Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17
Mu.siQ schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 11:57:
Was dat eerder aangekondigd? Ik wilde m eigenlijk gaan rooten (weer) voor de 4.2.2. met sense 5 maar dan wacht ik nu eventjes. Heb verschillende goede verhalen gehoord over de snelheid :)
Het was aangekondigd als: ergens in augustus komt de update....
HiDNN schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:02:
Wellicht is de vraag al eerder gesteld, maar geld de update ook voor alleen de One X of alleen voor de X+?
De One X heb ik het nu over. Voor de One X+ is in Taiwan wel de update uitgekomen maar voor de rest vd wereld heb ik nog niks gezien. Maar 1 persoon roept dat hij de update voor de One X+ in Kroatie nu ook gekregen heeft.

[ Voor 37% gewijzigd door Harmsen op 19-08-2013 12:47 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Ik ben benieuwd wanneer hier in Nederland uitgerold wordt, ik hoop nog deze week. Ik was eigenlijk aan het kijken voor een nieuwe telefoon, mijn scherm ligt aan gruzelementen en kan niet echt een betrouwbare winkel vinden die voor €100-€150 er een nieuw origineel schermpje in wil zetten. Met Sense 5 is het denk ik toch wel weer een leuk toestel, iets nieuws is altijd leuk. Toch maar weer even zoeken naar een nieuw scherm dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:34
En er is geen manier om de update te forceren via de pc oid?
Zit echt te springen om de update haha.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:55

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Ik zie alleen nog maar CID HTC_032 voor bijkomen, al iemand iets gezien over CID 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speeddragon schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:10:
En er is geen manier om de update te forceren via de pc oid?
Zit echt te springen om de update haha.
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb even een apart update topic aangemaakt, dan kunnen we hier ontopic blijven over het toestel met welke softwareversie dan ook.

[HTC One X] 4.2.2. / Sense 5 update topic

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:39

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Dat is een custom ROM en dan hoor je hier te zijn: [HTC One X] Rooten & Custom ROM's

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Laatst online: 12:39
oops 8)7

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Nog even nadenken of ik zal updaten of niet.
Nu werkt het toestel perfect. Blinkfeed hoef ik niet (las dat het voor ons toestel uit te zetten is) dus dat scheelt.
Eerst is even inlezen op de changelogs/positieve en of negatieve veranderingen, en ik dacht dat er bij de htc one iets was mbt facebook fotos (automatisch)downloaden / plaatsen in galerij oid, ook hier wil ik dit eerst even uitzoeken :P

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Je kan Facebookservice gewoon uitzetten, of je installeert een customROM, kan je zelf kiezen welke extra's je niet wilt hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Al iemand de update binnen kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:47
shameblaster schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:05:
Nog even nadenken of ik zal updaten of niet.
Nu werkt het toestel perfect. Blinkfeed hoef ik niet (las dat het voor ons toestel uit te zetten is) dus dat scheelt.
Eerst is even inlezen op de changelogs/positieve en of negatieve veranderingen, en ik dacht dat er bij de htc one iets was mbt facebook fotos (automatisch)downloaden / plaatsen in galerij oid, ook hier wil ik dit eerst even uitzoeken :P
Die Facebook foto's was juist in 4.1.2 op de One, op 4.2.2 kan je het selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44

BramT

Rule #1

Matey schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:32:
Al iemand de update binnen kunnen halen?
Nope, en vragen (en antwoorden) e.d. over die update horen hier: [HTC One X] 4.2.2. / Sense 5 update topic

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_koomen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:49
luappul schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:48:
Ik ben benieuwd wanneer hier in Nederland uitgerold wordt, ik hoop nog deze week. Ik was eigenlijk aan het kijken voor een nieuwe telefoon, mijn scherm ligt aan gruzelementen en kan niet echt een betrouwbare winkel vinden die voor €100-€150 er een nieuw origineel schermpje in wil zetten. Met Sense 5 is het denk ik toch wel weer een leuk toestel, iets nieuws is altijd leuk. Toch maar weer even zoeken naar een nieuw scherm dus!
Vanmorgen lag (ook) mijn scherm compleet in de gruzelementen... Via google bij U Break I Fix terrecht gekomen om 12:00 een afspraak gemaakt en om 13:00 weer naar buiten met een nieuw werkend scherm (kosten 150 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik kwam gisterenavond een filmpje tegen over draadloos laden met de OneX, heeft iemand dat al gemaakt hier?

Ik kwam een Duitse how-to tegen (http://www.android-hilfe....e-mod-fuer-das-one-x.html) en het lijkt me een fluitje van 1 cent, en het kost ook niet veel.
Ben even benieuwd of er iemand ervaring mee heeft.
Ook of het wel zin heeft, de One geeft dan aan dat hij via USB laad, dat duurt dan waarschijnlijk erg lang voordat hij wat heeft geladen lijkt me.

@ hieronder, je kunt inderdaad het geluid beter ff afzetten, hij hijgt als een oud paard :+

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 23-08-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
De tweede post van dat topic geeft een iets minder "intrusive" oplossing (dus zonder de OneX te openen) dmv de docking pins op de achterkant. Interessant is het zeker!

offtopic:
Wat een gehijg in dat filmpje :+

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 23-08-2013 10:28 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Groentenboer schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:28:
De tweede post van dat topic geeft een iets minder "intrusive" oplossing (dus zonder de OneX te openen) dmv de docking pins op de achterkant. Interessant is het zeker!

offtopic:
Wat een gehijg in dat filmpje :+
Ik zag het, een hardcover met de oplaadgedeelte erin geplakt. Het is natuurlijk mooier om het in het toestel zelf te verwerken, er is wel voldoende ruimte binnenin het toestel.
Ben wel benieuwd of het handig werkt icm een Palm Touchstone, de OneX is wel een stuk groter en zal meer moeite hebben om erop te blijven "staan" .
Ik hoop hier eigenlijk een ervaringsdeskundige te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
janvanduschoten schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

Ik zag het, een hardcover met de oplaadgedeelte erin geplakt. Het is natuurlijk mooier om het in het toestel zelf te verwerken, er is wel voldoende ruimte binnenin het toestel.
Ben wel benieuwd of het handig werkt icm een Palm Touchstone, de OneX is wel een stuk groter en zal meer moeite hebben om erop te blijven "staan" .
Ik hoop hier eigenlijk een ervaringsdeskundige te vinden :P
True, maar ik denk dat het openen van de One X voor velen een stapje te ver is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dat dacht ik een paar weken geleden ook maar dat valt ook reuze mee, de achterkant zit gewoon vast geklikt aan het scherm. Ik kreeg hem eenvoudig los met mijn handen en de zuignap van mijn autohouder :)
Vaak ben je te bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmm, mijn One X is vorige week vrijdag plat op de stenen gekletterd (juist toen het hoesje RMA was vanwege scheuren in het leer...) en zag er toen zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://googledrive.com/host/0B4XvAHK-NTgOdWxnRDdvWnpKbjQ/2013-08-16%2014.42.14.jpg
Toch maar weggebracht ipv zelf frotten ;)
edit:
Hmm, dropbox -> google drive

[ Voor 31% gewijzigd door Hmmbob op 24-08-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
De foto werkt hier helaas niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Quad schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:31:
De foto werkt hier helaas niet.
Het toestel op de foto ook niet :X

Ik heb een ander raar probleem. Sinds ongeveer een week geeft mijn telefoon (One X+) om de haverklap aan dat hij "no service" heeft, signaalbalk leeg en een kruisje erbij. Dan ben ik dus ongemerkt niet bereikbaar. Als ik dan even de airplane-mode aan en uitzet, dan heb ik even later weer een volle signaal-indicator. En dan is het weer afwachten tot het signaal weer wegvalt... :( Tot voor kort dus nooit problemen. Voor de volledigheid, ik heb een Vodafone-abo en het maakt niet uit of ik op het Friese platteland ben of in de randstad. Geen nieuwe software geïnstalleerd, geen rare dingen gedaan (niet gevallen etc).

[ Voor 62% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-08-2013 23:58 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 17:33
Door een stomme fout van mezelf, heb ik de telefoon "gewist" naar de fabrieksinstellingen.
Nu ben ik een aantal dingen kwijt, waaronder een aantal foto's.
Voor de PC zijn er programma's voor "data recovery", maar ben in dit gebied onbekend bij Android en daarbij heeft de HTC One X ook intern geheugen die anders gezien wordt door Windows dan een "Mass Storage Device".
Heeft iemand misschien ervaring hiermee en kan me helpen aan een goede programma om de gegevens terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan dat niet

voortaan dropbox auto upload pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
  • Laatst online: 11-09 17:33
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 01:51:
volgens mij kan dat niet

voortaan dropbox auto upload pics?
Dat had ik voorheen, maar na de reparatie van mijn telefoon niet opnieuw ingesteld blijkbaar.
Zie al dat het met Android 4.0 misschien nog wel mogelijk is (dan wordt de telefoon nog als "Mass Storage Device" herkend). Nu morgen maar eens zoeken naar een "oude ROM".

Erachter gekomen dat je de HTC One X nog als "Mass Storage Device" (met Driveletter) kan verbinden via USB in Recovery modus (mount). Hoop dat dit me wat op gaat leveren.

[ Voor 16% gewijzigd door JM83 op 26-08-2013 02:57 . Reden: Recovery ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

SnoeiKoei schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:54:
[...]

Het toestel op de foto ook niet :X

Ik heb een ander raar probleem. Sinds ongeveer een week geeft mijn telefoon (One X+) om de haverklap aan dat hij "no service" heeft, signaalbalk leeg en een kruisje erbij. Dan ben ik dus ongemerkt niet bereikbaar. Als ik dan even de airplane-mode aan en uitzet, dan heb ik even later weer een volle signaal-indicator. En dan is het weer afwachten tot het signaal weer wegvalt... :( Tot voor kort dus nooit problemen. Voor de volledigheid, ik heb een Vodafone-abo en het maakt niet uit of ik op het Friese platteland ben of in de randstad. Geen nieuwe software geïnstalleerd, geen rare dingen gedaan (niet gevallen etc).
avotar schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:57:
Het enige probleem wat ik voorlopig lijk te hebben is het befaamde probleem met de simcard.
Het lijkt alsof hij voor 99% past en zo nu en dan dus geen contact maakt en je dus een toestel hebt zonder dienst. Erg irritant.
avotar schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:00:
[...]

Graag gedaan.
Ik had voor de zekerheid eerst nog een nieuwe sim aangevraagd om een probleem met de simkaart uit te sluiten, maar het lijkt toch aan de cradle (of hoe je dat dingetje ook noemt) te liggen.

Echt bizar hoe mensen op de Amerikaanse forums hierover uit hun stekker gaan, terwijl ik er in Nederland amper voorbeelden / forumposts over kon vinden.
oftewel... beetje plakband op je simcard loste het probleem bij mij op.
Lijkt een ontwerp fout van het toestel te zijn.

bron:
http://forums.att.com/t5/...081/highlight/true#M39638

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
De update is hier:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bkof5KqsXShUDjTXrECNOU2y/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
Vanmorgen gechecked of de update beschikbaar was. Toen niet beschikbaar. Nu wel en is bijna binnen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

hmmmm ik geloof dat ik toch veel meer aan mijn telefoon gewend was wat ik dacht....
En mijn begin scherm was eindelijk naar mijn zin :(

Herstel...mijn homescherm is er nog... alleen, waar ik voor de update op het middelste scherm uitkwam als Home, kom ik nu op het meest linkse scherm uit..... :?

En mijn batterij loopt leeg waar ik bij zit.................

[ Voor 46% gewijzigd door avotar op 26-08-2013 18:59 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avotar schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 18:52:
hmmmm ik geloof dat ik toch veel meer aan mijn telefoon gewend was wat ik dacht....
En mijn begin scherm was eindelijk naar mijn zin :(

Herstel...mijn homescherm is er nog... alleen, waar ik voor de update op het middelste scherm uitkwam als Home, kom ik nu op het meest linkse scherm uit..... :?

En mijn batterij loopt leeg waar ik bij zit.................
Als je blinkfeed uitschakelt moet hij als 't goed is weer op het middelste scherm beginnen. Wanneer je een nieuwe ROM installeert heeft deze meestal een paar dagen nodig om te 'settelen', waarna de batterijduur en dergelijke toenemen. Waarschijnlijk is dat met een OTA update hetzelfde geval. Mocht je er over een week nog last van hebben is er misschien iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Vind het fijn die nieuwe interface. Vind blinkfeed best leuk, en voor de rest lijkt alles sneller en vloeiender te gaan. Prima update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Dafuq? Na de update stonden al mijn apps en widgets nog op de homescreens (5 stuks), maar na activeren van Blinkfeed heb ik nog maar 3 screens, waarvan 1 blinkfeed, 1 met weer + klok widget en google zoeken widget en 1 leeg screen.

Waar de f&%^ zijn al mijn snelkoppelingen gebleven?

Kan je Blinkfeed uitzetten en krijg ik ze dan terug. Googlen leverde me niets op.
Blijkbaar weinig mensen ervaring mee.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ja, Blinkfeed uitzetten en ze zijn weer terug.
Het is gewoon een andere launcher wat je ziet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Uh ik heb juist geen idee hoe ik blinkfeed aanzet op mijn HOX+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
ralph0603 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:41:
Uh ik heb juist geen idee hoe ik blinkfeed aanzet op mijn HOX+
Ook niet bij Instellingen - Aanpassen - Stijl beginscherm?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Quad schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:44:
[...]

Bedankt. Dacht dat get een app was! Wat een verademing het werkt zeer fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:08
Allemaal wel goed en wel, maar ik mis het door kunnen scrollen naar links of rechts in non-Blinkfeed en ik mis de mooie full page HTC weather-widget......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 11-09 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Quad schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:10:
Ja, Blinkfeed uitzetten en ze zijn weer terug.
Het is gewoon een andere launcher wat je ziet.
Ik had al zo'n vermoeden, maar ze mogen je best wel even waarschuwen!
Als je gaat Googlen krijg je vooral berichten dat Blinkfeed NIET uit te zetten is.
Quad schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 22:44:
Muchos gracias! Met mijn stomme kop diverse keren overheen gekeken!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik krijg het niet voor elkaar om reverse USB tethering aan de praat te krijgen tbv het gebruiken van de internet connectie van een PC.

Ik heb op het werk geen internet op mijn telefoon (zit in het buitenland) en zoek dus een manier om het internet via reverse tethering met een PC werkend te krijgen.
De PC zit op een domein.

Allereerst getracht een WIFI verbinding te maken, maar blijkbaar is dit hier niet mogelijk aangezien ik of WIFI of LAN verbinding aan kan hebben staan. Als ik een LAN verbinding heb, kan ik de WIFI radio op de PC niet inschakelen. En als ik WIFI radio aan heb staan, de LAN verbinding niet.

Dus verder gekeken naar USB reverse tethering. Na wat gelezen te hebben zou het moeten werken met HTC Sync Manager. Die heb ik geinstalleerd op de PC.

Op de telefoon heb ik USB-netwerk instelling op "Internet doorgeven" gezet. En tevens het vinkje bij HTC Sync Manager aan gezet.
Als ik de telefoon nu aansluit met USB op de PC, start HTC Sync Manager op. Tevens zie ik "Internet verbonden" op de telefoon.
Op de PC is er een nieuwe Netwerk adapter bijgekomen (Local Area connection 4).

Echter staat bij de status van deze connectie bij IPv4/IPv6 "No Internet Access".

Het lijkt erop dat de internet connectie van de LAN verbinding niet doorgegeven wordt aan deze nieuwe connectie (welke de USB verbinding is). Op de telefoon heb ik dus geen internet.

Ik begin mij af te vragen of dit ook niet gewoon afgeschermd is door de LAN beheerders hier. Of zou dit gewoon moeten werken?

Waar kan ik nog wat instellingen doen (op de PC) zodat de USB verbinding de internet connectie overneemt van de LAN verbinding?

Het betreft trouwens een Win7 Enterprise PC en heb de laatste HTC firmware upgrade op de HOX staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Xymox op 28-08-2013 09:31 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:08
hansie18 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 06:12:
Allemaal wel goed en wel, maar ik mis het door kunnen scrollen naar links of rechts in non-Blinkfeed en ik mis de mooie full page HTC weather-widget......
Nog een apart dingetje (na de recente upgrade): als het apparaat aan is en ik ben hem aan het opladen en ik trek de stekker eruit, hangt mijn HOX volledig vast en moet ik hem weer opstarten door heel lang op de aan/uit knop te duwen.

• Hmmbob
Try een reset naar fabrieksinstellingen ;)

• Pollore
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik weet dat iedereen nu de discussie heeft over de nieuwe android update maar aangezien ik een custom rom heb en nu even niet over een goede pc beschik duurt het nog even voordat ik deze heb.

Vandaar toch maar deze vraag. Mijn telefoon is de laatste maand(en) echt ontzettend traag geworden. Hij houdt typen van whatsappjes niet bij en stottert vrijwel overal bij. Ik heb al al mijn apps die op de opslag konden gezet worden ook daarheen gezet. Tevens heb ik alle cache opgeruimd. NU heb ik ongeveer weer 5,49gb gebruikt van de 6.76gb. Toch heeft dit nog vrijwel niet tot een prestatie winst geleid. Ook heb ik alle sync uitstaan behalve gmail, facebook en wat widgets. Toch irriteer ik me nog steeds kapot aan het apparaat.

Moet ik nu een volledige reset maar doen om dit te verhelpen of is er een andere probleem aan de hand?

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:30
Ik heb helaas hetzelfde probleem,. Bij mijn apps staat ook iets in de richting van 6 GB waarvan 1 GB apps en 4,8 GB Overig. Iemand die een idee heeft wat dat overig inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:59
Ik heb sinds kort dat de telefoon bij het opstarten als standaard netwerkinstelling "CDMA only" kiest. Dit betekent dat hij bij enkel 2G ontvangst geen verbinding maakt, hetgeen erg irritant is. Nu kun je elke keer na het opstarten *#*#4636#*#* intikken en hem handmatig weer op "GSM auto" of "CDMA preferred" zetten, maar is er een manier om de default instelling aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:35
mac1987 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:06:
Ik heb sinds kort dat de telefoon bij het opstarten als standaard netwerkinstelling "CDMA only" kiest. Dit betekent dat hij bij enkel 2G ontvangst geen verbinding maakt, hetgeen erg irritant is. Nu kun je elke keer na het opstarten *#*#4636#*#* intikken en hem handmatig weer op "GSM auto" of "CDMA preferred" zetten, maar is er een manier om de default instelling aan te passen?
Normaal gezien kan je hem dus als "vaste" instelling bij instellingen - mobiele data (?, heb mijn tel in het Engels staan) : Settings - Mobile data - Network mode, instellen op GSM / WCDMA auto.
Tevens staat ie volgens mij normaal gezien bij dat settings menu wat jij bedoeld op WCDMA preffered default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:59
Ja klopt, daar stond hij bij mij ook altijd standaard op na herstarten. Sinds kort gaat hij echter telkens op "WCDMA only".Ik kan hem inderdaad veranderen in "WCDMA preferred" of "GSM auto", maar na een reboot springt hij weer terug naar "WCDMA only". Dit was dus een tijdje geleden niet het geval. Misschien een netwerkinstelling van Hi/KPN die veranderd is en die hij via de SIM-kaart van het netwerk krijgt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
XPowerStef schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:23:
Ik heb helaas hetzelfde probleem,. Bij mijn apps staat ook iets in de richting van 6 GB waarvan 1 GB apps en 4,8 GB Overig. Iemand die een idee heeft wat dat overig inhoud?
Had dat probleem ook. Denk dat overig alle data is van apps? Weet het niet zeker.
Ik heb iig nog 550 MB over. Moet zeggen dat de telefoon een stuk sneller is geworden na de update. Heb nu nergens meer last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Het zal ongetwijffeld aan mij liggen maar ik krijg het niet meer voor elkaar om een ander "input"system te kiezen. Vroeger kon ik gewoon op bv een mail het scherm een tijdje vasthouden en dan kreeg ik zon inputtype schermpje. Nu druk ik wat ik wel en gebeurt er niks.

Weet iemand wat ik verkeerd doe, ik wil mijn swype terug ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als je gaat typen heb je een klein toetsenbord in je notificatiebalk, daar kun je het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
pffft, zit ik daar een week naar te zoeken. Thks man

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Klein_Kipje schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:25:
Het zal ongetwijffeld aan mij liggen maar ik krijg het niet meer voor elkaar om een ander "input"system te kiezen. Vroeger kon ik gewoon op bv een mail het scherm een tijdje vasthouden en dan kreeg ik zon inputtype schermpje. Nu druk ik wat ik wel en gebeurt er niks.

Weet iemand wat ik verkeerd doe, ik wil mijn swype terug ?
Je hebt wel eerst bij settings - language & keyboard je Swype ingeschakeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:50
Sinds de 4.2.2 update blijven er telkens snelkoppelingen van de homescreens verdwijnen.
Hebben hier nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
itsme9x schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:46:
Sinds de 4.2.2 update blijven er telkens snelkoppelingen van de homescreens verdwijnen.
Hebben hier nog meer mensen last van?
Ja heb ik ook, maar alleen als de App wordt bijgewerkt.
En niet bij alle apps. Heel raar.

Ik heb ook nog een vraag over die soort snelkoppelingen voordat je naar het menu kan.
Kan je deze ook aanpassen en bijvoorbeeld GPS erbij zetten??
Het gaat om dit menu:
https://www.dropbox.com/s...2013-09-01%2019.38.44.png

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier niet veel positieve reacties over de update 4.2.2 maar ik heb een veel verbeterde Wifi en zeker de accu die echt langer meegaat dan voorheen of ben ik de enige persoon ??

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 15:11 . Reden: spelling fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Mijn wifi is ook prima en ben erg tevreden met de update, ik heb het gevoel dat hij soepeler en sneller is geworden. Batterij is ook prima (voor een OneX dan;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
PM_Petrol schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:13:
[...]

Ja heb ik ook, maar alleen als de App wordt bijgewerkt.
En niet bij alle apps. Heel raar.
Was op voorgaande versies ook al hoor. Zodra een ontwikkelaar iets wijzigt aan het icoon van de app, valt de snelkoppeling weg en moet deze opnieuw toegevoegd worden. Tenminste, dat is hoe ik het wegvallen van de snelkoppelingen in mijn gevallen heb kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Nu online
Sypheron schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:02:
[...]

Was op voorgaande versies ook al hoor. Zodra een ontwikkelaar iets wijzigt aan het icoon van de app, valt de snelkoppeling weg en moet deze opnieuw toegevoegd worden. Tenminste, dat is hoe ik het wegvallen van de snelkoppelingen in mijn gevallen heb kunnen verklaren.
Maar sinds de update komt het nogal vaak voor dus het licht wel aan de update denk ik. En na de boot van de update waren er ook al een paar snelkoppelingen verdwenen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

PM_Petrol schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:13:
Ik heb ook nog een vraag over die soort snelkoppelingen voordat je naar het menu kan.
Kan je deze ook aanpassen en bijvoorbeeld GPS erbij zetten??
Het gaat om dit menu:
https://www.dropbox.com/s...2013-09-01%2019.38.44.png
Voor zover ik weet niet standaard met een optie bij instellingen.
Echter is het wel mogelijk, als je root hebt, zelf de xml file aan te passen waar de volgorde en de functieknoppen ingesteld staat.

Ik wilde inderdaad ook een andere volgorde en wat andere setting-buttons en heb zelf simpel met een text editor de instellingen aangepast.
Wat nog beter is, dat je ook in het notificatie-scherm (als je deze naar beneden trekt) buttons kan plaatsen. Je kan er max 5 kwijt en hebben dezelfde volgorde als die in het tweede scherm.

Alhoewel dit thuishoort in het andere topic over custom ROM, stiekum toch even deze info hier.

Heb je root, dan dit bestand openen:

/system/customize/ACC/default.xml

Ergens onderaan staat dit stukje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<app name="SystemUI">
  <item type="boolean" name="data_icon_h3l_d_enabled">false</item>
  <item type="boolean" name="data_icon_t3s_show_h_for_3g">false</item>
  <item type="boolean" name="felica_icon_enabled">false</item>
  <item type="boolean" name="isHtcStyleRecentApp">true</item>
  <item type="boolean" name="location_service_icon_enabled">false</item>
  <item type="integer-array" name="quick_setting_items">
    <int>0</int>
    <int>6</int>
    <int>2</int>
    <int>3</int>
    <int>8</int>
    <int>10</int>
    <int>4</int>
    <int>12</int>
    <int>5</int>
    <int>1</int>
    <int>9</int>
    <int>11</int>
  </item>
  <item type="boolean" name="show_3g_for_evdo">false</item>
  <item type="boolean" name="show_4g_for_lte">false</item>
  <item type="boolean" name="support_HtcStyleRecentApp">true</item>
  <item type="boolean" name="support_minor_quicksettings">true</item>
</app>

De nummers onder quick_setting_items zijn de knoppen in het tweede scherm.
0=profile, 3=wifi etc, 12=GPS etc
Pas de nummers aan in de volgorde die je wilt. Door de optie:

support_minor_quicksettings

op true te zetten, krijg je in het notificatiescherm de 5 buttons bovenaan, exact gelijk aan de 5 eerste buttons in het tweede scherm.

(0=profile) wordt echter niet in het eerste scherm gezet.

Reboot de telefoon en je hebt je eigen notificatie-instellingen.

[ Voor 18% gewijzigd door Xymox op 02-09-2013 17:48 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:10:
Ik lees hier niet veel positieve reacties over de update 4.2.2 maar ik heb een veel verbeterde Wifi en zeker de accu die echt langer meegaat dan voorheen of ben ik de enige persoon ??
Mijn wifi is volgensmij niet veranderd. Batterijduur ook niet.

Vind het echt een goede update. Ziet er een stuk frisser en moderner uit imho.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Nu online
Xymox schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:37:
[...]

Voor zover ik weet niet standaard met een optie bij instellingen.
Echter is het wel mogelijk, als je root hebt, zelf de xml file aan te passen waar de volgorde en de functieknoppen ingesteld staat.

Ik wilde inderdaad ook een andere volgorde en wat andere setting-buttons en heb zelf simpel met een text editor de instellingen aangepast.
Wat nog beter is, dat je ook in het notificatie-scherm (als je deze naar beneden trekt) buttons kan plaatsen. Je kan er max 5 kwijt en hebben dezelfde volgorde als die in het tweede scherm.
Ik heb geen root en ga de HOX ook niet rooten. In ieder geval bedankt voor de uitgebreide info _/-\o_
Jammer dat dit niet standaard kan.
Ik heb de app "power toggles" weg gedaan omdat HTC nu met dit menu kwam. Maar is niet zo'n probleem, ga ik wel apart naar instellingen voor de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
PM_Petrol schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:30:
[...]

Ik heb geen root en ga de HOX ook niet rooten. In ieder geval bedankt voor de uitgebreide info _/-\o_
Jammer dat dit niet standaard kan.
Ik heb de app "power toggles" weg gedaan omdat HTC nu met dit menu kwam. Maar is niet zo'n probleem, ga ik wel apart naar instellingen voor de GPS.
Of je zet de GPS widget van HTC op je homescreen. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Nu online
Quad schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:36:
[...]

Of je zet de GPS widget van HTC op je homescreen. ;)
Hey das ook een goeie, ga ik dat maar is doen. Gebruik GPS toch wel redelijk vaak in de week voor het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
PM_Petrol schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:38:
[...]

Hey das ook een goeie, ga ik dat maar is doen. Gebruik GPS toch wel redelijk vaak in de week voor het fietsen.
NFC anders ook een optie. Kost niets aan accu maar werkt wel effectief. Wel een NFC chip ergens vandaan toveren dan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Nu online
Quad schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:39:
[...]

NFC anders ook een optie. Kost niets aan accu maar werkt wel effectief. Wel een NFC chip ergens vandaan toveren dan.
Wat bedoel je precies?
Een externe GPS ontvanger met NFC chip die ik dan aan mn telefoon koppel?
GPS van HOX werkt prima en op de meter nauwkeurig. En als ik ga fietsen (~ 2uur) met muziek aan, GPS, mobiele data en de Strava fietsapp aan, en ik heb nog 35% accu haal ik het makkelijk tot thuis zonder dat de telefoon uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikerijnders
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-07-2022
waar kan je nu de ontwikkelaars instellingen vinden? ik denk eraan hem te gaan rooten iemand nog tips voor roms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
PM_Petrol schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:45:
[...]

Wat bedoel je precies?
Een externe GPS ontvanger met NFC chip die ik dan aan mn telefoon koppel?
GPS van HOX werkt prima en op de meter nauwkeurig. En als ik ga fietsen (~ 2uur) met muziek aan, GPS, mobiele data en de Strava fietsapp aan, en ik heb nog 35% accu haal ik het makkelijk tot thuis zonder dat de telefoon uitvalt.
HTC One X heeft NFC aan boord. Als je een NFC Tag hebt en die middels een app configureert, bijvoorbeeld GPS aan, TomTom aan, WiFi uit. En je haalt die er langs dan doet hij dat. Haal je hem nog een keer er langs dan gaat GPS uit, TomTom uit en WiFi aan.

Talloze mogelijkheden mee. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maar hoezo kost NFC aan-hebben je geen accu? :? Dat lijkt me onzin. Is gewoon een chip die continu pollt of er wel of geen NFC-device in de buurt zit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Nu online
Quad schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:21:
[...]

HTC One X heeft NFC aan boord. Als je een NFC Tag hebt en die middels een app configureert, bijvoorbeeld GPS aan, TomTom aan, WiFi uit. En je haalt die er langs dan doet hij dat. Haal je hem nog een keer er langs dan gaat GPS uit, TomTom uit en WiFi aan.

Talloze mogelijkheden mee. :)
Oh op die manier. Haha dat gaat me net iets te ver. Leuk om te hobbyen, maar moet ik er wel verstand van hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikerijnders schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:16:
waar kan je nu de ontwikkelaars instellingen vinden? ik denk eraan hem te gaan rooten iemand nog tips voor roms?
Ga in instellingen naar info, software en dan " meer" tik 7keer op build nummer te voilà...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:46
Ook hier een tevreden gebruiker van de HOX en voorstander van de update. Zoals eerder gezegd ziet het er wat frisser/strakker/moderner uit en het lijkt allemaal net wat soepeler te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yerroon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-02-2023
Na de laatste update werkt de auto-rotate niet meer en krijg ik een force close van de ingebakken camera app. Nog iemand last van?
Heb mijn telefoon nog niet zo lang terug van 6 (zes!) weken in herstelling te zijn geweest. Moederbord is vervangen. Ik wil hem niet terug een paar weken missen... Zucht.
Heeft er nog iemand last van deze zaken? Wat kan ik doen om HTC te overtuigen om me een nieuw toestel te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:10:
Je zal vast niet de enige zijn, helaas kan ik daar niet over meepraten. Wifi is slechter geworden, waar ik normaal gesproken een goed signaal had is het signaal duidelijk minder en valt soms weg en ik heb het gevoel dat de batterij nu minder lang meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb zelf een HT24 die al een keer is omgeruild en gerepareerd voor het wifi probleem en ik heb nergens last van, batterij is zeker vergelijkbaar of beter dan hiervoor en wifi is niet beter of slechter.

Ik ben wel benieuwd hoe het bij de rest zit, dus een poll :)
Ook gelijk even een linkje gemaakt in de TW naar deze poll.

Poll: Heb je problemen gekregen na de laatste update?
Nee
Ja, slechtere wifi
Ja, slechtere batterijduur
Ja, slechte wifi en batterij
Ja, maar anders dan hierboven
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387605&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst ergens tussen neus en lippen door op XDA gelezen dat de One X van de lader afhalen voordat hij op 100% zit (dus tussen de 91-99%) er voor zorgt dat de batterij langer meegaat dan wanneer je hem volledig oplaadt. Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar toch. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:19:
Laatst ergens tussen neus en lippen door op XDA gelezen dat de One X van de lader afhalen voordat hij op 100% zit (dus tussen de 91-99%) er voor zorgt dat de batterij langer meegaat dan wanneer je hem volledig oplaadt. Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar toch. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Daar zou ik wel eens een goed onderbouwde bron van willen zien. Eerste keer dat ik dat hoor namelijk.

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MissShadows schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:08:
[...]

Je zal vast niet de enige zijn, helaas kan ik daar niet over meepraten. Wifi is slechter geworden, waar ik normaal gesproken een goed signaal had is het signaal duidelijk minder en valt soms weg en ik heb het gevoel dat de batterij nu minder lang meegaat.
Ik heb hetzelfde. Ik heb gemerkt dat, op mijn werk waar het bereik wat minder is, het switchen tussen H / 3G / G veel stroom kost.
Het lijkt of mijn signaal slechter is geworden, zowel op normaal signaal, maar zeker ook de wifi.

Als ik thuis werk, zit ik op zolder. Voor de update had ik vol of 80%, nu amper een gekleurd bolletje of helemaal geen wifi.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28
Mijn One X begon een aantal weken geleden kuren te vertonen aan het scherm (Blank screen en freezes). Opgestuurd naar dynafix met garantie certificaat van HTC. Krijg ik vandaag het bericht dat er waterschade is geconstateerd met onderstaand foto's als "bewijs":

Dynafix onderzoeksfoto 1

Onderzoeks foto 2

Er is idd (hevige) corrosie te zien op de foto's. Maar afgezien daarvan kan je er vrij weinig uit opmaken. Ik betwijfel echter of de foto's überhaupt een One X betreffen. Kan iemand hier uitsluitsel over geven op basis van bovenstaande foto's?

Mijn wantrouwen komt vooral door de teardown guides die ik heb bekeken. Zie bijvoorbeeld onderstaand filmpje.
http://youtu.be/PrArAes5liM

Vergelijk foto 1 met: filmpje 5m41 (front camera)
Vergelijk op foto 2 de contouren van de metalen bescherming met de vormen van de metalen bescherming (5m14 & 7m03).

Ben benieuwd of iemand een herkenningspunt ziet waarmee ik echt kan uitsluiten of het wel of niet een One X is (jammer dat het chipnummer niet te lezen is op foto 2).

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:37
Terror schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:34:
Mijn One X begon een aantal weken geleden kuren te vertonen aan het scherm (Blank screen en freezes). Opgestuurd naar dynafix met garantie certificaat van HTC. Krijg ik vandaag het bericht dat er waterschade is geconstateerd met onderstaand foto's als "bewijs":

[afbeelding]

[afbeelding]

Er is idd (hevige) corrosie te zien op de foto's. Maar afgezien daarvan kan je er vrij weinig uit opmaken. Ik betwijfel echter of de foto's überhaupt een One X betreffen. Kan iemand hier uitsluitsel over geven op basis van bovenstaande foto's?

Mijn wantrouwen komt vooral door de teardown guides die ik heb bekeken. Zie bijvoorbeeld onderstaand filmpje.

Vergelijk op foto 2 de contouren van de metalen bescherming met de vormen van de metalen bescherming (5m14 & 7m03).

Ben benieuwd of iemand een herkenningspunt ziet waarmee ik echt kan uitsluiten of het wel of niet een One X is (jammer dat het chipnummer niet te lezen is op foto 2).
Ook wanneer je de camera vergelijkt met dit filmpje, lijkt hij niet overeen te komen. Pauzeer bijvoorbeeld op 5:46.

Ik wantrouw dit soort foto's altijd een beetje, vanwege de uitermate slechte kwaliteit. Daardoor is het érg moeilijk te achterhalen of het wel foto's zijn van jouw eigen toestel en kunnen ze dus in feite zeer gemakkelijk foto's van andere toestellen opsturen zonder dat dit goed te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Dynafix en hun bewijsfoto's :X
altijd mega onscherp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0utje89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 15:29
sinds dat ik de laatste update heb geinstalleerd (4.2.2) ging me HOX op onverklaarbare momenten rebooten, en bleef daarna in de bootloader resetten. na 10 keer startte hij dan wel door. Sinds gisteravond dus mooi niet meer. ik heb nu een HOX die zijn accu heeft leeggetrokken door het constant resetten in de bootloader. Als ik hem aan de lader doe, gaat hij vrolijk verder met resetten. Kan er dus mooi niets meer mee. hij is nooit geroot etc. gewoon "netjes" alle officiële updates gehad. diepe zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Nu online
w0utje89 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:28:
sinds dat ik de laatste update heb geinstalleerd (4.2.2) ging me HOX op onverklaarbare momenten rebooten, en bleef daarna in de bootloader resetten. na 10 keer startte hij dan wel door. Sinds gisteravond dus mooi niet meer. ik heb nu een HOX die zijn accu heeft leeggetrokken door het constant resetten in de bootloader. Als ik hem aan de lader doe, gaat hij vrolijk verder met resetten. Kan er dus mooi niets meer mee. hij is nooit geroot etc. gewoon "netjes" alle officiële updates gehad. diepe zucht!
Heb je al contact gehad met HTC? Gewoon opsturen naar die knakkers.
Wordt het daar wel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
marcel-o schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:19:
Dynafix en hun bewijsfoto's :X
altijd mega onscherp
Onderstaand een deel van mijn reactie aan hun. Ben benieuwd hoe ze reageren...
Beste Dynafix,

Op 4 september 2013 heb ik een prijsopgave ontvangen. Jullie geven aan dat er waterschade is geconstateerd in mijn HTC One X. UIt jullie website maak ik op dat daarmee mijn garantie vervalt. Jullie illustreren de schade met enkele (zeer onscherpe) foto's.

Aangezien ik zelf regelmatig telefoons open en repareer heb ik de foto's uitgebreid bestudeerd. Mijn conclusie is dat jullie een fout hebben gemaakt met de foto's.

Zowel foto 4990001 als foto 4990001_1 betreffen geen HTC One X.

Ter onderbouwing hiervan vergelijk ik jullie foto's met de volgende tear down guide van de HTC ONE X:

Filmpje: http://youtu.be/PrArAes5liM

~foto ingevoegd~

Links jullie foto (geroteerd) van de frontcamera en rechts op 6m07 de frontcamera van de HTC One X

Op de rechter foto is duidelijk te zien dat de frontcamera strak tegen de rechter bovenkant van de printplaat is uitgelijnd zodat deze in het toestal past. De front camere op jullie foto is dat niet en past daarmee fysiek niet eens in de behuizing van een HTC One X. Andere inconsistenties zijn een afwijkend printplaat (factor 2 in hoogte) formaat en de aanwezigheid van flatcable.

Jullie foto 4990001_1 vertoont soortgelijke inconsistenties (vergelijk 5m14 en 7m03 in de betreffende tear down guide).

Aangezien de aangeleverde foto's geen One X betreffen kan ik niet meegaan in jullie conclusie dat het hier waterschade betreft. Mijn inziens kunnen we twee dingen doen:

1: Jullie nemen mijn toestel nogmaals in behandeling en maken bij de analyse foto's met een normale scherpte. Mijn verwachting is dat er dan geen waterschade wordt geconstateerd en mijn telefoon onder garantie van HTC valt.

2: Vanwege de vertrouwensbreuk sturen jullie het toestel kosteloos terug.

.....

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Terror schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:23:
[...]

Onderstaand een deel van mijn reactie aan hun. Ben benieuwd hoe ze reageren...

[...]
Op basis van de foto's en het filmpje is het eerste wat ik inderdaad zie dat de camera en de componenten eromheen ook gewoon niet overeen komen.

Ik vind het vrij kwalijk en zou dit ook even melden richting HTC. Dynafix is maar een repaircenter in opdracht van HTC en lijkt mij stug dat HTC toestaat om valse informatie of valse bewijslast te mogen verstrekken aan een klant.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

Als Dynafix inderdaad foto's van een ander toestel heeft doorgestuurd, vind ik dat heel kwalijk... Ik zou zelfs overwegen om ermee naar de rechter te stappen :X

Als die foto's niet van jouw toestel zijn dan is dit valsheid in geschrifte :X

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
Tja, iedereen kan fouten maken. Ik vind wel dat je personen en bedrijven de kans moet geven een fout te herstellen. Heb liever volgende week een gerepareerde telefoon dan een juridische procedure. Eerst maar eens een paar dagen aanzien. Enige wat ik wens is dat ik correct en eerlijk behandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brend5
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik heb mijn toestel laatst geupdated naar Android 4.2.2 maar nu heeft mijn telefoon echt kuren. Als me telefoon niet aan de lader ligt dan luistert hij nergens naar een gaat hij allemaal dingen starten en doen zonder dat ik me scherm aan raak. Ook wisselt hij ondertussen heel veel van scherm en plaats hij allemaal snelkoppelingen en widgets op me homescreens. Iemand die dit probleem herkent en weet wat ik kan doen?

Dacht zelf aan een factory reset en dan opnieuw updaten en kijken wat er gebeurt of kan ik hem beter gewoon opsturen naar HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Naar aanleiding van het wifi issue telefoon opgestuurd, en binnen een week retour. "onderdeel vervangen, nieuwste firmware geïnstalleerd".

Nou kreeg ik een leentoestel in de tussentijd, ook een HTC One X. Na ontvangst beide toestellen eens naast elkaar op het bureau. Leentoestel: duidelijk een geler scherm, mijn oude, gerepareerde toestel duidelijk een witter scherm. Daarop hard/software info eens naast elkaar gelegd: volledig identiek.
Maarrr...: bij b.v. menu voor scherm, zit in het leentoestel (en voorheen in mij oude was dat ook aanwezig) de optie "scherm aan tijdens opladen". In de recent teruggestuurde phone ontbreekt dat..!? Verder bij b.v. foto's uitkiezen voor scherm, staan menu items in andere volgorde..
Heel vreemd, want nogmaals: tot x cijfers achter de komma was alles identiek...

(overigens is het wifi probleem nu totaal weg, dat dan weer wel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
De optie "scherm aan tijdens opladen" zit niet meer in versie 4.2.2. Alleen als je de 4.2.2 update over de oude versie installeert blijft deze aanwezig. Maar installeer je 4.2.2 op een leeg toestel of je doet een factory reset dan verdwijnt deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
renem schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:03:
De optie "scherm aan tijdens opladen" zit niet meer in versie 4.2.2. Alleen als je de 4.2.2 update over de oude versie installeert blijft deze aanwezig. Maar installeer je 4.2.2 op een leeg toestel of je doet een factory reset dan verdwijnt deze optie.
Helaas :( Ik kan niet echt zeggen dat ik de daydream optie nu echt heel erg veel vindt toevoegen, doe mij die optie "leep screen on while charging" maar terug... Stiekem blijf ik hopen dat een dev vindt hoe dit weer terug te krijgen is voor sense 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPowerStef
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:30
Ik heb het probleem dat er shortcuts van mijn homescreen verdwijnen, lijkt op random momenten te gebeuren met oa NOS, Tv Gids 2.0, ES File Explorer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
brend5 schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:30:
Dacht zelf aan een factory reset en dan opnieuw updaten en kijken wat er gebeurt of kan ik hem beter gewoon opsturen naar HTC?
Eerste wat ze op een repair center doen is volgens mij een reset. Als dat soelaas biedt dan kan je dat beter beter zelf doen lijkt me. Tevens mooie gelegenheid om je persoonlijke dingen te back-uppen en eraf te halen voor als je hem toch moet opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brend5
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
Terror schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:40:
[...]

Eerste wat ze op een repair center doen is volgens mij een reset. Als dat soelaas biedt dan kan je dat beter beter zelf doen lijkt me. Tevens mooie gelegenheid om je persoonlijke dingen te back-uppen en eraf te halen voor als je hem toch moet opsturen.
Zelf een reset gedaan, maar dit heeft geen effect gehad helaas. Ik denk dus dat het aan mijn touchscreen ligt, heb dus maar direct een afspraak gemaak voor reparatie. Kunnen ze ook direct me Wi-Fi repareren dat is ondertussen ook al een jaar kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24
XPowerStef schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:00:
Ik heb het probleem dat er shortcuts van mijn homescreen verdwijnen, lijkt op random momenten te gebeuren met oa NOS, Tv Gids 2.0, ES File Explorer...
Is dat niet toevallig als er een update van de ap is geweest?? Daar ken ik het wel van namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waardoor de performance zo slecht is op de HOX van mn vriendin? Zou een beest van een telefoon moeten zijn, maar hangt constant vast bij Facebook via de browser en typen in whatsapp etc. Zaken die niet veel zouden moeten vergen van de telefoon. Ze wordt er een beetje moedeloos van en heeft het helemaal gehad met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Al eens aan gedacht om een reset te doen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:02:
Iemand een idee waardoor de performance zo slecht is op de HOX van mn vriendin? Zou een beest van een telefoon moeten zijn, maar hangt constant vast bij Facebook via de browser en typen in whatsapp etc. Zaken die niet veel zouden moeten vergen van de telefoon. Ze wordt er een beetje moedeloos van en heeft het helemaal gehad met de telefoon.
Dat weten wij natuurlijk niet als je zo weinig informatie geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al gereset tot en met, staan geen vreemde apps op instellingen op, alles is gewoon standaard. Toch heel vaak vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

mn mobiel ook maar s open getrokken
wifi pinnetjes wat gebogen en werkt wat beter. maar blijft instabiel.

wil sowieso een nieuwe behuizing van ebay halen.
mn cameraglaasje was gebarsten en is er nu uit.
kan er mooi vuil en vocht in komen :|

wel blij dat wifi toch beter is gaan doen. maar s wat op gaan verzinnen. miss klein beetje tin op de pinnetjes "solderen"
Terror schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:34:

[afbeelding]

[afbeelding]

Net dus ff open gehad. Ziet er heel anders uit.
De locatie van de frontcamera klopt niet.
die zit helemaal aan de andere kant van de koptelefoonaansluiting en zit geen led of sensor naast wat je wel op deze foto ziet.

[ Voor 67% gewijzigd door marcel-o op 11-09-2013 07:45 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 26 Laatste

Let op:
Discussie over de Jelly Bean-update graag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1528372">HIER</a>.

Heb wel/geen last van wifi problemen na de laatste update? <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40820284#40820284">Vul de poll in!</a>