[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.124 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 16:42
Hoop eigenlijk dat Babel, Cuenca, Poulsen en De Jong nog een seizoen blijven.

Babel, De jong en Poulsen spreekt voor zich waarom, maar ik denk dat Cuenca ook wel een goede speler is als hij fit is en op de rechterflank is het nu eenmaal schaars op het moment. Wat mij betreft dan Cuenca laten tekenen/overnemen van Barca of een andere rechtsbuiten halen.

Veltman is goed genoeg voor CV in Ajax 1, samen met Moisander. Als Alderweireld gaat moet er denk ik wel een 3de gehaald worden, want Blind zal vaak genoeg links moeten spelen (Boilesen is en blijft blessuregevoelig helaas).

[ Voor 24% gewijzigd door Krukar op 11-05-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:56
Krukar schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:54:
Hoop eigenlijk dat Babel, Cuenca, Poulsen en De Jong nog een seizoen blijven.

Babel, De jong en Poulsen spreekt voor zich waarom, maar ik denk dat Cuenca ook wel een goede speler is als hij fit is en op de rechterflank is het nu eenmaal schaars op het moment. Wat mij betreft dan Cuenca laten tekenen/overnemen van Barca of een andere rechtsbuiten halen.

Veltman is goed genoeg voor CV in Ajax 1, samen met Moisander. Als Alderweireld gaat moet er denk ik wel een 3de gehaald worden, want Blind zal vaak genoeg links moeten spelen (Boilesen is en blijft blessuregevoelig helaas).
Poulsen heeft vorig jaar een tweejarig contract getekend en ik heb het gevoel dat hij het wel naar zijn zin heeft tussen alle Denen. En ik denk dat hij dit seizoen nog genoeg aan spelen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YuriV schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:08:
[...]

Hiljemark is m.i. vooral gekocht met het oog op de toekomst. De kans is groot dat Toivonen en Strootman vertrekken en Van Bommel stopt. Dat zijn alle 3 middenvelders.
Allemaal leuk en aardig, maar heeft dit nou prioriteit? Ik hoor allemaal verhalen over een massale leegloop, maar PSV zal een aardig bedrag willen vangen voor de meeste contractspelers en ik zie niet veel clubs die hiertoe bereid zijn.
Jefrim schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:07:
[...]

Poulsen heeft vorig jaar een tweejarig contract getekend en ik heb het gevoel dat hij het wel naar zijn zin heeft tussen alle Denen. En ik denk dat hij dit seizoen nog genoeg aan spelen komt.
Dat denk ik ook. Poulsen kan op zijn oude dag nog een aantal prijzen op zijn palmares schrijven, actief een rol vervullen bij de verdere ontwikkeling van een aantal grote Deense talenten, veel wedstrijden spelen en op zijn oude dag bij een club spelen met een enorme historie. Ik zie niet in waarom hij zou willen vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Volgens mij heeft hij zelf ook aangegeven dat hij het naar zijn zin heeft, en ik vind het ook wel een fijne speler om erbij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:21:
Allemaal leuk en aardig, maar heeft dit nou prioriteit? Ik hoor allemaal verhalen over een massale leegloop, maar PSV zal een aardig bedrag willen vangen voor de meeste contractspelers en ik zie niet veel clubs die hiertoe bereid zijn.
Ik denk dat hier nog wel een uitdaging zit voor PSV. Spelers als Toivonen, Lens en Mertens willen volgens mij alle 3 weg, Strootman en Matavz weet ik niet. Voor allen is behoorlijk geld neergelegd en als spelers zelf per se weg willen zonder dat er echt interesse is dan zal de prijs ook niet geweldig zijn. Op Strootman na ga je op de rest geen tot weinig winst maken denk ik zo. Misschien Toivonen, die kostte geloof ik 4mln, al zal hij wel een redelijk salaris opstrijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:06

Koppensneller

winterrrrrr

Krukar schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:54:
(Boilesen is en blijft blessuregevoelig helaas).
Hoe kom je daarbij? De blessures die hem de laatste tijd aan de kant hielden, hadden 1 en dezelfde oorzaak. Die is nu aangepakt, dus als hij straks weer bijgetraind en op niveau is, is er geen reden om aan te nemen dat hij niet gewoon langdurig fit kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 23:59

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Koppensneller schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:48:
[...]
Hoe kom je daarbij? De blessures die hem de laatste tijd aan de kant hielden, hadden 1 en dezelfde oorzaak. Die is nu aangepakt, dus als hij straks weer bijgetraind en op niveau is, is er geen reden om aan te nemen dat hij niet gewoon langdurig fit kan blijven.
Nou ja, Boilesen is gewoon een man van glas. Als je al sinds september 2011 (!) met hamstring blessures kampt (zeker op die leeftijd) kun je je vraagtekens erbij zetten of dat ooit nog goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:06

Koppensneller

winterrrrrr

tweaker2010 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 23:45:
[...]

Nou ja, Boilesen is gewoon een man van glas. Als je al sinds september 2011 (!) met hamstring blessures kampt (zeker op die leeftijd) kun je je vraagtekens erbij zetten of dat ooit nog goed komt.
Een man van glas ben je als er steeds iets anders aan de hand is, dat is bij Boilesen nou juist níét het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:40

FreakNL

Well do ya punk?

Koppensneller schreef op zondag 12 mei 2013 @ 08:10:
[...]

Een man van glas ben je als er steeds iets anders aan de hand is, dat is bij Boilesen nou juist níét het geval.
Same difference... Nu gaan we muggenziften over terminologie. Ervaring leert dat als je op zo'n jonge leeftijd al zo'n dikke blessure hebt (die ook nog moeilijk te "genezen" valt blijkbaar) je de rest van je carriere ook vaak blijft sukkelen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Inderdaad, gelet op zijn laatste 2 jaren zou ik er in elk geval geen geld voor betalen. Risico dat hij niet veel speelt vind ik veel te groot. Wel jammer want het is een goede linksback. Eerst maar eens kijken hoe lang hij blessurevrij blijft. Zelfde geval als met Sigi, goede spits die altijd scoort, maar helaas te veel wedstrijden moet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb nog steeds geen eenduidig antwoord kunnen op deze vraag: Maakt het voor Feyenoord/Vitesse nou wel of niet uit of ze 3de of 4de worden mbt de EL en welke voorronde je instroomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 13:01
1.De hoogst geklasseerde betaaldvoetbalorganisatie na afloop van de reguliere competitie in de
Eredivisie is kampioen van Nederland en heeft op grond daarvan in het seizoen 2013/'14 direct
toegang tot de groepsfase in de UEFA Champions League (CL).
De nummer 2 van de ranglijst in de Eredivisie na afloop van de reguliere competitie heeft op
grond van deze klassering in het seizoen 2013/'14 toegang tot de derde kwalificatieronde CL
(Q3).
De nummer 3 van de ranglijst in de Eredivisie na afloop van de reguliere competitie heeft op
grond van deze klassering in het seizoen 2013/'14 toegang tot de UEFA Europa League (EL) en
zal (evenals de winnaar van de KNVB beker seizoen 2012/'13) instromen in de play-off EL.
De nummer 4 van de ranglijst in de Eredivisie na afloop van de reguliere competitie heeft op
grond van deze klassering in het seizoen 2013/'14 toegang tot de EL en zal instromen in de
derde kwalificatieronde EL (Q3).

De nummers 5 tot en met 8 van de ranglijst in de Eredivisie na afloop van de reguliere
competitie nemen deel aan de play-off voor Europees Ticket (ET) voor één ticket in de tweede
of mogelijk derde kwalificatieronde EL (Q2 of Q3) als genoemd in artikel 4, tenzij hiervan
overeenkomstig het bepaalde in dit reglement wordt afgeweken.
2.De KNVB beker finale wordt gespeeld op donderdag 9 mei 2013, voor aanvang van de play-off
ET. De winnaar van de KNVB beker wordt conform de UEFA voorschriften ingeschreven voor de
play-off EL tenzij:
a. de winnaar van de KNVB beker finale zich als kampioen of als nummer 2 van
de ranglijst in de Eredivisie na afloop van de reguliere competitie plaatst voor [hier ontbreekt tekst 8)7 ]
2
b. de (kwalificatieronde van de) CL; alsdan wordt de verliezend finalist
ingeschreven voor de tweede kwalificatieronde EL (Q2).
Het bestuur betaald voetbal heeft de bevoegdheid vorengaande regeling ten aanzien van de
verliezend finalist te wijzigen c.q. aan te passen indien zulks noodzakelijk is ingevolge de
desbetreffende UEFA voorschriften geldend voor het seizoen 2013/'14;
Lijkt er dus op dat de nr. 3 rechtstreeks naar de poulefase van de EL gaat, de nr. 4 zich plaatst voor de 3e (en laatste, geloof ik) kwalificatieronde van de EL en AZ als bekerwinnaar in dezelfde ronde instroomt.

Pin me er niet op vast, vind het erg onduidelijk beschreven. Bron vind je hier. (online bibliotheek van de KNVB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Martell schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:27:
[...]

Lijkt er dus op dat de nr. 3 rechtstreeks naar de poulefase van de EL gaat, de nr. 4 zich plaatst voor de 3e (en laatste, geloof ik) kwalificatieronde van de EL en AZ als bekerwinnaar in dezelfde ronde instroomt.

Pin me er niet op vast, vind het erg onduidelijk beschreven. Bron vind je hier. (online bibliotheek van de KNVB)
playoff is de laatste wedstrijd voor de groepsfase, daar hebben ze goed over nagedacht. IPV 4de kwalificatieronde noemen ze het de playoff. De nummer 4 moet dus 2 wedstrijden winnen voor de groepsfase en de nummer 3 1 wedstrijd. Nederland heeft geen directe plaatsing voor de groepsfase.

Verschil zit hem dan ook in de datum van de eerste wedstrijd. 4de van Nederland begint met een wedstrijd op 1 augustus de 3de van Nederland pas op de 22ste.

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 12-05-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52
Het is toch heen en terug wedstrijd, diie Q4? En voor CL is er hooguit een Q3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En PSV al 2-0 achter. Wat een faalhazen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
T mag dan voor Ajjax nergens meer om gaan, maar t gaat er bij mij niet in dat lindgren daarnet niet direct rood krijgt voor die 'tackel' met 2 benen vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Vitesse 0-1 achter. Gaat een korte vakantie worden op deze manier. :+

En Lindgren... wat Bruggink al zei, gewoon donkerrood. Edit: Groningen doet wel erg lomp... Op deze manier eindigen ze niet met 11 man. 8)7

Overigens wel leuk dat schakelprogramma, eerste keer dat ik het kijk via Eredivisie Live.

[ Voor 17% gewijzigd door Martell op 12-05-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vindt al dat geschakel juist enorm irritant, komt bij mij dus niet op. Zie de andere doelpunten later vandaag wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:10
Dit had ook gewoon de 2e gele kaart moeten zijn hoor..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
T had 2-0 en 11 tegen 9 moeten staan, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Toch wel grappig om te zien dat juist Roda JC en VVV Venlo gewoon beide met 1-0 voorstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:42:
Het is toch heen en terug wedstrijd, diie Q4? En voor CL is er hooguit een Q3?
Alles in Europa is over 2 wedstrijden (behalve de finale), vandaar dat ik het 'één wedstrijd' noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Weet iemand waarom Waterman gewisseld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Aghanim schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:16:
Werd hard in het gezicht geschoten toen hij op de grond lag, bleef daarna enigszins groggy liggen. Was geen opzet in het spel, hij redde op een inzet en daarna werd direct de rebound ingeschoten door Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Martell schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:17:
[...]
Werd hard in het gezicht geschoten toen hij op de grond lag, bleef daarna enigszins groggy liggen. Was geen opzet in het spel, hij redde op een inzet en daarna werd direct de rebound ingeschoten door Twente.
Toen hij de bal in het gezicht kreeg werd er toch niet gescoord?
Het stond volgens mij al 2 - 0 toen het gebeurde.

Wat gebeurde er nu bij Feyenoord - NAC?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
OPSLAGHOND schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:24:
[...]

Toen hij de bal in het gezicht kreeg werd er toch niet gescoord?
Het stond volgens mij al 2 - 0 toen het gebeurde.

Wat gebeurde er nu bij Feyenoord - NAC?
Klopt, heb het niet helemaal lekker verwoord zie ik nu 8)7 Werd inderdaad niet uit gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:47
Aghanim schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:16:
Kijk niet naar PSV, maar ik denk omdat 'ie niet kan keepen. :p geen troll, als AZ-fan heb ik gewoon een hele slechte herinnering aan hem. Hij verneukte een heel kampioenschap. Voel je niet geprikkeld om te reageren hierop.

Pff, AZ heeft het zwaar tegen Willem II. Je ziet dan ook wel waarom Willem II degradeert: de kansen zijn leuk, maar zelfs bijna op open goal gaat de bal nog meters over. Dat kan gewoon niet in de Eredivisie. Gelukkig staat ADO achter, als AZ wint wordt dat een 8e plek en geen voorrondes EL.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Feyenoord - Nac, aardige wedstrijd, veel duels, maar weinig echte kansen, bijna knokken in de catacombe. Gezellig :')

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
En er zijn maar 3 minuten bezig in de 2e helft of Reijnen heeft alweer een fout gemaakt. Dit keer met de 1-0 tot gevolg :/

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Gynnad schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:14:
Toch wel grappig om te zien dat juist Roda JC en VVV Venlo gewoon beide met 1-0 voorstaan..
En Willem II nu dus ook.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Gynnad schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:39:
[...]

En Willem II nu dus ook.. :o
Slechts een wedstrijdje of 30 te laat om te laten zien dat ze toch wel doelpunten kunnen maken :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
PSV is weer lekker aan het verdedigen: 3-1... :+ Van Bommel weer geel, ben benieuwd wat ie gaat doen na deze wedstrijd, stoppen of doorgaan?

[ Voor 17% gewijzigd door Martell op 12-05-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Was dat nou wel of geen goal bij Feyenoord :p Njah hij telt :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Mooie overtreding van Vicento :X
Opbokken met zulke acties..! 8)7

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
Hoesen! Mooie goal, leuke spits!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Daag Mark!! :+

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/s480x480/399278_308854019223165_1816434217_n.jpg

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op Teletekst staat dat ADO de voorronde EL heeft???

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
_O-

Loopbaan in stijl beëindigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Martell schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:02:
[...]

_O-

Loopbaan in stijl beëindigd?
Direct rood volgens mij? In stijl zou 2x geel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:56
BeefHazard schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:03:
[...]

Het is ook twee keer geel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
BeefHazard schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:03:
[...]

Was het ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Wauw, het is hem gelukt. Is wel een applausje waard. Hij zal de scheids wel bedankt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BeefHazard schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:12:
Zondag nog even Willem II uit de Eredivisie bonjouren
Tis maar goed dat je de punten niet meer nodig hebt :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Aghanim schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:05:
[...]

Tis maar goed dat je de punten niet meer nodig hebt :d
Niet geheel volgens plan dit, nee. En het grote probleem is dat ik alleen de eigen verdediging de schuld kan geven. Zeker die ongelooflijke idioot van een Reijnen, man man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martell
BeefHazard schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:06:
[...]

Niet geheel volgens plan dit, nee. En het grote probleem is dat ik alleen de eigen verdediging de schuld kan geven. Zeker die ongelooflijke idioot van een Reijnen, man man man.
Ligt het aan mij of heeft ie wel vaker rare acties die AZ benadelen? Hield in elk geval al m'n hart vast toen hij er donderdag in kwam aan het eind van de wedstrijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Vitesse staat achter net als PSV, en FC Twente staat voor. Als Feyenoord nou geen punten had verspeeld vorige week was het nog mooi spannend geworden vandaag!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:52
gambieter schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:02:
Op Teletekst staat dat ADO de voorronde EL heeft???
Kan niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Martell schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:07:
[...]

Ligt het aan mij of heeft ie wel vaker rare acties die AZ benadelen? Hield in elk geval al m'n hart vast toen hij er donderdag in kwam aan het eind van de wedstrijd...
Ligt absoluut niet aan jou. Hij bakt er gewoon niks van, hij is helemaal niet goed genoeg voor de Eredivisie. Verbeek is echter koppig zoals altijd en laat 'm in de basis staan. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hij heeft toch ook niet echt veel alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Thomas Lam heeft hij gewoon kapot lopen maken. Groot jeugdtalent, na 1 rode kaart is hij nooit meer terug het veld op gekomen. Het sloopt zo'n jongen om een stuntelaar als Reijnen op het veld te zien. Des noods zet je een middenvelder als Ortiz daar neer, die kunnen nog leuk voetballen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ook niet geheel onverwacht: http://www.nu.nl/sport/34...punt-achter-loopbaan.html.

Gelukkig een gefrustreerde voetballer minder op de Nederlandse velden :w

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heerenveen heeft na een baggerseizoen toch nog de playoffs gehaald. Leuk einde van het seizoen, maar in Europa (eventueel) heeft Heerenveen niets te zoeken. Nouja, het is in ieder geval beter dan die andere playoffs, want daar zag het lange tijd ook naar uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bastien schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:16:
Ook niet geheel onverwacht: http://www.nu.nl/sport/34...punt-achter-loopbaan.html.

Gelukkig een gefrustreerde voetballer minder op de Nederlandse velden :w
Is die nou door die rode kaart geschorst voor zijn afscheidswedstrijd? :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

MegaTronics schreef op zondag 12 mei 2013 @ 18:22:
[...]
Is die nou door die rode kaart geschorst voor zijn afscheidswedstrijd? :+
Haha, lol. Typisch dat hij er met rood afgaat en PSV verliest. Er moet echt wat gaan veranderen bij PSV.
Jammer dat Feyenoord eerder punten heeft laten liggen, want nu is PSV dus 2e puur op doelsaldo.

Edit: Zat Brands bij Groningen-Ajax vanwege Van Dijk?

[ Voor 6% gewijzigd door tweaker2010 op 12-05-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
tweaker2010 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:03:
[...]

Edit: Zat Brands bij Groningen-Ajax vanwege Van Dijk?
Denk het zelf ook.
Toen hij in beeld kwam was het 1e dat in me opkwam dat hij er voor een speler was en de enige die ik kon bedenken was v. Dijk.
Alhoewel hij er misschien ook voor een extra aanvaller was :D

edit:
Bouma gaat blijkbaar echt nog een jaar door.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 12-05-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
[b][message=40229664,noline]Deadsy schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:08
Alhoewel hij er misschien ook voor een extra aanvaller was :D

edit:
Bouma gaat blijkbaar echt nog een jaar door.
Misschien voor Sulejmani :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Aghanim schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:17:
[...]

Misschien voor Sulejmani :+
Kan me niet voorstellen dat die uberhaubt in het stadion was.
Die heeft het hoofdstuk Ajax denk ik volledig afgesloten. Ik zag laatst beelden van hem en zoals hij eruit zag was hij nu voor het eerst in zijn Ajax tijd volledig afgetraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Op de radio hoorde ik dat v Bommel ging stoppen, toch een gevoel van "jammer" in de auto. Zie net die kaart van van Bommel, had gewoon direct rood moeten zijn, ranzig, beh. Misschien toch maar beter dat dit soort spelers exit gaan.

EDIT: Vicento moet trouwens gewoon 10 wedstrijden krijgen. Dit krijgt de KNVB er wel van dat dit soort spelers zo vaak te laten lopen met hun vieze overtredingen.

En dan de laatste arbitrale trio rant: Wat was de grens bij Feyenoord denkende 8)7 De bal was nog ongeveer op de penaltystip toen hij hem over de doellijn zag gaan.

[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 12-05-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Over vieze overtredingen gesproken. Eriksen werd ook flink aan gepakt (oa Lindgren). Scheidsrechters zijn echt veel te soft als een speler er niets aan over houdt is het geel, maar als ie de tackle niet had ontweken rood. :? Voor hetzelfde geld raakt ie zwaar geblesseerd en wordt hem daardoor een transfer door de neus geboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

PWM schreef op zondag 12 mei 2013 @ 20:13:

EDIT: Vicento moet trouwens gewoon 10 wedstrijden krijgen. Dit krijgt de KNVB er wel van dat dit soort spelers zo vaak te laten lopen met hun vieze overtredingen.
Heeft ie al een club voor volgend jaar dan?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Op de radio hoorde ik dat v Bommel ging stoppen, toch een gevoel van "jammer" in de auto. Zie net die kaart van van Bommel, had gewoon direct rood moeten zijn, ranzig, beh. Misschien toch maar beter dat dit soort spelers exit gaan.

En dan de laatste arbitrale trio rant: Wat was de grens bij Feyenoord denkende 8)7 De bal was nog ongeveer op de penaltystip toen hij hem over de doellijn zag gaan.
Het probleem is dat ze het zelf vaak niet inzien (dat ze een vieze overtreding gemaakt hebben).
Ik denk dat het bij v. Bommel ook een beetje frustratie is.
V. Bommel is gewoon niet meer goed genoeg en dat valt nogal flink op vanwege de kwaliteit van de 4 man achter hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Denk dat ie geen mogelijkheid zag om een penalty te geven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Mwah, even op EL gekeken en het is wel heel krap hoor. Ik zou 'm ook gegeven hebben. Vind het dan wel een slechte zaak dat scheids dit pas veel te laat doet. Geef hem of geef hem niet, laat niet eerst nog spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Dat viel ook wel een beetje mee. De speler van NAC kopte de bal uit het doel tegen de lat waarna de bal weer het veld in ging. Er vanuit gaande dat er niet met effect gekopt werd moet de bal dus in ieder geval deels over de doellijn geweest zijn, anders is het lastig om de bal zodanig te koppen dat die op zo'n manier weer het veld in gaat. Zoals de scheidsrechter al zei, op basis van de TV-beelden is niet vast te stellen of de bal wel of niet over de lijn was, waarom dan toch de beslissing in twijfel trekken? Bewijzen dat de grensrechter er naast zat hebben we immers niet. En zolang er geen doellijntechnologie toegestaan word vind ik rants richting het arbitrale trio wegens dergelijke beslissingen zwaar onterecht. Het zijn niet de arbiters en grensrechters die die technologie tegenhouden en er om vragen om in een split-second beslissingen te nemen die wij aan de hand van 20 herhalingen vanuit 4 standpunten kunnen herbeoordelen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zoals verwacht is Cocu de komende 4 jaar de nieuwe trainer van PSV.

Bron.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
MegaTronics schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:19:

Bron.
"Prediken niet de revolutie maar willen de evolutie vooruit helpen"

Ik ben benieuwd, ik krijg heel sterk het gevoel dat er met een schuin oog naar Ajax en Feyenoord wordt gekeken maar PSV is in veel opzichten een hele andere club. De jeugdopleidingen van Ajax en Feyenoord zijn van oudsher al veel belangrijker.

Ook is de doelstelling niet meer om kampioen te worden maar in de top mee te draaien. Ik ben benieuwd hoe de komende jaren er bij PSV uit zien.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ephymerous schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:16:
[...]
Ook is de doelstelling niet meer om kampioen te worden maar in de top mee te draaien. Ik ben benieuwd hoe de komende jaren er bij PSV uit zien.
Right. Dat gelooft toch niemand? Feyenoord hoeft niet perse kampioen te worden, maar PSV wel hoor.
Ze kunnen zich financieel niet nog een tussenjaar veroorloven daar. Het gat in de begroting kan nu alleen gedicht worden door evt de CL veilig te stellen en door afscheid te nemen van een hoop dure spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:20:
[...]

Right. Dat gelooft toch niemand? Feyenoord hoeft niet perse kampioen te worden, maar PSV wel hoor.
Ze kunnen zich financieel niet nog een tussenjaar veroorloven daar. Het gat in de begroting kan nu alleen gedicht worden door evt de CL veilig te stellen en door afscheid te nemen van een hoop dure spelers.
Dan mag jij mij gaan vertellen waar dat op gebaseerd is. VI bericht nu dat de begroting sluitend is wat betreft het niet afhankelijk zijn van CL inkomsten, in tegenstelling tot vroeger. Nu zeg jij dat ze blijkbaar miljoenen tekort komen (dat is immers de orde van grootte als we het hebben over CL gelden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik vond het opvallend dat Cocu tijdens de persconferentie niet aangeeft dat hij volgend jaar gewoon kampioen wilt worden. Het woord tussenjaar vindt hij ook niet fijn.

Elke keer met het materiaal waarmee wij bezig gaan zullen vast successen volgen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:44

Player1S

Probably out in the dark

TB1989 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:34:
[...]

Dan mag jij mij gaan vertellen waar dat op gebaseerd is. VI bericht nu dat de begroting sluitend is wat betreft het niet afhankelijk zijn van CL inkomsten, in tegenstelling tot vroeger. Nu zeg jij dat ze blijkbaar miljoenen tekort komen (dat is immers de orde van grootte als we het hebben over CL gelden)?
Mja, ze geven wel aan dat er geen pot met geld is voor aankopen en ze willen richten op de jeugd.

Een tekort zullen ze misschien niet hebben maar die 20 miljoen in kas die iemand hier aantal dagen terug opperde is er iig niet. Of dat wordt bewaard voor het geval ze Eindhoven echt terug moeten betalen van de EU.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
L1nt schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:41:
[...]

Mja, ze geven wel aan dat er geen pot met geld is voor aankopen en ze willen richten op de jeugd.

Een tekort zullen ze misschien niet hebben maar die 20 miljoen in kas die iemand hier aantal dagen terug opperde is er iig niet. Of dat wordt bewaard voor het geval ze Eindhoven echt terug moeten betalen van de EU.
Geld in kas voor aankopen en een begroting zijn verschillende zaken. Een begroting is een overzicht met kosten en baten. Een speler aantrekken is (wat transfersom betreft) geen kostenpost, maar 'slechts' een uitgave.

Wat de beoogde staf van PSV betreft mis ik daar een type Spijkerman, een ervaren rot. De beoogde staf doet mij nu een beetje te veel denken aan Van Basten, Van 't Schip en Witsche, voldoende voetbalknow-how, maar (te) weinig ervaring.

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 13-05-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

L1nt schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:41:
[...]

Dat was ik, dat hebben ze wel. Of het bewaard wordt voor het geval de gronddeal teruggedraaid moet worden is een ander verhaal.

http://www.psv.nl/web/show/id=51413

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 13-05-2013 13:48 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:08

Fiber

Beaches are for storming.

MegaTronics schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:19:

Bron.
Leuk dat deze generatie het zo langzamerhand gaat overnemen van de oude knarren zoals Advocaat, De Mos, Adriaanse, etc. etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

St@m schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:47:
[...]
Dat was ik, dat hebben ze wel. Of het bewaard wordt voor het geval de gronddeal teruggedraaid moet worden is een ander verhaal.
Volgens Waterreus bij SV was dat geld accuut nodig voor de spelerssalarissen dus ik geloof er niets van dat PSV dit nu zomaar ter beschikking heeft om eens flink te gaan shoppen. Bovendien is spelers kopen de oplossing van deze sportieve crisis niet, PSV heeft kwaliteit genoeg, alleen het elftal draait van geen meter.
argro schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:43:
[...]
Wat de beoogde staf van PSV betreft mis ik daar een type Spijkerman, een ervaren rot. De beoogde staf doet mij nu een beetje te veel denken aan Van Basten, Van 't Schip en Witsche, voldoende voetbalknow-how, maar (te) weinig ervaring.
Klopt, daar heb je gelijk in. Ik zie Cocu en Faber ook niet snel van mening verschillen met elkaar. Het zou goed zijn als er iemand tussenzit die durft te zeggen waar het op staat en niet met alle bomen meewaait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:11
tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:37:
[...]

Volgens Waterreus bij SV was dat geld accuut nodig voor de spelerssalarissen dus ik geloof er niets van dat PSV dit nu zomaar ter beschikking heeft om eens flink te gaan shoppen. Bovendien is spelers kopen de oplossing van deze sportieve crisis niet, PSV heeft kwaliteit genoeg, alleen het elftal draait van geen meter.

[...]

Klopt, daar heb je gelijk in. Ik zie Cocu en Faber ook niet snel van mening verschillen met elkaar. Het zou goed zijn als er iemand tussenzit die durft te zeggen waar het op staat en niet met alle bomen meewaait.
Als je het jaarverslag leest is 14 miljoen direct opneembaar. Punt is echter dat geen onderneming dit natuurlijk doet.

Verder vind ik het opvallend dat de omzet zo extreem gestegen is, maar dat de kasstroom minder is als vorig jaar. Komt natuurlijk door de investeringen en de opbrengsten van de verkoop van diverse spelers en de grond natuurlijk. (De overige opbrengsten betreft voor EUR 43,2 miljoen de verkoop van de
grond onder het Philips Stadion en trainingscomplex De Herdgang aan de
Gemeente Eindhoven.)

Daarnaast wist ik niet dat Philips in 2012 zo'n grote lening heeft verstrekt.....Of lees ik daar overheen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 13-05-2013 15:14 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

St@m schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:47:
[...]

http://www.psv.nl/web/show/id=51413
16 miljoen in kas en 30 miljoen aan kortlopende schulden, waarvan een flink deel gedurende het afgelopen seizoen verviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 17:11
Dan weet je meteen waar onder andere die 43 miljoen heen is gegaan en waarom die ratio's zo verbeterd zijn :+

[ Voor 34% gewijzigd door KillaZ op 13-05-2013 15:19 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

KillaZ schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:11:
[...]

Daarnaast wist ik niet dat Philips in 2012 zo'n grote lening heeft verstrekt.....Of lees ik daar overheen? :)
Philips had 20 miljoen, en nog wat andere sponsors ook een miljoen of 15/20. Geld voor de grond is gebruikt om de schulden te herfinancieren en nog wat andere dingen. Geld van Philips en consorten is gebruikt voor o.a. aankopen. En daar is nog geld van over.
Natuurlijk is het een broekzak/vestzak verhaal. Je kan het ook andersom lezen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

St@m schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:22:
[...]
Philips had 20 miljoen, en nog wat andere sponsors ook een miljoen of 15/20. Geld voor de grond is gebruikt om de schulden te herfinancieren en nog wat andere dingen. Geld van Philips en consorten is gebruikt voor o.a. aankopen. En daar is nog geld van over.
Natuurlijk is het een broekzak/vestzak verhaal. Je kan het ook andersom lezen.
Klopt, daarnaast zijn er mogelijk ook wat salaris en transfersommen van spelers afgeschreven op het geld van investeerders. Dit stuk vond ik wel interessant: http://www.catenaccio.nl/2012/achtergrond/leiders/psv-financieel-nog-niet-op-koers/ Weet alleen niet of het anno 2013 nog steeds zo is, maar dit ziet er niet best uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:28:
[...]

Klopt, daarnaast zijn er mogelijk ook wat salaris en transfersommen van spelers afgeschreven op het geld van investeerders. Dit stuk vond ik wel interessant: http://www.catenaccio.nl/2012/achtergrond/leiders/psv-financieel-nog-niet-op-koers/ Weet alleen niet of het anno 2013 nog steeds zo is, maar dit ziet er niet best uit.
Ja.. en met alle respect:
About Pieter Zwart
Pieter is naast eindredacteur ook fan van Ajax.
Maar goed, daar zit natuurlijk ook wel een kern van waarheid in. En PSV probeert ook wel degelijk te bouwen aan een stabielere toekomst. Hoe en wat.. is er wel of geen geld voor aankopen, dat kan ik allemaal niet zo goed beoordelen, dat moeten de mensen bij PSV maar doen. Die weten inmiddels wat er wél en zeker ook niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dit lijstje van de UEFA coefficient ziet er voor Nederland trouwens ook niet best uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.catenaccio.nl/wp-content/uploads/2013/05/Coefficient.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:08:
Dit lijstje van de UEFA coefficient ziet er voor Nederland trouwens ook niet best uit:

[afbeelding]
Wat is er raar/mis met die lijstje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Napo schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:09:
[...]
Wat is er raar/mis met die lijstje dan?
Ehm... dat we 20e staan van Europa misschien? En dat de meeste clubs de EL flink hebben laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:10:
[...]

Ehm... dat we 20e staan van Europa misschien? En dat de meeste clubs de EL flink hebben laten lopen.
Gelukkig gaat het over de afgelopen vijf jaar. Natuurlijk is zo'n jaar minder en snijden de clubs zichzelf er de komende vier jaar mee in de vingers. Maar het blijft natuurlijk een keuze van de clubs zelf waar men de prioriteit legt.

Daarnaast is het grootste nadeel geweest dat er 4 clubs niet verder dan de voorrondes zijn gekomen. Op termijn minder plaatsen maar is dat zo erg als ze überhaupt niet door de voorrondes komen?

[ Voor 17% gewijzigd door Napo op 13-05-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:17
Dat betreft gelukkig alleen het huidige seizoen. De UEFA berekent de coëfficiënt over de laatste vijf seizoenen, en op die lijst staan we doorgaans 8e of 9e.

PSV en Ajax staan op dit moment samen op de 27e plek van de lijst voor clubs, wat voor PSV de kans op een goede loting flink verhoogt. Feyenoord stond vorig jaar volgens mij 110e en dan heb je een veel grotere kans een zware tegenstander te treffen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het heeft direct invloed op dit lijstje: http://kassiesa.home.xs4a...ta/method4/crank2013.html Waar dan weer 'onze' Europese plekken van afhangen. De komende 5 jaar hebben we dus nog last van dit absurd matige Europese seizoen. Als deze trend wordt doorgezet (zal allemaal wel meevallen waarschijnlijk) dan staan we binnenkort onder Turkije, België, Griekenland en Zwitserland, met een beetje pech zelfs onder Cyprus.

Het was een mooi moment geweest om die slechte score van het seizoen 08/09, die volgend jaar wegvalt, weg te poetsen. Maar helaas scoorden we lager dan grootheden als Roemenië, Schotland, Noorwegen en Wit-Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Ach, in 2011/2012 hebben we de 4e positie behaald, dus er is nog niks aan de hand. Wel ben ik het met je eens dat dit geen trend moet worden.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 16:25

Polycom

Poes van goud

Als je realistisch bent dan weet je dat landen zoals Engeland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Italië en Rusland eigenlijk altijd hoger zullen staan. Dus de 8/9 plek is gewoon waar Nederland thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Wie nog geen genoeg heeft van cijfers, er is op Reddit een interessante thread gaande over third-party ownership, waar een club niet de volledige transferrechten heeft, dit naar aanleiding van de transfer van Falcao naar Monaco, erg interessant! Hier een excerpt:
The other way third-party ownership happens is that the investment group finances a transfer for a player. For eg. Porto want to sign a player from Brasil but don't have the funds, they would approach an investment group and have them stake 50-60% of the deal in return for the players registration rights.

The investment group make all of this upfront investment with the hope that at some point in the future the player proves himself, becomes a star, and can then exit at a very large valuation.

So in the end Falcao is moved around Europe by his investors with the only goal of making a return for them. He has little to no say in his final destination because of a deal he agreed to years ago while he was still in South America.
Ik zag op de website van de desbetreffende spekersmakelaar onder andere Ola John staan, wat me wel verbaasde. Zijn er nog andere Nederlandse spelers, of spelers bij Nederlandse clubs die op die manier gecontracteerd zijn dat iemand weet? Liggen hier kansen of gevaren voor Nederlandse clubs? Het lijkt me dat -- mits goed uitgebuit -- hier wel mogelijkheden liggen voor de subtop of kwakkelende top, de voordelen van extern geld, maar niet de enorme risico's dat je afhankelijk bent van één externe financier. Voor Vitesse lijkt me deze wijze van handelen beter dan nu met Jordania bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
PuDy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:57:
Als je realistisch bent dan weet je dat landen zoals Engeland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Italië en Rusland eigenlijk altijd hoger zullen staan. Dus de 8/9 plek is gewoon waar Nederland thuis hoort.
Bijzonder land in dat rijtje vind ik Portugal. Waarom zou een land met minder inwoners (10 vs 17 miljoen), een minder bbp (240 vs 840 miljard dollar) hoger horen te staan dan Nederland? Zeker het verschil in bbp is zo enorm dat ik mij echt afvraag hoe het kan dat Portugal altijd zulke hogen ogen gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
argro schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:03:
[...]
Bijzonder land in dat rijtje vind ik Portugal. Waarom zou een land met minder inwoners (10 vs 17 miljoen), een minder bbp (240 vs 840 miljard dollar) hoger horen te staan dan Nederland? Zeker het verschil in bbp is zo enorm dat ik mij echt afvraag hoe het kan dat Portugal altijd zulke hogen ogen gooit.
Dat vroeg ik mij laatst dus ook al af. Ik wil wel de schulniveaus zien van de clubs daar. In ieder geval is bijvoorbeeld het stadion van Benfica een stuk groter dan de ArenA of De Kuip, laat staan het Philips Stadion of de Grolsch Veste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Eén van de redenen is iig dat Portugal voor Braziliaanse voetballers de logische startplek in Europa is. Deze kunnen vervolgens voor veel geld naar clubs uit Spanje/Engeland/etc worden doorverkocht.

Dit levert de volgende cijfers op:
Gezamenlijk haalde #Porto, #Benfica & #Sporting de laatste 10 jaar bijna één miljard euro op aan transfers, ongekend: € 956.670.000.
Bron: https://twitter.com/Tussendelinies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TB1989 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:06:
[...]

Dat vroeg ik mij laatst dus ook al af. Ik wil wel de schulniveaus zien van de clubs daar. In ieder geval is bijvoorbeeld het stadion van Benfica een stuk groter dan de ArenA of De Kuip, laat staan het Philips Stadion of de Grolsch Veste...
De Portugese competitie is dan ook net zo'n competitie als de Spaanse. Twee ploegen die boven de rest uitsteken. Het gat tussen de nummer 2 en 3 is groter dan het gat tussen de nummer 3 en 10. Het gat tussen 2 en 4 is zelfs even groot als het gat tussen 4 en 16 (laatste). Een niet serieuze competitie dus waar blijkbaar 2 clubs het gehele potentieel voor hun rekening nemen. Op termijn is zoiets niet houdbaar denk ik. Waarom zou een sponsor bijvoorbeeld zijn/haar naam aan een andere club dan de nummers 1 of 2 willen verbinden? Dat gaat een keer mis, ook in Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thunder schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:03:
Wie nog geen genoeg heeft van cijfers, er is op Reddit een interessante thread gaande over third-party ownership, waar een club niet de volledige transferrechten heeft, dit naar aanleiding van de transfer van Falcao naar Monaco, erg interessant! Hier een excerpt:
Dat mag toch niet overal? Ik kan me de saga van Tevez en Mascerano bij West Ham United nog herinneren, die zorgden ervoor dat WHU niet degradeerde, maar de third-party ownership zorgde er wel voor dat Sheffield Wednesday een grote schadeclaim kon indienen, want tegen de regels.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:32:
[...]

Dat mag toch niet overal? Ik kan me de saga van Tevez en Mascerano bij West Ham United nog herinneren, die zorgden ervoor dat WHU niet degradeerde, maar de third-party ownership zorgde er wel voor dat Sheffield Wednesday een grote schadeclaim kon indienen, want tegen de regels.
Volgens TFA lijkt het in Engeland inderdaad verboden door de FA,. Maar op het continent schijnbaar overal nog wel legaal, of in ieder geval lichtgrijs genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
[...]

"Prediken niet de revolutie maar willen de evolutie vooruit helpen"

Ik ben benieuwd, ik krijg heel sterk het gevoel dat er met een schuin oog naar Ajax en Feyenoord wordt gekeken maar PSV is in veel opzichten een hele andere club. De jeugdopleidingen van Ajax en Feyenoord zijn van oudsher al veel belangrijker.

Ik zie mooie jaren in het verschiet liggen voor ons aller Ajax! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Denk dat de supporters van PSV dit toch wel anders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Railgunner schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:10:
Eén van de redenen is iig dat Portugal voor Braziliaanse voetballers de logische startplek in Europa is. Deze kunnen vervolgens voor veel geld naar clubs uit Spanje/Engeland/etc worden doorverkocht.

Dit levert de volgende cijfers op:

[...]
Bron: https://twitter.com/Tussendelinies.
Voornaamste reden is dat Benfica en Porto investeringsmaatschappijen achter zich hebben staan, die grote delen van de transfersommen (en ik neem aan ook salarissen) betalen in ruil voor een deel van de transferopbrengsten.
Benfica haalt volgens mij zo'n 40 spelers per seizoen, waarvan het merendeel nooit in het 1e speelt maar puur als handelswaar fungeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

toolkist schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:11:
[...]
Voornaamste reden is dat Benfica en Porto investeringsmaatschappijen achter zich hebben staan, die grote delen van de transfersommen (en ik neem aan ook salarissen) betalen in ruil voor een deel van de transferopbrengsten.
Klopt helemaal, de transfer van Hulk van Porto naar Zenit (voor liefst 50 miljoen!) is een goed voorbeeld.
Zie ook http://www.vi.nl/achtergronden/club/227307/Portugese-handelshuizen-rijgen-de-miljoenen-aaneen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:11:
[...]

Benfica haalt volgens mij zo'n 40 spelers per seizoen, waarvan het merendeel nooit in het 1e speelt maar puur als handelswaar fungeert.
Vraag me af of dat wel nog mag met de Financial Fair Play regels.
Pagina: 1 ... 108 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.