[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 135 Laatste
Acties:
  • 282.134 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Sherlock schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:28:
[...]

Als Ajax supporter ben ik natuurlijk erg blij met het kampioensschap, maar de woorden van Van Bommel worden wel overdreven uitgemeten zeg.

Ik ben het volledig met hem eens dat PSV op eigen kracht kampioen had moeten worden, en dat ze daarin gefaald hebben. Dat Ajax daardoor terecht kampioen is geworden wordt ook niet ontkent toch?
Nee, da's waar. Maar zoals het gebracht werd, wellicht aangedikt door de media, is dat het eigenlijk PSV was die kampioen had moeten worden, daarmee implicerende dat Ajax het niet verdiende. Maar goed, je kan het op meerdere manieren interpreteren natuurlijk :)

Nuchter beschouwd wordt je natuurlijk altijd kampioen door falende opponenten: je hebt simpelweg minder vaak gefaald dan je concurrent en dan wordt je dus logischerwijs kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 23:59

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met het contract van Sana? Loopt dat nog door of moet hij vertrekken?
Hij heeft in januari voor het laatst gespeeld, het lijkt erop dat de Boer geen vertrouwen meer in hem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 10:56
tweaker2010 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:51:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met het contract van Sana? Loopt dat nog door of moet hij vertrekken?
Hij heeft in januari voor het laatst gespeeld, het lijkt erop dat de Boer geen vertrouwen meer in hem heeft.
Hij heeft een contract tot 30 juni 2015
. Het ding met Sana was dat hij al een heel seizoen in de benen had volgens mij, waardoor hij niet top fit bij Ajax aan kwam. En nu volgt hij hetzelfde trainingsprogramma als Hoessen gedaan heeft om sterker te worden. En volgens mij moet hij zich op volgend seizoen richten, om weer een kans te maken. Maar ik denk dat ze bij Ajax niet verwacht hadden dat Fischer er zo snel zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:30
Jefrim schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:56:
[...]

Hij heeft een contract tot 30 juni 2015
. Het ding met Sana was dat hij al een heel seizoen in de benen had volgens mij, waardoor hij niet top fit bij Ajax aan kwam. En nu volgt hij hetzelfde trainingsprogramma als Hoessen gedaan heeft om sterker te worden. En volgens mij moet hij zich op volgend seizoen richten, om weer een kans te maken. Maar ik denk dat ze bij Ajax niet verwacht hadden dat Fischer er zo snel zou staan.
Heeft ie in ieder geval voldoende tijd gehad om een kappertje te doen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Mr_Size schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:43:
[...]

Nee, da's waar. Maar zoals het gebracht werd, wellicht aangedikt door de media, is dat het eigenlijk PSV was die kampioen had moeten worden, daarmee implicerende dat Ajax het niet verdiende. Maar goed, je kan het op meerdere manieren interpreteren natuurlijk :)

Nuchter beschouwd wordt je natuurlijk altijd kampioen door falende opponenten: je hebt simpelweg minder vaak gefaald dan je concurrent en dan wordt je dus logischerwijs kampioen.
PSV had ook kampioen moeten worden echter door interne ego's zijn ze dat niet geworden en ajax heeft dat wel opgepakt ondanks dat ze een team als PSV in de competitie hadden. Dus idd (met pijn in het hart geef ik het toe) is ajax de terechte kampioen. Simpel om het feit dat ze wel de wedstrijden wonnen.

De beste hoeft niet altijd de kampioen te zijn, er zijn meer factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
rikoos schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:13:
[...]
De beste hoeft niet altijd de kampioen te zijn, er zijn meer factoren.
Wat is jouw definitie van de beste dan?

De gangbare is: er is een jaarlijks terugkerend ritueel waarbij de 18 beste teams op basis van de voorgaande prestaties bij elkaar in een pool worden gezet. Elk team speelt twee keer tegen elk andere team, een keer uit en een keer thuis. De uitslagen met een bepaalde puntenwaardering bepalen aan het einde van zo'n jaar wie de beste was in dat jaar.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Plus het feit dat Ajax twee keer overduidelijk de betere was in de onderlinge duels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Uiteindelijk is op papier de beste zijn leuk, maar je hebt er weinig aan als je allemaal strak staat van de zenuwen omdat er veel van je wordt verwacht.

Volgens mij was dat ook de reden dat Feyenoord en Vitesse (en PSV dan) punten lieten liggen als ze uit konden gaan lopen, bij de 1e 2 werd niets verwacht, maar als het moment dan dichtbij komt dat je kampioen kan worden, werden de verwachtingen te hoog en speelden ze heel anders. Ajax kan daar blijkbaar wat beter mee omgaan, en heeft ook geen problemen als er 1 á 2 spelers uitvallen, bij Feyenoord is het weinig zonder Pelle, maar ook als Clasie en/of Vilhena geblesseerd waren/geschorst zag je een heel ander team.
Bij Vitesse geldt hetzelfde met Bony en van Ginkel.

Dat heeft de Boer goed voor elkaar, een gelijkwaardig team creëren i.p.v. een paar toppers in het team die de rest moeten trekken.

/en dat van een Feyenoorder :o

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:13
Het grappige is dat PSV de titel in de rechtstreekse duels tegen Ajax heeft laten liggen. Had PSV slechts 1 van deze ontmoetingen gewonnen, dan waren ze kampioen geworden. Dan kan je zoals v.Bommel lopen mopperen dat je het zelf hebt laten liggen, maar m.i. ben je gewoon 2x in een rechtstreeks duel afgetroefd door een betere tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:43
Discussiëren over de term "het beste" is ook zinloos. Want wat is "het beste voetbal" ? Moet dat voetbal zijn wat het aankijken waard is? En kan countervoetbal mooi zijn of moeten er vooral veel goals vallen? Is balbezit belangrijk? Je kan maar één ding zeggen: degene met de meeste punten in een seizoen was kennelijk de beste in dat seizoen.

Van Bommel moet dus niet zeuren maar aan de andere kant moet De Boer ook zelf geen discussies beginnen door te zeggen dat ze "het beste voetbal" spelen. Want dan kom je weer op die subjectieve discussie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat onderlinge duel is niet doorslaggevend voor een kampioenschap. Opvallend is wel het groot aantal verlies partijen van PSV, en het groot aantal gelijke spelen van Ajax. Daar zit het m in denk ik. Normaliter verliest PSV per seizoen niet zoveel wedstrijden , en speelt Ajax er niet zoveel gelijk

Maar Johan had als doel één keer kampioen in de drie jaar. Ajax heeft het nu 3 achterelkaar gehaald. Voorlopig zijn we er dus 6 jaar vanaf.. 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
In de onderlinge duels heeft Ajax 6 punten gepakt, had PSV 2x gewonnen dan waren ze vorige week al kampioen geweest met 8 punten voorsprong! Zelfs een overwinning in de wedstrijd 3 weken terug was al voldoende geweest.

Natuurlijk kan je ook andere verliespartijen gaan aanwijzen als oorzaak, maar ik vind het een beetje ongepast om te roepen dat een andere ploeg de titel heeft te danken aan jouw fouten terwijl als je de onderlinge duels niet meerekend Ajax minder punten dan PSV zou hebben.
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:01:

Maar Johan had als doel één keer kampioen in de drie jaar. Ajax heeft het nu 3 achterelkaar gehaald. Voorlopig zijn we er dus 6 jaar vanaf.. 8)
32x in 113 jaar, volgens mij moeten er nog bijna 6 titels ingehaald worden. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Sempy op 06-05-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 16:05
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:01:
Dat onderlinge duel is niet doorslaggevend voor een kampioenschap. Opvallend is wel het groot aantal verlies partijen van PSV, en het groot aantal gelijke spelen van Ajax. Daar zit het m in denk ik. Normaliter verliest PSV per seizoen niet zoveel wedstrijden , en speelt Ajax er niet zoveel gelijk
Ajax slaagde er vaker in om ook in mindere wedstrijden tenminste een punt te pakken. Bij Feyenoord is het als het even niet loopt ook gelijk niks. Dat komt ook weer mede door de brede selectie, de Boer kan echt iets omzetten als het niet loopt of een speler uit vorm/geblesseerd/geschorst is. Bij Feyenoord zijn eigenlijk alle 11 de basisspelers onvervangbaar. Bij PSV geldt dat natuurlijk vooral voor de verdediging, voorin hebben ze genoeg mogelijkheden.

Gisteren zie je het weer bij Feyenoord. Imo heeft het weinig met druk te maken. Clasie en de Vrij moesten gewoon weer beginnen met een blessure en ook Immers is niet top fit. Het loopt niet, je staat achter en er moet wat gebeuren en dan kan je alleen Vormer en Verhoek brengen die beiden niks extra's brengen. Dat kost Feyenoord punten, het feit dat ze geen bank hebben.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Sempy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:54:
Het grappige is dat PSV de titel in de rechtstreekse duels tegen Ajax heeft laten liggen. Had PSV slechts 1 van deze ontmoetingen gewonnen, dan waren ze kampioen geworden. Dan kan je zoals v.Bommel lopen mopperen dat je het zelf hebt laten liggen, maar m.i. ben je gewoon 2x in een rechtstreeks duel afgetroefd door een betere tegenstander.
Precies mijn punt in mijn eerste post van vanmorgen: Ajax heeft de grootste concurrent 'eigenhandig' op achterstand gezet door zowel uit als thuis te winnen en ook nog 2x verdiend (lees: op basis van het betere spel). Verder hebben ze alleen van Vitesse verloren en verder van niemand, terwijl PSV echt wel veel verloren heeft. Op de eerste speeldag ging het al mis en won RKC met 3-2 ;) Ajax heeft als het niet won dus altijd nog een punt gehaald, de Vitesse wedstrijden dan niet meegerekend, en dat maakt ook gewoon een verschil aan het einde van de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy

Kwam deze tegen op Ajax Life. Leuke seizoenssamenvatting met toepasselijke beelden bij het bekende liedje van Ramses Shaffy (vooral de verwijzing naar de mogelijke komst van v.Ginkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Trouwens die hilarische goal gezien van NEC tegen PSV.

Willems ging liggen na een duwtje, en veinsde een blessure om de vaart eruit te halen. De scheids laat echter geheel terecht doorspelen, waarna NEC scoorde. Heel PSV boos natuurlijk, maar veel leuker: Willems zat opeens rechtop om zich heen te kijken waarom er niet gefloten was :p Willems gaat naar Barca :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55
Sempy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:38:
[video]

Kwam deze tegen op Ajax Life. Leuke seizoenssamenvatting met toepasselijke beelden bij het bekende liedje van Ramses Shaffy (vooral de verwijzing naar de mogelijke komst van v.Ginkel)
Ik wou hem ook net posten, moest vooral lachen op de eerste huil wie daar in beeld is... :o

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:20

St@m

@ Your Service

PWM schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:48:
Trouwens die hilarische goal gezien van NEC tegen PSV.

Willems ging liggen na een duwtje, en veinsde een blessure om de vaart eruit te halen. De scheids laat echter geheel terecht doorspelen, waarna NEC scoorde. Heel PSV boos natuurlijk, maar veel leuker: Willems zat opeens rechtop om zich heen te kijken waarom er niet gefloten was :p Willems gaat naar Barca :+
Was gewoon een overtreding hoor imo, dus zo hilarisch was het ook weer niet. Daar komt bij dat een scheidsrechter gewoon moet fluiten als iemand aan het gezicht geraakt wordt. De scheidsrechter kan niet inschatten wat er aan de hand is.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
St@m schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:07:
[...] Daar komt bij dat een scheidsrechter gewoon moet fluiten als iemand aan het gezicht geraakt wordt. De scheidsrechter kan niet inschatten wat er aan de hand is.
Zodra je dat doet grijpt iedere speler die tijd wil rekken, de vaart uit het spel wil halen etc etc naar zijn gezicht.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

OPSLAGHOND schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:14:
[...]

Zodra je dat doet grijpt iedere speler die tijd wil rekken, de vaart uit het spel wil halen etc etc naar zijn gezicht.
Is gewoon een regel.. al sinds enkele jaren, en het valt reuze mee hoe vaak spelers dat gebruiken om tijd te rekken.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
St@m schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:15:
[...]
Is gewoon een regel.. al sinds enkele jaren, en het valt reuze mee hoe vaak spelers dat gebruiken om tijd te rekken.
Het gebeurde gisteren nog, gelukkig trapte de scheidsrechter er niet in.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
[...]

Is gewoon een regel.. al sinds enkele jaren,
en die regel luidt? wanneer iemand een blessure faked moet de scheidsrechter het spel stilleggen? Nee, sorry, ik heb echt flauw benul aan welke regel je nu refereert? Zou je mij die kunnen laten zien, is toch wel fijn om te weten, aangezien ik zelf ook wekelijks mijn wedstrijden fluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 11:41
[...]

En die staat waar? Zowel in de editie uit 2009 als in de aanvullende reglementen in 2011 kan ik geen enkele regel vinden m.b.t. een overtreding waarbij de speler in het gezicht geraakt wordt.....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Er is toch een regel dat als iemand aan zijn hoofd geraakt wrodt en er dus een serieuze gevaarlijke blessure kan plaatsvinden het spel stilgelegd moet worden.

http://www.jeugdscheidsre...viewtopic.php?f=6&t=15452 (lijkt mij wel aardig betrouwbaar?)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dan is het dus een kwestie van interpretatie en blijkt dat er dus nog Nederlandse scheidsrechters zijn die soms juist interpreteren en daarbij de "blessure" aan het hoofd van Willems dus niet ernstig was.

M.a.w. niets aan de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 06-05-2013 14:33 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door gambieter op 06-05-2013 15:18 . Reden: Laat dergelijke "humor" maar achterwege ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felecitaties aan een ieder die voor Ajax of PSV is.

Feyenoord heeft het niet weten te brengen na de show tegen Heracles tegen ADO uit. Balen voor mij natuurlijk, helemaal met NAC thuis en voor PSV Twente uit als laatste wedstrijden van het seizoen. Met die speelronde was er wellicht nog een 2-de plek mogelijk geweest voor Feyenoord.

Hoe Feyenoord sommige uitwedstrijden begint vind ik onbegrijpelijk. Het lijkt wel of de spelers sommige tegenstanders domweg onderschatten c.q. zichzelf overschatten. PEC Zwolle uit mag daar exemplarisch voor zijn, binnen 10 minuten 2-0 achter komen nota bene. En gisteren was het ook niet best, en dat is zacht uitgedrukt.

Zijn in mijn optiek niet alleen de spelers verantwoordelijk voor maar Koeman evenzo. Blijkbaar krijgt Koeman het af en toe niet voor elkaar zijn wedstrijdselectie scherp aan uitwedstrijden te laten beginnen. Komt bij dat ik Koeman te snel voor opportunistisch voetbal vind kiezen in plaats van met goed voetbal kansen te creëren. Wat zich vertaalt in zijn wissels, ook gisteren weer.

Waarom niet Cissé ingebracht voor Immers, die gisteren niet in de wedstrijd zat, en Goossens laten opschuiven het middenveld in? En waarom niet Te Vrede ingebracht als 2-de spits naast Pelle voor een verdediger? Had je creativiteit op het middenveld gehad, diepgang met je buitenspelers en gevaar voor het doel van ADO.

Tegen Heerenveen uit vond ik Koeman ook al blunderen. Immers als hangende spits tot die met een blessure er uit moest. Om nadien Schaken als diepe spits te laten spelen, wat totaal mislukte. Schaken werd nadien eerst toen gevaarlijk met dat hij uitweek naar een zijkant. Triest is dat Koeman toen weinig keuze had qua wissels omdat zowel Te Vrede als Achabar niet in de wedstrijdseletie zaten. Terwijl nota bene Pelle na afloop van de voorafgaande wedstrijd waarin hij zijn 5-de geel pakte opperde om Te Vrede als zijn vervanger te laten spelen. Spelers op hun eigen plek laten spelen pakt het gros van de wedstrijden het beste uit.

Voorafgaande aan deze competitie had iedere Feyenoord-supporter een 3-de plek niet gek gevonden. Nu voelt het als een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat je kritiek hebt op de wissels van Koeman prima. Maar het het verwijt over "scherpte" is echt onterecht. Dat is toch voornamelijk leeftijd, leeftijd en leeftijd. De beste spelers van Feyenoord zijn (op Pelle na) nu eenmaal piepjong. Bovendien had Koeman weinig opties verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Daarnaast is Feyenoord in topwedstrijden behoorlijk scherp i.m.o. en is het ook geen zekerheid dat Te Vrede en Achabar een betere wedstrijd spelen dan Schaken of Immers, die beiden veel meer ervaring hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door KillaZ op 06-05-2013 15:03 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Nou... Ajax-uit, Twente-uit en PSV-uit waren verre van goed. Kiev en Vitesse (uit en thuis) waren dan wel weer prima, alleen het resultaat niet altijd.

Te Vrede kwam van Excelsior waar hij niet eens de ster was. Dus hoe goed kan die zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 06-05-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:52:

Voorafgaande aan deze competitie had iedere Feyenoord-supporter een 3-de plek niet gek gevonden. Nu voelt het als een teleurstelling.
Waarom zou dit als een teleurstelling aanvoelen? Feyenoord heeft aan het eind van een speelronde nooit hoger gestaan dan die 3e plek. Ik denk dat een groot deel van de aanhang zich het hoofd op hol heeft laten brengen en gewoon onredelijke verwachtingen heeft van zo'n jong elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Een 3e plek voor feyenoord is meer dan prima hoor! :)
Kunnen ze in R'dam trots op zijn.
Wanneer is trouwens de huldiging in de Kuip vor het behalen van die 3e plek :+

Wat ik vooral knap vind aan de prestatie van Ajax is dat ze dit jaar kampioen zijn geworden met een redelijk ander team dan vorig jaar.
Vorig seizoen misten ze hun halve selectie vanwege blessures. Als je dan toch kampioen wordt is het knap.
Nu waren alle basisspelers weer terug en heeft de Boer het toch maar weer geflikt om ook dit elftal te laten werken en leuk te laten spelen.
Een lekker gevoel om zoveel kwaliteit op het veld te hebben staan én op de bank te hebben zitten.

Maar 2x verloren, de minste tegendoelpunten, aantrekkelijk voetbal...
Ik heb genoten van dit Ajax-seizoen :*)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Zo aantrekkelijk was Ajax toch ook niet altijd? PSV was bij tijd en wijle veel aantrekkelijker om te zien. Maar Ajax was gewoon stabieler. Dat is wel een verdienste van de Boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb iedere wedstrijd gezien en ondanks dat het soms (vooral tegen de kleintjes) niet altijd even goed was heb ik wel vaak genoten van het spel.
Mooi samenspel, passes in de kleine ruimtes, mooie doelpunten, goede loopacties.

Maar psv was ook leuk om te zien...
Vooral de verslagen koppen van Van Bommel en Toivonen na de 2-3 in Eindhoven :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:15

Quad

Doof

Aantrekkelijk wil ik het niet noemen, het was wel regelmatig inspiratieloos en frustrerend.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

dvdkiwi schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:27:
Wat ik vooral knap vind aan de prestatie van Ajax is dat ze dit jaar kampioen zijn geworden met een redelijk ander team dan vorig jaar.
Vorig seizoen misten ze hun halve selectie vanwege blessures. Als je dan toch kampioen wordt is het knap.
Nu waren alle basisspelers weer terug en heeft de Boer het toch maar weer geflikt om ook dit elftal te laten werken en leuk te laten spelen.
Een lekker gevoel om zoveel kwaliteit op het veld te hebben staan én op de bank te hebben zitten.
Sigthorsson was het halve seizoen geblesseerd. Clubs als Feyenoord en Vitesse zouden zonder hun spits nergens staan, maar het mooie aan Ajax (en ook PSV) vind ik dat het collectief het scoren moeiteloos overneemt.

Ben erg benieuwd hoe Hoesen het komend seizoen gaat doen, maar een extra spits zou wel fijn zijn (met oog op de CL en de beker) zeker als je nagaat hoeveel kansen Ajax verprutst heeft, dat mag nog wel wat effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 21:26

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:12:
[...]

Sigthorsson was het halve seizoen geblesseerd. Clubs als Feyenoord en Vitesse zouden zonder hun spits nergens staan, maar het mooie aan Ajax (en ook PSV) vind ik dat het collectief het scoren moeiteloos overneemt.

...
Dat weet je niet ;). Het collectief scoren zie ik wel als een pluspunt ja.

Laten we Ajax nou niet gaan ophemelen, ik heb genoeg ruimte voor verbetering gezien. Oftewel er ging zat fout ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 06-05-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:09:
Nou... Ajax-uit, Twente-uit en PSV-uit waren verre van goed. Kiev en Vitesse (uit en thuis) waren dan wel weer prima, alleen het resultaat niet altijd.

Te Vrede kwam van Excelsior waar hij niet eens de ster was. Dus hoe goed kan die zijn?
Kijk de wedstrijd Jong PSV tegen Jong Feyenoord/Excelsior van begin april terug op YouTube en je zult zien dat Achabar en Te Vrede goed kunnen voetballen.

Opmerkelijk genoeg heeft Koeman geen van beiden vaak laten spelen deze competitie.

Dus ja, Koeman had meer opties voor de wedstrijdselecties deze competitie maar koos in mijn ogen vaak voor een veel te eenzijdige bank waardoor hij amper nog wedstrijden kan laten kantelen door goede wissels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Vos, tijd om je signature aan te passen? :p

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:09:
[...]

Waarom zou dit als een teleurstelling aanvoelen? Feyenoord heeft aan het eind van een speelronde nooit hoger gestaan dan die 3e plek. Ik denk dat een groot deel van de aanhang zich het hoofd op hol heeft laten brengen en gewoon onredelijke verwachtingen heeft van zo'n jong elftal.
Ook ik had PSV als kampioen gezien voorafgaande aan deze competitie. Dat Advocaat het niet voor elkaar kreeg er een team van te maken pleit niet echt voor hem. Al moet gezegd worden dat de blessures van Narsingh en Toivonen hem daarin niet weinig parten speelden.

En zo jong is het elftal van Feyenoord nu ook weer niet. Er zijn niet voor niets spelers met meerdere jaren eredivisie-ervaring aangetrokken voorafgaande aan deze competitie. Het laatste jaar onder Been lag nog vers in het geheugen. Toen was de selectie echt te jong om het tegen ploegen op te nemen met meer ervaren spelers. Wat zich aan liet zien in het vertoonde spel.

Waarom ik Feyenoord hoger had willen zien? Denk eens aan die uitwedstrijd tegen PEC Zwolle. Binnen 10 minuten stond Feyenoord 2-0 achter. Hoe bedoel je slap beginnen? Of die uitwedstrijd onlang nog tegen RKC. En ga zo nog maar even door.

Nah, voor mij is een 3-de plek teleurstellend. Er had meer in gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
tweaker2010 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:12:
[...]

Een beetje de Toivonen van ajax ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@repep
De meeste betere spelers van Feyenoord zijn jong. Mathijssen haalt de gemiddelde leeftijd omhoog, Pelle is ook geen broekie maar andere bepalende spelers als Boetius, Clasie, de Vrij en Vilhena zijn jong.

Immers, Schaken zijn al wat ouder maar dat zijn volgens mij niet de spelers die maken dat je voor de titel meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@D-e-n Valt echt wel mee wat de leeftijd c.q. eredivisie-ervaring van de spelers van Feyenoord betreft. Kijk maar eens naar de selectie: http://goo.gl/8wD7u waarin Boëtius, de Vilhena, Te Vrede, Singh, Kongolo, BMI en Achahbar nieuw zijn voor de eredivisie en de rest daar al 1- of meerjarige ervaring in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik vond Immers dus wel heel belangrijk, ondanks het weinige scoren (voor een aanvallend middenvelder lang niet slecht volgens mij). Het is heerlijk als je zo'n werker in je team hebt.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De "ervaring" in jaren van de selectie boeit me niet. Vormer of Immers hebben genoeg ervaring en Immers doet het zelfs relatief goed. Maar dat zijn toch echt geen jongens waar je kampioen mee wordt. Voor Goossens of Cisse geldt dat helemaal en Verhoek heeft de stap toch ook niet kunnen maken.

We hebben praktisch het hele seizoen veel gesteund op De Vrij, Clasie, Vilhena en ook Boetius heeft (naast Pelle uiteraard) potjes beslist. Dat zijn allemaal Jong Oranje klanten. Van de generaties Sneijder/v Persie, Bergkamp en van Basten weten we nog: die zijn verre van stabiel. Dat komt met de jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De Vrij heeft nu ruim 100 eredivisie wedstrijden gespeeld in het 1e, dan mag je hem zo ongeveer toch wel als ervaren speler bestempelen (in ieder geval voor de competitie).
Idem met Martins Indi (75 wedstrijden), Janmaat, Mulder. Dus alleen de achterhoede al heeft ruim voldoende eredivisie ervaring. Dan nog Immers, Schaken, Pelle erbij en je hebt al 8 spelers van de 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Ben niet snel voorstander van een nekschot maar deze man komt er wel bijna voor in aanmerking

http://www.nu.nl/sport/34...e-spelregels-uefa-in.html
Advocaat Dupont dient klacht tegen financiële spelregels UEFA in
Jean-Louis Dupont, een advocaat die achttien jaar geleden betrokken was bij het historische Bosman-arrest, heeft bij de Europese Commissie een klacht ingediend tegen de nieuwe financiële spelregels van de UEFA.
Foto: ANP

Volgens Dupont heeft de invoering van het systeem van het zogenoemde Financial Fair Play (FFP) tal van negatieve effecten op het internationale voetbal.

De befaamde advocaat, die de belangen van de Belgische spelersmanager Daniel Striani verdedigt, betoogt dat FFP leidt tot minder investeringen, tot minder transferzaken en tot lagere salarissen voor spelers en voetbalmakelaars.

Volgens Dupont zullen door FFP de clubs die in Europa nu de toon aangeven, gewoon aan de macht blijven en zal de onderlinge competitie juist verminderen.
Nee lekker doorgaan met geld uitgeven wat er niet is en het gat tussen de top (met schulden) en de rest van Europa (zonder schulden) nog groter te maken. :N

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat ze uit nood snel het eerste in zijn gesmeten maakt nog niet dat ze de rust van een 25-jarige hebben. Ook Verthongen en de Boer hadden jaren nodig om de foutjes te ontgroeien.

Qua defensie heeft Feyenoord ook nog wel opties maar verder naar voren is er erg geleund op de genoemde spelers. Je mag individuele spelers op hun verbeterpunten wijzen maar het is gewoon unfair om de selectie van Feyenoord te beoordelen als die van Ajax of PSV. Daar is gewoon meer geld en dat merk je in de breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
D-e-n schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:52:
Dat ze uit nood snel het eerste in zijn gesmeten maakt nog niet dat ze de rust van een 25-jarige hebben. Ook Verthongen en de Boer hadden jaren nodig om de foutjes te ontgroeien.

Qua defensie heeft Feyenoord ook nog wel opties maar verder naar voren is er erg geleund op de genoemde spelers. Je mag individuele spelers op hun verbeterpunten wijzen maar het is gewoon unfair om de selectie van Feyenoord te beoordelen als die van Ajax of PSV. Daar is gewoon meer geld en dat merk je in de breedte.
Waarom is dat unfair?
Alle drie selecties spelen toch voor hetzelfde doel, namelijk prijzen pakken?
Dat PSV / Ajax hun huishoudboekje beter in orde hebben dan Feyenoord, tja ...

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, nog een klein uur en we hebben feest in Friesland. En dan de 1e wedstrijd in het nieuwe seizoen Cambuur - Heerenveen, dat zou echt werelds zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
M
Bospa01 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:01:
[...]
Waarom is dat unfair?
Alle drie selecties spelen toch voor hetzelfde doel, namelijk prijzen pakken?
Dat PSV / Ajax hun huishoudboekje beter in orde hebben dan Feyenoord, tja ...
Dat is unfair omdat deze groep geen schuld heeft aan blunders van (vorige directies). Dat is unfair omdat Feyenoord ook zonder schulden gewoon een kleinere begroting heeft op dit moment. Dat is unfair omdat je ook andere clubs met een kleinere begroting niet de maat neemt als ware ze een club met een hogere begroting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
D-e-n schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:35:
M
[...]

Dat is unfair omdat deze groep geen schuld heeft aan blunders van (vorige directies). Dat is unfair omdat Feyenoord ook zonder schulden gewoon een kleinere begroting heeft op dit moment. Dat is unfair omdat je ook andere clubs met een kleinere begroting niet de maat neemt als ware ze een club met een hogere begroting.
Je hebt helemaal gelijk.
Misschien moet de KNVB een regel invoeren waardoor elke club maar 15 miljoen per jaar aan voetbal gerelateerde zaken mag uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Quad schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:21:
@Vos, tijd om je signature aan te passen? :p
Haha klopt, done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Laatst online: 21-09 16:22
D-e-n schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:35:
M
[...]

Feit is wel dat Feyenoord en die spelers eerst werden opgehemeld omdat ze zo jong waren en Feyenoord uit een diep dal kwam. Ze waren goed bezig. Hiermee verwierven ze meteen de status van kampioenskandidaat, wat een kritische blik met zich meebrengt. De selectie van zoveel spelers voor het Nederlands Elftal werkt daar ook aan mee. Daarbij mag ook wel opgemerkt worden dat een aantal van die spelers een hoge pet op heeft gekregen van zichzelf, dat maakt de blik alleen maar kritischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat is toch van alle tijden? Toen het bij Ajax even minder ging met de Witschges en Roy kwam ome Leo met het woord "patatgeneratie" . Cruijf had een kant en klare smoes paraat toen zijn jonkies niet gelijk presteerden. Dat was het "leerproces". Twee uitersten maar het laat wel zien dat jonge spelers wisselvallig zijn.

En nogmaals: bijkomend probleem voor Feyenoord is dat er geen vervangers klaar staan. Een half geblesseerde De Vrij of Clasie spelen gewoon. En als er eentje uit vorm is wordt hij niet zo snel gewisseld. En dat kost punten.

Uiteindelijk komt het wel goed. Ze leren er alleen maar van. Zolang ze maar niet te snel naar het buitenland gaan.

@bospa01
Ik zeg nergens dat ik problemen heb met verschillen in begroting. Ik zeg enkel dat het verklaart waarom Ajax het langer volhoudt dan Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Me_Giant schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:47:
[...]
Feit is wel dat Feyenoord en die spelers eerst werden opgehemeld omdat ze zo jong waren en Feyenoord uit een diep dal kwam. Ze waren goed bezig. Hiermee verwierven ze meteen de status van kampioenskandidaat, wat een kritische blik met zich meebrengt. De selectie van zoveel spelers voor het Nederlands Elftal werkt daar ook aan mee. Daarbij mag ook wel opgemerkt worden dat een aantal van die spelers een hoge pet op heeft gekregen van zichzelf, dat maakt de blik alleen maar kritischer.
Klopt, jonge spelers hebben nu eenmaal een soort gunfactor. Volgend seizoen ligt de lat een stuk hoger en is het afgelopen met dat vrijuit voetballen, want dan kent iedereen ze. Dat zul je in Europa en internationaal ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Pffff.... wat een huilie-huilie gedoe weer. Nu is in eens het budget de reden dat Ajax beter is dan een andere club. De breedte van de bank en de kwaliteit van de talenten worden bepaald door het budget. Als het budget leidend is voor het kampioenschap dan heeft Ajax heel wat uit te leggen vanwege de jaren tot aan 2011. Ajax heeft al jaren het grootste budget, ook tussen 2004 en 2011. Het is des te meer opvallend te noemen dat Ajax, sinds de weg is ingeslagen om de salarishuishouding drastisch te verminderen wel de gewenste resultaten haalt en in de jaren waarin niks te gek was juist geen prijzen werden gehaald.

Dat Feyenoord geen spelers klaar heeft staan als vervangers voor de basis elf, is aan hun zelf te wijten. Jaren lang werd er niet omgekeken naar hun eigen jeugdopleiding en werden er derderangs spelers gehaald die in de top meedraaiden qua salaris. Nu het geld op is hebben ze ontzettend mazzel gehad dat plots meerdere jeugdspelers het eredivisieniveau aan kunnen en een vergruisde spits op eens de ene na de andere er in legt. Wat dat betreft heeft het Feyenoord ook hartstikke mee gezeten in een tijd dat de middelen op zijn. Dat Feyenoord nu een gat heeft in hun jeugdopleiding qua talenten is hun eigen schuld. Echter staat er over een jaar of twee wel een hele goede generatie klaar, alleen nu niet.

Ajax heeft dat zelfde probleem, er zit een gat in de jeugdopleiding waardoor er meerdere spelers uit het buitenland zijn aangetrokken, allemaal van rond de zestien jaar. Ajax heeft weer voordeel dat zij internationaal de bekenste club van Nederlands is en dat talenten zien dat ze een grote kans maken om door te stromen naar het eerste en vervolgens een goede kans maken om door te stoten naar een hogere competitie in Europa. Dat Ajax meer kan leunen op de jeugd is omdat de weg van het nieuwe beleid al meerdere jaren geleden is ingeslagen. Daardoor kan de bank prima worden gevuld met de beste spelers uit de A1, gekocht of jarenlang zelf opgeleid.

Maar stop alsjeblieft met het wijzen naar budgetten, dat is gewoon geen garantie om beter te zijn, kijk maar naar PSV en naar Twente van dit jaar. Er komt zoveel meer bij kijken, buiten het geluksfactor om, wat ook een rol speelt. Als Feyenoord nu bovenaan had gestaan, en die kans was aanwezig, dan had niemand op die manier gereaageerd en was het allemaal knap geweest, jonge spelers, geen budget, etc. etc.
Bospa01 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:41:
Je hebt helemaal gelijk.
Misschien moet de KNVB een regel invoeren waardoor elke club maar 15 miljoen per jaar aan voetbal gerelateerde zaken mag uitgeven :)
Ja, jipieee! Communisme in het Nederlands voetbal! Iedereen gelijk met beperkte budgetten. Wat zullen ze lachen in de rest van Europa :D

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Bospa01 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:41:
[...]

Je hebt helemaal gelijk.
Slecht idee, dan krijgen we helemaal een tokkie-competie met bakkers en slagers in het veld.
Elke speler met een beetje potentie gaat het dan direct in het buitenland zoeken.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
kaos- schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:11:
[...]

Slecht idee, dan krijgen we helemaal een tokkie-competie met bakkers en slagers in het veld.
Elke speler met een beetje potentie gaat het dan direct in het buitenland zoeken.
:o

Dacht dat sarcasme tags niet nodig waren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Bospa01 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:27:
[...]

:o

Dacht dat sarcasme tags niet nodig waren ...
Misschien ben ik dan toch te goedgelovig als mensen dingen zeggen ;)

ontopic : Ben heel erg benieuwd wat er volgend jaar gaat gebeuren met de verschillende teams.

- Blijft Bommel nog spelen bij PSV?
- Eriksen, Siem de Jong, Vermeer nog steeds bij Ajax ? (persoonlijk vind ik het allemaal medium spelers, Ajax is landskampioen door instelling en teamspirit als je het mij vraagt, de enige speler die echt goed kan worden is Vischer)
- Gaat de bezem er doorheen bij Twente? Trainer? Fer misschien weg?
- Pelle misschien pleite bij Feyenoord?
- Gaat Vitesse nog geld er in pompen?

Ik zit er alvast klaar voor.

[ Voor 53% gewijzigd door kaos001 op 06-05-2013 20:36 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Christian Eriksen een middelmatige speler? Dat is echt schromelijk overdreven. Hij heeft ook zijn mindere wedstrijden, maar je wordt niet voor niets jarenlang benoemt als grootste talent van Denemarken en van Ajax. Eriksen is een zeer talentvolle voetballer. Samen met Fischer zijn dit de 2 grootste talenten uit het 1e elftal.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Pelle gaat niet weg, net als Vermeer.
Pelle is na dit seizoen contract speler onder Feyenoord..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Vermeer weg? Pelle weg? Vischer? Eriksen/De Jong middelmaat. Ok....

[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 06-05-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Agree met kaos- wat medium betreft. Het zijn individueel gezien, op dit moment echt geen namen waar je het over hebt als je over 10 jaar terug gaat kijken. Dat De Boer er zo'n team uit weet te stampen doet mij hopen dat er een paar topspelers die kant op gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 06-05-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Het is maar in welk perspectief je het plaatst hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vos schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:59:
Het is maar in welk perspectief je het plaatst hè.
Wat is jouw perspectief dan?

Het is toch waar dat Ajax gewonnen heeft door een goed team(als in 11 man + wissels;)) te zijn waardoor de goals netjes verdeeld zijn over het team en er weinig problemen waren als er gewisseld moest worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Afvalzak op 06-05-2013 21:06 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Leuke stats van Ajax in dit seizoen: http://eredivisielive.nl/...-van-ajax-in-cijfers.html
Bijvoorbeeld 33 spelers hebben minuten gemaakt in het eerste, 16 verschillende spelers hebben gescoord.

Meest opvallend, en dat wist ik eerlijk gezegd helemaal niet is dat Ajax maar 2 penalties kreeg dit seizoen, en er maar 1 raak schoot. :o

[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 06-05-2013 21:09 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

afvalzak schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:05:
[...]

Wat is jouw perspectief dan?

Het is toch waar dat Ajax gewonnen heeft door een goed team(als in 11 man + wissels;)) te zijn waardoor de goals netjes verdeeld zijn over het team en er weinig problemen waren als er gewisseld moest worden.
Ik doelde op de kwaliteit van spelers als Eriksen en De Jong. Is imo topniveau in de Eredivisie, subtop Europees. Waarbij Eriksen kan groeien tot echte top, maar daar heb ik mijn twijfels over of hij dat haalt.

Verder ben ik het met je eens ;).
Quad schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:08:
Leuke stats van Ajax in dit seizoen: http://eredivisielive.nl/...-van-ajax-in-cijfers.html
Bijvoorbeeld 33 spelers hebben minuten gemaakt in het eerste, 16 verschillende spelers hebben gescoord.

Meest opvallend, en dat wist ik eerlijk gezegd helemaal niet is dat Ajax maar 2 penalties kreeg dit seizoen, en er maar 1 raak schoot. :o
Tegen Ajax mogen naast de voeten ook de handen gebruikt worden :+

[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 06-05-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@han
Budgetten bepalen toch wel degelijk je mogelijkheden als club? Ja, je kan een goed budget verknallen met slecht beleid maar als je met dat budget goed beleid voert sla je een enorme slag . Ajax heeft in tegenstelling tot PSV precies de spelers gehaald die nodig waren. Waarom mag je dat niet vaststellen? Verknalt het het romantische beeld van Ajax?

Volgens mij heeft het succes van Ajax overigens weinig met Cruijff te maken maar alles met Frank de Boer. Die houdt vast aan zijn visie en raakt nooit in paniek. In tegenstelling tot Advocaat die ging husselen met zijn middenveld en die Zweed inbracht.

En nogmaals: de Feyenoord-spelers hebben geen enkele schuld aan jarenlang slecht beleid. Als Feyenoorder zou ik ook anders willen maar dat verwijt ik niet de spelers. Die kun je niet verwijten dat ze nog niet klaar zijn voor de titel.

Ajax heeft dus kennelijk (zeg jij zelf) wat minder jeugd paraat nu. Maar hoezo heeft Feyenoord een gat in de jeugdopleiding? Boetius, Vilhena komen net kijken en lijken me toch aardige talenten. Wat daarna komt: weet jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

kaos- schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:33:
[...]
- Eriksen, Siem de Jong, Vermeer nog steeds bij Ajax ? (persoonlijk vind ik het allemaal medium spelers, Ajax is landskampioen door instelling en teamspirit als je het mij vraagt, de enige speler die echt goed kan worden is Vischer)
Vischer? Die jongen heet Fischer hoor... ;)

Fischer vind ik op dit moment al effectiever dan Eriksen, maar beter is een rekbaar begrip. Daarbij komt meer kijken. Feit is dat er niet zoveel supertalenten meer zijn als vroeger (vd Vaart, Sneijder etc) maar in de Eredivisie is Eriksen wel een van de betere spelers, vergeet niet dat hij nog maar 21 is he, Sneijder was een jaar ouder voordat hij definitief doorbrak en een buitenlandse transfer verdiende.

Vermeer is een aardige keeper, maar mag van mij vertrekken. Cillissen zal het prima doen als vervanger en kan op termijn alleen maar beter worden, al mist hij nu nog wel wat ervaring. De Jong is een stille kracht (net als Anita) en zal node gemist worden indien hij vertrekt. Een beetje ervaring (naast Poulsen) heeft Ajax wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
tweaker2010 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:01:
[...]

Vischer? Die jongen heet Fischer hoor... ;)
Ik wist dat ik iets verkeerd deed /3

Vind het opvallend dat Ajax dit jaar gewoon met een team gewonnen heeft in plaats van bepaalde spelers die de kar moesten trekken. Vind het ook een pluim voor Frank de Boer waard dat hij de spelers op deze manier heeft laten spelen. Niet vergeten, het hele Johan Cruijff gezeik heeft niet voor problemen gezorgd.

Over Eriksen gesproken, hij is gewoon nog te wisselvallig. Een goede speler, maar een Sneijder was echt toe aan wat nieuws, dat merk ik niet aan hem nog.

Fischer heeft nog een paar jaar nodig. "Een talent" wil niet zeggen dat het een grote speler gaat worden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:42
Fischer is inderdaad nog te wisselvallig, maar als je als 18-jarige linksbuiten in je debuutseizoen 10x scoort, ben je goed bezig.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

kaos- schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:20:
[...]
Fischer heeft nog een paar jaar nodig. "Een talent" wil niet zeggen dat het een grote speler gaat worden.
Als je in je debuutseizoen 10 goals maakt in slechts 23 wedstrijden, dan ben/wordt je een hele grote hoor.
Je hebt gelijk dat hij nog een paar jaar nodig heeft, maar dat beseft hij gelukkig zelf ook maar als te goed.
De klasse druipt er vanaf, echt geweldig om naar te kijken... en die branie ook, ik mag dat wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En ook gewoon positieve humor:

_/-\o_

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 10:56
Quad schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:44:
En ook gewoon positieve humor:

[video]
_/-\o_
Een nieuwe drie sterren reporter _/-\o_, de opvolger van Enoh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:45:
@han
Budgetten bepalen toch wel degelijk je mogelijkheden als club? Ja, je kan een goed budget verknallen met slecht beleid maar als je met dat budget goed beleid voert sla je een enorme slag . Ajax heeft in tegenstelling tot PSV precies de spelers gehaald die nodig waren. Waarom mag je dat niet vaststellen? Verknalt het het romantische beeld van Ajax?

Volgens mij heeft het succes van Ajax overigens weinig met Cruijff te maken maar alles met Frank de Boer. Die houdt vast aan zijn visie en raakt nooit in paniek. In tegenstelling tot Advocaat die ging husselen met zijn middenveld en die Zweed inbracht.

En nogmaals: de Feyenoord-spelers hebben geen enkele schuld aan jarenlang slecht beleid. Als Feyenoorder zou ik ook anders willen maar dat verwijt ik niet de spelers. Die kun je niet verwijten dat ze nog niet klaar zijn voor de titel.

Ajax heeft dus kennelijk (zeg jij zelf) wat minder jeugd paraat nu. Maar hoezo heeft Feyenoord een gat in de jeugdopleiding? Boetius, Vilhena komen net kijken en lijken me toch aardige talenten. Wat daarna komt: weet jij het?
@Han

Die gaat een beetje erg kort door de bocht. Ajax heeft meer dan 60 spelers onder contract staan. Feyenoord in totaal 35. Lijkt me een aanzienlijk verschil.

Overigens heeft Feyenoord al in een eerder stadium dan Ajax ingezien dat ze het van de jeugd zouden moeten hebben en is het Bosz indertijd in zijn TD-tijd bij Feyenoord geweest die een meerjarenplan voor de jeugd heeft opgesteld om dat in te bedden in de staande organisatie. Het succes van de jeugd van Feyenoord komt dan ook niet uit de lucht vallen. In zekere zin kopieert Ajax dan ook de Feyenoord-opleiding. Hetgeen Cruijff ook heeft erkend met dat hij goed en wel met zijn opstand bij Ajax bezig was.

Misschien kun je je nog herinneren dat voorafgaande aan deze competitie menige BVO niet zo te spreken was over het shopgedrag van Ajax in hun jeugd, denk bijvoorbeeld aan Utrecht. Ajax heeft bewust gekozen voor het relatief goedkoop halen van veel talenten van andere BVO's uit binnen- en buitenland waardoor Ajax nu die ruim 60 contractspelers heeft. Heeft wel wat weg van de praktijken van menige Engelse club. Al kan het ook zo maar gebeuren dat bijvoorbeeld een Man. City een schoonmaak gaat houden in het aantal contractspelers en Anderlecht idem. Zal op termijn bij Ajax ook wel gaan gebeuren, het kaf van het koren scheidend.

En de Feyenoord A1 doet het goed op dit moment. Hoef je maar voor te surfen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:45:
Pelle gaat niet weg, net als Vermeer.
Pelle is na dit seizoen contract speler onder Feyenoord..
Wanneer een buitenlandse club het 4- of misschien wel 5-voudige biedt voor Pelle dan waar Feyenoord Pelle voor heeft overgenomen moet ik nog zien of Pelle niet vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:08:

Ajax voldoet meer aan mijn ideaalstreven dat verdedigers minimaal 5, middenvelders minimaal 10 en aanvallers minimaal 15 doelpunten moeten scoren per seizoen dan Feyenoord. Dat kan ik moeilijk ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:01:
[...]
Wanneer een buitenlandse club het 4- of misschien wel 5-voudige biedt voor Pelle dan waar Feyenoord Pelle voor heeft overgenomen moet ik nog zien of Pelle niet vertrekt.
Idd. Ik moet altijd lachen om spelers die zich ergens zo 'thuis' voelen dat ze zich gelijk willen naturaliseren. Kent iemand Douglas nog? Ook zo'n gehypte speler waar je niets meer van hoort als het even tegenzit.
Bij AZ bakte Pelle er namelijk niets van, ben benieuwd of hij er volgend seizoen nog eens >25 goals inlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

[...]

Dat is gewoon onzin wat je zegt want dat geldt voor praktisch elke speler.
Normaal gesproken zal Pellè gewoon blijven. Van Siem de Jong kan je verwachten dat hij vertrekt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Of Pelle volgend jaar nog Feyenoorder is, is inderdaad helemaal niet zeker, dat heeft hij zelf ook aangegeven. Als er iemand flink de buidel trekt zal hij heus weg zijn. Prima, hoe eerder er zwarte cijfers zijn hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 13:15
tweaker2010 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:10:
[...]

Idd. Ik moet altijd lachen om spelers die zich ergens zo 'thuis' voelen dat ze zich gelijk willen naturaliseren. Kent iemand Douglas nog? Ook zo'n gehypte speler waar je niets meer van hoort als het even tegenzit.
Bij AZ bakte Pelle er namelijk niets van, ben benieuwd of hij er volgend seizoen nog eens >25 goals inlegt.
Ik hoop het eigenlijk niet (betreffende die 25 goals).
Dit seizoen scoorde hij veel maar waren ze qua goals ook te afhankelijk van hem.
Ik denk dat ze bij Feyenoord ook liever zouden hebben dat hij er pakweg 10 minder maakt maar in plaats daarvoor enkele andere gasten regelmatig scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:32:
[...]

Dat is gewoon onzin wat je zegt want dat geldt voor praktisch elke speler.
Normaal gesproken zal Pellè gewoon blijven. Van Siem de Jong kan je verwachten dat hij vertrekt.
Pelle is vanaf de aankomende transferperiode idd voor 4 jaar van Feyenoord. Lijkt heel veel maar geld maakt veel mogelijk.

Stel dat Chelsea echt voor Hulk gaat aankomende transferperiode en Zenit ziet in Pelle een goaltjesdief. Dan wil ik nog wel eens zien wat Pelle en Feyenoord gaan doen.

Betreffende Siem de Jong zou het voor hem natuurlijk het mooiste zijn lijkt mij dat hij samen met Luuk de Jong in hetzelfde elftal kan gaan spelen en zij Gladbach naar een mooie klassering voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:29:
[...]

Betreffende Siem de Jong zou het voor hem natuurlijk het mooiste zijn lijkt mij dat hij samen met Luuk de Jong in hetzelfde elftal kan gaan spelen en zij Gladbach naar een mooie klassering voetballen.
Siem de Jong gaat alleen voor een team dat beter speelt dat het huidge Ajax. Ik denk dat hij niet naar BMG gaat, eerder naar een Schalke (wat helemaal niet zo gek is als Achterhoeker).

* Outerspace ziet het allemaal wel gebeuren. Het liefst gewoon een extra jaarcontract en dan dit jaar CL spelen. Daarna de deur uit :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:00:
@Han

Die gaat een beetje erg kort door de bocht. Ajax heeft meer dan 60 spelers onder contract staan. Feyenoord in totaal 35. Lijkt me een aanzienlijk verschil.
Zitten daar bij Feyenoord ook de jeugdspelers bij? Of zijn die, net als bij Twente, gescheiden in de origanisatie? Feyenoord heeft immers een gezamelijke jeugdopleiding met Excelsior. Het aantal van (+/-) 69 contractspelers bij Ajax behelst ook 34 jeugdspelers. Als je die niet mee rekend kom je ook bij Ajax op het getal van 35 spelers. Maar nogmaals, ik weet niet hoe het bij Feyenoord is geregeld, mede gezien door de gecombineerde jeugdopleiding. Echter is een kwantiteit van contractspelers geen garantie voor spelers die ook daadwerkelijk een versterking zijn voor het eerste, de kwalitatieve breedte van de bank waar deze discussie om begon.
Overigens heeft Feyenoord al in een eerder stadium dan Ajax ingezien dat ze het van de jeugd zouden moeten hebben en is het Bosz indertijd in zijn TD-tijd bij Feyenoord geweest die een meerjarenplan voor de jeugd heeft opgesteld om dat in te bedden in de staande organisatie. Het succes van de jeugd van Feyenoord komt dan ook niet uit de lucht vallen. In zekere zin kopieert Ajax dan ook de Feyenoord-opleiding. Hetgeen Cruijff ook heeft erkend met dat hij goed en wel met zijn opstand bij Ajax bezig was.
Dat er een goede organisatie was rondom de jeugdopleiding van Feyenoord heb ik ook nooit ergens ontkracht. Alleen heeft Feyenoord er niet naar om gekeken, dat is wat ik zeg. Jaren lang stroomden er geen of erg weinig spelers door vanaf de jeugd, dat terwijl Feyenoord qua jeugd al jaren goed vertegenwoordigd is in de jeugdige Oranje elftallen. Doordat Feyenoord hun eigen jeugd links liet liggen liepen er ook veel jeugdspelers weg. Ik meen ooit gelezen te hebben dat Feyenoord het meest aantal jeugdspeler verloor aan buitenlandse clubs. Hun vertrek was mede te danken aan de uitzichtloze positie bij Feyenooord. De kans op doorstromen was jaren nihil, de kans dat er een middelmatige overprijsde speler werd aangetrokken voor de positie was aanzienlijk. Dit wordt overigens beaamt door de Feyenoord clubwatchers, die elke dag bij Feyenoord rondlopen. Maar wellicht zien zij het ook verkeerd.
Misschien kun je je nog herinneren dat voorafgaande aan deze competitie menige BVO niet zo te spreken was over het shopgedrag van Ajax in hun jeugd, denk bijvoorbeeld aan Utrecht. Ajax heeft bewust gekozen voor het relatief goedkoop halen van veel talenten van andere BVO's uit binnen- en buitenland waardoor Ajax nu die ruim 60 contractspelers heeft.
Dat geklaag was een beetje huilie-huilie gedrag van die clubs, met PSV voorop. Als spelers zelf voor Ajax kozen dan werd er van de daken geschreeuwd dat Ajax spelers wegkaapte en dat die jeugdspelers voor het geld kozen. Allemaal gelul van de bovenste plank. Sterker nog, enkele spelers konden ook naar het buitenland en het veelvoudige verdienen. Maar toch werd er voor Ajax gekozen. Niet vanwege het geld maar vanwege de kwalitatief goede opleiding en reeele kans op doorstromen naar het eerste. Bij geen enkele club uit de top10 heeft een jeugdspeler een grotere kans op het doorstromen naar het eerste en speelt de jeugd op een hoog niveau. Clubs als PSV boden hun jeugdspelers weinig perspectief en doen vervolgens verbaast als deze spelers transfervrij vertrekken naar een betere opleiding. Voetballers zijn ook gewoon werknemers en moeten ook laan hun eigen toekomst denken. Als je vervolgens als werkgever, de club in dit geval, slecht met je werknemers om gaat of weinig toekomst garantie geeft, dan vertrekt de werknemer naar een ander bedrijf. Heel normaal en niks verkeerd aan. Daarnaast was Ajax zich bewust van het gat in de opleiding en heeft daar voortijdig op geanticipeerd. En dat is slim. Je kan beter nu het gat dichten met goedkopere jeugd dan straks duurdere spelers te moeten kopen voor je eerste elftal. Een bijkomend voordeel is dat die jeugd straks het gewenste systeem beheerst, in tegenstelling tot een speler die op latere leeftijd gehaald moet worden gehaald.
Heeft wel wat weg van de praktijken van menige Engelse club. Al kan het ook zo maar gebeuren dat bijvoorbeeld een Man. City een schoonmaak gaat houden in het aantal contractspelers en Anderlecht idem. Zal op termijn bij Ajax ook wel gaan gebeuren, het kaf van het koren scheidend.
Het gebeurt al jaren, op elk niveau. Clubs in het betaald voetbal scout binnen de amateurtak, clubs uit de eredivisie scout in de lagere regionen en clubs uit het buitenland scouten in de jeugd van de top5 van de eredivisie. Zo oud als de weg naar Rome. Alleen als Ajax het doet wordt er moord en brand geschreeuwd en speelt plots het calimerogedrag op.[quote]En de Feyenoord A1 doet het goed op dit moment. Hoef je maar voor te surfen op internet.[/quoteDaarvoor hoef ik niet te surfen op het internet. Sowieso zijn de prestaties van jeugdelftallen geen garantie voor succes in het eerste. Er kan een goed team staan maar het gaat om de individuele klasse van slechts enkele spelers. Die sprong naar het eerste is namelijk behoorlijk groot en slechts voor weinig jeugdspelers weggelegt. Dat geld voor alle clubs.

Maar nogmaals, Feyenoord heeft jaren niet omgekeken naar hun eigen jeugd; er was weinig doorstroming terwijl er best veel talent rond liep. In de afgelopen jaren zijn veel jeugdspelers vroegtijdig vertrokken, mede vanwege slechte vooruitzichten en het feit dat ze geen contract hadden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
[...]

Je hebt het over een spits van bijna 28 die het afgelopen jaar in 31 optredens 28x heeft gescoord. In de 199 wedstrijden die hij daarvoor speelde scoorde hij er slechts 38. Dit uitzonderlijke seizoen is gewoon een combi van een club/trainer waar hij perfect lijkt te passen, een competitie waar het makkelijk scoren is en misschien ook een factor geluk bij het afronden.

Een club die hem nu als een geweldige spits gaat zien en een dik bedrag gaat betalen is in mijn ogen niet helemaal lekker. Dan kan je beter een jong talent als Finbogason bij Heerenveen halen met vergelijkbare statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

PWM schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:33:
[...]

Of Pelle volgend jaar nog Feyenoorder is, is inderdaad helemaal niet zeker, dat heeft hij zelf ook aangegeven. Als er iemand flink de buidel trekt zal hij heus weg zijn. Prima, hoe eerder er zwarte cijfers zijn hoe beter.
Zou het wel fijn vinden als we de Europacup in kunnen met een goede spits, en niet net als vorig jaar 80 ballen over en naast schieten.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 16:20
Sebastian Eriksson misschien wel een nieuwe aanwinst voor Feyenoord

Misschien wel ter vervanging als Clasie mocht vertrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

afvalzak schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 08:54:
Zou het wel fijn vinden als we de Europacup in kunnen met een goede spits, en niet net als vorig jaar 80 ballen over en naast schieten.
En vergeet de middenvelders niet die hem op de juiste manier weten aan te spelen en te gebruiken. Een goed middenveld is minstens zo belangrijk als de spits zelf. En die combinatie is bij Feyenoord dit seizoen erg goed gebleken. Een off-day of afwezigheid van één van die factoren resulteerde in minder spel en puntenverlies. De juiste afstemming tussen het middenveld en de spits is deels toe te schrijven aan de trainer, in dit geval Koeman, maar de basiskwaliteit moet wel aanwezig zijn. Het zou bijvoorbeeld nooit zijn gelukt met een Cisse in de spits, dat vergt weer een andere benadering en daarnaast is Cisse een berperktere speler dan Pelle. Pelle werd uitstekend gebruikt binnen het elftal van Feyenoord, maar dat is ook een gevaar. Sluit de toevoer af en de ploeg is machteloos, met name in uitwedstrijden, zonder de steun van het thuispubliek. Feyenoord was vaak niet bij machte om de extra ruimte bij een dubbele dekking op Pelle te benutten. En daar schuilt juist de kracht van Ajax in de afgelopen seizoenen. Meerdere spelers kunnen scoren en dat is lastig te verdedigen. Je kan niet de gehele voorhoede dubbel dekken, dan kan zelfs de verdediging doorstomen en scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Han
Volgens mij heeft ook niemand gezegd dat Feyenoord in het verleden goed is omgegaan met het inpassen van de jeugd. Nu gaat het echter wel goed en is er dus geen "gat" zoals je eerder suggereerde.

Je hebt het over problemen bij een offfday. Daarom pleit ik dus voor een aanvallende speler erbij. Er is nu niemand om in te brengen als het aanvallend stokt. Dat hebben Ajax en PSV wel.

Verder moet je ook niet overdrijven over de kansen van jeugd bij Ajax. Ajax heeft terecht de visie dat spelers laten doorstromen belangrijk is maar in het recente verleden heeft ook Ajax gewoon spelers gekocht als men twijfelde over de jeugd. Niet dat dat onterecht was: er is al jaren geen behoorlijke aanvaller meer doorgebroken (en niet alleen bij Ajax) .

Wat wél zo is dat men het in vergelijking met het PSV van Advocaat gewoon veel beter doet op dat vlak. Ik kan best begrijpen dat jongens als Bazoer gefrustreerd zijn geraakt. Met al dat geklungel achterin zou je denken dat er wel eens een speler uit de A1 wordt geprobeerd.

@fixio
Ik had liever dat Feyenoord zich concentreert op het houden van spelers. Dat is beter voor de spelers en voor Feyenoord. En anders zie ik liever wat aanvallende spelers komen. Na het wegvallen van Boetius moest je uiteindelijk terugvallen op een linkshalf als vervanger.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 07-05-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
D-e-n schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:19:

Wat wél zo is dat men het in vergelijking met het PSV van Advocaat gewoon veel beter doet op dat vlak. Ik kan best begrijpen dat jongens als Bazoer gefrustreerd zijn geraakt. Met al dat geklungel achterin zou je denken dat er wel eens een speler uit de A1 wordt geprobeerd.
Misschien ook wel een te groot risico met al dat geklungel achterin, als Ajax zoals 2 weken terug tegen NAC Denswil laat spelen dan weet de Boer dat er 3 ervaren verdedigers naast staan om die jongen te coachen en een fout weg te poetsen (ging ook bijna mis). PSV zou dan een A-junior tussen Marcello, Hutchinson en Willems moeten zetten en dat lijkt me niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Tja, maar kan het slechter? Een rechtsback uit Jong-PSV i.p.v. Hutchinson: gaat dat kwaad kunnen? Op het moment suprême blijkt Advocaat toch snel weer vanuit negatieve gedachten te redeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:42
Outerspace schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 01:31:

* Outerspace ziet het allemaal wel gebeuren. Het liefst gewoon een extra jaarcontract en dan dit jaar CL spelen. Daarna de deur uit :P
De Jong staat nog tot 2015 onder contract; een extra jaarcontract is dus niet nodig. Hij kan prima nog een jaar blijven en daarna verkocht worden.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
D-e-n schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:45:
Volgens mij werd dit gisteren ook bij VI besproken, vooral ajax heeft juist een probleem met de jeugd de komende jaren aangezien er te weinig NEDERLANDS talent bij de club zit. Daarom trekken ze nu heel veel buitenlandse jeugd spelers aan van 15, 16 en 17. Eigenlijk raar en staat haaks op het beleid lijkt mij.

Bij feyenoord is dit probleem juist niet aanwezig want in de B1 en A1 zitten enkele grote talenten (met dank aan aan Wim Jansen wat ook bij VI aan bod kwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:19:
@fixio
Ik had liever dat Feyenoord zich concentreert op het houden van spelers. Dat is beter voor de spelers en voor Feyenoord. En anders zie ik liever wat aanvallende spelers komen. Na het wegvallen van Boetius moest je uiteindelijk terugvallen op een linkshalf als vervanger.
Er moet hoe dan ook aanvallend wat bij. Er moet een creativitiet en scorend vermogen bij op het middenveld en een stand in voor Pelle. Voor de vleugels neem ik aan dat Manu de plek van Cisse inneemt, in een ideale wereld zou Verhoek vertrekken en komt er een nieuwe vleugelspeler bij van buiten. Achahbar heb ik eigenlijk afgeschreven, daar wil het kwartje niet vallen. Schaken zou wellicht ook nog wel willen cashen.

In de jeugd lopen de grootste talenten weer achterin. Achterin breken Kongolo en Van Beek door, tenzij er 2 spelers vertrekken hoeft daar niets bij. Ik denk dat alleen Indi of de Vrij vertrekt, dat kan je intern oplossen. Woudenberg gaat ook een kans krijgen. Een centrale verdediger, een linksback en een rechtsback dus, dat betekent dat je achterin goed voorzien bent qua talenten. Nelom is ook nog niet oud natuurlijk.

Vilhena en Boetius zijn natuurlijk al doorgebroken, maar daarnaast zie ik eigenlijk alleen Sleegers van de aanvallend ingestelde spelers op afzienbare termijn het eerste halen. Er zullen dus aanvallende versterkingen gehaald moeten worden om een bredere selectie te krijgen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

ph4ge schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:21:
[...]

Er moet hoe dan ook aanvallend wat bij. Er moet een creativitiet en scorend vermogen bij op het middenveld en een stand in voor Pelle. Voor de vleugels neem ik aan dat Manu de plek van Cisse inneemt, in een ideale wereld zou Verhoek vertrekken en komt er een nieuwe vleugelspeler bij van buiten. Achahbar heb ik eigenlijk afgeschreven, daar wil het kwartje niet vallen. Schaken zou wellicht ook nog wel willen cashen.

In de jeugd lopen de grootste talenten weer achterin. Achterin breken Kongolo en Van Beek door, tenzij er 2 spelers vertrekken hoeft daar niets bij. Ik denk dat alleen Indi of de Vrij vertrekt, dat kan je intern oplossen. Woudenberg gaat ook een kans krijgen. Een centrale verdediger, een linksback en een rechtsback dus, dat betekent dat je achterin goed voorzien bent qua talenten. Nelom is ook nog niet oud natuurlijk.

Vilhena en Boetius zijn natuurlijk al doorgebroken, maar daarnaast zie ik eigenlijk alleen Sleegers van de aanvallend ingestelde spelers op afzienbare termijn het eerste halen. Er zullen dus aanvallende versterkingen gehaald moeten worden om een bredere selectie te krijgen.
Hier sluit ik me bij aan. Al vraag ik me af of Feyenoord nog iets gaat willen met Manu. Die heeft het bij Excelsior niet bijster goed gedaan en is nogal eens in opspraak geweest.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Tettie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:36:
Hier sluit ik me bij aan. Al vraag ik me af of Feyenoord nog iets gaat willen met Manu. Die heeft het bij Excelsior niet bijster goed gedaan en is nogal eens in opspraak geweest.
Manu is een lastig geval, maar het was ook geen goede keuze om hem naar Excelsior te sturen. Wat heb je nou als behendige lichte vleugelspeler te zoeken onderin de Eerstedivisie? Ik geloof niet dat hij dit seizoen 1 fatsoenlijke pass gekregen heeft. En zo'n jongen luistert misschien wel naar een Koeman en een Mathijsen ipv naar...uhh... noem eens een speler van Excelsior? De wil is er wel, de rode kaarten zijn het gevolg van de graag willen. Zoals vorige week ook, natuurlijk moet hij die bal gewoon laten gaan maar hij steekt toch zn poot uit. Terecht rood, maar ik denk dat dat het gevolg is van dat hij zo graag iets wil laten zien maar dat dat gewoon niet lukt bij Excelsior waar die pass de beste bal is die hij de hele wedstrijd kreeg. Al kan het zijn dat hoop de vader van de gedachte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

rikoos schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:32:
[...]
Volgens mij werd dit gisteren ook bij VI besproken, vooral ajax heeft juist een probleem met de jeugd de komende jaren aangezien er te weinig NEDERLANDS talent bij de club zit. Daarom trekken ze nu heel veel buitenlandse jeugd spelers aan van 15, 16 en 17. Eigenlijk raar en staat haaks op het beleid lijkt mij.
Valt wel mee toch? Hieronder een paar talenten die eraan komen en waarvan sommige hun debuut al gemaakt hebben. Op sommige posities is er echter een tekort, vandaar dat Ajax dan naar buitenlandse talenten kijkt.

Davy Klaassen, Ruben Ligeon, Jody Lukoki, Dico Koppers, Lesley de Sa, Mats Rits
Joel Veltman, Stefano Denswil, Mickey van der Hart, Mitchel Dijks, Nick de Bondt
Branco van den Boomen, Sheraldo Becker, Ricardo Kishna, Abdelhak Nouri enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:25

Sherlock

No Shit

tweaker2010 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:52:
[...]

Valt wel mee toch? Hieronder een paar talenten die eraan komen en waarvan sommige hun debuut al gemaakt hebben. Op sommige posities is er echter een tekort, vandaar dat Ajax dan naar buitenlandse talenten kijkt.

Davy Klaassen, Ruben Ligeon, Jody Lukoki, Dico Koppers, Lesley de Sa, Mats Rits is een Belg en is al weg
Joel Veltman, Stefano Denswil, Mickey van der Hart, Mitchel Dijks, Nick de Bondt
Branco van den Boomen, Sheraldo Becker, Ricardo Kishna, Abdelhak Nouri enz enz.
Verder wel met je eens hoor, sowieso moet je in het geval van échte talenten (zoals Fischer en Eriksen) altijd proberen om die naar je club te halen, of je daar nu al iemand voor hebt of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Sherlock op 07-05-2013 11:56 . Reden: extra info :) ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Pagina: 1 ... 105 ... 135 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.