[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.044 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Royz schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:16:
[...]
Hoe lang is volgens jou op termijn dan? :+
1 a 2 seizoenen. Spelers als Vertonghen waren ook niet gelijk top. ;)

Het is voor PSV trouwens te hopen dat Bruma alsnog medisch goedgekeurd wordt, want echte alternatieven zijn er nu niet meer. Van der Hoorn stond 2e op hun lijst en Van Dijk (3e keus) is al naar Celtic vertrokken.

[ Voor 32% gewijzigd door tweaker2010 op 05-07-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:47

Wom

tweaker2010 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:51:
[...]
... Van Dijk (3e keus) is al naar Celtic vertrokken.
Ook een move die niet te snappen is. Celtic is een mooie club in de verkeerde competitie. Tuurlijk, tegen Barcelona was een mooie stunt, maar meer was het ook niet: een stunt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wom schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:01:
[...]
Ook een move die niet te snappen is. Celtic is een mooie club in de verkeerde competitie. Tuurlijk, tegen Barcelona was een mooie stunt, maar meer was het ook niet: een stunt.
Tja, je weet wel zeker dat je kampioen wordt. :+ Verder kan hij zo evt via een omweg ook nog naar de PL. Maar ik ben ben het met je eens hoor. Als jonge speler denk ik niet dat het slim is om naar Schotland te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vos schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:50:
Geen aankoop waar ik direct van sta te springen, vond hem op het EK tegenvallen. Nu weet ik verder eigenlijk vrij weinig van hem, volg Utrecht niet echt ;). Dus maar vertrouwen op Frank & co.
Bij Utrecht was hij toch een van de betere spelers. Hij is behoorlijk sterk in de lucht en kan best wel leuk verdedigen. Nadeel is dat hij nog wel eens slordig was, maar ik vergeef het hem met zijn ervaring in de Eredivisie. De bal licht nu bij Alderweireld of bij van Rhijn. Alderweireld kan namelijk ook op RB spelen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:38

RBH

Outerspace schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:24:
[...]

Bij Utrecht was hij toch een van de betere spelers. Hij is behoorlijk sterk in de lucht en kan best wel leuk verdedigen. Nadeel is dat hij nog wel eens slordig was, maar ik vergeef het hem met zijn ervaring in de Eredivisie. De bal licht nu bij Alderweireld of bij van Rhijn. Alderweireld kan namelijk ook op RB spelen.
Alderweireld rechtsbuiten of rechtsback? :D

Mooie aankoop van Ajax iig. Ben benieuwd wat voor mooie dingen we van hem gaan zien! (En hoe hij zijn eerste goal bij Ajax maakt in zijn debuutwedstrijd natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

RBH schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:55:
[...]

Alderweireld rechtsbuiten of rechtsback? :D
Daar speelt 'ie bij België nogal eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Koppensneller schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:02:
[...]

Daar speelt 'ie bij België nogal eens :)
Haha, I know, smiley moest eigenlijk doelen op Rechtsbuiten. :)

Ben benieuwd wat Frank gaat beslissen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ajax zou ook interesse hebben in Bojan, lijkt me ook een speler die van meerwaarde is in de eredivisie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
tweaker2010 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:50:
Ajax zou ook interesse hebben in Bojan, lijkt me ook een speler die van meerwaarde is in de eredivisie :)
Die Bojan wordt al 5 seizoenen genoemd als mogelijke versterking op huurbasis, geloof er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Met een Cuenca in de lappenmand (die ook aan Ajax werd verhuurd) is de kans toch wel iets groter geworden denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bojan wisselt ieder jaar van huur club. Lijkt toch te kort te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Aghanim schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:57:
Bojan wisselt ieder jaar van huur club. Lijkt toch te kort te komen.
Dit en het is daarnaast ook geen echte rechtsbuiten. Want voor de spitspositie is hij niet nodig, zeker als De Jong nog blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vos schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:50:
Geen aankoop waar ik direct van sta te springen, vond hem op het EK tegenvallen. Nu weet ik verder eigenlijk vrij weinig van hem, volg Utrecht niet echt ;). Dus maar vertrouwen op Frank & co.
Als er werkelijk 4 miljoen voor hem betaald wordt, zoals op nu.nl staat, dan snap ik er helemaal niks van dat Overmars Maher te duur vond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Bojan voelt zich ondertussen nergens meer te goed voor hoor, hij is door Roma gekocht voor 12 miljoen met een clausule dat als hij tegenviel dat hij voor 13 miljoen werd teruggekocht. (Semi verhuur) En daar tussen is hij nog aan Milan verhuurt.

Bij Roma speelde hij best goed, die techniek heeft hij echt wel, het afronden schoot te kort.
Bij Milan heb ik hem minder gevolgd.

Strootman misschien naar Roma, ik hoop het toch echt niet, te veel geld om op de bank te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Een Strootman zou bij Roma echt wel in de basis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

toolkist schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:03:
Een Strootman zou bij Roma echt wel in de basis staan.
Nee. Sorry, het spijt me (of zo), maar er lopen toch echt betere spelers rond bij Roma dan Strootman.

De Rossi, Florenzi en Pjanic. (en als back-up Bradley) Strootman komt dan niet aan spelen toe.
Daarnaast zijn de Aanvallende Middenvelders Totti en Lamela ook niet mis (al zijn dat meer vleugelspelers)

[ Voor 20% gewijzigd door StrongArmLance op 05-07-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

kristan schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:04:
[...]
Nee. Sorry, het spijt me (of zo), maar er lopen toch echt betere spelers rond bij Roma dan Strootman.

De Rossi, Florenzi en Pjanic. (en als back-up Bradley) Strootman komt dan niet aan spelen toe.
Daarnaast zijn de Aanvallende Middenvelders Totti en Lamela ook niet mis (al zijn dat meer vleugelspelers)
De Rossi vertrekt waarschijnlijk naar Chelsea (zwaait even naar van Ginkel :w) en Strootman staat op het lijstje om als vervanger gehaald te worden. Dus het zou wel kunnnen, al vind ik het geen goede club voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36
Als ik Strootman was, zou ik nog een jaar bij PSV blijven om vervolgens naar een topclub te gaan. AS Roma is dat niet en daarnaast zijn er weinig voorbeelden van Nederlandse voetballers die het in het Italiaanse voetbal hebben gemaakt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
Op de site van het AD melden ze het volgende:
'De Boer rekent op Krkic
Frank de Boer sprak eerder deze week met Bojan Krkic. 'Ik verwacht niet dat hij voor een andere Nederlandse club kiest', zegt de coach op een persconferentie van Ajax in Oostenrijk, waar de club een trainingskamp heeft belegd.........'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Prachtige club, fantastische stad, heerlijk weer en eten, beter salaris. Ik zou het wel weten als ik Strootman was.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Nuevocasa schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:26:
Op de site van het AD melden ze het volgende:
'De Boer rekent op Krkic
Frank de Boer sprak eerder deze week met Bojan Krkic. 'Ik verwacht niet dat hij voor een andere Nederlandse club kiest', zegt de coach op een persconferentie van Ajax in Oostenrijk, waar de club een trainingskamp heeft belegd.........'
Onder het kopje transfertalk, niet echt betrouwbaar dus... De vader van Krkic sprak een voorkeur voor Feyenoord uit vanwege het feit dat Koeman daar trainer is, stond ook in die rubriek. Afwachten dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Zitten ze wel in Oostenrijk? Want meestal klopt er geen barst van :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:38
CR1691 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:28:
[...]

Onder het kopje transfertalk, niet echt betrouwbaar dus... De vader van Krkic sprak een voorkeur voor Feyenoord uit vanwege het feit dat Koeman daar trainer is, stond ook in die rubriek. Afwachten dus :+
Ok, maar dit is een citaat van Frank de Boer. Ik mag er vanuit gaan dat hij geen onzin loopt te verkondigen. Dus als hij naar Nederland komt gaat hij bijna zeker naar Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Dat denkt hij, het wil niet zeggen dat dat ook zo is. Verder zie ik liever eerst een vleugelspeler komen bij Feyenoord. Heeft op dit moment meer prioriteit dan een extra spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Chelsea heeft de overgang van Marco van Ginkel afgerond. De middenvelder komt over van Vitesse en tekent een verbintenis voor vijf seizoenen bij de Londenaren. Dat bevestigen 'The Blues' vrijdagavond op de officiële website. Naar verluidt betaalt Chelsea ruim tien miljoen euro voor de enkelvoudig international van Oranje.
Dat is toch wel opvallend, ik las eerst overal dat Chelsea maar 5 miljoen voor hem hoefde te betalen, nu is het dus opeens 10 miljoen geworden, lijkt me logisch dat Ajax daar niet aan wilde/kon voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

tweaker2010 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 20:45:
[...]

Dat is toch wel opvallend, ik las eerst overal dat Chelsea maar 5 miljoen voor hem hoefde te betalen, nu is het dus opeens 10 miljoen geworden, lijkt me logisch dat Ajax daar niet aan wilde/kon voldoen.
Lijkt me meer een boekhoudkundig ding om geld van Chelsea naar Vitesse krijgen. Er zijn beperkingen aan samenwerkingen van clubs onder de UEFA regels. Je mag elkaar niet zomaar ondersteunen met geld. Je mag natuurlijk wel transfersommen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zou Ajax niet juist nu VD Hoorn ook gekocht hebben (gezien ze eigenlijk wilden wachten tot Toby zou vertrekken) omdat Bruma misschien niet naar PSV komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:28

Polycom

Poes van goud

Railgunner schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:16:
Als ik Strootman was, zou ik nog een jaar bij PSV blijven om vervolgens naar een topclub te gaan. AS Roma is dat niet en daarnaast zijn er weinig voorbeelden van Nederlandse voetballers die het in het Italiaanse voetbal hebben gemaakt.
Strootman is niet goed genoeg voor een 'topclub'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Jozy Altidore meldt zelf te vertrekken naar Sunderland. Enigszins onverwacht, maar Sunderland had al wel wat boden gedaan. Ben benieuwd wat ze voor hem betaald hebben.

Met Jóhannsson en Babalj heeft AZ gelukkig nog 2 prima spitsen op de bank zitten. De verwachting was dat Altidore in de winterstop al zou vertrekken en toen is Jóhannsson aangetrokken.

Koningskoppel Maher & Altidore is weg, hopelijk vormen Gudelj en Jóhannsson/Babalj ook een sterk tweetal.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
BeefHazard schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:41:
Jozy Altidore meldt zelf te vertrekken naar Sunderland. Enigszins onverwacht, maar Sunderland had al wel wat boden gedaan. Ben benieuwd wat ze voor hem betaald hebben.

Met Jóhannsson en Babalj heeft AZ gelukkig nog 2 prima spitsen op de bank zitten. De verwachting was dat Altidore in de winterstop al zou vertrekken en toen is Jóhannsson aangetrokken.

Koningskoppel Maher & Altidore is weg, hopelijk vormen Gudelj en Jóhannsson/Babalj ook een sterk tweetal.
Weet jij soms meer dan de AZ scouting/leiding? ;)
Eli Babalj is de grote onbekende binnen de nieuwe selectie van AZ. Ook de Alkmaarders vragen zich af wat de lange aanvaller in zijn mars heeft, goed gescout werd de Australiër namelijk niet.

"Ik had hem alleen op video gezien", zegt Gertjan Verbeek tegen het Noordhollands Dagblad. "Max Huiberts had hem één wedstrijd live aan het werk gezien en Earnest Stewart een keer twintig minuten. Dat is niet veel, maar we hebben hem toch aangetrokken."

"Hij was financieel haalbaar, hij heeft veel potentie en hij is jong", vervolgt de trainer over de 21-jarige spits, die is overgekomen van Melbourne Heart. "Dat past dus in ons beleid. In hoeverre hij nu aansluiting vindt bij de basis, en hoe snel dat gaat, dat moeten we maar zien. Dat weet je nooit."

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Nnoitra schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 00:26:
[...]

Weet jij soms meer dan de AZ scouting/leiding? ;)

[...]
Ik ben bij wat trainingen geweest, youtube filmpjes gezien en op fanforums goede dingen gehoord over deze spitsen in de vriendschappelijke wedstrijden die de laatste tijd gespeeld zijn.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En Bojan naar Ajax. Ben erg benieuwd, verwachtingen liggen hoog. Ervaringen dat hij het waarmaakt helaas niet, al is Nederland qua niveau wel een stuk lager natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:32:
Zou Ajax niet juist nu VD Hoorn ook gekocht hebben (gezien ze eigenlijk wilden wachten tot Toby zou vertrekken) omdat Bruma misschien niet naar PSV komt?
Als ze per se PSV dwars hadden willen zitten met transfers, dan hadden ze beter Maher kunnen nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Bojan speelt volgend seizoen voor Ajax, dat is een mooie deal. :) ik had het niet verwacht met het salaris dat hij opstrijkt op jaarbasis.

Kijk er naar uit om hem in het Ajax shirt te zien, lijkt me een aardige upgrade vergeleken met Cuenca vorig jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Aghanim schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:32:
Ik lees net op de site van het AD dat PSV Rekic huurt van Man City. Maar ik weet niet of Bruma nu nog wel definief doorgaat. Dus wat dat betreft hebben ze iig een backup achter de hand.

[ Voor 14% gewijzigd door tweaker2010 op 06-07-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

tweaker2010 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 09:29:
[...]

Ik lees net op de site van het AD dat PSV Rekic huurt van Man City. Maar ik weet niet of Bruma nu nog wel definief doorgaat. Dus wat dat betreft hebben ze iig een backup achter de hand.
Ik lees dit:
Rik Elfrink ‏@RikElfrink
Officiële reactie PSV inzake verhaal-Rekik: Hij moet maandag bij Manchester City aan de voorbereiding beginnen......

PSV wil Rekik inderdaad huren, op dit moment heeft Manchester geen toestemming gegeven.

Pas in de loop van de voorbereiding wordt duidelijk of Rekik naar PSV kan komen.
Ik zou niet weten wat ze moeten met Rekik, een 18 jarige speler.. huren voor 1 jaar.. zonder extra clausules/optie tot koop o.i.d.
Tja.. is die jongen zoveel beter dan wat er nu staat? Vraag het me af.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me ook afvraag, wat moet je met die huurlingen voor 1 jaar? Ze kosten geld, leveren niets op bij vertrek en staan (ontwikkeling van) je eigen jeugd in de weg.

De enige meerwaarde is dat dat ze het elftal substantieel beter maken en dat zie ik bij Rekik en Bojan niet echt gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbaas me best wel een beetje dat schijnbaar nog geen enkele ploeg een poging heeft gedaan Navarone Foor van NEC over te nemen. Mag van mij zo naar Feyenoord komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:28:
Wat ik me ook afvraag, wat moet je met die huurlingen voor 1 jaar? Ze kosten geld, leveren niets op bij vertrek en staan (ontwikkeling van) je eigen jeugd in de weg.

De enige meerwaarde is dat dat ze het elftal substantieel beter maken en dat zie ik bij Rekik en Bojan niet echt gebeuren.
Volgens mij wordt Bojan voor rechtsbuiten gehaald en dan is hij toch echt wel een verbetering t.o.v. wat er nu loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:28:

Bojan wordt gehuurd om de tijd te overbruggen tot mensen als Meleg, Kishna en Cerny er klaar voor zijn. Goede oplossing, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zeker gezien de optie voor nog een jaar en het feit dat dan zijn contract bij Barca af zal lopen waardoor Ajax Bojan goedkoop over zal kunnen nemen. Tenzij Blackburn en Stoke City weer 3x het salaris gaan bieden van wat Ajax wil bieden natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cuenca werd ook voor die positie binnen gehaald en heeft geen potten kunnen breken. Is Bojan echt zo veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:20:
Cuenca werd ook voor die positie binnen gehaald en heeft geen potten kunnen breken. Is Bojan echt zo veel beter?
als het goed is is Bojan niet geblesseerd... dat geeft al meer kans om potten te breken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:27

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:20:
Ja, hij is echt beter.
Cuenca heeft nooit kunnen spelen vanwege blessures, Bojan niet vanwege het geen vertrouwen hebben.
Bij Ajax zal hij vertrouwen krijgen en speelminuten tegen de 'mindere' tegenstanders en hij kan zich opladen voor de CL duels waar hij zich weer in de kijker kan spelen.

Ik verwacht van hem veel meer als van Cuenca.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Mooie deal inderdaad van Bojan. Hij heeft totaal rond de 40 doelpunten gemaakt in de Spaanse competitie in een aantal seizoenen. Dus dat aantal moet hij zelfs als rechtsbuiten ook wel halen in een seizoen Eredivisie? ;)

Cuenca heeft echt 4 minuten gespeeld afgelopen seizoen alvorens hij geblesseerd raakte, en toen hij speelde gaf hij direct een assist. Zeker geen slechte speler dus als hij niet geblesseerd is, maar denk dat Bojan wel beter is. We gaan het zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Die Bojan kan inderdaad een potje voetballen. Tenminste dat deed hij als ik hem eens zag spelen.
Het is wel mooi dat zo'n speler voor Ajax kiest en al helemaal voor de eredivisie, wat je niet zou verwachten van zo'n speler.
Ik ben zeer benieuwd wat hij ervan gaat maken.

Offtopic:
Ik zat een half uur geleden naar Ajax - Feyenoord te kijken met spelers als Davids, Sneijder en nog een paar van zulke namen, maar wat is dat een wereld van verschil met nu. Toen speelden ze veel en veeel beter. Davids bakte er in 45 minuten meer van, dan eriksen in een heel seizoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Soort trainingspartijtje met weerstand, deze wedstrijd van Ajax tegen Dresden. Wel twee heerlijke vrije trappen van Eriksen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 14:10
Bojan is volgens mij gewoon een spits. Tenzij Ajax met 2 spitsen gaat spelen moet ik het nog maar zien wat hij toevoegt. Hoe dan ook gewoon financieel onhaalbaar voor Feyenoord, en dat is maar goed ook. Zoals ik ook al zei voordat Bojan in beeld kwam, huurspelers moet Feyenoord niet meer willen. Zeker niet met zo'n prijskaartje.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoezo is Bojan onhaalbaar, als het wel mogelijk is om 1 miljoen aan een centrale verdediger te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Bojan verdient meer dan 3 miljoen, maar zelfs de helft kan Feyenoord simpelweg niet betalen. Mathijsen verdient dat nog niet (0,8 miljoen) en zoveel ruimte zit er niet in het budget. En inderdaad, je kan maar een of 2 spelers in de selectie hebben die dat verdienen, bij voorkeur eigen spelers die dat ook verdiend hebben en geen tijdelijke reserve spits die zich nog maar eens moet bewijzen.

Als er al geld is, moet Feyenoord dat niet aan dergelijke huurspelers besteden. Investeer dan in de lange termijn. Dus ook geen Ryo of Guidetti.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ajax schijnt 1 miljoen voor em te betalen, dat had Feyenoord ook prima kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bojan zal de transferwaarde van de verdedigers van Feyenoord doen laten stijgen, i.t.t. zijn eigen transferwaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:09:
Ajax schijnt 1 miljoen voor em te betalen, dat had Feyenoord ook prima kunnen betalen.
Je kan altijd meer lenen, ja, maar op een gezonde wijze kan Feyenoord dat niet uitgeven. Feyenoord shopt met een lege portemonnee en een speler die 3 miljoen verdient is hoe dan ook te duur, tenzij er geen concurrentie is. Zoals met zoveel spelers waar Feyenoord achteraan zit om te huren lukt dat alleen als er geen andere geïnteresseerden zijn, er zijn al zoveel namen voorbij gekomen die uiteindelijk naar rijkere clubs zijn gegaan.

Als dat geld er was zou het wel gebruikt worden om zelf een speler te halen. Met een miljoen kan je in de Eredivisie ook shoppen, maar Feyenoord kan dat niet.

Ik ben gewoon tegen huren behalve als je echt een gapend gat in de selectie en de jeugd hebt. Dat was de afgelopen seizoenen het geval met de spitspositie. Maar nu hebben we er al 2, dan moet je geen smak geld uitgeven voor een reserve. En nogmaals, dit postte ik ook al eens voor dat de Bojan geruchten opdoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42
ph4ge schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:46:

Ik ben gewoon tegen huren behalve als je echt een gapend gat in de selectie en de jeugd hebt. Dat was de afgelopen seizoenen het geval met de spitspositie. Maar nu hebben we er al 2, dan moet je geen smak geld uitgeven voor een reserve.
Je weet dat huren ook niets kan kosten? Krijg je geen Bojanneke's voor maar er zijn zat spelers gratis te huren op terugroep basis stomweg omdat sommige teams teveel spelers hebben ingekocht. (Top PL)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

tweaker2010 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:10:
[...]

De Rossi vertrekt waarschijnlijk naar Chelsea (zwaait even naar van Ginkel :w) en Strootman staat op het lijstje om als vervanger gehaald te worden. Dus het zou wel kunnnen, al vind ik het geen goede club voor hem.
Net als hij vorig jaar al rond was met City? Ik weet het niet hoor er wordt veel onzin gelult. Hij is de afgelopen 6 transferperiodes al 10x weggegaan en een paar keer zelfs een medische keuring blablabla. Nou ik denk het dit keer weer niet. Al is de kans nu misschien wat groter dan afgelopen jaren zal het wel meevallen.

Als hij weggaat heeft Strootman kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Bad Brains schreef op zondag 07 juli 2013 @ 12:47:
Je weet dat huren ook niets kan kosten? Krijg je geen Bojanneke's voor maar er zijn zat spelers gratis te huren op terugroep basis stomweg omdat sommige teams teveel spelers hebben ingekocht. (Top PL)
Dat probeert Feyenoord ook, maar zoals ik al zei dan komt er net als nu weer een rijkere ploeg langs. Bij Bojan deed Feyenoord leuk mee, tot er clubs kwamen die een paar ton meer boden, dan ben je snel klaar. Net als bij koop wordt er ook verhuurd aan de hoogste bieder. Alleen spelers die niemand wil zijn gratis, maar of dat nou de spelers zijn die Feyenoord versterken, die beter zijn dan de eigen jeugd?

Nee, als er al geld is dan moet dat voor de lange termijn gebruikt worden. Gokken op een kampioenschap hebben we geen goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
ph4ge schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:03:
[...]

Bij Bojan deed Feyenoord leuk mee, tot er clubs kwamen die een paar ton meer boden, dan ben je snel klaar.
Ik denk dat Cruijff wel met Bojan gesproken heeft, om hem over te halen.
Blijf het raar vinden dat hij naar de ED gaat terwijl het zo'n ontzettend jeugdtalent was (is?).

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

Zo raar vind ik het niet, hij komt in de grote landen te kort of niet aan de bak. Daarom zoekt hij het wat lager op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zag net op RTL een oefenwedstrijd tussen oudspelers van Duitsland en Nederland voorbij komen.
Landzaat speelde trouwens ook. Iemand enige reden waarom die wedstrijd gehouden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is vandaag precies 39 jaar geleden dat de finale van 1974 tussen deze 2 landen werd gespeeld.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
tweaker2010 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:53:
Zag net op RTL een oefenwedstrijd tussen oudspelers van Duitsland en Nederland voorbij komen.
Landzaat speelde trouwens ook. Iemand enige reden waarom die wedstrijd gehouden wordt?
Commercie.

Dat het x jaar na de finale is is bijzaak aangezien het niet de 2 teams van toen zijn die tegen elkaar spelen maar een aantal ex internationals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Vos schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:11:
Zo raar vind ik het niet, hij komt in de grote landen te kort of niet aan de bak. Daarom zoekt hij het wat lager op.
Ja misschien wel, maar dan kan hij beter in Spanje blijven ballen.
Met zoveel oudjes, komt hij dan misschien eerder aan de bak (sinds hij officieel Spanjool is en geen Kroaat(?)

Maar whatever, zie hem hem liever in Amsterdam spelen dan in Malaga of een of andere Spaanse club.
Hoop dat hij wel uit de voeten kan als winger, anders hebben we weinig aan een "versterking"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bojan heeft in zijn debuutjaar fantastisch gespeeld omdat hij toen vertrouwen en speeltijd kreeg. Lees ook: http://www.vi.nl/achtergronden/speler/243500/Onder-Guardiola-ging-het-mis-met-Ajaxaanwinst-Bojan.htm
Hopelijk kan de Boer hem dat vertrouwen teruggeven, het is geen speler voor op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Epic lange wedstrijden bij FIFA U-20 World Cup Turkey 2013. Drie van de vier kwartfinales hadden verlenging. Twee daarvan met extreem late doelpunten. Daarvan een met penalties.

Verder geen idee hoe groots het is. Er is dus een normaal elftal, een jong elftal, een elftal onder 19, 20 en 21... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:23
Bad Brains schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:06:
[...]

Ik denk dat Cruijff wel met Bojan gesproken heeft, om hem over te halen.
Blijf het raar vinden dat hij naar de ED gaat terwijl het zo'n ontzettend jeugdtalent was (is?).
Hij heeft aangegeven dat Cruijff hem idd benaderd heeft en dat dat mede de doorslag heeft gegeven doordat Cruijff als bondscoach van Catalonie altijd vertrouwen in hem heeft gehad. Verder speelt ook CL natuurlijk mee, in feite wil hij net als Babel vorig seizoen met een topjaar in Nederland een mooie transfer afdwingen. Dan moet je ook op CL-niveau spelen, want met potjes tegen NEC ga je je niet in de kijker spelen.

Ik vind dat Ajax best goed zaken doet, vdHoorn alvast voor Alderweireld en Bojan gehuurd voor Babel ter overbrugging van jeugdspelers. Blijft enkel het vertrek van Eriksen iets wat je niet echt in de hand hebt, mocht je die zo gek krijgen om een jaar bij te tekenen dan heb je echt een topselectie voor komend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bojan heeft zelfs nu al aangegeven mogelijk wel bij Ajax een contract te willen tekenen als hij over 2 jaar transfervrij is
:+ . Heel aardig al die positieve praat als je bij je nieuwe club komt, maar dit soort uitspraken gelooft toch niemand?

PSV lijkt ook Schaars binnen te gaan hengelen lees ik vandaag. Zou dat zijn omdat Strootman mogelijk toch gaat vertrekken? Rekik lijkt nu ook te gaan komen, hoeft zich niet te melden bij City. Ken deze verdediger niet maar voor PSV was een tweede verdediger kopen volgens mij interessanter dan 1 jaar huren van een speler. Ik snap de tot nu toe gemaakte transfers eigenlijk totaal niet, op Bruma na. Voor Rekik bijvoorbeeld moet er toch wel iemand in de jeugd lopen? Er zal nog een goede doelpuntenmaker bij moeten komen want zonder Lens, Mertens en Toivonen ga je toch wel inleveren komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De selectie van Ajax blijft voorlopig idd op peil, maar mochten Alderweireld en Eriksen beide vertrekken (waar ik wel vanuit ga) wordt het toch nogal magertjes qua ervaring in de selectie. Wie zou Ajax voor Eriksen halen nu zowel Maher als van Ginkel geen optie meer zijn? Of zouden ze het willen opvangen met eigen jeugd?

Wat PSV betreft vindt ik dat zij er op vooruit gaan. Nu Strootman nog aan Roma verpatsen. Je levert weliswaar in aan ervaring, maar ik zie hem toch vooral als driftkikker en niet als leider van een nieuw PSV. De basis is iig veelbelovend, het zal alleen wel tijd kosten om al die nieuwe spelers optimaal te laten functioneren. Rekik snap ik dan weer niet, dat lijkt me een erg dure jongen met zijn Man City salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:35
Wat al eerder gezegd is, dat Man City een hoog salaris betaald, wil niet per se zeggen dat PSV ook een hoge huursom betaalt. Idem met Bojan voor Ajax, die krijgt van Barcelona geloof ik 3M per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

De situatie rond Douglas begint een ware klucht te worden. Hij heeft al een hele lading (matige) zaakwaarnemers om zich heen verzameld en die zouden ook verzaakt hebben om voor 15 mei een aangetekende brief te versturen om het contract op te zeggen.

Indien waar is z'n contract automatisch met een jaar verlengt en kan Twente alsnog een vergoeding eisen of hij balt nog een jaar in Enschede.

Tevens zou hij een voorstel van Hannover voor 1.4miljoen per jaar te hebben afgeslagen. :N

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Lekker laten gaan die jongen, geen aandacht geven en snel vergeten ;)
Zoiezo heb ik nooit begrepen waarom een beperkte braziliaan perse in oranje moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik vind het vooral zielig. Douglas is gewoon een simpele jongen, in Brazilie nooit de kans gekregen om zich intellectueel te ontwikkelen en moet dan op jonge leeftijd naar de andere kant van de wereld. Iedereen zegt altijd maar dat hij goed is en geld stroomt binnen als water. Zaakwaarnemers zijn er juist om dergelijke jongens te beschermen, maar het lijkt er op dat ze vooral misbruik van hem maken. Hij was best een groot talent, een steunpilaar in het seizoen dat Twente kampioen werd, maar zo zal het nooit meer iets worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Aghanim schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:24:

PSV lijkt ook Schaars binnen te gaan hengelen lees ik vandaag. Zou dat zijn omdat Strootman mogelijk toch gaat vertrekken? Rekik lijkt nu ook te gaan komen, hoeft zich niet te melden bij City. Ken deze verdediger niet maar voor PSV was een tweede verdediger kopen volgens mij interessanter dan 1 jaar huren van een speler. Ik snap de tot nu toe gemaakte transfers eigenlijk totaal niet, op Bruma na. Voor Rekik bijvoorbeeld moet er toch wel iemand in de jeugd lopen? Er zal nog een goede doelpuntenmaker bij moeten komen want zonder Lens, Mertens en Toivonen ga je toch wel inleveren komend jaar.
Schaars zou ik idd enkel halen als Strootman vertrekt, is namelijk geen goedkope jongen en het middenveld is bij PSV nu toch al aardig bezet. Indien Strootman bleef zou dat geld beter in andere linies geinvesteerd kunnen worden.

Rekik lijkt me echt geen toevoeging of City moet z'n salaris blijven betalen. Geef desnoods die Jorgensen de kans of is die nu al als geflopt afgeschreven?
tweaker2010 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:58:
De selectie van Ajax blijft voorlopig idd op peil, maar mochten Alderweireld en Eriksen beide vertrekken (waar ik wel vanuit ga) wordt het toch nogal magertjes qua ervaring in de selectie. Wie zou Ajax voor Eriksen halen nu zowel Maher als van Ginkel geen optie meer zijn? Of zouden ze het willen opvangen met eigen jeugd?
Ik gok op Duarte er voor de breedte bij aangezien die ook rechtsbuiten zou kunnen, vervolgens heb je genoeg spelers die op het middenveld uit de voeten moeten kunnen: Serero, Schone, Meleg, Klaasen en Fisher. Ik zie in ieder geval niet zo gauw een kandidaat die beduidend beter is dan deze jongens en niet gelijk een vermogen kost. Of zou Cruijff even met Xavi kunnen bellen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Sempy schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:53:
[...]

Ik gok op Duarte er voor de breedte bij aangezien die ook rechtsbuiten zou kunnen, vervolgens heb je genoeg spelers die op het middenveld uit de voeten moeten kunnen: Serero, Schone, Meleg, Klaasen en Fisher. Ik zie in ieder geval niet zo gauw een kandidaat die beduidend beter is dan deze jongens en niet gelijk een vermogen kost. Of zou Cruijff even met Xavi kunnen bellen? :+
Als-tie 'm toch aan de lijn heeft, vraag dan meteen of hij de telefoon even aan Iniesta kan geven. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Idd. Xavi is te oud :+

Duarte is een aardige speler, maar bij Heracles is de druk natuurlijk stukken minder dan bij Ajax.
Eriksen is basisspeler, daar zal toch een ervaren speler voor in de plek moeten komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Een op een vervangen gaat toch niet lukken en met Schone/De Jong/Poulsen heb je in principe genoeg ervaring beschikbaar qua middenvelders, daar kan best een talent naast. Ik zou echt geen naam kunnen noemen die ervaren, beter dan talenten en reeel haalbaar is (zowel financieel als sportief).

[ Voor 5% gewijzigd door Sempy op 08-07-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ph4ge schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:08:
Bojan verdient meer dan 3 miljoen, maar zelfs de helft kan Feyenoord simpelweg niet betalen.
Ik ben zo benieuwd waar jij steeds vandaan haalt dat hij drie miljoen krijgt van Ajax? Oorspronkelijk kreeg hij 2,5 van Barcelona volgens de meest recente berichten. Die berichten geven inderdaad wel aan dat Ajax het volledige salaris betaalt, in tegenstelling tot eerdere berichten. Uitspraak over de nieuwe salarisovereenkomst heb ik nergens kunnen vinden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Het lijkt me idd sterk dat Ajax 3 miljoen voor een jaartje huur gaat betalen, terwijl ze aan de andere kant de hand op de knip houden en Maher en zelfs Duarte in 1e instantie te duur vinden. Verder doet Ajax volgens mij nooit uitspraken over dit soort deals in verband met regels voor beurgenoteerde bedrijven, dus waarschijnlijk gewoon een speculatie van de sportpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bojan ondertekende drie jaar geleden een nieuw contract tot medio 2015. Daarin werd vastgesteld dat hij 2,5 miljoen euro bruto per jaar ging verdienen áls hij in minimaal zestig procent van de wedstrijden minimaal 45 minuten zou spelen. Anders zou hij 'maar' de helft uitgekeerd krijgen. Het is onduidelijk of een dergelijke contractuele afspraak ook tijdens zijn verblijf in de Amsterdam ArenA van toepassing is
Ajax is natuurlijk ook niet gek, ik verwacht wel dat er een dergelijke clausule in het huurcontract staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Sempy schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:42:
Een op een vervangen gaat toch niet lukken en met Schone/De Jong/Poulsen heb je in principe genoeg ervaring beschikbaar qua middenvelders, daar kan best een talent naast. Ik zou echt geen naam kunnen noemen die ervaren, beter dan talenten en reeel haalbaar is (zowel financieel als sportief).
Ze leveren een bak creativiteit in die Schöne echt niet kan goedmaken. Of ze moeten een heel ander soort voetbal gaan spelen met een echte nummer tien dicht achter de spits (Fischer/Klaassen)

En waarom moet een nieuwe speler ervaren zijn? Eriksen was dat ook niet. Ik vind Maher nog steeds perfect in die rol passen.

Er is wel eens kritiek geweest op het beleid van de topclubs wanneer ze vooral veel spelers haalden in plaats van één keer echt kwaliteit te kopen. Maar Ajax doet nu weer het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:26:
[...]

Ze leveren een bak creativiteit in die Schöne echt niet kan goedmaken. Of ze moeten een heel ander soort voetbal gaan spelen met een echte nummer tien dicht achter de spits (Fischer/Klaassen)

En waarom moet een nieuwe speler ervaren zijn? Eriksen was dat ook niet. Ik vind Maher nog steeds perfect in die rol passen.

Er is wel eens kritiek geweest op het beleid van de topclubs wanneer ze vooral veel spelers haalden in plaats van één keer echt kwaliteit te kopen. Maar Ajax doet nu weer het eerste.
Ervaren werd als vereiste genoemd in de post die ik quote, voor mij persoonlijk ook niet echt noodzakelijk. Maher is nu een gepasseerd station, Ajax is bewust afgehaakt waarschijnlijk op een combi van te hoge prijs en twijfels over kwaliteit. Uiteindelijk komt Maher ook maar net kijken en is een heel goede bekerfinale het belangrijkste succes op zijn CV. Bovendien had je hem dan vooruit moeten kopen terwijl er nog steeds een zeer reele mogelijkheid is op bijtekenen Eriksen, dan had je de duurste bankzitter van NL gehad en die titel zijn we nu net een week vanaf. ;)

Ik vind overigens het vele kopen van Ajax wel meevallen, er zijn vooral veel jeugdspelers (Hendriksen, Lobotka, Honer) gehaald, maar dat is ook om met een volwaardige ploeg in de Jupiler uit te komen. Voor de A-selectie heb je nu vdHoorn (Alderweireld moet weg, want wil niet bijtekenen) en Bojan (voor Babel). Mijn inziens ook allebei kwalitatieve versterkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Er voorlopig maar weer 1 nederlander van de 3 (Sam Hendriks). Ik vind echt dat ajax een dikke middelvinger naar het nederlands elftal doet door zo te werk te gaan.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Spannende week trouwens. 11 Juli valt de beslissing voor het nieuwe Feyenoordstadion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Royz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:46:
Er voorlopig maar weer 1 nederlander van de 3 (Sam Hendriks). Ik vind echt dat ajax een dikke middelvinger naar het nederlands elftal doet door zo te werk te gaan.
Dat is ook maar bij gebrek aan beter. Van der Hoorn is trouwens ook een Nederlander hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

tweaker2010 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:51:
[...]

Dat is ook maar bij gebrek aan beter. Van der Hoorn is trouwens ook een Nederlander hoor :)
Ja klopt, maar ik refereerde aan de 3 nieuwe jeugdtalenten die sempy noemde. En ik vraag me af of dat ligt aan gebrek aan beter. Zijn we zo afgegleden dan in Nederland dat een Slowaakse jeugdspeler beter is dan een Nederlandse? Ik vraag me dat zeer af. Af en toe krijg ik een beetje het gevoel "Wat van ver komt is lekker" of in dit geval "beter".

[ Voor 9% gewijzigd door Royz op 08-07-2013 11:54 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 10:09
Royz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:53:
[...]

Ja klopt, maar ik refereerde aan de 3 nieuwe jeugdtalenten die sempy noemde. En ik vraag me af of dat ligt aan gebrek aan beter. Zijn we zo afgegleden dan in Nederland dat een Slowaakse jeugdspeler beter is dan een Nederlandse? Ik vraag me dat zeer af. Af en toe krijg ik een beetje het gevoel "Wat van ver komt is lekker" of in dit geval "beter".
Het is één Slowaak he, het is niet zo dat heel de opleiding overgaat op Slowaken.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Royz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:46:
Wat boeit dat hele NL elftal nou voor Ajax, leuke bijkomstigheid maar daar ga je geen beleid op voeren. Bovendien liggen alle NL talenten vast bij een club. Wat een gezeur kreeg Ajax verleden jaar over zich heen toen jeugdinternational Bazoer zelf bij PSV weg wilde en liever naar Amsterdam dan Manchester ging. Voor straf zelfs uit Oranje onder 19 geknikkerd. In het buitenland kan je nog leuke talenten scouten als je goede connecties hebt, Steen Olsen voor de Denen en Lobotka nu het 1e talent van de club van Ling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Rooke schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:56:
[...]

Het is één Slowaak he, het is niet zo dat heel de opleiding overgaat op Slowaken.
Nou het is alles behalve nederlands met talenten (en dan vind ik Eriksen al gearriveerd) als Schöne, Fischer, Sana, Andersen, Meleg, Lobotka, Honer dan zijn Klaassen, Hendiks en VD Hoorn de enige nederlanders.
Sempy schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:57:
[...]

Wat boeit dat hele NL elftal nou voor Ajax, leuke bijkomstigheid maar daar ga je geen beleid op voeren. Bovendien liggen alle NL talenten vast bij een club.
Ik snap het wel, maar tegelijk vind ik dat vrij egoistisch eigenlijk. Een club als Ajax heeft nederland gewoon nodig om mee te kunnen draaien op toernooien. Ik vind het jammer als deze mentaliteit de boventoon zou voeren in de gehele club.

Daarnaast hoeft ajax helemaal niemand te scouten, want ze hebben in het verleden vaak genoeg bewezen dat ze jongen vanaf 10 jaar kunnen leren voetballen tot de wereldtop. Dat zou ik graag weer terugzien.

[ Voor 56% gewijzigd door Royz op 08-07-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ach joh, argumenten als weinig Nederlanders of veel middelmaat kopen zie je toch steeds terug komen. En elke keer is een andere topclub het onderwerp al naar gelang welke aan de beurt is. ;)

Vooralsnog doet het mij goed dat alle topclubs op dit moment proberen een gezonde balans te creëren en de jeugd (NL of niet) erbij proberen te betrekken. Liever met trots een opleidingscompetitie dan één voor één je ziel aan de duivel (suikeroom) verkopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:08:
[...]

Ik ben zo benieuwd waar jij steeds vandaan haalt dat hij drie miljoen krijgt van Ajax? Oorspronkelijk kreeg hij 2,5 van Barcelona volgens de meest recente berichten. Die berichten geven inderdaad wel aan dat Ajax het volledige salaris betaalt, in tegenstelling tot eerdere berichten. Uitspraak over de nieuwe salarisovereenkomst heb ik nergens kunnen vinden.
"Steeds" nog wel? Ik heb nergens iets gezegd over wat Ajax betaalt, alleen dat hij voor Feyenoord te duur is en dat ze dat sowieso niet moeten willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik lees net dat Jozefzoon inmiddels officieel PSV'er is.

(VK.nl)

Waar blijft de broodnodige verdedigende aanwinst? :(

[ Voor 37% gewijzigd door Ramzzz op 08-07-2013 12:21 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Rooke schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:56:
[...]
Daar hebben ze toch een samenwerkingsverband mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 13:28
D-e-n schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:19:
[...]

Daar hebben ze toch een samenwerkingsverband mee?
Het is toch de club van Ling? Dan kun je spreken van behoorlijke samenwerking ja :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Grappig, Usain Bolt mag een wedstrijdje meespelen met Man U omdat hij een groot fan is en heeft aangegeven graag eens mee te willen doen.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=191514

Die knakker kan nog aardig ballen ook [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FvPcmyw2Izw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
KillaZ schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:26:
[...]

Het is toch de club van Ling? Dan kun je spreken van behoorlijke samenwerking ja :+
Het lijkt me sterk dat dat veel oplevert. Slowakije: de bakermat van Europees talent......? Het klinkt meer als vriendjespolitiek dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:15:
"Steeds" nog wel? Ik heb nergens iets gezegd over wat Ajax betaalt, alleen dat hij voor Feyenoord te duur is en dat ze dat sowieso niet moeten willen.
Jij gaf meerdere keren aan dat hij 3 miljoen krijgt, wat te veel zou zijn voor Feyenoord. Daarmee ga je er dan toch vanuit dat Ajax die drie miljoen zelf betaalt lijkt mij? Waarom zou drie miljoen anders te duur zijn voor Feyenoord? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ramzzz schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:18:
Ik lees net dat Jozefzoon inmiddels officieel PSV'er is.

(VK.nl)

Waar blijft de broodnodige verdedigende aanwinst? :(
Dat was toch al een week bekend?
Edit: Zojuist echt getekend dus.. ok, dacht dat het al lang rond was.

Verdedigende versterking: Bruma (die wordt echt wel goedgekeurd), en er komt heus nog wel wat bij. Rekik zijn ze mee bezig, al weet ik niet of dat een versterking is..
Wat mij betreft is het dan wel prima.
Manolev vind ik voldoende, dat Gijpie/Derksen hem helemaal afbranden betekend niet direct dat hij het niet goed doet. Tuurlijk, hij heeft zo zijn nukken, maar kan PSV een echte topverdediger krijgen? Denk het niet.
Ook bij een Arias zal wel iets mis zijn, aangezien die al 2 jaar in het tweede van Sporting balt. Of Ronnie Stam, dat zal echt niet veel beter zijn hoor.
Brenet/Tamata erachter.

Centrum: Bruma/Rekik met erachter Zanka/Marcelo/Dereijck/Hendrix/Koch

Links: Willems/Rekik met Tamata erachter.

Zolang er geen verdedigers geloosd worden moet het zo maar zijn.
Gonadan schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:32:
[...]

Jij gaf meerdere keren aan dat hij 3 miljoen krijgt, wat te veel zou zijn voor Feyenoord. Daarmee ga je er dan toch vanuit dat Ajax die drie miljoen zelf betaalt lijkt mij? Waarom zou drie miljoen anders te duur zijn voor Feyenoord? :?
Voor wat het waard is: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=191438
Ajax bespaart zich een transfersom, maar de komst van de ex-speler van AC Milan en AS Roma is zeker geen goedkope overweging geweest.
Volgens diverse Spaanse media neemt Ajax het salaris van Bojan in zijn totaliteit voor zijn rekening. De 22-jarige aanvaller staat in Barcelona voor 2,5 miljoen euro bruto op de loonlijst. De club uit Amsterdam dient de aanvaller in 2013/14 te betalen, al is het niet duidelijk of Ajax bepaalde voorwaarden heeft gesteld.

[ Voor 73% gewijzigd door St@m op 08-07-2013 12:43 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Precies, dat bericht doelde ik op met mijn eerdere opmerkingen. Het was twee en een half miljoen onder allerlei voorwaarden, het is nergens duidelijk wat nu de som en voorwaarden zijn. Alleen dat Ajax alles betaalt.

Zie ook het stukje wat je eraf geknipt hebt.
Bojan ondertekende drie jaar geleden een nieuw contract tot medio 2015. Daarin werd vastgesteld dat hij 2,5 miljoen euro bruto per jaar ging verdienen áls hij in minimaal zestig procent van de wedstrijden minimaal 45 minuten zou spelen. Anders zou hij 'maar' de helft uitgekeerd krijgen. Het is onduidelijk of een dergelijke contractuele afspraak ook tijdens zijn verblijf in de Amsterdam ArenA van toepassing is.
Wellicht krijgt hij nu 'maar' anderhalf zonder voorwaarden, wie zal het zeggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 08-07-2013 12:42 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gonadan schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:41:
Precies, dat bericht doelde ik op met mijn eerdere opmerkingen. Het was twee en een half miljoen onder allerlei voorwaarden, het is nergens duidelijk wat nu de som en voorwaarden zijn. Alleen dat Ajax alles betaalt.

Zie ook het stukje wat je eraf geknipt hebt.

[...]
Owh, dat had ik helemaal niet meer gelezen :P Maar goed, het is voetbalzone dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:29:
[...]

Het lijkt me sterk dat dat veel oplevert. Slowakije: de bakermat van Europees talent......? Het klinkt meer als vriendjespolitiek dan wat anders.
De meeste aankopen mislukken. Dus in dat opzicht is het waarschijnlijk dat die jongen het niet haalt. Zijn nationaliteit speelt daarbij natuurlijk geen enkele rol, dat zegt exact niets over hoe goed hij is of kan worden.

De club van Ling speelt wel volgens het Ajax-systeem en de gehele jeugdopleiding daar speelt volgens hetzelfde systeem. Blijkbaar kan die jongen daarin leuk ballen en dat lijkt me belangrijker dan waar ie toevallig geboren is.

Als Messi in Luxemburg was geboren was hij ook de beste van de wereld geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 23:05
Volgens de filmpjes kan die Lobotka wel aardig voetballen, maarja met Eriksen kan Ajax nu in principe 10x falen met jeugdspelers voordat het verlies opleverd. Dus ja het is het proberen waard
Pagina: 1 ... 129 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.