Heb nu de X + 64 nu een aantal maanden en valt me op een aantal punten toch tegen en zoveel dat ik besloten heb een nieuwe te kopen.
Ik kom van een oude Omnia 7 af met 1 Ghz single core processor en had veel met deze quad 1,7 Ghz veel meer snelheid verwacht, Praktijk is echter dat mijn oude Windows phone veel en veel sneller was. Ik heb het dan over het besturingssysteem, niet de apps uiteraard want die starten veel sneller op, het besturingssysteem, dat merk je echter dagelijks het meeste. Ook de batterij is zwaar k..Een dag haal ik niet als ik hem gewoon gebruik. Vooral op vakantie is het ruk en balen want dan heb je hem gewoon nodig. Wat heb ik aan een gave telefoon als ik er niet eens de dag mee door kom? Ik vind alles bij elkaar zwaar ruk gezien het prijskaartje. Oh ja, ik vergeet de diverse foutmeldingen die steeds meer toenemen. Plotseling stoppen van apps, niet onthouden van voorkeuren. Het hele Android doet mij denken aan het oude windows. Heel veel instellingen mogelijk, maar in praktijk log systeem en brak. Pas je het één aan, werkt het ander niet meer. Is wel een workaround voor, maar dan werkt wat anders niet meer. Opladen in de auto ging eerst wel maar sinds twee weken trek ie juist de batterij leeg...
Ik word er gewoon een beetje triest van van deze telefoon en snap niet dat Android zo populair is.
Enorme deja vu terug naar Windows 95. Met het verschil dat ik pielen aan een besturingssysteem toen wel leuk vond. Nu moet het gewoon werken out of the box en blijven werken. Punt.
WP zit veel doordachter in elkaar dan Android. Bij WP start je altijd in het startscherm van een app. Bij Android ga je terug naar de laatste staat van de app. Kost me gewoon 3 klikken meer als ik mijn mail wil lezen. Eerst moet ik dan een oude openstaande mail sluiten om dan naar de nieuwe te gaan. WP is ook veel consistenter in zijn vormgebing. Knoppem zitten steeds op dezelfde plaats. Hier heeft iedere app weer andere icoontjes en zitten de icoontje op andere plaatsen. WP is nogmaals heel consistent. Hoef ik dius niet na te denken bij wat ik doe, Bij Android wel.
Andere stupide zaken zijn er voldoende. Ik verbaas me er eigenlijk dagelijks over. Waarom zit in hemelsnaam de verzendknop voor mail bovenaan de app??? Je snapt toch dat je voor eenhandig gebruik zoveel mogelijk knoppen aan de onderkant van het scherm plaatst?
Reden voor mij om weer uit te gaan kijken naar een nieuwe telefoon, ik wil terug naar WP. Via collega's heb ik vernomen dat de Ativ S wel 3 dagen mee kan op een batterij. Dat gaat hem dus worden.
Alles kommer en kwel? NEE! Ik waardeer de vele apps. Het was alsof ik in een snoepwinkel terecht kwam na WP. In de praktijk gebruik ik er echter niet zoveel.
De 64 GB opslagruimte. Heerlijk
Apps starten heerlijk snel op
Het geluid kan echt knoerhard en daar had ik hem ook voor gekocht.
De Sense skin met oa het weer. Geweldige weer-annimaties. Deden me denken aan mijn oude HD2!
De x64 is echter geen HD2. Dat was een legende ;-)
[
Voor 28% gewijzigd door
P. vd Loo op 25-07-2013 15:32
]