Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
brilsmurfffje schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:58:
[...]

Wat grappig, ik heb exact dezelfde ervaring, waar ik op mn One X de batterij letterlijk procenten zag verliezen tijden het laden van een webpagina gaat mijn WP nu gemakkelijk hel de dag mee met browsen en whatsappen en ondanks dat ik nu maar 2 cores ipv 4 heb gaat alles een stuk vlotter en soepeler.
Grappig inderdaad. Het was zelfs zo dat mijn 1 Ghz single core Windows Phone soepler liep dan mijn quad core HTC x +. Laden van applicaties duurde natuurlijk wel een stuk langer dan op de single core, maar de beleving van het OS, laden van mails etc vele malen soepeler. Zal Android dus niet snel missen, wel mis ik natuurlijk wat apps die bij WP er gewoon minder zijn. Het is echter vooral de categorie "nice to have". Ik mis niet echt iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:03
Dan ook maar kleine rage op de HOX batterij. Ik haal de 24uur meestal wel. Maar overdag (op het werk) kijk ik er zelden naar om (Wifi aan).
Wat ik wel vaker heb is dat wanneer ik stop met laden rond de 75 a 80% hij vervolgens uren op dat niveau blijft, ongedacht of ik even ga internetten of wat dan ook. Komt misschien door spiekspanning met laden oid.
Maar vervelender is andersom. Gisteravond met 50% weggelegd (wifi/3g etc uit) en alle apps geclosed via multitask knop. 's Ochtens word ik wakker door de wekker van de telefoon een x aantal te snoozen, weer checken, mails, whatsapp, paar foto's gemaakt en BAM 20%. Maw in rust verbruikt hij amper iets maar zodra ik hem na lange rust ga gebruiken keldert die in elkaar, alsof de batterij % niet lekker update/calibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:10
Batterijniveau blijft na vervangen ervan gelijk, ik doe er niet langer op en het is ook niet korter als eerst. Maw zoveel waard is het vervangen niet behalve als je accu echt zodanig slecht is dat je er een halve dag met matig gebruik doet (bijvoorbeeld whatsapp/FB en bellen en screentijd van +- 1 uur maximaal). Dan zou het de moeite waard zijn.

Overigens 's nachts geen battery drain meer nu ik terug op stock zit, 0:00 op 100% is 's morgens om 7:00 ook op 100%. Ga je even browsen zit je binnen 5 minuten wel op 90% of 85% maar goed.. :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik gebruik mijn One X veelvuldig. Met het spelen van Ingress is het er helaas niet beter op geworden :X
De laatste tijd echter, of ik nu wel of geen Ingress speel, gaat mijn accu veel harder leeg dan voorheen. Het gebeurt zelfs dat mijn telefoon uitvalt terwijl deze kort daarvoor nog op 35+ % stond. Als ik deze daarna opstart, dan geeft hij nog maar ~8% aan. Start ik daarna een GPS tracker op zoals Runtastic Mountainbike, of bijvoorbeeld Ingress, dan is de kans groot dat de telefoon binnen no-time weer uitvalt voordat de app goed en wel is opgestart.

Hebben meer mensen hier last van?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

De accu hier gaat de laatste tijd ook met 5% per keer omlaag, elke 30 seconden. Ik doe hooguit een halve dag met dat ding, met een schermtijd van 10 minuten per dag. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 13-11-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zorean schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:08:
De accu hier gaat de laatste tijd ook met 5% per keer omlaag, elke 30 seconden. Ik doe hooguit een halve dag met dat ding, met een schermtijd van 10 minuten per dag. :/
In 10 minuten leeg? Of heb je een eenheids foutje gemaakt?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

AllSeeyinEye schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:53:
[...]

In 10 minuten leeg? Of heb je een eenheids foutje gemaakt?
Nee, de accu gaat circa 5 uur per dag mee waarbij in die dag het scherm gecombineerd zo'n 10 minuten aan staat en hij voor de rest ongebruikt op tafel ligt.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:39
edit: verkeerd topic

[ Voor 90% gewijzigd door frye op 14-11-2013 09:00 ]

• Card Nox
Zorean schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:28:
[...]

Nee, de accu gaat circa 5 uur per dag mee waarbij in die dag het scherm gecombineerd zo'n 10 minuten aan staat en hij voor de rest ongebruikt op tafel ligt.
Dat is wel heel extreem, al eens een factory reset gedaan?

• Zorian

Zorian

What the fox?

Card Nox schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:22:
[...]

Dat is wel heel extreem, al eens een factory reset gedaan?
Tot en met stock ROM aan toe, helpt niets.
Volgens de batterijmonitor gaat het overgrote deel (85%) naar Android OS toe. Maar daar kan ik dus weer niet vinden wát binnen Android OS de stoker is.
BlinkFeed is al disabled, heeft niet veel uitgemaakt. En heb amper synchronisaties aan staan.

Het grappige: Zowel bij custom ROMs als bij een stock ROM lijkt Android OS met ruime voorsprong de grote stoker te wezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 14-11-2013 10:24 ]

• Quad
Zorean schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:24:
[...]

Tot en met stock ROM aan toe, helpt niets.
Volgens de batterijmonitor gaat het overgrote deel (85%) naar Android OS toe. Maar daar kan ik dus weer niet vinden wát binnen Android OS de stoker is.
BlinkFeed is al disabled, heeft niet veel uitgemaakt. En heb amper synchronisaties aan staan.

Het grappige: Zowel bij custom ROMs als bij een stock ROM lijkt Android OS met ruime voorsprong de grote stoker te wezen.
Android OS? Dit had ik gisteren..

Was het enige proces wat erin stond, verder helemaal niets en dat in 14 uur gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N3NN2uBs.png
(klik voor groter)

Edit:
Vandaag lijkt hij het wel normaal te doen overigens..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UmdxwVqs.png
(klik voor groter)

[ Voor 12% gewijzigd door Quad op 14-11-2013 10:45 ]

PVOutput☀️

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:35
Quad schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:42:
[...]

Android OS? Dit had ik gisteren..

Was het enige proces wat erin stond, verder helemaal niets en dat in 14 uur gebruik.

[afbeelding]
(klik voor groter)

Edit:
Vandaag lijkt hij het wel normaal te doen overigens..

[afbeelding]
(klik voor groter)
Mijn telefoon is weliswaar geroot met een custom rom, maar heb dit vorige week extreem gehad.
Via better battery stats kwam bij mij als issue naar voren: *backup*.

Ik heb toen de backup naar google uitgezet, en later weer geactiveerd.
Vervolgens bleef het probleem nog wel een tijdje maar nu is eea wel weer normaal.

• Stef666
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-09 12:02
Zorean schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:08:
Ik heb vrijwel hetzelfde, ik stond ook op het punt om een factory reset te doen. Maar als het niets uitmaakt bespaar ik me die 'moeite' maar.

telefoon is overigens 80% van de dag verbonden met WIFI waarvan 60% op een halve meter van een AP |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik bleef het vreemd vinden dat mijn mobiel zo bizar rap leeg ging en alle verbruik aan Android OS toegeschreven werd. Zelfs een custom ROM hielp niets.
Dus ik kijk net eens met een speciale app waar het allemaal heen gaat.
Resultaat: Facebook app.
Duizenden en duizenden wakelocks, een enorme keep-awake tijd en een CPU totaal van 81%. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00
AH, ik had ook al het gevoel dat de batterij sneller leeg liep en kon ook niets bijzonders vinden... Ach, Facebook heeft ook een goede mobiele site :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Welke app heb je gebruikt om het te checken?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Stampre schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:05:
Welke app heb je gebruikt om het te checken?
Wakelock Detector samen met GSAM.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 16-11-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
hoi allen, ben eigenlijk htc one x fan en gebruiker van het eerste uur.

De kans dat android 4.4 naar ons toestel komt is heel klein volgens htc en op xda forums zal er ook niet snel een rom met android 4.4 beschikbaar komen omdat ons tegra3 chip namelijk geen ondersteuning meer krijgt.

daar zit je dan met een super werkend toestel dat eigenlijk in de steek gelaten is... wat zijn jullie ervaringen hiermee ?

vraag me zelf af wanneer het vlaggenschip van nu de htc one in de steek zal gelaten worden, zal het nota bene wel 3 major android updates halen ? en zal de stock versie htc one langer updates krijgen dan de htc one schil ?

htc mag dringend wat meer gaan veranderen, kom nu van htc wildfire naar htc sensation naar htc one x en twijfel serieus of men volgend toestel nog htc zal zijn, de updates komen zo traag binnen dat wanneer je een nieuwe update ontvangt dat er alweer een nieuwere android versie uit is, mss ben ik wel graag snel geupdate en lijkt me dan ook logisch om misschien eens richting nexus telefoon te gaan kijken.

al blijft het design van een htc in mijn ogen wel beter dan alle andere O-)

[ Voor 30% gewijzigd door Rigs op 26-11-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik ben sinds een week nu echt overgestapt naar een Chinese telefoon, eentje van 88,- ter vervanging van mijn HTC One X (zo begint het nu wel te lijken ([Cubot GT99] Ervaringen en Discussie)).

De Cubot GT99 is langzamer dan de HOX maar voelt daarentegen veel smoother aan, typen in je browser gaat lagloos waar het met de HOX soms hele woorden worden getypt maar die na een paar seconden pas in beeld komen.

Ik heb nu perfecte WiFi, veel beter ontvangst dan de HOX, ook is de GPS ontvangst nu perfect zo blijkt het na een test vanmorgen.

De enige minpunten zijn het mindere aanbod in custom ROMS en de camera, maar het aller grootste pluspunt? Dat is de accu. :9~

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5BxfsVPs.png
klikbaar

Ja, een goedkope Chinaphone heeft qua gebruik een highend telefoon van 2012 aan de kant gezet.. Zegt veel over de HOX. |:(

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Gebruik vandaag: 0 Whatsappjes, niet wezen browsen, geen sociale media, 4 minuten bellen, dat is alles. Voor de rest heeft hij de hele dag standby op mijn bureau gelegen. Waar alles heen gaat mag Joost weten, geen 1 batterij-app weet het me te vertellen en gooit het maar op "Android OS'.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eUkeluul.png

:/

De 16e (dan mag ik verlengen) is het eerste wat ik ga doen die dag een andere telefoon halen, dit is dramatisch. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Zorean schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:53:
Gebruik vandaag: 0 Whatsappjes, niet wezen browsen, geen sociale media, 4 minuten bellen, dat is alles. Voor de rest heeft hij de hele dag standby op mijn bureau gelegen. Waar alles heen gaat mag Joost weten, geen 1 batterij-app weet het me te vertellen en gooit het maar op "Android OS'.

[afbeelding]

:/

De 16e (dan mag ik verlengen) is het eerste wat ik ga doen die dag een andere telefoon halen, dit is dramatisch. :')
dat is inderdaad wel chaos, waarschijnlijk defecte batterij ... veronderstel dat je al hard reset hebt gedaan en ook apps zoals facebook zuipen veel batterij maar je zei geen social media ...

als ik mijn htc one x dag niet gebruik zakt deze echt amper iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Rigs schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 07:55:
[...]
... ook apps zoals facebook zuipen veel batterij maar je zei geen social media ...
Maakt niet uit of je ze daadwerkelijk gebruikt, hij doet op de achtergrond ook stiekem syncen en een verbinding open houden voor messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Klopt, ik heb de Facebook app er ook lang geleden vanaf gegooid. Bij mijn One X maakte hij echt honderden keren per dag verbinding volgens betterbatterystats. Dan heb ik het over zeker 600 á 700 keer per dag.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

janvanduschoten schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:33:
Klopt, ik heb de Facebook app er ook lang geleden vanaf gegooid. Bij mijn One X maakte hij echt honderden keren per dag verbinding volgens betterbatterystats. Dan heb ik het over zeker 600 á 700 keer per dag.
En als je hem opent via Chrome..... houdt ie hem dan ook levend op de achtergrond?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Rigs schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 07:55:
[...]

dat is inderdaad wel chaos, waarschijnlijk defecte batterij ... veronderstel dat je al hard reset hebt gedaan en ook apps zoals facebook zuipen veel batterij maar je zei geen social media ...

als ik mijn htc one x dag niet gebruik zakt deze echt amper iets
Dit is een gloednieuwe ROM (full wipe gedaan en echt NIETS over gelaten) met slechts enkele erbij geïnstalleerde apps zoals Whatsapp en PowerAmp, maar geen dingen als Facebook of andere sync-apps.

Ga hem echter niet inzenden voor reparatie, tegen de tijd dat ie terug is heb ik most likely al een ander toestel aangeschaft. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Wat ik duidelijk in jouw screenshot zie is dat hij vooral door WIFI snel leeg gaat. Onder de Advanced instellingen bij wifi kan je deze wat stroom-vriendelijker instellen. Ook heb ik het wel eens gezien dat een telefoon op sommige wifi netwerken meer stroom verbruikt dan op andere (mogelijk veroorzaakt door het verkeer op dat netwerk). Kun je daar eens naar kijken?

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Comgenie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:57:
Wat ik duidelijk in jouw screenshot zie is dat hij vooral door WIFI snel leeg gaat. Onder de Advanced instellingen bij wifi kan je deze wat stroom-vriendelijker instellen. Ook heb ik het wel eens gezien dat een telefoon op sommige wifi netwerken meer stroom verbruikt dan op andere (mogelijk veroorzaakt door het verkeer op dat netwerk). Kun je daar eens naar kijken?
Die optie staat aan en heeft altijd aangestaan.
Heb na die screenshot wel geswitched van 5Ghz naar 2.4Ghz, het viel mij namelijk ook al op.
Verkeer is er niet zo heel veel op de router overigens, welke een Asus RT-AC66U is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Zorean schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:43:
[...]

Dit is een gloednieuwe ROM (full wipe gedaan en echt NIETS over gelaten) met slechts enkele erbij geïnstalleerde apps zoals Whatsapp en PowerAmp, maar geen dingen als Facebook of andere sync-apps.

Ga hem echter niet inzenden voor reparatie, tegen de tijd dat ie terug is heb ik most likely al een ander toestel aangeschaft. :p
bwa eens contact opnemen met htc (dynafix) kan geen kwaad toch ? ROM erop & onder garantie bij de htc one x ... hopelijk steken ze de schuld niet daarop en kan je zelf nog bijbetalen zoals sommige gekende gevallen.

alleziens veel succes ermee, mijn htc one x met wifi probleem zijn ze jaar terug komen halen vrijdag morgen en dinsdag had ik deze al terug ;)

zie: Rigs in "Problemen en garantie-afhandelingen van de HTC One X"

ik koop me volgend jaar wel weer een toptoestel, had veel zin in de nexus5 maar het geluid zou er niet zo goed zijn en 16 gig is nu ook niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:06

_Christiaan_

Master of SOG

Comgenie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:57:
Bij mij staat "Beste wifi prestaties" aan en "Optimalisatie WiFi" uit, en mijn batterij gaat 2 dagen mee...

Als je een verse ROM hebt, probeer dan ook eens alle bloatware apps uit te schakelen of te verwijderen. Volgens mij zou dat ook nog weleens kunnen schelen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Rigs schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:09:
[...]

bwa eens contact opnemen met htc (dynafix) kan geen kwaad toch ? ROM erop & onder garantie bij de htc one x ... hopelijk steken ze de schuld niet daarop en kan je zelf nog bijbetalen zoals sommige gekende gevallen.

alleziens veel succes ermee, mijn htc one x met wifi probleem zijn ze jaar terug komen halen vrijdag morgen en dinsdag had ik deze al terug ;)

zie: Rigs in "Problemen en garantie-afhandelingen van de HTC One X"

ik koop me volgend jaar wel weer een toptoestel, had veel zin in de nexus5 maar het geluid zou er niet zo goed zijn en 16 gig is nu ook niet zoveel.
Mweh de 16e mag ik verlengen en ga ik een ander toestel halen. Heb weinig interesse om 160 neer te leggen om dit ding over te mogen nemen. Het is namelijk lease van Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
160E voor een jaar contract of heb je 2 jaar?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
Zorean schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:52:
[...]

Mweh de 16e mag ik verlengen en ga ik een ander toestel halen. Heb weinig interesse om 160 neer te leggen om dit ding over te mogen nemen. Het is namelijk lease van Hi.
moet dat misschien ook maar eens gaan doen, een abbo kopen + toestel en dan elke 2 jaar ruilen ? en je mag doen met je toestel wat je wil bv rom erop.

al kom je mss met de maandelijke prijs en het contract wel over de prijs van een eigen aankoop htc one x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Zal m'n telefoon binnenkort even opnieuw installeren, begint traag te worden (camera opstarten duurt een paar seconden, waardoor ik dus al wat leuke beeldjes gemist heb). Hebben jullie zelf een custom rom erop staan? Mijn ervaring met die customs op m'n oude X10 is dat er altijd wel iets aan mankeert en dat uiteindelijk de stock gewoon beter is. Wat is jullie ervaring?

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Meestal wel oké maar GPS werkte vaak erg slecht tot niet bijvoorbeeld. CM10.1/2 was op zich wel prima maar accu was drama en is drama.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:04:
160E voor een jaar contract of heb je 2 jaar?
Het is een 2 jarig contract, al mag ik dus 6 maanden voor het einde al verlengen, wat dus over een kleine 2 weken is. Nieuwe abo gaat dan ook meteen in. Het is de 'restantprijs' die je betaalt om hem te mogen houden, in de tussentijd heb ik geleased.

[ Voor 13% gewijzigd door Zorian op 03-12-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Zorean schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:09:
[...]

Het is een 2 jarig contract, al mag ik dus 6 maanden voor het einde al verlengen, wat dus over een kleine 2 weken is. Nieuwe abo gaat dan ook meteen in.
Huh wat? De telefoon kon je volgens de voorwaarden voor 75% minder van de waarde op dat moment overnemen, niet de helft. :X

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Quad schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:10:
[...]

Huh wat? De telefoon kon je volgens de voorwaarden voor 75% minder van de waarde op dat moment overnemen, niet de helft. :X
Daar zijn ze op teruggekomen.
Besides, de nieuwprijs is nog steeds dik 500 euro volgens de PW. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ik heb ze een paar weken terug een email gestuurd over de waarde van de HOX.
Ik moest rond de 85€ neerleggen om de One X over te nemen.
Ik zit ook bij Hi met toestellease (2jaar).

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

PM_Petrol schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:52:
Ik heb ze een paar weken terug een email gestuurd over de waarde van de HOX.
Ik moest rond de 85€ neerleggen om de One X over te nemen.
Ik zit ook bij Hi met toestellease (2jaar).
Was dat 6 maanden voor de einddatum of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Zorean schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:55:
[...]

Was dat 6 maanden voor de einddatum of?
Dat is de prijs op dit moment. Als ik mijn contract kan opzeggen (in februari), kan de prijs weer anders zijn. Ik denk niet dat die dan duurder zal zijn dan nu.
En zeker niet 2x zo duur, 160€.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

PM_Petrol schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:04:
[...]

Dat is de prijs op dit moment. Als ik mijn contract kan opzeggen (in februari), kan de prijs weer anders zijn. Ik denk niet dat die dan duurder zal zijn dan nu.
En zeker niet 2x zo duur, 160€.
Als ik op de einddatum pas verleng (juni) dan betaal ik ook 85. Verleng ik over een kleine 2 weken (6 maanden voor einddatum) dan betaal ik 160. :/
Maar volgens mij gaan we offtopic. :+

//De accu is in elk geval moeilijk gaar, dat lijkt me wel duidelijk nu:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ijbN0bYl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X8MTmOkl.png

[ Voor 21% gewijzigd door Zorian op 03-12-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Stomme vraag, maar je hebt wel eens geprobeerd zonder Wifi maar met mobiel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Card Nox schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:05:
Stomme vraag, maar je hebt wel eens geprobeerd zonder Wifi maar met mobiel internet?
Zal dit morgen eens doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25
Ik heb sinds enkele dagen last van het vervelende probleem dat mijn HTC zijn mobiele internetverbinding 'bevriest'. Meestal als de telefoon van Wi-Fi over moet schakelen op mobiele data. Wat (soms) helpt is de verbinding verbreken en opnieuw tot stand brengen. Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik heb het toestel al eens opnieuw opgestart en de SIM-kaart eruit gehaald en opnieuw geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Zorean schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:05:
[...]

Als ik op de einddatum pas verleng (juni) dan betaal ik ook 85. Verleng ik over een kleine 2 weken (6 maanden voor einddatum) dan betaal ik 160. :/
Maar volgens mij gaan we offtopic. :+

//De accu is in elk geval moeilijk gaar, dat lijkt me wel duidelijk nu:

[afbeelding]

[afbeelding]
Die 85€ is de prijs NU, als ik m op dit moment zou overnemen van Hi.
Zo stond het in de mail.

Mail:
Dat je wilt weten wat je betaalt wanneer je jouw toestel overneemt kan ik me voorstellen. Houdt er wel rekening mee dat ik nu alleen een indicatie kan geven. Het overnamebedrag is gebaseerd op de geldende tweedehandswaarde op het moment dat je kiest voor overname en wordt maandelijks bepaald. Deze verschilt per toestel en is afhankelijk van het moment waarop je het toestel overneemt. Het definitieve overnamebedrag wordt bepaald op het moment dat je de retourenvelop hebt ontvangen.

Het indicatieve overnamebedrag voor jouw toestel is €84,30 (incl. btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Is het eigenlijk mogelijk om in het standaard toetsenbord van Android de taal keuze knop te blokkeren?
Ik blijf met mijn dikke vingers steeds de invoertaal op Engels zetten in plaats van een komma of een Z te typen....

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
avotar schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:14:
Is het eigenlijk mogelijk om in het standaard toetsenbord van Android de taal keuze knop te blokkeren?
Ik blijf met mijn dikke vingers steeds de invoertaal op Engels zetten in plaats van een komma of een Z te typen....
Dan zou je bij instellingen -> woordenboeken -> de taal enkel op NL moeten instellen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Yonix schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:38:
Ik heb sinds enkele dagen last van het vervelende probleem dat mijn HTC zijn mobiele internetverbinding 'bevriest'. Meestal als de telefoon van Wi-Fi over moet schakelen op mobiele data. Wat (soms) helpt is de verbinding verbreken en opnieuw tot stand brengen. Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik heb het toestel al eens opnieuw opgestart en de SIM-kaart eruit gehaald en opnieuw geplaatst.
Niemand? Ik heb namelijk nog steeds last van dit probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Sinds twee dagen wil mijn HOX met Android 4.2.2 geen verbinding maken met mijn WIFI router. Andere WIFI apparaten maken wel prima verbinding met de router.
Ik heb mijn telefoon reeds herstart, nogo. Ik heb mijn Xs4all fritzbox ook herstart, helaas ook een nogo.

Vandaag heb ik een back-up gemaakt met HTC Sync Manager van mijn telefoon, maar weet niet zeker of al mijn nummers, foto's, videos en apps zijn meegenomen. Het is niet bepaald een gebruiksvriendelijk programma.

Iemand een idee?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lawkexarib schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:58:
Sinds twee dagen wil mijn HOX met Android 4.2.2 geen verbinding maken met mijn WIFI router. Andere WIFI apparaten maken wel prima verbinding met de router.
Ik heb mijn telefoon reeds herstart, nogo. Ik heb mijn Xs4all fritzbox ook herstart, helaas ook een nogo.
Welke Fritzbox heb je?

Ik heb dit ook gehad met mijn HOX i.c.m. mijn Fritzbox 7390. Gek werd ik er van...
Uiteindelijk heb ik het gevonden: Op de router moet je de telefoon verwijderen uit de device list.
In de 7390 is dit te vinden onder Home Network > Network > Devices and Users,

Daarna geen probleem meer met de WIFI verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Verwijderd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:34:
[...]

Welke Fritzbox heb je?

Ik heb dit ook gehad met mijn HOX i.c.m. mijn Fritzbox 7390. Gek werd ik er van...
Uiteindelijk heb ik het gevonden: Op de router moet je de telefoon verwijderen uit de device list.
In de 7390 is dit te vinden onder Home Network > Network > Devices and Users,

Daarna geen probleem meer met de WIFI verbinding.
Ik heb ook een Fritzbox 7390. Ik ben gegaan naar Home Network > Network > Devices and Users, maar wanneer ik klik op delete knop dan gebeurt er niets, en mijn toestel wordt dus niet verwijderd. Is er een manier om een toestel in Fritzbox geforceerd te verwijderen?

Update 1
In de Fritzbox pagina zie ik mijn HOX niet. Op mijn telefoon wordt er aangegeven dat het netwerk niet binnen bereik is... 8)7

Update 2
In de Fritzbox zie ik nu wel mijn HOX, maar kan niet verwijderen. Het modem geeft aan verbonden met Fritzbox, maar niet met het internet. WIFI staat uit op mijn mobiel |:(

[ Voor 17% gewijzigd door lawkexarib op 18-12-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herstart de Fritzbox eens en probeer het opnieuw.
Anders de firmware even upgraden, ik zit op 84.05.51
Het lukt mij gewoon om devices te verwijderen uit de Fritzbox, ook mijn HOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:14:
Herstart de Fritzbox eens en probeer het opnieuw.
Anders de firmware even upgraden, ik zit op 84.05.51
Het lukt mij gewoon om devices te verwijderen uit de Fritzbox, ook mijn HOX.
Helaas helpt het allemaal niet. Mijn Fritzbox zit reeds op 84.05.51. Ik denk dat ik mijn HOX ter reparatie zal aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Yonix schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 17:38:
wat bedoel je met "bevriest"? de verbinding is er wel maar je hebt geen internet? het data "omhoog"pijltje blijft hangen/knipperen?
dit heb k heel vaak gehad met mn toestel. Toevallig t-mobile?

moet eerlijk zeggen, sinds ik naar Cyanogen ben gegaan, heb ik t niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
marcel-o schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 07:17:
[...]

wat bedoel je met "bevriest"? de verbinding is er wel maar je hebt geen internet? het data "omhoog"pijltje blijft hangen/knipperen?
dit heb k heel vaak gehad met mn toestel. Toevallig t-mobile?

moet eerlijk zeggen, sinds ik naar Cyanogen ben gegaan, heb ik t niet meer.
De laatste dagen heb ik gelukkig geen last meer gehad van het bovenstaande probleem. Het leek wel of de dataverbinding bevroor. Het icoontje stond wel in de notificatiebalk (H of 3G) en de verbinding stond op 'verbonden', maar alle apps gaven aan dat er geen internetverbinding was. Heel raar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:42

WheeleE

Dinges

Met mijn HOX van september heb ik nooit echt problemen gehad, tot een maand geleden. Normaliter had ik prima wifi-bereik in mijn huis en elders. Gipsmuurtjes waren geen probleem, zelfs een betonnen vloer/plafond niet.Opeens bleek mijn telefoon geen fatsoenlijke wifiverbinding meer te kunnen maken tenzij ik op minder dan een meter of 3 afstand stond. Als ik verder weg sta krijg ik óf geen verbinding, óf de verbinding is er wel (1 streepje) maar er komt niks binnen.
Ik heb diverse keren opnieuw opgestart, mijn router thuis vervangen en bij andere mensen en op kantoor getest. Overal hetzelfde resultaat, dus ik verdenk mijn telefoon er nu van het probleem te zijn.
Mijn Android-troubleshootkennis is nonexistent, dus ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen met oplossingen zoeken...
Garantie claimen/laten repareren zou een uitdaging worden omdat er 3 weken geleden een barst in het scherm is gekomen. (De badkamervloer was harder dan ik hoopte).
Die beschadiging is echter gekomen nadat de wifi-symptomen kwamen, maar dat kan ik de reparatietoko vast niet wijs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:17
Vandaag maar weer eens gebeld met de vrienden van HTC. Een maand of 3 geleden een gerefurbished HOX-je terug gehad omdat de mijne na 3x nog geen behoorlijk WIFI signaal kon produceren. Het ging 2 maanden goed met deze nieuwe, echter begon hij een maand geleden weer symptomen te vertonen (wifi bereikdrops terwijl je in de zelfde kamer zit als de router) en afgelopen week begon spontaan de WIFI uit te vallen. Dus meteen een fabrieksresetje gedaan, router gereset, getest op allerhande "vreemde" netwerken of het daar ook was. En ja hoor, zelfde symptomen om verschillende netwerken. Dus uitgelegd aan de beste jongen van HTC. Hij mijn dossier er bij gepakt, en meteen bood hij aan om hem of : te repareren (Maar uit zijn manier van spreken merkte ik al dat hij wist dat ik hier niet voor zou gaan), een nieuwe gesealde HOX te krijgen of een upgrade naar een HOX+ maar dan gerefurbished. Ik had na even wikken en wegen toch gekozen voor een nieuwe gesealde HOX, aangezien toch niet alle productie series dezelfde fout konden bevatten (in mijn ogen). Echter kreeg ik vanmiddag een mailtje met daarin dat ze bij htc tot het besluit waren gekomen om me toch maar een HOX+ te geven ipv een HOX. Och kleinigheidjes blijf je houden. Maar wel heel netjes dat ze meteen deze mogelijkheden aan boden en ik hoop dan ook dat mijn nieuwe HOX+, wanneer ik hem dan ook mag ontvangen, helemaal WIFI probleem vrij is.

Wel een top service van HTC moet ik zeggen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
Ik heb op mijn HOX een factory reset uitgevoerd, helaas is het WIFI probleem hiermee niet opgelost. Ik wacht tot mijn zakelijk toestel komt en daarna ga ik het aanbieden ter reparatie. Nog tips voor dat ik het toestel ter reparatie aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Ik heb een aantal weken geleden ook bij HTC aangeklopt voor het wifi probleem, ik krijg een dezer dagen ook een HTC One X+ er voor terug, had verder geen keuze zoals jij die eerst kreeg (weet dus ook niet of het een refurbished is). Wifi is op dit moment erg problematisch, enige bereik dat constant goed is, heb is wanneer ik op mijn kamer met router zit. Geen muren ertussen, dan begint het gelijk al te minderen.

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 23:35
Ik laat binnenkort ook m'n toestel repareren vanwege verscheidene problemen (koptelefoon aansluiting maakt slecht contact, wifi verbinding is verre van optimaal, batterij wordt steeds slechter en wanneer m'n toestel warm is heb ik rechts onderin het scherm een oranje vlek), dus ben benieuwd of ik ook een One X+ terug zal krijgen!

Ben allang blij als ik een weer goed werkende HOX heb :)

[ Voor 49% gewijzigd door 4WardNL op 25-12-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
lawkexarib schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:30:
Ik heb op mijn HOX een factory reset uitgevoerd, helaas is het WIFI probleem hiermee niet opgelost. Ik wacht tot mijn zakelijk toestel komt en daarna ga ik het aanbieden ter reparatie. Nog tips voor dat ik het toestel ter reparatie aanbied?
Is dit de eerste keer dat je hem aanbiedt? Zo ja, geef dan iig de volgende info:

- Factory Reset gehad, mocht niet baten
- indien gedaan, router reset gedaan.
- indien gedaan, verschillende netwerken getest
- indien gedaan, nieuwste update geinstalleerd
- goed aangeven wanneer je het euvel ondervindt.

Vergeet ook niet van te voren je IMEI nummer te noteren, ze zullen hier naar allerwaarschijnlijkheid naar vragen.
Rik027 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:10:
Ik heb een aantal weken geleden ook bij HTC aangeklopt voor het wifi probleem, ik krijg een dezer dagen ook een HTC One X+ er voor terug, had verder geen keuze zoals jij die eerst kreeg (weet dus ook niet of het een refurbished is). Wifi is op dit moment erg problematisch, enige bereik dat constant goed is, heb is wanneer ik op mijn kamer met router zit. Geen muren ertussen, dan begint het gelijk al te minderen.
Hmm jij wacht dus al enkele weken op je HOX+? Ik heb hem maandag aangemeld en dinsdag kreeg ik 2 mailtje van Dynafix met de boodschap dat mijn toestel was ontvangen (apart aangezien ik hem nu naast me heb liggen) en in het tweede mailtje dat mijn vervangende toesten HOX+ niet voorradig was en dat het enige dagen kon duren. Ik hoop niet dat het enkele weken is... :'(
4WardNL schreef op woensdag 25 december 2013 @ 11:51:
Ik laat binnenkort ook m'n toestel repareren vanwege verscheidene problemen (koptelefoon aansluiting maakt slecht contact, wifi verbinding is verre van optimaal, batterij wordt steeds slechter en wanneer m'n toestel warm is heb ik rechts onderin het scherm een oranje vlek), dus ben benieuwd of ik ook een One X+ terug zal krijgen!

Ben allang blij als ik een weer goed werkende HOX heb :)
Het heeft bij mij ook 3x geduurt voordat ze mijn HOX omgeruild hadden voor een ander gerefurbished HOX-je. Pas de 4de keer heb je recht op een upgrade hebben ze mij verteld. Of het moet zo zijn dat er geen HOX-en meer zijn. Maar momenteel zijn er overigens ook geen HOX+-en meer.. Dus tis even afwachten. Dus ga er maar niet vanuit.

[ Voor 19% gewijzigd door RoasteR87 op 25-12-2013 14:30 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
RoasteR87 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:28:
[...]
Hmm jij wacht dus al enkele weken op je HOX+? Ik heb hem maandag aangemeld en dinsdag kreeg ik 2 mailtje van Dynafix met de boodschap dat mijn toestel was ontvangen (apart aangezien ik hem nu naast me heb liggen) en in het tweede mailtje dat mijn vervangende toesten HOX+ niet voorradig was en dat het enige dagen kon duren. Ik hoop niet dat het enkele weken is... :'(
Nee, heb hem enkele weken geleden aangemeld, er zit nogal wat tijd tussen de reactie van mij en die van HTC. Op 18 December kreeg ik van HTC het bericht dat ze het toestel gingen omruilen. Het is nu wachten totdat Dynafix 'm bij de deur aflevert.
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 24-12-2013 7:13:09
Heb verder niks gehoord over voorraad o.i.d., hopelijk vrijdag of zaterdag bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Iemand een idee waar je in Nederland beetje veel keus hebt qua usb opladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Brazza schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 11:07:
Iemand een idee waar je in Nederland beetje veel keus hebt qua usb opladers.
http://www.allekabels.nl/...oeding_winkel_online.html
Hierzo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:41

Zyron

BWRAAAAP

Mijn One X van juli 2012 loopt onderhand op zijn eind, of in elk geval de batterij. Haal nog 1h30, 1h45 screentime max. Hoe zit dat bij jullie?

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Lekker handig, wil mijn HOX weer even afstoffen en de GPS controleren maar de instellingen in Build.prop en GPS.conf staan lekker op Amerika/US/Noord Amerika, geen wonder dat GPS nauwelijks werkt.

Moet ik weer rooten. :')

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Laatst online: 11-09 13:35
Zyron schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:15:
Mijn One X van juli 2012 loopt onderhand op zijn eind, of in elk geval de batterij. Haal nog 1h30, 1h45 screentime max. Hoe zit dat bij jullie?
Same hier met een toestel van april 2012. Ga dit weekend waarschijnlijk een chinees toestel bestellen met een mega-huge accu ;). Zodra die binnen is en in gebruik ga ik mijn toestel maar weer eens opsturen ter reparatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Idem voor mijn One X van april 2012. Accu loopt onderhand erg snel leeg. Twijfel een beetje of ik er nog een keer een andere accu in zal hangen, of dat ik nog heel even wacht en dan iets nieuws uitzoek. Dan mag het meteen weer net iets kleiner van mij, vond deze eigenlijk net te groot.
Ben benieuwd wat jooproo gaat kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik heb er een uit Mei 2012. Ik heb niet echt veel last van accu drain. GPS Uit, 3G, Google Now en synchronisatie gewoon aan. Ik kom de dag wel door met een screentime van ca. 2 uur.
Maar vanaf volgende week kan ik als het goed is mijn abo beeindigen, en dan ga ik voor de Nexus 5 met sim only van Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
Appelsap schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:05:
[...]

Idem voor mijn One X van april 2012. Accu loopt onderhand erg snel leeg. Twijfel een beetje of ik er nog een keer een andere accu in zal hangen, of dat ik nog heel even wacht en dan iets nieuws uitzoek. Dan mag het meteen weer net iets kleiner van mij, vond deze eigenlijk net te groot.
Ben benieuwd wat jooproo gaat kopen :)
Ik ga voor dit vriendje:
http://shop.lenovo.com/ae...s/p-series/p780/#features
4000Mah Accu. Hoef ik niet bang te zijn de dag niet door te komen ;).

[ Voor 6% gewijzigd door jooproo op 05-01-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49

FeaR

In GoT we trust

Het begon mij ook al op te vallen dat ik niet meer zo lang doe met mijn accu. Met de aankonding van de One+ loop ik sowieso al warm voor een nieuwe telefoon maar tot die tijd ga ik toch nog doen met de huidige One X. Zit er dan ook aan te denken om de accu te laten vervangen. Er zit hier een goede reparateur die mijn One X uit elkaar mag halen. Twijfel alleen of de accu van een One X+ zou passen, meer capaciteit maar verder zien ze er identiek uit (zou ook wel moeten met dezelfde afmetingen van de One X en One X+).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Accu van de HOX+ ik dezelfde, enkel op papier meer vermogen meer niet.
Heb zelf de originele inmiddels terug geplaatst, de behuizing wil alleen niet lekker dicht maar goed.. Hij gaat toch naar mn tante die hem mag uitproberen ter vervanging van haar LG Optimus L7.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

Deze week wat muziek willen laten herkennen door soundhound, 3 pogingen verder blijft het ding zeggen dat 'ie geen muziek gehoord heeft. Dezelfde dag krijg ik telefoon, zegt de persoon aan de andere kant van de lijn dat hij me niet hoort... Even geprobeerd met een memo op te nemen, niks te horen. Bij filmpjes opnemen zit er wel geluid bij... Heb dus het vermoeden dat de onderste microfoon van het ene moment opende andere kapot is gegaan. Iemand een idee of dat gemakkelijk zelf te fixen is of toch maar (weer) opsturen?

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Mijn One X is door HTC omgeruild naar een One X+ en de accuduur is echt verbeterd, kom nu prima de dag door wanneer ik wifi aan heb staan. Gisteren om een uur of 2 van de lader, hele dag wifi aangehad en rond 12 uur zat ie nog op 30%.

Had de laatste tijd met de One X ook last van erg beperkte accuduur, daarvoor veel minder last, regelmatig zat ik om 18u met 20-25% accu, geen wifi aangehad en rond half 8 van de lader gehaald. Had ook nog vaak energiebesparing aan met helderheid op 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

FeaR schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:14:
[...]

Het begon mij ook al op te vallen dat ik niet meer zo lang doe met mijn accu. Met de aankonding van de One+ loop ik sowieso al warm voor een nieuwe telefoon maar tot die tijd ga ik toch nog doen met de huidige One X. Zit er dan ook aan te denken om de accu te laten vervangen. Er zit hier een goede reparateur die mijn One X uit elkaar mag halen. Twijfel alleen of de accu van een One X+ zou passen, meer capaciteit maar verder zien ze er identiek uit (zou ook wel moeten met dezelfde afmetingen van de One X en One X+).
Ik heb een factory reset gedaan van mijn One X en daarmee is de accuduur verbeterd. Waar hij eerst na een paar uur leeg was ongeacht het gebruik haal ik nu weer een dag op de accu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Ja, ik zit ook al een poosje te denken om de stock JB nog eens een kansje te geven.. maar door zo'n positief bericht ben ik natuurlijk nog wat eerder geneigd om dat ook daadwerkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg af en toe de melding "Please notice your phone's battery is overheating" en "Please notice your phone's battery is low". Dit wordt dan best luid geroepen door een of andere Poolse vrouw (althans zo klinkt het) is er een mogelijkheid om dit uit te zetten? Want dit is vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron

Zyron

BWRAAAAP

Nog nooit gehad. Zit het niet in je ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik heb besloten mijn One X toch ook maar eens op te sturen voor reparatie. Hoe hebben jullie dit gedaan? Via een winkel of gewoon zelf verzonden?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
Contact opgenomen met HTC zelf, via de chat:
http://www.htc.com/nl/contact/chat/

zij regelde dat telefoon werd opgehaald en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:06

_Christiaan_

Master of SOG

Ik had tot voor kort dat mn batterij 2 dagen meeging, iets waar ik zelf eigenlijk verbaasd om was, want voor mn reparatie (vervanging wifi module en scherm) haalde ik krap 1 dag.

Het feest hield enkele weken geleden opeens op; plotseling haalde ik de ouderwetse 1 dag met moeite.

Via WakeLock Detector zag ik dat hij minimaal de helft van de tijd aan het wakelocken was terwijl het scherm uit stond. Via Kernel wakelock zag ik dat baseband_xmm_power en PowerManagerService de boosdoeners waren. Die eerste is een bug die je niet kan oplossen; die tweede is een verzamelnaam voor partial wakelocks. Die partial wakelocks kan je terugvinden d.m.v. BetterBatteryStats, die ik gisteren maar eens geinstalleerd heb.

Ik heb nu de facebook updates verwijderd, de app gestopt en uitgeschakeld (de mobiele site werkt net zo snel), ik heb mn bluetooth uitgezet en ik heb Buienalarm ingesteld op een vaste locatie. Maar volgens mij is het euvel pas echt opgelost nadat ik de GPS heb uitgezet (via de HTC widget of via instellingen -> locatie -> GPS satellieten). De locatiediensten van Google staan wel nog gewoon aan. Daarna ff gereboot.

De telefoon is nu 7 uur van de lader en 40 minuten screen on, terwijl het batterijniveau nog 80% is. Volgens mij is dat wel redelijk normaal.

WiFi staat heel de dag aan, en staat op zn hardst (i.e. Beste wifi performance aan, Optimalisatie uit).

Voor degenen die ook lopen te kutten met de batterij, doe er je voordeel mee. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Christiaan_ op 06-01-2014 17:02 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Domme vraag: zien jullie de screentime in de standaard software of in 3th party app? Kan t namelijk niet zien bij Power > Usage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

ppFreddy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:55:
Deze week wat muziek willen laten herkennen door soundhound, 3 pogingen verder blijft het ding zeggen dat 'ie geen muziek gehoord heeft. Dezelfde dag krijg ik telefoon, zegt de persoon aan de andere kant van de lijn dat hij me niet hoort... Even geprobeerd met een memo op te nemen, niks te horen. Bij filmpjes opnemen zit er wel geluid bij... Heb dus het vermoeden dat de onderste microfoon van het ene moment opende andere kapot is gegaan. Iemand een idee of dat gemakkelijk zelf te fixen is of toch maar (weer) opsturen?
even mezelf quoten.
Gisteren contact gehad met HTC via de chat, enige wat die kerel me zei was droogweg het standaard antwoord van de factory reset...
Zal ik dat maar even doen om ze tevreden te houden daar.

Schoot me trouwens nog iets te binnen, is de luidspreker bij iedereen zo stil? Was me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar zat onlangs bij een collega een of ander soundboard te proberen en zijn Galaxy S3 ging echt véél luider dan mijn One X (en ja, alles stond op max :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ineens sinds een paar dagen is reageert mijn scherm "soms" niet meer op het aanraken ervan (incl de soft keys, home, etc).
Ik moet zeggen soms, herstart ik hem, dan duurt het even een minuut of 10 voordat hij soms weer problemen geeft, en in de veilige modus heb ik nog niet gemerkt dat hij niet reageert.

Voor mijn programmeurs logica betekent dat dus: een software issue ergens. Een factory reset gedaan (incl wissen alle persoonlijke bestanden), maar met het opnieuw opstarten krijg ik automatisch weer al mijn oude vertrouwde apps terug.
Vriendelijk, maar natuurlijk niet wat ik wil.

Is er een app (ik heb het toestel niet geroot, noch ben ik dat van plan) die mij kan laten zien welke apps er momenteel draaien?
Ik heb momenteel deze draaien:
Google Play: Advanced Task Killer

Geeft me een redelijk goed beeld. Op basis daarvan heb ik dropbox in elk geval teruggebracht naar de standaard installatie (updates verwijderd dus) en heb ik foursquare gedeïnstalleerd.
Dat lijkt het momenteel te doen, maar ik weet uit ervaring dat ik niet te vroeg moet juichen (en ook dat ik eigenlijk dropbox behoorlijk intensief gebruik en het dus niet wil missen).

HTC raadde me eerst een hard reset aan (duh) en daarna moest ik hem maar even 2 weken afgeven voor reparatie.

Wat ik gewoon zoek is bevestiging dat het ook een software probleem kan zijn, welke apps er over het algemeen moeilijk doen en/of dit soort gedrag kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik ben sinds vandaag overgestapt naar een LG Nexus 5.

*knip*
Het forum is niet bedoeld om V&A te spammen :)

[ Voor 59% gewijzigd door janvanduschoten op 10-01-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Op Androidworld is te lezen dat HTC Nederland op twitter aan iemand bevestigd heeft dat de One X+ geen updates meer zal ontvangen. Ik ga er dus vanuit dat ook de One X nu aan de goden (custom rommers) is overgeleverd qua updates. De 18 maanden die een dik jaar geleden door Google geëist werd van fabrikanten is in de praktijk dus niets waard. Erg jammer van HTC en voor mij de definitieve bevestiging dat mijn volgende toestel een Nexus wordt.Tot nu toe was ik ook nog wel erg benieuwd naar de nog aan te kondigen One+.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Mijn HTC One X heeft een tweede leven gekregen. Heb deze gedoneerd aan mijn tante. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Mijn excuses moderator Jan :)

Het is je vergeven :>

Complimenten en excuses zijn altijd welkom via DM :P

[ Voor 61% gewijzigd door janvanduschoten op 10-01-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:36
ppFreddy schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:49:
[...]
...
Schoot me trouwens nog iets te binnen, is de luidspreker bij iedereen zo stil? Was me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar zat onlangs bij een collega een of ander soundboard te proberen en zijn Galaxy S3 ging echt véél luider dan mijn One X (en ja, alles stond op max :p)
Had ik inderdaad ook een paar weken terug. Ik heb toen eens even de gaatjes van de speaker schoongemaakt (het vuil eruit geprikt en met een borsteltje een beetje schoongeveegd) en dat hielp behoorlijk! Ze zaten na 1,5 jaar gebruik dan ook redelijk dichtgeslibt.. :)
Dit geldt trouwens ook voor de speaker aan de voorkant.

[ Voor 4% gewijzigd door ruurd v. op 10-01-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

ruurd v. schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:09:
[...]

Had ik inderdaad ook een paar weken terug. Ik heb toen eens even de gaatjes van de speaker schoongemaakt (het vuil eruit geprikt en met een borsteltje een beetje schoongeveegd) en dat hielp behoorlijk! Ze zaten na 1,5 jaar gebruik dan ook redelijk dichtgeslibt.. :)
Dit geldt trouwens ook voor de speaker aan de voorkant.
1x in de maand doe ik dit.
wordt al vaker in dit topic vermeld.
idd, naarmate ie zachter wordt, ff met n oude tandenborstel ofzo ff cleanen

Zo.. eindelijk n zwarte behuizing, vind t toch mooier dan dat wit-wat-niet-wit-blijft .. nieuwe accu er in..
alleen nog een nieuwe cam(focust niet meer) en issie zo goed als nieuw :P
handig zo'n nieuwe baan in de foon-repair :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Wow, heb de gaatjes gereinigd, wat een verschil! Toen iCoyote vanmiddag alarm gaf schrok ik me rot :+ gisteren kwam die niet eens boven de muziek uit...
Intussen een afspraak gemaakt voor de foon te fixen, maandag komen ze 'm halen en gaat 'ie naar Dynafix voor een nieuwe microfoon (hoop ik toch)

[ Voor 9% gewijzigd door ppFreddy op 11-01-2014 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:20
Heb een volume probleem. Misschien dat iemand me kan helpen.

Heb een OneX van april 2012 (eerste lichting), met laatste officiele firmware.
Het maximale volume tijdens een gesprek is relatief laag. Bij achtergrond 'lawaai' is m'n gesprekspartner niet meer te verstaan.
Het vreemde is dat alle andere volumes (alarm, ringtonen, mp3, video, ...) veel harder kunnen.
Ook gesprekken via de koptelefoon geven een ruim voldoende volume.
Enige probleem is het maximale volume tijdens gesprekken over de de speakers.

Overigens staan alle volume sliders in de instellingen maximaal, dus dat mag geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Kijk eens naar een paar post boven je en check of je speakers niet verstopt zitten met het een of ander, zo niet dan is je front-speaker defect en mag je je toestel naar mijn "grote vrienden :X " van Dynafix sturen. Succes.. Ik hoop voor je dat het eerste het geval is...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Mijn batterij gaat soms ineens van 40% naar 30% terwijl ik hem dan gewoon op het moment gebruik en die al een tijdje aan staat. Wordt dat zo sloom geupdate, hij is nu 1,5 jaar oud. Eerst ging het gewoon per 1% naar beneden. Valt mij nu ook op dat als ik hem smorgens gebruik, ongeveer 15 minuten die al meteen op de 80% hangt. Wordt het echt zoveel slechter in zo'n korte tijd, iemand misschien een tip of kan er een nieuwe in want verder bevalt ie echt nog meer dan prima.

Heb al een keer zo'n batterij bump gedaan, 8u laden, nog 1u en dan nog 1u met aan/uit zetten tussendoor.

Draai gewoon nieuwste stock, zag ook dat HTC One X geen Kit Kat meer krijgt. Loont het om een custom rom erop te zetten of zit er weinig verschil in..? Binnenkort vervalt mijn garantie, dan zou ik het eventueel wel willen proberen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Heb dezelfde ervaring met mijn batterij. Gisteravond 45%, vanmorgen 45% bij inschakelen scherm, na 15 minuten gebruik (facebook / whatsapp / nu.nl / tweakers.net) plots op 30%... Heb het gevoel alsof de batterij status niet helemaal lekker wordt weergegeven. Daarnaast kom het wel eens voor dat ik de telefoon 2x per dag moet laden, vooral als ik een uurtje YouTube filmpjes heb bekeken.

Mbt je upgrade. De een wil altijd het nieuwste (en zal dus aan Custom ROM beginnen) terwijl de ander denkt: if it aint broken don't fix it. Heb zelf Kitkat 4.4 op mijn tablet draaien maar vind dat het qua functionaliteit weinig toevoegt ten opzichte van 4.2 / Sense 5.

Ben zelf ook beetje aan het kijken naar een iets kleinere telefoon aangezien ik deze net iets te groot vind & vanwege de accuduur. Moto G en Mi2S zijn kanshebbers, maar als ik dan zie hoe soepel mijn HOX nog alles draait is het eigenlijk zonde om hem weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

avotar schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:18:
Ineens sinds een paar dagen is reageert mijn scherm "soms" niet meer op het aanraken ervan (incl de soft keys, home, etc).
Ik moet zeggen soms, herstart ik hem, dan duurt het even een minuut of 10 voordat hij soms weer problemen geeft, en in de veilige modus heb ik nog niet gemerkt dat hij niet reageert.

Voor mijn programmeurs logica betekent dat dus: een software issue ergens. Een factory reset gedaan (incl wissen alle persoonlijke bestanden), maar met het opnieuw opstarten krijg ik automatisch weer al mijn oude vertrouwde apps terug.
Vriendelijk, maar natuurlijk niet wat ik wil.

Is er een app (ik heb het toestel niet geroot, noch ben ik dat van plan) die mij kan laten zien welke apps er momenteel draaien?
Ik heb momenteel deze draaien:
Google Play: Advanced Task Killer

Geeft me een redelijk goed beeld. Op basis daarvan heb ik dropbox in elk geval teruggebracht naar de standaard installatie (updates verwijderd dus) en heb ik foursquare gedeïnstalleerd.
Dat lijkt het momenteel te doen, maar ik weet uit ervaring dat ik niet te vroeg moet juichen (en ook dat ik eigenlijk dropbox behoorlijk intensief gebruik en het dus niet wil missen).

HTC raadde me eerst een hard reset aan (duh) en daarna moest ik hem maar even 2 weken afgeven voor reparatie.

Wat ik gewoon zoek is bevestiging dat het ook een software probleem kan zijn, welke apps er over het algemeen moeilijk doen en/of dit soort gedrag kunnen veroorzaken.
Inmiddels is hij nu sinds vorige vrijdag in de handen van dynafix. Gisteren een mailtje van HTC dat hij terug gaat komen.
Ik zie aan het trackingsysteem bij dynafix dat ze een boardswap hebben uitgevoerd.

Kan iemand me vertellen wat dat inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Er zit een nieuw moederbord in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Hmmbob schreef op zondag 19 januari 2014 @ 08:28:
Er zit een nieuw moederbord in.
Ah... ja.. dat lijkt te stroken met het nieuwe IMEI nummer.

Jammer dat nou mijn luidspreker kraakt.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Meteen bellen met de HTC customercare Avotar. Ik weet niet hoevaak je hem al hebt opgestuurd, maar de 3de keer heb je recht op een refurbished ander toestel en de 4de keer op een totaal nieuw toestel of een upgrade.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
Lijkt een structureel probleem met de accuduur. Mijn foon heeft ook sinds begin deze maand opeens een zeer sterk terggelopen accuduur. Binnenkort maar eens contact opnemen met HTC.
Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste

Let op:
Discussie over de Jelly Bean-update graag <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1528372">HIER</a>.

Heb wel/geen last van wifi problemen na de laatste update? <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/40820284#40820284">Vul de poll in!</a>