[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.121 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-10 13:20

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Huntelaar heeft het1 seizoen goed gedaan, daarna is hij teruggevallen. een echte topspits zou constanter presteren. Leuk dat hij 1 seizoen topscorer van de Bundesliga is geworden, maar dat was een incident.
seizoen club wedstrijden goals competitie
2007/08 Ajax 34 33 Eredivisie
2008/09 Ajax 10 6 Eredivisie
2008/09 Real Madrid 20 8 Primera Division
2009/10 AC Milan 25 7 Serie A
2010/11 Schalke 04 24 8 Bundesliga
2011/12 Schalke 04 32 29 Bundesliga
2012/13 Schalke 04 26 10 Bundesliga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Precies wat Amras zegt dus, geen echte topper maar ook niet echt door het ijs gezakt. Of had jij de verwachting dat hij de nieuwe Zlatan was?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:37
Wesley Sneijder op de bank. De Jong speelt. Als er nu een WK zou zijn zou Sneijder dus niet eens meegaan. Want v Gaal liet ook nog weten dat hij waarschijnlijk twee verschillende types nummers tien meeneemt naar het WK: dus of Sneijder of Maher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

tweaker2010 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 11:51:
Kijk naar Huntelaar, Kezman, Dost om maar een paar voorbeelden te noemen die door het ijs gezakt zijn.
Eigenlijk hebben de laatste jaren alleen Ibrahimovic en Suarez het goed gedaan in het buitenland.
Robin van Persie ook door het ijs gezakt? :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Die heeft bij Feyenoord nooit vast in de spits gestaan. :)

Edit:
Bij het AD doen ze ook maar wat. Nu lees ik:

"Rechtsback Dwight Tiendalli houdt Ricardo van Rhijn op de bank"

Is die helemaal over komen vliegen uit Israël? 8)7

[ Voor 65% gewijzigd door D-e-n op 11-06-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:58
Het ging om topscoorders van de eredivisie en dat die in het buitenland vaak door het ijs zakken omdat scoren dan een stuk moeilijker is (Alves-effect). Dus dan is v.Persie een minder goed voorbeeld.

Bij Huntelaar is het ook erg vreemd gelopen bij Real. 8 uit 20 lijkt niet heel aansprekend, maar hij heeft ze bijna allemaal in de eerste 10 wedstrijden gemaakt en daarna belandde hij op de bank en kreeg hij enkel nog invalbeurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:49

Quad

Doof

Oef, heb even het volume omlaag gedraaid bij het volkslied van China. :(

Makkelijk middagje zo voor Nederland, 1-0 voor en al een rode kaart in de 13e minuut voor China.

[ Voor 40% gewijzigd door Quad op 11-06-2013 14:14 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 20:46

Vuvuzela

My spire is forming

:o rood voor Shin Chan

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22

wontcachme

You catch me? No you wont

Hey hey, hey, Shinchan
Problemen maken daar houdt 'ie van
Hey hey, hey, Shinchan
Overtreedt de regels wanneer het maar kan
Af en toe dom, nu en dan stom
Maar daar geeft 'ie echt niet om
Shinchan!

:+ :+

Was ook flink inkomen van die vent zeg :X :X

[ Voor 18% gewijzigd door wontcachme op 11-06-2013 14:18 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ughhhh de Jong! :o

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:42

Vos

AFCA

PSV en Norwich City hebben een principe-akkoord bereikt over een transfer van Ola Toivonen, zo meldt Voetbal International. De club uit Eindhoven kan een bedrag van 5,5 miljoen euro tegemoet zien als de Premier League-club eveneens tot een akkoord komt met de Zweeds international.
Dat is 1 etter weg ;). Mits akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:42:
[...]

Volgens de telegraaf een bedrag van 7 miljoen, lijkt me heel netjes gezien het aflopende contract. Al zal het geholpen hebben dat de Belgische verdedigers die hem voorgingen het zo goed doen in de PL.
Wat mij betreft gunt Ajax hem die transfer. Net bedrag, speler heeft zich altijd goed gedragen en met Heitinga kun je volgens mij relatief goedkoop (qua transfersom in ieder geval) een betere vervanger halen.
Schijnt alleen iets van 60k pond per week te verdienen bij Everton, dat zou bij Ajax wel wat minder worden hopelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Vos schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:58:
[...]

Naar een degredatiekandidaat in de PL? Dan kan hij beter z'n zakken gaan vullen in Rusland. Er komt vast wel een betere club, misschien niet voor 5,5 mln, maar dat is niet Toivonens probleem lijkt me. ;)
toolkist schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:59:
[...]

Wat mij betreft gunt Ajax hem die transfer. Net bedrag, speler heeft zich altijd goed gedragen en met Heitinga kun je volgens mij relatief goedkoop (qua transfersom in ieder geval) een betere vervanger halen.
Schijnt alleen iets van 60k pond per week te verdienen bij Everton, dat zou bij Ajax wel wat minder worden hopelijk ;)
Je hebt Veltman, Denswil en Bazoer als talenten lopen, daar moet je het in de eredivisie mee redden. Voor CL misschien een routinier zoals Poulsen (maar dan verdediger ;) ) afgelopen jaar zien aan te trekken. Met een beetje pech speelt een van die jongens Heitinga uit de basis en dan heb je een bommetje met een megasalaris in de kleedkamer.

[ Voor 52% gewijzigd door Sempy op 11-06-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
[...]

Het lijkt me niet uitgesloten dat Toivonen zelf niet zit te wachten op Norwich City, alhoewel hij nu maar eens moet begrijpen dat hij met zijn 26/27 jaar niet meer de top gaat halen in Engeland. Als ik hem was zou ik akkoord gaan; PL spelen, nieuw avontuur en meer geld verdienen. Daarnaast is een transfer binnen de PL een stuk gemakkelijker dan van buiten naar een topclub. Zou voor beide partijen een goed einde zijn aan een vooral goede samenwerking. Je kan zeggen van hem wat je wilt, maar hij heeft het bij PSV prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kilo Utrecht Tango :D . Da's mijn cluppie tegenwoordig :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

D-e-n schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:14:
Die heeft bij Feyenoord nooit vast in de spits gestaan. :)

Edit:
Bij het AD doen ze ook maar wat. Nu lees ik:

"Rechtsback Dwight Tiendalli houdt Ricardo van Rhijn op de bank"

Is die helemaal over komen vliegen uit Israël? 8)7
Ricardo gaat speciaal tv kijken voor Dwight? ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 20:46

Vuvuzela

My spire is forming

Sneijder pirouette de bal de het doel in :o

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Prachtige aanval en uitmuntend afgerond door Sneijder!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Leuk voor Sneijder :) Ik gun hem dat wel.

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

afvalzak schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:20:
[...]
Ricardo gaat speciaal tv kijken voor Dwight? ;)
Inderdaad, wat een onzin van het AD. Zoiezo belachelijk dat hij van der Wiel thuislaat, maar dat terzijde.
Ik neem van Gaal als coach toch al niet meer serieus... zijn selectiebeleid gaat helemaal nergens over :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Op vd Wiel na kan hij toch ook niet zoveel meer nu?

Hij begon belachelijk met die zelfmoordopstelling tegen België en het passeren van van Persie maar gaandeweg is het realisme wel wat meer in hem gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

gambieter schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:15:
[...]

Kilo Utrecht Tango :D . Da's mijn cluppie tegenwoordig :p
Prima speler, op zijn nukken na dan, en voor 'zo'n club' echt wel een aanwinst.

Ik kan me echter wel voorstellen dat iemand die niet voor PSV is 'm graag ziet vertrekken. Zo lust ik er nog wel een paar.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:11:Je hebt Veltman, Denswil en Bazoer als talenten lopen, daar moet je het in de eredivisie mee redden. Voor CL misschien een routinier zoals Poulsen (maar dan verdediger ;) ) afgelopen jaar zien aan te trekken. Met een beetje pech speelt een van die jongens Heitinga uit de basis en dan heb je een bommetje met een megasalaris in de kleedkamer.
Veltman heeft centraal achterin niks te zoeken, te klein en te licht. Heb zo geen idee hoe snel ie is, maar ik zie hem eerder als opvolger van van Rhijn. Denswil is een linkspoot volgens mij, Bazoer zien ze dacht ik meer als verdedigende middenvelder.

Heitinga is nog goed genoeg om de verdediging van Ajax de komende jaren te leiden (zie ik Moisander niet doen), heeft al een flinke historie bij de club en ligt heel erg goed bij de supporters. Hij heeft eerder dit seizoen ook al aangegeven wel terug te willen naar Ajax. Ik zie alleen maar voordelen.

Laat Denswil sowieso eerst maar eens een seizoen spelen bij een leuke eredivisie club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:34:
Op vd Wiel na kan hij toch ook niet zoveel meer nu?

Hij begon belachelijk met die zelfmoordopstelling tegen België en het passeren van van Persie maar gaandeweg is het realisme wel wat meer in hem gekomen.
Eens een duidelijke keuze voor een keeper maken, lijkt me ook wel handig. Nu stond Vorm er opeens weer in. En waarom laat hij in vredesnaam Kuyt invallen? Sorry hoor, maar die jongen heeft zijn tijd gehad. Waarom zou je hem dan nog speeltijd gunnen? Laat jong talent lekker ervaring opdoen in zo'n wedstrijd. En van Persie was opnieuw niet zoveel soeps, als je een penalty nodig hebt om tegen 10 chinezen te scoren, dan is dat matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
tweaker2010 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:09:
[...]
Nu stond Vorm er opeens weer in.
Voor wat betreft keepers heb je een punt. Ik snapte de keuze voor Vermeer al niet. Voor mij is het Stekelenburg, Krul, Vorm.
En van Persie was opnieuw niet zoveel soeps
Opnieuw? :? :X

Van Persie heeft ons er in de kwalificatie wel een aantal keren doorheen gesleept met zijn spel en zijn aanwezigheid. Bovendien: het is de enige speler van wereldklasse die we hebben op dit moment. De rest van het elftal heeft zijn best daar maar voor te doen, inclusief Sneijder en Robben. Het is vele jaren andersom geweest maar de tijden zijn veranderd.

Van den gekke dat sommigen daar nog altijd een discussie over willen starten. Het is hetzelfde als met Bergkamp destijds. Die haalde ook zijn Arsenal niveau niet altijd in Oranje en daar was dan ook gezeur over. Pas met dat balletje tegen Argentinië stopte dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Hij moet gewoon goals maken (ook tegen Indonesie), Huntelaar had die goals ook gemaakt en had daarnaast ook in deze wedstrijden nog wel een paar keer gescoord dus zo bijzonder is dat allemaal niet.
Van Persie wordt gehypt, maar we gaan op het WK zien of hij echt zo'n topper is. Het is meer bij gebrek aan beter. Het is dat Robben zovaak geblesseerd is en dat Sneijder momenteel een vormcrisis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-10 20:27
Ja, ik begrijp dat onomstreden De Ster is Robin -gedoe ook niet. Je kan niet zeggen dat hij Man. kampioen heeft gemáákt.
Verder heb ik hem in Oranje nog niet het verschil zien maken in grote wedstrijden (ok tegen Dld op de Ek was er de tegengoal van em).
Enige wat ik kan bedenken is dat hij met zijn houding verering eist/afdwingt om hem heen. Nou dan moet je niet bij mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:19:
Hij moet gewoon goals maken (ook tegen Indonesie), Huntelaar had die goals ook gemaakt en had daarnaast ook in deze wedstrijden nog wel een paar keer gescoord dus zo bijzonder is dat allemaal niet.
Van Persie wordt gehypt, maar we gaan op het WK zien of hij echt zo'n topper is. Het is meer bij gebrek aan beter. Het is dat Robben zovaak geblesseerd is en dat Sneijder momenteel een vormcrisis heeft.
Messi wordt dus ook gehypt? Die scoort ook (relatief) weinig voor Argentinie, wat zeg ik...bijna hetzelfde als RvP.

Messi: 75 interlands, 35 goals
RvP: 76 interlands, 35 goals

En knap dat je weet dat KJH er wel een paar had gescoord, mag ik die bol ook? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Een spits is meer dan goals. Huntelaar heeft een periode heel makkelijk gescoord maar dat was ook alleen maar in de tijd dat het elftal lekker draaide en er veel ballen in de zestien kwamen. In wedstrijden zoals tegen België bakt Huntelaar er niks van. Van Persie blijkt dan gewoon de betere voetballer. Die staat wat dat betreft op eenzame hoogte in Nederland op dit moment.

Het zou leuk zijn als Sneijder weer terug fit wordt maar voorlopig is dat niet het geval. En dan hebben we één speler die op lijstjes van buitenlandse journalisten en trainers voorkomt: van Persie. Als wij Nederlanders denken dat een speler als Huntelaar van Persie zou moeten verdringen dan zijn we echt wereldvreemd wat dat betreft.

Ik heb er overigens niks tegen als v Gaal ze allebei zou opstellen. Maar dan moet hij anders spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Vos schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:24:
[...]

Messi wordt dus ook gehypt? Die scoort ook (relatief) weinig voor Argentinie, wat zeg ik...bijna hetzelfde als RvP.

Messi: 75 interlands, 35 goals
RvP: 76 interlands, 35 goals

En knap dat je weet dat KJH er wel een paar had gescoord, mag ik die bol ook? ;)
Wauw, had zomaar mijn post kunnen zijn <3

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
tweaker2010 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:19:
*knip* laat dat maar achterwege

RvP gehyped???? Heb je het afgelopen jaar wel eens naar de PL gekeken? Hij hoort bij de beste spelers daar, is door zijn mede PL spelers gekozen tot beste speler. Scoort op crusiale momenten en dan gaan beweren dat hij gehyped wordt?

Het is hier al meer dan eens langs gekomen maar in Nederland weten we onze toppers goed omlaagte halen. Vooral club geschiedenis speelt daarbij een heel belangrijke rol. Zo hebben mijn vrienden in R'dam bijna allemaal een hekel aan spelers als Huntelaar en Vd Vaart en mijn vrienden uit de regio A'dam unaniem een hekel aan RvP.

Ik hou me liever aan de werkelijkheid en kan dit soort dingen wel scheiden :-)

Edit:
PS Kreeg nog een leuk bericht uit indonesie van een neef die daar woont, in de aanloop naar de webstrijd tegen NL daar zijn er via de originele kanalen 6500 (ja je leest het goed) NL shirts verkocht met de naam Van Persie achterop. Tja dat is weer die hype natuurlijk ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 11-06-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
Ach, welke speler laat wel zijn clubniveau bij zijn nationale team zien? Ik denk dat van alle grote landen alleen de spelers van Duitsland en Spanje dat doen, maar die spelen dan ook grotendeels in dezelfde team(s). Spanje is gebouwd om Xavi en Iniesta en bij Duitsland heb je de as van Bayern met Gomez, Kroos en Schweinsteiger. Zet daar nog een Gundogan bij en dan heb je al een middenveld van wereldklasse.

Dan heb je ook meteen de belangrijkste spelers in je elftal en dat speelt een stuk lekkerder. Voor verdedigers maakt het meestal niet zoveel uit, aanval is afhankelijk vooral van het middenveld, maar met de hierboven genoemde spelers komt dat wel goed.

Het verschil is vrij duidelijk te merken dan, je ziet dat die teams gewoon ontzettend goed op elkaar ingespeeld zijn en dat er echt lijn in zit. Bij een Brazilië zie je dat het vooral hopen is op een frivole actie voorin van één van die aanvallers.

Wij proberen een goed voetballend team te krijgen, maar in de korte tijd die je hebt gaat dat gewoon moeilijk en moet je dingen zo simpel mogelijk houden. Zo snel wen je niet aan andere spelers. En als dan je belangrijke spelers op belangrijke moment het af laten weten. Neem bijvoorbeeld Robben in de WK finale, Van Persie in de groepsfase van het WK en de rest van het toernooi ook, en dan nu Sneijder, dan is het lastig en zie je dat de spoeling gewoon ontzettend dun is.

Hopelijk kan Van Gaal en zijn opvolgers, er met de nieuwe lichting langzaam een mooi nieuw team van smeden, want zo slecht is het natuurlijk niet. Al missen we op sommige posities echte toppers.

Met Stekelenburg/Krul/Vermeer/Vorm kunnen we nog wel even vooruit. Achterin vind ik het nog even afwachten hoe die zich allemaal ontwikkelen. Van Rhijn, Martins Indi, De Vrij, Blind, Pieters. Het maakt op mij nog niet de indruk dat het echte toppers worden. Indi misschien het meeste, maar nu merk je ook dat hij een lang seizoen heeft gedraaid.

Middenveld ben ik nog het minst bang voor. Met Maher, Van Ginkel, Strootman, De Jong, Fer, Clasie. Dit zijn allemaal jongens die er wel gaan komen.

Voorin is het ook weer twijfelachtig. Luuk de Jong is ook nog niet wat we hoopten dat 't zou worden, niet echt een meevoetballende spits. Ola John moet nog flinke stappen maken, maar is wel de speler met de meeste potentie. Snel, goede actie en kan het overzicht bewaren. Maar hij laat het maar vrij weinig zien in wedstrijden. Dan heb je nog Depay, Locadia en Hoessen, maar daar heb ik nog te weinig van gezien om te zeggen dat het echt iets kan zijn voor het grote Oranje.

Ik zou er niet van staan kijken als we het komende WK er in de 8ste finale al uit liggen, al hoop ik 't niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

rikoos schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:00:
[...]
RvP gehyped???? Heb je het afgelopen jaar wel eens naar de PL gekeken? Hij hoort bij de beste spelers daar, is door zijn mede PL spelers gekozen tot beste speler. Scoort op crusiale momenten en dan gaan beweren dat hij gehyped wordt?

Het is hier al meer dan eens langs gekomen maar in Nederland weten we onze toppers goed omlaagte halen.
Ja, ik heb PL gezien, maar van Persie is bij Man Utd niet de ster die hij bij Arsenal was. Hij heeft bij Man Utd ook hele periodes droog gestaan en dat terwijl de rest van het elftal gewoon prima draaide. Beste spits van de PL is ie alleen geworden omdat Suarez zich zo liet gaan. Beste speler van de PL was Bale trouwens, wij moeten ook oppassen dat we Van Persie niet (net als Afellay een paar jaar terug) teveel complimenten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Royz schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:45:
[...]

Wauw, had zomaar mijn post kunnen zijn <3
Hihi O+
tweaker2010 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:00:
[...]

Ja, ik heb PL gezien, maar van Persie is bij Man Utd niet de ster die hij bij Arsenal was. Hij heeft bij Man Utd ook hele periodes droog gestaan en dat terwijl de rest van het elftal gewoon prima draaide. Beste spits van de PL is ie alleen geworden omdat Suarez zich zo liet gaan. Beste speler van de PL was Bale trouwens, wij moeten ook oppassen dat we Van Persie niet (net als Afellay een paar jaar terug) teveel complimenten geven.
Bale en Suarez behoren de wereldtop, RvP ook.

[ Voor 64% gewijzigd door Vos op 11-06-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
wij moeten ook oppassen dat we Van Persie niet (net als Afellay een paar jaar terug) teveel complimenten geven.
Een vergelijking met een blessuregevoelige Afellay die niet verder kwam dan wat invalbeurtjes bij Barcelona begint meer op een hetze te lijken dan op een objectieve beschouwing.

Je bent steeds lyrisch over Sneijder. Je kan ook zeggen dat Sneijder maar één seizoen gepresteerd heeft, bij Inter toen hij de CL won. Je kan ook zeggen dat dat elftal draaide op Mourinho of de goals van Milito. Nee, daar geven we Sneijder credits voor, en terecht. Want hij was belangrijk.

Hoe kinderachtig om van Persie zo weg te zetten. Terwijl nota bene zijn eigen manager zelf zegt dat van Persie het elftal net dat stukje extra gaf. En nee: daar hoef je niet elke wedstrijd voor te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:22:
Ja, ik begrijp dat onomstreden De Ster is Robin -gedoe ook niet. Je kan niet zeggen dat hij Man. kampioen heeft gemáákt.
Waarom niet? Hij heeft Man United aan 3 punten geholpen in enkele van de meest cruciale wedstrijden in een belangrijke fase van het seizoen (Chelsea uit, Arsenal thuis, City uit).
[...]

Ja, ik heb PL gezien, maar van Persie is bij Man Utd niet de ster die hij bij Arsenal was. Hij heeft bij Man Utd ook hele periodes droog gestaan en dat terwijl de rest van het elftal gewoon prima draaide.
1 periode. Van Persie heeft in het gehele seizoen letterlijk 1 relatief korte periode droog gestaan, meer niet, daarna schoot hij ze weer aan de lopende band erin. Van Persie was een van de meest constante factoren bij Man United dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 21:33:
[...]
Een vergelijking met een blessuregevoelige Afellay die niet verder kwam dan wat invalbeurtjes bij Barcelona begint meer op een hetze te lijken dan op een objectieve beschouwing.
Het heeft weinig met hetze te maken hoor. Juist dat haantjesgedrag heeft ons het EK de das om gedaan.
Je bent steeds lyrisch over Sneijder. Je kan ook zeggen dat Sneijder maar één seizoen gepresteerd heeft, bij Inter toen hij de CL won. Je kan ook zeggen dat dat elftal draaide op Mourinho of de goals van Milito. Nee, daar geven we Sneijder credits voor, en terecht. Want hij was belangrijk.
Sneijder heeft het verschil gemaakt op het moment dat het moest. Zowel bij zijn club als in oranje.
Dat is heel knap maar dat schijnen veel mensen nu al weer vergeten te zijn.
Hoe kinderachtig om van Persie zo weg te zetten. Terwijl nota bene zijn eigen manager zelf zegt dat van Persie het elftal net dat stukje extra gaf. En nee: daar hoef je niet elke wedstrijd voor te scoren.
Ik kraak hem niet af maar blijf realistisch. Een NL krant vraagt aan Ferguson hoe hij over van Persie denkt...
Wat krijg je dan als antwoord denk je? Niet dat van Persie er niets van kan... Nee, zijn spelers zijn de beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52
Ik denk toch dat de van Persie haters zich er bij neer moeten leggen dat we het met van Persie moeten doen. Hij is de enige speler die wereldklasse is of in de buurt komt, als je dat nu nog niet wil accepteren dat ligt dat aan jou. Of hij nou de beste spits van Engeland is of de derde, hij is veel beter dan zn concurrenten en de rest van de spelers van Oranje. Het heeft weinig zin om zelfs na 2 onzin potjes weer die discussie op te starten. Je laat je vooral enorm kennen door van Persie de schuld te geven van het mislukte EK, het is niet eens de moeite om er op in te gaan.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:57
ph4ge schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 03:59:
Ik denk toch dat de van Persie haters zich er bij neer moeten leggen dat we het met van Persie moeten doen. Hij is de enige speler die wereldklasse is of in de buurt komt, als je dat nu nog niet wil accepteren dat ligt dat aan jou. Of hij nou de beste spits van Engeland is of de derde, hij is veel beter dan zn concurrenten en de rest van de spelers van Oranje. Het heeft weinig zin om zelfs na 2 onzin potjes weer die discussie op te starten. Je laat je vooral enorm kennen door van Persie de schuld te geven van het mislukte EK, het is niet eens de moeite om er op in te gaan.
+ robben !

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het probleem met Robben is dat hij nooit een heel seizoen fit is. Was hij dat wel dan was hij misschien wel de op twee na beste speler van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:21

Koppensneller

winterrrrrr

edit:
Oeps

[ Voor 97% gewijzigd door Koppensneller op 12-06-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08
Robben in de PL? Die is leuk! ;)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 10:52
ph4ge schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 03:59:
Hier ben ik het volledig mee eens, Van Persie speelt dan misschien vaak niet altijd even gelukkig voor Oranje maar het is gewoon qua doelsaldo de beste spits die we hebben. Huntelaar schiet momenteel ook geen deuk in een pakkie boter.

Ik denk ook niet dat we heel veel hoeven te verwachten volgend jaar op het WK, we zullen waarschijnlijk wel weer gewoon de eerste ronde doorkomen want dat is nou eenmaal minder zwaar als op een EK meestal.

Maar als je op papier kijkt dan zie je dat het vooral qua verdediging vooral erg matig is. Met de linksback positie die nog wel het meest broos is ( Willems, Blind, Buttner misschien, Pieters svp niet meenemen )

-----------------------------------------Steek-----------------------------------------

----Janmaat----------BMI------------------De Vrij---------------Blind--------

-----------------Strootman----------------------De Guzman-------------------

-------------Robben---------------Maher----------------John-------------------

----------------------------------Van Persie----------------------------------------

Bank:

- Vorm
- Buttner
- Van der Wiel
- Heitinga
- Siem de Jong
- Sneijder
- Van der Vaart
- Huntelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:29
Vlassie1980 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:36:
[...]

Hier ben ik het volledig mee eens, Van Persie speelt dan misschien vaak niet altijd even gelukkig voor Oranje maar het is gewoon qua doelsaldo de beste spits die we hebben. Huntelaar schiet momenteel ook geen deuk in een pakkie boter.

Ik denk ook niet dat we heel veel hoeven te verwachten volgend jaar op het WK, we zullen waarschijnlijk wel weer gewoon de eerste ronde doorkomen want dat is nou eenmaal minder zwaar als op een EK meestal.

Maar als je op papier kijkt dan zie je dat het vooral qua verdediging vooral erg matig is. Met de linksback positie die nog wel het meest broos is ( Willems, Blind, Buttner misschien, Pieters svp niet meenemen )

-----------------------------------------Steek-----------------------------------------

----------------------------------Van Persie----------------------------------------

Bank:

- Vorm
- Buttner
- Van der Wiel
- Heitinga
- Siem de Jong
- Sneijder
- Van der Vaart
- Huntelaar
Ik zie zelf liever Clasie op de plek van De Guzman, maar dat kan ook mijn clubvoorkeur te maken hebben. Hij zal sowieso op de bank komen dan, want met deze bank heb je geen vervanger voor Strootman.

Ik denk overigens niet dat Siem de Jong het ver zal schoppen in Oranje (en ook de bank niet zal halen op het WK). Welke kwaliteiten heeft hij nou die andere spelers niet hebben? Wellicht loopvermogen, maar dan zie ik liever van Ginkel (mits hij volgend seizoen aan spelen toekomt).

Verder vraag ik me af of v/d Wiel beter is dan van Rhijn, maar dat kan ik zelf ook niet zo goed inschatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:21
Laten hopen dat van persie in vorm blijft, robben heel blijft en sneijder weer fit wordt.

En dat van Gaal er een team van kan maken, dan is de kans op een enorme blamage wat minder

En op een WK is de groep potentiële winnaars gewoon best wel groot, waarbij vorm en fitheid van grote invloed zullen zijn. Is je basis fit en in vorm, dan zou je zomaar heel ver kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Marmar schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:47:
[...]
Ik denk overigens niet dat Siem de Jong het ver zal schoppen in Oranje (en ook de bank niet zal halen op het WK). Welke kwaliteiten heeft hij nou die andere spelers niet hebben? Wellicht loopvermogen, maar dan zie ik liever van Ginkel (mits hij volgend seizoen aan spelen toekomt).
Het probleem van Siem is dat hij nergens in uitblinkt en tekort komt voor de echte top, aan de andere kant is hij multifunctioneel, dus dat pleit voor hem. Ik zou hem eerder meenemen dan een speler als Kuyt bijvoorbeeld.
Verder vraag ik me af of v/d Wiel beter is dan van Rhijn, maar dat kan ik zelf ook niet zo goed inschatten...
Qua ervaring is v/d Wiel beter. Van Rhijn is misschien qua potentie beter, maar hij laat nu nog regelmatig zijn mannetje lopen. Dat v/d Wiel niet in de basis staat kan een afweging zijn, maar hij hoort zeker bij de selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Voor wat betreft de selectie zal het er ook op aankomen wie bij zijn club speelt en wie niet. Als Büttner weinig speelt zal hij niet meegaan, vd Wiel idem dito. Op links zie ik als alternatief dan liever van Aanholt (mits ook hij speelt.....) dan Willems of Pieters.

Centraal achterin is er zoveel jong aanstormend talent dat Heitinga/Vlaar/Mathijssen ook echt flink aan de bak moeten en moeten laten zien dat ze beter zijn. Alhoewel minimaal één iets meer ervaren verdediger wel nuttig is.

Op het middenveld is er veel concurrentie. Kijk maar naar Jong Oranje. Clasie, Strootman zou ik altijd meenemen. Maar ook hier: wie gaat er een goed seizoen maken? Fer, de Guzman, v Ginkel, Maher? Wie het weet mag het zeggen.

Vd Vaart en Sneijder allebei meenemen zou ik overigens niet zo snel doen. Als Sneijder topfit is en dus speelt heb je op de bank dan een speler die geen 90min. aankan en niet met Sneijder in één elftal kan. Dan kun je beter voor een multifunctionele speler als v Ginkel, Maher of De Jong kiezen.

Van John in de basis ben ik geen voorstander. Die kwam tot nu toe toch nog wat tekort en Lens heeft het tot nu toe goed gedaan in Oranje. Ik hoop eigenlijk dat Boetius zich nog stormachtig blijft ontwikkelen. Heb je een leuke stand-in voor Robben :)

Oh ja, ook als rechtgeaarde Feyenoorder zou ik Kuijt thuislaten.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 12-06-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
tweaker2010 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:36:
[...]

Het probleem van Siem is dat hij nergens in uitblinkt en tekort komt voor de echte top.
Verkeerde denkwijze, het gaat niet per se om de beste spelers maar om het beste team, althans volgens van Gaal. ;), en volgens van Gaal is een van die cruciale elementen de fitheid van zijn spelers, dat pleit voor Siem de Jong die bijna alles heeft gespeeld + wedstrijden in de champions league.

Waarom zou hij niet spelen op het WK? hij is redelijk kopsterk, dat kan ik niet van zijn 'concurrenten' zeggen, heeft een neusje voor doelpunten en is een uitstekende teamspeler die vrij constant presteert, wat wil je nog meer? :) Maher is meer een speler voor de toekomst die als hij zich kan doorontwikkelen die plaats kan overnemen, Siem de Jong is 24, ideale leeftijd voor een basisspeler, Van der Vaart is een speler die niet de volle 90 minuten constant kan presteren en Sneijder is niet fit, dan blijven er niet veel opties over lijkt me.

Siem de Jong is misschien niet een speler die jarenlang basisspeler kan blijven maar totdat de talenten rijpen lijkt hij me een prima keuze, zou me niets verbazen als van Gaal gewoon voor Siem de Jong kiest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:59
Ik wil vandaag graag naar NL vs Spanje kijken en zie dat deze wedstrijd niet meer om 19:00 maar om 18:00 begint. Beetje vervelend omdat ik dan nog onderweg naar huis ben en het wel graag wil gaan kijken. Ik woon trouwens in Duitsland ik krijg het nog voor elkaar om te zien welke zender deze wedstrijd gaat uitzenden. Mijn gevoel zegt dat het helemaal niet wordt uitgezond :|

Moet ik het dan maar online kijken via een stream? Is er ook een live stream die je onderweg op een android telefoon kan laten afspelen?

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Tweaking Art schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:17:
[...]
Verkeerde denkwijze, het gaat niet per se om de beste spelers maar om het beste team, althans volgens van Gaal. ;), en volgens van Gaal is een van die cruciale elementen de fitheid van zijn spelers, dat pleit voor Siem de Jong die bijna alles heeft gespeeld + wedstrijden in de champions league.
Ehm... als fitheid het criteria wordt, kan hij de bezem wel flink door de selectie halen:

Stekelenburg, Sneijder, van der Vaart, Kuyt, Robben, Huntelaar, Narsingh enz.

Bovendien kun je na een lang seizoen dan beter de spelers meenemen die niet veel gespeeld hebben en nog fris zijn bij aanvang van een groot toernooi. Lastige keuzes... Maar goed, gelukkig ben ik geen bondscoach :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sir_Hendro schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:18:
Ik wil vandaag graag naar NL vs Spanje kijken en zie dat deze wedstrijd niet meer om 19:00 maar om 18:00 begint. Beetje vervelend omdat ik dan nog onderweg naar huis ben en het wel graag wil gaan kijken. Ik woon trouwens in Duitsland ik krijg het nog voor elkaar om te zien welke zender deze wedstrijd gaat uitzenden. Mijn gevoel zegt dat het helemaal niet wordt uitgezond :|

Moet ik het dan maar online kijken via een stream? Is er ook een live stream die je onderweg op een android telefoon kan laten afspelen?
NOS langs de lijn luisteren?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
tweaker2010 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:25:
[...]

Ehm... als fitheid het criteria wordt, kan hij de bezem wel flink door de selectie halen:

Stekelenburg, Sneijder, van der Vaart, Nigel de Jong, Kuyt, Robben, Huntelaar enz.

Bovendien kun je na een lang seizoen dan beter de spelers meenemen die niet veel gespeeld hebben en nog fris zijn bij aanvang van een groot toernooi. Lastige keuzes... Maar goed, gelukkig ben ik geen bondscoach :+
Tja van Gaal is er mee begonnen he :P, Je kan natuurlijk een uitzondering maken voor exceptionele spelers zoals Robben al is het de vraag hoeveel je aan hem hebt met al zijn pijntjes die hij regelmatig heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 09:36:
[...]

Bank:

- Vorm
- Buttner
- Van der Wiel
- Heitinga
- Siem de Jong
- Sneijder
- Van der Vaart
- Huntelaar
Op basis van het EK onder 21 zie ik BMI en De Vrij liever niet samen achterin, zagen er in beide wedstrijden niet sterk uit. Daarnaast heb ik sowieso liever minimaal 1 ervaren speler centraal achterin.
Ik ga ervan uit dat Narsingh komend seizoen weer fit is, die zal dan ook wel weer in aanmerking komen voor de plek rechtsvoor. Heb Robben toch liever op links staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Tweaking Art schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:28:
Tja van Gaal is er mee begonnen he :P, Je kan natuurlijk een uitzondering maken voor exceptionele spelers zoals Robben al is het de vraag hoeveel je aan hem hebt met al zijn pijntjes die hij regelmatig heeft. :)
Als je ziet dat Robben in beide CL halve finales en in de finale scoort, is hij nog steeds speler die het verschil kan maken (en dus ook maakt). Mits fit kun je moeilijk om hem heen (hoewel ze het bij Bayern enige tijd geprobeerd hebben :P)
toolkist schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:32:
Ik ga ervan uit dat Narsingh komend seizoen weer fit is, die zal dan ook wel weer in aanmerking komen voor de plek rechtsvoor. Heb Robben toch liever op links staan
Op basis van dit seizoen is de voorhoede onder Van Gaal: Robben - vPersie - Lens. Narsingh mag gaan proberen om Lens voorbij te streven, maar dat zal nog lastig worden.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vlaar achterin lijkt mij ook verstandiger ivm ervaring i.p.v. BMI en dan BMI eventueel op rechts, maar ik vind Vlaar (ondanks sterke Feyenoord affiniteit ;)) toch ook geen super verdediger en Heitinga is wel erg euh ervaren :p
Ik zelf vind het altijd wel fijn als je één beest hebt staan die alles tegenhoud wat op zijn pad komt en 1 die wat sneller en flexibeler is om creativere oplossingen te vinden.

Maar misschien is Douglas over een jaar wel helemaal top, maar sinds hij Nederlander is geworden is hij een stuk slechter imho.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Sir_Hendro schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:18:

Wedstrijd stond van het begin af aan al om 18:00 gepland en komt vanaf 17:30 uur op SBS6. Die heb je niet? Er zijn vast zat streams te vinden, maar echt legaal is het niet om dat hier te delen :). NL - Indonesie heb ik gedeeltelijk op een stream van SBS6 gezien. Weet alleen niet of ze U21 ook streamen.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 12-06-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vos schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:44:
[...]

Wedstrijd stond van het begin af aan al om 18:00 gepland en komt vanaf 17:30 uur op SBS6. Die heb je niet? Er zijn vast zat streams te vinden, maar echt legaal is het niet om dat hier te delen :). NL - Indonesie heb ik gedeeltelijk op een stream van SBS6 gezien. Weet alleen niet of ze U21 ook streamen.
Ja, streamen ze ook. Weet alleen niet of de stream in Duitsland wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 21:59
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens kijken of ik NOS aan de lijn aan de praat krijg op m'n android voor onderweg en dan thuis ergens een live stream bekijken via het internet. :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:16

Fiber

Beaches are for storming.

tweaker2010 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:56:
[...] Sneijder heeft het verschil gemaakt op het moment dat het moest. Zowel bij zijn club als in oranje. Dat is heel knap maar dat schijnen veel mensen nu al weer vergeten te zijn...
Dat ben ik inderdaad al weer vergeten, zo lang is dat al weer geleden. :z Het moest op het EK, maar daar is ook niet heel veel van terecht gekomen geloof ik... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
D-e-n schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:58:
Voor wat betreft de selectie zal het er ook op aankomen wie bij zijn club speelt en wie niet. Als Büttner weinig speelt zal hij niet meegaan, vd Wiel idem dito. Op links zie ik als alternatief dan liever van Aanholt (mits ook hij speelt.....) dan Willems of Pieters.
Dat is juist het inconsequente van de bondscoach. vd Wiel heeft een groot deel van het seizoen gewoon gespeeld en Büttner heeft evenveel gespeeld als Nelom maar op hoger niveau en meer minuten gemaakt dan Pieters(niet moeilijk met 85 minuten gespeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Vd Wiel heeft alleen gespeeld als de Frans international voor hem een blessure had of geschorst was of rust kreeg. Dus hij was wel degelijk tweede keus. Dus dat een spelende Janmaat en van Rhijn de voorkeur kregen vond ik dan niet zo gek.

Maar inderdaad: Nelom is in principe ook reserve. Dus bij deze trip had je vd Wiel prima kunnen selecteren, juist omdat je hem dan van dichtbij kan meemaken.

Een jaar geleden schreeuwde half Nederland overigens om van Rhijn. Die had op dat moment amper vijftien wedstrijden in de basis van Ajax 1 op zijn naam. Wel grappig hoe opportunistisch we dan met zijn allen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
HamburgerHenk schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:09:
[...]

Dat is juist het inconsequente van de bondscoach. vd Wiel heeft een groot deel van het seizoen gewoon gespeeld en Büttner heeft evenveel gespeeld als Nelom maar op hoger niveau en meer minuten gemaakt dan Pieters(niet moeilijk met 85 minuten gespeeld).
En in die 85 minuten dan ook nog eens onnodig rood en de beslissende fout in de strijd om de titel. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
D-e-n schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:21:
Vd Wiel heeft alleen gespeeld als de Frans international voor hem een blessure had of geschorst was of rust kreeg. Dus hij was wel degelijk tweede keus. Dus dat een spelende Janmaat en van Rhijn de voorkeur kregen vond ik dan niet zo gek.

Maar inderdaad: Nelom is in principe ook reserve. Dus bij deze trip had je vd Wiel prima kunnen selecteren, juist omdat je hem dan van dichtbij kan meemaken.

Een jaar geleden schreeuwde half Nederland overigens om van Rhijn. Die had op dat moment amper vijftien wedstrijden in de basis van Ajax 1 op zijn naam. Wel grappig hoe opportunistisch we dan met zijn allen zijn.
Nou dan was die frans international wel erg vaak geblesseerd, geschorst of moe de laatste 2/3 maanden van de competitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:21:
Het hele "eigen jeugd" gebeuren is vrijwel hetzelfde.
Hoe graag ik ook "eigen jeugd" zie des te liever heb ik de kwalitatief beste speler er zijn. Ook al kan ik een fout van een jongere speler beter begrijpen dan van een "ervaren" speler.
Opportunisme hoort er gewoon bij, zeker bij fans en in iets mindere mate bij supporters.
Zelf probeer ik er weg van te blijven al sluipt het er met momenten wel in. Neem een Depay bij PSV, niet heel raar dat hij niet speelt met Mertens voor zich edoch hoor je van fans dat Depay moet speler, mede doordat het eigen jeugd is en dat hij zo'n groot talent zou zijn.
De keren dat ik hem heb zien spelen was hij echter veel te egoïstisch. Toch blijven ze er om roepen en dat terwijl de cijfers, die niet alles zeggen, van Mertens stukken beter zijn.
Zo zul je dat bij iedere club wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
HamburgerHenk schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:51:
[...]

Nou dan was die frans international wel erg vaak geblesseerd, geschorst of moe de laatste 2/3 maanden van de competitie
Ik heb niet geturfd. In de CL speelde die Fransoos in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Vd Wiel heeft 22 competitiewedstrijden en 5 CL gespeeld bij een van de grotere clubs in Europa, dus dan voldoe je gewoon aan het speeltijdcriteria van Louis van Gaal (zeker als er voor een Pieters wel een uitzondering gemaakt kan worden). Ik denk echter dat van Gaal liever niet met spelers als vdWiel werkt, hij is toch type schoolmeester en vdWiel heeft door dat gedoe toen met Twitter niet bepaald het imago van een makkelijke jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Fiber schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:06:
Dat ben ik inderdaad al weer vergeten, zo lang is dat al weer geleden. :z Het moest op het EK, maar daar is ook niet heel veel van terecht gekomen geloof ik... O-)
Uit de analyses over het EK kwam unaniem naar voren dat Sneijder de enige was die enigszins zijn niveau gehaald heeft en voorop in de strijd ging. Er is dankzij zijn ploeggenoten inderdaad niet veel van terecht gekomen, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sempy schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:38:
Vd Wiel heeft 22 competitiewedstrijden en 5 CL gespeeld bij een van de grotere clubs in Europa,
Zijn dat allemaal basisplaatsen?

Het klopt dat van Gaal bij andere spelers (Nelom, Pieters) totaal inconsequent is geweest voor wat betreft het spelen van wedstrijden maar bij vd Wiel is hij dat volgens mij nu net wel geweest :)

Ik denk dat vd Wiel gewoon veel krediet heeft verspeeld op het EK en dat v Gaal tevreden is over v Rhijn en Janmaat. Maar dan nog had ik vd Wiel in Azië wel verwacht nu. Zijn ontbreken daar is inderdaad raar.

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 12-06-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:45:
[...]

Zijn dat allemaal basisplaatsen?
Nee, als ik ervan uitga dat die Fransman altijd basisspeler is, dan zou hij ~11x in de basis zijn gestart. In de CL 2x basisplaats, 2x ~60 minuten en 1x een paar minuten.

De stelregel dat je moet spelen om in aanmerking te komen voor selectie is om bankzitters die enkel in het 2e ballen uit te sluiten (Bruma en v. Aanholt voorheen bij Chelsea). Niet om spelers die bij een grote Europese club net buiten de basis vallen vanwege de grote concurrentie te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik vind een stelregel sowieso onzin. Daar kom je als coach altijd mee in de knoop. Alles heeft te maken met de beschikbaarheid van alternatieven. Als v Rhijn en Janmaat er niet waren was vd Wiel allang opgeroepen natuurlijk.

En bij goede alternatieven vind ik het op zich niet vreemd om van een speler te vragen dat hij een bepaald aantal wedstrijden speelt. Al speel je bij Barcelona, daar koop je weinig voor als je (extreem gesteld) alleen maar kwartiertjes mag invallen.

En het is wel een goed signaal voor spelers als van Ginkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Fiber schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:06:
[...]

Sneijder was wel de enige die het nog aardig deed op dat EK, hij kan alleen niet voor 11 man spelen. Op dit moment heeft hij zelfs met zichzelf fit houden moeite ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
afvalzak schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:26:
[...]

Sneijder was wel de enige die het nog aardig deed op dat EK, hij kan alleen niet voor 11 man spelen. Op dit moment heeft hij zelfs met zichzelf fit houden moeite ;)
En toch is Sneijder altijd de enige speler die er staat zodra het nodig is, ook al was ie ervoor niet fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat is als middenvelder ook wel iets makkelijker dan als spits. Dan ben je meer "afhankelijk van". Ik kan me van Basten herinneren in 1990. Die was op dat moment in bloedvorm: van alle hoeken en standen schoot hij de ballen erin. Alleen op het WK, in een futloos en ruziënd elftal, was daar niks meer van te zien.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik ontkent dat Sneijder prima kan pieken als het moet. :)

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 12-06-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
HamburgerHenk schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:44:
[...]

En toch is Sneijder altijd de enige speler die er staat zodra het nodig is, ook al was ie ervoor niet fit.
Sneijder heeft zich voor mij onsterflijk gemaakt met het "regelen van een Wk-finale". _o_
D-e-n schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:50:
Dat is als middenvelder ook wel iets makkelijker dan als spits. Dan ben je meer "afhankelijk van". Ik kan me van Basten herinneren in 1990. Die was op dat moment in bloedvorm: van alle hoeken en standen schoot hij de ballen erin. Alleen op het WK, in een futloos en ruziënd elftal, was daar niks meer van te zien.

[....]
Wk 1990, hoogste tijd dat Leo daar eens een boekje over opendoet, is het laatste woord niet over gezegd. Geheimzinnigheden rond een heel a-relaxt trainingskamp in Joegoslavië waar met zich dood trainde, terwijl een weekje Ibiza misschien nuttiger was geweest. Ach ik weet het niet, men was uit vorm, en had de grafpech dat men Dld lootte voor de achste finale, net 2 a 3 rondes te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Sjah schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:54:
[...]

Ach ik weet het niet, men was uit vorm, en had de grafpech dat men Dld lootte voor de achste finale, net 2 a 3 rondes te vroeg.
En gelijke spelen tegen Egypte en Ierland waren ook pech, een ervan winnen en je had Duitsland ontlopen (Engeland gelijk tot daar aan toe).

[ Voor 12% gewijzigd door Sempy op 12-06-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoohoo, hier protesteer ik tegen, achteraf moet je zeggen dat we in een erg zware groep zaten. Ierland had in 88 al laten zien goed te zijn, Engeland liet het in 90 zien, door maar net de finale te missen, en ja ik durf te beweren dat Egypte ook sterk was toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sempy schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 15:59:
[...]
En gelijke spelen tegen Egypte en Ierland waren ook pech, een ervan winnen en je had Duitsland ontlopen (Engeland gelijk tot daar aan toe).
Inderdaad, dat dus. Oranje had op het afgelopen EK ook in een minder zware poule niet overleeft, de sfeer in de spelersgroep was gewoon verziekt. En daarboven stond een coach die dat krampachtig ontkende. Teams als Spanje laten zien dat het helemaal niet onmogelijk is om op opeenvolgende toernooien een prijs te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Laatst online: 08:24
Sir_Hendro schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:56:
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal eens kijken of ik NOS aan de lijn aan de praat krijg op m'n android voor onderweg en dan thuis ergens een live stream bekijken via het internet. :)
<knip>

Dat is niet de bedoeling.

Asjeblieft ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 12-06-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Net als zijn Nederlandse collega Cor Pot gaat ook de Spaanse bondscoach Julen Lopetegui enkele spelers rust geven voor de laatste groepswedstrijd op het EK. Daarin staat voor beide landen, al zeker van de halve finales, alleen de eerste plek in de groep op het spel. 'We gaan er alles aan doen om de nummer 1 te worden, maar ik ga wel wat spelers sparen voor de volgende wedstrijd', zei Lopetegui gisteren.
Toch weer jammer dit, ik had graag beide elftallen op volle sterkte gezien. Hopelijk pakt het voor jong oranje goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De winnaar vandaag speelt tegen Noorwegen, de verliezer tegen Italie. Mooi verliezen dus, zie Oranje niet zo snel winnen van die super defensieve Noren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 16:54
toolkist schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:36:
De winnaar vandaag speelt tegen Noorwegen, de verliezer tegen Italie. Mooi verliezen dus, zie Oranje niet zo snel winnen van die super defensieve Noren.
Wil je het toernooi winnen dan zul je ook na de halve finale moeten winnen.
Dus of je de Noren nu in de halve finale tegenkomt of in de finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

tweaker2010 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:27:
[...]
Toch weer jammer dit, ik had graag beide elftallen op volle sterkte gezien. Hopelijk pakt het voor jong oranje goed uit.
Wie krijgen er rust en wie komen daar voor in de plaats? Of is dat nog niet bekend? Spelers als Clasie en Fer zijn natuurlijk nauwelijks verzwakkingen als die nu wel een basisplaats krijgen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Fiber schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:58:
[...]

Wie krijgen er rust en wie komen daar voor in de plaats? Of is dat nog niet bekend? Spelers als Clasie en Fer zijn natuurlijk nauwelijks verzwakkingen als die nu wel een basisplaats krijgen.
De gehele basisopstelling:
Bizot; Leerdam, Van der Hoorn, Nuytinck, Van Aanholt; Clasie, Fer, Vilhena; Jozefzoon, Hoesen, Depay.
Ook geen onaardig team moet ik zeggen :).

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 12-06-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Een heel nieuw team dus. Wel jammer. Met het rust geven van slechts enkele spelers had je kunnen zien of het opstellen van bijvoorbeeld Clasie een versterking was geweest. Nu heb je geen vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gewaagde beslissing. Zoiets heeft Nederland al vaker de kop gekost bij het 'grote' Oranje, hopelijk pakt het hier wel goed uit. Wel leuk voor deze gasten dat ze nu ook aan spelen toe komen, ben benieuwd, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Nou, alle elf hebben we nog nooit meegemaakt dacht ik. Het voordeel van iedereen wisselen is dat je ook niet kunt spreken van het breken van het ritme. De basis heeft gewoon wat langer rust tot de volgende pot :)

Alhoewel ik wel hoop dat Clasie zich in de basis speelt. Dat kan het middenveld nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

D-e-n schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:11:
Nou, alle elf hebben we nog nooit meegemaakt dacht ik...
Naar mijn idee wel, of in ieder geval bijna elf. Vallen de opstellingen van oude EK en WK wedstrijden nog ergens gemakkelijk na te zoeken? O-)

Edit:
Nederland-Roemenië (2-0) op het EK in 2008, negen wijzigingen. Die wedstrijd ging prima. Daarna kregen we klop van Guus Hiddink met Rusland...

http://lurven.nl/641/ek-2008-analyse-nederland-roemenie-2-0/

[ Voor 25% gewijzigd door Fiber op 12-06-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Nou, ik zeg het vast. Ik vind het belachelijk om 11 nieuwe spelers op te stellen.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar hebben we toen tegen Rusland niet om hele andere redenen verloren? Volgens mij stond het toen tactisch voor geen meter.

Goed werk overigens Fiber :)

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 12-06-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En ook op het WK van 2006 ging de laatste groepswedstrijd bijna nergens meer om en speelden 'we' met vijf invallers. Daarna vlogen we eruit tegen Portugal. Dus daarom houd ik altijd mijn hart vast bij dit soort tussen-wedstijdjes die nergens meer om gaan, of eigenlijk meer nog bij de wedstrijd daarna, dan gaat het vaak fout. Het ritme raakt er dan vaak toch een beetje uit, de scherpte raakt er een beetje af, zo lijkt het.

http://lurven.nl/24/nederland-argentinie-0-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Nu online
Cool sbs zend het live uit online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mooie aanval!

Van Spanje... (1-0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Begrijp ik nu goed dat de nummer twee 's avonds zijn halve finale speelt?

Oeiiiii.... vd Hoorn. Die heeft geen leuke dag tot nu.

[ Voor 28% gewijzigd door D-e-n op 12-06-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 14:45
Vd Hoorn, waarom schiet je niet gewoon in een keer? :-(

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Top verdediging in spé hebben we ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

En waarom recht op de keeper? 8)7 Spanje heeft er nog wel zin in. :)
Pot krijgt een koekje van eigen deeg :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gaat hard nu, weer een mooie aanval: 2-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Fiber schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 18:32:
Gaat hard nu, weer een mooie aanval: 2-0
Weer? De 1-0 was niet bepaald lekker ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Wel twee lekkere goals van Spanje hoor (ok, tweede een stuk mooier ;)). En Thiago Alcantara is echt een fenomenale middenvelder. Heerlijk om naar te kijken!

[ Voor 14% gewijzigd door Catorce op 12-06-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het enige wat oranje doet is die bal naar voren roeien. Ze hebben geen plan B lijkt het.
Pagina: 1 ... 119 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.