Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Hmm, ik weet het niet hoor. Die van der Hoorn lijkt de druk bij een topclub nog lang niet aan te kunnen (zie ook zijn matige optreden op het jeugd EK).Ajax wil alsnog doorpakken om Mike van der Hoorn los te weken bij FC Utrecht. Dat meldt AD Sportwereld. De Amsterdamse club zou naar verluidt al driemaal een bod hebben neergelegd bij de club van Jan Wouters. In Amsterdam moet de 20-jarige centrumverdediger de opvolger worden van Toby Alderweireld
De leegloop begint nu toch wel flinke vormen aan te nemen bij PSV. Ik weet het niet, maar zo'n slechte back is Pieters toch ook weer niet?
Mwoah, De Vrij deed het ook niet goed ( al maakt hij in de competitie ook de nodige foutjes)tweaker2010 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:37:
[...]
Hmm, ik weet het niet hoor. Die van der Hoorn lijkt de druk bij een topclub nog lang niet aan te kunnen (zie ook zijn matige optreden op het jeugd EK).
Dat is gewoon het niveau
Pieters is geen slechte back, hij maakt zich zelf alleen zo belachelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door StrongArmLance op 27-06-2013 12:10 ]
PSN: Finally_Chris
De Vrij was 2 keer matig maar tegen Italie speelde hij gewoon een wereldpartij samen met Indi. Jammer dat hij geblesseerd uitviel.kristan schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:10:
[...]
Mwoah, De Vrij deed het ook niet goed ( al maakt hij in de competitie ook de nodige foutjes)
Dat is gewoon het niveau
Pieters is geen slechte back, hij maakt zich zelf alleen zo belachelijk.
Van der Hoorn is nu op dit moment een zeer goede verdediger voor de Eredivisie om uit te groeien tot een goede verdediger van Europees niveau. Een overstap zou ik ook niet gek vinden want bij Ajax kan hij in een jaar tijd meer leren dan bij Utrecht (met alle respect natuurlijk). Zeker nu Ajax Jaapie Stam in de staf heeft. Ideale leermeester natuurlijk.
Stilgestaan? Hij heeft toch gewoon wedstrijden gespeeld...?CR1691 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:11:
Bruma heeft een paar jaar stilgestaan in zijn ontwikkeling, of hij het direct waar gaat maken verwacht ik dus niet. Die zal langzaam maar zeker weer op zijn niveau moeten komen. Wel mooie aanwinst al baal ik ervan dat een voormalig Feyenoordspeler met hangende pootjes weer terug naar de Eredivisie komt. En dan nog wel naar een concurrent. Idem voor Ebecilio die naar Twente is gegaan. Als die gasten nou slimmer waren hadden ze al bij Feyenoord 1 gespeeld en tegen Oranje aangezeten. Ze hebben alleen meer geld verdiend. Zegt alles over die gasten natuurlijk. Dat dan weer wel.
Dat ze nu niet voor Feyenoord spelen is jammer, maar ik denk dat de huidige lichting spelers er wel naar kijkt en niet dezelfde fouten willen maken.
En over De Vrij/Van der Hoorn, op een Jeugd EK kan je niet veel baseren moet ik zeggen, allebei zeer aardige verdedigers.
[ Voor 6% gewijzigd door StrongArmLance op 27-06-2013 12:14 ]
Van 2009 tot 2013 heeft Bruma welgeteld 71 wedstrijden gespeeld voor verschillende teams. Dus hij heeft absoluut stilgestaan in zijn ontwikkeling. Als je dan kijkt naar de hoeveelheid wedstrijden die andere jonge verdedigers hebben gespeeld heeft hij echt verkeerde keuzes gemaakt. Ter vergelijking, Stefan de Vrij heeft in diezelfde periode bijna 200 wedstrijden gespeeld. Is aanvoerder bij Feyenoord, staat in belangstelling van (grote) clubs en heeft naar wat nu lijkt een vaste basisplaats bij het Nederlands elftal. Daar had Bruma ook kunnen staan als hij was gebleven. Talent heeft hij namelijk zat....kristan schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:13:
[...]
Stilgestaan? Hij heeft toch gewoon wedstrijden gespeeld...?
Dat ze nu niet voor Feyenoord spelen is jammer, maar ik denk dat de huidige lichting spelers er wel naar kijkt en niet dezelfde fouten willen maken.
En over De Vrij/Van der Hoorn, op een Jeugd EK kan je niet veel baseren moet ik zeggen, allebei zeer aardige verdedigers.
[ Voor 18% gewijzigd door CR1691 op 27-06-2013 12:22 ]
Nou ja, van der Hoorn heeft het alleen de 2e seizoenshelft aardig gedaan. Zijn marktwaarde zou rond de 3 miljoen liggen, ik vind dat nogal aan de hoge kant eerlijk gezegd.kristan schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:13:
[...]
http://www.transfermarkt.co.uk/en/mike-van-der-hoorn/mwverlaufgraph/spieler_187105.html
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dit zou echt fantastisch nieuws zijn. Wij vrezen dat Pelle of Clasie weg zou gaan, komt Cardiff met een zak geld voor Lexxie Immers!
Contract tot 2016.tweaker2010 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:00:
Het schijnt dat van der Hoorn ook maar een 1-jarig contract heeft, dus financieel is het niet zo'n grote gok.
Ajax wil de verdediger desondanks graag hebben en zou nu al drie keer hebben geboden op Van der Hoorn, die nog tot de zomer van 2016 vastligt bij FC Utrecht.
Ook mijn eerste (en overigens verdere) reactie op dit nieuwstoolkist schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:55:
Mooi, kan ie ook niet meer door Ajax vastgelegd worden. Snap niet wat ze in hem zien/zagen...
XXXVI
Heel seizoen niet gespeeld, nog 1 jaar contract en Willems ook nog in de selectie. Als er dan een Engelse club met interesse komt, zou ik als PSV zijnde ook heel blij zijn.tweaker2010 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:10:
http://www.nu.nl/sport/3511374/pieters-gaat-onderhandelen-met-stoke-city.html
De leegloop begint nu toch wel flinke vormen aan te nemen bij PSV. Ik weet het niet, maar zo'n slechte back is Pieters toch ook weer niet?
Jozefzoon is wel apart. Die schoot een jaar geleden nog geen deuk in een pakje boter bij ons in Breda. Heeft ie het dan zo geweldig gedaan bij RKC afgelopen seizoen? Hij is me niet heel erg opgevallen.TB1989 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:49:
Bruma en Jozefzoon naar PSV. Bruma tekent een vierjarig contract, Jozefzoon driejarig contract met optie voor een extra jaar.
Ach, ze moeten toch wat voor jong PSV in de Jupiler leaguekazuka schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:37:
[...]
Jozefzoon is wel apart. Die schoot een jaar geleden nog geen deuk in een pakje boter bij ons in Breda. Heeft ie het dan zo geweldig gedaan bij RKC afgelopen seizoen? Hij is me niet heel erg opgevallen.
Jonge speler dus zal niet moeten drukken op de salarislijst. Misschien leuk voor de breedte. Verwacht er niet heel veel van eerlijk gezegd.
Inderdaad geen hele slechte back.tweaker2010 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:10:
http://www.nu.nl/sport/3511374/pieters-gaat-onderhandelen-met-stoke-city.html
Nomen nescio
Weet ik wel, maar heeft PSV alternatieven voor het geval er iets met Willems gebeurt (blessure/schorsing?)Sempy schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:19:
[...]
Heel seizoen niet gespeeld, nog 1 jaar contract en Willems ook nog in de selectie. Als er dan een Engelse club met interesse komt, zou ik als PSV zijnde ook heel blij zijn.
Ik moet trouwens we toegeven dat PSV voortvarend handelt, bij Ajax is het toch vooral afwachten en mogelijk eind augustus alsnog je topspelers kwijtraken waardoor er geen fatsoenlijke (haalbare) vervangers meer zijn.
Ik vind het geen goed signaal richting de verdedigers die nu tegen het eerste elftal aan zitten, zoals Denswil en Veltman. Ik dacht dat de Boer eerder heel duidelijk was toen hij zei dat als Alderweireld zou vertrekken, hij een jeugdspeler zou doorschuiven. Als je nu vdHoorn koopt, doe je het tegenovergestelde.ph4ge schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:31:
Van der Hoorn is best een goede verdediger, maar volgens mij zoekt Ajax altijd verdedigers die op kunnen bouwen en meevoetballen. Hij is zeker geen type Vertonghen ofzo, maar veel meer een pure verdediger. Met 1 jaar contract zal hij niet al te duur zijn dus ze zullen het gokje wel durven wagen denk ik.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Abel Tamata is terug van verhuur, dus dat is eventueel een backup als PSV gaat voor de jeugd een kans.tweaker2010 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:26:
[...]
Weet ik wel, maar heeft PSV alternatieven voor het geval er iets met Willems gebeurt (blessure/schorsing?)
Ik moet trouwens we toegeven dat PSV voortvarend handelt, bij Ajax is het toch vooral afwachten en mogelijk eind augustus alsnog je topspelers kwijtraken waardoor er geen fatsoenlijke (haalbare) vervangers meer zijn.
Ajax is ook bezig met Duarte en v.d.Hoorn (en vorige week 2 jeugdige spitsen vastgelegd), dus waarom ze minder voortvarend zouden zijn dan PSV die vanochtend de 1e aankopen bekend maakte, is me niet duidelijk. Bovendien heeft PSV inmiddels 18miljoen gecasht en kan dus makkelijker uitgeven dan Ajax die nog niet zeker is van het vertrek van spelers en dus ook van de inkomsten en de noodzaak voor een vervanger.
Twente zou zelfs interesse hebben (gehad).Sherlock schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:37:
Anouar Kali naar Roda JC?? Roda is toch wel een stap terug als je van Utrecht komt? Op zijn minst een 'opvallende' transfer; die knul had een paar maanden geleden bijna bij Anderlecht getekend.
Roda kan ook niet zo belachelijk veel bieden aan salaris verwacht je. Of ze hebben ergens zak geld gevonden of ze moeten straks weer handje ophouden bij de gemeente of Kali ziet iets in Roda wat wij niet zien.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Oke, dat wist ik niet, maar allebei nog vrij jonge jongens dus. Terwijl Pieters juist wat extra ervaring heeft.Sempy schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:42:
[...]
Abel Tamata is terug van verhuur, dus dat is eventueel een backup als PSV gaat voor de jeugd een kans.
Ajax is ook bezig met Duarte en v.d.Hoorn (en vorige week 2 jeugdige spitsen vastgelegd), dus waarom ze minder voortvarend zouden zijn dan PSV die vanochtend de 1e aankopen bekend maakte, is me niet duidelijk. Bovendien heeft PSV inmiddels 18miljoen gecasht en kan dus makkelijker uitgeven dan Ajax die nog niet zeker is van het vertrek van spelers en dus ook van de inkomsten en de noodzaak voor een vervanger.
Ajax is bezig "volgens de kranten" maar een officieel bod ligt er niet en op dit moment zijn ze niet met clubs aan het onderhandelen oid. Terwijl PSV al vrolijk transfers afrond,ik begrijp ook wel dat dat een stuk makkelijker gaat nu er zoveel spelers vertrekken, maar toch.
Jozefzoon komt trouwens transfervrij.
[ Voor 13% gewijzigd door Niku op 27-06-2013 15:07 ]
Dus mocht Pieters weg gaan zal men denk ik toch wel iemand voor het centrum halen.
Derijck mag zoeken naar een nieuwe club en Marcelo word denk ik niet meer als basis speler gezien.Sempy schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:00:
Bruma kan centraal en dan heb je Marcelo, Derijck en Jorgenson ook nog. Ik denk dat er meer behoefte is aan een goede rechtsback dan aan een backup voor Willems of nog een centrum verdediger. Of er moeten nog spelers vertrekken.
Ben zelf geen fan van Pieters maar mocht deze vertrekken dan heb je denk ik qua ervaring wel nog een probleem.
Want dan zijn je 2 beste en meest ervaren verdedigers Bruma en Willems.
Ik begrijp wat je bedoelt met Pieters en Marcelo, allebei te slecht voor de basis (alhoewel het al vrij lang geleden is dat ik Pieters heb zien spelen) maar dat vind ik ook over Willems. Slecht en maakt al meer dan een jaar geen stappen.Sempy schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:21:
Marcelo is in mijn ogen uitwisselbaar met Pieters, en dat is voor geen van tweeen een compliment. Ik heb het idee dat Cocu het ook niet helemaal in Pieters ziet zitten. Pieters heeft aangegeven dat hij wil verlengen als er geen interessante club langskomt. Ik kan me niet voorstellen dat PSV hem als ze zouden willen niet al lang over had gehaald om te tekenen. Ook gezien zijn blessure-jaar en het aankomende WK is het voor Pieters immers veel aantrekkelijker om bij PSV te blijven.
En ik zie in Pieters geen speler voor Oranje. Mocht hij toch naar het WK gaan dan hoop ik dat niemand geblesseerd raakt.
Het probleem voor PSV is eigenlijk dat ze nu met zitten met Derijck, Marcelo en Manolev die alle 3 niet goed genoeg zijn voor de basis. Als ze alle 3 blijven zul je zien dat ze de jeugd toch wel in de weg gaan zitten.
Ik zou zelf een iets oudere rechtsback halen met ervaring zodat iemand uit de jeugd deze kan opvolgen.

Wat vinden jullie ervan? Vind dat er "interessante" beslissingen worden genomen over shirts dit jaar na o.a. Vitesse en PSV shirts
Dus ga die jongen eens objectief beoordelen, in hoeverre kun je 'm überhaupt beoordelen gezien zijn laatste anderhalve seizoen, in plaats van alleen naar rode stukken glas te kijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Niku op 28-06-2013 11:31 ]
Prachtig. Gewoon klassiek design, nu nog die adidasmeuk eraf en ik ben helemaal blij. Van mij hoeft al dat moderne zuurstokgedoe niet hoor, blijf bij de basis.Pompi schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:20:
Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd, weet niet goed wat ik er van moet vinden want ziet er zeer basic uit wat doet denken aan de oude shirts van rond de tijd van Cruijff maar ik zou geen 80 euro neerleggen voor iets wat er zo basic uit ziet. Verder begrijp ik niet waarom je laatste logo achterop 2 keer wil hebben.
[afbeelding]
Wat vinden jullie ervan? Vind dat er "interessante" beslissingen worden genomen over shirts dit jaar na o.a. Vitesse en PSV shirts
Plus dat er geen stom kraagje aan zit vind ik helemaal briljant.
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 28-06-2013 11:28 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Pompi schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:20:
Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd, weet niet goed wat ik er van moet vinden want ziet er zeer basic uit wat doet denken aan de oude shirts van rond de tijd van Cruijff maar ik zou geen 80 euro neerleggen voor iets wat er zo basic uit ziet. Verder begrijp ik niet waarom je laatste logo achterop 2 keer wil hebben.
[afbeelding]

Je doelt op het huidige logo? Valt idd wel beetje uit de smaak, maar sowieso vind ik het lelijk die logo's achterop.
Maar goed, het kraagje is weg dus ik ben wel tevreden!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Hopelijk stappen ze daarom een keer over op Nike, vind die strepen niet om aan te zien!Koppensneller schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:27:
Over het nieuwe Ajax-shirt: zonder strepen zou het af zijn, maar zo is het ook wel aardigIk snap dat Adidas zijn stempel op het shirt wil drukken, maar het helpt het cleane design wel om zeep.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Basic hoeft niet slecht te zijn. Jammer vind ik wel dat het logo in het rondje op het shirt dezelfde kleur heeft als de achtergrond (ook rood, waardoor het er niet uitziet). Datzelfde zie je met het zwarte logo op het uitshirt:Pompi schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:20:
[afbeelding]

Geen fail, een keuze. Centraal het huidige logo met sterretjes, daaromheen de oude. Dat je het niet mooi vindt kan, dat is een kwestie van smaak, maar ik vind het dan weer een logische keuze.Royz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:56:
Is gewoon een design fail. De logo's lopen toch op van oud naar nieuw? En dan staat er ineens in het midden het huidige logo. Zet dan de overigen logo's 5cm lager ofzo, dan zie je wat de bedoeling is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind basic ook niet slecht, zoals ik al zei vind ik het mooi dat het doet denken aan de tijd van Cruijff en vind het ook mooier dan allemaal tierelantijntjes maar ik vind de prijs voor zo'n standaard uitziend shirt te hoog. Maar dat is een heel andere discussie.tweaker2010 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:39:
[...]
Basic hoeft niet slecht te zijn. Jammer vind ik wel dat het logo in het rondje op het shirt dezelfde kleur heeft als de achtergrond (ook rood, waardoor het er niet uitziet).
Dat schijfje viel me ook al op, volgens mij was een paar jaar geleden daar ophef over omdat het er toen ook zat.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik bestel hem na de transferperiode met Pelle achterop. Is toch altijd een risico die je neemt als je hem voor het sluiten aanschaftFixio schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:43:
Geweldig shirt!
Please, refresh my memory, welk decennium was dat?CR1691 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:12:
[...]
Ik bestel hem na de transferperiode met Pelle achterop. Is toch altijd een risico die je neemt als je hem voor het sluiten aanschaft. Naar mijn mening 1 van de mooiste uitshirts van de laatste jaren. Het witte uitshirt in het rampjaar mocht er trouwens ook wezen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nee, gelukkig niet.Ramzzz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:04:
[mbr]Weten de heren soms niet dat er een speciaal shirtjes-topic is?[/]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha ja zou het zeker pas na de transferperiode doenCR1691 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:12:
[...]
Ik bestel hem na de transferperiode met Pelle achterop. Is toch altijd een risico die je neemt als je hem voor het sluiten aanschaft. Naar mijn mening 1 van de mooiste uitshirts van de laatste jaren. Het witte uitshirt in het rampjaar mocht er trouwens ook wezen.
Met veel pijn en moeite moet ik zeggen dat het niet lelijk is, meer krijg ik er niet uit
Maare is het logo van Opel niet net iets te groot
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Jij denkt dat ik hier serieus op ga antwoordenRamzzz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:20:
[...]
Please, refresh my memory, welk decennium was dat?
Melvin Platje naar Neftchi uit Baku Azerbeidzjan . Puur voor het geld denk ik?
Uitshirt 2006/2007 was ook vet trouwens.Fixio schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:23:
[...]
Haha ja zou het zeker pas na de transferperiode doenDit is zeker een mooi uitshirt maar ik blijf toch het zwarte uitshirt (2001) het mooiste vinden.
Tssss... alleen maar omdat Ali Boussabon er in liep? Ok, het tekende wel mooi afCR1691 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:00:
Uitshirt 2006/2007 was ook vet trouwens.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik bedoel die zwarte eigenlijkHan schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:12:
[...]
Tssss... alleen maar omdat Ali Boussabon er in liep? Ok, het tekende wel mooi af
Met alle respect voor Platje. De grote buitelandse clubs zullen niet voor hem komen. Op deze manier krijgt ie iig nog een buitenlands avontuur.Sempy schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:00:
OK, nu weer over naar het echte werk.
Melvin Platje naar Neftchi uit Baku Azerbeidzjan . Puur voor het geld denk ik?
Bij spelers van dit kaliber kan ik zo'n stap wel begrijpen.
Als aanvulling op deze post die een beetje is ondergesneeuwd in de shirtjesdiscussie: Pieters verkocht voor 3,6 miljoen.Niku schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:26:
Ik snap eigenlijk niet waarom er zoveel naar Pieters geschopt wordt. Hij heeft nu anderhalf jaar blessureleed en dat achterlijke raamincident gehad. Dan word je er na 1,5 jaar ingewisseld tegen Ajax, waarbij je 1-op-1 achterin speelt omdat je wat wilt forceren. Daar maakt hij een fout in, en iedereen brandt hem tot op de grond toe af. Het is geen wereldtopper, maar voor zijn blessure was het gewoon een hele degelijke back. Ook in het Nederlands elftal.
Dus ga die jongen eens objectief beoordelen, in hoeverre kun je 'm überhaupt beoordelen gezien zijn laatste anderhalve seizoen, in plaats van alleen naar rode stukken glas te kijken.
Knap bedrag nog voor een speler die anderhalf jaar niet/bijna niet gespeeld heeft door blessures en één jaar contract over had.Niku schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:43:
[...]
Als aanvulling op deze post die een beetje is ondergesneeuwd in de shirtjesdiscussie: Pieters verkocht voor 3,6 miljoen.
Al helemaal als je bekijkt dat hij daarvoor ook niet echt bizar veel heeft laten zien.Napo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:46:
[...]
Knap bedrag nog voor een speler die anderhalf jaar niet/bijna niet gespeeld heeft door blessures en één jaar contract over had.
Ja hij haalde Oranje maar dat was niet omdat hij zo goed was maar omdat er gewoon niemand anders was.
Dus ik denk dat PSV zeer blij mag zijn met dat bedrag.
Probleem is wel dat je dat geld denk ik ook minimaal kwijt bent voor elke verdediger die PSV wil halen.
Nee, dat wist ik niet en daar hoort dit volgens mij ook niet thuis. In dat topic zie ik namelijk alleen mensen die hun shirtjesverzameling posten en daar gaat het hier niet over.Ramzzz schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:04:
[mbr]Weten de heren soms niet dat er een speciaal shirtjes-topic is?[/]
Viergever? Nee joh. Willems is in principe gewoon eerste linksback. En daarbij, Viergever is geen directe versterking PSV.TB1989 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:56:
Pieters weg, ik vond het altijd wel een prima back. Sober, niet avontuurlijk met wel redelijk. Denk dat PSV blij mag zijn met 3.5M, hopelijk halen ze naast Maher dan Viergever als LCB
LCB is wat anders als LB.Niku schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:58:
[...]
Viergever? Nee joh. Willems is in principe gewoon eerste linksback. En daarbij, Viergever is geen directe versterking PSV.
Al heb ik niet zo veel vertrouwen in LCB zou het wel een versterking voor dit PSV zijn.
Ik denk dat Viergever - Bruma best goed kan werken als centraal duo. Is natuurlijk afwachten, maar Viergever heeft nog 1 jaar contract, dus is voor niet denderend veel geld op te halen bij AZ. Package deal met Maher, tevens kan hij eventueel op LB als Willems geblesseerd is of enorm tegen valt komend seizoen.Napo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:10:
[...]
LCB is wat anders als LB.
Al heb ik niet zo veel vertrouwen in LCB zou het wel een versterking voor dit PSV zijn.
Ik kan weinig linksbenige CB's bedenken die een verbetering zijn tov huidige CB's die PSV heeft en voor weinig op te halen zijn/nog 1 jaar contract hebben.
Viergever is toch geen linksback zoals WIllems? 3,5 miljoen is een mooi bedrag trouwens.Niku schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:58:
[...]
Viergever? Nee joh. Willems is in principe gewoon eerste linksback. En daarbij, Viergever is geen directe versterking PSV.
Binnen een week verwacht ik wel dat de transfer van Maher wordt afgerond.
Ik neem aan dat als Viergever gehaald wordt, hij in het centrum naast Bruma komt te staan.tweaker2010 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:45:
[...]
Viergever is toch geen linksback zoals WIllems? 3,5 miljoen is een mooi bedrag trouwens.
Binnen een week verwacht ik wel dat de transfer van Maher wordt afgerond.
Zelf hoop ik er op dat maandag rond de eerste training Maher definitief naar PSV zal vertrekken, maar ergens heb ik het idee dat het allemaal nog lang gaat duren omdat beide partijen bij een verschil van een paar ton niet willen toegeven... Package deal Maher+Viergever voor 10M zou mijns inziens een prima deal zijn. 7.5M voor Maher en 2.5M voor Viergever.
Daar ben ik het 100% mee eens. Je mag na alle commotie en 0 rendement in anderhalf jaar blij zijn dat hij nog iets oplevert!Napo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:46:
[...]
Knap bedrag nog voor een speler die anderhalf jaar niet/bijna niet gespeeld heeft door blessures en één jaar contract over had.
Overigens was ik, toen hij nog speelde vóór zijn blessure erg blij met hem.
Willems was nog erg ongepolijst, maar niet slechter. En jonger.
Geen slechte move voor beide partijen.
Je hebt gelijk ik, ik heb over de C heen gelezen. Maar Viergever lijkt me ook als LCB geen goede optie, daar hij gezien de prijsstelling van AZ behoorlijk is.Napo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:10:
[...]
LCB is wat anders als LB.
Zou een mooie club voor Eriksen zijn, vindt ik beter bij hem passen dan Dortmund eerlijk gezegd.'Barcelona wil Eriksen'
Thiago Alcántara wordt gevolgd door Manchester United en Real Madrid, waardoor Barcelona bezig is een eventuele vervanger te zoeken. Sport meldt dat de Catalanen zijn uitgekomen bij Ajax, waar Christian Eriksen nog een contract voor één jaar heeft. De 21-jarige Deen zou al jaren worden gevolgd door Barcelona, dat naar verluidt concurrentie heeft van Borussia Dortmund en Liverpool. [Bron: VI]
Nu maar hopen dat Thiago verkocht wordt, kan Ajax eindelijk cashen en de transfermarkt op.
Mocht Thiago weggaan zou ik Eriksen alsnog niet halen. Sergi Roberto mag wat mij betreft doorschuiven, voor 3 posities op het middenveld heb je dan: Xavi, Iniesta, Busquets, Fabregas, Song, Roberto. Alle posities dubbel bezet, totaal geen enkele nood om Eriksen te halen. Zeker niet voor meer dan 10M met een 1jarig contract, gezien Ajax rond de 14M wil cashen. Al het geld dat ze niet uitgeven aan Eriksen mag wat mij betreft naar het potje 'centrale verdediger', die is echt hard nodig.
Opgeruimd staat netjes. Zal voor altijd die opgefokte malloot met die bebloede hand blijven in Nederland.TB1989 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:56:
Pieters weg...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
10 miljoen is een koopje voor een speler als Eriksen. Barca heeft hem nu niet direct nodig, maar Iniesta en Xavi worden ook een dagje ouder, raken vaker geblesseerd etc. Ik denk dat dit een goede manier is om hem langzaam te brengen.TB1989 schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:29:
Mocht Thiago weggaan zou ik Eriksen alsnog niet halen. Sergi Roberto mag wat mij betreft doorschuiven, voor 3 posities op het middenveld heb je dan: Xavi, Iniesta, Busquets, Fabregas, Song, Roberto. Alle posities dubbel bezet, totaal geen enkele nood om Eriksen te halen. Zeker niet voor meer dan 10M met een 1jarig contract, gezien Ajax rond de 14M wil cashen. Al het geld dat ze niet uitgeven aan Eriksen mag wat mij betreft naar het potje 'centrale verdediger', die is echt hard nodig.
Lijkt veel op het tenue van Aston Villa afgelopen seizoen, die hadden op dezelfde manier de leeuw van hun logo, maar dan op de achterkant.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Wel jammer dat alle klojo's bij PSV vertrekken. Misschien ook wel met een beetje hulp van Cocu. Kan me voorstellen dat je figuren als Pieters, Lens, Mertens en Toivonen liever kwijt bent.Fiber schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:52:
[...]
Opgeruimd staat netjes. Zal voor altijd die opgefokte malloot met die bebloede hand blijven in Nederland.
Nu Strootman nog en PSV is van zijn zeurderig en vervelend imago af.Aghanim schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 12:54:
[...]
Wel jammer dat alle klojo's bij PSV vertrekken. Misschien ook wel met een beetje hulp van Cocu. Kan me voorstellen dat je figuren als Pieters, Lens, Mertens en Toivonen liever kwijt bent.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Snap ook verder niet wat er 'jammer' is aan het feit dat er irritante speler weggaan bij PSV. Zelfs niet vanuit een Ajacied gedacht. Of vind je het leuk om je op te winden over non-voetbal zaken bij de concurrent?
Maarja, then again... PSV speelt CL en daar krijgt Adam nu eenmaal een erectie van.
[ Voor 8% gewijzigd door BeefHazard op 29-06-2013 22:45 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Mja ze moeten ook eerst maar even door de voorrondes komen.BeefHazard schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:44:
Ik krijg zo m'n twijfels of een stap naar PSV nog wel goed is voor Maher. Als ik de aankopen van AZ vergelijk met de leegloop van PSV, heb ik het idee dat AZ ruimschoots sterker is dan PSV, op dit moment. Zeker met aankopen als Gouweleeuw, Wuytens, Babalj en Gudelj (en bovendien de terugkeer van Maarten Martens), denk ik dat Maher een beter en stabieler team om zich heen heeft dan PSV. PSV is een beetje zoals Twente nu, veel leegloop en onduidelijkheid over volgend seizoen.
Maarja, then again... PSV speelt CL en daar krijgt Adam nu eenmaal een erectie van.
En met zoveel veranderingen in de basis kan dat best wel eens moeilijk worden.
Dus kan me goed voorstellen dat PSV weer in de EL speelt.
Je hebt zeker ergens een punt, jammer dat je je eigen opmerking volstrekt belachelijk maakt met je laatste zin.BeefHazard schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:44:
Ik krijg zo m'n twijfels of een stap naar PSV nog wel goed is voor Maher. Als ik de aankopen van AZ vergelijk met de leegloop van PSV, heb ik het idee dat AZ ruimschoots sterker is dan PSV, op dit moment. Zeker met aankopen als Gouweleeuw, Wuytens, Babalj en Gudelj (en bovendien de terugkeer van Maarten Martens), denk ik dat Maher een beter en stabieler team om zich heen heeft dan PSV. PSV is een beetje zoals Twente nu, veel leegloop en onduidelijkheid over volgend seizoen.
De laatste keer was Ajax in seizoen 10/11 en een-na-laatste keer was Ajax in 05/06.Harribo schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:30:
Welk Nederlands team heeft zich de afgelopen jaren door die voorrondes van de CL heen weten te worstelen? Ik zou het niet meer weten zo lang geleden. Kortom, eigenlijk heb je bar weinig aan plaats 2, enorme kans dat je als team in de EL terecht gaat komen.
In 2004/2005 lukte het PSV ook overigens, tegen Rode Ster Belgrado, maar dat is al bijna 10 jaar geleden. Feit lijkt dat de tweede plaats tegenwoordig niets oplevert, niets meer dan EL.
Dat is niet helemaal waar. Je hebt 2 voorrondes te spelen, en bij die 2de vliegt de NL club er meestal uitNiku schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:35:
Klopt, toen schakelde Ajax PAOK Saloniki en Dynamo Kiev uit.
In 2004/2005 lukte het PSV ook overigens, tegen Rode Ster Belgrado, maar dat is al bijna 10 jaar geleden. Feit lijkt dat de tweede plaats tegenwoordig niets oplevert, niets meer dan EL.
Dat laatste was ik niet van op de hoogte! Heb je wellicht een bron waar ik verder kan lezen hoe dat in elkaar steekt?PWM schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:41:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Je hebt 2 voorrondes te spelen, en bij die 2de vliegt de NL club er meestal uitEchter, win je de 1ste voorronde, dan deel je al voor een leuk deel mee in de TV-rechten pot. Toch een paar miljoen euro.
Maar inderdaad, met ploegen als Arsenal in de eerste voorronde is het eigenlijk niet te doen tenzij je ontzettende mazzel hebt als 2e uit NL. Het beste recept is een geplaatste status verwerven. En dat lijkt me al lastig zat...
Aangezien dat niet het doel is van de club die de tweede plaats haalt klopt het precies wat ik zeg. Ik weet niet wat het deel is wat een club op strijkt als je de eerste voorronde overleeft, maar het valt te verwaarlozen met het geld en de sportieve prestige dat je verdient als je de CL definitief haalt.PWM schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:41:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Je hebt 2 voorrondes te spelen, en bij die 2de vliegt de NL club er meestal uitEchter, win je de 1ste voorronde, dan deel je al voor een leuk deel mee in de TV-rechten pot. Toch een paar miljoen euro.
Het valt iets tegen, 2.1 miljoen:TB1989 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:43:
[...]
Dat laatste was ik niet van op de hoogte! Heb je wellicht een bron waar ik verder kan lezen hoe dat in elkaar steekt?
Als je die verliest, plaats je je voor de Europe League (9 ton startgeld).As of 2012–13, UEFA awards €2.1 million to each team in the play-off round. For reaching the group stage, UEFA awards a base fee of €8.6 million. A win in the group is awarded €1 million and a draw is worth €500,000. In addition, UEFA pays teams reaching the first knockout round €3.5 million, each quarter-finalist €3.9 million, €4.9 million for each semi-finalist, €6.5 million for the runners-up and €10.5 million for the winners.
Van: Wikipedia: UEFA Champions League
Maar goed, als PSV dus zijn eerste ronde weet te overleven, heb je in ieder geval Europa League, en als extra'tje 2.1 miljoen euro.
Dit topic is gesloten.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.