[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.121 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:37
Gewoon twee keer een fout achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:45
Cor Pot is dan ook gewoon met een suïcidemissie bezig door een B-team op te stellen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:34:
Het enige wat oranje doet is die bal naar voren roeien. Ze hebben geen plan B lijkt het.
Alle ballen op Jozef zijn zoon... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:23
D-e-n schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:34:
Gewoon twee keer een fout achterin.
Eens! Ze laten ze wel heel erg makkelijk lopen zeg..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Middenveld zou niet veel uit moeten maken qua A of B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 13:20

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

BeefHazard schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:34:
Cor Pot is dan ook gewoon met een suïcidemissie bezig door een B-team op te stellen.
Inderdaad, en ze spelen te traag en zetten te weinig druk. Spanje lacht zich rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:45
D-e-n schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:35:
Middenveld zou niet veel uit moeten maken qua A of B.
Ik zie Maher wel als een meerwaarde in een pot als deze.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 00:40

StrongArmLance

Endless flow

Fiber schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:23:
[...]

Naar mijn idee wel, of in ieder geval bijna elf. Vallen de opstellingen van oude EK en WK wedstrijden nog ergens gemakkelijk na te zoeken? O-)

Edit:
Nederland-Roemenië (2-0) op het EK in 2008, negen wijzigingen. Die wedstrijd ging prima. Daarna kregen we klop van Guus Hiddink met Rusland...

http://lurven.nl/641/ek-2008-analyse-nederland-roemenie-2-0/
Klop viel wel mee...
Verlenging etc. en een briljante Arshavin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:53

Fiber

Beaches are for storming.

Wat een sof wedstrijd. Ik krijg bijna het idee dat deze wedstrijd gewoon weggegeven is, echt anti reclame voor Jong Oranje. Hopelijk zijn ze tegen Italië wel weer scherp. En dan in de finale wraak nemen op Spanje.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Fiber schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 19:57:
Wat een sof wedstrijd. Ik krijg bijna het idee dat deze wedstrijd gewoon weggegeven is, echt anti reclame voor Jong Oranje. Hopelijk zijn ze tegen Italië wel weer scherp. En dan in de finale wraak nemen op Spanje.
Tjah de 11 reservers hebben zich idd niet echt laten zien.. Vooral Nuytinck vond ik gruwelijk tegenvallen, had toch wel wat van hem verwacht na een seizoen Anderlecht.

--

Edit: morgen wordt de competitieschema bekend! Ben benieuwd of we in een van de eerste rondes al een topper krijgen..

[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 12-06-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Achterlijk gedrag van de bondscoach :( Wat is dat toch voor onzinnige spielerij van "onze" coaches als wij na 2 wedstrijden al door zijn.

Je stelt gewoon je beste ploeg op, en desnoods geef je 1-2 toppers/blessure gevoelige spelers rust. Wat heb je er nou aan om 11 man te vervangen? Het levert je niets op, speeltechnisch kan je niets inschatten en je haalt iedereen uit het ritme.

Stel je beste ploeg op! Het is het eind toernooi, geen oefentrip. Hoop dat ze er tegen Italie nu ook gewoon nat gaan. Je speelt een toernooi voor het echie, of je speelt hem maar gewoon niet.

EDIT:

En dan nog iets (jaja, het zit me dwars :+ ): Als het Nederlands elftal nou top speelden, iedereen elkaar aanvoelde en alles op rolletjes liep, was er nog wat voor te zeggen. Nu zijn er van de 4 helften slechts 2 goed gespeeld (waarvan 1 met hulp van de scheidsrechter). Je kon vandaag gewoon je beste 11 weer beter laten worden met elkaar, in plaats van ze laten klaverjassen.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 12-06-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PWM schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:32:
[Rant] Hoop dat ze er tegen Italië nu ook gewoon nat gaan...
Ik hoop het niet, maar ik ben er ook bang voor en voor de rest helemaal mee eens. Bij sommige sporten werkt rust goed, bij voetbal geloof ik daar niet zo in, dan kun je zo'n wedstrijd inderdaad beter gebruiken om beter te worden als team. Zeker de verdediging kon nog wel wat oefening gebruiken, maar ook voorin ging er de eerste twee wedstrijden nog genoeg mis.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
Gynnad schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:20:
[...]

Edit: morgen wordt de competitieschema bekend! Ben benieuwd of we in een van de eerste rondes al een topper krijgen..
Ik hoop het niet, aangezien de competitie dit jaar extra vroeg begint vanwege het WK. Ze zullen toch wel rekening houden met vakanties ivm bezoekers/kijkersaantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Sempy schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:51:
[...]

Ik hoop het niet, aangezien de competitie dit jaar extra vroeg begint vanwege het WK. Ze zullen toch wel rekening houden met vakanties ivm bezoekers/kijkersaantallen.
Ik heb er iig zelf rekening mee gehouden door zelf in begin juli al op vakantie te gaan.. Mis alleen de Johan Cruijffschaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Wat is die Cor Pot arrogant joh. Hij ligt er geen seconde wakker van dat er is verloren. Echt een heel mooi voorbeeld, als mijn coach zo zou denken zou ik zelf ook denken eigen belang boven teambelang. Ik vind echt dat je zo een teken niet af kan en mag geven hoor.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Nee, ik vind het juist goed dat die niet meegaat in wat de pers vanzelfsprekend vindt, en zijn kont tegen de krib gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Gewoon omdat het kan? Een andere reden zie ik namelijk niet...

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat nou als hij gelijk heeft? En hoeveel wissels zijn acceptabel? Want of je er nu vier wisselt of elf maakt dan ook niks meer uit. Het is ook niet typisch Nederlands. Je ziet het vaker.

En ook al zouden we het als kijkers zelf anders doen, de reacties van al die zogenaamde kenners op Twitter vond ik nogal kinderachtig. Niet achteraf zeuren maar zaterdag gewoon weer achter de ploeg staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

D-e-n schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:31:
Wat nou als hij gelijk heeft? En hoeveel wissels zijn acceptabel? Want of je er nu vier wisselt of elf maakt dan ook niks meer uit.
Waarom zou je het uberhaubt doen? Ik speelde vroeger toernooien waar je 3/4 wedstrijden op 1 dag speelde? Dat waren overigens ook geen kinderachtige toernooien (alhoewel het wel jeugd was ;)) Ik vind het echt zwaar overdreven om te doen alsof ze dat niet aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
De sfeer in de groep en de ontwikkeling van alle spelers, niet alleen de basiself, is ook belangrijk. Misschien wel belangrijker, je kan nu wel kiezen voor Van Ginkel boven Clasie maar uiteindelijk ontwikkel je voor het grote Oranje en dan is het beter om ervaring te spreiden waar dat kan.

Ja, het ging mis onder van Basten, maar dat had andere oorzaken (Van Basten tactisch overklast door Hiddink, overlijden kind van Boulah en het was ook gewoon helemaal niet zo goed geweest als we dachten)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:38:
[...]

Waarom zou je het uberhaubt doen? Ik speelde vroeger toernooien waar je 3/4 wedstrijden op 1 dag speelde? Dat waren overigens ook geen kinderachtige toernooien (alhoewel het wel jeugd was ;)) Ik vind het echt zwaar overdreven om te doen alsof ze dat niet aankunnen.
En dat vergelijk je serieus met elkaar? Het is een afweging die een trainer maakt en iedereen zal het toch op de wedstrijd tegen Italië beoordelen, maar ik snap het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1nxh2iaewq8_std640.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1nxh2ja0nq7.jpg
:D

En nog wat serieus voetbalnieuws:

http://www.vi.nl/nieuws/2...and-gaat-FOX-NL-heten.htm

Doet me een beetje denken aan Sport7, maar lijkt me geen verkeerd intiatief zo lang het tijdstip van uitzenden rond 19:00 zondagavond blijft liggen.

http://www.telegraaf.nl/t...Eerst_op_vakantie___.html

Toivonen gaat eerst lekker op vakantie en zeker niet naar de eerste de beste club die zich meldt. Ik vind het een vervelend ventje, maar gezien de wijze waarop PSV loopt te pushen is dit een klasse actie.

En (concept) Eredivisie-programma bekend:

http://bin617-02.website-...20seizoen%202013-2014.pdf

Ajax begint tegen Roda thuis en daarna AZ uit en Feyenoord thuis. Heerenveen uit en Groningen uit. Kan me een makkelijker competitiestart bedenken. Misschien bij verkoop spelers bedingen dat ze tot eind augustus in Amsterdam blijven? :P

[ Voor 120% gewijzigd door Sempy op 13-06-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 07:45:
[...]

En dat vergelijk je serieus met elkaar? Het is een afweging die een trainer maakt en iedereen zal het toch op de wedstrijd tegen Italië beoordelen, maar ik snap het wel.
Er is geen enkele reden om te doen alsof ze niet 1 wedstrijd in de 2 dagen kunnen spelen.

Column van Van Hanegem in het AD: http://www.ad.nl/ad/nl/10...or-toernooi-en-fans.dhtml
ph4ge schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 05:30:
De sfeer in de groep en de ontwikkeling van alle spelers, niet alleen de basiself, is ook belangrijk. Misschien wel belangrijker, je kan nu wel kiezen voor Van Ginkel boven Clasie maar uiteindelijk ontwikkel je voor het grote Oranje en dan is het beter om ervaring te spreiden waar dat kan.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik geloof niet dat je spelers ontwikkelt tijdens dit EK. Het is hoogstens een extra stukje ervaring, maar dat ben ik misschien, ik wil alles winnen. Daarom kan ik me de laconieke houding van Cor Pot ook niet voorstellen.

[ Voor 36% gewijzigd door Royz op 13-06-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:21

Koppensneller

winterrrrrr

Wat mij betreft opmerkelijk, maar ik weet niet of dit soort dingen vaker voorkomen:
PSV kan op 31 augustus overigens een uiterst gemotiveerd SC Cambuur-Leeuwarden verwachten in Eindhoven. Verslaggever Thijs Slegers van Voetbal International laat op Twitter weten dat PSV op die dag het 100-jarige bestaan viert en de KNVB om die reden verzocht heeft ‘geen hele lastige tegenstander’ te hoeven treffen. De voetbalbond heeft dit verzoek gehonoreerd.
Natuurlijk heb je dan een wat grotere kans op een overwinning, maar is het niet veel mooier om een wat meer beladen partij (Feyenoord, Ajax, Twente) te spelen op zo'n dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Vreemd als de KNVB zo'n verzoek zou honereren. Ik kan me voorstellen dat een thuiswedstrijd op een voorkeursdag/tijdstip wordt gehonoreerd ivm feestelijkheden. Maar een verzoek om een makkelijke pot, vindt ik onzin. Mogelijk speelt PSV die week een zware beslissende voorronde-wedstrijd voor CL/EL en door aan dit verzoek te voldoen, reduceer je de kans op puntverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sempy schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:36:
Vreemd als de KNVB zo'n verzoek zou honereren. Ik kan me voorstellen dat een thuiswedstrijd op een voorkeursdag/tijdstip wordt gehonoreerd.Maar een verzoek om een makkelijke pot, vindt ik onzin. Moggelijk speelt PSV die week een zware beslissende voorronde-wedstrijd voor CL/EL en door aan dit verzoek te voldoen, reduceer je de kans op puntverlies.
Belachelijk idd. Ik kan me nog herinneren dat Ajax naar Heerenveen moest bij hun 100-jarig bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Koppensneller schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:25:
PSV kan op 31 augustus overigens een uiterst gemotiveerd SC Cambuur-Leeuwarden verwachten in Eindhoven. Verslaggever Thijs Slegers van Voetbal International laat op Twitter weten dat PSV op die dag het 100-jarige bestaan viert en de KNVB om die reden verzocht heeft ‘geen hele lastige tegenstander’ te hoeven treffen. De voetbalbond heeft dit verzoek gehonoreerd.
Ahaha over respect gesproken. :P Classy!

Ik hoorde trouwens geruchten dat ze in Leeuwarden al hun messen aan het slijpen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CL din. 17 / woe. 18 sep. 2013 Ajax, PSV (?)
7 zondag 22 september 2013 PSV - Ajax
-------------------
CL din. 5 / woe. 6 nov 2013 Ajax, PSV (?)
13 zondag 10 november 2013 N.E.C. - Ajax
-------------------
CL din. 26 / woe. 27 nov. 2013 Ajax, PSV (?)
15 zondag 1 december 2013 ADO Den Haag - Ajax
Ajax wordt weer flink genaaid met zware uitwedstrijden na een doordeweekse CL wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

tweaker2010 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:46:
[...]

Ajax wordt weer flink genaaid met zware uitwedstrijden na een doordeweekse CL wedstrijd.
Guttegut, waar maak je je druk om?

Elke 'topploeg' heeft de afgelopen jaren een zeperd behaald tegen lager geplaatste teams. Maar volgens mij is Ajax 'gewoon' kampioen geworden ondanks een 'loodzwaar programma'.

Met de CL-centjes kun je je ook een brede(re) selectie veroorloven.

Oftewel, volgens mij is dit zoeken naar een CT.

En àls PSV de CL haalt, geldt dat voor hen net zo goed.
Sempy schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 08:55:
http://www.vi.nl/nieuws/2...and-gaat-FOX-NL-heten.htm

Doet me een beetje denken aan Sport7, maar lijkt me geen verkeerd intiatief zo lang het tijdstip van uitzenden rond 19:00 zondagavond blijft liggen.
Zolang dat niet achter de decoder, maar op het open net (vereist voor een behoud van exclusiviteit op de samenvattingen) is, gaat die vergelijking volledig mank. Dit is dan wél een serieuze concurrent voor o.a. Studio Sport, want dan is daar geen samenvatting meer te zien.
http://www.telegraaf.nl/t...Eerst_op_vakantie___.html

Toivonen gaat eerst lekker op vakantie en zeker niet naar de eerste de beste club die zich meldt. Ik vind het een vervelend ventje, maar gezien de wijze waarop PSV loopt te pushen is dit een klasse actie.
Om te beginnen, de vraag is of die weergave van de situatie van Toivonen klopt, en of dat dan wel een 'klasse actie' is. Ik vraag me dat dus af. De Telegraaf zoekt wel erg vaak naar nieuws waar dat niet is. En een beetje een vuurtje opstoken bij een concurrent van Ajax zijn ze ook niet vies van.
Koppensneller schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:25:
Wat mij betreft opmerkelijk, maar ik weet niet of dit soort dingen vaker voorkomen:

[...]

Natuurlijk heb je dan een wat grotere kans op een overwinning, maar is het niet veel mooier om een wat meer beladen partij (Feyenoord, Ajax, Twente) te spelen op zo'n dag?
Ik snap de vraag wel, maar kan me niet voorstellen dat de KNVB er speciaal rekening mee houdt, zeker gezien de reputatie van de KNVB in dezen.

Misschien moet je de eer aan jezelf houden en zorgen dat dit soort zaken eerder vanzelfsprekend vanuit de KNVB geregeld wordt, dan dat je erom moet bedelen en het niet krijgt.

Dus, als platform betaald voetbal dit bij de KNVB neerleggen, vanuit een wederzijds respect voor de historie van clubs.

[ Voor 71% gewijzigd door Ramzzz op 13-06-2013 10:56 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
[...]

NEC uit en ADO uit zijn niet bepaald zware uitwedstrijden. Enkel PSV, maar dan nog. De afgelopen twee jaar hadden we daar schijnbaar ook 'last' van, maar toen zijn we volgens mij ook kampioen geworden.

Met andere woorden, niet zeuren, voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou ja ADO is wel eens lastig geweest, maar verder een nondicussie inderdaad. Iedereen heeft wedstrijden die niet lekker uitkomen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

[...]

Kom op zeg. Drievoudig kampioen en dan nog zeuren over het programma. Als je een topclub wil zijn en ook CL wil voetballen moet je niet zo zeuren. Anders had je die eerste plek maar aan een andere ploeg moeten geven ;).

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59
Inderdaad, niet zo aanstellen. Ik maak me meer zorgen over de Klassieker in de derde speelronde, terwijl de transfermarkt dan nog open is. Ik zou liever zien dat de transfermarkt wordt gesloten zodra de competitie begint, maar dat is een utopie.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 10:52
Op Voetbalzone was er laatst weer discussie over het WK in 2022. Dat wordt zoals bekend in Qatar gehouden. Zie hier: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=189558

En als je nou naar het weer daar gaat kijken dan begrijp je ook wel waarom die discussie gaande is :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iAZoA3SXZ1sC9si0TXQoebj3/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gonadan schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:21:
Nou ja ADO is wel eens lastig geweest, maar verder een nondicussie inderdaad. Iedereen heeft wedstrijden die niet lekker uitkomen.
PSV gaat waarschijnlijk de CL groepsfase niet halen en de andere clubs laten de EL gewoon lopen, dus ja wat dat betreft is Ajax de enige die hier last van een zwaar Europees programma heeft. Er gaan (gezien het verleden) deze wedstrijden wel punten gemorst worden, dus ik blijf dat een dubieuze actie vinden van de KNVB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Als je gewoon afwacht in plaats van bij voorbaat gaat roepen. Wie zegt dat PSV zich niet plaatst voor de groepsfase? Waarom zouden Feyenoord, Utrecht, AZ en Vitesse de Europa League laten lopen?

Het zijn allemaal aannames die je maakt. En dit werd de afgelopen 2 seizoenen ook geroepen, en zie wie er aan het eind van het seizoen met de schaal staat.

Van mij mogen die clubs de EL laten lopen als ze willen, maakt mij niks uit. Gewoon naar jezelf kijken en niet nu al met 't vingertje gaan wijzen dat de KNVB de planning verkeerd doet.

[ Voor 29% gewijzigd door JanW op 13-06-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 21:42

Player1S

Probably out in the dark

tweaker2010 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:38:
[...]

Belachelijk idd. Ik kan me nog herinneren dat Ajax naar Heerenveen moest bij hun 100-jarig bestaan.
Was dat niet thuis tegen Twente en dat Twente toen heel onverwachts won? O-)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:32:
[...]

Was dat niet thuis tegen Twente en dat Twente toen heel onverwachts won? O-)
Met Jan Wouters als trainer kun je niet echt spreken van een onverwachte verliespartij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Royz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:21:
Wat is die Cor Pot arrogant joh. Hij ligt er geen seconde wakker van dat er is verloren...
Hangt helemaal af van het resultaat zaterdag tegen Italië, denk ik. Als ze die wedstrijd winnen is Cor Pot een geniale coach met een slimme meesterzet. En als er zaterdag verloren wordt dan kan hij er opeens helemaal niks meer van. We gaan het zien, het is jammer van de wedstrijd van gisteren, maar verder wel een interessante gok van Cor pot, het maakt de wedstrijd tegen Italië nog wat spannender. Half negen 's avonds is sowieso een prettiger tijdstip dan zes uur... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gaius schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:33:
[...]

Met Jan Wouters als trainer kun je niet echt spreken van een onverwachte verliespartij natuurlijk.
Want die heeft niets gepresteerd met - bijvoorbeeld - Utrecht?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

tweaker2010 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:26:
[...]

PSV gaat waarschijnlijk de CL groepsfase niet halen en de andere clubs laten de EL gewoon lopen, dus ja wat dat betreft is Ajax de enige die hier last van een zwaar Europees programma heeft. Er gaan (gezien het verleden) deze wedstrijden wel punten gemorst worden, dus ik blijf dat een dubieuze actie vinden van de KNVB.
Ja tuurlijk laten clubs als Feyenoord de EL lopen :|. Wat een nonsens. Kom op zeg. Het hele jaar door moeten we aanhoren hoe groot Ajax wel niet is maar als het programma ''zwaar'' is dan beginnen ze te piepen. Ik zou willen dat Feyenoord zo'n programma had! Zou tenminste betekenen dat we weer echt meetellen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Fiber schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:43:
[...]
Hangt helemaal af van het resultaat zaterdag tegen Italië, denk ik. Als ze die wedstrijd winnen is Cor Pot een geniale coach met een slimme meesterzet. En als er zaterdag verloren wordt dan kan hij er opeens helemaal niks meer van. We gaan het zien, het is jammer van de wedstrijd van gisteren, maar verder wel een interessante gok van Cor pot, het maakt de wedstrijd tegen Italië nog wat spannender. Half negen 's avonds is sowieso een prettiger tijdstip dan zes uur... :)
Haha idd. Ik ben erg benieuwd. De media hebben de pek en veren voor Pot al klaarstaan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
CR1691 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:48:
[...]

Ja tuurlijk laten clubs als Feyenoord de EL lopen :|. Wat een nonsens. Kom op zeg. Het hele jaar door moeten we aanhoren hoe groot Ajax wel niet is maar als het programma ''zwaar'' is dan beginnen zete piepen. Ik zou willen dat Feyenoord zo'n programma had! Zou tenminste betekenen dat we weer echt meetellen. :+
Het betreft één user in dit topic so far, dus 'ze' is een beetje overdreven. Ik vind het programma bijvoorbeeld niet echt boeiend. Ajax verliest na een Europese wedstrijd sowieso vaak punten, ongeacht de tegenstander, dus dan kun je beter punten verspelen in een zware uitwedstrijd - waar je anders ook punten zou kunnen verspelen - dan in een thuiswedstrijd tegen, met alle respect, PEC Zwolle.

Daarnaast zijn we afgelopen seizoen ook 'gewoon' kampioen geworden, terwijl andere ploegen Europees niet zo heel lang (fanatiek) meegedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Amras schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:59:
[...]
Het betreft één user in dit topic so far, dus 'ze' is een beetje overdreven. Ik vind het programma bijvoorbeeld niet echt boeiend. Ajax verliest na een Europese wedstrijd sowieso vaak punten, ongeacht de tegenstander, dus dan kun je beter punten verspelen in een zware uitwedstrijd - waar je anders ook punten zou kunnen verspelen - dan in een thuiswedstrijd tegen, met alle respect, PEC Zwolle.
Wat dat laatste betreft heb je gelijk in. Misschien ben ik te kritisch maar het valt seizoen op seizoen op.
Het is inderdaad beter om uit te gaan van eigen kracht ipv bij voorbaat al excuses te gaan zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Samenvattingen rond 19 uur bij Fox?? Onder een steen gelegen? Nee het wordt slechter, ik verwacht rond 21 of 22 uur 's avonds pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

[...]

Daarnaast zijn we afgelopen seizoen ook 'gewoon' kampioen geworden, terwijl andere ploegen Europees niet zo heel lang (fanatiek) meegedaan hebben.
Dat zei ik ook in een eerdere post. Ondanks dat ''zware'' programma's is Ajax gewoon drie jaar achter elkaar kampioen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sjah schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:29:
Samenvattingen rond 19 uur bij Fox?? Onder een steen gelegen? Nee het wordt slechter, ik verwacht rond 21 of 22 uur 's avonds pas.
Heb ik geen moeite mee, wat mij betreft gaat het naar half elf, met Studio Voetbal direct aansluitend. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Want jij hebt EL? :')

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 13-06-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JanW schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:30:
Van mij mogen die clubs de EL laten lopen als ze willen, maakt mij niks uit. Gewoon naar jezelf kijken en niet nu al met 't vingertje gaan wijzen dat de KNVB de planning verkeerd doet.
Het laten lopen van de EL vind ik ronduit respectloos. Ik kan het erg goed begrijpen vanwege de (tegenvallende) financiële belangen, maar sportief gezien ben ik er op tegen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Fiber schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:41:
[...]

Heb ik geen moeite mee, wat mij betreft gaat het naar half elf, met Studio Voetbal direct aansluitend. :z
Voor kinderen is het wel lullig. Het is voor mij ook de manier waarop ik geïnteresseerd ben geraakt in eredivisievoetbal. En wellicht kost het kijkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nope... (Paar maanden op proef gehad, maar ik keek er vrijwel nooit naar.) Ik vind wat later op de avond gewoon geen ramp, en eigenlijk zelfs wel prettig. Samenvattingen hoeven van mij ook niet zo lang, negen wedstrijden in drie kwartier is prima voor mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok dan, ja het zou an sich mooi zijn als dit van half 10 tot kwart over 10 duurt, daarna over naar Jack. Echterrr, ben ik bang voor een anderhalf uur met-reclame-uitsmeer-programma ala toen met Genée. tJa dan zijn ze mij weer kwijt hoor, ik verdom het, kijk echt nooit naar de commercielen om die reden (ok met tegenzin kijk ik wel Oranje op SBS, maar bij reclame gaat geluid uit, alleen de Boer is wel aanhoorbaar die heeft er kijk op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

D-e-n schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:49:
[...]

Voor kinderen is het wel lullig. Het is voor mij ook de manier waarop ik geïnteresseerd ben geraakt in eredivisievoetbal. En wellicht kost het kijkers
Vind ik ook respectloos aan het adres van de vele voetballiefhebbers met een kleinere beurs.

En kinderen, inderdaad.
:X

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 13-06-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Prachtige type-fout... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Je kunt het ook anders zien: eerst oefenen tegen Real Madrid (zullen we wel weer loten) doordeweeks om vervolgens PSV in Eindhoven weer eens ouderwets over de knie te leggen. Ik heb er nu al zin in 8) Spoelen we meteen de 4-0 tegen Madrid weg ;)

Overigens als ik dan weer lees dat spelers als Dost, Affelay en vd Wiel weer naar een andere club mogen uitkijken dan word ik daar toch wel verdrietig van. Spelers die onze competitie verrijken en onze clubs significant beter maken worden door buitenlandse middenmotors als wisselgeld gebruikt bij flut transfers. En dat allemaal voor wat extra centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Ramzzz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:55:
[...]

Vind ik ook respectloos aan het aders van de vele voetballieghebbers met een kleinere beurs.
Dat vind ik dan echt weer de grootste onzin. Kom op zeg, dan kun je alles dat je geld gaat kosten wel respectloos vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
http://www.ad.nl/ad/nl/10...kets-boeken-voor-WK.dhtml

Wat een flutstuk op het AD. Volgens het AD zijn er elf spelers "zeker" van een plek in de selectie van v Gaal voor het WK. Ten eerste lijkt me dat onzin. Er kan nog zoveel gebeuren.

Indi zeker? Ja, als hij speelt wel maar speelt hij bij een mogelijke nieuwe club? En hoe kun je Vorm en Vermeer bij de zekerheidjes noemen terwijl je Stekelenburg en Krul nog hebt en wetende dat v Gaal nogal eens vaak van keeper heeft gewisseld.

En dan noemen ze Boetius, die net komt kijken, een "afvaller" op basis van een blessure en zijn Nelom en Toornstra "twijfelgevallen". Die waren er in Azië niet eens bij geweest als iedereen beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

TB1989 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:46:
[...]

Dat vind ik dan echt weer de grootste onzin. Kom op zeg, dan kun je alles dat je geld gaat kosten wel respectloos vinden. :/
Zij die 'alleen maar' samenvattingen kijken, kopen ook merchandise.

Ze kunnen die euro's maar één keer uitgeven, en zelfs dat vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Idd wat een flutstuk, bij Keepers heb je helemaal veel kandidaten voor de 1e plekken. Naast Krul, Stekelenburg, zie ik ook nog wel kans voor Cilissen als Vermeer zou vertrekken en hij een heel seizoen mag keepen. En wat als Zoet 1e keeper mag worden van Cocu?

Zelfde geldt voor Blind, nu Boilesn weer terug is kan hij mooi doorschuiven naar verdedigende middenvelder en daarvoor komt hij niet in aanmerking voor Oranje.

Janmaat zou per defenitie niet meer afgetroefd kunnen worden door v.d.Wiel of v.Rijn dit seizoen? Een jaar geleden had hij nog geen interland gespeeld.

Van Persie en Robben zijn zeker bij niet geblesseerd vanwege ervaring en resultaten uit het verleden en de rest moet het nog maar laten zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 13-06-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Blind zal in eerste instantie toch wel voor linksback gaan zeker? Anders verspeelt hij zijn eigen kansen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
Idd belachelijk stuk, maarja ik weet het ook niet meer met van Gaal en z'n inconsequentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:14:
Blind zal in eerste instantie toch wel voor linksback gaan zeker? Anders verspeelt hij zijn eigen kansen straks.
Stel dat hij bij Ajax op het middenveld wordt gezet als Boilesen fit is, dan kan hij fluiten naar zijn plek bij de WK selectie omdat ie dan een heel seizoen geen linksback heeft gespeeld. Dat zou zomaar kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat zal toch wel in overleg gaan? En nu staat Poulsen daar of Schone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:54:
Dat zal toch wel in overleg gaan? En nu staat Poulsen daar of Schone.
Poulsen zal ook nog wel eens geblesseerd raken gezien zijn leeftijd, en Schone zal misschien op de plek van de Jong moeten spelen als die vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ramzzz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:11:
[...]

Zij die 'alleen maar' samenvattingen kijken, kopen ook merchandise.

Ze kunnen die euro's maar één keer uitgeven, en zelfs dat vaak niet.
Dus? Dat dat waar is zal ik niet ontkennen; als je weinig geld hebt kun je je minder luxe veroorloven en minder geld uitgeven. Maar dat het respectloos blijkt te zijn om geld te vragen voor het voetbal, ik zie dat niet. Waar ligt dat verband dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Een andere invalshoek dan: ik denk dat je een belangrijke doelgroep, ook qua jeugd, van het voetbal vervreemdt. Het lijkt me niet handig als voetbal kijken een luxe-product wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

TB1989 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:12:
[...]

Dus? Dat dat waar is zal ik niet ontkennen; als je weinig geld hebt kun je je minder luxe veroorloven en minder geld uitgeven. Maar dat het respectloos blijkt te zijn om geld te vragen voor het voetbal, ik zie dat niet. Waar ligt dat verband dan?
Er wordt geld voor gevraagd, en dat wordt ook ontvangen, nameljk uit de omroepbijdrage, die iedereen betaalt.

De voorwaarden zijn om de samenvattingen altijd op het open TV-net te vertonen, dus die verplichting ligt er al. Ze naar zondagavond 22.00 of later verplaatsen zou vrijwel louter pesterij zijn. Extra betalen, of niet kijken.

En in plaats van een volkssport nr. 1, waar vele miljoenen (alle) kinderen van kunnen genieten op prime time, verandert voetbal dan in een soort elitesport... en zullen voetballers minder idolen van iedereen zijn (of dat gezien de vaak totaal ontbrekende voorbeeldfunctie überhaupt zo zou moeten zijn, laat ik even in het midden), en dus zal de sport per saldo verarmen.

Tel uit je winst.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 13-06-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Is zeker zo, maar vraag me af of voetbal nog altijd populair is onder arme kinderen vanwege goedkope kicksen en weinig contributie bij de club. Of was dat iets van 20 jaar terug, en kost dat tegenwoordig ook al handenvol geld..? Die voorwaarde lijkt me belangrijker dan 10 uur 's avonds, tenslotte is de zaterdag ook pas om 22.30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.vi.nl/nieuws/242516/Lens-gaat-praten-met-Dinamo-Kiev-na-akkoord-met-PSV.htm
Lens voor 9 miljoen naar Rusland, hopelijk is die jongen zo slim om dat niet te doen. PSV wil wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 16:54
tweaker2010 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:21:
http://www.vi.nl/nieuws/242516/Lens-gaat-praten-met-Dinamo-Kiev-na-akkoord-met-PSV.htm
Lens voor 9 miljoen naar Rusland, hopelijk is die jongen zo slim om dat niet te doen. PSV wil wel...
Dat PSV wel wil kan ik goed begrijpen.
Ik denk dat 9mln echt wel welkom is in Eindhoven en het is een goede voetballer maar vind hem nog vrij wisselvallig.

En dit stukje zegt voor mij eigenlijk alles:
De 25-jarige aanvaller staat positief tegenover het aanbod. 'Ik heb een indicatie gekregen van de voorwaarden en dat staat me wel aan', aldus Lens. 'Ik heb nog niet gesproken met Dinamo Kiev, maar ik ga wel luisteren. Het klinkt mij interessant in de oren.'

Die gaat dus puur voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 21:46
Zo makkelijk praten altijd van Jan Modaal.

2 jaartjes daar voetballen en hij hoeft nooit meer te werken.....dat zou 99% van de bevolking doen, maar vaak zie je die ene procent terug bij fans en voetballiefhebbers.

Ook al is het een schijtclub, je binnen 2 jaar financieel onafhankelijk maken? Altijd doen op je 25e

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Kiev is Oekraine toch? Land staat hoger op de UEFA ranking dan Nederland, dus sowieso een stap vooruit. Die arrogante houding tegenover Oekraine en Rusland terwijl ze ons al een tijd voorbij zijn op de ranking. Beetje realisme kan geen kwaad.

Oekraine is ook een competitie die steeds meer in de gaten wordt gehouden door de grote clubs, zie de transfer laatst van Fernandinho naar City. Als de aanbiedingen uit Engeland en dergelijke uitblijven, dan is dit nog geen verkeerde keus van Lens.

[ Voor 28% gewijzigd door JanW op 14-06-2013 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Tja, geld.... het is natuurlijk niet zo dat hij zonder die club op een houtje moet gaan bijten. Maar belangrijker: heeft hij een basisplaats daar? Het WK meemaken is toch ook wel iets. Dat zou het voor mij zijn tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 10:11

jeka

Support your local club.

JanW schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:31:
Kiev is Oekraine toch? Land staat hoger op de UEFA ranking dan Nederland, dus sowieso een stap vooruit. Die arrogante houding tegenover Oekraine en Rusland terwijl ze ons al een tijd voorbij zijn op de ranking. Beetje realisme kan geen kwaad.
Volgens mij gaat het vaak meer over het leefklimaat dan over het niveau van voetbal in die landen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JanW schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:31:
Als de aanbiedingen uit Engeland en dergelijke uitblijven, dan is dit nog geen verkeerde keus van Lens.
Lens heeft nog een contract tot 2015, dus logisch dat er nog niet zoveel interesse voor hem is (zeker gezien zijn gedrag dit jaar). Ik doelde er meer op dat die jongen zijn carriere weggooit (en zijn plek in oranje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
En we hebben al amper buitenspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 10:52
jeka schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:01:
[...]

Volgens mij gaat het vaak meer over het leefklimaat dan over het niveau van voetbal in die landen.
Sjakthar Donetsk doet het anders heel wat beter in de Champions League dan Nederlandse ploegen.
Dynamo Kiev is dan momenteel wat minder sterk de laatste jaren maar onderschat het voetbal daar niet. Ze zijn heel goed in het importeren van Brazilianen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jeka schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:01:
[...]

In Kiev is het prima vertoeven anders. Mooie stad, mooi weer en iedereen rijdt er rond in dikke auto's, dus als voetballer val je niet heel erg op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 08:40:
Tja, geld.... het is natuurlijk niet zo dat hij zonder die club op een houtje moet gaan bijten. Maar belangrijker: heeft hij een basisplaats daar? Het WK meemaken is toch ook wel iets. Dat zou het voor mij zijn tenminste.
De keuze tussen 1 miljoen verdienen bij PSV en 80% kans op een WK en 4 miljoen verdienen bij DK en 60% kans op het WK (om maar even wat bedragen en percentages te noemen) kan nog best lastig zijn, al zou ik direct in het vliegtuig naar Kiev zitten.

Garantie op een basisplaats heeft hij bij PSV natuurlijk ook niet. De vraag is ook wat hij in Brazilië gaat doen. Gaat hij 3 miljoen laten liggen om daar de bank warm te houden? Dat maakt de keuze nog makkelijker.
tweaker2010 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 09:08:
[...]

Lens heeft nog een contract tot 2015, dus logisch dat er nog niet zoveel interesse voor hem is (zeker gezien zijn gedrag dit jaar). Ik doelde er meer op dat die jongen zijn carriere weggooit (en zijn plek in oranje).
Waarom zou hij zijn carrière weggooien? Wat maakt een balletje trappen bij PSV beter voor de carrière van een voetballer dan datzelfde doen bij FC Dynamo Kiev (dat wel vrijwel jaarlijks in de CL speelt)? Nog los van de verviervoudiging van het salaris (wat toch een belangrijk onderdeel vormt van de doelstelling van een werknemer).

[ Voor 44% gewijzigd door argro op 14-06-2013 12:35 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vraag me altijd wat verschil nog is tussen 1 miljoen en 4 miljoen per jaar. Op den duur weet je toch niet meer waar je het aan uit moet geven? Het is niet zo dat Lens de post moet gaan rondbrengen als hij veertig is :)

En op het WK kun je je juist in de kijker spelen. Geduld is een schone zaak zegt men wel eens :)

Voorlopig heeft Lens een basisplaats volgens mij, mits hij in vorm blijft natuurlijk. Maar Schaken lijkt me geen vaste international voor de komende jaren. De enige concurrentie komt dan van John (speelt ook niet altijd de laatste tijd) en de tieners Boetius en Depay.

[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 14-06-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:35:
Ik vraag me altijd wat verschil nog is tussen 1 miljoen en 4 miljoen per jaar. Op den duur weet je toch niet meer waar je het aan uit moet geven? Het is niet zo dat Lens de post moet gaan rondbrengen als hij veertig is :)

En op het WK kun je je juist in de kijker spelen. Geduld is een schone zaak zegt men wel eens :)
Dat is hetzelfde als dat iemand die een krantenwijk denkt dat éénmaal of viermaal modaal weinig uitmaakt. Jij en ik kunnen ons voorstellen dat dat wel het verschil maakt tussen een sociale huurwoning en een vrijstaande woning, één barrel en twee fatsoenlijke auto's, een korte vakantie in Nederland en drie weken Costa et cetera. Zo is dat ook met het verschil tussen 1 en 4 miljoen. Het enige is dat wij gewone stervelingen ons dat niet zo goed voor kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

argro schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:30:
[...]
Waarom zou hij zijn carrière weggooien? Wat maakt een balletje trappen bij PSV beter voor de carrière van een voetballer dan datzelfde doen bij FC Dynamo Kiev (dat wel vrijwel jaarlijks in de CL speelt)? Nog los van de verviervoudiging van het salaris (wat toch een belangrijk onderdeel vormt van de doelstelling van een werknemer).
Dat Oekraine inmiddels hoger staat op de UEFA ranking komt alleen maar omdat de NL clubs (waaronder PSV) de EL laten lopen, niet omdat Dynamo Kiev nu zo'n geweldige club is (de laatste keer dat ze landskampioen werden was in 2009) dus sportief is het ook geen verbetering, blijft over het financiele argument.
Bij PSV komt de kans op een transfer naar een mooie Europese club (uit de PL bijvoorbeeld) heus wel.

[ Voor 6% gewijzigd door tweaker2010 op 14-06-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
eigenlijk te gek voor woorden om een heel jaar te "strijden" om europees voetbal te halen, en als je dan europees voetbal hebt gehaald ga je het laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 17:56

Niku

Alagaesii

Oekraine staat niet hoger op de ranking. NL 8, OEK 9. Miniem verschil overigens.

Op de clubranking staat Kiev trouwens wel iets hoger dan Ajax en PSV (25 tegen gedeeld 27).

[ Voor 37% gewijzigd door Niku op 14-06-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:35:
Voorlopig heeft Lens een basisplaats volgens mij, mits hij in vorm blijft natuurlijk. Maar Schaken lijkt me geen vaste international voor de komende jaren. De enige concurrentie komt dan van John (speelt ook niet altijd de laatste tijd) en de tieners Boetius en Depay.
Vergeet Narsingh niet, die is ook weer op de weg terug na zijn blessure; voor zijn blessure speelde hij rechtsbuiten in Oranje. Het lijkt me dat Lens, Narshingh en John het komend seizoen mogen uitvechten. Boetius en Depay mogen eerst een paar jaar in Jong Oranje spelen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
Wat een zure reacties over dat geld. Als jij de kans krijgt om vier keer zoveel te gaan verdienen bij een bedrijf dat niet slechter is dan je huidige bedrijf en dat in een mooiere stad zit (Eindhoven is echt gruwelijk lelijk, Kiev is juist een mooie stad (zolang je niet in de buitenwijken komt)), dan zeg jij ook 'waar mag ik tekenen?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Railgunner schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:02:
[...]

Vergeet Narsingh niet, die is ook weer op de weg terug na zijn blessure; voor zijn blessure speelde hij rechtsbuiten in Oranje. Het lijkt me dat Lens, Narshingh en John het komend seizoen mogen uitvechten. Boetius en Depay mogen eerst een paar jaar in Jong Oranje spelen.
Narsingh zijn snelheid is een wapen inderdaad, mits weer fit. Maar als Lens of John niet veel spelen, Boetius de lijn van vorig jaar doortrekt en Depay net zo'n ontwikkeling meemaakt kan er veel veranderen. Ik heb gevoel dat de top van de laatste twee ook hoger ligt dan die van Lens of John.

En er is ruimte voor drie plekken.
Anakha schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:04:
dan zeg jij ook 'waar mag ik tekenen?'.
Dat weet ik niet hoor. In het geval van Lens zou ik altijd een gesprek met de trainer willen hebben over het toekomstperspectief van de club en over waar ik kom te spelen. Als ik vier keer meer kan verdienen met een baan in een vreemde stad maar ik heb geen garantie dat ik kan doen wat ik leuk vind en er is kans dat ik over een jaar weer buiten sta: echt niet hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door D-e-n op 14-06-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:09:
[...]

Dat weet ik niet hoor. In het geval van Lens zou ik altijd een gesprek met de trainer willen hebben over het toekomstperspectief van de club en over waar ik kom te spelen. Als ik vier keer meer kan verdienen met een baan in een vreemde stad maar ik heb geen garantie dat ik kan doen wat ik leuk vind en er is kans dat ik over een jaar weer buiten sta: echt niet hoor.
Nu heeft Dynamo Kiev misschien wel geld over, maar ze gaan toch geen 9 miljoen euro (+ een flink salaris) betalen voor een speler waarvan ze denken dat zie zeker altijd op de bank of tribune zal zitten?

Ik zou ook als een speer mijn handtekening zetten, voordat ze zich bedenken. De kans dat je over een jaar weer buiten staat is er bovendien niet. Je tekent een contract voor 3 of 4 jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 14-06-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 21:46
Dat deed Inter toch ook met Andy vd Meyde? :+

(en ja, ik heb net dat boek gelezen..... :+ )

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
argro schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:29:
[...]
maar ze gaan toch geen 9 miljoen euro (+ een flink salaris) betalen voor een speler waarvan ze denken dat zie zeker altijd op de bank of tribune zal zitten?
En toch gebeurt het vaak genoeg.

En we hebben deze discussie eerder gehad bij De Vrij, v Ginkel, Indi etc.. en wellicht kunnen we hem ook hebben bij Strootman en Napoli. Ik snap dat voetballers vaak niet al te goed zijn in lange termijn denken maar je kunt als voetballer toch ook eens "nee" tegen een transfer zeggen? De eerste aanbieding is lang niet altijd de beste die langs komt. Als elke voetballer zo zou redeneren als jij nu voorstelt zouden er nooit meer weloverwogen transfers plaats vinden.

Dat is dan wel weer snugger van Toivonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Strootman en Napoli? Bedoel je niet Mertens en Napoli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Op het AD stond ook Strootman. Dat lijkt me dus de verkeerde keuze. Mertens gaat niet beter krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:59:
[...]

En toch gebeurt het vaak genoeg.

En we hebben deze discussie eerder gehad bij De Vrij, v Ginkel, Indi etc.. en wellicht kunnen we hem ook hebben bij Strootman en Napoli. Ik snap dat voetballers vaak niet al te goed zijn in lange termijn denken maar je kunt als voetballer toch ook eens "nee" tegen een transfer zeggen? De eerste aanbieding is lang niet altijd de beste die langs komt. Als elke voetballer zo zou redeneren als jij nu voorstelt zouden er nooit meer weloverwogen transfers plaats vinden.
Eens nee zeggen is nog iets heel anders dan categorisch nee zeggen tenzij je garantie op een basisplaats krijgt bij de absolute top, waar jouw aanpak een beetje naar lijkt te tenderen.
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:02:
Op het AD stond ook Strootman. Dat lijkt me dus de verkeerde keuze. Mertens gaat niet beter krijgen denk ik.
Waarom is Napoli een mindere keuze dan de 0-optie (blijven bij PSV)? Natuurlijk vind ik ook dat Strootman beter nog even kan afwachten, wellicht komt er iets mooiers voorbij. Zo niet, dan lijkt Napoli mij een mooie stap. Beter met de nummer 2 van Italië in de CL spelen dan met PSV in de EL (tenzij PSV de vCL overleeft).
De competitie is beter, de club is beter en het salaris is beter. Ik ben benieuwd naar de redenen waarom de 0-optie beter is dan Napoli.

[ Voor 29% gewijzigd door argro op 14-06-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het ligt aan de speler en de club. Mertens en Napoli: gelijk doen. Strootman: wacht maar op Engeland. Van Ginkel: heb geduld, je bent goed dus je komt er ook zonder snelle transfer wel.

@argro
Je denkt bij Strootman dus puur op korte termijn. Als ik speler was dacht ik in jaren, niet in maanden. Anders word je zo'n clubhopper: jaartje Napoli en dan hopen dat die Engelse club toch komt.

[ Voor 35% gewijzigd door D-e-n op 14-06-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:53:
Het ligt aan de speler en de club. Mertens en Napoli: gelijk doen. Strootman: wacht maar op Engeland. Van Ginkel: heb geduld, je bent goed dus je komt er ook zonder snelle transfer wel.
Wat Van Ginkel betreft dachten we dat ook van Aisatti na een paar wervelende duels in het eerste van PSV, onder meer tegen AC Milan. Nadat Aisatti FC Barcelona heeft afgewezen is het niet bepaald beter gegaan. We weten ondertussen allemaal hoe het gelopen is. En waar moet Van Ginkel op wachten? Chelsea is toch absolute top? Die doen ieder jaar mee om alle prijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 14-06-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Aisatti had het dus nergens gered vermoed ik. Ik ga bij van Ginkel vooralsnog uit van het positieve. Als elke speler alleen aan het geld denkt breekt er niemand meer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Napoli is toch niet meer het oude Napoli, maar een letterlijk van de grond af aan nieuw opgebouwd Napoli met een deskundige leiding en realistische plannen...? Lijkt me geen slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Dus als ik de geruchten ff op een rijtje zet, vertrekt er bij PSV mogelijk: Lens, Mertens, Toivonen, Strootman, Marcelo (maar die wil alleen naar Barca ;)). en van Bommel en Bouma zijn gestopt. Ik ben echt reuze benieuwd wat er straks voor elftal komt te staan aan het begin van het seizoen. Als ze iedereen verkopen hebben ze wel een flinke zak geld, maar zal elke andere club de hoofdprijs vragen. Bovendien voor de interessantere spelers als Maher en vdHoorn ook de nodige concurrentie (v.Ginkel is al weg).

Overigens schijnt Ajax bezig te zijn met een huur van Labyad, Sporting kan zijn salaris niet betalen en Ajax zou hem dan voor enkel salariskosten een seizoen huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
In feite hoeft er voorin weinig bij te komen lijkt me, met Depay op links met daarachter Bakkali. In het centrum heb je dan Matavz/Locadia, en rechts Narsingh/Wijnaldum. Middenveld mag zeker wat bij, maar vooral achterin moet er versterkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:44

Quad

Doof

Labyad wil ik niet bij Ajax zien.
En 1.1 miljoen aan salaris is veel geld voor een lastpost.

Het past bovendien niet in het Ajax beleid.
Eerst uit eigen jeugd, aanvullen met aankopen en anders als het echt niet kan huren.

[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 14-06-2013 15:40 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 120 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.