[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 135 Laatste
Acties:
  • 281.272 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
*O* Persoonlijk feestje want Joachim blijft in Nederland, hij komt RKC versterken. *O*

Blijkbaar zijn er geen Nederlanders die beter zijn dan deze spits, ik dacht echt dat na zijn Willem II avontuur hij weer terug ging naar zijn semi-prof maten in Luxemburg...dit moet haast een soort wonder zijn. :+

Aan de andere kant laat Riechedly Bazoer maar zijn debuut maken tegen RKC

Jeetje nog een jaar Joachim. 8)7 , tijd voor een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 23:11
Het plan voor een nieuwe Kuip is van de baan. Feyenoord krijgt morgen niet de steun van de Rotterdamse gemeenteraad om de bouw mogelijk te maken. De fractie van Leefbaar Rotterdam besloot vanavond de financiële garantstelling voor een lening van 165 miljoen euro af te wijzen. Daarmee is een meerderheid niet meer haalbaar. (Bron: AD.nl)

In mijn ogen geweldig nieuws voor Feyenoord, omdat een plan (wat niet erg goed is uitgewerkt) voor grote problemen zou zorgen bij zowel Feyenoord als de gemeente Rotterdam.

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:51
Ik had veel liever een "ja, mits" gezien dan een "nee". Nu is het gewoon klaar, Reddekuip heeft Feyenoord succesvol gesaboteerd. Jaren en jaren voorbereiding de prullenbak in en elke ambitie het raam uit. Ik snap ook niet dat deze ambtenaren jaren lang bij de besluitvorming betrokken zijn geweest en dat dan een week voor het definitieve besluit een partij ineens draait en een andere tegen stemt eigenlijk omdat ze nog vragen hebben. Klinkt als kostbare bureaucratische besluiteloosheid.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:14

Chrisjuh_15

Facta non verba

LEEFBAAR!!!! :D Zo ontzettend blij dat het plan is afgeschoten. Het was in geen enkel opzicht een verbetering voor de BVO en nam veel te veel risico's met zich mee.

RedDeKuip! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:25

RBH

Lees dit net op Twitter:
Rik Elfrink
@RikElfrink
#PSV en AS #Roma hebben een principe-akkoord over een daverende transferprijs voor #Strootman: 20 miljoen euro.
Ze moeten nog wel keiharde bankgaranties af kunnen geven, maar Strootman is ook al persoonlijk rond met AS Roma.

Dat doen ze wel goed, bij PSV. Ben wel benieuwd hoe ze het verlies nu daadwerkelijk gaan opvangen.. (Het niet opvangen vind ik ook niet erg. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Primeurtje van het Eindhovens Dagblad: PSV en Roma hebben een akkoord over Strootman, voor (schrik niet) 20.000.000.
http://www.ed.nl/sport/vo...-over-strootman-1.3909377

Voorwaarde is nog wel de bankgarantie, nog heel ff afwachten op een definitief bericht.

Twin-tig mil-joen! :o

^^ grrr ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:25

RBH

:D

Echt bizar, 20 miljoen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:20
Bra-Jo schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:53:
Primeurtje van het Eindhovens Dagblad: PSV en Roma hebben een akkoord over Strootman, voor (schrik niet) 20.000.000.
http://www.ed.nl/sport/vo...-over-strootman-1.3909377

Voorwaarde is nog wel de bankgarantie, nog heel ff afwachten op een definitief bericht.

Twin-tig mil-joen! :o

^^ grrr ;)
Vraag me af het gewoon 20mln is of x bedrag en dan nog clausules erbij welke bij elkaar 20mln zijn.

Want als de clausules onrealistisch zijn dan valt het uiteindelijk wel lager uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Chrisjuh_15 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:50:
LEEFBAAR!!!! :D Zo ontzettend blij dat het plan is afgeschoten. Het was in geen enkel opzicht een verbetering voor de BVO en nam veel te veel risico's met zich mee.

Ze zijn er tegen ja, maar RDK is geen goed alternatief dat weet toch iedereen? Op termijn moet er gewoon een niew stadion komen, renovatie is uitstel van executie. Dat de overheid garant moet staan vindt ik wel onzin.

Al dat sentiment van die supporters slaat ook nergens op ... dan had Ajax nu nog in de Meer gezeten en Arsenal in Highbury, soms moet je gewoon investeren in de toekomst van je club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

tweaker2010 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:31:
[...]

Ze zijn er tegen ja, maar RDK is geen goed alternatief dat weet toch iedereen? Op termijn moet er gewoon een niew stadion komen, renovatie is uitstel van executie. Dat de overheid garant moet staan vindt ik wel onzin.

Al dat sentiment van die supporters slaat ook nergens op ... dan had Ajax nu nog in de Meer gezeten en Arsenal in Highbury, soms moet je gewoon investeren in de toekomst van je club.
Klopt, ben ik met je eens. Maar dit plan had gewoonweg geen harde cijfers dat de BVO er structureel op vooruit zou gaan. Als er een plan had gelegen waarin De Kuip zijn 'uniekheid' zou behouden (lees: een nieuw VOETBALstadion zonder dak (!!) en geen multifunctionele, betonnen hal), waarin er naar de begroting van 020 gewerkt kan worden (100 miljoen) dan had je mij echt niet horen klagen. Maar dit plan zou de begroting in een lange periode slechts een tiental miljoen euros opkrikken en het zou qua opbrengsten uit het stadion veel lager uitkomen (content fee, stadion niet in bezit van Feyenoord zelf maar van de Stadion NV).

Nee, HNS was gedoemd te falen, terug naar de tekentafel en nu met een GOED en DEGELIJK plan komen waar de BVO structureel beter van wordt. Waar het om VOETBAL draait en niet om concerten of een mooi park rondom het stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:02
Arsenal heeft zijn beste spelers moeten verkopen om het stadion te kunnen financieren. Ajax was een ander verhaal, die hadden nog staantribunes wat niet meer mocht.

Real Madrid, AC Milan, Barcelona, Man Utd, Dortmund....ze spelen allemaal in oude stadions die gerenoveerd zijn en hun unieke sfeer en karakter hebben behouden. Bij de Kuip kan dit dus ook, alleen die leugenaars in de directie van Feyenoord doen nu voorkomen dat het onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

ChrisLNFF schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:38:
Arsenal heeft zijn beste spelers moeten verkopen om het stadion te kunnen financieren. Ajax was een ander verhaal, die hadden nog staantribunes wat niet meer mocht.

Real Madrid, AC Milan, Barcelona, Man Utd, Dortmund....ze spelen allemaal in oude stadions die gerenoveerd zijn en hun unieke sfeer en karakter hebben behouden. Bij de Kuip kan dit dus ook, alleen die leugenaars in de directie van Feyenoord doen nu voorkomen dat het onmogelijk is.
Kijk! Een medestander! :*) Inderdaad. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden overal in Europa waar zo'n nieuw stadion de club naar de verdoemenis geholpen hebben. Een Franse club (LeMans) kreeg een nieuw, ultramodern stadion en werd vanwege financiële problemen naar de 6e divisie terug gezet. Arsenal moest zijn beste spelers verkopen, ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
De enige club die er echt op vooruit is gegaan is Juve. Maar die kwamen dan ook van dat verschrikkelijke Delle Alpi.

63.000 mensen en dan uitgaan van 95% bezetting is sowieso niet realistisch in Nederland. 55.000 is zat, nu worden er ook elke wedstrijd een paar duizend kaarten weggegeven aan scholen en voetbalclubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ChrisLNFF schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:47:
De enige club die er echt op vooruit is gegaan is Juve. Maar die kwamen dan ook van dat verschrikkelijke Delle Alpi.

63.000 mensen en dan uitgaan van 95% bezetting is sowieso niet realistisch in Nederland. 55.000 is zat, nu worden er ook elke wedstrijd een paar duizend kaarten weggegeven aan scholen en voetbalclubs.
Precies, in de periode waar het slecht ging met Feyenoord was het ook in de verste verte niet uitverkocht (alhoewel er genoeg mensen zijn die beweren van wel).
Kan me nog wedstrijden herinneren van toen waar de camera laag bleef hang om de grote gaten in de bovenste ring niet in beeld te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Deadsy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 01:01:
[...]

Precies, in de periode waar het slecht ging met Feyenoord was het ook in de verste verte niet uitverkocht (alhoewel er genoeg mensen zijn die beweren van wel).
Kan me nog wedstrijden herinneren van toen waar de camera laag bleef hang om de grote gaten in de bovenste ring niet in beeld te laten komen.
Die vergelijking gaat niet helemaal op, de periode waar jij het over hebt (80's en begin jaren 90) was het voetbal veel minder populair dan nu. Alle stadions waren matig gevuld. De 'kern' van supporters die ook komen als het slecht gaat, zoals onder Been, is pak 'm beet 30.000 man. Die zaten er 30 jaar geleden echt niet. Enerzijds omdat het voetbal een enorm gehypte sport is, anderzijds is de veiligheid in de stadions enorm toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ChrisLNFF schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 01:08:
[...]

Die vergelijking gaat niet helemaal op, de periode waar jij het over hebt (80's en begin jaren 90) was het voetbal veel minder populair dan nu. Alle stadions waren matig gevuld. De 'kern' van supporters die ook komen als het slecht gaat, zoals onder Been, is pak 'm beet 30.000 man. Die zaten er 30 jaar geleden echt niet. Enerzijds omdat het voetbal een enorm gehypte sport is, anderzijds is de veiligheid in de stadions enorm toegenomen.
Ik heb het niet over de jaren 80 of 90 maar over de periode Been.
Toen ze er qua positie slecht voor stonden kwam alleen nog het echt trouwe legioen en waren er flink wat gaten in de tribunes.

Derhalve vind ik 63.000 zitplaatsen ook geen goed idee. Stel je voor ze maken weer een mindere periode door en een bepaalde groep supporters blijft weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Deadsy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 01:12:
[...]

Ik heb het niet over de jaren 80 of 90 maar over de periode Been.
Toen ze er qua positie slecht voor stonden kwam alleen nog het echt trouwe legioen en waren er flink wat gaten in de tribunes.

Derhalve vind ik 63.000 zitplaatsen ook geen goed idee. Stel je voor ze maken weer een mindere periode door en een bepaalde groep supporters blijft weg.
Een week na de 10-0 in Eindhoven was de Kuip toch echt aardig vol tegen vvv, maar ik snap je punt.

Ik hoop op renovatie. Laten ze iig weer het nodige onderhoud plegen aan de Kuip, want wat ze nu geflikt hebben (expres geen onderhoud meer plegen om je standpunt sterker te maken) is echt schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 23:11
Ik lees hier eerder dat Red de Kuip de boel gesaboteerd zou hebben, maar denk dat dit juist (ook?, daarover mag iedereen zijn eigen mening vormen) door Feyenoord is gedaan.

Het laten liggen van onderhoud, subjectieve dingen als feiten omschrijven, geen eerlijke communicatie over de plannen, supporters er niet bij betrekken. In mijn ogen moet een club als Feyenoord juist samenwerken en samen nadenken over beslissingen zoals een stadion, en niet voor meneer Van Oostveen omdat hij graag warme kroketten wilt hebben, waarop hij het liefst niet hoeft te wachten.

Feyenoord is één en al voetbal, maar waarom dan zo'n multifunctionele hal maken waarin ook gevoetbald kan worden? Voor die paar concerten per jaar die er dan gehouden zullen worden? Waarbij Rotterdam dus tegen Amsterdam moet strijden om (inter)nationale sterren naar het stadion te krijgen, waardoor het dus maar de vraag is hoeveel er in Rotterdam gehouden zullen worden. Waarom niet kiezen voor een stadion dat puur voetbal uitstraalt, zoals het Emirates Stadium van Arsenal of Estádio da Luz van Benfica dat doen?

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Zwarte dag voor Feyenoord. Ondanks afstemming met de gemeente inzake de uiteindelijke business case is die alsnog afgeschoten door een meerderheid van de gemeenteraad. Alle renovatievarianten zijn in alle second opinions als niet financieerbaar beoordeeld. En dan durven zogenaamde bekende Nederlanders doodleuk met droge ogen beweren dat de Kuip gerenoveerd zou moeten worden. Blijkbaar de beschikbare stukken niet gelezen.

Feyenoord heeft een lastige supportersschare die bijzonder divers van samenstelling is. Er zal altijd bezwaar zijn tegen welk plan ook wat uit de mouw van de directie van Feyenoord komt. Niet uit inhoudelijke argumenten maar slechts en slechts alleen vanwege het feit dat het een verandering met zich mee zal brengen. Een verandering in de beleving van bepaalde groepen supporters. Die in mijn optiek dan ook meer supporters zijn van hun eigen beleving dan supporters van Feyenoord. Wat dat betreft had René van der Gijp gelijk een goed jaar geleden. Er zijn talloze Feyenoord supporters die het helemaal niet om het voetbal gaat maar slechts en slechts alleen om hun middagje of avondje gezelligheid in de Kuip.

Zich supportes noemenden die feest zijn gaan vieren bij de Kuip vanwege het besluit van Leefbaar Rotterdam. Met zulke supporters heb je geen vijanden meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier nog een kritisch stukje over de financiering van de nieuwe Kuip: http://www.groene.nl/2013/24/de-nieuwe-kuip-is-bijna-rond
Een fonkelnieuw vliegveld in Enschede, een schaatspaleis van 185 miljoen in Almere. Megaprojecten kunnen verblinden. Zo moet de Rotterdamse gemeenteraad binnenkort beslissen over een garantstelling van 160 miljoen voor een nieuw Feyenoord-stadion. De businesscase is optimistisch, het financiële risico groot. Dwars­doorsnee van een prestigeproject.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Sallin schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 06:31:
Hier nog een kritisch stukje over de financiering van de nieuwe Kuip: http://www.groene.nl/2013/24/de-nieuwe-kuip-is-bijna-rond

[...]
En dit zou imho al de reden moeten zijn waarom het plan niet goed is. De investering is een factor 2 te hoog en de financiering ervan is discutabel. Als ze de nieuwe kuip goedkoper weten te maken, hoeft de gemeente niet/nauwelijks garant te staan en kan er toch een nieuw stadion gebouwd worden. :)

Dit zegt overigens niets over andere plannen. RDK kan zeker net zo slecht zijn, maar dit plan is gewoon niet goed. Slim is ook dat de raad alleen een uitspraak doet over de financiering: Feyenoord mag dus wel een nieuwe kuip bouwen als ze dat willen. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Krisp op 11-07-2013 07:31 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Er zijn gewoon geen financiers voor renovatie. Feyenoord heeft het geprobeerd, RdK heeft het geprobeerd, de gemeente heeft het geprobeerd, maar ze zijn er niet. Dus komt het er niet. Nog even los van dat alle second opinions nog veel kritischer op RdK waren, waar het HNS plan als her en der te optimistisch werd beoordeeld is RdK gewoon afgeschoten als technisch en financieel onhaalbaar. Laatste renovatie is 15 jaar geleden, dat kan je niet blijven doen. Nog even los van dat de Kuip wordt verminkt, niet gered door RdK.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
Ik kan me de beslissing van de gemeenteraad goed voorstellen. Nog los van het risico, betekent geld vrij maken voor dit soort prestigeprojecten vaak dat er wordt bezuinigd op voorzieningen die maatschappelijk gezien belangrijker zijn dan topsport. Ik zie hetzelfde in mijn woonplaats Amersfoort, daar wordt wel dik 30 miljoen vrijgemaakt voor een (topsport) zwembad, maar op de bibliotheken is wel dik bezuinigd zodat het voor scholen en ouderen in grote delen van Amersfoort te ver is om langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het gaat juist om het risico, want er wordt geen geld uitgegeven tenzij een onrealisitisch pessimistisch scenario uitkomt (dat er gemiddeld een stuk minder mensen gaan zitten dan in de huidige Kuip over een lange periode). Feyenoord heeft al 2x eerder een dergelijke garantie gehad en dat heeft de gemeente nooit een cent gekocht, dus een beetje krediet verdienen ze wel. Bovendien is Feyenoord meer dan 6 jaar in onderhandeling met de gemeente en blijft de gemeente grote invloed hebben daarna dus zitten ze er ook zelf bij als het mis dreigt te gaan.

Ik erger me ook aan het argument van LR dat de lokatie niet goed is, het had op een iconische lokatie gemoeten. Maar die lokatie is juist gekozen door de gemeente. De oorspronkelijke en mooiste lokatie was te duur en bouwen waar nu de Kuip staat was niet toegestaan.

@Sallin, de groene Amsterdammer? Dat stuk klopt geen reet van. Zo is de vergelijkingen met de Skyboxen van de Arena zo krom als het maar zijn kan. Appels met peren, omdat er wordt gekeken wat Ajax onderaan de streep overhoudt maar er wordt vergeten dat ze die boxen huren van het stadion. Omzet wordt met winst vergeleken. Bij Feyenoord is er een hele andere constructie. Het cijfer voor de skyboxen is gebaseerd op de eigen inkomsten nu, als alleen de wachtlijst die er nu is gevuld wordt in het nieuwe stadion en je neemt de inflatie eroverheen dan is die 33 miljoen euro al bijna gehaald en dus niet onrealistisch. Het is logisch dat je met zo'n bron de ArenA bij zn haren erbij sleept, maar zorg dan dat je de juiste cijfers hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door ph4ge op 11-07-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:41:
[...]
Kijk! Een medestander! :*) Inderdaad. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden overal in Europa waar zo'n nieuw stadion de club naar de verdoemenis geholpen hebben. Een Franse club (LeMans) kreeg een nieuw, ultramodern stadion en werd vanwege financiële problemen naar de 6e divisie terug gezet. Arsenal moest zijn beste spelers verkopen, ga zo maar door.
Tja, het is maar net welke voorbeelden je erbij haalt he, er zijn genoeg clubs waarbij een nieuw stadion de club wel vooruit geholpen heeft. In de PL hebben degradatiekandidaten al een stadion als PSV, dus zo onrealistisch vind ik een bezetting van dubbele capaciteit (60.000) voor een nieuwe Kuip helemaal niet.

Over Arsenal: daar kwamen de problemen vooral door de veel te hoge salarissen en het oude stadion:
Grote verkopen waren echter ook nodig om de financiële balans van de club in het positieve te trekken, ook omdat het oude Highbury-stadion de commerciële mogelijkheden van de club maar mondjesmaat benutte.
[...]
Daarnaast moet Wenger, om bankafspraken omtrent de lening voor het nieuwe stadion te omzeilen, 25 procent van zijn transferinkomsten per seizoen opnieuw uitgeven aan spelers. Hij is er de man niet naar om met miljoenen te smijten op de transfermarkt, dus lost de Fransman het intern op, door spelers sterk verbeterde contracten te laten ondertekenen. Hieruit volgt de onmogelijke verdeling die hiervoor al kort beschreven is. Zodoende raakt Arsenal overbodige spelers moeilijk kwijt, veelal door te hoge salariseisen. In het geval van Nicklas Bendtner was het zo erg dat de club besloot om zijn volledige salaris van vier miljoen euro per jaar door te betalen gedurende zijn uitleenbeurt aan Sunderland. http://www.catenaccio.nl/2012/financien/arsenal-niet-alleen-sportief-in-de-problemen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 14:11

CR1691

Hero of Time

Feyenoord is slachtoffer geworden van twee dingen:

1. Matige tot slechte communicatie naar de achterban.
2. Politieke spelletjes in de gemeenteraad.

Man man man wat ben ik hier ziek van. We hebben nu de vijfde begroting van Nederland. In de huidige vorm zal die never meer toenemen dus ben je nu verdoemd tot die vijfde begroting. Bij Heerenveen, Groningen en AZ lijken ze het wat dat betreft beter te begrijpen. Ik voorspel dat die de komende jaren dichterbij Feyenoord zullen kruipen wat begroting betreft. Bovendien moet je ook nog eens oppassen voor Fc Utrecht.

Rotterdam toont weer eens geen lef zoals wel vaker is gebleken. Waar men in andere steden vrolijk bouwt aan een nieuwe toekomst laten ze het daar afweten. Die 360 miljoen zou niet alleen een nieuw stadion betekenen maar een heel nieuw sportpark op Rotterdam-Zuid. Nu die plannen niet doorgaan blijft dat gedeelte verpauperd.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Chrisjuh_15 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:50:

RdK is op gebakken lucht gebasseerd en had de club alleen nog maar meer in de shit geduwd. Dat hele bedrag van 170 miljoen kan niet eens gefinancieerd worden, hebben ze bij RdK niet aan gedacht. Gelukkig wil Feyenoord niet renoveren. Die hele renovatie zou in mijn ogen afbreuk doen aan het stadion :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het college heeft het voorstel van de Nieuwe Kuip net zelf ingetrokken. Stemmen is dus niet meer nodig.
Betekent dit dat er evt een nieuw voorstel komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:33:
Feyenoord is slachtoffer geworden van twee dingen:

1. Matige tot slechte communicatie naar de achterban.
2. Politieke spelletjes in de gemeenteraad.

Man man man wat ben ik hier ziek van. We hebben nu de vijfde begroting van Nederland. In de huidige vorm zal die never meer toenemen dus ben je nu verdoemd tot die vijfde begroting. Bij Heerenveen, Groningen en AZ lijken ze het wat dat betreft beter te begrijpen. Ik voorspel dat die de komende jaren dichterbij Feyenoord zullen kruipen wat begroting betreft. Bovendien moet je ook nog eens oppassen voor Fc Utrecht.

Rotterdam toont weer eens geen lef zoals wel vaker is gebleken. Waar men in andere steden vrolijk bouwt aan een nieuwe toekomst laten ze het daar afweten. Die 360 miljoen zou niet alleen een nieuw stadion betekenen maar een heel nieuw sportpark op Rotterdam-Zuid. Nu die plannen niet doorgaan blijft dat gedeelte verpauperd.
Hoezo politieke spelletjes :?

Het gaat hier wel om dat de Gemeente Rotterdam een garantie afgeeft van 165miljoen euro belastinggeld om bij eventuele optredende risico's dit bedrag over te maken. Als dan blijkt dat de businesscase niet solide is moet je je echt afvragen of het wel verstandig is om in dit soort tijden waarin overheden dratisch moeten bezuiningen nog wel te verantwoorden is. Voorzover ik weet staat de Gemeente Rotterdam voor de komende jaren voor 500miljoen* aan bezuiningen aan de lat. Is het dan uit te leggen dat allerlei maatschappelijke instellingen gekort worden maar dat de Gemeente wel bereid is om de portemenee te trekken voor een voetbalstadion 8)7

*Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10...inigingen-Rotterdam.dhtml

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 11-07-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Miki schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:54:
[...]

Hoezo politieke spelletjes :?

Het gaat hier wel om dat de Gemeente Rotterdam een garantie afgeeft van 165miljoen euro belastinggeld om bij eventuele optredende risico's dit bedrag over te maken. Als dan blijkt dat de businesscase niet solide is moet je je echt afvragen of het wel verstandig is om in dit soort tijden waarin overheden dratisch moeten bezuiningen nog wel te verantwoorden is. Voorzover ik weet staat de Gemeente Rotterdam voor de komende jaren voor 500miljoen aan bezuiningen aan de lat. Is het dan uit te leggen dat allerlei maatschappelijke instellingen gekort worden maar dat de Gemeente wel bereid is om de portemenee te trekken voor een voetbalstadion 8)7
D66 had tot een paar weken geleden een akkoord met de coalitie om HNS te laten bouwen. Op een gegeven moment zagen zij dat er een grote groep van hun stemmers het hier niet mee eens waren. Omdat er volgend jaar verkiezingen zijn besloten zij het niet te doen, ze willen hun stemmers niet kwijt. Afspraak is afspraak, tenminste zo is mij altijd geleerd ;) . Idem met Leefbaar Rotterdam. Bang om hun achterban kwijt te raken en heel triest in de media optreden van ''kijk ons eens verstandig zijn''. Mediageil.

Als je het plan van HNS gelezen had zou je geweten hebben dat het meer dan een voetbalstadion zou worden. De infrastructuur zou op de schop gaan, er zou een nieuw complex komen voor zowel de jeugd als het eerste elftal, het stadion zou voor allerlei evenementen en maatschappelijke werkzaamheden ingezet worden en ook het sportpark zou op de schop gaan zodat meerdere sporten kunnen meeprofiteren van de investering.

Het zou de gemeente helemaal niets kosten alleen in de worst case scenario maar dat geld niet alleen voor de gemeente Rotterdam maar voor iedere andere gemeente ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

tweaker2010 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:52:
Het college heeft het voorstel van de Nieuwe Kuip net zelf ingetrokken. Stemmen is dus niet meer nodig.
Betekent dit dat er evt een nieuw voorstel komt?
Ja over pak hem beet een jaar of 10. Er zal sowieso een nieuwe directie komen lijkt mij en dat plan zou helemaal opnieuw gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Koppensneller

winterrrrrr

CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:01:
[...]

D66 had tot een paar weken geleden een akkoord met de coalitie om HNS te laten bouwen. Op een gegeven moment zagen zij dat er een grote groep van hun stemmers het hier niet mee eens waren. Omdat er volgend jaar verkiezingen zijn besloten zij het niet te doen, ze willen hun stemmers niet kwijt. Afspraak is afspraak, tenminste zo is mij altijd geleerd ;) . Idem met Leefbaar Rotterdam. Bang om hun achterban kwijt te raken en heel triest in de media optreden van ''kijk ons eens verstandig zijn''. Mediageil.
Dat, of vernieuwde inzichten op basis van nieuwe informatie. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.nu.nl/sport/3523416/psv-en-as-roma-akkoord-over-strootman.html
Ongelofelijk, 20 miljoen dus... de kas is vol, maar het veld raakt leger en leger. Nu Toivonen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=191747

En Zoet staat ook voor een vertrek ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:29
PSV is vast geld aan het potten voor als ze het moeten terugbetalen aan de gemeente :+
Maar wel zonde voor de club, ze verliezen zo echt heel veel mensen die ze goed konden gebruiken. Hopelijk kunnen ze goede versterkingen erbij aantrekken!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:01:
D66 had tot een paar weken geleden een akkoord met de coalitie om HNS te laten bouwen. Op een gegeven moment zagen zij dat er een grote groep van hun stemmers het hier niet mee eens waren.
Nu een politieke partij luistert naar haar achterban i.p.v. te doen alsof ze gek zijn is het weer niet goed. Daarbij weetje zoals hierboven als is aangegeven niet welke kennis D66 nog meer heeft gehad om tot dit besluit te komen.
Omdat er volgend jaar verkiezingen zijn besloten zij het niet te doen, ze willen hun stemmers niet kwijt. Afspraak is afspraak, tenminste zo is mij altijd geleerd ;) . Idem met Leefbaar Rotterdam. Bang om hun achterban kwijt te raken en heel triest in de media optreden van ''kijk ons eens verstandig zijn''. Mediageil.
De verkiezingen zijn volgend jaar veel minder relevant dan dat je nu doet voorkomen. De deelgemeenten verdwijnen namelijk en worden bestuurscommissies dus alle lokale wethoudertjes zijn er straks ook niet meer.
Als je het plan van HNS gelezen had zou je geweten hebben dat het meer dan een voetbalstadion zou worden. De infrastructuur zou op de schop gaan, er zou een nieuw complex komen voor zowel de jeugd als het eerste elftal, het stadion zou voor allerlei evenementen en maatschappelijke werkzaamheden ingezet worden en ook het sportpark zou op de schop gaan zodat meerdere sporten kunnen meeprofiteren van de investering.

Het zou de gemeente helemaal niets kosten alleen in de worst case scenario maar dat geld niet alleen voor de gemeente Rotterdam maar voor iedere andere gemeente ook.
Hoeveel rapporten hebben nu daadwerkelijk voorspeld wat nu de realiteit is? De splitsing van de NS naar pro-rail en NS was de beste oplossing ooit volgens het advies toen der tijd. Idem geldt ook voor de HSL, de Noord/Zuidlijn, JSF. Zomaar even klakkeloos een rapportje overnemen omdat het wel goed gaat komen lijkt me nu niet in tijden van stevige bezuinigingen niet verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het bod van Newcastle op Zoet is zo serieus, dat de clubleiding in Eindhoven vreest dat het na een hele serie sensationele transfers ook nog Zoet gaat kwijtraken.
Wat een onzin, ze hebben nu geld zat dus ze hoeven hem helemaal niet te verkopen als ze dat niet willen.
Ik begrijp echt helemaal niets van dat beleid in Eindhoven. Je gaat je beste keeper toch niet zomaar laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Cocu wil Gomes en Gomes wil PSV. Alleen Brands is geen voorstander geloof ik. Ik zie het zomaar gebeuren dat PSV Zoet zal laten gaan en dan Gomes terughalen. Lijkt mij wanbeleid maar ok wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27
Gomes kan m.i. alleen maar tegenvallen. Als Gomes ieder bal uit de kruising haalt en PSV minstens vier keer op rij kampioen maakt, dan voldoet hij aan de verwachtingen, al het overige is tegenvallend. Kan dus alleen maar mis gaan volens mij. Gomes zal best geliefd zijn in Eindhoven, maar als hij zo blijft presenteren als dat hij recent heeft gedaan, dan komt daar ook snel een einde aan denk ik.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gomes is een aardige keeper, maar hij is oud en zal alleen maar slechter worden, terwijl je met Zoet juist een topkeeper voor de toekomst in huis hebt. Echt ongelofelijk dit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gomes en Schaars halen is totaal niet de lijn die PSV wil hanteren en het verkopen van Zoet past ook niet in het beleid om de jeugd de kans te gaan geven. Zouden Brands en Cocu het wel met elkaar eens zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:39
Je weet natuurlijk niet wat voor bod er is neergelegd voor Zoet, als dat inderdaad enorm hoog is kan je, ook richting de speler zelf, geen nee zeggen. Ik denk dat dit ook 't probleem is waar PSV tegen aan loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
tweaker2010 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:21:
[...]

Tja, het is maar net welke voorbeelden je erbij haalt he, er zijn genoeg clubs waarbij een nieuw stadion de club wel vooruit geholpen heeft. In de PL hebben degradatiekandidaten al een stadion als PSV, dus zo onrealistisch vind ik een bezetting van dubbele capaciteit (60.000) voor een nieuwe Kuip helemaal niet.

Over Arsenal: daar kwamen de problemen vooral door de veel te hoge salarissen en het oude stadion:

[...]
Dus je gaat de Nederlandse Eredivisie vergelijken met de Premier League? Wel eens het verschil in TV gelden gezien? Alderwereld kan bij Norwich City meer verdienen dan bij Ajax..... In Engeland leeft en ademt alles voetbal, complete families leven daar voor de club. De beleving is daar intenser dan in Nederland. En dan nog, clubs als Wigan, Bolton en andere degradatie kandidaten spelen ook voor half volle tribunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Een promovendus krijgt in de PL bijvoorbeeld ruim 100 miljoen pond. In Nederland is dat ondenkbaar. Daarom kunnen ''kleine'' clubs in Engeland zich na een promotie direct enorm versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Koppensneller

winterrrrrr

tweaker2010 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Wat een onzin, ze hebben nu geld zat dus ze hoeven hem helemaal niet te verkopen als ze dat niet willen.
Ik begrijp echt helemaal niets van dat beleid in Eindhoven. Je gaat je beste keeper toch niet zomaar laten gaan?
PSV hoeft hem misschien niet te verkopen, maar als Gomes wordt aangetrokken is de kans op veel speeltijd voor Zoet natuurlijk aanzienlijk kleiner, aangezien Cocu het schijnbaar nogal ziet zitten in Tyton. Die zal dan dus zelf wel weg willen.

Al met al een érg opmerkelijke transferperiode in Eindhoven. Ik kan me bijna niet anders voorstellen dan dat ze geld aan het potten zijn voor een enorme financiële tegenvaller, waarbij natuurlijk het terugbetalen aan de gemeente de meest voor de hand liggende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
rik86 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:30:
Je weet natuurlijk niet wat voor bod er is neergelegd voor Zoet, als dat inderdaad enorm hoog is kan je, ook richting de speler zelf, geen nee zeggen. Ik denk dat dit ook 't probleem is waar PSV tegen aan loopt
De geruchten varieren van een door PSV geweigerd bod van 2mln tot een vraagprijs van 3mln. Lijken me totaal geen interessante bedragen voor PSV, geld is er momenteel genoeg voor zover we weten en Zoet zal waarschijnlijk alleen maar meer waard worden.

En het lijkt me niet dat Zoet per se weg zal willen of hij moet natuurlijk 2e keuze zijn achter Tyton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=191767

“Ik word in december negentien, moet nu een heel jaar gaan spelen. Dat kan toch het best in de Eredivisie met volop kansen voor jong talent.”

Goede keuze inderdaad om naar City te gaan destijds Karim. Bij Feyenoord had je al een jaar speelminuten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Sempy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:48:
En het lijkt me niet dat Zoet per se weg zal willen of hij moet natuurlijk 2e keuze zijn achter Tyton.
Lijkt mij van wel... en dat heeft PSV aan zichzelf te danken. De keeperscarrousel die men heeft gecreëerd getuigd van weinig vertrouwen en ook de nadrukkelijke wens van Cocu om Gomez te halen onderstreept het gebrek aan vertrouwen. Dat is sowieso de algemene tendens bij PSV, het straalt weinig vertrouwen uit naar talenten waardoor deze bij de eerste beste mogelijkheid op zekerheid elders vertrekken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:50:

“Ik word in december negentien, moet nu een heel jaar gaan spelen. Dat kan toch het best in de Eredivisie met volop kansen voor jong talent.”

Goede keuze inderdaad om naar City te gaan destijds Karim. Bij Feyenoord had je al een jaar speelminuten gehad.
Jonge jongens die de gok nemen. Het enige positieve aan die gok is zijn bankrekening, en laat dat nou vaak best wel zwaar wegen. Had in Nederland al een vast gezicht in Feyenoord 1 kunnen zijn. Tja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ChrisLNFF schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:55:
[...]

Jonge jongens die de gok nemen. Het enige positieve aan die gok is zijn bankrekening, en laat dat nou vaak best wel zwaar wegen. Had in Nederland al een vast gezicht in Feyenoord 1 kunnen zijn. Tja.....
Hij had ook een zware blessure op kunnen lopen of mogelijk die kans nooit meer gekregen in de rest van zijn carrière.
Voor beide keuzes is iets te zeggen.
Han schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:52:
[...]

Lijkt mij van wel... en dat heeft PSV aan zichzelf te danken. De keeperscarrousel die men heeft gecreëerd getuigd van weinig vertrouwen en ook de nadrukkelijke wens van Cocu om Gomez te halen onderstreept het gebrek aan vertrouwen. Dat is sowieso de algemene tendens bij PSV, het straalt weinig vertrouwen uit naar talenten waardoor deze bij de eerste beste mogelijkheid op zekerheid elders vertrekken.
Keeperscarrousel? Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:50:

Benieuwd of die Rekik echt een basisplaats gaat krijgen. Hij schijnt er obv het rugnummer van uit te gaan, maar door alle vertrekkende spelers zijn er natuurlijke lage nummers genoeg vrij. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Marcelo direct wordt afgeserveerd voor een jochie van 19 met een paar potjes ervaring op het 2e niveau in Engeland. Marcelo is welliswaar geen wereldtopper, maar zo heel dramatisch als iedereen roept is hij nu ook weer niet (3 seizoenen basisspeler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.fr12.nl/nieuws...euwe-stadion-plannen.html

Feyenoord legt zich niet zomaar bij het besluit neer en begint deze week al met het maken van nieuwe stadion plannen.

Goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Sempy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:58:
[...]

Benieuwd of die Rekik echt een basisplaats gaat krijgen. Hij schijnt er obv het rugnummer van uit te gaan, maar door alle vertrekkende spelers zijn er natuurlijke lage nummers genoeg vrij. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Marcelo direct wordt afgeserveerd voor een jochie van 19 met een paar potjes ervaring op het 2e niveau in Engeland. Marcelo is welliswaar geen wereldtopper, maar zo heel dramatisch als iedereen roept is hij nu ook weer niet (3 seizoenen basisspeler).
Eens. Daarnaast heeft PSV ook nog Zanka. Wat gaan ze daar in hemelsnaam mee doen? Ok hij heeft een verschrikkelijk matig seizoen gespeeld maar het lijkt mij sterk dat die nu al helemaal afgeschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:05:
http://www.fr12.nl/nieuws...euwe-stadion-plannen.html

Feyenoord legt zich niet zomaar bij het besluit neer en begint deze week al met het maken van nieuwe stadion plannen.

Goed nieuws!
Als ze die variant WEL naar de achterban communiceren (gebeurde niet in het vorige plan), als ze draagvlak creëren onder de supporters, het dak achterwege laten en met goed onderbouwde (financiële) cijfers kunnen onderbouwen waarom zo'n nieuw stadion een vooruitgang is, dan komen ze al veel verder. Ook in de politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:10:
[...]

Als ze die variant WEL naar de achterban communiceren (gebeurde niet in het vorige plan), als ze draagvlak creëren onder de supporters, het dak achterwege laten en met goed onderbouwde (financiële) cijfers kunnen onderbouwen waarom zo'n nieuw stadion een vooruitgang is, dan komen ze al veel verder. Ook in de politiek.
Waarom het dak weglaten? Met een nieuw stadion kom je daar gewoon niet onderuit. Probeer je er alvast bij neer te leggen. Ik vind een dak ook niets maar het is gewoon niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:11:
[...]

Waarom het dak weglaten? Met een nieuw stadion kom je daar gewoon niet onderuit. Probeer je er alvast bij neer te leggen. Ik vind een dak ook niets maar het is gewoon niet anders.
Voetbal hoort buiten vind ik. En om nou een dak te bouwen voor die bobo's van de KNVB bij een verdwaalde interland of voor bij een incidentieel concert (komen die wel? Ziggodome, Gelredome, arena?), nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:11:
[...]

En waarom dan? Omdat het regent?

Nee dan lekker elk seizoen je grasmat vervangen omdat er niet genoeg zonlicht op komt. Een stadion met een dak is geen stadion, maar een sporthal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:10:
[...]

Het bezwaar van de politiek is dat die niet garant willen staan voor 100+ miljoen en daarnaast niet ook nog eens een fiks bedrag in infrastructuur willen besteden terwijl de opbrengsten vooral naar Feyenoord en partners verdwijnen. Dat bezwaar is denk ik niet tot nauwelijks weg te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Een nieuw stadion zonder dak is voor commerciele partijen helemaal niet interessant. Die willen ook andere evenementen binnhalen en die ga je zonder dak niet aantrekken. Ik ben ook voorstander van een stadion zonder dak maar ik besef wel dat het gewoon onmogelijk is.

Het dak komt er louter voor andere zaken dan een voetbalwedstrijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Sempy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:16:
[...]

Het bezwaar van de politiek is dat die niet garant willen staan voor 100+ miljoen en daarnaast niet ook nog eens een fiks bedrag in infrastructuur willen besteden terwijl de opbrengsten vooral naar Feyenoord en partners verdwijnen. Dat bezwaar is denk ik niet tot nauwelijks weg te nemen.
Dat ben ik volkomen met je eens, maar als Feyenoord zijnde wil JIJ een nieuw stadion, dan vind ik ook dat JIJZELF voor de kosten moet opdraaien (beetje het idee van: ik wil een Ferrari kopen, dat kan ik niet maar kun jij daar even garant voor staan?). En bovendien, focus je gewoon op een voetbalstadion, daar is het tenslotte allemaal om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:19:
Een nieuw stadion zonder dak is voor commerciele partijen helemaal niet interessant. Die willen ook andere evenementen binnhalen en die ga je zonder dak niet aantrekken. Ik ben ook voorstander van een stadion zonder dak maar ik besef wel dat het gewoon onmogelijk is.

Het dak komt er louter voor andere zaken dan een voetbalwedstrijdje.
En ik bekijk het vanuit mijn perspectief, de jan met de pet op de tribune. Die geen dak wil maar gewoon een mooi voetbalstadion, zonder commercieel gezeur eromheen. Concerten komen toch niet naar Rotterdam, echt niet. Mojo=Amsterdam. En wie vult anno 2013 nog een stadion van 60.000 man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ChrisLNFF schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:21:
[...]
En ik bekijk het vanuit mijn perspectief, de jan met de pet op de tribune. Die geen dak wil maar gewoon een mooi voetbalstadion, zonder commercieel gezeur eromheen. Concerten komen toch niet naar Rotterdam, echt niet. Mojo=Amsterdam. En wie vult anno 2013 nog een stadion van 60.000 man?
De gewone supporter wil ook droog zitten hoor, al dat nostalgische gepraat over zonder commercieel gezeur.
Juist dat laatste zal ervoor zorgen dat het nieuwe stadion uit de kosten komt en de hele stad een boost geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

tweaker2010 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:25:
[...]

De gewone supporter wil ook droog zitten hoor, al dat nostalgische gepraat over zonder commercieel gezeur.
Juist dat laatste zal ervoor zorgen dat het nieuwe stadion uit de kosten komt en de hele stad een boost geeft.
Nee hoor, absoluut niet. De onoverdekte vakken zijn vaak als eerste uitverkocht. Wat nou droogzitten? Je bent toch niet van suiker? Als je per se droog wil blijven kun je beter voor de TV gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Allemaal romantisch gepraat. Je denkt toch zeker niet dat de normale supporter Feyenoord geld oplevert? Dat zijn de bobo's en die willen wel een dak of overdekt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:28:
Allemaal romantisch gepraat. Je denkt toch zeker niet dat de normale supporter Feyenoord geld oplevert? Dat zijn de bobo's en die willen wel een dak of overdekt zitten.
Dat zitten ze in de Kuip al sinds 1994.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:27:
[...]

Nee hoor, absoluut niet. De onoverdekte vakken zijn vaak als eerste uitverkocht. Wat nou droogzitten? Je bent toch niet van suiker? Als je per se droog wil blijven kun je beter voor de TV gaan zitten.
Deze normale supporter zit graag droog, met fatsoenlijke toiletten en fatsoenlijke catering. Voor mij is voetbal een paar keer per jaar een dagje uit en dan mag ik voor die 40+ entree toch wel een beetje comfort verwachten. Leuk die nostalgische overwegingen, maar mijn herinnering aan als klein jongetje naar De Meer zijn vooral die enorm gore pisbakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ChrisLNFF schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 00:47:

en Schalke, en Bayern, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

toolkist schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:41:
[...]

en Schalke, en Bayern, etc
Ja, maar die hebben dan ook een begroting die zes keer zo groot is. En nee, dat komt niet door dat nieuwe stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De begrotingen staan er los van dat die nieuwe stadions daar wel gewoon een succes zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Volgens mij zit er nog een club in Amsterdam die ook zijn garen spint bij dat nieuwe stadion van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:49

Player1S

Probably out in the dark

Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:21:
[...]

Dat ben ik volkomen met je eens, maar als Feyenoord zijnde wil JIJ een nieuw stadion, dan vind ik ook dat JIJZELF voor de kosten moet opdraaien (beetje het idee van: ik wil een Ferrari kopen, dat kan ik niet maar kun jij daar even garant voor staan?). En bovendien, focus je gewoon op een voetbalstadion, daar is het tenslotte allemaal om te doen.
Maar als ik er indirect profijt van heb dat jij die Ferrari rijd? En als ik er tevens nadeel van heb dat jij in de huidige afgetrapte bak rond blijf rijden dan?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:23:
Volgens mij zit er nog een club in Amsterdam die ook zijn garen spint bij dat nieuwe stadion van ze.
Ach, de grootte van het stadion zegt ook niet alles. PSV heeft een veel kleiner stadion maar heeft wel jarenlang een vergelijkbare begroting als Ajax gehad (beide rond de 60 miljoen). Dit zou kunnen betekenen dat de marketeers in Eindhoven een stukje slimmer zijn dan die in A'dam en R'dam.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:23:
De laatste 3 jaar een inhaalslag, buiten dat meer succes in het oude stadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Maar de ArenA heeft wél allerlei voorzieningen en dergelijke die het tot een commercieel succes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:28:
Maar de ArenA heeft wél allerlei voorzieningen en dergelijke die het tot een commercieel succes maken.
Allerlei, garen erbij spinnen, commercieel succes..
Verklaar je nader en onderbouw het eens. Je loopt nu enkel wat te roepen zonder enige onderbouwing. Schieten we niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Railgunner schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:27:
[...]

Ach, de grootte van het stadion zegt ook niet alles. PSV heeft een veel kleiner stadion maar heeft wel jarenlang een vergelijkbare begroting als Ajax gehad (beide rond de 60 miljoen). Dit zou kunnen betekenen dat de marketeers in Eindhoven een stukje slimmer zijn dan die in A'dam en R'dam.
Joh, als je kijkt wat voor een commercieel directeur er bij ons in het Maasgebouw zit, kun je daar nog beter een aap neerzetten. Want wat Koevermans allemaal uitspookt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:31:
[...]

Joh, als je kijkt wat voor een commercieel directeur er bij ons in het Maasgebouw zit, kun je daar nog beter een aap neerzetten. Want wat Koevermans allemaal uitspookt is mij een raadsel.
Dat ben ik helemaal met je eens. Er moet echt een andere commercieel directeur komen. Uit de merchandise valt er bijvoorbeeld veel meer te halen dan nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:21:
[...]

Dat ben ik volkomen met je eens, maar als Feyenoord zijnde wil JIJ een nieuw stadion, dan vind ik ook dat JIJZELF voor de kosten moet opdraaien (beetje het idee van: ik wil een Ferrari kopen, dat kan ik niet maar kun jij daar even garant voor staan?).
Wat een rare vergelijking. Ik koop een huis, dan kan ik toch ook aankloppen en staat de bank garant voor het bedrag van de hypotheek? Vervolgens betaal ik dat gewoon terug. Jij hebt het vast niet anders gedaan tenzij je in een huurhuis woont

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 21:36
Pep Guardiola heeft zojuist in een persconferentie aangegeven dat hij de clubleiding van Bayern heeft gevraagd Thiago Alcantara naar Munchen te halen. Als het hem lukt heeft hij alle respecy verloren bij veel fans, ondergetekende incluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:32:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens. Er moet echt een andere commercieel directeur komen. Uit de merchandise valt er bijvoorbeeld veel meer te halen dan nu het geval is.
Met als bekende dieptepunten het veel te laat inspelen op het Olli gebeuren en de lege fanshop tijdens de eerste training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
TB1989 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:41:
Pep Guardiola heeft zojuist in een persconferentie aangegeven dat hij de clubleiding van Bayern heeft gevraagd Thiago Alcantara naar Munchen te halen. Als het hem lukt heeft hij alle respecy verloren bij veel fans, ondergetekende incluis.
Verkeerde topic ;) Tweaking Art in "[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2012/2013"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

CR1691 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:32:
[...]

Ja, die nieuwe fanshop bijvoorbeeld. Droevigheid ten top. FRFC1908 alsmede Nultien.nu zijn qua Feyenoord/Rotterdam merchandising veel slimmer bezig dan wat Feyenoord nu laat zien. Kijk alleen de fanshops van Barcelona of Milaan al. Dat moet Feyenoord ook kunnen!

Olli was de eerste dag een complete faal (te weinig ingekocht, slecht geregeld), de Blijdorpshirts die veel te laat kwamen, etc etc etc.

Edit:
Royz schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:39:
[...]

Wat een rare vergelijking. Ik koop een huis, dan kan ik toch ook aankloppen en staat de bank garant voor het bedrag van de hypotheek? Vervolgens betaal ik dat gewoon terug. Jij hebt het vast niet anders gedaan tenzij je in een huurhuis woont
Ja, eens natuurlijk (ik woon nog thuis). Maar dat neemt niet weg dat 165 miljoen euro in een stad die al drastisch moet bezuinigen veel te veel is? En wat als alle beloofde concerten, finales e.d. niet komen? Dan zit de belastingbetaler in Rotterdam met de gebakken peren.

[ Voor 31% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 11-07-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:30:
[...]

Allerlei, garen erbij spinnen, commercieel succes..
Verklaar je nader en onderbouw het eens. Je loopt nu enkel wat te roepen zonder enige onderbouwing. Schieten we niets mee op.
Ik denk dat het moeilijk te ontkennen is dat de ArenA een commercieel succes is als je verder kijkt dan alleen Ajax. Kijk even wat er nu allemaal in het gebied rond de ArenA gebouwd is sinds die tijd. Zonder de ArenA vraag ik mij af of mensen bereid waren geweest naar de Bijlmer te komen.

http://www.arenapoort.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:44:
[...]

Ja, die nieuwe fanshop bijvoorbeeld. Droevigheid ten top. FRFC1908 alsmede Nultien.nu zijn qua Feyenoord/Rotterdam merchandising veel slimmer bezig dan wat Feyenoord nu laat zien. Kijk alleen de fanshops van Barcelona of Milaan al. Dat moet Feyenoord ook kunnen!

Olli was de eerste dag een complete faal (te weinig ingekocht, slecht geregeld), de Blijdorpshirts die veel te laat kwamen, etc etc etc.
Paar jaar geleden was ik in Newcastle die ook een zogeheten ''Pumashop'' hebben. Die fanshop van hun is gigantisch. Twee verdiepingen met standaard voetbalartikelen, lingerie, casual kleding noem het maar op. Nu wil ik niet zeggen dat Feyenoord twee verdiepingen vol krijgt maar als een middenmoter/subtopper in Engeland zoveel diversiteit in artikelen heeft moet Feyenoord dat ook kunnen. Beide clubs hebben een enorme achterban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52
ChrisLNFF schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:28:
[...]

De laatste 3 jaar een inhaalslag, buiten dat meer succes in het oude stadion.
De omzet is gelukkig ook niet flink gestegen sinds de ArenA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
HamburgerHenk schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:52:
[...]

En de kosten zijn gelijk gebleven dan wel gedaald? Of zijn de kosten ook gestegen?
Omzet is niet zaligmakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
HamburgerHenk schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:52:
[...]

Dit geldt voor alle clubs sinds 1997. En vwb Ajax, die kwamen van een stadionnetje met 19.000 plaatsen en totaal geen bobo voorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat een leegloop bij PSV. Ik hoop dat ze veel versterking gaan halen, maar daar ga ik eigenlijk ook wel van uit. De jeugd is nog niet goed genoeg dus ze zullen wel moeten. Ik hoop dat dit de opstelling voor volgend jaar wordt, wat denk ik best haalbaar is. Dus de eerste naam is de selectie en de tweede naam is de backup/reserve. Gomes zie ik niet zitten wat die kan alleen tegenvallen en Zoet is een erg goede keeper die kan groeien als hij eerste keeper wordt tot de beste keeper van de eredivisie. (Beter dan Vermeer, misschien niet beter dan Cillessen, maar wel als die nooit speelt.)

Afbeeldingslocatie: http://www.footballuser.com/formations/2013/07/761484_PSV.jpg

Wijnaldum zal in het begin van het seizoen wel nog naar RV worden geschoven en eventueel als Toivonen blijft dan zal die ongetwijfeld de reserve nummer 10 worden. Over het middelveld ben ik nog niet helemaal uit. Maar Toornstra en vooral Schaars kunnen het verlies van Strootman samen wel compenseren denk ik. Al is als Eriksen en de Jong bij Ajax blijven dat middenveld wel veel sterker. En wie weet haalt PSV Duarte wel ipv Toornstra. Dat zou toch wat zijn. :P En wie weet komt Afellay ooit van zijn bedachte troon af en weer naar PSV... Ik ben benieuwd naar het seizoen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik zie in de keeper, verdedigers en de twee centrale/verdedigende middenvelders alleen maar twijfelgevallen staan. Geen enkele van deze spelers voegt per definitie iets toe aan het elftal van PSV of is in staat een team op sleeptouw te nemen. Geldt overigens ook voor links- en rechtsvoor.

Als alles goed uitpakt dan heb je een aardig team maar er zitten naar mijn mening teveel onzekerheden in en er ontbreekt een leider. Dan kun je Schaars wel halen maar een aanvoerder hoort vanuit je jeugd te komen of al langer bij je club te spelen.

Overigens speelt Toivonen in PSV 2.

[ Voor 68% gewijzigd door Aghanim op 11-07-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
@FiXeR.nl: Manolev rechtsback en Marcelo centraal achterin lijken me meer waarschijnlijk en verder is Derijck ook nog niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:59:
Ik zie in de keeper, verdedigers en de twee centrale/verdedigende middenvelders alleen maar twijfelgevallen staan. Geen enkele van deze spelers voegt per definitie iets toe aan het elftal van PSV of is in staat een team op sleeptouw te nemen. Geldt overigens ook voor links- en rechtsvoor.
De gok moeten ze gewoon nemen, ik denk met de juiste instellinge dat ze wel iets kunnen bereiken. Deze jongens willen zich allemaal bewijzen dus de motivatie is er. Nu zorgen dat Cocu en z'n personeel dat kunnen vasthouden en omzetten in kwaliteit. Of ze moeten een zak geld op tafel gooien en Afellay zover krijgen dat ie terugkomt (z'n ego strelen), dat lijkt me een prima aanvoerder. Dan mogen ze Schaars thuis laten en alleen nog Toornstra halen, die kan nog groeien namelijk.
Als alles goed uitpakt dan heb je een aardig team maar er zitten naar mijn mening teveel onzekerheden in en er ontbreekt een leider. Dan kun je Schaars wel halen maar een aanvoerder hoort vanuit je jeugd te komen of al langer bij je club te spelen.
Dat is gewoonweg niet mogelijk meer bij PSV lijkt me.
Als Wijnaldum RV gaat spelen dan gaat ie echt wel mee als nummer 10 reserve.
Sempy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:09:
@FiXeR.nl: Manolev rechtsback en Marcelo centraal achterin lijken me meer waarschijnlijk en verder is Derijck ook nog niet weg.
Oja, even vergeten. Marcelo reserve ipv Hendrix en Manolev als RB met als reserve Arias dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
FiXeR.nl schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:35:
[
Als Wijnaldum RV gaat spelen dan gaat ie echt wel mee als nummer 10 reserve.
Als PSV hem ook maar 1x laat spelen, hoeven ze nooit meer te gaan roepen dat spelers die niet bijtekenen maar in het 2e moeten gaan ballen. Als je serieus zo'n regel wil uitdragen, moet je ook de ballen hebben om het uit te voeren desnoods door een mindere speler op te stellen.

Overigens geloof ik nooit dat Toivonen blijft, ik weet bijna zeker dat hij de boot nu afhoudt en straks gewoon PSV voor het blok zet om de transfersom te delen in ruil voor zijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 21:36

Punt is dan wel; wie had jij dan gehaald? Ik zie namelijk weinig spelers, zeker verdedigend qua positie, die PSV per direct een stuk beter maken, enigszins betaalbaar zijn en naar de Eredivisie willen komen (als ze er niet al spelen).

(Wel vind ik het jammer dat PSV niet de gok heeft genomen met Gudelj. Die zie ik zo de ontwikkeling van een Toornstra doormaken, AZ verkoopt hem dan zo weer voor het dubbele van de inkooppprijs over twee jaar)

[ Voor 11% gewijzigd door Catorce op 11-07-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sempy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:08:
Ik kan me de beslissing van de gemeenteraad goed voorstellen. Nog los van het risico, betekent geld vrij maken voor dit soort prestigeprojecten vaak dat er wordt bezuinigd op voorzieningen die maatschappelijk gezien belangrijker zijn dan topsport. Ik zie hetzelfde in mijn woonplaats Amersfoort, daar wordt wel dik 30 miljoen vrijgemaakt voor een (topsport) zwembad, maar op de bibliotheken is wel dik bezuinigd zodat het voor scholen en ouderen in grote delen van Amersfoort te ver is om langs te gaan.
Als je je in had gelezen in de stukken had je kunnen weten dat het enige wat er van Rotterdam gevraagd werd een reservering van €16,6 miljoen was. Die Rotterdam met rente binnen 6 jaren terug zou hebben gekregen.

De schreeuwerds zonder dossierkennis overstemden echter elk inhoudelijk argument. Met als resultaat de slappe knieen van menig fractielid in de Rotterdamse gemeenteraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:11

Het zegt niet zoveel. Alleen Maher vind ik een topper, de rest is inderdaad erg twijfelachtig. Nu kan een collectief ook erg sterk zijn maar dat lijkt me niet voor de hand liggend met Cocu die net als trainer begint. Vorig jaar had PSV een paar spelers die Ajax zonder twijfel sterker zouden maken, dat is nu veel minder/niet het geval.

Van Feyenoord verwacht ik -mits het daar rustig blijft veel komend seizoen. Ik vind een Vilhena of die andere jongeling niet per definitie minder dan Maher of Fisscher. Wellicht minder stabiel.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChrisLNFF schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:32:
[...]

Dat zitten ze in de Kuip al sinds 1994.
Maar er zitten er veel minder dan er zouden kunnen en willen zitten. Vanwege het geringe aantal business seats en skyboxen. Eén van de redenen dat Stadion Feyenoord c.q. de Kuip evenveel op brengt als het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
TB1989 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:03:
[...]

Punt is dan wel; wie had jij dan gehaald? Ik zie namelijk weinig spelers, zeker verdedigend qua positie, die PSV per direct een stuk beter maken, enigszins betaalbaar zijn en naar de Eredivisie willen komen (als ze er niet al spelen).

(Wel vind ik het jammer dat PSV niet de gok heeft genomen met Gudelj. Die zie ik zo de ontwikkeling van een Toornstra doormaken, AZ verkoopt hem dan zo weer voor het dubbele van de inkooppprijs over twee jaar)
Mijn mening is dat als een speler niet per definitie iets toevoegt (of direct of een talent op langere termijn) dat je die gewoon niet moet halen. Dan kun je beter je geld in je zakken houden en een jeugdspeler opstellen als blijkt dat er geen goede speler te koop is die bij je beleid past. Huren (Rekik) kan in theorie ook maar ook dan moet je jezelf afvragen of het niet verstandiger is je beste verdediger uit Jong PSV voor de leeuwen te gooien. Zo snap ik de aankoop van Jozefzoon bijvoorbeeld niet.

Had Ajax overigens wat mij betreft ook mogen doen ipv van der Hoorn te kopen, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Anoniem: 343906 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:29:
[...]

Als je je in had gelezen in de stukken had je kunnen weten dat het enige wat er van Rotterdam gevraagd werd een reservering van €16,6 miljoen was. Die Rotterdam met rente binnen 6 jaren terug zou hebben gekregen.

De schreeuwerds zonder dossierkennis overstemden echter elk inhoudelijk argument. Met als resultaat de slappe knieen van menig fractielid in de Rotterdamse gemeenteraad.
Dossierkennis of inhoudelijke argumentatie van Feyenoord doen er niet toe voor besluitvorming. Een gemeente heeft niet als taak om kapitaal te verstrekken aan commerciele partijen ongeacht of er (mogelijk) winst op gemaakt was. Zeker niet als aan de andere kant er gekort wordt op de investeringen die wel in het takenpakket van de gemeente vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

FiXeR.nl schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:56:
Wat een leegloop bij PSV. Ik hoop dat ze veel versterking gaan halen, maar daar ga ik eigenlijk ook wel van uit. De jeugd is nog niet goed genoeg dus ze zullen wel moeten. Ik hoop dat dit de opstelling voor volgend jaar wordt, wat denk ik best haalbaar is. Dus de eerste naam is de selectie en de tweede naam is de backup/reserve.
Die opstelling is alsnog erg jong en onervaren, met alleen Schaars als ervaren speler (en evt Gomes erbij) gaat PSV het echt niet redden hoor. Er zal nog een ervaren middenvelder en verdediger gehaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Sempy schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:06:
Dossierkennis of inhoudelijke argumentatie van Feyenoord doen er niet toe voor besluitvorming. Een gemeente heeft niet als taak om kapitaal te verstrekken aan commerciele partijen ongeacht of er (mogelijk) winst op gemaakt was. Zeker niet als aan de andere kant er gekort wordt op de investeringen die wel in het takenpakket van de gemeente vallen.
Dat kan je zover doortrekken dat een overheid nooit zaken mag doen met een private partij. Waar leg je de grens? Zo zal er nooit meer ergens een theater of iets dergelijks bestaan in Nederland.

Een gemeente is er om economische en maatschappelijke ontwikkeling te faciliteren. Dat kon met dit plan in principe kosten neutraal, volgens de regels op dit gebied. Tenzij je je echt uiterst principieel opstelt, tot het punt waar in principe de gemeente haast niks mag doen om de economie van de stad te stimuleren, is er niets mis mee. Het is geen enkel vergelijk met bijv. PSV of FC Twente.

Maar dit is ook absoluut niet het argument wat de gemeenteraadsleden gebruiken. Bijna niemand is zo extremistisch op dit gebied. De argumenten waren vaagheden als "iets teveel risico" en "iets te duur" ondanks dat Feyenoord en de Gemeente al 6 jaar in gesprek waren. Geen enkel raadslid heeft voor zover ik weet direct de deur dichtgegooid vanwege dit principiele standpunt.

Pagina: 1 ... 132 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.