Ach, Ajax heeft een aantal spelers klaar staan die in potentie De Jong en Eriksen zouden kunnen vervangen: Serero, Schöne, Fischer, Sana, Andersen, Meleg, Klaassen en eventueel Duarte zouden allemaal op een van de half-posities kunnen spelen. Natuurlijk hebben die nog niet zoveel laten zien als Maher, maar echte personele problemen zal het niet opleveren.Exocet schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:55:
Mertens "inruilen" voor Maher en dan nog geld overhouden lijkt mij een goede zet van PSV. Geeft Ajax toch wel het nakijken, zeker als straks De Jong en/of Eriksen vertrekken.
Ajax is bewust afgehaakt vanwege andere prioriteiten (dus niet eens vraagprijs), dus het nakijken zullen ze niet hebben. Waarschijnlijk blijft de Jong aangezien die nog een 2-jarig contract heeft en bij Ajax meer kans maakt op selectie voor WK. Misschien lukt het zelfs om Eriksen bij te laten tekenen voor een leuk salaris en een gelimiteerde afkoopsom. Rond hem is het nu erg stil en het zou sowieso dus link zijn om alvast Maher voor 8 miljoen op te halen.Exocet schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:55:
Mertens "inruilen" voor Maher en dan nog geld overhouden lijkt mij een goede zet van PSV. Geeft Ajax toch wel het nakijken, zeker als straks De Jong en/of Eriksen vertrekken.
Schaars lijkt me echt de grootst mogelijke verspilling voor PSV,er worden bedrag van 3 tot wel 5 miljoen genoemd en ongetwijfeld verdiend hij geen minimumloon. Best veel om te investeren in een speler zonder restwaarde (want 29). Bovendien maar de vraag of hij de leider kan zijn, van Bommel lukte het ook niet echt en die sla ik toch een paar klasse hoger aan.
Welke andere prioriteiten heeft Ajax dan op dit moment? Natuurlijk heeft de vraagprijs wel de doorslag gegeven, voor bijvoorbeeld 5 miljoen was Maher allang Ajacied geweest. Blijkbaar zoeken ze wel een speler voor die positie anders zouden ze nu niet zo wanhopig proberen Duarte te halen, ik snap er helemaal niets van.
Goede buitenspeler, en eventueel een nieuwe CB voor als Alderweireld toch vertrekt? Lijken mij inderdaad belangrijker dan nog een middenvelder halen.
Misschien zien ze Duarte als goede 12e man, net als Schøne in eerste instantie. Dan zouden ze een andere speler in de selectie als eerste opvolger van Eriksen of De Jong zien.tweaker2010 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:50:
Welke andere prioriteiten heeft Ajax dan op dit moment? Natuurlijk heeft de vraagprijs wel de doorslag gegeven, voor bijvoorbeeld 5 miljoen was Maher allang Ajacied geweest. Blijkbaar zoeken ze wel een speler voor die positie anders zouden ze nu niet zo wanhopig proberen Duarte te halen, ik snap er helemaal niets van.
Laat Ajax zich maar eens richten op een rechtsbuiten. Of ze Cuenca nog een jaar huren of iemand anders aantrekken maakt me niet zoveel uit, maar nu is er niemand in de groep die daar fatsoenlijk kan spelen. Schøne heeft het daar niet slecht gedaan, maar dat is natuurlijk niet zijn echte positie.
Prioriteit lijkt me vooral op de vleugels liggen: Babel, Sulejmani, Cuenca al vertrokken. Boerigter nog niet verlengd, Sana te licht voor CL en toppers eredivisie en Lukoki op nominatie voor transfer (te licht). Blijft Fisher over en die wordt vaak genoemd als opvolger voor Eriksen op het middenveld.
En het bewijs dat voorzitters geen kijk op voetbal hebben (of gevoel voor humor).
In Engeland heeft Stoke City-voorzitter Peter Coates nog maar eens bevestigd dat Erik Pieters ook na de komst van manager Mark Hughes nog altijd op het verlanglijstje van The Potters staat. Het laat zich vooralsnog echter niet vertalen in concrete interesse voor de Oranje-international. bron
Wie gaat er nu een paar miljoen betalen voor een speler die dit seizoen 2x heeft gespeeld, zich de 1e wedstrijd schandelijk heeft misdragen en in de 2e wedstrijd met een blunder de laatste kans op de titel weggooit. Las het artikel ook in een Engelse krant, waarbij ze bij Pieters alleen het aantal interlands vermeldde. Als je daarop iemand kan verkopen, mag v.Gaal wel een deel van de transfersom.
En het bewijs dat voorzitters geen kijk op voetbal hebben (of gevoel voor humor).
In Engeland heeft Stoke City-voorzitter Peter Coates nog maar eens bevestigd dat Erik Pieters ook na de komst van manager Mark Hughes nog altijd op het verlanglijstje van The Potters staat. Het laat zich vooralsnog echter niet vertalen in concrete interesse voor de Oranje-international. bron
Wie gaat er nu een paar miljoen betalen voor een speler die dit seizoen 2x heeft gespeeld, zich de 1e wedstrijd schandelijk heeft misdragen en in de 2e wedstrijd met een blunder de laatste kans op de titel weggooit. Las het artikel ook in een Engelse krant, waarbij ze bij Pieters alleen het aantal interlands vermeldde. Als je daarop iemand kan verkopen, mag v.Gaal wel een deel van de transfersom.
[ Voor 60% gewijzigd door Sempy op 24-06-2013 16:05 ]
Boerrigter zal wel blijven (ga ik vanuit). Sana had vorig jaar al een lang seizoen in de benen toen ie bij Ajax kwam, dus ik zou hem nog niet afschrijven. Cuanca wil zelf blijven maar is geblesseerd. Fischer naar het middenveld halen zou een domme zet zijn vindt ik. Maar goed, misschien kan Andersen op zijn plek spelen.
@TB1989: een nieuwe CB zal Ajax pas halen wanneer Toby verkocht is, zelfde verhaal als met Eriksen.
@TB1989: een nieuwe CB zal Ajax pas halen wanneer Toby verkocht is, zelfde verhaal als met Eriksen.
Verwijderd
John van der Brom wenst Tom de Sutter alles goeds toe bij Brugge, Standard of Feyenoord mits Anderlecht maar voldoende over houdt aan zijn transfer (de Sutter heeft nog 1-jarig contract).
Ik zou Pieters ook niet kopen op dit moment, maar om nou te stellen dat dat moet zijn omdat hij zich ook flink heeft misdragen is mijns inziens wel erg kortzichtig. Suarez en Pepe misdragen zich op regelmatiger basis, Pieters heeft een enkele keer een zenuwinzinking gehad, om het maar zo te noemen bij een gebrek aan een betere omschrijving. Hij is geen recidivist in die zin, voor de rest binnen de clubs waar hij gespeeld heeft vrijwel altijd een nette jongen geweest. Een speler kun je, dacht ik zo, een enkel incident wel vergeven, zolang het geen structureel slecht gedrag wordt.Sempy schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:57:
Prioriteit lijkt me vooral op de vleugels liggen: Babel, Sulejmani, Cuenca al vertrokken. Boerigter nog niet verlengd, Sana te licht voor CL en toppers eredivisie en Lukoki op nominatie voor transfer (te licht). Blijft Fisher over en die wordt vaak genoemd als opvolger voor Eriksen op het middenveld.
@tweaker2010; dat klopt, maar ik hoorde dat Ajax pas Maher wilde halen als De Jong én Eriksen weg gingen. Nu schijnt dat toch wat moeilijker te liggen, en is de kans dat Alderweireld vertrekt groter dan de kans dat die twee beiden vertrekken, lijkt me. In ieder geval. als ik Overmars was zou ik daar me ook eerder zorgen om maken, die is namelijk minder snel op te vangen intern, als je zo kijkt naar wat er achter zit op de posities CM en CB.
Serero: Te lichtKoppensneller schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:58:
[...]
Ach, Ajax heeft een aantal spelers klaar staan die in potentie De Jong en Eriksen zouden kunnen vervangen: Serero, Schöne, Fischer, Sana, Andersen, Meleg, Klaassen en eventueel Duarte zouden allemaal op een van de half-posities kunnen spelen. Natuurlijk hebben die nog niet zoveel laten zien als Maher, maar echte personele problemen zal het niet opleveren.
Schone: Nuttige 12e man, niet op het niveau van De Jong / Eriksen
Fischer: Heeft de rust nog niet om op het middenveld te spelen, te erg gefocussed op scoren
Sana: Te licht
Andersen: (Nog?) niet het niveau van De Jong / Eriksen
Meleg: (Nog?) niet het niveau van De Jong / Eriksen
Klaassen: Eerst maar eens een seizoen niet geblesseerd zijn
Duarte: Zijn we eindelijk van de prutsers a la Ebecilio af, krijgen we Duarte....
Maher zou dus zeker wel een goede aanvulling zijn geweest, maar niet voor het geld wat AZ voor em vraagt.
Serero vind ik echt niet te licht.toolkist schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:27:
[...]
Serero: Te licht
Fischer: Heeft de rust nog niet om op het middenveld te spelen, te erg gefocussed op scoren
Duarte: Zijn we eindelijk van de prutsers a la Ebecilio af, krijgen we Duarte....
Maher zou dus zeker wel een goede aanvulling zijn geweest, maar niet voor het geld wat AZ voor em vraagt.
Voor zijn blessure was het een basis speler en was hij een van de betere.
Als hij dit seizoen het zelfde niveau kan halen dan voegt hij wel iets toe.
Voor Sana is het nog te vroeg om te zeggen dat hij te licht is.
Aan het begin in de eredivisie deed hij het leuk en viel toen door de mand in de CL.
Maar zoals gezegd had hij al een lang seizoen in de benen (geen vakantie) dus of hij het niveau aankan of niet kan pas over een paar maanden gezegd worden.
En inderdaad, tenzij de Jong en Eriksen beide weg zijn zou Maher halen geldverspilling zijn.
het gerucht is geloof ik 8mln + premies, als je hier ook nog het salaris bij optelt zou Maher halen een vrij duur geintje zijn voor Ajax aangezien hij niet echt nodig is tenzij beide de Jong en Eriksen vertrekken.
Mocht slechts 1 van de 2 vertrekken en je haalt Maher dan zit je dus veel geld uit te geven aan een speler die minuten weg neemt van diverse jonge talenten die daardoor in hun ontwikkeling gestoord worden.
Daarnaast als je hem nu al haalt terwijl beide de Jong en Eriksen nog bij de club zitten dan weet elke club die een van de 2 wil hebben hoe nodig je van ze af moet.
Serero is nog nooit een vaste basisspeler geweest, hij heeft hoogstens 4 wedstrijden op rij gespeeld ofzo.
Ook als De Jong en Eriksen beiden weggaan, dan is Maher nog te duur momenteel. 8 miljoen+premies+salaris, dan mag je blij zijn als je hem 2-3 jaar later zonder verlies verkoopt.
Helaas is dat tegenwoordig iets waar elke Nederlandse club rekening mee moet houden, zeker bij dit soort bedragen.
Ook als De Jong en Eriksen beiden weggaan, dan is Maher nog te duur momenteel. 8 miljoen+premies+salaris, dan mag je blij zijn als je hem 2-3 jaar later zonder verlies verkoopt.
Helaas is dat tegenwoordig iets waar elke Nederlandse club rekening mee moet houden, zeker bij dit soort bedragen.
Waarom wordt er gelijk al weer aan mogelijke opbrengsten bij doorverkoop gedacht? Slaagt Maher, dan kun je veel aan hem verdienen dat is simpel. Slaagt ie niet dan speel je misschien quitte, dat is altijd een gok. Maar als je niet gokt weet je ook zeker dat je niets wint. Die jongen is over een paar jaar bij goede prestaties minstens 15 miljoen waard en heeft bovendien het elftal als het goed is ook aan prijzen geholpen.
8 miljoen is te veel voor Maher kan rustig de helft van af. Ik zou het niet ophoesten als club.
Hij is goed maar zo goed..... moet het nog steeds zien. Voor Nederlandse begrippen vind ik het te veel geld
Hij is goed maar zo goed..... moet het nog steeds zien. Voor Nederlandse begrippen vind ik het te veel geld
Hoewel je bij sommige spelers best een punt hebt, vind ik dat je Schone hier heel erg te kort doet. Als je het mij vraagt was het 1 van de beste spelers van Ajax afgelopen seizoen, zeker als je kijkt naar inzet, werklust en het feit dat hij op meerdere posities uit de voeten kan en ook nog eens scoort. Als het aan mij lag zou hij altijd in de basis staan.toolkist schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:27:
[...]
Serero: Te licht
Vergeet neit dat bijna elke speler wel een periode nodig heeft om te wennen bij een club..toolkist schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:18:
Dan ben je denk ik de 1e helft van het seizoen vergeten, toen ie echt bagger slecht was
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Speelde hij toen niet op een andere positie (verdedigende middenvelder ipv rechtsbuiten)?toolkist schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:18:
Dan ben je denk ik de 1e helft van het seizoen vergeten, toen ie echt bagger slecht was
Edit: de transfer van Mertens is definitief rond:
http://www.psv.nl/Nieuws/Nieuwspagina/Transfer-Dries-Mertens-naar-Napoli-afgerond.htm
[ Voor 28% gewijzigd door tweaker2010 op 24-06-2013 22:50 ]
Maar Schöne is niet de speler door wie je kampioen wordt. Dan zijn de "extraatjes" zoals Eriksen toch wel belangrijk volgens mij.Aghanim schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:07:
[...]
Hoewel je bij sommige spelers best een punt hebt, vind ik dat je Schone hier heel erg te kort doet. Als je het mij vraagt was het 1 van de beste spelers van Ajax afgelopen seizoen, zeker als je kijkt naar inzet, werklust en het feit dat hij op meerdere posities uit de voeten kan en ook nog eens scoort. Als het aan mij lag zou hij altijd in de basis staan.
De gemengde gevoelens die PSV meldt zijn wel terecht. Met Mertens loopt er toch een speler met een enorm rendement de deur uit. Daar tegenover staat dat je 'm voor bijna 10mil wel moet laten gaan, laat in de toppers te weinig zien en verzuimd vaak mee terug te lopen. Ben benieuwd naar Depay volgend seizoen!
Ja idd. Wie ze ook halen, feit blijft dat er (bijna) een heel nieuw elftal gebouwd moet worden, dat zal veel tijd kosten. Hopelijk voor PSV laten ze niet al te vroeg in de competitie teveel punten liggen.
En de Champions League voorrondes zijn al helemaal vroeg (30/31 juli al).
Met Klaassen, Meleg, Andersen, Shöne, en de meest voor de hand liggende Fisher hebben we toch genoeg #10?
Dat doet verder niets af aan het feit dat Maher een geweldige speler is, maar om 10 miljoen uit te geven om vooral de concurrent voor te zijn is mij ook iets té. Daarnaast, van de weinige keren dat ik Maher het afgelopen jaar heb zien spelen live is mij vooral het ongenoegen van zijn medespelers opgevallen, met in het bijzonder de wedstrijd tegen Willem II.
Ach, we zullen zien hoe het uit gaat pakken. In de tussentijd heeft Overmars 2 "talentvolle" spitsen aangetrokken, dus die zullen ze het komende seizoen klaarstomen.
Dat doet verder niets af aan het feit dat Maher een geweldige speler is, maar om 10 miljoen uit te geven om vooral de concurrent voor te zijn is mij ook iets té. Daarnaast, van de weinige keren dat ik Maher het afgelopen jaar heb zien spelen live is mij vooral het ongenoegen van zijn medespelers opgevallen, met in het bijzonder de wedstrijd tegen Willem II.
Ach, we zullen zien hoe het uit gaat pakken. In de tussentijd heeft Overmars 2 "talentvolle" spitsen aangetrokken, dus die zullen ze het komende seizoen klaarstomen.
K to the KillaZ
Ach ja, als ze hem wel kopen krijg je het gezeur dat hij alleen maar gekocht wordt om de concurrentie dwars te zitten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ajax speelt alleen niet met een '10', maar voor de halfposities zijn er inderdaad genoeg alternatievenKillaZ schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:21:
Met Klaassen, Meleg, Andersen, Shöne, en de meest voor de hand liggende Fisher hebben we toch genoeg #10?
Welke 2e spits bedoel je precies? Die Hendriks van de Graafschap heeft nog niets in de eredivisie laten zien, dus ik ben benieuwd... hopelijk een soort Huntelaar.KillaZ schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:21:
Duitser van Arminia Bielefeld. Heeft geloof ik nog niet in het eerste gespeeld daar.tweaker2010 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:30:
[...]
Welke 2e spits bedoel je precies? Die Hendriks van de Graafschap heeft nog niets in de eredivisie laten zien, dus ik ben benieuwd... hopelijk een soort Huntelaar.
PSN: Finally_Chris
Hendriks wordt voor het 2e gehaald en mag een jaar in de Jupiler ervaring gaan opdoen. Verder hebben ze Marvin Höner aangetrokken van Aachen. Lijkt ook een groot talent (Duits jeugdinternational), maar vreemd dat de grote Duitse clubs daarvoor geen belangstelling hebben. Hij heeft echter een stage gelopen, dus schijnbaar past hij in het Ajax-plaatje. Hij zal ook wel voornamelijk Jupiler gaan spelen, of Sigtorson of Hoesen moet geblesseerd raken.
Ajax mag straks toch geen speler meer uit Jong Ajax halen tijdens het lopende seizoen in de Jupiler League?Sempy schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:36:
Hij zal ook wel voornamelijk Jupiler gaan spelen, of Sigtorson of Hoesen moet geblesseerd raken.
Dat mag wel, zo lang je binnen de 15 wedstrijden blijft en een speler niet 2x in dezelfde competitieronde in actie komt. zie hier voor een rijtje met alle regels.
Best aantrekkelijk dus om als jonge speler bij Ajax te tekenen, je speelt in ieder geval Jupiler en bij blessures of heel goed presteren, kan je doorschuiven naar het 1e.
Best aantrekkelijk dus om als jonge speler bij Ajax te tekenen, je speelt in ieder geval Jupiler en bij blessures of heel goed presteren, kan je doorschuiven naar het 1e.
Misschien is dat ook wel de reden dat Marsman mogelijk alsnog bij Twente bijtekent.Sempy schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:51:
Dat mag wel, zo lang je binnen de 15 wedstrijden blijft en een speler niet 2x in dezelfde competitieronde in actie komt. zie hier voor een rijtje met alle regels.
Hij kan worden verhuurt aan Go Ahead of voor de beloften van Twente spelen, met als mogelijkheid om bij het eerste te komen (invallen).
http://www.twentefans.nl/...wordt-weer-verhuurd-.html
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Ik denk dat Ajax nu een aantal spelers voor Jong Ajax aantrekt als opvulling. Zo kunnen ze op veel posities steeds een aantal spelers afwisselen waardoor het lang duurt voordat er veel over die grens van 15 wedstrijden komen. Dat geeft Ajax dan de mogelijkheid om ook later in het seizoen spelers door te schuiven naar het eerste vanwege blessures of niet-presteren van basisspelers.
Een vergelijkbare gok is bij Sulejmani ook zo goed uitgepakt...tweaker2010 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:35:
Waarom wordt er gelijk al weer aan mogelijke opbrengsten bij doorverkoop gedacht? Slaagt Maher, dan kun je veel aan hem verdienen dat is simpel. Slaagt ie niet dan speel je misschien quitte, dat is altijd een gok. Maar als je niet gokt weet je ook zeker dat je niets wint. Die jongen is over een paar jaar bij goede prestaties minstens 15 miljoen waard en heeft bovendien het elftal als het goed is ook aan prijzen geholpen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ik zat erop te wachten dat die vergelijking zou komenRailgunner schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:35:
[...]
Een vergelijkbare gok is bij Sulejmani ook zo goed uitgepakt...
Maar er zit een heel verschil tussen een speler van 8 of 16 miljoen denk ik, dat laatste was belachelijk hoog en een eenmalige blunder. 8 miljoen lijkt me wel redelijk en gezien het budget van PSV ook zeker een gok waard.
Nadeel is dat Maher het nog maar 1 jaar echt heeft laten zien, maar volgend jaar speelt ie waarschijnlijk op het WK waar alle scouts hem zien en heb je kans dat zijn marktwaarde flink stijgt waardoor ie onhaalbaar wordt.
Eens over Sulejmani. Ook als hij het goed had gedaan had Ajax er niet of nauwelijks winst op kunnen maken. 8 miljoen voor Maher is veel geld, maar voor een dergelijk talent m.i. niet achterlijk veel (zoals bij Sulejmani...) en er is nog ruimte om met winst te verkopen. Transfers vanuit de eredivisie naar het buitenland voor een miljoen of 15 zijn nou ook weer niet zo zeldzaam.tweaker2010 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:44:
[...]
Ik zat erop te wachten dat die vergelijking zou komen![]()
Maar er zit een heel verschil tussen een speler van 8 of 16 miljoen denk ik, dat laatste was belachelijk hoog en een eenmalige blunder. 8 miljoen lijkt me wel redelijk en gezien het budget van PSV ook zeker een gok waard.
Alleen, gokken doe je met geld dat je kunt missen. Kan PSV 8 miljoen missen?
Even heel objectief: jij vindt dat Eriksen net zoveel doorschuift als De Jong?Koppensneller schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:45:
[...]
Ajax speelt alleen niet met een '10', maar voor de halfposities zijn er inderdaad genoeg alternatieven
Op papier is Eriksen misschien linkshalf, maar De Jong schuift veel minder door dan Eriksen i.m.o. zeker in het positiespel op het middenveld. Zeker als een terugzakkende Poulsen speelt, in balbezit speel je dan gewoon met een 3-4-3 opstelling waarbij Eriksen dikwijls de diepste middenvelder is.
K to the KillaZ
Het blijft een lastige vergelijking, ik heb het idee dat de 'normale' transferbedragen toch wel wat lager liggen dan een paar jaar geleden. Met andere woorden, dat acht miljoen nu meer is dan acht miljoen in de tijd van de transfer van Sulejmani.Gaius schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:48:
[...]
Eens over Sulejmani. Ook als hij het goed had gedaan had Ajax er niet of nauwelijks winst op kunnen maken. 8 miljoen voor Maher is veel geld, maar voor een dergelijk talent m.i. niet achterlijk veel (zoals bij Sulejmani...) en er is nog ruimte om met winst te verkopen. Transfers vanuit de eredivisie naar het buitenland voor een miljoen of 15 zijn nou ook weer niet zo zeldzaam.
Alleen, gokken doe je met geld dat je kunt missen. Kan PSV 8 miljoen missen?
Ik wil hierbij absoluut niet suggereren dat de zestien miljoen van toen gelijk is aan acht miljoen nu, alleen dat het verschil kleiner is dan het simpele cijfermatig verschil.
Maher zal toch echt meer moeten laten zien in wedstrijden hoor. Het is een geweldig talent maar is er nog lang niet. Zat van de week een artikeltje van Krabbendam in de VI te lezen die met scouts over Maher had gesproken. Die gaven aan dat Maher leuk voetbal laat zien als hij er zin in heeft. Zo werkt dat niet in de top. Bij PSV misschien nog wel (want Eredivisie) maar zodra je Europees gaat spelen gaat het al een stuk lastiger worden. Anderzijds snap ik niet dat Ajax zo'n talent laat lopen, tuurlijk best veel geld maar als 1 club dat geld wel heeft is Ajax het wel.. Bovendien weet ik 100% zeker dat er op dit moment in de Ajax jeugd geen spelertje loopt met de potentie van Maher.
Dat vind ik knap dat jij alle jeugdelftallen kentCR1691 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:08:
Bovendien weet ik 100% zeker dat er op dit moment in de Ajax jeugd geen spelertje loopt met de potentie van Maher.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik gok eerder Kishna, als ie een beetje heel blijft. Overigens loopt Andersen niet in de jeugdOuterspace schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:14:
[...]
Dat vind ik knap dat jij alle jeugdelftallen kentPersoonlijk denk ik dat Andersen een groter talent is dan Maher, mede door de instelling dat hij z'n kop niet snel laat hangen.
[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 25-06-2013 12:20 ]
Is die Andersen geen vleugelspeler? En hoe oud zijn die jongens? Leuk als er ergens 17-jarige talenten rondlopen maar Maher is een directe versterking van het eerste elftal. En dat levert, als Eriksen weggaat, toch behoorlijk wat creativiteit in. Ik snap niet dat Ajax wat dat betreft zo snel afhaakt.
Ik schat Andersen ook wel hoog in, qua potentie is hij vergelijkbaar met Fischer denk ik. We gaan het zien.
Op basis van wat? Die jongen heeft nog helemaal niks laten zien en moet sowieso eerst nog maar eens bij het eerste aanhaken.Outerspace schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:14:
[...]
Dat vind ik knap dat jij alle jeugdelftallen kentPersoonlijk denk ik dat Andersen een groter talent is dan Maher, mede door de instelling dat hij z'n kop niet snel laat hangen.
Abdelhak Nouri, uit de B1?CR1691 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:08:
Bovendien weet ik 100% zeker dat er op dit moment in de Ajax jeugd geen spelertje loopt met de potentie van Maher.
Hoor ik wisselende verhalen over. De één loopt met hem weg de ander vindt hem weer niks.
Ik ben benieuwd waar je de negatieve verhalen leest, eigenlijk. V.z.i.w. is iedereen enthousiast over die jongen. Zijn enige nadeel is zijn bouw, hij is bepaald niet de langste.CR1691 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:40:
Hoor ik wisselende verhalen over. De één loopt met hem weg de ander vindt hem weer niks.
Maar Eriksen is vooralsnog niet verkocht en zelfs als hij verkocht zou worden, is het maar de vraag of je 8 miljoen voor Maher over zou hebben. De spelers die er nu al lopen of aankomen in de jeugd heb je al betaald en het is maar de vraag of Maher zo heel veel beter is dat hij dit forse bedrag rechtvaardigd. Uiteindelijk is het ook niet bepaald een speler met veel rendement, afgelopen seizoen 7 goals en minder dan 5 assists (lijst op vi.nl gaat niet lager). Ajax kiest nu voor de gok met een jong talent ipv voor die met 8 miljoen.D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:22:
Is die Andersen geen vleugelspeler? En hoe oud zijn die jongens? Leuk als er ergens 17-jarige talenten rondlopen maar Maher is een directe versterking van het eerste elftal. En dat levert, als Eriksen weggaat, toch behoorlijk wat creativiteit in. Ik snap niet dat Ajax wat dat betreft zo snel afhaakt.
Mits Eriksen weggaat is het de tijd voor een Fischer/Schone/Serero om die plek op te vullen. Teminste dat is waarschijnlijk de gedacht van Ajax en ik ben het er wel mee eens. Je gaat toch niet een vervanger krijgen van dat niveau, maar er zijn wel spelers die het mogelijk kunnen opvangen en naar dat niveau toegroeien. Vervolgens heb je met de genoemde jeugdspelers weer kans dat ze uiteindelijk die rol gaan vervullen die nu dan ingevuld zal worden door Fischer/Schone/SereroD-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:22:
Fischer kan achter de spits spelen maar niet op een middenveld in de punt naar achter zoals Eriksen en De Jong nu doen. Schöne is een hele nuttige speler (ik wilde dat Feyenoord er zo eentje had) maar wel van een lager niveau dan Eriksen en Serero lijkt me een heel ander type.HamburgerHenk schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:22:
[...]
Mits Eriksen weggaat is het de tijd voor een Fischer/Schone/Serero om die plek op te vullen. Teminste dat is waarschijnlijk de gedacht van Ajax en ik ben het er wel mee eens. Je gaat toch niet een vervanger krijgen van dat niveau, maar er zijn wel spelers die het mogelijk kunnen opvangen en naar dat niveau toegroeien. Vervolgens heb je met de genoemde jeugdspelers weer kans dat ze uiteindelijk die rol gaan vervullen die nu dan ingevuld zal worden door Fischer/Schone/Serero
Wat bij Ajax heel goed was het afgelopen seizoen (en daarvoor) was de balans: één creatieve middenvelder, eentje met bijsluiting naar voren (De Jong) en afhankelijk van het soort wedstrijd een voetballer (Schöne) of nuttige speler (Poulsen) erachter.
Daarnaast is het natuurlijk onmogelijk om bij het vertrek van een van je beste spelers direct een vergelijkbare vervanger klaar te hebben staan. Eriksen heeft ook de tijd gehad om te groeien, en die tijd zal Serero, Andersen, Fischer of iemand anders ook worden gegund. Zo werkt het in ieder geval bij een club als Ajax, waar de jeugdopleiding wordt gezien als de primaire bron van eerste-elftalspelers.HamburgerHenk schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:22:
[...]
Mits Eriksen weggaat is het de tijd voor een Fischer/Schone/Serero om die plek op te vullen. Teminste dat is waarschijnlijk de gedacht van Ajax en ik ben het er wel mee eens. Je gaat toch niet een vervanger krijgen van dat niveau, maar er zijn wel spelers die het mogelijk kunnen opvangen en naar dat niveau toegroeien. Vervolgens heb je met de genoemde jeugdspelers weer kans dat ze uiteindelijk die rol gaan vervullen die nu dan ingevuld zal worden door Fischer/Schone/Serero
Gek genoeg was het juist vaak andersom dit seizoen: Eriksen de diepe man en De Jong die meer op het middenveld bleef.D-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:37:
[...]
Wat bij Ajax heel goed was het afgelopen seizoen (en daarvoor) was de balans: één creatieve middenvelder, eentje met bijsluiting naar voren (De Jong) en afhankelijk van het soort wedstrijd een voetballer (Schöne) of nuttige speler (Poulsen) erachter.
[ Voor 19% gewijzigd door Koppensneller op 25-06-2013 13:40 ]
Dat zeggen ze ja maar dat valt de laatste jaren nogal mee. De echte aanvallende talenten als Eriksen en Fischer zijn ook gewoon aangekocht. Als men het in de eigen jeugd niet heeft dan vindt men het volgens mij geen schande om iemand te halen. Ajax wil tenslotte ook meedoen voor het kampioenschap.Koppensneller schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:38:
[...]
Zo werkt het in ieder geval bij een club als Ajax, waar de jeugdopleiding wordt gezien als de primaire bron van eerste-elftalspelers.
Met het cruciale verschil dat de aangekochte spelers niet direct voor het eerste elftal worden gekocht maar altijd nog een jaar of 2 in de jeugd worden bijgeschoold. Zo zorgen ze ervoor dat de spelers bekend zijn met het systeem (niet voor niets wordt in de hele opleiding het zelfde systeem gespeeld) en zijn ze ook niet steeds 8 miljoen kwijt voor een vervanger als er eens iemand vertrektD-e-n schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:48:
[...]
Dat zeggen ze ja maar dat valt de laatste jaren nogal mee. De echte aanvallende talenten als Eriksen en Fischer zijn ook gewoon aangekocht. Als men het in de eigen jeugd niet heeft dan vindt men het volgens mij geen schande om iemand te halen. Ajax wil tenslotte ook meedoen voor het kampioenschap.
Ik denk dat je "bijgeschoold" wel met een flinke korrel zout moet nemen. Het is een manier om spelers te laten wennen aan het Nederlandse voetbal (zo speciaal is het systeem wat Ajax speelt niet meer tenslotte....) maar het draait vooral om de centen. Het is een kleinere variant van hetgeen Chelsea en Man City ook doen: jong halen en hopen zo een flinke uitgave te besparen.
En aangaande Maher blijft de centrale vraag: zijn er creatieve middenvelders die die rol nu kunnen overnemen?
En aangaande Maher blijft de centrale vraag: zijn er creatieve middenvelders die die rol nu kunnen overnemen?
Koppensneller schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:58:
[...]
Ach, Ajax heeft een aantal spelers klaar staan die in potentie De Jong en Eriksen zouden kunnen vervangen: Serero, Schöne, Fischer, Sana, Andersen, Meleg, Klaassen en eventueel Duarte zouden allemaal op een van de half-posities kunnen spelen. Natuurlijk hebben die nog niet zoveel laten zien als Maher, maar echte personele problemen zal het niet opleveren.
HamburgerHenk schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:22:
[...]
Moet je zien he, van die hele rij is Klaassen de enige Nederlander. Ik vind dat echt vreselijk om te zien hoor. Straks gewoon weer 0,0 aanvoer naar het nederlands elftal vanuit ajax kant.Koppensneller schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:58:
[...]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
psst, Duarte is ook een NederlanderRoyz schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:34:
[...]
Moet je zien he, van die hele rij is Klaassen de enige Nederlander. Ik vind dat echt vreselijk om te zien hoor. Straks gewoon weer 0,0 aanvoer naar het nederlands elftal vanuit ajax kant.
Verder ben ik het wel met je eens hoor, de lichting Nederlanders lijkt wel minimaal bij Ajax.
[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 25-06-2013 14:36 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Is voorlopig nog in het voortraject toch?Outerspace schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:35:
[...]
psst, Duarte is ook een Nederlander
Verder ben ik het wel met je eens hoor, de lichting Nederlanders lijkt wel minimaal bij Ajax.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Weet niet hoe betrouwbaar het is van voetbalprimeur, maar Pelle heeft pas getekend, dus lijkt me onwaarschijnlijk dat hij zal vertrekken. En als hij vertrekt zal er toch een flink bedrag tegenover moeten staan, wat financieel goed zou zijn, maar sportief gezien wel eens een anderlating kan zijn?'Zenit Sint-Petersburg richt pijlen op Pellè'
Feyenoord-supporters moeten vrezen dat men het aanstaande seizoen niet meer kan genieten van Graziano Pellè. De Italiaanse doelpuntenmaker van de Rotterdammers staat in de belangstelling van het kapitaalkrachtige Zenit Sint-Petersburg, meldt Life Sports.
Volgens de Russische media ziet de Zenit Sint-Petersburg in Pelle de ideale concurrent voor Alexander Bukharov. Laatstgenoemde aanvaller werd in 2010 door de club gekocht voor een bedrag van twaalf miljoen euro, maar wist nog geen onuitwisbare indruk te maken.
Pellè was in het seizoen 2012/2013 goed voor 27 doelpunten in de Eredivisie. De Italiaan speelde op huurbasis voor de Rotterdamse club, maar werd tijdens het seizoen definitief overgenomen van Parma.
Pelle heeft nog 4 jaar contract, of eigenlijk niet want het gaat pas 1 juli in. Als je simpelweg kijkt hoe belangrijk hij is voor Feyenoord en dat ze zonder een enkel probleem hem nog een paar jaar kunnen houden dan geloof ik niet dat ze toehappen voor minder dan de absolute hoofdprijd. Maar de absolute hoofdprijs gaat geen club voor Pelle betalen.Gynnad schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:25:
Weet niet hoe betrouwbaar het is van voetbalprimeur, maar Pelle heeft pas getekend, dus lijkt me onwaarschijnlijk dat hij zal vertrekken. En als hij vertrekt zal er toch een flink bedrag tegenover moeten staan, wat financieel goed zou zijn, maar sportief gezien wel eens een anderlating kan zijn?
Over de discussie of Ajax nou wel of niet dure spelers moet kopen: Ibrahimovic, Huntelaar en Suarez waren ook duur, Maher is (na inflatie) niet duurder. Heeft Ajax slecht geboerd met die spelers? Als Ajax accepteert dat de beste spelers van de Eredivisie naar PSV of naar het buitenland gaan is dat hun keuze, maar of het verstandig is?
De financiele problemen bij Feyenoord maar ook bij Ajax kwamen voort uit het grote hoeveelheid selectie spelers. De tendens was toen dat als je 5 spelers koopt van 1 miljoen dat er dan hopelijk ook wel een goede bij zit. Met name bij Feyenoord kwamen ze ook overal vandaan behalve uit Nederland, maar dit speelde net zo goed bij Ajax. Daarna werd het de tendens dat je beter 1 of 2 gerichte aankopen kan doen en de rest met jeugd kan oplossen, er is toen flink gesaneerd. En nu lijkt het erop dat Ajax weer terug bij af is, nu is de strategie weer om veel meer spelers te halen in de hoop dat er 1 of 2 goede bij zitten.
Ajax heeft nu even succes met aankopen als Eriksson, Alderwereld, Vertonghen die voor enkele miljoenen werden gekocht en met winst werden doorverkocht, maar daar staan straks ook een hele lijst spelers tegenover die niet presteerden. Relatief veel kleine transfersommen en salarissen die weggegooid worden ipv een grote. En dan komt er weer kritiek en beweegt de klepel weer de andere kant op.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En wat is die absolute hoofdprijs dan wel niet volgens jou? Volgens Google Translate:ph4ge schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:49:
[...]
Pelle heeft nog 4 jaar contract, of eigenlijk niet want het gaat pas 1 juli in. Als je simpelweg kijkt hoe belangrijk hij is voor Feyenoord en dat ze zonder een enkel probleem hem nog een paar jaar kunnen houden dan geloof ik niet dat ze toehappen voor minder dan de absolute hoofdprijd. Maar de absolute hoofdprijs gaat geen club voor Pelle betalen.
Dus ze zoeken een vervanger voor Buhkarov. 5 miljoen lijkt me een schijntje voor een club als Zenit hoor."Zenith" is al lang een gekwalificeerde ziet uit die kan concurreren met Alexander Kerzhakov. Transfer Alexander Bukharov gekocht in 2010 bij Kazan "Rubin" voor € 12 miljoen heeft zich niet gerechtvaardigd. In het vorige seizoen, 28-jarige spits in officiële wedstrijden voor het eerste elftal "Zenith" heeft maar een doel scoorde. Pellet contract met "Feyenoord" is geldig tot juli 2017, en de transfersom is circa € 5 miljoen
De absolute hoofdprijs heeft in ieder geval 8 cijfers.
Onvervangbaar en 4 jaar contract, dus waarom zou Feyenoord mee werken aan alles wat minder is dan een bedrag wat ze echt niet kunnen weigeren? En ja, dat zal waarschijnlijk niemand willen betalen en dat is prima.
5 miljoen euro, kom op zeg, dan zou er nauwelijks winst zijn terwijl hij nog 4 jaar vast ligt. Probeer voor dat geld maar eens een vervanger te halen.
5 miljoen euro, kom op zeg, dan zou er nauwelijks winst zijn terwijl hij nog 4 jaar vast ligt. Probeer voor dat geld maar eens een vervanger te halen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Nou, nou. Onvervangbaar dat werd over Guidetti ook geroepen, en dat viel achteraf ook alles mee. 
Pelle mag dan een uitstekend seizoen achter de rug hebben, het is maar afwachten of hij dat komend seizoen kan evenaren.
Pelle mag dan een uitstekend seizoen achter de rug hebben, het is maar afwachten of hij dat komend seizoen kan evenaren.
Echter nu hij een 4 jarig contract heeft, zou ik toch minimaal 10 miljoen vragen Feyenoord zijne..tweaker2010 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:23:
Nou, nou. Onvervangbaar dat werd over Guidetti ook geroepen, en dat viel achteraf ook alles mee.
Allemachtig, 10 miljoen voor Pelle. Kan niemand bedenken die dat soort bedragen voor een speler, met alle respect, als Pelle neer zou leggen.
Zijn toch genoeg clubs die een flink gedrag neerleggen voor een speler die het één seizoen goed heeft gedaan..TB1989 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:43:
Allemachtig, 10 miljoen voor Pelle. Kan niemand bedenken die dat soort bedragen voor een speler, met alle respect, als Pelle neer zou leggen.
Niet voor een speler van 28 jaar oudGynnad schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:01:
[...]
Zijn toch genoeg clubs die een flink gedrag neerleggen voor een speler die het één seizoen goed heeft gedaan..
En dat is precies de bedoeling. In principe is Pelle met 4 jaar contract voor Feyenoord zo waardevol dat er geen enkele reden is om hem nu te verkopen, alleen voor prijzen die clubs in de regel niet voor Pelle zullen betalen. Met 1 miljoen euro winst schiet Feyenoord niets op, dan hebben ze veel liever een paar seizoenen Pelle.TB1989 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:43:
Guidetti is overigens nooit als onvervangbaar bestempeld. Vergeet niet dat hij de ontknoping miste en Feyenoord toen toch PSV voor bleef. Pelle is in tactisch opzicht veel belangrijker. Daarom is het ook helemaal niet de vraag of Pelle zo blijft presteren. Hij zal best wel eens een periode droog staan, maar de tactiek van Feyenoord is gebouwd rond een grote balvaste spits en bijsluitende middenvelders en vleugels. Zelfs als Pelle een beetje uit vorm is blijft hij het juiste type en dus belangrijk.
Je gaat hier wel even voorbij aan het feit dat Pelle daar eenvoudig een veelvoud van zijn huidige salaris zou kunnen gaan verdienen en er dus de mogelijkheid bestaat dat hij een vertrek zal gaan forceren. Als de interesse serieus is en het tot een overeenkomst komt dan verwacht ik een bedrag tussen de 5 en 7 miljoen.ph4ge schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:45:
[...]
En dat is precies de bedoeling. In principe is Pelle met 4 jaar contract voor Feyenoord zo waardevol dat er geen enkele reden is om hem nu te verkopen, alleen voor prijzen die clubs in de regel niet voor Pelle zullen betalen. Met 1 miljoen euro winst schiet Feyenoord niets op, dan hebben ze veel liever een paar seizoenen Pelle.
Natte krant (363218) (V.242)
Het scenario dat een speler een vertrek gaat forceren voordat zn 4 jarige contract ingaat is vergezocht. Dat is totaal onrealistisch en gaat volstrekt in tegen alles wat Pelle tot nu toe gezegd en gedaan heeft. Ik geloof ook niet dat een rechter daar aan meewerkt. Als het om het geld te doen was had hij uberhaupt niet bij Feyenoord hoeven tekenen, want in Italie verdiende hij een stuk meer en dan had hij na een goed seizoen wel gelijk bij een rijke club getekend ipv bij Feyenoord een lang contract te tekenen.YuriV schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:01:
Je gaat hier wel even voorbij aan het feit dat Pelle daar eenvoudig een veelvoud van zijn huidige salaris zou kunnen gaan verdienen en er dus de mogelijkheid bestaat dat hij een vertrek zal gaan forceren. Als de interesse serieus is en het tot een overeenkomst komt dan verwacht ik een bedrag tussen de 5 en 7 miljoen.
Het is gewoon onrealistisch dat Feyenoord Pelle voor alles behalve de hoofdprijs verkoopt maar het is ook onrealistisch dat een club dat biedt. Daarom komt het ook maar zelden voor dat een speler verkocht wordt voordat hij ook maar 1 wedstrijd gespeeld heeft voor zn nieuwe werkgever.
[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 26-06-2013 08:14 ]
Leuke tactiek natuurlijk, maar wie zijn dan die bijsluitende middenvelders? Buiten Pelle en Immers, wordt er weinig gescoord.ph4ge schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:45:
[...]
En dat is precies de bedoeling. In principe is Pelle met 4 jaar contract voor Feyenoord zo waardevol dat er geen enkele reden is om hem nu te verkopen, alleen voor prijzen die clubs in de regel niet voor Pelle zullen betalen. Met 1 miljoen euro winst schiet Feyenoord niets op, dan hebben ze veel liever een paar seizoenen Pelle.
Guidetti is overigens nooit als onvervangbaar bestempeld. Vergeet niet dat hij de ontknoping miste en Feyenoord toen toch PSV voor bleef. Pelle is in tactisch opzicht veel belangrijker. Daarom is het ook helemaal niet de vraag of Pelle zo blijft presteren. Hij zal best wel eens een periode droog staan, maar de tactiek van Feyenoord is gebouwd rond een grote balvaste spits en bijsluitende middenvelders en vleugels. Zelfs als Pelle een beetje uit vorm is blijft hij het juiste type en dus belangrijk.
Van Schaken kan je dat volgend seizoen ook niet verwachten, Boetius kan zich misschien nog wel verder ontwikkelen in scorend opzicht en ik hoop dat Vilhena ook wat meer doelpunten mee kan pakken. Maar zeker is dat allemaal niet...
Grappig filmpje over het verschil van Messi en Neymar
YouTube: A Diferença entre Neymar e Messi - The Difference between Neymar and Messi
Kort samengevat: Messi blijft gewoon doorgaan na een overtreding en Neymar probeert de Schwalbe verder te perfectioneren.
YouTube: A Diferença entre Neymar e Messi - The Difference between Neymar and Messi
Kort samengevat: Messi blijft gewoon doorgaan na een overtreding en Neymar probeert de Schwalbe verder te perfectioneren.
[ Voor 16% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-06-2013 09:41 ]
Niks is zeker, maar vooraf had niemand een gedeelde 2e plaats voor Feyenoord verwacht, ze deden zelfs mee om het kampioensschap, dus zo slecht werkt de tactiek niet. Voor Boetius en Schaken was het ook belangrijk dat er een kopsterke spits staat die wat kan met hun voorzetten. Natuurlijk was het probleem dat de andere spelers te moeilijk scoorden afgelopen seizoen, maar dat los je niet op door je topscoorder voor een schijntje te verkopenMarmar schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:33:
Leuke tactiek natuurlijk, maar wie zijn dan die bijsluitende middenvelders? Buiten Pelle en Immers, wordt er weinig gescoord.
Van Schaken kan je dat volgend seizoen ook niet verwachten, Boetius kan zich misschien nog wel verder ontwikkelen in scorend opzicht en ik hoop dat Vilhena ook wat meer doelpunten mee kan pakken. Maar zeker is dat allemaal niet...
Begrijp me niet verkeerd, hier ben ik het ook zeker wel mee eens. De tweede en derde plaats van de afgelopen seizoen zijn prima prestaties voor Feyenoord. De zwakte van Feyenoord zit hem echter wel in het scorend vermogen. Dat van Pelle is prima (en hij moet daarom ook blijven), maar bij de rest stokt het een beetje. Mochten de middenvelders en buitenspelers meer gaan scoren, dan pas is Feyenoord in mijn ogen een serieuze titelkandidaat.ph4ge schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:45:
[...]
Niks is zeker, maar vooraf had niemand een gedeelde 2e plaats voor Feyenoord verwacht, ze deden zelfs mee om het kampioensschap, dus zo slecht werkt de tactiek niet. Voor Boetius en Schaken was het ook belangrijk dat er een kopsterke spits staat die wat kan met hun voorzetten. Natuurlijk was het probleem dat de andere spelers te moeilijk scoorden afgelopen seizoen, maar dat los je niet op door je topscoorder voor een schijntje te verkopen
Pelle moet je absoluut niet voor minder dan 10 miljoen laten gaan. Lekker belangrijk of dat realistisch is of niet. Pelle is ontzettend belangrijk voor het spel van Feyenoord en heeft vorig jaar 27 goals in het mandje gelegd. Keihard onderhandelen dus als Zenith hem echt wil hebben. Bovendien gaat vanaf volgende week een 4-jarig contract in. Feyenoord zit dus in een ijzersterke onderhandelingspositie!
Overigens schijnt het gerucht over Zenith niet waar te zijn. Feyenoord watcher Martijn Krabbendam van VI heeft aangegeven dat Zenith zich helemaal nergens gemeld heeft.
Overigens schijnt het gerucht over Zenith niet waar te zijn. Feyenoord watcher Martijn Krabbendam van VI heeft aangegeven dat Zenith zich helemaal nergens gemeld heeft.
Eens dat de doelpuntenproductie op Pelle na achterblijft maar Immers heeft ook gewoon 14 goals in de competitie gemaakt. Als hij nou net zo scoorde als voor de winterstop waren dat er zeker tegen de 20 geweest. Clasie en Vilhena moeten wel meer gaan scoren inderdaad en ook de vleugels. Aan de andere kant heeft Schaken over alle wedstrijden gezien wel ongeveer 20 assists gegeven en 7 goals gemaakt. Echt geen slechte statistieken dus.Marmar schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:53:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, hier ben ik het ook zeker wel mee eens. De tweede en derde plaats van de afgelopen seizoen zijn prima prestaties voor Feyenoord. De zwakte van Feyenoord zit hem echter wel in het scorend vermogen. Dat van Pelle is prima (en hij moet daarom ook blijven), maar bij de rest stokt het een beetje. Mochten de middenvelders en buitenspelers meer gaan scoren, dan pas is Feyenoord in mijn ogen een serieuze titelkandidaat.
Sinds wanneer moet je je ergens melden als je interesse hebt? Pelle zal wel op hun lijstje staan hoor.CR1691 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:56:
Overigens wel grappig dat de Boer nu aangeeft dat hij Maher toch wel wil hebben, alleen niet tegen elke prijs.
En AZ reageert daar dan weer verbolgen op: http://www.nu.nl/sport/3510464/verbazing-bij-az
De geruchten waren dan ook dat Zenit zich al gemeld hadtweaker2010 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:14:
[...]
Sinds wanneer moet je je ergens melden als je interesse hebt? Pelle zal wel op hun lijstje staan hoor.
Overigens wel grappig dat de Boer nu aangeeft dat hij Maher toch wel wil hebben, alleen niet tegen elke prijs.
En AZ reageert daar dan weer verbolgen op: http://www.nu.nl/sport/3510464/verbazing-bij-az
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/238229/nummer-9-voor-pelle-promotie-voor-boetius/
Dus ik denk inderdaad dat Pelle blijft, maar goed 'voor het juiste bedrag' weet je het nooit.
Dus ik denk inderdaad dat Pelle blijft, maar goed 'voor het juiste bedrag' weet je het nooit.
Ik vind de zin "De feiten zijn heel simpel: Ajax heeft nooit officieel belangstelling getoond voor hem en wij hebben ook nooit een prijs genoemd" heel raar, aangezien AZ in de winterstop nog 10 miljoen voor hem wilde. Dan is er dus blijkbaar wel een prijs genoemd en is het logisch dat als je dat op voorhand al veel te veel vindt, je niet eens een bod gaat uitbrengen.tweaker2010 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:14:
[...]
Sinds wanneer moet je je ergens melden als je interesse hebt? Pelle zal wel op hun lijstje staan hoor.
Trouwens, na de blamage die El Hamdaoui heet, kan ik me voorstellen dat Ajax Maher al laat lopen vanwege Sigi Lens.
[ Voor 6% gewijzigd door Gaius op 26-06-2013 11:40 ]
Eindhovens Dagblad meldt dat PSV Bruma maandag hoopt te presenteren (eerste trainingsdag).
En volgens Van Geel wordt er onder de 10 miljoen niet gesproken. Pelle blijft dus gewoon waar hij nu zittweaker2010 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:22:
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/238229/nummer-9-voor-pelle-promotie-voor-boetius/
AZ roept van alles in de media (die bedragen weet Ajax uiteraard ook) dan vind ik het wel logisch dat ze niet eens een bod doen als je op voorhand al weet dat vraag en aanbod veel te ver uit elkaar liggen.Gaius schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:38:
[...]
Ik vind de zin "De feiten zijn heel simpel: Ajax heeft nooit officieel belangstelling getoond voor hem en wij hebben ook nooit een prijs genoemd" heel raar, aangezien AZ in de winterstop nog 10 miljoen voor hem wilde. Dan is er dus blijkbaar wel een prijs genoemd en is het logisch dat als je dat op voorhand al veel te veel vindt, je niet eens een bod gaat uitbrengen.
En laat Lens nu ook de zaakwaarnemer van Duarte zijnTrouwens, na de blamage die El Hamdaoui heet, kan ik me voorstellen dat Ajax Maher al laat lopen vanwege Sigi Lens.

[ Voor 12% gewijzigd door tweaker2010 op 26-06-2013 11:47 ]
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=190651
Dus op papier is het correct maar in de praktijk wordt het anders uitgevoerd en de KNVB keurt het alsnog goed? Beetje krom vind ik dit.
Mijn zusje heeft geen rijbewijs, maar zolang ik maar naast haar zit en de papieren kan laten tonen en gauw achter stuur kruip wanneer wij aangehouden worden is er niets aan de hand.. Toch?
Dus op papier is het correct maar in de praktijk wordt het anders uitgevoerd en de KNVB keurt het alsnog goed? Beetje krom vind ik dit.
Mijn zusje heeft geen rijbewijs, maar zolang ik maar naast haar zit en de papieren kan laten tonen en gauw achter stuur kruip wanneer wij aangehouden worden is er niets aan de hand.. Toch?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat is een slechte vergelijking.Quad schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:40:
Je vergelijkt een wet met een regel.
En er zijn zoveel clubs die een stroman gebruiken en waar de assistent (die geen papieren heeft) het eigenlijke werk doet dat de KNVB niet veel keus heeft.
Ze moeten of bij al die clubs ingrijpen of het toelaten.
Daarnaast vind ik die hele zooi met papieren toch maar onzin.
Schreuder is nog niet eens begonnen met die trainerscursus, dus een beetje dubieus is het wel.
Beetje kromme vergelijking.Quad schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:40:
Jansen is te allen tijde verantwoordelijk, maar laat Schreuder het werk doen, dat mag toch?
Een projectleider is ook verantwoordelijk voor de taken die zijn team uit voert... Dat vind ik een betere vergelijking;)
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Op papier is Jansen de eindverantwoordelijke, maar prestaties zullen op Schreuder worden afgerekend. Hij heeft de papieren niet dus is hij gewoon geen hoofdcoach. Laat zien dat er toch gaten zitten in de licentie.
⏩ PVOutput☀️
Bruma, Chelsea en PSV als het goed is akkoord, meldt PSV-watcher Rik Elfrink van ED. Wordt dan maandag bij eerste training ook gepresenteerd, is de verwachting.
Moet het natuurlijk nog gaan waarmaken, maar ik denk dat hij sowieso een niveau hoger is dan Marcelo en Derijck.
Moet het natuurlijk nog gaan waarmaken, maar ik denk dat hij sowieso een niveau hoger is dan Marcelo en Derijck.
Waarom is een licentie eigenlijk verplicht? Ik zie de gevaren die niet zo die het uitoefenen zonder licentie met zich meebrengen.
Het is wel een beetje raar dat er contact is geweest met Maher. AZ heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze een flinke klapper wilden maken en als er nooit contact is geweest heeft AZ dus ook nooit toestemming kunnen geven om met Maher te praten.tweaker2010 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:45:
AZ roept van alles in de media (die bedragen weet Ajax uiteraard ook) dan vind ik het wel logisch dat ze niet eens een bod doen als je op voorhand al weet dat vraag en aanbod veel te ver uit elkaar liggen.
Ajax heeft volgens mij ook contact gehad met AZ hoor, echter was er een verschil waaraan Ajax niet wil voldoen. Hoe anders kan Ajax dan zeggen dat ze niet meer in de markt zijn voor een speler? Ik mag hopen dat Overmars en co. niet op websites gaan kijken naar de vraagprijs voor Maher.
Ja officieel is het niet toegestaan met een speler contact op te nemen zonder toestemming van de club.ph4ge schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:59:
[...]
Het is wel een beetje raar dat er contact is geweest met Maher. AZ heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze een flinke klapper wilden maken en als er nooit contact is geweest heeft AZ dus ook nooit toestemming kunnen geven om met Maher te praten.
Maar iedere club praat eerst even met een speler voordat ze contact opnemen met zijn club.
Gewoon om even te checken of de speler zelf wel interesse heeft en om te kijken of de speler geen absurde eisen heeft.
Dat is ooit door de clubs en voetbalbond afgesproken omdat ze dat beter vonden voor de ontwikkeling van het NL voetbal in het algemeen. Dus dan moet je of de regel handhaven of afschaffen, maar niet als voetbalbond dit soort stromanconstructies accepteren. Dat kan je niet maken richting al die trainers die wel de opleidingen volgen. Een beetje alsof de ene advocaat eerst jaren moet studeren en de ander gelijk na de middelbare school al het vak mag uitoefenen omdat zijn pa toevallig advocaat is.Peertje schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:52:
Waarom is een licentie eigenlijk verplicht? Ik zie de gevaren die niet zo die het uitoefenen zonder licentie met zich meebrengen.
+1Sempy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:15:
[...]
Dat is ooit door de clubs en voetbalbond afgesproken omdat ze dat beter vonden voor de ontwikkeling van het NL voetbal in het algemeen. Dus dan moet je of de regel handhaven of afschaffen, maar niet als voetbalbond dit soort stromanconstructies accepteren. Dat kan je niet maken richting al die trainers die wel de opleidingen volgen. Een beetje alsof de ene advocaat eerst jaren moet studeren en de ander gelijk na de middelbare school al het vak mag uitoefenen omdat zijn pa toevallig advocaat is.

Ben ik niet met je eens.Sempy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:15:
[...]
Dat is ooit door de clubs en voetbalbond afgesproken omdat ze dat beter vonden voor de ontwikkeling van het NL voetbal in het algemeen. Dus dan moet je of de regel handhaven of afschaffen, maar niet als voetbalbond dit soort stromanconstructies accepteren. Dat kan je niet maken richting al die trainers die wel de opleidingen volgen. Een beetje alsof de ene advocaat eerst jaren moet studeren en de ander gelijk na de middelbare school al het vak mag uitoefenen omdat zijn pa toevallig advocaat is.
Ooit was het een goede beslissing, om zo een bepaalde basis kennis in de competitie te krijgen maar ik vind dat de Nederlandse competitie toch wel een dusdanig niveau gehaald heeft dat dit (de diplomas) niet meer verplicht moet zijn.
Als een club de keuze maakt voor iemand zonder papieren dan is deze keuze vind ik aan de club.
Mocht het tegenvallen dan kunnen ze deze persoon er net zo vlug uitgooien als iemand met papieren.
Want laten we realistisch zijn, er zijn genoeg trainers met papieren die er geen kloot van snappen.
Daarnaast vind ik je vergelijking met advocaten niet echt goed.
Er zijn diverse situaties waar een persoon voor de rechter komt waar hij zichzelf mag vertegenwoordigen (dus zonder advocaat), hij mag zich alleen geloof ik geen advocaat noemen.
Daarnaast is Schreuder een flink aantal jaren prof voetballer geweest en heeft daarbij denk ik toch wel meer opgestoken (betreffende trainer/manager zijn) dan iemand wiens vader advocaat is heeft opgestoken betreffende de wet.
Daarnaast vind ik de regeltjes van de KNVB betreffende deze zaken vrij onzinnig.
Iedereen moet het hele traject doorlopen maar iemand die bepaalde ervaring heeft zoals voldoende internationale wedstrijden en voor Oranje enzo mag een flink verkorte opleiding doorlopen (want deze zou meer tijdens zijn carrière geleerd hebben ofzo).
Wie zegt dat iemand die Europees en voor Oranje speelde meer opgestoken heeft dan iemand die (laten we zeggen) 15 jaar voor clubs in de subtop gespeeld heeft?
Ik vind het zelf gewoon een verouderde regel die ze mogen afschaffen.
[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 26-06-2013 23:01 ]
Ben ik het niet mee eens, ik kan begrijpen dat er voor bepaalde oud-internationals uitzonderingen worden gemaakt, maar Schreuder is gewoon een modale voetballer die internationaal niets gepresteerd heeft.Deadsy schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:59:
[...]
Daarnaast is Schreuder een flink aantal jaren prof voetballer geweest en heeft daarbij denk ik toch wel meer opgestoken (betreffende trainer/manager zijn) dan iemand wiens vader advocaat is heeft opgestoken betreffende de wet.
Daarnaast vind ik de regeltjes van de KNVB betreffende deze zaken vrij onzinnig.
Iedereen moet het hele traject doorlopen maar iemand die bepaalde ervaring heeft zoals voldoende internationale wedstrijden en voor Oranje enzo mag een flink verkorte opleiding doorlopen (want deze zou meer tijdens zijn carrière geleerd hebben ofzo).
Wie zegt dat iemand die Europees en voor Oranje speelde meer opgestoken heeft dan iemand die (laten we zeggen) 15 jaar voor clubs in de subtop gespeeld heeft?
Het enige wat ik kan verzinnen is dat de KNVB niet moeilijk doet omdat Schreuder na het EK 2012 assistent van v Marwijk bij Oranje zou worden. Dat is uiteindelijk niet doorgegaan, dus dit lijkt op een goedmakertje.
Ik ben het met jou niet eens, wel met Sempy, door deze cursussen te volgen biedt de KNVB jou mogelijkheden aan om ervaringen te doen op hoog niveau. Je krijgt te maken met stages bij clubs als Arsenal en Manchester United. Als je de clubs mogelijkheden geeft om jan en alleman aan te kunnen stellen als hoofdtrainer dan ben ik bang dat je hoogstaande wedstrijden en trainingen van de teams kan vergeten omdat de ervaring en kwaliteit er niet is of gegarandeerd kan worden.
Edit: reactie gericht aan deadsy.
Edit: reactie gericht aan deadsy.
[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 26-06-2013 23:21 ]
⏩ PVOutput☀️
Bovendien: de KNVB investeert tijd en moeite in die cursussen. Wat is het punt om ze als oud-voetballer nog te volgen als je die cursus niet meer nodig hebt? Dan wordt de cursus waardeloos.
En dat is niet goed want ik denk dat de cursus een toegevoegde waarde heeft voor het Nederlandse voetbal. Het is toch kennis die je als trainer mee krijgt. Ook oud eredivisie voetballers zijn gebaat bij aanvullende kennis, al is het in een verkorte cursus.
En last but not least: juist voor de mindere voetballers is zo'n cursus een extra kans om zich via diploma's te "bewijzen". Een goede trainer hoeft tenslotte helemaal geen goede voetballer geweest te zijn. Eykelkamp (toch geen beroerde voetballer verder) verwoordde het ooit eens heel mooi toen hij in de Oranje-selectie zat met van Basten: "met mijn hoofd kan ik precies volgen wat van Basten doet, maar als ik het na probeer te doen breek ik mijn benen"
En dat is niet goed want ik denk dat de cursus een toegevoegde waarde heeft voor het Nederlandse voetbal. Het is toch kennis die je als trainer mee krijgt. Ook oud eredivisie voetballers zijn gebaat bij aanvullende kennis, al is het in een verkorte cursus.
En last but not least: juist voor de mindere voetballers is zo'n cursus een extra kans om zich via diploma's te "bewijzen". Een goede trainer hoeft tenslotte helemaal geen goede voetballer geweest te zijn. Eykelkamp (toch geen beroerde voetballer verder) verwoordde het ooit eens heel mooi toen hij in de Oranje-selectie zat met van Basten: "met mijn hoofd kan ik precies volgen wat van Basten doet, maar als ik het na probeer te doen breek ik mijn benen"
Het lobbyen van Henk Kessler heeft in ieder geval zijn vruchten afgeworpen. Echt totale waanzin om die hele cursus niet gewoon nietig te verklaren dankzij die poppenkast bij Twente niet. Geloofwaardigheid is wederom tot een nulpunt gedaald.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.