Ik krijg het niet voor elkaar om reverse USB tethering aan de praat te krijgen tbv het gebruiken van de internet connectie van een PC.
Ik heb op het werk geen internet op mijn telefoon (zit in het buitenland) en zoek dus een manier om het internet via reverse tethering met een PC werkend te krijgen.
De PC zit op een domein.
Allereerst getracht een WIFI verbinding te maken, maar blijkbaar is dit hier niet mogelijk aangezien ik of WIFI of LAN verbinding aan kan hebben staan. Als ik een LAN verbinding heb, kan ik de WIFI radio op de PC niet inschakelen. En als ik WIFI radio aan heb staan, de LAN verbinding niet.
Dus verder gekeken naar USB reverse tethering. Na wat gelezen te hebben zou het moeten werken met HTC Sync Manager. Die heb ik geinstalleerd op de PC.
Op de telefoon heb ik USB-netwerk instelling op "Internet doorgeven" gezet. En tevens het vinkje bij HTC Sync Manager aan gezet.
Als ik de telefoon nu aansluit met USB op de PC, start HTC Sync Manager op. Tevens zie ik "Internet verbonden" op de telefoon.
Op de PC is er een nieuwe Netwerk adapter bijgekomen (Local Area connection 4).
Echter staat bij de status van deze connectie bij IPv4/IPv6 "No Internet Access".
Het lijkt erop dat de internet connectie van de LAN verbinding niet doorgegeven wordt aan deze nieuwe connectie (welke de USB verbinding is). Op de telefoon heb ik dus geen internet.
Ik begin mij af te vragen of dit ook niet gewoon afgeschermd is door de LAN beheerders hier. Of zou dit gewoon moeten werken?
Waar kan ik nog wat instellingen doen (op de PC) zodat de USB verbinding de internet connectie overneemt van de LAN verbinding?
Het betreft trouwens een Win7 Enterprise PC en heb de laatste HTC firmware upgrade op de HOX staan.
[
Voor 3% gewijzigd door
Xymox op 28-08-2013 09:31
]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j