Op zich wel eens maar als je (zoals ze zelf beweren) geen kampioen wordt door je verdediging en continu spreekt dat dit de linie is die de aandacht behoeft dan is het in mijn ogen een apart signaal dat nog voordat Lens de Herdgang verlaten heeft al bij AZ op de stoep te staan. Volgens mij had je van die 9 miljoen dan eerst Bruma/Hoorn/Dijk moeten halen.ph4ge schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:04:
[...]
Toivonen is natuurlijk ook weg in principe, zelfde geldt voor Mertens. Daarnaast vertrekken er met Van Bommel en Engelaar in ieder geval 2 middenvelders en volgens mij is die Hutchingson ook weg. Ik snap best dat ze er een middenvelder bij halen en Maher zal vast geen 10 miljoen kosten want dat is slechts de vraagprijs. Ik denk dat je voor 7,5-8 miljoen een goede deal doet en hoewel je het nooit zeker weet spat het talent van die jongen af. Het is een unieke situatie dat zo'n speler uberhaupt haalbaar is voor Ajax en PSV en je kan beter 1 Maher halen dan 3 tropische verassingen voor hetzelfde geld. Zolang ze de gemeente niet terug hoeven te betalen blijft er dan ook nog zat geld over voor een of twee verdedigers.
De 1-0 is het belangrijkstePWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:18:
[...]
Niet goed verwoord inderdaad.
Maar als je kijkt naar Pelle en Guidetti, dan heeft Pelle 18 keer de score geopend, terwijl de doelpunten van Guidetti heel veel 2-0/3-0 waren. Dit zijn leuk inderdaad, maar als ik nu een spits kan halen, dan heb ik er liever 1 die elke pot een 1-0 er in weet te schoppen.
De 2-0 is een opsteker
De 3-0 is vaak op slot.
Het zijn beide leuke spitsen, jammer dat Guidetti niet naar Twente is gekomen toen
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Leuk bedacht, maar zonder goede verdediging maakt het niet uit of een spits de 1-0 of de 2-0 maakt.PWM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:18:
[...]
Niet goed verwoord inderdaad.
Maar als je kijkt naar Pelle en Guidetti, dan heeft Pelle 18 keer de score geopend, terwijl de doelpunten van Guidetti heel veel 2-0/3-0 waren. Dit zijn leuk inderdaad, maar als ik nu een spits kan halen, dan heb ik er liever 1 die elke pot een 1-0 er in weet te schoppen.
Het gaat erom dat je die 1-0 ook vast weet te houden ipv dat het 1-1 wordt. Teveel gokken op een spits die er toch wel eentje inschiet kan op gegeven moment ook tegen je gaan werken.
De verdediging speelde even geen rol in die beschouwing. Ik ben het wel met PWM eens. Een spits die pas scoort als er wat ruimte komt omdat de tegenstander móet is m.i. minder nuttig dan een spits die vaak scoort als er nog een brilstand op het bord staat.tweaker2010 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:04:
[...]
Leuk bedacht, maar zonder goede verdediging maakt het niet uit of een spits de 1-0 of de 2-0 maakt.
Het gaat erom dat je die 1-0 ook vast weet te houden ipv dat het 1-1 wordt. Teveel gokken op een spits die er toch wel eentje inschiet kan op gegeven moment ook tegen je gaan werken.
Precies, vroeg me ook al bezig waar die gasten bij PSV in hemelsnaam mee bezig zijn.Aghanim schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:22:
[...]
Op zich wel eens maar als je (zoals ze zelf beweren) geen kampioen wordt door je verdediging en continu spreekt dat dit de linie is die de aandacht behoeft dan is het in mijn ogen een apart signaal dat nog voordat Lens de Herdgang verlaten heeft al bij AZ op de stoep te staan. Volgens mij had je van die 9 miljoen dan eerst Bruma/Hoorn/Dijk moeten halen.
Ze kunnen dan wel denken dat Toivonen en Mertens ook weg gaan en dat ze met dat geld dan naar de verdediging gaan kijken.
Maar wat als Toivonen en Mertens helemaal niet weg gaan of dat ze pas 1 dag voor sluiting van de markt vertrekken.
Of wat als wanneer deze vertrekken al die verdedigers waar je naar keek al ergens anders getekend hebben.
Waarschijnlijk zal het wel goed komen maar ik vind dat de leiding bij PSV hiermee duidelijk laat zien dat ze de verkeerde prioriteiten hebben.
Maar ze zijn toch ook bezig met Bruma? En Bruma en Maher zijn de twee bekende spelers waar ze mee bezig zijn maar meestal komen de onbekendere spelers pas veel later in het teken proces in het nieuws. Ga er persoonlijk iig van uit dat er nog wel wat verdedigers aankomen (mogelijk gewoon te positief ingesteld..)
Bruma moet blijkbaar ook 5 miljoen kosten. Ook al verkoop je Lens, Mertens en Toivonen voor in totaal 22 miljoen euro en haal je Maher en Bruma voor 13 miljoen, het geld hoeft toch niet direct op?
Ik denk overigens dat Ajax een oplossing zoekt voor een overbrugging aangezien ze Sergio Roberto blijkbaar willen huren van Barca, wat overigens niet gaat lukken. Ik denk dat de Boer hoopt op aanblijven de Jong en verder Schöne, Paulsen, Boccara, Andersen, Meleg, Serero en misschien wel Fischer op het middenveld wil zien, waarbij een aantal jongens nog een jaar ervaring op moet doen, vandaar de wens tot huren.
Wat mij betreft betaalt Ajax niet zo'n hoge bedragen voor spelers in Nederland. Als je ze zelf niet gescout hebt dan is het pech gehad. Had je er maar eerder bij moeten zijn. Het risico dat zo'n duurbetaalde speler te weinig brengt is mij te groot (Sulejmani, Tadic, Matavz).
Wat voor PSV wel erg positief is, is dat het lijkt dat alle arrogante rotmannetjes straks vertrokken zijn. Dat zou het teamgevoel wel eens kunnen verbeteren.
Ik denk overigens dat Ajax een oplossing zoekt voor een overbrugging aangezien ze Sergio Roberto blijkbaar willen huren van Barca, wat overigens niet gaat lukken. Ik denk dat de Boer hoopt op aanblijven de Jong en verder Schöne, Paulsen, Boccara, Andersen, Meleg, Serero en misschien wel Fischer op het middenveld wil zien, waarbij een aantal jongens nog een jaar ervaring op moet doen, vandaar de wens tot huren.
Wat mij betreft betaalt Ajax niet zo'n hoge bedragen voor spelers in Nederland. Als je ze zelf niet gescout hebt dan is het pech gehad. Had je er maar eerder bij moeten zijn. Het risico dat zo'n duurbetaalde speler te weinig brengt is mij te groot (Sulejmani, Tadic, Matavz).
Wat voor PSV wel erg positief is, is dat het lijkt dat alle arrogante rotmannetjes straks vertrokken zijn. Dat zou het teamgevoel wel eens kunnen verbeteren.
Iedereen kijkt tegenwoordig wel kortzichtig naar PSV moet ik zeggen.
Mertens en Lens gaan sowieso minimaal 18 miljoen opleveren, Toivonen wellicht 5,5.
In het doel komt er dan een concurrentiestrijd tussen Zoet en Tyton.
Achterin komt hopelijk Bruma voor het centrum, en ik verwacht eerlijk gezegd nog wel een tweede aankoop (van der Hoorn) voor het centrum omdat Derijck weg mag. Als dat gebeurd, heb je in ieder geval een achterhoede die kan groeien en zich kan ontwikkelen.
Op het middenveld gaat Strootman waarschijnlijk de onbetwiste leider zijn, aangezien de verwachting is dat hij blijft. Afgelopen winter is Hiljemark al gehaald om hem te flankeren, Maher zou als derde middenvelder deze linie completeren.
Linksvoor kan Depay doorschuiven, Cocu gaat dit waarschijnlijk ook doen. Rechtsvoor heb je Narsingh en in de spits Locadia/Matavz. Dan is Wijnaldum er ook nog om op 10 of op rechts te spelen in een wat vrijere rol.
Concluderend gaat PSV sowieso 18 miljoen binnen krijgen wat er ook 23 kunnen worden. Als Maher gekocht gaat hij waarschijnlijk 7,5 miljoen kosten. Een ruime schatting van wat Bruma en een 2e verdediger moeten kosten zal 8-9 miljoen zijn, afhankelijk van wie ze halen. Is opgeteld minder dan de uitgaande transfers.
Wat lijkt PSV dan zo vreemd te gaan doen deze zomer?
Mertens en Lens gaan sowieso minimaal 18 miljoen opleveren, Toivonen wellicht 5,5.
In het doel komt er dan een concurrentiestrijd tussen Zoet en Tyton.
Achterin komt hopelijk Bruma voor het centrum, en ik verwacht eerlijk gezegd nog wel een tweede aankoop (van der Hoorn) voor het centrum omdat Derijck weg mag. Als dat gebeurd, heb je in ieder geval een achterhoede die kan groeien en zich kan ontwikkelen.
Op het middenveld gaat Strootman waarschijnlijk de onbetwiste leider zijn, aangezien de verwachting is dat hij blijft. Afgelopen winter is Hiljemark al gehaald om hem te flankeren, Maher zou als derde middenvelder deze linie completeren.
Linksvoor kan Depay doorschuiven, Cocu gaat dit waarschijnlijk ook doen. Rechtsvoor heb je Narsingh en in de spits Locadia/Matavz. Dan is Wijnaldum er ook nog om op 10 of op rechts te spelen in een wat vrijere rol.
Concluderend gaat PSV sowieso 18 miljoen binnen krijgen wat er ook 23 kunnen worden. Als Maher gekocht gaat hij waarschijnlijk 7,5 miljoen kosten. Een ruime schatting van wat Bruma en een 2e verdediger moeten kosten zal 8-9 miljoen zijn, afhankelijk van wie ze halen. Is opgeteld minder dan de uitgaande transfers.
Wat lijkt PSV dan zo vreemd te gaan doen deze zomer?
Zo, das een hoop geld voor zo'n speler. Maar PSV zit een beetje in een lastige positie nu, Andere clubs weten ook dat ze nu vele miljoenen te besteden hebben, dan gaat de vraagprijs automatisch omhoog? Ik snap trouwens niet waarom AZ niet gewoon 15 miljoen vraagt voor Maher, hij hoeft toch niet weg?Aghanim schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:53:
Bruma moet blijkbaar ook 5 miljoen kosten. Ook al verkoop je Lens, Mertens en Toivonen voor in totaal 22 miljoen euro en haal je Maher en Bruma voor 13 miljoen, het geld hoeft toch niet direct op?
Bruma moet volgens de laatste geruchten dacht ik juist 3.5M te kosten. Alsnog een hoop geld, maar voor dat bedrag zou ik het wel aandurven. 5M is teveel.
Inderdaad ja, 3.5 voor Bruma. Was ik vergeten in mijn post te zetten.
Vreemd, ik lees overal 5 miljoen en nergens 3,5? Overigens vind ik 3,5 miljoen ook een aardige investering voor een speler waarvan het maar de vraag is of hij de beoogde leider in de verdediging is.
[ Voor 60% gewijzigd door Aghanim op 19-06-2013 23:00 ]
Telegraaf noemt 3,5. Ik vind 3,5 een prima prijs. Hoger moet het niet worden, maar dit is een risico wat je zult moeten nemen. Zeker met de achterhoede die PSV momenteel heeft.
Verwijderd
Denk dat Ajax dezelfde afwegingen heeft gemaakt als vorig jaar met Narsingh, Maher is, gezien de transferkosten nu, in commerciële zin niet interessant genoeg. En in sportieve zin dan? Blijkbaar vertegenwoordigt hij daarin voor Ajax niet zoveel meer dat men besloten heeft een bod uit te brengen.
Ik heb volledig vertrouwen in de visie van de Boer, zeker gezien de resultaten van de afgelopen 3 seizoenen. En met zeer grote talenten als Boccara, Meleg, Klaasen en Andersen heb je in mijn ogen Maher ook niet nodig.
Ik snap het wel. Een speler als Eriksen gaat nu krap aan iets meer dan 10 mio opleveren. Maher moet nu al bijna 10 mio kosten. Dat is dus een speler die als het heel erg meezit iets geld oplevert, maar als het even tegenzit, heel veel geld kost. Daarbij heeft Ajax nog best wel een aantal spelers rondlopen voor die positie, spelers die al langer bij Ajax spelen. Het is dus een afweging tussen kosten en baten. Ajax kan Maher natuurlijk best gebruiken, maar niet voor dit bedrag, dan zijn er alternatieven met een betere prijs-kwaliteitverhouding.D-e-n schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:06:
Dat snap ik echt niet. Als Eriksen weggaat is Maher toch wel zo'n speler die de doorslag kan geven.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik kan het ook wel begrijpen, Maher is best wel gehyped. Welliswaar af en toe geniaal, maar heeft ook eigenlijk zonder druk en enkel op eredivisie-niveau kunnen presteren. Zelf heb ik met name twijfels of hij fysiek wel sterk genoeg is voor de echte top. Als je dan 10 miljoen betaald en een bijhorend salaris van zeker een miljoen, dan neem een aardig risico. Na: Sulejmani, El-Hamdoui, Aisatti denk ik dat men het lesje wel heeft geleerd met talenten die gegarandeerd meer gaan opbrengen.
Sorry hoor, maar die 10 miljoen is een broodje aap verhaal. PSV haalt hem waarschijnlijk voor 6 a 7 miljoen op en dat is een koopje. En hoeveel heb je precies te verliezen? Maher is A-international en speelt Sneijder uit oranje. Binnen de eredivisie zijn er geen betere spelers te vinden, die Duarte is gewoon een zwaktebod. Koop dan niets en geeft de jeugd een kans.argro schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:30:
[...]
Ik snap het wel. Een speler als Eriksen gaat nu krap aan iets meer dan 10 mio opleveren. Maher moet nu al bijna 10 mio kosten. Dat is dus een speler die als het heel erg meezit iets geld oplevert, maar als het even tegenzit, heel veel geld kost. Daarbij heeft Ajax nog best wel een aantal spelers rondlopen voor die positie, spelers die al langer bij Ajax spelen. Het is dus een afweging tussen kosten en baten. Ajax kan Maher natuurlijk best gebruiken, maar niet voor dit bedrag, dan zijn er alternatieven met een betere prijs-kwaliteitverhouding.
Klaasen is alleen maar geblesseerd geweest, Boccara lijkt me helemaal geen "zeer groot talent" en van die twee buitenlanders moet je maar afwachten hoe goed ze zijn. Die hebben ook veel minder ervaring. En als Eriksen weggaat haal je wel het creatieve element uit je middenveld.Aghanim schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 08:17:
Ik heb volledig vertrouwen in de visie van de Boer, zeker gezien de resultaten van de afgelopen 3 seizoenen. En met zeer grote talenten als Boccara, Meleg, Klaasen en Andersen heb je in mijn ogen Maher ook niet nodig.
Ik heb het idee dat Ajax hier iets te principieel vasthoudt aan "we geven geen hoge bedragen uit". Ik heb me nogal eens verbaasd over wat er wordt uitgegeven her en der maar juist zo'n 8 miljoen voor Maher vind ik goed te verantwoorden. Het lijkt me sterker dat die voor minder weggaat.
Hoezo broodje aap-verhaal, AZ vraagt 10 miljoen maar over de prijs is (van zelfsprekend) te onderhandelen. 6-7 miljoen was in de winterstop niet genoeg en Maher heeft een doorlopend contract, dus dat lijkt me iets te enthousiast gedacht.tweaker2010 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:27:
[...]
Sorry hoor, maar die 10 miljoen is een broodje aap verhaal. PSV haalt hem waarschijnlijk voor 6 a 7 miljoen op en dat is een koopje. En hoeveel heb je precies te verliezen? Maher is A-international en speelt Sneijder uit oranje. Binnen de eredivisie zijn er geen betere spelers te vinden, die Duarte is gewoon een zwaktebod. Koop dan niets en geeft de jeugd een kans.
A-international is ook iets wat je onder v.Gaal niet al te serieus moet nemen, al die A-supersterren zijn dik voor schut gegaan op dat jeugd-ek (blunderende De vrij/vd Hoorn, onzichtbare Maher, Strootman,etc.). De belangrijkste wedstrijd waar Maher zich heeft doen gelden in zijn carriere is de recente bekerfinale, laten we nu niet het stempel wereldtopper op die jongen gaan drukken. Kan zeker mee in top eredivisie maar alles boven de 5-6 miljoen is overpriced.
[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 20-06-2013 09:44 ]
7,5M is het bedrag wat er het meeste voorbij komt, dat is enkel het bedrag voor AZ, dan moet je nog tekengeld betalen aan Maher en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens, dan kom je al snel rond de 8,5M uit. Verder zal Maher geen misselijk salaris willen verdienen. Dus al met al zal hij al snel rond de 10M gaan kosten.tweaker2010 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:27:
[...]
Sorry hoor, maar die 10 miljoen is een broodje aap verhaal. PSV haalt hem waarschijnlijk voor 6 a 7 miljoen op en dat is een koopje. En hoeveel heb je precies te verliezen? Maher is A-international en speelt Sneijder uit oranje. Binnen de eredivisie zijn er geen betere spelers te vinden, die Duarte is gewoon een zwaktebod. Koop dan niets en geeft de jeugd een kans.
Ajax wil proberen Siem de Jong te houden, verder hebben we Schöne nog op het middenveld, komen Andersen en Meleg eraan en is Fischer ook een speler die achter de spits uit de voeten kan. Ik zie niet in waarom je het bedrag in Maher moet investeren als je het op dit moment makkelijk kan opvangen.
De tijd van grote aankopen is voorbij bij Ajax, dat is voor sommigen misschien nog wennen, maar ik vind het een goed signaal en beleid.
[ Voor 4% gewijzigd door JanW op 20-06-2013 09:45 ]
Ik snap alleen niet dat Ajax zich in eens zo breed uitgemeten afmeld voor Maher. Helemaal niet aangezien de grootste concurrent ook interesse heeft voor Maher. Als meerdere partijen interesse hebben dan zal de vraagprijs sterker overeind blijven dan wanneer een van de partijen afhaakt. Nu geeft Ajax PSV een betere onderhandelingspositie en zal PSV niet de volle pond hoeven te betalen voor Maher. Beetje vreemd en AZ zal hier ook niet blij mee zijn. Maher heeft aangegeven in Nederland te willen blijven, en dat Ajax of PSV zijn volgende club gaat worden. Nu Ajax heeft afgehaakt kan PSV Maher voor veel minder ophalen. Ik vind het een rare manier van doen bij Ajax. Nu gaan ze weer voor Duarte, terwijl er een maand geleden nog een take-it or leave-it bod op die speler is uitgebracht. Door het breed uit in de pers te gaan roepen (Overmars) zal Heracles zich wel twee keer bedenken qua vraagprijs, die gaan echt niet bij het eerste of tweede bod akkoord. Allemaal heel raar in mijn ogen. Wellicht is er een reden voor dat Overmars zo transparant communiceerde over transfers, maar echt logisch vind ik het allemaal niet....
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Misschien heeft Maher wel aangegeven dat ie alleen naar Ajax wil en zet Overmars zo Az heel erg onder druk.Han schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:51:
Ik snap alleen niet dat Ajax zich in eens zo breed uitgemeten afmeld voor Maher. Helemaal niet aangezien de grootste concurrent ook interesse heeft voor Maher. Als meerdere partijen interesse hebben dan zal de vraagprijs sterker overeind blijven dan wanneer een van de partijen afhaakt. Nu geeft Ajax PSV een betere onderhandelingspositie en zal PSV niet de volle pond hoeven te betalen voor Maher. Beetje vreemd en AZ zal hier ook niet blij mee zijn. Maher heeft aangegeven in Nederland te willen blijven, en dat Ajax of PSV zijn volgende club gaat worden. Nu Ajax heeft afgehaakt kan PSV Maher voor veel minder ophalen. Ik vind het een rare manier van doen bij Ajax. Nu gaan ze weer voor Duarte, terwijl er een maand geleden nog een take-it or leave-it bod op die speler is uitgebracht. Door het breed uit in de pers te gaan roepen (Overmars) zal Heracles zich wel twee keer bedenken qua vraagprijs, die gaan echt niet bij het eerste of tweede bod akkoord. Allemaal heel raar in mijn ogen. Wellicht is er een reden voor dat Overmars zo transparant communiceerde over transfers, maar echt logisch vind ik het allemaal niet....
Edit: of juist andersom, dat Maher alleen naar PSV wil en dus Ajax het opgeeft en zo z'n gezicht een beetje red
[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 20-06-2013 10:00 ]
Nee, 6,5 miljoen is wat het meeste voorbij komt. Die 7,5 miljoen is incl tekengeld.JanW schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:44:
[...]
7,5M is het bedrag wat er het meeste voorbij komt, dat is enkel het bedrag voor AZ, dan moet je nog tekengeld betalen aan Maher en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens, dan kom je al snel rond de 8,5M uit. Verder zal Maher geen misselijk salaris willen verdienen. Dus al met al zal hij al snel rond de 10M gaan kosten.
Ajax wil proberen Siem de Jong te houden, verder hebben we Schöne nog op het middenveld, komen Andersen en Meleg eraan en is Fischer ook een speler die achter de spits uit de voeten kan. Ik zie niet in waarom je het bedrag in Maher moet investeren als je het op dit moment makkelijk kan opvangen.
De tijd van grote aankopen is voorbij bij Ajax, dat is voor sommigen misschien nog wennen, maar ik vind het een goed signaal en beleid.
Op dit moment kan Ajax het misschien opvangen, maar vergeet niet dat de transfercarroussel van de Europese topclubs nog op gang moet komen. Eriksen, de Jong en Alderweireld vertrekken mogelijk eind augustus pas en dan staat Ajax met lege handen. Wat dat betreft vind ik het slim van PSV dat ze gelijk doorpakken.
Ik vind het alleen maar netjes dat Ajax zich bij AZ en Maher afmeld, het zou ronduit onfatsoenlijk zijn om iedereen aan het lijntje te houden om de prijs voor een concurrent op te drijven. Voor zover zoiets ook echt werkt als je niet mee gaat bieden.
Duarte was een maand geleden met het oog op vertrek van zowel Eriksen als De Jong en daarvoor Maher en Duarte terug. Nu gaat Ajax er vanuit dat de Jong blijft (zullen ze wel aanwijzingen voor hebben) en haken ze af voor Maher en hebben ze daardoor ook iets meer over voor Duarte. Heracles zal het allemaal een zorg wezen, die spelen het spelletje mee. Met een begroting van rond de negen miljoen is zo'n transfer te belangrijk om het stuk te laten lopen en de absolute hoofdprijs te eisen.
Duarte was een maand geleden met het oog op vertrek van zowel Eriksen als De Jong en daarvoor Maher en Duarte terug. Nu gaat Ajax er vanuit dat de Jong blijft (zullen ze wel aanwijzingen voor hebben) en haken ze af voor Maher en hebben ze daardoor ook iets meer over voor Duarte. Heracles zal het allemaal een zorg wezen, die spelen het spelletje mee. Met een begroting van rond de negen miljoen is zo'n transfer te belangrijk om het stuk te laten lopen en de absolute hoofdprijs te eisen.
Dat lijkt mij erg onwaarschijnlijk, helemaal gezien het vertrek van Mertens en waarschijnlijk Strootman. De kans dat Maher iemands plek ik kan nemen bij PSV is groter dan bij Ajax. Voorlopig is er geen nieuws rond Eriksen of de Jong. Dat Ajax af ziet van Maher geloof ik wel, al is het alleen al om de hoge vraagprijs. Een prijs van 7 à 8 miljoen + salaris ga je moeilijk terugverdienen, zelfs bij een prijs van 6 miljoen.HamburgerHenk schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:56:
Misschien heeft Maher wel aangegeven dat ie alleen naar Ajax wil en zet Overmars zo Az heel erg onder druk.
Kijk naar Mertens, die heeft twee jaar geleden minimaal 6,5 miljoen gekost. Tel daar twee jaarsalarissen bij op plus het tekengeld, dan blijft er weinig over van de 9,5 miljoen euro die Napoli naar zeggen heeft geboden. Binnenlandse transfers zijn gewoon niet meer interessant als het om bedragen gaat zoals bij Maher.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
De Nederlands competitie is gewoon te zwak gebleken de laatste jaren om nog echte klappers te maken. Spelers die voor meer dan 10 miljoen naar het buitenland gaan zullen we niet veel meer zien, en als ze er zijn zal het alleen om de absolute top gaan.
Edit: Het AD meldt dat AZ gaat praten over 'hoog bod' van PSV.
Edit: Het AD meldt dat AZ gaat praten over 'hoog bod' van PSV.
[ Voor 11% gewijzigd door Niku op 20-06-2013 10:10 ]
Waarom zou Ajax zich nu al afmelden voor Maher? Ik begrijp daar echt helemaal niets van hoor.Sempy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:01:
Ik vind het alleen maar netjes dat Ajax zich bij AZ en Maher afmeld, het zou ronduit onfatsoenlijk zijn om iedereen aan het lijntje te houden om de prijs voor een concurrent op te drijven. Voor zover zoiets ook echt werkt als je niet mee gaat bieden.
Ajax is nog steeds geinteresseerd in hem, alleen niet tegen de huidige prijs waar AZ aan vasthoudt, maar dat wil PSV ook niet betalen. Blijf het een stomme manier van onderhandelen vinden, Ajax had de prijs op kunnen drijven, nu spelen ze PSV in de kaart.
Afmelden is gedaan omdat Ajax andere prioriteiten heeft dan Maher, los van de prijs Bron. Hoe wil je dan de prijs opdrijven? Een fake bod doen en met zaakwaarnemers praten over contracten die je niet wilt sluiten? Ik denk niet dat je als directeur van een (beursgenoteerde) onderneming zo wilt onderhandelen, nog los van of je er de tijd voor hebt.
Ajax hoeft geen fake bod te doen. AZ weet heus wel wat Ajax voor Maher wil betalen en alleen de interesse kan de vraagprijs al opdrijven. Als PSV zich nu ook afmeldt, dan daalt de vraagprijs dat snapt toch iedereen?
Alleen is dat nu niet van toepassing, PSV gaat Maher halen en hoeft nu niet tot het uiterste te gaan. Ze zijn de enigste kandidaat die over is. Door het openbaar afhaken van Ajax kan PSV Maher voor een lager bedrag binnenhalen. En dat had ik als Ajax anders gedaan...tweaker2010 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:42:
[....]Als PSV zich nu ook afmeldt, dan daalt de vraagprijs dat snapt toch iedereen?
Volgens mij bedoelt hij alleen dat als er minder vragers zijn de prijs daalt. En daar heeft ie, net als jij, volkomen gelijk in. Mooi voor PSV dus.
Al zal PSV ook weer niet heel laag kunnen zakken, Maher heeft een contract tot 2015 en op een gegeven moment wordt het voor AZ misschien aantrekkelijker om een jaartje te wachten en te hopen dat hij uitblinkt in competitie en een goed WK speelt. AZ zou ook best een goed elftal hebben voor volgend seizoen als hij bleef met Gudelj, Gouweleeuw en Wuytens.
Klopt, maar 7 miljoen klinkt al heel anders dan 10 miljoen.
Van Dijk gaat naar Celtic trouwens, definitief (meldt VI). Jammer dat deze speler van de Nederlandse velden verdwijnt. En Celtic, tja. Mooie club die altijd CL speelt, maar die competitie stelt echt geen reet voor.
Van Dijk gaat naar Celtic trouwens, definitief (meldt VI). Jammer dat deze speler van de Nederlandse velden verdwijnt. En Celtic, tja. Mooie club die altijd CL speelt, maar die competitie stelt echt geen reet voor.
[ Voor 64% gewijzigd door Niku op 20-06-2013 12:31 ]
Met zo'n 1 miljoen per jaar salaris erbij kom je na 3 jaar al snel op 10 miljoen. Dan is het contract van Maher (want die is ook niet gek) nog 1-jarig, uitgaande van een contract van 4 jaar, en kun je als PSV zijn de zo'n 10-12 miljoen vragen, net als Ajax nu met Eriksen heeft.
De toegevoegde waarde van Maher ligt dus op sportief gebied wat de investering risicovol maakt omdat het geen investering is die daadwerkelijk geld oplevert. Mochten de sportieve prestaties tegenvallen dan is het een dure gok geweest.
En ja ik snap dat bovenstaande op aannames berust
De toegevoegde waarde van Maher ligt dus op sportief gebied wat de investering risicovol maakt omdat het geen investering is die daadwerkelijk geld oplevert. Mochten de sportieve prestaties tegenvallen dan is het een dure gok geweest.
En ja ik snap dat bovenstaande op aannames berust
Zonde voor de carriere van v.Dijk, qua sfeer en traditie leuk maar inderdaad niet echt een competitie waar je heen gaat om beter te worden.
VI meldt de interesse van PSV voor Stijn Schaars. Zou 3-5 miljoen moeten kosten, best een bedrag voor iemand van 29 die afgelopen 2 seizoenen bij elkaar 18x heeft gespeeld. Geen enkele restwaarde, en bij Sporting een van de betere verdieners dus die zal er wel niet al te veel op achteruit willen. Best riskant, de kans dat hij een gevalletje Engelaar wordt lijkt me groter dan dat hij z'n AZ-vorm haalt en een (ervaren) meerwaarde wordt.
VI meldt de interesse van PSV voor Stijn Schaars. Zou 3-5 miljoen moeten kosten, best een bedrag voor iemand van 29 die afgelopen 2 seizoenen bij elkaar 18x heeft gespeeld. Geen enkele restwaarde, en bij Sporting een van de betere verdieners dus die zal er wel niet al te veel op achteruit willen. Best riskant, de kans dat hij een gevalletje Engelaar wordt lijkt me groter dan dat hij z'n AZ-vorm haalt en een (ervaren) meerwaarde wordt.
Ben absoluut tegenstander van de komst van Schaars. Lijkt een speler op zijn retour te zijn, die ook nog eens de nodige miljoenen moet kosten. Nee danku.
Verwijderd
Ik hoop toch eigenlijk dat hij het echt gaat waarmaken. Hij is niet heel duur, maar meer vindt ik hem ook inderdaad niet waard.Niku schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:56:
Ben absoluut tegenstander van de komst van Schaars. Lijkt een speler op zijn retour te zijn, die ook nog eens de nodige miljoenen moet kosten. Nee danku.
Riskante investeringen want met Maher, Bruma en Schaars moet je kampioen worden omdat je al je inkomsten hebt opgemaakt aan versterkingen. Als dat niet lukt dan heb je volgend jaar geen spelers meer om te verkopen voor een mooi bedrag als Lens, Mertens en Toivonen.
Jawel hoor; spelers als Strootman, Maher en Zoet zijn dan nog steeds meer dan genoeg waard.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ik vind 5 miljoen toch heel wat. Veel te veel, laat maar in Portugal. Voor 3,5 is het misschien het overwegen waard, maar zijn salaris eisen zullen niet min zijn.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:08:
[...]
Ik hoop toch eigenlijk dat hij het echt gaat waarmaken. Hij is niet heel duur, maar meer vindt ik hem ook inderdaad niet waard.
Dat zijn de grootste talenten uit de Eredivisie nu eenmaal waard. Het feit dat Maher per se in Nederland wil blijven drukt de prijs, want een buitenlandse club zou waarschijnlijk nog wel een poepje verder willen gaan. Ajax kocht ook Huntelaar en Suarez voor vergelijkbare bedragen. Fer, Wijnaldum, Tadic, Matavz, Aissatti en Dost etc kan ik nog wel wat talenten noemen die voor vergelijkbare bedragen een binnenlandse transfer maakte. Maher heeft nou eenmaal ook nog een vrij lang contract.Sempy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:42:
Kan zeker mee in top eredivisie maar alles boven de 5-6 miljoen is overpriced.
Ik denk ook dat PSV in zn handen knijpt dat er geen concurrentie meer is. De kans dat je een dergelijk talent in Nederland weet te houden is al niet zo groot en dat je dan helemaal geen concurrentie meer hebt is win-win voor PSV. Bijv.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Natuurlijk levert Maher je wel geld op. Wanneer hij PSV 1x in die 4 jaar dat hij daar speelt kampioen maakt, heeft hij zijn transfersom (vanwege de CL inkomsten) al opgebracht.Aghanim schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:45:
Verwijderd
Maher is te vaak onzichtbaar geweest in wedstrijden die er toe deden. Geldt zowel in de eredivisie als op het toernooi in Israël onlangs.
Helaas moet hij die inkomsten dan wel delen met alle andere aankopen die zichzelf op transfergebied niet hebben terugverdiend.tweaker2010 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:00:
[...]
Natuurlijk levert Maher je wel geld op. Wanneer hij PSV 1x in die 4 jaar dat hij daar speelt kampioen maakt, heeft hij zijn transfersom (vanwege de CL inkomsten) al opgebracht.
Eens, maar ik denk dat we wel mogen stellen dat dure aankopen PSV in de regel geen kampioen hebben gemaakt.tweaker2010 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:00:
[...]
Natuurlijk levert Maher je wel geld op. Wanneer hij PSV 1x in die 4 jaar dat hij daar speelt kampioen maakt, heeft hij zijn transfersom (vanwege de CL inkomsten) al opgebracht.
(en Ajax trouwens ook niet)
[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 20-06-2013 15:16 ]
Het lijkt haast wel een vuistregel, ja.
Duur inkopen? Domper. En laten we dan met name de bedragen boven de 10M vooral niet vergeten...
Quiz: Wie was dit ook alweer?
Duur inkopen? Domper. En laten we dan met name de bedragen boven de 10M vooral niet vergeten...
Ajax betaalde 16.25 miljoen euro voor de speler.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hoe oud is Maher? Oh ja... nog maar 19Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:14:
Maher is te vaak onzichtbaar geweest in wedstrijden die er toe deden. Geldt zowel in de eredivisie als op het toernooi in Israël onlangs.
Noem mij eens een paar spelers van zijn leeftijd uit de eredivisie die nu al het verschil maken.
Tip voor wie het nog niet weet, hij werd 3x kampioen dus dankzij de CL-gelden werd de transfersom weer terugverdiend.Ramzzz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:20:
Het lijkt haast wel een vuistregel, ja.
[...]
Sempy schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:24:
[...]
Tip voor wie het nog niet weet, hij werd 3x kampioen dus dankzij de CL-gelden werd de transfersom weer terugverdiend.

En daar zijn we hem allemaal enorm dankbaar voor, natuurlijk.
En daarom is hij ook extra bedankt op het kampioensfeest dit jaar!
Verwijderd
Is niet relevant wat andere spelers van zijn leeftijd doen in de eredivisie.tweaker2010 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:21:
[...]
Hoe oud is Maher? Oh ja... nog maar 19
Noem mij eens een paar spelers van zijn leeftijd uit de eredivisie die nu al het verschil maken.
AZ vraagt een forse tranfersom voor Maher terwijl Maher vooralsnog niet echt heeft aangetoond die transfersom waard te zijn.
Ondanks de smileys toch voor de grap eens gekeken, maar met een beetje scorebord-journalistiek kan je het nog verdedigen ook:
2010/2011 - scoorde hij de gelijkmaker in de uiteindelijk gewonnen wedstrijd tegen Heerenveen (1-2) waardoor Ajax een week later tegen Twente de titel kon pakken. (+ nog 2 goals in wedstrijden die tot puntverlies zou leiden als je de goal niet meetelt)
2011/2012 - 4 wedstrijden die tot puntverlies zouden leiden als je zijn goals niet meeteld.
Vraag is of je zo mag redeneren als je daadwerkelijk 7,5miljoen plus nog enkele miljoenen salaris gaat uitgeven voor een talent.
2010/2011 - scoorde hij de gelijkmaker in de uiteindelijk gewonnen wedstrijd tegen Heerenveen (1-2) waardoor Ajax een week later tegen Twente de titel kon pakken. (+ nog 2 goals in wedstrijden die tot puntverlies zou leiden als je de goal niet meetelt)
2011/2012 - 4 wedstrijden die tot puntverlies zouden leiden als je zijn goals niet meeteld.
Vraag is of je zo mag redeneren als je daadwerkelijk 7,5miljoen plus nog enkele miljoenen salaris gaat uitgeven voor een talent.
[ Voor 14% gewijzigd door Sempy op 20-06-2013 15:40 ]
Belangrijker is dat hij volgens mij de winnende maakte in een Europese wedstrijd voor Ajax toch?
http://www.nu.nl/sport/3507053/babel-rondt-transfer-naar-kasimpasa-af.html
Is dat nou de droomclub waarvoor hij bij Hoffenheim vertrok? Hij wilde via Ajax toch terug naar een mooie Europese club. dit lijkt me puur een transfer vanwege het geld, terwijl Babel dat al voldoende heeft.
Voor Roda is het ook doodzonde dat Malki vertrekt.
Is dat nou de droomclub waarvoor hij bij Hoffenheim vertrok? Hij wilde via Ajax toch terug naar een mooie Europese club. dit lijkt me puur een transfer vanwege het geld, terwijl Babel dat al voldoende heeft.
Voor de Eredivisie dan weer niet. Die dwaas kon me na die laatste play-off wedstrijd van Roda niet snel genoeg vertrokken zijn. Had minimaal 3 keer rood moeten krijgen, good riddance.
Babel geef ik ook geen ongelijk, subtopper in Turkije, lekker klimaat en Istanbul is een schitterende stad, ik zou het ook wel weten
Babel geef ik ook geen ongelijk, subtopper in Turkije, lekker klimaat en Istanbul is een schitterende stad, ik zou het ook wel weten

Niet de droomclub, maar dat wil niet zeggen dat zn stap naar Ajax zinloos was. Het zal wel een eye opener zijn geweest. Hij realiseert zich waarschijnlijk wat de rest van Nederland altijd al zei, zelfs toen hij naar Liverpool vertrok: Babel is gewoon een speler wiens max bij het niveau van Ajax ligt en tegenwoordig zelfs daar wat onder. Als je toch de wereldtop en hoofdprijzen uit je hoofd hebt gezet kan je net zo goed je zakken gaan vullen, bovendien is het in Turkije nou ook zo slecht weer niet. Ik heb ook nooit de indruk gehad dat Ajax hem echt zag zitten toen hij terug kwam.tweaker2010 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:14:
http://www.nu.nl/sport/3507053/babel-rondt-transfer-naar-kasimpasa-af.html
Was dit de club die Derksen had voorspeld? Babel gaf hem een behoorlijke uitbrander om dat daar niks van waar zou zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 21-06-2013 20:31 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De wedstrijden dat hij fit mee deed, was hij toch anders echt 1 van de betere op het veld, en nam soms zelfs de ploeg op sleeptouw.ph4ge schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 20:30:
[...]
Babel is gewoon een speler wiens max bij het niveau van Ajax ligt en tegenwoordig zelfs daar wat onder.
Of dat iets zegt over Babel of de NL competitie mag je zelf bepalen
Turkije zit duidelijk in de lift met al die miljoenen waar de laatste tijd mee is gesmeten dus het lijkt me geen gekke gedachte dat Babel een graantje mee wil pikken.
En hij maakt een stap vooruit hoor... in ieder geval financieel, of het nou een mooie europese club is of een club met een suikeroom, geld is status, hoe 'mooi' de club is is een leuke bonus.
Kijk maar naar Vitesse, die hadden ook nauwelijks iets gepresteerd totdat Jordania met de miljoenen van Abramovic naar de club kwam, en nu dat ze een redelijk seizoen hebben gedraaid weigeren ze van Ginkel te verkopen aan de 'concurrent' , ik geef ze geen ongelijk maar het zegt wel veel dat een enorme influx van geld de 'status' van een club een enorme boost geeft.
Het is wel jammer dat Nederlandse clubs spelers niet kunnen behouden als dit soort clubs zich melden, ik had nog nooit gehoord van Kasımpaşa maar het maakt niet uit als die club poen heeft, best een trieste gedachte maar ja... it's all in the game.
En hij maakt een stap vooruit hoor... in ieder geval financieel, of het nou een mooie europese club is of een club met een suikeroom, geld is status, hoe 'mooi' de club is is een leuke bonus.
Kijk maar naar Vitesse, die hadden ook nauwelijks iets gepresteerd totdat Jordania met de miljoenen van Abramovic naar de club kwam, en nu dat ze een redelijk seizoen hebben gedraaid weigeren ze van Ginkel te verkopen aan de 'concurrent' , ik geef ze geen ongelijk maar het zegt wel veel dat een enorme influx van geld de 'status' van een club een enorme boost geeft.
Het is wel jammer dat Nederlandse clubs spelers niet kunnen behouden als dit soort clubs zich melden, ik had nog nooit gehoord van Kasımpaşa maar het maakt niet uit als die club poen heeft, best een trieste gedachte maar ja... it's all in the game.
Inderdaad, bij Liverpool heeft hij het ook redelijk gedaan aangezien hij het vaak moest doen met invalbeurten en niet op zijn favoriete plek werd opgesteld. Babel had mi nog prima bij een subtopper in Engeland of Spanje mee kunnen draaien. Turkije is een degratie voor zo'n voetballer van 26 jaar en zeker naar een club die een rol speelt in de marge. Volgens mij waren er genoeg alternatieven (oa een jaar langer bij Ajax), maar nu is het definitief einde verhaal.PWM schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:10:
[...]
De wedstrijden dat hij fit mee deed, was hij toch anders echt 1 van de betere op het veld, en nam soms zelfs de ploeg op sleeptouw.
Of dat iets zegt over Babel of de NL competitie mag je zelf bepalen
Ahaha wat een doemscenario zeg!, ik zie hem nu al traantjes wegpinken in Istanbul.tweaker2010 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:40:
[...]
Volgens mij waren er genoeg alternatieven (oa een jaar langer bij Ajax), maar nu is het definitief einde verhaal.
Babel zal naar alle waarschijnlijkheid geen CL meer gaan winnen nee, maar einde verhaal is het ook niet. De club waar hij maar toe gaat heeft best een aardig niveau en de ambitie is hoog, maar tegelijkertijd ook niet onrealistisch. Daarbij zit de Turkse competitie best wel in de lift. Steeds meer spelers kiezen voor die competitie en in de Europese competitties doen de clubs uit Turkije het lang niet slecht. Kortom, leuke stap voor Babel. In zijn positie had ik het ook serieus overwogen.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Het klinkt allemaal erg leuk en de Turkse competitie zit financieel idd in de lift, maar dan praten we over ploegen als Fenerbahce en Galatasaray. Kasımpaşa of all places... daar wil je toch niet spelen man?
Het is al erg genoeg om te zien dat spelers vanuit Nederland daar naar toe gaan. Dat zegt niet zozeer wat over het niveau van de Turkse competitie maar meer over de financiele middelen die die clubs blijkbaar wél hebben itt Nederlandse clubs, verkregen door onfatsoen/corruptie of niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 22-06-2013 12:34 ]
Gudelj heeft nu officiëel getekend bij AZ, nu alleen Wuytens nog.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
100% mee eens.Harribo schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:34:
Het is al erg genoeg om te zien dat spelers vanuit Nederland daar naar toe gaan. Dat zegt niet zozeer wat over het niveau van de Turkse competitie maar meer over de financiele middelen die die clubs blijkbaar wél hebben itt Nederlandse clubs, verkregen door onfatsoen/corruptie of niet.
Je ziet ook steeds meer dat spelers de overstap maken naar middenmotors in het buitenland, qua salaris is het al een hele vooruitgang ten opzichte van wat je hier kunt verdienen. Maar qua sportieve prestaties hoef je dan echt niet op een landstitel te rekenen.
Het slaat compleet nergens op dat clubs die (bijna) structureel CL spelen (Ajax of PSV) qua salaris niet op kunnen tegen clubs waarvan mensen hier niet eens weten dat ze bestaan of teams die in de middenmoot van een competitie spelen. Maar de UEFA, die hier als enige iets aan kan doen, is zo corrupt als wat en het kan niet anders dan dat ze aan alle kanten geld toegestopt krijgen om ook maar vooral niet meer in te grijpen.
Nog een aantal jaren en dan spelen we alleen nog maar voorronde CL als je kampioen wordt en mag alleen de nr 2 nog naar de EL. Dat je dit als EUFA en FIFA niet ziet is complete onzin dus er moet wel geld mee gemoeid zijn. Jammer dat ze daar in Brussel niet eens naar kijken.
Nog een aantal jaren en dan spelen we alleen nog maar voorronde CL als je kampioen wordt en mag alleen de nr 2 nog naar de EL. Dat je dit als EUFA en FIFA niet ziet is complete onzin dus er moet wel geld mee gemoeid zijn. Jammer dat ze daar in Brussel niet eens naar kijken.
Als PSV, Twente en Feyenoord de EL keer op keer laten lopen wel jaAghanim schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:01:
Dat soort clubs zouden door de KNVB gestraft moeten worden, wanneer je doelbewust Europees voetbal laat schieten verdien je het niet om daar nog langer aan deel te nemen. Dan maar een boete ipv geld van de UEFA.
Dat is toch echt lang niet alleen de schuld van de UEFA/FIFA, maar wordt voor een groot deel veroorzaakt door de belastingstelsels in die landen.Aghanim schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:01:
Het slaat compleet nergens op dat clubs die (bijna) structureel CL spelen (Ajax of PSV) qua salaris niet op kunnen tegen clubs waarvan mensen hier niet eens weten dat ze bestaan of teams die in de middenmoot van een competitie spelen. Maar de UEFA, die hier als enige iets aan kan doen, is zo corrupt als wat en het kan niet anders dan dat ze aan alle kanten geld toegestopt krijgen om ook maar vooral niet meer in te grijpen.
In Turkije betalen clubs 15% belasting voor voetballers in de hoogste divisie (10% in de 2e divisie, 5% in de derde divisie). In de VI stond een paar weken geleden een artikel hierover. Volgens mij kwam het er ook op neer dat het in Nederland 2.1 miljoen kost om iemand 1 miljoen netto te geven en dat clubs in bijvoorbeeld Rusland voor diezelfde 2.1 miljoen 1.8 miljoen netto konden geven....
Turkije heeft 75miljoen inwoners, Nederland 16/17 miljoen. Er is voor de Turkse clubs simpelweg meer te verdienen dus kunnen ze ook meer uitgeven ....Harribo schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:34:
Wmb zou daarom de benelux liga er ook zsm mogen komen. Het land is simpelweg te klein om met de top kunnen concuren.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Feyenoord - KV OostendeBospa01 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:34:
Wmb zou daarom de benelux liga er ook zsm mogen komen. Het land is simpelweg te klein om met de top kunnen concuren.
Ajax - KV Kortrijk
PSV - KSC Lokeren OV
Brrr, jij liever dan ik. Ook met de Benelux blijft de markt beperkt, en blijven de clubs relatief in de marge spelen. Laat mij dan maar lol hebben in onze nationale competitie.
Zou er ongeveer zo uit komen te zien (top 10 NL + top 8 BE)PWM schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:37:
[...]
Feyenoord - KV Oostende
Ajax - KV Kortrijk
PSV - KSC Lokeren OV
Brrr, jij liever dan ik. Ook met de Benelux blijft de markt beperkt, en blijven de clubs relatief in de marge spelen. Laat mij dan maar lol hebben in onze nationale competitie.
Ajax
PSV
Feyenoord
FC Twente
AZ
Vitesse
FC Utrecht
FC Groningen
SC Heerenveen
ADO Den Haag
Anderlecht
SV Zulte Waregem
RC Genk
Club Brugge
SC Lokeren
Standard Luik
Bergen
KV Mechelen
Ik zie als betere optie eigenlijk nog gewoon top 4 teams NL + top 2 teams BE in de Bundesliga erbij, en daar paar aan de onderkant eruit.Maar ja dat gaat ook niet gebeuren
Ik denk dat je dan ook gelijk 6 degradatie kandidaten op papier hebt staan.Bonsaiboom schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:02:
[...]
Ik zie als betere optie eigenlijk nog gewoon top 4 teams NL + top 2 teams BE in de Bundesliga erbij, en daar paar aan de onderkant eruit.Maar ja dat gaat ook niet gebeuren
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Misschien wel ja, kampioenskandidaten zijn het dan niet nee. Top 4 van NL zal toch wel in de middenmoot draaien daar? Maar promotie/degradatie zou daar sowieso wel lastig verhaal wordenfynrd1 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:09:
[...]
Ik denk dat je dan ook gelijk 6 degradatie kandidaten op papier hebt staan.
Ik zie als beste optie gewoon niks veranderenBonsaiboom schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:02:
[...]Ik zie als betere optie eigenlijk nog gewoon top 4 teams NL + top 2 teams BE in de Bundesliga erbij, en daar paar aan de onderkant eruit.Maar ja dat gaat ook niet gebeuren
Zie het nut er niet van in om met welke andere competitie dan ook samen te gaan.
Verwijderd
Bij een beneliga?Bonsaiboom schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:25:
[...]
Misschien wel ja, kampioenskandidaten zijn het dan niet nee. Top 4 van NL zal toch wel in de middenmoot draaien daar? Maar promotie/degradatie zou daar sowieso wel lastig verhaal worden
Dan wordt er elk jaar een Nederlandse club kampioen hoor. De enige club die in Belgie een beetje kan voetballen is Anderlecht. En dat was afgelopen seizoen regelmatig bedroevend kwa niveau.
Dat is overdreven, net alsof de NL eredivisieclubs geen steken hebben laten vallen afgelopen seizoen.Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:49:
[...]
Bij een beneliga?
Dan wordt er elk jaar een Nederlandse club kampioen hoor. De enige club die in Belgie een beetje kan voetballen is Anderlecht. En dat was afgelopen seizoen regelmatig bedroevend kwa niveau.
De laatste jaren is de competitie erg spannend en dat is veelzeggend over het niveauverschil van de clubs.
Inderdaad, maar er is waarschijnlijk wel meer geld te verdelen onder de clubs.PWM schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:37:
[...]
Feyenoord - KV Oostende
Ajax - KV Kortrijk
PSV - KSC Lokeren OV
Ik ben bang dat we de huidige situatie maar voor lief moeten nemen voor de komende tijd.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
BeNeLeague bij de vrouwen vind ik wel voldoende.
Laten we het mannenvoetbal lekker houden zoals het is.
Samenvoegen met Duitsland zie ik helemaal niet zitten, goed voor het niveau, maar veel te groot qua afstand. Uit-supporters kan je dan helemaal wel vergeten (jaja ik weet, de diehards blabla gaan wel, het is gewoon te ver punt!).
Samenvoegen met Duitsland zie ik helemaal niet zitten, goed voor het niveau, maar veel te groot qua afstand. Uit-supporters kan je dan helemaal wel vergeten (jaja ik weet, de diehards blabla gaan wel, het is gewoon te ver punt!).
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Tja in Nederland wordt er veel te veel belasting betaald aan een overheid die zelf de hand zelden in eigen boezem steekt en er geen controle is of ze wel efficient met hun centen omgaan (JSF bijv.)toolkist schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:33:
[...]
Dat is toch echt lang niet alleen de schuld van de UEFA/FIFA, maar wordt voor een groot deel veroorzaakt door de belastingstelsels in die landen.
In Turkije betalen clubs 15% belasting voor voetballers in de hoogste divisie (10% in de 2e divisie, 5% in de derde divisie). In de VI stond een paar weken geleden een artikel hierover. Volgens mij kwam het er ook op neer dat het in Nederland 2.1 miljoen kost om iemand 1 miljoen netto te geven en dat clubs in bijvoorbeeld Rusland voor diezelfde 2.1 miljoen 1.8 miljoen netto konden geven....
En zodra ze tekort hebben, moeten de inwoners het verschil weer bijleggen. Ok off-topic, ga er verder ok niet op in, maar het is sneu dat ook het voetbal daar dus dan onder moet lijden.
Turkije heeft veel meer inwoners maar populatie aantallen zeggen in eerste instantie natuurlijk niets over wat dat absoluut financieel voor het voetbal kan opleveren.
Ben trouwens tegen een Benelux liga. Als ik zo kijk, is de manier van voetballen daar veel fysieker en agressiever. Niet iets om erbij te hebben, wordt al genoeg geschopt af en toe.
Begin maar eens met een Beneluxcup. De nationale bekers zijn nu toch niets waard.
Van der Velden naar Fc Groningen....zucht...ik als Fc Groninger supporter wordt er een beetje moe van...ze halen alleen maar de middelmaat binnen. Met als klapper vorig jaar Zeefuik.
Enfin vd Velden was transfer vrij dus ach veel verlies zullen ze niet op leiden.
Enfin vd Velden was transfer vrij dus ach veel verlies zullen ze niet op leiden.
Met die vd Velden kan je meer plezier beleven dat met Zeefuik, die vd Velden is een Duracelletje. Die hebben ze niet echt in Groningen, dus dat komt ze zeker goed uitHarribo schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:53:
Van der Velden naar Fc Groningen....zucht...ik als Fc Groninger supporter wordt er een beetje moe van...ze halen alleen maar de middelmaat binnen. Met als klapper vorig jaar Zeefuik.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Zeefuik zag er zondag aardig afgetraind uit. Zo fit is hij vorig seizoen niet geweest.
vd Velden moet zich nog bewijzen. Niet de speler waar ik op zit te wachten...
vd Velden moet zich nog bewijzen. Niet de speler waar ik op zit te wachten...
FCG
Zonder te willen trollen, maar wat verwacht je dan? Ik denk dat Van der Velden een prima speler voor een middenmoter is. Natuurlijk zit er geen groei potentieel meer in, maar ik denk dat hij wel kwaliteiten heeft die FCG kan gebruiken.Harribo schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:53:
Volgens diverse bronnen (VI)heeft Ajax Sam Hendriks binnen. Ik ben benieuwd hoe hij speelt binnen Jong Ajax / A1, want ik denk dat deze jongen nog niet gereed is voor het 1e. Ken hem verder niet, het zou een groot talent moeten zijn.
En Johan Cruijff komt weer eens met een scherp column in de Telegraaf. Ik vind wel dat hij enigzins gelijk heeft, al is weer de manier van presenteren hard en scherp.
En Johan Cruijff komt weer eens met een scherp column in de Telegraaf. Ik vind wel dat hij enigzins gelijk heeft, al is weer de manier van presenteren hard en scherp.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
BeNeLeague Dames is echter wel een mooie testcase.frankwopereis schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:32:
BeNeLeague bij de vrouwen vind ik wel voldoende.
Als het stiekem niet serieus overwogen wordt voor de heren geloof ik niet dat ze het bij de dames hadden ingevoerd.
Ik verwacht dan ook dat wij het zeker gaan meemaken dat die BeNeLiga heren er gaat komen (of iemand van ons moet in de komen 5-10 jaar ons helaas verlaten

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Bij de dames is het natuurlijk ook vooral voortgekomen uit de armoede van het aanbod van professionele damesteams. Daar "moesten" ze een samenwerking aangaan om een volledige competitie te kunnen bieden. Dat is imho wel een ander uitgangsscenario dan samen moet gaan om sterkere tegenstand te hebben.
Maher kost PSV zeker 8 miljoen, garantie Mertens nabij
Terwijl PSV verwacht dat de transfer van Dries Mertens naar Napoli maandag kan worden afgerond, is de Eindhovense club het nog niet met AZ eens over de transfersom voor Adam Maher. Maandagochtend was er nog steeds een behoorlijk gat tussen vraag en aanbod.
Naar verluidt zet AZ in op een transfersom van zeven miljoen euro. De hoogte van het bod van PSV is onbekend, maar uit het feit dat beide partijen nog steeds onderhandelen mag opgemaakt worden dat er sprake is van een overbrugbaar gat.
AZ wil tevens dat PSV het percentage van de transfersom, waar Maher contractueel recht op heeft, voor zijn rekening neemt. Dat brengt de totale kostprijs voor Maher op zo'n acht miljoen euro, exclusief eventuele bonusconstructies.
Technisch manager Marcel Brands wil slechts kwijt dat PSV en AZ nog in gesprek zijn, maar maakt duidelijk dat hij geen probleem verwacht met de afhandeling tussen PSV en de speler. Dat er al sprake is van een akkoord in hoofdlijnen voor een contract voor vijf seizoenen, wil hij niet bevestigen. 'Adam was de vorige keer (doelt op de stukgelopen onderhandelingen in januari, red.) ook niet het probleem', aldus Brands.
Mertens
PSV verwacht dat Napoli vandaag (maandag) nog de bankgarantie voor de aankoop van Dries Mertens kan overleggen. 'Als het goed is weten we aan het einde van de dag of alles akkoord is', zegt technisch manager Marcel Brands, over de status van de deal die PSV 9,5 miljoen euro zal opleveren. De Belgische aanvaller werd afgelopen zaterdag medisch gekeurd en zal in Napels een vijfjarig contract signeren. (Thijs Slegers)
Die 8 miljoen is toch geen enkel probleem voor PSV. Als je ziet wat daar allemaal voor een hoop geld de deur uit loopt... echt ongelofelijk: Lens + Mertens + evt Strootman en Toivonen.
Verwijderd
Geruchten zijn dat Feyenoord bezig zou zijn om Dirk Kuijt terug te halen naar de Kuip. Helaas kan ik tot op heden alleen maar vage bronnen vinden, die dit noemen.
Kun je misschien een linkje plaatsen bij langere lappen tekst?Mancini vol lof over Mertens: 'Snel, onvoorspelbaar en hij kan scoren'
Maandag, 24 juni 2013 om 13:34
In Italië loopt men alvast vooruit op de komst van Dries Mertens. De aanvaller van PSV is al medisch gekeurd en het wachten is op groen licht uit Eindhoven. Ondanks dat de transfer nog niet in kannen en kruiken is, lopen de media aldaar alvast vooruit op wat komen gaat. Roberto Mancini is laaiend enthousiast. “Hij is snel, onvoorspelbaar en kan scoren”, weet de voormalig coach van onder meer Manchester City.
Mancini denkt dat Napoli met de komst van Mertens alles in huis heeft om komend jaar kampioen van Italië te worden. Met name voorin zijn i Partenopei goed bedeeld. “Napoli zal komend seizoen qua potentieel een van de sterkste aanvalslinies hebben”, vertelt de oefenmeester in La Gazzetta dello Sport. “Vooral als Edinson Cavani blijft. Met hem, Marek Hamsik, Mertens, Lorenzo Insigne en Goran Pandev krijgt Rafael Benítez een luxeprobleem.”
Ook Sinisa Mihajlovic toont zich positief over de kleine Belg. Als bondscoach van Servië zag hij Mertens diverse keren van dichtbij aan het werk. “Met zijn snelheid en onvoorspelbaarheid zal hij zeker een toegevoegde waarde zijn voor de ploeg van Benítez”, verwacht hij. Mertens levert PSV, mocht Napoli de bankgarantie kunnen overleggen, een transfersom van 9,5 miljoen euro op.
[ Voor 2% gewijzigd door Ramzzz op 24-06-2013 14:57 ]
Maher 8 miljoen, kan ik nog wel begrijpen vanuit PSV gezien. Maar Schaars gaat ook een lieve duit kosten. Zie de miljoenen van Schaars liever gebruikt voor Bruma en nog een centrale verdediger.
Daarna kan er nog gekeken worden of Toivonen zeker verkocht wordt, en daar zou je Schaars van kunnen betalen.
Maher ben ik een voorstander van, ook als ie 8 miljoen kost, Schaars mag wat mij betreft even geduld hebben. Niet slecht overigens dat PSV daar nu al contact mee zoekt, als ze maar even wachten met het maken van een deal.
Daarna kan er nog gekeken worden of Toivonen zeker verkocht wordt, en daar zou je Schaars van kunnen betalen.
Maher ben ik een voorstander van, ook als ie 8 miljoen kost, Schaars mag wat mij betreft even geduld hebben. Niet slecht overigens dat PSV daar nu al contact mee zoekt, als ze maar even wachten met het maken van een deal.
Van Bommel speelde ook niet gratis bij PSV, ik denk dat Schaars ongeveer vergelijkbaar is qua salaris.Niku schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:07:
Maher 8 miljoen, kan ik nog wel begrijpen vanuit PSV gezien. Maar Schaars gaat ook een lieve duit kosten. Zie de miljoenen van Schaars liever gebruikt voor Bruma en nog een centrale verdediger.
Een leider heeft PSV echt nodig, vandaar dat ik het niet onverstandig vindt dat ze nu met hem bezig zijn.
Ik betwijfel of Schaars die leider is hoor. En er komt een transfersom bij kijken.
Maher wordt overigens waarschijnlijk opnieuw met hulp van een (externe) investeringsmaatschappij aangetrokken. Hierdoor wordt het risico gespreid, maar moet je dus ook de winst delen. Maakt de financiële stap voor PSV wel een stuk kleiner.
Maher wordt overigens waarschijnlijk opnieuw met hulp van een (externe) investeringsmaatschappij aangetrokken. Hierdoor wordt het risico gespreid, maar moet je dus ook de winst delen. Maakt de financiële stap voor PSV wel een stuk kleiner.
Mertens "inruilen" voor Maher en dan nog geld overhouden lijkt mij een goede zet van PSV. Geeft Ajax toch wel het nakijken, zeker als straks De Jong en/of Eriksen vertrekken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.