http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Vroeg enkel naar de optie om het te laten lopen zonder de backup instellingen.
Een ander probleem waar ik tegen aan loop is dat ik het ook voor het synchroniseren en backup van wat folders wil gaan gebruiken. Dit doe ik nu via SyncToy, dus de folders zijn al aan elkaar gelijk. Echter als ik die folders aan elkaar wil koppelen krijg ik de melding dat ze niet leeg zijn. Dat klopt uiteraard. Aangezien er nogal wat data in die folders staat, is koppelen aan een lege folder en wachten tot ze synchroon zijn een tijdrovende en onzinnige taak. Heeft iemand daar een handigere oplossing voor?
Ik weet wat de verschillen zijn, esata aansluiting op de 212+, verder is de 212+ €40,- duurder.
Wat dat betreft is de 213 de logische keuze lijkt mij...
Loopt sabnzb een beetje lekker op de 213 en zijn er überhaupt wel goede packages die de 213 ondersteuen aangezien het een redelijk nieuw type is ?
Of maakt het qua packages niet een drol uit aangezien de specs. met de 212+ nagenoeg hetzelfde zijn ?
Ja, in princiepe klopt dat de 'data' niet verloren gaat, MAAR je volume is wel down.NeutraleTeun schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 22:13:
Dit dacht ik bij JBOD
Geen foutcorrectie: bij een defect gaat de data op de defecte schijf verloren
Dus niet die andere?
Middels recovery (software) kan je dan natuurlijk wel data van de disk afhalen die nog OK is.
[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 16-10-2012 10:06 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb zelf onlangs de 213 besteld. Verschillen waren minimaal dus vond het wel prima zo. SABnzbd draait voor mijn standaarden prima, maar heb niets om het mee te vergelijken.Brabso schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:47:
Ik sta nu voor de keuze tussen de ds 213 of 212+.
Ik weet wat de verschillen zijn, esata aansluiting op de 212+, verder is de 212+ €40,- duurder.
Wat dat betreft is de 213 de logische keuze lijkt mij...
Loopt sabnzb een beetje lekker op de 213 en zijn er überhaupt wel goede packages die de 213 ondersteuen aangezien het een redelijk nieuw type is ?
Of maakt het qua packages niet een drol uit aangezien de specs. met de 212+ nagenoeg hetzelfde zijn ?
Is het uberhaupt mogelijk om de configuratie pagina (gewoon die hoofdpagina die je lokaal kan openen in 19.168.x.x) ook extern te bereiken? (Deze dus)
Als ik bijvoorbeeld de ddns in mijn browser invoer http:\\xxx.synology.me komt er geen pagina naar voren.
Typ ik http:\\\xxx.synology.me\photo kom ik wel bij photo station uit.
De poorten staan gewoon geforward in mijn router, ook voor bijvoorbeeld FTP.
FTP werkt alleen lokaal. Vanaf een externe verbinding wordt wel gevraagd om gebruikersnaam en wachtwoord, maar krijg na het invoeren daarvan een foutmelding 'no such file or directory' terwijl ik lokaal gewoon een mappenlijst tevoorschijn krijg.
Ik doe ongetwijfeld iets verkeerd, maar heb dus geen idee wat.
Iemand die mij in de goede richting kan wijzen?
Haal NOOIT een spookrijder in !
Poort 5000 gebruiken en forwarden in je router ... ? http://xxx.synology.me:5000ZtaaB schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:26:
Is het uberhaupt mogelijk om de configuratie pagina (gewoon die hoofdpagina die je lokaal kan openen in 19.168.x.x) ook extern te bereiken? (Deze dus)
http://forum.synology.com...Remotely_via_the_Internet
Heb een DS212+ waar ik nog steeds erg tevreden over ben. Echter komt het soms voor dat SabNZB een serie episode niet kan downloaden en dan moet ik de nzb file verwijderen en via Sickbeard opnieuw laten toevoegen. Iets anders wat ik vreemd vind, is dat een episode af en toe opnieuw gedownload wordt. Dan heb ik hem al binnen en gekeken (is niets mis met de ep), en de volgende dag komt ie toch weer opnieuw binnen. SB zou dan toch de status moeten hebben dat die ep al gedownload is lijkt me?
Oh oh Mr. B, oh oh!
Dit omdat de D2700 met 4gb overweg kan en dat dit beter is voor de performance (Plex server en DLNA server). Ik hoor alleen verhalen dat dit soms niet helemaal lekker werkt.
Zijn mensen die hun 412+ met 4gb hebben uitgerust en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
En nog wat vraagjes:
- Zijn er ook mogelijkheden om youtube/vimeo filmpjes te downloaden en bijv op te slaan als MP3? Het schijnt dat je wel youtube films kan downloaden maar weet niet hoe...
- Is er ook iets van een programma op een PC, dat als je iets (torrent/url/etc) wilt downloaden dat hij deze link op de fileserver doet ipv lokaal?
- Stel ik heb een hd liggen, NTFS geformateerd. Kan ik deze erin schuiven en dan uitlezen om moet het een EXT4 systeem zijn?
[ Voor 41% gewijzigd door elgringo op 16-10-2012 14:09 ]
if broken it is, fix it you should
In mijn zoektocht heb ik nu ontdekt dat dit over het algemeen wordt veroorzaakt door processen in de 'D' state. Als ik htop check zie ik idd regelmatig een thread van sickbeard/sab/couchpotato in deze D state hangen (minuten lang), terwijl, als alles gewoon werkt, zulke threads de state vlot kwijtraken en het maximaal 20% ofzo van de cpu is. Als alles werkt zie je ook vlot threads aangemaakt en afgesloten worden, als alles hangt staan alle threads 'vast', maar dat kan ook gewoon een resultaat zijn van het feit dat de hele NAS wacht op een slapend proces natuurlijk.
Verder onderzoek laat zien dat in de kthreads partitie gerelateerde threads vaak ook in die state zitten (jbod blabla en md0-2 blabla, zit momenteel op m'n werk dus kan de exacte namen niet geven). Het is echter niet per definitie zo - ze lijken nog van state te kunnen wisselen - en welke thread het is verschilt. Kan dit een indicatie zijn dat er iets fout is met een HDD? Of wellicht de raid implementatie? Ik weet nog dat ik voorheen raid0 had en daar bleef het hele systeem eigenlijk voortdurend hangen, onafhankelijk of ik sickbeard/sab/couch had draaien. Dit heb ik 'opgelost' door jbod te draaien, maar het lijkt er nu sterk op dat dit een uiting is van hetzelfde probleem?
Mijn grote vraag blijft, wat is nu in hemelsnaam mijn probleem?! Heb vanacht extended SMART tests laten draaien, maar die geven een all clear.
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2 ?VincentG schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:35:
Kon zo snel geen actueel sickbeard/sab topic meer vinden,
zoiets : transmission-remote-dotnet ?elgringo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:38:
- Is er ook iets van een programma op een PC, dat als je iets (torrent/url/etc) wilt downloaden dat hij deze link op de fileserver doet ipv lokaal?
Ik heb Transmission draaien op m'n DS212j en plak gewoon de torrent link in Transmission die gaat downloaden. Bedoel je dat ?
Er zijn ook leuke Android apps om Transmission te 'besturen' ...
Google Play: Remote Transmission
Google Play: Torrent-fu
[ Voor 58% gewijzigd door Goner op 16-10-2012 14:40 ]
Mwa, ik heb 2 soorten plex-clients (1x via officiele app.store van Samsung, 1x zelf geinstalleerd via developer account) op mijn Samsung TV draaien, maar de on-officiele app is veel sneller in gebruik. Ok, hij mist wat functionaliteit en is iets minder mooi, maar hij doet zijn werk goed.elgringo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:38:
Ik ben van plan een DS412+ te kopen en hier 4gb ram ipv 1gb in te zetten...
Dit omdat de D2700 met 4gb overweg kan en dat dit beter is voor de performance (Plex server en DLNA server). Ik hoor alleen verhalen dat dit soms niet helemaal lekker werkt.
Zijn mensen die hun 412+ met 4gb hebben uitgerust en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik kom met mijn geheugen nooit boven 25% gebruik uit op mijn NAS (DS412+), dus ik zou niet weten waarom meer geheugen ervoor zou zorgen dat het vloeiender zou werken
De standaard DLNA server gebruik ik niet meer omdat icm met mijn Samsung LE40C650 vooruit springen in een filmpje met dergelijke kleine rotstapjes gaat (Plex client staat het wel toe om naar punt hh:mm:ss te springen dmv 1 simpele functie)
Nog niet geprobeerd. De paar keer dat ik zoiets doe gebruik ik daar wel de welbekende sites voorEn nog wat vraagjes:
- Zijn er ook mogelijkheden om youtube/vimeo filmpjes te downloaden en bijv op te slaan als MP3? Het schijnt dat je wel youtube films kan downloaden maar weet niet hoe...
Ik zou gewoon een watchmap (mapje waarin je .torrent danwel .nzb file dumpt, hij ziet dat en start download) gebruiken en deze benaderbaar maken op je netwerk. Zelf gebruik ik voornamelijk SABNZBd icm met SabcontrolPlus op mijn Galaxy Note en dat werkt perfect- Is er ook iets van een programma op een PC, dat als je iets (torrent/url/etc) wilt downloaden dat hij deze link op de fileserver doet ipv lokaal?
Voor Chrome op je PC bestaat een extentie. Deze zorgt ervoor dat op de meeste NZB index sites een extra knopje zichtbaar wordt waarmee je dingen rechtstreeks (via de API key) in de queue van je SABNZBd kan gooien.
Volgens mij wordt op de interne schijven alleen EXT4 ondersteund (vanaf DSM 3.0). Zie ook hier- Stel ik heb een hd liggen, NTFS geformateerd. Kan ik deze erin schuiven en dan uitlezen om moet het een EXT4 systeem zijn?
[ Voor 15% gewijzigd door Yucko op 16-10-2012 15:16 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
heb dat ook en ben daarvoor overgestapt op chrome, die doet het goed met aanloggen, scheelt een hoop ergernis. Helaas lukt dat niet om vanuit ds find chrome direct te starten.Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:31:
[...]
ja heb ik last van. Dat is erg irritant. Ik had hem eerst op het homescreen staan (de snelkoppeing naar mijn dsm), maar nu maar verwijderd.
Ik moet eerst elke keer de internetcookies verwijderen (geschiedenis kan je laten staan) en dan pas weer inloggen. Ook sabnzbd werkt niet meer lekker, die update ook niet meer (het scherm).
Verder niet heel storend hoor, maar het zou fijner zijn als dit opgelost kan worden.
Thnx, kwam op een oud, kort topic, mogelijk omdat ik niet in de juiste sectie zocht.Goner schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:21:
[...]
[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2 ?
[...]
zoiets : transmission-remote-dotnet ?
Ik heb Transmission draaien op m'n DS212j en plak gewoon de torrent link in Transmission die gaat downloaden. Bedoel je dat ?
Er zijn ook leuke Android apps om Transmission te 'besturen' ...
Google Play: Remote Transmission
Google Play: Torrent-fu
Oh oh Mr. B, oh oh!
Waarschijnlijk kan je het geheugen niet uitbreiden en zit het vastgesoldeerd. Ik zie het in ieder geval niet als optie staan bij de specs, waar dat bij andere modellen wel is aangegeven.elgringo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:38:
Maar ik heb zelf dit model niet, dus weet het niet 100% zeker.
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
-geen shr-volume gekozen
-opslagbeheer
-volume
-maken
-aangepast
-1 volume op raid
-disk 1 gekozen
-eenvoudig
-schijfcontrole ja, just for the sake of it.
En dadelijk hetzelfde voor disk2.
Dit is volgens mij, hoop ik, wat ik nodig heb.
Had nog geen antwoord gekregen namelijk, dan maar zelf proberen
Gaat nog wel een tijdje duren neem ik aan?
Pas op 1 procent en 10 minuten bezig.
Dus keer 200... 33uur?!
CPU tussen de 90 en 100%... laat maar lekker brommen.
Ziet er tot nu toe wel zeer gelikt uit moet ik zeggen.
[ Voor 35% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-10-2012 16:13 ]
Het kan zie:http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=116&t=55105bum schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:48:
[...]
Waarschijnlijk kan je het geheugen niet uitbreiden en zit het vastgesoldeerd. Ik zie het in ieder geval niet als optie staan bij de specs, waar dat bij andere modellen wel is aangegeven.
if broken it is, fix it you should
Ik heb een 1812+, technisch op extra bays na volgens mij identiek aan de 412+, in ieder geval met dezelfde cpu etc. Ik heb er 2GB bij geprikt en moet zeggen dat ik in ieder geval geen nadelige effecten heb gemerkt zoals sommigen dat hebben gemeld. Met geheugenintensieve applicaties als de Logitech Media Server, Crashplan, SABnzbd en alles aan, ging het geheugengebruik makkelijk naar de 70%. Nu heb ik nog maar iets van 20%.elgringo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:38:
Heeft het nut? Geen idee, maar voor die tien euro ga ik daar ook niet heel hard over nadenken.
geheugen zou niet vast gesoldeerd zijn, echter omdat je kap van de behuizing eraf moet halen (wat blijkbaar niet zo makkelijk is) zou ik het niet doen als het niet nodig is.bum schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:48:
[...]
Waarschijnlijk kan je het geheugen niet uitbreiden en zit het vastgesoldeerd. Ik zie het in ieder geval niet als optie staan bij de specs, waar dat bij andere modellen wel is aangegeven.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Was iets te snel geweest met m'n conclusies, sorry. Ik zag op het duitse forum dat iemand er 4Gb in heeft gekregen, maar dat niet elke geheugenmodule goed werkt.Yucko schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:38:
[...]
geheugen zou niet vast gesoldeerd zijn, echter omdat je kap van de behuizing eraf moet halen (wat blijkbaar niet zo makkelijk is) zou ik het niet doen als het niet nodig is.
HP Zbook G8 | Synology DS1511+
Bedenk wel dat als je (voor zover ik weet) een file verwijderd van de computer hij ook in de cloud folder gewist wordt. Als het backups betreft zou ik SyncToy blijven gebruiken.stelling schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 00:47:
Hier een vraag van een zeer tevreden Synology gebruiker. Ik ben gestart met iCloud te gebruiken, nu het uit de beta status is. Op zich lijkt het mij prima te werken. Wat ik jammer vind is dat ik niet gewoon folders lager dan de root kan selecteren. Daar valt wel omheen te werken.
Een ander probleem waar ik tegen aan loop is dat ik het ook voor het synchroniseren en backup van wat folders wil gaan gebruiken. Dit doe ik nu via SyncToy, dus de folders zijn al aan elkaar gelijk. Echter als ik die folders aan elkaar wil koppelen krijg ik de melding dat ze niet leeg zijn. Dat klopt uiteraard. Aangezien er nogal wat data in die folders staat, is koppelen aan een lege folder en wachten tot ze synchroon zijn een tijdrovende en onzinnige taak. Heeft iemand daar een handigere oplossing voor?
Ik ben niet de enige die iets over het hoofd lijkt te zien: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=159&t=51958
Ik heb mijn DS412+ geupgrade naar 2GB met een oude apple (-samsung) module. Piece of cake. Geen duidelijke prestatiewinst. Maar toch maar gedaan.elgringo schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:38:
En nog wat vraagjes:
- Stel ik heb een hd liggen, NTFS geformateerd. Kan ik deze erin schuiven en dan uitlezen om moet het een EXT4 systeem zijn?
Afgezien v/h taalprobleem ; was zelf niet zo kapot van DR ... ik gebruik Cobian 10 (11 schijnt nog beter te zijn).Reinier schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:35:
Suf vraagje misschien, maar heeft iemand enig idee hoe je de taal van Data Replicator kunt instellen?
Anyway, ik loop daar toch tegen wat issues aan:
1. De "shares" worden niet getoond in de Plex Apps. Ik maak de mapjes aan voor Series/Films, maar ze worden niet in de app getoond.
2. De meeste videos breken na 1 seconde af tijdens het afspelen. Een aantal series gaan wel goed, ik zie nog niet helemaal de link in bestandsformaat.
Nu lijkt het in Plex te zitten, maar ik weet niet zeker of het gerelateerd is aan de DS213 of aan de Plex versie. De iOS versies lijken me niet aangezien die nog steeds prima werken met de andere Plex installatie in huis.
Misschien niet geheel het juiste forum, maar heeft iemand een vergelijkbare ervaring hier?
Verwijderd
Heb sinds kort een DS 213.
Heb alleen Media Server en Audio Station momenteel draaien.
DSM is versie 4.1-2636
Heb hibernation ingesteld op 20 minuten, maar mijn probleem is nu, dat hij dat meestal niet doet.
Als ik tijden instel voor aan en uitgaan, dan werkt dat wel ok.
Zie allerlei berichten over hibernation, maar ik ben er nog niet zo in thuis, is er iets wat ik moet doen zodat het wel goed gaat?
Of is het een software probleem van Synology?
Ieder advies en hulp is welkom.
Volgens mij is er nog een issue met alle 213 modellen icm hibernation.Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:13:
Hoi,
DSM is versie 4.1-2636
Heb hibernation ingesteld op 20 minuten, maar mijn probleem is nu, dat hij dat meestal niet doet.
Zie allerlei berichten over hibernation, maar ik ben er nog niet zo in thuis, is er iets wat ik moet doen zodat het wel goed gaat?
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Kan vanalles zijn. eMule in Download station aangezet? Dat vernaggelt ook je hibernation, ook als je het niet gebruikt.Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:13:
Hoi,
DSM is versie 4.1-2636
Ik heb gisteravond een feature request bij Synology ingediend of het mogelijk is om in een toekomstige release een overzichtje te genereren van pakketten die je systeem uit standby/hibernation halen. /var/log/* is te beknopt, die zeggen alleen wanneer je schijven wakker worden, maar niet waarom dat zo is.
(Had ik op Twitter gezet naar ze, en ze vonden het een prima plan om dat als request dus in te dienen. Zo gezegd, zo gedaan
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Mijn SABnzbd klaagt al tijden dat er een update beschikbaar is, als ik hier op klik kom ik uiteraard op de website uit waar ik deze kan downloaden, ik zie dat de laatste versie iets van 0.7.4 is.
Mijn NAS draait nu nog op versie 0.6.15.2, dus het lijkt me fijn om hem eens te updaten, maar via de package manager is er geen update beschikbaar.
Zojuist geprobeerd hem handmatig te updaten via een oude handleiding die ik vond op het internet, maar dit lijkt niet te werken.
http://www.synology-forum....php?f=50&t=5866&start=60
Netjes gedownload, maar de laatste stap:
ln -sf /var/packages/sab2/target/SABnzbd-0.7.4 sab
Lijkt geen effect te hebben (NAS hierna gereboot)
Hebben jullie misschien nog opties?
Toen der tijd via een bron, maar ik krijg er geen updates van.SaphuA schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:20:
Hoe heb je sabnzbd geinstalleerd? Ik heb hem er op staan via synocummunity en kreeg netjes (wellicht wat laat) een update.
Welke bron heb jij er bij staan?
http://packages.synocommunity.com ?
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik ben bang dat ik ooit Sickbeard en SABnzbd via ee nandere bron heb binnen gehaald.dx5314 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:24:
[...]
Toen der tijd via een bron, maar ik krijg er geen updates van.
Welke bron heb jij er bij staan?
http://packages.synocommunity.com ?
Ze zijn nu geinstalleerd, maar ik kan ze niet updaten (als ik installeren kies is de bron al in gebruik).
Iemand hier ooit ervaring mee gehad? Of zit er niets anders op dan deinstalleren, en dan opnieuw installeren via de juiste bron?
Okee, ik geloof dat ik het met je eens ben. Sowieso is de userinterface dramatsich slecht. En ik krijg synchronisatie-foutmeldingen als ik een file open die in een te backuppen locatie staat. Tja, moet ik dan eerst DR uitzetten voordat ik een bestand mag bewerken?Goner schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:57:
[...]
Afgezien v/h taalprobleem ; was zelf niet zo kapot van DR ... ik gebruik Cobian 10 (11 schijnt nog beter te zijn).
Beetje jammer dit.
Ik meen dat er wat Hibernation issues zijn opgelost in DSM 4.1-2647Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:13:
Hoi,
DSM is versie 4.1-2636
(specifiek genoemd zijn Combinatie Photostation en facerecognition)
meuk: Synology Disk Station Manager 4.1 build 2647
En ook niet via http://www.synocommunity.com/packages, maar via een 3rd party moet gaan, zoals Merty?
En dat voordat ik daaraan kan beginnen ik eerst
- Base Utils
- Compression Utils
- Python Utils
moet installeren?
Wat een gedoe ... en dan zijn we nog niet eens bij het gebruikers/rechten/instellen/delen.
Misschien dat het wel klopt voor de nieuwste devices omdat daarvoor (misschien, weet ik niet) de packages nog niet beschikbaar zijn?
In de UI heb ik de keuze tussen 17 pakketten van Synology en 24 van derde partij.
Het is nu 3 dagen geleden en nog geen status update of iets dergelijks.
[ Voor 35% gewijzigd door Meessen op 17-10-2012 16:20 ]
Raar, normaal als je "http://packages.synocommunity.com/" toevoegt bij je Package Sources en je eventueel op refresh dan horen alle packages die je nodig hebt (zoals python, sabnzbd en eventueel sickbeard + coachpotato) gewoon in je lijstje van "Other Sources" te staan.NeutraleTeun schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:08:
Raar dan. Heb gewoon voor de 213 gekozen en niet voor de +, aangezien de + degene was met een andere CPU en dus beperkte packages.
In de UI heb ik de keuze tussen 17 pakketten van Synology en 24 van derde partij.
Mocht er daadwerkelijk een update beschikbaar zijn via diezelfde repository, dan zie je dat bij je geinstalleerde pakketten omdat er onder de "Run" / "Stop" knop een 2e knop (oranje) erbij komt met de tekst "Update". Makkelijker kan gewoon niet
[ Voor 60% gewijzigd door Yucko op 17-10-2012 16:24 ]
Ik heb ook de 213 en bij mij staat SABnzbd gewoon tussen de packages van synocommunity.NeutraleTeun schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:08:
Raar dan. Heb gewoon voor de 213 gekozen en niet voor de +, aangezien de + degene was met een andere CPU en dus beperkte packages.
Ik vermoed echter, gezien de aantallen die jij opnoemt, dat je spreekt over de Synology packages en thirdparty packages die meekomen met je standaard DSM installatie.
Voor SABnzbd moet je nog een extra source toevoegen. Hoe je dit doet staat in de topicstart onder Software en Applicaties.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Ik heb de app Media Server draaien op de DS112j, Firewall staat uit, DLNA/UPnP staat aan...
Weet iemand hier een oplossing voor??
Lekker!
Yucko schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:20:
[...]
Raar, normaal als je "http://packages.synocommunity.com/" toevoegt bij je Package Sources en je eventueel op refresh dan horen alle packages die je nodig hebt (zoals python, sabnzbd en eventueel sickbeard + coachpotato) gewoon in je lijstje van "Other Sources" te staan.
Diabolical schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:37:
[...]
Ik vermoed echter, gezien de aantallen die jij opnoemt, dat je spreekt over de Synology packages en thirdparty packages die meekomen met je standaard DSM installatie.
En 15 erbij
/shame
- Murmur (mumble-server)
- Serviio (DLNA server)
Serviio heeft een webinterface maar dan moet ik eerst via de console settings aanpassen. Mumble weet ik niet (wil graag channels + adminrechten).
Serviio heb ik geinstalleerd om SRT bestanden te streamen. Mijn TV ziet hem wel (de server) maar er staan geen bestanden in.
Ik heb me suf gezocht op internet maar kon niets vinden. Kan iemand mij op weg helpen?
Heb mij net een DS412+ aangekocht en gestart met 2 x 2TB WD Red schijven, deze zijn nu geconfigureerd met SHR. Ik heb daarnaast 1 x 2TB WD green welke ik graag de data zou schrijven naar het nieuwe volume. Deze WD green zou ik dan graag als derde schijf onderbrengen.
Kan iemand mij bevestigen dat mijn huidige RAID1 kan worden upgrade, zonder dataverlies, naar RAID5?
neem aan de schijf met data niet in de NAS zit?? dan zou ik eerst die data copieren naar de schijven in de nas.....als je de losse 2 TB dan aan de SHR toevoegt wordt capaciteit uitgebreid van 2 naar 4 met 1 schijf als fout recovery als er 1 defect raaktxanadu schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 22:02:
Ik heb een vraagje over SHR.
Heb mij net een DS412+ aangekocht en gestart met 2 x 2TB WD Red schijven, deze zijn nu geconfigureerd met SHR. Ik heb daarnaast 1 x 2TB WD green welke ik graag de data zou schrijven naar het nieuwe volume. Deze WD green zou ik dan graag als derde schijf onderbrengen.
Kan iemand mij bevestigen dat mijn huidige RAID1 kan worden upgrade, zonder dataverlies, naar RAID5?
Is perfect wat ik wou, bedankt voor je antwoord!
De 209+II werkt perfect, de 508+ heeft een probleem dat deze wel in slaapstand gaat maar er niet meer uitkomt. De synology van de stroom halen en opnieuw starten is de enige methode om deze tot leven te wekken.
Ook de synology assistent vind hem niet, er is ook geen reactie op een ping commando.

[ Voor 93% gewijzigd door Vosegus op 19-10-2012 17:11 ]
Niemand? Ik denk dat ik voor Mumble een CFG moet aanpassen. vraag: hoe pas ik verborgen bestanden (.cfg in dit geval) aan?Mr_Viking schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:34:
Ik heb op m'n DS212+ 2 packages geinstalleerd waarvan ik niet weet hoe ik instellingen kan wijzigen:
- Murmur (mumble-server)
- Serviio (DLNA server)
Serviio heeft een webinterface maar dan moet ik eerst via de console settings aanpassen. Mumble weet ik niet (wil graag channels + adminrechten).
Serviio heb ik geinstalleerd om SRT bestanden te streamen. Mijn TV ziet hem wel (de server) maar er staan geen bestanden in.
Ik heb me suf gezocht op internet maar kon niets vinden. Kan iemand mij op weg helpen?
Dit vond ik op de site van Serviio:
Ik heb de Serviio console op m'n PC, maar kan geen serviio.remotehost vinden. Waar moet ik die vinden?How to run the console on a different machine than the server
you have to set the console's system variable serviio.remoteHost to the IP address of the machine running Serviio server. Also make sure TCP port 23423 is open on both the server and console machines. If the server doesn't bind to the expected IP address, you can force it by passing the same property to the server as well.
If you are having difficulties to connecting to Serviio on Linux, this article on forum might help.
Alvast bedankt!
Aangezien ik geen groot gebruiker ben zat ik te denken aan een DS212 (DS213). De + series lijken me voor standaard gebruiker niet echt relevant.
Wat ik erop wil gaan doen:
- via nzb downloaden (met gebruik van Watchlist voor series en films etc) (nzb loaden via snelle usb stick oid)
- streamen naar PS3
- backup van laptop bestanden (fotos etc)
Zelf zat ik eraan te denken om 2x3TB erin te doen en RAID 1 (mirror) te gebruiken voor de veiligheid. De reden van RAID 1 is dat ik zat heb aan 3TB om daarop vanalles op te slaan. Ook heb ik nog een 1TB externe HDD (waar nu mn fotos op staan) waar nog dingen opgezet kunnen worden mocht er echt te weinig ruimte zijn.
Nu zit ik alleen tussen de 213 en 212 te twijfelen. De 212 is 50euro goedkoper maar ook iets minder snel (mindere CPU en RAM), maar de vraag aan jullie is of je dit gaat merken met bovenstaande eisen/wensen.
Er staat in dit topic genoeg over backup strategieen (en RAID1 is geen backup!)...Griffin schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:45:
RAID 1 (mirror) te gebruiken voor de veiligheid
[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 18-10-2012 14:51 ]
Een alternatieve locatie is: http://synopkg.superzebulon.org/spkrepo/packages, maar heb geen ervaring met de packages van deze repository.
zegt hij ergens dat hij het wil gebruiken als backup ?jongetje schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:50:
[...]
Er staat in dit topic genoeg over backup strategieen (en RAID1 is geen backup!)...

RAID1 gebruik je wanneer je wil voorkomen dat je data verliest door het uitvallen van een schijf en volgens mij doelt hij daarop.
jongetje schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:50:
[...]
Er staat in dit topic genoeg over backup strategieen (en RAID1 is geen backup!)...
Ik weet dat RAID1 eigenlijk geen backup is want als er iets fout gaat met de NAS kan dit impact hebben op beide schijven. En corrupte data op schijf 1 komt ook op 2 te staan.Yucko schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:06:
[...]
zegt hij ergens dat hij het wil gebruiken als backup ?![]()
RAID1 gebruik je wanneer je wil voorkomen dat je data verliest door het uitvallen van een schijf en volgens mij doelt hij daarop.
(en mocht de tent affikken is mijn data en fotos het laatste waar ik aan denk
Wat ik echter wil is dat schijf 1 en 2 kopieën van elkaar zijn en als 1 van de twee kapot gaat ik iig mn data nog heb.
[ Voor 3% gewijzigd door Griffin op 18-10-2012 15:12 ]
Hetzelfde verhaal hier maar dan voor de DS212j. Hij wordt toch geleverd voor 141 euro maar wel pas op 31 oktober direct vanuit Synology. Jammer dat het zo nog lang duurt, maar beter dan een annulering.lucatoni schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:37:
Heb contact gehad met 4 Launch over de status van mijn bestelling. In het weekend de 1512+ voor 549,- gekocht, maar daarna bleef het stil. Blijkt dat door een fout van de leverancier de prijs te laag is aangeboden, en dat 4Launch nu in overleg is met de leverancier over de levering. 4Launch gaat er nog wel vanuit dat er geleverd gaat worden. Wordt vervolgd!
Ik heb inmiddels bericht van 4-Launch. Ze gaan de 1512+ niet leveren voor 549 euro. Ze willen 80 euro van de 160 euro voor hun rekening nemen, dus voor 629 euro (ipv 709 nu).SpeedingWilly schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:32:
[...]
Ik heb gewoon besteld (heb dus ook de oferte) en haal de order af in de winkel (en betaal dan pas). Ze gaan wel leveren, en als ze dat niet doen ben ik zeer verbaast. Ik houd jullie op de hoogte.
Is nog steeds een leuke prijs, maar het echte plezier is er een beetje vanaf
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Hier en daar lees ik altijd dezelfde fout, 4.4.4.4 is geen google dns. 8.8.4.4 wel.reshi schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:53:
...Hier en daar vind je op internet berichten dat als je de DNS servers van Google gebruiker 8.8.8.8 en 4.4.4.4 dat je de pagina wel kan laden
en 8.8.8.8DukeBox schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:25:
[...]
Hier en daar lees ik altijd dezelfde fout, 4.4.4.4 is geen google dns. 8.8.4.4 wel.

nog steeds een leuke prijs. Jammer dat ik pas de DS412+ heb gekocht, anders zou ik hem wel willen overnemen voor die prijsSpeedingWilly schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:19:
[...]
Ik heb inmiddels bericht van 4-Launch. Ze gaan de 1512+ niet leveren voor 549 euro. Ze willen 80 euro van de 160 euro voor hun rekening nemen, dus voor 629 euro (ipv 709 nu).
Is nog steeds een leuke prijs, maar het echte plezier is er een beetje vanaf. 549 was iig een nobrainer, doen!, zelfs terwijl ik de NAS nu niet echt nodig heb (bezit al een 1511+
)
[ Voor 59% gewijzigd door Yucko op 18-10-2012 16:36 ]
Alleen ik krijg de nas dus niet in mn netwerk. Kan iemand uitleggen hoe ik hem erin krijg. Word aardig gek heb echt al vanalles geprobeerd met de instellingen.
Heb jij al bericht gehad van 4-Launch? Ikke wel dus (zie paar post terug), en ik kan de 1512+ voor 629 krijgen.lucatoni schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 14:39:
Ik heb de 1512+ ook besteld bij 4Launch. Nog geen update ontvangen van de bestelling, hopelijk vandaag nog bericht dat hij verzonden gaat worden!
Hier dezelfde situatie. 4lLaunch geeft aan de reeds betaalde 1512+ niet te kunnen leveren voor € 549. Voorstel is het prijsverschil van € 160 te delen, dus dan betaal ik nog € 80 extra. Ik vraag me af of ik hier akkoord mee moet gaan.SpeedingWilly schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:32:
Heb jij al bericht gehad van 4-Launch? Ikke wel dus (zie paar post terug), en ik kan de 1512+ voor 629 krijgen.
Volgens mij hebben ze zich er juridisch gezien aan te houden (ben geen specialist), maar om nou een rechtzaak te gaan beginnen terwijl ze wel een oplossing bieden.BommelNeckar schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:25:
[...]
Hier dezelfde situatie. 4lLaunch geeft aan de reeds betaalde 1512+ niet te kunnen leveren voor € 549. Voorstel is het prijsverschil van € 160 te delen, dus dan betaal ik nog € 80 extra. Ik vraag me af of ik hier akkoord mee moet gaan.
De NAS is nog €70,- goedkoper dan de goedkoopste webshop. Goeie deal lijkt me.
Ik heb helaas nog niks gehoord, ondanks dat ze me afgesproken hebben mij vandaag nog te informeren. Hebben jullie ook al wat gehoord over de levertijd? Was er geen deal te maken, als je bijvoorbeeld ook nog wat harddisks zou kopen?BommelNeckar schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:25:
[...]
Hier dezelfde situatie. 4lLaunch geeft aan de reeds betaalde 1512+ niet te kunnen leveren voor € 549. Voorstel is het prijsverschil van € 160 te delen, dus dan betaal ik nog € 80 extra. Ik vraag me af of ik hier akkoord mee moet gaan.
Mij hebben ze dus de 1512+ met 80 euro korting aangeboden (ipv 160). Dus dat is voor 629 euro. Ben benieuwd of iedereen die besteld heeft die 'aanbieding' krijgtlucatoni schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:37:
Heb contact gehad met 4 Launch over de status van mijn bestelling. In het weekend de 1512+ voor 549,- gekocht, maar daarna bleef het stil. Blijkt dat door een fout van de leverancier de prijs te laag is aangeboden, en dat 4Launch nu in overleg is met de leverancier over de levering. 4Launch gaat er nog wel vanuit dat er geleverd gaat worden. Wordt vervolgd!
Dat is ook mijn idee. Ik moet ook nog harde schijven kopen (6x 3TB, 1 reserve). Dat is ook een flink bedrag.lucatoni schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:45:
[...]
Ik heb helaas nog niks gehoord, ondanks dat ze me afgesproken hebben mij vandaag nog te informeren. Hebben jullie ook al wat gehoord over de levertijd? Was er geen deal te maken, als je bijvoorbeeld ook nog wat harddisks zou kopen?
Staat toch goed in de quote ?
Hier hetzelfde. Vind het netjes dat ze het alsnog leveren. Goede service. Die 2 weken kan ik nog wel wachten, alleen vraag ik me af waarom het pas eind oktober geleverd kan worden. Terwijl op de website al een paar dagen "6 tot 10 werkdagen" staat.Meessen schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:01:
[...]
Hetzelfde verhaal hier maar dan voor de DS212j. Hij wordt toch geleverd voor 141 euro maar wel pas op 31 oktober direct vanuit Synology. Jammer dat het zo nog lang duurt, maar beter dan een annulering.
We wachten af, gelukkig heb ik geen haast.
Met de 1512+ dus niet. 160 euro verschil met de gangbare prijs is te veel voor 4-launch. Valt me een beetje tegen van ze. Wij als consumenten hebben de fout niet gemaakt! Wij bestellen, en daar moeten ze het van hebben.Brainpower schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:39:
[...]
Hier hetzelfde. Vind het netjes dat ze het alsnog leveren. Goede service. Die 2 weken kan ik nog wel wachten, alleen vraag ik me af waarom het pas eind oktober geleverd kan worden. Terwijl op de website al een paar dagen "6 tot 10 werkdagen" staat.
We wachten af, gelukkig heb ik geen haast.
Of zou jij het leuk vinden als elk klantje dat jij in je werk maakt gelijk hard wordt afgestraft? Fouten maken is menselijk...
Ik denk dat voor 4-launch het grote probleem Het aantal mensen is die inmiddels tegen een veel lagere prijs heeft besteld. Dat kost ze (of de leverancier) te veel geld.
Ik vind het toch wel een erg groot verschil 35 euro of 160 euro goedkoper om te zeggen dat ze het op één lijn moeten trekken.SpeedingWilly schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:41:
Je hebt wel een punt, maar de klant is koning én ze moeten 1 lijn trekken. Mensen die een goedkopere nas met flink wat korting hebben besteld krijgen die wel voor de prijs. Vergeet niet dat de lagere prijs bijna 3 dagen op de site stond. We hebben het over 23% korting voor een nas die over een half jaartje (schatting) alweer opgevolgd wordt door een nieuw model.
Ik denk dat voor 4-launch het grote probleem Het aantal mensen is die inmiddels tegen een veel lagere prijs heeft besteld. Dat kost ze (of de leverancier) te veel geld.
De fout in de prijs komt vanuit de leverancier en niet 4Launch zelf, dus ze kunnen er niks aan doen en zijn niet verplicht om te leveren. Dat ze toch 80 euro korting geven is netjes.
Als je iets besteld waarvan je weet dat het waarschijnlijk een fout is moet je er gewoon van uit gaan dat je het niet geleverd zal krijgen, want dat is meestal het geval. Als je het dan toch krijgt is het mooi mee genomen.
Als consument bestel je bij 4Launch, niet bij de achterliggende (onbekende) leverancier. Kennelijk heeft 4Launch de leverancier de mogelijkheid geboden om zelf prijzen aan te passen, zodat dit ook gelijk wordt doorgevoerd op de 4Launch website. Doen ze niet voor niks: bespaart immers zelf tijd en moeite. Zie het dan ook als ondernemersrisico wanneer de leverancier fouten maakt en deel desnoods die 160 euro met de leverancier. Ik vind het in ieder geval niet netjes, maar aanvechten is teveel moeite voor mij. Heb wel mijn 5x 3 TB schijfjes geannuleerd bij 4Launch uit principe.Meessen schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:38:
[...]
Ik vind het toch wel een erg groot verschil 35 euro of 160 euro goedkoper om te zeggen dat ze het op één lijn moeten trekken.
De fout in de prijs komt vanuit de leverancier en niet 4Launch zelf, dus ze kunnen er niks aan doen en zijn niet verplicht om te leveren. Dat ze toch 80 euro korting geven is netjes.
Als je iets besteld waarvan je weet dat het waarschijnlijk een fout is moet je er gewoon van uit gaan dat je het niet geleverd zal krijgen, want dat is meestal het geval. Als je het dan toch krijgt is het mooi mee genomen.
Laten we de discussie over 4Launch sluiten, hebben nu wel voldoende aandacht gehad
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik heb in totaal 4x een 3TB Green schijf op moeten sturen (waarvan één dus al een RMA was). Slechts één schijf heeft het overleefd. Ik ga ze nu geleidelijk vervangen door Red schijven.timovd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:19:
Ik draai al jaren Green schijven en nooit problemen mee gehad. Mijn volgende wordt iig met (3TB?) RED-schijven. Goed om dit te horen.
Jammer dat de schijven het opgegeven hebben, de RMA service van WD is gelukkig wel goed voor elkaar.
In een andere NAS heb ik inderdaad ook al een paar jaar 2TB Green's zitten zonder problemen.
Ik ben dus al veel aan het inlezen (hier en op het Engelse- en Nederlandse Synology forum) over allerlei mogelijkheden en helaas ook beperkingen.
Ik heb eigenlijk al alles in het vizier en een besluit genomen maar ik heb nog twee vragen waar ik graag jullie reacties op zou willen horen:
- klopt het dat een Synology de clients niet kan backuppen als deze niet aanstaan?
- klopt het dat je 3rd party software nodig hebt om disk images te maken van de clients?
Deze twee zaken worden namelijk probleemloos door een WHS geregeld: De clients staan 's nachts in de slaapstand, worden gewekt door WHS voor de backup en daarna worden ze weer netjes in de slaapstand gezet.
Crasht een schijf in een client dan heb ik na het inbouwen van een nieuwe harde schijf met een paar muisklikken mijn hele client weer terug alsof er niets gebeurd is.
Mijn besluit is al genomen (ondanks dat mijn twee vragen met een Ja worden beantwoord) maar dat komt omdat mijn WHS een energieverslinder is en ik daar van af wil.
[ Voor 0% gewijzigd door Ferret op 19-10-2012 10:48 . Reden: typo... ]
- Ik kan zo niet vinden noch ontkennen dat Synology Data Replicator Wake-on-Lan ondersteund.Ferret schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:37:
- klopt het dat een Synology de clients niet kan backuppen als deze niet aanstaan?
- klopt het dat je 3rd party software nodig hebt om disk images te maken van de clients?
- Dat klopt volgens mij wel. Data Replicator kan wel behoorlijk complete backups maken, maar die zijn niet bootable. Je zal ze via Data Replicator terug moeten zetten. Overigens lijken dat ook maar gewoon directories te zijn van je client, je kan een bestand dus gewoon via de Verkenner uit zo'n directory terugkopieren als je iets mist. Tools als Acronis maken wel bootable schijven, en de backupfiles kun je uiteraard gewoon op je Synology (laten) zetten.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Heb de zoekfunctie al eens even geprobeerd maar allemachtig ik kom er niet achter hoe ik nu binnen een topic moet zoeken, heb de faq er al op aangeslagen maar helaas het gaat mijn verstand te boven.
Dit was voorheen toch een stuk eenvoudiger lijkt mij...
De problemen die jij hebt gehad met de WD greens, zijn die niet deels op te lossen door de head parking uit te zetten. Zie:MissileHugger schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:23:
[...]
Ik heb in totaal 4x een 3TB Green schijf op moeten sturen (waarvan één dus al een RMA was). Slechts één schijf heeft het overleefd. Ik ga ze nu geleidelijk vervangen door Red schijven.
Jammer dat de schijven het opgegeven hebben, de RMA service van WD is gelukkig wel goed voor elkaar.
In een andere NAS heb ik inderdaad ook al een paar jaar 2TB Green's zitten zonder problemen.
http://www.storagereview....een_wd20ears_with_wdidle3
Of heeft dat daar niets mee te maken in jouw geval?
Voorstel nieuwe indeling NAS-topics
Graag jullie mening
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Nee helaas. Ik heb op alle schijven netjes wdidle gebruikt. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met RAID5.Brainpower schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:13:
[...]
De problemen die jij hebt gehad met de WD greens, zijn die niet deels op te lossen door de head parking uit te zetten. Zie:
http://www.storagereview....een_wd20ears_with_wdidle3
Of heeft dat daar niets mee te maken in jouw geval?
[ Voor 89% gewijzigd door MissileHugger op 19-10-2012 12:24 ]
Ik heb een ds213+ icm een DX213, beide gevuld met 3tb disks in raid 1.
Ik denk dat ik alles nu beter kan omzetten in een raid 0 set en dan 's avonds een backup maken naar de dx213. Of zie ik misschien iets over het hoofd?
dit gaat een power failure natuurlijk nooit overleven...

[ Voor 11% gewijzigd door skip-5 op 19-10-2012 16:10 ]
Fear can hold you prisoner, Hope can set you free
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb een Synology DS213+ NAS en ik heb sinds de aanschaf wat problemen met de DLNA mediaserver die als pakket op de NAS kan worden geïnstalleerd. DLNA apparaten zoals mijn TV en een Android app hebben moeite met het detecteren van de DLNA server van de NAS. Soms duurt het vijf minuten voordat de apparaten de DLNA server van de NAS detecteren, soms staan ze er al gelijk en soms duurt het een halve minuut, erg onregelmatig dus. Wanneer de mediaserver van de NAS is gedetecteerd, werkt alles uitstekend en vlot. Hebben jullie ideeën waarom de DLNA server van de NAS zo laat wordt gedetecteerd?
Ik heb het volgende al geprobeerd;
1. Hibernate functionaliteit van de NAS uitgeschakeld.
2. Slaapstand van de HDD's uitgeschakeld.
3. TV vast IP-adres gegeven, NAS uiteraard ook.
4. DLNA poorten toegevoegd aan de firewall van de NAS (lijkt me echter overbodig, aangezien intern).
Nog wat overige informatie;
1. De NAS is altijd direct beschikbaar op elke PC met Windows file protocol.
2. Als de TV en telefoon de NAS media server niet kunnen detecteren, dan zien de PC's bij netwerken ook geen streaming icoontje van de NAS, kortom de PC's zien de DLNA server dan ook niet.
3. De NAS staat aangesloten direct op de router.
4. De meeste PC's en TV staan aangesloten op een switch na de router.
5. Een andere mediaplayer kan ten alle tijden de NAS benaderen m.b.v. UPNP en de Jamba file service.
6. Als ik in de settings van de mediaserver van de NAS de apparatenlijst herstel dan komt de mediaserver van de NAS direct tevoorschijn op de TV, telefoon en PC. Dit gebeurt ook als ik de mediaserver opnieuw start.
Ik heb echt van alles geprobeerd en heb al hulp geprobeerd te krijgen op synology-forum.nl, maar tevergeefs helaas. Hopelijk hebben jullie nog ideeen! Bij voorbaat dank!
Groeten Vosegus
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 17:55 ]
Verwijderd
Ik weet niet precies waarom je afbeeldingen van multimania gebruikt (icon.gif), maar mijn eset32 vind dat niet tof, je site staat kennelijk ergens op een blacklist of je server is niet goed afgeschermd en geinfecteerd (even aangenomen dat hij van jou is). Ik neem aan dat dit vanuit de openingspost komt, maar kan ook een usericoon van iemand hier zijn.Hooglander1 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:15:
Hier maar even aandacht vragen voor mijn voorstel omtrent dit topic:
Voorstel nieuwe indeling NAS-topics
Graag jullie mening
Het nieuws gedeelte lijkt me niet heel boeiend voor het forum, dat kan mooi op de frontpage (en komt daar ook vaak voorbij). Splitsing packages is wellicht handig, al heb je wel een sub topic over sickbeard, sabnzbd e.d. al. Ervaringen topic is altijd mooi.
Ik merk wel dat ingewikkeldere vragen hier ondersneeuwen door zich steeds herhalende vragen die men ook in de search kan vinden, als daar een oplossing voor komt door jouw voorstel ben ik een meer dan tevreden mens.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 18:01 ]
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Nu zou ik graag een centrale plek willen voor onze data. Wat ik begrijp is dat ik door een synology met VPN ook gemakkelijk van buitenaf kan inloggen.
Wat ik ook graag zou willen is het station als mediaopslag gaan gebruiken. Momenteel gebruiken we mijn macbook voor de media-opslag, maar mijn harde schijf staat simpelweg te vol. Wat is de beste manier om daar vanaf te streamen? of raden jullie dat in z'n geheel af. In de eerste instantie zal het alleen om de foto's (Photo station) en muziek (itunes server) gaan, maar ik zit er aan te denken om de DVD collectie een keer door handbrake te halen om zo wat meer fysieke kastruimte te creeeren. Dit zou ik dan graag willen streamen naar mijn tv.
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Dit topic is gesloten.