Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nee, tis alweer 3-2MeNTaL_TO schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:03:
[...]
Gaan ze het volgende week nog spannend maken ook...PSV moet tegen Twente.....Feyenoord tegen?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Edit / Gaat te snel. Inmiddels al niet meer.
[ Voor 15% gewijzigd door FreeShooter op 05-05-2013 14:05 ]
http://instagram.com/p/Y7ehuHpYUY/#FreeShooter schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:59:
[...]
Geen beeld hier. Kun je het omschrijven?
Ondanks dat ik radio luister voor Ajax, zit ik toch op het puntje van m'n stoel door de andere wedstrijden!
[ Voor 14% gewijzigd door Dadona op 05-05-2013 14:08 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
⏩ PVOutput☀️

⏩ PVOutput☀️
Ja ben je verliefd?Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:10:
Ajax kampioen :
[video]
De perfecte video hiervoor.
Nee, wel voor de 32e keer. Dat liedje heeft een hele andere strekking, past wat mij betreft niet bij het 32e kampioensfeest van Ajax.Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:12:
32 jaar kampioen toch...
[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 05-05-2013 14:14 ]
⏩ PVOutput☀️
Aghanim schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:15:
Dit jaar is toch wel anders vind ik. De enorme euforie is er wel een beetje af na 3x op rij. Nu is het meer sneu voor de andere kandidaten dat Ajax het ieder jaar wordt. Maher zal ook liever CL spelen denk ik zo
Nogmaals gefeliciteerd Ajacieden. Ik ben allang blij met de 2e plek, beker (oeh heerlijk voorbarig) en JC schaal
Is maar goed dat PSV 2e wordt, kan Maher ook mee naar de CL.
Waarom zenden ze nou op het schakel!! kanaal het feest van Ajax uit.. als ik dat wil zien kijk ik wel naar 1
Ah mooi
Ach Ajax heeft ook magere jaren gehad, wel weer lekker dat Ajax zo 'dominant' isAghanim schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:15:
Dit jaar is toch wel anders vind ik. De enorme euforie is er wel een beetje af na 3x op rij. Nu is het meer sneu voor de andere kandidaten dat Ajax het ieder jaar wordt. Maher zal ook liever CL spelen denk ik zo
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Helaas moeten bekijken op een stotterende stream omdat ik bij UPC geen wedstrijd meer kon bestellen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En doe volgende week ff juliie sportieve plicht, wil je?!!
[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 05-05-2013 14:22 ]

Ooo Sana is er nog, die heb ik een tijd niet gezien zeg
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Waarom wil je dat zo graag? Ik zie de meerwaarde er verder niet van in..Joosie200 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:21:
Nou Vitesse, ram dat gelijkspel nou de boeken in zeg!
Ja, dan blijft PEC misschien boven RKC, nou en? Volgend jaar beginnen we allebei weer op 0.
Die twee wedstrijden in de voorronde CL gaat Maher echt niet over de streep trekken hoorSt@m schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:18:
Is maar goed dat PSV 2e wordt, kan Maher ook mee naar de CL
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
JawelHan schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:23:
[...]
Die twee wedstrijden in de voorronde CL gaat Maher echt niet over de streep trekken hoor
Durf je dat nu nog een keer te zeggen?D-e-n schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:36:
Krijgen we dat kinderachtige gezeik weer. Feyenoord heeft ook penals NIET gekregen. Was onder andere ook Liesveld overigens meen ik.
EDIT: Damn you Blind
[ Voor 17% gewijzigd door wontcachme op 05-05-2013 14:29 ]
Hahaha helaas!wontcachme schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:29:
Vertonghen is pleite dus de schaal zal dit keer heel blijven
⏩ PVOutput☀️
Het was er op wachten. Deze penalty zegt alles. Eerst krijg je tegenstander een onterechte penalty, dan krijg je hem zelf tot 3 keer toe niet en uiteindelijk krijg je hem dan in 95st minuut cadeau als de wedstrijd al is gelopen. Ja, de simpele statistiek van X aantal penalty's is heel relevant blijkt ook deze wedstrijd.toolkist schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:24:
Durf je dat nu nog een keer te zeggen?
Ga toch lekker feestvieren ipv je over andere clubs druk te maken. Gefeliciteerd allemaal. Wij zullen uiteindelijk ook wel leren leven met een derde plaats, gezien de financiële mogelijkheden en de verwachtingen vooraf is dat een uitzonderlijke prestatie.
[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 05-05-2013 14:52 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
-Ajax blijft kampioen;
-psv mag met 40-0 verliezen en dan staat het nog 2e
-feyenoord en vitesse kunnen misschien nog plaatsje wisselen maar hebben allebei EL;
Alleen AZ en ado kunnen nog een Europees plekje veroveren.
Onderin is ook alles al beslist.
Het gaat dus bijna helemaal nergens meer om op de laatste speeldag.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
En waar heeft Fey recht op met 3e plek? Gelijk plaatsing EL? En Vitesse laatste voorronde EL?
[ Voor 57% gewijzigd door Sjah op 05-05-2013 15:28 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Nee zelfs op papier kunnen ze niet 3rde worden, nouja tenzij PSV in eigen doel gaat schieten dan is er nog een kansje.OPSLAGHOND schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:21:
AZ is nog niet zeker, PSV kan op papier nog 3e worden.
Met andere woorden: het is en blijft mogelijk.Tweaking Art schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:25:
[...]
Nee zelfs op papier kunnen ze niet 3rde worden, nouja tenzij PSV in eigen doel gaat schieten dan is er nog een kansje.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Nou dan moeten er wel een heleboel belchinezen zich met deze wedstrijd bemoeien om dat mogelijk te maken.OPSLAGHOND schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:35:
[...]
Met andere woorden: het is en blijft mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 05-05-2013 15:42 ]
1 of 2 plekken hoger dan wat op basis van het budget verwacht zou mogen worden is in mijn ogen absoluut geen uitzonderlijke prestatie. Zeker niet na vorig seizoen, dit seizoen als 3e eindigen is dan conform verwachting.ph4ge schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:48:
Wij zullen uiteindelijk ook wel leren leven met een derde plaats, gezien de financiële mogelijkheden en de verwachtingen vooraf is dat een uitzonderlijke prestatie.
Ajax, proficiat. Ontzettend knap wat de Boer 3 keer achter elkaar flikt.
Enkel de duur zal nog besproken moeten worden, maar ik verwacht gewoon tot zomer 2016.
⏩ PVOutput☀️
Volgens mij heeft Feyenoord de vijfde of zesde begroting? Ik vind deze prestatie overigens knapper dan die van vorig jaar.toolkist schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:48:
[...]
1 of 2 plekken hoger dan wat op basis van het budget verwacht zou mogen worden is in mijn ogen absoluut geen uitzonderlijke prestatie. Zeker niet na vorig seizoen, dit seizoen als 3e eindigen is dan conform verwachting.
Ajax Amsterdam – begroting: 62 miljoen
PSV Eindhoven – begroting: 60 miljoen
FC Twente – begroting: 46 miljoen
Feyenoord – begroting: 35 miljoen
Vitesse – begroting: 30 miljoen
AZ – begroting: 28 miljoen
bron: http://plazilla.com/begro...-begroting-aa-rkc-laagste
Waarbij moet aangetekend worden dat bij Feyenoord een groot deel van de begroting naar rentelasten en aflossingen terwijl andere clubs, denk aan Vitesse, ook nog eens veel mogelijkheden buiten de begroting om hebben. Vitesse, Twente en ook AZ hebben financieel meer mogelijkheden en daar sta je toch boven terwijl je zelfs lang mee deed om het kampioenschap met clubs die 2x zoveel uitgeven.D-e-n schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:19:
Volgens mij heeft Feyenoord de vijfde of zesde begroting? Ik vind deze prestatie overigens knapper dan die van vorig jaar.
Je had flink geld kunnen verdienen met die voorspelling, er was (bijna) niemand die dit voorspelde in augustus. Ik ben blij dat er weer massaal "helemaal niks in Rotterdam" gezongen wordt en er dit soort zure bagatelliserende reacties op fora te lezen zijn, want de 10-0 en het degradatiespook zijn net 2 jaar geleden. Dan heeft Feyenoord toch grote stappen gezet dat een derde plaats alweer conform de verwachting is.toolkist schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:48:
1 of 2 plekken hoger dan wat op basis van het budget verwacht zou mogen worden is in mijn ogen absoluut geen uitzonderlijke prestatie. Zeker niet na vorig seizoen, dit seizoen als 3e eindigen is dan conform verwachting.
[ Voor 40% gewijzigd door ph4ge op 05-05-2013 16:30 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
⏩ PVOutput☀️
Wat een vent blijft het ookDe Boer, tot slot: ,,Waar ik nu van geniet? Als ik stilletjes in een hoekje sta en toekijk hoe spelers uit hun dak gaan. Dat maakt mij blij.’’
Edit:
Live huldiging volgen via AT5:
YouTube: AT5
Aardig wat volk naast de Arena

embedden lukt niet
[ Voor 24% gewijzigd door Quad op 05-05-2013 16:43 ]
⏩ PVOutput☀️
Bus komt net aanrijden dus het gaat zo beginnen.
[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 05-05-2013 16:43 ]
Waarom zou je daar feest willen vieren als de selectie bij de Arena is en er bij het Leidseplein alleen ME isbobsquad schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:42:
Mooi kampioensfeest vieren zo op het leidseplein aardig wat ajax supporters daar op de been en heel wat ME. Hoop wel dat het rustig blijft en er niks afgebroken wordt.
Dat is niet zo heel moeilijk, toch? De post erboven beweert iemand dat Feyenoord de 5e of 6e begroting heeft, dus hij plaatst het lijstje even.
Gefeliciteerd ajacieden!
[ Voor 9% gewijzigd door epic_gram op 05-05-2013 17:30 ]
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Was niet heel duidelijk.Anakha schreef op zondag 05 mei 2013 @ 17:23:
[...]
Dat is niet zo heel moeilijk, toch? De post erboven beweert iemand dat Feyenoord de 5e of 6e begroting heeft, dus hij plaatst het lijstje even.
Al bij de Arena nutweaker2010 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 17:16:
[...]
Waarom zou je daar feest willen vieren als de selectie bij de Arena is en er bij het Leidseplein alleen ME is
Ik ga er vanuit dat PSV wel door de voorronde zal komen en dus zal Ajax het geld jammer genoeg moeten delen.
Ik hoop dat Feyenoord in de EL groepsfase wat laat zien en ik ben benieuwd of dit hun prestaties in de competitie zal beïnvloeden.
Als PSV de CL wil halen, moeten ze twee rondes (dus vier wedstrijden) overleven. Eerst de derde kwalificatieronde en daarna de play-offronde, waar je tegen de no. 4 van Spanje, Engeland, Duitsland of no. 3 van Italie of Portugal moet.Han schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:23:
Die twee wedstrijden in de voorronde CL gaat Maher echt niet over de streep trekken hoor
Nee, 3e plek is play-offronde EL en 4e plek is derde voorronde EL. De bekerwinnaar speelt direct de play-offronde, dus AZ krijgt een beter ticket dan de no. 4 van de Eredivisie.Sjah schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:15:
En waar heeft Fey recht op met 3e plek? Gelijk plaatsing EL? En Vitesse laatste voorronde EL?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Dan kun je wel meer dan 100 goals in een seizoen maken, maar wanneer je verdediging zo´n gatenkaas is...
NEC had genoeg kansen om vaker te scoren.
Is dat veranderd? En geldt dat ook als PSV wint?Railgunner schreef op zondag 05 mei 2013 @ 19:00:
[...]
Nee, 3e plek is play-offronde EL en 4e plek is derde voorronde EL. De bekerwinnaar speelt direct de play-offronde, dus AZ krijgt een beter ticket dan de no. 4 van de Eredivisie.
Het ticket van de bekerwinnaar gaat sowieso naar AZ, omdat PSV voorronde(s) CL gaat spelen. Dus wie er wint, maakt geen verschil.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ik meen dat als AZ wint dat ze de beste plek krijgen en als ze verliezen de slechtste plek (veel voorrondes)
Nog 8? te gaan voor 4 sterren?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Nog een nutteloos weetje: sinds 1985 hebben Ajax en PSV samen 86,2% van de kampioenschappen behaald.
Ik snap dat soort dingen vaker niet bij scheidsrechters. Zien ze het dan wel, maar weten ze het niet zeker
/EDIT: En hij legde het niet stil voor de blessure, die zag hij daarna pas.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 05-05-2013 21:50 ]
Hij floot voor een vermeende overtreding van Indi. Was inderdaad een bewussie, althans hij ramde zn elleboog echt achteraf met dus het risico dat hij iemand hard zou raken, met een gebroken neus tot gevolg.PWM schreef op zondag 05 mei 2013 @ 21:49:
/EDIT: En hij legde het niet stil voor de blessure, die zag hij daarna pas.
Frank de Boer al opgegeven als Ajacied van het decennium?
Hij was met kop en schouders de meest constante factor, met als resultaat de minste verliespunten.
Nog even dit: een aantal ploegen mag zich best schamen dat ze hier geen afdoende weerwoord op wisten, met het materiaal dat ze hebben lopen...

En, ik heb mijn vader @ vakantieadres nog wat voetbalsnuisterijen cadeau gedaan, die ik alleen in '020'
[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 06-05-2013 03:53 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik kan er slecht tegen dat de prestatie van Ajax bijna teniet wordt gedaan vanuit Eindhoven.
[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 06-05-2013 08:24 ]
Beetje rare redenering inderdaad. Ik hoor ook niemand in Tilburg roepen dat als Willem II gewoon alles gewonnen had, dat zij dan kampioen waren geweest en dat Ajax het dus aan hen te danken heeft dat de schaal nu in Amsterdam in plaats van Tilburg terecht is gekomen.Aghanim schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:23:
Inderdaad. Vind het erg droevig om van het hele PSV team en de supporters continu te moeten horen dat zij het hebben laten lopen. Wat een onzin, Ajax was gewoon constanter en heeft minder punten laten liggen en geen 30% verloren. PSV heeft tegen Ajax 2x niks te vertellen gehad en heeft geen enkel argument waarom het kampioen had moeten zijn, behalve dat het met deze investeringen en van Bommel + Advocaat kampioen had moeten worden.
Volgens mij is in de afgelopen jaren wel gebleken dat die vCL verre van een formaliteit is. In een ruime meerderheid van de gevallen sneuvelde een Nederlandse club in die voorronde. Vorig jaar Feyenoord nog (tegen Dinamo Kiev als ik mij niet vergis), het jaar daarvoor was het volgens mij FC Twente dat logischerwijs niet was opgewassen tegen Arsenal en ook Ajax is een flink aantal malen gestruikeld in het voorportaal van het kampioenenbal. PSV is er dus nog lang niet.Deadsy schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:12:
Had zelf liever Feyenoord als 2e gezien. Grotendeels omdat ik graag had willen zien wat er bij PSV zou gebeuren wanneer ze weer geen CL zouden halen.
[ Voor 31% gewijzigd door argro op 06-05-2013 08:34 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ach, toen het andersom was waren de reacties precies hetzelfde. PSV heeft natuurlijk ver voor gestaan en het meeste puntverlies kwam door eigen gestuntel. Daarnaast hebben ze vaker gewonnen dan Ajax en meer goals gemaakt. Maar goed, het is beter dat ze naar zichzelf kijken dan naar bijv. de scheidsrechters te wijzen, het hoort bij het verwerkingsproces. Het valt mij mee dat dit seizoen het cliche "kampioen van de armoede" nog niet is gevallen.Aghanim schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:23:
Inderdaad. Vind het erg droevig om van het hele PSV team en de supporters continu te moeten horen dat zij het hebben laten lopen. Wat een onzin, Ajax was gewoon constanter en heeft minder punten laten liggen en geen 30% verloren. PSV heeft tegen Ajax 2x niks te vertellen gehad en heeft geen enkel argument waarom het kampioen had moeten zijn, behalve dat het met deze investeringen en van Bommel + Advocaat kampioen had moeten worden.
Ik kan er slecht tegen dat de prestatie van Ajax bijna teniet wordt gedaan vanuit Eindhoven.
Een troost voor die PSVers, ze zijn ook alleen maar tweede geworden omdat Feyenoord het zelf liet afweten.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 06-05-2013 08:39 ]
Dat is zeker zo, hoe vaak ik hier wel niet "kampioen van de armoede" heb moeten lezen in de vette jaren van PSV..ph4ge schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:32:
[...]
Ach, toen het andersom was waren de reacties precies hetzelfde.
Klopt, net zoals de 3-4 jaren ervoor.PSV heeft natuurlijk ver voor gestaan en het meeste puntverlies kwam door eigen gestuntel.
Tja, het gaat om de punten, Ajax heeft minder vaak verloren, dat is belangrijker.Daarnaast hebben ze vaker gewonnen dan Ajax en meer goals gemaakt.
Ik denk niet dat PSV naar de scheidsrechter hoeft te wijzen, ik heb er ook niemand over gehoord. Vast wel eens een incidentele reactie, maar dat hoor je bij iedere club.Maar goed, het is beter dat ze naar zichzelf kijken dan naar bijv. de scheidsrechters te wijzen, het hoort bij het verwerkingsproces. Het valt mij mee dat dit seizoen het cliche "kampioen van de armoede" nog niet is gevallen.
Een troost voor die PSVers, ze zijn ook alleen maar tweede geworden omdat Feyenoord het zelf liet afweten.
Aan het einde van de rit sta je op de plek die je verdient, ben je het daar niet mee eens, dan had je maar een doelpunt meer moeten maken.
Ajax verdient de eerste plek
PSV verdient de tweede plek
en Feyenoord of Vitesse verdient de derde of vierde plek
[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 06-05-2013 09:24 ]
En PEC had dan derde moeten worden, die wonnen immers van Feyenoord en PSV.afvalzak schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:24:
Eigenlijk had Vitesse kampioen moeten zijn, die hebben immers 2 keer van Ajax gewonnen
Maar met een beetje mazzel gaat PEC alsnog Europa in!
Lol, idd. Daar hadden ze het bij SV ook over. "PSV stond bij de winterstop nog eerste, dus alleen omdat zij zoveel punten hebben laten liggen is Ajax kampioen geworden"... tja, daar is geen speld tussen te krijgenph4ge schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:32:
[...]
Twente is erg ver weggezakt trouwens, en Feyenoord heeft het juist tijdens de 1e seizoenshelft laten liggen.Stand 2e seizoenshelft
Bijgewerkt t/m 28 apr 2013
pos club gs w g v pnt dv dt ds
1. Ajax 16 11 4 1 37 39 11 +28
2. Feyenoord 15 10 2 3 32 28 14 +14
3. PSV 15 9 2 4 29 44 21 +23
4. Vitesse 15 9 2 4 29 33 22 +11
5. FC Utrecht 15 9 1 5 28 24 20 +4
6. sc Heerenveen 15 8 3 4 27 23 21 +2
7. PEC Zwolle 15 6 4 5 22 22 21 +1
8. FC Groningen 15 7 1 7 22 19 25 -6
9. FC Twente 15 5 6 4 21 24 17 +7
Ja dan krijg je een beetje het UFWCafvalzak schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:24:
Eigenlijk had Vitesse kampioen moeten zijn, die hebben immers 2 keer van Ajax gewonnen
Wikipedia: Unofficial Football World Championships

Voor het derde jaar op rij heeft Ajax na de winterstop en met name in de maanden maart-april-mei een hele goede reeks neergezet, daar waar concurrenten het juist laten liggen. In de beslissende wedstrijden tegen rechtstreekse concurrenten heeft Ajax gewoon erg goed gepresteerd (2x winst van PSV, 1x winst en 1x gelijk tegen Feyenoord, 2x winst tegen Twente) Alleen van Vitesse werd 2x verloren, waarbij met name de 3-2 in Arnhem bijzonder onnodig was. Tegen 'de kleintjes' heeft Ajax wel relatief veel gelijk gespeeld, maar vooral PSV en Feyenoord hebben een hoop (uit)wedstrijden tegen 'de kleintjes' verloren.
Imo laat dit zien dat Ajax gewoon terecht kampioen is geworden en de club die het dichtstbij is geëindigd min of meer eigenhandig (door 2x te winnen) op achterstand heeft gezet. Kan Van Bommel wel zeggen dat Ajax kampioen is door het falen van PSV, maar ik zeg: kampioen geworden op eigen kracht
PSN: Finally_Chris
Ik denk dat alle kritiek op Mathijsen wel redelijk verstomd is nu. Behalve zn ongelukkige debuut speelt hij gewoon goed. En het is alleen maar gunstig voor het team proces dat Mathijsen het doelwit is van de media, juist de speler die er het beste mee om kan gaan. Zo blijft een de Vrij, die ook gisteren weer stond te schutteren, in de luwte. Ik hoor de laatste weken ook niets dan lovende woorden over Mathijsen in de Kuip. Het wordt echt tijd dat hij de erkenning krijgt die hij verdient, hij kan op deze manier makkelijk nog 2 seizoenen mee.CR1691 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:29:
Het was als Feyenoordsupporter weer huilen met de pet op. Alleen Mathijsen speelde een behoorlijke pot. Verder was iedereen dramatisch.. Gelukkig verloor Vitesse ook en worden we naar alle waarschijnlijkheid derde. Neemt niet weg dat ik goed ziek ben van het feit dat de CL gewoon verpest is.
Nope, het wordt PEC Zwolle of Ado den Haag...L-VIS schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:58:
[...]
Ja dan krijg je een beetje het UFWC![]()
Wikipedia: Unofficial Football World Championships
Er vanuit gegaan dat Ajax het seizoen begint als kampioen omdat ze vorig seizoen kampioen zijn geworden en alleen resultaten gebruikt van de Nederlandse Eredivisie. Bij een gelijkspel blijft de titel bij de gene die hem al in bezit had.
1. Ajax (Ajax - AZ 2-2)
2. Ajax (NEC - Ajax 1-6)
3. Ajax (Ajax - NAC 5-0)
4. Ajax (sc Heerenveen - Ajax 2-2)
5. Ajax (Ajax - RKC Waalwijk 2-0)
6. Ajax (ADO Den Haag - Ajax 1-1)
7. Ajax (Ajax - FC Twente 1-0)
8. Ajax (Ajax - FC Utrecht 1-1)
9. Ajax (Heracles Almelo - Ajax 3-3)
10. Ajax (Feyenoord - Ajax 2-2)
11. Vitesse (Ajax - Vitesse 0-2)
12. Vitesse (Vitesse - FC Twente 0-0)
13. Vitesse (Vitesse - NEC 4-1)
14. Vitesse (PSV - Vitesse 1-2)
15. Vitesse (Vitesse - Roda JC 3-0)
16. VVV Venlo (VVV Venlo - Vitesse 3-1)
17. VVV Venlo (FC Groningen - VVV Venlo 0-0)
18. Roda JC (VVV Venlo - Roda JC 2-4)
19. Roda JC (Roda JC - NEC 2-0)
20. Roda JC (Ado den Haag - Roda JC 2-2)
21. Roda JC (Roda JC - Heracles Almelo 3-3)
22. Roda JC (Ajax - Roda JC 1-1)
23. Roda JC (Roda JC - AZ 2-2)
24. FC Utrecht (FC Utrecht - Roda JC 4-0)
25. Vitesse (Vitesse - FC Utrecht 2-0)
26. Vitesse (FC Twente - Vitesse 0-1)
27. Vitesse (Ado den Haag - Vitesse 0-4)
28. Vitesse (Vitesse - PEC Zwolle 2-1)
29. Vitesse (Vitesse - NAC Breda 3-0)
30. Vitesse (Roda JC - Vitesse 3-3)
31. Feyenoord (Feyenoord - Vitesse 2-0)
32. Feyenoord (Feyenoord - Heracles Almelo 6-0)
33. Ado den Haag (Ado den Haag - Feyenoord 2-0)
34. PEC Zwolle/Ado den Haag (PEC Zwolle - Ado den Haag .-.)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
I stand corrected! Mooi uitgezochtGynnad schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:43:
[...]
Nope, het wordt PEC Zwolle of Ado den Haag...
Er vanuit gegaan dat Ajax het seizoen begint als kampioen omdat ze vorig seizoen kampioen zijn geworden en alleen resultaten gebruikt van de Nederlandse Eredivisie. Bij een gelijkspel blijft de titel bij de gene die hem al in bezit had.
[...]
Als Ajax supporter ben ik natuurlijk erg blij met het kampioensschap, maar de woorden van Van Bommel worden wel overdreven uitgemeten zeg.Mr_Size schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:28:
Imo laat dit zien dat Ajax gewoon terecht kampioen is geworden en de club die het dichtstbij is geëindigd min of meer eigenhandig (door 2x te winnen) op achterstand heeft gezet. Kan Van Bommel wel zeggen dat Ajax kampioen is door het falen van PSV, maar ik zeg: kampioen geworden op eigen kracht
Ik ben het volledig met hem eens dat PSV op eigen kracht kampioen had moeten worden, en dat ze daarin gefaald hebben. Dat Ajax daardoor terecht kampioen is geworden wordt ook niet ontkent toch?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Dit topic is gesloten.
Naar aanleiding van herhaaldelijk tamelijk vervelende discussies over welke club nou het meest met geld smijt, wie nou hoe terecht of onterecht van welke gemeente al dan niet geld kreeg, en andere vervelende discussies van die aard, graag opletten: houd het topic een beetje op gang over het voetbal, en minder over de financiën.