Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Terror schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:34:
Mijn One X begon een aantal weken geleden kuren te vertonen aan het scherm (Blank screen en freezes). Opgestuurd naar dynafix met garantie certificaat van HTC. Krijg ik vandaag het bericht dat er waterschade is geconstateerd met onderstaand foto's als "bewijs":
[afbeelding]
[afbeelding]
Er is idd (hevige) corrosie te zien op de foto's. Maar afgezien daarvan kan je er vrij weinig uit opmaken. Ik betwijfel echter of de foto's überhaupt een One X betreffen. Kan iemand hier uitsluitsel over geven op basis van bovenstaande foto's?
Mijn wantrouwen komt vooral door de teardown guides die ik heb bekeken. Zie bijvoorbeeld onderstaand filmpje.
http://youtu.be/PrArAes5liM
Vergelijk foto 1 met: filmpje 5m41 (front camera)
Vergelijk op foto 2 de contouren van de metalen bescherming met de vormen van de metalen bescherming (5m14 & 7m03).
Ben benieuwd of iemand een herkenningspunt ziet waarmee ik echt kan uitsluiten of het wel of niet een One X is (jammer dat het chipnummer niet te lezen is op foto 2).
Heeft er iemand ervaring met slechte wifi op Cyanogenmod 10.1? Ik vermoed dat het gaat om de hardwarematige problemen, aangezien het bereik overal en altijd helemaal belabberd is terwijl alle andere devices volledig bereik hebben. Ik vraag me alleen af of ze het erg vinden bij de reparatie of ik hem geroot heb. Liever zou ik hem niet terug-unrooten, dat kost alleen maar meer tijd en brick-risico.
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
Ik ga er niet vanuit dat ze dat erg vinden. Zolang zij niet kunnen aantonen dat het probleem een direct gevolg is van het rooten van het toestel (+ custom ROM installeren), zullen ze hem moeten repareren. Ook aangezien het wifi-probleem bekend is bij hun, lijkt me dat ze hier nog soepeler mee omgaan.Jeroen schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:43:
Hallo allemaal!
Heeft er iemand ervaring met slechte wifi op Cyanogenmod 10.1? Ik vermoed dat het gaat om de hardwarematige problemen, aangezien het bereik overal en altijd helemaal belabberd is terwijl alle andere devices volledig bereik hebben. Ik vraag me alleen af of ze het erg vinden bij de reparatie of ik hem geroot heb. Liever zou ik hem niet terug-unrooten, dat kost alleen maar meer tijd en brick-risico.
Zie ook dit nieuwsbericht. Dit gaat dan wel over een unlocked bootloader, maar het komt op hetzelfde neer denk ik.
In het garantie topic kan je zien dat de flexibiliteit in ieder geval niet erg hoog is ten aanzien van dit soort gevallen.4WardNL schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:58:
[...]
Ik ga er niet vanuit dat ze dat erg vinden. Zolang zij niet kunnen aantonen dat het probleem een direct gevolg is van het rooten van het toestel (+ custom ROM installeren), zullen ze hem moeten repareren. Ook aangezien het wifi-probleem bekend is bij hun, lijkt me dat ze hier nog soepeler mee omgaan.
Zie ook dit nieuwsbericht. Dit gaat dan wel over een unlocked bootloader, maar het komt op hetzelfde neer denk ik.
De grootste kans op wel reparatie onder garantie ga je toch hebben door weer volledig terug naar stock te gaan.
Sowieso een custom firmware zien ze als "illegale software", en volgens garantievoorwaarden kan dan je garantie volledig vervallen.
Ik liet mijn HOX een 2-tal weken ongeveer voor het eerst in zijn carrière vallen. De telefoon viel op zijn 'hoofd' - de kant dus waar de simkaart zit e.d. Na een 2-3 tal keren de simkaart uit te halen en opnieuw te plaatsen werkte de telefoon weer.
Nu is het zo dat ik verschillende mensen ken die beweren dat ze berichten stuurden naar me, terwijl ik die nooit gezien heb. Als ik probeer te bellen naar contacten, moet ik soms 2,3 keer proberen alvorens ik verbinding krijg.
Zou het kunnen dat dergelijke functies aangetast zijn door de valpartij? Het probleem stelt zich dus niet altijd maar soms, wat heel moeilijk is om het probleem te traceren natuurlijk...
Can somebody help me? :-)
Zit nu op Android 4.2.2, HTC Sense 5.0
Softwarenummer 4.18.401.2
Ziet er mooi uit, ander lettertype.
Ben wel een van mijn homescreens kwijt
En je kunt niet meer "rondscrollen"
sense en camera.
Mwah,dat is niet helemaal zo zwart/wit nieuws: HTC gaf klanten onterecht geen garantie na unlocken bootloadermhulsegge schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 07:19:
[...]
In het garantie topic kan je zien dat de flexibiliteit in ieder geval niet erg hoog is ten aanzien van dit soort gevallen.
De grootste kans op wel reparatie onder garantie ga je toch hebben door weer volledig terug naar stock te gaan.
Sowieso een custom firmware zien ze als "illegale software", en volgens garantievoorwaarden kan dan je garantie volledig vervallen.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
via ebay een back cover besteld.
ben benieuwd of dat beetje stevig is en of wifi dan weer beter werkt..
camera glaasje zal wel niet van glas zijn. maar dat issie origineel ook niet.
wat k wel stom vind, die was in no-time gekrast
[ Voor 5% gewijzigd door marcel-o op 19-09-2013 20:46 ]
Die is er al een aardig tijdje hoor.hoontje63 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:32:
Hé, vanochtend een system-update gehad!
Zit nu op Android 4.2.2, HTC Sense 5.0
Softwarenummer 4.18.401.2
Ziet er mooi uit, ander lettertype.
Ben wel een van mijn homescreens kwijt
En je kunt niet meer "rondscrollen"
Als je je homescreens wil terughalen, maak dan even een leeg 'vlakje', hou je vinger erop en tik op "Paneel toevoegen" bovenaan.
Dacht eerst dat de update even goed moest gaan lopen op mijn toestel en dat het wellicht wel bij zou trekken, maar het lijkt eerder zelfs erger te worden.
Op het moment dat ik ga lunchen zit het ding al onder de 60% zonder er eigenlijk echt veel gebruik van te hebben gemaakt in de ochtend. Normaliter haalde ik hem 's ochtends van de lader en ging deze 's avonds (22-23 uur) weer aan de lader met nog 30-35% over. Nu redt hij het einde van de dag niet eens zonder tussentijds op te laden.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Begin eens uit te zoeken wat de accu precies leegtrekt.Sypheron schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:24:
Ik weet niet wat het is met de batterij van mijn One X, maar sinds de 4.2.2 slurpt ie hem wel erg snel leeg.
Dacht eerst dat de update even goed moest gaan lopen op mijn toestel en dat het wellicht wel bij zou trekken, maar het lijkt eerder zelfs erger te worden.
Op het moment dat ik ga lunchen zit het ding al onder de 60% zonder er eigenlijk echt veel gebruik van te hebben gemaakt in de ochtend. Normaliter haalde ik hem 's ochtends van de lader en ging deze 's avonds (22-23 uur) weer aan de lader met nog 30-35% over. Nu redt hij het einde van de dag niet eens zonder tussentijds op te laden.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Als het bereik even wegvalt en weer terug is, gaat je toestel weer voor alle "online" apps na of er updates zijn. FB, mail, hotmail,whatsapp etc
als ik op mn werk adres niet mn mobiel op gprs zet, maar op 3g laat staan is ie in no-time leeg(nog geen halve dag) op gprs haal ik de dag en hou ik over savonds.
thuis, waar ik goed 3g-bereik heb, is er niks aan de hand met snel leeg.
dus: probeers eens te forceren dat ie even een tijdje alleen op gprs staat (dus niet op auto stand e/d) en kijk eens of je batterij dan langer mee gaat.
De navigatie stem (NL) maakt iedere keer de laatste zin niet af, bv "hier links afsla" ??
Wat mij verder ook tegen valt is het in laten gaan van het locken, dit is of direct of 3 minuten of meer. In stock Android kan je instellen dat het na 30 seconden, 1 2 of meer moet gebeuren.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Heb ik ook inderdaad. Programma is nog bruikbaar maar een beetje irritant is het wel.pawarana schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:20:
heeft iemand problemen met Sygic na de grote sense update?
De navigatie stem (NL) maakt iedere keer de laatste zin niet af, bv "hier links afsla" ??

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-09-2013 01:48 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Dat vind ik wel een goede tip.marcel-o schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:53:
Bij een beetje slecht bereik, blijft je toestel zoeken naar sterkere masten.
Als het bereik even wegvalt en weer terug is, gaat je toestel weer voor alle "online" apps na of er updates zijn. FB, mail, hotmail,whatsapp etc
als ik op mn werk adres niet mn mobiel op gprs zet, maar op 3g laat staan is ie in no-time leeg(nog geen halve dag) op gprs haal ik de dag en hou ik over savonds.
thuis, waar ik goed 3g-bereik heb, is er niks aan de hand met snel leeg.
dus: probeers eens te forceren dat ie even een tijdje alleen op gprs staat (dus niet op auto stand e/d) en kijk eens of je batterij dan langer mee gaat.
Ik werk zelf ook op een plek met een twijfelachtige ontvangst. Hij blijft stuiteren tussen H en G ...
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Iemand een oplossing? of helpt alleen maar een nieuwe instal?SnoeiKoei schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:47:
[...]
Heb ik ook inderdaad. Programma is nog bruikbaar maar een beetje irritant is het wel.(op de One X+ trouwens)
Medewerker van HTC gaf aan dat de update niet bij sommige one x toestelen niet lekker verwerkt werd?

Tevens gaf de medewerker aan dat er nu een naamloze update van ongeveer 35mb op dit moment wordt uitgerold, die de batterij en wifi problemen zouden moeten verhelpen, dus nog even geduld....

Camera 3.61MB V5.1.66884
HTC Sense 1.41 V5.4.666370
Jullie ook?
Volgens mij vorige week al voorbij zien komen, merk weinig verschil?lawkexarib schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:30:
Vandaag heb ik een update gekregen voor mijn HTC One X voor de volgende onderdelen;
Camera 3.61MB V5.1.66884
HTC Sense 1.41 V5.4.666370
Jullie ook?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
⏩ PVOutput☀️

⏩ PVOutput☀️
Over een HOX+ accu zetten in een HOX zie je ook verschillende verhalen.. De één is er super positief over terwijl de ander er qua battery life etc alleen maar op achteruit is gegaan (zie verhalen in het XDA-topic).Quad schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:04:
Zit eraan te denken om volledig terug naar stock te gaan, evenals een HOX+ accu erin te zetten maar ja.. Lease toestel.
Het valt natuurlijk te proberen, maar het geeft dus niet gegarandeerd een goed resultaat
⏩ PVOutput☀️
Wanneer ik fotos maak, dan ze zijn erg wazig. En dit komt sinds de update van een paar dagen geleden.prutser001 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:35:
[...]
Volgens mij vorige week al voorbij zien komen, merk weinig verschil?
Is dit ook bij jullie het geval?
Wellicht overbodig, maar al eens een reboot gedaan?
Jah reeds uitgevoerd. Volgens mij is het nu wat beter. Komende tijd zal ik het in de gaten houden.Card Nox schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:55:
Nopes, de foto's zijn niet merkbaar veranderd bij mij.
Wellicht overbodig, maar al eens een reboot gedaan?
Ik had dit voor de zomervakantie, dat was echt heel vaag. Ik was samen met mijn vriendin die ook de HOX+ heeft. En ineens waren mijn foto's onwijs wazig, alsof er een photoshop render overheen zat.lawkexarib schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:46:
[...]
Wanneer ik fotos maak, dan ze zijn erg wazig. En dit komt sinds de update van een paar dagen geleden.
Is dit ook bij jullie het geval?
Dit heeft ongeveer een maand geduurd en het werd steeds minder, nu zijn ze gewoon weer hartstikke scherp. Ik denk dat er iets van vocht in zat, maar dat was niet te zien. Weet nog steeds niet waar het vandaan kwam of hoe het weg is gegaan.
Mijn One X besluit bijvoorbeeld altijd Skype af te sluiten. Ik wil, als ik die app opstart, dat die ook altijd aan blijft. De multitasking dinges moet dan dus nooit meer besluiten Skype af te sluiten.
Ik kan er niks over vinden.. behalve mensen die klagen over de multitasking. Maar geen oplossing om mijn Skype dus 24/7 online te hebben op mijn telefoon, ongeacht welke en hoeveel apps ik opstart.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Als ik tegen de body druk tussen de volumeknop en camera, wordt het ontvangst even een stuk beter maar daarna valt deze weer weg... Oftewel, toestel kan weer terug... Wordt je toch niet blij van zo
[ Voor 25% gewijzigd door Card Nox op 10-10-2013 22:42 ]
Verwijderd
als je de camera aan doet dan zie je al op het scherm deze kwaliteit. Ik dacht zelf dat het na update kwam maar dat is niet meer helemaal na te gaan helaas. Ik heb andere camera.apk geinstalleerd maar elke versie geeft zelfde kwaliteit.
Ik denk dat het 1 van de volgende oorzaken kan hebben
1) update naar 4.2.2 (is niet geheel na te gaan)
2) na condens binnenkant van lensglaasje vies ?
3) hardware fout (in dat geval terug naar hi.nl winkel)
heeft iemand enig idee ?

Zoals ik al eerder aangaf, ik heb dit tijdens mijn zomervakantie gehad. Mijn vriendin heeft ook een HOX+, Ik was foto's aan het maken en ze werden steeds dromeriger. Heel raar. Ik dacht dat het kwam doordat mijn scherm was vervangen(misschien vocht in gekomen ofzo)Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:48:
de HTC One X+ van mijn dochter geeft opeens wazige foto's. Instellingen naar standaard en klooien met instellingen lukt niet.
als je de camera aan doet dan zie je al op het scherm deze kwaliteit. Ik dacht zelf dat het na update kwam maar dat is niet meer helemaal na te gaan helaas. Ik heb andere camera.apk geinstalleerd maar elke versie geeft zelfde kwaliteit.
Ik denk dat het 1 van de volgende oorzaken kan hebben
1) update naar 4.2.2 (is niet geheel na te gaan)
2) na condens binnenkant van lensglaasje vies ?
3) hardware fout (in dat geval terug naar hi.nl winkel)
heeft iemand enig idee ?
[afbeelding]
[afbeelding]
Had me er maar bij neergelegd, totdat het na een maand ofzo ineens minder begon te worden. Nu is het helemaal over. Geen idee hoe het over is gegaan, of hoe het is gekomen. Ik kan je dus geen advies geven, alleen hopen dat het weg gaat net als bij mij.
Verwijderd
waren de foto's zoals de sushi foto hierboven ?ralph0603 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:38:
[...]
Zoals ik al eerder aangaf, ik heb dit tijdens mijn zomervakantie gehad. Mijn vriendin heeft ook een HOX+, Ik was foto's aan het maken en ze werden steeds dromeriger. Heel raar. Ik dacht dat het kwam doordat mijn scherm was vervangen(misschien vocht in gekomen ofzo)
Had me er maar bij neergelegd, totdat het na een maand ofzo ineens minder begon te worden. Nu is het helemaal over. Geen idee hoe het over is gegaan, of hoe het is gekomen. Ik kan je dus geen advies geven, alleen hopen dat het weg gaat net als bij mij.
ik wil wel de HOX openmaken en lensglaasje goed schoonmaken maar ook dat is een hele uitdaging lees ik. kan me niet voorstellen dat een gehele fabrieksreset de oplossing is.
bedankt voor de tip iig.
Typisch. Begon bij mij ook tijdens de zomer periode (na juni).Zoals ik al eerder aangaf, ik heb dit tijdens mijn zomervakantie gehad. Mijn vriendin heeft ook een HOX+, Ik was foto's aan het maken en ze werden steeds dromeriger. Heel raar. Ik dacht dat het kwam doordat mijn scherm was vervangen(misschien vocht in gekomen ofzo)
Op een gegeven moment kon de camera van m'n HOX zelfs bar/qr codes niet eens meer herkennen.
Maar na installatie van de laatste update was het probleem opeens verholpen
Verwijderd
bedoel je de update naar 4.2.2 of een andere update ?hansbkp schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:41:
[...]
Typisch. Begon bij mij ook tijdens de zomer periode (na juni).
Op een gegeven moment kon de camera van m'n HOX zelfs bar/qr codes niet eens meer herkennen.
Maar na installatie van de laatste update was het probleem opeens verholpen
Ja precies hetzelfde als die van jou:Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:54:
[...]
waren de foto's zoals de sushi foto hierboven ?
ik wil wel de HOX openmaken en lensglaasje goed schoonmaken maar ook dat is een hele uitdaging lees ik. kan me niet voorstellen dat een gehele fabrieksreset de oplossing is.
bedankt voor de tip iig.
Aantal foto's:
Met probleem gemaakt in de zomervakantie:

Zonder probleem een paar weken geleden gemaakt

Scherm laten vervangen van de HOX is helaas erg duur. Laat het in ieder geval niet door Larsa Telecom doen, zij beweren binnen een paar uur klaar te zijn met originele onderdelen, maar die hebben er een namaak scherm ingezet. Uiteindelijk nooit gelukt om geld (€200) terug te krijgen (anders zouden we naar de rechter moeten stappen), maar HTC heeft hem daarna gratis gerepareerd (wat heel raar is eigenlijk).infidel011 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 23:54:
Ik moet er helaas ook een keer aan geloven. Gisternacht iets te veel moeite gehad met het vinden van het sleutelgat. Telefoontje erbij gepakt en ja hoor. Flinke smak naar de grond en ene scherm vol met barsten. Iemand misschien een "goedkoop" adresje waar het scherm vervangen kan worden? Tochscreen/LCD screen werken verder nog. Vind het wel wat veel om meteen 100 tot 160 euro te betalen voor een smartphone die 2e hands misschien voor iets boven de 200 euro te halen is.
Scherm is verdwenen sinds de update bij mij.pinotgrigio1 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:52:
ik heb hetzelfde probleem HTC sense, android OS en Android systeem samen zorgen voor bijna 30% van het energie verbruik, scherm verbruik staat er niet meer bij.
Mijn data:
Android OS: 28%
Android system: 11%
HTC Sense: 3%
lijkt er op dat wifi beter werkt maar leek er op dat die pinnetjes te plat gedrukt zijn oid, ff op letten of k nogsteeds moet duwen in dat hoekje.... anders klodder tin er op. (EDIT: moet duwen)
heb de plaklaag nog ff beschermd gelaten van binnen zodat ik m nog ff kan openen.
deze behuizing is aan de achterkant dus mat, mn oude was zo goed als glad.
voelt wel nieuw aan iig
weet nou niet meer of dat glimmend was of mat toen ie nieuw was, zou dat door de broekzak gepolijst zijn in die 1,5 jaar?
geluid is ook weer lekker hard, dat zat weer eens dichtgekoekt.
werd ook gelijk geconfronteerd met veel stof en zooi
achja.
ziet er weer mooi uit en kan weer ff mee
het enige waar k nog wel mee zit, is het opladen.
heb het met meerdere kabeltjes en laders.
soms denkt ie dat n laad-kabeltje een otg kabel is, en laadt ie niet meer op.
eerst dacht ik dat er een slecht contact was in de aansluiting in mn mobiel of mn lader. ander kabeltje deed precies het zelfde.
toen ik een lader gebruikte waar een led op zat, bleef deze led wel eens branden als ik de lader uit het stopcontact haalde(ja ook na een tijdje dus de cap was leeg), deze kreeg dus stroom van de telefoon, aangezien je foon usb-power moet leveren als ie in usb-host status is.
beetje bewegen haalt dit wel weg maar soms moet je m in n bepaalde houding houden.
wel gaar dus want je lader kan stuk gaan en je foon laadt niet op.
heeft iemand dit al eens meegemaakt?
[ Voor 36% gewijzigd door marcel-o op 25-10-2013 00:38 ]
Er zullen waarschijnlijk vrij snel custom roms komen met Android 4.3 en Sense 5.5 dus dat hoeft geen probleem te zijn.XPowerStef schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:19:
Het ziet er helaas naar uit dat 4.2.2 het eindstation is voor de HTC One X. De doorgaans zeer goed ingelichte LlabTooFeR zegt dit op zijn twitterpagina. Helaas geen 2 jaar updates toch. Hoewel de 18 maanden redelijk is, vind ik het toch jammer van HTC...
Batterij er uit gehaald en weer aangesloten en deed helemaal niets meer.
Toen maar een Note3 gehaald en de HoX terug gestuurd voor reparatie.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
denk dat dat mn moment wordt om m hier te unlocken. Al die tijd vond ik t niet nodig, en da's voor t eerst sinds jaren dat ik 1,5 jaar doe met n foon met stock fitmwareS1NN3D schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:37:
[...]
Er zullen waarschijnlijk vrij snel custom roms komen met Android 4.3 en Sense 5.5 dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Dus een 2100mAh accu besteld voor mij en een medetweaker.
Ook even een toolset erbij gedaan om zonder veel gedoe de telefoon los te krijgen.
⏩ PVOutput☀️
Let je op dat deze (zo te zien) voor de One X+ is?Quad schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 19:14:
Begin naderhadn beetje zat te worden van mijn accu duur van mn HOX.
Dus een 2100mAh accu besteld voor mij en een medetweaker.
Ook even een toolset erbij gedaan om zonder veel gedoe de telefoon los te krijgen.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
⏩ PVOutput☀️
Ik zou graag nog een backup maken van mn gegevens voor ik m opstuur (en m leeg weer terug krijg) onder garantie, is er iemand die weet wat ik nog kan proberen?
Verwijderd
Hij was ervoor al twee keer binnen geweest, na 10 weken (jawel) hersteld terug.
Vrijdag gemeld en zaterdag opgehaald, hij deed niets meer. Nu afwachten hoe lang het nu weer gaat duren.
Tijdens de chat met de medewerker ook gevraagd of ons toestel nog in aanmerking kwam voor 4.3 en sence 5.5, en op beide antwoorde hij ja !
Mvg Wapser
Desondanks zou ik er niet teveel op hopen.. Ik ga er iig niet meer vanuit.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:36:
Tijdens de chat met de medewerker ook gevraagd of ons toestel nog in aanmerking kwam voor 4.3 en sence 5.5, en op beide antwoorde hij ja !![]()
![]()
Mvg Wapser
Stiekem kijk ik nu heel erg uit naar de Nexus 5
⏩ PVOutput☀️
Nope, enkel dat ik er een HOX+ accu erin ga zetten en weer back to stock ga.DeFeCt schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:48:
Ik lees dat er verschillende mensen accu problemen hebben, zo ook ik. Voor de lunch staat hij al op 40% maar zijn er ook mensen die een oplossing hebben gevonden?
⏩ PVOutput☀️
Ik vind dat mijn batterij best snel leeg gaat terwijl ik echt niet gek veel doe erop.
Waar zou dat aan kunnen liggen? Mijn telefoon is helemaal up to date zoals je ziet in screenshot.
In andere screenshot zie je dat er niet veel open staat nu normaal gesproken beetje internetten en whatssap.
Ziin er meer mensen die er last van hebben?

Voor een telefoon van nog maar 8 maanden oud ga ik niet nu al een nieuwe accu kopenQuad schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:49:
[...]
Nope, enkel dat ik er een HOX+ accu erin ga zetten en weer back to stock ga.

[ Voor 28% gewijzigd door DeFeCt op 28-10-2013 09:04 ]
De screenshots zoals hierboven zijn niet echt waardevol, liever screenshots van BetterBatterystats (root required)
[ Voor 40% gewijzigd door Quad op 28-10-2013 09:05 ]
⏩ PVOutput☀️
Na het verwijderen van de app ging de prox sensor ook meteen uit
Mooie app, maar helaas buggy.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Ik heb precies hetzelfde gehad, vastloper hardereset, moeizame restart en toen ging de telefoon ineens moeilijk doen. Nog een keer gepoogd te herstarten en helemaal niets meer.Het Vosje schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:57:
M'n HOX met stock ROM liep net vast uit het niks. Een paar keer de foon gerestart door de powerbutton lang ingedrukt te houden, toen kwam ie in een soort boot-loop. Na 5x met de powerbutton geprobeerd te hebben gebeurt er nu helemaal niks meer. De telefoon staat uit, hoelang ik de powerknop ook indruk hij gaat niet meer aan (batterij was 30+ %). Als ie aan de lader hangt gaat het ledje ook niet aan.
Ik zou graag nog een backup maken van mn gegevens voor ik m opstuur (en m leeg weer terug krijg) onder garantie, is er iemand die weet wat ik nog kan proberen?
Heb batterij los gehad (wat was dit fijn...) maar dat loste ook niets op, het valt me nu wel op dat er meerdere zijn met hetzelfde probleem.
Mijn telefoon is +/- 8 maanden oud, voorderest nooit problemen gehad, dit zou mijn eerste HTC zijn die defect is geraakt om wat voor reden dan ook.
heb je ergens een bevestiging?
en is zo'n 10 euro voor 2100mAh niet 'n beetje weinig?
En google maar eens, zat info te vinden.
Te weinig weet ik niet, de meeste accus zitten rond dit prijsniveau..
⏩ PVOutput☀️
Gekozen voor iets totaal anders omdat de One (hoe prachtig het mag zijn) niet vernieuwend is en tsjah een one max die minder is als de One zelf en zwaarder en slechter dan de Note tsjah!
Enige minpunten van mijn HTC:
-Geluid op speaker: Nog nooit zo'n bagger mee gemaakt... geluid op zijn hoogst is minder dan de meeste toestellen op het laagst. Nou .... opgestuurd en teruggekregen niks veranderd! Top service
-Accu: Die is nu naar 1,5jaar echt slechter en slechter aan het worden. Vroeger redde je het makkelijk met normaal gebruik tot in de avond. Nu om half 8 uit de oplader en om half 3 is hij gewoon leeg! (en ik speel geen games, luister geen muziek) whatsapp wat, browse wat. en thats about it.
⏩ PVOutput☀️
Ook toevallig, ik heb nu ook een Note3 en het eerste genot wat ik merkte (buiten het geluid om) het multi tasken wat is dat fijn zeg. Dit was praktisch niet mogelijk op de HOX je kon niet een website openen en dan je mail om b.v. een key te kopieren/plakken in de browser (speciaal login dingetje op mijn werk). De browser 'refreshed' de website en klopt de key niet...CristianSchriev schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:38:
Nou ik heb nu 1,5jaar mijn HTC one X in bezit. Prachtig toestel, zeker weten. Ook nu nog terwijl er veel betere zijn natuurlijk doet ie het nog niet verkeerd. Maar nu afscheid mogen nemen en morgen een note 3 in ontvangst nemen ^^.
Gekozen voor iets totaal anders omdat de One (hoe prachtig het mag zijn) niet vernieuwend is en tsjah een one max die minder is als de One zelf en zwaarder en slechter dan de Note tsjah!
Enige minpunten van mijn HTC:
-Geluid op speaker: Nog nooit zo'n bagger mee gemaakt... geluid op zijn hoogst is minder dan de meeste toestellen op het laagst. Nou .... opgestuurd en teruggekregen niks veranderd! Top serviceniet dus. Dus dat liet ik maar links liggen.
-Accu: Die is nu naar 1,5jaar echt slechter en slechter aan het worden. Vroeger redde je het makkelijk met normaal gebruik tot in de avond. Nu om half 8 uit de oplader en om half 3 is hij gewoon leeg! (en ik speel geen games, luister geen muziek) whatsapp wat, browse wat. en thats about it.
En 4G is echt subliem, helaas woon ik niet in de randstad maar als ik er ben is het genieten met 3,5MB/s down en upload.
En het accu gebruik is inderdaad belachelijk, ik doe nu VEEL meer met mijn telefoon en na gamen (Castle Clash/Real racing 3) Spotify in de auto over BT, internetten, whatsapp/FB messenger/mail checken/foto's maken etc etc.... heb ik nu nog 52% over... en dit was vanaf 7 uur tot 11:49, 16 uur 15 minuten op de accu, dus hij zou eigenlijk wel 2 dagen moeten meegaan zonder te laden.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb een hoop plezier gehad van mijn HOX, en na 7-8 jaar HTC toestellen gehad te hebben was mijn HOX de enige die om wat voor reden dan ook de eerste die ineens defect is.
Spijtig maar ja, hij is nu al 2 weken weg en heb nog niets vernomen over de reparatie.
Aanmelden gaat in principe prima, ik kom door de logingegevens heen, maar zodra ik op instellen voltooien klik blijft hij 2 minuten op verwerken staan en daarna scherm met 'accountgegevens aanmaken misluk, probeer later opnieuw'.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Dat van die accu heb ik totaal niet.CristianSchriev schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:38:
(...)
Sinds de grote update haal ik bijna 2 dagen op de accu. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik hem 's nachts op flight mode zet. En ik ben overgegaan op Simyo (KPN netwerk), voor mijn gevoel doe ik nu stukken langer met de batterij. Al weet ik niet of dit aan het KPN netwerk ligt of aan de update.
NOSIG
⏩ PVOutput☀️
Die heb ik op ViperX inmiddels ook terug door Xposed framework icm Sense toolbox te installerenQuad schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:10:
Een hele mooie pluspunt na het teruggaan naar stock, ik heb weer de optie 'scherm gaat nooit uit bij opladen' terug!
⏩ PVOutput☀️
Lijkt met het openen muurvast te zitten maar nu toch gelukt.
Heb de nieuwe accu erin gezet, eerste dagen zal het ruk zijn maar daarna hopelijk wel iets beter.
Heb nu geen root meer dus kan batterij stats ook niet wissen maar normaal gesprken zal Android dat vanzelf goed moeten regelen lijkt me?
Hij zit nu aan de linkerkant nog niet goed dicht, maar daar kijk ik zondag middag dan wel weer naar. Nu even de bende testen en leeg laten lopen vanavond.
⏩ PVOutput☀️
ben benieuwd of ie langer meegaat. zo heel veel meer capaciteit is t ook weer niet al zou dat na 1,5 jaar wel merkbaar kunnen zijnQuad schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:35:
Pfoe, wat een gedoe om de behuizing van eht scherm te krijgen, het lijkt op klikwerk maar in werkelijkheid is hij van binnen aardig gelijmd met plakspul.
Lijkt met het openen muurvast te zitten maar nu toch gelukt.
Heb de nieuwe accu erin gezet, eerste dagen zal het ruk zijn maar daarna hopelijk wel iets beter.
Heb nu geen root meer dus kan batterij stats ook niet wissen maar normaal gesprken zal Android dat vanzelf goed moeten regelen lijkt me?
Hij zit nu aan de linkerkant nog niet goed dicht, maar daar kijk ik zondag middag dan wel weer naar. Nu even de bende testen en leeg laten lopen vanavond.
en idd, eerste keer openen is kut
nu de nieuwe behuizing er op zit, heb k m nog niet geplakt.
Heb nu nog ff wifi kunnen fixen, heb t met hele kleine draadjes gefixt tussen aansluitingen en antenne pads.
werkt nu echt super

denk binnenkort ook die accu doen !
Kan het zijn dat het mij niet lukt omdat ik een 2e hands One X heb gekocht? Uiteraard heb ik wel eerst een factory reset gedaan, dus het lijkt me sterk, maar wellicht krijgt Dropbox ook naar hardwaregegevens van je toestel?
Ik denk inderdaad dat het ligt aan dat je een tweedehands HTC One X gekocht hebt en dat HTC ook naar hardwaregegevens van een toestel kijkt. Anders zou je namelijk tientallen verschillende accounts gratis opslag kunnen geven door alleen maar een telkens een factory reset te doen en dan met een ander account in te loggen op Dropboxmusicfreak schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:17:
Even een vraagje over Dropbox, voor de One X was er de actie dat je 2 jaar 25 Gb opslag kreeg. Het lukt me echter niet om dit werkend te krijgen, ook niet met de tips uit het Dropbox forum. Heb al opnieuw aangemeld op mijn telefoon, de get started links doorlopen etc.
Kan het zijn dat het mij niet lukt omdat ik een 2e hands One X heb gekocht? Uiteraard heb ik wel eerst een factory reset gedaan, dus het lijkt me sterk, maar wellicht krijgt Dropbox ook naar hardwaregegevens van je toestel?
Misschien kun je aan de persoon van wie je je One X hebt overgenomen eens vragen of hij inderdaad al de gratis opslag heeft geactiveerd met de door jouw overgekochte One X, om er zeker van te zijn dat dit echt de reden is?
Kan je trouwens laten zien / uitleggen wat je gefixt hebt met WiFi? Ik moet hem sowieso weer open maken omdat mijn WiFi nu wel verkloot is, en tevens de GPS weer veel minder is.marcel-o schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:34:
nu de nieuwe behuizing er op zit, heb k m nog niet geplakt.
Heb nu nog ff wifi kunnen fixen, heb t met hele kleine draadjes gefixt tussen aansluitingen en antenne pads.
werkt nu echt super [afbeelding]
denk binnenkort ook die accu doen !
Kan ik dat ook toepassen en het verhelpen.
⏩ PVOutput☀️
Meer mensen hier last van?
NOSIG
Is standaard zo._Christiaan_ schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:04:
Ik schrik me net dus de ****, telefoon begint volcontinu te trillen en een heel hard raar geluid. Blijkt het NL-alert te zijn oid. Maar ik heb dit nooit aangezet of ingesteld?
Ik had het uitgezet, maar Cell broadcast staat nu aangevinkt en lichte weergave zodat je het niet uit kan zetten.. Schijnt namelijk soms ook voor hogere accudrain te kunnen zorgen.
⏩ PVOutput☀️
No animals were harmed in the making of this comment.
Iedereen zal hier last van hebben. NL-alert stuurt namelijk naar elke mobiel (in het bereik van een zendmast) een bericht. Hier kun je je niet voor aan-/afmelden._Christiaan_ schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:04:
Ik schrik me net dus de ****, telefoon begint volcontinu te trillen en een heel hard raar geluid. Blijkt het NL-alert te zijn oid. Maar ik heb dit nooit aangezet of ingesteld?
Instellingen -> bellen -> cell broadcast-instellingen en daar de kanalen uitgeschakeld.
NOSIG

collega ook niet en die heeft een samsung s2 dus in omgeving eindhoven zullen ze wel gefaald hebben
[ Voor 25% gewijzigd door Proxx op 04-11-2013 12:17 ]
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Die kanalenlijst stond al leeg, nu staan er weer twee in. Heb ze beide handmatig maar uitgezet._Christiaan_ schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:13:
Naja ik heb het toch maar uitgezet... Vind het een beetje overdreven gedoe, als er iets aan de hand is dan merk ik het vanzelf wel.
Instellingen -> bellen -> cell broadcast-instellingen en daar de kanalen uitgeschakeld.
⏩ PVOutput☀️
NOSIG
Iemand een permanente oplossing? Ik heb namelijk geen zin om met een sirene die om de x tijd afgaat te lopen. Begrijp me niet verkeerd, het initiatief is goed maar ik wil niet volgespamd worden met de berichten.
Ik heb ze nu voor de tweede maal uitgezet. Ik weet niet hoe dat bij jullie is maar bij mij schakelt het toestel ze automatisch weer in als het toestel tussentijds is uitgeschakeld.Quad schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:19:
[...]
Die kanalenlijst stond al leeg, nu staan er weer twee in. Heb ze beide handmatig maar uitgezet.
En over de accuduur. Pff........ Enough said. Drama.
• Probeer eens een factory reset, en verwijder alle stock apps die je niet gaat gebruiken (alle bloatware dus). Alles wat je niet kan verwijderen --> uitschakelen. Ik ben er vrij zeker van dat dit bij mij heeft geholpen!
• De facebook app op de originele versie laten (dus niet updaten)
• Wifi een dagje uitzetten om te kijken of het daar aan ligt?
• Ander netwerk proberen (KPN doet het bij mij goed)
NOSIG
ik heb dit gedaan:Quad schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:36:
[...]
Kan je trouwens laten zien / uitleggen wat je gefixt hebt met WiFi? Ik moet hem sowieso weer open maken omdat mijn WiFi nu wel verkloot is, en tevens de GPS weer veel minder is.
Kan ik dat ook toepassen en het verhelpen.
YouTube: HOWTO fix HTC One X wifi issues
[ Voor 0% gewijzigd door FirstIntro op 05-11-2013 20:00 . Reden: typo ]
wifi werd toch weer slecht.. ff binnen gekeken en was er een van de draadjes los geschoten en random op de pcb gaan prikken. draadjes weer goed gesoldeerd en wifi blijft slecht.
denk dat er iets gesloopt is..
gps werkt ook niet meer ..
einde oefening

Bedankt voor de tips. Ik heb ze uitgeprobeerd en het lijkt bij mij te liggen aan de Facebook app (weer terug gezet) maar vooral aan de Cell Broadcast instelling. Als ik deze aanzet mag ik blij zijn als ik 20:00 haal als ik hem dezelfde ochtend van de lader haal. Uit haal ik ongeveer anderhalve dag. Das best veel verschil. Balen dat je ze niet standaard uit kunt zetten zeg_Christiaan_ schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:51:
Ik had eerst ook last met de accuduur, maar bij mij is het probleem weg, al weet ik niet 100% zeker waar het aan lag.
• Probeer eens een factory reset, en verwijder alle stock apps die je niet gaat gebruiken (alle bloatware dus). Alles wat je niet kan verwijderen --> uitschakelen. Ik ben er vrij zeker van dat dit bij mij heeft geholpen!
• De facebook app op de originele versie laten (dus niet updaten)
• Wifi een dagje uitzetten om te kijken of het daar aan ligt?
• Ander netwerk proberen (KPN doet het bij mij goed)

Kan hem inderdaad uitvinken met MaximusHD 21.1.0 (staat ook standaard uit)FirstIntro schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:57:
Erg irritant dat je de cell broadcast niet uit kunt vinken. Weet iemand of je bij een geroote telefoon deze optie wel hebt? Nieuwe updates hoeven we toch niet meer te verwachten vermoed ik. Bij mijn tab 10.1 met cyanogen mod kun je dit zelf tunen en zelfs aangeven wat voor soort berichten je wilt ontvangen zoals hurricane alerts (niet zo relevant in nl tot een paar dagen geleden), maar toch...
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Nu de overstap gemaakt naar een ander besturingssysteem, Windows Phone en wat een genot. Opeens kan ik bijna 2 dagen met een acculading. Ik hoef me niet meer bezwaard te voelen als ik mijn telefoon uit mijn zak haal om te gebruiken. Mis hem wel een beetje hoor, die Xplus ;-)
Wat grappig, ik heb exact dezelfde ervaring, waar ik op mn One X de batterij letterlijk procenten zag verliezen tijden het laden van een webpagina gaat mijn WP nu gemakkelijk hel de dag mee met browsen en whatsappen en ondanks dat ik nu maar 2 cores ipv 4 heb gaat alles een stuk vlotter en soepeler.P. vd Loo schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:32:
Door dat accu gekloot heb ik uiteindelijk belsoten mijn HTC te verkopen. Verder echt supertelefoon, lekker hard geluid via oordopjes. Alhoewel ik de interface niet echt snel vond. Ik vind het absurd dat een phone niet de dag doorkomt. Wat heb ik aan een phone die het niet doet. Kan ie nog zo perfect zijn. Vooral op vakantie was het een crime, wat intensiever gebruik, een fotootje, etc...zorgde ervoor dat ie soms om 15:00 al de geest gaf.
Nu de overstap gemaakt naar een ander besturingssysteem, Windows Phone en wat een genot. Opeens kan ik bijna 2 dagen met een acculading. Ik hoef me niet meer bezwaard te voelen als ik mijn telefoon uit mijn zak haal om te gebruiken. Mis hem wel een beetje hoor, die Xplus ;-)
Discussie over de Jelly Bean-update graag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1528372">HIER</a>.
Heb wel/geen last van wifi problemen na de laatste update? <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40820284#40820284">Vul de poll in!</a>