[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 130 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.042 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Gaius schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:42:
[...]
De meeste aankopen mislukken. Dus in dat opzicht is het waarschijnlijk dat die jongen het niet haalt. Zijn nationaliteit speelt daarbij natuurlijk geen enkele rol, dat zegt exact niets over hoe goed hij is of kan worden.

De club van Ling speelt wel volgens het Ajax-systeem en de gehele jeugdopleiding daar speelt volgens hetzelfde systeem. Blijkbaar kan die jongen daarin leuk ballen en dat lijkt me belangrijker dan waar ie toevallig geboren is.

Als Messi in Luxemburg was geboren was hij ook de beste van de wereld geworden.
Het gaat niet om die jongen. Het gaat om zo'n "samenwerkingsverband". Dat gaat helemaal nergens over. Betalen ze die club nu geld om er zeker van te zijn dat het ene talent wat die club dan een keer voortbrengt makkelijk te kunnen vastleggen?

Feyenoord had ook een keer zoiets met een Braziliaanse club. Toen kwam er uiteindelijk eens een groot talent langs (ik dacht zelfs dat het Fred was....) toen wilde de speler niet. Nou, daar zit je dan.

Het is gewoon een vriendendienst aan Ling. Cruijff was een briljant voetballer, een goed trainer en is een prima man om iets te veranderen bij een club maar hij zorgt altijd goed voor zijn vriendjes. Gelukkig voor Ajax is Ling dan net geen directeur geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:23
Lobotka heeft in het kader van de samenwerking dit jaar een stage gelopen en daar heeft hij genoeg laten zien om een jaartje gehuurd te worden (waarschijnlijk in de Jupiler). Ajax gaat dus niet over een nacht ijs en aan de kostenkant zal het ook wel niet al te veel zijn zo lang ze de optie tot koop niet lichten. Die Lobotka krijgt in Slowakije waarschijnlijk beduidend minder betaald dan vergelijkbare talenten in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
St@m schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:42:
Owh, dat had ik helemaal niet meer gelezen :P Maar goed, het is voetbalzone dus tja..
Zo'n transferperiode blijft koffiedikkijken en de meesten redeneren toch een beetje vanuit de eigen bril. Zo zal ik geneigd zijn te geloven (of hopen) dat Ajax minder betaalt dan hij eerst kreeg en goede voorwaarden heeft opgesteld. En zo zie je bijvoorbeeld Feyenoorders neigen naar dat hij drie miljoen netto kost. ;)

Ach, het houdt je van de straat. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Vlassie1980 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:28:
Grappig, Usain Bolt mag een wedstrijdje meespelen met Man U omdat hij een groot fan is en heeft aangegeven graag eens mee te willen doen.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=191514

Die knakker kan nog aardig ballen ook [video]
Gewoon rechtsbuiten zetten en constant steekpasses geven :7
Lijkt me mooi om te zien hoe hij iedereen te kakken zet met z'n snelheid

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gaius schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:42:
[...]
Als Messi in Luxemburg was geboren was hij ook de beste van de wereld geworden.
Really? Nogal een gewaagde bewering vindt ik. Afkomst en woonplaats kunnen iemand (bijv de jeugdopleiding van een plaatselijke voetbalclub) tot een groot talent laten uitgroeien. Sommige talenten worden nooit ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
D-e-n schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:50:
[...]

Het gaat niet om die jongen. Het gaat om zo'n "samenwerkingsverband". Dat gaat helemaal nergens over. Betalen ze die club nu geld om er zeker van te zijn dat het ene talent wat die club dan een keer voortbrengt makkelijk te kunnen vastleggen?

Feyenoord had ook een keer zoiets met een Braziliaanse club. Toen kwam er uiteindelijk eens een groot talent langs (ik dacht zelfs dat het Fred was....) toen wilde de speler niet. Nou, daar zit je dan.

Het is gewoon een vriendendienst aan Ling. Cruijff was een briljant voetballer, een goed trainer en is een prima man om iets te veranderen bij een club maar hij zorgt altijd goed voor zijn vriendjes. Gelukkig voor Ajax is Ling dan net geen directeur geworden.
Ling heeft, net zoals Marc Overmars dat goed gedaan heeft, gewoon een succesvol bedrijf opgezet in sportsupplementen. Dat Ling een vriend is van Cruijff staat buiten kijf, maar dat betekent nog niet dat de man totaal geen ondernemerschap of directeurschap in zijn lijft heeft. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 00:07
Gonadan schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:32:
[...]

Jij gaf meerdere keren aan dat hij 3 miljoen krijgt, wat te veel zou zijn voor Feyenoord. Daarmee ga je er dan toch vanuit dat Ajax die drie miljoen zelf betaalt lijkt mij? Waarom zou drie miljoen anders te duur zijn voor Feyenoord? :?
Ook dat zeg ik nergens, kom op zeg. Ik zei dat hij 3 miljoen bij Barcelona verdient, oke volgens de laatste berichten is dat 2,5. Vervolgens is het logisch dat Barcelona dat met een huursom wil terugverdienen. Toch? Het is geen liefdadigheid. En tenzij Barcelona met 10% of minder genoegen neemt, wat niet voor de hand ligt, wordt het voor Feyenoord al snel te duur. Als er meerdere kapers op de kust zijn kan je immers geen koopje meer scoren, wellicht dat Barca je zo'n speler voor zo'n prijs gunt als het niet anders kan maar niet met meerdere goede opties. Zoals bij alle namen die de afgelopen jaren voorbij komen is Feyenoord in beeld zolang het de enige optie is, maar als er een andere club komt dan haakt Feyenoord gewoon af. Met een lege portemonnee kan je immers niet bieden.

Feyenoord heeft nog minimale ruimte in het salarisbudget, maar in principe kan er niks gedaan worden zolang er niemand vertrekt. In ieder geval is een miljoen euro veel te veel, en als je een speler die 3 of 2,5 miljoen verdient voor 1 miljoen mag lenen is dat al knap. Als Feyenoord al wat kan betalen zijn het tonnen, geen miljoen, een fractie van de kosten die Barcelona heeft en daarmee is de speler dus niet haalbaar. Ik zeg niks over Ajax, alleen dat Feyenoord hem niet kan betalen, een speler die miljoenen verdient valt niet in het budget van Feyenoord, daar is simpelweg geen ruimte meer voor.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 08-07-2013 13:27 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:25:
[...]
Feyenoord heeft nog minimale ruimte in het salarisbudget, maar in principe kan er niks gedaan worden zolang er niemand vertrekt. In ieder geval is een miljoen euro veel te veel, en als je een speler die 3 of 2,5 miljoen verdient voor 1 miljoen mag lenen is dat al knap. Als Feyenoord al wat kan betalen zijn het tonnen, geen miljoen, een fractie van de kosten die Barcelona heeft en daarmee is de speler dus niet haalbaar. Ik zeg niks over Ajax, alleen dat Feyenoord hem niet kan betalen, een speler die miljoenen verdient valt niet in het budget van Feyenoord, daar is simpelweg geen ruimte meer voor.
Zolang je geen transfersom hoeft te betalen valt dat relatief hoge salaris natuurlijk wel mee. ;)
Pelle vangt ook 1,3 miljoen per jaar, maar kostte ook nog eens 3 miljoen aan afkoopsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
tweaker2010 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:37:
[...]

Zolang je geen transfersom hoeft te betalen valt dat relatief hoge salaris natuurlijk wel mee. ;)
Pelle vangt ook 1,3 miljoen per jaar, maar kostte ook nog eens 3 miljoen aan afkoopsom.
Ja, en je kan het geld maar 1 keer uitgeven en elke cent die begroot is is uitgegeven. Koeman zegt dat er niets mogelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 08-07-2013 14:54 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Waarom is Feyenoord dan überhaupt met hem in gesprek gegaan? Als het bij voorbaat al een onhaalbare missie is. Ik vermoed dat de maandelijkse bijdrage voor Bojan reuze mee valt, zo erg zelfs dat zelfs Feyenoord hem heeft geprobeerd binnen te halen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:10:
Waarom is Feyenoord dan überhaupt met hem in gesprek gegaan? Als het bij voorbaat al een onhaalbare missie is. Ik vermoed dat de maandelijkse bijdrage voor Bojan reuze mee valt, zo erg zelfs dat zelfs Feyenoord hem heeft geprobeerd binnen te halen.
Moet je dan de telefoon niet opnemen als Bojan belt? Het was op initiatief van (de vader van) de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:53
Koeman heeft dan ook gezegd dat hij naar Ajax was gegaan omdat ze CL spelen. Financiele aspect speelde ook mee, maar veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:50:
[...]

Heb een tijdje terug gelezen dat de bedoeling is/was dat jonge oost-europese talenten bij Trencin geplaatst worden en de grootste talenten vervolgens naar Ajax doorschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Quote:
Topscorer van Schotse Premier League kiest voor NEC
08/07/2013 16:17

NEC heeft zich verzekerd van de komst van Michael Higdon. De 29-jarige aanvaller werd afgelopen seizoen met 26 doelpunten topscorer van de Schotse Premier League en werd bovendien verkozen tot Speler van het Jaar. De 1,88 meter lange Engelsman komt transfervrij over van Motherwell.
Ik als Groningen fan zou hem graag bij ons zien met onze matige aanvallers.
Maar ook erg leuk voor NEC natuurlijk. Iemand die dus in staat is goals te maken, kunnen ze overal wel gebruiken. Uiteraard, afwachten maar mss wordt dit een verassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 22:32
Ik mag toch hopen dat het een verrassing wordt, en geen verassing ;).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Voor de afscheidswedstrijd van Mark van Bommel, waar ondergetekende heen gaat, zijn drie nieuwe namen bekend gemaakt: Thomas Muller, Arjen Robben en Franck Ribery.

Hopelijk nu nog Zlatan en Thiago Silva! Zal wel niet, maar wie weet. Verwacht sowieso een paar vanuit zijn tijd bij Milan en hoop stiekem nog op iemand vanuit zijn Barcelona tijd (alhoewel Gio er bij is, zie ik die toch meer als ploegmaat vanuit NL Elftal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Die Michael Higdon is een leuke speler voor NEC, voetballen moet hij niet doen maar koppen kan hij wel. :), het zou toch wat zijn als we weer een topscorer van de eredivisie van NEC krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:25

Royz

Kleurenblind!!

Royz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:00:
[...]

Nou het is alles behalve nederlands met talenten (en dan vind ik Eriksen al gearriveerd) als Schöne, Fischer, Sana, Andersen, Meleg, Lobotka, Honer dan zijn Klaassen, Hendiks en VD Hoorn de enige nederlanders.
Gefeliciteerd met de deen Markus Bay! ;)

Er gaan trouwens grapjes rond over ajax nu (ik heb hem niet verzonnen!)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/944226_592510767449147_230414259_n.png

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Royz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:12:
[...]
Eerst maar eens zien of die jongen werkelijk zo goed is, iedereen roept nu gelijk alsof hij de nieuwe Eriksen is.
Over Eriksen gesproken, Barca zou hem op het oog hebben als opvolger van Thiago welke lijkt te vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Ik ben voorzichtig positief dat Eriksen toch nog een jaartje blijft, ik dacht dat Eriksen zo goed als weg zou zijn als Dortmund een concreet bod zou doen maar die interesse is een beetje bekoeld, het liefst zie ik Eriksen bij Ajax vertrekken als een echte superster, ik denk ook dat het zijn jaar zou kunnen worden als hij blijft, de selectie blijft aardig op peil aangezien Ajax spelers als Bojan weet te strikken en hij speelt Champions league. :)

Als ik Eriksen was zou ik in ieder geval niet naar Barcelona gaan, dan moet hij concurreren met Xavi, Iniesta en Fabregas, nou lekker zeg, ik zou het niet doen, in ieder geval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
[...]

[afbeelding]
Wie maakt er zo een met Barca-petje? :), volgens de snor bij Tour du Jour is Ajax bijna rond met Barca om Roberto Sergo te huren, lijkt me als vervanger voor Eriksen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pot heeft geen trek meer in evaluatie met Van Gaal
Cor Pot, de vertrekkende coach van Jong Oranje, heeft geen trek meer in een laatste evaluatie met bondscoach Louis van Gaal over het EK onder-21 jaar vorige maand in Israël. Volgens Pot is Van Gaal onlangs in AD Sportwereld iets te loslippig geweest over het toernooi, waarbij Nederland in de halve finales door Italië werd uitgeschakeld. "Als je één helft goed speelt op een toernooi, kun je niet tevreden zijn. Dat lijkt me wel duidelijk'', liet Van Gaal onder meer weten.

Pot reageerde maandagavond op de website van Voetbal International getergd. Een afsluitend onderhoud in Zeist met Van Gaal en directeur betaald voetbal Bert van Oostveen ziet hij nu niet meer zitten. 'Ik vind dit nou niet bepaald heel respectvol", zei Pot over de uitspraken van de bondscoach. "Natuurlijk mag Van Gaal zijn mening hebben, maar ik dacht dat we dit intern zouden bespreken." "Nu ik dit zo zeg, hoef ik eigenlijk helemaal niet meer zo nodig naar Zeist. Ik ben er wel klaar mee. Die evaluatie is in principe al gedaan. Niet op kantoor, waar we hadden afgesproken, maar door Van Gaal in de krant."
Ik geef Pot eerlijk gezegd gelijk. Van Gaal moet maar eens leren zijn mond te houden, alhoewel, we kunnen ook varkens leren vliegen :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
En terecht ook, die Van Gaal denkt dat ie het voetbal heeft uitgevonden. Die gasten bij de VI zullen er weer flink van smullen })

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Precies! Die Deense club met Nederlandse licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D66 keert zich tegen het nieuwe stadion, daarmee lijkt een meerderheid ver weg. Mogelijk dat ze van mening veranderen als Feyenoord de gevraagde garanties verlaagd, maar anders gaat het feest waarschijnlijk niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik hoorde het vanochtend op Radio 1 idd. Volgens de fractievoorzitter van D66 gaan ze niet meer onderhandelen over een nieuw stadion, dus dat plan zal wel afgeschoten worden. Blijft over een plan als
'Red de Kuip' wat op de korte termijn misschien goedkoper is, maar op lange termijn zal er toch een nieuw stadion moeten komen.

Wat dat verhaal van Cor Pot betreft:
Pot reageerde maandagavond op de website van Voetbal International getergd. Een afsluitend onderhoud in Zeist met Van Gaal en directeur betaald voetbal Bert van Oostveen ziet hij nu niet meer zitten. 'Ik vind dit nou niet bepaald heel respectvol", zei Pot over de uitspraken van de bondscoach. "Natuurlijk mag Van Gaal zijn mening hebben, maar ik dacht dat we dit intern zouden bespreken.
Als ze dat intern zouden bespreken moet hij zelf ook zijn mond houden tegen VI, een beetje hypocriet vindt ik die Cor Pot wel, de media spelen gewoon hun spelletje en leggen van Gaal ook woorden in de mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Want zeggen dat je 2 goede helften moet spelen ipv 1 goede helft is natuurlijk gelijk een hele goede analyse. Ik vind het allemaal maar weer opgeblazen. Ach, de media :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

De D66 heeft ook weer even in de spotlights mogen staan. Er zullen vast veel risico's kleven aan het nieuwe stadion maar met deze partij zonder ruggengraat kom je ook geen steek verder. Duidelijk is dat er een nieuw stadion moet komen. Waarom stellen ze niet gewoon eisen aan Feyenoord? Hier schiet helemaal niemand iets mee op. De gemeente niet en Feyenoord al helemaal niet.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Is dat zo duidelijk dan? Renovatie kan de problemen oplossen bij mijn weten. Een nieuw stadion of vergroten van de Kuip is leuk, en heeft misschien een fijne business case, maar noodzakelijk zou ik het niet direct willen noemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Toch slaat de hele procedure nu nergens op. We hebben het hier over honderden miljoenen euro's. Initieel bij de bouw en daarna de exploitatie.

Er is niet 1 onafhankelijk onderzoek geweest. Ja, in naam wel, maar iedere partij die hier onderzoek heeft gedaan, is ook een partij met belangen. We hebben natuurlijk de gemeente, we hebben Feyenoord en we hebben diverse bouwbedrijven.

Er moet gewoon een gedegen en echt onafhankelijk onderzoek komen, desnoods door een buitenlandse partij. Een onderzoek waarbij verschillende kennisgebieden (constructie, exploitatie, financiering, etc.) bij elkaar komen om tot een gezamenlijk conclusie te komen.

Nu hebben we bouwbedrijven die een opdracht willen, een groep met nostalgische en emotionele gevoelens die een renovatie willen, Feyenoord die een stadion wil en de gemeenteraad die de kennis en kunde ontberen om alles goed te doorgronden (geen sneer naar de gemeenteraad, maar projecten van 500 miljoen zijn anders dan anders).

Echt een recept voor een succes verhaal. Zo'n onderzoek hoeft geen jaar te duren, maar dan moet je nu wel starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Gonadan schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:26:
Is dat zo duidelijk dan? Renovatie kan de problemen oplossen bij mijn weten. Een nieuw stadion of vergroten van de Kuip is leuk, en heeft misschien een fijne business case, maar noodzakelijk zou ik het niet direct willen noemen.
Nee met renovatie schiet Feyenoord helemaal niets op. HNS is niet alleen een nieuw stadion maar ook een heel nieuw jeugdcomplex die topclub waardig is. Feyenoord heeft al jaren de beste opleiding van Nederland maar het complex is gewoon topclub onwaardig. Zeker als je ziet wat Vitesse dit jaar op poten heeft gezet.

Daarnaast zou de hele infrastructuur op de schop gaan. Die is nu gewoon bagger en moet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

PWM schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:30:

Er moet gewoon een gedegen en echt onafhankelijk onderzoek komen, desnoods door een buitenlandse partij. Een onderzoek waarbij verschillende kennisgebieden (constructie, exploitatie, financiering, etc.) bij elkaar komen om tot een gezamenlijk conclusie te komen.
En dat is al het probleem waar we al jaren tegenaan lopen. Er is altijd wel een partij die belangen heeft in een onderzoek. Ik ben bang dat we donderdag te horen krijgen dat het niet doorgaat en de club weer helemaal opnieuw moet beginnen met de plannen. Weggegooid al die jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoorde vanochtend op Radio1 dat de bezoekers aan de Kuip maar €3 pp uitgeven, omdat het zo lastig is om bij de horeca te komen. Zelf zat ik laatst bij NL-elftal keurig op de goedkoopste plek bovenin, heerlijk droog, te lachen om de VIPs in de 1e ring die kletsnat werden.

Dit zijn de problemen van de Kuip. Een onderzoek hoeft verder niet echt lastig te zijn, er zijn al diverse stadions gebouwd de laatste jaren, daar kun je alles van afkijken en je eigen waardes invullen.

En al voer je 100 onderzoeken uit, geen 1 onderzoek gaat het sentiment overtuigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

CR1691 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:34:
Nee met renovatie schiet Feyenoord helemaal niets op. HNS is niet alleen een nieuw stadion maar ook een heel nieuw jeugdcomplex die topclub waardig is. Feyenoord heeft al jaren de beste opleiding van Nederland maar het complex is gewoon topclub onwaardig. Zeker als je ziet wat Vitesse dit jaar op poten heeft gezet.
Wat is 'topclub onwaardig'? Dat is subjectief. Noem eens specifieke problemen die weggenomen moeten worden. Dan kan je denken over een oplossing. Daarbij is nóóit maar één oplossingsrichting mogelijk. Mensen die nu roepen dat alles per se nieuw moet gedragen zich net zoals mensen die niet willen dat de kuip weg gaat. Op emotie en onderbuikgevoel.
Daarnaast zou de hele infrastructuur op de schop gaan. Die is nu gewoon bagger en moet veel beter.
Infrastructuur aanpakken staat los van renovatie of nieuw stadion. Dat kan evengoed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:45:
Hoorde vanochtend op Radio1 dat de bezoekers aan de Kuip maar €3 pp uitgeven, omdat het zo lastig is om bij de horeca te komen. Zelf zat ik laatst bij NL-elftal keurig op de goedkoopste plek bovenin, heerlijk droog, te lachen om de VIPs in de 1e ring die kletsnat werden.

Dit zijn de problemen van de Kuip. Een onderzoek hoeft verder niet echt lastig te zijn, er zijn al diverse stadions gebouwd de laatste jaren, daar kun je alles van afkijken en je eigen waardes invullen.

En al voer je 100 onderzoeken uit, geen 1 onderzoek gaat het sentiment overtuigen.
Naar mijn weten zijn de goedkoopste plekken onderin het stadion dicht op het veld. Vak Y en dergelijke. Die zijn niet overdekt! Misschien dat het bij het NL-elftal anders is maar daar kom ik nooit.

Maar wat betreft het geld dat men uitgeeft. Je moet vanaf de tweede ring naar beneden om wat te eten of te drinken te kunnen halen. Nu vind ik dat niet erg en velen met mij ook niet maar ik kan mij voorstellen dat er genoeg mensen zijn die dat wel vinden. Ik zit voornamelijk op W en dan kan ik gewoon even het trapje af voor een broodje frikandel en een cola bijvoorbeeld :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 14:06
Wilt Feyenoord verder groeien en niet voorbij gegaan worden door clubs als Twente/Vitesse, dan lijkt een nieuw stadion (met alles wat daarbij hoort) een must.

Ik vraag me alleen wel af of de timing goed is. Voor Feyenoord wel misschien, maar in deze tijden is het voor andere partijen moeilijk om zo'n investering te doen. Zeker bij overheden, waar er al zoveel bezuinigd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Feyenoord moet gewoon een goed business plan schrijven en de risico's vooraf zoveel mogelijk indekken.
Een renovatie is ook niet goedkoop maar een nieuwbouw kan door tegenvallers wel flink duurder uitvallen.

@PWM: zo'n extern onderzoek kost een hoop geld en vaak zie je dat deze door de opdrachtgever al een bepaalde richting opgestuurd wordt. En wat de uitkomst van dit onderzoek ook zal zijn, tegenstanders zullen het altijd afschieten en zeggen dat het niet onafhankelijk genoeg was, tja dat blijf je altijd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
tweaker2010 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:04:
Feyenoord moet gewoon een goed business plan schrijven.
En laat dat nu net niet eenvoudig zijn. Het is goed mogelijk om op basis van de beschikbare gegevens twee steengoede plannen te schrijven waarvan de conclusie van de ene is dat het volstrekt onhaalbaar is en de ander op een dikke plus uitkomt. Bijvoorbeeld zaken als 'hoeveel geeft de bezoeker uit in de Kuip' is en blijft nattevingerwerk, maar is wel een post die als flinke multiplier in een businesscase zit, een beetje te positief en het resultaat zwiept omhoog, een beetje te negatief en het resultaat duikt de min in. Juist bij dit soort zaken worden beslissingen ook genomen op basis van visie. Soms gaat dat goed, soms niet. Het Opera House in Sydney is hét voorbeeld van een project dat gierend uit de hand is gelopen qua kosten en planning. Ook is het kwalitatief matig. Tot op de dag van vandaag lekt het en voldoet het op meerdere punten niet of nauwelijks. Toch is het een symbool. Zonder visie en met een realistische businesscase was dat gebouw er nooit gekomen. Was men daar beter van geworden? Ik denk het niet.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Dit is het plan van Red de Kuip.

Ik vind het opzich niet eens zo slecht. Op die manier houdt je de Kuip in stand en ben je heel wat minder kosten kwijt. Denk alleen dat met het oog op de toekomst er toch een volwaardig nieuw onderkomen moet gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Misschien al gepost, maar onder de noemer 'te vroege kampioenstattoos ed.';

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/3xqh1.jpg

Had overigens net zo hard gelachen als het een PSV-fan was en Maher naar Ajax gegaan zou zijn. Hoe kun je zo te koop lopen met je eigen domheid? Ongelooflijk... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
tweaker2010 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:04:
Feyenoord moet gewoon een goed business plan schrijven en de risico's vooraf zoveel mogelijk indekken.
Een renovatie is ook niet goedkoop maar een nieuwbouw kan door tegenvallers wel flink duurder uitvallen.
Probleem is dat een stadion van rond de 400 miljoen voor geen enkele voetbalclub in NL commercieel haalbaar is zonder support van overheid of suikeroom. Een investeerder zal er toch zeker een 5% rendement op willen draaien en dan wordt het compleet onbetaalbaar. Zelfs als je ervan uitgaat dat er nog allerlei andere concerten/interlands worden gehouden en alle stoeltjes en skyboxen maximaal bezet zijn.

De Arena heeft nog niet de helft gekost, met steun van andere partijen, en dan betaald Ajax nog rond de 6 miljoen (variabel, afhankelijk van recettes) per jaar aan huur.

[ Voor 10% gewijzigd door Sempy op 09-07-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Nathan Ake gaat op huurbasis naar Vitesse. Nu Rekik nog naar PSV en alle voormalige Feyenoord toptalenten zijn weer ondergebracht. Gadverdamme wat word ik kotsmisselijk van die gedachte. Die gasten hadden nu allemaal in een Feyenoordshirt mee kunnen strijden om de titel. Maar kennelijk spelen de heren liever bij Twente, PSV en Vitesse. Zielig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Neem het ze eens kwalijk, voor een jeugdspelersalaris in Rotterdam of voor het grote geld naar Engeland. 99,99% van de Nederlanders zou z'n werkgever voor een dergelijke loonstijging inruilen.

En wat betreft dat kunnen meestrijden om de titel, over het afgelopen seizoen waren het gewoon gelijkwaardige clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Die gasten die in Rotterdam zijn gebleven zijn allemaal uitgegroeid tot volwaardige internationals. Dat kun je van Bruma, Van Aanholt, Castaignos en co allemaal niet zeggen. Stuk voor stuk gewogen en te licht bevonden door de Engelse clubs. Dat gasten zoals Rekik en Ake werkelijk dachten door te kunnen breken is gewoon naief. Tuurlijk krijgen ze wel hun minuten maar ze worden weer even hard vervangen door een miljoenenaankoop van de voorzitter. Het WK in Brazilie hebben de heren zelf weggegooid. In tegenstelling tot gasten als Janmaat, Clasie, De Vrij en vooralsnog ook BMI (die nog wel gaat vertrekken verwacht ik).

Ik hoop met heel mijn hart dat Rodney Kongolo verstandig is en alsnog niet naar City vertrekt. Vertrekt hij dan komen we hem over 3 jaar weer tegen bij PSV, Twente of Vitesse. Vertrekt hij niet dan is de kans groot dat hij bij Feyenoord alle ruimte krijgt om zich te ontwikkelen en een grotere kans maakt om international te worden uiteindelijk.

Wil ik nog aan toevoegen dat hoe pijnlijk ook ( :+ ) ze bij Ajax de zaakjes wat talenten betreft beter op orde hebben. Die jonge ventjes snappen kennelijk wel dat het geen zin heeft om zo jong al naar het buitenland te vertrekken. Daar kunnen die gasten van Feyenoord nog wat van leren naar mijn mening.

[ Voor 13% gewijzigd door CR1691 op 09-07-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nou ja, allemaal... Er zullen ongetwijfeld ook leeftijdsgenoten tussenzitten die Feyenoord 1 niet gehaald hebben. Vraag voor hen is dan of het doel was om kans te hebben om international te worden, of zeker weten miljonair te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Strootman is trouwens hard op weg naar AS Roma. Spelen ze met deze transfer in op het vertrek van De Rossi naar Chelsea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

CR1691 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:27:
Strootman is trouwens hard op weg naar AS Roma. Spelen ze met deze transfer in op het vertrek van De Rossi naar Chelsea?
En voor ~20 miljoen.. lekker!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Voor 20 miljoen altijd doen ja. Stel hij speelt een klote seizoen of hij breekt zijn been dan komt er geen club meer met zo'n grote zak geld. Dit is de beste deal die PSV nu kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CR1691 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:30:
Voor 20 miljoen altijd doen ja. Stel hij speelt een klote seizoen of hij breekt zijn been dan komt er geen club meer met zo'n grote zak geld. Dit is de beste deal die PSV nu kan maken.
Absoluut, geld maakt veel goed! Toornstra+Schaars erbij, dan heb je geld over nog..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

CR1691 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:02:
Wil ik nog aan toevoegen dat hoe pijnlijk ook ( :+ ) ze bij Ajax de zaakjes wat talenten betreft beter op orde hebben. Die jonge ventjes snappen kennelijk wel dat het geen zin heeft om zo jong al naar het buitenland te vertrekken. Daar kunnen die gasten van Feyenoord nog wat van leren naar mijn mening.
Nou ja, Ajax zit wat dat betreft juist aan de andere kant: zij halen de 16-jarige talentjes uit Denemarken en weet ik veel waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Waarom Toornstra? Daar zal Utrecht miljoenen voor willen hebben. PSV heeft Hiljemark van de winter voor een miljoen of 3 aangekocht als vervangen van Strootman. Beetje zonde van het geld dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CR1691 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:32:
Waarom Toornstra? Daar zal Utrecht miljoenen voor willen hebben. PSV heeft Hiljemark van de winter voor een miljoen of 3 aangekocht als vervangen van Strootman. Beetje zonde van het geld dan he.
Waarom zou je het een heel seizoen kunnen doen met Wijnaldem - Maher - Hiljemark en niets achter de hand? Je snapt zelf ook wel dat dat te weinig is toch? Daarom dus.

Er zijn nu dus 4 centrale middenvelders weg, en er is er 1 voor terug..
Bommel
Strootman
Engelaar
Hutchinson
Tweaking Art schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:35:
Krijg steeds meer het gevoel dat Strootman van een zinkend schip probeert te springen, goh Mertens en Pieters zijn weg, nu moet ik maar even laten blijken hoe ontevreden ik ben. :P

Ach het past wel bij hem. :)
Als voetballer streef je altijd naar het beste + beste salaris. Een carriere duurt niet zo heel lang.

[ Voor 36% gewijzigd door St@m op 09-07-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Koppensneller schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:31:
[...]

Nou ja, Ajax zit wat dat betreft juist aan de andere kant: zij halen de 16-jarige talentjes uit Denemarken en weet ik veel waar.
En daarvan hebben ze al twee keer plezier gehad; Fisscher en Eriksen. Doen ze kennelijk toch iets goed... Tijd dat Feyenoord ook in Scandinavie actiever gaat worden. Zitten genoeg talenten met een goede kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
CR1691 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:32:
Toornstra is denk ik een betere koop dan Schaars, transfersom en salaris zijn een stuk lager en je kan hem nog doorverkopen ook gezien z'n leeftijd. Toornstra kan nog groeien, Schaars alleen maar (nog) minder worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Sempy op 09-07-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Krijg steeds meer het gevoel dat Strootman van een zinkend schip probeert te springen, goh Mertens en Pieters zijn weg, nu moet ik maar even laten blijken hoe ontevreden ik ben. :P

Ach het past wel bij hem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Sempy schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:33:
[...]

Toornstra is denk ik een betere koop dan Schaars, transfersom en salaris zijn een stuk lager en je kan hem nog doorverkopen ook.
Toornstra heeft nog een lang doorlopend contract, die gaat Utrecht echt niet voor een fooitje verlaten hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

St@m schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:33:
[...]

Waarom zou je het een heel seizoen kunnen doen met Wijnaldem - Maher - Hiljemark en niets achter de hand? Je snapt zelf ook wel dat dat te weinig is toch? Daarom dus.
Zullen eerder voor Schaars gaan in combinatie met Arias. Middenvelder + rechtsback. Daar hoor je veel meer over dus dat is veel waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

CR1691 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:35:
[...]

Toornstra heeft nog een lang doorlopend contract, die gaat Utrecht echt niet voor een fooitje verlaten hoor..
Miljoen of 6 gok ik zo, Schaars 1,5 miljoen. Lijkt me prima.
CR1691 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:36:
[...]

Zullen eerder voor Schaars gaan in combinatie met Arias. Middenvelder + rechtsback. Daar hoor je veel meer over dus dat is veel waarschijnlijker.
Oh ja, er zal vast ook nog wel een RV bijkomen.
Schaars zijn ze al tijden mee bezig, ook toen Strootman er nog was. Dus Toornstra zal als vervanger komen van Strootman gok ik zo. En 5 middenvelders voor 3 posities lijkt me geen overbodige luxe. Ik ga er nog even vanuit dat ook Toivonen vertrekt :)

[ Voor 52% gewijzigd door St@m op 09-07-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Toch knap, toen Toornstra voor 1 miljoen op te halen was wilde geen enkele topclub hem hebben en een half jaar later willen ze hem wel voor een veelvoud van dat bedrag. :D

Niice! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Was toch ook met Mertens en Strootman? Clubs moeten eens in de JL kijken. Lopen genoeg prima voetballers rond die voor een schijnbedrag op te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Toornstra moet denk ik voor 4 miljoen ook wel te doen zijn, m.i. zal hij niet veel meer moeten kosten dan Mike v.d. Hoorn (had ook langlopend contract).

[ Voor 10% gewijzigd door Sempy op 09-07-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
CR1691 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:02:
Ik hoop met heel mijn hart dat Rodney Kongolo verstandig is en alsnog niet naar City vertrekt. Vertrekt hij dan komen we hem over 3 jaar weer tegen bij PSV, Twente of Vitesse.
PSV is toch echt een stap omhoog vanuit Feyenoord gezien en Twente was dat gedurende een jaar of 4 ook. Dit komt een beetje over als misplaatste arrogantie.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Railgunner schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:14:
[...]

PSV is toch echt een stap omhoog vanuit Feyenoord gezien en Twente was dat gedurende een jaar of 4 ook. Dit komt een beetje over als misplaatste arrogantie.
Ik snap je reactie niet helemaal. Ik wil met mijn post duidelijk maken dat die jongens naief zijn om te denken dat ze het wel bij een club als City gaan maken. Die worden getest, te licht bevonden en vervangen door een ander. Of ken jij spelers uit Nederland die al op vroege leeftijd (lees 15 of 16) het gemaakt hebben bij zo'n club?

Bovendien heeft dit helemaal niks met arrogantie te maken maar eerder met frustratie en teleurstelling. Tot 2 jaar geleden was Twente een stap(je) omhoog ten opzichte van Feyenoord maar dat is nu dus al niet meer het geval. Normaal gesproken doet Feyenoord net als Ajax en PSV ook gewoon mee. Alleen financieel is PSV een stap omhoog. Daar kan Feyenoord niet mee concurreren.

[ Voor 26% gewijzigd door CR1691 op 09-07-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Normaal gesproken? Laatste titel van 1999, laatste beker van 2008, al jaren geen groepsfase EL meer (laat staan CL) en gedurende vijf jaar eindklasseringen 7e, 6e, 7e, 4e en 10e? Dat noem ik niet meedoen om de titel en ik snap je frustratie en teleurstelling dan ook.

True, door de bezuinigingen en de daarmee samenhangende doorstroming van talenten doet Feyenoord bovenin weer mee, maar de club is imo (nog) geen titelconcurrent voor PSV en Ajax. Ze zijn op de goede weg, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Als je kijkt over de gehele historie heeft Feyenoord genoeg pieken en dalen gekend. Dat is altijd zo geweest.

Als je kijkt naar de afgelopen 2 jaar dan kun je zien dat Feyenoord (incidenteel) weldegelijk een titelconcurrent is. Qua puntenaantal scheelt het echt niet veel. PSV ontvangt dit jaar miljoenen en heeft te maken met een geheel nieuwe staf, Twente moet zichzelf ook weer opnieuw opbouwen en dat vraagt tijd. Van Vitesse weten we nog niet heel veel en AZ gaat ook niet direct weer aanhaken voor de titel al hebben ze zich fantastisch versterkt. Ajax verliest spelers maar haalt ook weer spelers terug. Feyenoord heeft zijn selectie helemaal intact en kan investeren zodra BMI vertrekt wat hoogstwaarschijnlijk gaat gebeuren. Nu ik zo dit rijtje afwerk kun je toch wel duidelijk zien dat Feyenoord weer echt meetelt voor de titel.

[ Voor 11% gewijzigd door CR1691 op 09-07-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Vlassie1980 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:23:
Dit is het plan van Red de Kuip.

[video]
Ik vind het opzich niet eens zo slecht. Op die manier houdt je de Kuip in stand en ben je heel wat minder kosten kwijt. Denk alleen dat met het oog op de toekomst er toch een volwaardig nieuw onderkomen moet gaan komen.
Het plan van Red de Kuip is nog veel kanslozer, dat blijkt ook in alle studies. De nieuwe studies zijn kritisch op HNS, maar zagen RDK helemaal doormidden. Sowieso zijn de kosten helemaal niet lager, je koopt er alleen tijd mee. Beter gooi je er nu 300 miljoen tegenaan zodat je weer bijna 100 jaar vooruit kan ipv nu 200 miljoen en over 10 jaar weer dezelfde discussie. RDK zn motieven en werkwijzen zijn ook nog veel slechter, die proberen echt alleen maar geld te verdienen over de rug van supporters door supporters tegen elkaar op te zetten. Dat terwijl de directie en de Vrienden ondertussen wel wat krediet verdienen. Alsof je de Kuip eer aan doet door hem onherstelbaar en onherkenbaar te verminken. RDK gaat er nooit komen, gelukkig maar. Het is HNS of de oude Kuip. In dat laatste geval kan Feyenoord elke ambitie in de ijskast zetten en zullen de prestaties van de afgelopen 2 seizoenen incidenten blijven.

Ik verwacht eigenlijk toch steun van Leefbaar. Die houden zich zo angstvallig stil en bij Feyenoord lijkt ook nog geen paniek te zijn. Er hoeven maar 2 leden van Leefbaar het plan te steunen en het gaat door, maar als ze unaniem tegen zijn houdt het op, maar in dat laatste geval hadden we dat nu wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
ph4ge schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:36:

Ik verwacht eigenlijk toch steun van Leefbaar. Die houden zich zo angstvallig stil en bij Feyenoord lijkt ook nog geen paniek te zijn. Er hoeven maar 2 leden van Leefbaar het plan te steunen en het gaat door, maar als ze unaniem tegen zijn houdt het op, maar in dat laatste geval hadden we dat nu wel geweten.
Waarschijnlijk ruilt Leefbaar het met het college voor een of ander stokpaardje van ze. Zijn ze de held van het Feyenoord-legioen en kunnen ze tegen de rest van de achterban zeggen dat ze als oppostiepartij toch dat ene punt hebben kunnen realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

De gasten van RdK spelen heel handig in op de emoties van Feyenoordsupporters en laat Feyenoordsupporters nou een groep mensen zijn die heel nauw betrokken bij hun stadion zijn. Ik vind het maar een kansloze beweging. Het is vooral een hoop geschreeuw en gezaag maar met oplossingen komt men niet. Met RdK krijgen we niet eens een volwaardig jeugdcomplex die gewoon keihard nodig is om de kwaliteit van de opleiding te verbeteren. De infrastructuur nemen ze niet mee en ze gaan er voor het gemak vanuit dat de bussiness seats die kleiner(!) zijn evenveel opbrengen als de grotere seats in het nieuwe stadion. Bovendien lijkt de Kuip niet eens meer op de Kuip na de renovatie.

[ Voor 5% gewijzigd door CR1691 op 09-07-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

CR1691 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 15:39:
De gasten van RdK spelen heel handig in op de emoties van Feyenoordsupporters en laat Feyenoordsupporters nou een groep mensen zijn die heel nauw betrokken bij hun stadion zijn. Ik vind het maar een kansloze beweging. Het is vooral een hoop geschreeuw en gezaag maar met oplossingen komt men niet. Met RdK krijgen we niet eens een volwaardig jeugdcomplex die gewoon keihard nodig is om de kwaliteit van de opleiding te verbeteren. De infrastructuur nemen ze niet mee en ze gaan er voor het gemak vanuit dat de bussiness seats die kleiner(!) zijn evenveel opbrengen als de grotere seats in het nieuwe stadion. Bovendien lijkt de Kuip niet eens meer op de Kuip na de renovatie.
Houden ze wel rekening met onvoorziene uitgaven? Je weet immers nooit wat je tegen komt als je zo'n oud pand gaat verbouwen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:38

RBH

Ik ben dan wel een Ajacied, maar kudo's voor PSV als ze dit lukt. Volgens de geruchten wilt AS Roma dus 20 miljoen betalen voor Strootman.. Goeie genade.

[ Voor 12% gewijzigd door RBH op 09-07-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Het lijkt er op dat Bony eindelijk zijn transfer naar Swansea heeft, dat is mooi voor hem, dan kan hij eindelijk zijn familieleden in Ivoorkust te eten geven... :+

Iets zegt me dat we Wilfried Bony nooit meer terugzien op een reunie voor ex Vitesse spelers. :P , ik heb nog nooit iemand zo zien lopen mokken dan hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
RBH schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:26:
Ik ben dan wel een Ajacied, maar kudo's voor PSV als ze dit lukt. Volgens de geruchten wilt AS Roma dus 20 miljoen betalen voor Strootman.. Goeie genade.
Als ik Brands was zou ik hem persoonlijk afleveren aan de voordeur in Roma incl. champagne, kilo's wiet en weet ik niet allemaal. Deal van de eeuw, niet meer niet minder.

Als ik Strootman zou zijn zou ik er nog eens 400% over nadenken. Ik vraag me echt af of hij daar uberhaupt basisspeler kan worden gezien het huidige middenveld wat ze nu hebben. Daarnaast is er niet zo lang geleden een andere nederlander dood ongelukkig uit Roma vertrokken en zijn de meeste andere nederlandse voetballers ook niet geslaagd in Italië. Seedorf, Snijder en gouden trio uit 88 als uitzondering, de rest heeft amper potten kunnen breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
RBH schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:26:
Volgens het artikel uit je link, wil PSV 20 miljoen vangen, maar zouden ze ook met 15 miljoen genoegen nemen. Nog steeds mooi.

Hanover heeft definitief een streep door de naam van Douglas gezet, ze hebben geen zin meer om op hem te wachten. Benieuwd wat Twente gaat doen met het feit dat hij zijn contract niet correct heeft opgezegd. Ze kunnen nu claimen dat hij nog een jaar onder contract staat en een transfersom eisen. Maar als Douglas op deze manier clubs blijft afwijzen, lopen ze het risico op 1 september met een ongemotiveerde speler opgescheept te zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door Sempy op 09-07-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:38

RBH

Miki schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:42:
[...]

Als ik Brands was zou ik hem persoonlijk afleveren aan de voordeur in Roma incl. champagne, kilo's wiet en weet ik niet allemaal. Deal van de eeuw, niet meer niet minder.

Als ik Strootman zou zijn zou ik er nog eens 400% over nadenken. Ik vraag me echt af of hij daar uberhaupt basisspeler kan worden gezien het huidige middenveld wat ze nu hebben. Daarnaast is er niet zo lang geleden een andere nederlander dood ongelukkig uit Roma vertrokken en zijn de meeste andere nederlandse voetballers ook niet geslaagd in Italië. Seedorf, Snijder en gouden trio uit 88 als uitzondering, de rest heeft amper potten kunnen breken.
Yep. Hoewel, als je verkocht wordt voor 20 miljoen zou ik toch wel redelijk aannemen dat je (in ieder geval heel vaak) in de basis staat..

@Sempy: Klopt, lees op Twitter de geruchten dat Roma waarschijnlijk wel die 20 miljoen over heeft ook. (I know, Twitter, I know, geruchten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Sempy schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:43:
[...]

Volgens het artikel uit je link, wil PSV 20 miljoen vangen, maar zouden ze ook met 15 miljoen genoegen nemen. Nog steeds mooi.
Ik vind dat altijd zulke mooie journalistiek :D
Hoe moet ik me dat voorstellen :?

Roma: Wij willen Strootman :Y
PSV: Is goed, kost je 20.000.000 :7
Roma: Ja, maar ik lees dat jullie ook genoegen nemen met 15.000.000 :?
PSV: Ja, dat klopt wel.. Deal d:)b

Als ik PSV was zou ik hem voor 15 miljoen aan zijn contract houden. Tuurlijk, het is een mooi bedrag.. maar waarom zou je je sterkhouder verkopen.. dat moet je alleen doen bij absurde bedragen.. zoals 20 miljoen.
En het schijnt dat Tottenham ook aan het bieden is geslagen.. ik zeg 25 miljoen!!! :D

[ Voor 21% gewijzigd door St@m op 09-07-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Italië is inderdaad een goeie plek om te floppen. Maar waar niet? ;)

Italië, even wat vedetten, uit mijn hoofd:

Geflopt (best wel): Bergkamp, Jonk, Kluivert, Davids, Van der Sar, Stekelenburg, Emanuelson ...

O.a. Winter deed dan nog het redelijk.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Ramzzz schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:49:

Geflopt (best wel): Bergkamp, Jonk, Kluivert, Davids, Van der Sar, Stekelenburg, Emanuelson ...

Toevoeging aan het lijstje geflopte spelers: Elia, De Jong, Castaignos, Huntelaar

En Van Bommel deed het ook heel aardig bij Milan, dat dan weer wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 09-07-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Davids schrappen, 3x Italiaans kampioen met Juve. Bergkamp en Jonk de Uefa-cup met Inter. :p

[ Voor 27% gewijzigd door Sempy op 09-07-2013 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ramzzz schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:49:

Davids, Reiziger (even uit mijn hoofd) deden het ook wel goed toch? Beetje 50/50 denk ik zo.
Bergkamp en Jonk geflopt bij Inter? Tis een beetje van voor mijn tijd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Seedorf deed het goed, Van der Sar deed het niet slecht, Sneijder goed in het begin, ach we zullen wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
kristan schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:56:
Seedorf deed het goed, Van der Sar deed het niet slecht, Sneijder goed in het begin, ach we zullen wel zien
Seedorf deed het gewoon top als je ziet hoe populair hij daar nog steeds is.
En vd Sar deed het gewoon goed.
Veel mensen denken dat hij het er slecht deed omdat hij na 2 seizoenen weg moest maar in die 2 jaar deed hij het goed als je kijkt naar het aantal tegengoals.
Maar Juventus haalde na zijn 2e seizoen voor heel veel geld Buffon en vd Sar was ondanks zijn prestaties opeens 2e keus en wilde dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Hanover heeft definitief een streep door de naam van Douglas gezet, ze hebben geen zin meer om op hem te wachten. Benieuwd wat Twente gaat doen met het feit dat hij zijn contract niet correct heeft opgezegd. Ze kunnen nu claimen dat hij nog een jaar onder contract staat en een transfersom eisen. Maar als Douglas op deze manier clubs blijft afwijzen, lopen ze het risico op 1 september met een ongemotiveerde speler opgescheept te zitten.
Een jaar niks doen of in het 2e in de JL spelen zal z'n carriere ook geen goed doen. Twente zal waarschijnlijk geen geld vragen om van hem verlost te zijn. Alleen kan ie zelf en z'n 60 zaakwaarnemers nog roet in het eten gooien

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

St@m schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:47:
[...]
Als ik PSV was zou ik hem voor 15 miljoen aan zijn contract houden. Tuurlijk, het is een mooi bedrag.. maar waarom zou je je sterkhouder verkopen.. dat moet je alleen doen bij absurde bedragen.. zoals 20 miljoen.
En het schijnt dat Tottenham ook aan het bieden is geslagen.. ik zeg 25 miljoen!!! :D
15 miljoen lijkt me een redelijke prijs, ik verwacht zelf dat ie voor rond de 16 miljoen vertrekt.
Strootman is geen wereldvoetballer, maar wel een bijtertje, daar houden ze in Italie wel van.

Al dat geld is leuk voor PSV, maar haal daar maar eens een ervaren speler voor terug, alleen met Schaars gaan ze het niet redden. En Maher kan ook niet in zijn eentje de kar trekken, er zal wat ervaring bij moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
En volgens mij speelt AS Roma toch niet eens Europees voetbal. Als ik in Strootman zijn schoenen zou staan zou ik niet naar Roma gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij dergelijke clubs zijn er nogal eens problemen om dat geld ook echt te krijgen... Ik kan me nog van allerlei problemen met bankgaranties en zo herinneren.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 09-07-2013 18:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41
[...]

Ongemotiveerd my ass. Word tijd dat de clubs dat soort spelers simpelweg aanklagen voor werkweigering _/-\o_

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben geen voorstander van gemeentes die geld geven aan voetbalclubs, dus ik ben ook tegenstander van de nieuwe kuip (dat is de korte samenvatting).

Heb nu echter, na diverse interviews op Radio1, BNR, Rijnmond en VI, door dat het een ziek spelletje is geweest van D66. Ook hier de korte samenvatting:

Na 120 vergaderingen, met daarbij behorende aanpassingen, zodat iedereen (incl D66) tevreden was, is er een paar weken terug een akkoord gekomen. PVDA, CDA, D66, allemaal blij. Handjes gegeven: Zo gaan we het doen.

Gisteren komt opeens D66 met een persbericht: "mwah, nee, toch niet". En daar sta je dan. Zeker ook omdat D66 zelf invloed heeft gehad op het definitieve plan, en voor voltooiing aangaf geen open punten meer te hebben 8)7

Kijk, dat het niet doorgaat ok. Maar dat dat komt door een spelletje van de D66 fractie die ergens nog een 2de agenda heeft is wel erg vervelend.
St@m schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:52:

Bergkamp en Jonk geflopt bij Inter? Tis een beetje van voor mijn tijd,
Jonk is geflopt, Bergkamp haalde zijn potentieel niet. Erger was vooral dat vanaf wedstrijd 1 duidelijk was dat er totaal geen chemie was. Niet tussen hen en het team, niet met de club en niet met de supporters. Of ze persoonlijk geflopt zijn weet ik niet, maar dat hele avontuur is wel 1 grote flop geweest.

Overigens respect voor PSV als ze Strootman voor 15 miljoen weten te slijten. PSV is qua financiën een grote winnaar deze zomer.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 09-07-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mocht Strootman ook nog vertrekken dan wil ik wel eens zien of ze de groepsfase CL halen.
Mochten ze die niet halen dan loop je toch flink wat geld mis.

Ja dit geld haal je dan wel binnen met de verkoop van Strootman maar qua prestige zou hem behouden en groepsfase CL halen toch wat mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ik denk eerlijk gezegd, en vind het jammer dit te zeggen als PSV'er, dat de CL halen een leuke wens is maar niet realistisch, gezien de ploegen die je tegenkomt in de laatste voorronde CL. Als dan toch EL realistisch is, moet je hem niet koste wat kost houden voor een paar procent meer kans. Een groot bedrag? Verkopen; jammer om hem niet een jaar lang als aanvoerder te zien, maar soms kun je bepaalde zakken met geld niet laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Deadsy schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:30:
Mocht Strootman ook nog vertrekken dan wil ik wel eens zien of ze de groepsfase CL halen.

Ja dit geld haal je dan wel binnen met de verkoop van Strootman maar qua prestige zou hem behouden en groepsfase CL halen toch wat mooier zijn.
Met Strootman halen ze de CL ook niet, zoiezo zijn al die voorrondes voor die 2e CL plaats haast onmogelijk voor NL clubs.

De transfer van Altidore is ook afgerond. Ben benieuwd wie AZ nog gaat halen. Het gaat zoiezo een lastig seizoen worden, ze zijn Maher ook al kwijt.

[ Voor 26% gewijzigd door tweaker2010 op 09-07-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Deadsy schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:30:

Uhm de kans dat een nederlandse club de champions league haalt door middels van playoffs zijn toch al niet bijster groot.

Ik heb even de voorrondes van de laatste 10 edities van de CL bekeken en 4 Nederlandse nummers 2 van de 10 edities bereikte de Champions league groep, 3 X Ajax 1 X PSV, waarvan moet gezegd worden dat de meeste succesverhalen erg lang geleden zijn.

Dat doet me denken aan die ene laatste keer dat Ajax doorging door playoffs, alsof ze de champions league gewonnen hadden, wat een spanning zat op die wedstrijd zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
St@m schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:47:
[...]

Meerder bieders moet je idd tegen elkaar uitspelen, maar PSV zal hem ongetwijfeld verkopen als dat minimaal 15 miljoen opbrengt. Dat bedrag staat gelijk aan CL halen, dus in feite verzeker je jezelf van de inkomsten die je haalt als Strootman je in zijn eentje kampioen zou maken. Bovendien heeft PSV de laatste jaren toch een paar keer goed mis gezeten met spelers niet verkopen voor een topbod en later met minder genoegen moeten nemen door blessures (Pieters/Toivonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als Eriksen met een 1-jarig contract al iets van 13 miljoen moet kosten, dan mag Strootman toch wel 20 opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

toolkist schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:26:
Als Eriksen met een 1-jarig contract al iets van 13 miljoen moet kosten, dan mag Strootman toch wel 20 opbrengen.
Eriksen heeft een marktwaarde van 18 miljoen, terwijl Strootman op 13 miljoen zit. Dan zou ik blij zijn met 15 a 16 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
tweaker2010 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:37:
[...]

Eriksen heeft een marktwaarde van 18 miljoen, terwijl Strootman op 13 miljoen zit. Dan zou ik blij zijn met 15 a 16 miljoen.
Je moet niet teveel kijken naar de cijfertjes van zo een site.

PSV zal echt niet zeggen: Ah volgens transfermarkt.com is hij 13mln waard dus met 15 zijn we tevreden.
PSV hoeft hem niet kwijt en als er echt meer dan 1 club met geld is die hem wil hebben dan moet je gewoon voor zoveel mogelijk gaan.

bv Ajax zal echt geen 18mln krijgen voor Eriksen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik weet wel dat marktwaarde een rekbaar begrip is, maar toch denk ik dat die site aardig klopt.
Strootman weet ook wat zijn marktwaarde is en als PSV onrealistisch hoge bedragen gaat eisen terwijl hij graag naar Roma wil, zou dat wel eens tot problemen kunnen leiden en dat willen beide partijen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:58:
Ik weet wel dat marktwaarde een rekbaar begrip is, maar toch denk ik dat die site aardig klopt.
Strootman weet ook wat zijn marktwaarde is en als PSV onrealistisch hoge bedragen gaat eisen terwijl hij graag naar Roma wil, zou dat wel eens tot problemen kunnen leiden en dat willen beide partijen niet.
Fischer, 7 miljoen.
De Vrij, 6 miljoen
Martins Indi, 5 miljoen

uhuh, die site komt echt goed in de richting met z'n waarderingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Eerste bod van Roma 17 miljoen. Daar moet 20 uit te slepen zijn denk ik zo.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=191649
Roma zou een som van zeventien miljoen euro hebben geboden. PSV hield echter vast aan twintig miljoen euro als vraagprijs, al zou het vijf miljoen euro minder ook al prima vinden.
Gaan we weer :D

Roma: Wij willen Strootman en we bieden 17.000.000 :Y
PSV: Doen we niet, hij kost je 20.000.000 :7
Roma: Ja, maar ik lees dat jullie ook genoegen nemen met 15.000.000 :?
PSV: Ja, dat klopt wel.. Deal d:)b Voor 15.000.000

Echt.. 8)7

Ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen :)

Pagina: 1 ... 130 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.