Het gaat juist om het risico, want er wordt geen geld uitgegeven tenzij een onrealisitisch pessimistisch scenario uitkomt (dat er gemiddeld een stuk minder mensen gaan zitten dan in de huidige Kuip over een lange periode). Feyenoord heeft al 2x eerder een dergelijke garantie gehad en dat heeft de gemeente nooit een cent gekocht, dus een beetje krediet verdienen ze wel. Bovendien is Feyenoord meer dan 6 jaar in onderhandeling met de gemeente en blijft de gemeente grote invloed hebben daarna dus zitten ze er ook zelf bij als het mis dreigt te gaan.
Ik erger me ook aan het argument van LR dat de lokatie niet goed is, het had op een iconische lokatie gemoeten. Maar die lokatie is juist gekozen door de gemeente. De oorspronkelijke en mooiste lokatie was te duur en bouwen waar nu de Kuip staat was niet toegestaan.
@Sallin, de groene
Amsterdammer? Dat stuk klopt geen reet van. Zo is de vergelijkingen met de Skyboxen van de Arena zo krom als het maar zijn kan. Appels met peren, omdat er wordt gekeken wat Ajax onderaan de streep overhoudt maar er wordt vergeten dat ze die boxen huren van het stadion. Omzet wordt met winst vergeleken. Bij Feyenoord is er een hele andere constructie. Het cijfer voor de skyboxen is gebaseerd op de eigen inkomsten nu, als alleen de wachtlijst die er nu is gevuld wordt in het nieuwe stadion en je neemt de inflatie eroverheen dan is die 33 miljoen euro al bijna gehaald en dus niet onrealistisch. Het is logisch dat je met zo'n bron de ArenA bij zn haren erbij sleept, maar zorg dan dat je de juiste cijfers hebt.
[
Voor 50% gewijzigd door
ph4ge op 11-07-2013 10:01
]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"