Voorstel nieuwe indeling NAS-topics

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Er is iets wat me al een tijdje irriteert, maar de laatste tijd merk ik dat ik de topics ook minder interessant begin te vinden en dat vind ik jammer.

Het gaat in mijn geval om Het grote Synology topic - deel 5

Dit was vroeger een leuk topic waar veel nieuws in stond en af en toe een vraag tussendoor. Nu de apparaten van Synology echter een stuk populairder zijn geworden is het één grote vergaarbak geworden van ervaringen en vragen. En de vragen zijn ook weer op allerlei onderwerpen. Denk aan de zeer populaire packages.

Mijn voorstel is om het grote topic uit elkaar te trekken naar de volgende onderwerpen:

• Het grote Synology-nieuws topic.
Hier bespreek je nieuws van Synology, welke nieuwe producten staan er op stapel en welke processoren worden er gebruikt. Wat zijn de mogelijkheden?
• Het grote packages op je Synology topic.
Wat kun je allemaal met sabnzbd, couchpotato en sickbeard? Hoe installeer je het en welke problemen kan je tegenkomen?
• Het grote Synology ervaringen topic.
Hoe bevalt de firmware, zijn er handige tips en trucs?

En mijn voorkeur zou dan zijn om de grotere vragen in losse topics te laten zetten. Of misschien een "Het kleine Synology vragen topic" te openen en daar met actief modwerk de grotere vragen alsnog uit te vissen.

Ik denk dat de discussie's zo een stuk leuker kunnen zijn en het bespreken van de apparatuur een stuk leuker kan worden. Wel besef ik mij dat dit niet mogelijk is zonder actief modwerk, want de ervaring leert ons ook dat users koppige wezens zijn die het liefst "gewoon ff een snelle vraag stellen".

Hoe denken anderen hierover? Uiteraard is het bovenstaande ook toepasbaar op andere merken NAS'en, maar aangezien ik nooit in die topics kom weet ik niet of het probleem daar net zo erg is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zeker mee eens !

Mijn idee is dat het 'vrijgeven' van de 1000posts per topic verhaal in eerste instantie de boosdoener is
Vroeger wedt de OP nog aangepast, en up2date gemaakt, iets wat nu regelmatig "vergeten" wordt

De huidige OP bestaat nog uit de x11 serie, bijna een jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 23:33
Hier kan ik het niet anders dan mee eens zijn. Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor aanschaf, maar verval nu snel in het lezen van pagina's met package-vragen etc., terwijl ik eerst op zoek wil naar de informatie over de Synology's zelf. Die packages komen (wat mij betreft) later wel en daarvoor kijk ik liever in een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Goed idee. Het is inderdaad een stuk drukker geworden op het topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
Totaal mee eens! Ik zeg doen!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

+1, eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48

Mike78

Always

Voor de overzichtelijkheid is het een goed idee. Alleen moet het wel duidelijk zijn wat in welk topic gevraagd / geplaatst moet worden.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 12:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heren, mogelijk dames? Ik ben het ook met jullie eens. Komend weekend zal ik eens kijken of ik met oa. de topicstarter iets kan ondernemen. Een opdeling zal in iedergeval mogelijk moeten zijn zou ik zo zeggen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
_Dune_ schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:27:
Heren, mogelijk dames? Ik ben het ook met jullie eens. Komend weekend zal ik eens kijken of ik met oa. de topicstarter iets kan ondernemen. Een opdeling zal in iedergeval mogelijk moeten zijn zou ik zo zeggen.
d:)b
Mocht je meer input willen, ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip-5
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:07
Goed idee, zou de overzichtelijkheid ten goed komen. (hoewel ik ook net "ff snel" een vraagje in het topic plemp)

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Goed idee want vind het topic steeds minder toegevoegde waarde hebben om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even copy en paste'je, zat in het verkeerde topic te reageren:

Ik weet niet precies waarom je afbeeldingen van multimania gebruikt (icon.gif), maar mijn eset32 vind dat niet tof, je site staat kennelijk ergens op een blacklist of je server is niet goed afgeschermd en geinfecteerd (even aangenomen dat hij van jou is).

Het nieuws gedeelte lijkt me niet heel boeiend voor het forum, dat kan mooi op de frontpage (en komt daar ook vaak voorbij). Splitsing packages is wellicht handig, al heb je wel een sub topic over sickbeard, sabnzbd e.d. al. Ervaringen topic is altijd mooi.

Ik merk wel dat ingewikkeldere vragen hier ondersneeuwen door zich steeds herhalende vragen die men ook in de search kan vinden, als daar een oplossing voor komt door jouw voorstel ben ik een meer dan tevreden mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
prima, meteen doen :)

alleen:
• Het grote packages op je Synology topic.
Wat kun je allemaal met sabnzbd, couchpotato en sickbeard? Hoe installeer je het en welke problemen kan je tegenkomen?
die bestaat toch al zo'n beetje? --> [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2 & Het grote SABnzbd topic deel 1
dat wordt anders een beetje dubbelop misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
shameete schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:53:
prima, meteen doen :)

alleen:

[...]

die bestaat toch al zo'n beetje? --> [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2 & Het grote SABnzbd topic deel 1
dat wordt anders een beetje dubbelop misschien?
Dat topic is gewoon gekaapt. De packages draaien namelijk ook prima stand-alone. Een los topics lijkt mij ook daarom al wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens mij was er een afspraak om geen "het grote" topics meer te maken, Ik zou de namen dus iets aanpassen:

[Nieuws] Synology NAS - deel x
[Packages] Synology NAS - deel x
[Ervaringen] Synology NAS - deel x

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Enige waar ik nog mee in mijn maag zit is dat het verschil tussen nieuws en ervaringen voor veel users enorm moeilijk blijkt te zijn.

Wat betreft de naamconventie's, ik vind alles prima, gaat om de inhoud uiteindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Hooglander1,

Dank voor je feedback; dit wordt zeker gewaardeerd! Je verzoek is ook goed onderbouwd en lijkt breed ondersteund te worden.

Maar ik wil wel een paar kanttekeningen plaatsen. Zo is de onderscheiding tussen het eerste en laatste topic niet duidelijk genoeg. Wat je dan krijgt is dat dezelfde discussies op twee plaatsen gevoerd wordt.

Dit zien we nu ook al met het ZFS topic versus het DIY RAID NAS topic. Als iemand een ZFS build wilt bouwen, ja dan is het meer iets voor DIY RAID NAS omdat het om daadwerkelijk bouwen van een systeem gaat. Maar daarbij komen ook weer ZFS vraagjes, en zo lopen de twee topic door elkaar heen.

Met het opsplitsen van het grote Synology topic heb je het échte probleem denk ik nog niet opgelost. Je hebt de 'rommel' alleen verdeeld over drie topics. Het echte probleem is denk ik dat er een goede startpost moet zijn die regelmatig wordt onderhouden en naast up to date informatie ook links naar bepaalde vragen biedt.

Zo zou je in de startpost een FAQ kunnen opnemen waarin het antwoord wordt gelinkt naar enkele posts binnen het topic. Dit is ook iets wat ik in gedachte had voor de andere 'grote' topics.

Zou het volgende geen goed compromis zijn? Geen drie maar slechts twee fora:

Het grote Synology topic
en
Het grote Synology packages topic

Dat is duidelijk en overzichtelijk; gaat het om addon packages enzo dan weet je waar je moet wezen, de rest gewoon in één topic. Wat zou je hiervan vinden?

Het is in elk geval duidelijk IMO en makkelijker te handhaven. Ook voorkom je verwarring tussen het nieuws en ervaring topic, wat volgens mij moeilijk te handhaven zal zijn omdat dingen door elkaar gaan lopen. Maar zo'n apart packages/addon topic kan al heel veel niet-echt-Synology discussies (SABnzbd+ en ga zo maar verder) uit het hoofdtopic houden.

Daarnaast hoop ik dat er iemand opstaat die de topicstart wil onderhouden en wat liefde wilt geven, eventueel samen met anderen.

Reacties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Als de packages er uit zijn scheelt het al wel heel veel, maar dan heb je nog steeds dat er heel veel simpele vragen gepost worden in het hoofdtopic. Zou een Synology vragen topic dan geen uitkomst kunnen bieden? Dan heb je een babbeltopic, een vragen/helpdesktopic en een packagestopic.

Zou dat niet kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:08
Ik ben het eens met CiPHER. opsplitsen is in essentie wel goed maar vereist m.i. te veel modwerk en na verloop van tijd staat alles door elkaar. Up-to-date startpost en misschien de packages afsplitsen maar meer niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hooglander1 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:47:
Als de packages er uit zijn scheelt het al wel heel veel, maar dan heb je nog steeds dat er heel veel simpele vragen gepost worden in het hoofdtopic. Zou een Synology vragen topic dan geen uitkomst kunnen bieden? Dan heb je een babbeltopic, een vragen/helpdesktopic en een packagestopic.

Zou dat niet kunnen werken?
Kunnen vragen niet sowieso beter in een los topic?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
NMe schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:12:
[...]

Ja.

Maar dan komen ze alsnog in de grote topics, want ff snel. Ik weet niet of de modforce aldaar sterk genoeg is om dat tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

IMO is het eerder aan de modforce om dat soort lui gedrag af te kappen dan om een totaal niet doorzoekbaar derde vraagtopic te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
NMe schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:31:
IMO is het eerder aan de modforce om dat soort lui gedrag af te kappen dan om een totaal niet doorzoekbaar derde vraagtopic te maken. :P
Dat klopt, maar ik ben bang dat dat een utopie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

NMe schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:12:
[...]
Daar ben ik persoonlijk niet echt voorstander van, de kans is dan erg groot dat er dan weer in het wild topic's aangemaakt worden. Zo zakt mij ook steeds de moed in de schoenen als ik per ongeluk een van de aankoopadvies forum's open. Ik kom daar regelmatig topic's met vragen over bijvoorbeeld SSD's tegen waarvan ik werkelijk zoiets heb van "Lees De *piep* ErvaringTopic's Luie Donder!" :) Echt een vooruitgang kan ik dat nog niet noemen, maar dat is mijn persoonlijke mening :P .

Verder Ik kan mij ook goed vinden in het verhaal van CiPHER;
Naar mijn idee zou je vragen toch ook in een discussie/ervaring topic kunnen opnemen, mits natuurlijk een up-to-date topicstart. Jou houdt de informatie veel beter bijelkaar en daarnaast in een ervaring topic waarin je aan het discuseren bent over een onderwerp ontstaan toch automatisch ook vragen.

Wat betreft de packages zoals SABnzbd en Sickbeard, etc naar blijkt zijn daar reeds eigen topic's voor, is het dan niet slimmer om mensen naar deze topic's te verwijzen of moet daarvoor een appart "package X op Synology"-topic voor aangemaakt worden?

Senario 1:
Als je Nieuws en Discussie (met vragen) in één topic houdt en de package's verwijst naar de reeds bestaande topic's, dan zou ik willen voorstellen de huidige topic titel te wijzigen naar b.v.: "Het Synology Nieuws en Ervaringen topic". Op splitsen van deze twee onderwerpen leid zoals reeds gezegd vaak tot twee nagenoeg dezelfde topic's.

Senario 2:
Afsplitsen van "Nieuws + Discussie" en een topic "Synology en Packages".

P.s. Mijn excuus dat ik afgelopen weekend nog geen actie ondernomen heb, het weekend verliep iets anders dan gepland.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ik zou het wel jammer vinden als vragen nog steeds in het topic komen, want als ik heel eerlijk ben ligt daar echt de basis van mijn ergernis.

En ja, je krijgt nu ook echt veel vragen met "wat is beter? Raid 5 of SHR" of "Is een WD green schijf wel snel genoeg voor mijn 2e hands ds 109j?". Maar je argument dat die beter in een groot topic thuis horen, omdat losse topics stom zijn vind ik een beetje struisvogelpolitiek. Omdat ze niet zo opvallen zijn ze er niet? Ze zijn er juist wel en verstoren de in beginsel hele leuke topics. Dan heb ik liever dat ze eigen topics hebben waar ze hopelijk een klein beetje geholpen worden of links krijgen naar waar ze de informatie kunnen vinden (waarna het topic gesloten wordt :P ) dan dat je ze maar los moet laten gaan in de bestaande topics.

Scenario 1 is wat mij betreft gewoon geen oplossing, van een andere naam gaan mensen écht niet anders posten.

Scenario 2 is al beter, maar dan krijg je alsnog een heleboel kleine vervelende vragen, dit kan je opvangen met een goede FAQ, maar dit zal veel mensen niet tegenhouden.

Van beiden krijg ik niet het gevoel dat het structureel nu écht veel gaat oplossen. De vele te simpele vragen in dat topic zijn namelijk simpelweg de basis van de ergernis van de mensen die het inhoudelijk over synology willen hebben.

Je zou een Synology vragen topic met een goede FAQ niet zien als een goede oplossing Dune?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
* Hooglander1 neemt een aanloopje en verkoopt dit topic een goede schop :)

Ik zou toch graag de discussie levendig willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hooglander1 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:58:
Ik zou het wel jammer vinden als vragen nog steeds in het topic komen, want als ik heel eerlijk ben ligt daar echt de basis van mijn ergernis.

En ja, je krijgt nu ook echt veel vragen met "wat is beter? Raid 5 of SHR" of "Is een WD green schijf wel snel genoeg voor mijn 2e hands ds 109j?". Maar je argument dat die beter in een groot topic thuis horen, omdat losse topics stom zijn vind ik een beetje struisvogelpolitiek. Omdat ze niet zo opvallen zijn ze er niet? Ze zijn er juist wel en verstoren de in beginsel hele leuke topics. Dan heb ik liever dat ze eigen topics hebben waar ze hopelijk een klein beetje geholpen worden of links krijgen naar waar ze de informatie kunnen vinden (waarna het topic gesloten wordt :P ) dan dat je ze maar los moet laten gaan in de bestaande topics.

Scenario 1 is wat mij betreft gewoon geen oplossing, van een andere naam gaan mensen écht niet anders posten.

Scenario 2 is al beter, maar dan krijg je alsnog een heleboel kleine vervelende vragen, dit kan je opvangen met een goede FAQ, maar dit zal veel mensen niet tegenhouden.

Van beiden krijg ik niet het gevoel dat het structureel nu écht veel gaat oplossen. De vele te simpele vragen in dat topic zijn namelijk simpelweg de basis van de ergernis van de mensen die het inhoudelijk over synology willen hebben.

Je zou een Synology vragen topic met een goede FAQ niet zien als een goede oplossing Dune?
Zou je dat soort vragen niet beter meteen in een goede startpost kunnen zetten, welke up-to-date gehouden wordt?

Imo is dit sowieso een issue met de erg grote topics die er af en toe ontstaan; dat er nooit een nieuwe startpost wordt gemaakt met nuttige nieuwe info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Dat zou inderdaad goed kunnen, echter dan zijn er altijd mensen die vinden dat hun situatie net anders is, of de tekst niet goed begrijpen. Daarom denk ik dat het goed is om een soort van Synology helpdesktopic te maken, waar mensen terecht kunnen met simpele vragen en waar ze andere discussie's niet storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MikeyMan schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:46:
[...]

Imo is dit sowieso een issue met de erg grote topics die er af en toe ontstaan; dat er nooit een nieuwe startpost wordt gemaakt met nuttige nieuwe info.
Reden te meer om losse topics te openen voor losse vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NMe schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:39:
[...]

Reden te meer om losse topics te openen voor losse vragen.
Maakt het wel weer lastiger om de vragen samen te vatten in een Startpost, als alles verspreid is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:01

B2

wa' seggie?

We hebben het nu alleen over Synology topics, maar is het niet een idee om iets van een NAS subforum te maken? Voor Kant-en-klare nassen zoals de synologys en qnaps en een apart gedeelte voor DIY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
MikeyMan schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:47:
[...]

Maakt het wel weer lastiger om de vragen samen te vatten in een Startpost, als alles verspreid is ;)
Er is niets mis met een aparte FAQ te maken en die als sticky te maken in een subforum.
B2 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:48:
We hebben het nu alleen over Synology topics, maar is het niet een idee om iets van een NAS subforum te maken? Voor Kant-en-klare nassen zoals de synologys en qnaps en een apart gedeelte voor DIY?
Het OM-forum leent zich prima voor deze zaken. Ik denk dat zonder de NAS'en OM vrij leeg blijft en het NAS-forum ook vrij kaal is. Ik zie geen reden om het apart te zetten eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MikeyMan schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:47:
[...]

Dat werkt in de praktijk toch al niet. Sowieso is het een utopie om te denken dat alle mogelijk vragen daarin ondergebracht kunnen worden, en dan krijg je vanzelf dat de meer exotische vragen ondersneeuwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:01

B2

wa' seggie?

Hooglander1 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:11:
[...]

Er is niets mis met een aparte FAQ te maken en die als sticky te maken in een subforum.

[...]

Het OM-forum leent zich prima voor deze zaken. Ik denk dat zonder de NAS'en OM vrij leeg blijft en het NAS-forum ook vrij kaal is. Ik zie geen reden om het apart te zetten eigenlijk.
Tja volgens mij is dat eerder het probleem van OM dan van een apart NAS gedeelte. OM is als je het OSI model als representatie zou gebruiken een of meerdere lagen onder een NAS. Nu staat bijvoorbeeld het ZFS topic ook in OM, terwijl dit misschien beter in NOS past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
B2 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:59:
[...]

Tja volgens mij is dat eerder het probleem van OM dan van een apart NAS gedeelte. OM is als je het OSI model als representatie zou gebruiken een of meerdere lagen onder een NAS. Nu staat bijvoorbeeld het ZFS topic ook in OM, terwijl dit misschien beter in NOS past.
Nou prima, maar dat is dan een conceptueel héél ander probleem. Dit gaat om de inhoud van de topics, de locatie van de topics is een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sorry Hooglander1, Deze discussie moet inderdaad niet verzanden. :) Onder "water" is er ook nog even gesproken. Ik denk dat een combinatie van de reeds gedane voorstellen wel iets moet kunnen opleveren.

Aanmaken van twee topic's één voor Nieuws discussie en één voor Packages, een appart ervaring topic lijkt mij dan niet nodig of zelfs overbodig, want een dergelijke topic zou practisch hetzelfde bevatten als de twee eerst genoemden.

Wel moeten we dan personen weten te vinden die voor beide of één van de topic's de Openingspost bij wil houden, zodat nieuw informatie daar dan ook daadwerkelijk aan toegevoegd wordt. Misschien kunnen we daar een oproep voor plaatsen in het huidige topic? Dit zouden we dan ook door kunnen trekken naar andere topic's over NAS devices.

Er zouden dan twee topic's aangemaakt moeten worden:
[Packages] Synology NAS - deel x

Vragen, mits het antwoord niet terug te vinden is in beide bovengnoemde topic's zouden dan in losse topic's gesteld kunnen worden, dit zou prima moeten kunnen slagen aangezien er elders op GoT ook al zo gewerkt wordt.

Verder de huidige topic's onder OM lijken mij daar prima te staan, ook het ZFS-topic, er zou wel een linkje in NOS, als dat al niet is gebeurd. Volgens mij is daar namelijk al eens eerder over gesproken.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 31-10-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
En je mening over de vele vragen/helpdeskers, want daar gaat je voorstel niet op in.

Ik vind je opmerkingen wat dat betreft meer dan prima namelijk, ook wat betreft de TS en de oproep daarvoor. Meer dan goed :)

[ Voor 65% gewijzigd door Hooglander1 op 31-10-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hooglander1 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:05:
En je mening over de vele vragen/helpdeskers?
:) zo, jij bent snel... maar zie mijn edit. Toch losse topic's die met name CiPHER en ik goed moeten modden, zodat we nu juist geen helpdeskers gaan krijgen. De twee voorgestelde topic's zouden dan voor Synology gewoon als FAQ's moeten functioneren, als het ware. Dus up-to-date Openingsposts zijn dan erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Klinkt erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
*schop

Het zou fijn zijn als men in ieder geval de beloofde oproep gaat plaatsen voor het openen van de nieuwe topics, zodat er voortgang geboekt kan worden.

Heb het idee dat dit topic weer uit de gedachten van de crew is verdwenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Nieuw jaar, nieuwe kansen

*schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

En je hebt helemaal gelijk, ik ga hier komend weekend eens achteraan, houd het topic maar in de gaten... euh... dat deed je al. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Yes... I know... :N Morgenavond firsthing to do....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Hooglander1 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:54:
[...]

Dat topic is gewoon gekaapt. De packages draaien namelijk ook prima stand-alone. Een los topics lijkt mij ook daarom al wenselijk.
Hoe bedoel je gekaapt?
Wat eerder al geroepen is dat het dubbel op is (ben overigens via andere tweaker op dit topic uit gekomen) ben ik het compleet mee eens. In de bestaande topics worden ook verschillende systemen door elkaar heen besproken, Linux, OSX, Windows, NAS'en dus waarom zou Synology daar niet in gemengd kunnen worden? (Gebeurt nu ook al)

Edit:
Grootste probleem (en daar moeten de posters mijn inziens zelf aan werken) is dat ze met een specifiek Synology probleem naar Synology moeten, en met OSX, Windows, Android en/of XBMC naar dat topic. Probleem is grotendeels dat verschillende topics in elkaar overlopen. Bij Synology is het inderdaad een puinhoop wat dat betreft.

[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 08-01-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Ik zal vanavond eens proberen te kijken of een nog twee OP kan gaan maken op basis van de informatie die ik nu in de OP heb staan.

Als iemand me hierbij wil helpen laat maar weten.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:47
Ik ben van mening dat er eerst goed nagedacht moet worden wat we willen met de packages voor de Synology's. Nogmaals, een deel er van wordt al uitvoerig behandeld binnen dit topic. Om daar dubbelingen in te krijgen lijkt me not done. Bovendien zijn de meeste pakketten niet volledig Synology gerelateerd. De meesten kunnen op diverse OS uit de voeten.Over de software XBMC hebben we ook gewoon één centraal topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ik denk dat je een "Packages op je Synology-topic" wil hebben.

Dus een topic waar besproken wordt welke packages je hoe je op je synology draaiende kan krijgen en houden. Dus puur Synology gerelateerd. Doen ze het nog op de nieuwe beta, welke commando's moet je intikken in putty om een ander package aan de praat te krijgen.

Het reguliere topic kan dan gewoon gehouden worden om te praten over de packages zelf, welke updates zijn er e.d. en vast nog wel een boel andere informatie die puur gaan over de software zelf zonder relatie tot het installatiemedium.

Maar ik begrijp dat Brickman ondertussen gevraagd is om nieuwe OP's te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Ik vraag mij af of je het nieuws en de ervaringen niet in hetzelfde topic moet houden. Het verschuiven van praat over de packages snap ik dan wel weer. Dat is zo een specifiek onderwerk waar uitgebreid over gepraat wordt en de rest van de informatie domineert.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joster schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:14:
Ik ben van mening dat er eerst goed nagedacht moet worden wat we willen met de packages voor de Synology's. Nogmaals, een deel er van wordt al uitvoerig behandeld binnen dit topic. Om daar dubbelingen in te krijgen lijkt me not done. Bovendien zijn de meeste pakketten niet volledig Synology gerelateerd. De meesten kunnen op diverse OS uit de voeten.Over de software XBMC hebben we ook gewoon één centraal topic.
Tja, en of dat gewenst is binnen het XBMC topic is ook maar de vraag. Je leest vaak dat men ergens een probleem mee heeft en daar probeer je op in te springen en vervolgens blijkt dat Openelec draait ipv een win versie. Openelec heeft bijvoorbeeld best een groot aandeel in dat topic en het zou niet misstaan om daar een apart topic voor te maken.
Wat ik wil zeggen is dat iets misschien nu zo is maar dat dat niet betekent dat dat een ideale wenselijke situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:29:
[...]

Tja, en of dat gewenst is binnen het XBMC topic is ook maar de vraag. Je leest vaak dat men ergens een probleem mee heeft en daar probeer je op in te springen en vervolgens blijkt dat Openelec draait ipv een win versie. Openelec heeft bijvoorbeeld best een groot aandeel in dat topic en het zou niet misstaan om daar een apart topic voor te maken.
Wat ik wil zeggen is dat iets misschien nu zo is maar dat dat niet betekent dat dat een ideale wenselijke situatie is.
Daarom staat er in het topic waarschuwing ook het OS mee te geven bij je vraag ;)
Hooglander1 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:16:

Dus een topic waar besproken wordt welke packages je hoe je op je synology draaiende kan krijgen en houden. Dus puur Synology gerelateerd. Doen ze het nog op de nieuwe beta, welke commando's moet je intikken in putty om een ander package aan de praat te krijgen.

Het reguliere topic kan dan gewoon gehouden worden om te praten over de packages zelf, welke updates zijn er e.d. en vast nog wel een boel andere informatie die puur gaan over de software zelf zonder relatie tot het installatiemedium.

Begrijp me niet verkeerd hoor maar dan is het toch nog steeds dubbelop?
Als je een beta pakt en er blijken packages niet te werken dan is dat meestal om dat je IPKG kwijt bent of wat dan ook, een heel enkele keer is er meer aan de hand maarja dan moet je ook geen beta's gaan draaien op je main systeem ;)

Edit:
Gaan we dan dit topic ook scheide want tegelijk praten over packages draaiende op Windows, Linux, OSX kan dan ook niet ;)
Verschillende handelingen commando's etc

Praten over de default packages geleverd door Synology lijkt mij geen issue in de huidige opzet, en de enekel third party package die er besproken wordt is vaak een mededeling. Waar de grootste vervuiling van optreed in Synology topic is de apps waar ik eerder naar linkte, en daar is mijn inziens een duidelijk topic voor nu en geweest dus.

Zo zou je het haast in het extreme door kunnen trekken en gaan besluiten niet meer over Add-ons mogen praten welke op XBMC installed kunnen worden en hoe deze geconfigureerd moeten worden in het XBMC topic.

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 09-01-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hooglander1 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:16:

Ik ben zo alleen bang dat we dan toch dubbelingen krijgen over alle instellingen van de programma's, over de automation scripts, over de quality instellen, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Joster op 09-01-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:44:
[...]

Daarom staat er in het topic waarschuwing ook het OS mee te geven bij je vraag ;)
[...]

Edit:
Gaan we dan dit topic ook scheide want tegelijk praten over packages draaiende op Windows, Linux, OSX kan dan ook niet ;)
Verschillende handelingen commando's etc
Het is niet realistisch om te verwachten dat er bij iedere reply die er word gedaan je specs mee te geven.

Als een community zo groot word als die van Synology dan is het niet meer als normaal en heel logisch om het een en ander te gaan scheiden. Persoonlijk denk ik dat dat alleen maar gaat groeien nu de ontwikkelingen steeds sneller gaan en het voor meer mensen toegankelijk gaat worden. Dat gaat alleen maar resulteren in topics die steeds groter worden en waar steeds meer nieuwe mensen bij gaan komen die door de bomen het bos niet meer gaan zien.
Dat iets nu zo is en werkt betekend niet dat het zo blijft. Je zal ook een beetje vooruit moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:03:
[...]

Het is niet realistisch om te verwachten dat er bij iedere reply die er word gedaan je specs mee te geven.

Als een community zo groot word als die van Synology dan is het niet meer als normaal en heel logisch om het een en ander te gaan scheiden. Persoonlijk denk ik dat dat alleen maar gaat groeien nu de ontwikkelingen steeds sneller gaan en het voor meer mensen toegankelijk gaat worden. Dat gaat alleen maar resulteren in topics die steeds groter worden en waar steeds meer nieuwe mensen bij gaan komen die door de bomen het bos niet meer gaan zien.
Dat iets nu zo is en werkt betekend niet dat het zo blijft. Je zal ook een beetje vooruit moeten kijken.
Hoezo is het niet realistisch, gebeurt nu OpenELEC om de hoek is komen kijken (wat officieel support wordt door XBMC foundation) toch ook zo, moeten we die dan ook maar gan scheiden?
En het staat duidelijk in topic waarschuwing maar zoals al vaker is gebleken , ook in andere topics, kijkt daar geen hond naar.

Ik ben nu eigenlijk benieuwd naar het standpunt van de mods in deze kwestie want even tussen bv ons twee gezien zullen we denk veelal van mening blijven verschillen aangezien we beide een andere idee/beeld hebben hiervan/over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Het idee is om het op te delen in:
  • [Nieuws] Synology NAS - deel x (Voor nieuws en ervaringen?)
  • [Packages] Synology NAS - deel x (Voor sabnzbd, couchpotato en sickbeard etc specifiek op Synology devices)
aldus _Dune_ in "Het grote Synology topic - deel 5"

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Brickman schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:19:
Het idee is om het op te delen in:
  • [Nieuws] Synology NAS - deel x (Voor nieuws en ervaringen?)
  • [Packages] Synology NAS - deel x (Voor sabnzbd, couchpotato en sickbeard etc specifiek op Synology devices)
aldus _Dune_ in "Het grote Synology topic - deel 5"
Hele aparte beslissing. Mag ik dan stellen dat alle vragen/verwijzigingen uit het nu al bestaande topic verwijderd worden, het topic niet gekopieerd wordt, er geen vragen beantwoord zullen worden welke Synology specifiek zijn want dat is dan de beslissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ehm...beide voorgestelde topics zijn ook gewoon Synology-specifiek?

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 09-01-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
NMe schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:28:
Ehm...beide voorgestelde topics zijn ook gewoon Synology-specifiek?
Daar gaat het mij niet om, waar het mij omgaat is dat het packages topic wat voorgesteld is gaat komen over exact dezelfde inhoud gaat als het topic wat er al is/was namelijk [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

De genoemde packages zijn 1-click apps dus wat er over blijft is de werking tussen de verschillende apps, los van Synology specifieke zaken.

Zoek het huidige Synology topic er maar op na en maak eens een lijstje met specifiek Synology gerelateerde zaken op basis van de genoemde paketten (dus niet over de werking tussen de apps onderling)

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 09-01-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
schumi2004 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:33:
[...]

Daar gaat het mij niet om, waar het mij omgaat is dat het packages topic wat voorgesteld is gaat komen over exact dezelfde inhoud gaat als het topic wat er al is/was namelijk [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

De genoemde packages zijn 1-click apps dus wat er over blijft is de werking tussen de verschillende apps, los van Synology specifieke zaken.

Zoek het huidige Synology topic er maar op na en maak eens een lijstje met specifiek Synology gerelateerde zaken op basis van de genoemde paketten (dus niet over de werking tussen de apps onderling)
Je redeneert nu vanuit een in mijn ogen onware stelling.

Het is niet dezelfde inhoud. Er zijn sowieso meer packages dan alleen de de paar populaire die in dat ene topic worden besproken. Het nieuwe topic staat dus ook open voor nieuwe packages, daarnaast kan die ook gebruikt worden voor de niet one-click apps waar vragen over zijn. Zoals bijvoorbeeld Spotweb. Ook kan men daar vragen stellen over welke Synology geschikt is voor welke packages en hoe snel die dan draaien bijvoorbeeld.

Als er volgens jou maar weinig posts zijn, dan zal dat vanzelf wel blijken uit de animo in het topic. Er is nu al besloten dat het wordt uitgetest en dan zal vanzelf blijken of je gelijk had of niet.

En als laatste nog een vraag aan jou dan: Wat zie jij dan als oplossing voor het nu enorm chaotische topic?

Als laatste hoop ik dat de mods er vooral in de beginperiode erg streng op gaan letten dat er niet weer een heleboel zinloze vragen worden gesteld in het discussietopic, zodat dat topic ook echt een hele goede start kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hooglander1 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:21:
[...]

Je redeneert nu vanuit een in mijn ogen onware stelling.

Het is niet dezelfde inhoud. Er zijn sowieso meer packages dan alleen de de paar populaire die in dat ene topic worden besproken. Het nieuwe topic staat dus ook open voor nieuwe packages, daarnaast kan die ook gebruikt worden voor de niet one-click apps waar vragen over zijn. Zoals bijvoorbeeld Spotweb. Ook kan men daar vragen stellen over welke Synology geschikt is voor welke packages en hoe snel die dan draaien bijvoorbeeld.

Als er volgens jou maar weinig posts zijn, dan zal dat vanzelf wel blijken uit de animo in het topic. Er is nu al besloten dat het wordt uitgetest en dan zal vanzelf blijken of je gelijk had of niet.

En als laatste nog een vraag aan jou dan: Wat zie jij dan als oplossing voor het nu enorm chaotische topic?

Als laatste hoop ik dat de mods er vooral in de beginperiode erg streng op gaan letten dat er niet weer een heleboel zinloze vragen worden gesteld in het discussietopic, zodat dat topic ook echt een hele goede start kan krijgen :)
Er is bij mijn weten nog helemaal niks besloten maar dat terzijde.

Mijn oplossing heb ik al meerdere keren aangegeven, spotweb heeft overigens ook een eigen sectie dus dat is een slecht voorbeeld. Wat betreft andere packages voor Synology, die zijn er maar sporadisch. Kan me niet voorstellen dat je het niet eens bent met mij dat er voornamelijk gesproken wordt over CP, SB, SAB, NZBget ipv bv een cronjob editor?
De voorgestelde titel doet dat ook suggereren! Het wordt er alleen onduidelijker op aangezien er 2 gelijke topics bestaan straks. Het gaat nu toch al goed in de afgelopen topics over SB,Cp Sab enz, probleem is dat ze niet met die onzin in het Synology topic moeten aankomen en eens moeten lezen cq luisteren als er gezegd werd dat er eigen topics voor zijn. Zoiezo zou er wat vaker gelezen mogen worden door het topic heen en de waarschuwing bij sommige topics. Zou een hoop schelen, beetje eigen initiatief zou ook niet verkeerd zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:08
_Dune_ schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:37:
[modbreak]
Het is al weer even een poosje geleden, maar de vraag is gesteld om dit topic enigszins weer wat overzichtlijker te krijgen door het een en ander op te splitsen. Dit omdat de nodige zaken te veel door elkaar lopen en andere zaken/vragen ondersneeuwen.

Het voorstel is twee topic's te crieëren:
[Nieuws] Synology NAS - deel x (Voor nieuws en ervaringen?)
[Packages] Synology NAS - deel x (Voor sabnzbd, couchpotato en sickbeard etc specifiek op Synology devices)

Vragen, mits het antwoord niet terug te vinden is in beide bovengnoemde topic's zouden dan in losse topic's gesteld kunnen worden, dit zou prima moeten kunnen slagen aangezien er elders op GoT ook al zo gewerkt wordt.

Dit kan alleen gaan werken als er een paar mensen bereid gevonden worden die met regelmaat de topicstarts willen bijwerken, zodat deze up-to-date blijven. Brickman heeft natuurlijk al een mooie topicstart voor het huidige topic, maar daar zou mogelijk nog een tweede persoon bij kunnen voor het tweede topic.

Iemand die zich daartoe geroepen voelt mag mij een DM sturen of zich melden in dit topic, waar eventueel nog verder gediscuseerd kan worden: Voorstel nieuwe indeling NAS-topics
[/modbreak]
Gaat dit nog gebeuren?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Als pasen en pinksteren op één dag vallen :P

[/flauw]

Er was nog heel wat discussie of dat vragen in losse topics hoorde of niet. Mij is verteld dat ze het daar nog over gingen hebben en dat ze erop terug zouden komen waarschijnlijk in dit topic.

Echter is dat onderhand ook weer 14 dagen geleden... Ik geloof dat er al wel zieltjes zijn gevonden voor nieuwe topicstarts, maar wat verder de status is weet ik ook niet. Misschien kunnen Dune en Cipher hier wat toelichting op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Oke, voordat we daadwerkelijk verder gaan het voorstel is nu als volgt, met een kleine wijziging op het eerdere voorstel. Het voorstel is om nu drie topic's te criëren, waarvan toch een appart [Packages] Synology NAS - deel x, dit omdat hier toch echt vraag naar is.

De andere twee topic's zouden dan zijn:

[Vragen] Synology NAS - deel x

We willen toch eens proberen om puur een vragen topic te maken, in plaats van losse vragen in apparte topic's te zetten of de vragen in een nieuws topic terug te laten komen.

Het idee was in eerste instantie zo als gezegd om vragen in losse topic's terug te laten komen, maar dit is zoals ook vaker gebleken is ook niet altijd zalig makend. Men heeft dan de neiging om de informatie topic's ook maar weer links te laten liggen (kijk naar de koop advies subfora).In elke topic start en topic waarschuwing zal een link opgenomen met een stukje tekst opgenomen moeten worden, zodat men weet wat waar te plaatsen.

Verder, volgens mij wilde Brickman zich wel weer inzetten voor Topic Starts, maar daar zouden eigenlijk nog wel een paar personen bij mogen. Het is mij nog niet opgevallen dat zich meer personen hebben gemeld.

Hooglander1, ben jij daar misschien nog voor te porren, aangezien jij hier ook aardig actief bent?

Overigens als deze opzet gaat bevallen, dan zal deze hoogstwaarschijnlijk door getrokken gaan worden naar vergelijkbare topic's.

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 07-02-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Fijn dat de discussie eindelijk is geweest en dat er stappen gemaakt kunnen worden :)

Helaas heb ik niet de luxe meer dat ik de tijd kan vrijmaken om een goede topicstart te maken en vooral bij te houden. Een paar maand terug had ik dat nog wel, maar een mens moet ook afstuderen hé ;)

Misschien is het een idee om een topicwarning te plaatsen in het grote topic? Al zijn er maar mensen die af en toe een extra vraag + antwoord in de topicstart knallen, dat zou al goed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Ik heb momenteel weer zeeën van tijd. Ben afgelopen vrijdag afgestudeerd :P.
Misschien heeft schumi2004 ook zin om mee te helpen met de topics.

@Hooglander1: succes met afstuderen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

_Dune_ schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:45:
We willen toch eens proberen om puur een vragen topic te maken, in plaats van losse vragen in apparte topic's te zetten of de vragen in een nieuws topic terug te laten komen.
Hoe komt het dat we forumbreed de grote topics aan het aanpakken zijn en losse vragen naar losse topics willen laten verschuiven, maar jullie nu even actief de oude structuur vasthouden door zo'n los "dump hier je vragen maar"-topic? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
NMe schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:57:
[...]

Hoe komt het dat we forumbreed de grote topics aan het aanpakken zijn en losse vragen naar losse topics willen laten verschuiven, maar jullie nu even actief de oude structuur vasthouden door zo'n los "dump hier je vragen maar"-topic? :?
Je gaat toch niet beweren dat dit een beslissing geweest is van alleen de HW-crew?

* Hooglander1 was in de veronderstelling dat die discussie forumbreed was geweest. En daarom ook zo lang moest duren, waarna dit er uit is gekomen.

* Hooglander1 zucht diep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe een bepaald subforum omgaat met haar eigen topics is, binnen forumbreed opgestelde richtlijnen, natuurlijk hun eigen zaak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
De forumbrede aanpak van grote topics is een ongoing struggle. Wat ik zat te denken, dit topic lezende, is : heeft een NAS forum recht van bestaan en geeft dat verlichting in de grote topics? Het antwoord op vraag 1 qua traffic is ja. Maar vinden we dat ook fijn, een apart topic met ruimte voor meer topics? Vaak heeft zo'n groot topic een actieve incrowd, maar bij het opsplitsen neemt de betrokkenheid wel af. De vindbaarheid van informatie vergroot, dat is absolute winst.

Wat vinden we van een NAS forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zit dat niet te diep verweven met traditionele OM-onderwerpen? Afgezien van dat klinkt dat wel aantrekkelijk trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 11:55

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik twijfel een beetje hoeveel van de grote topics je daarmee gaat vervangen. Er komen dan vrij snel andere grote topics, hoewel die natuurlijk wel specifieker zullen worden. Het kan wel een nuttig forum zijn though.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Is dat niet in het verleden al eens geprobeerd? Of laat mijn geheugen mij nu in de steek? Dat was het HTPC-forum.

Er zou zeker een markt voor zijn gok ik, de in-crowd kan je bijvoorbeeld afvangen met een "kroeg-topic" waar wat informeler ge-ouwehoerd kan worden over zaken, zoals dat in andere fora ook al werkt.

Ik denk trouwens niet dat het te verweven is met traditionele onderwerpen, uiteraard heb je een aantal twijfelgevallen, maar daar valt ook wel weer een oplossing voor te vinden denk ik. Je zal dan de meer serieuze onderwerpen in OM krijgen en de meer consumentengerichte vragen en apparaten vinden in het NAS-forum.

* Hooglander1 vind het wel een goed idee. Blijf er wel bij dat het staat of valt bij crew die kunnen monitoren of het gaat zoals het zou moeten. Met vragen in aparte topics en de onderwerpen goed gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MueR schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:14:
Ik twijfel een beetje hoeveel van de grote topics je daarmee gaat vervangen. Er komen dan vrij snel andere grote topics, hoewel die natuurlijk wel specifieker zullen worden. Het kan wel een nuttig forum zijn though.
Die grote topics komen er vooral als je vast blijft houden aan het model waarin je per NAS een groot vragentopic blijft gebruiken. Als losse problemen een eigen topic kunnen krijgen in zo'n nieuw forum hou je troep uit de grote topics en is het modereren ook meteen makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

In een algemeen NAS (sub)forum kan ik me ook wel vinden.Je hebt dan niet alleen de nas als apparaat maar kan daar bijv ook de zelfbouw storage servers daar prima plaatsen. die staan nu in csl, en daar is men ook niet helemaal tevereden over de opzet: Herstructurering CSL-topics

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ook wij twijfelen (CiPHER en ik) erg aan een groot vragen topic, maar om een appart NAS forum op te zetten lijk mij een beetje ver gaan. Naar mijn idee hoort een NAS gewoon onder OM thuis. Daarnaast losse vragen topic's, dat is ook wel te proberen, mar alstjeblieft niet in een appart forum anders krijg je net zo'n zooi als bijvoorbeeld het CAA forum (mijn mening), men kijkt practice niet naar de informati- topics plempen de vraag neer en verwachten een antwoord. Ik schrik mij iedere keer weer rot als ik alle topicreports daar zie, een terug bij af noem ik dat en heb eigenlijk weinig zin om daar weer steeds hetelfde vrhaal af te moeten steken terwijl dat in OM naar mijn idee redelijk oporde was

Mij voorstel is dan om het eerste voorstel weer op te pakken, twee topic's één over nieuws de ander over package's en afzonderlijke vragen in losse topic's, dat wordt voor CiPHER en mij even goed uitkijken dat men geen losse topic's aanmaakt over materie die prima in de grote topic's terug gevonden kan worden, maar om alles in een appart subforum te gieten lijkt mij ook niet alles, soieso wordt OM dan wel heel erg rustig.

Kijk bijvoorbeeld naar SSD's daar wordt nu steeds in het CAA forum over gedisuseerd en steeds weer het zelfde verhaaltje gegeven terwijl dat prima terug te vinden is in OM en het grote SSD topic, maar daar komt men niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:40:
Daarnaast losse vragen topic's, dat is ook wel te proberen, mar alstjeblieft niet in een appart forum anders krijg je net zo'n zooi als bijvoorbeeld het CAA forum (mijn mening), men kijkt practice niet naar de informati- topics plempen de vraag neer en verwachten een antwoord. Ik schrik mij iedere keer weer rot als ik alle topicreports daar zie, een terug bij af noem ik dat en heb eigenlijk weinig zin om daar weer steeds hetelfde vrhaal af te moeten steken terwijl dat in OM naar mijn idee redelijk oporde was
Met alle respect voor je werk als moderator, maar ik denk dat dit echt struisvogelpolitiek is.

Heb je wel eens in de grote topics gekeken? Het is er één grote puinzooi met makkelijke vragen die in de topicstart staan. Doordat het tempo daardoor zo hoog is en er geen rode draad meer in zit laat ik het om topic reports aan te maken.

Het enige wat er nu gebeurt is dat jij het niet ziet, maar dat betekend in mijn ogen niet dat dat de gewenste situatie is. Mensen lezen topicstarts en dergelijke inderdaad veelal niet, maar soms is het ook onzekerheid of iets op hun van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hooglander1 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:43:
[...]

Met alle respect voor je werk als moderator, maar ik denk dat dit echt struisvogelpolitiek is.

Heb je wel eens in de grote topics gekeken? Het is er één grote puinzooi met makkelijke vragen die in de topicstart staan. Doordat het tempo daardoor zo hoog is en er geen rode draad meer in zit laat ik het om topic reports aan te maken.

Het enige wat er nu gebeurt is dat jij het niet ziet, maar dat betekend in mijn ogen niet dat dat de gewenste situatie is. Mensen lezen topicstarts en dergelijke inderdaad veelal niet, maar soms is het ook onzekerheid of iets op hun van toepassing is.
O maar dat weet ik onderhand al wel hoor :), daarom moet er ook iets gebeuren, maar om de grote informatie topic's noem ik ze maar onder OM te laten staan en (net als aankoop adviezen) ander NAS gerelateerde topic's onder te brengen in een appart subforum, dan weet je bij voorbaat dat er niets meer gelezen wordt. Dan zou je een Nieuws topic en een Package topic ook naar het subforum moeten verhuizen, naar mijn idee.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 11-02-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

_Dune_ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:40:
Mij voorstel is dan om het eerste voorstel weer op te pakken, twee topic's één over nieuws de ander over package's en afzonderlijke vragen in losse topic's, dat wordt voor CiPHER en mij even goed uitkijken dat men geen losse topic's aanmaakt over materie die prima in de grote topic's terug gevonden kan worden,
Ik denk dat je eerder bang moet zijn voor het omgekeerde dan voor wat je hier omschrijft. Dat is namelijk wat we forumbreed zien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:46:
[...]

O maar dat weet ik onderhand al wel hoor :), daarom moet er ook iets gebeuren, maar om de grote informatie topic's noem ik ze maar onder OM te laten staan en (net als aankoop adviezen) ander NAS gerelateerde topic's onder te brengen in een appart subforum, dan weet je bij voorbaat dat er niets meer gelezen wordt. Dan zou je een Nieuws topic en een Package topic ook naar het subforum moeten verhuizen, naar mijn idee.
De grote informatietopics over Synology,QNAP e.d. die zouden dan ook naar het NAS-forum verhuizen natuurlijk. Ik weet niet welke topics jij dan denkt die achter zouden blijven en wél nuttige informatie zouden geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hooglander1 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:49:
[...]
De grote informatie topics over Synology,QNAP e.d. die zouden dan ook naar het NAS-forum verhuizen natuurlijk. Ik weet niet welke topics jij dan denkt die achter zouden blijven en wél nuttige informatie zouden geven?
Ik bedoel dat er niet een situatie gecrieerd moet worden zoals met de aankoop advies fora. Zoals op het gebied van b.v. SSD's zie ik in het CAA topic steeds weer dezelfde vragen terug komen die allang beantwood zijn in de topic's van OM.

Deze vragen kwamen naar mijn idee in OM op een gegeven moment nauwelijks meer voor, omdat het antwoord relatief snel gevonden is in OM, maar omdat men nu regelrecht in CAA duikt worden daar weer dezelfde vragen gesteld en begint het van voor af aan.

Dus ja, als je een appart NAS-subforum wilt opzetten dan zouden de infromatie topic's daar ook naar toe moeten verhuizen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ja, dat begreep ik. Ik zou alleen niet weten om welke specifieke topics het dan zou moeten gaan in het geval van een NAS-forum.

Vandaar mijn vraag om aan te geven aan welke topics je zit te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 11:55

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Een groot topic over packages lijkt me bijzonder nutteloos. Gezien de hoeveelheid packages en de verschillende architecturen en OSen op apparaten ga je daar een grote janboel krijgen. Alleen al Netgear heeft 3 verschillende versies (x86, ARM en sparc). Dan krijg je nog Synology, Qnap, Thecus en alle anderen. Die hebben niet allemaal dezelfde versie van bijvoorbeeld SABnzbd. Ik kan me echt niet voorstellen dat een groot topic over SAB op je nas nuttig is gezien al die verschillen, laat staan alle andere packages er bij.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

_Dune_ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:54:
[...]

Ik bedoel dat er niet een situatie gecrieerd moet worden zoals met de aankoop advies fora. Zoals op het gebied van b.v. SSD's zie ik in het CAA topic steeds weer dezelfde vragen terug komen die allang beantwood zijn in de topic's van OM.
Dat heb je in de grote topics ook alleen valt het je daar veel minder op omdat het inherente probleem aan grote topics is dat je ze niet bij kan benen en je dus automatisch posts mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
_Dune_ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:54:
[...]

Deze vragen kwamen naar mijn idee in OM op een gegeven moment nauwelijks meer voor, omdat het antwoord relatief snel gevonden is in OM, maar omdat men nu regelrecht in CAA duikt worden daar weer dezelfde vragen gesteld en begint het van voor af aan.
Daar is het aankoopadvies forum ook voor bedoeld. Individuele vragen beantwoorden en zo de inhoudelijke fora daarvan ontlasten. :)
Dus ja, als je een appart NAS-subforum wilt opzetten dan zouden de infromatie topic's daar ook naar toe moeten verhuizen. :)
Ja, dat gaat natuurlijk om de inhoud. Alleen is die door de grote topics nauwelijks meer terug te vinden. Ik wil dat die topics ontvlochten worden en zoals we hier kunnen lezen ben ik niet alleen. Een manier om dat te doen is een apart NAS forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hooglander1 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:55:
Ja, dat begreep ik. Ik zou alleen niet weten om welke specifieke topics het dan zou moeten gaan in het geval van een NAS-forum.

Vandaar mijn vraag om aan te geven aan welke topics je zit te denken.
Je hebt volgens mij in iedergeval een NAS topic over Synology, Qnap, Iomega, mogelijk dat het DIY RAID NAS topic dan ook richting het NAS subforum zou moeten.
MueR schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:57:
Een groot topic over packages lijkt me bijzonder nutteloos. Gezien de hoeveelheid packages en de verschillende architecturen en OSen op apparaten ga je daar een grote janboel krijgen. Alleen al Netgear heeft 3 verschillende versies (x86, ARM en sparc). Dan krijg je nog Synology, Qnap, Thecus en alle anderen. Die hebben niet allemaal dezelfde versie van bijvoorbeeld SABnzbd. Ik kan me echt niet voorstellen dat een groot topic over SAB op je nas nuttig is gezien al die verschillen, laat staan alle andere packages er bij.
De hele discussie is begonnen met de vraag een appart "[Package] Synology deel x" op te gaan zetten. :) Dus niet zozeer de package's een eigen topic te geven. :) Dus eigen precies anders om zoals jij aangeeft.

Overigens bestaat er al een topic waarin verschillende package's voor NAS devices worden besproken, maar de vrag was om specifiek voor o.a. Synology een dergelijk topic op te starten, zodat dit ondwerp uit ht huidige topic gehaald kan worden,omdat de vragen en discussies over packages nhet huidige topic geheel overspoelen.
zeef schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:02:
[...]
Ja, dat gaat natuurlijk om de inhoud. Alleen is die door de grote topics nauwelijks meer terug te vinden. Ik wil dat die topics ontvlochten worden en zoals we hier kunnen lezen ben ik niet alleen. Een manier om dat te doen is een apart NAS forum.
Ben ik ook niet op tegen en wil een NAS subforum ook best modereren. :) Als de vraag en informatie maar bijelkaar blijft (niet in één topic wel te verstaan). ;)

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 11-02-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:04:
[...]
Je hebt volgens mij in iedergeval een NAS topic over Synology, Qnap, Iomega, mogelijk dat het DIY RAID NAS topic dan ook richting het NAS subforum zou moeten.
Dat klopt, maar ik zie een dergelijke topic dan ook wel echt thuishoren in het nieuwe NAS-forum.
MueR schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:57:
Dat is ook nutteloos en is ook precies waar men nu ook vanaf wilt, want men stelt nu de vragen of in het packages topic, of in het Synology (of welke andere) topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

zeef schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:02:
[...]
Daar is het aankoopadvies forum ook voor bedoeld. Individuele vragen beantwoorden en zo de inhoudelijke fora daarvan ontlasten. :)
Dat snap ik, maar ik zie daar nu onophoudelijk weer dezelfde vagen terug komen, het aantal topic reports is ook schrikbarend. Ik weet niet wie er allemaal modrechten heeft in de aankoop advies topics, maar ik kan mij voorstellen dat je als modje er soms moedeloos van wordt, terwijl je dezelfde slag net in betreffende subforum hebt geslagen (als je begrijpt wat ik bedoel, ik hoop het wel). :)

Maar misschien is NAS inderdaad groot genoeg voor een eigen subforum.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 11-02-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik denk ook niet dat het perfect te verenigen zal. overlap zal er altijd wel zijn.

Het DAA vangt in mijn meding veel "welke moet ik kopen" vragen op uit csl. en dat kan prima omdat er vaak een specefieke eisen zijn.Ook zal je altijd gebruikers houden die nieuw zijn en denken dat got een helpdesk is, die eerst vragen en dan pas gaan zoeken.

het is ook belangrijk om in de TS een faq op te nemen zodat het aantal bekende vragen afneemt.

[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 11-02-2013 13:36 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hooglander1 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:06:
[...]
-knip-

Dat is ook nutteloos en is ook precies waar men nu ook vanaf wilt, want men stelt nu de vragen of in het packages topic, of in het Synology (of welke andere) topic.
En je denkt dat het met een apart Syno Package topic anders zal zijn?
Het merendeel van de gebruikers is te lui om de OP's te lezen (topic waarschuwingen) of uberhaubt iets te lezen en zoals al eerder genoemd is gewoon hun vragen ergens in plempen en een antwoord verwachten.

Dat zal met een dergelijk topic niet anders zijn. Ik zelf zou me best kunnen vinden in een apart NAS topic , daar zie ik veel meer heil in als een apart Syno topic maar das mijn mening.

Een ander goed voorbeeld is wellicht het onderwerp XBMC, daar zie je ook vragen over overal terug komen en die zitten dan niet in het XBMC topic.

Edit:
Nog een mooi voorbeeld waar ik eigenlijk graag een situatie schets van zou willen zien dan, het onderdeel SABnzbd wat eerder aangehaald is.

Als er dus een apart Syno Package topic voor is en er vragen gesteld worden over SABnzbd dan zouden die maar in het Syno Package gesteld moeten worden toch?

Dus we gaan iedereen in het Syno topic wijzen op het bestaan van dit topic? (was ik zelf niet echt van plan "meer" want er wordt toch niet naar geluisterd waar ik ook een mooi voorbeeld van heb)

MAAR ook dus in het nu al aanwezige algemene topic over o.a. Sabnzbd, mijn inziens verdienen deze algemen tools geen apart topic voor een bepaald platform, vaak zijn het algemene gebruiks problemen en waarom moeten deze dan in een apart topic voor Syno's komen? Wat is er zo bijzonder aan Synology dat dergelijke packages een eigen topic verdienen?

Ik ben wel eens benieuwd hoe de users die een dergelijk topic voorstellen dit eigenlijk zien werken?

[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 12-02-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat ik even niet begrijp is waarom een eventueel nieuw NAS-forum vergeleken wordt met de AA-fora. Zo'n nieuw forum zou toch gewoon gaan over inhoudelijke onderwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
@schumi2004

Mensen kunnen tegen problemen aanlopen die synology specifiek zijn. Dat kan bijvoorbeeld het installeren er van zijn bijvoorbeeld. Zodra het puur een SAB vraag of probleem is, dan moet men in het algemene topic zijn. Maar op het moment er voor SAB updates zijn die gekoppeld zijn aan python bijvoorbeeld is het handig als men dat specifiek in een synology topic kan bespreken. Doordat het tempo dan ook lager zal liggen is er ook meer aandacht voor specifiekere problemen of aandachtspunten.

En nu is het voorstel zelfs om een geheel nieuw NAS-forum te maken, waarin men problemen gewoon in een apart topic kan stellen, zodat men juist van al die grote topics af is.

Maar zoals ik al vaker gevraagd heb aan je en wat je telkens weer negeert, hoe zou jij de situatie willen zien dan? Zodat men van die enorme topics af is?

NMe schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:17:
Wat ik even niet begrijp is waarom een eventueel nieuw NAS-forum vergeleken wordt met de AA-fora. Zo'n nieuw forum zou toch gewoon gaan over inhoudelijke onderwerpen?
Ik denk dat de vergelijking word gemaakt wegens het beleid van losse vragen in losse topics, dat is ook het sterkst in de aankoopadvies fora.

[ Voor 20% gewijzigd door Hooglander1 op 12-02-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Een enorm groot topic of veel topics waar enorm veel dubbelingen in voor gaan komen. Volgens mij is het om het even en dan zie ik de voordelen van aparte topics per apparaat / OS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hooglander1 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:53:
Ik denk dat de vergelijking word gemaakt wegens het beleid van losse vragen in losse topics, dat is ook het sterkst in de aankoopadvies fora.
Maybe, maar dat beleid voeren we in principe vrijwel over de hele linie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik dacht in eerste instantie te begrijpen dat de huidige grote topic's in OM zouden blijven staan in het geval van een nieuwe NAS subforum. Wat je bij met name CAA-forum ziet dat mijn weer opnieuw begint met b.v. het vragen naar "Welke SSD moet ik kopen". Dergelijke vragen waren (naar mijn idee) inmiddels wel de kop ingedrukt in het grote SSD topic, voordat het CAA-forum van start ging.

Maar... nu ik er zo over nadenk, is een appart subforum voor NAS wel echt nodig, het is een onderwerp wat naar mijn idee gewoon onder OM valt. Misschien moet er een NAS FAQ toegevoegd worden, daarnaast een paar grote topic's zoals eerst voorgesteld (nieuws en package) met de losse vragen in apparte topic's. Volgens mij kan dat ook prima onder OM.
Joster schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:18:
Een enorm groot topic of veel topics waar enorm veel dubbelingen in voor gaan komen. Volgens mij is het om het even en dan zie ik de voordelen van aparte topics per apparaat / OS niet.
Losse vragen topic's snap ik opzich wel, deze vallen eerder op en zullen daardoor ook eerder beantwoord worden. Vragen kunnen in de grote topic's gewoon onder sneeuwen, waardoor de vraag onbeantwoord blijft en een paar pagiona's later weer opnieuw gesteld wordt. Dit geeft erg veel vervuiling als je bijvoorbeeld gewoon over nieuwe technieken of devices van een fabrikant wilt discuseren.

Zo valt een losse vraag topic onder het kopje "antwoord makkelijk zelf terug te vinden" de Moderators ook eerder op zodat daar op gestuurd kan worden en de persoon naar de juiste info/topic verwezen kan worden. Dat is natuurlijk makkelijker dan steeds alle grote topic's op de letter en punt nauwkeurig te volgen.
NMe schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:46:
[...]
Maybe, maar dat beleid voeren we in principe vrijwel over de hele linie. :P
Het beleid dat gevoerd zou moeten worden... ;)

.... even verder denkend over een eventueel subforum, wat ga je in de FAQ's zetten? Wat er nu in de topic-start van de huidige NAS-topic's staan? Als je over nieuws gaat discuseren (bijvoorbeeld) dan wordt het algauw weer een "groot" topic, dus die krijg je er toch niet geheel uit. :)

[ Voor 52% gewijzigd door _Dune_ op 12-02-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 12-09 18:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Hooglander1 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:53:

En nu is het voorstel zelfs om een geheel nieuw NAS-forum te maken, waarin men problemen gewoon in een apart topic kan stellen, zodat men juist van al die grote topics af is.

Maar zoals ik al vaker gevraagd heb aan je en wat je telkens weer negeert, hoe zou jij de situatie willen zien dan? Zodat men van die enorme topics af is?
Exact.
Een nieuw sub-forum is zo gemaakt, das geen probleem. Maar ook niet een oplossing, hooguit een stap in de goede richting.
Hoe zorgen we er voor dat een nieuw sub-forum niet weer gewoon verzandt in grote topics waar niet doorheen te komen is?

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Oscar the Grouch schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:37:
[...]

Exact.
Een nieuw sub-forum is zo gemaakt, das geen probleem. Maar ook niet een oplossing, hooguit een stap in de goede richting.
Hoe zorgen we er voor dat een nieuw sub-forum niet weer gewoon verzandt in grote topics waar niet doorheen te komen is?
Voordeel van een apart forum is dat je makkelijker aparte topics kan maken.

Stel er is een nieuwe beta-firmware, dan is het daar makkelijker om er direct een nieuw topic over aan te maken. Er komt een nieuwe productlijn uit, whop, nieuw topic.

Plus dat hopelijk een nieuw forum ook een specifiekere FAQ heeft en dat als daar eenmaal het goede voorbeeld wordt gegeven met vragen in aparte topics dat men daarin volgt. Goed voorbeeld doet goed volgen tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Hooglander1 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:58:
[...]

Voordeel van een apart forum is dat je makkelijker aparte topics kan maken.

Stel er is een nieuwe beta-firmware, dan is het daar makkelijker om er direct een nieuw topic over aan te maken. Er komt een nieuwe productlijn uit, whop, nieuw topic.

Plus dat hopelijk een nieuw forum ook een specifiekere FAQ heeft en dat als daar eenmaal het goede voorbeeld wordt gegeven met vragen in aparte topics dat men daarin volgt. Goed voorbeeld doet goed volgen tenslotte.
Maar waarom zou je in OM geen topic aankunnen maken zoals "Synology DSM 4.2 Beta ervaringen"?
Wat dat betreft zie ik niet in waarom het beter zou zijn in een specifiek NAS forum.

Met een goede zoekmachine op GoT maakt het straks namelijk ook niet echt uit of je nu zoekt in de grote OM verzamelbak, of in een klein bakje die NAS heet. Als de search goed is mag dat niet al te veel uitmaken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Of het een forum is of niet, maakt inderdaad niet heel veel uit. Wél denk ik dat als je meer topics gaat aanmaken NAS'jes mensen de naam van het subforum gewoon niet begrijpen.

"Opslagmedia & I/O Controllers" Nu weet ik dat we op tweakers zitten en dat argument ga ik anders ook direct horen, maar ik vind de term nogal wat als dat 50% vol staat met NAS-informatie. Dan zou ik wel een andere naam overwegen in ieder geval zodat de naam de inhoud een stuk beter dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 12-09 18:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Hooglander1 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:58:

Dit, lijkt mij, is zo ongeveer het belangrijkste punt.
Waar we wat dan ook gaan doen: het staat of valt met goede FAQ's en Topicstarts imo.

Overigens ben ik het wel eens met je over het bedenken van een betere naam voor O&IO

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Oscar the Grouch schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:37:
[...]

Niet openlijk een beleid voeren waarin losse topics niet mogen zou helpen. ;)

Pagina: 1 2 Laatste