Je vergeet Bazoer, met dank aan PSV
Blijkbaar gaat Ajax toch bij Barca shoppen:
Ajax zou volgens Mundo Deportivo hopen op drie spelers van FC Barcelona voor volgend seizoen. De Spaanse krant meldt dat de kersverse kampioen middenvelder Sergi Roberto, verdediger Marc Muniesa en de inmiddels bekende aanvaller Isaac Cuenca naar Amsterdam willen halen.
Ajax zou volgens Mundo Deportivo hopen op drie spelers van FC Barcelona voor volgend seizoen. De Spaanse krant meldt dat de kersverse kampioen middenvelder Sergi Roberto, verdediger Marc Muniesa en de inmiddels bekende aanvaller Isaac Cuenca naar Amsterdam willen halen.
Hmm, ik ben daar geen voorstander van. Dat soort blessuregevoelige C-garnituur van Barca houdt de ontwikkeling van eigen jeugd van Ajax tegen. Cuenca maakt dit Ajax niet beter en er zijn alternatieven genoeg.Aghanim schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:07:
Blijkbaar gaat Ajax toch bij Barca shoppen:
Verwijderd
Jaren niet naar omgekeken? Volgens mij klopt je beeld niet helemaal. Bosz bedde de jeugdopleiding in in de staande organisatie gedurende zijn TD-tijd bij Feyenoord. En die liep van het seizoen 2006/2007 tot 2009. Wijnaldum debuteerde in 2007 bij Feyenoord, Fer niet veel later.Han schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:40:
[...]
Zitten daar bij Feyenoord ook de jeugdspelers bij? Of zijn die, net als bij Twente, gescheiden in de origanisatie? Feyenoord heeft immers een gezamelijke jeugdopleiding met Excelsior. Het aantal van (+/-) 69 contractspelers bij Ajax behelst ook 34 jeugdspelers. Als je die niet mee rekend kom je ook bij Ajax op het getal van 35 spelers. Maar nogmaals, ik weet niet hoe het bij Feyenoord is geregeld, mede gezien door de gecombineerde jeugdopleiding. Echter is een kwantiteit van contractspelers geen garantie voor spelers die ook daadwerkelijk een versterking zijn voor het eerste, de kwalitatieve breedte van de bank waar deze discussie om begon.
[...]
Dat er een goede organisatie was rondom de jeugdopleiding van Feyenoord heb ik ook nooit ergens ontkracht. Alleen heeft Feyenoord er niet naar om gekeken, dat is wat ik zeg. Jaren lang stroomden er geen of erg weinig spelers door vanaf de jeugd, dat terwijl Feyenoord qua jeugd al jaren goed vertegenwoordigd is in de jeugdige Oranje elftallen. Doordat Feyenoord hun eigen jeugd links liet liggen liepen er ook veel jeugdspelers weg. Ik meen ooit gelezen te hebben dat Feyenoord het meest aantal jeugdspeler verloor aan buitenlandse clubs. Hun vertrek was mede te danken aan de uitzichtloze positie bij Feyenooord. De kans op doorstromen was jaren nihil, de kans dat er een middelmatige overprijsde speler werd aangetrokken voor de positie was aanzienlijk. Dit wordt overigens beaamt door de Feyenoord clubwatchers, die elke dag bij Feyenoord rondlopen. Maar wellicht zien zij het ook verkeerd.
[...]
Dat geklaag was een beetje huilie-huilie gedrag van die clubs, met PSV voorop. Als spelers zelf voor Ajax kozen dan werd er van de daken geschreeuwd dat Ajax spelers wegkaapte en dat die jeugdspelers voor het geld kozen. Allemaal gelul van de bovenste plank. Sterker nog, enkele spelers konden ook naar het buitenland en het veelvoudige verdienen. Maar toch werd er voor Ajax gekozen. Niet vanwege het geld maar vanwege de kwalitatief goede opleiding en reeele kans op doorstromen naar het eerste. Bij geen enkele club uit de top10 heeft een jeugdspeler een grotere kans op het doorstromen naar het eerste en speelt de jeugd op een hoog niveau. Clubs als PSV boden hun jeugdspelers weinig perspectief en doen vervolgens verbaast als deze spelers transfervrij vertrekken naar een betere opleiding. Voetballers zijn ook gewoon werknemers en moeten ook laan hun eigen toekomst denken. Als je vervolgens als werkgever, de club in dit geval, slecht met je werknemers om gaat of weinig toekomst garantie geeft, dan vertrekt de werknemer naar een ander bedrijf. Heel normaal en niks verkeerd aan. Daarnaast was Ajax zich bewust van het gat in de opleiding en heeft daar voortijdig op geanticipeerd. En dat is slim. Je kan beter nu het gat dichten met goedkopere jeugd dan straks duurdere spelers te moeten kopen voor je eerste elftal. Een bijkomend voordeel is dat die jeugd straks het gewenste systeem beheerst, in tegenstelling tot een speler die op latere leeftijd gehaald moet worden gehaald.
[...]
Het gebeurt al jaren, op elk niveau. Clubs in het betaald voetbal scout binnen de amateurtak, clubs uit de eredivisie scout in de lagere regionen en clubs uit het buitenland scouten in de jeugd van de top5 van de eredivisie. Zo oud als de weg naar Rome. Alleen als Ajax het doet wordt er moord en brand geschreeuwd en speelt plots het calimerogedrag op.[quote]En de Feyenoord A1 doet het goed op dit moment. Hoef je maar voor te surfen op internet.[/quoteDaarvoor hoef ik niet te surfen op het internet. Sowieso zijn de prestaties van jeugdelftallen geen garantie voor succes in het eerste. Er kan een goed team staan maar het gaat om de individuele klasse van slechts enkele spelers. Die sprong naar het eerste is namelijk behoorlijk groot en slechts voor weinig jeugdspelers weggelegt. Dat geld voor alle clubs.
Maar nogmaals, Feyenoord heeft jaren niet omgekeken naar hun eigen jeugd; er was weinig doorstroming terwijl er best veel talent rond liep. In de afgelopen jaren zijn veel jeugdspelers vroegtijdig vertrokken, mede vanwege slechte vooruitzichten en het feit dat ze geen contract hadden.
Dat er jeugdspelers zijn weggehaald nog voor ze in het eerste speelden (Ake, Rekik, Bruma) door Engelse clubs heeft niet aan Feyenoord geleden. Feyenoord wilde hen graag houden. Maar kon niet op tegen de geboden bedragen.
Terecht is door menige TD opgemerkt dat die zogenaamde 'home-grown' regel van de Engelsen in de praktijk negatief uit pakt voor nogal wat clubs in competities waar de clubs minder financiën tot hun beschikking hebben.
Je stelling dat er bij geen enkele club zoveel mogelijkheid is door te stromen naar het eerste als bij Ajax lijkt mij niet bepaald houdbaar. Nergens vallen zoveel spelers af als bij Ajax. Omdat nergens zoveel spelers onder contract staan als bij Ajax. Want ja, die 35 contractspelers bij Feyenoord in dit geval is inclusief jeugd. Gevolg is o.a. dat Jong Feyenoord/Excelsior zo ongelooflijk wisselend van samenstelling is.
Dat het slim is te shoppen in de jeugdopleidingen van andere BVO's is op zich waar. Maar om dan vervolgens de klachten van andere BVO's af te doen als 'huilie huilie' is overdreven. 'Money talks' lijkt mij meer op zijn plaats.
Verwijderd
Wat Pelle deze competitie deed had niemand verwacht, ook zijn grootste supporters niet. Al is er menige Feyenoorder die het maar zo zo vond hoe Koeman zijn wedstrijdselecties samen stelde. Daar zaten veelal te weinig mogelijkheden in om variaties aan te kunnen brengen op het veld om wedstrijden te laten kantelen. Hoe vaak hebben Te Vrede of Achahbar immers in de wedstrijdselecties gezeten dit seizoen, laat staan gespeeld? Ja, noodgedwongen tegen Kiev thuis liet Achahbar zien goed te kunnen voetballen. Idem vorige maand tegen Jong PSV op de Herdgang, in zijn eentje de complete defensie van Jong PSV aan gort spelend.Han schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:16:
[...]
En vergeet de middenvelders niet die hem op de juiste manier weten aan te spelen en te gebruiken. Een goed middenveld is minstens zo belangrijk als de spits zelf. En die combinatie is bij Feyenoord dit seizoen erg goed gebleken. Een off-day of afwezigheid van één van die factoren resulteerde in minder spel en puntenverlies. De juiste afstemming tussen het middenveld en de spits is deels toe te schrijven aan de trainer, in dit geval Koeman, maar de basiskwaliteit moet wel aanwezig zijn. Het zou bijvoorbeeld nooit zijn gelukt met een Cisse in de spits, dat vergt weer een andere benadering en daarnaast is Cisse een berperktere speler dan Pelle. Pelle werd uitstekend gebruikt binnen het elftal van Feyenoord, maar dat is ook een gevaar. Sluit de toevoer af en de ploeg is machteloos, met name in uitwedstrijden, zonder de steun van het thuispubliek. Feyenoord was vaak niet bij machte om de extra ruimte bij een dubbele dekking op Pelle te benutten. En daar schuilt juist de kracht van Ajax in de afgelopen seizoenen. Meerdere spelers kunnen scoren en dat is lastig te verdedigen. Je kan niet de gehele voorhoede dubbel dekken, dan kan zelfs de verdediging doorstomen en scoren.
Immers op het middenveld staat garant voor loopvermogen. Maar tevens voor slechte balaannames en balverlies. Dat Koeman Immers er graag bij wilde hebben omdat Immers de Kuip in beweging kan krijgen met zijn inzet mag waar zijn. Maar tig supporters kunnen zich het grote Feyenoord van weleer herinneren wat zich liet kenmerken door én technisch verzorgd voetbal én bikkelaars van heb ik jou daar. Die combinatie, dat willen supporters van Feyenoord zien. Met alleen het zogenaamde werkvoetbal is Feyenoord niet groot geworden.
Lijkt mij zaak voor Koeman om Feyenoord aan het voetballen te krijgen èn te houden. Daar heeft het deze competitie nog wel eens aan ontbroken. Joop van Daele was wat dat betreft goudeerlijk met dat hij zondag j.l. bij FC Rijnmond commentaar gaf op het spel van Feyenoord afgelopen seizoen. Is de moeite waard, ook voor jou als Ajax-supporter, die aflevering te bekijken, YouTube: FC Rijnmond met Joop van Daele en Peter Houtman Zoals overigens meer regionale zenders goede sportuitzendingen verzorgen, denk aan Ton Ojers bij RTV Noord Holland.
Als je veel talent hebt rondlopen kun je ook strenger selecteren toch? Bij Ajax wordt de lat al vroeg heel hoog gelegd, en later blijkt soms dat spelers er via een omweg alsnog komen (Moisander bijvoorbeeld).Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:37:
[...]
Je stelling dat er bij geen enkele club zoveel mogelijkheid is door te stromen naar het eerste als bij Ajax lijkt mij niet bepaald houdbaar. Nergens vallen zoveel spelers af als bij Ajax. Omdat nergens zoveel spelers onder contract staan als bij Ajax. Want ja, die 35 contractspelers bij Feyenoord in dit geval is inclusief jeugd. Gevolg is o.a. dat Jong Feyenoord/Excelsior zo ongelooflijk wisselend van samenstelling is.
Verwijderd
Manu komt terug naar Feyenoord.ph4ge schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:21:
[...]
Er moet hoe dan ook aanvallend wat bij. Er moet een creativitiet en scorend vermogen bij op het middenveld en een stand in voor Pelle. Voor de vleugels neem ik aan dat Manu de plek van Cisse inneemt, in een ideale wereld zou Verhoek vertrekken en komt er een nieuwe vleugelspeler bij van buiten. Achahbar heb ik eigenlijk afgeschreven, daar wil het kwartje niet vallen. Schaken zou wellicht ook nog wel willen cashen.
In de jeugd lopen de grootste talenten weer achterin. Achterin breken Kongolo en Van Beek door, tenzij er 2 spelers vertrekken hoeft daar niets bij. Ik denk dat alleen Indi of de Vrij vertrekt, dat kan je intern oplossen. Woudenberg gaat ook een kans krijgen. Een centrale verdediger, een linksback en een rechtsback dus, dat betekent dat je achterin goed voorzien bent qua talenten. Nelom is ook nog niet oud natuurlijk.
Vilhena en Boetius zijn natuurlijk al doorgebroken, maar daarnaast zie ik eigenlijk alleen Sleegers van de aanvallend ingestelde spelers op afzienbare termijn het eerste halen. Er zullen dus aanvallende versterkingen gehaald moeten worden om een bredere selectie te krijgen.
Achahbar had eigenlijk ook naar Excelsior gemoeten, om speelminuten te maken. Die gozer kan wel zo verschrikkelijk goed voetballen. Krijgt hij het aankomende seizoen niet meer speelminuten dan voorzie ik hetzelfde gaan gebeuren als met van Haaren, die weinig speelminuten kreeg in het laatste jaar onder Been waar Clasie wel zijn minuten pakte bij Excelsior.
@tweaker2010
Dat talent uit eigen kweek valt de laatste jaren toch wel mee (of tegen, het is maar hoe het bekijkt). De B1 schijnt weer veel talent te hebben maar voor de rest moet Ajax het de laatste jaren hebben van nuttige spelers als De Jong en goede verdedigers als v Rijn, Blind en vd Wiel.
Ajax positioneert zich graag als dé kweekvijver van Nederland maar daar is sinds Sneyder/vd Vaart toch echt geen sprake van. Talent komt overal vandaan. Zie Maher en van Ginkel.
Sowieso blijft het me opvallen dat we in Nederland weinig aanvallend talent hebben de laatste jaren. Ook Feyenoord levert vooral verdedigers en middenvelders aan. Boetius is ook maar een enkeling.
Dat talent uit eigen kweek valt de laatste jaren toch wel mee (of tegen, het is maar hoe het bekijkt). De B1 schijnt weer veel talent te hebben maar voor de rest moet Ajax het de laatste jaren hebben van nuttige spelers als De Jong en goede verdedigers als v Rijn, Blind en vd Wiel.
Ajax positioneert zich graag als dé kweekvijver van Nederland maar daar is sinds Sneyder/vd Vaart toch echt geen sprake van. Talent komt overal vandaan. Zie Maher en van Ginkel.
Sowieso blijft het me opvallen dat we in Nederland weinig aanvallend talent hebben de laatste jaren. Ook Feyenoord levert vooral verdedigers en middenvelders aan. Boetius is ook maar een enkeling.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 07-05-2013 13:11 ]
Het klopt dat talent overal vandaan komt, maar Maher en van Ginkel zijn ook maar uitzonderingen bij hun clubs.D-e-n schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:05:
Vitesse draait grotendeels op talenten van Chelsea en AZ haalt vaak talenten uit Scandinavie. Daarnaast gaan de afdankertjes van Ajax ook meestal richting AZ, dus de beste jeugdopleiding is een rekbaar begrip.
Feyenoord heeft het geluk dat ze met Excelsior de spelers al op een redelijk niveau klaar kunnen stomen.
Cuenca heeft door blessurepech nietveel kunnen spelen. Maar de paar keer dat hij mee deed, liet hij zien dat hij kan ballen. Bedenk ook dat de spoeling qua vleugelspelers erg dun wordt als Babel weggaat en waarschijnlijk ook Boerigter aangezien Ajax twijfelt over verlenging. Niet slecht om Cuenca dan achter de hand te hebben en niet Sana of Lukoki standaard als basisspeler.tweaker2010 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 12:10:
[...]
Hmm, ik ben daar geen voorstander van. Dat soort blessuregevoelige C-garnituur van Barca houdt de ontwikkeling van eigen jeugd van Ajax tegen. Cuenca maakt dit Ajax niet beter en er zijn alternatieven genoeg.
Zelfde geldt voor de andere twee, Muniesa mag het met Veltman gaan uitvechten als Alderweireld vertrekt. Ondertussen kan Bazoer voorzichtig zijn 1e speelminuten pakken.
Sergi Roberto zal wel gehaald worden als goedkope aanvulling op het middenveld als De Jong en Eriksen straks vertrekken. Zowel v.Ginkel als Maher halen is onbetaalbaar en ook hier geldt dat er welliswaar veel talent is, maar dat je beter niet op 1 paard kan wedden.
Is er sinds Sneijder überhaupt nog sprake van kweek van Neerlands bodem? Van dat kaliber komt eenvoudigweg niet ieder jaar een half elftal voorbij.D-e-n schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:05:
@tweaker2010
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Van het niveau Sneijder nog niet nee maar wie weet. Het is in het algemeen al een tijdje rustig qua talenten. Maar van Vilhena, Boetius, v Ginkel, Maher heb ik toch wel verwachtingen. En ook verdedigers als v Rhijn en De Vrij hebben mogelijkheden.
Helaas zitten er zoals gezegd weinig aanvallers bij (Locadia wellicht?). Maar dan nog vind ik het aandeel "Ajax" op dit moment veel minder dan vroeger (jaren 70/90). Van Klaassen hebben we door zijn blessure nog weinig kunnen zien helaas.
Helaas zitten er zoals gezegd weinig aanvallers bij (Locadia wellicht?). Maar dan nog vind ik het aandeel "Ajax" op dit moment veel minder dan vroeger (jaren 70/90). Van Klaassen hebben we door zijn blessure nog weinig kunnen zien helaas.
Hoesen doet het goed als invaller, maar dat blijft verder ook even afwachten hoe hij zich ontwikkelt.D-e-n schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:13:
Verder heeft PSV natuurlijk Depay, daar verwacht ik ook veel van, maar dan moet ie wel speeltijd krijgen
Dat is nu toch ook minder, Excelsior speelt immers dramatisch in de Jupiler League en daar speelt bijvoorbeeld Elvis Manu die de grootste ontdekking ooit zou zijn, net als Achabar die wat mij betreft veel te licht is(/zijn) voor Feyenoord/de Eredivisietweaker2010 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:22:
[...]
Het klopt dat talent overal vandaan komt, maar Maher en van Ginkel zijn ook maar uitzonderingen bij hun clubs.
Vitesse draait grotendeels op talenten van Chelsea en AZ haalt vaak talenten uit Scandinavie. Daarnaast gaan de afdankertjes van Ajax ook meestal richting AZ, dus de beste jeugdopleiding is een rekbaar begrip.
Feyenoord heeft het geluk dat ze met Excelsior de spelers al op een redelijk niveau klaar kunnen stomen.
De Boer heeft al duidelijk aangegeven dat ze pas willen gaan huren, als eigen jeugd / zelf een speler halen geen optie is. Ik geloof er dus bar weinig van dat Ajax nu al actief bezig is met het huren van spelers van Barcelona, als vervangers voor spelers die nog niet eens weg zijn.Sempy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:26:
[...]
Cuenca heeft door blessurepech nietveel kunnen spelen. Maar de paar keer dat hij mee deed, liet hij zien dat hij kan ballen. Bedenk ook dat de spoeling qua vleugelspelers erg dun wordt als Babel weggaat en waarschijnlijk ook Boerigter aangezien Ajax twijfelt over verlenging. Niet slecht om Cuenca dan achter de hand te hebben en niet Sana of Lukoki standaard als basisspeler.
Zelfde geldt voor de andere twee, Muniesa mag het met Veltman gaan uitvechten als Alderweireld vertrekt. Ondertussen kan Bazoer voorzichtig zijn 1e speelminuten pakken.
Sergi Roberto zal wel gehaald worden als goedkope aanvulling op het middenveld als De Jong en Eriksen straks vertrekken. Zowel v.Ginkel als Maher halen is onbetaalbaar en ook hier geldt dat er welliswaar veel talent is, maar dat je beter niet op 1 paard kan wedden.
Veel verwachten van Depay.. Ik weet het niet hoor. Hij heeft het talent en moet meer kansen krijgen maar denk niet dat hij een echte geweldenaar kan worden. Maar ja, ik dacht een paar jaar geleden ook dat Mokhtar een basis speler zou worden..
Een Finbogason gaat alleen heel wat duurder zijn en is een totaal ander type speler dan Pelle. Afmaker vs balvast aanspeelpunt. Daarnaast heeft hij zich ook niet bepaald bewezen de seizoenen ervoor, dus is ie wellicht nog een grotere gok dan Pelle.Sempy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:43:
Een club die hem nu als een geweldige spits gaat zien en een dik bedrag gaat betalen is in mijn ogen niet helemaal lekker. Dan kan je beter een jong talent als Finbogason bij Heerenveen halen met vergelijkbare statistieken.
http://www.telegraaf.nl/t...olst_Van_der_Hoorn__.html
PSV heeft v.d. Hoorn informeel gepolst. Zal wel een dure grap worden met nog een 3-jarig contract en een voorselectie van Oranje. Zouden ze dan toch Marcello aan Barca hebben verkocht?
PSV heeft v.d. Hoorn informeel gepolst. Zal wel een dure grap worden met nog een 3-jarig contract en een voorselectie van Oranje. Zouden ze dan toch Marcello aan Barca hebben verkocht?
Pelle ligt nog voor 4 seizoenen vast en niemand gaat voor een speler van die leeftijd en met zo'n contract een bedrag bieden waar Feyenoord geen nee tegen kan zeggen (10+). Ze hebben hem niet eerst zelf voor 2,5 miljoen gekocht om voordat zn contract uberhaupt ingegaan is hem weer voor pakweg het dubbele te verkopen. Hoewel je het met sommige clubs nooit weet zie ik het niet gebeuren. En je kan veel van voetballers zeggen, maar ik geloof niet dat een speler straks al per se weg wil voordat zn nieuwe vierjarige contract is ingegaan, die is ook tevreden. Voor het bedrag waarvoor Feyenoord Pelle zou laten gaan heb je ook Finbogasson.toolkist schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:43:
Een Finbogason gaat alleen heel wat duurder zijn en is een totaal ander type speler dan Pelle. Afmaker vs balvast aanspeelpunt. Daarnaast heeft hij zich ook niet bepaald bewezen de seizoenen ervoor, dus is ie wellicht nog een grotere gok dan Pelle.
Dit Excelsior is een last, geen voordeel. Manu had ook bij RKC kunnen spelen, daar heb je veel meer aan.afvalzak schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:34:
Dat is nu toch ook minder, Excelsior speelt immers dramatisch in de Jupiler League en daar speelt bijvoorbeeld Elvis Manu die de grootste ontdekking ooit zou zijn, net als Achabar die wat mij betreft veel te licht is(/zijn) voor Feyenoord/de Eredivisie
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Mwah, wat zou ie moeten kosten dan? Een miljoen of 3? De Strootman/Mertens story herhaalt zichSempy schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:49:
http://www.telegraaf.nl/t...olst_Van_der_Hoorn__.html
Ligt een beetje aan de speler die je wilt verhuren. Wat mij betreft zie ik liever aankomend verdedigend talent onderin de eredivisie ervaring opdoen terwijl dat in mijn optiek niet werkt met aankomend aanvallend talent. Als je onderin speelt in de eredivisie krijg je weinig kansen, moet je efficient zijn en speel je veelal op de counter terwijl je dat bij de 'toppers' minder doet. Dat heb je in het begin met bijvoorbeeld Narsingh ook gezien, hij kreeg niet de ruimte achter de defensie die hij bij Heerenveen had.ph4ge schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:07:
[...]
Dit Excelsior is een last, geen voordeel. Manu had ook bij RKC kunnen spelen, daar heb je veel meer aan.
Aanvalend talent zie ik dan ook liever op jupiler league niveau spelen, en dan natuurlijk bovenin. Vaak in de aanval, minder ruimte. Laat maar zien dat je wat kunt. En ja het niveau van de verdedigers is daar lager maar je krijgt wel meer aanvallende ervaring dan dat je krijgt bij vaak meeverdedigen onderin de eredivisie.
Probleem is dat Excelsior beide niet is.
Van Bronckhorst heeft overigens ooit mooi de overstap van RKC naar Feyenoord 1 gemaakt (als linkshalf) en Clasie deed het vanuit Excelsior maar de ervaring leert dat verhuurde spelers vaker niet dan wel terugkeren. Zeker nu is het zo dat als je echt goed bent er gelijk wel plek voor je is.
Van Bronckhorst heeft overigens ooit mooi de overstap van RKC naar Feyenoord 1 gemaakt (als linkshalf) en Clasie deed het vanuit Excelsior maar de ervaring leert dat verhuurde spelers vaker niet dan wel terugkeren. Zeker nu is het zo dat als je echt goed bent er gelijk wel plek voor je is.
Volgens mij ging er, vlak nadat bekend werd dat ie getekend had bij Feyenoord, al een gerucht dat AC Milan hem zou willen voor zo'n 7,5m. Los van of dit waar was, als zo'n club zo'n bedrag biedt dan is ie weg.ph4ge schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:07:
[...]
Pelle ligt nog voor 4 seizoenen vast en niemand gaat voor een speler van die leeftijd en met zo'n contract een bedrag bieden waar Feyenoord geen nee tegen kan zeggen (10+). Ze hebben hem niet eerst zelf voor 2,5 miljoen gekocht om voordat zn contract uberhaupt ingegaan is hem weer voor pakweg het dubbele te verkopen. Hoewel je het met sommige clubs nooit weet zie ik het niet gebeuren. En je kan veel van voetballers zeggen, maar ik geloof niet dat een speler straks al per se weg wil voordat zn nieuwe vierjarige contract is ingegaan, die is ook tevreden. Voor het bedrag waarvoor Feyenoord Pelle zou laten gaan heb je ook Finbogasson.
Als er dat bod van Fiorentina op Clasie (6miljoen ofzo?) niet simpelweg afgewimpeld wordt maar ze daardoor al met Clasie willen praten over wat ie wil, dan krijg ik toch sterk de indruk dat Feyenoord dat soort relatief lage bedragen nog hard nodig heeft. Normaliter zou je toch eerder aan het dubbele denken voor een speler als Clasie.
Ik denk dat Ajax alle opties aan het verkennen is. Met de wetenschap dat je spelers kunt huren bij Barcelona dek je je zelf goed in bij een eventueel vertrek van spelers. Als je weet dat je een seizoen kunt overbruggen met gehuurde spelers dan hoef je ook niet over te gaan tot aanschaf van spelers tegen een hoofdprijs. Ik denk dat de optie tot huren alleen wordt overwogen wanneer spelers als Maher en van Ginkel te duur blijken te zijn. Al met al een goede zaak dat Ajax het niet tot augustus laat aankomen. Dan begint de competitie immers al vanwege het WK volgens jaar zomer.toolkist schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:38:
De Boer heeft al duidelijk aangegeven dat ze pas willen gaan huren, als eigen jeugd / zelf een speler halen geen optie is. Ik geloof er dus bar weinig van dat Ajax nu al actief bezig is met het huren van spelers van Barcelona, als vervangers voor spelers die nog niet eens weg zijn.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Daar zit wel wat in ja, maar heeft iemand enig idee wat het huren van dergelijke spelers Ajax kost?
Ik neem aan dat ze bij Braca (ondanks hun leeftijd) toch wel al een flink salaris opstrijken.
Ik neem aan dat ze bij Braca (ondanks hun leeftijd) toch wel al een flink salaris opstrijken.
Over Cuenca heb ik ergens gelezen dat hij Ajax 500.000 euro heeft gekost. Dus 100.000 per wedstrijd
.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Nee, beide is niet waar. Feyenoord zit niet meer in een situatie waarin ze spelers voor een koopje weg doen, zeker niet als die nog 4 (!) jaar vastliggen. Zelfs zonder transfers loopt Feyenoord ver voor op schema om gezond te worden, niet te vergelijken met 2 jaar geleden. 7,5 miljoen Euro voor Pelle, met alle kosten die transfers mee brengen maak je dan amper winst, natuurlijk doen ze dat niet. Bij het dubbele gaat Feyenoord nadenken, maar een club die het dubbele voor een spits over heeft komt niet bij Pelle uit. Pelle speelt gewoon bij Feyenoord na de zomer, dat kan haast niet anders.toolkist schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:36:
Volgens mij ging er, vlak nadat bekend werd dat ie getekend had bij Feyenoord, al een gerucht dat AC Milan hem zou willen voor zo'n 7,5m. Los van of dit waar was, als zo'n club zo'n bedrag biedt dan is ie weg.
Als er dat bod van Fiorentina op Clasie (6miljoen ofzo?) niet simpelweg afgewimpeld wordt maar ze daardoor al met Clasie willen praten over wat ie wil, dan krijg ik toch sterk de indruk dat Feyenoord dat soort relatief lage bedragen nog hard nodig heeft. Normaliter zou je toch eerder aan het dubbele denken voor een speler als Clasie.
Het bod van Fiorentina op Clasie is ook niet geaccepteerd (inhoud is onbekend). En daar hebben we het over een speler die nog maar 2 jaar vastligt en moeilijk doet over bijtekenen, onvergelijkbaar met de situatie van Pelle.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Aan de ene kant kan je er om lachen. Aan de andere kant, dit betekent dat elke seizoenskaarthouder 12,50 heeft moeten afdragen aan helemaal niets.Railgunner schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:31:
Over Cuenca heb ik ergens gelezen dat hij Ajax 500.000 euro heeft gekost. Dus 100.000 per wedstrijd.
Zodra het om voetbal gaat, lijken bedragen er niets meer om te doen, maar als je het terugbrengt naar bedragen per toeschouwer is het schrikken.
Soms win je, soms verlies je. Vaak genoeg levert een speler de seizoenkaarthouder ook geld op. Als je al dit soort doorrekeningen doet, bekijk dan het geheel. Als een club geen risico's meer durft te lopen, dan lopen de seizoenkaarthouders ook de briljante spelers mis. Tegenover ieder paar successen staan wel een paar missers. Als het aan de seizoenkaarthouders ligt, dan verandert er wat dit betreft dus weinig denk ik. Daarbij is alles achteraf ook altijd makkelijk. In geval van de zojuist ook weer aangehaalde Sulejmani was vrijwel iedereen het er destijds over eens dat het weliswaar om veel geld ging, maar dat het desondanks een goede aankoop was. Menig critici was er van overtuigd dat hij Ajax de titel ging bezorgen, de titel waar al lang op werd gewacht. Dat het allemaal anders is gelopen is ondertussen bekend, maar met de inzichten van toen...PWM schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:43:
[...]
Aan de ene kant kan je er om lachen. Aan de andere kant, dit betekent dat elke seizoenskaarthouder 12,50 heeft moeten afdragen aan helemaal niets.
Zodra het om voetbal gaat, lijken bedragen er niets meer om te doen, maar als je het terugbrengt naar bedragen per toeschouwer is het schrikken.
[ Voor 20% gewijzigd door argro op 07-05-2013 20:04 ]
Belachelijk hoge bedragen voor zo'n matige speler dus. Ajax had genoeg vergelijkbaars op de bank zitten.Railgunner schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:31:
Over Cuenca heb ik ergens gelezen dat hij Ajax 500.000 euro heeft gekost. Dus 100.000 per wedstrijd.
Die Sana en Boerrigter worden nu ook al weer afgevoerd, pure geldverspilling als je het mij vraagt.
Jij concludeert snel, hij is er een tijdje uit geweest en heeft nooit echt kunnen wennen. Dat je nu al conclusies trekt over een nieuwe speler is wat voorbarig vind ik. Sana en BoerRigter komen er wel weer aan, don't worry.
Misschien ben ik wat kritisch, maar dat lijkt me op zn plaats als die Cuenca een half miljoen salaris kost.
Iedereen weet dat hij blessuregevoelig is, Muniesa hetzelfde probleem, dat was in 2012 ook al zo toen Ajax hem wilde huren.
Iedereen weet dat hij blessuregevoelig is, Muniesa hetzelfde probleem, dat was in 2012 ook al zo toen Ajax hem wilde huren.
Maar de vraag blijft of er niet (te) vaak een blessuregevoelige kat in de zak wordt gehaald.
Al zou je dat - tot voor kort - zelfs over Robben kunnen zeggen natuurlijk.
Sigthorsson was nou ook niet de aankoop van de eeuw.
Sommige clubs zouden er goed aan doen eens een fatsoenlijke analyse te maken van het eigen beschikbare materiaal, de staf en een evaluatie te maken van gedane zaken in het verleden, in plaats van voortdurend de (lege) portemonnee te trekken als het even tegenzit.
Aankopen als Marcelo, Sigthorsson, Cissé, etc. binnenhalen, terwijl je dichter bij huis vergelijkbare, goedkopere spelers kunt vinden, vind ik onvergeeflijk.
De aankoop van - bijv. - Mertens, Strootman, Eriksson, Pellè, en Bony, die leveren waar voor hun geld, en zijn transfereerbaar met winst, of tenminste met gesloten beurs te vervangen.
Die balans wordt maar al te vaak miskend of domweg verkeerd ingeschat.
En kijk nou eens naar clubs die maandenlang stunten, zoals Heracles (hoort met een k overigens). Draait maandenlang als een tierelier, maar sommige spelers blinken daar uit en gaan dan naar subtop of buitenland. Transfers als van Armenteros en Overtoom had ik trouwens veel eerder verwacht. Quansah loopt er nog, en is daar ook superbelangrijk.
Ik zou het wel geweten hebben als ik een tobbende topclub was.
Sommige clubs zouden er goed aan doen eens een fatsoenlijke analyse te maken van het eigen beschikbare materiaal, de staf en een evaluatie te maken van gedane zaken in het verleden, in plaats van voortdurend de (lege) portemonnee te trekken als het even tegenzit.
Aankopen als Marcelo, Sigthorsson, Cissé, etc. binnenhalen, terwijl je dichter bij huis vergelijkbare, goedkopere spelers kunt vinden, vind ik onvergeeflijk.
De aankoop van - bijv. - Mertens, Strootman, Eriksson, Pellè, en Bony, die leveren waar voor hun geld, en zijn transfereerbaar met winst, of tenminste met gesloten beurs te vervangen.
En kijk nou eens naar clubs die maandenlang stunten, zoals Heracles (hoort met een k overigens). Draait maandenlang als een tierelier, maar sommige spelers blinken daar uit en gaan dan naar subtop of buitenland. Transfers als van Armenteros en Overtoom had ik trouwens veel eerder verwacht. Quansah loopt er nog, en is daar ook superbelangrijk.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
http://www.ad.nl/2013/05/07/Ajax-komend-seizoen-in-zwart-met-roze-uittenue
Welke malloot van Adidas heeft dit in vredesnaam verzonnen? Waarom geen rood ipv roze?
Welke malloot van Adidas heeft dit in vredesnaam verzonnen? Waarom geen rood ipv roze?

En ook is het vaak een kwestie van geluk. Met het aantrekken van Cissé (die jarenlang op te kleine schoenen speelde, met een slepende blessure tot gevolg...) was Feyenoord FC Twente te snel af, waardoor FC Twente bij tweede keus Ruiz uitkwam. Cissé werd flop, Ruiz werd top. Het kan verkeren. Maakt FC Twente hier de goede inschatting of hebben ze domweg geluk?Ramzzz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:49:
Maar de vraag blijft of er niet (te) vaak een blessuregevoelige kat in de zak wordt gehaald.
Jezus wat een fopshirt. Hopelijk is dit een graptweaker2010 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:54:
Welke malloot van Adidas heeft dit in vredesnaam verzonnen? Waarom geen rood ipv roze?![]()
Blijkbaar niet want staan foto's van Blind en de Jong op twitter die de shirts afleveren. Maar vind het door de zwarte strepen nogal lijken op het oude Chelsea uit shirt alleen had het toen gele accenten in plaats van roze. Het is blijkbaar het uit-shirt uit 2009/2010 van ChelseaAghanim schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:17:
[...]
Jezus wat een fopshirt. Hopelijk is dit een grap
[ Voor 11% gewijzigd door Pompi op 07-05-2013 22:34 ]

Echt een heel lelijk en somber shirt. Dat roze lijkt wel bijna oranje als je het zo ziet.
Inderdaad, tis trouwens rood. De kleur poppy, fluoriserend rood.

zoals dit dus.
[ Voor 43% gewijzigd door Terranova op 07-05-2013 23:24 ]
Inderdaad, geluk is bij transfers altijd een grote factor want je weet niet hoe het uitpakt met aanpassingen, ontwikkeling en niet te vergeten blessures van spelers.argro schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:03:
[...]
En ook is het vaak een kwestie van geluk. Met het aantrekken van Cissé (die jarenlang op te kleine schoenen speelde, met een slepende blessure tot gevolg...) was Feyenoord FC Twente te snel af, waardoor FC Twente bij tweede keus Ruiz uitkwam. Cissé werd flop, Ruiz werd top. Het kan verkeren. Maakt FC Twente hier de goede inschatting of hebben ze domweg geluk?
Apart, maar ik kan het wel erg waarderen. Het ziet er mooier uit dan het fel groene!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Het rottige van dit shirt is dat in de belangrijke uitwedstrijden (PSV,Feyenoord) er geen zwarte broek onder mag. Ik mag hopen dat Adidas voor die gelegenheid geen broekjes in fluoriserend roze heeft klaarliggen. Misschien moeten ze in de kuip alvast 50.000 zonnebrillen klaarleggen. 
Als we zo gaan meten is hij dus goedkoper geweest dan Jeroen Verhoeven per wedstrijd en die kwam maar liefst drie seizoenen. Cuenca was in de winterstop een noodoplossing ivm blessures. In de telegraaf heeft Overmars ook aangegeven dat de hoogte van het salaris nu wel een struikelblok is bij de overweging om te huren.Railgunner schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:31:
Over smaak valt niet te twisten, ze maken in ieder geval werk van het voornemen om de homoclub van Nederland te worden.
Ik ben erg benieuwd wat Rene vd Gijp er van vindt, zwart met roze details, alsof Adidas het er om doet.
En hoe ben jij tot de indeling van jouw twee lijstjes gekomen? Achteraf is het makkelijk praten. Op voorhand is het lastig in te schatten of Mertens of Sigthorsson het beter bij een topclub gaat doen. Ze hadden een vergelijkbare leeftijd en kwamen van een redelijk vergelijkbare club (AZ/FC Utrecht).Ramzzz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:49:
En zeg je nou dat Pelle (Italie) en Bony (Tsjechie) dichter bij huis zaten dan Sigthorsson (AZ) en Cissé (Roda JC)?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Roze is cooltweaker2010 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:54:
Welke malloot van Adidas heeft dit in vredesnaam verzonnen? Waarom geen rood ipv roze?![]()

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik zag eerst het plaatje voordat ik je nick zag, maar eigenlijk wist ik bij het plaatje al genoeg
Hoi Kenneth
Ik vind het Ajax shirt wel wat hebben. Het heeft ook wel iets weg van het uitshirt van Chelsea, toevallig ook Adidas als shirtjesbouwer
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd
Soms pakken investeringen verkeerd uit. Is normaal binnen de 'markt' Zie banken, pensioenfondsen investeerders etc.toolkist schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 17:22:
Ach, dat is nog steeds maar de helft van wat Sulejmani gekost heeft (inclusief salaris enzo)
Verwijderd
Is toch niets mis mee? Daar ben je toeschouwer voor.PWM schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:43:
[...]
Aan de ene kant kan je er om lachen. Aan de andere kant, dit betekent dat elke seizoenskaarthouder 12,50 heeft moeten afdragen aan helemaal niets.
[..]
Bij de nieuwe sponsorauto's hebben ze zelfs het logo roze gemaakt 

Oh, ik zie nu ook op het shirt. Raar, je gaat toch niet je logo inkleuren
Kijk op de auto. Het achterlicht, dat is rood

Oh, ik zie nu ook op het shirt. Raar, je gaat toch niet je logo inkleuren
Ze noemen het maar zoals ze willen, het is gewoon rozeHamburgerHenk schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:22:
[...]
Inderdaad, tis trouwens rood. De kleur poppy, fluoriserend rood.
[ Voor 58% gewijzigd door PWM op 08-05-2013 13:00 ]
Ik vind uitshirts sowieso lelijk, er zijn amper uitshirts die ik mooi vind.
Vond dit oudere uitshirt van Feyenoord altijd wel mooi omdat hetzelfde patroon als het thuisshirt wordt gebruikt maar dan alleen in een andere kleur:
Vond dit oudere uitshirt van Feyenoord altijd wel mooi omdat hetzelfde patroon als het thuisshirt wordt gebruikt maar dan alleen in een andere kleur:

Er zijn inderdaad veel lelijke uit-shirts. Ajax spant imho de laatste 3-4 jaar de kroon. Goede voorbeelden zijn er echter ook. Die van PSV dit jaar is prachtig. Feyenoord heeft ook hele mooie gehad, en wisselt deze af met lelijke
Wel duidelijk dat smaken verschillen; dat uitshirt van Feyenoord vind ik bijvoorbeeld spuuglelijk, terwijl ik het uitshirt van Ajax van dit jaar (en ook van komend jaar) juist wel mooi vind.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Zoiets vind ik dan een stuk beter:

Hieronder nog een paar uitshirts. Dat wit met groen (Liverpool?) vind ik zoiezo niet zo bij Ajax passen.

Hieronder nog een paar uitshirts. Dat wit met groen (Liverpool?) vind ik zoiezo niet zo bij Ajax passen.

http://www.oldfootballshi...0-2001-2002-s_28494_1.jpg
Dit blijft mijn favoriet, maar ben wel blij met het nieuwe uitshirt met de stadskleuren. Past goed tussen me 010 kleding
Dit blijft mijn favoriet, maar ben wel blij met het nieuwe uitshirt met de stadskleuren. Past goed tussen me 010 kleding
Ik bestel volgend jaar het uitshirt van Feyenoord. Eindelijk weer een klassiek groen wit shirt. Met natuurlijk Pelle achterop
.

[ Voor 34% gewijzigd door CR1691 op 08-05-2013 14:46 ]
PSN: Finally_Chris
Wow! Ja dat is zeker een mooi en klassiek shirt!
Verwijderd
Dat roze zal wel komen omdat dat zo aansloeg bij FC Utrecht (die hadden toch een verkooprecord te pakken omdat het zo uniek was waardoor het aansloeg bij de supporters). Die van dit jaar waren overigens stukken lelijker m.i. Wat een lelijke kleur groen was dat zeg.
http://www.vi.nl/nieuws/240715/FC-Twente-spoedig-aan-tafel-met-Juventus-over-Chadli.htm
Toch wel verrassend vind ik. Ik hoop alleen niet dat hij (net als Elia) daar vooral op de tribune zal zitten.
Toch wel verrassend vind ik. Ik hoop alleen niet dat hij (net als Elia) daar vooral op de tribune zal zitten.
Zal mij weinig boeien dat een Belg daar op de tribune zit
. Dit i.t.t. een potentieel goede Nederlandse speler als Elia.
Verwijderd
Zou de kleuren van de stad Amsterdam moeten verwerken in het uit-tenue toch?tweaker2010 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:49:
[afbeelding]
Echt een heel lelijk en somber shirt. Dat roze lijkt wel bijna oranje als je het zo ziet.
Dat is veel fraaier maar bovenal herkenbaarder.
Dat felle groen??? Mooi?Sherlock schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:41:
Wel duidelijk dat smaken verschillen; dat uitshirt van Feyenoord vind ik bijvoorbeeld spuuglelijk, terwijl ik het uitshirt van Ajax van dit jaar (en ook van komend jaar) juist wel mooi vind.
Detail: Ik werk in A'dam naast de Arena en het valt mij op dat iedereen hier de uit shirts van ajax ook mooi vindt en de shirts van oa feyenoord spuuglelijk. In Den Haag waar ik woon vindt iedereen alle shirts van ajax en feyenoord lelijk. Heeft dus duidelijk ook te maken met voorkeur van clubs en daarom niet altijd helemaal objectief ;-)
Verwijderd
Wanneer je het wit van het thuis tenue verwisselt met het zwart van de vlag van Amsterdam kom je toch al een heel eind lijkt mij.
Gerucht op Ajax1.nl (fansite): Alderweireld zou een contract bij AS Roma hebben getekend. Het transfercircus begint weer!
Zou een domme zet zijn, als ik hem was zou ik nooit naar Italie gaan en al zeker niet naar Roma. Ik denk dat hij wanwege zijn aflopende contract nog genoeg alternatieven heeft, Engeland lijkt me beter bij hem passen.Railgunner schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:10:
Gerucht op Ajax1.nl (fansite): Alderweireld zou een contract bij AS Roma hebben getekend. Het transfercircus begint weer!
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Gekke kleurtjes en patroontjes passen nou eenmaal niet bij elke club. Gewoon de kleur van de stad, zo hoort het uitshirt imo. Er is niks wat hem lelijk maakt. Het is niet dat ik elk shirt van Feyenoord mooi vind, in het verleden heeft Feyenoord wel eens foei lelijke shirts gehad, bijv. deze:CR1691 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:45:
Ik bestel volgend jaar het uitshirt van Feyenoord. Eindelijk weer een klassiek groen wit shirt. Met natuurlijk Pelle achterop.
[afbeelding]

Zou inderdaad echt een domme zet zijn, want het is nog niet eens zeker of Roma de Europa League haalt. Zie hem liever naar Engeland gaan.tweaker2010 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:15:
[...]
Zou een domme zet zijn, als ik hem was zou ik nooit naar Italie gaan en al zeker niet naar Roma. Ik denk dat hij wanwege zijn aflopende contract nog genoeg alternatieven heeft, Engeland lijkt me beter bij hem passen.
Vind de transfertijd altijd wel weer leuk.
Trouwens nog een leuk weetje. Op het komende uitschirt van Feyenoord zit aan de onderzijde (links geloof ik) een watermerk van het logo van stad Rotterdam. Ziet er best fraai uit!
Oh dat speelt zeker mee, geen twijfel over mogelijk. Maar ik hou wel van felle, diepe kleuren, dus ja; ook dat groen. Van die 'vale' shirts zoals het wit/lichtblauwe Feyenoord uitshirt vind ik ook niet mooi, in dit geval ook losstaand van of het van Feyenoord of een andere club is.rikoos schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:07:
[...]
Dat felle groen??? Mooi?
Detail: Ik werk in A'dam naast de Arena en het valt mij op dat iedereen hier de uit shirts van ajax ook mooi vindt en de shirts van oa feyenoord spuuglelijk. In Den Haag waar ik woon vindt iedereen alle shirts van ajax en feyenoord lelijk. Heeft dus duidelijk ook te maken met voorkeur van clubs en daarom niet altijd helemaal objectief ;-)
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
Dat is inderdaad een supermooi shirt...goed gedaan van Feyenoord!CR1691 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:45:
Ik bestel volgend jaar het uitshirt van Feyenoord. Eindelijk weer een klassiek groen wit shirt. Met natuurlijk Pelle achterop.
[afbeelding]
De laatste jaren had PSV gelukkig mooie uitshirts...vond die van vorig jaar nog wel beter dan de blauwe blokkendoos van dit jaar maar lelijk was het niet. In elk geval zijn ze afgestapt van het idee dat meer banen mooier is, of nog erger, de banen in een vorm van een gloeilamp te laten lopen (95/96)...PSV liet toen prachtig voetbal zien in spuuglelijke shirts...
Dat groen komt wel ergens vandaan he
Wikipedia: Wapen van Rotterdam
(de groen van het wapen en het shirt komen overeen itt wat de foto's suggereren)
YouTube: Officiële presentatie uitshirt seizoen 2013/2014
Hier kijk ik toch wel naar uit :D! Echt 1 van de mooiste shirts van de laatste jaren (wat Feyenoord betreft).
Hier kijk ik toch wel naar uit :D! Echt 1 van de mooiste shirts van de laatste jaren (wat Feyenoord betreft).
Dit shirt kreeg zoveel kritiek dat het ontwerp is aangepast. Uiteindelijk werd dit het uitshirt:ph4ge schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:24:
[...]
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. Gekke kleurtjes en patroontjes passen nou eenmaal niet bij elke club. Gewoon de kleur van de stad, zo hoort het uitshirt imo. Er is niks wat hem lelijk maakt. Het is niet dat ik elk shirt van Feyenoord mooi vind, in het verleden heeft Feyenoord wel eens foei lelijke shirts gehad, bijv. deze:
[afbeelding]

Het nieuwe uitshirt, in de kleuren van Rotterdam, met klassieke witte broek vind ik erg mooi.
FIFA Benelux Administrator
Nieuwe shirt van Feyenoord vind ik wel mooier als die van Ajax, ze hebben het logo tenminste heel gelaten.
⏩ PVOutput☀️
Imho ook het belangrijkst, wat je ook doet, je blijft van het logo af. Die ga je niet inkleuren.Quad schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:50:
Nieuwe shirt van Feyenoord vind ik wel mooier als die van Ajax, ze hebben het logo tenminste heel gelaten.
Gaan mensen nog echt zitten vanmiddag? Beetje jammer dat er verder niets meer vanaf hangt. AZ heeft zijn Europees voetbal als, PSV voorronde CL, alles is beslist. De bekerwinst zelf is het minst belangrijk
Wel lekker voetbalweer, uitverkochte kuip, qua pot kan het nog wel wat worden.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 09-05-2013 12:10 ]
Ik ga vanmiddag naar de camping met mijn vrienden, gaan vanavond in de kantine de wedstrijd kijken.
En idd, zo ook de sterren en strepen, ipv roze was goud veel beter.
En idd, zo ook de sterren en strepen, ipv roze was goud veel beter.
⏩ PVOutput☀️
Die FIFA ranking kun je toch onmogelijk serieus nemen... Kroatie 4e en Ecuador 10e
Waar zijn landen als Brazilie, Uruguay en Rusland?

Waar zijn landen als Brazilie, Uruguay en Rusland?

Nou hopen dat AZ wint
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Want die hebben niets voorbereid, begrijp ik?
Volgens mij huldigen die pas over een aantal dagen, mocht AZ winnen. PSV huldigt vandaag.
Verwijderd
Sjah als je op dezelfde dag wil vieren zul je het toch voor moeten bereiden. Ik snap dat dat als arrogantie gezien kan worden (we gaan er vanuit dat we winnen) maar dat is het natuurlijk niet, het is logistiek verantwoord
Mwa, het is een kleine moeite om de tekst op te hangen op het moment dat de spelers in de bus zitten naar huis. Dat vooraf ophangen is de goden verzoekenVerwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:39:
Sjah als je op dezelfde dag wil vieren zul je het toch voor moeten bereiden. Ik snap dat dat als arrogantie gezien kan worden (we gaan er vanuit dat we winnen) maar dat is het natuurlijk niet, het is logistiek verantwoord
Inderdaad, kleine moeite om die 3 spandoeken dan nog even op te hangen in die 2.5/3 uur die je nog hebt..ph4ge schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 16:49:
[...]
Mwa, het is een kleine moeite om de tekst op te hangen op het moment dat de spelers in de bus zitten naar huis. Dat vooraf ophangen is de goden verzoeken
Ach ze kunnen ook nog de tekst 2012/13 aanpassen naar 2011/12. Die huldiging is nog niet geweestVerwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:42:
Alsjemenou gaat PSV anders ook al de 2-de plek vieren als een prijs?
Roel van Velzen, met een lekker voetbal nummer.... Man man wat een mismatch. Publiek reageert ook niet.
"Jullie zingen" publiek: ....PWM schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:52:
Roel van Velzen, met een lekker voetbal nummer.... Man man wat een mismatch. Publiek reageert ook niet.

PSV heeft beide wedstrijden tegen AZ dit seizoen gewonnen, dus ik kan me niet voorstellen dat AZ nu de beker pakt. Wel opvallend dat Locadia speelt trouwens.
Locadia speelt alleen omdat Matavz zichzelf niet 100% fit genoeg voelde, aldus Advocaat. Iets met de lies..tweaker2010 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:02:
PSV heeft beide wedstrijden tegen AZ dit seizoen gewonnen, dus ik kan me niet voorstellen dat AZ nu de beker pakt. Wel opvallend dat Locadia speelt trouwens.
Waarom zit ie dan op de bank?
Edit: goal Maher!
Lekker tegen je evt nieuwe club de beker pakken
Edit: goal Maher!
Lekker tegen je evt nieuwe club de beker pakken
[ Voor 33% gewijzigd door tweaker2010 op 09-05-2013 18:12 ]
Jezus wat een mazzel voor AZ.. Geen rode kaart Elm, ik zag in de herhaling (schakelde te laat in) ook nog wel een rode kaart voor de overtreding op Toivonen.. een penalty tegen en dan zelf scoren..
Kuipers is goed bezig.. not
Nou.. klaar.. de verdediging blijft om te janken bij PSV.. 2-0
[ Voor 43% gewijzigd door St@m op 09-05-2013 18:14 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Het is nog vroeg in de wedstrijd, maar
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Kan PSV geen complete nieuwe verdediging + keeper halen?
Penalty heb ik niet gezien. Was natuurlijk wel een rode kaart.St@m schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:12:
Jezus wat een mazzel voor AZ.. Geen rode kaart Elm, geen penalty tegen en dan zelf scoren..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.