden

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Twente is uitgeschakeld (99,99% zeker) Dat is één
Twente was wel beter dan Hannover maar was tegelijk machteloos want ik zag geen enkele mogelijkheid waarvan ik dacht dat er een doelpunt uit zou kunnen vallen. Diep triest
Ik zag maar 2 lichtpuntjes.
Ik zag maar 2 lichtpuntjes.
- Bosker stond op zijn leeftijd goed en degelijk te keepen. Misschien dat 1 of 2 ballen er niet al te zeker uitzagen, maar petje af.
- Op de arbitrage was niets aan te merken, zag vrijwel alles en die rode kaart was terecht.
Driessen heeft ook de anti-PSV pet op
tjonge jonge..
Driessen hou alsjeblieft op.. zegt niemand dan tegen hem.. "Joh Leo, hou eens op met jezelf belachelijk maken!, dikke calimero"
Binnen 10 minuten heeft ie al vier keer gezegd.. Van Bommel.... Strootman.... Narsingh... Willems... tja ze zijn er niet bij, geblesseerd.. maar wees gerust. Zondag spelen ze weer. En dan op de huilie manier van Jan Smit (Heracles)
Edit 1: Nou, PSV maakt de 1-0 en de stemming is direct omgeslagen bij Leo. Hopen dat ze winnen, dan is al het gezeur ook weer voorbij, en dan mag Jan Smit weer in zijn hok.
Edit 2: Ben overigens zeer benieuwd wat Lens gaat opbrengen voor PSV als hij zo doorvoetbald.. 15 miljoen?
Edit 3: Jammer.. 1-1, dan kunnen we weer
Driessen hou alsjeblieft op.. zegt niemand dan tegen hem.. "Joh Leo, hou eens op met jezelf belachelijk maken!, dikke calimero"
Binnen 10 minuten heeft ie al vier keer gezegd.. Van Bommel.... Strootman.... Narsingh... Willems... tja ze zijn er niet bij, geblesseerd.. maar wees gerust. Zondag spelen ze weer. En dan op de huilie manier van Jan Smit (Heracles)
Edit 1: Nou, PSV maakt de 1-0 en de stemming is direct omgeslagen bij Leo. Hopen dat ze winnen, dan is al het gezeur ook weer voorbij, en dan mag Jan Smit weer in zijn hok.
Edit 2: Ben overigens zeer benieuwd wat Lens gaat opbrengen voor PSV als hij zo doorvoetbald.. 15 miljoen?
Edit 3: Jammer.. 1-1, dan kunnen we weer
[ Voor 118% gewijzigd door St@m op 22-11-2012 21:29 ]
Driessen heeft gewoon gelijk, zonder van Bommel en Strootman heeft PSV geen enkele "spirit" en is het een heel ander elftal.
Dat is niet wat Driessen probeert te vertellen. Heb je de eerste 10 minuten meegeluisterd? Dat PSV zonder van Bommel en Strootman een ander elftal is moge duidelijk zijn.Krukar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:55:
Driessen heeft gewoon gelijk, zonder van Bommel en Strootman heeft PSV geen enkele "spirit" en is het een heel ander elftal.
Ik vind het overigens nog zo slecht niet wat ze op de mat leggen, had veel erger verwacht, meer AIK style zeg maar.
[ Voor 22% gewijzigd door St@m op 22-11-2012 21:59 ]
Nee, ik heb altijd het geluid uitstaan bij voetbal op Nederlandse zenders aangezien er geen goede voetbal-commentatoren meer bestaan in NederlandSt@m schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:58:
[...]
Dat is niet wat Driessen probeert te vertellen. Heb je de eerste 10 minuten meegeluisterd?
Ik dacht dat hij daar op doelde als ik jouw post zo las, maar blijkbaar niet dus.
http://www.voetbalprimeur...pelers-arrogantie-ten-topKrukar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:59:
[...]
Nee, ik heb altijd het geluid uitstaan bij voetbal op Nederlandse zenders aangezien er geen goede voetbal-commentatoren meer bestaan in Nederland
Ik dacht dat hij daar op doelde als ik jouw post zo las, maar blijkbaar niet dus.
Vooral die laatste twee zinnen ook"Dit is arrogantie ten top. Het getuigt van weinig collegialiteit, ik vind dit helemaal niks. Laat ze dan ook in de Eredivisie het tweede elftal opstellen", zegt Heracles Almelo-voorzitter Jan Smit tegenover het Algemeen Dagblad. "Enkele clubs benadelen de rest. Wij hebben met Heracles de ambitie om ooit Europees voetbal te spelen. Als PSV en ook Twente er met de pet naar gooien, wordt het voor ons steeds moeilijker."
Maar goed, daar loopt Driessen dus de hele tijd (nouja, eerste 10 min, en net voor de rust volgens mij ook, maar toen luisterde ik half) over te zeiken.
Ik denk trouwens dat De Boer hier nog wel op terugkomt trouwens als hij een wedstrijd heeft verloren in de EL en daarna uit moet naar Dnjepr voor een potje op donderdagavond 21:00 uur. Terwijl hij die zondag om half 1 uit naar Twente moet in een rechtstreeks duel om de tweede plaats en Erikssen en Alderweireld een pijntje hebben
Ajax-trainer Frank de Boer kan zich daar echter niet in vinden. "Normaal gesproken moet je om de drie dagen een duel kunnen spelen. Zelf zou ik geen spelers sparen voor de Europa League, ook een mooi toernooi."
Ha, kijk....heel verstandig. Ik heb ook nooit commentaar/geluid aan staan bij een pot.Krukar schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:59:
[...]
Nee, ik heb altijd het geluid uitstaan bij voetbal op Nederlandse zenders aangezien er geen goede voetbal-commentatoren meer bestaan in Nederland
Ik luister ondertussen naar muziek of wanneer ik op de bank zit (of lig) en me vrouw iets "interessants" zit te kijken, kijk ik op me laptop (en altijd zonder dopjes of wat dan ook).
Bij PSV zag ik arbitrage die zich liet inpakken door toneelvereniging Dnipro die met elkaar wedijverden wie de mooiste of meest dramatische val kon maken. Verbazend dat er een rode kaart werd gegeven, ik weet niet of die helemaal terecht was. PSV liet zich overigens ook niet onbetuigd in "dramatische" zin.
Wat zijn dit soort dure voetballers zoals we gisteren ook bij Chelsea zagen toch een stelletje mietjes. Gillen, huilen en kronkelen als er alleen maar naar ze wordt gegeken.
Wie, om maar wat te noemen, tijdens de olympische spelen bij het vrouwen hockey niet alleen heeft gekeken naar de fraaie benen heeft ook kunnen zien dat wanneer er een hockeystick met een doodklap op een been, of een bal met een doorborende vaart in het gezicht kwam de pijn even stonden te verbijten en dan rustig weer doorliepen.
Dat was echter niet de reden waarom PSV verloor. Het 1e doelpunt van Dnipro ontstond niet zozeer doordat Bouma aan de verkeerde kant stond te "verdedigen" maar al eerder door geklungel op het middenveld.
Hun 2e doelpunt kwam uit het niets.
En ik heb welgeteld van PSV slechts 2 goede voorzetten gezien. Uit 1 viel het doelpunt en in de 2e helft schoot de te slappe Matavz de bal er niet in.
Wat zijn dit soort dure voetballers zoals we gisteren ook bij Chelsea zagen toch een stelletje mietjes. Gillen, huilen en kronkelen als er alleen maar naar ze wordt gegeken.
Wie, om maar wat te noemen, tijdens de olympische spelen bij het vrouwen hockey niet alleen heeft gekeken naar de fraaie benen heeft ook kunnen zien dat wanneer er een hockeystick met een doodklap op een been, of een bal met een doorborende vaart in het gezicht kwam de pijn even stonden te verbijten en dan rustig weer doorliepen.
Dat was echter niet de reden waarom PSV verloor. Het 1e doelpunt van Dnipro ontstond niet zozeer doordat Bouma aan de verkeerde kant stond te "verdedigen" maar al eerder door geklungel op het middenveld.
Hun 2e doelpunt kwam uit het niets.
En ik heb welgeteld van PSV slechts 2 goede voorzetten gezien. Uit 1 viel het doelpunt en in de 2e helft schoot de te slappe Matavz de bal er niet in.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.